• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

Klinkt complotterig. Waarom zouden we niet naar het oude normaal gaan?

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 15:46 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Drardollan ik deel je mening dat er een hoop beter had gekund. Of zelfs gemoeten.

Vraag me alleen heel erg af hoeveel verschil dat uiteindelijk voor het resultaat had gehad. Ik gok zomaar dat dat nog wel een beetje tegen kon vallen.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:54
Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Als iemand een leuke dag in de dierentuin heeft gehad, dan is hij in de avond geneigd om niet zijn eigen regels te maken. De druk is dan enigszins van de ketel. Het bewijs zagen we vorig jaar tussen juni en september, toen lukte dat ook. Al moet ik daar wel bij zeggen dat het prachtige voorjaar en heerlijke zomer een grote bijdrage hebben gedaan.
Vanaf juni tot +- september waren er wel een stuk minder mensen die besmettelijk zijn. De kans om iemand op zo'n locatie tegen te komen die nog a-/presymptomatisch zijn is heel klein.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheRicolaa10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Vanaf juni tot +- september waren er wel een stuk minder mensen die besmettelijk zijn. De kans om iemand op zo'n locatie tegen te komen die nog a-/presymptomatisch zijn is heel klein.
Ach, in spanje//zuid-frankrijk/italie was het geen probleem en makkelijk genoeg gevonden en weer terug geïmporteerd van vakantie om golf #2 aan te zwengelen :)

Voor binnen Nederland was het toen een flink stuk moeilijker idd.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-05-2021 14:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:44
Empathy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Er zullen natuurlijk wel degelijk veranderingen zijn. Om een eenvoudig voorbeeld te noemen: thuiswerken zal veel meer ingeburgerd zijn, we gaan makkelijker drie of meer dagen per week thuiswerken. Dat betekent voor een hoop mensen waarschijnlijk ook dat ze niet meer per se dichtbij hun werk in de Randstad hoeven te wonen: als je nog maar twee dagen of minder naar kantoor moet dan is het niet zo erg om op die dagen wat langer in de auto te zitten. En buiten de Randstad zijn de huizen een stuk goedkoper, dus voor sommigen zal die rekensom eenvoudig zijn. Dat zorgt dus voor het wegtrekken van mensen de Randstad uit (en dat ziet men nu al op gang komen; kan de link zo 123 even niet vinden, maar een maand of zo geleden al over gelezen). Dat heeft dan weer effect op huizenprijzen elders, en zo vallen er nog wat dominosteentjes om.

Da's één voorbeeld, er zijn er vast meer te bedenken. Of we weer naar het 'oude normaal' teruggaan qua 'rechten' en 'vrijheid'? Ik zie niet in waarom niet.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat is inderdaad een aanrader. Al is het maar als prikkel om achter de oren te krabben bij aanname en beeldvorming.

Er is nooit een “terug naar normaal”. Dit is a) een verzuchting en b) een verleiding.

Wanneer we in de geschiedenisboeken varianten van “terug naar normaal” lezen is het altijd een drama van het tweede verleiding, bij gebruik van het eerste (verzuchting) ten gunste van een paar specifieke en selectieve belangen met consequenties variërend van verdere crisis tot georganiseerd bloedvergieten en alles daartussen.

“Terug naar normaal” is wel een lakmoesproef voor beoordeling van politiek narratief.

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 15:48 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Toch grote kans dat Engeland 21 Juni zo goed als normaal is, bron Nos.nl

• Virtuozzo
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:47:
[...]

[...]

Bovenstaande (en viruswaanzin) gaan misschien erg ver maar dit onderwerp is ook op radio NPO1 behandeld ergens in december.
Het is/was de ultieme kans voor overheden om te kijken hoe ver ze konden gaan voordat de bevolking/bedrijfsleven eventueel in opstand zou komen... volgens mij zijn ze daar wel in geslaagd. Ze hebben ook erg snel preventief mensen opgepakt voor opruiing via social media, verder dan die enkele relletjes na de invoering van de avondklok is er weinig gebeurd en we volg(den) alle maatregelen "netjes" op zonder kritiek te kunnen uiten tegen een mogelijk buiten proportioneel beleid.
Daarnaast stuurt de overheid nog steeds op een testmaatschappij, why?
Waar je op wijst, de test van oprekken, daar ligt inderdaad een gevoelige verkenning. Maar, hij is niet geslaagd. Integendeel, zoals de recente studies van NCTV, Global Trends 2040 et alii opmerken. Er is juist sprake van diepe verstoringen en brede verschuivingen in lijnen van protestgedrag e.d.

Dit voert te ver door voor dit topic, maar waar men meent dat het goed ging houdt men zich extreem voor het lapje.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Virtuozzo
  • Niet online
joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:50:
Nou ja, geeft ook ergens wel blijk van het surrealisme van de tijden waarin we leven. De woorden “Engeland” en “normaal” in dezelfde zin 😎

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Nox

Noxiuz

Als je normaal definieert aan hoe we leefden december 2019: nee
Als je normaal definieert aan de maatregelen van december 2019: ja

Over een tijdje heb je echt wel weer normale festivals, bioscoopbezoeken etc. Ja er worden lessen geleerd hiervan, bij een andere pandemie gaan we eerder in lockdown, worden sneller vaccins ontwikkeld, productie opgeschaald, ziekenhuizen voorbereid enz. enz.

Maar kijken we naar hoe we leven: meer thuiswerken, meer online vergaderen, minder reisbewegingen, misschien eerste jaren reizen met een vaccinatiepaspoort en wat sneller een oranje land tegenkomen, meer evenementen online.

Als je denkt dat je over 5 jaar PC (post corona) nog met een mondkapje de supermarkt in moet en anderhalve meter afstand moet houden vanwege sars-cov-2 denk ik dat je te ver door denkt, kap er mee, het is niet goed voor je geestelijke gezondheid constant wantrouwig te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 15:49 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12 16:01

Grannd

da Granndest

Het is Johnson, die bekend staat als populist, die bij een campagnebijeenkomst iets roept wat in zijn achterban super populair is.
Natuurlijk zou het kunnen, maar hij roept het omdat hij het graag wil roepen, niet omdat er daadwerkelijk een grote kans is.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Als je normaal definieert aan hoe we leefden december 2019: nee
Als je normaal definieert aan de maatregelen van december 2019: ja

Over een tijdje heb je echt wel weer normale festivals, bioscoopbezoeken etc. Ja er worden lessen geleerd hiervan, bij een andere pandemie gaan we eerder in lockdown, worden sneller vaccins ontwikkeld, productie opgeschaald, ziekenhuizen voorbereid enz. enz.

Maar kijken we naar hoe we leven: meer thuiswerken, meer online vergaderen, minder reisbewegingen, misschien eerste jaren reizen met een vaccinatiepaspoort en wat sneller een oranje land tegenkomen, meer evenementen online.

