Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 09:57
meermarco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:18:
Dankjewel. Dacht dat de garage daar nogal klein was. Valt mee dus -)
Nou dan vergis je want hij is 5 lagen diep dus erg groot :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:42
Dankjewel. Zin in. Kan niet wachten. Nog 2 weken ofzo. Dat mooie Google datastudio overzicht zegt nog steeds slechts 177 auto's op kenteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:02:
Dankjewel. Zin in. Kan niet wachten. Nog 2 weken ofzo. Dat mooie Google datastudio overzicht zegt nog steeds slechts 177 auto's op kenteken...
Ja kan ook niet wachten alleen duurt het voor mij nog wel even denk ik begin mei pas aangemeld. Zeiden pas nog wel juli maar geloof ik niets van.

Ja RDW blijft ook apart dat die niet geüpdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Fibrenl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Ja kan ook niet wachten alleen duurt het voor mij nog wel even denk ik begin mei pas aangemeld. Zeiden pas nog wel juli maar geloof ik niets van.

De updates wat betreft wanneer etc is waardeloos. Had ik echt beter verwacht. Maar ja, voor zoo'n goede deal kon ik gelukkig wachten. Maar als je 'haast' hebt snap ik goed dat mensen verder kijken.

De combinatie makkelijk op te zeggen en de auto maakt het scherp. Als jij je wilt vastleggen voor 4 jaar, is een Kona bijvoorbeeld goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:22:
[...]

De updates wat betreft wanneer etc is waardeloos. Had ik echt beter verwacht. Maar ja, voor zoo'n goede deal kon ik gelukkig wachten. Maar als je 'haast' hebt snap ik goed dat mensen verder kijken.

De combinatie makkelijk op te zeggen en de auto maakt het scherp. Als jij je wilt vastleggen voor 4 jaar, is een Kona bijvoorbeeld goedkoper.
Nee ik heb gelukkig geen haast, vindt de kona niet mooi. Maar snap alleen niet dat in de laatste mail die we hebben gehad dat je kon aangeven juli,augustus, september of van de deal afzien. Het voor de meeste stil blijft en ik zelf denk dat ik september of einde van het jaar pas aan de buurt ben. Of er moeten tussen nu en eind juli nog 3 boten komen met 2000 auto's :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chouffe8
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-04-2023
Fibrenl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Ik heb me in april aangemeld en kreeg gisteren tijdens de proefrit (fijne auto trouwens...) te horen dat ik op zijn vroegst op september moet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martydejouwer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01 10:26
meermarco schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:55:
Goed voor jou. Nog niks gehoord :-( zou in Juni zitten
Ik tot op heden ook nog niets zeker teveel contact gehad met de klantenservice 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05 15:17
meermarco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:02:
Het wachten is nu nog lastiger gezien we een datum hebben, ik mag volgende week. Ben erg benieuwd of het deze keer ook echt gaat lukken, heb nog geen kenteken op de mail gehad, al kan dat natuurlijk vrij rap geregeld worden.

Hoop ook dat de auto's voor de rest goed zijn, niet dat we straks met van die kleine dingen zitten (zoals iemand op FB die nu blijkbaar een aanloper heeft aan de rechter zijde waardoor er een hoog fluit geluid ontstaat bij het rijden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Raylan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Het wachten is nu nog lastiger gezien we een datum hebben, ik mag volgende week. Ben erg benieuwd of het deze keer ook echt gaat lukken, heb nog geen kenteken op de mail gehad, al kan dat natuurlijk vrij rap geregeld worden.

Hoop ook dat de auto's voor de rest goed zijn, niet dat we straks met van die kleine dingen zitten (zoals iemand op FB die nu blijkbaar een aanloper heeft aan de rechter zijde waardoor er een hoog fluit geluid ontstaat bij het rijden)
Je zou zeggen dat het op kenteken zetten moet lukken. Alle afspraken staan nu al gepland.

En die man op FB ken ik ja (nou ja van FB :-)) die heeft echt enkel ellende met zijn auto. En nog koop ook. Ik ‘begreep’ dat ze juist alles later leverde om een nieuwere software versie erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-11-2023
Fibrenl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Afleveren is gewoon op Rokin auto staat dan netjes in de garage.
De auto staat niet in de parkeergarage aan het Rokin hoor. Ze hebben een aantal plekken in een privé parkeergarage in de Reguliersdwarsstraat, op circa 5 minuten lopen. Je moet je dus melden aan het Rokin en dan loopt iemand met je mee om de auto op te halen bij die parkeergarage.

Zo ging het bij mij (alweer een maandje geleden) en ik neem aan nu nog steeds...

[ Voor 11% gewijzigd door proNL op 23-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desers
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
chouffe8 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ik heb me in april aangemeld en kreeg gisteren tijdens de proefrit (fijne auto trouwens...) te horen dat ik op zijn vroegst op september moet rekenen.
Heb me in maart ingeschreven, maar zal ook niet voor september aan de beurt zijn schat ik in. Inmiddels doorgeschakeld naar Volvo (Care by Volvo), iets minder flexibel (3 maanden opzegtermijn), duurder en iets minder fraai, maar in ieder geval kan ik er op bouwen. Dan zien we daarna wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Hoop toch echt dat ze nog een achterstand hebben zijn er namelijk 10 bij geplaatst.
https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC
Mega boot 10 auto's hahhaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-05 21:15
Desers schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Heb me in maart ingeschreven, maar zal ook niet voor september aan de beurt zijn schat ik in. Inmiddels doorgeschakeld naar Volvo (Care by Volvo), iets minder flexibel (3 maanden opzegtermijn), duurder en iets minder fraai, maar in ieder geval kan ik er op bouwen. Dan zien we daarna wel weer verder.
Welke versie (T4 of T5) en wat is de levertijd van de XC40 via CbV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
Oizo1981 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Welke versie (T4 of T5) en wat is de levertijd van de XC40 via CbV?
Check de website verschilt per uitvoering maar bijaantal rijden binnen 30 dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Dracula schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Check de website verschilt per uitvoering maar bijaantal rijden binnen 30 dagen
Alleen de Recharge pure electric T8 is volledig elektrisch binnen een maand te rijden maar is ook significant duurder als de 01. Bij de T4 en T5 plug-in hybrides staat 2-4 mnd levertijd. Aangezien dat een vrij ruime marge is was ik benieuwd of @Desers daar iets meer over kon zeggen.

Ontopic: gisteren 10 auto’s op kenteken. Benieuwd of die trend doorzet of dat het nu weer 2 weken stil blijft 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 24-06-2021 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chouffe8
Desers schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb op dit moment een XC40 via Care by Volvo. Bevalt echt uitstekend! De redenen om toch over te stappen zijn de nog grotere flexibiliteit en de lagere kosten. Al begin ik over de kosten te twijfelen. De XC40 is inclusief winterbanden en trekhaak nu €759 bij 20k kilometers. Dat zal bij L&C vermoedelijk rond de €650 komen denk ik als ik €30 voor trekhaak en €30 voor winterbanden en €0,15 per extra kilometer meereken.

