Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:17
YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:32:
[...]

Wel jammer dat dat weer niet gebaseerd is op actuele data.
Die data die ze van NL gebruiken is ongeveer 1,5 week oud.
En daarnaast is de manier van rapporteren in elk land anders en niet te controleren. Dit soort lijstjes zeggen net zoals besmettingen niet zo veel, zeker niet in die marges van procenten.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:03:
[...]

Ik ben zeer regelmatig in Duitsland geweest de afgelopen 13 maanden en heb nog geen controle gezien hoor.

Maar je hebt een punt hoor, ik snap ook niet dat onze overheid niet per direct een negatieve test verplicht voor alle Duitsers en dit ook gewoon controleert op de bekende plekken.
Tot nu toe heeft bijna ieder land hier in de buurt grenscontroles opgezet.
Behalve Nederland.

Terwijl héél België in November en December in lockdown zat, vanwege de hoge besmettingen, lieten wij toe dat ze naar ons land toe kwamen. Waar destijds nog niet veel aan de hand was. Wellicht als we de Belgen toen aan de grens gestopt hadden, dan hadden we nu véél minder problemen gehad. Zeker als je zag (eigen ervaring) dat deze Belgen niet alleen kwamen, maar direct met de hele familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:32:
[...]

Wel jammer dat dat weer niet gebaseerd is op actuele data.
Die data die ze van NL gebruiken is ongeveer 1,5 week oud.
(NL zit op de 2,9M, niet op 2,38M zoals daar aangenomen is van de rehash van data die op ourworldindata te zien is ;) )
Dan is natuurlijk de vraag waarom Nederland niet in staat is om cijfers van gisteren te geven. Misschien is dat wel een ander symptoom van de problemen die ook de snelheid in de weg zitten, te complexe organsaties met veel te veel schijven waar alles overheen moet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
*knip* zie modbreak

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IJzerlijm schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:40:
[...]
Dan is natuurlijk de vraag waarom Nederland niet in staat is om cijfers van gisteren te geven. Misschien is dat wel een ander symptoom van de problemen die ook de snelheid in de weg zitten, te complexe organsaties met veel te veel schijven waar alles overheen moet.
NL doet dat prima, er is alleen een of andere 3e partij website die die cijfers niet overneemt.

Dat je dat probeert te spinnen als een fout/tekortkoming van de NL overheid vind ik wel amuserend. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Robkazoe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:32:
[...]
Ik blijf het proces van verzwaren en versoepelen van maatregelen behoorlijk ondoorzichtig vinden. We hebben één week van daling achter de rug in de besmettingscijfers, de ziekenhuizen/ic's liggen nog bomvol maar we gaan nu versoepelen. Eén zwaluw...

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind dat versoepelingen en verzwaringen wat sneller doorgevoerd mogen worden. Tijdens de 2e golf waren de maatregelen veel te laat. En toen de tweede golf voorbij was, hadden ze wat mij betreft ook weer eerder mogen versoepelen. Maar nu op de piek van de ziekenhuis/IC bezettingen gaan versoepelen voelt wat mij betreft verkeerd aan.

Het patroon nu is toch wel een beetje dat ziekenhuis en ic bezettingen twee weken erachteraan hobbelen. Stel we gooien de winkels en terrassen open op 21 april. Tegen die tijd zou de piek op de IC ongeveer maximaal zijn. Stel dat het opengooien van de terrassen en winkels dan ineens weer tot een piek in besmettingen oplevert, dan zal de IC/ziekenhuis bezetting maar licht dalen en komt er daarna weer een grotere druk.

Als ze slim waren, hadden ze op 21 april "versoepelingen" doorgevoerd. Maatregelen afschaffen waarvan ze toch al weten dat ze niet werken:
- Avondklok
- Alcohol- / Drugs drooglegging na 20:00 uur
- Bezoekregeling: In plaats van maximaal 1 persoon bezoek per dag maximaal 2 personen bezoek per dag mits uit hetzelfde gezin.

Van de avondklok is al bewezen dat hij niets bijdraagt. Punt 2 zal vermoedelijk ook heel weinig effect hebben. En punt 3 deed iedereen toch al want je nodigt niet alleen je moeder uit op de koffie. Wacht dan nog 2-4 weken extra om de druk op de ziekenhuizen te verlagen en voer dan ergens in mei versoepelingen in als de terrassen open.
De terrassen kunnen ze niet meer onderuit omdat de burgemeesters hebben lopen klagen en zeker de manier waarop. Daarmee is alle draagvlak weg en ontkomen ze er niet aan om die open te doen. Zouden ze dat niet doen zou er iedere keer dat er een park vol zou zitten weer een hoop geklaag komen. En die parken zitten weliswaar straks nog steeds vol, maar dan kunnen ze iig zeggen dat het 'beter' is dan zonder open terrassen....

De rest van de voorgestelde versoepelingen stelt inderdaad niet veel voor en zijn er vooral voor de sier.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 22:53
YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:43:
[...]

NL doet dat prima, er is alleen een of andere 3e partij website die die cijfers niet overneemt.

Dat je dat probeert te spinnen als een fout/tekortkoming van de NL overheid vind ik wel amuserend. :)
De desbetreffende website neemt de wekelijke cijfers van het RIVM over, omdat die in detail aangeven hoeveel mensen een enkele en dubbele dosis hebben gekregen. Dat is ook de data die ourwoldindata weergeeft. Het corona dashboard geeft het niet zo specifiek weer, dus de website gebruikt die dagelijke informatie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
psy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:37:
Zoalng half Nederland gewoon naar kantoor gaat alsof er geen corona is zie ik niks veranderen. Vanmorgen 350 km file ;w 8)7 :X
Het was ook slechter weer, maar het voelde inderdaad als een 'ouderwets' ritje.

Thuiswerken wordt bij veel bedrijven die ik ken afgebouwd, het werkt minder goed en ook de plannen voor na-corona zijn al aangepast met terug naar het 'oude normaal' van 3-4 dagen naar kantoor.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:48:
[...]

De terrassen kunnen ze niet meer onderuit omdat de burgemeesters hebben lopen klagen en zeker de manier waarop. Daarmee is alle draagvlak weg en ontkomen ze er niet aan om die open te doen. Zouden ze dat niet doen zou er iedere keer dat er een park vol zou zitten weer een hoop geklaag komen. En die parken zitten weliswaar straks nog steeds vol, maar dan kunnen ze iig zeggen dat het 'beter' is dan zonder open terrassen....

De rest van de voorgestelde versoepelingen stelt inderdaad niet veel voor en zijn er vooral voor de sier.
Ik vind de winkels openen en de avondklok afschaffen anders niet “voor de sier” maar best wel stappen vooruit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:49:
[...]
De desbetreffende website neemt de wekelijke cijfers van het RIVM over, omdat die in detail aangeven hoeveel mensen een enkele en dubbele dosis hebben gekregen. Dat is ook de data die ourwoldindata weergeeft. Het corona dashboard geeft het niet zo specifiek weer, dus de website gebruikt die dagelijke informatie ook niet.
Maar dat is dan toch hun keus om de 'total doses administered' expres niet over te nemen, terwijl die dagelijks beschikbaar is en klopt.

De uitgesplitste data is een ander onderdeel van die site idd.
Dus die overweging om dat in sync te houden is 1 die hun kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 07-04-2021 16:57 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:48:
[...]

Misschien ook wel om rekening mee te houden, de weersvooruitzichten (al zijn die na 7 dagen natuurlijk niet super betrouwbaar). Temperatuur lijkt voor april laag uit te vallen. Dan heb je ook niet heel veel aan terrassen. Mogelijk zelfs dat mensen juist hutje mutje onder parasols en heaters gaan zitten.

Dan zou je misschien beter voor kunnen kiezen om in overleg met OMT te kijken wat zij van de maatregel vinden. Nog niet doorvoeren, weersverwachtingen in de gaten houden. En als het dan beter weer dreigt te worden (15 graden of warmer, droog/zonnig) om dan het eerste persmoment af te wachten en aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Imperium schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:53:
[...]

