• misku
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 21:40
autoweek heeft ook een review geplaatst met als vergelijking de Hyundai Tuscon: YouTube: Lynk & Co 01 vs. Hyundai Tucson - AutoWeek Dubbeltest - English subt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter071
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13-09 12:01
11 mei aangemeld, kreeg vandaag een mail dat ik hem binnen twee weken kan ophalen,

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 08:12
Wouter071 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:54:
11 mei aangemeld, kreeg vandaag een mail dat ik hem binnen twee weken kan ophalen,
Oh, dat is snel. Heb je er veel achteraan gebeld. Ik heb mij eerder aangemeld maar nog niks gehoord. Behalve de mail met de gewenste leverdatum.

• mattblack85
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-09 21:49
Werkt bij jullie de Lynk & Co op je telefoon wel goed? Bij mij zowel Android als iOS, krijg ik beknopt informatie te zien en ook nog eens foutief.

Stadia: MattBlacK85#5141

• Wouter071
El Polo Diablo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Oh, dat is snel. Heb je er veel achteraan gebeld. Ik heb mij eerder aangemeld maar nog niks gehoord. Behalve de mail met de gewenste leverdatum.
Nee niks... Betaal wel 1000 euro per maand, misschien helpt dat? Grapje...!

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14:49
In de review van Autoweek zeggen ze dat de Lynk 2 moter standen heeft een niet alleen electrische daar klopt niets van.

• Fibrenl
Wouter071 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:54:
Wanneer heb jij je voor het eerst aangemeld dan of was je hele post een grapje

• Wouter071
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Wanneer heb jij je voor het eerst aangemeld dan of was je hele post een grapje
Ik heb me 11 mei aangemeld. Geen grapje.

• Fibrenl
Wouter071 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb me 11 mei aangemeld. Geen grapje.
Is dat op de mail dat je de auto kan bestellen daarvoor stond je niet op de lijst?

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Ha. Je kan er een 1 lenen vanaf de spaklerweg. Gok een werknemer bij wundermarkt/hotel. Gaaf.

[Voor 6% gewijzigd door meermarco op 15-07-2021 11:31]

• Wouter071
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Is dat op de mail dat je de auto kan bestellen daarvoor stond je niet op de lijst?
Ja

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:25
Beter voor jou, kak voor de rest =)
Wat is je woonplaats als ik vragen mag?

• Wouter071
pushnoi schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Beter voor jou, kak voor de rest =)
Wat is je woonplaats als ik vragen mag?
Leiden

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:29:
Ha. Je kan er een 1 lenen vanaf de spaklerweg. Gok een werknemer bij wundermarkt/hotel. Gaaf.
Waar kan je dat zien en wat kost dat eigenlijk?

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Fibrenl
Sorry maar je stond niet eerder aangemeld als interesse in de auto dan 11 mei.
wel apart dan wij staan al langer op de lijst.
heb jij hem gekocht of maand member

[Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 15-07-2021 13:40]

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 19:33
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Sorry maar je stond niet eerder aangemeld als interesse in de auto dan 11 mei.
wel apart dan wij staan al langer op de lijst.
heb jij hem gekocht of maand member
Ik sta ook al langer ingeschreven en heb aangegeven de 01 wel in juli te willen krijgen...
Wellicht dat LynkCo eerst een goede dekking in de randstad wil hebben?
Dat zou er echter voor kunnen zorgen dat anderen nu afhaken.

• Fibrenl
crijnders schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Ik sta ook al langer ingeschreven en heb aangegeven de 01 wel in juli te willen krijgen...
Wellicht dat LynkCo eerst een goede dekking in de randstad wil hebben?
Dat zou er echter voor kunnen zorgen dat anderen nu afhaken.
Ja dat snap ik wel woon in Almere maar goed ik zie steeds mensen die auto krijgen die vanaf eind 2020 ingeschreven staan en als het klopt wat hij zegt dan vind ik het toch heel raar.

• Wouter071
Sorry, kan er ook niks aan doen! Ik kom wel weer in de lucht als ik hem heb (maandmember trouwens).

• Fibrenl
Wouter071 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:05:
Sorry, kan er ook niks aan doen! Ik kom wel weer in de lucht als ik hem heb (maandmember trouwens).
Geen probleem jij veel plezier met je auto straks.

• meermarco
Deveon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Waar kan je dat zien en wat kost dat eigenlijk?
Via de app. iOS of Android. En dan als ‘lener’ kijken

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 19:33
https://www.ad.nl/auto/te...16-euro-per-dag~a4c380aa/

"Wel is opmerkelijk dat het bedrijf ‘gemiddeld 350 euro’ in rekening brengt om de auto weer terug te nemen – ook als je hem zelf terugbrengt naar een zogenoemd ‘Centraal Service Punt’. Waar die kosten precies vandaan komen en hoe ze worden bepaald, maakt het merk helaas niet duidelijk."

[Voor 65% gewijzigd door crijnders op 15-07-2021 21:34]

• Mitchell2.24v
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:46
meermarco schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:29:
Ja, leuk! Ik zie er sowieso al vijf staan op de kaart van NL. Twee in Amsterdam. Eens kijken of ik er een keer een kan lenen. Dat is vast sneller dan wachten op een proefrit :)

Edit: Oké, het aanmelden voor het deelplatform is meteen al mislukt. Mijn account is zonder duidelijke reden afgewezen voor lenen. Dat wordt dus contact opnemen met L&C.

Edit: typo

[Voor 12% gewijzigd door Mitchell2.24v op 16-07-2021 09:14]

• Ruytertje
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 08-09 20:12
Dat is dan opmerkelijk. Ik zit in Alphen aan den Rijn, 5 km verderop en dus ook in de Randstad. Ik heb me half april geregistreerd, ofwel een maand eerder, voor maandelijks gebruik. Ik heb nog geen enkel zicht op levering 8)7

• P_vanderboon
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 16:28
Goedemorgen allemaal,

Weten jullie ook of de euro 500 geïndexeerd wordt jaarlijks? Of blijft dit zo tot je het contract beëindigd?

