Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
gfk807 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Dat stuur van Ergotec (type vind ik niet direct, werd hier al gepost) met de standaard stuurpen en de standaard handvatten vd V1+.

Ik had de V2C en die handvatten deden idd echt pijn aan de handen, deze zijn wel in orde.

Had die Ergon GA-3 handbatten intussen gekocht (want dacht dat ik dezelfde vd V2 zou hebben) maar hoeven er dus niet op.
Ondertussen gevonden welk type stuur: Humpert Ergotec Ergo Stuur Ø31,8mm (Stuurbreedte: 680mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 17:58
Vandaag een proefrit gemaakt op een 3 en een gezellig en informatief gesprek gehad met de “ambassadeur” die de fiets door de stad rijdt voor proefritten. Hele goede ervaring op de fiets zelf ook. Vind het wel prettig dat je ook gewoon langzaam kan fietsen en dat er niet geschakeld wordt.

Dit gaat wel serieus kriebelen… Even de uitkomt van een aantal gesprekken afwachten op het werk en dan de knoop doorhakken. Het moet dan sowieso de witte/lichtgrijze worden!

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:17
Zo weer een geslaagd projectje: Standaard Ursus Mooi monteren, erg strak naar mijn idee.

Voor diegene die zijn geïnteresseerd, het is wel weer een priegel klusje. Ik heb hem uitgeschreven omdat alle info verspreid staat en ik toch elke keer moest kijken op internet.

Duur: Alles bij elkaar een uur, verspreid over verschillende momenten i.v.m. droogtijd.
Kosten circa: 30 euro.

Spullen:
-Ursus mooi standaard: https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9200000052270796/
- Jumbo backplate: https://www.bol.com/nl/nl...t-jumbo/9200000029865748/
- Zeskantige Bout m10 x 50: https://www.rvspaleis.nl/...nzeskant/din-931/din-931-[-]-a2-[-]-m10/931-2-10x50_1
- Spuitbus matzwart van de Action
- 2 x een mini tie wrap -> Action
- Steeksleutel 17 -> let op een dop past er niet tussen.

Om het leven je iets makkelijker te maken is een inbusbout i.c.m. een schuine hoek wel makkelijker maar vind vond ik optisch iets minder mooi.

Handelingen:
- Een paar keer spuiten: De bout, het plaatje en opsluitring. Het liefst tussentijds laten drogen (2 uur).
- Motor kabel los koppelen en de 2 tie wraps los knippen. Ik heb dat pas halverwege gedaan maar uiteindelijk moet die toch los, zodat je meer ruimte krijgt en opnieuw kan gerouteerd worden.
- De meegeleverde bout uit de Ursus eruit draaien, alle meegeleverde bouten behalve het ringetje heb ik niet meer gebruikt.
- Backplate + boutje netjes leggen aan de bovenkant in de tussenruimte bij het frame. Je zal merken dat het boutje er dan niet in kan vanwege de schuine hoek dus je kan het beste het boutje iets omhoog tillen en rustig laten zakken.
- Boutje handvast in de Ursus draaien
- Ik heb de achterband leeg laten lopen zodat ik met de steeksleutel er beter bij kan.
- Als die bovenaan netjes vast zit (plaat strak tegen het frame zijn behoorlijk veel slagen draaien), de motor kabel weer vastmaken (inklikken) en de tiewrap terug monteren. De kabel moet voorlangs de standaard.
- Door de handelingen was er helaas weer wat verf vanaf dus heb ik nog een keertje afgeplakt rondom het frame en nog een keer bij gespoten.
- De standaard instellen naar wens met het rode klikbolletje achter op de standaard, let op bij de maximale uitslag op de schijfrem.

Zie hieronder het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fOhMat_mwHdtuayMAVMO5VDsvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYcaiC2js8dHx2IMr3Y9Eqcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oTXCKcWxb0M5NF60AL5dJV39uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGV1Iq3CH4soi8yILsLQYuJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_8NzOUz4p3DEA_S3l_0ZY6z7as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muKxJPpP2lomxy7Eo2uP2lBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy2GrxekChVtk7i5iRh6PBwzTFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2xBFA1KKPZpa6Z4b0s56dp3.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende ronde wordt de complete stuurinrichting.

[ Voor 24% gewijzigd door wm1234 op 10-07-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
wm1234 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:
Zo weer een geslaagd projectje: Standaard Ursus Mooi monteren, erg strak naar mijn idee.

Voor diegene die zijn geïnteresseerd, het is wel weer een priegel klusje. Ik heb hem uitgeschreven omdat alle info verspreid staat en ik toch elke keer moest kijken op internet.

Duur: Alles bij elkaar een uur, verspreid over verschillende momenten i.v.m. droogtijd.

Spullen:
- Zeskantige Bout m10 x 50: https://www.rvspaleis.nl/...nzeskant/din-931/din-931-[-]-a2-[-]-m10/931-2-10x50_1

Om het leven je iets makkelijker te maken is een inbusbout i.c.m. een schuine hoek wel makkelijker maar vind vond ik optisch iets minder mooi.