Ik vind de winkels openen en de avondklok afschaffen anders niet “voor de sier” maar best wel stappen vooruit zetten.
Hier op het forum, maar ook in mijn omgeving hoor ik bijna iedereen zeggen dat ze sinds de klok op 22:00 staat er helemaal geen last meer van hebben. En als iemand er geen last van heeft, hoeft hij zich niet aan te passen wat betekent dat 99% na 22:00 toch al niet meer naar buiten gaat. Die avondklok weghalen gaat dus weinig veranderen.
En momenteel kun je al bij heel veel winkels gewoon naar binnen (onofficieel weliswaar, maar 2 minuten voor de winkel staan kijken levert meestal wel een uitnodiging op). Dus ook die officieel weer openen gaat ook niet veel impact hebben. Ze zullen alleen niet de drukke winkelstraten willen hebben dus ik verwacht alsnog wel wat voorwaarden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:02

The Legend

*Plop*

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:52:
[...]

@codex kon zich geen enkele keer herinneren dat er zorg afgeschaald werd ivm griep. Het eerste artikel op Google verteld al iets anders.

En als je het artikel had gelezen, dan had je geweten dat er ook toen een centraal meldpunt is ingesteld:

[...]

Dat jij het vergelijken vind en dat dat je stoort, dat is heel vervelend voor je. Maar dat doe je helaas toch echt zelf, ik heb namelijk niets vergeleken. Ik heb alleen aangetoond dat er in 2018, tijdens een griepgolf, ook zorg afgeschaald is en er een centraal meldpunt kwam. Voor de rest heb ik geen enkele vergelijking met de huidige situatie gemaakt.
Ik heb het artikel gelezen, en daar staat dat het Acute Zorg Netwerk Noord Nederland een meldpunt heeft gemaakt, dat is dus niet te vergelijken met het LCPS dat we nu hebben. Regionale coördinatie is niet uniek, landelijke coördinatie met uitplaatsing naar het buitenland is dat wel. De zinnigheid van dergelijke vergelijkingen is dus nul. Dit is van het niveau ‘water is nat’. Het is helemaal waar, maar het draagt niets bij aan de discussie.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 22:53
YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:56:
[...]

Maar dat is dan toch hun keus om de 'total doses administered' expres niet over te nemen, terwijl die dagelijks beschikbaar is en klopt.

De uitgesplitste data is een ander onderdeel van die site idd.
Dus die overweging om dat in sync te houden is 1 die hun kunnen maken.
Ik neem het je ook niet kwalijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:05
The Legend schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:07:
[...]

Ik heb het artikel gelezen, en daar staat dat het Acute Zorg Netwerk Noord Nederland een meldpunt heeft gemaakt, dat is dus niet te vergelijken met het LCPS dat we nu hebben. Regionale coördinatie is niet uniek, landelijke coördinatie met uitplaatsing naar het buitenland is dat wel. De zinnigheid van dergelijke vergelijkingen is dus nul. Dit is van het niveau ‘water is nat’. Het is helemaal waar, maar het draagt niets bij aan de discussie.
Er is geen vergelijking getrokken. Hoe vaak wil je dat nog horen? Je kan er over door blijven gaan, feit is dat deze situatie zich (wat kleiner) heeft voorgedaan. En ook al eerder dan 2018 en het zal ook na 2021 nog wel eens gebeuren. Besmettelijke ziektes komen en gaan en hebben soms besmettelijkere jaren dan andere jaren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:29:
[...]
Er is en wordt veel over gezegd, maar dit is toch wel een duidelijk signaal dat we onderweg terug zijn naar normaal. Zover ik het begrijp hebben we van de zomer nog maar amper maatregelen is de verwachting. Dus ook geen mondkapjes meer en mogelijk ook geen 1,5 meter.
Er zit inderdaad een positieve toon in dat bericht, maar even los van de haalbaarheid en de gedachte "eerst zien, dan geloven" valt het woord basisregels me op:
Stap voor stap wil het kabinet dan de lockdown opheffen, uiteindelijk zullen dan in de zomer slechts basisregels als ‘handen wassen’ over blijven, is de gedachte.
Tot de basisregels behoort namelijk ook al sinds dag 1 "werk zo veel mogelijk thuis". Als die basisregel ook blijft gelden, kunnen mij persoonlijk alle andere veranderingen gestolen worden. De kans dat ik dan namelijk weer "gewoon" op mijn werk kan verschijnen en m'n leven weer ietwat normaal wordt, is dan namelijk nihil.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:12:
[...]Besmettelijke ziektes komen en gaan en hebben soms besmettelijkere jaren dan andere jaren.
Bedoel je nieuwe besmettelijke ziektes of 1 ziekte die komen en gaan. Want juist die erge besmettelijke ziektes komen en gaan helemaal niet (met vaccineren). Zie bijvoorbeeld Polio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:16:
[...]

Bedoel je nieuwe besmettelijke ziektes of 1 ziekte die komen en gaan. Want juist die erge besmettelijke ziektes komen en gaan helemaal niet. Zie bijvoorbeeld Polio.
Sommige hebben we effectief uitgebannen. Maar enkele jaren terug hadden we de Mexicaanse Griep (brak gelukkig niet door) en ook de Q-Koorts was een dingetje. En elk jaar is er in meer of mindere mate griep en Influenza. En soms breekt er wel iets nieuws door, zoals Corona.

Het is niet zo heel speciaal dat ziekenhuizen vol liggen en er patiënten worden verplaatst naar andere ziekenhuizen. Ik zeg niet dat het elke week of elk jaar gebeurd, maar het is niet heel speciaal zoals @codex deed voorkomen.

En daarmee trek ik, om vast @The Legend voor te zijn geen vergelijk, ik zeg alleen dat het voor gekomen is en ook voor gaat komen in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoalng half Nederland gewoon naar kantoor gaat alsof er geen corona is zie ik niks veranderen. Vanmorgen 350 km file ;w 8)7 :X
Ja, iedereen werkt op een kantoor? Ik vraag me werkelijk af welk percentage van de beroepsbevolking een kantoorbaan heeft en dus min of meer gemakkelijk van thuis uit kan werken. Ik neem mijn petje af voor alle mensen die in Corona tijd gewoon dagelijks naar het werk moesten gaan om dat thuiswerken niet mogelijk was vanwege hun beroep/functie. Er wordt altijd wel heel gemakkelijk over gedacht als je het mij vraagt. Hoe je het ook went of keert, deze mensen hebben altijd een groter risico gelopen om besmet te raken t.o.v. de thuiswerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:07
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:20:
[...]
En daarmee trek ik, om vast @The Legend voor te zijn geen vergelijk, ik zeg alleen dat het voor gekomen is en ook voor gaat komen in de toekomst.
Wat ik eigenlijk hoop is dat de mensheid van deze crisis zoveel geleerd heeft dat zoiets als nu juist kan worden voorkomen in de toekomst. En gezien de snelheid van het ontwikkelen van het huidige vaccin (+ de nieuwe methodes van toediening de nu al bijna geschikt zijn voor de markt, o.a. pleister met micronaaldjes) zou een crisis als nu een stuk makkelijker te bestrijden zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:34:
[...]

Behalve Nederland.

Terwijl héél België in November en December in lockdown zat, vanwege de hoge besmettingen, lieten wij toe dat ze naar ons land toe kwamen. Waar destijds nog niet veel aan de hand was. Wellicht als we de Belgen toen aan de grens gestopt hadden, dan hadden we nu véél minder problemen gehad. Zeker als je zag (eigen ervaring) dat deze Belgen niet alleen kwamen, maar direct met de hele familie.
Natuurlijk, geef de Belgen maar de schuld. Het is nog altijd Europa, vrij verkeer van mensen en goederen. Grenzen dicht is dan ook dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:34:
[...]

Behalve Nederland.

De Belgische grenscontroles zijn anders ook maar een wassen neus hoor. Hier en daar bij de kleine grensovergangen was er soms controle, maar op de snelweg was daar niks van te zien.

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 15:12
Ik wil nog even reageren op de R-waarde die RIVM gisteren publiceerde voor 22-3.

* RIVM noemt het getal 1.01
* Mijn model is een fractie pessimistischer. Voor 27-3 voorzie ik een trendmatige R-waarde van ongeveer 1.02

Met incidentele effecten erbij zitten we fors lager, namelijk 0.93. Maar dat is geflatteerd:

* De afgelopen dagen hebben we een extra sterk weekend-effect in de positieve tests. Vooral de cijfers van dinsdag en woensdag -> die rapporteren tests die voor een deel op maandag 2e Paasdag zijn gedaan i.p.v. een gewone maandag.

