Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:40
Kom ik nog een keer terug op wat ik laatst vermelde, waarom op hetzelfde moment zowel Nederland, België, Duitsland een flinke dip kregen in de besmettingen, mijn idee was dat dit mogelijk toch door het mooie weer zou kunnen komen, tja de week erna was dan weer behoorlijk koud en mijn vermoede dat we weer oplopende besmettingen zouden krijgen het is te toevalling dat het steeds exact na een week mooi weer beter gaat. Kortom mijn vermoeden is dat de cijfers pas dalen zodra we weer meer naar buiten gaan en dat het nog weinig met vaccineren heeft te maken helaas.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:04
Voor iedereen die maar blijft roepen dat we in een test-samenleving komen en dat we noooooit meer naar normaal zullen terugkeren.

De UK, 11 april 2021. Vaccinatiegraad net boven de 60% (bron: https://coronavirus.data.gov.uk/details/vaccinations):
Pubs in Engeland mogen eindelijk weer open: ‘We hebben 300 ton aan biervaten klaarstaan’

De pubs in Engeland mogen vandaag hun deuren openen. Kroegbazen, werknemers en vaste klanten kunnen niet wachten tot het eerste biertje uit de tap stroomt.

Met een blikje speciaalbier in de hand blaast Brad Levy onder één van de twee tenten voor de ingang van The Bay Horse Tavern aan Thomas Street uit in de zon. Sinds vrijdag werkt de 27-jarige barman aan één stuk door om de Victoriaanse kroeg in het hart van het Northern Quarter in Manchester op tijd gereed te maken. Maandag om klokslag 12.00 uur ‘s middags gaan de deuren open.

Uitbater James Cooper ziet er na drie tropendagen tot hilariteit van zijn staf zo verlopen uit, dat hij niet op de foto wil. Hun humeur leidt er niet onder. Na een jaar thuiszitten kunnen ze eindelijk weer aan de slag. ,,Vrijdag kwam een levering van 300 ton binnen”, vertelt Cooper van wiens T-shirt je soep kan koken. In zijn baard zitten splinters en stof. ,,Alleen maar bier. We gaan ervan uit, dat het meteen heel druk wordt.”
https://www.ad.nl/koken-e...aten-klaarstaan~a16919e1/

Meer normaal dan pubs open gaat het niet worden in de UK.

Dus ik stel voor dat we de hele discussie omtrent "we gaan nooit meer naar normaal", "we moeten tot ons dood getest worden" en al dat soort flauwekul uit dit topic gaan bannen.

Tenzij er natuurlijk iemand een hard bewijs heeft van een land met een vaccinatiegraad boven de 60% waar alles nog dicht is, men voor elk uitje getest moet worden en er geen enkele maatregel geschrapt is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
merlin1201 schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:43:
Kom ik nog een keer terug op wat ik laatst vermelde, waarom op hetzelfde moment zowel Nederland, België, Duitsland een flinke dip kregen in de besmettingen, mijn idee was dat dit mogelijk toch door het mooie weer zou kunnen komen, tja de week erna was dan weer behoorlijk koud en mijn vermoede dat we weer oplopende besmettingen zouden krijgen het is te toevalling dat het steeds exact na een week mooi weer beter gaat. Kortom mijn vermoeden is dat de cijfers pas dalen zodra we weer meer naar buiten gaan en dat het nog weinig met vaccineren heeft te maken helaas.
Als dat klopt, en ik vind dat zeker niet onaannemelijk, dan wordt het snel beter. Het weer wordt vanaf morgen aanzienlijk beter namelijk. Warmer en droger vooral.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
(jarig!)
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:45:
Voor iedereen die maar blijft roepen dat we in een test-samenleving komen en dat we noooooit meer naar normaal zullen terugkeren.

De UK, 11 april 2021. Vaccinatiegraad net boven de 60% (bron: https://coronavirus.data.gov.uk/details/vaccinations):

[...]

https://www.ad.nl/koken-e...aten-klaarstaan~a16919e1/

Meer normaal dan pubs open gaat het niet worden in de UK.
Oh? Is er in de UK dan ook de verplichting tot social distancing weg? Loopt er niemand meer met mondkapjes? Zijn daar de volle discotheken weer onderdeel van het nachtleven?

Want dán pas kun je spreken van een "terug naar normaal".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:54

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Als dat klopt, en ik vind dat zeker niet onaannemelijk, dan wordt het snel beter. Het weer wordt vanaf morgen aanzienlijk beter namelijk. Warmer en droger vooral.
Ik ben best benieuwd welke factoren daarin meespelen. Het is namelijk niet zo dat landen met een tropisch klimaat niet worden getroffen. Je zou daarbij kunnen denken aan luchtvochtigheid die hier afwijkt van de tropen. Waar ik zelf aan denk is ons gedrag. Waar je in landen richting de Evenaar meer ziet dat mensen de zon mijden en dat nagenoeg elk huis een airco heeft en mensen dus binnen verkoeling opzoeken gooien wij alles open. Zeker in de thuissituatie, het percentage Nederlanders met een airco is gewoon laag. Doordat wij echte buitenmensen worden zodra het goed weer wordt denk ik dat daardoor de besmettingen amper kans krijgen. Vorig jaar zomer zag je gigantische mensenmassa's op het strand en toch deed het niks in een toename van de besmettingen. Toen de temperatuur wat daalde zag je weer een stijgend effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:52:
[...]

Oh? Is er in de UK dan ook de verplichting tot social distancing weg? Loopt er niemand meer met mondkapjes? Zijn daar de volle discotheken weer onderdeel van het nachtleven?

Want dán pas kun je spreken van een "terug naar normaal".
Je weet donders goed wat ik bedoel.