Handelingen:
- Een paar keer spuiten: De bout, het plaatje en opsluitring. Het liefst tussentijds laten drogen (2 uur).
- Motor kabel los koppelen en de 2 tie wraps los knippen. Ik heb dat pas halverwege gedaan maar uiteindelijk moet die toch los, zodat je meer ruimte krijgt en opnieuw kan gerouteerd worden.
- De meegeleverde bout uit de Ursus eruit draaien, alle meegeleverde bouten behalve het ringetje heb ik niet meer gebruikt.
- Backplate + boutje netjes leggen aan de bovenkant in de tussenruimte bij het frame. Je zal merken dat het boutje er dan niet in kan vanwege de schuine hoek dus je kan het beste het boutje iets omhoog tillen en rustig laten zakken.
- Ik heb de achterband leeg laten lopen zodat ik met de steeksleutel er beter bij kan.
- Als die bovenaan netjes vast zit (plaat strak tegen het frame zijn behoorlijk veel slagen draaien), de motor kabel weer vastmaken (inklikken) en de tiewrap terug monteren. De kabel moet voorlangs de standaard.
- Door de handelingen was er helaas weer wat verf vanaf dus heb ik nog een keertje afgeplakt rondom het frame en nog een keer bij gespoten.
- De standaard instellen naar wens met het rode klikbolletje achter op de standaard, let op bij de maximale uitslag op de schijfrem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Wat staat je zadel hoog..ben je 1.96 of zo? Haha

Daarnaast zou ik de spatborden niet skippen..staat een beetje raar, wel bidonhouder maar geen spatborden. First things first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Nee joh, valt wel mee. Lager krijg ik last van mijn knieën (heb 3 standen geprobeerd onderweg), is een behoorlijk sportieve houding waarin mijn been net niet volledig gestrekt is (zoals bij een bike fit).

Zojuist een Ritchey Adjustable stem besteld: https://www.bikester.nl/r...18mm-55-black-487973.html

Stuur en handvatten wacht ik nog even mee. Het standaard stuur is 56 cm, dat zou precies goed moeten zijn t.o.v. mijn schouderbreedte maar toch voelt het klein aan. Eerst maar eens kijken wat die stuurpen gaat doen.

@Daan2020 Heb je een voorstel? Ik vind de meeste opties eigenlijk niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
wm1234 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:06:
Nee joh, valt wel mee. Lager krijg ik last van mijn knieën (heb 3 standen geprobeerd onderweg), is een behoorlijk sportieve houding waarin mijn been net niet volledig gestrekt is (zoals bij een bike fit).

Zojuist een Ritchey Adjustable stem besteld: https://www.bikester.nl/r...18mm-55-black-487973.html

Stuur en handvatten wacht ik nog even mee. Het standaard stuur is 56 cm, dat zou precies goed moeten zijn t.o.v. mijn schouderbreedte maar toch voelt het klein aan. Eerst maar eens kijken wat die stuurpen gaat doen.

@Daan2020 Heb je een voorstel? Ik vind de meeste opties eigenlijk niet zo mooi.
Qua spatborden staan die sks edge al 42mm als gegoten hoor. De zwarte kleur ervan komt mooi overeen met de fiets zelf.

Handvatten als ergon ga3 zou ik wel nu al aanschaffen, met die zadelhoogte en stuurhoogte hangt je hele bovengewicht op je polsen, waar je snel last van gaat krijgen. Door die 'wings' op ergon ga3 heb je dat probleem helemaal niet meer.

En een ander stuur gaat op de C1+ trouwens niet samen met een andere stuurpen zoals die ritchey, tenzij je de voorste remkabel verlengt. Misschien wist je dat nog niet..het is óf-óf..

[ Voor 7% gewijzigd door Daan2020 op 10-07-2021 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfk807
wm1234 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:

Spullen:

Handelingen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Mooi werk, daar hoort die Ursus ook te staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Zojuist weer een hele rits aan onderdelen besteld, voornamelijk om praktische en ergonomische redenen. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen de standaard zithouding prettig vinden en een fiets die makkelijk wordt gestolen is ook geen pretje.

Aan de ene kant denk ik, dit hoort er standaard op te zitten. Aan de andere kant ben ik blij met de lage instapprijs (voor boven de 2000 euro zou ik er niet aan beginnen) zodat je alles naar eigen wens met kwaliteitsonderdelen kan invullen i.p.v. de fabrikant die er inferieur materiaal op schroeft. Plus als hobby: het is ook wel leuk om spullen erbij te zoeken en erop te schroeven. De volgende onderdelen komen volgende week binnen:

- Ritchey adjustable stuurpen;
- Ergon GA3 handvatten;
- SKS Edge AL spatborden;
- Axablock XXL + Flexmount;
- Mini fietsbel (lijkt op de Knog Oi maar dan via Aliexpress);
- Telefoonhouder, moet ook nog binnenkomen (staat al een aantal weken in bestelling via China en er is al 1 kwijt geraakt via de post);

Open punten die ik dan nog moet bekijken:

- Stuur -> Combinatie stuurpen en ander stuur is niet mogelijk zonder remleiding aanpassing;
- Zadel + zadelpen geveerd;

Plus een open staande garantieclaim rondom de zadelpen (die misschien toch nog vervangen wordt), die lak is zeer slecht en krast al bij omhoog en naar beneden zetten.

Totale kosten staan nu op 1175 euro inclusief aanschaf, vind ik persoonlijk geen geld voor een fiets met alle fijne opties erop.

[ Voor 4% gewijzigd door wm1234 op 11-07-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
wm1234 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:58:
Aan de ene kant denk ik, dit hoort er standaard op te zitten. Aan de andere kant ben ik blij met de lage instapprijs (voor boven de 2000 euro zou ik er niet aan beginnen) zodat je alles naar eigen wens met kwaliteitsonderdelen kan invullen i.p.v. de fabrikant die er inferieur materiaal op schroeft.
(...)

- Mini fietsbel (lijkt op de Knog Oi maar dan via Aliexpress);
- Telefoonhouder, moet ook nog binnenkomen (staat al een aantal weken in bestelling via China en er is al 1 kwijt geraakt via de post);

(...)

Plus een open staande garantieclaim rondom de zadelpen (die misschien toch nog vervangen wordt), die lak is zeer slecht en krast al bij omhoog en naar beneden zetten.
Inferieur materiaal? Dit is echt niet fair, zijn Brooks handvaten inferieur? En aliexpress is ook geen garantie voor "superieur materiaal" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Zijn de standaard van Brooks? Zijn behoorlijk hard, heel je handen worden rood en er zit vol druk op je polsen.

