Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
smartje74 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:50:
Leuk hoor al die testevenementen. Enorm gezellig en leuk maar slaat nergens op. Dat leidt helemaal nergens toe, niemand maar ook niemand zal accepteren dat er een test-samenleving komt. Totaal niet haalbaar.

Laat Hugo & Co zich eens gaan richten op de enige echte uitweg: prikken, prikken, prikken. Ik erger mij kapot aan dit tempo en deze strategie. Wat een gepruts :(
Die onzekerheid van AZ werkt ook niet bepaald mee aan het doorprikken. Daarnaast zijn er bij J&J ook mensen met soortgelijke bijwerkingen.

Mensen met trombose zullen er niet happiger op worden iig. AZ heeft ook al een slechte reputatie. Voor mij maakt het niet uit welk vaccin ik krijg overigens maar er zijn mensen die er sceptisch over zijn en dat kan ik me dus ook goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk hoor al die testevenementen. Enorm gezellig en leuk maar slaat nergens op. Dat leidt helemaal nergens toe, niemand maar ook niemand zal accepteren dat er een test-samenleving komt. Totaal niet haalbaar.
Niemand? Waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is een soort brood en spelen idee met die proefevenementen. Zo enthousiast was De Jonge niet over de Fieldlabs, maar nu kan het ineens op aanmerkelijk grotere schaal. Het beleid en de bereidheid om het beleid te accepteren heeft afgelopen tijd wel wat klappen moeten incasseren, de koers van vasthouden aan lockdown en avondklok is een doodlopende weg. Ik denk dat in Den Haag wel het besef is dat het beleid op termijn uit elkaar zal vallen, ze mogen alleen kiezen wanneer. Hiermee kan je de boel nog wat rekken en hopen dat het daarna meevalt als de grote massa er de brui aan geeft. De vooruitzichten voor 21 april zijn ook een bijzondere ommezwaai, van maanden van niets kan ineens heel erg veel in een keer.
Ik ben vooral benieuwd naar acceptatie op grote schaal. Nu is het aanbod nog beperkt, dus kan je nog genoeg mensen vinden die bereid zijn om door alle hoepeltjes te springen. Een concert krijg je nog wel vol, maar het Fieldlab voetbal evenement werd niet uitverkocht. Stel nu dat het aanbod van vermaak weer op het oude niveau is, dan kan je met overcapaciteit komen te zitten, omdat er op de totale bevolking niet genoeg mensen zijn die bereid zijn om door alle coronahoepeltjes te springen om naar een evenement te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:08
Ik begreep anders dat er ontzettend veel gegadigden waren om in Utrecht in de kroeg te kunnen zitten.

https://www.rtvutrecht.nl...ef-ligt-opnieuw-plat.html
CMD-Snake schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:15:
[...]

Het is een soort brood en spelen idee met die proefevenementen. Zo enthousiast was De Jonge niet over de Fieldlabs, maar nu kan het ineens op aanmerkelijk grotere schaal. Het beleid en de bereidheid om het beleid te accepteren heeft afgelopen tijd wel wat klappen moeten incasseren, de koers van vasthouden aan lockdown en avondklok is een doodlopende weg. Ik denk dat in Den Haag wel het besef is dat het beleid op termijn uit elkaar zal vallen, ze mogen alleen kiezen wanneer. Hiermee kan je de boel nog wat rekken en hopen dat het daarna meevalt als de grote massa er de brui aan geeft. De vooruitzichten voor 21 april zijn ook een bijzondere ommezwaai, van maanden van niets kan ineens heel erg veel in een keer.

[...]

Ik ben vooral benieuwd naar acceptatie op grote schaal. Nu is het aanbod nog beperkt, dus kan je nog genoeg mensen vinden die bereid zijn om door alle hoepeltjes te springen. Een concert krijg je nog wel vol, maar het Fieldlab voetbal evenement werd niet uitverkocht. Stel nu dat het aanbod van vermaak weer op het oude niveau is, dan kan je met overcapaciteit komen te zitten, omdat er op de totale bevolking niet genoeg mensen zijn die bereid zijn om door alle coronahoepeltjes te springen om naar een evenement te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:23
giantgiantus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:36:
Ik snap niet dat de cijfers niet veel meer focussen op de gezette prikken. Het prikken is nog steeds zo ongelooflijk traag. We zitten gemiddeld nog steeds maar op 60.000 prikken. Per maand dus nog geen 2 miljoen mensen geprikt. Wanneer komt die echt le versnelling nu...
Als we voldoende levering krijgen, ondanks verhoogde leveringen van Pfizer is het allemaal nog maar mondjesmaat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laat Hugo & Co zich eens gaan richten op de enige echte uitweg: prikken, prikken, prikken. Ik erger mij kapot aan dit tempo en deze strategie. Wat een gepruts :(
Alles buiten AZ wat geleverd wordt, wordt weggeprikt binnen 1 a 2 weken.
Wat wil je nog meer dan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ze hebben nu zelfs geprobeerd een terreur-aanslag te plegen op een vaccinatie-lokatie:
De politie heeft een man opgepakt die met een vuurwerkbom een aanslag zou hebben willen plegen op een vaccinatielocatie in Den Helder. Volgens het Openbaar Ministerie gaat het om een man van 37 uit Den Helder. Hij wordt verdacht van "een misdrijf met een terroristisch oogmerk".

Hij wilde volgens de politie een ontploffing veroorzaken bij het voormalige gemeentehuis van Den Helder, waar mensen nu terechtkunnen voor een coronavaccinatie. De politie heeft hem op 18 maart opgepakt, maar het nieuws komt nu pas naar buiten.

"Hij wilde de bevolking ernstige vrees aanjagen en economische en sociale structuren van het land ontwrichten", laat het Openbaar Ministerie weten. Een woordvoerder zegt dat het vaccinatieprogramma een cruciaal overheidsproces is, en dat de man dat op extreem gewelddadige wijze wilde saboteren.

Hierdoor is ook de volksgezondheid in het geding, redeneren politie en OM. "Hoe minder mensen kunnen worden gevaccineerd hoe meer slachtoffers het virus zal maken." Hoe ver de verdachte was met zijn plannen, kan de woordvoerder niet zeggen.
Bron en meer info: Man vast voor beramen aanslag op vaccinatielocatie Den Helder, OM spreekt van terreurdaad

Hoe ver gaan die corona-ontkennende lui allemaal met hun waanzin? Eerst die aanslagen op de 5G-masten omdat ze denken dat corona wordt veroorzaakt en verspreid door 5G, en nu dit weer.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
joppe113 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:18:
Ik begreep anders dat er ontzettend veel gegadigden waren om in Utrecht in de kroeg te kunnen zitten.
Ontzettend veel is relatief. Het aanbod is zeer beperkt, normaal zou dit een veelvoud zijn in een stad als Utrecht. Er is nog schaarste aan plekken, dus krijg je die makkelijk gevuld. De echte test komt als het aanbod op het oude niveau terug is, kan je dan nog genoeg mensen vinden die bereid zijn om door alle hoepeltjes te springen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:08
ik begreep dat ze 500.000 gegadigden hadden....niet zo heel erg relatief toch?
https://www.rtvutrecht.nl...t-3000-is-het-gelukt.html
CMD-Snake schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:57:
[...]

Ontzettend veel is relatief. Het aanbod is zeer beperkt, normaal zou dit een veelvoud zijn in een stad als Utrecht. Er is nog schaarste aan plekken, dus krijg je die makkelijk gevuld. De echte test komt als het aanbod op het oude niveau terug is, kan je dan nog genoeg mensen vinden die bereid zijn om door alle hoepeltjes te springen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:08
joppe113 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:03:
ik begreep dat ze 500.000 gegadigden hadden....niet zo heel erg relatief toch?
https://www.rtvutrecht.nl...t-3000-is-het-gelukt.html

[...]
Maar het is wel een van de eerste dingen die weer mag in maanden, geen wonder dat veel mensen dat nu willen, maar structureel zal het niets worden. Wil je iets doen, laat je testen, denk dat mensen dan toch minder vaak iets gaan doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 15:12
Hier moet ik iets vertellen over het weekpatroon. Maandag en dinsdag zijn doorgaans laag vanwege verminderde aantallen tests op zaterdan en zondag. Meestal zit er een forse toename zit van dinsdag naar woensdag (de voorgaande 5 weken was die sprong telkens > +1000). De donderdag is meestal vergelijkbaar met de woensdag.