Deze hele situatie laat zien dat alles gewoon naar normaal terugkeert. Na een jaar gaan nu de pubs weer open. Maatregelen worden afgeschaald en dit zal constant doorgaan. Voor de roadmap kan je hier kijken: https://www.bbc.com/news/explainers-52530518

Overigens zijn landen als Gibraltar en Israël inderdaad grotendeels open zonder mondkapjes en met volop nachtleven. Maar dat wist je wel toch?

Zo niet, dan heb je hier wat leesvoer: https://www.rtlnieuws.nl/...k-rots-spanje-coronavirus

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 11-04-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:52:
[...]

Ik ben best benieuwd welke factoren daarin meespelen. Het is namelijk niet zo dat landen met een tropisch klimaat niet worden getroffen. Je zou daarbij kunnen denken aan luchtvochtigheid die hier afwijkt van de tropen. Waar ik zelf aan denk is ons gedrag. Waar je in landen richting de Evenaar meer ziet dat mensen de zon mijden en dat nagenoeg elk huis een airco heeft en mensen dus binnen verkoeling opzoeken gooien wij alles open. Zeker in de thuissituatie, het percentage Nederlanders met een airco is gewoon laag. Doordat wij echte buitenmensen worden zodra het goed weer wordt denk ik dat daardoor de besmettingen amper kans krijgen. Vorig jaar zomer zag je gigantische mensenmassa's op het strand en toch deed het niks in een toename van de besmettingen. Toen de temperatuur wat daalde zag je weer een stijgend effect.
Ik heb het al vele malen gezegd, ik vergelijk geen landen meer. Er zijn zoveel invloeden die belangrijk zijn, dat is ondoenlijk.

Ik kan alleen voor Nederland spreken, en wellicht kan je dat deels ook voor België en Duitsland aannemen, dat hogere temperaturen en lagere luchtvochtigheid in combinatie met meer zonuren zorgt voor een afname van ziektes als Influenza, griep en Corona.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:55:
Ik heb het al vele malen gezegd, ik vergelijk geen landen meer.
Je bent niet toevallig een bekende politicus, of wel?

De UK, 11 april 2021.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:58:
[...]

Je bent niet toevallig een bekende politicus, of wel?

[...]
Jij bent vast journalist, aangezien je er zelf dingen bij bedenkt.

Waarin heb ik de landen vergeleken? Ik heb laten zien dat een ander land naar normaal terugkeert. Ik heb niets vergeleken, wellicht is het bij ons pas bij 70% vaccinatie bijvoorbeeld. Het was slechts een voorbeeld van een land wat teruggaat naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Virussen muteren altijd, waarom denk je dat je niet 5 keer griep per jaar hebt?
Een betere vraag is, waarom denk je dat er soms een jaar tussen zit dat het griepvaccin slecht werkt?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:41:
[...]

Nou kijk maar naar dit plaatje:

[Afbeelding]

Trek heel ruw 3 weken van de 70+ groep af, en je komt rond de 70, had je voor een 1 priks strategie gegaan, dan hadden we nu ongeveer bij de 60 jarigen gezeten, de groep > 60 is ongeveer 500 plekken, laten we zeggen dat je daarmee 60 procent van de IC bezettingen had voorkomen, dan kom je ongeveer aan de 300, dus ik denk dat het niet zo een hele gekke gedachte is.
De grote vraag is wat het op de langere duur doet. Voor de korte termijn denk ik dat meer 1e prikken zetten echt wel werkt, maar op de lange termijn zorg je juist voor minder bescherming. De vraag is of die mindere bescherming nog steeds voldoende is om een nieuwe golf te voorkomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
redwing schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:12:
[...]

Een betere vraag is, waarom denk je dat er soms een jaar tussen zit dat het griepvaccin slecht werkt?
Omdat men van te voren probeert vast te stellen wat de dominante variant gaat worden, daarom werkt de ene griepprik beter dan de andere, maar meestal ruim voldoende om ernstige klachten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
redwing schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:16:
[...]

De grote vraag is wat het op de langere duur doet. Voor de korte termijn denk ik dat meer 1e prikken zetten echt wel werkt, maar op de lange termijn zorg je juist voor minder bescherming. De vraag is of die mindere bescherming nog steeds voldoende is om een nieuwe golf te voorkomen.
Dat is totaal niet te zeggen, de 3 weken in de trials was iets wat ze losjes gebaseerd hebben op eerdere ervaringen, ik meen ergens gelezen te hebben, dat wat langer uitstellen bij Pfizer zelfs nog effectiever is, maar daar zou je even moeten naar Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Versoepelingen minimaal een week uitgesteld, naar 28 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 20:29
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:51:
[...]

Herken wel een beetje wat je zegt, maar ben wel van het kamp snel versoepelen en je risico nemen.
Gelukkig zien we de 1ste signalen van een vertraging van het aantal besmettingen en een kentering in de ziekenhuis opnames. En hopelijk versnelt dat de komende dagen nog naar 21 april toe....
Maar is woensdag 21 April dan het juiste moment? Ik vraag het me af. Als ik Mark/Hugo was zou ik nog 1,5 week wachten om te borgen dat de impact van de vaccinaties groter en zekerder is. Pak de datum van zaterdag 1 Mei, of misschien 27 april al Koningsdag.
Dan geef je wat meer toe aan Gommers en consorten, en borg je dat de daling houdbaar is.
https://www.telegraaf.nl/...ral&utm_campaign=whatsapp

Versoepelingen uitgesteld tot 28 April....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
DutchOwnage schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:38:
Versoepelingen minimaal een week uitgesteld, naar 28 april.
Niet heel verbazend. Ik denk alleen niet dat ze het nog veel langer kunnen rekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:42
Slim om het nét over Koningsdag heen te hevelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:29:
[...]

