Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:20
ZieMaar! schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Minder mooi zeker hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Qua PHEV is het wel wat beperkter, ik test vanmiddag de Grandland X en volgens mij heb je dan nog de Megane Estate, maar die zijn zeker minder mooi en compleet dan de Lynk&Co.
Heb meerdere malen een Grandland gereden via Hertz (voor werk) maar die komt echt niet in de buurt van de Lynk. Daarbij, als je de PHEV versie wil leasen dan is dat al snel 550-600 EUR maar dan 4 jaar vast.

De Grandland is wel lekker stil van binnen maar zo oer degelijk (saai) maar goed smaken verschillen gelukkig.

Lynk is gewoon echt fris en hip! daarnaast zeer scherp en flexibel. Dat laatste is voor mij eigenlijk van groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59
Fibrenl schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Mag ik vragen heb jij hem gekocht of via de €500 optie gedaan.
€500 abonnement en ingeschreven bij lancering, maar volgens hun systeem nog veel eerder. Was al geabonneerd op de nieuwsbrief in 2018, dus ik was al een tijdje aan het wachten op de 01 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Raylan helemaal eens hoor. Ook die flexibiliteit is heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
ZieMaar! schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:57:
@Raylan helemaal eens hoor. Ook die flexibiliteit is heerlijk.
Iedereen speelt de kaart van flexibiliteit maar toch vraag ik me af of er veel mensen zijn die snel switchen.. maar het gevoel dat je er niet aan vast zit is iig al fijn!

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Daar heb je idd gelijk in. Het ‘gevoel’ is vaak al genoeg. In mijn geval gaat het vooral om de BKR ivm een eventuele nieuwe hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitcoin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 18:53
Ik las het volgende in een artikel op https://autofans.be/nieuw...gverwacht-belgisch-debuut
Wil je van een maandabonnement overschakelen op een aankoop, dan kan dat ook. Dan betaal je alleen nog het zogezegde restbedrag.
Heeft nog iemand hier iets van opgevangen? Ik kan daar op de site van Lynk geen extra informatie over vinden.
Afhankelijk hoeveel van die €500 naar kapitaalaflossing wagen gaat kan dit me wel interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zal niet veel anders dan met ex-lease zijn toch? Dus na 4 jaar voor 23k ofzo overnemen, dus 16k/48 is dan het gedeelte afschrijving van je maandbedrag...Tot nu lijkt het toch nog steeds, hele flexibele, private lease (wat in mijn ogen een prima constructie is).

Voor mij zou die flexibiliteit handig zijn omdat het voor mij best nog onduidelijk is hoeveel ik nog auto ga rijden na Corona en of we wel 2 auto’s houden, of voor 1 grote of juist 1 kleine gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Precies dat heb ik ook. Had eerst minstens 25K nodig. Maar denk dat 15k KMS nu genoeg is. Maar ja wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De meer km’s zijn wel relatief prijzig bij Lynk, net als de trekhaak. Dat zal ook wel voor de winterbanden gaan gelden en dan consequent die € 500,- eigen risico, maakt het onder de streep potentieel wel wat duurder. Maar goed, nog steeds lijkt de prijs kwaliteit verhouding echt dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou, na het zien van de auto in het echt (nogmaals tnx @Bob-r) staat deze toch wel erg hoog op t verlanglijstje. Echt een mooie auto, blauw is mooier dan ik dacht maar dat zien jullie straks vast op de foto’s van @Bob-r :). Klein stukje mogen rijden en dat was ook dikke prima.

Ik heb 11 juni een proefrit staan, maar die hoeft niet per se meer. Ik heb geen idee of je makkelijk kan switchen, maar dm me maar als je hem over wil nemen, dan kijken we of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
ZieMaar! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:00:
Nou, na het zien van de auto in het echt (nogmaals tnx @Bob-r) staat deze toch wel erg hoog op t verlanglijstje. Echt een mooie auto, blauw is mooier dan ik dacht maar dat zien jullie straks vast op de foto’s van @Bob-r :). Klein stukje mogen rijden en dat was ook dikke prima.

Ik heb 11 juni een proefrit staan, maar die hoeft niet per se meer. Ik heb geen idee of je makkelijk kan switchen, maar dm me maar als je hem over wil nemen, dan kijken we of dat kan.
Ja hebben wij ook gereden en we zijn verkocht op de blauwe kleur. Kunnen ook niet wachten alleen is de vraag nu wanneer ze komen en we aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Kan men wat zeggen over de geluidsinstallatie? Las wat klachten in de Facebook groep, er schijnt bijna geen bas te zijn? lijkt op een Software dingetje want de speaker kwaliteit lijkt oké.

Zelf niet echt goed getest tijdens de test rit, was te druk bezig met al het andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Raylan schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:45:
Kan men wat zeggen over de geluidsinstallatie? Las wat klachten in de Facebook groep, er schijnt bijna geen bas te zijn? lijkt op een Software dingetje want de speaker kwaliteit lijkt oké.

Zelf niet echt goed getest tijdens de test rit, was te druk bezig met al het andere...
Ik vond de bas tijdens de proefrit teveel aanwezig. Er zit in ieder geval een subwoofer in de kofferbak Echt slecht zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb nog ff contact gehad met ze, september kunnen ze niet garanderen, maar t wordt zeer, zeer waarschijnlijk ook niet pas december...

Na het zien van de auto in het echt gister ben ik wel om, maar eind september loopt mijn huidige auto af. Eens zien of ik die niet per maand kan verlengen (of iets anders slims voor tijdelijk kan bedenken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
ZieMaar! schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:58:
Ik heb nog ff contact gehad met ze, september kunnen ze niet garanderen, maar t wordt zeer, zeer waarschijnlijk ook niet pas december...

Na het zien van de auto in het echt gister ben ik wel om, maar eind september loopt mijn huidige auto af. Eens zien of ik die niet per maand kan verlengen (of iets anders slims voor tijdelijk kan bedenken)...
Hadden wij dus ook proefrit en we zijn ook om ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 08:48
ZieMaar! schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:58:

Ik overweeg zelf om Care By Volvo abonnement af te sluiten mocht de Lynk te laat komen. Zouden in theorie binnen een maand kunnen leveren, en dan zit je er 3 maanden aan vast (~700 eur p/m voor xc40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
robski05 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Ik overweeg zelf om Care By Volvo abonnement af te sluiten mocht de Lynk te laat komen. Zouden in theorie binnen een maand kunnen leveren, en dan zit je er 3 maanden aan vast (~700 eur p/m voor xc40)
Dat zou ook kunnen, maar dan heb ik weer kans op 3 maanden (of 2) een extra auto, afhankelijk van hoe snel Lync levert tussen 'je bent aan de beurt' en 'rij voorzichtig'.