Als je denkt dat je over 5 jaar PC (post corona) nog met een mondkapje de supermarkt in moet en anderhalve meter afstand moet houden vanwege sars-cov-2 denk ik dat je te ver door denkt, kap er mee, het is niet goed voor je geestelijke gezondheid constant wantrouwig te zijn.
2020 :> 1 jaar stilstaan was al genoeg }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Virtuozzo
  • Niet online
autje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Er zullen natuurlijk wel degelijk veranderingen zijn. Om een eenvoudig voorbeeld te noemen: thuiswerken zal veel meer ingeburgerd zijn, we gaan makkelijker drie of meer dagen per week thuiswerken. Dat betekent voor een hoop mensen waarschijnlijk ook dat ze niet meer per se dichtbij hun werk in de Randstad hoeven te wonen: als je nog maar twee dagen of minder naar kantoor moet dan is het niet zo erg om op die dagen wat langer in de auto te zitten. En buiten de Randstad zijn de huizen een stuk goedkoper, dus voor sommigen zal die rekensom eenvoudig zijn. Dat zorgt dus voor het wegtrekken van mensen de Randstad uit (en dat ziet men nu al op gang komen; kan de link zo 123 even niet vinden, maar een maand of zo geleden al over gelezen). Dat heeft dan weer effect op huizenprijzen elders, en zo vallen er nog wat dominosteentjes om.

Da's één voorbeeld, er zijn er vast meer te bedenken. Of we weer naar het 'oude normaal' teruggaan qua 'rechten' en 'vrijheid'? Ik zie niet in waarom niet.
Die laatste vraag kent op zijn minst geen goede precedent. Wat verleend is wordt zelden of nooit teruggenomen, ook niet terug gegeven.

Hier ligt een verkenning van nogal wat syndromen en fenomenen van bestuurskunde, maar ook van politieke wetenschappen en sociale psychologie.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:10
[...]

Het is 100% complotgeneuzel, maar dat terzijde.

Ik denk ook niet dat we weer helemaal naar normaal gaan. Ik denk dat we terug gaan naar een nieuw soort normaal wat heel sterk lijkt op het oude normaal. Er zijn namelijk ook positieve dingen gekomen door Corona die we gaan omarmen, ik denk dan aan (niet beperkt tot):
1) Meer thuiswerken
2) Minder 3x zoenen op verjaardagen
3) Het is veel normaler om je kinderen om je heen te hebben bij het thuiswerken
4) Meer pinbetalingen, veiliger voor de winkelier
5) Restaurants die nooit wilden of konden bezorgen doen dat nu wel

Ik voorzie een soort van aangepast normaal waarbij we grotendeels het normaal zoals we dat kenden zullen hebben. Met onder andere de aanpassingen zoals hierboven genoemd.

Dat is ook niet gek, onze maatschappij verandert elke dag. Wat vandaag normaal is, is morgen abnormaal. Dat is nu eenmaal ingebakken in een maatschappij waar constant nieuwe individuen aan worden toegevoegd en oude individuen verdwijnen en waar inzichten veranderen. In 2021 heb je geen slaaf meer bijvoorbeeld, maar in 1750 hadden ze dat echt niet kunnen bedenken dat we ooit geen slaven meer zouden hebben.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• joppe113
De Tijd zal het leren...
Grannd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Het is Johnson, die bekend staat als populist, die bij een campagnebijeenkomst iets roept wat in zijn achterban super populair is.
Natuurlijk zou het kunnen, maar hij roept het omdat hij het graag wil roepen, niet omdat er daadwerkelijk een grote kans is.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:59

Agent47

I always close my contracts.

Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Het is 100% complotgeneuzel, maar dat terzijde.

Ik denk ook niet dat we weer helemaal naar normaal gaan. Ik denk dat we terug gaan naar een nieuw soort normaal wat heel sterk lijkt op het oude normaal. Er zijn namelijk ook positieve dingen gekomen door Corona die we gaan omarmen, ik denk dan aan (niet beperkt tot):
1) Meer thuiswerken
2) Minder 3x zoenen op verjaardagen
3) Het is veel normaler om je kinderen om je heen te hebben bij het thuiswerken
4) Meer pinbetalingen, veiliger voor de winkelier
5) Restaurants die nooit wilden of konden bezorgen doen dat nu wel

Ik voorzie een soort van aangepast normaal waarbij we grotendeels het normaal zoals we dat kenden zullen hebben. Met onder andere de aanpassingen zoals hierboven genoemd.

Dat is ook niet gek, onze maatschappij verandert elke dag. Wat vandaag normaal is, is morgen abnormaal. Dat is nu eenmaal ingebakken in een maatschappij waar constant nieuwe individuen aan worden toegevoegd en oude individuen verdwijnen en waar inzichten veranderen. In 2021 heb je geen slaaf meer bijvoorbeeld, maar in 1750 hadden ze dat echt niet kunnen bedenken dat we ooit geen slaven meer zouden hebben.
Ik denk ook dat je beetje richting Zweeds gaat. Mensen die houden sowieso meer afstand, maar ook in bussen en treinen, dat mensen niet meer random naast je komen zitten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Drardollan
Agent47 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Ik denk ook dat je beetje richting Zweeds gaat. Mensen die houden sowieso meer afstand, maar ook in bussen en treinen, dat mensen niet meer random naast je komen zitten.
Dat is mogelijk, zelf denk ik niet dat het zover komt. Ik denk dat we automatisch weer gaan vervallen in veel oude patronen en in het geval van OV is het vaak zo druk dat je weinig keus hebt.

Maar waar we over een jaar staan, dat vind ik erg lastig om te voorspellen. Dat er dingen veranderen of veranderd zijn lijkt mij duidelijk, maar wat er blijvend is dat zal de tijd leren.

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:07:
[...]

En leg mij nou eens uit hoe dat zich verhoudt met een niet terug gaan naar het 'oude normaal' waar we geen afstand houden en weer gewoon handen schudden?

Dat er misschien dingen blijvend veranderen lijkt me evident, maar een permanente 1,5 meter politie-samenleving lijkt me daar echt geen onderdeel van.
Uiteraard niet. Als we een paar maanden verder zijn en de enige maatregelen nog de basismaatregelen zijn (die verwacht ik pas als laatste aan de beurt om op te heffen) dan zal er 1 iemand een hand gaan schudden en zo gaat de bal vanzelf weer rollen.

Zelf maak ik mij overigens meer druk over hoe ik zelf ga reageren op grote mensenmassa's over enkele maanden. Als we weer naar een volle Ziggo Dome met 25k bezoekers mogen waar de mensen tegen je aan wandelen en staan te dansen... Dat is nu zo ondenkbaar dat ik denk dat ik psychisch echt een paar uur nodig zal hebben om daar weer in mee te gaan :o

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop dat hier wat correcties bij zitten :X

• joppe113
Als hier alle correcties al bij zitten valt het me wel wat mee....
MikeyMan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:17:
[Twitter]

Hoop dat hier wat correcties bij zitten :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:18:
Als hier alle correcties al bij zitten valt het me wel wat mee....

[...]

In ieder geval een deel.

• 42erik
  • Niet online
Even afgezien van het feit dat maatschappijen altijd ontwikkelen, dus op die manier heb je sowieso gelijk, maar dat bedoel je volgens mij niet... Waarom zouden we niet weer terug gaan? Waarom zouden we niet weer met 15000 op een festivalterrein staan en in elkaars oor hangen om jezelf verstaanbaar te maken?

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 15:49 ]

• joppe113
Ook bijzonder dat dat dan weer meerdere dagen moet duren voordat je die achterstand allemaal hebt gemeld.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
Ook bijzonder dat dat dan weer meerdere dagen moet duren voordat je die achterstand allemaal hebt gemeld.