Omdat men van te voren probeert vast te stellen wat de dominante variant gaat worden, daarom werkt de ene griepprik beter dan de andere, maar meestal ruim voldoende om ernstige klachten te voorkomen.
Inderdaad, oftewel het kan zomaar zijn dat het vaccin tegen bep. mutaties een stuk minder gaat werken. Meestal zal het nog steeds goed werken dat zie je nu ook), maar dat is geen garantie.
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:30:
[...]
Dat is totaal niet te zeggen, de 3 weken in de trials was iets wat ze losjes gebaseerd hebben op eerdere ervaringen, ik meen ergens gelezen te hebben, dat wat langer uitstellen bij Pfizer zelfs nog effectiever is, maar daar zou je even moeten naar Googlen.
Punt is inderdaad dat je dit dus niet weet. Het vaccin is op een bepaalde manier getest en daarvan is bekend hoe de effectiviteit is. Door een ander schema aan te houden kan het minder, maar ook juist meer worden. De vraag is of je dat risico wilt lopen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Cheezborger schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:41:
Doe dan de versoepelingen op 6 mei op zijn vroegst, dan vang je ook nog af als mensen uitbundig Bevrijdingsdag willen gaan vieren. En elke week die je uitstelt levert je wel de nodige prikken extra op.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 11-04-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:40:
[...]

Niet heel verbazend. Ik denk alleen niet dat ze het nog veel langer kunnen rekken.
Daar hebben ze tot nu toe anders nooit echt moeite mee gehad, uitstellen kunnen ze wel. :+
En met dat gefaal van het vaccineren zullen ze ook wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cheezborger schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:41:
Ja, want het feest barst anders los op 27 april denk ik.
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:45:
[...]

Doe dan de versoepelingen op 6 mei op zijn vroegst, dan vang je ook nog af als mensen uitbundig Bevrijdingsdag willen gaan vieren. En elke week die je uitstelt levert je wel de nodige prikken extra op.
De festivals staan al klaar voor 5 mei inderdaad.

[ Voor 45% gewijzigd door Drardollan op 11-04-2021 17:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Doe dan de versoepelingen op 6 mei op zijn vroegst, dan vang je ook nog af als mensen uitbundig Bevrijdingsdag willen gaan vieren.
Doe dan 14 mei, skip je Hemelvaart. Ook altijd veel evenementen.
Of wacht. 24 mei Pinksteren, ook altijd druk.
Daarna zomer. Ook druk.

Zo is er altijd iets.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
[...]

Of over de zomer heen, zodat mensen ook niet naar festivals gaan :P

Durf niet te zeggen of het bewust of onbewust gedaan is, het moment van versoepelingen gaat komen zodra de cijfertjes goed genoeg zijn.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Zolang we cijfers als de afgelopen week zien, stellen ze uit. Dat is niet zo moeilijk. En ik denk dat ieder weldenkend mens kan begrijpen dat we met ziekenhuizen waar langzaam de benen buiten komen te hangen ook niet anders kunnen.

Zuur, maar het is niet anders.

Gaan al die testen die ze bedacht hebben vanaf 23 april wel door?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Keiichi schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:46:
[...]

Of over de zomer heen, zodat mensen ook niet naar festivals gaan :P

Durf niet te zeggen of het bewust of onbewust gedaan is, het moment van versoepelingen gaat komen zodra de cijfertjes goed genoeg zijn.
Doe dan ook over de winter. Anders heb je weer Black friday, Halloween, sinterklaas en kerst enzo. Moeten we ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:46:
[...]

Daarna zomer. Ook druk.

Zo is er altijd iets.
Inderdaad, het is juist te prijzen dat we naar blokken van 7 dagen kijken. We komen ook in een fase waarin dat kan. Het is denk ik elke 7 dagen te kijken wat er mogelijk zou kunnen zijn over 14 dagen.

Het omslagmoment komt eraan, het is gewoon te vroeg. Zie de cijfers van de ziekenhuizen en besmettingen. Het is niet realistisch om de zorg nog even op te zadelen met 1000 extra patiënten op de verpleeg en 500 op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:46:
[...]

Daarna zomer. Ook druk.

Zo is er altijd iets.
Vergeet ook niet dat we naar België en Duitsland moeten kijken. We willen natuurlijk geen Duitse invasie als hier in NL ineens een hoop mag en in Duitsland niet. Dus hou vooral in de gaten wat Merkel doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:27
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:52:
[...]

Ja, want goed weer in Nederland is een garantie en iedereen heeft dan vrij om naar buiten te gaan. ?
Vorig jaar was het aantal besmettingen teruggebracht tot een paar honderd per dag toen de terrasjes open gingen. Ik was toen een weekendje weg en de steden waren nog leeg. In de trein zaten letterlijk een handjevol mensen. In de maanden ervoor zat helemaal iedereen thuis.
Als de besmettingen flink zijn teruggedrongen, dan stijgen ze ook minder snel. De vraag is of dat dit jaar gaat lukken voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:47:
[...]

Doe dan ook over de winter. Anders heb je weer Black friday, Halloween, sinterklaas en kerst enzo. Moeten we ook niet hebben.
Ik heb net met Bill Gates gebeld, er gaat iets mis met de nano chips. Het plan is nu om te heropenen op 1 juli 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:47:
[...]

Zolang we cijfers als de afgelopen week zien, stellen ze uit. Dat is niet zo moeilijk.
Je komt nu wel bijna op een punt dat het krediet op is. Als we echt over de piek van de derde golf heen zijn, dan gaan vanaf nu alle cijfers steeds sneller de kelder in. En hoe meer die cijfers dalen, hoe meer mensen het gewoon beu zijn en zélf meer gaan versoepelen door gewoon de regels niet meer na te leven.

