Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
[...]

Eens, dit is de enige zorg nog. Misschien nemen we gewoon sneller mensen op in de IC? Als je het aantal doden er naast zet doet de IC wel zijn werk zeker gezien de leeftijd waar de doden eerst vielen al gevaccineerd zijn; dat kan je goed zien in andere staartjes. De IC moet het over twee weken wel gaan merken dat het naar beneden gaat anders is er totaal geen correlatie meer en is het gewoon gokken hoeveel er op de IC komen.
Zo werkt de IC niet helemaal. Die moeten enorm sturen op capaciteit en zodra ze te vol zijn kan reguliere zorg weer minder doorgang vinden. (Grote buikOK, vaatOK etc hebben vaak een IC/MC bed nodig)
Het is niet perse makkelijk om je patient op de IC te krijgen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Als ik naar de Duitse 7MA kijk zie ik een dalende lijn, dus het dagelijkse aantal besmettingen neemt af.

Wat zou dan alsnog een reden kunnen zijn voor een "totale lockdown", wat dat ook mogen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zou de Duitse lockdown een 'overbruggings' lockdown zijn, waarbij 2-3 weken énorm veel rechten worden ontnomen, waardoor het aantal besmettingen in één keer flink zal dalen.

Op die echte lockdown zitten we nog steeds te wachten, daarom modderen we nu al 5 maanden aan: zachte heelmeesters maken diepe wonden.

Als we in December een échte lockdown hadden gehad, was er nu véél meer mogelijk geweest. Maar in plaats daarvan kiezen wij een half-jaar lockdown waarbij iedereen onder een uitzondering valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Contrasterend aan Merkel:
Het kabinet werkt aan een breed openingsplan voor Nederland. De eerste mogelijke versoepelingen op 21 april zijn het openen van de terrassen en winkels. Daarnaast wordt de avondklok opgeheven en de huidige bezoekregeling verruimd. Dat melden Haagse bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/...s-en-onderwijs-eind-april

Laten we het hopen dat het lukt.

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 07-04-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:09:
[...]

Dat zou zomaar eens een vergeten variabele kunnen zijn. 'Oh er is plaats, verwijs hem maar naar de IC, waar we betere zorg kunnen verlenen'. Een beetje alsof je met 20 broden naar een Afrikaans dorp gaat waar 15 mensen wonen en uiteindelijk denkt: weet je wat; geef die laatste 5 broden ook maar weg, het zal ze goed doen.
Een patiënt moet voldoen aan bepaalde voorwaarden om opgenomen te worden op de IC. De intensivist bekijkt samen met de dienstdoende internist/longarts of iemand hieraan voldoet. Dit is in principe onveranderd. Er wordt niemand op de IC opgenomen die daar geen baat bij heeft. Andersom, iemand juist níet op de IC opnemen terwijl dat wel geïndiceerd zou zijn, is wel een mogelijkheid in tijden van beddenschaarste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:21

jgj82

Ja, maar = nee

Mr. Detonator schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:45:
[...]

waarom precies ?? want andersom gebeurd natuurlijk ook....

https://www.1limburg.nl/e...rs-weggestuurd-bij-outlet

en vorige week zag ik nog een heel tentenkamp duitsers staan langs de maas...die waren aan het nachtvissen
Ik denk (let op: mijn waarneming van wat er in mijn directe omgeving gebeurt!) dat men zich in Duitsland gewoon net iets "netter/gehoorzamer" gedraagt dan in NL.
  • Ik zie hier in het dorp na 20.00 niemand meer op straat, behalve mensen die de hond uit laten. Zonder avondklok ;) Er is ook niets open dus er is ook geen reden.
  • De quarantaine-maatregelen worden door de lokale overheid in de gaten gehouden. We hadden één geval van een positieve in de familie van een kindje in de groep van ons zoontje op de Kindergarten --> Hele groep (kinderen en leiding) uit die groep 14 dagen in isolatie en een PCR-test. En zeker 3 keer gebeld en een officiële aanwijzing per post om in quarantaine te gaan op straffe van een (niet misselijke) geldboete. De parallelklas van mijn dochter (vergelijkbaar groep 6) idem-dito
  • Alle risicogroepen al gevaccineerd. Mijn Duitse vriendengroep bestaat uit 6 families, leeftijd volwassenen tussen 37 en 54 jaar, alles wat in de zorg, ondersteunend aan de zorg, kapster, fysiotherapeut of bewindvoerster is heeft al minstens 1 shot gehad. 7 van de 12 volwassenen. Alles wat in de zorg werkt wordt 3x per week getest en bij positief direct isolatie en wachten op een PCR-test.
  • Als de politie hier nee zegt is het ook nee >:)
  • Veel thuiswerk. Meer dan in Nederland als ik de verkeerssituatie vergelijk.
  • Niet funshoppen met het hele gezin.
Nou begrijp ik goed dat het Kreis hier niet vergelijkbaar is met grote steden in de Ruhr(periferie) etc. Bijna iedereen heeft een tuin en er is ruimte zat om te wandelen zonder over de koppen te lopen. Maar ook de gehele houding is anders. Als er bij de speeltuin staat dat volwassenen een mondkapje moeten dragen gebeurt dat of wordt de weigeraar er wel op aangesproken door anderen. (mijn zoontje :+ ) In Nederland kreeg ik een grote bek toen ik iemand er vriendelijk op wees. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:07:
[...]
Misschien een foutje.
Of ze is de vorige alweer 'vergeten'. 8)7

Toch vind ik het raar dat een lockdown nog steeds niet onderbouwd hoef te worden en volledig op onderbuikgevoel mag worden doorgevoerd.

Kijk naar ons, waar we binnenkort een half jaar in een 'halve' lockdown zitten. De meeste besmettingen vinden plaats: thuis, op het werk en op school.

Waardoor het sluiten van winkels (ook op afspraak), het sluiten van sportscholen, etc. nooit een echte besmettingsbron is geweest.

Daarom is het zo raar dat dit nog steeds gesteund wordt en we deze bedrijven 'pesten', omdat de échte oorzaak aanpakken niet populair is.
We hebben net onze mening mogen geven in de stemhokjes en weer massaal op de partij gestemd die dit vooral tegenhoudt. Dus daar heb je je onderbouwing en goedkeuring al.
Naar mijn idee zou het nl. inderdaad beter werken om de bedrijven harder aan te pakken en dan met de ruimte die je krijgt andere maatregelen op te heffen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 14:00

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:13:
Overigens zou de Duitse lockdown een 'overbruggings' lockdown zijn, waarbij 2-3 weken énorm veel rechten worden ontnomen, waardoor het aantal besmettingen in één keer flink zal dalen.