De onderdelen die vaak worden gebruikt (in zijn algemeenheid bij alle fietsenmakers geldt dat) zijn vaak (niet altijd) van dezelfde kwaliteit als aftemarket of naar je eigen wens. Dat is vooral het punt wat ik probeerde te maken. In het aangehaalde voorbeeld: Handvat = keihard zonder comfort en nu krijg ik een ergo ervoor terug die wel flink aan de prijs is (30 euro), dat gaat een fabrikant er nooit opschroeven en dat begrijp ik ook.

AliExpress is vooral een kostenoverweging en niet zo zeer kwaliteit -> bijvoorbeeld een bel kost je maar 1,50 en in NL 16, terwijl ik hem eigenlijk nooit gebruik.

Het voordeel is dat ik allemaal zelf besluit op basis van eigen voorkeur en afweging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 15:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MV3O7xaJJThPasze2XqlzJ4-7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SvWcX0SM10ojdzp4naEnYgDH.jpg?f=user_large
Ik snap dat het vloeken in de kerk is, maar zelfs met kinderzitje vind ik hem nog vet 😉
#lonesomecowboy

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:08
-Jaap-io schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:54:
[Afbeelding]
Ik snap dat het vloeken in de kerk is, maar zelfs met kinderzitje vind ik hem nog vet 😉
#lonesomecowboy
Welke bagagedrager zit daar onder? de zefal r50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Limbeckx schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Welke bagagedrager zit daar onder? de zefal r50?
Ja, die inderdaad: https://cowboy.tools/carriers/zefal-raider-r50
Was makkelijk te monteren, ook het stoeltje is eenvoudig te plaatsen (een Thule yepp). Alleen de band van het stoeltje om de zadelpen moet even los om de batterij er uit te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijne vanochtend binnengekregen. Moest om 12u naar een Coronatest dus denk ik ga lekker op de fiets als eerste testritje. Ging prima, fietst super! Wil ik wegrijden bij de testlocatie breekt de sleutel van m'n kettingslot af in het slot (had nog een oud slot van een andere fiets meegenomen). Staat m'n nieuwe Cowboy daar aan een hek vastgeketend..

Gelukkig werkt mn vriendin vrij dichtbij de testlocatie, ik daarheen gelopen en haar fiets geleend om naar de Gamma te rijden voor een betonschaar om mijn Cowboy weer te bevrijden. Was een memorabel eerste ritje!

Vind hem met mijn 1.98m in eerste instantie best prima overigens :) Nog even wat langere ritjes proberen en denk wel dat ik nog een Ritchey stem oid. ga kopen, maar ik had het erger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 12:29
-Jaap-io schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:54:
[Afbeelding]
#lonesomecowboy
Staat zeker niet verkeerd!

@-Jaap-io Weet jij welke sluiting het stoeltje gebruikt?
Durf je te zeggen of de junior easyfit van Yepp ook past?

Is dit de v3? Ook de dubbele standaard is praktisch, welke is dit?

[ Voor 4% gewijzigd door SirSkipalot op 13-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
SirSkipalot schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Staat zeker niet verkeerd!

@-Jaap-io Weet jij welke sluiting het stoeltje gebruikt?
Durf je te zeggen of de junior easyfit van Yepp ook past?

Is dit de v3? Ook de dubbele standaard is praktisch, welke is dit?
Het is inderdaad een v3.
Ik heb alles vanuit deze site "besteld" https://cowboy.tools dan weet je zeker dat het past 😉

de bagagedrager is de zefal r50.
Waar je wel even naar moet kijken is het max-gewicht van alles. Volgens het boekje is het laadvermogen van de fiets 110kg. De Zefal r50 mag 27kg dragen, dus het ligt er een beetje aan hoe zwaar je zelf bent en je kind is ;)

de standaard is de BTWIN Double central stand (https://cowboy.tools/kickstands/btwin-double-central-stand) maar die zou ik niet aanraden... Zelfs op een vlakke ondergrond vind ik hem "woobly". Dus wellicht dat ik die nog eens vervang.

Ook ga ik de stuurverhoger bestellen, heb er 40km opzitten en denk toch dat het iets comfortabeler is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 13:17
Twee weken na ontvangst van mijn V1+, en 300km verder, ben ik heel tevreden. Gebruik het voor woon-werk verkeer, 2x 20 tot 30km per dag (afh van locatie waar ik werk).
Gelukkig heel weinig issues gehad. Één keer is de ondersteuning weggevallen, op een dag dat ik dat meer zag langskomen op facebook, maar daarna is dat niet meer voorgekomen. Na opnieuw unlocken direct weer okee.

Ik ben niet al te lang (1.75m) en dat maakt dat ik de zithouding eigenlijk wel goed vind. Zadel wel te hard voor lange ritten, ga ik binnenkort wat aan doen. Maar ook stuur niet heel veel problemen tot 30km fietsen, langer ben ik ook niet van plan om te doen.