Groet

Pieter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Dit is antwoord van Lynk.

en dat klopt inderdaad er is last minute besloten om per postcode te leveren dus het kan inderdaad zo zijn dat iemand die zich na jou heeft aangemeld de auto heeft ontvangen

Heb wel aangeven dat dit heel zuur is voor mensen die al langer op de lijst staan. Zonder enige communicatie dat moeten ze toch echt beter doen daar

• Ruytertje
In de afgelopen 2 weken zijn er bijna 70 stuks Lynk & Co 01 op kenteken gezet in ons land. De vaart zit er in. Voor hen die niet kunnen wachten ... komt goed ;-)

• meermarco
Fibrenl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:20:
Dit is antwoord van Lynk.

en dat klopt inderdaad er is last minute besloten om per postcode te leveren dus het kan inderdaad zo zijn dat iemand die zich na jou heeft aangemeld de auto heeft ontvangen

Heb wel aangeven dat dit heel zuur is voor mensen die al langer op de lijst staan. Zonder enige communicatie dat moeten ze toch echt beter doen daar
Oh wow. Heb dus gewoon ‘mazzel’ dat ik de eerste was in deze postcode range. Bizar

• Fibrenl
meermarco schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Oh wow. Heb dus gewoon ‘mazzel’ dat ik de eerste was in deze postcode range. Bizar
yupz maar geven inderdaad aan niet netjes is naar de rest komen volgende week erop terug.
Heb aan gegeven dat ze wat meer moeten communiceren naar de leden.

• Fibrenl
Ruytertje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:16:
In de afgelopen 2 weken zijn er bijna 70 stuks Lynk & Co 01 op kenteken gezet in ons land. De vaart zit er in. Voor hen die niet kunnen wachten ... komt goed ;-)
Nou ja dat ligt eraan hoeveel mensen er echt op de wachtlijst staan die op de auto wachten. Zijn dit er totaal 200 valt het mee maar als het er 2000 zijn duurt het wel ff.

• ton_adam
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:03
Iemand al ervaring met de adaptive cruise control. Als ik het goed lees kan die ook file rijden, met volledige "stop and go". Is dat dezelfde techniek/kwaliteit als van een moderne Volvo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 16-09 21:13
ton_adam schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:30:
Iemand al ervaring met de adaptive cruise control. Als ik het goed lees kan die ook file rijden, met volledige "stop and go". Is dat dezelfde techniek/kwaliteit als van een moderne Volvo?
Ja, je kan er ook mee file rijden. Mijn eerste ervaring is dat dit best goed werkt. Ik had geen eerdere ervaring met auto's die helemaal zelf tot stilstand komen en dat is wel een beetje wennen, onwillekeurig zit ik gespannen met mijn voet bij het rempedaal :F
Het optrekken in de file gaat redelijk goed maar als je aan het einde van de file bent gekomen gaat het wat langzaam (ik geef dan wat extra gas/stroom).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:24
Ik heb de auto nu een weekje, en heb zojuist de volgende feedback teruggekoppeld aan Lynk&Co:
Vooropgesteld: De auto ansich rijdt echt super fijn!
De bugs zitten hem dus met name in de software:
- Hij laadt maar op tot zo'n 70% (50km elektrische range). Dit is voor mij het grootste probleem.
- Android Auto wil eigenlijk nooit uit zichzelf opstarten. De mobiel maakt wel goede connectie met de auto, maar dan komt android auto niet beschikbaar. Meestal (70% van de tijd) krijg ik het opgelost door bluetooth uit en aan te zetten, maar de overige 30% van de tijd krijg ik het gewoon niet opgelost, alleen door de auto weer opnieuw aan en uit te zetten.
- Als ik android auto probeer werkend te krijgen en de radio (op DAB) stond al aan, dan regelmatig stopt hij met de radio en is hij niet meer aan te krijgen. Ook spotify wil dan niet werken. Alleen via FM radio kan ik dan nog media krijgen.
- Apple carplay krijgen we uberhaupt niet voor elkaar (met een iphone 12 waarvan bluetooth/bellen wel goed werkt).
- Navigatie kent onze nieuwbouwwijk niet, terwijl die wel al ruim een jaar bekend is bij google maps, apple maps en Waze.
- Als ik zelf iemand bel vanuit de auto kan ik meestal nog wel het bestuurdersmenu bedienen (knoppen rechts op het stuur). Als ik gebeld wordt dan werkt dat hele menu niet meer en kan ik alleen ophangen (de enige beschikbare optie).
- Het zou fijn zijn als je de muziek/radio gewoon weer kan laten starten met de fysieke playknop. Nu moet je hem de eerste keer via het scherm aanzetten voordat die playknop werkt.
- Het zou fijn zijn als de volume knop de volume aanpast van het geluid wat op dat moment afspeelt (bellen, muziek, navigatie). Volgens mij doet hij dit al wel deels, maar regelmatig ook niet.
- Ik heb al een paar keer gehad dat de veiligheidssystemen niet aangingen toen de auto gestart werd. Dan waren ze "greyed out" in het quick-menu. En moest ik ze eerst 1x aanklikken om zwart te maken, en dan nog 1x aanklikken om ze aan te zetten (zodat we wit zijn).
- De auto heeft fijne hulp systemen, maar een melding op het scherm als er een piepje klinkt zou wel fijn zijn. Nu piept hij soms en dan kan ik er niet achterkomen waarom hij dit doet.
- De software is echt extreem traag met opstarten en soms ook met reageren. Vooral als je een actie uitvoert die hij niet goed kan uitvoeren dan loopt hij half vast voor een tijdje. Bijvoorbeeld als je adaptive cruise control actief hebt aan staan, en dan via het quickmenu de cruise control aan klikt (zodat hij naar reguliere cruise control over springt). Ipv een foutmelding krijg je dan gewoon een half vastgelopen systeem.

Een niet software-matig foutje:
- De auto is erg stil, alleen aan de linkervoorzijde hoor je een flinke ruis als je op de snelweg rijdt. Als het aan beide kanten zou zijn, had ik verwacht dat het door de aerodynamica van de spiegels komt, maar omdat het alleen rechts is heb ik het vermoeden dat ergens daar iets niet goed sluit en dat hij daardoor redelijk wat wind-geluid krijgt.