[...]
Inderdaad: meld het dan:
xxxx positieve de afgelopen 24 uur
xxxx positieve van x tot x april...
8)7

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
Niets bijzonders aan, dit is al vele maanden zo. Kijk maar eens naar de cijfers van @breew. Slechts een deel van het aantal meldingen is daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:30
Als je middelt met de cijfers van de afgelopen 2 dagen en vandaag kom je rond de 6500 per dag uit.
Is toch een beste daling

• Drardollan
TheRicolaa10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Het gevolg van ons gedrag (dankzij onder andere maatregelen en het weer). Dus dat is logisch. In die periode leven we buiten en in die tijd waren we veelal bang en volgden we de basismaatregelen goed op.

Dat is het voordeel als je de besmettingen omlaag krijgt, dan gaat de R en dus de verspreiding ook heel hard omlaag.

• joppe113
Ik bedoel meer, van bijzonder dat je dat niet beter kunt regelen.....je kunt nu geen pijl trekken op de cijfers, en als morgen niet alles gemeld is, ook niks zeggen over het gemiddelde van een week.
Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Niets bijzonders aan, dit is al vele maanden zo. Kijk maar eens naar de cijfers van @breew. Slechts een deel van het aantal meldingen is daadwerkelijk van de afgelopen 24 uur.

• Drardollan
LZ86 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Als je middelt met de cijfers van de afgelopen 2 dagen en vandaag kom je rond de 6500 per dag uit.
Is toch een beste daling
Je moet 3 dagen pakken denk ik, dan kom je rond de 6800 uit. Want heel prettig is, want het is echt een stukje lager dan voorgaande weken.

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:32:
Ik bedoel meer, van bijzonder dat je dat niet beter kunt regelen.....je kunt nu geen pijl trekken op de cijfers, en als morgen niet alles gemeld is, ook niks zeggen over het gemiddelde van een week.

[...]
Tsjah, welkom in de wondere wereld van de dagelijkse rapportage. Het is niet voor niets dat we hier eigenlijk liever naar de 7 daagse cijfers kijken.

Het is allemaal nogal veel voor het RIVM, helaas.

• joppe113
Hopelijk hebben ze morgen alles ingehaald...
Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Tsjah, welkom in de wondere wereld van de dagelijkse rapportage. Het is niet voor niets dat we hier eigenlijk liever naar de 7 daagse cijfers kijken.

Het is allemaal nogal veel voor het RIVM, helaas.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:33:

[...]
Ook zonder storing is het een proces van dagen...

'Alles ingehaald' is dan ook nogal een rekbaar begrip :)

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:40:
@Drardollan ik deel je mening dat er een hoop beter had gekund. Of zelfs gemoeten.

Vraag me alleen heel erg af hoeveel verschil dat uiteindelijk voor het resultaat had gehad. Ik gok zomaar dat dat nog wel een beetje tegen kon vallen.
Excuus, ik had wel gelezen maar niet gereageerd.

Het probleem is dat we dat nooit zullen weten. Onze overheid heeft helaas verzuimd om wat meer te proberen. Er is vooral op de rem getrapt en verzwaard in de periode september 2020 - maart 2021.

De enige referentie die we hebben is met maart-september 2020. Zeker de eerste periode zaten we in een intelligente lockdown waarbij onder andere de meeste winkels gewoon open waren. Je zag toen duidelijk dat ons gedrag beter was, deels veroorzaakt door de angst voor het onbekende. Maar ook het weer was fantastisch natuurlijk toen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

Voor zover in Engeland uberhaupt nog iets normaal is sinds de Brexit bedoel je?

We zijn hier misschien wat te onzorgvuldig geweest met hoe onze zorg is ingericht en de te ver doorgevoerde marktwerking. In Engeland zijn de uitdagingen wel een stuk groter.

Ja, de pubs zijn weer open maar een biertje kost anderhalf maal zo veel, er is bijna geen personeel te krijgen en er is een bier tekort.

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:33:

[...]
Dat verwacht ik niet, de meldingen lopen normaliter tot een dag of 10 terug (wederom, zie de posts van @breew ).

De komende 2 a 3 dagen zal het grootste deel wel weggewerkt zijn. Maar het getal van vandaag is hoopvol, ik was heel bang dat we dwars door de 10k zouden knallen ivm achterstallige administratie. Dat valt mij meer dan mee gelukkig.

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 16:19 . Reden: tag werkend gemaakt ]

• Drardollan
Indoubt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Voor zover in Engeland uberhaupt nog iets normaal is sinds de Brexit bedoel je?

We zijn hier misschien wat te onzorgvuldig geweest met hoe onze zorg is ingericht en de te ver doorgevoerde marktwerking. In Engeland zijn de uitdagingen wel een stuk groter.

Ja, de pubs zijn weer open maar een biertje kost anderhalf maal zo veel, er is bijna geen personeel te krijgen en er is een bier tekort.
Brexit is behoorlijk weggedrukt door de Corona situatie. Pas nu gaat die zich in alle hevigheid laten zien. Van de week stukje gelezen dat een hoop mensen in de UK nog meer spijt hebben gekregen van hun beslissing om lekker tegen de EU te stemmen.

Nu de UK langzaam richting normaal terugkeert zullen andere problemen opduiken.

• Agent47

Agent47

Toch kan je mij veel wijs maken, en een storing in het begin, prima. Maar we hebben nu wekelijks een storing. Ben wel benieuwd wat die storing inhoudelijk is dan? Is dat een update die er tussen komt of is dat administratie niet op tijd bijgewerkt hebben?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

IC-opnames ook niet vreselijk hoog. Toename voornamelijk te wijten aan het wekelijkse kleine aantal ontslagen op zondag en maandagochtend vroeg.

Ben morgen wel heel erg benieuwd naar de week-cijfers qua IC-opnames per leeftijdsgroep. In de week van 19 tot 25 April deed de groep 70-79 het echt nog heel erg slecht. Daar zou je nu toch wel een flinke verbetering verwachten gegeven het aantal gevaccineerden van die leeftijd in de eerste helft van April.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:17

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Wat ik benoem is slechts mijn persoonlijke observatie, ik snap niet waarom een observatie niet goed zou zijn voor je geestelijke gezondheid?
Stoney3K schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:07:
[...]

*knip* verwijderde reactie
*knip* geen complottheorieën. Ik heb er net ook een aantal onzinnige reacties op verwijderd, graag een TR aanmaken

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2021 15:53 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Nox

Noxiuz

revolution-nl schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Wat ik benoem is slechts mijn persoonlijke observatie, ik snap niet waarom een observatie niet goed zou zijn voor je geestelijke gezondheid?
Ik denk dat dit geen observatie is, ten slotte kunnen we niet in de toekomst kijken. Jij wel? Dit is jouw verwachting waar je klaarblijkelijk redelijk bang voor bent getuige je waarschuwingen voor anderen dat 'rampspoed zal volgen'.

[ Voor 35% gewijzigd door Nox op 03-05-2021 15:54 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Toch wel ironisch dat velen in maart 2020 dachten/zeiden dat we echt naar een duurzamere & solidairdere wereld toe zouden gaan en dat corona daar een fantastische kickstart voor zou zijn, maar nu wil 95% zo snel mogelijk weer op zonvakantie en naar de Primark. :P

Snap het overigens best. Maar één ding is duidelijk: de solidariteit is ver te zoeken en de klimaatcrisis gaan we niet oplossen (niet dat de kans anders groot was geweest...).