Een tip voor de telefoonhouder vind ik de GUB G86, die heb ik gemonteerd op het balhoofd van de stuurpen, zie onderstaande foto. Heb de houder helemaal mat zwart gespoten. Ben wel tevreden over het resultaat, telefoon mooi centraal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTp0UdvgiAC6yruLqGUSS3eqWq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5y9SgXOHekx8GiGAOfUyVa0.jpg?f=fotoalbum_large

Na lang geklooi met de Ursus mooi heb ik die standaard opgegeven. Jammer voor alle spullen die ik in huis had, ook plaatje en bouten mat zwart gespoten, maar na lang priegelen kreeg ik de standaard niet mooi stabiel op de goede plek. Hielp ook niet dat ik de spatborden al gemonteerd had, en dat was best geklooi, wilde die er niet weer afhalen. Dus gekozen voor een decathlon standaard en ook die geheel mat zwart gespoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeMR7C6iVO7SaXBRVel-teCDDQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOWUq3SQmqmUtrP2O3JxkERr.jpg?f=fotoalbum_large

Bagagedrager en spatborden gemonteerd. Spatborden (SKS edge) wel even priegelen om goed te krijgen.
Uiteindelijk heb ik de middelste schroef door het spatbord heen geboord ipv het systeem wat meegeleverd was te gebruiken, zo kreeg ik een mooiere en stabielere kromming die aan alle kanten van het wiel even breed is. Staat ook weer net wat strakker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9t9ll8vOsTkV7pqB-g_O_qcc5eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBE4zdR10Lzi62vuCkLTTWTi.jpg?f=fotoalbum_large

Zonde als mijn Ursus standaard + backplate voor V1 + alle gekochte bouten op de plank blijven liggen. Standaard had wat krassen gekregen, maar daar is niet veel meer van te zien nadat ik het opnieuw mat zwart heb gespoten. Wie wil mag het voor alleen de verzendkosten overnemen. Stuur maar even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 19:42
Ik denk nu toch tijd Cowboy maar eens te contacteren over de V1+. Naast dat ie af en toe zomaar uitvalt tijdens het rijden (4 keer gebeurd nu, je kunt hem dan wel met de telefoon gelijk weer aanzetten), blijft de batterij sinds gisteren ook permanent op 55% staan op de telefoon, en 5 bolletjes vol op het frame (direct na laden, en ook na 40 km fietsen). Not good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-05 20:55
Zal binnenkort ook eens wat foto's van mn V3 posten.
Kheb Brooks handvaten, Brooks C15 zadel, GUB als telefoonhouder, Ik had een BBB Cycling TopRise BHS-26 stem besteld maar heb hem teruggestuurd en ga deze laten monteren/bestellen bij een fietsenmaker omdat ik het zelf toch niet zie zitten :p Kheb onderstaande standaard gekocht op Amazon, enkel nog matzwart spuiten en monteren :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsJySlX9rkNgkjDbpS6-AwR7t0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wwh91r4Qn6diz1ByOYG69yRk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vWjoWrEyOwfPMb3GwPui_IXjFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xjqpWh6LHPuaGexi8CiNURQF.png?f=fotoalbum_large

Eerste batterij helemaal leeg gereden, las dat je dat ongeveer 3x moest doen om hem goed te calibreren. 100meter voor het eindpunt ging hij “dood” dan trapt het toch wel zwaarder dan wanneer je de ondersteuning uitzet had ik het idee, maar gelukkig was ik er dus al

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
-Jaap-io schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:18:
[Afbeelding]

Eerste batterij helemaal leeg gereden, las dat je dat ongeveer 3x moest doen om hem goed te calibreren. 100meter voor het eindpunt ging hij “dood” dan trapt het toch wel zwaarder dan wanneer je de ondersteuning uitzet had ik het idee, maar gelukkig was ik er dus al
Als je de motorkabel loskoppelt fietst het lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
boozzz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:23:
Ik denk nu toch tijd Cowboy maar eens te contacteren over de V1+. Naast dat ie af en toe zomaar uitvalt tijdens het rijden (4 keer gebeurd nu, je kunt hem dan wel met de telefoon gelijk weer aanzetten), blijft de batterij sinds gisteren ook permanent op 55% staan op de telefoon, en 5 bolletjes vol op het frame (direct na laden, en ook na 40 km fietsen). Not good.
De verlichting ging ook niet meer aan. Support suggereerde de bekende reset via de Backoffice iOS app. Aangezien ik geen Apples in huis heb niet nuttig. Dus dan via de ongetemde app. Alleen wou deze ook niet meer goed connecten met de fiets (fiets ging wel aan, maar de app kon verder niets uitlezen en crashte steeds). Na weggooien van de fiets uit de Bluetooth settings van mijn telefoon en opnieuw toevoegen kon ie wel weer volledig connecten, en kon ik de PCB resetten. Nu doet alles het weer. Wel heel raar dat alles zomaar uit kan vallen, zal me benieuwen hoe lang dit goed blijft gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/277882691834085386/865598389181743154/image0.jpg

Top systeem dit.. even de schroef mat zwart en je hebt echt een cowboy 4 achtige telefoon mount.

Connect syteem heet het.

https://www.amazon.de/-/e...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/277882691834085386/865600162683420702/image0.jpg

En dan een bijpassend hoesje halen.
(Warehouse deal bijv)

De telefoon zit echt zo goed als tegen je frame aan ;)

[ Voor 42% gewijzigd door gunghir op 16-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
Mooi weer tijd voor een ritje, na 5km begint de cowboy zich ineens in te houden net of ik hou mijn rem in.

Ik kijk op mijn gsm en geeft 31km/u aan ook als ik stil sta.

Volledige restart, springt terug op 0km/u maar daar blijft hij ook staan en soms wel en soms geen ondersteuning.

Dus maar huiswaarts.

Dit na vorige week ineens geen verlichting meer en een reset pcb (vd cowboy backoffice app) zoals me werd gezegd.

Dus nu gaan de lichten terug maar nu dit :-(

Toch precies wel altijd wat.

Spijtig want zo’n topfiets als hij het wel doet.

Ben benieuwd wat er nu moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
gfk807 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:33:
Mooi weer tijd voor een ritje, na 5km begint de cowboy zich ineens in te houden net of ik hou mijn rem in.

Ik kijk op mijn gsm en geeft 31km/u aan ook als ik stil sta.

Volledige restart, springt terug op 0km/u maar daar blijft hij ook staan en soms wel en soms geen ondersteuning.

Dus maar huiswaarts.

Dit na vorige week ineens geen verlichting meer en een reset pcb (vd cowboy backoffice app) zoals me werd gezegd.