Nogmaals de auto zelf rijdt heel fijn. Ik ben vooral benieuwd of er op korte termijn een oplossing kan komen voor het eerste puntje (tot 70% laden), dit is voor mij namelijk wel een belangrijk punt (mijn woon-werk verkeer is 30km enkele reis, dus ik heb de hele accu precies nodig). En bij voorkeur ook het android auto systeem (omdat het huidige navigatie niet goed up to date is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Dat laden is erg vervelend inderdaad. Snap niet dat dat door QA is gekomen. Toen ik vroeg maar wanneer verwachten jullie meer te weten: ook dat kunnen we niet zeggen. Pffff

Apple CarPlay werkt trouwens prima hier. Staat je WiFi goed? Had wel eens dat ie ging switchen van CarPlay WiFi terug naar huis (staat op de oprit). Na een reset geen last meer van gehad. Werkt zowel via Bluetooth prima nu als via de kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Weet iemand of lynkco als een huurauto wordt gezien? In dat geval:
https://www.icscards.nl/b...amro-card-meespierson.pdf

Wordt het ER gedekt door de creditcard (bij geen schuld)

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-09 17:16
Is er iemand net als ik die de android app niet werkend krijgt? Na inloggen vraagt hij tel.nr ter verificatie en na het opgeven daarvan krijg ik de melding: "Er is iets misgegaan. Je moet het misschien nog eens proberen".

Dit is al dagen het geval, heb de app nog niet kunnen gebruiken, dacht eigenlijk dat die nog niet werkte. Telefoonnummer op meerdere manieren ingevuld, zelfs andere nummers geprobeerd, zelfde melding. Word nu ook via de chat geholpen maar verwacht geen bruikbaar antwoord.

edit: nieuw account aanmaken met ander emailadres hielp enigszins, m'n telefoonnummer kon nu wel geverifieerd worden alleen bij het scherm waar ik m'n naam kan opgeven krijg ik weer een andere melding met rood kruis: "account aanmaken mislukt, probeer opnieuw of neem contact op met support" :F

[Voor 23% gewijzigd door crispo op 19-07-2021 16:02. Reden: extra poging]

• rolandmegens
crispo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:53:
Is er iemand net als ik die de android app niet werkend krijgt? Na inloggen vraagt hij tel.nr ter verificatie en na het opgeven daarvan krijg ik de melding: "Er is iets misgegaan. Je moet het misschien nog eens proberen".

Dit is al dagen het geval, heb de app nog niet kunnen gebruiken, dacht eigenlijk dat die nog niet werkte. Telefoonnummer op meerdere manieren ingevuld, zelfs andere nummers geprobeerd, zelfde melding. Word nu ook via de chat geholpen maar verwacht geen bruikbaar antwoord.

edit: nieuw account aanmaken met ander emailadres hielp enigszins, m'n telefoonnummer kon nu wel geverifieerd worden alleen bij het scherm waar ik m'n naam kan opgeven krijg ik weer een andere melding met rood kruis: "account aanmaken mislukt, probeer opnieuw of neem contact op met support" :F
Ik krijg de mijne semi werkend. Ik kan inloggen, ik kan mijn auto zien. Verder kan ik totaal niks met de auto. Geen enkele functionaliteit werkt momenteel.

• ton_adam
Vandaag op Rokin geweest.
Ze kunnen daar niks zeggen over de levertijd.
All season banden zijn nu standaard bij een abonnement in NL.
Leuke auto, ik was wel onder de indruk.
Eerste auto die ik zie waarvan ik denk, alles wat ik erop zou willen hebben zit er standaard op.
Mooi trouwens dat panoramadak dat ook open kan.

• Fibrenl
ton_adam schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:53:
Eerste auto die ik zie waarvan ik denk, alles wat ik erop zou willen hebben zit er standaard op.
Leuk hadden wij ook toen er er geweest waren. Ja dat over leveren is vanaf dag 1 een ramp en snap echt niet nu maanden verder ze nog niets kunnen zeggen. Leveren en communicatie is heel slecht bij hun.

• meermarco
ton_adam schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:53:
Hmm heb hem sinds 2 weken en had zomerbanden gekregen (ecocontact 6)

• ton_adam
meermarco schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Hmm heb hem sinds 2 weken en had zomerbanden gekregen (ecocontact 6)
Goed om te weten.

Net gebeld; afspraak gemaakt voor een proefrit.

Diegene aan de telefoon wist ook niks van all season banden. Toen ik zei dat ik het vandaag gehoord had in de "winkel", zei hij dat collega's soms meer wisten. Beetje vaag dus.

Ben benieuwd. Ik moet af en toe naar Duitsland, dus zou wel noodzakelijk zijn voor mij in de winter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruytertje

• Tebs
  • Laatst online: 28-08 14:27
Afgelopen week een mail ontvangen om de bestelling te plaatsen, ik ben er nu al een hele week mee bezig geweest.

Na alles ingevuld te hebben verschijnt een foutmelding dat er iets mis is gegaan. Meerdere pogingen later op iPhone, iPad, Laptop, nog steeds niet gelukt. Meermaals gebeld/chat met lynkco, die konden alleen vertellen dat ik moest blijven proberen maar. Iemand anders soortgelijk probleem ?

• meermarco
Als je je order kan plaatsen worden toch haast geen aanvullende vragen meer gesteld? Weet wel met de app dat ik geb datum in de verkeerde volgorde deed 🤭

• Tebs
Een en ander wordt inderdaad automatisch ingevuld maar keuze auto, levering (standaard Amsterdam) en creditcard moet nog wel ingevuld worden. Bij een fout in de gegevens krijg je inderdaad een foutmelding verwijzend naar de vraag (bijvoorbeeld geslacht niet ingevuld) maar dit is een ander soort foutmelding.

• meermarco
Oh. Ze hebben het formulier aangepast dan.

• El Polo Diablo
22-4 ingeschreven en net een mailtje ontvangen om te bestellen.
Helaas gaat er wat mis en krijg ik een foutmelding bij bevestigen maar ik word erover terug gebeld.