* Als er een weer-effect bestaat (persoonlijk geloof ik daarin, al heb ik de weinig zuivere data om het goed te kwantificeren), dan plukken we in de cijfers van nu ook de vruchten van warm weer 1e helft vorige week.

Ik sluit niet uit dat midden-eind volgende week relatief slechte cijfers komen: de afgelopen dagen was het nogal winters.

Het model voorspelt op dit moment een piek van ~7.800 tot ~8.200 gerapporteerde positieve tests op 15-4 (waarmee formeel de piek achter ons ligt want de uitschieter was ~8.700 anderhalve week geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit is stemmingmakerij, dat willen we niet.

[ Voor 81% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

FreakNL

Well do ya punk?

harrytasker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:59:
[...]

Ja, iedereen werkt op een kantoor? Ik vraag me werkelijk af welk percentage van de beroepsbevolking een kantoorbaan heeft en dus min of meer gemakkelijk van thuis uit kan werken. Ik neem mijn petje af voor alle mensen die in Corona tijd gewoon dagelijks naar het werk moesten gaan om dat thuiswerken niet mogelijk was vanwege hun beroep/functie. Er wordt altijd wel heel gemakkelijk over gedacht als je het mij vraagt. Hoe je het ook went of keert, deze mensen hebben altijd een groter risico gelopen om besmet te raken t.o.v. de thuiswerkers.
Ik heb alleen maart/april 2020 thuisgewerkt omdat er toen heel veel onzeker was mbt het virus en mijn werk daardoor ook deels stillag. Sinds die tijd ben ik gewoon gemiddeld weer 3-4 dagen op pad en 1 dag thuis. Ik heb daarin af en toe inderdaad bepaalde risico’s gelopen maar ik neem juist mij petje af voor mensen die al sinds een jaar (of langer) volledig thuiswerken... Het zou me tot waanzin drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 20:42
En wat mij ook opvalt:
Diegene die naar kantoor moeten (of door hun baas verplicht of door hun werkzaamheden) hebben vaak de OV afgezworen en hebben toch een auto gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het thuiswerken ansich lukt wel mits de kinderen op school zijn. Thuiswerken met kinderen thuis is echt geen pretje. Ik verwacht nooit meer dan 2 dagen per week terug naar kantoor te gaanals ik eerlijk ben. Sowieso zit de helft van mijn team in Berlijn dus we ontkomen toch niet aan online samen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42
Playa del C. schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:36:
Over de BSO. Iemand noemt een bedrag van 1500 euro op dit moment. Bij mij gaat het om een paar honderd euro, misschien meer dan 1000 euro al ondertussen.
Ik zag dat bedrag ook maar krijg diegene kinderopvangtoeslag? Want dat wat je maandelijks krijgt moet je wel van het bedrag aftrekken wat je aan de opvang betaalt. Ik betaal voor 4 middagen naschoolse opvang €454,- p/m en krijg €342,- kinderopvangtoeslag. Mijn BSO betaalt wel elke maand het niet vergoede bedrag uit, dat is €29,-. Dan hou ik een bedrag van €83,- over wat ik terug moet krijgen van de SVB. Dat maal 5 maandjes is een leuk bedrag. Als ik daar mijn corona bonus van €500,- aan toevoeg en met vakantiegeld en belastingaangifte wordt dat een heel leuk bedrag. Niet dat we op vakantie gaan deze ofzo :+
TrailBlazer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:52:
Het thuiswerken ansich lukt wel mits de kinderen op school zijn. Thuiswerken met kinderen thuis is echt geen pretje. Ik verwacht nooit meer dan 2 dagen per week terug naar kantoor te gaanals ik eerlijk ben. Sowieso zit de helft van mijn team in Berlijn dus we ontkomen toch niet aan online samen werken.
Hoewel mijn vrouw en ik recht hebben op noodopvang maken we er geen gebruik van. Mijn werkgever doet er niet zo moeilijk over en ik werkte dan ook thuis wanneer mijn vrouw moest werken. Ik vond het lastig maar in ons geval, dochter is 6 en kan dus nog niet zelfstandig aan der huiswerk beginnen. Ik moet dan toch Zoom starten voor der, een bepaalde digitale lesmethode openen, youtube openen, luisteren met taal. Dat vergt toch de nodige tijd en aandacht.

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-04-2021 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Ryur schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:39:
[...]

En wat mij ook opvalt:
Diegene die naar kantoor moeten (of door hun baas verplicht of door hun werkzaamheden) hebben vaak de OV afgezworen en hebben toch een auto gekocht
Soms heb je niet veel keuze. Voor de Corona reed ik met de buurtbus naar huis van het werk en carpoolde ik naar het werk. De buurtbus rijdt helaas al bijna anderhalf jaar niet meer vanwege de Corona, wat wel begrijpelijk is, omdat deze door vooral ouderen wordt bestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
XWB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:13:
[...]

De Belgische grenscontroles zijn anders ook maar een wassen neus hoor. Hier en daar bij de kleine grensovergangen was er soms controle, maar op de snelweg was daar niks van te zien.
Ik ben dit jaar ongeveer 8 keer in of door België gereist en heb 0 controles meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
harrytasker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:59:
[...]

Die vraag hebben wel al eens eerder gehad en toen kwam er uit dat ongeveer de helft van de beroepsbevolking thuis zou kunnen werken. Van de mensen die niet thuis kunnen werken heb ik niet meer het idee dat ze daar een probleem van maken. Alles krioelt weer ouderwets door elkaar als het geen publieke functie met een camera in de buurt is. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het begrip thuiswerken is op mijn werk nog niet doorgedrongen. Op een paar dagen na ben ik nog geen moment thuis aan het werk geweest.

Inmiddels heeft een aardig deel van het kantoorpersoneel Corona gehad. Bij iedereen (geen uitzondering) was de oorzaak één van deze:

1. Vrouw aan het werk in zorg
2. Vrouw aan het werk in supermarkt
3. Kinderen die weer naar school gaan

Nadeel hiervan is dat direct de familie en opa en oma ook worden aangestoken. Het virus gaat zo nog wel even rond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 15:38
Tja, ik kan wel thuis achter een monitor gaan zitten met een geel hesje aan en een bouwhelm op, maar daar wordt de klant uiteindelijk echt niet vrolijker van hoor. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

daandegoeiste schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:06:

Nadeel hiervan is dat direct de familie en opa en oma ook worden aangestoken. Het virus gaat zo nog wel even rond ;)
Ja op een gegeven moment zijn de onnozele mensen op zou je denken, maar dat zijn er meer dan je denkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FreakNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:35:
[...]

Ik heb alleen maart/april 2020 thuisgewerkt omdat er toen heel veel onzeker was mbt het virus en mijn werk daardoor ook deels stillag. Sinds die tijd ben ik gewoon gemiddeld weer 3-4 dagen op pad en 1 dag thuis. Ik heb daarin af en toe inderdaad bepaalde risico’s gelopen maar ik neem juist mij petje af voor mensen die al sinds een jaar (of langer) volledig thuiswerken... Het zou me tot waanzin drijven.
Present... Nog geen seconde op het werk geweest... En we waren er vroeg bij. Inmiddels 13 maanden and counting... :X

Edit; mijn vrouw in diezelfde periode misschien 10 dagen. En die is 1 april 2020 aan een nieuwe baan begonnen...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:20:
[...]

Sommige hebben we effectief uitgebannen. Maar enkele jaren terug hadden we de Mexicaanse Griep (brak gelukkig niet door) en ook de Q-Koorts was een dingetje. En elk jaar is er in meer of mindere mate griep en influenza.
Q-koorts was geen mens op mens besmetting.. Dus staat er los van. De mexicaanse griep is gewoon over ons uitgewaaierd hoor. Men kwam er alleen al gauw achter dat het niet zo extreem gevaarlijk was als eerst gevreesd. Daarnaast hadden we daarvoor in het najaar al een vaccin voor de zwakkere in de samenleving. (arriveerde ook rond maart toen de zomer aanbrak). Uiteindelijk zijn jij en ik er die jaren erna gewoon besmet mee geweest, maar de aandacht was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 17-10 19:15
harrytasker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:02:
[...]