[ Voor 10% gewijzigd door Fuujii op 03-05-2021 16:05 ]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:17

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat dit geen observatie is, ten slotte kunnen we niet in de toekomst kijken. Jij wel? Dit is jouw verwachting waar je klaarblijkelijk redelijk bang voor bent getuige je waarschuwingen voor anderen dat 'rampspoed zal volgen'.
Hier sla je de plank behoorlijk mis, dat je mijn analyse classficeert als zijnde rampspoed met daarbij een vertaling dat ik bang zou zijn voor de toekomst zegt meer over jou dan over mij. Ik ben niet bang voor de toekomst, nooit geweest. De mensheid is enorm veerkrachtig _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Waarom zouden we wel naar het oude normaal gaan? Vanuit het standpunt van vele partijen is het oude normaal helemaal niet aantrekkelijk.

Wij hebben de unieke kans om middels vaccinatie paspoorten en testbewijzen een hoop ellende te voorkomen in de toekomst, bijvoorbeeld bij de reguliere griep of een endemische Covid. Ook zullen we elk jaar een booster prik (of twee) moeten hebben om ons een veilig gevoel te geven, leve de farmaceutische industrie O+

Daarnaast hebben wij nu de unieke mogelijkheid om meer data te verzamelen van individuen, dat is een schatkist aan informatie _/-\o_

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]
Is toch een beste daling
Als dat werkelijk daalt is dat natuurlijk mooi. Maar als het (even los van de storingen) daalt omdat er minder wordt getest niet per se. Het percentage positief loopt namelijk ook op. Nu >12% en dat is gelijk aan begin januari. Dat was het laagste medio maart en was toen zo'n 7%.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

We hebben dus slecht 'zicht' op het werkelijke aantal vrees ik.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Number10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Als dat werkelijk daalt is dat natuurlijk mooi. Maar als het (even los van de storingen) daalt omdat er minder wordt getest niet per se. Het percentage positief loopt namelijk ook op. Nu >12% en dat is gelijk aan begin januari. Dat was het laagste medio maart en was toen zo'n 7%.

Als er geen andere ziekmakers rondgaan, welke griep/koorts etc. verzorgen, waarom zou ik me dan gaan laten testen als ik geen klachten heb? Dat geeft dan automatisch toch een hoger percentage positief (want minder mensen met andere klachten).

huidige opstelling

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Het werkelijke aantal kun je dan wel weer redelijk inschatten door metingen in het rioolwater uit te voeren.

• Drardollan
[...]

Je kan het percentage positief niet gebruiken als 'zicht' op het virus. Het aantal mensen wat zich laat testen is zeer wisselend en dit geeft geen correct beeld. Dit komt omdat mensen zich zonder klachten niet laten testen (geen reden toe) en je nu te maken hebt met gesloten scholen door het hele land.

Het enige cijfers wat enig zicht geeft is de bezetting in de ziekenhuizen. Dat is niet onderhevig aan bereidheid van mensen om zich te testen of iets dergelijks. Als je geen lucht meer krijgt, dan ga je naar het ziekenhuis. Ook de ontkenners zoals van de week die MC van DJ Paul Elstak (naam kwijt, sorry) komen gewoon in de ziekenhuizen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Je kan het percentage positief niet gebruiken als 'zicht' op het virus. Het aantal mensen wat zich laat testen is zeer wisselend en dit geeft geen correct beeld. Dit komt omdat mensen zich zonder klachten niet laten testen (geen reden toe) en je nu te maken hebt met gesloten scholen door het hele land.

Het enige cijfers wat enig zicht geeft is de bezetting in de ziekenhuizen. Dat is niet onderhevig aan bereidheid van mensen om zich te testen of iets dergelijks. Als je geen lucht meer krijgt, dan ga je naar het ziekenhuis. Ook de ontkenners zoals van de week die MC van DJ Paul Elstak (naam kwijt, sorry) komen gewoon in de ziekenhuizen.
Ik denk dat je niet zozeer naar de bezetting moet kijken maar naar de opnames per dag. De bezetting zegt meer over je ziekenhuiscapaciteit en niet zoveel over het zicht op het virus. Immers, mensen kunnen er 1 tot >30 dagen liggen, dan zegt zo'n cijfer maar weinig als je wilt weten hoe het ermee staat.

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

[...]

Is toch een beste daling
Alleen die ziekenhuisbezettimg wil maar niet echt dalen zeg...

Ik had hier persoonlijk wel meer van verwacht!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:30
Ik niet, we dalen nog helemaal niet zo lang, ziekenhuiscijfers lopen altijd week of 2 achter.

Daarom was die versoepeling ook zo bizar. Inmiddels is in het noorden van het land geen IC bed meer vrij.
https://www.rtvdrenthe.nl...atie-buitengewoon-ernstig

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 03-05-2021 17:16 ]

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Fuujii schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:04:
Toch wel ironisch dat velen in maart 2020 dachten/zeiden dat we echt naar een duurzamere & solidairdere wereld toe zouden gaan en dat corona daar een fantastische kickstart voor zou zijn, maar nu wil 95% zo snel mogelijk weer op zonvakantie en naar de Primark. :P

Snap het overigens best. Maar één ding is duidelijk: de solidariteit is ver te zoeken en de klimaatcrisis gaan we niet oplossen (niet dat de kans anders groot was geweest...).
Die is ook niet op te lossen, zo lang we de hele aarde leegtrekken aan grondstoffen en alleen maar het laatste stukje verbruik kijken en dan zeggen: nu zijn we klimaatneutraal.
[...]

Dat zegt helemaal niets.

Ten eerste heb je Jan-Feb-Mrt ieder jaar heel veel reguliere groep gevallen en verkoudheid.
Dus veel mensen met Corona achtige klachten, maar niet perse allemaal Corona.
Daarnaast ging de test strategie naar basisscholen heel anders. Eerst mochten verkouden kinderen zonder koorts gewoon naar school en daarna moesten ze opeens testen. Dat zorgde voor een gigantische toename aan testen.

• Number10
  • Niet online
pagani schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:40:
[...]
Het werkelijke aantal kun je dan wel weer redelijk inschatten door metingen in het rioolwater uit te voeren.
Het is een andere maat voor verspreiding. Overigens loopt dat ook op:
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Je kan het percentage positief niet gebruiken als 'zicht' op het virus. Het aantal mensen wat zich laat testen is zeer wisselend en dit geeft geen correct beeld. Dit komt omdat mensen zich zonder klachten niet laten testen (geen reden toe) en je nu te maken hebt met gesloten scholen door het hele land. (…)
Een stijgend percentage positief kan inderdaad meerdere oorzaken hebben. In de uitleg op het dashboard staat onder andere:
(…) De cijfers hieronder geven inzicht in het aantal tests via de GGD-teststraten en van welk deel daarvan de uitslag positief is. Als het percentage positieve tests toeneemt kan dat erop wijzen dat de verspreiding van het virus toeneemt. (…)
Het percentage positief is een van de parameters die iets zegt over verspreiding. Maar het is geen 'magische' alleszeggende ja/nee parameter. Het percentage positief is dus één van meerdere parameters die je kunt combineren met andere om dat zicht te verwerven, maar als vuistregel geldt dat een hoog percentage positief duidt op gevallen die worden gemist.

Zie ook:
https://www.jhsph.edu/cov...the-percent-positive.html
Het enige cijfers wat enig zicht geeft is de bezetting in de ziekenhuizen.
Dat geeft zicht op de bezetting inderdaad. Maar het is natuurlijk niet het enige om de algehele situatie in de maatschappij te beschrijven.
PiB schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Dat zegt helemaal niets
Zie hierboven

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

LZ86 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:15:
Ik niet, we dalen nog helemaal niet zo lang, ziekenhuiscijfers lopen altijd week of 2 achter.