• Peter Vinke
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:33
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:08:
Helaas gaat er wat mis en krijg ik een foutmelding bij bevestigen maar ik word erover terug gebeld.
Hoor idd van meer mensen die relatief laat ingeschreven hebben dat ze de auto kunnen verwachten. Schijnt dat ze meer op postcode selecteren. Mooi voor jou idd, ik begin april ingeschreven maar nog niets vernomen helaas. Welke omgeving woon je?

2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200. PVoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=36875 SolarEdge Dashboard&Layout: http://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/public?name=PieVie#/dashboard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
Peter Vinke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Hoor idd van meer mensen die relatief laat ingeschreven hebben dat ze de auto kunnen verwachten. Schijnt dat ze meer op postcode selecteren. Mooi voor jou idd, ik begin april ingeschreven maar nog niets vernomen helaas. Welke omgeving woon je?
Rotterdam

• El Polo Diablo
Ik ben nog een bijzonderheid in het bestelproces tegengekomen.

Door de foutmelding heb ik het proces nog een keer doorlopen met dezelfde melding.
Uiteindelijk heb ik nu 2 orderbevestigingen binnengekregen met 2 verschillende ordernummers en zijn er ook 2 reserveringen gedaan op mijn creditcard. je kan dus meerdere auto's bestellen 8)7

Ik heb ze erover gemaild, hopelijk wordt het opgelost.

[Voor 7% gewijzigd door El Polo Diablo op 23-07-2021 14:12]

• Tebs
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:11:
Ik ben nog een bijzonderheid in het bestelproces tegengekomen.

Door de foutmelding heb ik het proces nog een keer doorlopen met dezelfde melding.
Uiteindelijk heb ik nu 2 orderbevestigingen binnengekregen met 2 verschillende ordernummers en zijn er ook 2 reserveringen gedaan op mijn creditcard. je kan dus meerdere auto's bestellen 8)7

Ik heb ze erover gemaild, hopelijk wordt het opgelost.
Hoe heb je de foutmelding uiteindelijk kunnen omzeilen?

• El Polo Diablo
Tebs schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Hoe heb je de foutmelding uiteindelijk kunnen omzeilen?
Niet, het bleek wel te werken op de achtergrond. Ben al blij dat ik het niet 10 keer 'geprobeerd' heb.

• Tebs
In mijn geval wordt er niets afgeboekt / gereserveerd en verder wordt ook bij navraag bij de klantenservice bevestigd dat de order niet is geplaatst.

• Ruytertje
Mijn bestelling was zonder foutjes of onduidelijkheid binnen 10 minuten klaar. Eerste maand overgemaakt met creditcard die vervolgens in optie wordt gehouden tot op de dag van levering. Goed geregeld, geen punt van klagen.

Voor zover het verhuren betreft, kwam ik nu een tekst tegen die e.e.a. helder maakt. Misschien niet alles maar wel veel ;)

"... Uitleners stellen het 'Uitlenerstarief' van hun keuze per uur of per dag vast. Lynk & Co brengt een extra 'Lynk & Co-vergoeding' per uur of per dag in rekening als dekking voor servicekosten en verzekering.

Leners zien en betalen de 'Huurprijs' die gelijk is aan het 'Uitlenerstarief' plus de 'Lynk & Co-vergoeding'. Leners zijn ook verantwoordelijk voor het betalen van verschillen in brandstofpeil aan het einde van de boeking tegen een marktprijs voor brandstof die is vastgesteld door Lynk & Co. Leners zijn ook verantwoordelijk voor eventuele extra kosten die tijdens de boeking optreden, zoals parkeer- of snelheidsboetes zoals gespecificeerd in de algemene voorwaarden. ..."

• LikeICare
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-08 20:49
Wij hebben de auto nu drie weken, en ook het issue met tot 70% laden, erg benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt.

de app lijkt ook niet lekker gekoppeld met onze auto, er staat standaard aangeven dat de auto open staat en nog maar 100km range heeft. ervaren jullie dit ook?
ook erg benieuwd hoe men het uitlenen al aan heeft staan, ook dit krijg ik nog niet voor elkaar.

Verder wel echt een fantastische auto qua comfort en uitstraling.

• meermarco
LikeICare schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:26:
Wij hebben de auto nu drie weken, en ook het issue met tot 70% laden, erg benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt.

de app lijkt ook niet lekker gekoppeld met onze auto, er staat standaard aangeven dat de auto open staat en nog maar 100km range heeft. ervaren jullie dit ook?
ook erg benieuwd hoe men het uitlenen al aan heeft staan, ook dit krijg ik nog niet voor elkaar.

Verder wel echt een fantastische auto qua comfort en uitstraling.
Ik heb vaak gebeld en gechat. Begin augustus gaan ze het issue fixen. Zou zeggen: bel ze even.

• El Polo Diablo
Ik heb hier een en ander voorbij zien komen over de orderbevestiging. Ik kreeg deze vrij snel na het plaatsen van de order maar twijfel nu of dat het de bevestiging is of slechts een mail ter info dat de bestelling is geplaatst.

Ordernummer:

###############

Klantnummer:

10004####

Besteldatum:

23-07-2021

Hoe verliep de communicatie bij anderen, die de auto al hebben, na het plaatsen van de order?

• Nijntje101
  • Laatst online: 22-08 21:17
Auto via leasemaatschappij "gekocht". Ga dus niet voor het mobiliteitsconcept maar voor een mooie auto met veel opties. Vandaag mag ik de auto ophalen en dan komende week met aanhanger naar Frankrijk. Meteen maar even goed testen.

Mijn ervaring met de customer service is best prima. Via chat of telefonisch prima te bereiken en reacties zijn ook ok.

Ben benieuwd naar de auto. Zou leuk zijn om hier ook tips en tricks (leuke functionaliteiten) van de auto te delen.

• ljwilliam88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:40
Voor mij geldt hetzelfde. Ook besteld via leasemaatschappij. Mag ik vragen wanneer bij jou de order geplaatst is?
Nijntje101 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:43:
Auto via leasemaatschappij "gekocht". Ga dus niet voor het mobiliteitsconcept maar voor een mooie auto met veel opties. Vandaag mag ik de auto ophalen en dan komende week met aanhanger naar Frankrijk. Meteen maar even goed testen.