De avondklok om 22:00 is na april sowieso al niet houdbaar, want dan is het geen 'avond' klok meer maar een schemeringklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Tja, die ene week kan er dan ook wel bij. Balen alsnog. Zullen we dan met Hugo de afspraak maken dat er tempo achter dat vaccineren komt? Net zoals Rutte een paar weken geleden een eenzijdige afspraak met de bevolking maakte? We bungelen nog altijd onderaan de vaccinatieranglijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BarôZZa schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:48:
[...]

Ja, want goed weer in Nederland is een garantie en iedereen heeft dan vrij om naar buiten te gaan. ?
Vorig jaar was het aantal besmettingen teruggebracht tot een paar honderd per dag toen de terrasjes open gingen. Ik was toen een weekendje weg en de steden waren nog leeg. In de trein zaten letterlijk een handjevol mensen. In de maanden ervoor zat helemaal iedereen thuis.
Als de besmettingen flink zijn teruggedrongen, dan stijgen ze ook minder snel. De vraag is of dat dit jaar gaat lukken voor de zomer.
Ik vind dat je nu wel heel makkelijk voorbijgaat aan het aantal natuurlijke besmettingen (geschat 4 miljoen) en aantal vaccinaties (geschat 2 miljoen).

Ik denk dat dat op korte termijn veel zwaarder gaat wegen dan die paar lege treinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb net met Bill Gates gebeld, er gaat iets mis met de nano chips. Het plan is nu om te heropenen op 1 juli 2026.
Mazzelaar, bij mij neemt Bill niet eens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:49:
[...]

Je komt nu wel bijna op een punt dat het krediet op is. Als we echt over de piek van de derde golf heen zijn, dan gaan vanaf nu alle cijfers steeds sneller de kelder in. En hoe meer die cijfers dalen, hoe meer mensen het gewoon beu zijn en zélf meer gaan versoepelen door gewoon de regels niet meer na te leven.

De avondklok om 22:00 is na april sowieso al niet houdbaar, want dan is het geen 'avond' klok meer maar een schemeringklok.
Geklets, dat zeiden we hier vorig jaar eind maart ook al. Toen was het krediet ook al op. Puntje bij paaltje is er helemaal niets op en ben ik hier weken lang keihard aangevallen omdat ik het woord draagvlak durfde te noemen.

De overheid heeft in de vorige persco al aangegeven dat ze niet wachten met versoepelen tot er weer een persco is. Als de cijfers het toelaten gaan ze versoepelen.

En die avondklok, echt hoor. Hoeveel last kan je daarvan hebben. Ik heb er nog 0 dagen last van gehad en ken werkelijk niemand die er ook maar enkele waarde aan hecht in die zin. Het is met stip de minst boeiende maatregel ooit qua draagvlak. Zet alle maatregelen op een rij en laat mensen kiezen waar ze het meest last van hebben, de avondklok zal stijf onderaan eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:51:
[...]

Mazzelaar, bij mij neemt Bill niet eens op.
Ik heb mijn achternaam (Soros) mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:53:
[...]

Geklets, dat zeiden we hier vorig jaar eind maart ook al. Toen was het krediet ook al op. Puntje bij paaltje is er helemaal niets op en ben ik hier weken lang keihard aangevallen omdat ik het woord draagvlak durfde te noemen.
De volle marktpleinen en parken zijn al genoeg bewijs dat het niet meer om 'geklets' gaat. En dat gaat nu met het betere weer alleen maar erger worden.

Daarin heb je 3 opties: Of alles hardhandig wegvegen met ME'ers en waterkanonnen, óf versoepelen zodat je het gecontroleerd kan spreiden, of het op zijn beloop laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:00:
[...]

Daarin heb je 3 opties: Of alles hardhandig wegvegen met ME'ers en waterkanonnen, óf versoepelen zodat je het gecontroleerd kan spreiden, of het op zijn beloop laten.
Ook dit soort hyperbolen lees ik ook al een jaar of zo. Dat het nu echt los zal gaan als de overheid niet versoepelt. Bestorming van het Binnenhof, rellen op elk plein, enzovoort enzovoort.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:13
Goh wat verrassend, de wortel wordt weer een weekje opgeschoven.
Ik ben er wel klaar mee, ga komend weekend maar eens kijken hoe goed die controle op de avondklok is en een avondje bieren bij een vriend ;w

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:03:
[...]

Ook dit soort hyperbolen lees ik ook al een jaar of zo. Dat het nu echt los zal gaan als de overheid niet versoepelt. Bestorming van het Binnenhof, rellen op elk plein, enzovoort enzovoort.
Dat bedoel ik niet, het gaat om mensen die op het plein of in het park hun eigen terras maken met een krat bier. Geen rellen of bestormingen.

Wil je een park met picknickende mensen straks met grof geweld leeg moeten halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 11-04-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Die rellen zijn er ook niet elke week ofzo..
Het waterkanon komt niet amper toe aan zijn reguliere onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:09:
[...]

Dat bedoel ik niet, het gaat om mensen die op het plein of in het park hun eigen terras maken met een krat bier. Geen rellen of bestormingen.
Cool, kunnen we een pooltje opzetten welke dag we boven de 10k besmetting per dag komen en de eerste acuut zorg behoevende bij de IC wordt weggestuurd. Maar wat zal dat die mensen boeien, lekker bieren is belangrijker.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 23:07
[...]

De volle marktpleinen en parken zijn al genoeg bewijs dat het niet meer om 'geklets' gaat. En dat gaat nu met het betere weer alleen maar erger worden.

