*knip* persoonlijke ervaringen zijn voor het slowchat topicpro_6or schreef op maandag 12 april 2021 @ 01:09:
[...]
Persoonlijk, maar ik zal wel een extremistische oude lul zijn, vind ik dat er steeds meer van die diersoort bij lijken te komen. De stupide superegoist. Er is nog zo veel mogelijk, maar we willen juist datgene wat nu niet zo’n goed idee is. Heb je ooit hele drommen van dat soort op elkaar geplakt zien zitten voorheen? En nu is er dan Corona en moet dat uit alle macht juist gebeuren. Een grote shit bende achterlatend. Fcuk.
Ja, super egoïstisch dat mensen wanneer het lekker weer wordt er massaal op uit trekken. We moeten thuis blijven, mogen niet sociaal zijn, moeten thuis werken, thuis lessen volgen, thuis sporten. Helemaal kut als je aangewezen bent op je stadse appartementje zonder tuin. Alles speelt zich dan af binnen die enkele tientallen vierkante meters. Wat een egoïstische eikel ben je dan als je, wanneer het lekker weer wordt, de zon en frisse lucht opzoekt!
Als een (stads)park of stuk bos letterlijk het enige is wat er kan qua uitstapje dan is het niet heel gek dat hele hordes daar op af vliegen. Voorheen zaten die mensen verspreid op terrasjes, in pretparken, dierentuinen en noem maar op. Je zit in een stad al snel met potentieel tienduizenden of zelfs honderdduizenden mensen die niet of nauwelijks een 'buiten' hebben thuis en die dus naar de parken of nabijgelegen bossen trekken. Dan kun je wel roepen 'ga wat verder weg, daar is het wél rustig' maar:
- veel mensen in de stad hebben geen auto
- voor het plezier met OV reizen wordt nog altijd afgeraden (lees: alleen noodzakelijke reizen)
- fietsen is een optie, maar dan wil je wel een fatsoenlijke fiets hebben en geen goedkoop ding bedoeld voor in de stad.
Dat mensen rotzooi achterlaten is ronduit asociaal, maar waar behoorlijk wat mensen bij elkaar komen ga je helaas rommel krijgen.
Nou heb ik de mazzel dat ik in een dorp tegen het buitengebied woon, omringt door bossen op een paar minuten rijden en natuurgebieden op ~30/40 minuten rijden, en twee parken op steenworp afstand. Iedere dag ga ik wandelen met de hond en da's gewoon lekker én gezond. Zonder die natuur en wandeling zou ik een stuk minder tot rust komen, en dan werk ik nog gewoon 5 dagen in de week buitenshuis
Als die hordes mensen een negatieve invloed zouden hebben (gehad) dan hadden we dat al lang terug moeten zien in de cijfers, maar da's niet gebeurd. Na een lekkere dag, of meerdere lekkere dagen, is er niet opeens een piek geweest qua besmettingen of opnames. Zou het dan toch zo zijn dat besmettingen in de buitenlucht
zeer zeldzaam zijn?
*knip* we gaan geen normale uitspraken gebruiken om stemming te maken
[
Voor 23% gewijzigd door
ZieMaar! op 12-04-2021 07:57
]