Mijn ervaring met de customer service is best prima. Via chat of telefonisch prima te bereiken en reacties zijn ook ok.

Ben benieuwd naar de auto. Zou leuk zijn om hier ook tips en tricks (leuke functionaliteiten) van de auto te delen.

• meermarco
Nijntje101 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:43:

Zoalng je geen moeilijke vragen stelt...
Vragen over laden (70% bug) een App niet die alle ritten rapporteert etc...Na 10 dagen nog niks..Chat zegt oh nee, moet je even over mailen...

En waarom via een leasemaatschapppij kopen en niet direct?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcusvl
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 22-08 18:23
Mijn ervaringen tot toe: ik heb me half april ingeschreven. Begin juli een proefrit gemaakt. Ik vind het een top auto. Vorige week vrijdag ontving ik een mail om definitief te bestellen, dat ging meteen goed. Twee uur later werd ik gebeld door Lynk & Co en afgesproken dat ik half augustus mijn auto mag ophalen. Ik woon in Brabant, geen idee of dat invloed heeft op de levertijd.

Ik merk ook dat het nog een jonge organisatie is, soms werkt het telefoonnummer niet of zit er een bug in de website.

Overall ben ik heel tevreden tot nu toe.

• Tebs
Twee weken nadat ik de link heb ontvangen om de order te bevestigen is het met bijna dagelijks contact met klantenservice nog steeds niet gelukt de order te plaatsen.

• El Polo Diablo
Tebs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:39:
Twee weken nadat ik de link heb ontvangen om de order te bevestigen is het met bijna dagelijks contact met klantenservice nog steeds niet gelukt de order te plaatsen.
Balen zeg! Heel vreemd dat ze je bij de klantenservice ook niet verder kunnen helpen. Welke foutmelding krijg je?

• Tebs
El Polo Diablo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:33:
[...]

Balen zeg! Heel vreemd dat ze je bij de klantenservice ook niet verder kunnen helpen. Welke foutmelding krijg je?
PAW007 / PAW001 afwisselend. De eerste paar keer meteen na eerste scherm nu pas bij derde.

• El Polo Diablo
Tebs schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:17:
[...]

PAW007 / PAW001 afwisselend. De eerste paar keer meteen na eerste scherm nu pas bij derde.
Ik weet niet wat er uiteindelijk voor zorgde dat het bij mij wel werkte maar de klantenservice zei me cookies te verwijderen. Wellicht een incognito tabblad proberen? En gebruik je een add blocker of VPN dat misschien invloed kan hebben?

• Tebs
Incognito, verschillende browsers, cookies, iPhone iPad, laptop allemaal geven ze dezelfde foutmelding. Je zou dan denken dat het dan of aan de ingevulde gegevens of aan de bij Lynk & co opgenomen gegevens moet liggen maar die bevestigen dat het daar niet aan ligt.

• hradjab
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 11:31
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik werd gebeld door Lynk & Co om geen order meer te plaatsen. Ze zijn achter de schermen bezig om het uit te zoeken.

• Ruytertje
Tebs schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:53:
Incognito, verschillende browsers, cookies, iPhone iPad, laptop allemaal geven ze dezelfde foutmelding. Je zou dan denken dat het dan of aan de ingevulde gegevens of aan de bij Lynk & co opgenomen gegevens moet liggen maar die bevestigen dat het daar niet aan ligt.
Wat is exact de foutmelding die je krijgt en op welk punt krijg je die?

• hradjab
Ruytertje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Wat is exact de foutmelding die je krijgt en op welk punt krijg je die?
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg foutmelding PAW-007. Dit is bij de laatste stap waar ik mijn CC gegevens invul en de order probeer te bevestigen. Ik heb ook alles zoals Tebs heeft aangegeven geprobeerd.

• Ruytertje
hradjab schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg foutmelding PAW-007. Dit is bij de laatste stap waar ik mijn CC gegevens invul en de order probeer te bevestigen. Ik heb ook alles zoals Tebs heeft aangegeven geprobeerd.
Als het is wat ik denk dat het is, kun je vanaf jouw locatie alles proberen maar hetzelfde probleem houden. Probeer het formulier bij iemand anders in te vullen, die als het kan ook een andere internet aanbieder heeft. Redelijke kans dat het dan wel goed werkt. Overigens, welke internet aanbieder gebruik je?

• hradjab
Ruytertje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Als het is wat ik denk dat het is, kun je vanaf jouw locatie alles proberen maar hetzelfde probleem houden. Probeer het formulier bij iemand anders in te vullen, die als het kan ook een andere internet aanbieder heeft. Redelijke kans dat het dan wel goed werkt. Overigens, welke internet aanbieder gebruik je?
Ik heb thuis KPN als aanbieder , ik heb het trouwens ook via 4G geprobeerd en ook dan zelfde foutmelding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruytertje
hradjab schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Ik heb thuis KPN als aanbieder , ik heb het trouwens ook via 4G geprobeerd en ook dan zelfde foutmelding.
4G is geen aanbieder maar als je gebrand bent op een oplossing zou ik toch eens bij een ander een poging wagen. Succes in ieder geval. Ik krijg net een telefoontje dat ik hem volgende week op kan halen waaruit blijkt dat mijn bestelling wel was doorgekomen ;)

• hradjab
Ruytertje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:49:
[...]

4G is geen aanbieder maar als je gebrand bent op een oplossing zou ik toch eens bij een ander een poging wagen. Succes in ieder geval. Ik krijg net een telefoontje dat ik hem volgende week op kan halen waaruit blijkt dat mijn bestelling wel was doorgekomen ;)
Thnx voor de tip, ik ga het proberen. Goed om te horen dat het bij jou wel is gelukt!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 18-09 09:45
Ik ben een fanatieke 1Password-gebruiker, en krijg soms foutmeldingen als ik plak in plaats van typ. Dat al geprobeerd?