Soms heb je niet veel keuze. Voor de Corona reed ik met de buurtbus naar huis van het werk en carpoolde ik naar het werk. De buurtbus rijdt helaas al bijna anderhalf jaar niet meer vanwege de Corona, wat wel begrijpelijk is, omdat deze door vooral ouderen wordt bestuurd.
Wist de buurtbus dan al eind 2019 van Corona? Of bedoel je 13 maanden niet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
3ssen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:41:
[...]

Wist de buurtbus dan al eind 2019 van Corona? Of bedoel je 13 maanden niet rijden.
Dat laatste dus, excuses voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt aanwezig zijn op kantoor toch min of meer verplicht voor zowel mij als mijn partner. Hoeven gelukkig geen mondkapjes te dragen, want kantoren zijn groot genoeg voor 2 meter afstand onderling. Wel met 10 personen in een ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

CMD-Snake schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:48:
Kabinet wil terrassen en winkels open op 21 april als cijfers het toelaten

Er is kennelijk ineens heel veel mogelijk. Winkels en terrassen mogen weer open (eventuele voorwaardes als sneltesten of coronapassen worden niet genoemd) en zelfs de avondklok kan verdwijnen. Uiteraard met de gebruikelijke voorbehouden, maar zou Rutte dan toch de bovenkant van de stapel bereikt hebben? :+
Ik geloof er niet zo snel in, zijn al lang genoeg voor de gek gehouden.
Elke keer word er wat beloofd en dan word het weer van tafel gegooid, net zoals de loze beloftes zoals "De avondklok gaat er als eerste af"

Eerst zien dan geloven ;)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Mensen raken langzaam uitgedoofd. Ze raken anti-sociaal, zien geen motivatie om te werken (want waar doe je het eigenlijk nog voor?), geen zin meer om af te spreken (want je kan toch niks).
Kwam laatst een artikel tegen artikel tegen waarin stond; dat ook al heb je vrienden het niet zo voelt. En eerlijk dat herken ik wel.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:26:
[...]

Ik geloof er niet zo snel in, zijn al lang genoeg voor de gek gehouden.
Elke keer word er wat beloofd en dan word het weer van tafel gegooid, net zoals de loze beloftes zoals "De avondklok gaat er als eerste af"

Eerst zien dan geloven ;)
Ik begrijp je wantrouwen, die deel ik ook ten dele. Maar meeste van deze geruchten zijn wel uitgekomen dat dit voorsoorteren wel werkelijkheid gaat worden. Nu nog beetje mooi weer in de meivakantie dat zou mooi zijn.

Maar het gaat wel sneller dan verwacht. Waar er met 500 IC bezettingen geen enkele ruimte was voor versoepelingen, lopen we nu richting de 800 en kan het wel? Je zag het al aan de oproep van diverse burgemeesters Heeft iemand een idee waarom dat dan nu wel mogelijk lijkt?

Ben er blij mee hoor, maar het verrast me nogal.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 08-04-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Sinds maart 2020 thuis gewerkt, in juli mochten we weer 1x in de 2 weken naar kantoor, in september zou dat 1x per week worden wat na de eerste keer weer was teruggedraaid naar "niet". Sinds september ben ik nog maar 1 keer op kantoor geweest (eind januari 2021). Ik moet eerlijk zeggen, naar kantoor gaan trekt me nu helemaal niet. Al die voorwaarden waar je aan moet voldoen, kunt zelfs niet eens even makkelijk naar de wc... Zodra je van je plek afgaat moet je een mondkapje op, je mag niet in de kantine eten, maar ook niet achter je pc (waar dan wel?), je kunt niet eens fatsoenlijk samenwerken...

Ik heb dus op dit moment helemaal geen behoefte om naar kantoor te gaan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
RodeStabilo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:33:
[...]
Maar het gaat wel sneller dan verwacht. Waar er met 500 IC bezettingen geen enkele ruimte was voor versoepelingen, lopen we nu richting de 800 en kan het wel? Je zag het al aan de oproep van diverse burgemeesters Heeft iemand een idee waarom dat dan nu wel mogelijk lijkt?
Mijn sterke vermoeden is dat de modellen nu een keer in ons voordeel werken.

De besmettingen stagneren nu al, en ik vermoed dat de modellen gewoon zeggen dat die binnenkort echt gaan dalen. Waarschijnlijk is doorgerekend dat zelfs met deze versoepelingen de daling gewoon blijft komen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ConQuestador schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:38:
[...]

De besmettingen stagneren nu al, en ik vermoed dat de modellen gewoon zeggen dat die binnenkort echt gaan dalen. Waarschijnlijk is doorgerekend dat zelfs met deze versoepelingen de daling gewoon blijft komen.
Waarom dalen de besmettingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ConQuestador schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:38:
[...]

Precies dit. Als je op 500 zit en een stijging verwacht ga je niet versoepelen. Als je op 800 zit en een daling aan ziet komen kun je wel versoepelen. Alles wijst erop dat we tegen de top zitten en dat het nu omlaag gaat. Pak dat samen met het betere weer dat we zullen gaan krijgen en je hoeft ook veel minder te sturen op snelle dalingen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:39:
[...]
Waarom dalen de besmettingen dan?
Maatregelen, vaccinaties, immuniteit, betere weer en sowieso een standaard patroon van virussen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 10:32
[...]

Ik begrijp je wantrouwen, die deel ik ook ten dele. Maar meeste van deze geruchten zijn wel uitgekomen dat dit voorsoorteren wel werkelijkheid gaat worden. Nu nog beetje mooi weer in de meivakantie dat zou mooi zijn.

Het probleem is de tunnelvisie van het OMT. En dat snap ik deels want het OMT moet advies geven hoe het virus minder kan worden.

Maar terassen dierentuinen pretparken (geen atracties, maar bv als "park") open geeft eerder minder besmettingen.

Mensen reizen het hele land door om ergens in een te druk gebied of park te gaan zitten. Dan kunnen we die plekken beter spreiden. Daarnaast is de kans bijna 0 op besmettingen buiten in normale sociale situaties. (overigens zelfs in een soort festival setting want dat zag je bij de europa cup wedstrijd van willem 2 en ook daar bleek achteraf geen noemenswaardige piek te zijn).

Vorig jaar waren we bang voor 1500 besmettingen en is alles qua winkels open gebleven. Nu zit alles dicht en hebben we een avondklok.

"slimme lockdown" noemde ze dat. Maar nu volgen we gewoon Merkel en hebben we geen eigen mening meer.

Nog steeds worden sportclubs kapot gemaakt door deze regering. Er zijn voldoende sporten die niet buiten kunnen (niet fatsoenlijk) maar dat moet nog steeds. Terwijl je standaard 3 meter uit elkaar staat. Met de regels voor afstand minder mensen binnen hebt per vierkante meter dan de ikea met 50 man.

Het is geen ministerie van volksgezondheid meer, maar een ministerie van paniek voor corona. Het ministerie van Economische zaken weet nog af en toe iets voor elkaar te krijgen. Maar je zou bijna denken dat zodra je bij iemand binnen komt die ooit corona heeft gehad dat iedereen dood gaat die in dezelfde ruimte is geweest.
hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:51:
[...]

Het was ook slechter weer, maar het voelde inderdaad als een 'ouderwets' ritje.

Thuiswerken wordt bij veel bedrijven die ik ken afgebouwd, het werkt minder goed en ook de plannen voor na-corona zijn al aangepast met terug naar het 'oude normaal' van 3-4 dagen naar kantoor.
Ik heb heel wat andere mensen gesproken de laatste tijd. En vooral gemeentes en scholen zijn erg slecht in "thuiswerken" wat wel kan.

Scholen die bv willen dat leraren die digitaal les geven toch naar school komen.
En zelfs etentjes organiseren in groepjes van 3 tot 5.
Gemeentes die willen dat medewerkers gewoon naar "kantoor" komen.

En dat is dan dus overheid. Ik denk dat veel bedrijven het beter doen dan de (semi) overheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 08-04-2021 08:48 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

[...]