Gisteren hadden we juist een relatief lage score, vermoedelijk vanwege 1 dag extra weekend-effect van 2e Paasdag. Het inhaal-effect van testen die uit weekend naar werkdag schuiven, ligt dus vandaag. In dat licht is het geen slecht cijfer. Week op week is het ongeveer gelijk met vorige week donderdag.

Ik heb de cijfers ingevoerd in het model: het maakt geen enkel verschil in de prognose.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05
Ik ben een beetje bang dat een steeds groter deel van de bevolking (en de regering?) moe wordt van al die "experts" die het steeds maar beter weten... (en logisch dat ze het beter weten, ze zijn experts)

-AZ stop terwijl trombose-experts het daar niet mee eens zijn
-Versoepelen maatregelen terwijl de ziekenhuizen etc het daar niet mee eens zijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
Basekid schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:14:
Ik ben een beetje bang dat een steeds groter deel van de bevolking (en de regering?) moe wordt van al die "experts" die het steeds maar beter weten... (en logisch dat ze het beter weten, ze zijn experts)

-Versoepelen maatregelen terwijl de ziekenhuizen etc het daar niet mee eens zijn
Met het eerste bezwaar ben ik het eens. Het ligt voor de hand om trombose-experts uit de UMC's te betrekken bij deze afweging.

Met het tweede punt ben ik het niet eens.

Ziekenhuizn vertegenwoordigen hun eigen belang en dat is om de druk op de zorg fors te verlagen. De politiek maakt afweging tussen dit belang (waar echt wel naar geluisterd) wordt en tal van andere belangen in de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Transportman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:11:
[...]

Maar het is wel een van de eerste dingen die weer mag in maanden, geen wonder dat veel mensen dat nu willen, maar structureel zal het niets worden. Wil je iets doen, laat je testen, denk dat mensen dan toch minder vaak iets gaan doen.
In het begin mag het toch nog niet op grote schaal waarschijnlijk, dus dan begint het ook klein, en later zal de testeis (of vaccinatie-eis) ook worden losgelaten. Voor buiten zullen die twee er sowieso niet komen denk ik.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:01
t_captain schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:14:
[...]

Hier moet ik iets vertellen over het weekpatroon. Maandag en dinsdag zijn doorgaans laag vanwege verminderde aantallen tests op zaterdan en zondag. Meestal zit er een forse toename zit van dinsdag naar woensdag (de voorgaande 5 weken was die sprong telkens > +1000). De donderdag is meestal vergelijkbaar met de woensdag.

Gisteren hadden we juist een relatief lage score, vermoedelijk vanwege 1 dag extra weekend-effect van 2e Paasdag. Het inhaal-effect van testen die uit weekend naar werkdag schuiven, ligt dus vandaag. In dat licht is het geen slecht cijfer. Week op week is het ongeveer gelijk met vorige week donderdag.

Ik heb de cijfers ingevoerd in het model: het maakt geen enkel verschil in de prognose.
Het was ook een beetje sarcastische kort door de bocht reactie. Denk dat dit plaatje (ff doorklikken op de tweet) ook jouw beeld wel bevestigd:

We doen het deze week vooralsnog beter dan de afgelopen twee weken en de uitschieters van deze rare week met Pasen, zal uiteindelijk wel langzaam uitlevelen. Hopelijk zijn de cijfers vanaf het weekend wat stabieler/representatiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Prognose is een voorspelling, de praktijk is nu. De ziekenhuizen hebben zich al uitgesproken over eventuele versoepelingen:

Ziekenhuizen verbijsterd over plannen voor versoepelingen - https://nos.nl/l/2375897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:29:
[...]

Prognose is een voorspelling, de praktijk is nu. De ziekenhuizen hebben zich al uitgesproken over eventuele versoepelingen:

Ziekenhuizen verbijsterd over plannen voor versoepelingen - https://nos.nl/l/2375897
Ik snap het wel, men is bekaf na een jaar op 110% vermogen te werken met 90% personeel (nog altijd personeelstekorten etc).
Afwachten wat er de komende tijd gaat gebeuren; prioriteit mijn inziens is vaccineren.. maar we weten hoe dat gaat in Nederland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-10 08:57
[...]

Hier moet ik iets vertellen over het weekpatroon. Maandag en dinsdag zijn doorgaans laag vanwege verminderde aantallen tests op zaterdag en zondag. Meestal zit er een forse toename zit van dinsdag naar woensdag (de voorgaande 5 weken was die sprong telkens > +1000). De donderdag is meestal vergelijkbaar met de woensdag.

Misschien moet je die doorlooptijd onderhand ook wat korter inschatten. Mijn laatste test eind maart (op zaterdag) was om 12:05 en 's avonds op diezelfde dag om 19:45 stond de uitslag klaar. Dus testdag en uitslagdag was dezelfde.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mrjraider schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:35:
[...]

Ik snap het wel, men is bekaf na een jaar op 110% vermogen te werken met 90% personeel (nog altijd personeelstekorten etc).
Afwachten wat er de komende tijd gaat gebeuren; prioriteit mijn inziens is vaccineren.. maar we weten hoe dat gaat in Nederland :+
Dat snappen we allemaal. Maar ze zullen daar toch ook wel snappen dat de hele maatschappij bekaf is.

Het kan zijn dat er hierdoor keuzes gemaakt moeten worden straks, dat is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11
Ach, als we zo doorgaan kan de samenleving ook weer open: Dan hebben we genoeg groepsimuniteit van de rest van de planeet. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
En dan nog even over dat vrij nieuwe element op het dashboard: het groeigetal.
Als dat zo doorgaat dan kunnen we 15 mei op vakantie: (even scrollen naar halverwege) https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

De definitie is ook wel interessant; Groeigetal

Het Groeigetal (of G-getal) geeft de procentuele ontwikkeling van het aantal positieve tests in de afgelopen 7 dagen ten opzichte van het aantal positieve tests in de 7 dagen ervoor. Voor de berekening van het Groeigetal moeten cijfers beschikbaar zijn van 14 rapportagedagen (de afgelopen 7 dagen + de 7 dagen ervoor).

De historie van het Groeigetal wordt dagelijks opnieuw berekend door het Ministerie van VWS op basis van de data van het RIVM, zodat eventuele correcties vanuit het RIVM op aantallen positieve tests verwerkt zijn in het historische verloop van het Groeigetal. De berekening van het Groeigetal sluit aan bij de methode die door Stichting IPSE Studies wordt gehanteerd. Het Groeigetal is geïntroduceerd door de Volkskrant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aoOfLcDOKw3wRNbu00dFHNb7Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlRUKSBiEyzAVfC5rBXn8WEp.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Drardollan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:43:
[...]

Dat snappen we allemaal. Maar ze zullen daar toch ook wel snappen dat de hele maatschappij bekaf is.
Datzelfde personeel heeft daar OOK nog eens last van :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
henkzelf schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:42:
[...]

Misschien moet je die doorlooptijd onderhand ook wat korter inschatten. Mijn laatste test eind maart (op zaterdag) was om 12:05 en 's avonds op diezelfde dag om 19:45 stond de uitslag klaar. Dus testdag en uitslagdag was dezelfde.
Rapportage is dan de volgende dag.