Voor zakelijke ritjes (if any) kan ik wel met bedrijfsautootjes, we hebben een andere auto staan, dus ik zou de gok ook kunnen wagen...Maar even een paar maandjes een iets duurdere auto rijden is ook weer niet zo erg :).

Ff puzzelen. Misschien wordt begin juni, als de auto's geleverd worden, er ook al meer duidelijk. Ik denk dat er best een scenario is waarin ze er 1500 krijgen, 10k inschrijvingen hebben maar toch auto's over houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ja denk ook dat als ze in juni gaan leveren het snel duidelijk gaat worden, mensen die toch afzeggen die zich hebben aangemeld. Hoop ook dat we snel aan de buurt zijn had gehoopt op voor eind Juli ivm vankantie. Maar zal hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
robski05 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Binnen de eerste 30 dagen kan je hem ook zonder opzegtermijn inleveren. Het inleveren hoeft niet in die 30 dagen plaats te vinden, de opzegging wel. Bij Volvo krijg je trouwens wel gegarandeerd een nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Via twitter contact gehad met Lynk & Co. Op mijn vraag waarom het voor hun zo lastig is om aan te geven wanneer iemand een auto kan verwachten kreeg ik onderstaan antwoord:

“In June we expect to start with continuous deliveries. And we will surely contact you as your 01 is waiting for you”

Heb daar onderstaande vraag nog op terug gestuurd om het toch nog iets te verduidelijken:

“So if I understand it right, start as of June, you have a stock available for fast delivery? That would be great news!”

Kreeg daar onderstaand antwoord op:

“That’s what we expect indeed”

Ben heel benieuwd, we gaan het meemaken!!

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat zou zeker mooi zijn @Peter Vinke :).

Zelf heb ik iig kunnen regelen dat ik mijn huidige auto maandelijks verleng, dus ik kan eventuele vertraging wel hebben :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
Kijk goed om te horen ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn :)
@ZieMaar! goed geregeld toch dat je het maandelijks kan opzeggen nu

[ Voor 16% gewijzigd door Fibrenl op 17-05-2021 12:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IfThenElse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 14:35
Ik heb de 01 nu ruim een week. De auto bevalt erg goed. Hieronder wat info die wellicht nog handig is en mijn eerste ervaring:
  • Trekhaak (optie van 40 euro/mnd) is een afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting.
  • Laadkabels: Je krijgt er 2 laadkabels bij. Een om thuis te laden op een normaal stopcontact en de andere voor aan laadpalen.
  • Laadpas krijg je er niet bij en is ook niet mogelijk. Moet/kan je dus zelf regelen
.

Pluspunten:
  • Afwerking en materiaal gebruik is echt top.
  • Rij eigenschappen zijn prima. Ligt goed op de weg, zelfs met de 20 inch wielen nog comfortabel en stil. Heerlijk cruisen en echt wel vlot als het nodig is.
  • Regeneratief remmen in stand "B" remt goed af dus je hoeft weinig je rempedaal te gebruiken.
  • Electrisch bereik is goed. Het lijkt erop dat het wel ruim 60km is met veel snelweg kilometers. In bebouwde kom wellicht nog meer.
  • Adaptieve cruisecontrol werkt prettig, ook als er auto's invoegen. Lane keeping werkt goed op de snelweg.
  • Geluid (audio) is prima. Genoeg bas als je de settings iets aanpast.
Minpunten:
  • Auto ophalen in hartje Amsterdam met overal wegwerkzaamheden en omleidingen. Maargoed dat is eenmalig
  • Software start wat traag op en is traag met inladen settings. (Je kan gelukkig wel meteen rijden).
  • Soms wat kleine foutjes in de bediening van de software
  • 360 camera was fijn geweest. De auto voelt groter aan dan hij is met parkeren, maar misschien is dat wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RLab
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-04-2024
Mooi @IfThenElse
Dank voor het delen van je ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob-r
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-01-2022
ZieMaar! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:00:

Sorry voor de late reactie! Man wat een bak en zeker hier in Enschede mensen continu omdraaien, vragen stellen en foto's maken. Maakt dus toch wel indruk deze car en wees daar dus op voorbereid 8)
Heb een voorloop auto meegekregen (geinig zie mijn post terug dus de proefauto waar ik note bene in heb gereden eind maart). Morgen kan ik mijn ''nieuwe eigen'' 01 alweer ophalen. Toch alvast wat foto's;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmY935byC5htQNTvxcHjKmnflbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7G2qEnzB5Bhs3CgGdtAPeTiT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuoJ0iFD2diZU1IcWqLj2cySHjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJzvrhEqhV5hgXFx0re7gNUn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lcYD7QsNkcqgGEXJz4Hirx_wYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0haqLawXusKtM8T46yl8QQm7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWVemuRmERWKPM299WIkEHOmf-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z17MjDcJqr4k4xVqs11QTJGx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nz8X-ypmRA6oqgZnOyhubMd2ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtU3HlWpxlHBpjfMlxDpQIRf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Bob-r schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Sorry voor de late reactie! Man wat een bak en zeker hier in Enschede mensen continu omdraaien, vragen stellen en foto's maken. Maakt dus toch wel indruk deze car en wees daar dus op voorbereid 8)
Heb een voorloop auto meegekregen (geinig zie mijn post terug dus de proefauto waar ik note bene in heb gereden eind maart). Morgen kan ik mijn ''nieuwe eigen'' 01 alweer ophalen. Toch alvast wat foto's;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Word alleen maar erger jaloers mooie auto kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn vriendin begint ook enthousiast te worden! Helaas was ze niet thuis toen @Bob-r langskwam, dus heeft ze hem niet in het echt gezien. Ze las ergens dat het stuur elektronische verstelbaar is (incl geheugenfunctie). Ik heb dat nog nooit gezien, maar het klinkt heel fancy. Maar klopt het ook? Ook vroeg ze zich af hoe het zicht door de achterruit is (via de binnen spiegel), en ik heb de spiegel niet aangeraakt dus zag sowieso niets ;). Hoe is het zicht? Gewoon als met een suv, dus prima, denk ik?

En, waar ik zelf nog benieuwd naar ben, kan je instellen dat ie laadt tot een bepaald percentage als je rijdt? Ik ken het van de Grandland, die gebruikt de verbrandingsmotor om de accu’s iets op te laden zodat je, zodra het nodig is, beiden tot je beschikking hebt. Als dat niet kan rij je namelijk met een lege accu opeens een 1.5 3 cilinder met een 1900kg zware auto en is de pit er misschien een beetje uit?

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 17-05-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:21:
Mijn vriendin begint ook enthousiast te worden! Helaas was ze niet thuis toen @Bob-r langskwam, dus heeft ze hem niet in het echt gezien. Ze las ergens dat het stuur elektronische verstelbaar is (incl geheugenfunctie). Ik heb dat nog nooit gezien, maar het klinkt heel fancy. Maar klopt het ook? Ook vroeg ze zich af hoe het zicht door de achterruit is (via de binnen spiegel), en ik heb de spiegel niet aangeraakt dus zag sowieso niets ;). Hoe is het zicht? Gewoon als met een suv, dus prima, denk ik?

En, waar ik zelf nog benieuwd naar ben, kan je instellen dat ie laadt tot een bepaald percentage als je rijdt? Ik ken het van de Grandland, die gebruikt de verbrandingsmotor om de accu’s iets op te laden zodat je, zodra het nodig is, beiden tot je beschikking hebt. Als dat niet kan rij je namelijk met een lege accu opeens een 1.5 3 cilinder met een 1900kg zware auto en is de pit er misschien een beetje uit?
Kom er morgen weer langs! Let me know.

Stuur en geheugen is niet waar. Is gewoon manueel. Spiegel is echt typisch Volvo randloos en echt gewoon prima! Rij overigens nu een dag zonder accu en de auto is nog steeds bizar snel voor deze klasse/gewicht. Je drukt letterlijk iedereen van de weg af.

Je kan instellen dat de verbrandingsmotor de accu oplaadt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bob-r op 17-05-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Kun je bij de lynkco toevallig aangeven ‘hoe vol’ de je accu wilt hebben? Zeg 70procent vol bij bijv dure laadpaal. En 100procent thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@ZieMaar! Volvo hybrides ken ik niet, maar ik weet dat bij Volkswagen (2016) de accu gewoon leeg gereden wordt en enkel laad wanneer je bewust die stand kiest. Bij BMW (2019) is de hybride stand veel dynamischer en zal hij bij een lage SoC (automatisch) bijladen om kortstondig die extra power te kunnen leveren. Enkel in “EV modus” rijd je hem dan helemaal leeg.

Mijn Passat GTE was met 1600kg en 150pk echt verschrikkelijk traag met een lege accu. Gezien de voorwielaandrijving zou ik met de Lynk & Co daar ook geen wonderen van verwachten, maar komt nog prima mee met het verkeer. Eenmaal elektrische rijden gewend is “het verkeer” traag ;)

Geheugenfunctie op het stuur herken ik enkel van Tesla, vermoedelijk ook bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Had vandaag nog even contact met ze en vroeg natuurlijk weer even wat de verwachtingen nu zijn kwa leveren auto. Ik heb me aangemeld op 1 mei en hij zegt maar kan niets beloven dat de auto dan ongeveer gepland staat op juli/augustus. elke week staan er nu auto's gepland.

1st may is in our system - like I said I can't make a promise but if I had to guess I would say July/August

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoezo krijg jij je antwoorden in het Engels? Ik krijg van Fons en Sophie gewoon Nederlandse antwoorden :).

Ik proef wel een soortgelijke trend in de antwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Ja omdat de persoon Engels was dus geen idee misschien was er niemand in nl aanwezig en had ik iemand uit zweden ofzo :):) ja inderdaad mag het hopen kunnen niet wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:14
Mij werd afgelopen vrijdag (bij het afhalen van mijn 01 in Amsterdam) verteld dat de CEO (Alain Visser) beloofd had dat deze week duidelijkheid zou komen over wie wanneer zijn of haar 01 krijgt.

Maakt voor mij persoonlijk niet meer uit, ik rij er al lekker een aantal dagen in rond :) , maar misschien handig om te weten. Nu hopen dat het ook klopt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
proNL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:43:
Mij werd afgelopen vrijdag (bij het afhalen van mijn 01 in Amsterdam) verteld dat de CEO (Alain Visser) beloofd had dat deze week duidelijkheid zou komen over wie wanneer zijn of haar 01 krijgt.

Maakt voor mij persoonlijk niet meer uit, ik rij er al lekker een aantal dagen in rond :) , maar misschien handig om te weten. Nu hopen dat het ook klopt natuurlijk...
Oke nou we gaan het zien of dat inderdaad klopt hebben we nog 3 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ben wel echt benieuwd naar de winterbandenprijs. Beetje leasebedrijf rekent € 20-25 p/m bij 5 jaar, maar de banden voor op die 20” velgen zijn een stukje duurder.

De trekhaak kost € 40,- p/m. Aftermarket monteren kost je denk ik zo’n € 800,-? Normaal schrijf je dit soort accessoires volledig af in de leasetermijn dus, maar bij Lynk lijken ze dus een factor 20 te hanteren. Trek je dat door naar de winterbanden (die all-in denk ik zo’n € 1000,- kosten), dan wordt dat nog best een dure grap, zo’n € 50,- per maand dus.

Maar da’s een hoop gespeculeer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Fibrenl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Oke nou we gaan het zien of dat inderdaad klopt hebben we nog 3 dagen :)
Ik ben ook heel benieuwd of we dit echt gaan horen. Het zou goed nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Vandaag een mail ontvangen of ik mijn CC gegevens wilde invullen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:30:
Vandaag een mail ontvangen of ik mijn CC gegevens wilde invullen. Ben benieuwd.
Oke en wanneer had jij je aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Weet de exacte datum niet, maar in oktober de dag nadat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:40:
Weet de exacte datum niet, maar in oktober de dag nadat het kon.
Oke bedankt dus half jaar later dus ben benieuwd wanneer de rest die pas hebben ingeschreven wat gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Zie op Facebook steeds meer meldingen van mensen die hun auto ontvangen. en al die mensen hebben zich in oktober 2020 aangemeld. Dus ben bang voor mensen die net als ik in mei aangemeld zijn nog wel heeel lang kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat is lang? Het is jammer dat we niet echt zicht hebben op de wachtlijst. Als in oktober zich 250 mensen hebben aangemeld en er komen nu 200 auto’s en straks in juni 1500, dan kan het opeens toch heel snel gaan...

Ik heb nog maar eens gevraagd naar de winterbanden, maar helaas, nog niets duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Fibrenl schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
Zie op Facebook steeds meer meldingen van mensen die hun auto ontvangen. en al die mensen hebben zich in oktober 2020 aangemeld. Dus ben bang voor mensen die net als ik in mei aangemeld zijn nog wel heeel lang kunnen wachten.
Welke faceboek groep is dat? Heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaco
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 15:31
El Polo Diablo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:19:
[...]

lynk&co-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
El Polo Diablo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Heet lynk@co-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
ZieMaar! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:30:
Wat is lang? Het is jammer dat we niet echt zicht hebben op de wachtlijst. Als in oktober zich 250 mensen hebben aangemeld en er komen nu 200 auto’s en straks in juni 1500, dan kan het opeens toch heel snel gaan...

Ik heb nog maar eens gevraagd naar de winterbanden, maar helaas, nog niets duidelijk...
Ja dat is ook waar maar ben gewoon ongeduldig, normaal koop of lease je een auto en krijg je te horen nou 1 of 2 maanden. Nu is het van geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik snap dat wel. Als je hoort, na aanvraag duurt het 5 maanden: ook prima. Maar dan weet je 'iets'.
Ik had in oktober besteld, en hoorde dus ook niks. Tot gisteren.

Ik hoop dst het verhuur platform ook snel werkt. Ik zat er nl aan te denken hem echt actief te gaan 'uitlenen' om kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik wil em zonder app ook best een dagje huren van je hoor @meermarco ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 23:11
meermarco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:
Ik snap dat wel. Als je hoort, na aanvraag duurt het 5 maanden: ook prima. Maar dan weet je 'iets'.

Ik hoop dst het verhuur platform ook snel werkt. Ik zat er nl aan te denken hem echt actief te gaan 'uitlenen' om kosten te drukken.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie je dit voor je? Als je hem uitleent kun je hem tegen x tarief verhuren. Deze kilometers gaan van je 1250 per maand af. Als je zelf daarna extra rijdt, kost het je €0,15 per kilometer. Deze constructie klinkt vanuit marketingperspectief heel erg leuk, maar ik vraag mij oprecht af wat je er mee opschiet. Het abonnement gaat echt niet ineens € 250 per maand zijn of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
meermarco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:

Ben ook wel benieuwd hoe het verhuur platform gaat zijn. Neem aan dat de kilometers ook verrekend gaan worden anders ben je zo door die 1250km heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stel je dat je hem per dag verhuurt, uitgaande van 100km die dag. Dan is de kostprijs feitelijk € 500/30 + 100*€0,15 = € 32,-. Voor € 32,- huur je normaal misschien een C1 ofzo voor een dag? Dus € 50,- p/d is misschien wel haalbaar?

5 dagen in de maand (wat me wel veel lijkt eigenlijk) = dan € 250,-. Daar moeten dan 1000 * € 0,15 vanaf en dus heb je zo'n € 100,- winst (of minder kosten). Elke kilometer die je dan zelf minder dan die 1250 rijdt of die je huurders minder rijden is direct bonus.

Maar vijf dagen lijkt me veel, eerlijk gezegd.

-edit: volgens mij moet je de extra kilometers gewoon zelf meerekenen in de verhuurprijs en het bedrag dan apart houden voor de eindafrekening. Zo zou ik het zelf doen. Als verhuurkilometers niet meetellen voor de 1250 dan heb ik de catch wel gevonden voor de wintersport (dan huurt mijn vriendin hem voor de dagprijs van mij ;)).

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 20-05-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Lynk & Co zal bij verhuur ook een deel van de marge pakken en vergeet niet dat de verzekering ook betaald moet worden. Voor dit weekend heb ik via Snappcar een auto gehuurd maar pas bij het boeken kwam ik er achter dat de standaard prijs met een eigen risico was van €2250 en een verlaging naar €1000 kost mij 50% extra op de totale prijs.

Bij het ophalen zal ik eens bij de verhuurder informeren wat hij er eigenlijk aan overhoud. 50 euro per dag is voor huurder een interessante prijs voor z'n auto, maar vraag mij af wat daar voor de verhuurder van overblijft. Zeker als je rekening moet houden met 15ct/km.

@ZieMaar! Wanneer die 15ct/km niet uit jou bundel komt dan zal Lynk & Co dat natuurlijk nog wel in rekening brengen bij de huurder. Als je zelf zowel verhuurder als huurder bent is het met name Lynk & Co die profiteert. Ik denk dat je verhuur met name moet zien om overschot aan kilometers te kunnen verkopen, want wanneer je hem inlevert is er geen minderprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk ook niet dat het werkt zoals ik zeg hoor :). Maar misschien geven de voorwaarden het al wel aan. Als het niet uit jouw bundel komt, dan zal de verhuurder ze betalen, dat kan anders echt niet anders.

Bij €50,- hou je erin, in mijn berekening, dus zo'n € 18,- per dag aan over...Als daar nog marge voor Lynk&Co vanaf moet is het nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
iRinze schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie je dit voor je? Als je hem uitleent kun je hem tegen x tarief verhuren. Deze kilometers gaan van je 1250 per maand af. Als je zelf daarna extra rijdt, kost het je €0,15 per kilometer. Deze constructie klinkt vanuit marketingperspectief heel erg leuk, maar ik vraag mij oprecht af wat je er mee opschiet. Het abonnement gaat echt niet ineens € 250 per maand zijn of iets dergelijks.
Ik dacht aan een vast bedrag voor zeg 100km vrij. En dan daarna 0.15 per km. Dus bijvoorbeeld 40 euro voor 100km. En daarna 15 cent per km erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
ZieMaar! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:
Ik denk ook niet dat het werkt zoals ik zeg hoor :). Maar misschien geven de voorwaarden het al wel aan. Als het niet uit jouw bundel komt, dan zal de verhuurder ze betalen, dat kan anders echt niet anders.

Bij €50,- hou je erin, in mijn berekening, dus zo'n € 18,- per dag aan over...Als daar nog marge voor Lynk&Co vanaf moet is het nog minder.
Lynk & co heeft al bevestigd dat de huurkilometers niet in mindering worden gebracht op de bundel van 1.250 km/mnd.
Daarnaast blijkt uit de verhuurvoorwaarden dat L&C een fee rekent bovenop de door de verhuurder te bepalen huurprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Van die extra fee wist ik niet. Dan wordt het niet zo interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Lijkt mij niet meer dan logisch dat Lynk & Co een fee wilt zien voor het vergoeden van de dienstverlenging als platform en daarnaast ook de extra kosten die gemaakt worden doordat de auto's meer rijden. Reken maar op minimaal 15ct/km en afhankelijk van hoe zij intern de boel verzekerd hebben kan dat nog wel eens snel oplopen gezien mijn eerdere vergelijking met Snappcar.

@Oizo1981 Ik dacht juist gelezen te hebben dat ze bevestigd hadden dat het wél uit je bundel kwam, als het niet zo is dan zou je bij hoge verhuur er nog winst op kunnen maken. Sinds kort staat hier een Greenwheels in de straat dus als autodelen wat meer tractie krijgt kan het verhuren dan voor mij toch nog interessant worden. Met één auto in de wijk denk ik namelijk niet dat vele daar afhankelijk van willen zijn maar hoe meer auto's potentieel beschikbaar zijn, hoe grotere de kans dat op het moment dat je er zelf een nodig hebt beschikbaar is.

Zelf hebben wij de "tweede" auto (de Lynk & Co) eigenlijk amper nodig dus als ik hem kan verhuren kan het misschien interessant worden, maar eventueel kan ik hem net zo goed ook van een ander huren wanneer nodig ;) Nu maar opschieten met dat platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:04:
Lijkt mij niet meer dan logisch dat Lynk & Co een fee wilt zien voor het vergoeden van de dienstverlenging als platform en daarnaast ook de extra kosten die gemaakt worden doordat de auto's meer rijden. Reken maar op minimaal 15ct/km en afhankelijk van hoe zij intern de boel verzekerd hebben kan dat nog wel eens snel oplopen gezien mijn eerdere vergelijking met Snappcar.

@Oizo1981 Ik dacht juist gelezen te hebben dat ze bevestigd hadden dat het wél uit je bundel kwam, als het niet zo is dan zou je bij hoge verhuur er nog winst op kunnen maken. Sinds kort staat hier een Greenwheels in de straat dus als autodelen wat meer tractie krijgt kan het verhuren dan voor mij toch nog interessant worden. Met één auto in de wijk denk ik namelijk niet dat vele daar afhankelijk van willen zijn maar hoe meer auto's potentieel beschikbaar zijn, hoe grotere de kans dat op het moment dat je er zelf een nodig hebt beschikbaar is.

Zelf hebben wij de "tweede" auto (de Lynk & Co) eigenlijk amper nodig dus als ik hem kan verhuren kan het misschien interessant worden, maar eventueel kan ik hem net zo goed ook van een ander huren wanneer nodig ;) Nu maar opschieten met dat platform.
In eerste instantie werd inderdaad aangegeven dat de huurkilometers uit de bundel kwamen maar dat standpunt is inmiddels gewijzigd. Staat letterlijk in de voorwaarden op de site: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOQ4-RKEj3qSYwTcGXBlqo6HY38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZX824GUV5ZESu7JK6YZtj7wZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Oh dat is mooi. Lekker vernederlandst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
Oizo1981 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:14:
[...]

In eerste instantie werd inderdaad aangegeven dat de huurkilometers uit de bundel kwamen maar dat standpunt is inmiddels gewijzigd. Staat letterlijk in de voorwaarden op de site: [Afbeelding]
Na het indienen/bevestigen van mijn bestelling kreeg ik eergister een link naar de voorwaarden NL400-M2M-30-march2021.pdf
Daarin staat het volgende:
25. MAANDELIJKSE VRIJE KILOMETERS
Volgens Uw M2M Lidmaatschap heeft U Maandelijks 1250 Vrije Kilometers (‘Vrije Kilometers’). U
kunt deze afstand met de M2M Auto rijden zonder extra kosten boven op Uw M2M
Lidmaatschapsvergoeding.
Uw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de M2M Auto worden gereden, ongeacht
wie erin rijdt. Ter voorkoming van twijfel, dit betekent dat het aantal gereden kilometers terwijl Uw
M2M Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform, of wordt bestuurd door een ander dan
uzelf, eveneens meegeteld worden als onderdeel van Uw Maandelijkse Vrije Kilometers.

Tegenstrijdige berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MrJT schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:29:
[...]

Na het indienen/bevestigen van mijn bestelling kreeg ik eergister een link naar de voorwaarden NL400-M2M-30-march2021.pdf
Volgens Uw M2M Lidmaatschap heeft U Maandelijks 1250 Vrije Kilometers (‘Vrije Kilometers’). U
Lidmaatschapsvergoeding.
Uw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de M2M Auto worden gereden, ongeacht
wie erin rijdt. Ter voorkoming van twijfel, dit betekent dat het aantal gereden kilometers terwijl Uw
M2M Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform, of wordt bestuurd door een ander dan
uzelf, eveneens meegeteld worden als onderdeel van Uw Maandelijkse Vrije Kilometers.

Tegenstrijdige berichten
Dat is wel heel slordig. Volgens mij zijn de AV op de website nieuwer (gelden vanaf 10 mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
MrJT schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 00:29:
[...]

Lidmaatschapsvergoeding.

Tegenstrijdige berichten
Je ‘bestelling’ als reservering. Of dat je het voor 26 mei moest invullen inc de 1 euro betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Als die 1250 max niet geldt voor huur dan lijkt me een fee er bovenop een logisch gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raylan
Kreeg vorige week het goede nieuws dat er in juni een auto voor me klaar zou staan. Tot mijn schrik gisteren de mail gekregen dat ik niet door de Credit Check was gekomen?

Ben gelijk gaan bellen (had vooraf al uit nieuwsgierigheid mijn gegevens opgevraagd bij Experian en ik was helemaal schoon, verwachte zelf niks anders...) Moest eerst met Experian contact opnemen, die bevestigde wat ik van ze op papier had. Gelijk weer aan de tel met Lynk en proactief m'n inkomen en huidige lease gegevens op de mail gezet met een overzicht van alle betalingen.

Zeer vriendelijk geholpen, alles werd naar Finance gezet en vandaag te horen gekregen dat ik toch in aanmerking kom en er geen reden was om me af te wijzen. Ze weten niet wat er fout is gegaan of hoe die score ontstaat.