*knip* dit is hier offtopic

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 08-04-2021 10:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
*knip* dit is hier offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 08-04-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
G_Dragon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:50:
[...]
Zal eerder verbaast zijn dat ze zich aan hun woord houden, elke keer is de loze beloftes is de burger wel zat.
Dat is het mooie van lekken.. ze hoeven zich niet aan hun woord te houden, want ze hebben niks gezegd. Het zjin anonieme bronnen (of zoals Rutte dat noemt: viavia). Dus als ze besluiten het toch niet te doen hoeven ze alleen maar te zeggen dat de bronnen het verkeerd hadden.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Het vertrouwen in het kabinet is gewoon weg, mijn vriendin en ik dachten dat bij de uitslag van de verkiezingen ook vals was gespeeld. Aangezien het volk telkens tegen Rutte zit aan te trappen en vervolgens wint hij hem dik, hoe dan? Schijnheilig gedrag en angst van de mens om eerlijk te zijn..
Als niet VVD stemmer kan ik wel een paar redenen verzinnen hoor.

- De belastingen op de aandelen zijn niet hard gestegen hierdoor meer winst
- De belastingen op mijn huis en of huizen zijn niet hard gestegen waardoor de winsten groot zijn
- Mijn portemonnee ziet er gewoon goed uit
- Tijdens deze crisis helpt de overheid prima met financiële steun voor de bedrijven.

Ik kan nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
ConQuestador schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:57:
[...]

Dat is het mooie van lekken.. ze hoeven zich niet aan hun woord te houden, want ze hebben niks gezegd. Het zjin anonieme bronnen (of zoals Rutte dat noemt: viavia). Dus als ze besluiten het toch niet te doen hoeven ze alleen maar te zeggen dat de bronnen het verkeerd hadden.
Maar je snapt toch wel dat ELKE politicus en zeker elke partijleider dit heeft. Iedereen heeft zijn bronnen dat is nou juist het spel wat gespeeld wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
redwing schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:41:
[...]

Precies dit. Als je op 500 zit en een stijging verwacht ga je niet versoepelen. Als je op 800 zit en een daling aan ziet komen kun je wel versoepelen. Alles wijst erop dat we tegen de top zitten en dat het nu omlaag gaat. Pak dat samen met het betere weer dat we zullen gaan krijgen en je hoeft ook veel minder te sturen op snelle dalingen.
Ik heb diep respect voor de IC's. De instroom vorige week zat op 55 gemiddeld per dag. In het boekje staat een gemiddelde verblijfsduur van 17.8. Met die stats zou je bedbezetting zo'n 17 per dag stijgen.Maar ze lijken de bedbezetting nu al af te vlakken. Dat kan alleen als ze bezig zijn om de verbllijfsduur te verkorten. In sneltreinvaart worden dus patienten behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:04:
[...]

Ik heb diep respect voor de IC's. De instroom vorige week zat op 55 gemiddeld per dag. In het boekje staat een gemiddelde verblijfsduur van 17.8. Met die stats zou je bedbezetting zo'n 17 per dag stijgen.Maar ze lijken de bedbezetting nu al af te vlakken. Dat kan alleen als ze bezig zijn om de verbllijfsduur te verkorten. In sneltreinvaart worden dus patienten behandeld.
Ehh? Welke behandeling?

Volgens mij is het nog steeds pappen en nathouden totdat de patiënt het bed weer vrij maakt. Ofwel in kist ofwel terug naar verpleeg.

De gemiddelde ligduur is ook weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:12:
[...]

Ehh? Welke behandeling?

Volgens mij is het nog steeds pappen en nathouden totdat de patiënt het bed weer vrij maakt. Ofwel in kist ofwel terug naar verpleeg.

De gemiddelde ligduur is ook weinig veranderd.
Gezien de hoeveelheid doden doen ze niet alleen maar pappen en nathouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:39:
[...]

Q-koorts was geen mens op mens besmetting.. Dus staat er los van. De mexicaanse griep is gewoon over ons uitgewaaierd hoor. Men kwam er alleen al gauw achter dat het niet zo extreem gevaarlijk was als eerst gevreesd. Daarnaast hadden we daarvoor in het najaar al een vaccin voor de zwakkere in de samenleving. (arriveerde ook rond maart toen de zomer aanbrak). Uiteindelijk zijn jij en ik er die jaren erna gewoon besmet mee geweest, maar de aandacht was weg.
Ik begrijp wat je zegt, het waren maar wat voorbeelden om aan te geven dat virussen en problemen komen en gaan en de 1 erger is dan de ander. Niet specifiek om 1 ding aan te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Kevinp ik werk bij een semi-overheid en daar willen ze naar "hybride" werken gaan. Het stuit wel op veel tegenstand en ik denk dat het MT onderschat hoe de productiviteit is gedaald sinds het thuiswerken. Het lijkt mij ook redelijk onwerkbaar eerlijk gezegd. In de zomer mochten we deels op kantoor werken en normaal zitten we met 4 mensen op 1 kamer.
En in de zomer zaten we met maximaal 2 op 1 kamer. Zelfs met slechts 2 mensen in 1 kamer is het niet te doen om te werken terwijl de ander in een teams meeting zit (of allebei in een teams meeting zit). Dus je schaalt de gebouw capaciteit af van 1200 mensen naar 300~400 (zonde van de ruimte) en de rest thuis en dan met roosters werken? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:27
Kevinp schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:43:
[...]
Scholen die bv willen dat leraren die digitaal les geven toch naar school komen.
Dat is niet zo vreemd aangezien de scholen weer - deels - geopend zijn.

Mijn dochter (vwo) heeft om de dag op school en thuis les. Voor de leerkracht betekent dit dat deze het ene uur fysiek les geeft, terwijl het andere uur online kan zijn.

Dan is het dus volkomen logisch dat die online lessen vanuit de klas gegeven worden.

Daarnaast; als je een voorbeeld wilt hebben dat thuiswerken veel minder productief is dan is het wel online-les. Ken niemand die dat prettig vindt. Vanuit het bedrijfsleven ook vrijwel alleen maar negatieve ervaringen.

Corona heeft gezorgd voor het grootste thuiswerkproject ooit, maar heeft nu ook aangetoond dat massaal thuiswerken een utopie is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Er zijn medicijnen die effectief zijn gebleken. Ik neem aan dat patienten intraveneus deze medicijnen krijgen toegediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

xzaz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:01:
[...]

- De belastingen op mijn huis en of huizen zijn niet hard gestegen waardoor de winsten groot zijn
- Tijdens deze crisis helpt de overheid prima met financiële steun voor de bedrijven.

Mooi gezegd en de eerlijkheid waardeer ik!
Jij liep waarschijnlijk ook nooit zo hard tegen Rutte aan te schoppen zoals sommige wel deden, vandaar ik riep schijnheilig gedrag. Het zal al een hele eind schelen als hij zich aan zijn beloftes of uitspraken gaat houden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
alexbl69 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:26:
Corona heeft gezorgd voor het grootste thuiswerkproject ooit, maar heeft nu ook aangetoond dat massaal thuiswerken een utopie is.
Herkenbaar, vorig jaar zag ik echt een doorbraak (en was er blij mee) maar kan ondertussen niet wachten totdat we weer terug gaan naar het oude normaal en aan mogen schuiven in de file.

Hoorde op de radio vanochtend dat cruises voor 2022 al helemaal uitverkocht zijn en ook leuke appartementjes voor de krokusvakantie volgend jaar zijn bijna allemaal weg.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

Dat is niet zo vreemd aangezien de scholen weer - deels - geopend zijn.

Mijn dochter (vwo) heeft om de dag op school en thuis les. Voor de leerkracht betekent dit dat deze het ene uur fysiek les geeft, terwijl het andere uur online kan zijn.

Dan is het dus volkomen logisch dat die online lessen vanuit de klas gegeven worden.

Daarnaast; als je een voorbeeld wilt hebben dat thuiswerken veel minder productief is dan is het wel online-les. Ken niemand die dat prettig vindt. Vanuit het bedrijfsleven ook vrijwel alleen maar negatieve ervaringen.

Dat klopt, maar wat ik wilde zeggen is bij 100% online wordt toch verwacht om dat in de klas te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
xzaz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:01:
[...]