Op die echte lockdown zitten we nog steeds te wachten, daarom modderen we nu al 5 maanden aan: zachte heelmeesters maken diepe wonden.

Als we in December een échte lockdown hadden gehad, was er nu véél meer mogelijk geweest. Maar in plaats daarvan kiezen wij een half-jaar lockdown waarbij iedereen onder een uitzondering valt.
Zolang je (open) grenzen hebt werkt zoiets niet. Kijk maar naar Spanje en Frankrijk die dergelijke totale lockdowns wel gehad hebben. Die zitten net zo goed in de derde golf.
Het wordt naar mijn mening tijd om eens goed uit te vinden welke maatregelen wél werken en welke niet ipv maar doormodderen met dit soort maatregelen die maar tijdelijk werken en enorme nevenschade toebrengen aan onder andere de economie. Zodra je weer opengaat laait de boel net zo hard weer op tenzij je je grenzen totaal gesloten houdt.

Beter kijken naar hoe we het beste kunnen omgaan met corona voor de lange termijn en slimmere maatregelen nemen.

Ik las een paar pagina's geleden dat de zuid afrikaanse variant hier ook al aardig voet aan de grond had gekregen, het AZ vaccin werkte daar toch niet (goed) tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:16:
[...]

Zolang je (open) grenzen hebt werkt zoiets niet. Kijk maar naar Spanje en Frankrijk die dergelijke totale lockdowns wel gehad hebben. Die zitten net zo goed in de derde golf.
Die open grenzen kiezen we ook zelf voor. We kunnen ook tijdelijk onze grenzen sluiten, waarbij je alleen de grens over gaat als je daarna 2 weken verplicht in een quarantaine-hotel gaat op eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sovieto schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:01:
Een van de grootste problemen van dit moment is dat de IC opnames flink blijven doorgroeien. Het lijkt er niet op dat dit komt door vertragingen (eerst besmettingen, dan opnames, dan IC), maar dat het komt door een andere factor.
Als we kijken naar de opnames in de afgelopen weken (Data LCPS), en dan met name de verhouding tussen IC en Kliniek zien we dat we relatief gezien veel meer IC-opnames hebben. Zeker de cijfers van week 14 zijn zeer opvallend. Dat zijn 75 IC-opnames meer dan we zouden verwachten. Als we dezelfde verhouding zouden hebben als in week 1, dan zouden het zelfs 135 IC-opnames per week hebben gescheeld.

Week IC-opn Kliniek opn
Week 14: 375 / 1669 (18,3% is IC)
Week 13: 298 / 1705 (14,9% is IC)
Week 12: 279 / 1572 (15,1% is IC)
Week 11: 290 / 1413 (17,0% is IC)
Week 10: 241 / 1253 (16,1% is IC)
Week 05: 202 / 1266 (13,8% is IC)
Week 01: 267 / 1830 (12,7% is IC)
Je mist hier alleen de relatie tussen wanneer mensen van de kliniek doorschuiven naar de IC, daar zit ook nog een vertragingsfactor in.
De IC opnames van deze week zijn afhankelijk van de kliniek opnames van vorige week en de week daarvoor.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:18:
[...]

Die open grenzen kiezen we ook zelf voor. We kunnen ook tijdelijk onze grenzen sluiten, waarbij je alleen de grens over gaat als je daarna 2 weken verplicht in een quarantaine-hotel gaat op eigen kosten.
Als lid van de EU waarbij mensen ook werk buiten de grens hebben en we een doorvoerland zijn is het nagenoeg onmogelijk om zoiets te doen zonder een gigantisch douanetheater op te tuigen.

Wel eens voor een grens gestaan voor de invoering van de EEG? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
YakuzA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:55:
[...]

Ja, het was gewoon een aanname die je had gedaan, die niet bleek te kloppen, dat kan gebeuren.

Echter voor dit soort zaken is het handiger om gewoon de stappen te volgen.

Stap 1: Ik wil naar Duitsland
Stap 2: Check reisadvies > https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies
Stap 3: Klik op "Coronavirus" > Hier staat alles wat je moet weten, incl testlocaties in NL en DE waar wel/niet mag/kan, linkjes etc.
Voor de terugreis is deze ook wel handig. Dan weet je precies of en wat voor soort testen je moet doen voor je het land weer in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Precies zoals verwacht.
De terrassen was al te verwachten omdat je na het gemekker van de burgemeesters helemaal geen draagvlak meer hebt om die dicht te houden. De winkels mogen iedere keer al een beetje meer en bij veel winkels kun je al zonder afspraak (onofficieel) terecht. Een avondklok om 22:00 doet al amper iets en ook die bezoekersregeling met 1 per keer is niet echt werkbaar.

Zolang de cijfers niet plotseling weer oplopen en de komende weken de verwachte curve volgen gaat dit echt wel gebeuren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43
Robkazoe schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:34:
Begin van de maand:
[Twitter]
Klein maandje later:
[Twitter]
We zijn wereldwijd een kleine tien plekken gedaald in de ranglijsten. Landen als Canada en Roemenië zijn ons voorbij gegaan.Nu zijn we gelukkig absoluut gezien wel vooruit gegaan. In eerste instantie dacht ik dat het aan het stilleggen van het Astra-Zeneca vaccin lag maar de GGD's dachten op 19-03-2021 dat de achterstand van 43.000 prikken bij zorg personeel in 1,5 week ingelopen zou zijn. (bron) Op 24 maart kwam naar buiten dat er reeds 33.500 prikken gezet zijn en dat er nog zo'n 9.500 zorgmedewerkers een nieuwe afspraak moe(s)ten maken. (bron). We zijn nu 4 dagen verder. Mogelijk dat de groep van 9.500 nog kleiner is geworden of zelfs helemaal weg. Dus even heel plat gezegd, de vertraging van het stilleggen van AstraZeneca is dus (zo goed als) helemaal ingelopen. Dus daar ligt het niet aan.

Hebben landen als Canada en Roemenië hun zaakjes gewoon beter op orde? Of heeft iemand anders een betere verklaring?
Inmiddels zakken we gestaag door in het vaccineren wereldwijd naar plaats 66, maandje geleden nog 52 🙁

Wat ik wel bijzonder vind is dat landen als Denemarken, Frankrijk, België, Spanje rond de 20,6% tot 18,11% vaccinatie penetratie liggen terwijl we in Nederland maar op 13,8% zitten 😮.
In het Europese vaccinatie aankoop verband kreeg iedereen toch gelijke delen toebedeeld?? Waarom heeft Denemarken 50% meer gevaccineerd dan Nederland inmiddels?

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger_Ventura op 07-04-2021 15:32 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
redwing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:21:
[...]