Dus nu gaan de lichten terug maar nu dit :-(

Toch precies wel altijd wat.

Spijtig want zo’n topfiets als hij het wel doet.

Ben benieuwd wat er nu moet gebeuren.
toon volledige bericht
Melden via chat en vragen naar een service monteur. Ze zullen eerst vragen om data van een trip op te sturen. Bij mij hebben ze 2 nieuwe onderdelen gestuurd omdat ze iets vreemds in de data zagen ( batterij connector en een controller) volgende week zondag komt een monteur hopelijk mijn fiets repareren. Bij mij is het probleem dat assistentie ook wegvalt na een tijdje fietsen en als mijn batterij minder dan 50% is en ik rijd constant 29 km/h heb ik maar 25% assistentie en trap me rot. Heb een v1+ uit april batch en daar zijn veel problemen mee. Eerst had ik al een dodo batterij toen ik de fiets kreeg en daarna dit. Heb gezegd dat ik meerdere mensen op het internet had gezien met dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
robin_32 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Melden via chat en vragen naar een service monteur. Ze zullen eerst vragen om data van een trip op te sturen. Bij mij hebben ze 2 nieuwe onderdelen gestuurd omdat ze iets vreemds in de data zagen ( batterij connector en een controller) volgende week zondag komt een monteur hopelijk mijn fiets repareren. Bij mij is het probleem dat assistentie ook wegvalt na een tijdje fietsen en als mijn batterij minder dan 50% is en ik rijd constant 29 km/h heb ik maar 25% assistentie en trap me rot. Heb een v1+ uit april batch en daar zijn veel problemen mee. Eerst had ik al een dodo batterij toen ik de fiets kreeg en daarna dit. Heb gezegd dat ik meerdere mensen op het internet had gezien met dezelfde problemen.
Lijkt me ‘t zelfde probleem.
Heb het al gemeld gisteren, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-06 11:17
Mobile Service Partner van Cowboy is vanmiddag geweest. Conclusie: ligt niet aan de torque sensor maar aan het achterwiel met de motor...

Ik moet nu afwachten of er een nieuw achterwiel in komt of dat ik een nieuwe fiets krijg. Wordt vervolgd.
Deures schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:03:
Inmiddels voor Cowboy een rit geregistreerd via de backoffice app, onderstaand de conclusie:

We zijn er nu zeker van dat je torque sensor defect is. Zoals je kan zien op bijgevoegde grafiek reageert je batterij wel maar je torque sensor totaal niet.

Wij kunnen een beroep doen op onze Cowboy Mobile Service - ons eigen netwerk van servicepartners die specifiek door Cowboy zijn opgeleid voor Cowboy-klanten. We zijn actief in meer dan 25 grote steden in Europa en flexibel beschikbaar.

Wij sturen het onderdeel naar je op en vanaf het moment dat het onderdeel wordt geleverd, sturen wij een link met de beschikbaarheid van onze Cowboy Mobile Service partner. Het onderdeel zal worden geleverd binnen een aantal dagen. Zodra het pakket is geleverd, kan je een afspraak boeken op de door jou gewenste dag en tijd.

Je zal binnen de 24 uur een bevestigingsmail voor dit pakket ontvangen op , waarin je het afleveradres zelf kan bevestigen of aanpassen. Zorg ervoor dat je ook je spambox controleert.

Je ontvangt ook nog een e-mail met een retourlabel zodat je ons het oude onderdeel gratis kan terugsturen via een DPD servicepunt. We willen het graag terug hebben voor onderzoek.

Hopelijk snel het onderdeel en iemand van de Cowboy Mobile service. Komen deze monteurs aan huis of moet je de fiets ergens heen brengen?

[...]
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Na 130km zonder Ritchey Stem nu wel blij dat ik de afgelopen 4,7km mét hoger stuur gefietst heb. Rijdt toch wel een stukje lekkerder :)

Accu lijkt ook meer kilometers te geven dan volgens de specs. 71 gereden op de huidige lading, en volgens de app nog 18km resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
Na nog eens na te vragen wat ik nu moet doen. Daarnet antwoord dat na een reset alles terug ok moet zijn.

Lijkt me geen deftige oplossing maar ik ga het wel proberen.

Wel geen uitleg hoe je die reset doet, hier iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Please use the Cowboy backoffiec app that you have already used.
Make sure that the normal Cowboy app is not running in the background or on another device. Better to shut off bluetooth on all devices you have with the Cowboy app installed (except for the iPhone you're using).
Log in with the same email address and password as you use with your normal Cowboy App.
Click on "Connect to my bike" and enter the Bluetooth code if needed.
Click on "bike unlocked" to unlock the bike.
Now you can click through the following options to reset the bike:
"Maintenance & Diagnostics" -> "Debug Characteristic" -> "Reset PCB" -> "OK"
Backoffice app downloaden kan alleen met Apple telefoon en niet met android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Met Cowboy Untamed kun je hem ook resetten met je Android telefoon, mocht je geen Apple hebben. Laatst ook moeten doen, fijn dat het zo kan, maar suf dat ze niet zelf iets voor Android aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Zag dat je dat al had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
Ha ok EEN reset is die diezelfde reset PCB.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
Ze hebben hem gereset vanop afstand, hij rijdt precies normaal nu maar blijft op 0km/u staan en de lichten werken nu terug niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-06 11:17
Krijg een nieuwe fiets, fijn dat het nu de goede kant op lijkt te gaan!
Deures schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:50:
Mobile Service Partner van Cowboy is vanmiddag geweest. Conclusie: ligt niet aan de torque sensor maar aan het achterwiel met de motor...

Ik moet nu afwachten of er een nieuw achterwiel in komt of dat ik een nieuwe fiets krijg. Wordt vervolgd.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst-JanK
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb net een Cowboy E-bike binnen.
Van bestellen tot binnenkomst 40 werkdagen
Track and Trace berichten in het Frans.
Eenmaal binnen begon het gezeur, sleutels paste niet (zonder sleutels kun je niks)
Doos werd niet meegenomen door de vervoerder.