Wat lul je nou, die volle parken waren er vorig jaar april ook al:

Drukte in parken.

Het dringende blijf-binnen-advies verloor het zondag wederom van het weer. Kades en parken stroomden vol met mensen. Sociologen verbaast het niets. “Het is een wonder dat zoveel mensen wél thuisblijven.”
Bron: Het Parool van 26 april 2020

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Versoepelingen uitgesteld
Dit zagen we van mijlen ver aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:12:
[...]

Cool, kunnen we een pooltje opzetten welke dag we boven de 10k besmetting per dag komen en de eerste acuut zorg behoevende bij de IC wordt weggestuurd. Maar wat zal dat die mensen boeien, lekker bieren is belangrijker.
Regel 1: People are selfish assholes.

Als je de terrassen dicht gooit gaan ze op het plein of in het park bieren, gooi je de pleinen en de parken dicht dan zoeken ze wel een andere plek om toch nog altijd bij elkaar te gaan zitten.

Dat kun je verbieden tot je een ons weegt, maar elkaar opzoeken is een groot onderdeel van natuurlijk menselijk gedrag. De enige manier waarop je dat effectief in kan dammen is door een schrikbewind te gaan voeren en mensenconcentraties met lomp geweld uit elkaar te gaan drijven, ook als ze niets verkeerd doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ja, echt anders dan vorig jaar. Toen alles ook vol zat. Hou toch eens op met je plaat die je al een jaar elke 20 minuten afdraait al meer dan een jaar lang.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 11-04-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wat een nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@DutchOwnage zag het om 17:38 al ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Uitgesteld met een week.... gut wat een verrassing.... en dan zijn ze verbaasd dat ze matig serieus genomen meer worden, met hun uitstelbeleid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uitgesteld. Hadden we niet verwacht toch?? Op naar week 17 in de lockdown. Alles kan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Lang leve de push berichten :'). Soms zie je ze liever niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Het is ook typisch weer een "Televaag" kop.
Er waren al helemaal geen versoepelingen aangekondigd.
Alleen maar de mededeling dat er versoepeld zou kunnen worden mits, maar, indien.
Dus hier gaat de Telegraaf ook weer de mist in door te insinueren dat versoepelingen zijn ingetrokken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:01
Direct onder de kop staat:
Alle coronaversoepelingen die mogelijk op 21 april zouden ingaan, schuiven op. Het gaat om het heropenen van winkels en terrassen en het schrappen van de avondklok.
Dus m.i. insinueren ze niks. Tenzij je alleen koppen leest |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mesa57 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:27:

[...]

Een telegraaf lezer doet toch niets anders?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42
Imperium schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:20:
Uitgesteld. Hadden we niet verwacht toch?? Op naar week 17 in de lockdown. Alles kan kapot.
Wat gaat er kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
mesa57 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:27:

[...]

Er zit nogal een verschil tussen: "Versoepelingen uitgesteld" en "Bestaande maatregelen blijven van kracht".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
[...]

Dalen alle cijfers al keihard? Nee, dat doen ze nog niet. Zitten we bij sommige cijfers al bijna op de max van wat we aankunnen? Ja, dat zitten sommige nog wel. Kunnen we dus versoepelen? Nee, dat kan dus nog niet. Misschien over een paar weken, dat het dan wel kan. Dat zien we dan wel weer. Zijn we weer een stukje verder met vaccineren, hebben we wat buffer als de cijfers daadwerkelijk de goede kant op zijn gegaan, staan we er alweer een stuk beter voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

De zon gaat pas ergens in juni voor het eerst na 2200 uur onder. Dat duurt nog even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Kan iemand uitleggen wat er 28 april zo wezenlijk anders is dan op 21 april? En waarom zouden er dan ineens versoeplingen mogelijk zijn? Daarna stijgen de cijfers toch weer langzaam naar dit niveau?

Waar is de routekaart?

(zoekt...)

Ah hier!

https://www.rijksoverheid...tekaart-coronamaatregelen

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:38:
[...]

Dalen alle cijfers al keihard? Nee, dat doen ze nog niet. Zitten we bij sommige cijfers al bijna op de max van wat we aankunnen? Ja, dat zitten sommige nog wel. Kunnen we dus versoepelen? Nee, dat kan dus nog niet. Misschien over een paar weken, dat het dan wel kan. Dat zien we dan wel weer. Zijn we weer een stukje verder met vaccineren, hebben we wat buffer als de cijfers daadwerkelijk de goede kant op zijn gegaan, staan we er alweer een stuk beter voor.
Je mist totaal mijn punt: Ik beargumenteer juist dat níet versoepelen een slechter effect op de cijfers gaat hebben omdat de naleving nu echt door het afvoerputje gaat. Of je moet van mening zijn dat de volle marktpleinen waar iedereen met zijn biertje zit, prima geoorloofd zijn onder de huidige maatregelen?

Het wordt hier altijd gespind alsof die versoepelingen een kadootje zijn voor ons brave gedrag, dat zijn ze niet, de maatregelen zijn een tool om besmettingen te sturen en versoepelingen zijn daarin net zo goed een tool. Want door te versoepelen zou je best wel eens betere compliance op de andere maatregelen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 10:32
zacht schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
[...]

De zon gaat pas ergens in juni voor het eerst na 2200 uur onder. Dat duurt nog even.
zon onder != donker ;-).

daar zit in zeker in de zomer nog een uur verschil in. Twee weken geleden was ik rond kwart voor 10 thuis en tot ca half 10 zie je nog iets van schemer.

Daarnaast kunnen de jong en Rutte zeggen wat ze willen. Maar gemiddeld gezien is het meer een leugen dan de waarheid. Alle plannen voor versoepelingen gebeuren niet in de "beloofde" volgorde.