Daarom was die versoepeling ook zo bizar. Inmiddels is in het noorden van het land geen IC bed meer vrij.
https://www.rtvdrenthe.nl...atie-buitengewoon-ernstig
Komt mede omdat 30% van de patiënten uit een andere provincie afkomstig is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Een beetje dubbelop, de cijfers die vandaag, op maandag, gemeld worden zijn vanaf zondag ochtend 10 uur tot vandaag 10 uur.
Die zijn dus sowieso nog 80% cijfers uit het weekend :+
Concreet betekent dit dat de cijfers van vandaag ... ook positieve testen van het afgelopen weekend bevatten.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 03-05-2021 18:11 ]

PSN

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Brexit is behoorlijk weggedrukt door de Corona situatie. Pas nu gaat die zich in alle hevigheid laten zien. Van de week stukje gelezen dat een hoop mensen in de UK nog meer spijt hebben gekregen van hun beslissing om lekker tegen de EU te stemmen.

Nu de UK langzaam richting normaal terugkeert zullen andere problemen opduiken.
True. Dat zie je hier NL toch ook gewoon? Wie heeft het vandaag de dag nog over Brexit? Wat fanatiekelingen, maar daar blijft het ook gewoon bij. Zou die "terug naar normaal" de Britten niet gewoon een kans geven op een vliegende start? Brexit is een feit, daar zullen ze nu gewoon mee moeten dealen. En dat kan vanaf 21 juni. :)
Ik vind het toch wel een contrast met NL, waar bepaalde "risicogroepen" nog niet eens uitgenodgd zijn voor een vaccinatie. 21 juni is over 7 weken BTW. Dan kun je er in principe toch niet echt maanden meer naast zitten, lijkt mij. Dus ookal zouden ze 21 juni niet halen en wordt het 4 juli.... da's te overzien.

Ik volg de cijfers voor onze gemeente dagelijks en vandaag schoot me ineens te binnen hoe duidelijk de grafiek de storingen in de registratie laat zien. Eigenlijk is dat nog beter zichtbaar dan de eigenlijke trend. :) Hmmmm

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:15:
[...]

True. Dat zie je hier NL toch ook gewoon? Wie heeft het vandaag de dag nog over Brexit? Wat fanatiekelingen, maar daar blijft het ook gewoon bij. Zou die "terug naar normaal" de Britten niet gewoon een kans geven op een vliegende start? Brexit is een feit, daar zullen ze nu gewoon mee moeten dealen. En dat kan vanaf 21 juni. :)
Ik vind het toch wel een contrast met NL, waar bepaalde "risicogroepen" nog niet eens uitgenodgd zijn voor een vaccinatie. 21 juni is over 7 weken BTW. Dan kun je er in principe toch niet echt maanden meer naast zitten, lijkt mij. Dus ookal zouden ze 21 juni niet halen en wordt het 4 juli.... da's te overzien.

Ik volg de cijfers voor onze gemeente dagelijks en vandaag schoot me ineens te binnen hoe duidelijk de grafiek de storingen in de registratie laat zien. Eigenlijk is dat nog beter zichtbaar dan de eigenlijke trend. :) Hmmmm
Wat betreft die vaccinaties en de snelheid waarmee dat zou moeten gaan heb ik ook wat twijfels. Het gaat nog niet erg snel en er zou een hele grote versnelling moeten plaatsvinden willen ze dat gaan halen. Ik hoop het van harte maar verwacht dat er nog wel een kinkje in de kabel zit.

In Engeland zijn ze nu al wat verder maar ik weet niet precies hoe het daar gaat. De besmettingscijfers lijken gunstig i.i.g. Met de brexit krijgen ze denk ik nog wat te stellen. Een deel is vast te wijten aan het feit dat het allemaal nieuw is maar een deel is ook blijvend.

We hebben hier in NL wat te stellen met onze regering maar daar is het nog een tandje erger. Ik zou niet willen ruilen.

• Number10
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:22:
[...]
In Engeland zijn ze nu al wat verder maar ik weet niet precies hoe het daar gaat.
Omdat het een vergelijking tussen die landen betreft is het misschien nog net niet offtopic :)
https://ourworldindata.or...aks=false&country=GBR~NLD

Het VK zat op 14 februari op het percentage waar NL nu zit. Zoals je uit onderstaande grafiek kunt opmaken zie je dat de daling van het aantal positieven in het VK al ruim daarvoor heel steil werd ingezet. 14 februari ligt precies op het kruispunt van de lijnen VK en NL:

Voor wat het waard is kwamen er in het VK rond 14 februari nauwelijks meer nieuwe gevallen bij:

Maar de maatregelen werden toen nog lang niet versoepeld, anders dan wat er in Nederland dus wel gebeurt.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Een beetje dubbelop, de cijfers die vandaag, op maandag, gemeld worden zijn vanaf zondag ochtend 10 uur tot vandaag 10 uur.
Die zijn dus sowieso nog 80% cijfers uit het weekend :+

[...]
Sowieso zijn het alleen meldingen van positieve testen tussen 10 en 10. De positieve testen zelf kunnen van weken geleden zijn.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 09:16

immetjes

HIER is BERN-E

Number10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Omdat het een vergelijking tussen die landen betreft is het misschien nog net niet offtopic :)

Het VK zat op 14 februari op het percentage waar NL nu zit. Zoals je uit onderstaande grafiek kunt opmaken zie je dat de daling van het aantal positieven in het VK al ruim daarvoor heel steil werd ingezet. 14 februari ligt precies op het kruispunt van de lijnen VK en NL:

Voor wat het waard is kwamen er in het VK rond 14 februari nauwelijks meer nieuwe gevallen bij:

Maar de maatregelen werden toen nog lang niet versoepeld, anders dan wat er in Nederland dus wel gebeurt.
14 februari is nog midden in de winter en griep seizoen. Ik begrijp wel waarom ze niet versoepelden. Ze waren ook nog net uit een grote piek. Verder heeft VK altijd al strengere maatregelen gehad dan NL, ook tijdens de zomer. Het heeft ze allemaal niets geholpen.

UK 14, NL 44: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

De reden waarom ze nu eerder open kunnen is wellicht het eerdere vaccineren maar het kan ook aan de hoger aantal besmette mensen liggen met de daaruit voortvloeiende hogere immuniteit (of dood) graad.

Je kunt trouwens beter op het aantal doden vergelijken. Aantal testen is een zooitje overal.

Dan zie je ook meteen dat er in de UK na de winterpiek de wachtrij met te overlijden mensen op was, terwijl we in NL door de lagere piek doorkabbelen.

[ Voor 16% gewijzigd door immetjes op 03-05-2021 19:17 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 09:16

immetjes

HIER is BERN-E

PiB schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Alleen die ziekenhuisbezettimg wil maar niet echt dalen zeg...

Ik had hier persoonlijk wel meer van verwacht!
Vooral te droog en te koud. Vanaf volgende week wordt het weer beter en dan duurt het nog zo’n dag of 11 tot de cijfers echt gaan zakken. Het vreemde is wel dat het in België al wel gebeurt.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Niet echt te vergelijken, in de UK zaten ze vanaf vlak voor kerst met een totale lockdown omdat alles uit de klauwen was gelopen.

