Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De kaarten van ABN en ANWB worden beide door ICS uitgeven. Zou daar echt verschil in zitten of het verwoord wordt als “administratiekosten” of “eigen risico”? Helaas zijn de enige andere opties AMEX waarbij je ook spaart, maar die kosten €600-700 per jaar.. wel 50% korting en het schijnt dat je bij opzegging op een veel gebruikte kaart vaak een tegemoetkoming krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Toch nog eens gevraagd wanneer ik de auto kan verwachten. Of ik bij de batch van Juni zit. Kon niks over worden gezegd helaas :-( afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 23:11
Vanochtend een e-mail gekregen dat er een tweede proefrit locatie bij komt en wel in Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Deveon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:41:
De kaarten van ABN en ANWB worden beide door ICS uitgeven. Zou daar echt verschil in zitten of het verwoord wordt als “administratiekosten” of “eigen risico”? Helaas zijn de enige andere opties AMEX waarbij je ook spaart, maar die kosten €600-700 per jaar.. wel 50% korting en het schijnt dat je bij opzegging op een veel gebruikte kaart vaak een tegemoetkoming krijgt.
ICS stuurt mij door naar Unigarant:
Ik begrijp inderdaad dat het eigen risico vermeld wordt als 'administratiekosten' in de algemene voorwaarden van het autoverhuurbedrijf. Ik kan u niet met zekerheid zeggen of deze administratiekosten ook onder de verzekering van de ANWB Visa Silver Card vallen.

De verzekering wordt aangeboden door Unigarant. Voor specifieke vragen over de voorwaarden van de verzekering kunt u met Unigarant contact opnemen
Dat is mij ondertussen iets teveel doorgestuur, dus ik ga daar niet verder op in. Van ABN heb ik de bevestiging, dus daar ga ik maar gebruik van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bengelboz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-11-2022
Goedemorgen, gister mijn Blauwe opgehaald, super tevreden :). vandaag 2de account aanmaken voor de persoonlijke settings voor mijn vrouw.
en de eerie feedback van de familie: wauw.. rijdt lekker!

RDW: vandaag staat de teller op 88 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
@bengelboz dat geloven natuurlijk pas echt als je wat foto's laat zien (van je auto, niet per se van je vrouw ;)).

@iRinze ik heb niets gehad, maar misschien gaat het in batches. Maastricht is ook lekker bereikbaar voor de meeste Nederlanders :).

Hoe werkt de inschrijving nou eigenlijk? Ik ben nu member, maar ga ik nu een bericht krijgen als ik een auto kan krijgen? Ik heb nou nog niet echt het gevoel dat ik op een wachtlijst sta ofzo. Maar waarschijnlijk krijg je dus een berichtje als je aan de beurt bent, kan je dan die hele kredietcheck ed in? Ik vind dat nog niet heel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
rolandmegens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

Dat is mij ondertussen iets teveel doorgestuur, dus ik ga daar niet verder op in. Van ABN heb ik de bevestiging, dus daar ga ik maar gebruik van maken
Mag ik vragen wat je uit aan het zoeken bent snap het niet helemaal, als je auto wilt leasen/huren dan moet en kan dit alleen via creditcard begrijp ik dit goed? En jij bent aan het uitzoeken of de eigen risico kosten gedekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Veel creditcards hebben een huurauto verzekering inbegrepen, dat zou een mooi slot op de deur zijn voor de ER kosten. Tenminste, dat denk ik dat uitgezocht wordt en dat klinkt logisch (maar zou ik inderdaad zwart op wit willen voor de eerste schade een feit is :)).

Voor vakanties sluit ik vaak een aparte huurauto verzekering af, als je meer dan 3 weken per jaar gaat is een jaarverzekering goedkoper. Dat zou misschien ook een optie zijn, al denk ik dat de term 'administratiekosten' voor een mogelijk probleem gaat zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Fibrenl schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Mag ik vragen wat je uit aan het zoeken bent snap het niet helemaal, als je auto wilt leasen/huren dan moet en kan dit alleen via creditcard begrijp ik dit goed? En jij bent aan het uitzoeken of de eigen risico kosten gedekt zijn?
Inderdaad wat @ZieMaar! aangeeft. De auto is een "huurauto" en heeft een eigen risico. Er zijn creditcards die de eigen risico vergoeden voor huurauto's.
Het probleem is dat Lynk&Co het administratiekosten noemt, en geen eigen risico (al heb ik zwart op wit van Lynk&Co dat het wel eigen risico is, en de reden waarom ze het administratiekosten noement). Ik wil dus inderdaad zwart op wit hebben van de creditcard maatschappij dat zij inderdaad dit "eigen risico" zullen dekken vanuit de creditcard.

Dat is namelijk een super goedkope afkoop van je eigen risico (creditcard is paar euro per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
rolandmegens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Inderdaad wat @ZieMaar! aangeeft. De auto is een "huurauto" en heeft een eigen risico. Er zijn creditcards die de eigen risico vergoeden voor huurauto's.
Het probleem is dat Lynk&Co het administratiekosten noemt, en geen eigen risico (al heb ik zwart op wit van Lynk&Co dat het wel eigen risico is, en de reden waarom ze het administratiekosten noement). Ik wil dus inderdaad zwart op wit hebben van de creditcard maatschappij dat zij inderdaad dit "eigen risico" zullen dekken vanuit de creditcard.

Dat is namelijk een super goedkope afkoop van je eigen risico (creditcard is paar euro per maand)
Oke helder heb zelf anwb gold card geen idee zal ik ook eens opzoeken. Blijf het wel even volgen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:43:
Veel creditcards hebben een huurauto verzekering inbegrepen, dat zou een mooi slot op de deur zijn voor de ER kosten. Tenminste, dat denk ik dat uitgezocht wordt en dat klinkt logisch (maar zou ik inderdaad zwart op wit willen voor de eerste schade een feit is :)).
Er zijn in Nederland vijf creditcards die dit bieden waarvan twee praktisch gelijk zijn (en niet betaalbaar) en die andere drie zijn alleen voor bestaande klanten.

@rolandmegens Ik vrees dat ik hem gemist hebt, maar wat is de officiële reactie waarom ze het administratie kosten noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
rolandmegens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:29:
[...]