Ok, bijna €110 verschil is wel serieus geld natuurlijk, maar de service bij Volvo is subliem tot nu toe. Dat is ook wat waard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Hier nog iemand die (pas) sinds een paar weken bekend is met het fenomeen Lynk & Co en enthousiast is geworden :) Aangemeld als potentiele member en interesse in het maandelijkse abonnement. Kreeg te horen dat er in september meer nieuws komt, dus ik ga er maar van uit dat het nog wel maanden gaat duren voor ik aan de beurt kom. Wellicht binnenkort een proefrit proberen te plannen.

Verder een beetje dezelfde vragen nog (na doorlezen van complete topic) over bijv. schade/eigen risico (gevraagd via mail maar geen antwoord gekregen), winterbanden (komt regeling voor), maandprijs bij een gebruikte auto (blijft dit 500 of wordt dit minder als je een auto krijgt met al flink wat km's?), onderhoud + vervangend vervoer ('wij regelen alles, als het lang duurt dan krijg je vervangende auto'), software-updates, etc.

Nog veel dingen staan zo te zien in de kinderschoenen, maar heb wel de indruk dat ze het serieus menen en echt hun best voor je zullen doen. Ik heb de auto nog niet in het echt gezien maar zo op papier en op de foto ziet het er geweldig uit voor deze prijs per maand. Ik vind het vooral interessant omdat je op deze manier als het goed is geen BKR-registratie krijgt en omdat je het zo weer op kunt zeggen. Ben vooral benieuwd hoe ver je echt kunt komen op alleen elektrisch rijden en in hoeverre je dit kunt bijladen tijdens het rijden. Als we straks weer naar kantoor gaan (2x 50 km op een dag in mijn geval) dan zou ik bijv. de heenweg elektrisch kunnen rijden en de terugweg op benzine. Benzine is momenteel erg duur en deze auto is (vermoed ik) niet enorm zuinig, dus het zou wel fijn zijn als je toch een aardig eindje op 'stroom' kunt rijden. We gaan het in de gaten houden, ben erg enthousiast en mijn vriendin ook :) Het idee voor nu is om te hopen op een gloednieuwe auto en die dan gewoon langere tijd volledig voor onszelf te gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Technomancer op 24-06-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Er waren vele plannen. Ook nog een minder flexibele versie (PL) voor een lager bedrag en meer Km etc. Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Op FB zijn er al enkele gebruikers. Ik begreep dat je electrisch echt wel rond de 70km kan halen. Bij de Volvo d6 haalde ik altijd 45-48km. Deze accu is een stukje groter. Dus een grote plus. Wat het verbruik is als de accu leeg is, is een goede vraag. Volgens mij alsnog 1/15 ofzo. Maar dat weet ik niet exact. 1/15 lijkt me erg positief voor een SUV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chouffe8
meermarco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:52:
Er waren vele plannen. Ook nog een minder flexibele versie (PL) voor een lager bedrag en meer Km etc. Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Op FB zijn er al enkele gebruikers. Ik begreep dat je electrisch echt wel rond de 70km kan halen. Bij de Volvo d6 haalde ik altijd 45-48km. Deze accu is een stukje groter. Dus een grote plus. Wat het verbruik is als de accu leeg is, is een goede vraag. Volgens mij alsnog 1/15 ofzo. Maar dat weet ik niet exact. 1/15 lijkt me erg positief voor een SUV
Mijn xc40 heeft volgens mij dezelfde motor, alleen een kleinere accu. Ik haal daarmee 35-38 km elektrisch en op enkel benzine 1 op 14 ongeveer. De L&C zou dus ook wel 1 op 14 moeten kunnen halen. En 65 elektrisch moet ook wel kunnen denk ik. Als dat echt 70 is zou dat heel mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• proNL
Technomancer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:35:
Hier nog iemand die (pas) sinds een paar weken bekend is met het fenomeen Lynk & Co en enthousiast is geworden :) Aangemeld als potentiele member en interesse in het maandelijkse abonnement. Kreeg te horen dat er in september meer nieuws komt, dus ik ga er maar van uit dat het nog wel maanden gaat duren voor ik aan de beurt kom. Wellicht binnenkort een proefrit proberen te plannen.

Verder een beetje dezelfde vragen nog (na doorlezen van complete topic) over bijv. schade/eigen risico (gevraagd via mail maar geen antwoord gekregen), winterbanden (komt regeling voor), maandprijs bij een gebruikte auto (blijft dit 500 of wordt dit minder als je een auto krijgt met al flink wat km's?), onderhoud + vervangend vervoer ('wij regelen alles, als het lang duurt dan krijg je vervangende auto'), software-updates, etc.

Nog veel dingen staan zo te zien in de kinderschoenen, maar heb wel de indruk dat ze het serieus menen en echt hun best voor je zullen doen. Ik heb de auto nog niet in het echt gezien maar zo op papier en op de foto ziet het er geweldig uit voor deze prijs per maand. Ik vind het vooral interessant omdat je op deze manier als het goed is geen BKR-registratie krijgt en omdat je het zo weer op kunt zeggen. Ben vooral benieuwd hoe ver je echt kunt komen op alleen elektrisch rijden en in hoeverre je dit kunt bijladen tijdens het rijden. Als we straks weer naar kantoor gaan (2x 50 km op een dag in mijn geval) dan zou ik bijv. de heenweg elektrisch kunnen rijden en de terugweg op benzine. Benzine is momenteel erg duur en deze auto is (vermoed ik) niet enorm zuinig, dus het zou wel fijn zijn als je toch een aardig eindje op 'stroom' kunt rijden. We gaan het in de gaten houden, ben erg enthousiast en mijn vriendin ook :) Het idee voor nu is om te hopen op een gloednieuwe auto en die dan gewoon langere tijd volledig voor onszelf te gaan rijden.
Ik rij nu ongeveer 6 weken in mijn 01 en ik rij ongeveer 65 kilometer puur elektrisch als ik met de cruise control op 105km/u over de snelweg rij. In de stad is het iets minder, maar ik schat ongeveer 55 kilometer.

Gewoon elektrisch naar kantoor rijden, daar opladen (ongeveer 4,5 uur) en dan weer elektrisch terug. Moet er wel een laadpaal in de buurt zijn natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desers
Oizo1981 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Alleen de Recharge pure electric T8 is volledig elektrisch binnen een maand te rijden maar is ook significant duurder als de 01. Bij de T4 en T5 plug-in hybrides staat 2-4 mnd levertijd. Aangezien dat een vrij ruime marge is was ik benieuwd of @Desers daar iets meer over kon zeggen.

Ontopic: gisteren 10 auto’s op kenteken. Benieuwd of die trend doorzet of dat het nu weer 2 weken stil blijft 😂
Ik denk dat ik mazzel heb gehad; er was nog 1 xc40 T4 plugin beschikbaar. Die wordt momenteel door de dealer klaargemaakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raylan
Leuk voor de mensen die een review zoeken (gisteren op YT gezet dus recent)

YouTube: Lynk & Co 01 Review | Recharging ⚡️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Rare review. Geluid van de stem is slecht. Maar je krijgt hem/haar niet te horen. Ben ook wel benieuwd of die ’journey’ cam die naar voren wijst standaard aanstaat. (Als een dashcam) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Leuk om alle ervaringen te lezen hier. Ik ben zelf pas sinds een paar weken op de hoogte van het bestaan van deze auto. Ik zag er een voor de Jumbo staan in Culemborg. Later eens gaan opzoeken en toen was de interesse gewekt!