PSN

• Number10
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Niet echt te vergelijken, in de UK zaten ze vanaf vlak voor kerst met een totale lockdown omdat alles uit de klauwen was gelopen.
Wat niet?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Ik zat even te zoeken naar artikelen mbt het verloop van het kort geding vandaag van Viruswaarheid, die zeer spaarzaam blijken te zijn, uiteindelijk gevonden op Metro nieuws, maar na het artikel gelezen te hebben begrijp ik wel waarom er zo weinig over bericht wordt..

Maar goed ik kwam daar ook een ander artikel tegen, dat al een week oud is waar ik nog niks van vernomen had, namelijk de coronapil van Pfizer. Dat zou wel een uitkomst zijn, dan hoef je niet heel de wereld preventief te vaccineren.
Het medicijn met de naam PF-07321332, die je meteen weer mag vergeten, zou effectief zijn op het moment dat je je eerste klachten krijgt. Stoffen in het medicijn hechten zich aan de enzymen die het coronavirus gebruikt om zich te reproduceren. Zo wordt de vermenigvuldiging van het virus tegengegaan, zodat het zich niet kan verspreiden in het lichaam.

Zo kan het wel voorkomen dat je na besmetting de eerste lichte symptomen krijgt, maar na inname van de coronapil geen ernstigere klachten krijgt. Dit voorkomt dat er veel mensen in de ziekenhuizen en op de ic’s terechtkomen met levensbedreigende klachten. Dat heeft als gevolg dat ziekenhuizen normaal kunnen draaien en lockdowns overbodig worden. Een paar dagen ziekteverlof zou al genoeg zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De anti stoffen testen van de bloedbank laten een goede toename zien, gestuwd door alle vaccinaties onder de ouderen:
https://nos.nl/l/2379288
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/05/03/739063/1440x1440a.jpg

En de losbandige 30- doet ook hun best voor de groepsimmuniteit :+

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 03-05-2021 21:22 ]

PSN

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:19:
De anti stoffen testen van de bloedbank laten een goede toename zien, gestuwd door alle vaccinaties onder de ouderen:
https://nos.nl/l/2379288
[Afbeelding]

En de losbandige 30- doet ook hun best voor de groepsimmuniteit :+
Vertel er dan ook even bij dat er weinig antistoffen worden gevonden in de groep 40-ers tot 60-ers, terwijl dat juist de groep is waarvan er steeds meer in het ziekenhuis komen te liggen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yaksa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Vertel er dan ook even bij dat er weinig antistoffen worden gevonden in de groep 40-ers tot 60-ers, terwijl dat juist de groep is waarvan er steeds meer in het ziekenhuis komen te liggen.
Daarom zet ik de grafiek erbij. Die vertelt meer nuttigs dan het verhaaltje van de NOS.

Dat de 30-60 wat voorzichter aan doen en besmetting ontwijken als negatief meer zetten vind ik ook niet helemaal netjes, meer een logisch gevolg van de oud naar jong vaccinatie strategie.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 03-05-2021 21:34 ]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:14:
Ik zat even te zoeken naar artikelen mbt het verloop van het kort geding vandaag van Viruswaarheid, die zeer spaarzaam blijken te zijn, uiteindelijk gevonden op Metro nieuws, maar na het artikel gelezen te hebben begrijp ik wel waarom er zo weinig over bericht wordt..

Maar goed ik kwam daar ook een ander artikel tegen, dat al een week oud is waar ik nog niks van vernomen had, namelijk de coronapil van Pfizer. Dat zou wel een uitkomst zijn, dan hoef je niet heel de wereld preventief te vaccineren.

[...]
Gevoelsmatig draagt een medicijn weinig bij aan het voorkomen van mutaties. Mooie bijdrage, maar liever vaccineren zou ik zeggen.

• Fuujii
PiB schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Die is ook niet op te lossen, zo lang we de hele aarde leegtrekken aan grondstoffen en alleen maar het laatste stukje verbruik kijken en dan zeggen: nu zijn we klimaatneutraal.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Iedereen die ook maar een beetje ingelezen is weet het. Er staat een catastrofale ramp aan te komen. Echter leek er even een kleine verschuiving in te zijn in het bewustzijn van mensen. Die is nu weer ver te zoeken.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33
MikeyMan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Gevoelsmatig draagt een medicijn weinig bij aan het voorkomen van mutaties. Mooie bijdrage, maar liever vaccineren zou ik zeggen.
Het is natuurlijk een én-én. Dan kun je wel doorgaan met het afschalen van je lockdown zonder dat je eindeloos op voldoende vaccinatiegraad hoeft te wachten.

Sowieso remt dat medicijn dus de reproductie van het virus in je lijf af als je besmet wordt, precies hetzelfde resultaat als het vaccin dus. Maar het is eigenlijk een morning-after vaccin. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:16:
[...]

Het is natuurlijk een én-én. Dan kun je wel doorgaan met het afschalen van je lockdown zonder dat je eindeloos op voldoende vaccinatiegraad hoeft te wachten.

Sowieso remt dat medicijn dus de reproductie van het virus in je lijf af als je besmet wordt, precies hetzelfde resultaat als het vaccin dus. Maar het is eigenlijk een morning-after vaccin. ;)
Onder de streep kan het dus zorgen voor meer verspreiding en mutaties.
Door het afschaven van de lockdown krijg je meer verspreiding, wat je vervolgens weer in toom houdt met een medicijn zodra ze bij het ziekenhuis aankloppen.

PSN

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Mutaties zal je toch blijven houden aangezien men verwacht dat het virus endemisch wordt. Dan zie ik meer potentie in zo'n medicijn, dan de hele wereldbevolking indien nodig jaarlijks opnieuw vaccineren met daarbij terugkerende restricties en blijvende coronapaspoorten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Number10
  • Niet online
Het advies n.a.v. 111e OMT staat online (zie link helemaal onderaan). Veel punten zijn relevant of noemenswaardig, maar ik citeer twee stukken uit het advies. Te beginnen met (p. 7):
(…) Daarnaast speelt in het OMT de overweging dat de zorg nu dermate lang belast is geweest, met recent zelfs terugroep van personeel uit meivakanties, dat sturen op een belangrijke daling van de ziekenhuis- en IC-bezetting door COVID-19- gevallen in de periode tot 1 juli een noodzakelijkheid wordt.(…)
Het laatste werkwoord viel mij op. Hoezo 'wordt'? Is dat dan niet altijd noodzakelijk geweest? Op pagina 1 staat immers al velen malen één van de pijlers omschreven als:
(…) een acceptabele belastbaarheid van de zorg – ziekenhuizen moeten kwalitatief goede zorg aan zowel COVID-19-patiënten als aan patiënten binnen de reguliere zorg kunnen leveren; (…)
Het advies op pagina 7 wordt in de voortzetting van het citaat hierboven waarachtig van een concreet doel voorzien. En dat is - los van eventuele getallen op de routekaart wellicht - bij mijn weten voor het eerst, maar ik kan ernaast zitten:
(…) Immers, alleen een maximale COVID-19-IC-bedbezetting van circa 200-250 gedurende die zomerperiode vanaf 1 juli stelt zorgpersoneel in staat in de zomer vakantiedagen op te nemen en op te laden voor een drukke periode na de zomervakantie waarin uitgestelde zorg ingehaald moet worden. (…)
Het advies wordt uiteindelijk afgesloten met deze paragraaf:
(…) Recent zijn in de media uitspraken gedaan over een effect of beter gebrek daaraan, van de avondklok. Het OMT merkt op dat zo’n effect van de avondklok niet kan worden afgelezen aan een rijtje opnames, maar om een grondige wetenschappelijk onderbouwde analyse vraagt. Wat betreft de opvatting van het OMT hierover verwijzen wij naar de advies van OMT 96 (d.d. 15 januari 2021) waarin de onderbouwing van het instellen van de avondklok – ook naar aanleiding van wetenschappelijke literatuur hierover – is beschreven.(…)
Goh, welke uitspraken in de media zullen ze hier toch bedoelen? :9

https://www.rijksoverheid...05/03/advies-nav-111e-omt

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Duitsland gaat alvast een nare kant op daarmee, dit weekend zal de Bondsdag een wet goedkeuren dat gevaccineerden dus meer mogen dan niet-gevaccineerden. Op een paar dingen na zullen coronamaatregelen niet meer gelden voor mensen die het vaccin hebben gehaald. Op basis van je medisch dossier ben je tweederangs burger of niet.