[...]

Oke nou ik heb de gold variant dus ga ervanuit dat het daar ook ondervalt. Hoe heb je de bevestiging van de anwb gehad met wie heb je contact opgezocht? Want wil het ook wel zwart op wit :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-01-2022
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:38:
@bengelboz dat geloven natuurlijk pas echt als je wat foto's laat zien (van je auto, niet per se van je vrouw ;)).

@iRinze ik heb niets gehad, maar misschien gaat het in batches. Maastricht is ook lekker bereikbaar voor de meeste Nederlanders :).

Hoe werkt de inschrijving nou eigenlijk? Ik ben nu member, maar ga ik nu een bericht krijgen als ik een auto kan krijgen? Ik heb nou nog niet echt het gevoel dat ik op een wachtlijst sta ofzo. Maar waarschijnlijk krijg je dus een berichtje als je aan de beurt bent, kan je dan die hele kredietcheck ed in? Ik vind dat nog niet heel duidelijk...
Het is vanaf inschrijven tot het laatste moment tot ophalen Russische roulette. Ze geven nu zelf ook toe dat het echt gekkenhuis is en de vraag niet aan kunnen. Zoals aangegeven hadden ze bij mijn order ineens een trekhaak toevoegt (gratis) heerlijk natuurlijk. Maar zag vorige week vrijdag in mijn account ineens € 540,- staan i.p.v. € 500,-. Gelijk navraag gedaan en gisteren gebeld door Fons dat ik mijn geen zorgen moet maken en gewoon de trekhaak alsnog gratis krijg. (ze willen de auto's uitleveren). Maar heb ook al een tijdje de vraag uitstaan of er witte plaat bij komt maar dat blijkt ook een erg moeilijke vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chouffe8
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-07 10:57
Ik heb precies hetzelfde gevoel inderdaad... ik ben member en heb een kleur gekozen, maar ik heb geen enkele bevestiging dat ik nu "op de lijst" sta of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Datzelfde heb ik ook al maanden. Ik heb het gevraagd. En ze zeggen ja hoor: je account is in orde. Het is enkel ‘afwachten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Heb net nog iemand gesproken ze verwachten vanaf juni de leveringen echt te gaan lopen.

Ook nog even over die 500 administratie kosten gehad. Ze zeggen dat dit een maximaal bedrag is. Bij schade van €100 euro wordt €100 ingehouden.

Bij €1000 euro wordt maximaal €500 gerekend.
Ik gaf aan zet dit er dan bij dat het maximaal €500 is met een reken voorbeeld wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat zei Fons mij ook inderdaad, vanaf juni gaat het echt lopen met de leveringen. Concreter konden ze het helaas nog niet maken, ik heb ergens het idee dat de wachtlijst gewoon nog niet helemaal uit te lijnen valt op de leveringen (wat ergens een koud kunstje zou moeten zijn, maar soit).

-edit: werken er nou gewoon Fonsen of is Fons gewoon de hele helpdesk :)? Vond 't een buitengewoon vriendelijke vent overigens, hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 05-05-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chouffe8
-edit: werken er nou gewoon Fonsen of is Fons gewoon de hele helpdesk :)? Vond 't een buitengewoon vriendelijke vent overigens, hoor.
Als hij net zo cool is als The Fons uit Happy Days dan kan hij die helpdesk fluitend in zijn eentje runnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:21:
Dat zei Fons mij ook inderdaad, vanaf juni gaat het echt lopen met de leveringen. Concreter konden ze het helaas nog niet maken, ik heb ergens het idee dat de wachtlijst gewoon nog niet helemaal uit te lijnen valt op de leveringen (wat ergens een koud kunstje zou moeten zijn, maar soit).

Haha nee je hebt Katherina, Sophie & Fons. Maar Fons vroeg mij note bene nog of ik goede mensen kende voor de support :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Bob-r schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Haha nee je hebt Katherina, Sophie & Fons. Maar Fons vroeg mij note bene nog of ik goede mensen kende voor de support :P
Ze zoeken in ieder geval nog mensen:
https://www.google.nl/sea...ygA&biw=375&bih=553&dpr=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Bob-r schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Het is vanaf inschrijven tot het laatste moment tot ophalen Russische roulette. Ze geven nu zelf ook toe dat het echt gekkenhuis is en de vraag niet aan kunnen. Zoals aangegeven hadden ze bij mijn order ineens een trekhaak toevoegt (gratis) heerlijk natuurlijk. Maar zag vorige week vrijdag in mijn account ineens € 540,- staan i.p.v. € 500,-. Gelijk navraag gedaan en gisteren gebeld door Fons dat ik mijn geen zorgen moet maken en gewoon de trekhaak alsnog gratis krijg. (ze willen de auto's uitleveren). Maar heb ook al een tijdje de vraag uitstaan of er witte plaat bij komt maar dat blijkt ook een erg moeilijke vraag :+
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel aanvragen ze dan wel niet gehad hebben. zou het over 1000 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-05-2021
El Polo Diablo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:56:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd hoeveel aanvragen ze dan wel niet gehad hebben. zou het over 1000 gaan?
1000?! Denk dat je meer richting 10.000+ moet denken. Het is niet alleen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Wel apart toch als je een auto besteld dat ze je geen levertijd kunnen melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat dat hele vrijblijvende inschrijfsysteem misschien ook niet helpt, dat maakt plannen ook lastig (als mensen hem opeens niet willen)...Maar ze zijn nieuw, dit hoort er allemaal bij. Ik ben benieuwd naar de auto, maar spec/pricewise zijn er echt geen betere opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@Deveon
Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYknm3xn_iESaRVnVAch52iegbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHKR6yOY7YLSae9ATIWOVVP7.png?f=fotoalbum_large

@Fibrenl
Eerst had ik ABN gebeld, die stuurde mij naar ICS en die stuurde mij weer naar ABN verzekeringen.
Hun reactie was "Er is inderdaad dekking mits er dekking is volgens de voorwaarden, dat wil zeggen dat er een gedekte evenement plaats moet vinden en dat er betaald is met een Goldcard (zowel de huurkosten als het eigen risico en andere kosten)."
Dus niet helemaal uitsluitend, maar wel redelijk duidelijk

Contact gegevens van ABN verzekeringen:
telefoonnummer 038 496 8316
verkeer@abnamroverzekeringen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
rolandmegens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:34:
@Deveon
Zie hieronder:
[Afbeelding]

@Fibrenl
Eerst had ik ABN gebeld, die stuurde mij naar ICS en die stuurde mij weer naar ABN verzekeringen.
Hun reactie was "Er is inderdaad dekking mits er dekking is volgens de voorwaarden, dat wil zeggen dat er een gedekte evenement plaats moet vinden en dat er betaald is met een Goldcard (zowel de huurkosten als het eigen risico en andere kosten)."
Dus niet helemaal uitsluitend, maar wel redelijk duidelijk

Contact gegevens van ABN verzekeringen:
telefoonnummer 038 496 8316
verkeer@abnamroverzekeringen.nl
Bedankt maar ik heb de anwb gold card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:45:
Ik denk dat dat hele vrijblijvende inschrijfsysteem misschien ook niet helpt, dat maakt plannen ook lastig (als mensen hem opeens niet willen)...Maar ze zijn nieuw, dit hoort er allemaal bij. Ik ben benieuwd naar de auto, maar spec/pricewise zijn er echt geen betere opties...
Ik had ook al bij Fonsie aangegeven dat als ze de krediet check direct bij inschrijen doen ze, en gelijk weten wie er echt geinteresseerd is, het tijd scheelt wanneer er auto's beschikbaar zijn en ze zelfs al auto's kunnen toewijzen voordat ze de boot op gaan.

Ik denk alleen dat het vrijblijvende karakter een USP is. misschien hebben ze ook wel KPI op de hoeveel clubmembers.

[ Voor 9% gewijzigd door El Polo Diablo op 05-05-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja, dat. Of gewoon de eerste maand op voorhand vooruitbetalen? Schrikt veel mensen af, maar je wint ook veel potentiële klanten misschien. Voor nu lijkt die onvoorspelbaarheid voor mij het grootste struikelblok te kunnen worden (maar wie weet denk ik daar na zaterdag opeens heel anders over ;))....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voorruit betalen is gebruikelijke bij lease. Door de connectiviteit kunnen ze zelfs je sleutel beperken op het moment dat je een betaal achterstand hebt en op GPS locatie halen ze hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Deveon schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:24:
Voorruit betalen is gebruikelijke bij lease. Door de connectiviteit kunnen ze zelfs je sleutel beperken op het moment dat je een betaal achterstand hebt en op GPS locatie halen ze hem op.
Ik bedoelde om überhaupt op de wachtlijst te komen. Dus nu vast betalen voor de eerste maand, ook al is dat pas over vier maanden. Dan zullen er vast nog mensen uitvallen door de krediet check of die toch niet willen, maar daar is wel op te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Laatst online: 17:20
Zag er laatst twee in het zwart voorbij komen, ook een mooi kleurtje hoor!

Ben benieuwd hoeveel mensen hem al na een paar maanden zullen inleveren, zitten vast een aantal tussen die het gewoon even voor de leuk doen.

Wat ik me ook afvraag is, zal dit een markt werking gaan krijgen? Een beetje degelijke auto (station/SUV) zit in de Private lease al snel in de 600 EUR+ Het zou leuk zijn als de lease aanbieders hier op in gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
En wat gebeurd er als iemand hem na 2 maanden inleverd kan het zijn als ik er 1 besteld dat ik dan een gebruikte krijg? Of ontvang je altijd een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Fibrenl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:54:
En wat gebeurd er als iemand hem na 2 maanden inleverd kan het zijn als ik er 1 besteld dat ik dan een gebruikte krijg? Of ontvang je altijd een nieuwe
Het is gewoon een huurauto, dus ja je kan een auto krijgen waar iemand al in heeft gereden. Lijkt me ook logisch toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:28:
[...]

Ik bedoelde om überhaupt op de wachtlijst te komen. Dus nu vast betalen voor de eerste maand, ook al is dat pas over vier maanden. Dan zullen er vast nog mensen uitvallen door de krediet check of die toch niet willen, maar daar is wel op te plannen.
Misschien met de garantie dat ze hem dan over 4 maanden kunnen leveren maar anders zou ik daar nooit in mee gaan. Bij Care bij Volvo hanteren ze trouwens wel dat ze leveren binnen 30 dagen na de eerste betaling bij een voorraad model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat zou nog een escape kunnen zijn als de levertijd lastig wordt @Deveon: eerst via Volvo en dan opzeggen als Lynk kan leveren...

Maar het zou zeker helpen als je een soort gegarandeerde levertijd had :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:31:
Dat zou nog een escape kunnen zijn als de levertijd lastig wordt @Deveon: eerst via Volvo en dan opzeggen als Lynk kan leveren...

Komt nog wel. De belofte is straks binnen 3 dagen rijden. Voor iedereen even geduld gewoon nog gezien het compleet nieuw concept is en even op gang moet komen. Dat merk je nog aan alles > communicatie is minimaal of half je moet de auto ophalen en de app werkt nog niet. Straks gaat alles via de app en de auto komt gewoon netjes voor je deur en bij beëindig contract ook weer opgehaald. Iedem voor pech/onderhoudt. Nerveus en snel een auto nodig dan zal ik nog even wachten :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bob-r op 06-05-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 23:11
Freezerator schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Het is gewoon een huurauto, dus ja je kan een auto krijgen waar iemand al in heeft gereden. Lijkt me ook logisch toch.
Als je nu bij de eerste leveringen zit, krijg je gewoon een nieuwe auto. Als er straks contracten worden stopgezet, dan zullen die auto's logischerwijs worden ingezet.

Ik ben heel benieuwd of dit concept straks ook gaat werken zoals ze het bedacht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:31:

Voor de zomervakantie zou ik hem wel nodig hebben, maar bij Volvo ben ik daarmee wel bijna twee keer zo duur uit en moet ik eigenlijk misbruik maken door nu al te weten dat ik hem in proefperiode weer ga opzeggen. Dat mag en kan, maar voelt niet oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Deveon schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Voor de zomervakantie zou ik hem wel nodig hebben, maar bij Volvo ben ik daarmee wel bijna twee keer zo duur uit en moet ik eigenlijk misbruik maken door nu al te weten dat ik hem in proefperiode weer ga opzeggen. Dat mag en kan, maar voelt niet oké.
Je mag mijn auto wel voor de zomervakantie 'huren' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bob-r schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Je mag mijn auto wel voor de zomervakantie 'huren' :9
Haha, niet echt in de buurt maar wie weet. Het deelplatform is toch nog niet actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Deveon schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Haha, niet echt in de buurt maar wie weet. Het deelplatform is toch nog niet actief?
Helaas niet maar de beta draait momenteel en verwacht snel live gang ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-r
Mooie post op FB. Credits Bouke Tuit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aB9_w9hdFLRzHPx7iituO2bTZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSFjRMGIJPnnuqJNvfgAIG27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBFmDyaVP2umXI2463yI6k3mKzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MeBF7XoezvwsLgcQxGVpI9M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxSDeB8lPZntcshK416yWET6OAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPMpaJqsOUYA6qHU1T3hVgri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjWPhfee2Mh8xLyzruUzS3T0F0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRf15cdaMr5hrtmqRDBaahIm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQNvkeen30od2J6sXMOR8QTEsHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCqOSlQzaQyxj2pyo2F16zT8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcilFF7fbPBubQxfvLagz8GbNrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tIgW4gZky3o90CodqoGrbM3.jpg?f=fotoalbum_large
Lynk & Co 01 vs Volvo XC40 (T4 Recharge). A comparative test by a non-expert.
Overall experience:
The 01 feels a lot more premium in everything. Spaciousness, options (control panel, panoramic roof, etc.), handling, appearance.
Where the XC40 beats the 01:
- higher seating
- comfort of the seats (leather)
- slightly better suspension
- smaller turning circle (but also smaller wheelbase and therefore less space)
Where the 01 beats the XC40 (do you have a minute?)
- range electric
- heavier and more robust
- spaciousness in the front, back and more trunk space
- interior finish (center console XC40 is made of hard plastic. Ugly for such a car)
- electrically adjustable driver's seat with memory
- front panel easier to see through the steering wheel
- the steering wheel itself
- key tag way more appealing
- achievements such as 0-100, acceleration in general
- sportier looks (of course this is subjective. At first I liked the solidity of the XC40 better. But all the praise and looks that the 01 gets, have changed my mind. In Alain Visser's words: it's a damn good car.
I have tested both cars too little on their driver assistance systems and the apps, control options to make a good judgment about it.
P.s. I used Google Translate because today I'm a lazy mf 😉 So I apologize for any mistakes.
P.s.2 more in-depth reviews will follow.

[ Voor 10% gewijzigd door Bob-r op 06-05-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bob-r schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Komt nog wel. De belofte is straks binnen 3 dagen rijden. Voor iedereen even geduld gewoon nog gezien het compleet nieuw concept is en even op gang moet komen. Dat merk je nog aan alles > communicatie is minimaal of half je moet de auto ophalen en de app werkt nog niet. Straks gaat alles via de app en de auto komt gewoon netjes voor je deur en bij beëindig contract ook weer opgehaald. Iedem voor pech/onderhoudt. Nerveus en snel een auto nodig dan zal ik nog even wachten :)
Ik ben niet nerveus gelukkig :) en heb em ook niet snel nodig. Het enige is dat ik wel op tijd een alternatief moet gaan regelen, maar dan zou een ander auto-abo prima kunnen zijn. En ach, eerst zaterdag maar eens zien of ie echt zo mooi is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De XC40 komt bij mij toch een beetje verouderd over, met name de achterkant. Vanaf de voorkant vind ik de Volvo dan wel weer een stuk mooier. De Lynk & Co voorkant went hier niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Deveon schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
De XC40 komt bij mij toch een beetje verouderd over, met name de achterkant. Vanaf de voorkant vind ik de Volvo dan wel weer een stuk mooier. De Lynk & Co voorkant went hier niet echt.
Had ik ook in het begin met de voorkant van L&C en went echt! Lijkt op een kikker :+ Je moet 'm in het echt gezien hebben. Het is gewoon echt een super auto maar smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Vlaanderen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-04-2023
Lynk & Co 'Club Antwerpen'
--------------------------------------

via vacatures ( https://www.lynkco.com/nl-be/careers )
verneem je dat er naast de bestaande clubs als A'dam en Gothenburg
er 'club Antwerpen' (A'pen) aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Pff net gebeld door L&C met het slechte nieuws dat ze dat auto niet kunnen afleveren morgen door een technisch probleem aan de auto. Om 17:30 bellen en morgen zal ik de auto om 09:30 ophalen in Amsterdam... ben nog steeds verbaasd. Maandag alsnog weer herplannen met garantie levering volgende week. Echt hoe krijgen ze het voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divaria
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-08-2021
Dat is allemaal niet zo vreemd hoor, dit soort dingen gaan nu eenmaal op het laatste moment.
Iedereen wil zo snel mogelijk zijn auto hebben.
Dus vanaf transport vanuit de haven in Belgie, afleverinspectie, poetsen kentekenplaten monteren, proefrit en klaar.
Wordt er iets geconstateerd wat niet per omgaande te regelen valt, een niet voorradig onderdeel b.v. dan ben je dus gedwongen de levering uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Divaria schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:57:
Dat is allemaal niet zo vreemd hoor, dit soort dingen gaan nu eenmaal op het laatste moment.
Iedereen wil zo snel mogelijk zijn auto hebben.
Dus vanaf transport vanuit de haven in Belgie, afleverinspectie, poetsen kentekenplaten monteren, proefrit en klaar.
Wordt er iets geconstateerd wat niet per omgaande te regelen valt, een niet voorradig onderdeel b.v. dan ben je dus gedwongen de levering uit te stellen.
Ben ik mee eens hoor en het is natuurlijk ook een nieuwe auto en concept. Het is alleen wel een beetje zuur dat je van alles geregeld hebt en om 17:30 pas gebeld word terwijl ik morgen om 09:30 uur in Amsterdam moest zijn. Maar goed dus even geduld nog en vanaf volgende week rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Vandaag de auto op gehaald in amsterdam en gelijk er even mee door Noord-holland zitten scheuren voordat ik naar Zwolle ging, wat een bak!

Softwarematig vind ik het nog niet heel sterk, elke keer als ik mn telefoon op de charge dock leg pop Apple Pay op xd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3YA4lZb3oO-uDNXjFpIP-DUhnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iV0drpqNLtABt6EHqnF4mn0Z.jpg?f=fotoalbum_large

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05-2021
Hii, wat vinden jullie van het eigen risico van €1000,- als je je auto uitleent aan bijvoorbeeld je vriendin/broer/etc..

https://www.lynkco.com/nl...-4453-b31d-23862ace54c1;0Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq4_FJywkzhN1NkOkU8x3FQiZJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jfFYH10vK5dcb7AAPPKfws3x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
TQAirstrike schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:24:

Softwarematig vind ik het nog niet heel sterk, elke keer als ik mn telefoon op de charge dock leg pop Apple Pay op xd...
Is een bekend Apple probleem. Net zoals in meer auto’s zit daar ook de nfc reader voor de sleutels en die activeert Apple Pay.
Marim schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:45:
Hii, wat vinden jullie van het eigen risico van €1000,- als je je auto uitleent aan bijvoorbeeld je vriendin/broer/etc..
Niet aantrekkelijk voor huurders. Bij de meeste commerciële verhuurders kun je het ER verlagen of afkopen. Uitlenen aan je vriendin kan natuurlijk ook door gewoon de sleutels te geven en niet via het leenplatform.

Officieel: “De M2M Auto kan worden bestuurd door U, de contracthouder, en Uw directe gezinsleden die ingeschreven zijn op hetzelfde woonadres als U (mits zij voldoen aan de eisen als beschreven in Artikel 4), zoals gedefinieerd in de Verzekering.”

[ Voor 49% gewijzigd door Oizo1981 op 08-05-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Heb ook in april de proefrit gemaakt. Afspraak kon toen nog binnen paar dagen ... Nu wel anders begrijp ik!

Auto vind ik top! Proefrit was kut. Route die ze aan hadden gegeven aan alle kanten afgesloten. Met veel kunst en vliegwerk nog n stukje 80km weg kunnen pakken. Veel te laat terug want ruim de helft vd tijd sta je in Amsterdam voor t stoplicht. Dus auto echt ervaren, nee. Doe dit ajb aan een stadsrand zodat je de auto op je gemak kunt bekijken en proberen.

Wel aangemeld 3 weken geleden en aangegeven dat ik m einde jaar wil ivm aflopend contract, ben ik er iig op tijd bij. Dat zou worden geregistreerd in m'n account.

Nu maar even kijken hoe snel we ze op de weg gaan zien..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Nou ik had aangegeven mei/juni. Maar dat staat nergens geregisteerd bleek bij navraag. Je schrijft je in en daarna black box :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-08 17:49
meermarco schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:33:
Nou ik had aangegeven mei/juni. Maar dat staat nergens geregisteerd bleek bij navraag. Je schrijft je in en daarna black box :-)
Inderdaad, zelfde ervaring hier. Gelukkig heb ik nog een auto dus is het geen groot probleem, maar wel jammer. Via mail kreeg ik te horen dat het nog wel even kan duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josdeenen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rRy47z1NgzIK4wJH7xYXXuYdQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKxilkhYmmzhikzHYiUAF79f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-5OhCWBESFzg06ST3-OkTXLeEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la9aEM7Jb4DFrlaVafJmcJ9H.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de auto in Rotterdam opgehaald en vandaag de eerste goede rit gemaakt door Zeeland. Wat een heerlijke auto om in te rijden met lekker veel power. Softwarematig nog wel wat op en aanmerkingen, voornamelijk snelheid opstarten systeem en verbinden met Android auto nog niet gelukt. Het heeft natuurlijk ook veel meer op te starten dan mijn Volvo systeem. In het Facebook forum heeft een gebruiker al een hele lijst met punten naar de developers gestuurd en het is nog echt in ontwikkeling dus ik verwacht de komende tijd nog wel het een en ander aan updates. Vandaag vooral gereden met lege accu in Hybrid mode en verbruik van 6.4l/100km wat gelijk is aan mijn Volvo op diesel, erg netjes wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Mooie auto helaas pas eind juli proefrit daarna bestellen ben benieuwd hoelang we dan moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Fibrenl schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:01:
Mooie auto helaas pas eind juli proefrit daarna bestellen ben benieuwd hoelang we dan moeten wachten.
Als je voor de month to month gaat misschien slimmer om je alvast in te schrijven, zit toch nog geen afname verplichting aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Marim schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:45:

https://www.lynkco.com/nl...-4453-b31d-23862ace54c1;0[Afbeelding]
Dit gaat toch vooral over het officiele uithuur gebeuren, geen idee wat de regels zijn wanneer je de auto gewoon meegeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
josdeenen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren de auto in Rotterdam opgehaald en vandaag de eerste goede rit gemaakt door Zeeland. Wat een heerlijke auto om in te rijden met lekker veel power. Softwarematig nog wel wat op en aanmerkingen, voornamelijk snelheid opstarten systeem en verbinden met Android auto nog niet gelukt. Het heeft natuurlijk ook veel meer op te starten dan mijn Volvo systeem. In het Facebook forum heeft een gebruiker al een hele lijst met punten naar de developers gestuurd en het is nog echt in ontwikkeling dus ik verwacht de komende tijd nog wel het een en ander aan updates. Vandaag vooral gereden met lege accu in Hybrid mode en verbruik van 6.4l/100km wat gelijk is aan mijn Volvo op diesel, erg netjes wat mij betreft.
Lekker hoor, heb hier toch wel enigszins last van fomo gedrag =)
Wanneer heb je je ingeschreven als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Ja lekkkrt jaloers gemaakt hier met mensen die soms later zijn ingeschreven :-)

Erg mooi zeg. En dus bij accu leeg alsnog 6.4/100. Dat is wel super voor zo’n grote auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Net een proefrit gemaakt in Rotterdam. Ze hebben een soort popup event waar je de auto kan bekijken en een proefrit kan maken.

De auto rijdt heerlijk. Mijn vriendin had in eerste instantie haar bedenkingen maar in het echt vond ze hem toch wel heel mooi en het stille van het op elektrisch rijden was ook een grote plus. Mijn zoontje was helemaal enthousiast over het panoramadak dus heel de fam is om.

Nu het lange wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Vandaag even wezen kijken op het rokin, erg mooie auto rijd heerlijk had eigenlijk pas eind Juli proefrit. Maar was nog plekje vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennieco
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt. Wat een auto echt ik ben onder de indruk. Heb ingeschreven voor levering jammergenoeg kan ik pas eind November overstappen dan loopt mijn huidige private lease af. Alles aan die auto voelt goed. En ach die blauwe lijntjes als je zwart kiest staan best geinig net ff anders !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Bennieco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:54:
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt. Wat een auto echt ik ben onder de indruk. Heb ingeschreven voor levering jammergenoeg kan ik pas eind November overstappen dan loopt mijn huidige private lease af. Alles aan die auto voelt goed. En ach die blauwe lijntjes als je zwart kiest staan best geinig net ff anders !
Ik vind de blauwe accenten ook wel grappig bij de zwarte. Mijn vriendin echter niet, dus we hebben een compromis gesloten, het wordt een blauwe. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik moet begin oktober een nieuwe auto en deze staat dus echt hoog op het lijstje. Toch blijft die grote onduidelijkheid rondom leveringen dan wat lastig, omdat ik eigenlijk ergens eind juni wel een alternatief moet regelen...Als de kans vrij groot is dat ik binnen dan en 6 maanden de Lynk krijg, dan regel ik iets tijdelijks (wat dan maar iets duurder is)...

Maar misschien wordt het komende week allemaal wel wat duidelijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:49:
Ik moet begin oktober een nieuwe auto en deze staat dus echt hoog op het lijstje. Toch blijft die grote onduidelijkheid rondom leveringen dan wat lastig, omdat ik eigenlijk ergens eind juni wel een alternatief moet regelen...Als de kans vrij groot is dat ik binnen dan en 6 maanden de Lynk krijg, dan regel ik iets tijdelijks (wat dan maar iets duurder is)...

Maar misschien wordt het komende week allemaal wel wat duidelijker :).
Zal ik deze vraag qua levering vandaag nog even neerleggen bij L&C? Heb ze namelijk vandaag nog aan de tel voor de levering van deze week. Krijg bij deze lijn ook meer info dan bij eerste lijns als je zelf belt/chat. Wanneer heb jij je aangemeld? Dan kan ik dit nog even aangeven. Merk wel als je veel zelf overal achteraan hebt gezeten dat het ook wel invloed heeft gehad op de uitlevering van de car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bob-r schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Zal ik deze vraag qua levering vandaag nog even neerleggen bij L&C? Heb ze namelijk vandaag nog aan de tel voor de levering van deze week. Krijg bij deze lijn ook meer info dan bij eerste lijns als je zelf belt/chat. Wanneer heb jij je aangemeld? Dan kan ik dit nog even aangeven. Merk wel als je veel zelf overal achteraan hebt gezeten dat het ook wel invloed heeft gehad op de uitlevering van de car.
Een week of 2 geleden denk ik? Maar vraag maar als je wil! Zal er zelf de komende tijd ook wat actiever achter aan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Een week of 2 geleden denk ik? Maar vraag maar als je wil! Zal er zelf de komende tijd ook wat actiever achter aan gaan.
Doe ik gelijk even voor je. Laat ik nog even van mij horen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Bob-r schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Het leveren is best een gedoe, snap niet zo goed dat ze geen rekensom kunnen maken... sta zelf vanaf januari op de lijst, dan zou je toch denken dat ze weten hoeveel auto's er onderweg zijn, hoeveel aanmeldingen op de lijst staan en welke maand/klanten ze kunnen bereiken met X hoeveel in juni/juli.

Heb zelf ook geen duidelijkheid (heb al meerdere keren contact gehad maar heeft geen nut gehad) Zou het wel erg graag willen, best frustrerend O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Raylan op 10-05-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
STa al sinds oktober op de lijst. Toeb ik vroeg stel dat iedereen die op de lijst staat, hem ook affneemt, heb ik dan nog wel een KANS om in Juni een auto te 'krijgen'? Was ook het antwoord geen idee.

Wat Raylan ook zegt. JE zou zeggen je nummer op de wachtlijst+ leveringen die gaan komen: dan weten ze wel WAT....Maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
't Kan natuurlijk ook zijn dat de leveringen extreem onzeker zijn, of nog verdeeld moeten worden over landen, oid? Ik vind het ook irritant, maar als het echt zo simpel was, dan hadden ze het vast gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:56:
't Kan natuurlijk ook zijn dat de leveringen extreem onzeker zijn, of nog verdeeld moeten worden over landen, oid? Ik vind het ook irritant, maar als het echt zo simpel was, dan hadden ze het vast gedaan :).
Zoals Marco zegt, je wil graag weten of je dan ook in Juni aan de beurt bent.

Hoeveel excuses we ook verzinnen, het blijft een simpel lijstje en een hoeveelheid auto's die binnen komen op transport. Dus een kwestie van wegstrepen...

we houden het op "Start Up" problemen :P of het lijstje is naar de knoppen, aangezien er iemand was die net als ik ook in januari zich heeft geregistreerd en zijn auto mocht halen terwijl er nog zat zitten te wachten in de oktober/nov/dec lijst.

[ Voor 14% gewijzigd door Raylan op 10-05-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chouffe8
Raylan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Zoals Marco zegt, je wil graag weten of je dan ook in Juni aan de beurt bent.

Hoeveel excuses we ook verzinnen, het blijft een simpel lijstje en een hoeveelheid auto's die binnen komen op transport. Dus een kwestie van wegstrepen...

we houden het op "Start Up" problemen :P of het lijstje is naar de knoppen, aangezien er iemand was die net als ik ook in januari zich heeft geregistreerd en zijn auto mocht halen terwijl er nog zat zitten te wachten in de oktober/nov/dec lijst.
De moeilijkheid zit hem denk ik in het grote aantal inschrijvingen en de onzekerheid over wie er daadwerkelijk een auto gaan afnemen. Voor de eerste paar honderd is het misschien nog wel te doen om jouw methode van het lijstje te hanteren, maar het risico wordt natuurlijk steeds groter dat de interesse bij een grote groep niet zo serieus is. Hoe moet je dan inschatten wanneer bijvoorbeeld de nummer 1000 aan de beurt is? Willen de eerste 1000 allemaal een auto of vallen er 900 af en is dat in alle andere landen ook het geval...het is volgens mij best complex.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fibrenl
Vraag gewoon een aanbetaling van €1000. Doen ze ook bij tesla toch. Lijkt me niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Al doen ze de creditcheck maar vooraf of een contract laten ondertekenen dan zou dat risico al gedekt zijn en het vrij makkelijk zijn om auto's toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:54
Ik wil best €1000 aanbetalen , dan weten ze dat ik serieus belang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Buis07 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:55:
Ik wil best €1000 aanbetalen , dan weten ze dat ik serieus belang heb.
Same here, geen probleem.

@Bob-r weet je al meer over jouw auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Net drie kwartier van alles door genomen en aangegeven bij de dame aan de telefoon. Maar het punt qua leveren blijft nog steeds onduidelijk, zelfs de mensen bij de support hebben daar geen inzicht in. Zeker als je pas twee weken terug hebt aangemeld is het bijna zeker dat je de auto niet voor oktober hebt. De twee batch van juni zijn ze nu al het plannen en veel mensen die zich ingeschreven hebben kunnen dus wss ook binnenkort een mail ontvangen. Ze gaf ook overigs wederom weer aan dat er veel meer animo is getoond dan voorspeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Same here, geen probleem.

@Bob-r weet je al meer over jouw auto?
Yes onderdeel was vandaag binnen en 100% garantie a.s. zaterdag om 09:30 ophalen met garantie anders inzet andere/tijdelijke 01. Was ook de eerste met een aflever probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Bob-r op 10-05-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
En je eigen auto?

Voor mij zou niet voor oktober prima zijn overigens :). Maar die vele aanmeldingen snap ik wel, het is veel en veel te vrijblijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Als het echt oktober zou zijn zou het te laat zijn. Zonde, de auto is echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
El Polo Diablo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:50:
Als het echt oktober zou zijn zou het te laat zijn. Zonde, de auto is echt gaaf.
Wanneer aangemeld? Dit is schatting van twee weken terug aanmelding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Bob-r schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Wanneer aangemeld? Dit is schatting van twee weken terug aanmelding he.
2 weken terug :w

Toen ik 3 weken geleden belde om een proefrit te plannen en te horen kreeg dat ze pas in juli een plaats zouden hebben vroeg ik of het niet sneller was om in te schrijven en de auto geleverd te krijgen. Ze zei toen dat waarschijnlijk wel zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
El Polo Diablo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:13:
[...]

2 weken terug :w

Toen ik 3 weken geleden belde om een proefrit te plannen en te horen kreeg dat ze pas in juli een plaats zouden hebben vroeg ik of het niet sneller was om in te schrijven en de auto geleverd te krijgen. Ze zei toen dat waarschijnlijk wel zo zou zijn.
Ah ok! Mijn tip; blijf proactief met ze in contact over hoe het er voor staat qua inschrijving/levering... het kan ineens snel gaan gezien het systeem zoals veel al aangeven veel te vrijblijvend is en ook note bene mensen afhaken/niet door de creditcheck komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Het vreemde is, is dat het lijkt dat sommige mensen die zich later hebben ingeschreven wel eerder de auto krijgen/kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdeenen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07-2021
pushnoi schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:50:
[...]

Lekker hoor, heb hier toch wel enigszins last van fomo gedrag =)
Wanneer heb je je ingeschreven als ik vragen mag?
Ik heb me op dag 1 ingeschreven, ergens 20 of 21 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Heb ook nog met de dame in de winkel op het rokin over huur/lease gehad. Ik gaf aan dat het geen lease maar huur constructie is maar ze bleef hoog en laag volhouden dat het echt leasen is.

Maar dat zou inhouden dat elke keer als iemand een maand contact afsluit je een nieuwe auto ontvangt. Heeft iemand ergens terug kunnen lezen dat je gebruikte auto ontvangt of kan ontvangen?

Ze heeft het mis begrijp ik van fans:) je kan inderdaad gebruikte auto ontvangen zoals we al dachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Fibrenl op 11-05-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 08:48
Fibrenl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:51:
Heb ook nog met de dame in de winkel op het rokin over huur/lease gehad. Ik gaf aan dat het geen lease maar huur constructie is maar ze bleef hoog en laag volhouden dat het echt leasen is.

Maar dat zou inhouden dat elke keer als iemand een maand contact afsluit je een nieuwe auto ontvangt. Heeft iemand ergens terug kunnen lezen dat je gebruikte auto ontvangt of kan ontvangen?

Ze heeft het mis begrijp ik van fans:) je kan inderdaad gebruikte auto ontvangen zoals we al dachten.
Lease betekent niet per definitie een nieuwe auto right? Je kan ook occasions leasen.

Toevallig ook gisteren contact gehad over levertijd. Zelf ingeschreven in februari - ze gaven aan te verwachten voor oktober te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Nu ben ik toch benieuwd wat de gedachte was wat er ging gebeuren met auto's van een maandelijks opzegbaar abonnement, behalve het opnieuw inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-08 17:49
robski05 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:13:
[...]

Lease betekent niet per definitie een nieuwe auto right? Je kan ook occasions leasen.

Toevallig ook gisteren contact gehad over levertijd. Zelf ingeschreven in februari - ze gaven aan te verwachten voor oktober te kunnen leveren.
Wow voor oktober pas? Dat duurt wel erg lang.

Heb het gevoel dat de klantenservice maar wat zegt om van de vragen af te zijn. Toen ik het vroeg was het "misschien" juni. Nog niets gehoord maar als ik alle shier zo lees, en met een inschrijving in februari. Verwacht ik dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
wannaplay2009 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Wow voor oktober pas? Dat duurt wel erg lang.

Heb het gevoel dat de klantenservice maar wat zegt om van de vragen af te zijn. Toen ik het vroeg was het "misschien" juni. Nog niets gehoord maar als ik alle shier zo lees, en met een inschrijving in februari. Verwacht ik dat zeker niet.
Dat denk ik ook, ze roepen inmiddels maar wat "vanaf juni gaan we gestaagd leveren en voor oktober heb je een auto" geduld is lastig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Raylan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Dat denk ik ook, ze roepen inmiddels maar wat "vanaf juni gaan we gestaagd leveren en voor oktober heb je een auto" geduld is lastig :D
Er is natuurlijk ook helemaal niks over te zeggen zolang ze geen inzicht hebben in wie er serieus geinteresseerd zijn en wie er ook door de creditcheck heen komen.

Ik las ergens een artikel dat ze voor België het doel hebben er dit jaar 2000 aan klanten te leveren. Als dat vergelijkbaar is aan Nederland en de vraag de verwachting heeft overstegen zou je denken dat er een flinke wachtlijst moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
El Polo Diablo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Er is natuurlijk ook helemaal niks over te zeggen zolang ze geen inzicht hebben in wie er serieus geinteresseerd zijn en wie er ook door de creditcheck heen komen.

Ik las ergens een artikel dat ze voor België het doel hebben er dit jaar 2000 aan klanten te leveren. Als dat vergelijkbaar is aan Nederland en de vraag de verwachting heeft overstegen zou je denken dat er een flinke wachtlijst moet zijn.
Klopt, is ook lastig om goed te kunnen voorspellen hoeveel er uiteindelijk overblijven... Er zal vast nog meer vraag komen, de prijs is natuurlijk een koopje voor een auto van dit formaat en kwaliteit/premium feel.

Geloof dat je voor een Clio met wat opties en 15k aan km's ook al snel op 450 EUR zit, dus ga maar na. Het is gewoon een super deal, ik hoop ook echt dat het de lease markt op z'n kop gaat zetten zodat die prijzen kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Raylan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Klopt, is ook lastig om goed te kunnen voorspellen hoeveel er uiteindelijk overblijven... Er zal vast nog meer vraag komen, de prijs is natuurlijk een koopje voor een auto van dit formaat en kwaliteit/premium feel.

Geloof dat je voor een Clio met wat opties en 15k aan km's ook al snel op 450 EUR zit, dus ga maar na. Het is gewoon een super deal, ik hoop ook echt dat het de lease markt op z'n kop gaat zetten zodat die prijzen kelderen.
Mwah, voor € 500,- 15k lease je wel mooiere auto's hoor, dan zit je gewoon in het segment kleine SUV, zoals de Niro, 2008, C5 Aircross, Grandland X etcetera. Wel minder mooie auto's en langere termijn, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb nu een paar dagen mogen genieten van 'mijn' 01 en wat een mooie auto voor dat geld. Kwaliteit straalt er vanaf, alle opties die je zou willen, veel ruimte en meer dan genoeg power. Had wel een proefrit gehad, maar die was eigenlijk te kort om de auto goed te ervaren. Kan me voorstellen dat een aantal fabrikanten en leasemaatschappijen wakker liggen van deze auto.

Er zitten nog wel wat kinderziektes en fouten in het systeem, maar dat is eigenlijk allemaal softwarematig en lijken te verhelpen. Ook een uitnodiging gehad om de app te testen en toegang tot een Early Access-forum om feedback te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59
ZieMaar! schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Mwah, voor € 500,- 15k lease je wel mooiere auto's hoor, dan zit je gewoon in het segment kleine SUV, zoals de Niro, 2008, C5 Aircross, Grandland X etcetera. Wel minder mooie auto's en langere termijn, dat zeker.
Totdat je PHEV auto's gaat zoeken, dan is er niet veel vergelijkbaars meer in deze prijsklasse. Dan is het keuze tussen een kleinere of minder mooie auto, minder bereik, weinig opties of een veel langere contracttermijn. En vaak een combinatie van deze keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
InComrad schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:05:
Ik heb nu een paar dagen mogen genieten van 'mijn' 01 en wat een mooie auto voor dat geld. Kwaliteit straalt er vanaf, alle opties die je zou willen, veel ruimte en meer dan genoeg power. Had wel een proefrit gehad, maar die was eigenlijk te kort om de auto goed te ervaren. Kan me voorstellen dat een aantal fabrikanten en leasemaatschappijen wakker liggen van deze auto.

Er zitten nog wel wat kinderziektes en fouten in het systeem, maar dat is eigenlijk allemaal softwarematig en lijken te verhelpen. Ook een uitnodiging gehad om de app te testen en toegang tot een Early Access-forum om feedback te delen.
Mag ik vragen heb jij hem gekocht of via de €500 optie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:54
Lynk&co is een Chinese auto die nieuw op de Europese markt is. Introductie van Chinese auto’s zijn tot nu toe mislukt. Ik denk dat dit bedrijf en hun ambitie er alles op alles zetten om deze auto snel en veel, qua aantallen, in de markt zetten. Ik heb mij pas in april aangemeld maar ben hoopvol dat uiterlijk sept/okt een auto krijg. Negatieve ervaringen en gemopper is immers geen reclame voor nieuwe merken? Link&co gaat echt hun best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
InComrad schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Totdat je PHEV auto's gaat zoeken, dan is er niet veel vergelijkbaars meer in deze prijsklasse. Dan is het keuze tussen een kleinere of minder mooie auto, minder bereik, weinig opties of een veel langere contracttermijn. En vaak een combinatie van deze keuzes.
Minder mooi zeker hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Qua PHEV is het wel wat beperkter, ik test vanmiddag de Grandland X en volgens mij heb je dan nog de Megane Estate, maar die zijn zeker minder mooi en compleet dan de Lynk&Co.
Pagina: 1 ... 5 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.