Toch zie ik nog steeds dat dinsdagen (en deze week woensdag) een relatief lage factor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:14:

*knip*

Een rits whataboutisme is geen onderbouwing voor je punt.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2021 20:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:51
[...]
Het kan zijn dat er hierdoor keuzes gemaakt moeten worden straks, dat is niet anders.
Waar haal je vandaan dat de hele maatschappij bekaf is?
Hebben die soms ook allemaal wekenlang 12-uurs diensten gedraaid zoals een groot deel van het personeel op de IC?
Ik zie volop mensen in mijn (werk)omgeving die helemaal niet bekaf zijn.
Het kan goed zijn dat mensen een beetje corona moe worden, dat wel.
Maar ja, deal with it, corona is nog steeds onder ons en zolang het 80% niveau van vaccineren niet gehaald is zullen de maatregelen (deels) nog wel blijven. Er schijnt al wel een beetje licht aan het einde van de tunnel, nog even volhouden dus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:23:
[...]

Wel als het om leven en dood gaat (of uitgestelde zorg). En natuurlijk dat ze al maandenlang een te hoge werkdruk hebben.
*knip*
Troll, geen enkele bijdrage aan de discussie op deze manier.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2021 20:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
[...]

Dat is natuurlijk prima, mits men straks ook die democratisch besloten verantwoording wenst te dragen indien het mis gaat.

Het aantal IC verpleegkundigen is niet ongelimiteerd. In veel centra is de IC capaciteit op dit moment zo'n beetje maximaal. De geluiden dat men dit jaar vrije dagen niet gaat lagen vliegen is sterk. Eveneens is de overduidelijke roep van overige zorgmedewerkers waarbij het animo erg laag is om op IC bij te springen om eigen patiënt populaties te laten vallen.

Mij als persoon interesseert het verder ook allemaal nog maar weinig. Beelden van overladen parken aan de ene kant, IC cijfers die sinds een jaar niet zo hoog gestaan hebben aan de andere kant. Mij heb je er niet mee. Gaat het qua IC bezetting beter? Prima. Loopt het echter uit de klauwen en ligt de IC vol? Ook prima. Kan niet iedereen van dienst zijn. Ik accepteer gewoon dat het de wens van het volk in deze is. Nog altijd voldoende werk binnen het eigen vakgebied, en oneerlijk om die mensen links te laten liggen.

Het merendeel is tenslotte toch echt volwassen, niets van dit is nu nog echt nieuw te noemen. Als maatschappij wordt er op politiek niveau een gemiddelde afweging gemaakt. En democratisch wordt dit tot uitvoering gebracht door ons allen handelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 20:51
*knip*
Niet happen, maak volgende keer een topic report aub.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2021 20:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

En wederom dit is geen onderbouwing. De crisissituatie vergelijken, waar mensen absoluut niet voor kiezen, met een andere werkgroep waar werktijden normaal zijn is geen vergelijking, maar een drogreden.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zoals bij alles:

Democratie werkt twee kanten uit.

We kunnen niet roepen: als Nederland het niet eens was met de maatregelen, dan hadden we anders moeten stemmen.

Maar nu met versoepelingen het tegenovergestelde roepen.

Als we nu versoepelen is dat wat Nederland wilde. We hebben daar immers voor gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:40:
En zoals bij alles:

Democratie werkt twee kanten uit.

We kunnen niet roepen: als Nederland het niet eens was met de maatregelen, dan hadden we anders moeten stemmen.

Maar nu met versoepelingen het tegenovergestelde roepen.

Als we nu versoepelen is dat wat Nederland wilde. We hebben daar immers voor gestemd.
Let wel dat ons eigen handelen hierin nog de belangrijkste democratische stem is straks. De regering kan zeggen, de terassen gaan open. Maar indien niemand op het terras gaat zitten, wordt democratisch alsnog gekozen voor een meer terughoudend beleid.

Andersom geldt natuurlijk ook dat indien de regering mag open, mits..., als..., in het geval dat... Maar indien wij als volk de drukte opzoeken, de beperkingen wederom veelal links laten liggen. Dan is er democratisch gekozen voor mogelijk extra risico.

Ons eigen handelen is in deze de belangrijkste democratische uiting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
psychodude schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:33:
[...]

Dat is natuurlijk prima, mits men straks ook die democratisch besloten verantwoording wenst te dragen indien het mis gaat.

Het aantal IC verpleegkundigen is niet ongelimiteerd. In veel centra is de IC capaciteit op dit moment zo'n beetje maximaal. De geluiden dat men dit jaar vrije dagen niet gaat lagen vliegen is sterk. Eveneens is de overduidelijke roep van overige zorgmedewerkers waarbij het animo erg laag is om op IC bij te springen om eigen patiënt populaties te laten vallen.

Mij als persoon interesseert het verder ook allemaal nog maar weinig. Beelden van overladen parken aan de ene kant, IC cijfers die sinds een jaar niet zo hoog gestaan hebben aan de andere kant. Mij heb je er niet mee. Gaat het qua IC bezetting beter? Prima. Loopt het echter uit de klauwen en ligt de IC vol? Ook prima. Kan niet iedereen van dienst zijn. Ik accepteer gewoon dat het de wens van het volk in deze is. Nog altijd voldoende werk binnen het eigen vakgebied, en oneerlijk om die mensen links te laten liggen.

Het merendeel is tenslotte toch echt volwassen, niets van dit is nu nog echt nieuw te noemen. Als maatschappij wordt er op politiek niveau een gemiddelde afweging gemaakt. En democratisch wordt dit tot uitvoering gebracht door ons allen handelen.
Zelfde hier. Ik ga niet snel meer extra werken en met mij velen. Ze doen maar wat ze niet laten kunnen, mij hebben ze er niet mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Advies Gezondheidsraad: gebruik andere vaccins dan AstraZeneca voor 60-minners

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen, AstraZeneca was hofleverancier zo'n beetje voor Nederland. De Jonge zal snel moet gaan shoppen om dit gat op te gaan vangen.
Yaksa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:22:
Waar haal je vandaan dat de hele maatschappij bekaf is?
Hebben die soms ook allemaal wekenlang 12-uurs diensten gedraaid zoals een groot deel van het personeel op de IC?
Ik zie volop mensen in mijn (werk)omgeving die helemaal niet bekaf zijn.
Het kan goed zijn dat mensen een beetje corona moe worden, dat wel.
Maar ja, deal with it, corona is nog steeds onder ons en zolang het 80% niveau van vaccineren niet gehaald is zullen de maatregelen (deels) nog wel blijven. Er schijnt al wel een beetje licht aan het einde van de tunnel, nog even volhouden dus.
Wat fijn voor jou dat je misschien nog wel tien jaar zo kan leven, maar zo is het niet voor iedereen. Genoeg mensen die het beu zijn om thuis te werken of in sociaal isolement te verkeren. Je hoeft echt op de ic te werken om recht te hebben op geestelijk uitgewoond te zijn, alsof die daar het alleenrecht op hebben.

In de onderzoeken van de RIVM Gedragsunit zie je dat het animo terugloopt en daarmee ook de naleving. Er is nu elke keer een dalende lijn daar gaande en dat kan ook zomaar versnellen. Die leuke berichten voor 21 april doet het kabinet met een reden, ze willen nog net ietsjes langer de boel kunnen rekken en dan hopen dat er voldoende immuniteit is opgebouwd dat het wel mee zal vallen. De extra fieldlabs zijn ook brood en spelen om de druk wat te verlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
CMD-Snake schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:12:

Ben benieuwd wat dit gaat betekenen, AstraZeneca was hofleverancier zo'n beetje voor Nederland. De Jonge zal snel moet gaan shoppen om dit gat op te gaan vangen.
....
Definieer hofleverancier?
AZ: 11,7 m t/m Q4
Pfizer: 19,8
Moderna: 14,2
Overigen: 33 m

Bron: vaccinatie schema 23 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:01
henkzelf schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:20:
[...]

Definieer hofleverancier?
AZ: 11,7 m t/m Q4
Pfizer: 19,8
Moderna: 14,2
Overigen: 33 m

Bron: vaccinatie schema 23 maart
Klopt. Tot Q4. Maar Pfizer en Moderna (en ook Jansen) moeten nog echt op gang komen. Voor op dit moment wordt er veelvuldig AZ gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

ultimateharry

Team Slayer:-)

maartend schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:23:
[...]