Ik rij nu in een Golf 7 (1.5, DSG) en overweg de overstap naar de 01. Zakelijk, of dat echte lease of het 500 euro abo wordt, weet ik nog niet. Vooral de kleur (Kurkuma Geel) van mijn Golfje ga ik zeker missen.
proNL schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Ik rij nu ongeveer 6 weken in mijn 01 en ik rij ongeveer 65 kilometer puur elektrisch als ik met de cruise control op 105km/u over de snelweg rij. In de stad is het iets minder, maar ik schat ongeveer 55 kilometer.

Gewoon elektrisch naar kantoor rijden, daar opladen (ongeveer 4,5 uur) en dan weer elektrisch terug. Moet er wel een laadpaal in de buurt zijn natuurlijk :)
Dat is goeie info. Ik heb klanten in een radius van ongeveer 60km rondom Amsterdam, dus het zou mooi zijn als ik daar zoveel mogelijk elektrisch naartoe kan.

Wat ik me ook afvraag, is wat het verbruik in hybide stand is, voor de langere afstanden. Met mijn Golfje op de cruisecontrol doe ik ongeveer 1 op 19. Met was elektrische hulp zou zo'n 01 ook best zuinig moeten kunnen zijn, lijkt me.

Inmiddels heb ik er drie in het wild gezien. Gister eentje met haast op de A2 bij Nieuwegein richting het zuiden, en eerder deze week aan op de Amstelveense weg in Amsterdam.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:40:
Leuk om alle ervaringen te lezen hier. Ik ben zelf pas sinds een paar weken op de hoogte van het bestaan van deze auto. Ik zag er een voor de Jumbo staan in Culemborg. Later eens gaan opzoeken en toen was de interesse gewekt!

Ik rij nu in een Golf 7 (1.5, DSG) en overweg de overstap naar de 01. Zakelijk, of dat echte lease of het 500 euro abo wordt, weet ik nog niet. Vooral de kleur (Kurkuma Geel) van mijn Golfje ga ik zeker missen.

[...]

Dat is goeie info. Ik heb klanten in een radius van ongeveer 60km rondom Amsterdam, dus het zou mooi zijn als ik daar zoveel mogelijk elektrisch naartoe kan.

Wat ik me ook afvraag, is wat het verbruik in hybide stand is, voor de langere afstanden. Met mijn Golfje op de cruisecontrol doe ik ongeveer 1 op 19. Met was elektrische hulp zou zo'n 01 ook best zuinig moeten kunnen zijn, lijkt me.

Inmiddels heb ik er drie in het wild gezien. Gister eentje met haast op de A2 bij Nieuwegein richting het zuiden, en eerder deze week aan op de Amstelveense weg in Amsterdam.
De hybride stand werkt wat anders dan bij andere merken. In principe rij je gewoon 100% elektrisch, tot de accu's bijna leeg zijn en dan schakel je over naar benzine. Als je elektrisch rijdt, wordt de benzinemotor alleen bijgeschakeld als je flink hard optrekt, of als de motor nog koud is.

Wat het verbruik in de hybride stand is, ligt er dus helemaal aan hoe ver je rijdt. Als ik 75 kilometer ga rijden ben ik ongeveer 1 liter benzine kwijt, maar dan zijn de accu's leeg ;)

Als de accu's leeg zijn en ik dus bijna alleen maar op benzine rij, is het verbruik trouwens wel behoorlijk hoog. Ik heb het niet bijgehouden, maar ik schat dat ik dan 1 op 10 of maximaal 1 op 12 rij. Het is ook een grote en zware auto natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@ProNL: Dat klinkt alsof ze dezelfde methode aanhouden als Volkswagen. BMW is daar iets prettiger in die op basis van je navigatiesysteem en de snelheid er flexibeler in is door rond de 100 km/u eerder de verbrandingsmotor in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
proNL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Als de accu's leeg zijn en ik dus bijna alleen maar op benzine rij, is het verbruik trouwens wel behoorlijk hoog. Ik heb het niet bijgehouden, maar ik schat dat ik dan 1 op 10 of maximaal 1 op 12 rij. Het is ook een grote en zware auto natuurlijk...
Oei, dat is een stevig verbruik. Wederom goed om te weten. In mijn dagelijkse ritjes zal dat geen probleem zijn, maar als je een keer naar Milaan of Barcelona moet met de auto, dan hakt het er wel stevig in en raak je de winst van de dagelijkse ritjes snel weer kwijt.

Ik weet niet of dit nog zal / kan veranderen met updates, maar dit is wel iets om in de gaten te houden.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Oei, dat is een stevig verbruik. Wederom goed om te weten. In mijn dagelijkse ritjes zal dat geen probleem zijn, maar als je een keer naar Milaan of Barcelona moet met de auto, dan hakt het er wel stevig in en raak je de winst van de dagelijkse ritjes snel weer kwijt.

Ik weet niet of dit nog zal / kan veranderen met updates, maar dit is wel iets om in de gaten te houden.
Zelf heb ik de auto nog niet (volgende week ophalen) maar volgens meerdere reviews/bronnen is het verbruik rond de 1 op 14/15 met 105-110 op de snelweg. Denk dat je met langere afstanden misschien de keus moet maken om de elektra motor buiten schot te laten, dit doe je door de lading vast te houden tijdens een snelweg rit en zodra je deze verlaat, de elektra motor weer aanspreken.

Kan me goed begrijpen dat je in de stad op benzine makkelijk 1 op 10 rijd ;) 120+ zal dit verbruik ook wel hebben. Ah fijn, veel stekkeren 8)

Ga zelf met de auto richting Frankrijk zodra de kids vakantie hebben. Zal indd een stuk minder voordelig rijden dan mijn huidige Toyota maar qua maandelijkse kosten scheelt het me zeker 150 EUR pm.

[ Voor 8% gewijzigd door Raylan op 25-06-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
Raylan schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Zelf heb ik de auto nog niet (volgende week ophalen) maar volgens meerdere reviews/bronnen is het verbruik rond de 1 op 14/15 met 105-110 op de snelweg. Denk dat je met langere afstanden misschien de keus moet maken om de elektra motor buiten schot te laten, dit doe je door de lading vast te houden tijdens een snelweg rit en zodra je deze verlaat, de elektra motor weer aanspreken.

Kan me goed begrijpen dat je in de stad op benzine makkelijk 1 op 10 rijd ;) 120+ zal dit verbruik ook wel hebben. Ah fijn, veel stekkeren 8)

Ga zelf met de auto richting Frankrijk zodra de kids vakantie hebben. Zal indd een stuk minder voordelig rijden dan mijn huidige Toyota maar qua maandelijkse kosten scheelt het me zeker 150 EUR pm.
Ik rij minimaal 1x per week een afstand van 300 kilometer (150 heen en 150 terug) en zet de auto dan op 107 km/u op de cruise control. 1 op 14 of 15 red ik dan echt niet, zoals al gezegd kom ik dan maximaal op 1 op 12. Maar omdat ik op de heen- en terugreis de eerste 65 kilometer elektrisch rij (en dus circa 85 kilometer op benzine), zijn de kosten prima te overzien. Totaal heb ik al ongeveer 2300 kilometer gereden in minder dan 6 weken, ietsje te veel dus 8)

Het is trouwens echt wel een heerlijke auto om in te rijden hoor. Heb nog nooit gehad dat ik met zoveel plezier in de auto blijf stappen, elke keer weer!