Daarnaast vindt een heel groot gedeelte dat Rutte het goed kan brengen en zijn de meeste mensen nog steeds voor de maatregelen. En heel eerlijk gezegd vind ik ook dat Rutte het goed brengt, het is alleen jammer dat hij VVD is en zoveel vergeet ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 12:30
redwing schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:44:
[...]
en zijn de meeste mensen nog steeds voor de maatregelen.
hier geloof ik helemaal niets van. Om me heen zie ik vooral dat mensen de maatregelen heel losjes interpreteren zoals het hun uit komt, maar zeker niet omdat ze erin geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

stijnec1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:46:
[...]

hier geloof ik helemaal niets van. Om me heen zie ik vooral dat mensen de maatregelen heel losjes interpreteren zoals het hun uit komt, maar zeker niet omdat ze erin geloven
Is jouw bubbel representatief voor heel Nederland?
De mensen die zich er prima aan houden zie je veel minder natuurlijk want die blijven thuis.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
productiviteit
prettig werken
negatieve ervaringen

Dat zijn volgens mij drie (vooruit: 2,5) verschillende dingen die je in deze zin op een hoop lijkt te gooien, maar uiteraard wel iets met elkaar te maken kunnen hebben.

Wat is de ‘productiviteit’ van online lessen? Zijn dat studieresultaten? Zijn die slechter of beter geworden tijdens de afgelopen periode waarin er online lessen zijn gegeven?
Er werd en wordt ‘massaal’ thuisgewerkt afhankelijk van wat je ‘massaal’ noemt uiteraard. Dat is dus geen utopie. Misschien missen er nog wat woorden aan het einde van je de zin?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Het vertrouwen in het kabinet is gewoon weg, mijn vriendin en ik dachten dat bij de uitslag van de verkiezingen ook vals was gespeeld. Aangezien het volk telkens tegen Rutte zit aan te trappen en vervolgens wint hij hem dik, hoe dan? Schijnheilig gedrag en angst van de mens om eerlijk te zijn..
Zo zie je maar weer dat de mondige meerderheid op Twitter en Internet niet de meerderheid van de bevolking is.
Verre van zelfs.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Dennis1812 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:47:
[...]

Is jouw bubbel representatief voor heel Nederland?
De mensen die zich er prima aan houden zie je veel minder natuurlijk want die blijven thuis.
gezien de drukte op de weg, in parken, bossen etc blijven steeds minder mensen thuis, lijkt mij ook duidelijk dat langdurig thuis blijven niet goed is voor je gezondheid. Ik kijk niet in mijn bubbel, maar gewoon om me heen op straat, daar zie je duidelijk ander gedrag dan een tijd geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
stijnec1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:46:
[...]
Alle peilingen laten dat zien (alhoewel het wel minder wordt) en ondanks dat de regels wat losjes worden aangehouden, houden de meeste mensen zich toch nog steeds aardig aan de regels. En bovenal, als mensen echt tegen de regels zijn ga je geen VVD stemmen, en je weet wat de uitkomst is geworden.

Oftewel de minderheid die tegen de maatregelen is laat zich bovengemiddeld veel/hard horen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
redwing schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:51:
[...]

Alle peilingen laten dat zien (alhoewel het wel minder wordt) en ondanks dat de regels wat losjes worden aangehouden, houden de meeste mensen zich toch nog steeds aardig aan de regels. En bovenal, als mensen echt tegen de regels zijn ga je geen VVD stemmen, en je weet wat de uitkomst is geworden.

Oftewel de minderheid die tegen de maatregelen is laat zich bovengemiddeld veel/hard horen.
tja, zo las ik ook een peiling vorige week dat >70% van de mensen zich houdt aan het advies om max 1 persoon per dag thuis te ontvangen, dit soort uitkomsten zijn in mijn ogen totaal ongeloofwaardig.
Wat veel mensen ook vergeten is dat het mogelijk is het niet eens te zijn met de maatregelen, maar je er toch (min of meer) aan te houden.

Voor wat betreft de uitkomst van de verkiezingen, volgens de analisten hebben de meeste mensen zich niet laten leiden door de corona aanpak voor hun stem, maar zich meer gericht op de lange termijn plannen van de verschillende partijen, dus je kunt niet zeggen dat iedereen die vvd heeft gestemd ook volledig instemt met alle maatregelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Number10 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:49:
[...]
productiviteit
prettig werken
negatieve ervaringen

Dat zijn volgens mij drie (vooruit: 2,5) verschillende dingen die je in deze zin op een hoop lijkt te gooien, maar uiteraard wel iets met elkaar te maken kunnen hebben.

Wat is de ‘productiviteit’ van online lessen? Zijn dat studieresultaten? Zijn die slechter of beter geworden tijdens de afgelopen periode waarin er online lessen zijn gegeven?
Ja, die zijn veel slechter geworden en dan doen we het in Nederland nog goed. Er zitten uitzonderingen bij die het juist goed doen op dit soort lessen, maar het gros is er op achteruit gegaan t.o.v. normale lessen.
[...]
Er werd en wordt ‘massaal’ thuisgewerkt afhankelijk van wat je ‘massaal’ noemt uiteraard. Dat is dus geen utopie. Misschien missen er nog wat woorden aan het einde van je de zin?
Productiviteit is duidelijk minder, je mist contacten met collega's waardoor er vaker langs elkaar heen wordt gewerkt. Daarnaast mis je door die contacten gevoel met de rest van de organisatie. Het is dus wel een utopie dat dit voor langere tijd op deze manier echt goed zal gaan. Een paar dagen thuis werken geloof ik wel, maar het merendeel thuis werken niet. Je moet simpelweg regelmatig met de collega's bij elkaar zitten.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
stijnec1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:55:
[...]
tja, zo las ik ook een peiling vorige week dat >70% van de mensen zich houdt aan het advies om max 1 persoon per dag thuis te ontvangen, dit soort uitkomsten zijn in mijn ogen totaal ongeloofwaardig.
Wat veel mensen ook vergeten is dat het mogelijk is het niet eens te zijn met de maatregelen, maar je er toch (min of meer) aan te houden.
En waarom is dat ongeloofwaardig? Omdat je het zelf en een paar vrienden het niet doen? Over het algemeen zie ik mensen zich er hier echt wel aan houden. En vergeet ook niet dat als je er op gaat letten, je in een beetje straat met 30% al verschillende huizen hebt waar er meer mensen langs komen. Die vallen meer op, dus is het voor je gevoel al snel een stuk meer dan het in de praktijk is.
Voor wat betreft de uitkomst van de verkiezingen, volgens de analisten hebben de meeste mensen zich niet laten leiden door de corona aanpak voor hun stem, maar zich meer gericht op de lange termijn plannen van de verschillende partijen, dus je kunt niet zeggen dat iedereen die vvd heeft gestemd ook volledig instemt met alle maatregelen
Klopt, maar ik durf wel te zeggen dat mensen die echt tegen het huidige corona-beleid zijn geen VVD gaan stemmen. Alleen zijn dat er relatief gezien nog steeds niet zo heel veel. De meeste mensen snappen prima dat er maatregelen nodig zijn. Ze zijn het misschien niet eens met alle maatregelen, maar dat is wat anders dan tegen het beleid zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:57:
[...]
Productiviteit is duidelijk minder, je mist contacten met collega's waardoor er vaker langs elkaar heen wordt gewerkt. Daarnaast mis je door die contacten gevoel met de rest van de organisatie. Het is dus wel een utopie dat dit voor langere tijd op deze manier echt goed zal gaan. Een paar dagen thuis werken geloof ik wel, maar het merendeel thuis werken niet. Je moet simpelweg regelmatig met de collega's bij elkaar zitten.
Ik denk niet dat je dat zo kan generaliseren.
De productiviteit is weer een stuk hoger omdat je niet continu uit je flow gehaald wordt door een bellende/langslopende/weekend besprekende collega :)

De productiviteitsimpact zal natuurlijk ook wel grotendeels afhangen van het takenpakket dat je hebtop het werk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:05:
[...]

De productiviteit is weer een stuk hoger omdat je niet continu uit je flow gehaald wordt door een bellende/langslopende/weekend besprekende collega :)

De productiviteitsimpact zal natuurlijk ook wel grotendeels afhangen van het takenpakket dat je hebtop het werk.
Daarom dat het naar mijn idee het beste werkt om het te combineren. Een aantal dagen op kantoor om contact te hebben met je collega's en alles af te stemmen. En dan een paar dagen thuis waarin je het werk doet waarbij je je collega's niet nodig hebt.
En voor sommige taken zal volleidg op kantoor, of juist volledig thuis beter zijn. Maar ik zie niet dat thuiswerken de standaard wordt en je maar zelden op kantoor komt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:12

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]Productiviteit is duidelijk minder, je mist contacten met collega's waardoor er vaker langs elkaar heen wordt gewerkt. Daarnaast mis je door die contacten gevoel met de rest van de organisatie. Het is dus wel een utopie dat dit voor langere tijd op deze manier echt goed zal gaan. Een paar dagen thuis werken geloof ik wel, maar het merendeel thuis werken niet. Je moet simpelweg regelmatig met de collega's bij elkaar zitten.
Ik ben juist productiever, minder kletsen onderling en minder collega's die vooraf aan een verzoek dat nog even mondeling komen toelichten of komen socializen.