Het was even schrikken maar de klant vriendelijk en snelheid was top! weer met een goed gevoel het weekend in.

Mocht dit je dus overkomen, neem contact op en laat je gegevens zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Raylan op 21-05-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Raylan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:32:
Kreeg vorige week het goede nieuws dat er in juni een auto voor me klaar zou staan. Tot mijn schrik gisteren de mail gekregen dat ik niet door de Credit Check was gekomen?

Ben gelijk gaan bellen (had vooraf al uit nieuwsgierigheid mijn gegevens opgevraagd bij Experian en ik was helemaal schoon, verwachte zelf niks anders...) Moest eerst met Experian contact opnemen, die bevestigde wat ik van ze op papier had. Gelijk weer aan de tel met Lynk en proactief m'n inkomen en huidige lease gegevens op de mail gezet met een overzicht van alle betalingen.

Zeer vriendelijk geholpen, alles werd naar Finance gezet en vandaag te horen gekregen dat ik toch in aanmerking kom en er geen reden was om me af te wijzen. Ze weten niet wat er fout is gegaan of hoe die score ontstaat.

Het was even schrikken maar de klant vriendelijk en snelheid was top! weer met een goed gevoel het weekend in.

Hoor dit te vaak bij hun check zou toch weleens willen weten wat er dan mis gaat.

En wanneer had jij je ingeschreven voor de auto december of eerder denk ik.

[ Voor 88% gewijzigd door Fibrenl op 21-05-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wanneer had jij je CC gegevens doorgegeven? Nav de mail van een paar dagen geleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Na een hele fijne proefrit die als volvo-rijder erg vertrouwd voelde, zowel qua rijgedrag als het "gevoel" dat ik van het interieur kreeg (degelijk en luxe zonder "over the top" te zijn) heb ik vandaag ook mijn creditcard gegevens doorgegeven.

Ik stond sinds 10 oktober 2020 op de wachtlijst. Hopen dat het allemaal vlot verloopt en ik in Juni al in "mijn" nieuwe 01 rondrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Inmiddels bijna een week mijn ''eigen'' 01. Wat een fijne bak blijft het toch. Gisteren even de trekhaak getest...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWj9_xrWt1POr72xd9UWspSMC0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpO0c1eXCeOQT4QtQiGRRu43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OYleq7MsIXTeFJU9NzObJG_pwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhm3FWxbPGz4B19UOerhXule.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ICsm1NLKVT8II7fnNwqMiAH77I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrDyAIJFl3DbsjbNrC85B241.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDbqlpFz28-XcSby7XrLvDV0G1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXj3ql4nRav0LkYCPSqgCJgK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Denk je iets unieks te rijden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Deveon schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:23:
Zwager uit Rotterdam op bezoek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Zit er een trekhaak standaard op? Heb eergisteren de reservering (1 euro betaling) geplaatst voor een zwarte 01 maar heb die optie niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
MiTM schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
Zit er een trekhaak standaard op? Heb eergisteren de reservering (1 euro betaling) geplaatst voor een zwarte 01 maar heb die optie niet voorbij zien komen.
nee kost €40 per maand meer, wanneer heb jij je ingeschreven als ik vragen mag

[ Voor 7% gewijzigd door Fibrenl op 22-05-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Deveon schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:23:
Denk dat we over een paar maanden geen "one of a kind" auto meer hebben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zo vlot gaat het denk ik niet. Bij de Tesla Model 3 werd het pas een regelmatig verschijning nadat er 10.000+ geleverd waren, met name in de Randstad. Daarnaast is de huurconstructie Lynk & Co niet geschrikt voor de veelrijder dus zal je ze ook minder zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
MiTM schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
Ik ook :-) hopelijk geen afkeuring ofzo om een vage reden. Want dat gebeurt ook nogal eens begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Raylan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:32:

Ik vraag me af in hoeverre jouw informatie-aanvraag bij Experian heeft bijgedragen aan de initiële weigering. Ik heb ook een informatie-aanvraag gedaan en lees in de brief:

"Tevens wordt uw verzoek om informatie voor een periode van vijf jaar bewaard"

En dan twee regels verder

" Voorts houden wij een lijst bij van eerdere aanvragen die u heeft gedaan. Door het bijgehouden van een dergelijke lijst kunnen Experian-Klanten zien of een consument meerdere aanvragen binnen een korte periode heeft gedaan. Dit kan voor de betreffende klant een reden zijn om de aanvraag te weigeren omdat met overkreditering wil voorkomen en zij verder altijd alert dienen te zijn op de mogelijkheid tot fraude"

Je zou dit bijna op kunnen vatten als een dreigement. "Vraag niet te vaak je info op anders zien we je straks als minder kredietwaardig".

Heb sowieso een heel naar gevoel bij zo`n bedrijf als Experian. Een commercieel bedrijf dat op basis van vage data die per definitie incompleet/vertekend is, gaat bepalen of jij een auto-abonnement of een ander product kan afnemen ? En als je dan om je eigen data vraagt, hetgeen mij het minste lijkt waar je recht op hebt, kan dat vervolgens tegen je gaan werken :X

En hoe zit dat met het recht op verwijdering van gegevens ? :? Op hun site zeggen ze dat ze gegevens alleen verwijderen als ze aangetoond incorrect zijn, maar wat als ik überhaupt niet voor wil komen in hun database, dus ook niet als "verwijderd persoon" ? Dat moet toch kunnen volgens de AVG ?

Vreemde, enge Amerikaanse toestanden; ik zou bijna zo ver willen gaan om niks te maken willen hebben met "klanten van Experian" die mij door een database van zo`n louche tent halen. Maar ik wil deze auto stiekem toch wel erg graag en kopen lijkt in dit geval toch echt minder voordelig; ook op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
DaneV schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre jouw informatie-aanvraag bij Experian heeft bijgedragen aan de initiële weigering. Ik heb ook een informatie-aanvraag gedaan en lees in de brief:

"Tevens wordt uw verzoek om informatie voor een periode van vijf jaar bewaard"

En dan twee regels verder

" Voorts houden wij een lijst bij van eerdere aanvragen die u heeft gedaan. Door het bijgehouden van een dergelijke lijst kunnen Experian-Klanten zien of een consument meerdere aanvragen binnen een korte periode heeft gedaan. Dit kan voor de betreffende klant een reden zijn om de aanvraag te weigeren omdat met overkreditering wil voorkomen en zij verder altijd alert dienen te zijn op de mogelijkheid tot fraude"

Je zou dit bijna op kunnen vatten als een dreigement. "Vraag niet te vaak je info op anders zien we je straks als minder kredietwaardig".

Heb sowieso een heel naar gevoel bij zo`n bedrijf als Experian. Een commercieel bedrijf dat op basis van vage data die per definitie incompleet/vertekend is, gaat bepalen of jij een auto-abonnement of een ander product kan afnemen ? En als je dan om je eigen data vraagt, hetgeen mij het minste lijkt waar je recht op hebt, kan dat vervolgens tegen je gaan werken :X

En hoe zit dat met het recht op verwijdering van gegevens ? :? Op hun site zeggen ze dat ze gegevens alleen verwijderen als ze aangetoond incorrect zijn, maar wat als ik überhaupt niet voor wil komen in hun database, dus ook niet als "verwijderd persoon" ? Dat moet toch kunnen volgens de AVG ?

Vreemde, enge Amerikaanse toestanden; ik zou bijna zo ver willen gaan om niks te maken willen hebben met "klanten van Experian" die mij door een database van zo`n louche tent halen. Maar ik wil deze auto stiekem toch wel erg graag en kopen lijkt in dit geval toch echt minder voordelig; ook op de lange termijn.
Maar werkt Lynk & co samen met Experian dan zou ik ook slechte zaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DaneV schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:34:
[...]

ik zou bijna zo ver willen gaan om niks te maken willen hebben met "klanten van Experian" die mij door een database van zo`n louche tent halen. Maar ik wil deze auto stiekem toch wel erg graag en kopen lijkt in dit geval toch echt minder voordelig; ook op de lange termijn.
Veel telecom aanbieders (toen het nog abo + toestel was) waren via experian aan het toetsen. Grote kans dus dat als je een mobiele telefoon hebt gehad de afgelopen 20 jaar dat je er bekend bent. Mijn eerste negatieve ervaring was in 2003-2004, met toen Ben of Vodafone/Libertel.

Heb ik Iemand uit dit topic gespot?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntgbKYTmp31gTX2PDx02JGy55mI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I14pj7UDEmKOMGc7o5eFRapN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 22-05-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Gisteren met de Lynk & Co 01 langs gereden bij mijn vertrouwde Volvo garage. Het hele verkoopteam was onder de indruk wat erg gaaf om te zien was :) Zo zie dit, zie dat. Zelfs dit elektrisch en die schermen :9

Wat echt een bonus is dat deze Volvo vestiging de 01 ook gaat verkopen en als het goed is één deze weken de demo auto er staat. Dan kan ik gewoon met alle bugs en onderhoud gewoon ff langs rijden hier in de buurt, wel zo relaxed. Las namelijk dat er bij de laatste bugs de auto al weer volledig moet worden opgehaald etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Bob-r schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:07:
Gisteren met de Lynk & Co 01 langs gereden bij mijn vertrouwde Volvo garage. Het hele verkoopteam was onder de indruk wat erg gaaf om te zien was :) Zo zie dit, zie dat. Zelfs dit elektrisch en die schermen :9

Wat echt een bonus is dat deze Volvo vestiging de 01 ook gaat verkopen en als het goed is één deze weken de demo auto er staat. Dan kan ik gewoon met alle bugs en onderhoud gewoon ff langs rijden hier in de buurt, wel zo relaxed. Las namelijk dat er bij de laatste bugs de auto al weer volledig moet worden opgehaald etc.
Mooi dat de Volvo dealer ook enthousiast is!

Weet niet of het klopt, maar hoop niet dat ze bij alle Volvo dealers een 01 neer gaan zetten. Liever dat ze eerst de wachtlijsten die er nu toch al zijn weg gaan werken, en als dat gedaan pas is nog meer mensen enthousiast maken….

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Peter Vinke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Mooi dat de Volvo dealer ook enthousiast is!

Weet niet of het klopt, maar hoop niet dat ze bij alle Volvo dealers een 01 neer gaan zetten. Liever dat ze eerst de wachtlijsten die er nu toch al zijn weg gaan werken, en als dat gedaan pas is nog meer mensen enthousiast maken….
Zelf was ik ook compleet verbaasd dat de verkoper dit aangaf. Gezien ze in Europa eigenlijk aan willen sturen op het abo en op de car sharing.

Heb niet compleet doorgevraagd maar ik denk dat de dealer gewoon er 2-3 heeft besteld als promotie. Ze waren van de 4 vestigingen ook 1 van de 2 dus ik weet ook niet exact wie er mee gaat in deze trend bij de Volvo dealers in andere regio's.

Ze wisten ook bar weinig van de auto nog. Moest echt letterlijk nog alles vertellen, van kleur tot opties tot eigenlijk ''alles'' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Fibrenl schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Maar werkt Lynk & co samen met Experian dan zou ik ook slechte zaak vinden.
Ja, doen ze de creditcheck mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Even algemene note het klopt dat Experian de creditcheck voert. Mocht je twijfels hebben vraag dan gratis alvast je dossier bij hun op en mochten er problemen onstaan ben je daar op voorbereid. Dit is alleen een tip ik kwam gewoon door de check namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dat Experian rapport dat je zelf kunt opvragen, bevat alleen je persoonlijke gegevens:

1. negatieve betalingsregistraties
2. gerechtelijke uitspraken (onder bewindstelling, faillissement etc)
3. telefoonabonnementen
4. recente credit checks

Die nummer 4 kan tegen twee dingen beschermen. Tegen mensen die (in een manische bui, of met kwade opzet) zichzelf proberen te overkrediteren. En tegen een gestolen identiteit, ook dan worden er vaak heel veel dingen gekocht op kredief in een hele korte tijd.

Wat niet in het rapport staat, zijn de scores van je statistische modellen. Dat is het geheim van de smid, maar het komt er op neer dat je zoveel mogelijk “afstand” (geografisch, chronologisch, sociaal-exonomisch, …) moet hebben tot mensen met betalingsachterstanden. Niemand kan de modellen goed controleren, maar ik vermoed dat een dure postcode kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Iemand al iets meer info over de leveringen van Juni? Moest mijn betaalgegevens invoeren en dan zouden ze hun best doen in juni te gaan leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
meermarco schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:35:
Iemand al iets meer info over de leveringen van Juni? Moest mijn betaalgegevens invoeren en dan zouden ze hun best doen in juni te gaan leveren.....
Ik heb laatst nog weer een poging gedaan in de chat om meer info te ontfutselen, maar zonder al te veel geluk. Ik sta ingeschreven sinds januari. Men kon niet aangeven of ik bij de juni uitleveringen zat, maar ik vermoed van niet, want op de facebook groep zag ik dat de meeste mensen die iets krijgen al rond 5 mei bericht hebben gehad. Ze konden ook niet aangeven of de datum dat je ingeschreven stond van invloed was. Eigenlijk kon men niets aangeven behalve 'we gaan vanaf juni uitleveren'. Dus dat.

Wachten is altijd frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ik zag een interview van iemand die bij Lynk werkt in de auto om te vertellen over het concept en de auto. Die vertelde dat er ook winter en zomerbanden standaard in zitten weet iemand hier wat meer van. Als ik interview terug vind post ik het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
pushnoi schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Ik heb laatst nog weer een poging gedaan in de chat om meer info te ontfutselen, maar zonder al te veel geluk. Ik sta ingeschreven sinds januari. Men kon niet aangeven of ik bij de juni uitleveringen zat, maar ik vermoed van niet, want op de facebook groep zag ik dat de meeste mensen die iets krijgen al rond 5 mei bericht hebben gehad. Ze konden ook niet aangeven of de datum dat je ingeschreven stond van invloed was. Eigenlijk kon men niets aangeven behalve 'we gaan vanaf juni uitleveren'. Dus dat.

Wachten is altijd frustrerend.
Laatste wat iemand me uit Zweden melden was nu mei ingeschreven hopen ze juli/augustus te leveren. dus ik denk als je in Jan je hebt ingeschreven je toch in juni aan de buurt bent of iedereen die zich heeft ingeschreven een auto afneemt wat ik niet denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Fibrenl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:12:
Ik zag een interview van iemand die bij Lynk werkt in de auto om te vertellen over het concept en de auto. Die vertelde dat er ook winter en zomerbanden standaard in zitten weet iemand hier wat meer van. Als ik interview terug vind post ik het hier even.
Ik heb het ze vorige week nog gevraagd, maar ze weten het nog niet. Als winterbanden er bij inzitten is het wel echt een goede deal, maar ik reken daar niet op. Ik denk zelfs fors duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
ZieMaar! schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb het ze vorige week nog gevraagd, maar ze weten het nog niet. Als winterbanden er bij inzitten is het wel echt een goede deal, maar ik reken daar niet op. Ik denk zelfs fors duurder....
Vind vanavond wel het interview post ik het hier daarin zegt ze het toch echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Ter referentie even de 500e (de versie waarvan het dak open kan) ernaast gezet in Amsterdam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsU4tgxwXRDXWC4O0I25b6uP-ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvHlvpcegrxvS74xts4syEUL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door fewips op 24-05-2021 14:27 . Reden: specificatie ]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Fibrenl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Vind vanavond wel het interview post ik het hier daarin zegt ze het toch echt
Ow dat geloof ik wel hoor :). Maar ik moet nog zien of het echt zo is, dat bedoel ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Fibrenl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Laatste wat iemand me uit Zweden melden was nu mei ingeschreven hopen ze juli/augustus te leveren. dus ik denk als je in Jan je hebt ingeschreven je toch in juni aan de buurt bent of iedereen die zich heeft ingeschreven een auto afneemt wat ik niet denk.
Ik hoop het, maar we zien wel. Vraag me af of locatie er nog iets mee te maken heeft ook, aangezien ik in Groningen woon. Misschien hebben deals qua onderhoud met lokale Volvo dealers e.d. er ook nog wel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvanveen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
fewips schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:24:
Ter referentie even de 500e (de versie waarvan het dak open kan) ernaast gezet in Amsterdam.
[Afbeelding]
Ik zie dat jou Lynk gewrapped is - mag ik vragen waar je dat heb laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

sjoerdvanveen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Ik zie dat jou Lynk gewrapped is - mag ik vragen waar je dat heb laten doen?
Ik ben hier "helaas" de berijder van de 500e voor het weekend, dus ik kan je dit niet vertellen! Willemsparkweg Amsterdam. (Staat hier altijd).

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben al reeds langsgeweest in de club op 't rokin (thuiswedstrijd), en was vooral benieuwd naar de achterbank. Met 2 jonge kinderen (2 en 3), en een 3e van 8 moet dit allemaal wel een beetje passen. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben, of eventueel in de omgeving van Amsterdam wonen met een 01, zodat ik een keer kan passen met de stoeltjes? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:14
pushnoi schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Ik hoop het, maar we zien wel. Vraag me af of locatie er nog iets mee te maken heeft ook, aangezien ik in Groningen woon. Misschien hebben deals qua onderhoud met lokale Volvo dealers e.d. er ook nog wel mee te maken.
Gelukkig maakt de locatie niet meer uit nu. De eerste paar auto's werden alleen in de Randstad geleverd, maar nu is Groningen geen probleem meer. Er zijn er nu sowieso 2 in Groningen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusjh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-07 16:46
Er is kennelijk wat prijsontwikkeling gaande. Bij de gegevens van de meest recente kentekens (L776HL - L778HL) met als datum 1e afgifte 21-05 staat als catalogusprijs vermeld € 39 910,-. Bij oudere kentekens met eerdere data staat steeds € 39 000,-
Dit zou een forse verhoging zijn in zo korte tijd van de prijs van de auto die eigenlijk niet eens leverbaar is. De vraag is nu natuurlijk of dit ook invloed gaat hebben op de maandelijkse huurprijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
mariusjh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:25:
Er is kennelijk wat prijsontwikkeling gaande. Bij de gegevens van de meest recente kentekens (L776HL - L778HL) met als datum 1e afgifte 21-05 staat als catalogusprijs vermeld € 39 910,-. Bij oudere kentekens met eerdere data staat steeds € 39 000,-
Dit zou een forse verhoging zijn in zo korte tijd van de prijs van de auto die eigenlijk niet eens leverbaar is. De vraag is nu natuurlijk of dit ook invloed gaat hebben op de maandelijkse huurprijs!
Volgens mij zijn de duurdere auto’s uitgerust met trekhaak. Meerprijs € 910.
Pagina: 1 ... 6 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.