Klopt. Tot Q4. Maar Pfizer en Moderna (en ook Jansen) moeten nog echt op gang komen. Voor op dit moment wordt er veelvuldig AZ gebruikt.
Valt mee, deze is van 25 maart, meest recente die ik zo even kon vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4k8MPdDOTsGtfEiB5EMis9G_E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/17exczNtQZEk0v8msGCKJ85k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:10:
[...]

Datzelfde personeel heeft daar OOK nog eens last van :D
Uiteraard. Maar eens is de koek op voor iedereen, dan moeten we iets veranderen en accepteren dat dit wellicht ook negatieve gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
ultimateharry schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]
En van AZ zijn er per 4 april, begin Q2, 578.000 gezet en niet de 1,2 miljoen die nog in het schema staan voor Q1. Bron: Coronadashboard. Dus ja, het schaadt de voortgang maar gelukkig zijn ze geen hofleverancier (en dat zullen ze ook niet zo snel meer worden denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat was in eerste instantie de verwachting. Pfizer heeft daarentegen de productie weten te verhogen terwijl az nog niet een derde van de verwachting kon leveren. Nu het er op lijkt dat we az niet voor 60- meer gaan gebruiken.. Verwacht ik dat ze richtinf de 3e wereld gaan. Pfizer voert de productie nog verder op aangezien de verwachting is dat dit toch de komende jaren een geldmachine gaat worden. De onderhandelingen voor de aankoop van nieuwe vaccins (voor varianten) in 2022 lopen al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

ultimateharry

Team Slayer:-)

henkzelf schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:54:
[...]

En van AZ zijn er per 4 april, begin Q2, 578.000 gezet en niet de 1,2 miljoen die nog in het schema staan voor Q1. Bron: Coronadashboard. Dus ja, het schaadt de voortgang maar gelukkig zijn ze geen hofleverancier (en dat zullen ze ook niet zo snel meer worden denk ik).
Nee als Hugo bijvoorbeeld besluit om de grens bij 50 jaar te leggen (kan prima gezien de risk / benefit staatjes die hier langskomen) dan kun je nog wat switchen en dan ben je er alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Nope:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa

Wat fijn voor jou dat je misschien nog wel tien jaar zo kan leven, maar zo is het niet voor iedereen. Genoeg mensen die het beu zijn om thuis te werken of in sociaal isolement te verkeren. Je hoeft echt op de ic te werken om recht te hebben op geestelijk uitgewoond te zijn, alsof die daar het alleenrecht op hebben.

In de onderzoeken van de RIVM Gedragsunit zie je dat het animo terugloopt en daarmee ook de naleving. Er is nu elke keer een dalende lijn daar gaande en dat kan ook zomaar versnellen. Die leuke berichten voor 21 april doet het kabinet met een reden, ze willen nog net ietsjes langer de boel kunnen rekken en dan hopen dat er voldoende immuniteit is opgebouwd dat het wel mee zal vallen. De extra fieldlabs zijn ook brood en spelen om de druk wat te verlichten.
Ik tel maar liefst negen (9) aannames in dit bericht, ook nog zonder de broodnodige onderbouwing.
Een beetje rare reactie om je gelijk proberen te halen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
LZ86 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:46:
[...]

Zelfde hier. Ik ga niet snel meer extra werken en met mij velen. Ze doen maar wat ze niet laten kunnen, mij hebben ze er niet mee.
Aan de ene kan snap ik dit, aan de andere kant niet. Ik werk ook in publieke sector en zie om mij heen dat heel veel mensen zonder extra betaald te worden enorme hoeveelheden extra uren werkt als dat nodig is. Het beeld lijkt te bestaan dat alleen leraren en zorgmedewerkers te hard werken is denk ik niet helemaal de werkelijkheid.

[ Voor 11% gewijzigd door giantgiantus op 08-04-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ultimateharry schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]
Het is wel een wat wrang verhaal natuurlijk. Pfizer is de enige betrouwbare tot nu toe en bij die aantallen moet je nog rekening houden met dat mensen twee prikken krijgen (net als 3 miljoen prikken gezet, hebben we de 2 miljoen mensen al gehaald?).

Bij Janssen zijn nu ook tromboseverhalen en de rest kunnen we in een gunstig scenario waarschijnlijk ergens na de zomer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:56

NMH

Moderator General Chat
Drardollan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:40:
[...]

Uiteraard. Maar eens is de koek op voor iedereen, dan moeten we iets veranderen en accepteren dat dit wellicht ook negatieve gevolgen heeft.
Het zou een interessant experiment (maar in de praktijk uiteraard niet uitvoerbaar want onethisch) zijn om te kijken wat mensen over hebben voor versoepelingen. U wilt het terras op? Dat mag, als u deze verklaring tekent waarin u verklaart af te zien van iedere vorm van medische zorg (dus ook niet-Covid) zolang de zorg nog afgeschaald is. Dan zijn het opeens geen abstracte bezettingscijfers meer, maar wordt het heel concreet. Ik ben benieuwd hoeveel mensen onder die voorwaarde nog zeggen "doe mij dat terrasje maar" en hoeveel zouden zeggen "ik wacht nog wel even".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:46:
[...]

Groot gelijk. Uit interesse, welk 'machtsmiddel' bestaat er eigenlijk voor jullie? Kunnen ze van hogerhand verlofdagen intrekken, meer werkuren eisen? Iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:29:
[...]

Groot gelijk. Uit interesse, welk 'machtsmiddel' bestaat er eigenlijk voor jullie? Kunnen ze van hogerhand verlofdagen intrekken, meer werkuren eisen? Iets anders?
Vakantiedagen kunnen ingetrokken worden en diensten kunnen veranderen in 12 uurs diensten.
Wel onder bepaalde voorwaarden (in mijn ziekenhuis althans)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
BarôZZa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:24:
[...]

Het is wel een wat wrang verhaal natuurlijk. Pfizer is de enige betrouwbare tot nu toe en bij die aantallen moet je nog rekening houden met dat mensen twee prikken krijgen (net als 3 miljoen prikken gezet, hebben we de 2 miljoen mensen al gehaald?).

Bij Janssen zijn nu ook tromboseverhalen en de rest kunnen we in een gunstig scenario waarschijnlijk ergens na de zomer verwachten.
Kijk nou gewoon in dat schema en tel AZ voor de helft en Janssen is 1 prik en dan kom ik op 10 miljoen volledig gevaccineerden eind Q2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
NMH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:29:
[...]

Het zou een interessant experiment (maar in de praktijk uiteraard niet uitvoerbaar want onethisch) zijn om te kijken wat mensen over hebben voor versoepelingen. U wilt het terras op? Dat mag, als u deze verklaring tekent waarin u verklaart af te zien van iedere vorm van medische zorg (dus ook niet-Covid) zolang de zorg nog afgeschaald is. Dan zijn het opeens geen abstracte bezettingscijfers meer, maar wordt het heel concreet. Ik ben benieuwd hoeveel mensen onder die voorwaarde nog zeggen "doe mij dat terrasje maar" en hoeveel zouden zeggen "ik wacht nog wel even".
Of we moeten eens kappen met de "schuldvraag" van besmettingen te stellen en beginnen met normaal menselijk gedrag ook te accepteren en kijken wat wel mogelijk is?

Want "Je mag bier drinken maar als je onder een bus komt laten we je liggen" is natuurlijk niets anders dan chargeren en emotionele chantage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar dat kijkt alleen maar naar het risico om zelf Covid te krijgen. Dat is echter niet het belangrijkste: het gaat er om om te voorkomen dat asymptomatische, besmette mensen het niet gaan overdragen. In je experiment zou dan mee moeten worden genomen "als u covid-positief blijkt te zijn, dan krijgt u een boete van €10,000 vanwege het in gevaar brengen en mogelijk infecteren van andere mensen".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:37:
[...]

Of we moeten eens kappen met de "schuldvraag" van besmettingen te stellen en beginnen met normaal menselijk gedrag ook te accepteren en kijken wat wel mogelijk is?