Precies zoals verwacht.
De terrassen was al te verwachten omdat je na het gemekker van de burgemeesters helemaal geen draagvlak meer hebt om die dicht te houden. De winkels mogen iedere keer al een beetje meer en bij veel winkels kun je al zonder afspraak (onofficieel) terecht. Een avondklok om 22:00 doet al amper iets en ook die bezoekersregeling met 1 per keer is niet echt werkbaar.

Zolang de cijfers niet plotseling weer oplopen en de komende weken de verwachte curve volgen gaat dit echt wel gebeuren.
Kunnen ze beter de sportscholen gelimiteerd open gooien i.p.v. men hun biertjes te laten drinken op een terras... Ik zie waar de prioriteiten liggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:15
Metro2002 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:16:
[...]

Het wordt naar mijn mening tijd om eens goed uit te vinden welke maatregelen wél werken en welke niet ipv maar doormodderen met dit soort maatregelen die maar tijdelijk werken en enorme nevenschade toebrengen aan onder andere de economie. Zodra je weer opengaat laait de boel net zo hard weer op tenzij je je grenzen totaal gesloten houdt.
oed) tegen?

....
Volgens mij werken lockdowns soms wel.
Kijk bijvoorbeeld naar Portugal: Eind januari waren de besmettingen en de ziekenhuisopnames daar sky high, lagen de IC's overvol en veel sterfgevallen. Ze zijn toen in een heel strenge lockdown gegaan en nu hebben ze relatief weinig besmettingen, opnames etc. Pas nu zijn er langzaam versoepelingen.
Kortom, een lockdown kan wel degelijk helpen. Zeker als de bevolking zich aan de maatregelen houdt. En dat dezen de Portugezen in februari en maart. Die waren zich helemaal kapot geschrokken van de piek in januari. Vooral omdat ze in 2020 relatief weinig Covid-19 gevallen hadden.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mr.Joker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:25:
[...]

Kunnen ze beter de sportscholen gelimiteerd open gooien i.p.v. men hun biertjes te laten drinken op een terras... Ik zie waar de prioriteiten liggen :P
Met het mooie weer dat er aan komt kunnen die weer buiten verder sporten. Daarnaast moet je eerst een bierbuikje kweken. Anders heb je natuurlijk geen motivatie om te gaan sporten :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Stinger_Ventura schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:24:
[...]

Inmiddels zakken we gestaag door in het vaccineren wereldwijd naar plaats 66, maandje geleden nog 52 🙁

[Embed]
Als je naar het staatje 'Totaal aantal gezette prikken' kijkt, dan staan we 27e. Tel daar die miljoen prikken bij op die op de plank zouden liggen stijg je naar 24, en meer hadden we er niet kunnen zetten. Het is allemaal zo relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51
pro_6or schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:55:
[...]

Wat een domme l*l die laatste vent. Een of andere drogreden bedacht waarom hij zelf geen enkele verantwoordelijkheid draagt. Die ander is tenminste nog eerlijk. Dit benzine station zit wel letterlijk op de grens trouwens (Bij Tivoli naar beneden Berg en Dal uit). Fiets er ook vaak langs, tot 20 meter ervoor zit je in NL en wanneer je rechtsaf gaat (50 meter verder) zit je weer in NL. Ik geloof dat die weg zelf de grens is. Het fietspad tikt heel even DLD aan iig.
Typisch Nederlandse regels zijn regels mentaliteit om zo'n item te maken. Mensen die tanken zijn waarschijnlijk niet het grote probleem, maar gelijk een camera over de grens van 'ohhhh dat mag niet!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

nocalimero schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:26:
[...]

Volgens mij werken lockdowns soms wel.
Kijk bijvoorbeeld naar Portugal: Eind januari waren de besmettingen en de ziekenhuisopnames daar sky high, lagen de IC's overvol en veel sterfgevallen. Ze zijn toen in een heel strenge lockdown gegaan en nu hebben ze relatief weinig besmettingen, opnames etc. Pas nu zijn er langzaam versoepelingen.
Kortom, een lockdown kan wel degelijk helpen. Zeker als de bevolking zich aan de maatregelen houdt. En dat dezen de Portugezen in februari en maart. Die waren zich helemaal kapot geschrokken van de piek in januari. Vooral omdat ze in 2020 relatief weinig Covid-19 gevallen hadden.
Lockdowns werken het beste als ze opgevolgd worden. Portugal had op z'n piek het Nederlandse equivalent van 485 doden op een dag. Dan zit de schrik er wel in en blijken mensen best wel in staat zich aan de regels te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 12:30
IJzerlijm schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:29:
[...]

Lockdowns werken het beste als ze opgevolgd worden. Portugal had op z'n piek het Nederlandse equivalent van 485 doden op een dag. Dan zit de schrik er wel in en blijken mensen best wel in staat zich aan de regels te houden.
lijkt op de situatie die we hier in Maart/April 2020 hadden, toen zat de schrik er ook flink in omdat we niet wisten wat ons te wachten stond, en waren de wegen leeg. Inmiddels weten we veel meer, en is de schrik bij veel mensen wel weg, wat je ook terug ziet in het dagelijks gedrag. Mensen laten zich niet maandenlang opsluiten als ze weten dat ze zelf weinig risico lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 13:07
CMD-Snake schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:50:
[...]
De redenatie van de rechtbank is interessant, de regering krijgt een grote bandbreedte om te acteren en hoeft zich niet echt te verantwoorden voor beleidskeuzes.
:? primair dient de regering dan ook geen verantwoording af leggen bij rechtbanken voor beleidskeuzes, maar bij de tweede kamer en volgens mij gebeurd dat ook gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:17
boe.i schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:13:
[...]

Een patiënt moet voldoen aan bepaalde voorwaarden om opgenomen te worden op de IC. De intensivist bekijkt samen met de dienstdoende internist/longarts of iemand hieraan voldoet. Dit is in principe onveranderd. Er wordt niemand op de IC opgenomen die daar geen baat bij heeft. Andersom, iemand juist níet op de IC opnemen terwijl dat wel geïndiceerd zou zijn, is wel een mogelijkheid in tijden van beddenschaarste.
Die regels zijn natuurlijk niet veranderd; maar misschien de inzicht bij een patiënt waarbij we eerst zeiden; die is nog niet aan een IC nodig terwijl we daar nu wat sneller mee zijn? Just my 2 cents.

ps: Zo'n beetje alle andere cijfers blijven een dalende trendt zien. Hij is wel erg ingezet nu.