Het schept een eng precedent, ik ben dan ook benieuwd welke andere EU landen dit voorbeeld gaan volgen.
Number10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:44:
Goh, welke uitspraken in de media zullen ze hier toch bedoelen? :9
Het probleem is dat ze uitgingen van verkeerde aannames bij de avondklok. In de zoektocht naar effectiviteit namen ze ook de 'stay-at-home orders' mee. Er zit nogal een verschil tussen een avondklok en 24/7 niet meer buiten mogen komen. Aan de andere kant levert het wel sappige getallen op waarmee je die avondklok kan verkopen.

Het blijft een klucht met die avondklok, zelfs nu die weg is. Ik kan de uitkomst van de studie denk ik nu al raden, die avondklok werkte geweldig. Dat moet wel, anders staan wat prominente OMT leden en politici in hun hemd. Drie maanden lang iedereen 's nachts huisarrest geven voor niets, dat is geen fijne conclusie.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CMD-Snake schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Het probleem is dat ze uitgingen van verkeerde aannames bij de avondklok.
Daarbij was de basis voor de noodzaak (de Britse variant) onjuist. Er werd te weinig rekening gehouden met de versoepelingen in het VK, waardoor het virus zich daar zo snel kon verspreiden. Daarnaast werd er gekeken naar een kleinschalige kiemsurveillance, waardoor er een vertekend beeld ontstond van de Britse variant en de R-waarde ervan vervolgens te hoog werd ingeschat.

Misschien komen we het ooit nog te weten middels een toekomstige parlementaire enquête.

Verwijderd

De aanname van de britse variant zijn helemaal niet zo verkeerd.. En komen ook overeen met buitenlandse gegevens. Het is gewoon veel besmettelijker. Als we de britse variant niet opgekomen was, hadden we met dezelfde maatregelen als nu nog maar op enkele honderden besmettingen gezeten. (ok dan hadden we veel eerder alles weer laten vieren en alsnog op de huidige besmettingsgraad rondgedanst)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Uit dit recent wetenschappelijk onderzoek (peer-reviewed) blijkt dat er veel valt aan te merken op de huidige maatregelen. @immetjes heeft hier in het topic ook al meermaals op gewezen. Ik mag hopen dat hier serieus naar gekeken wordt en het beleid hier wereldwijd op wordt aangepast.

https://www.cnbc.com/2021...60-feet-in-new-study.html

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 04-05-2021 01:51 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Laguna twee posts geleden beweer je nog dat in de UK de versoepelingen voor een stijging hebben gezorgd, en vervolgens doen de maatregelen het niet goed?

Can't gave your cake and eat it...

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 01:45:
Uit dit recent wetenschappelijk onderzoek (peer-reviewed) blijkt dat er veel valt aan te merken op de huidige maatregelen. @immetjes heeft hier in het topic ook al meermaals op gewezen. Ik mag hopen dat hier serieus naar gekeken wordt en het beleid hier wereldwijd op wordt aangepast.

https://www.cnbc.com/2021...60-feet-in-new-study.html
Voor een groot deel is het beleid al hierop gericht, het voorkomen dat mensen langdurig binnen samen zijn in wisselende samenstellingen. Voorkomen door die gelegenheden te sluiten, niet om te proberen gedrag binnen te reguleren wat toch nooit lukt en volgens dit onderzoek wellicht onmogelijk is.

In een aantal gevallen is de schade van het sluiten te groot zoals bij scholen.

[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 04-05-2021 07:46 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 11:33
Laguna schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 01:45:
Uit dit recent wetenschappelijk onderzoek (peer-reviewed) blijkt dat er veel valt aan te merken op de huidige maatregelen.
Die nogal boute stelling wordt echter totaal niet onderbouwd in het geciteerde onderzoek. Die hebben het over de anderhalve meter maatregel in specifieke omstandigheden, tov langdurige blootstelling aan virusdeeltjes in de lucht. Iets wat al bekend was (daar komt de ventilatiediscussie vandaan).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Agent47

Agent47

Vandaag wat test locaties dicht uit voorzorg wegens harde wind in het westen.

Komende dagen heb je nog niks aan de cijfers dus.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:41:
@Laguna twee posts geleden beweer je nog dat in de UK de versoepelingen voor een stijging hebben gezorgd, en vervolgens doen de maatregelen het niet goed?

Can't gave your cake and eat it...
Misschien even goed lezen wat ik precies zeg, want wat je hier zegt slaat nergens op.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 19:03
Number10 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:44:
Het advies n.a.v. 111e OMT staat online (zie link helemaal onderaan). Veel punten zijn relevant of noemenswaardig, maar ik citeer twee stukken uit het advies. Te beginnen met (p. 7):

Daarnaast speelt in het OMT de overweging dat de zorg nu dermate lang belast is geweest, met recent zelfs terugroep van personeel uit meivakanties, dat sturen op een belangrijke daling van de ziekenhuis- en IC-bezetting door COVID-19- gevallen in de periode tot 1 juli een noodzakelijkheid wordt.

Het laatste werkwoord viel mij op. Hoezo 'wordt'? Is dat dan niet altijd noodzakelijk geweest? Op pagina 1 staat immers al velen malen één van de pijlers omschreven als:
Het echte trefwoord (in het OMT -citaat) is volgens mij "daling" waarbij ik denk dat tot nu toe het niet overschrijden van een zekere maximale bezetting in aantallen het doel was. Dus sturen op net onder het plafond blijven.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

henkzelf schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:21:
[...]

Het echte trefwoord (in het OMT -citaat) is volgens mij "daling" waarbij ik denk dat tot nu toe het niet overschrijden van een zekere maximale bezetting in aantallen het doel was. Dus sturen op net onder het plafond blijven.
En voorkomen dat het plafond naar beneden valt. Je weet natuurlijk zeker dat als de instroom eindelijk begint te dalen de roep om 'alles open' begint terwijl er nog een enorme berg achterstallige zorg is die een veel grotere daling nodig heeft om de ruimte daarvoor te maken.