• dennis.passage
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-09 20:48
Vorige week vrijdag mijn auto mogen ophalen! Had me al redelijk op tijd ingeschreven en al een tijdje terug een invite ontvangen. Ik kon toen na een maand wachten mijn auto ophalen. Wel nog 1 week uitstel gehad (auto was nog niet klaar), maar hij staat er :-)

Enkele puntjes na een paar dagen rijden:
- Net als @rolandmegens al melde hoor ik aan de bestuurderskant een gesuis. Zou wellicht aan de laadpoort kunnen liggen, want aan de bijrijders kant hoor je dit weer niet
- App werkt niet echt soepel. Auto was eerst niet goed aangemeld, nu wel. Laad status weerspiegelt niet de daadwerkelijke status, setup voor autodelen gooide me er ook een paar keer uit
- Net als @m_a_rnix noemt had ik problemen met mijn password manager. Velden lijken dit niet goed over te nemen/in te vullen

Heb mijn accu nog niet kunnen laden, hij hangt nu aan de laadpaal en kijk even hoe ver die komt... had wat gedonder met niet werkende laadpassen. Auto rijdt verder als een zonnetje en het interieur en de bouwkwaliteit is echt goed. Ik reed hiervoor een Tesla model 3 en die is toch wat minder chique afgewerkt dan deze auto. Ben erg benieuwd hoe deze wagen het op lange afstanden gaat doen, toch maar een vakantie plannen ;-)

NB: gisteren accu volledig kunnen opladen. Denk dat ze al een fix hiervoor hebben doorgevoerd bij nieuwe auto's.

[Voor 9% gewijzigd door dennis.passage op 28-07-2021 09:03. Reden: acculaden toegevoegd]

• meermarco
Als je de auto opent en snel start en dan in z’n achteruit zet loopt het hele systeem vast. Uitzetten. 10 min wachten en opnieuw starten enzo en alles werkt weer. Blijkbaar bekend issue. Laadt niet verder dan 70 procent, maar blijft wel 2 ampère stroom gebruiken. Kan een dure dag worden als je dat niet weet.

Voor de rest een top auto. Ook benzine verbruik zonder volle accu is prima. Zo’n 1/18

• Tebs
m_a_rnix schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:08:
Ik ben een fanatieke 1Password-gebruiker, en krijg soms foutmeldingen als ik plak in plaats van typ. Dat al geprobeerd?
Bedankt voor het meedenken : WiFi van Ziggo, 5G KPN en 4G t-mobile geprobeerd, zelfde foutmelding. Alle gegevens inclusief wachtwoord en login handmatig ingegeven. Nog altijd de foutmelding.

• Peter Vinke
  • Laatst online: 14:33
Tebs schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 05:24:
[...]

Bedankt voor het meedenken : WiFi van Ziggo, 5G KPN en 4G t-mobile geprobeerd, zelfde foutmelding. Alle gegevens inclusief wachtwoord en login handmatig ingegeven. Nog altijd de foutmelding.
Misschien “vreemde tekens” in je wachtwoord? Eerst even je ww aanpassen en dan nogmaals proberen?

2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200. PVoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=36875 SolarEdge Dashboard&Layout: http://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/public?name=PieVie#/dashboard

• Tebs
Wachtwoord gaat goed, die heb ik bij de eerste foutmelding veranderd om fouten daarin uit te sluiten. ik kom tot aan het laatste scherm nu.

• proNL
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 18-09 21:24
meermarco schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:24:
Als je de auto opent en snel start en dan in z’n achteruit zet loopt het hele systeem vast. Uitzetten. 10 min wachten en opnieuw starten enzo en alles werkt weer. Blijkbaar bekend issue. Laadt niet verder dan 70 procent, maar blijft wel 2 ampère stroom gebruiken. Kan een dure dag worden als je dat niet weet.

Voor de rest een top auto. Ook benzine verbruik zonder volle accu is prima. Zo’n 1/18
1 liter op 18 kilometer zonder volle accu? Ik neem aan dat je dan nog wel wat acculading hebt en hybride rijdt toch? Puur op benzine rij ik ongeveer 1 op 12 (netjes de cruise control op 100km/u op de snelweg) , wat redelijk normaal is voor zo'n grote en zware auto. 1 op 18 puur op benzine zou heel bijzonder zijn :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-09 12:32
Net weer even geïnformeerd op de chat. Ik val in de categorie mensen die aangemeld zijn in juni/juli 2021 en die hebben nu de indicatie voor levering eind van het jaar/begin 2022. Dus dat is wel opgeschoven t.o.v. 'rond september' helaas. Wel werd er gezegd dat ik ervan uit kan gaan een nieuwe auto te krijgen, dus geen gebruikte. Ter info..

Nog een vraagje: hoe zit het met de financiële check? Moet je salarisgegevens en bankafschriften inleveren? Of wordt de check meer 'algemeen' op de achtergrond gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:51
Technomancer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:53:
Net weer even geïnformeerd op de chat. Ik val in de categorie mensen die aangemeld zijn in juni/juli 2021 en die hebben nu de indicatie voor levering eind van het jaar/begin 2022. Dus dat is wel opgeschoven t.o.v. 'rond september' helaas. Wel werd er gezegd dat ik ervan uit kan gaan een nieuwe auto te krijgen, dus geen gebruikte. Ter info..

Nog een vraagje: hoe zit het met de financiële check? Moet je salarisgegevens en bankafschriften inleveren? Of wordt de check meer 'algemeen' op de achtergrond gedaan?
Ah das jammer, zit zelf ook in de wachtlijst vanaf juli, in de mail september, bij de proefrit oktober, nu dus maar uitgaan van hopelijk dit jaar nog... Als ze sneller konden zouden ze het vast doen.. dus maar braaf geduld hebben. Proefrit was overtuigend genoeg om wat geduld op te brengen gelukkig. 8)

• Ruytertje
Technomancer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:53:
.... Nog een vraagje: hoe zit het met de financiële check? Moet je salarisgegevens en bankafschriften inleveren? Of wordt de check meer 'algemeen' op de achtergrond gedaan?
Er is geen noodzaak voor een 'financiële check' want je leent geen geld en je gaat geen langlopende verplichting aan. Je betaalt per maand vooruit. Als je niet betaalt, komen ze de auto gewoon bij je ophalen :)

• Technomancer
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-09 12:32
Ruytertje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Er is geen noodzaak voor een 'financiële check' want je leent geen geld en je gaat geen langlopende verplichting aan. Je betaalt per maand vooruit. Als je niet betaalt, komen ze de auto gewoon bij je ophalen :)
Ah, mooi. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er wel een (dubieuze) check werd uitgevoerd.