[ Voor 6% gewijzigd door xzaz op 07-04-2021 15:35 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

deze was nog niet langs geweest?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 11:02

codex

Geen OpenAI agent :)

EDIT:
Zat naar de verkeerde week te kijken, stemming hersteld 8)7 :D

[ Voor 72% gewijzigd door codex op 07-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:08
Wel (1230) behoorlijk wel minder dan een week geleden!
codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:35:
Best slechte cijfers vandaag, ik bekijk het altijd per 7 dagen en we zitten nu fors boven de voorgaande 7 dagen, 9 procent stijging.

Om moedeloos van te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:36

psy

Zoalng half Nederland gewoon naar kantoor gaat alsof er geen corona is zie ik niks veranderen. Vanmorgen 350 km file ;w 8)7 :X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

Bloodclot

Jawier!

Best slechte cijfers vandaag, ik bekijk het altijd per 7 dagen en we zitten nu fors boven de voorgaande 7 dagen, 9 procent stijging.

1200 minder dan vorige week woensdag (7633). (zo kun je het ook bekijken).

De stijgingen van afgelopen weken lijken eruit. Vorige week zaten we op donderdag op 7800~, ben benieuwd naar de cijfers morgen, als de gelijk of minder zijn dan vandaag (woensdag) dan is het wel positief en hebben we echt een dalende trend ingezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gunstige cijfers weer. Daling van besmettingen blijft doorzetten. Vandaag wederom een flink lager cijfer dan de afgelopen twee woensdagen.

De piek in besmettingen ligt zo'n 12 dagen achter ons. Hobbelde de piek in opnames er niet zo'n twee weken achteraan bij eerdere pieken? Dan zouden we nu zo'n beetje op de opname-piek moeten zitten. Dat is wel te hopen, want die cijfers zien er natuurlijk nog niet echt florissant uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

psy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:37:
Zoalng half Nederland gewoon naar kantoor gaat alsof er geen corona is zie ik niks veranderen. Vanmorgen 350 km file ;w 8)7 :X
Dat heeft met het weer te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz

Dat vertekend wel heel erg hoor. Check bijvoorbeeld het zwevende gemiddelde. De daling is wel heel erg aan het inzetten nu:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EyX8X6gXMAMSdey?format=png&name=4096x4096 Het is nu wachten totdat dit gaat reflecteren op de ziekenhuiscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:20:
[...]

Als lid van de EU waarbij mensen ook werk buiten de grens hebben en we een doorvoerland zijn is het nagenoeg onmogelijk om zoiets te doen zonder een gigantisch douanetheater op te tuigen.

Wel eens voor een grens gestaan voor de invoering van de EEG? :X
Dan vraag ik me af hoe we ooit zouden moeten verder leven als we in oorlog raken met Duitsland of België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43
autje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:29:
[...]

Als je naar het staatje 'Totaal aantal gezette prikken' kijkt, dan staan we 27e. Tel daar die miljoen prikken bij op die op de plank zouden liggen stijg je naar 24, en meer hadden we er niet kunnen zetten. Het is allemaal zo relatief.

[Twitter]
Dat ben ik niet helemaal met je eens om naar totaal aantal prikken te kijken. Veel interessanter is om op Europees niveau te kijken naar hoeveel prikken er per 100.000 mensen zijn gezet. In Europees verband zouden we op basis van inwoners aantal gelijke delen moeten krijgen. En blijkbaar lopen we daarin achter tov onze Peers als België/Denemarken en zelfs Frankrijk en Spanje.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 21:58
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:32:
[...]

Die regels zijn natuurlijk niet veranderd; maar misschien de inzicht bij een patiënt waarbij we eerst zeiden; die is nog niet aan een IC nodig terwijl we daar nu wat sneller mee zijn? Just my 2 cents.

ps: Zo'n beetje alle andere cijfers blijven een dalende trendt zien. Hij is wel erg ingezet nu.
Nee het is eerder andersom; patiënten worden nu in een behoorlijk aantal ziekenhuizen, in tegenstelling tot de eerste golf, behandeld met optiflow (meestal op de afdeling) om een IC-opname te voorkomen. Dit kon eerst nog niet omdat gedacht werd dat hierbij teveel aerosolen vrij zouden komen. Hierdoor is het aantal huidige IC-opnames eerder onderschat dan overschat als je ze vergelijkt met een jaar terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:05
psy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:37:
Ja. Meerdere snelwegen afgesloten. Goede conclusie op basis van een incident dit.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Duidelijk. Dan is er nog de constatering dat de Engelse variant toch meer mensen op de IC brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:36

psy

xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:39:
[...]

Dat vertekend wel heel erg hoor. Check bijvoorbeeld het zwevende gemiddelde. De daling is wel heel erg aan het inzetten nu:

[Afbeelding] Het is nu wachten totdat dit gaat reflecteren op de ziekenhuiscijfers.
Noord Brabant is wel een opvallende negatieve uitschieter zeg. Hoe zou dat komen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
psy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:43:
[...]

Noord Brabant is wel een opvallende negatieve uitschieter zeg. Hoe zou dat komen?
Noord Brabant is dat eigenlijk al sinds de eerste dagen van Corona in Nederland. Heeft denk ik veel te maken met de Brabandse gezelligheid; maar dat is een wilde gok van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

pro_6or

amateur_60r

BarôZZa schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:29:
[...]

Typisch Nederlandse regels zijn regels mentaliteit om zo'n item te maken. Mensen die tanken zijn waarschijnlijk niet het grote probleem, maar gelijk een camera over de grens van 'ohhhh dat mag niet!'
Ik schrijf er daarom ook bij dat dit specifieke tankstation nagenoeg OP de grens ligt. Maar ik vind het juist illustratief bij die ene kerel die overduidelijk bij alles wat hij wil het zo weet te redeneren dat dat ok is. Een ander is verantwoordelijk voor zijn gedrag. Niet hij. Nooit hij. Juist niet hij.

Dat zou best eens de reden kunnen zijn voor de blijkbaar factor 10 hogere verspreiding van Corona aan deze kant van de grens.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:44:
[...]

Noord Brabant is dat eigenlijk al sinds de eerste dagen van Corona in Nederland. Heeft denk ik veel te maken met de Brabandse gezelligheid; maar dat is een wilde gok van mij.
Dat was voornamelijk vanwege het carnaval (eerste dagen van Corona in Nederland) volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Weet je zeker dat je naar de juiste 7 dagen kijkt? Afgelopen 7 dagen:

woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320
dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346

5 van de 7 dagen waren hoger dan vandaag?

Tevens is het week gemiddelde behoorlijk gedaald:
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1379785047570587650]

Ik zou het eerder redelijke cijfers noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 07-04-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het blijft apart. Bij de eerste drie pieken die we hadden, vorig jaar maart, oktober en december was het klip en klaar waar de daling vandaan kwam; namelijk strenge maatregelen een of twee weken eerder.