Of ik het leuk vind, dat is een tweede. Ik zit nu ruim een jaar thuis en de lol is er voor mij wel af, inmiddels heeft het bedrijf besloten ook na corona door te gaan met thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Ja, die zijn veel slechter geworden en dan doen we het in Nederland nog goed. Er zitten uitzonderingen bij die het juist goed doen op dit soort lessen, maar het gros is er op achteruit gegaan t.o.v. normale lessen.
Citation needed. Daarmee zeg ik niet dat het niet zo is, maar je stelt nu zonder onderbouwing volgens mij.
Denk je dat ik een voorstander ben van thuiswerken?
Dat schreef je juist niet:
- ‘Productiviteit is duidelijk minder’
- ‘je mist contacten met collega's’
- ‘waardoor er vaker langs elkaar heen wordt gewerkt’
- ‘Het is dus wel een utopie dat dit voor langere tijd op deze manier echt goed zal gaan’

Omdat ik vraag om de onderbouwing van een stelling. betekent dat niet dat ik een voorstander ben van het een of het ander. Maar dit topic zit volgens mij vol met mensen die hun eigen situatie projecteren op anderen om die zoals @YakuzA schrijft te generaliseren als argument waarom iets wel of niet ‘een utopie’ is.

De stelling was: massaal thuiswerken is een utopie. Dat is aantoonbaar onjuist, want dat is gebeurt. Jij maakt daarvan: het is een utopie voor de langere termijn.

Waar het op neer komt vermoed ik, is dat mensen thuiswerken zat zijn en allerlei pseudo-argumentatie aanvoeren waarom het niet goed werkt. Even los dus van goed onderbouwde argumenten, want die zijn er vast ook.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52

-tom-562

Oliesjeik

En ik ben juist minder productiever sinds ik thuis werk. Ik floreer wanneer ik wat rumoer om mij heen heb, en ff snel kan sparren/overleggen met iemand (of even een kwartiertje/half uurtje door de productie loop). Daar haal ik veel energie uit.
En als ik mij echt even moet concentreren, dan zet ik mijn koptelefoon op.

Bij ons op het werk (machinebouw in de voedselindustrie) gaan ze uiteindelijk gedeeltelijk thuiswerken aanbieden voor degene die willen, met een maximum van 3 dagen bij fulltime dienstverband. Dat lijkt mij een prima oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 08-04-2021 10:23 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 20:01
[...]

[...]

Ligt denk ik helemaal aan welk beroep je hebt. Bij ons bleek al heel snel dat, zeer zeker op de IT afdelingen, men vanuit thuis productiever was (en nog steeds is). Contact met collega's kan leuk zijn, maar ook niet en het kan ook contraproductief zijn. Hiermee bedoel ik dat, toen ik nog fulltime op kantoor zat, je regelmatig van die dagen had dat meerdere keren per uur iemand aan je bureau stond met een of andere onzinnige vraag, wat je hele werk weer verstoord. Tegenwoordig moet de vragende partij er iets meer moeite voor doen, als zijnde een mail of iets via Slack typen. Alleen al dat beetje moeite zorgt ervoor dat ik a) veel minder lastig gevallen wordt en b) ik al vaak gehoord heb van "oh toen ik de mail aan het typen was, viel de oplossing mij in".

Het was bij ons zelfs zo dat in de eerste paar sprints we keer op keer een nieuw record zetten van het aantal punten (opgeleverd werk) binnen een sprint. Dit hebben we toen op advies van onze manager iets getemperd, met als reden om ook op de gezondheid te letten, regelmatig eens even opstaan en weg van je scherm gaan, kop koffie zetten of even naar het toilet gaan, en dus niet 8 uur lang achter je scherm zitten. Nu neem ik regelmatiger een korte pauze, bel even met mn ouders, zet een machine was aan, doe even een snelle boodschap en onder de streep ben ik ondanks dat net zo productief als voorheen op kantoor en daarbij minder gespannen/gestressed en krijg ik privé zaken beter geregeld.

En dit beeld hoor ik, bij de een wat meer dan bij de ander, van vrijwel al mijn collega's. Zelfs de mensen die voor het hele gebeuren fel tegen thuiswerken waren, zouden nu nooit meer 100% naar kantoor willen. De een wil het liefst 1 of 2 dagen thuiswerken, anderen 3 of 4 dagen, zolang er maar 1 dag of meer kantoor bij zit om wat fysiek contact met elkaar te behouden. Contact is nu ook prima en niet/nauwelijks minder dan op kantoor, aangezien wij met ons team Teamspeak gebruiken (als aanvulling op andere zaken).

Dit beeld zal zeker niet voor alle beroepsgroepen gelden, in tegendeel, maar bij het overgrote deel van het kantoorpersoneel denk ik dat, met de juiste hulpmiddelen en de wil/inzet van de persoon en diens werkgever, een hybride vorm van deels thuiswerken en deels op kantoor veel efficiënter, goedkoper en milieuvriendelijker is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 14:00

Metro2002

Memento mori

stijnec1 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:51:
[...]

gezien de drukte op de weg, in parken, bossen etc blijven steeds minder mensen thuis, lijkt mij ook duidelijk dat langdurig thuis blijven niet goed is voor je gezondheid. Ik kijk niet in mijn bubbel, maar gewoon om me heen op straat, daar zie je duidelijk ander gedrag dan een tijd geleden
Het is wel een beetje regiogebonden. Ik woon in Spijkenisse en je merkt dat daar veel mensen wonen met kantoorbanen (weinig bedrijfsbusjes overal) en dus kunnen thuiswerken, het is bijna eng stil in de ochtendspits.

Omgeving Vlaardingen daarentegen daar stikt het van de uitzendbureau auto's (poolse arbeiders die in de kassen in het westland werken) en bedrijfsbusjes (ZZP'ers) en daar zie je dan ook dat het vele malen drukker is in de spits.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 08-04-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:05:
[...]

Ligt aan het werk denk ik? Bij ons is de productiviteit echt lager geworden (voornamelijk door de langere response tijd en communicatie fouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Number10 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:20:
[...]
Citation needed. Daarmee zeg ik niet dat het niet zo is, maar je stelt nu zonder onderbouwing volgens mij.
Eigen ervaring en gelezen artikels. Ik zie bij de meeste scholen hier in de buurt al dat de normeringen worden aangepast omdat anders de halve klas blijft zitten.
Wat ik verder zie is dat vooral het hybride stuk slecht werkt. Volledig online werkt een stuk beter dan een gedeelte van de leerlingen in de klas en een gedeelte thuis. Hierbij zie ik dat ook veelal de kinderen thuis losse opdrachten krijgen (dus de uitleg in de dag dat ze op school zijn, en dan de dag thuis opdrachten maken)

Bovenal kun je hier zo tig artikelen van vinden. Er is daarom ook al een miljardenplan om de achterstanden weg te werken. Helaas hebben we een minister die de ballen verstand van onderwijs heeft dus veel helpen gaat dit geld niet. (scholen moeten een 'zomerschool' opzetten wat de overbelaste leraren maar erbij moeten doen. Het geld is tijdelijk dus nieuwe leraren aanwerven kan niet. Het tijdsplan is volledig onrealistisch etc.) Maar dat is een andere discussie ;)
[...]
Denk je dat ik een voorstander ben van thuiswerken?

[...]

Dat schreef je juist niet:
- ‘Productiviteit is duidelijk minder’
- ‘je mist contacten met collega's’
- ‘waardoor er vaker langs elkaar heen wordt gewerkt’
- ‘Het is dus wel een utopie dat dit voor langere tijd op deze manier echt goed zal gaan’

Omdat ik vraag om de onderbouwing van een stelling. betekent dat niet dat ik een voorstander ben van het een of het ander. Maar dit topic zit volgens mij vol met mensen die hun eigen situatie projecteren op anderen om die zoals @YakuzA schrijft te generaliseren als argument waarom iets wel of niet ‘een utopie’ is.
Eerlijk gezged baseer ik me op krantenartikelen en andere bronnen die ik lees en niet zozeer mijn eigen situatie. Want als ik naar mijn eigen situatie kijk is het nog nooit zo goed gegaan met het bedrijf als vorig jaar. En dat is met heel veel mensen die echt thuis werken.