Alle communicatie via de chat. (das een leuk medium als je niks te doen hebt)
Nieuwe sleutelset ontvangen na een spoedverzending .
Deze paste wederom niet.
Na 2 weken vanaf het moment van leveren eindelijk een juist sleutelset.
Klinkt kinderachtig maar dan is de lol er wel vanaf.

Veel communicatie nodig gehad en veel geduld. Je zou dan verwachten dat ze het compenseren met
iets voor je fiets (standaard of zo iets). Maar niks alleen een mail met de vraag of ze mij verder van service kunnen voorzien.

Leuke fiets maar het bedrijf is te jong en onervaren . Ik zou voor van Moof gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ernst-JanK schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:51:
Ik heb net een Cowboy E-bike binnen.
Van bestellen tot binnenkomst 40 werkdagen
Je brengt het alsof het veel later is dan verwacht. Het gaat dus om een Cowboy 3 waarschijnlijk die erg laat is geleverd? Wat gaven ze als reden hiervoor? Als het om een C1+ gaat dan lijkt me de levertijd zoals geadverteerd, daar zat doorgaans 8 tot 12 weken op.
Eenmaal binnen begon het gezeur, sleutels paste niet (zonder sleutels kun je niks)
Dat is wel een bizarre fout.. zonder accu te kunnen verwijderen kan je inderdaad niks.
Doos werd niet meegenomen door de vervoerder.
Voor zover ik weet doet geen enkele online fietsenboer dit.
Leuke fiets maar het bedrijf is te jong en onervaren . Ik zou voor van Moof gaan.
Interessant doch onbegrijpelijk slecht advies. VanMoof maakt er regelmatig net zo'n potje van en doet het doorgaans nog slechter met support.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 21-07-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 16:26
@Rogier.V @gunghir zit er een demper in jullie telefoon houders? Zo nee, dan loop je het risico dat je telefoon schade oploopt (autofocus van de camera houdt niet van trillingen) op termijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
418O2 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:04:
@Rogier.V @gunghir zit er een demper in jullie telefoon houders? Zo nee, dan loop je het risico dat je telefoon schade oploopt (autofocus van de camera houdt niet van trillingen) op termijn
er zit flex in de hoes zelf en rubbers/demping. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWhsOFSebgIwWCmbmNVtb_KpkaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rL0mipFA7h2UM1JCSJOoSgMV.jpg?f=fotoalbum_large

Standard (pikkel) matzwart gespoten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-Up1nScPvKcilGFBbuqAD5gbQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxDOrlwBqqf0r3ffHeWXuTUN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmySor
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-12-2021
Hi allemaal,

Ook ik heb de knoop doorgehakt en de C3 besteld.

Na een testrit bij mijn zwager die een C1 heeft was ik helemaal om.
Heb ook direct de Ursus Mooi en de Ergon Ga3 grip gekocht.

Van plan om ook nog de ultralight 900 bagage drager erbij te nemen, maar dat kan later ook nog.

Enfin, fiest zou geleverd worden op 21/7, maar na een hele dag wachten.... niets.
Ik bel vandaag met Vos Logistics/Home Deliveris en blijkbaar is mijn fiets bij een andere klant geleverd.... |:(
Nu proberen zij contact op te nemen met die klant en met de leverancier om dit op te lossen.
Lees ook dat dit bedrijf niet 1 van de meest betrouwbare is.

Wat een gedoe.... Het wordt wel opgelost, maar had mij er zo op verheugd om hem dan
eindelijk gisteren in ontvangst te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door jimmySor op 22-07-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
@jimmySor
Fijn dat het uiteindelijk toch goedgekomen is.

Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zit er strak uit @Sir_Bongiovi Hoe heb jij de motor kabel weggewerkt bij de 'pikkel'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmySor
SirSkipalot schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:47:
@jimmySor
Fijn dat het uiteindelijk toch goedgekomen is.

Wanneer had je hem besteld?
Het is nog niet goedgekomen, maar ik ga ervan uit dat het opgelost gaat worden.

De bestelling is geplaatst op 10/7 en heb bij de bevestiging van de bestelling werd door Cowboy gezegd dat hij opgestuurd zou worden voor 18 Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmySor
Vanochtend gechat met Cowboy en ze verteld wat er gebeurd is.
Zij zouden direct contact opnemen met de vervoerder.

Zojuist, gebeld door Vos Logistics.
Ze hebben de fiets opgehaald bij de klant en deze wordt alsnog morgen bezorgd!
Als het goed is, is alles nog netjes in de verpakking.

Geen idee of dit mede komt door Cowboy, maar hopelijk heb ik 'm dan toch nog morgen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
nu maar hopen dat de accu goed is. was bij mij ook een sof toen fiets kwam. hele batch fietsen heeft een accu die in slaapstand zijn en niet werken. moet je eerst weer wachten op nieuwe accu.
Sticker op doos met extra quality control zegt niks. Heb fiets nu 6 weken en werkt nog niet goed. Dit weekend komt monteur langs en ze hebben 2 onderdelen opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Ik begin het zelfs bijna een beetje vreemd te vinden dat ik nog geen (grote) problemen heb ondervonden met mijn C1 circular. Ik heb wel nog maar 30km gereden en ga eerst braaf de batterij helemaal leeg rijden. Ik merk wel geen verschil met de offroad optie geactiveerd, blijft maar tot 25 km/h helpen. De batterij was wel bijna leeg dus ik ga het nog eens testen als deze volledig opgeladen is.. De remmen vind ik ook wel niet zo goed, die op mijn 10j oude mountainbike gaan een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Weet iemand of de cowboy 4 ST geschikt is voor een man van 1.90? Zo jammer dat ze geen testritjes aanbieden...