Want "Je mag bier drinken maar als je onder een bus komt laten we je liggen" is natuurlijk niets anders dan chargeren en emotionele chantage.
Maar wie gaat er dan bepalen wat 'normaal menselijk gedrag' inhoudt?
Omdat iedere persoon uniek is zal zijn/haar gedrag ook uniek en dus anders zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
Yaksa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:42:
[...]

Maar wie gaat er dan bepalen wat 'normaal menselijk gedrag' inhoudt?
Omdat iedere persoon uniek is zal zijn/haar gedrag ook uniek en dus anders zijn.
Daar zijn dus mensen zoals economen, psychologen, sociologen en antropologen elke dag mee bezig.

Je weet wel, de wetenschappers die niet bij de vergaderingen van het OMT worden uitgenodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 15:56

NMH

Moderator General Chat
Ben ik niet met je eens. Als iemand van zegt dat (bijvoorbeeld) de terrassen open moeten, ook als dat betekent dat de zorg overbelast raakt, hoe is het dan chantage als je de gevolgen van die keuze zoveel mogelijk bij die persoon zelf neerlegt in plaats van bij een derde?

Nogmaals, gedachtenexperiment aangezien ik nooit iemand op deze manier het recht op zorg zou willen ontzeggen, maar chantage is het niet.
gambieter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:41:
[...]

Maar dat kijkt alleen maar naar het risico om zelf Covid te krijgen. Dat is echter niet het belangrijkste: het gaat er om om te voorkomen dat asymptomatische, besmette mensen het niet gaan overdragen. In je experiment zou dan mee moeten worden genomen "als u covid-positief blijkt te zijn, dan krijgt u een boete van €10,000 vanwege het in gevaar brengen en mogelijk infecteren van andere mensen".
Klopt. En er zijn ook nog wel meer haken en ogen wat het niet uitvoerbaar maakt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
NMH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:53:
[...]

Ben ik niet met je eens. Als iemand van zegt dat (bijvoorbeeld) de terrassen open moeten, ook als dat betekent dat de zorg overbelast raakt, hoe is het dan chantage als je de gevolgen van die keuze zoveel mogelijk bij die persoon zelf neerlegt in plaats van bij een derde?
Omdat dat geen direct causaal verband is maar een samenloop van indirecte omstandigheden. De zorg raakt niet overbelast omdat Jan naar de kroeg gaat, die raakt overbelast omdat te veel Jannen denken dat ze de andere regels dan ook maar aan hun laars kunnen lappen.

Daarvoor kun je Jan enkelvoud moeilijk verantwoordelijk, laat staan aansprakelijk gaan houden.

We houden rokers ook niet verantwoordelijk voor iedereen die binnen komt met longkanker, en in de slijterij hoef je ook geen papiertje te ondertekenen dat je afstand doet van je autoverzekering als je een fles wijn gaat halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 08-04-2021 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
henkzelf schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:33:
[...]

Kijk nou gewoon in dat schema en tel AZ voor de helft en Janssen is 1 prik en dan kom ik op 10 miljoen volledig gevaccineerden eind Q2.
Verwachte levering in best case scenario != volledig gevaccineerd.

We zitten al in Q2 en zitten nog onder de 2 miljoen gevaccineerden volgens mij. Dus dan moet je de rest van het kwartaal meer dan 600.000 mensen per week vaccineren om die 10 miljoen te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 08-04-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:15
BarôZZa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:00:
[...]

Verwachte levering in best case scenario != volledig gevaccineerd.

We zitten al in Q2 en zitten nog onder de 2 miljoen gevaccineerden volgens mij. Dus dan moet je de rest van het kwartaal meer dan 600.000 mensen per week vaccineren om die 10 miljoen te halen.
3 miljoen vandaag bereikt(= aantal prikken, 2 miljoen is eerste) en ze hadden afgelopen week een topweek met 430k.
En ze willen in mei, mits voldoende leveringen, naar miljoen(en) per week.
Of het gaat lukken zal moeten blijken.
Maar onmogelijk is die 10 miljoen niet op basis van de huidige verwachtingen.
Er zullen denk ik dan nog wel veel mensen hun tweede in Q3 krijgen. Vanwege het aantal weken dat ze ertussen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Plenkske schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:08:
[...]

3 miljoen vandaag bereikt en ze hadden afgelopen week een topweek met 430k.
Er zullen denk ik dan nog wel veel mensen hun tweede in Q3 krijgen. Vanwege het aantal weken dat ze ertussen houden.
Prikken != gevaccineerden. Ze vermelden continu het aantal prikken omdat dat gunstiger is. Maar heel veel mensen hebben twee prikken gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 08-04-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:00
[...]

Die 3 miljoen is dan wel een geschat aantal. Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat lopen nu AZ niet meer gebruikt mag worden onder de 60. Zelf ook nieuwsgierig of ik uberhaupt dan wel mijn 2de prik over 2 weken krijg.

Lijkt me een goed idee dat mensen zich vrijwillig kunnen opgeven om gevaccineerd te worden met AZ onder de 60. Je tekent dan een formulier dat je bewust bent van de eventuele bijwerkingen en hoppa.
mensen die dan graag willen, kunnen. Want we hebben een hoop AZ vaccins liggen, dus je moet er wat mee.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
@Plenkske natuurlijk is het niet onmogelijk. Het is alleen wel onwaarschijnlijk. Ze hebben tot nu toe geen enkele prognose gehaald. Waarom zou dat nu opeens beter gaan? Er komen de komende tijd juist meer problemen aan. Als je AZ afkeurt, dan kan straks hetzelfde gebeuren met J&J. Er zal ook nog wel een en ander mis gaan met afspraak systemen. Dat is nu al een gammel systeem, laat staan als je dat fors moet gaan opschalen.
Ik hoop dat ze het redden om in juni iedereen boven de 60 1 keer geprikt te hebben. Dat wordt al uitdaging genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 08-04-2021 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
[...]

2 miljoen maar gevaccineerd hoor. 900.000 tweede prik. En de priksnelheid is deze week weer veel lager dan vorige week. Je hebt 80000 prikken per dag nodig. Daar zitten we echt nog heel ver vandaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lijkt me een heel goed plan, maar dan gaan we dat met alles doen:
- Even tekenen bij het bestellen van een biertje.
- Bij een ongezonde hap.
- Bij het boeken van een zonvakantie.
- Bij het sporten.
- Bij het opsteken van een sigaret.
- Bij het aannemen van een kantoorbaan.

Iedereen laten tekenen dat ze afzien van zorg als ze iets doen wat de zorg kan belasten.

Er is immers al jaren een tekort aan zorgpersoneel. Dus iedere slechte keuze zorgt voor onnodige belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De huidige schuld ligt al maanden niet bij de terrassen, de pretparken, de horeca, sportscholen, etc.

De meeste besmettingen komen uit de thuissituatie / onderwijs / werk.

Maar kinderen de schuld geven is ook erg onethisch, dus gaan we terras-gangers de moord in de schoenen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:46:
[...]
Daar zijn dus mensen zoals economen, psychologen, sociologen en antropologen elke dag mee bezig.

Je weet wel, de wetenschappers die niet bij de vergaderingen van het OMT worden uitgenodigd.
Wel grappig dat je 4 beroepen weet te noemen die ik niet zo snel als wetenschapper zou zien.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:22:
[...]

Wel grappig dat je 4 beroepen weet te noemen die ik niet zo snel als wetenschapper zou zien.
Ik denk dat dit vooral aan jou ligt.
Een wetenschapper is iemand die veel kennis van een onderwerp heeft.
Zo heb je natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, geesteswetenschappen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 14:15
giantgiantus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:17:
[...]

2 miljoen maar gevaccineerd hoor. 900.000 tweede prik. En de priksnelheid is deze week weer veel lager dan vorige week. Je hebt 80000 prikken per dag nodig. Daar zitten we echt nog heel ver vandaan.
Het is goed dat jullie naar de werkelijk gevaccineerden kijken. Klopt inderdaad wat je zegt.