• Tebs
[...]

Dat zou inderdaad het geval moeten zijn, immers bij een huurauto heb je die ook niet, hooguit een rijbewijs check in Elena.

Maar dat blijkt hier niet het geval, zojuist te horen gekregen dat de foutmelding een afwijzing is in de credit check. Bij navraag en erop wijzend dat er toch echt niets in kan staan wat in een afwijzing kan resulteren te horen gekregen dat ze pas in de toekomst hier inzage in krijgen en nu niets anders kunnen dan afwijzen.

Ook verwijzing naar de door mij opgevraagde gegevens (die overigens blanco zijn) heeft niet geholpen. Overigens zijn ze net overgestapt naar Arvato…

• Rmaxx
Ergens eerder in dit forum is via hun finance afdeling dit wel opgelost voor iemand. Erg bot om op 'computer says No' iemand niet verder te kunnen helpen... dan ben je wellicht toch beter af bij een ouderwetse dealer :/

• Ruytertje
Tebs schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Dat zou inderdaad het geval moeten zijn, immers bij een huurauto heb je die ook niet, hooguit een rijbewijs check in Elena.

Maar dat blijkt hier niet het geval, zojuist te horen gekregen dat de foutmelding een afwijzing is in de credit check. Bij navraag en erop wijzend dat er toch echt niets in kan staan wat in een afwijzing kan resulteren te horen gekregen dat ze pas in de toekomst hier inzage in krijgen en nu niets anders kunnen dan afwijzen.

Ook verwijzing naar de door mij opgevraagde gegevens (die overigens blanco zijn) heeft niet geholpen. Overigens zijn ze net overgestapt naar Arvato…
Een creditcheck. Dit lijkt me dan een zaak vanuit de creditcardmaatschappij en niet een kwestie van kredietwaardigheid BKR. Een loonstrook zoals hier genoemd komt niet in beeld. Wat is Arvato behalve een mediadivisies van Bertelsmann ?

• meermarco
[...]

Er wordt wel een check gedaan. Geen idee wat die exact inhoudt. Dat lijkt niemand te weten :/)

• Tebs
Ruytertje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Een creditcheck. Dit lijkt me dan een zaak vanuit de creditcardmaatschappij en niet een kwestie van kredietwaardigheid BKR. Een loonstrook zoals hier genoemd komt niet in beeld. Wat is Arvato behalve een mediadivisies van Bertelsmann ?
Bij navraag geven ze aan dat ze kijken naar : inkomen, openstaande schulden, betaal geschiedenis. Het probleem is dat inkomen allereerst niet iets is wat bekend is bij Arvato bijvoorbeeld. Ook betaal geschiedenis en “openstaande schulden” kan hier niet van toepassing zijn. Bovendien: het is de vraag met welke modellen ze werken om deze “score” te berekenen. En ja inderdaad een loonstrook komt niet in beeld, dat was in dit geval zelfs meer voor de hand liggend geweest.

• Rmaxx
Tebs schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:08:
[...]

Bij navraag geven ze aan dat ze kijken naar : inkomen, openstaande schulden, betaal geschiedenis. Het probleem is dat inkomen allereerst niet iets is wat bekend is bij Arvato bijvoorbeeld. Ook betaal geschiedenis en “openstaande schulden” kan hier niet van toepassing zijn. Bovendien: het is de vraag met welke modellen ze werken om deze “score” te berekenen. En ja inderdaad een loonstrook komt niet in beeld, dat was in dit geval zelfs meer voor de hand liggend geweest.
euh.. ok en nu? :?

(Ik ga er gemakshalve even vanuit dat jij creditwaardig genoeg bent, maar nu tegen een muur loopt?)

• Tebs
Rmaxx schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:44:
[...]

euh.. ok en nu? :?

(Ik ga er gemakshalve even vanuit dat jij creditwaardig genoeg bent, maar nu tegen een muur loopt?)
Inderdaad had uit voorzorg eerder al mijn gegevens opgevraagd (weet je in ieder geval wat er in staat) was blanco! Aan het inkomen kan het niet liggen, en kunnen ze bij Lynkco ook niet zien lijkt mij. Ik heb een mail uitgezet en laat hier even een update achter zodra ik meer weet.

• meermarco
proNL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:35:
[...]

1 liter op 18 kilometer zonder volle accu? Ik neem aan dat je dan nog wel wat acculading hebt en hybride rijdt toch? Puur op benzine rij ik ongeveer 1 op 12 (netjes de cruise control op 100km/u op de snelweg) , wat redelijk normaal is voor zo'n grote en zware auto. 1 op 18 puur op benzine zou heel bijzonder zijn :*)
Als de accu leeg is fungeert de accu is hybride idd. Snelweg en 80 wegen. Zonder volle accu (dus puur electrische range was nog 0) reed is idd 1 op 18. Dus zonder ooit te laden kan je deze auto circa 1/18 rijden zonder al teveel moeite.

• Ruytertje
meermarco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:21:
[...]
Als de accu leeg is fungeert de accu is hybride idd. Snelweg en 80 wegen. Zonder volle accu (dus puur electrische range was nog 0) reed is idd 1 op 18. Dus zonder ooit te laden kan je deze auto circa 1/18 rijden zonder al teveel moeite.
Omdat ook ik net als @proNL een benzineverbruik van 1:18 zeer onwaarschijnlijk vond, heb ik gekeken naar de ervaring met de Volvo xc40 Recharge T5. Deze heeft exact dezelfde motorisatie als de Lynk & co 01 nu ook heeft met alleen een kleinere accu. Dat laatste is in deze context niet van belang.
Autozine heeft in juni 2020 de Volvo xc40 recharge T5 uitvoerig getest en in de vele andere testen die ik gezien heb, benoemde alleen zij expliciet het benzineverbruik zonder en met ondersteuning van de elektromotor.