Zelf beweren ze dat 1.90 NET binnen de grens valt, maar of dat comfortabel is?

'Dit model is s geoptimaliseerd voor rijders met een lengte tussen 165-190 cm.'

Het lijkt mij ideaal dat ik de fiets kan delen met mijn vriendin van 1.70. Zadel naar beneden en klaar. Zelfs de kleine kan gemakkelijk achterop een kinderzitje. De wat rechtere zitpositie vind ik ook een groot pluspunt.

Enige reden waarom ik heb nu niet pre-order is puur en alleen de maat voor mijn lengte.

[ Voor 17% gewijzigd door G4mert op 23-07-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_mimi
  • Laatst online: 18-11-2021
Goedemorgen allemaal,

Na heel veel reviews en dit hele forum te hebben gelezen is mijn oog op een cowboy gevallen. Echter heb ik een vraag hoe de motor van de V3 omgaat met steile bruggen. Ik moet voor mijn werk dagelijks twee keer de Mooie erasmusbrug bedwingen. Nu twijfel ik heel erg tussen de cowboy en een cortina e mozzo pro V8. (https://www.mantel.com/be/cortina-e-mozzo-pro-v8)
De cortina heeft een sterkere motor (Shimano Steps E-6100 (60Nm)), echter ketting aangedreven en dat vind ik minder. Word je voldoende ondersteund door de cowboy bij steile bruggen etc?
Verder vind ik het van een cowboy leuk dat je hem kan aanpassen naar hoe je wilt. Zoals een nieuw stuur etc. Is dat trouwens een beetje te doen voor een niet zo handig en technisch persoon met een V3? Dit omdat ik 1m93 ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmySor
De saga duurt voort....

Vos Logisitcs heeft net gebeld, de fiets is inderdaad opgehaald bij de andere klant, maar is beschadigd... |:(

ze gaven mij 2 opties:
1. fiets niet accepteren en wachten op een nieuwe (leveringstermijn onbekend)
2. fiets accepteren en ondertussen wordt een nieuwe fiets aangevraagd.

heb gekozen voor optie 2.

Ben blij dat er met oplossingen gedacht wordt, maar zou het fijner vinden als de levering gewoon goed zou gaan.

J

Update
Fiets geleverd door Vos.
alleen de fiets omschrijven als licht beschadigd klopte niet helemaal. Is gewoon een flink gebruikte fiets.
In de doos zaten ook alleen de pedalen. Geen extra dingen zoals de oplader.... ook alleen 1 sleutel in de batterij zelf.

Hoopte nog dat er nog iets van power in de batterij zou zitten, maar dat maakt nu ook niet uit omdat ik de fiets niet eens kan activere via de app omdat deze aangeeft dat deze op een ander account is geregistreerd... |:(

[ Voor 34% gewijzigd door jimmySor op 23-07-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Mister_mimi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:42:
Goedemorgen allemaal,

Na heel veel reviews en dit hele forum te hebben gelezen is mijn oog op een cowboy gevallen. Echter heb ik een vraag hoe de motor van de V3 omgaat met steile bruggen. Ik moet voor mijn werk dagelijks twee keer de Mooie erasmusbrug bedwingen. Nu twijfel ik heel erg tussen de cowboy en een cortina e mozzo pro V8. (https://www.mantel.com/be/cortina-e-mozzo-pro-v8)
De cortina heeft een sterkere motor (Shimano Steps E-6100 (60Nm)), echter ketting aangedreven en dat vind ik minder. Word je voldoende ondersteund door de cowboy bij steile bruggen etc?
Verder vind ik het van een cowboy leuk dat je hem kan aanpassen naar hoe je wilt. Zoals een nieuw stuur etc. Is dat trouwens een beetje te doen voor een niet zo handig en technisch persoon met een V3? Dit omdat ik 1m93 ben
Ik woon iets verderop, langs de Hollandse IJssel en fiets regelmatig tegen de dijk op. Je moet wel gewoon blijven trappen en hij ondersteund je dan ook, alleen ik haal dan niet 25km/h. Met de elektrische fiets van mijn vrouw kan je de ondersteuning op "turbo" zetten en hoef je alleen de trappers maar rond te draaien om de 25 te halen.
Maar dat is denk ik inherent aan hoe de ondersteuning op de cowboy werkt, middels torque sensor etc. Overigens vind ik het wel prettig fietsen, je hebt ondersteuning maar moet zeker zelf nog iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Eergisteren eindelijk een nieuwe V1+ Circular ontvangen nadat de vorige dead on arrival was. Deze doet het perfect en wat een heerlijke fiets! Ik merk wel als ik de auto unlock in de app heb ingesteld op 2 minuten dat de fiets tijdens het rijden zichzelf uitschakelt, meer mensen die hier last van hebben?

Ook zie ik niet mijn gemaakte kilometers in de app. Deze staat nog steeds op 0KM gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
Wat een gedoe zeg!