Als je naar het geheel kijkt zie je echter dat veel bedrijven juist slechter draaien. En er zijn er natuurlijk ook die juist extra winnen bij het vele thuiswerken (online verkopen, supermarkten e.d.)
De stelling was: massaal thuiswerken is een utopie. Dat is aantoonbaar onjuist, want dat is gebeurt. Jij maakt daarvan: het is een utopie voor de langere termijn.
Tja, maar dan gaan we semantisch doen. Tuurlijk kan iedereen thuiswerken. Zelfs de mensen aan de lopende band kun je wel een taak geven die ze thuis kunnen doen. Maar dat is geen zinvolle discussie, die zal juist om de langere termijn gaan. Want als je het over tijdelijk hebt kan dat altijd, maar het gaat er juist om hoe we verder gaan na de corona-crisis.

En daarnaast vraag ik me ook af of het wel echt aangetoond is dat het kan. Bij de 1e golf bleef iedereen nog goed thuis, maar in de tussentijd zijn er weer heel veel mensen op kantoor aan het werk. En daarnaast zie ik dat alleen maar toenemen ipv gelijk blijven/afnemen.
Waar het op neer komt vermoed ik, is dat mensen thuiswerken zat zijn en allerlei pseudo-argumentatie aanvoeren waarom het niet goed werkt. Even los dus van goed onderbouwde argumenten, want die zijn er vast ook.
Ik denk dat het een combinatie is. Het werkt voor het meeste werk minder goed en mensen zijn het zat (waardoor het nog minder goed werkt). Wat dan weer niet wil zeggen dat een combinatie van op de zaak en thuis werken niet de beste optie zou kunnen zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Number10 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:49:
[...]

productiviteit
prettig werken
negatieve ervaringen

Een aantal signalen.

Het eerste komt van mijn 2 dochters. De ene zit op het vwo en heeft nu om de dag fysiek en online les, de ander zit op het hbo (2e leerjaar) en zit al ruim een jaar thuis. De eerste geeft aan dat de fysieke lessen vele malen beter doorkomen dan de online lessen, de tweede is bijkans volledig gefrustreerd omdat ze het gevoel heeft dit jaar 'niks' geleerd te hebben.

Daarnaast gesprekken met leerkrachten van de dochter die op het vwo zit die aangeven zich ernstig zorgen te maken over de kennisoverdracht middels online lessen.
Massaal betekent dat zo'n beetje iedereen die thuis KAN werken thuis heeft gewerkt. Zelfs als zou iedereen thuiswerken fantastisch vinden en het graag willen doen, dan nog zal het percentage thuiswerkers niet veel hoger worden dan het nu is geweest aangezien de rest van banen simpelweg niet vanuit huis kunnen worden gedaan.

Van de mensen die ik spreek die op die manier thuiswerken is er werkelijk niemand die dit voor de rest van zijn of haar leven wil. Iedereen snakt naar het einde van deze situatie, en in veel gevallen zitten ze ook al weer op kantoor omdat de productiviteit er onder te lijden had.

En dan niet de productiviteit van de persoon zelf. Maar meer als gevolg van het gebrek aan contactmomenten met collegae, waardoor allerhande dagelijkse zaken veel moeizamer verlopen dan als je in elkaars fysieke nabijheid bent.

Natuurlijk zijn er hier nog wel wat verbeteringen mogelijk. Met name de thuiswerkplek kan vaak nog wel wat aandacht gebruiken. Maar dan steekt het dat we in (een groot deel van) Nederland relatief klein wonen waardoor het inrichten van één (of meerdere, als meerdere personen in het huishouden werken) afgezonderde thuiswerkplek(ken) fysiek simpelweg onmogelijk is.

Maar de grootste klacht die ik hoor is het gebrek aan sociaal contact en (wellicht vreemd genoeg) de rust van het woon-werk verkeer. Blijkbaar vinden veel mensen het best wel fijn om twee keer een half uur per dag rustig in de auto te zitten en naar de radio te luisteren. File of geen file.

Het zal wel niet volledig naar de oude situatie gaan, mensen willen best 1 of 2 dagen per week thuiswerken. Maar niet volledig.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 22:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is ook Blijf jij thuiswerken na de coronacrisis?, misschien dat de specifieke 'thuiswerken na Corona' discussie daar weer nieuw leven ingeblazen kan worden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
Nieuwe opnames kliniek en nu ook IC lijken een afvlakking te laten zien. Na afvlakking komt daling normaal gezien. Nog even geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het is wel te hopen dat de uitstroom op de IC wat rapper gaat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NNI2Io2UWjuJpC7tIF1qAjanek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzpIBtXHmYdhxK6cbXsgsEBP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 16:43
Nog steeds stevige inflow cijfers maar ook indrukwekkende outflow van 324 patiënten! IC helaas te verwachten met de kliniek stijging van de afgelopen weken.
Nu hopen dat de besmettingscijfers blijven dalen, zodat de uitstoom van patiënten hoger blijft dan de instroom.

Nu steeds meer oudere en zwakkere gevaccineerd worden, zien we dan ook een teruggang in het aantal ligdagen dat de (jongere CoVid patiënten) in het ziekenhuis liggen?? Omdat ze door hun leeftijd weerbaarder zijn. @t_captain heb jij hier zicht op?

[ Voor 21% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-04-2021 14:31 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Volgens mij zijn er geen cijfers over ligdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
NICE publiceert periodiek een rapport over de IC bezetting. Ik kan ze niet zo gauw vinden op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:48:
NICE publiceert periodiek een rapport over de IC bezetting. Ik kan ze niet zo gauw vinden op hun site.
Ligdagen staan op pagina 16

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp
t_captain schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:06:
Daarvan zien we al een flink aantal weken dat hij ongeveer standhoudt
Zie kiemsurveillance P1: 1, 1, 2, 6, 11, 9

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49
Waarom? Nog steeds minder dan vorige week donderdag en het 7-daags gemiddelde blijft dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 17-10 18:55
Jorizzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:24:
[...]

Waarom? Nog steeds minder dan vorige week donderdag en het 7-daags gemiddelde blijft dalen...
Muggenziften, maar het zijn er 4 meer dan vorige week donderdag. ;)

PVOutput: VO18

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-10 19:30
Bandicoot schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:26:
[...]

Muggenziften, maar het zijn er 4 meer dan vorige week donderdag. ;)
Morgen niet meer :). Dan zijn er namelijk een paar af door correcties en zijn het er inderdaad minder dan vorige week donderdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:24:
[...]

1233 mensen op de IC's (Covid plus non-Covid), het is voor het eerst sinds 29 april 2020 dat de IC's zo vol liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
Ik snap niet dat de cijfers niet veel meer focussen op de gezette prikken. Het prikken is nog steeds zo ongelooflijk traag. We zitten gemiddeld nog steeds maar op 60.000 prikken. Per maand dus nog geen 2 miljoen mensen geprikt. Wanneer komt die echt le versnelling nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:36:
Ik snap niet dat de cijfers niet veel meer focussen op de gezette prikken. Het prikken is nog steeds zo ongelooflijk traag. We zitten gemiddeld nog steeds maar op 60.000 prikken. Per maand dus nog geen 2 miljoen mensen geprikt. Wanneer komt die echt le versnelling nu...
In Eindhoven is er vandaag al opgeschaald, veel verdere opschaling is mogelijk, maar afhankelijk van het aanbod:

https://www.ed.nl/eindhov...r-op-te-schalen~a8fbb484/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 08:44
Leuk hoor al die testevenementen. Enorm gezellig en leuk maar slaat nergens op. Dat leidt helemaal nergens toe, niemand maar ook niemand zal accepteren dat er een test-samenleving komt. Totaal niet haalbaar.

Laat Hugo & Co zich eens gaan richten op de enige echte uitweg: prikken, prikken, prikken. Ik erger mij kapot aan dit tempo en deze strategie. Wat een gepruts :(
Pagina: 1 ... 55 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.