Nu ineens een vrij onverwachte maar inmiddels toch best overtuigende daling, zonder dat er nieuwe maatregelen zijn. Toch de combinatie van voorzichtiger gedrag na stijging in maart, lekker weer, stijgende immuniteit en vaccinaties?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eamelink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:46:
Het blijft apart. Bij de eerste drie pieken die we hadden, vorig jaar maart, oktober en december was het klip en klaar waar de daling vandaan kwam; namelijk strenge maatregelen een of twee weken eerder.

Nu ineens een vrij onverwachte maar inmiddels toch best overtuigende daling, zonder dat er nieuwe maatregelen zijn. Toch de combinatie van voorzichtiger gedrag na stijging in maart, lekker weer, stijgende immuniteit en vaccinaties?
Ik weet niet waar dat lekkere weer vandaan komt; maar ik heb op drie warme dagen na hoofdzakelijk kutweer gezien de laatste weken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kabinet wil terrassen en winkels open op 21 april als cijfers het toelaten

Er is kennelijk ineens heel veel mogelijk. Winkels en terrassen mogen weer open (eventuele voorwaardes als sneltesten of coronapassen worden niet genoemd) en zelfs de avondklok kan verdwijnen. Uiteraard met de gebruikelijke voorbehouden, maar zou Rutte dan toch de bovenkant van de stapel bereikt hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:30

Hmm, volgens de meeste rekenaars is het dagaantal onder het 7-daags gemiddelde, dus ben benieuwd naar je berekening.

Verder is het wel van belang om te beseffen dat er een enorm weekdagen-effect in de cijfers zit (woensdag - zaterdag oplopend, zondag - dinsdag aflopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
CMD-Snake schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:48:

Er is kennelijk ineens heel veel mogelijk. Winkels en terrassen mogen weer open (eventuele voorwaardes als sneltesten of coronapassen worden niet genoemd) en zelfs de avondklok kan verdwijnen. Uiteraard met de gebruikelijke voorbehouden, maar zou Rutte dan toch de bovenkant van de stapel bereikt hebben? :+
Gezien de cijfers snap ik dat ook wel, enig voorbehoud zijn de IC cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:46:

Het seizoen is beter en de immuniteit loopt op. Ik vind het vrij logische dalingen, je zou met het huidig aantal reeds besmette mensen (ik schat dat op 4 miljoen, even uit de losse pols op basis van Sanquin cijfers) en vaccinaties (3 miljoen minstens 1 prik) dit ook mogen verwachten. Er zit natuurlijk wat overlap in beide groepen en niet iedereen zal immuun zijn en blijven, maar ruwweg kan je denk ik wel aannemen dat we zo rond de 5 miljoen mensen zitten die in meer of mindere mate bescherming genieten. Dan praat je over rond de 30 procent van de bevolking in Nederland (en dan neem ik even 17 miljoen mensen en alle leeftijden mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:44:
[...]

Is dat niet Zuid-Holland? Of kijken jullie naar een andere grafiek dan deze
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding] Het is nu wachten totdat dit gaat reflecteren op de ziekenhuiscijfers.
?

[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 07-04-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:49:
[...]

Gezien de cijfers snap ik dat ook wel, enig voorbehoud zijn de IC cijfers.
Op basis van de verwachte ontwikkeling (beter weer, meer vaccinaties) zou ik het snappen.

Op basis van de huidige cijfers niet.
- R dicht bij of op 1.
- Aantal besmettelijken daarmee nog stijgend en op hoog niveau (153k)
- IC Bezetting stijgt; capaciteit daalt.

Ik ben nog niet onder de indruk eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Bastard schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:53:
[...]

Is dat niet Zuid-Holland? Of kijken jullie naar een andere grafiek?
Nee; maar Z en N Holland hebben wat meer inwoners. En dit zijn gemiddelden over absolute getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Dat klinkt eindelijk eens positief, en lag ook wel in de lijn der verwachting als we op 23 april starten met proeven.

Ik denk dat ze er op gokken dat we tegen die tijd ongeveer 2 miljoen extra vaccinaties hebben gezet, dat is haalbaar namelijk. En als je dan naar mijn post hiervoor kijkt waarin ik de verwachting uitspreek dat we nu rond de 5 miljoen immune mensen zitten, dan is met 2 miljoen extra er opeens een iets andere wereld met rond de 41 procent immuniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:52:
[...]

Het seizoen is beter en de immuniteit loopt op. Ik vind het vrij logische dalingen, je zou met het huidig aantal reeds besmette mensen (ik schat dat op 4 miljoen, even uit de losse pols op basis van Sanquin cijfers) en vaccinaties (3 miljoen minstens 1 prik) dit ook mogen verwachten. Er zit natuurlijk wat overlap in beide groepen en niet iedereen zal immuun zijn en blijven, maar ruwweg kan je denk ik wel aannemen dat we zo rond de 5 miljoen mensen zitten die in meer of mindere mate bescherming genieten. Dan praat je over rond de 25 procent van de bevolking in Nederland (en dan neem ik even 17 miljoen mensen en alle leeftijden mee).
Op een paar mooie dagen vorige week en eerder geloof ik in februari (dacht ik hoor, kan me hierin vergissen) merk ik nog heel weinig van een beter seizoen.

Edit: dat er een toenemend aantal mensen immuun is omdat ze besmet zijn geweest ben ik wel met je eens.

[ Voor 5% gewijzigd door st0p op 07-04-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:54:
[...]

Op basis van de verwachte ontwikkeling zou ik het snappen.

Op basis van de huidige cijfers niet.
- R dicht bij of op 1.
- Aantal besmettelijken daarmee nog stijgend en op hoog niveau (153k)
- IC Bezetting stijgt; capaciteit daalt.
Daarom gaat het ook niet vandaag in maar pas over 2 weken, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 13:07

Als ik dat lees, dan staat er eigenlijk weinig concreet nieuws ?
Afhankelijk van de situatie konden winkels, terassen, binnen-horeca, fscking tosti-ijzers-van-het-dom-geluk altijd al open .. precies wat hier staat, alleen hebben we die situatie maar deels weten te bereiken het afgelopen jaar. Dus wat is er dan nieuw aan dat dat vanaf 21 april nog steeds kan als de situatie het toelaat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat Duitsland hun lockdown aankondigd.
Dan gaat het hele plan niet door, want dan komen de Duitsers.
Blijkbaar kunnen wij geen grenscontroles houden, maar Duitser dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
eamelink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:39:
Gunstige cijfers weer. Daling van besmettingen blijft doorzetten. Vandaag wederom een flink lager cijfer dan de afgelopen twee woensdagen.
Dat zou ik niet zo durven stellen. Percentage positief is een stuk hoger dan we de afgelopen weken gewend waren en het aantal ziekenhuis en IC opnames is de laatste dagen ook zeer hoog. Bij die opnames zou je juist het effect van de vaccinaties gaan verwachten, immers de grootste kanshebbers op slecht gaan hebben hun prikje al binnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:56:
[...]

Daarom gaat het ook niet vandaag in maar pas over 2 weken, misschien.
Twee weken is niets. Zeker niet als de IC Bezetting in die tijd nog op dit niveau blijft.

Over twee weken is de groep die de hoogste druk op (IC) Zorg legt nog niet beschermd. Als ze überhaupt al gevaccineerd zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
st0p schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:55:
[...]

Op een paar mooie dagen vorige week en eerder geloof ik in februari (dacht ik hoor, kan me hierin vergissen) merk ik nog heel weinig van een beter seizoen.
Ik zeg heel bewust seizoen, want het actuele weer is niet de belangrijkste factor.

De gemiddelde temperatuur stijgt, het aantal zonuren per dag stijgt en de intensiteit van de zon stijgt. Dat draagt veel bij. En als het dan ook nog eens echt aangenaam is, zoals de dagen die je aangeeft, dan werkt dat nog verder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:57:
[...]

Twee weken is niets. Zeker niet als de IC Bezetting in die tijd nog op dit niveau blijft.
2 weken is 1 tot 2 miljoen vaccinaties.
Scheelt behoorlijk als dat 2 miljoen risico patienten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Ik ga niet weer helemaal in in dat argument 'maar de IC bezetting'. En twee weken is nu heel veel.

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 07-04-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

De verwachtingen zijn dat we eind deze week, begin volgende week de piek bereiken. En we werken hard aan de groep 60 plus qua vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]
Over twee weken is de groep die de hoogste druk op (IC) Zorg legt nog niet beschermd. Als ze überhaupt al gevaccineerd zijn.
Dat is irrelevant; er gaan zo weinig mensen aan Corona dood nu; in de verpleeghuizen zal ik voorzichtig het als natuurlijk verloop willen bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:54:
[...]

Nee; maar Z en N Holland hebben wat meer inwoners. En dit zijn gemiddelden over absolute getallen.
Z-holland heeft inderdaad ongeveer 50% meer inwoners en volgens die grafiek ook 50% meer coronagevallen. Zal wel aan de brabantse gezelligheid liggen daar ;).

Niet dat het geen correcte observatie is dat z-holland en n-brabant zich hier niet van de beste kant laten zien overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Bastard op 07-04-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:57:
[...]

2 weken is 1 tot 2 miljoen vaccinaties.
Scheelt behoorlijk als dat 2 miljoen risico patienten zijn.
Zelfs als de planning van twee weken geleden wordt gehaald; zou ik daar m'n handen niet voor in het vuur steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN12rNw3Hzth2y9XHz_bfUli04w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H8xaAm9DvJ6psBqn8640ISyt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:58:
[...]

En we werken hard aan de groep 60 plus qua vaccinaties.
Ja.. ik ken hier in de omgeving meerdere (eind) tachtigers die nog niets hebben gehoord van de huisarts. En als ze dan bellen, dan is er geen vaccin beschikbaar. Ook mijn ouders en schoonouders (eind 60/ begin 70) nog helemaal niets gehoord.

Ik geloof het allemaal niet zo.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:56:
[...]

Totdat Duitsland hun lockdown aankondigd.
Dan gaat het hele plan niet door, want dan komen de Duitsers.
Blijkbaar kunnen wij geen grenscontroles houden, maar Duitser dat wel.
Ik ben zeer regelmatig in Duitsland geweest de afgelopen 13 maanden en heb nog geen controle gezien hoor.

Maar je hebt een punt hoor, ik snap ook niet dat onze overheid niet per direct een negatieve test verplicht voor alle Duitsers en dit ook gewoon controleert op de bekende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
St@m schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:02:
[...]
Dat mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Wat fijn, dank je.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ja.. ik ken hier in de omgeving meerdere (eind) tachtigers die nog niets hebben gehoord van de huisarts. En als ze dan bellen, dan is er geen vaccin beschikbaar. Ook mijn ouders en schoonouders (eind 60/ begin 70) nog helemaal niets gehoord.

Iedereen van 72 plus en tussen 60 en 64 die ik ken hebben een vaccinatie gehad of krijgen die binnen 8 dagen.

Eind tachtig zou al lang en breed gedaan moeten zijn, we zijn rond de leeftijd 72/73 aan het uitnodigen en vaccineren op dit moment. Er zullen vast goede redenen zijn waarom die meerdere die jij kent nog niet gevaccineerd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 07-04-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:04:
[...]

Iedereen van 72 plus en tussen 60 en 64 die ik ken hebben een vaccinatie gehad of krijgen die binnen 8 dagen.

Eind tachtig zou al lang en breed gedaan moeten zijn, we zijn rond de leeftijd 72/73 aan het uitnodigen en vaccineren op dit moment.
Ja, precies. Zou allang gedaan moeten zijn. Opa van mijn vrouw van 90 wel, oma van 89 niet. Mijn oma van 87 ook niet.

Ik ben benieuwd welke redenen dat zouden kunnen zijn.
Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:06:
[...]

Is de brief van de GGD niet perongeluk bij het oud papier beland?
Al eens contact gelegd met de GGD?
Ze moeten geprikt worden bij de huisarts (schijnt, dat regel ik niet, dat regelen ouders/schoonouders), en die geeft gewoon aan dat er geen vaccins beschikbaar zijn. Dan houdt het al op.

Edit: en schoonouders hebben nog helemaal niets gehoord. En die zitten te popelen.

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 07-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Is de brief van de GGD niet perongeluk bij het oud papier beland?
Al eens contact gelegd met de GGD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 11:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Sorry guys, zat naar de verkeerde week te kijken.

Wel opvallend veel ziekenhuisopnames, het gemiddelde voor sterfgevallen zit inmiddels onder de 20 per dag. Bizar als je ziet dat de tweede week van maart nog gemiddeld 70 doden vielen per dag, vaccinaties doen hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:05:
[...]

Ja, precies. Zou allang gedaan moeten zijn. Opa van mijn vrouw van 90 wel, oma van 89 niet. Mijn oma van 87 ook niet.

Is het jouw of mijn familie, hoe moeten wij weten wat de redenen zijn?

Ik zou als de donder maar eens gaan informeren, want grote kans dat ze de uitnodigingen opgegeten hebben of in de kattenbak gebruikt. Deze mensen zouden allang een prik gehad moeten hebben, en als ze bellen naar de GGD kunnen ze ook direct een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

St@m schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:05:
[...]

[...]

Ze moeten geprikt worden bij de huisarts (schijnt, dat regel ik niet, dat regelen ouders/schoonouders), en die geeft gewoon aan dat er geen vaccins beschikbaar zijn. Dan houdt het al op.

Edit: en schoonouders hebben nog helemaal niets gehoord. En die zitten te popelen.
Waarom via de huisarts? In deze regio (Oost brabant) moest zelfs 90+ gewoon naar de GGD komen. Rode kruis haalt je op als je zelf kan niks regelen en brengt je weer thuis.
Ook risico patienten (wat ze op die leeftijd praktisch allemaal zijn).
Tenzij ze in een instelling wonen of ook met een taxi niet verplaatst kunnen worden. Dan komt de huisarts aan huis inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:08:
Sorry guys, zat naar de verkeerde week te kijken.

Wel opvallend veel ziekenhuisopnames, het gemiddelde voor sterfgevallen zit inmiddels onder de 20 per dag. Bizar als je ziet dat de tweede week van maart nog gemiddeld 70 doden vielen per dag, vaccinaties doen hun werk.
Ok, ik dacht al haha.

De meeste overledenen waren 80 plus. Die doelgroep is klaar met vaccineren, en daardoor het aantal overledenen hard teruglopen. Gelukkig, dat effect is ondertussen wel goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:09:
[...]

Ik zou als de donder maar eens gaan informeren, want grote kans dat ze de uitnodigingen opgegeten hebben of in de kattenbak gebruikt. Deze mensen zouden allang een prik gehad moeten hebben, en als ze bellen naar de GGD kunnen ze ook direct een afspraak maken.
Hij gelooft het gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:09:
[...]

Jij geeft aan dat er vast goede redenen zijn :D
Dennis1812 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:09:
[...]

Waarom via de huisarts? In deze regio (Oost brabant) moest zelfs 90+ gewoon naar de GGD komen. Rode kruis haalt je op als je zelf kan niks regelen en brengt je weer thuis.
Ook risico patienten (wat ze op die leeftijd praktisch allemaal zijn).
Tenzij ze in een instelling wonen of ook met een taxi niet verplaatst kunnen worden. Dan komt de huisarts aan huis inderdaad.
Dat weet ik niet :D het zijn de opa en oma van mijn vrouw. Daar zit ik niet achteraan.
Opa is naar de prikstraat geweest, dat weet ik.
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:11:
[...]

Ik geloof dat jij (weer) lekker aan het trollen bent.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 07-04-2021 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:11:
[...]

Met het risico op weer eens een edit, ik geloof geen barst van zijn verhaal.

Als dat mijn familie zou zijn, dan zou ik ze persoonlijk naar de huisarts of GGD rijden om de prik erin te krijgen. Ik zou ze geen dag met rust laten bij de huisarts of GGD tot het geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de IC-opname vs besmettingen extreem hoog. In december werden er 30-40% meer besmettingen geteld.. met gelijke IC-opname. Terwijl we daarna meer zijn gaan ttesten.. vooral kinderen die eerst gemist zouden worden. Vind dat vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

St@m schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:11:
[...]

[...]

Dat weet ik niet :D het zijn de opa en oma van mijn vrouw. Daar zit ik niet achteraan.

[...]

Dan zou ik je vrouw de GGD eens laten bellen.
Of de moeder van je vrouw. Of de oma van je vrouw of wie hun zaakjes ook regelt.
Ze kunnen die prik gewoon halen namelijk.

@Drardollan ik ben het zowaar 100% met je eens :+

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 07-04-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 09:53

ThunderNet

Flits!

[...]

[...]

[...]

Toevallig woonachtig in Noord Nederland? (Groningen/Friesland/Drenthe)?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:12:
[...]

Met het risico op weer eens een edit, ik geloof geen barst van zijn verhaal.

Als dat mijn familie zou zijn, dan zou ik ze persoonlijk naar de huisarts of GGD rijden om de prik erin te krijgen. Ik zou ze geen dag met rust laten bij de huisarts of GGD tot het geregeld is.
Waarom zou ik hier liegen?
En nogmaals, het is niet mijn pakkie an. Dat is voor mijn ouders/ schoonouders.
ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:13:
[...]

Toevallig woonachtig in Noord Nederland? (Groningen/Friesland/Drenthe)?
Ja, bijna. Overijssel

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 07-04-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Huh, ik geef alleen maar aan wat je zelf zei
[...]
Met andere woorden; ben je 65+ en nog geen brief; zal ik gaan bellen met de GGD.

[ Voor 10% gewijzigd door xzaz op 07-04-2021 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 09:53

ThunderNet

Flits!

St@m schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:14:
[...]

Waarom zou ik hier liegen?
En nogmaals, het is niet mijn pakkie an. Dat is voor mijn ouders/ schoonouders.

[...]

Ja, bijna. Overijssel
:) In het noorden hebben ze pas later beschikking gekregen op vaccins en lopen daardoor flink achter. Zo wordt dat natuurlijk niet uitgedragen want dat klinkt niet al te positief.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 11-10 15:58
Mensen, hier al aan gedacht?
https://www.rivm.nl/nieuw...e-week-thuis-gevaccineerd

Die groep hebben nog niets gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:12:
Vind de IC-opname vs besmettingen extreem hoog. In december werden er 30-40% meer besmettingen geteld.. met gelijke IC-opname. Terwijl we daarna meer zijn gaan ttesten.. vooral kinderen die eerst gemist zouden worden. Vind dat vreemd.
Mee eens, ik kan dat ook niet zo goed verklaren. Je zou juist een afname op de IC verwachten met hoe we ervoor staan qua vaccinaties.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat we nu een specifieke doelgroep op de IC leggen waar we dit eerder niet deden. In Nederland leggen we mensen niet zinloos op de IC namelijk, een 85 jarige met allerlei problemen laten we normaliter rustig uit het leven glijden in het verpleeghuis/hospice. De besmettingen hebben zich de laatste maanden echter juist naar een jongere groep verplaatst, en die leggen we wel op de IC. Iemand van 50 zonder verdere problemen heeft een goede overlevingskans (dat zie je ook in de sterftecijfers terug).

Maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:15:
[...]

:) In het noorden hebben ze pas later beschikking gekregen op vaccins en lopen daardoor flink achter. Zo wordt dat natuurlijk niet uitgedragen want dat klinkt niet al te positief.
Wat de huisarts dus zegt.. tnx.
Ik verbaasde me al over de mooi-weer-praatjes.

Maar ik zal het nog eens aankaarten bij (schoon)ouders dat het moment nu wel daar is.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 07-04-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Drardollan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:04:
[...]

Eind tachtig zou al lang en breed gedaan moeten zijn, we zijn rond de leeftijd 72/73 aan het uitnodigen en vaccineren op dit moment. Er zullen vast goede redenen zijn waarom die meerdere die jij kent nog niet gevaccineerd zijn.
N=1 maar mijn moeder (64) en stiefpa (66) hebben ook allebei nog geen prik en geen uitnodiging gehad.
Een collega van mij intussen wel een uitnodiging (65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:15:
[...]

Dat is misschien zo geweest maar in Drenthe gaat het ook nu rap hoor: https://www.rtvdrenthe.nl...accinatie-bij-de-huisarts Ik krijg ook het gevoel dat de gemelde cijfers enorm achterlopen op de werkelijke aantallen maar dat is mijn guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xzaz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:14:
[...]

Met andere woorden; ben je 65+ en nog geen brief; zal ik gaan bellen met de GGD.
Dat is wat vroeg, GGD is pas bij 72+ :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Zullen we stoppen met die slowchat over welke opa's en oma's nou wel of geen uitnodiging hebben gehad? Wie wanneer aan de beurt is is prima te vinden op de diverse sites.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Mooie vooruitzichten, ik neem gelijk een week vrij en ga dan elke dag aan het bier op een terrasje :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

XWB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:24:
[...]

Mooie vooruitzichten, ik neem gelijk een week vrij en ga dan elke dag aan het bier op een terrasje :*)
Zou je dat dan weer moeten plannen ivm tijd-blokken? Dan ga ik ook alvast een loopplanning maken :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:13
XWB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:24:
[...]

Als het dan maar niet sneeuwt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Als ik dat nieuwsbericht van de NOS erbij pak:
De versoepelingen hangen af van de ontwikkeling van de besmettingscijfers.
Ik denk niet dat dat zo is, want die verhoudingen lopen helemaal scheef in combinatie met de IC opnames. Ik ben heel benieuwd wat ze doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Doordat steeds meer mensen de infectie hebben doorgemaakt en/of gevaccineerd zijn, moet de druk op de ziekenhuizen vanaf komende maand echt gaan afnemen. Stap voor stap wil het kabinet dan de lockdown opheffen, uiteindelijk zullen dan in de zomer slechts basisregels als ‘handen wassen’ over blijven, is de gedachte.
https://www.ad.nl/politie...n-avondklok-weg~aa055ada/

Er is en wordt veel over gezegd, maar dit is toch wel een duidelijk signaal dat we onderweg terug zijn naar normaal. Zover ik het begrijp hebben we van de zomer nog maar amper maatregelen is de verwachting. Dus ook geen mondkapjes meer en mogelijk ook geen 1,5 meter.

Dat stemt hoopvol voor de toekomst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:28:
[...]

Dat omdat er in het zuiden relatief meer besmettingen zijn? Of is er een andere (logistieke?) reden voor?
Eigenlijk moet dit in een ander topic bedenk ik mij nu, maar het is een keuze geweest. Niet op basis van speciale voorwaarden. Opslag zit in Oss, maar je rijdt ook zo naar Drenthe in deze tijd. Ze hebben, zover ik het weet, gewoon wat gekozen omdat het niet allemaal tegelijk kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56
franssie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:28:
[...]

Dat omdat er in het zuiden relatief meer besmettingen zijn? Of is er een andere (logistieke?) reden voor?
Geen idee wat de redenen hiervoor waren. Volgens mij is men al meer dan een maand in die leeftijdsgroep aan het prikken. Ik kan mij voorstellen dat met lage beschikbaarheid het niet handig is om iedere huisarts te voorzien van 10 doses per week. Dan beter 300 doses in één keer en die laten wegprikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:05

Ik blijf het proces van verzwaren en versoepelen van maatregelen behoorlijk ondoorzichtig vinden. We hebben één week van daling achter de rug in de besmettingscijfers, de ziekenhuizen/ic's liggen nog bomvol maar we gaan nu versoepelen. Eén zwaluw...

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind dat versoepelingen en verzwaringen wat sneller doorgevoerd mogen worden. Tijdens de 2e golf waren de maatregelen veel te laat. En toen de tweede golf voorbij was, hadden ze wat mij betreft ook weer eerder mogen versoepelen. Maar nu op de piek van de ziekenhuis/IC bezettingen gaan versoepelen voelt wat mij betreft verkeerd aan.

Het patroon nu is toch wel een beetje dat ziekenhuis en ic bezettingen twee weken erachteraan hobbelen. Stel we gooien de winkels en terrassen open op 21 april. Tegen die tijd zou de piek op de IC ongeveer maximaal zijn. Stel dat het opengooien van de terrassen en winkels dan ineens weer tot een piek in besmettingen oplevert, dan zal de IC/ziekenhuis bezetting maar licht dalen en komt er daarna weer een grotere druk.

Als ze slim waren, hadden ze op 21 april "versoepelingen" doorgevoerd. Maatregelen afschaffen waarvan ze toch al weten dat ze niet/amper werken:
- Avondklok
- Alcohol- / Drugs drooglegging na 20:00 uur
- Bezoekregeling: In plaats van maximaal 1 persoon bezoek per dag maximaal 2 personen bezoek per dag mits uit hetzelfde gezin.

Van de avondklok hebben t_captain en Marino van Zelst al berekend dat ze geen/amper effect hebben. Punt 2 zal vermoedelijk ook heel weinig effect hebben. En punt 3 deed iedereen toch al want je nodigt niet alleen je moeder uit op de koffie. Wacht dan nog 2-4 weken extra om de druk op de ziekenhuizen te verlagen en voer dan ergens in mei versoepelingen in als de terrassen open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stinger_Ventura schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:24:
[...]

[Embed]

Wat ik wel bijzonder vind is dat landen als Denemarken, Frankrijk, België, Spanje rond de 20,6% tot 18,11% vaccinatie penetratie liggen terwijl we in Nederland maar op 13,8% zitten 😮.
In het Europese vaccinatie aankoop verband kreeg iedereen toch gelijke delen toebedeeld?? Waarom heeft Denemarken 50% meer gevaccineerd dan Nederland inmiddels?
Wel jammer dat dat weer niet gebaseerd is op actuele data.
Die data die ze van NL gebruiken is ongeveer 1,5 week oud.
(NL zit op de 2,9M, niet op 2,38M zoals daar aangenomen is van de rehash van data die op ourworldindata te zien is ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 07-04-2021 16:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 54 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.