• TheRicolaa10
CMD-Snake schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Duitsland gaat alvast een nare kant op daarmee, dit weekend zal de Bondsdag een wet goedkeuren dat gevaccineerden dus meer mogen dan niet-gevaccineerden. Op een paar dingen na zullen coronamaatregelen niet meer gelden voor mensen die het vaccin hebben gehaald. Op basis van je medisch dossier ben je tweederangs burger of niet.
Ik hoop vooral dat Nederland niet volgt. Lekker de boomers nog meer voordeeltjes geven. We zitten zowat het hele jaar thuis voor hen, en dan lekker op het eind een mes in de rug steken naar de jongere generatie. Vraag me sowieso af voor wie en waarom ik nog thuis zit. Ik probeer dit al sinds oktober vol te houden en ik heb het gevoel dat het niks helpt voor de huidige situatie.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Ik hoop vooral dat Nederland niet volgt. Lekker de boomers nog meer voordeeltjes geven. We zitten zowat het hele jaar thuis voor hen, en dan lekker op het eind een mes in de rug steken naar de jongere generatie. Vraag me sowieso af voor wie en waarom ik nog thuis zit. Ik probeer dit al sinds oktober vol te houden en ik heb het gevoel dat het niks helpt voor de huidige situatie.
Ach, dan kunnen die oudjes ook eens naar festivals en pretparken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:45
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Ach, dan kunnen die oudjes ook eens naar festivals en pretparken...
Maar zitten wij niet binnen om juist diezelfde oudjes te beschermen?
Dan kan de jongere generatie toch ook wel weer meer ondernemen?

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:44
FabianGTI schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Maar zitten wij niet binnen om juist diezelfde oudjes te beschermen?
Dan kan de jongere generatie toch ook wel weer meer ondernemen?
De jongere generatie zit, net als de rest, thuis om te zorgen dat de zorg niet overbelast wordt. Of denk jij dat, als we nu alles losgooien, de ziekenhuizen niet in een code zwart situatie terechtkomen? Het percentage jongeren wat in het ziekenhuis terechtkomt mag dan misschien heel laag zijn, de groep is heel groot, dus in absolute aantallen komen er nog steeds veel aan de ziekenhuispoort.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Begin juli ben ook jij geprikt.
Voor die wet er doorheen is is de zomervakantie voorbij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
laat maar ook.

[ Voor 121% gewijzigd door maartend op 04-05-2021 09:34 ]

• TheRicolaa10
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Begin juli ben ook jij geprikt.
Voor die wet er doorheen is is de zomervakantie voorbij.
Stel dat ik half augustus voor de tweede prik mag komen, dan is het eind augustus voordat ik volledige bescherming heb (uitgaande van interval van 6 weken). Zomervakantie voorbij :/

[ Voor 26% gewijzigd door TheRicolaa10 op 04-05-2021 09:35 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
[...]
Er is nog steeds geen verbod om naar buiten te gaan en ook geen verplichting om thuis te blijven. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je dan al 7 maanden thuis zit. Maar je hebt daardoor wel degelijk bijgedragen in het niet verder verspreiden van het virus, bedankt daarvoor. Wanneer iedereen vanaf oktober zoveel mogelijk thuis was gebleven dan waren we waarschijnlijk een heel stuk dichter bij het eind van de tunnel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Fuujii
Ik ben misschien ietwat vroeg met mijn vraag...

Zullen er reële mogelijkheden zijn om deze zomer op vakantie te gaan naar bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Italië of Scandinavië?

Ik begrijp dat veel landen nog niet bekend hebben gemaakt hoe en wat, bovendien staat Nederland praktisch overal als oranje/rood aangemerkt momenteel. Toch hoor ik veel mensen om mij heen al vakantie plannen maken voor dit soort landen, ondanks de onduidelijkheid. Ze zeggen: 'ik doe gewoon een negatieve test en klaar'. Maar klopt dit wel? Zullen er geen strenge regels (en boetes) zijn over verplichte quarantaine etc.?

Graag zou ik aankomende zomer ook naar zo'n land willen. Ik zal dan echter nog niet gevaccineerd zijn. Weet iemand meer, of is het het nog even afwachten?

• Agent47

Agent47

Fuujii schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:48:

Zullen er reële mogelijkheden zijn om deze zomer op vakantie te gaan naar bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Italië of Scandinavië?

Ik begrijp dat veel landen nog niet bekend hebben gemaakt hoe en wat, bovendien staat Nederland praktisch overal als oranje/rood aangemerkt momenteel. Toch hoor ik veel mensen om mij heen al vakantie plannen maken voor dit soort landen, ondanks de onduidelijkheid. Ze zeggen: 'ik doe gewoon een negatieve test en klaar'. Maar klopt dit wel? Zullen er geen strenge regels (en boetes) zijn over verplichte quarantaine etc.?

Graag zou ik aankomende zomer ook naar zo'n land willen. Ik zal dan echter nog niet gevaccineerd zijn. Weet iemand meer, of is het het nog even afwachten?
Komen ze volgende week op terug.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

Yaksa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Er is nog steeds geen verbod om naar buiten te gaan en ook geen verplichting om thuis te blijven. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je dan al 7 maanden thuis zit. Maar je hebt daardoor wel degelijk bijgedragen in het niet verder verspreiden van het virus, bedankt daarvoor. Wanneer iedereen vanaf oktober zoveel mogelijk thuis was gebleven dan waren we waarschijnlijk een heel stuk dichter bij het eind van de tunnel.
Oh, jij kon de afgelopen 7 maanden naar restaurants, pretparken, musea, festivals, concerten? En gezellig met je familie naar vrienden/familie geweest zeker.

Mijn werkgever (zowel eigen als de plek waar ik gedetacheerd ben) houden zich aan de richtlijnen van de overheid om zoveel mogelijk thuis te werken. Dus, nee, geen verbod, maar ook geen enkele andere locatie waar ik heen zou kunnen gaan om te werken of om me te amuseren.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Metro2002
  • Laatst online: 19-12 11:20

Metro2002

Memento mori

[...]

De tweedeling waarvan iedereen het hier unaniem over eens was dat het onmogelijk was is straks dus een feit.

• Fuujii
Agent47 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Komen ze volgende week op terug.
Dat is volgens mij advies vanuit Nederland? Of wordt het Europees breed?

De Nederlandse boetes zijn toch om te lachen. Prima als ik 90 euro moet aftikken als in officieel in quarantaine moet, maar niet doe. Dat bedoel ik niet stoer, maar ik ga toch de natuur opzoeken in het buitenland, dus de kans is groter dat ik besmet raak in Nederland zelf. Daar heb ik dan wel 90 euro voor over.

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Fuujii schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:48:

Ik heb allang geboekt naar Frankrijk en ik heb er de volle vertrouwen in dat dit gewoon gaat gebeuren.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• maartend
  • Laatst online: 15:07
Metro2002 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:
[...]

De tweedeling waarvan iedereen het hier unaniem over eens was dat het onmogelijk was is straks dus een feit.
Ik zie het probleem niet. Zonder moterrijbewijs mag ik ook geen moter rijden, zonder 3 ton op de bankrekening kom ik ook niet bij de Rotary club binnen.

En ja, ik begrijp natuurlijk wel dat het groter is. Maar kje kunt er ook in zwelgen

De argumentatie valt onder een stropop, wat niet gewenst is.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 04-05-2021 20:18 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

maartend schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Ik zie het probleem niet. Zonder moterrijbewijs mag ik ook geen moter rijden,
Met andere woorden: de samenleving dwingt je een test af te leggen ? En dat pikken we al decennia ?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 11:33
Metro2002 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Behalve dat we het er hier helemaal niet 'unaniem over eens waren', maar goed... laat dat vooral niet in de weg staan van een fraai stukje retcon.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 115 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.