"... In theorie kan de XC40 T5 Recharge 54 km afleggen op een volle batterij (45 km voor de T4). In de praktijk is dit, onder gunstige weersomstandigheden, iets meer dan 40 km. Wanneer alleen op de benzinemotor wordt gereden en de bijdrage van de elektromotor nul is (lege accu), bedraagt het verbruik ongeveer 1 op 12. Dit verbruik halveert wanneer de accu is geladen en de elektromotor regelmatig kan bijspringen...."

Dus; een benzineverbruik zonder elektrische ondersteuning van 1:18 is niet haalbaar. Bij lange na niet zelfs.

• El Polo Diablo
Ik heb helaas nog steeds niks gehoord mbt maken van afspraak voor levering. Ook meerdere malen contact gezocht en als ik al antwoord kreeg was het, heb geduld je wordt vanzelf gebeld.

Als ik in mijn account gegevens kijk onder membershipdetails staat daar al wel een chassisnummer. Op basis van chassisnummer kan je helaas niet zoveel vinden over de status van de auto. Maar er lijkt in ieder geval al wel eentje gereserveerd te zijn.

• Rmaxx
Ruytertje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:39:
[...]

Omdat ook ik net als @proNL een benzineverbruik van 1:18 zeer onwaarschijnlijk vond, heb ik gekeken naar de ervaring met de Volvo xc40 Recharge T5. .....
Dus; een benzineverbruik zonder elektrische ondersteuning van 1:18 is niet haalbaar. Bij lange na niet zelfs.
Zegt hij niet juist dat hij 1:18 haalt als de accu als mildhybrid werkt? In de praktijk heb je altijd wat stroom over in de accu en regenereer je ook bij remmen. 1:15 met zo'n zware en hoge auto is overigens bijna net zo ongeloofwaardig met alleen een 1.5 3pitter als je het mij vraagt _/-\o_

• meermarco
[...]

Omdat ook ik net als @proNL een benzineverbruik van 1:18 zeer onwaarschijnlijk vond, heb ik gekeken naar de ervaring met de Volvo xc40 Recharge T5. Deze heeft exact dezelfde motorisatie als de Lynk & co 01 nu ook heeft met alleen een kleinere accu. Dat laatste is in deze context niet van belang.
Autozine heeft in juni 2020 de Volvo xc40 recharge T5 uitvoerig getest en in de vele andere testen die ik gezien heb, benoemde alleen zij expliciet het benzineverbruik zonder en met ondersteuning van de elektromotor.

"... In theorie kan de XC40 T5 Recharge 54 km afleggen op een volle batterij (45 km voor de T4). In de praktijk is dit, onder gunstige weersomstandigheden, iets meer dan 40 km. Wanneer alleen op de benzinemotor wordt gereden en de bijdrage van de elektromotor nul is (lege accu), bedraagt het verbruik ongeveer 1 op 12. Dit verbruik halveert wanneer de accu is geladen en de elektromotor regelmatig kan bijspringen...."

Zijn dat dezelfde ‘journalisten’ die klagen over een 5 serie dat ie toch iets minder ‘scherp’ door de bochten gaat dan gehoopt. En dat de nieuwe auto toch wel wat herrie maakt bij 120km/u en wind tegen. Terwijl als je het zelf probeert je niks hoort?

Was best simpel. Had geen geladen accu. (Kan dus niet puur electrisch rijden. Bereik was 0km) Getankt. Vervolgens 900km gereden over 50-80-100 wegen (snelweg dus voor 1900 in de avond) toen weer getankt. En toen verbruik gemeten.

Maar de accu fungeert idd wel als hybrid als het ware. Dus zeg maar a la Prius.

Overigens heb je deze auto ook in sommige landen zonder ‘accu’. En daar rijdt ie 6.6/100. Dus als hybrid rond de 1/18 is zo gek niet.

[Voor 7% gewijzigd door meermarco op 29-07-2021 09:35]

• proNL
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 18-09 21:24
Rmaxx schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Zegt hij niet juist dat hij 1:18 haalt als de accu als mildhybrid werkt? In de praktijk heb je altijd wat stroom over in de accu en regenereer je ook bij remmen. 1:15 met zo'n zware en hoge auto is overigens bijna net zo ongeloofwaardig met alleen een 1.5 3pitter als je het mij vraagt _/-\o_
Klopt helemaal. Ik kan verzekeren dat 1 liter benzine op 12 kilometer (maximaal 13 kilometer) heel normaal is voor de L&C 01 en dat vind ik ook heel normaal voor zo'n auto. We hebben hier nu al een maand of 3 twee L&C 01's in gebruik en meer dan 6500 kilometer gereden, dus het is echt gewoon het verbruik in de praktijk (bij leeggereden of niet opgeladen accu). En dan heb ik het dus over het verbruik als ik gewoon 150 tot 250 kilometer afstand met een gangetje van 107 km/u met de cruise control aan rij.

Ons gemiddelde verbruik is natuurlijk veel lager, omdat we na elke rit de accu's weer volladen en dus bijna altijd de eerste 55 kilometer puur elektrisch rijden.

• Rmaxx
350 op kenteken sinds gisteren.... https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Lynk-Co/a4sm-gird

• svennn
  • Laatst online: 18-09 12:14
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:08:
Welke mail heb je gekregen na het inschrijven? Is dat de "gefeliciteerd je staat op de lijst" email?
Ik heb deze al ontvangen op 29-10-2020, en ik woon in Amsterdam. Toch maar even navragen hoe dat zit.

• El Polo Diablo
svennn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:05:
[...]

Welke mail heb je gekregen na het inschrijven? Is dat de "gefeliciteerd je staat op de lijst" email?
Ik heb deze al ontvangen op 29-10-2020, en ik woon in Amsterdam. Toch maar even navragen hoe dat zit.
Nee, de ‘we hebben je bestelling ontvangen’ mail na het plaatsen van de order nav de mail ‘ Het is tijd om je 01 te bestellen!’.

• rolandmegens
[...]

Ik heb de eerste week dat ik de Lynk had niet kunnen opladen. Volgens het systeem heb ik toen zo'n 400-500km gereden met gemiddeld 1:15.
Dus of het systeem klopt niet, of 1:15 is wel echt fatsoenlijk te halen.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee