Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:04:
Waarbij hij weet dat ze niet gediend zijn van vragen van de media. En toch gaat hij zuigen. Dan moet je niet opkijken dat er een reactie tussenzit die iets verder gaat dan lief nee zeggen. Of hij leeft onder een steen.. maar dit is gewoon een afsliegeling van de maatschappij. Nu doet ie net of ie een held is die ondanks een zwaar oorlogstrauma toch doorgaat... excuses niet aanvaart blablabla..
Wat mij betreft is het gewoon een laffe hond die makkelijk wil scoren. Als hij hetzelfde had gedaan bij een groep hooligans, Hells Angels etc. en dan klappen had gehad hadden we het niet vreemd gevonden toch? Als je uitlokt moet je een reactie verwachten... en die kan soms wat harder zijn dan je verwacht.
Ik ben er niet van gediend dat mijn leven beïnvloed wordt door mensen die vinden dat hun geloofsboek en hun regeltjes ook voor mij gelden. Toch heb ik daar met enige regelmaat mee te dealen, worden mijn rechten ingeperkt doordat bepaalde zaken volgens een boekje waar ik 0 waarde aan hecht, niet mogen. Mag ik, en met mij vele anderen, hun leven niet zo belijden als zij dat willen omdat het volgens een paar gelovigen niet mag. Zomaar een greep uit deze door geloof opgelegde beperkingen: Euthanasie, abortus, homohuwelijk, zondagswet, winkeltijdenwet... Allemaal kennen ze beperkingen door geloof.
Een gelovige mag van mij zijn leven precies zo inrichten zoals hij het wil, zo lang ik daar maar geen last van heb. Als een gelovige vindt dat hij niet met mensen van hetzelfde geslacht mag trouwen, heb ik daar geen last van. Echter werkt dat niet de andere kant op... De gelovige vindt dat hij last heeft van 2 mannen die trouwen, dus wil hij dat verbieden. Vrouwen die abortus willen plegen zijn ook niet gediend van gelovigen... Toch dringen zij zich met regelmaat op aan deze vrouwen, met de meest absurde en debiele uitspraken, foto's, verhalen en verdoemenissen. Die journalisten zijn 100x beschaafder.
Als een gelovige met de kippen op stok wil gaan, moet hij dat lekker doen. Als hij 's ochtends om 9 uur op zondag in de kerk wil zitten, moet hij dat lekker doen. Als je echter op dat tijdstip uit een festival ofzo komt, staan met enige regelmaat bij de uitgang gelovigen te prediken dat je naar de hel gaat, naar de verdoemenis. Zijn de festivalgangers ook niet van gediend, maar die lopen ook gewoon door.