[ Voor 5% gewijzigd door proNL op 25-06-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Zie steeds meer berichten over het leveren van auto's begint nu toch een beetje te lopen.
Zag nu teller op 199 staan en zag ook een bericht ergens dat er 600 auto's klaar staan in de haven. Weet niet of dit klopt maar we zullen zien.

En op 1/7 komt weer een nieuwe boot aan.

De persoon die dit meld werkt in de haven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVc82l0SQ75G1NUxz0wr681PqHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPuMFVX66Z4QQi2QR7FGeNbA.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zijn er mensen die langs de dealer moeten voor software update omdat over de air nu niet gaat ben benieuwd naar de verbeteringen.

[ Voor 58% gewijzigd door Fibrenl op 25-06-2021 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:46
Sinds vandaag interesse in de Lynk & Co, voornamelijk door het kunnen delen aangezien ik lang niet elke dag de auto nodig heb. Ik zie dat de app nog niet beschikbaar is, heeft iemand recente informatie over wanneer dit beschikbaar komt? Ben ook benieuwd hoe ze bekendheid bij het brede publiek gaan creëren zodat mensen ook weten dat de auto's te huren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Tjenok schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:43:
Sinds vandaag interesse in de Lynk & Co, voornamelijk door het kunnen delen aangezien ik lang niet elke dag de auto nodig heb. Ik zie dat de app nog niet beschikbaar is, heeft iemand recente informatie over wanneer dit beschikbaar komt? Ben ook benieuwd hoe ze bekendheid bij het brede publiek gaan creëren zodat mensen ook weten dat de auto's te huren zijn.
Tegen de tijd dat je er één hebt bemachtigd zal de app waarschijnlijk al maanden in gebruik zijn ;)

Nu dat de auto's uitrollen naar een breder publiek zie je ook dat de marketing activiteiten toegenomen zijn. Zodra er genoeg auto's rond rijden zullen ze zeker meer reclame gaan maken over het delen.

Dat doen ze trouwens al... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:46
Raylan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Tegen de tijd dat je er één hebt bemachtigd zal de app waarschijnlijk al maanden in gebruik zijn ;)

Nu dat de auto's uitrollen naar een breder publiek zie je ook dat de marketing activiteiten toegenomen zijn. Zodra er genoeg auto's rond rijden zullen ze zeker meer reclame gaan maken over het delen.

Dat doen ze trouwens al... 8)
Is het echt zo'n drama qua wachttijd? Ik heb eigenlijk per 1-9 een nieuwe auto nodig, maar dat gaat hem zo te horen sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Tjenok schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Is het echt zo'n drama qua wachttijd? Ik heb eigenlijk per 1-9 een nieuwe auto nodig, maar dat gaat hem zo te horen sowieso niet worden.
Lastig te zeggen, er schijnt elke week een lading voor Europa te komen. Dit moet verdeeld worden over 6 landen?

Dacht dat de huidige prognose sept-okt is maar je weet natuurlijk nooit of dit verschuift of dat er mensen zijn die toch niet willen. Als ik jou was zou ik morgen even chatten met Lynk en vragen wat de verwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desers
Tjenok schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Ik zou in ieder geval een alternatief plan maken... Sta zelf sinds begin maart op de wachtlijst, en voor september zal het voor mij ook niet worden. Ik verwacht eerder oktober / november. Maar dat is niet gebaseerd op officiele communicatie, da's puur een eigen inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Helaas heeft Lynk & Co hun zaken niet op orde. Gelozen voor levering in juli. Hoorde maar niets. Neem net contact op via de chat. Levering niet voor september en waarschijnlijk nog later. Uitermate teleurstellende communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
en wanneer heb je je ingeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
Basss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:50:
en wanneer heb je je ingeschreven?
Maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Ik was in 2020 al ingeschreven en was ook nog niet aan de beurt. Door de onduidelijkheid ben ik maar gestopt met wachten en me van de lijst gehaald. Dat er wachttijden zijn bij iets nieuws dat heb ik alle begrip voor maar niet kunnen communiceren dat snap ik niet.
zullen de kinder ziektes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
Inderdaad. Als ze alleen al transparantie kunnen bieden dmv een indicatie of je plaats op de wachtlijst. Dat zou ze ook een hoop vragen en gefrustreerde (verloren) klanten besparen. Kom op zeg, het is toch geen rocket science. Ik ga maar eens verder rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
ook het antwoorden op e-mails was in mijn geval al bijna een geluk.
Jammer zo gaat het zeker niet lukken voor hun vrees ik.
Veel geluk met verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Weet iemand welk merk/type band geleverd wordt op de auto? Ik begreep dat het een zomerband is. Maar welk merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
meermarco schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:52:
Weet iemand welk merk/type band geleverd wordt op de auto? Ik begreep dat het een zomerband is. Maar welk merk/type?
continental eco contact 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Raylan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Dankjewel.

Volgens mij vanaf morgen wordt de nieuwe batch uitgeleverd. https://datastudio.google...U2ThzRgnmA7sVBsFXThRYwpZQ

Nog niet echt veel zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martydejouwer
Klopt

Heb net de orderbevestiging gekregen nu wachten op het telefoontje voor de ophaal datum.
Volgens mij ging dat bij de meeste forum leden wel snel.

Nog ff een opsomming:
September 2020 ingeschreven
19 mei 2021 de €1 gedoneerd voor levering in juni
Tot 5 minuten geleden tanden knarsend en nagel bijtend afgewacht tot het verlossende mailtje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martydejouwer
martydejouwer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:23:
Klopt

Heb net de orderbevestiging gekregen nu wachten op het telefoontje voor de ophaal datum.
Volgens mij ging dat bij de meeste forum leden wel snel.

Nog ff een opsomming:
September 2020 ingeschreven
19 mei 2021 de €1 gedoneerd voor levering in juni
Tot 5 minuten geleden tanden knarsend en nagel bijtend afgewacht tot het verlossende mailtje
11:50 gebeld aflevering 13/07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
Ik vraag me af of de 01's die nu uitgeleverd worden al voorzien zijn van de nieuwe software. Het lukt namelijk niet de software OTA (over the air) te updaten en deze moet dus naar een werkplaats.

Die van mij wordt over ongeveer 2 weken 's ochtends opgehaald en aan het eind van de middag weer teruggebracht. Ik kan niet wachten.....wat zou het fijn zijn als de update in 1x alle problemen en probleempjes oplost!

Ik hoorde ook dat de officiële app binnen 1 tot maximaal 2 weken helemaal klaar is en te downloaden is in de app- en playstore. Ook gaaf dat dat nu er aan zit te komen.

