LZ86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:15:
Eindelijk actie:
Artsen die coronapatiënten nog steeds medicijnen voorschrijven die in strijd zijn met de officiële behandeladviezen, kunnen een boete verwachten. Daarvoor waarschuwt de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). De inspectie blijft meldingen binnenkrijgen over artsen die middelen als (hydroxy)chloroquine en ivermectine voorschrijven tegen Covid-19. AD liveblog
Mocht tijd worden dat ze die kwakzalvers aanpakken.
*knip* de reactie sectie onder medischcontact artikelen kun je toch nauwelijks een volwaardige bron noemen?
Het komt op mij over als juichen bij een eigen doelpunt. Ondertussen stelt een Nobelprijswinnaar (Satoshi Omura) dat het
een kwestie van behandeloptie toevoegen is, claimt India dit als belangrijk overwinningsmiddel, zijn er
minstens 21 gerandomiseerde onderzoeken geweest, claimen beroemde onderzoekers als de Israëlische
Eli Schwartz een significant dubbelblind resultaat en denkt een Yale professor als Alessandro Santin zijn 88-jarige Italiaanse vader gered te hebben(
bron 1,
bron 2). Geloof gerust wat je wil, ook Nobelprijswinnaars kunnen ongelijk hebben, en je kunt terugtreden uit een verklaring, maar ik zou zelf iets minder zeker van mijn zaak zijn.
Oh, en de reden dat je misschien toch snel een medicijn wil proberen is natuurlijk de cijfers. Er is een natuurverschijnsel waardoor het nu flink oploopt, in Nederland en in de buurlanden. Willekeurige maatregelen lijken weinig effect te hebben op de duidelijke stijging, die gelukkig niet exponentieel is. De modellen lijken niet overeen te komen met de praktijk. Let op de log-schaal (
bron):
/f/image/XxKqpDaXEc6hpum8j1fsHErS.png?f=fotoalbum_large)
:
Minder dan 10% van de voltijdsbanen wordt door 60+-ers uitgevoerd (bron:
https://opendata.cbs.nl/s...t/82309NED/table?dl=4FA0E). Veel daarvan zullen ook vanaf thuis kunnen werken. Dat aantal is dus een stuk minder dan het percentage dat nu verplicht thuis zit.. En het voorbeeld gaat ook mis vanwege vaccinatie. Het lijkt me prima als we vanwege de IC zeggen: doe wat je wil in de leeftijd 60-80, maar het is best-effort en je komt helaas achteraan als je zelf bewust het coronarisico hebt genomen, want we hebben domweg de capaciteit niet en het is brandjes blussen terwijl ze overal aangestoken worden. Oh, en een vakantieregeling voor 60+ lijkt me prima, kan economisch uit.
Waar je natuurlijk ook voor kan kiezen is een verdere ondermijning van de mensenrechten van burgers, zware mentale en economische schade, geen vroegtijdige medicatie uitproberen, de zorg niet opschalen, bekende risicogroepen niet extra beschermen en 0 focus leggen op weerstand. En hopen dat een vaccin dat niet erg lijkt te werken voor de Zuid-Afrikaanse variant die al in Nederland is toch daadwerkelijk de enige uitweg is. Een waarschijnlijk optie, zelfs na 1 jaar, historisch gezien, dus voor je het weet sluiten de scholen en kappers weer..
[
Voor 5% gewijzigd door
ZieMaar! op 29-03-2021 07:58
]