Ik heb geen enkele reden om ook maar iets te geloven wat ze vooraf zeggen/beloven.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Doe mij ook zo'n glazen bol, zo te zien zijn ze weer in de aanbieding.

Ennuh, de avond begint, ongeacht op welk tijdstip de zon ondergaat, altijd gewoon om 18.00 uur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Number10 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
Kan iemand uitleggen wat er 28 april zo wezenlijk anders is dan op 21 april? En waarom zouden er dan ineens versoeplingen mogelijk zijn? Daarna stijgen de cijfers toch weer langzaam naar dit niveau?

Waar is de routekaart?

(zoekt...)

Ah hier!

Scheelt ook weer een klein half miljoen vaccinaties in risicogroepen die dan weer effectief zijn.

En stoney3k waarom begint de avond later in de zomer? Die begint toch gewoon om 18:00? 22.00 is dus sowieso nooit een avondklok te noemen. Maar een eind-van-de-avond-klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
[...]

Je mist totaal mijn punt: Ik beargumenteer juist dat níet versoepelen een slechter effect op de cijfers gaat hebben omdat de naleving nu echt door het afvoerputje gaat. Of je moet van mening zijn dat de volle marktpleinen waar iedereen met zijn biertje zit, prima geoorloofd zijn onder de huidige maatregelen?

Het wordt hier altijd gespind alsof die versoepelingen een kadootje zijn voor ons brave gedrag, dat zijn ze niet, de maatregelen zijn een tool om besmettingen te sturen en versoepelingen zijn daarin net zo goed een tool. Want door te versoepelen zou je best wel eens betere compliance op de andere maatregelen kunnen veroorzaken.
Ik geloof er anders niets van dat bij versoepelingen opeens de andere maatregelen beter opgevolgd gaan worden, alsof de mensen die zich nu niet aan de maatregelen houden na versoepelingen de rest een cadeautje gaan geven door zich wel goed aan de overgebleven maatregelen te gaan houden.

Daarnaast, een vol marktplein is denk ik minder een probleem dan een vol terras. Ik zou eerder met vrienden op een terras gaan zitten dan op een plein, maar goed, dat ben ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
[...]
Want door te versoepelen zou je best wel eens betere compliance op de andere maatregelen kunnen veroorzaken.
Dat is een vette aanname en daar valt vooralsnog helemaal niks over te voorspellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:56
[...]

Dat zei je x weken geleden ook al.

x = { 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 }

Conclusie: je bent niet de beste voorspeller. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:59

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:

Waar is de routekaart?

(zoekt...)

Ah hier!

Niks, ze gaan het alleen opnieuw proberen. Het OMT hoeft maar 1 keer ja te zeggen >:)

Overigens mag de corona routekaart van mij het standaard antwoord worden op elke partij die roept dat er perspectief "moet" zijn. Dat het antwoord ze niet bevalt betekent niet dat het een verkeerd antwoord is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:48:
[...]

Dat is een vette aanname en daar valt vooralsnog helemaal niks over te voorspellen.
Het restaurant waar mijn vriendin werkt kreeg al mailtjes van klanten die op 22 april 2 tafels van 4 aan elkaar geschoven wilde voor 8 personen :'). Nee hoor, die compliance zit er niet in. De enige manier waarop je mensen zover krijgt lijkt wel dwang. Ergens zou het ook niet zo gek zijn om het land gewoon een periode in échte lockdown te gooien. Niet de deur uit zonder goede reden, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:46:
[...]

Ennuh, de avond begint, ongeacht op welk tijdstip de zon ondergaat, altijd gewoon om 18.00 uur hoor.
Voor zover ik weet mag die avondklok wettelijk niet langer doorgaan dan 21 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Thomas schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:53:
[...]
Het restaurant waar mijn vriendin werkt kreeg al mailtjes van klanten die op 22 april 2 tafels van 4 aan elkaar geschoven wilde voor 8 personen :'). Nee hoor, die compliance zit er niet in. De enige manier waarop je mensen zover krijgt lijkt wel dwang. Ergens zou het ook niet zo gek zijn om het land gewoon een periode in échte lockdown te gooien. Niet de deur uit zonder goede reden, punt.
*knip* dit soort waarde-oordelen gecombineerd met een portie whataboutism zijn ongewenst

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Thomas schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:57:
[...]

Voor zover ik weet mag die avondklok wettelijk niet langer doorgaan dan 21 april.
En die wet kan niet verlengd worden omdat?

Alle corona maatregelen verlopen elke 3 maanden en worden steeds verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 17-10 10:32
Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:48:
[...]

Hier heb je gelijk in, maar ik denk dat als we gewoon naar vele statistieken in de wereld kijken dan wijst alles erop dat het sowieso bijna onmogelijk is te voorspellen.

Brazilie:
https://www.nu.nl/coronav...walkend-coronabeleid.html

Zuid afrika:
https://myprivacy.dpgmedi...ockdown%257eb29b7f3d%252f

Frankrijk:
https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

Texas/florida:
https://www.rtlnieuws.nl/...mondkapje-bedrijven-virus
(helaas niet met de statestiek dat alles daar nu prima gaat).

In Frankrijk heb je een avondklik van 6 of 7 tot 6. En daar is het niet beter.

In Zuid Afrika is het 'ow zo gevaaarlijke' zuid afrikaanse variant actief, maar is niks meer aan de hand.

België heeft een hele hoge piek gehad en is daaarna onder Nederland gekomen.

Voor elke bewijs dat een maatregel werkt kan je bewijs vinden dat het niet nodig/niet werkt (en dus ook andersom).

*knip* dit soort enorme versimpelingen, gebaseerd op aannames, helpen de discussie echt niet

Ow ja nog één stukje bewijs dat de huidige maatregelen niet werken. Vorig jaar rond deze tijd ging het niet slechter of beter, alleen mochten we toen wel zonder mondkapje naar de winkels om willekeurige tijden, was er geen avondklok.

We zullen door de zure appel heen moeten en ik vrees dat het op de huidige manier nooit gaat gebeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:41 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thomas schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:57:
[...]

Waar heb je dat in de publicaties van de 2e en 1e kamer gezien? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat nog vervelender is, en ook in juni 2020 gebeurde, is dat veel terrassen, kroegen, noem maar op wel lekker los zullen omgaan met de regels. Hoe je het ook wendt of keert, dat risico nemen ze toch wel. Afgelopen zomer heb ik bomvolle terrassen en kroegen gezien. Het restaurant waar mijn vriendin werkt probeerde in eerste instantie de regels wel te volgen zo goed als dat kon, maar na enkele dagen liepen groepen die duidelijk niet tot hetzelfde huishouden hoorde wel door naar de buren waar ze wel samen mochten zitten.

Die combinatie van laksheid van klanten, ondernemers en blijkbaar de handhaving zorgt ervoor dat je bijna gedwongen bent super los te zijn, anders lopen je klanten weg. Ongein is het.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:49:
Niks, ze gaan het alleen opnieuw proberen. Het OMT hoeft maar 1 keer ja te zeggen >:)
Zoiets? Is een concept. dus valt niet onder de Wob.

Geachte leden van het OMT:

Kunt u niet instemmen met meer versoepelingen of verzwaringen zodat versoepelingen mogelijk zijn zoals eerder door u is geadviseerd indien de cijfers het toelaten, of indien dit niet gaat instemmen met meer versoepelingen, danwel minder verzwaringen indien de cijfers het toelaten zodat versoepelingen kunnen plaatsvinden?

Kruis aan:
0 Ja
0 Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:02:
[...]

Waar heb je dat in de publicaties van de 2e en 1e kamer gezien? :)
Er stond me iets bij dat hij maar beperkt mocht worden verlengd, maar hoe dit wettelijk zit, geen idee. Ik heb het denk ik dus mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Haha waarom ben ik niet verbaast dat ze wederom weer de boel uitstellen, ik zei het vorige week al dat je ze niet op hun woord kan vertrouwen. De betrouwbaarheid van het Kabinet word steeds slechter..

Ben benieuwd hoelang we nog moeten wachten tot er weer meer mag :) de maatregelen die allemaal getroffen zijn hebben er in ieder geval niet voor gezorgd dat de cijfers gingen dalen, want ze zijn telkens tussen de 5000 en 9000 te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 11-04-2021 19:09 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:08:
Haha waarom ben ik niet verbaast dat ze wederom weer de boel uitstellen, ik zei het vorige week al dat je ze niet op hun woord kan vertrouwen. De betrouwbaarheid van het Kabinet word steeds slechter..
Ze hebben nooit beloofd dat er per 21 april klakkeloos zou worden versoepeld. Er was altijd al een voorbehoud dat de cijfers het moesten toestaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:13:
[...]

Ze hebben nooit beloofd dat er per 21 april klakkeloos zou worden versoepeld. Er was altijd al een voorbehoud dat de cijfers het moesten toestaan.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze ook wel moeten begrijpen dat dit onrust zou geven als het uit zou lekken maar dat er schijnbaar weinig tot niets is gedaan om dat te voorkomen.

Nu zie je de hele samenleving opfleuren omdat er weer zicht is op een normaal leven en dan wordt het met een hele week vooruitgeschoven. Geloof mij maar dit gebeurd nog wel weer een paar weken.

Er gaat in 1 week niks veranderen wat onoverkomelijk is, maar je geloofwaardigheid gaat nog verder door het putje door het nu met 1 hele week wéér vooruit te schuiven.

We kunnen allemaal wel aanmatigend gaan doen hier en stellen dat er niks beloofd is, maar het is ook niet actief tegengesproken door het kabinet.

[ Voor 21% gewijzigd door Imperium op 11-04-2021 19:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Toch weer mooi hoe de zwarte piet alweer in den haag ligt inderdaad. Niemand heeft iets beloofd, maar toch zijn we boos dat we volgende week niet op het terras kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

*knip* onderbouw je stellingen

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 17:46
En uiteindelijk zijn we zelf de boeman want uiteindelijk creëren we die besmettingen toch echt zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wat is je bron dat de maatregelen niks doen? Of moest deze in het slowchat topic?

[ Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:20:
[...]

Wat is je bron dat de maatregelen niks doen? Of moest deze in het slowchat topic?
Het is niet zo dat de maatregelen niks doen, maar wel dat de maatregelen bij elkaar te weinig doen om de cijfers drastisch omlaag te krijgen en onder de drempel waarbij versoepelingen mogelijk worden volgens de routekaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:21:
[...]

Het is niet zo dat de maatregelen niks doen, maar wel dat de maatregelen bij elkaar te weinig doen om de cijfers drastisch omlaag te krijgen en onder de drempel waarbij versoepelingen mogelijk worden volgens de routekaart.
Dus moeten we meer maatregelen nemen en al helemaal niet versoepelen.
Avondklok veranderen in de middagklok vanaf 16.00 en geen bezoekers meer ipv 1. Click n collect weer stoppen en shoppen op afspraak ook niet meer.
Kappers sluiten en alle contactberoepen weer stoppen.

Dan gaan we een betere zomer tegemoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:23:
[...]

Avondklok veranderen in de middagklok vanaf 16.00 en geen bezoekers meer ipv 1. Click n collect weer stoppen en shoppen op afspraak ook niet meer.