Echter ging het hierboven over de verwachtingen die zijn uitgesproken door De Jonge. En die heeft het dan over iedereen(boven 18) kan een eerste prik gekregen hebben voor 1 juli en 2/3 van die groep is volledig gevaccineerd. Dus als je dat vergelijkt moet je ook wel kijken naar eerste prikken. Dat zijn dan inderdaad zo'n 2 miljoen nu. Gaan ze nu halen wat De Jonge uitsprak: ik denk het niet.

Die 10 miljoen eind Q2 "volledig gevaccineerd" gaat dan over leveringen die binnenkomen, waarbij Janssen 1 prik nodig heeft en de andere 2 prikken. Ik weet niet of die 10 miljoen klopt maar als je daar vanuit gaat komt er 3 miljoen van Janssen en 14 miljoen van de rest binnen (totaal t/m Q2). Vanwege de tijd tussen prikken kan je die echter niet allemaal nog wegkrijgen voor eind Q2 als zijnde volledig gevaccineerd.
Dus zal een groot zeker nog in Q3 de tweede krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Waarom niet?
Het OMT is opgericht om virussen te bestrijden, niet de gevolgen ervan. Hoewel ik behoorlijk pro-maatregelen ben vind ik het op zijn minst geen slecht idee om bij onderbouwde besluitvorming ook wat beter naar de (langdurige) gevolgen voor het volk te kijken van het hele beleid. Daar mag je best wat (alpha-)wetenschappers voor inzetten. Al is het maar om keuzes en de gevolgen daarvan wat duidelijker te beargumenteren. Qua communicatie kan het wat mij betreft een heel stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:18:
Lijkt me een heel goed plan, maar dan gaan we dat met alles doen:
- Even tekenen bij het bestellen van een biertje.
- Bij een ongezonde hap.
- Bij het boeken van een zonvakantie.
- Bij het sporten.
- Bij het opsteken van een sigaret.
- Bij het aannemen van een kantoorbaan.

Iedereen laten tekenen dat ze afzien van zorg als ze iets doen wat de zorg kan belasten.

Er is immers al jaren een tekort aan zorgpersoneel. Dus iedere slechte keuze zorgt voor onnodige belasting.
Dat was niet de vraag, je noemt alleen maar zaken waarbij de persoon zelf het meeste risico loopt om de zorg te (gaan) belasten, niet dat de persoon in kwestie die andere personen kan besmetten die de zorg gaan belasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:22:
[...]
De huidige schuld ligt al maanden niet bij de terrassen, de pretparken, de horeca, sportscholen, etc.

De meeste besmettingen komen uit de thuissituatie / onderwijs / werk.
Van een heel groot deel van de besmettingen is gewoon niet bekend waar ze vandaan komen. Die cijfers zijn heel gemakkelijk op te vragen. Wat wel heel waarschijnlijk is dat wanneer je nu te snel versoepeld de besmettingscijfers weer op gaan lopen. En dan kun je weer opnieuw beginnen. Maar schijnbaar is nog een paar maanden volhouden totdat er voldoende mensen zijn gevaccineerd een te moeilijke opgave voor een stelletje zwakkelingen die er zogenaamd 'genoeg' van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[...]
Dus EMA zegt dat het risico klein genoeg is tov de voordelen en nu gaat de gezondheidsraad alsnog negatief adviseren? Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 10:32
[...]

Van die vier beroepen zijn er twee super belangrijk bij het beijken naar de vokgezondheid.

Psygologen om te kijken of mensen er niet in zijn algemeenheid ongezonder van worden.

Stel (cijfers zijn verzonnen)
je hebt 1000 mensen die zijn 80+ en leven door de maatregelen gemiddeld 1 jaar langer
Dan heb je 1000 levensjaar in de plus
Je hebt 100000 die allemaal 1 maand eerder dood gaan, maar ze zijn nu pas 40 jaar of jonger dan heb je in totaal ruim 8000 levendsjaar verloren.

Netto -7000 maar dat zie je pas over 40 jaar ofzo.
*levensjaar is even gelijk aan gezonde levensjaren want leven om te leven vind ik geen leven.

Daarnaast gedragwetenschappers. Zo zag je op curacao dat een avondklok geen nut had omdat mensen gewoon eerder naar elkaar toe gingen.

Dat zal voor elk land anders zijn, maar ik heb wel gezien dat mensen meer bleven logeren in het weekend. Of inderdaad eerder gingen.

Ik vraag me serieus af of het OMT daar rekening mee heeft gehouden. (de cijfers zijn openbaar dat weet ik maar zonder uitleg eigenlijk niet te begrijpen).

Economen werken natuurlijk samen met deze twee groepen. Zegt een econooom ik verwacht dat bepaalde groepen inkomen verliezen zal dat invloed hebben op het gedrag en hoe gezond mensen zijn.

Zo kan je wel een OMT hebben, maar dat moet voor een deel uit virus specialisten zijn. Wat moet je doen om het virus tegen te houden. En voor een deel moet je zorgen dat de balans door de keuzes niet de verkeerde kant op inslaat.

Grof gezegd, het kan eigenlijk gunstiger zijn om mensen met corona zelfs zonder behandeling dood te laten gaan en de keuze te maken voor bv kanker opsporing en behandeling.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:54:
[...]
stelletje zwakkelingen die er zogenaamd 'genoeg' van hebben.
Kijk je er echt zo tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:19:
[...]

Ik niet alleen hoor, met mij vele anderen.
Vorige week nog een interview met Marjan Berk (bekend Nederlands actrice en schrijfster), inmiddels 89 jaar oud maar forever young, beluisterd. Die zei ook "mensen moeten niet zo zeuren en gewoon even doorzetten en elkaar helpen om door deze crisis te komen. Dat deden we vroeger ook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:33
Yaksa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:25:
[...]

Vorige week nog een interview met Marjan Berk (bekend Nederlands actrice en schrijfster), inmiddels 89 jaar oud maar forever young, beluisterd. Die zei ook "mensen moeten niet zo zeuren en gewoon even doorzetten en elkaar helpen om door deze crisis te komen. Dat deden we vroeger ook".
Om nog maar een BN'er toe te voegen: dat was ook precies de uiteenzetting van Arjen Lubach in zijn laatste uitzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
[...]

Heb je ook een betere bron? Je zit nu op 2. Dat is nog niet echt “vele anderen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nu duidelijk over az en oudere leeftijd? We geven het niet aan -60.. Mwar gaan we het nu (net als in engeland) wel aan 65+ geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:40:
Wat is er nu duidelijk over az en oudere leeftijd? We geven het niet aan -60.. Mwar gaan we het nu (net als in engeland) wel aan 65+ geven?
Dat goede nieuws geldt niet voor mensen onder de 60 die er zelf geen bezwaar hebben om AstraZeneca toegediend te krijgen. Voor hen wordt geen uitzondering gemaakt, zegt De Jonge. "Dat vaccin hebben we nu volop nodig voor de 60-plussers."
https://nos.nl/artikel/23...meer-voor-60-minners.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Elkaar helpen vraagt ook om inlevingsvermogen in de ander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:08
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:19:
[...]

Ik vind het een beetje sterk uitgedrukt, maar ben het er wel mee eens met de achterliggende gedachte. We zijn er bijna en ik snap de wens om te versoepelen, ik ben het zelf ook wel zat, maar sommigen lijken na een jaar nog steeds niet te beseffen dat er toch een besmettelijke en dodelijke ziekte onder ons is en dat we nog niet in een beheersbare situatie zitten. Ik vrees ook dat als we over een paar weken gaan versoepelen (wat met de huidige cijfers nog te vroeg is) en er toch weer maatregelen nodig zijn, grote groepen ze niet meer gaan volgen en we daardoor met de finish in zicht de boel toch nog laten klappen als samenleving.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vroeger werd een land niet stilgezet voor een pandemie. Gaan we heel selectief tijdreizen zolang het ons uitkomt? Dan kan mevrouw haar AOW ook inleveren, vroeger deden ze ook zonder.

Juist 'deden we vroeger ook' is wat ons al heel vaak in de problemen heeft gebracht. Tenzij we 'zoals vroeger' de economische rekening van de lockdowns vooruit blijven schuiven voor de toekomstige generaties...

Dan gaan wij 'zoals vroeger' goedkoop studeren, vroeg met pensioen, lage zorgkosten betalen, etc. Zoals vroeger.

Als mevrouw één ding niet gedaan heeft is: leren van vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:55:
[...]

Vroeger werd een land niet stilgezet voor een pandemie. Gaan we heel selectief tijdreizen zolang het ons uitkomt? Dan kan mevrouw haar AOW ook inleveren, vroeger deden ze ook zonder.

Juist 'deden we vroeger ook' is wat ons al heel vaak in de problemen heeft gebracht. Tenzij we 'zoals vroeger' de economische rekening van de lockdowns vooruit blijven schuiven voor de toekomstige generaties...

Dan gaan wij 'zoals vroeger' goedkoop studeren, vroeg met pensioen, lage zorgkosten betalen, etc. Zoals vroeger.

Als mevrouw één ding niet gedaan heeft is: leren van vroeger.
Vroeger werd je voordeur dichtgetimmerd wanneer er iemand in je gezin besmet was. Met een plakkaat ernaast "Pas over 6 weken weer openmaken". Tijdens de spaanse griep werden hele buurtschappen 'geïsoleerd" , de buren zetten de boodschappen vooraan bij het hek neer.
Maar aangezien de wereld een stuk sneller is geworden dienen de maatregelen om het virus de kop in te drukken in deze tijd navenant strenger te zijn, anders hebben ze geen effect.
En dat mevrouw niet geleerd heeft van vroeger is onzin. De maatschappij is veel te individualistisch geworden, veel mensen geven geen donder meer om elkaar, weten niet eens wie hun buurman is en zal het een rotzorg zijn hoe anderen het hebben, zolang ze het zelf maar goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Maar dat komt van Hugo.. Voor zover ik weet wordt het niet voor 65+ gebruikt (want niet bewezen effectief, ondanks vk data). De groep 60-65 is niet zo groot. Rivm houdt het erop dat alleen mensen tussen 1956 en 1960.

https://www.rijksoverheid...et-biontech-pfizer-vaccin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:03:
[...]

Tja.. Maar dat komt van Hugo.. Voor zover ik weet wordt het niet voor 65+ gebruikt (want niet bewezen effectief, ondanks vk data). De groep 60-65 is niet zo groot. Rivm houdt het erop dat alleen mensen tussen 1956 en 1960.

oh zo bedoel je... tja, dat wee ik ook niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:03:
[...]

AZ wordt al voor 65+ ook geprikt dacht ik.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:02:
[...]

Vroeger werd je voordeur dichtgetimmerd wanneer er iemand in je gezin besmet was. Met een plakkaat ernaast "Pas over 6 weken weer openmaken". Tijdens de spaanse griep werden hele buurtschappen 'geïsoleerd" , de buren zetten de boodschappen vooraan bij het hek neer.
Maar aangezien de wereld een stuk sneller is geworden dienen de maatregelen om het virus de kop in te drukken in deze tijd navenant strenger te zijn, anders hebben ze geen effect.
En dat mevrouw niet geleerd heeft van vroeger is onzin. De maatschappij is veel te individualistisch geworden, veel mensen geven geen donder meer om elkaar, weten niet eens wie hun buurman is en zal het een rotzorg zijn hoe anderen het hebben, zolang ze het zelf maar goed hebben.
Ik denk dat je nu oorzaak en gevolg door elkaar haalt. Vroeger had men een 'makkelijker' leven, werkte de man in huis, zorgde de vrouw voor het eten en de sfeer. Men had tijd voor de buren te leren kennen.

Ten koste? Van de maatschappij nu. Door het passieve egoïsme van vroeger (de rekening komt later/willen wij niet betalen), leeft men nu egoïstischer. Je oogst wat je zaait.

Maar daar stopt het niet: zelfs nu willen ze de rekening nog steeds niet betalen en bij de jongere generaties leggen. De oudere generatie is zelfs zo egoïstisch dat ze zich toe eigenen het land te hebben opgebouwd. (Terwijl de echte opbouwers al gestorven zijn, de claimende generatie heeft het land juist afgebroken)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:06:
[...]

AZ wordt al voor 65+ ook geprikt dacht ik.
Dat was ergens een advies van de gezondheidsraad.. Maar staat nergens op de rivm danwel ggd website. Dus volgens mij nog niet echt besloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:03:
Dus EMA zegt dat het risico klein genoeg is tov de voordelen en nu gaat de gezondheidsraad alsnog negatief adviseren? Hoe dan?
Misschien is de gezondheidsraad bang om aansprakelijk gesteld te worden bij het volgende hersentrombose geval?

Het probleem is dat AstraZeneca als merk bijna total loss is. Ze hebben nu een heel slecht imago, of dit terecht is of niet. Blind doorstampen vanuit overheidswege zal alleen maar meer weerstand oproepen. Die stoere taal van De Jonge dat je onderaan de stapel komt als je AstraZeneca weigert helpt ook niet, daarmee geeft hij aan dat hij de zorgen van mensen niet serieus wil nemen.

Weigeraars van AstraZeneca zijn niet noodzakelijkerwijs algehele vaccinweigeraars, daar zullen genoeg mensen tussen zitten die wel willen alleen niet meer met AstraZeneca. In Frankrijk en Duitsland blijven ze ook zitten met AstraZeneca en kiezen mensen vooral voor Pfizer en Moderna. Die artsen die boos, furieus en vol onbegrip reageren op het stoppen met AstraZeneca snappen er duidelijk niets van, het is geen medisch probleem, maar een marketing probleem. Met die reactie schofferen ze veel mensen die serieus zijn, maar ook oprechte zorgen hebben. In plaats van die zorgen serieus te nemen jagen ze mensen verder in het harnas, eventueel samen met BN-ers die dan zo nodig slim en grappig willen lijken.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ze moeten dat "eten wat de pot schaft" loslaten, dat kan de bereidheid om het vaccin te halen verhogen. Zelf ben ik van mening dat als ik meewerk aan het vaccineren, ik het merk mag uitkiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:15:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd, maar ze moeten dat "eten wat de pot schaft" loslaten, dat kan de bereidheid om het vaccin te halen verhogen. Zelf ben ik van mening dat als ik meewerk aan het vaccineren, ik het merk mag uitkiezen.
Uitstekend idee. Als we genoeg hadden.
Kan prima werken als we nog bereid zijn om maanden extra vertraging op te lopen.

Dat ben ik persoonlijk niet, dus je vreet inderdaad maar wat de pot schaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:09:
[...]

Dat was ergens een advies van de gezondheidsraad.. Maar staat nergens op de rivm danwel ggd website. Dus volgens mij nog niet echt besloten.

Dit is volgens mij een oud bericht. Ik werd hier zelf ook in het vaccin topic op gewezen. AstraZeneca is nu ook toegevoegd als vaccin bij 65+ in het vaccinatieschema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:15:
[...]

Misschien is de gezondheidsraad bang om aansprakelijk gesteld te worden bij het volgende hersentrombose geval?

Het probleem is dat AstraZeneca als merk bijna total loss is. Ze hebben nu een heel slecht imago, of dit terecht is of niet. Blind doorstampen vanuit overheidswege zal alleen maar meer weerstand oproepen. Die stoere taal van De Jonge dat je onderaan de stapel komt als je AstraZeneca weigert helpt ook niet, daarmee geeft hij aan dat hij de zorgen van mensen niet serieus wil nemen.

Weigeraars van AstraZeneca zijn niet noodzakelijkerwijs algehele vaccinweigeraars, daar zullen genoeg mensen tussen zitten die wel willen alleen niet meer met AstraZeneca. In Frankrijk en Duitsland blijven ze ook zitten met AstraZeneca en kiezen mensen vooral voor Pfizer en Moderna. Die artsen die boos, furieus en vol onbegrip reageren op het stoppen met AstraZeneca snappen er duidelijk niets van, het is geen medisch probleem, maar een marketing probleem. Met die reactie schofferen ze veel mensen die serieus zijn, maar ook oprechte zorgen hebben. In plaats van die zorgen serieus te nemen jagen ze mensen verder in het harnas, eventueel samen met BN-ers die dan zo nodig slim en grappig willen lijken.

Probleem is een beetje dat het er niet om gaat welk vaccin het beste is, maar welk vaccin er nu daadwerkelijk is... Liever nu astra dan over 4 maanden een ander.

Qua marketing weet ik niet of het zo total loss is.... ik zie alleen de overheid elke keer op pauze drukken, maar ik hoor (misschien beperkte kring) niemand moeilijk over astra en zich vooral ergeren over die pauzes juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
MikeyMan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:20:
[...]

Uitstekend idee. Als we genoeg hadden.
Kan prima werken als we nog bereid zijn om maanden extra vertraging op te lopen.

Dat ben ik persoonlijk niet, dus je vreet inderdaad maar wat de pot schaft.
Nou ja, het vervelende is natuurlijk dat de groep die je wilt overhalen, niet de groep is die vaak ziek wordt. Je vraagt dus een actie van die mensen voor het algemeen belang. Op zich niet onlogisch als die mensen ook hun persoonlijk belang laten meewegen.
Nu zou ik zelf het risico van AZ nog steeds minimaal vinden en zeker geen reden om het vaccin niet te nemen. Ik vind het echter niet meer zo urgent om me erg in te zetten voor het algemeen belang als de hoogste baas daarvan nou niet bepaald haast maakt. Die maanden langer wachten gaat sowieso gebeuren. Daar kan ik niets aan veranderen. Dan kan dat vaccineren van mij ook wel een paar maanden later en kies ik zelf misschien ook voor “zorgvuldigheid” en dus een ander vaccin.
Als het echt belangrijk was dat ik me snel met welk vaccin ook liet vaccineren, dan zouden ze het wel sneller en beter hebben aangepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:07
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:03:
[...]

Het opofferen van mensen voor het grote goed mag niet de keuze zijn van zo’n organisatie. Dat mogen alleen de mensen zelf bepalen.

Had misschien nog wel de hoop dat ze hadden aangegeven dat mannelijke 60-minners ze vrijwillig konden nemen, maar dit is wat mij betreft ook een goede keuze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

En tegenover die vele anderen van jou zijn er ook vele anderen die met het water aan de lippen staan in de huidige coronasituatie. Of dat een ondernemer, een oudere, een student of weet ik veel wat is,voor die mensen zijn die paar maanden langer echt moeilijk. Daar verander je niks aan en moet je helemaal niet wegzetten als gezeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:20:
dus je vreet inderdaad maar wat de pot schaft.
Nee dank je, dan maak ik geen afspraak. Laten we wel wezen, ik heb het vaccin niet echt nodig. Als ik het haal doe ik het alleen voor anderen.
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:26:
Qua marketing weet ik niet of het zo total loss is....
De perceptie van het merk is slecht. Toen ze goedgekeurd werden door de EMA kregen ze in het persbericht een effectiviteitsscore van 59%. Daarvoor hadden we Pfizer en Moderna welke beiden dik boven de 90% kregen. Dat staat knullig in vergelijking. Daarna kwam het debacle dat AstraZeneca ineens moeite had om te leveren en de daarop volgende een wedstrijd moddergooien met de Europese Commissie. De problemen met trombosegevallen komt daar nu nog bovenop. De merkschade is fors, ergens zou het mij niet verbazen als het vaccin richting het einde van het jaar stilletjes verdwijnt. Als de reputatie zo slecht is zal er weinig markt overblijven.

AstraZeneca heeft geen boze artsen en BN-ers vol onbegrip nodig, die lui graven alleen een nog diepere kuil voor ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Sovieto schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:27:
[...]

Het opofferen van mensen voor het grote goed mag niet de keuze zijn van zo’n organisatie. Dat mogen alleen de mensen zelf bepalen.

Had misschien nog wel de hoop dat ze hadden aangegeven dat mannelijke 60-minners ze vrijwillig konden nemen, maar dit is wat mij betreft ook een goede keuze
met de zodanig bizar kleine kans vind ik opofferen wel een heel erg sterk woord...

En hoeveel mensen komen nu in de problemen door afgeschaalde zorg? Zijn dat er niet veel meer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMonkey schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:25:
[...]

Dit is volgens mij een oud bericht. Ik werd hier zelf ook in het vaccin topic op gewezen. AstraZeneca is nu ook toegevoegd als vaccin bij 65+ in het vaccinatieschema.
De nos is er ook nog niet over uit. Communicatie blijft ondanks de 100-en adviseurs die de overheid rijk is toch een dingetje.

Wat voor een impact heeft het AstraZeneca-besluit op de vaccinatiestrategie? - https://nos.nl/l/2375931

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:38:
[...]

met de zodanig bizar kleine kans vind ik opofferen wel een heel erg sterk woord...

En hoeveel mensen komen nu in de problemen door afgeschaalde zorg? Zijn dat er niet veel meer...?
Wat dat betreft heb je een grotere kans om opgeofferd te worden door je medemens die nog steeds dagelijks enkele duizenden nieuwe besmettingen weet te veroorzaken......
Blijf het toch een vreemd fenomeen vinden, enorme ophef dat het pauzeren en daarna stoppen met AZ vele vele levens gaat kosten maar datgene wat we er zelf aan kunnen doen om dat te beperken mag vooral niet benoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:54
Pukson schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:13:
[...]

Die 3 miljoen is dan wel een geschat aantal. Ben benieuwd hoe het de komende weken gaat lopen nu AZ niet meer gebruikt mag worden onder de 60. Zelf ook nieuwsgierig of ik uberhaupt dan wel mijn 2de prik over 2 weken krijg.

Lijkt me een goed idee dat mensen zich vrijwillig kunnen opgeven om gevaccineerd te worden met AZ onder de 60. Je tekent dan een formulier dat je bewust bent van de eventuele bijwerkingen en hoppa.
mensen die dan graag willen, kunnen. Want we hebben een hoop AZ vaccins liggen, dus je moet er wat mee.
Volgens NOS:
https://nos.nl/artikel/23...meer-voor-60-minners.html

In de laatste alinea staat dat we de tweede vaccinatie gelukkig wel krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
ninjazx9r98 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:52:
[...]

Wat dat betreft heb je een grotere kans om opgeofferd te worden door je medemens die nog steeds dagelijks enkele duizenden nieuwe besmettingen weet te veroorzaken......
Blijf het toch een vreemd fenomeen vinden, enorme ophef dat het pauzeren en daarna stoppen met AZ vele vele levens gaat kosten maar datgene wat we er zelf aan kunnen doen om dat te beperken mag vooral niet benoemd worden.
We moesten toch alles op alles zetten? Dingen die we tot nu toe als vanzelfsprekend beschouwd hebben, zoals persoonlijke vrijheid, lichamelijke onschendbaarheid en zelfs mensenrechten staan steeds meer op losse schroeven.

Blijkbaar is er niemand dood gegaan aan de gevolgen van de maatregelen, al een heel jaar niet. Vaccins worden min of meer verplicht. Maar als een vaccin ineens minder kans heeft dan het winnen van de Staatsloterij dat je er trombose van krijgt (wat overigens ook te behandelen valt) dan moet ineens alles op de noodrem.

Tja, zeg ik dan, een virus kun je niet aanklagen voor letselschade, AstraZeneca wel... maar de kans dat je onderweg naar de prikstraat door een dronken automobilist wordt aangetikt is nog altijd groter.

Alles op alles betekent dus ook accepteren dat die ene paardekop omvalt door een vaccin.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 09-04-2021 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:07
42erik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:38:
[...]

Er zijn hele boeken vol geschreven over het trolley-probleem. Uiteraard is het rekenkundig gezien slim om 40+ Of 50+ te blijven vaccineren. Maar je gaat we onschuldige mensen in de problemen brengen om andere mensen te redden.
Pagina: 1 ... 56 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.