Ik vind het een fantastische auto en dit gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat het nog beter wordt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raylan
Mag de 01 morgen eindelijk ophalen in Amsterdam. Zag wel dat het RDW dashboard liet zien dat de auto nog niet verzekerd is, dit zal wel een beetje achterlopen... (hoop ik haha)

Ben erg benieuwd of de meest recente software hier al op zit of dat ik wederom een afspraak moet gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Raylan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:46:
Mag de 01 morgen eindelijk ophalen in Amsterdam. Zag wel dat het RDW dashboard liet zien dat de auto nog niet verzekerd is, dit zal wel een beetje achterlopen... (hoop ik haha)

Ben erg benieuwd of de meest recente software hier al op zit of dat ik wederom een afspraak moet gaan maken.
Geef een ypdate hier svp. Erg benieuwd of alles met ophalen goed verliep etc. Succes en veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
meermarco schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Geef een ypdate hier svp. Erg benieuwd of alles met ophalen goed verliep etc. Succes en veel plezier alvast!
Zal ik zeker even doen! je hoort het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 09:37
Raylan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Is dit dan gewijzigd? Hij zou toch met all-season banden worden geleverd.

Ik heb 27 mei gevraagd of winterbanden mogelijk waren en toen kreeg ik dit antwoord:
We doen onderzoek naar de mogelijkheden om binnenkort ook andere soorten banden aan te bieden, naast de all-season banden waarvan de 01 op het moment standaard van is voorzien. Maar voorlopig zal dat nog niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Yosemite schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Is dit dan gewijzigd? Hij zou toch met all-season banden worden geleverd.

Ik heb 27 mei gevraagd of winterbanden mogelijk waren en toen kreeg ik dit antwoord:

[...]
Geen idee of dit is aangepast, ik weet niet beter dan dat er zomer bandjes onder zouden zitten. Persoonlijk geen fan van All Weather bandjes, je levert op alle vlakken in om met sneeuw net een beetje extra grip te hebben. Voor het buitenland en de echte sneeuw dagen heb ik toch liever sneeuw sloffen.

Winterbanden worden mogelijk, in andere landen waar het verplicht is (zoals in DE) zit er zonder meerprijs de zomer/winter wissel bij.

Zal einde zomer wel duidelijk worden wat de kosten hier voor zullen zijn. Ga maar uit van 30-40 EUR pm extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ik kreeg gisteren op de chat te horen dat het ook mogelijk zou zijn zelf winterbanden eronder te (laten) leggen. Met deze bandenmaat is dat ook nog wel een flinke kostenpost maar ik denk toch al snel goedkoper dan de meerprijs die L&C rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 09:37
Ik betaal nu 2x per jaar €125 voor bandenwissel (op velg) plus opslag en een setje winterbanden in deze maat gaat ook richting de €1000. Over 4 jaar is dat ook zo'n €40 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raylan
meermarco schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Inmiddels staat de 01 op mijn parkeerplekje en daarom zoals gevraagd een kleine update over het ophalen.

Zoals altijd waren de medewerkers op de Rokin Club ontzettend vriendelijk, mijn schoonvader kreeg een lekker kopje koffie terwijl er even wat papierwerk afgehandeld moest worden door de medewerker (rijbewijs/ID etc.)

Vervolgens naar een prive garage gelopen tegenover de Pathe, daar hebben ze 6 plekken gehuurd die ze dwars gebruiken, dus maximaal 3 auto's. Ze zijn bezig om te kijken of het Stern/Volvo netwerk ook de aflevering naar de klant kan gaan doen omdat dit niet helemaal de meest handige oplossing is.

Blijkbaar is de auto de zelfde ochtend door Stern gebracht en heeft de mederwerker nog alle stikkers moeten verwijderen voordat ik de auto kwam halen.

Winterbanden komen in de toekomst, voor een maandelijkse meerprijs wel te verstaan, vergelijkbaar met de private lease markt.

Over de auto valt weinig te klagen ;) rijd heerlijk, een onzettend fijne reis auto. Moet even wennen aan de beleving, alles is stil en er zit weinig "gevoel" in de wagen vergeleken met mijn oude Corolla Touring Sports (2.0)

Heb wel een software dingetje gevonden, onder het spelen van Spotify in het auto menu gaan en blijkbaar bij het kopje "rijhulp systemen" zorgt er voor dat de muziek connectie gaat haperen. Dus, niet meer doen want je kan het niet stoppen onder het rijden >:) werd lichtelijk aggressief in de auto haha.

De auto laad prima aan een normaal stopcontact, via de schuur naar mijn prive plekje en dit neemt ongv. 7 uur in beslag. Nog niet via de paal geprobeerd. Gisteren 250km gereden, benzine verbruik staat nu 1:12 en ik rij niet bepaald rustig... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt voor de update. Dus enkel je rijbewijs/paspoort was voldoende? Stond ook zo in mijn ophaalbericht. Maar dacht wellixht creditcard ook maar even mee.

En goed te horen dat het ophalen soepel verliep 👍 ik neem denk ik de kinderen mee. Maar goed te horen dat die dan even kopje thee ofzo kunnen drinken. Kan niet wachten. (Nog weekje)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shaver
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 12:59
Ik heb mij op 21 oktober ingeschreven, de auto 1 mei op kunnen halen en inmiddels 2500 km op de teller staan. De auto rijdt boven verwachting, voelt kwalitatief hoogwaardig aan en doet wat mij betreft echt niet/nauwelijks onder voor Volvo.

Het opladen aan de laadpaal duurt ongeveer 4,5 uur en met een volle accu red ik mijn woon-werkverkeer (70 km per dag). Het is aan te raden om dan niet harder dan 100 km/u te rijden. Mijn gemiddelde verbruik, inclusief de ritten waarbij de verbrandingsmotor aansloeg en waarin ik de eerste weken geen laadpaal had, is 1:28,5. Ik zie er de sport van in om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, maar in het geval dat de accu dan toch leeg is, trap ik het pedaal graag iets dieper in en komt mijn verbruik op ongeveer 1:11. Tijdens langere ritten gebruik ik voornamelijk de verbrandingsmotor en probeer ik de accu te sparen voor files en stadsverkeer.

De omschreven kinderziektes van andere gebruikers ervaar ik ook. Wat ik het liefst opgelost zie worden:
  1. Achteruitrijcamera springt niet altijd gelijk aan. Dit is verbeterd sinds de software-update, maar het komt in mindere mate nog steeds voor;
  2. De stem van het entertainmentsysteem (Frank) is ondraaglijk en de spraakbediening is nauwelijks te gebruiken. 9/10 begrijpt Frank je niet en daardoor gebruik je het niet;
  3. Het duurt vaak tot 2 minuten voordat Apple CarPlay opstart;
  4. De Wi-Fi hotspot werkt niet. Zeker voor de zomervakantie zou dit handig zijn voor kinderen, in combinatie met iPads, op de achterbank;
  5. De app is nog onbruikbaar.
De kinderziektes van de auto neem ik vooralsnog voor lief. Mede vanwege de prijs-kwaliteitverhouding, de flexibiliteit en dat ik één van de eerste Nederlandse gebruikers van dit concept kon zijn.

Daarnaast hoop ik dat er kilometerbundels worden aangeboden in het geval dat de 1250 km per maand wordt overschreden. Bij de club in Amsterdam werd mij door een medewerker verteld dat dit door het team werd onderzocht. Ook hoop ik op meer informatie over het gebruik van winterbanden.

Op dit forum lees ik met plezier de ervaringen van andere gebruikers, maar kan ik mij de frustratie van veel wachtenden voorstellen. Zelf heb ik in maart mijn vorige auto verkocht en enorm gebaald dat ik ‘pas’ 1 mei de auto heb kunnen ophalen. Het is wat dat betreft onbegrijpelijk dat Lynk & Co met de technologie van vandaag, zoveel enthousiaste toekomstige gebruikers in onwetendheid laat.

Al met al, ik ben een tevreden gebruiker en kan de auto absoluut aanbevelen aan mensen met engelengeduld die niet gebonden zijn aan een datum waarop zij de auto echt willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ik kan niet vinden of dit al beantwoord is in het topic, maar hoe zit het met laden via een gewoon stopcontact in de schuur of het huis? Ik las ergens dat de meegeleverde stekker/lader 16 ampère 'doet' maar volgens mij kan een gemiddelde groep in huis ook maar 16A leveren. Dus dat zou dan betekenen dat ik een eigen, aparte groep moet aanleggen hiervoor? Of kun je hem met een gerust hart op een groep aansluiten waar ook andere apparaten op zitten? Ik heb nog nooit een 'stekkerauto' gehad dus dit is allemaal nieuw. Heb ook begrepen dat er 'granny chargers' zijn die je kunt limiteren op bijv. max aantal ampère, maar dat geldt blijkbaar niet voor die van de 01. Heeft het dan zin een andere kabel te gebruiken dan de meegeleverde? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Als je urenlang 16A gaat trekken dan is een aparte groep zeker raadzaam. Overigens zijn de meeste “stopcontact” laders beperkt tot 13A en kan je de auto en/of lader beperken tot 5 of 6A. L&K kennende kan dit ook nog achteraf OTA toegevoegd worden.

De volle 16A of meer trekken gaat meestal via een laadpaal. Deze staan al voor een paar honderd euro op marktplaats (enkel fase).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
In de Facebook-groep zei iemand dat de meegeleverde kabel 16A doet en niet beperkt is (of kan worden) tot een lager niveau, dus vandaar dat ik me even afvroeg of dit wel op een normale groep kan. Even afwachten maar denk ik tot er meer ervaringen hiermee komen. Overigens begreep ik ook dat het 7,5 uur duurt om via een normaal stopcontact te laden, dat klinkt in mijn oren als vrij lang voor een relatief kleine accu? Hoe lang duurt het dan wel niet als je een accu hebt die 400 km kan rijden.. of werkt het zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Auto's met een grotere accu laden vaak sneller. 1x16A is best langzaam, meestal zie je minimaal 1x32A (voor openbare laadpalen). De meeste fatsoenlijke EVs doen 16A over 3 fases en er zijn ook modellen die 3x32A kunnen, maar de meeste woningen zijn beperkt tot 3x25A (3x35A kost je €600 p/j extra).

7,5 uur is trouwens wel erg lang. Mijn eGolf (35kWh) doet er met 2x16A ongeveer 5 uurtjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
16A best veel. Zeker als je combi van groepen op een zekering maar 25A mag zijn. Vreemd dat je hem niet kan limiteren. Dat kan bij veel andere 'granny' laders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ik heb het alleen maar van horen zeggen hè, in de Facebook-groep (Lynk&Co-forum). Dus het zou kunnen dat daadwerkelijke gebruikers hier andere ervaringen hebben. Dan hoor ik het graag :) Anders afwachten tot ik überhaupt in de auto kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melli77
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-04 05:06
Vandaag auto opgehaald en elektrisch “leeg” gereden (ongeveer 65 km waarvan 50 op de snelweg met cruise control op 105 en 15 in de stad). Ben nu aan het laden met 10A op gewoon garage stopcontact. Gaat volgens de auto 7 uur en 45 min duren.

Zie foto van de meegeleverde lader spec:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbcMmjWmP2uQLZfdvPlQFAocYTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhJ9CPomLbxntmH47we6vLsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Oh 10A max dus. Geen 16A. Gunstig voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Zo zie je maar weer dat iedereen maar wat kletst. Ergens anders werd keihard beweerd dat de lader 16A is. Dus als ik het goed begrijp kun je deze gewoon op een groep aansluiten en hoef je niet bang te zijn dat die meteen overbelast raakt? En duurt het laden dus ongeveer 7,5 uur. Dat kan dan mooi 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Ik laad de 01 ook gewoon via het normale stopcontact in de schuur... werkt prima, 7 uurtjes vol. Elke avond er aan gooien (mits er gereden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Hoorde net via Lynk dat als je je dit jaar heb ingeschreven ik begin mei je niet eerder in auto rijdt dan einde van het jaar.

Vind het jammer dat ze zelf niets meer communiceren naar de klanten toe. Eerst ontvang je een email wanneer je de auto wil juli,aug,sept of nee haal me van de lijst. Daarna blijft het gewoon stil. Waarom die optie dan juli,aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ik heb me ook pas een paar weken geleden aangemeld en heb een paar dagen geleden geïnformeerd via de chat. Daar werd nog steeds september genoemd.. als in dat dan de levering op gang moet komen dus dat ze verwachten dat het dan sneller gaat. De levering gaat wel op basis van inschrijving maar omdat er dan meer ladingen binnen zouden moeten komen, was de verwachting dat ik ook vanaf september aan de beurt zou komen. Hmm, als ze nu dan al gaan zeggen dat het einde van het jaar wordt dan ga ik eigenlijk al uit van 2022. Jammer.

Edit: toch weer even gevraagd op de chat en daar zeggen ze dat het nog steeds september is en dat 'eind van het jaar' veel te ver weg is om er iets zinnigs over te zeggen. Dus wel vreemd dan dat de ene medewerker over september praat en de ander over eind 2021? Medewerker geeft aan dat er niets is vernomen over dat het eind van het jaar zou worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Technomancer op 06-07-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Ja inderdaad nou ja we kunnen helaas niets anders dan wachten helaas, maar iets meer communicatie was wel prettig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik denk dat de algehele tendens is: Iedereen is super enthousiast. Echter de comminicatie vanuit Lynk&co moet gewoon beter. En als ze geen levertijden kunnen zeggen, meldt het dan ook niet. Hou het dan bij medio X, en per Y kunnen we gerichter wat zeggen.

Desnoods een teller, zoveel wachtenden voor je. Blabla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Interessant artikel en discussie op The Verge.

De comments gaan vooral over het al dan niet delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

m_a_rnix schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:33:
Interessant artikel en discussie op The Verge.

De comments gaan vooral over het al dan niet delen...
Goede info, had eigenlijk van Lynk moeten komen maar goed. Ik vraag me af of de verdiensten uit het sharen van de auto door de belastingdienst gezien worden als inkomen. Ofwel opgegeven moeten worden bij je jaarlijkse opgave inkomstenbelasting. Dat zou voor vervelende verrassingen kunnen zorgen als dat zo is en je daar niet op had gerekend.

Ik zie op het RDW dashboard overigens dat er al een week geen Lynk op kenteken is gezet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Inmiddels in het bezit van de LynkCo. Echt geweldige auto. Heb nog niet heel veel gereden, maar wel alles uitgeprobeerd (nou ja voor zover ik weet). HEt scherm is echt heel mooi ook.

Bij het ophalen werd verteld hoe je je laadstekker toegang kon openen met de sleutel. Iets van 3x open klikken en dan nog een keer 2 ofzo. Alleen, wat was het ook alweer precies? Nu moet ik hem elke keer van binnenuit open klappen.

En ik ben geen open dak gewend :) Ik ging er vanuit als je je auto afsluit het dak dicht ging. Dat was/is niet het geval. Is hier een 'trucje' voor? Dat bijv alle ramen dichtgaan, en dan de auto op slot?

[ Voor 19% gewijzigd door meermarco op 08-07-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
en ik las dit:
The car must also be at least as clean as the borrower found it, otherwise penalties could be incurred. Lynk & Co says it adds a €100 buffer to every reservation to cover costs of booking extensions, late returns, and fuel costs, and will provide lenders with all information needed to challenge any traffic tickets incurred by a borrower.

Dat laatste: Ik nam aan: de auto staat op naam van Lynkco, dus zij weten dat de auto is uitgeleend, en de eigenaar krijgt dus echt geeneens dat ticket te zien?? Of begrijp ik bovenstaande verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:01:
Inmiddels in het bezit van de LynkCo. Echt geweldige auto. Heb nog niet heel veel gereden, maar wel alles uitgeprobeerd (nou ja voor zover ik weet). HEt scherm is echt heel mooi ook.

Bij het ophalen werd verteld hoe je je laadstekker toegang kon openen met de sleutel. Iets van 3x open klikken en dan nog een keer 2 ofzo. Alleen, wat was het ook alweer precies? Nu moet ik hem elke keer van binnenuit open klappen.

En ik ben geen open dak gewend :) Ik ging er vanuit als je je auto afsluit het dak dicht ging. Dat was/is niet het geval. Is hier een 'trucje' voor? Dat bijv alle ramen dichtgaan, en dan de auto op slot?
Top mooi veel rij plezier.

Ik heb op een film gezien dat ramen ook dicht gingen als auto afgesloten word weet niet zelf hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Op de meeste auto is het inhouden van het vergrendel knopje op de afstandsbediening om te sluiten en ontgrendelen voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Deveon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:15:
Op de meeste auto is het inhouden van het vergrendel knopje op de afstandsbediening om te sluiten en ontgrendelen voor openen.
Ja. Leek niet te werken. Kan het nog eens vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-04 10:42
Bij mijn vorige auto zat er een volgorde in. Eerst spiegels, dan ramen, dan dakraam. Misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 22:33
Ik heb hem ook zojuist opgehaald! Blijft een superfijne auto. Ze vertelde daar dat ze in de zomer zo'n 1300 autos willen hebben rijden, waarvan ongeveer de helft in Nederland.
Ze doen nu 6 opleveringen per dag.

@meermarco
Heb even zitten stoeien maar bij mij gaat het laadklepje open als je 3x (niet te snel) op de achterklep knop van de afstandsbediening drukt. Soms moest ik nog een keertje rustig erna erop klikken, maar heb het nog niet te vaak geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ahh ok. Dat durf ik niet. De achterkant staat strak tegen de muur. Straks gaat de achterklep open en heb ik schade :-) bedankt voor je antwoord.

Kan jouw accu ook niet verder dan 70 procent opgelaten worden? De mijne blijft daar hangen. Hij blijft wel stroom trekken maar na een hele dag alsnog maar 70 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melli77
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-04 05:06
Niet verder laden dan 70% hebben veel recent uitgeleverde auto’s. Is een software bug…wordt aan gewerkt volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Laatst online: 05-09-2024
Via chat, status gevraagd van levering. (Maart aangemeld, mail ontvangen met mogelijke leverdata, gekozen voor juli). Eerst via de chat te lezen gekregen dat waarschijnlijk september wordt. Bij aangeven dat, dan erg lastig wordt ivm beëindigen oude Lease. Kreeg toen vraag of ik gebeld kon worden, werd toen nog eens uitgelegd dat als alles meezit de levering in september is, met de toelichting dat ook eerder kon…(mitsen en maren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
meermarco schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
Ahh ok. Dat durf ik niet. De achterkant staat strak tegen de muur. Straks gaat de achterklep open en heb ik schade :-) bedankt voor je antwoord.

Kan jouw accu ook niet verder dan 70 procent opgelaten worden? De mijne blijft daar hangen. Hij blijft wel stroom trekken maar na een hele dag alsnog maar 70 procent.
Achterklep open en dicht is alleen bij inhouden van de knop toch? Maar ik snap heel goed dat je het liever niet riskeert.

Ik heb hem nog niet zelf kunnen opladen helaas. Gisteren pas opgehaald en ze zijn bij ons de weg aan het aanleggen dus kan de komende week nog niet bij ons huis komen met de auto. Zal de eerste week dus moeten rijden puur op benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 19-04 08:56
Deze week mijn auto (blauw) op mogen halen (23 oktober heb ik me aangemeld). De eerste indruk is heel goed! De auto rijdt lekker, pasagiers hebben lekker veel ruimte en alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

De kofferbak had wel wat groter mogen zijn en natuurlijk is het jammer dat de app nog niet klaar is en het delen nog niet werkt. Maar daar komen we wel overheen.

Het laden werkt bij mij ook nog niet goed (+/- 70% laden), ik hoop dat dat snel opgelost wordt (heb het gisteren gemeld bij Lynk).

Ook kan ik niet goed in de auto vinden waar ik het totale verbruik kan zien, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
roeldive schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:16:
Deze week mijn auto (blauw) op mogen halen (23 oktober heb ik me aangemeld). De eerste indruk is heel goed! De auto rijdt lekker, pasagiers hebben lekker veel ruimte en alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

De kofferbak had wel wat groter mogen zijn en natuurlijk is het jammer dat de app nog niet klaar is en het delen nog niet werkt. Maar daar komen we wel overheen.

Het laden werkt bij mij ook nog niet goed (+/- 70% laden), ik hoop dat dat snel opgelost wordt (heb het gisteren gemeld bij Lynk).

Ook kan ik niet goed in de auto vinden waar ik het totale verbruik kan zien, iemand een tip?
Wat zeiden ze bij jou toen je melding maakte van die 70 procent?

Totaal verbruik lukt mij ook niet goed :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
meermarco schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Wat zeiden ze bij jou toen je melding maakte van die 70 procent?

Totaal verbruik lukt mij ook niet goed :-(
Nog geen reactie op 70% vraag (via de mail gesteld, heeft niet echt haast).
Totaal verbruik ga ik nog maar even op studeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik ook nog geen enkele reactie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvB163
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-03 13:50
Wachten op een reactie van Lynk & Co is in mijn beleving net zoiets als proberen te zien hoe snel het gras groeit.

Wacht al heel lang op het antwoord op een in mijn ogen simpele vraag betreffende de voorwaarden die bij een M2M gelden voor wat betreft de verzekering. Je krijgt geeneens een bevestiging dat je vraag ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulova
  • Laatst online: 02-09-2021
Een 01 mag 1800kg (geremd) trekken. Op ovi.rdw.nl zie ik sommige auto's staan met een maximaal samengesteld gewicht van 4150kg. Ik kom ook auto's tegen waar de 'maximum massa samenstel' maar 1800kg is. Dat laatste is vreemd als je bedenkt dat de maximale massa voertuig 2350kg is.

Navraag via de chat levert weer een ander getal op; 3500kg...

Wat is waar? En waarom kloppen de cijfers bij de RDW niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
roeldive schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Nog geen reactie op 70% vraag (via de mail gesteld, heeft niet echt haast).
Totaal verbruik ga ik nog maar even op studeren...
Inmiddels reactie binnen dat het om een softwarebug gaat (maar dat wisten we eigenlijk al). Issue is geëscaleerd. Hopelijk wordt het snel opgelost maar het plezier met het rijden veranderd er niet door! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Bulova schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:59:
Een 01 mag 1800kg (geremd) trekken. Op ovi.rdw.nl zie ik sommige auto's staan met een maximaal samengesteld gewicht van 4150kg. Ik kom ook auto's tegen waar de 'maximum massa samenstel' maar 1800kg is. Dat laatste is vreemd als je bedenkt dat de maximale massa voertuig 2350kg is.

Navraag via de chat levert weer een ander getal op; 3500kg...

Wat is waar? En waarom kloppen de cijfers bij de RDW niet?
Hij mag dus 1800 trekken (geremd); en afhankelijk van je rijbewijs mag het geheel max 3500kg toegelaten gewicht zijn, of wel gewoon de 4150 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
rolandmegens schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Hij mag dus 1800 trekken (geremd); en afhankelijk van je rijbewijs mag het geheel max 3500kg toegelaten gewicht zijn, of wel gewoon de 4150 kg.
RDW gaat uit van gewicht in de praktijk, maar voor het rijbewijs gelden de theoretische maximum. Je mag met een B rijbewijs en de Lync en Co 01 rijden met een aanhanger die op papier tot 1150kg beladen mag worden. Zelfs al mag de aanhanger op papier zwaarder en is die in de praktijk lichter dan rij je feitelijk met een ongeldig rijbewijs en onverzekerd.

Met caravans zie je vaak dat ze hiervoor +/- 100 kg teruggezet worden op het kentekenbewijs en dan mag het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulova
  • Laatst online: 02-09-2021
Duidelijk. Het verschil tussen B en BE.

Maar misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Kijk eens op ovi.rdw.nl naar de verschillen tussen de volgende kentekens:
L-133-NL
K-347-TF

Maakte hier iemand een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Bulova Duidelijk een fout, maar beide auto’s hebben ook afwijkende type goedkeuringen. Mogelijk is de foutieve een demo/test model?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• martydejouwer
Gister de Lynk&Co opgehaald in de club in Amsterdam.

Goede ontvangst heldere uitleg, de dame van Lynk vertelde dat ze overweldigd zijn door de vraag naar auto’s, zelfs proefritten zijn niet meer aan te slepen.

Auto in ontvangst genomen en 130km terug gereden.
Eerste indruk niets meer of minder dan geweldig.
Dit is inmiddels mijn 55e auto (ik reed altijd auto’s op van ex collega’s uit de pool), maar ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit in een auto gereden die hiermee te vergelijken is.

Amsterdam uit op elektrisch, gaat super. Mooie soepele rit reageert goed wel even wennen aan de carrosserie waarbij mij opvalt dat de sensoren wel behoorlijk veilig zijn afgesteld. Dit viel me vooral op bij het wegrijden uit de parkeergarage, deze is overigens echt heel krap bemeten.

Eenmaal op de snelweg valt me vooral de stilte op. Wegligging is perfect niet te hard en niet te zacht. Geen deining zoals ik bij andere auto’s heb ervaren (Zafira en een touareg). Bochtenwerk gaat ook heel goed de auto helt niet noemenswaardig over.

Enorm veel mogelijkheden om van alles in te stellen (niet handig tijdens het rijden omdat je snel verdiept raakt in alle verschillende settings). Stoelen geven veel steun zijn goed verstelbaar. Zicht rondom is goed, bedieningsknoppen zitten op de juiste plaatsen de fysieke knoppen voor de Climate control zijn slim bedacht en bespaart je veel zoeken in menu’s.

Infotainment, na wat instelingen te hebben gewijzigd geweldig, goed geluid mooie kleuren alleen “Frank” is compleet lachwekkend. Wie dit ingesproken heeft heeft dit waarschijnlijk gedaan met helium op. We hebben er dan ook maar voor gekozen om Frank het zwijgen op te leggen tijdens navigeren het is echt niet om aan te horen. De Frank interface (Siri ben in gewend) is compleet overbodig aangezien Frank nog niet heel veel begrijpt (kan ook aan mij liggen maar mijn vrouw kon er ook helemaal niets mee)

Achterbank; ruim genoeg voor drie basisschool kids zonder dat ze met hun knieën in je rug zitten te te porren (oudste is een 8e groeper)

Kofferruimte; goed afgewerkt voldoende ruimte dubbele knoppen op de achterklep is goed bedacht een om de hele auto te vergrendelen en 1 om alleen de kofferbak te sluiten.

In parkeer functie, werkt maar ben van mening dat ik het zelf veel sneller kan. Maar het werkt verder wel naar behoren.

Verbruik, valt me alles mee op een rit van <130 km 5,2l/100 bij een cruissnelheid van 105 op de snelweg.
0-100 sprint volgens Flitsmeister 5,9 seconden maar ik moet eerlijk toegeven dat ondanks dat de auto in de power mode stond het niet heel comfortabel sprinten is.

Over een paar 100 km schrijf ik nog wel ff een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Kun jij verder dan 70 procent opladen? En verder met je eens:alles werkt super. De acc met de minimale instelling vind ik zelf prima. Het afremmen valt mee als er ineens een auto tussenin gaat. Begreep van anderen dat andere auto’s dat nogal fors (bijna gevaarlijk) doen. Vind het bij de Lynkco prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martydejouwer
meermarco schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:31:
Bedankt. Kun jij verder dan 70 procent opladen? En verder met je eens:alles werkt super. De acc met de minimale instelling vind ik zelf prima. Het afremmen valt mee als er ineens een auto tussenin gaat. Begreep van anderen dat andere auto’s dat nogal fors (bijna gevaarlijk) doen. Vind het bij de Lynkco prima.
Ja volgens mij wel (hij is nog niet leeg) maar kreeg hem met 100%
Afremmen etc is volgens mij een kwestie van instellen (afstand) ik heb er ook geen problemen mee gehad, maar moet eerlijk toegeven dat wij de snelweg assistentie aan hadden staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Benieuwd na het leeg raken en opnieuw opladen. Want als ie al 100 procent was en dan de foutieve software erop blijft het 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
De L&C IOS app is vandaag in de app store verschenen. Nu nog mijn 01.
https://apps.apple.com/nl/app/lynk-co/id1541599159
Pagina: 1 ... 9 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.