Dan gaan we een betere zomer tegemoet.
Grappenmaker ben jij zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:46:
[...]

Dat laatste is waar, maar het kabinet heeft onlangs de avondklok met een uur verkort vanwege het later invallende duister. Dus dat is zeker een factor die het ingangstijdstip mede bepaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:13
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:12:
[...]

Mooie dooddoener weer.
Wat is er gebeurd met: lekker leven is belangrijker?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:20:
[...]

Waarom moet er altijd een bron zijn?

*knip* omdat dat nou eenmaal het beleid is hier

[ Voor 53% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik snap wel dat ze een weekje willen uitstellen. Voorkomen dat mensen denken Koningsdag te gaan vieren. Maar had dan gewoon weer +3 weken gedaan en het over de Mei vakantie heen getild.

Ik verwacht dat we de 28ste ook niks over de buitenschoolse opvang gaan horen. Ik heb sterk het idee dat Mark en Hugo daar geen actieve herinnering aan hebben gezien de horeca en avondklok nu wel al ter discussie stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Gelukkig zijn we lekker aan het vaccineren. De maatregelen zijn nog een beetje pappen en nathouden tot de ziekenhuisopnames weer dalen. Iedereen (incl den haag) ziet wel in dat het handhaven lastiger en lastiger word.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

stylezzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:25:
Gelukkig zijn we lekker aan het vaccineren. De maatregelen zijn nog een beetje pappen en nathouden tot de ziekenhuisopnames weer dalen. Iedereen (incl den haag) ziet wel in dat het handhaven lastiger en lastiger word.....
*knip* en dit soort gekke verdachtmakingen, zonder onderbouwing, doen we dus ook niet

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:23:
[...]

Dat kun je wel invoeren maar dat is gewoon niet realistisch (en volgens mij weet je dat zelf ook). Laat staan dat het op een effectieve manier te handhaven valt.

De winkels, kappers en contactberoepen zijn nu mondjesmaat open omdat de overheid anders straks met een hele berg faillisementen zit en een groot gat in de belastinginkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

G_Dragon schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:25:
[...]

Waarom moet er altijd een bron zijn, als je het dagelijks nieuws volgt zie je duidelijk genoeg dat de cijfer tussen de 4000 en 9000 blijven hangen. Met of zonder de maatregelen, dus je kan er eerlijk gezegd alles van vinden maar je kan het overal lezen. Gewoon logica en nuchterheid lijkt me om eerlijk te zijn :o

Die maartegelen deden mij ook nooit wat want deedt me ding wel en beperkte me leven niet in wat ik doe dagelijks, maar als we eerlijk en nuchter zijn duurt dit te lang en leven we in maatregelen zonder dat ze het gewenste resultaat leveren. Maar ze houden ze wel aan, ik vind dat dan een hele vreemde en apparte keus.
De laatste keer zonder maatregelen is dan ook al een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:26:
[...]

De laatste keer zonder maatregelen is dan ook al een jaar geleden.
Het is nog geen december, niet te hard van stapel lopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Number10 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:04:
[...]

Zoiets? Is een concept. dus valt niet onder de Wob.

Geachte leden van het OMT:

Kunt u niet instemmen met meer versoepelingen of verzwaringen zodat versoepelingen mogelijk zijn zoals eerder door u is geadviseerd indien de cijfers het toelaten, of indien dit niet gaat instemmen met meer versoepelingen, danwel minder verzwaringen indien de cijfers het toelaten zodat versoepelingen kunnen plaatsvinden?

Kruis aan:
0 Ja
0 Nee
_O- _/-\o_ _O-

Geniaal, zelfs na 2 keer lezen weet ik niet welk antwoord ik zou moeten aankruisen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Haha... dus jij geloofd echt dat de maatregelen geen effect hebben? Misschien dat er wat amerikaanse en braziliaanse fora zijn waar je die stelling kunt testen....

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

stylezzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:27:
[...]

Haha... dus jij geloofd echt dat de maatregelen geen effect hebben? Misschien dat er wat amerikaanse en braziliaanse fora zijn waar je die stelling kunt testen....
Vast wel ergens op de achtergrond, maar voor het volk in het nieuws is er dag op dag geen positief bericht. Telkens hetzelfde aantal besmettingen, dat is hoe ze het keer op keer naar buiten brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Klopt, maar alle berichten naar buiten hinten daar wel op.

Zo sprak men in de media (NOS.nl) al sinds begin van de week hoe de versoepelingen er uit zouden zien.
En verder had men het niet meer over de cijfers, maar over "de mogelijkheid" waarbij men verzuimde de condities te noemen.

Ik snap heel goed dat @G_Dragon en anderen het anders ervaren en ik zou ze zelfs gelijk kunnen geven dat er sprake is van een gebroken belofte gezien er zonder kennis van de situatie het heel aannemlijk was dat de versoepeling een voldrongen feit was.

offtopic:
Nee, dat is geen kritiek op feitenkennis. Het is kritiek op de waardeloze berichten die de overheid de wereld instuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Vreemd, ik dacht af te leiden aan de vaccinatiestrategie dat Corona helemaal geen probleem meer is!

Maar als er versoepelingen uitgesteld worden, dan moet er blijkbaar nog wel íets aan de hand zijn. Vreemd, vreemd, vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 11-04-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49
stylezzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:27:
[...]

Of Duitse ;)

https://www.cambridge.org...B531B95140C671DC0C05D5AD0

Err zijn hele studies gedaan naar die complotdenkers. Dit onderzoek richtte zich op Duitstaligen, maar er zijn al eerder studies gedaan in de UK en de USA.

Leuk om te lezen, je herkent een hoop dingen. Ook in de bronnen staan nog wat van die studies

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 11-04-2021 19:41 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.