Sta op het punt een v3 te bestellen, twijfel nog om toch de v4 ST te halen zodat ook mijn vrouw op de fiets kan.
Dit gedoe met de transporteur maakt het wel spannend zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:55
Goedemorgen allemaal,

Ik rijd regelmatig de Erasmusbrug op met de V1+ geen enkel probleem (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Goedemorgen allemaal,

Ik rij regelmatig de brienenoord brug op met v2. Gaat prima, merk maar weinig van de helling. Over het aanpassen. Ik laat het door eds tweewielers toen. Had een keer met de stuurinrichting gespeeld maar toen zat er een ratel in en iets wat ik 15km per dag gebruik en 30kmh mee rijd moet wel veilig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Limbeckx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Ik rij regelmatig de brienenoord brug op met v2. Gaat prima, merk maar weinig van de helling. Over het aanpassen. Ik laat het door eds tweewielers toen. Had een keer met de stuurinrichting gespeeld maar toen zat er een ratel in en iets wat ik 15km per dag gebruik en 30kmh mee rijd moet wel veilig zijn...
grappig... ik dacht waar ken ik die naam toch van, maar mijn broertje woonde daarnaast :+
verder lees ik toch een aantal cowboy rijders in omgeving rotterdam, maar ik heb er nog nooit 1 gezien :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
-Jaap-io schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:54:
[...]

grappig... ik dacht waar ken ik die naam toch van, maar mijn broertje woonde daarnaast :+
verder lees ik toch een aantal cowboy rijders in omgeving rotterdam, maar ik heb er nog nooit 1 gezien :'( :'(
Ik heb er al een stuk of 4 gezien onderweg. Met eentje zelfs een praatje gemaakt bij het stoplicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 20:52
Goedemorgen allemaal,

Heb je een proefrit gedaan? Heel simpel aan te vragen, en doe dat dat onderaan de Erasmusbrug…. Volgens mij trekt de Cowboy die brug wel, ik doe de (fiets)maastunnel ook wel eens met mijn Cowboy, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Hier ook weer een update, voornamelijk op modificatie gebied en klantenservice:

- De zadelpen was gekrast als je hem omhoog zet (schijnbaar een veel voorkomend probleem) dus sturen ze een zadelpen op en het probleem kan worden opgelost bij een fietsenmaker dus dat is netjes.
- Stuurpen van Ritchey zit erop, persoonlijk zit ik er wel goed op (ergonomie) maar nog steeds sportief dus dat zou nog wel iets beter kunnen voor het comfort. Ook bij de Ritchey stuurpen zit een open stuk waardoor je het zilver van de voorvork ziet (optisch) kan dat wel wat beter. Oplossing zou zijn remkabel verlengen zodat die nog verder omhoog kan maar daar heb ik nu geen zin in.
- Axablock XXL en Flexmount gemonteerd, zeer simpel en werkt goed. Volg de cowboy.tools instructies.
- Bel van Ali-express is aangekomen, ziet er ook strak uit.
- Helaas verdwijnen al mijn pakketen in de post: Handvatten verdwenen, twee telefoonhouders onbekend wanneer ze komen / verdwenen en mijn zadelpen is ook onbekend wanneer die komt.
- De spatborden set van SKS EDGE AL ben ik nog mee bezig: Voor zit maar kraakt tijdens het fietsen en achter is een lipje tijdens de montage afgebroken en de pasvorm is niet helemaal lekker met de standaard adapter (met een gatje erin boren zal het beter zijn). Ik vind de achterkant ook behoorlijk lang dus ik twijfel er nog over. Niet echt een succes, de kleur is wel netjes maar de montage is behoorlijk gezeur en komt ook niet overeen met het filmpje van CowboyTools (verschil V3 (filmpje) en V1+. Tip hierin is: Laat de achterband leeglopen, dan kan je overal bij. Voorband is 1 inbus los dus dat is zo gebeurd en zorg voor een fietsmontage standaard, dat maakt je leven een stuk makkelijker.

Als ik het spatbord doorzet, misschien neem ik dan ook een bagage drager.

Het belangrijkste: Hij rijd erg lekker, geen problemen, super snel en de eerste 300 km heb ik gefietst voor plezier in een paar weken tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 24-07-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de klantenservice van Cowboy. Ze reageren snel en ze sturen onderdelen snel op. Eerder heb ik mijn trappers vervangen, omdat de reflectoren loszaten. Nu had ik een probleem met tik- en kraakgeluiden, waarvoor een nieuw onderdeel is opgestuurd, dat door een monteur zal worden vervangen. Bij het inplannen van een afspraak is er echter geen enkele optie in juli of augustus. September kan ik nog niet kiezen. Zo wordt het wel lastig. . .

Edit: vandaag via de chat contact opgenomen en rechtstreeks met de monteur een afspraak kunnen plannen. Deze week! Ben nog iedere dag blij dat ik VanMoof heb afgezegd en voor Cowboy ben gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door xTino81 op 26-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Limbeckx schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:50:
Zit er strak uit @Sir_Bongiovi Hoe heb jij de motor kabel weggewerkt bij de 'pikkel'.
Er zit daar ook zo'n plastic kabelgootje, dat zit er nog steeds maar dan rond de pikkel, samen met die kabel. Was niet eenvoudig maar kheb de pikkel er toch tussen gekregen. Begrijp je de uitleg ? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
houjehaags schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:13:
Eergisteren eindelijk een nieuwe V1+ Circular ontvangen nadat de vorige dead on arrival was. Deze doet het perfect en wat een heerlijke fiets! Ik merk wel als ik de auto unlock in de app heb ingesteld op 2 minuten dat de fiets tijdens het rijden zichzelf uitschakelt, meer mensen die hier last van hebben?

Ook zie ik niet mijn gemaakte kilometers in de app. Deze staat nog steeds op 0KM gereden.
Dan contacteer je best Cowboy, hij had mn rit van vorige week ook niet geregistreerd (en de rit erna ook niet). terwijl hij dit ervoor wel deed. Kheb dit gemeld aan cowboy en ze hebben me een update gestuurd via de app die ik moest downloaden op de fiets. Kheb het nu wel nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Helaas.. is mijn V1 dan toch ook defect.

Afgelopen vrijdag na het werk, fiets aan en naar huis fietsen dacht ik....
Geen ondersteuning en accu maakt een tikkend geluid en verlichting knippert op de fiets.

Accu er in en er uit geen succes, steviger aanduwen geen succes.

Klantenservice sinds vrijdag niks meer van gehoord (straks maar weer een nieuwe chat openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
Toch wel enorm veel problemen met die V1+ 🤕

Ik wacht ook op 2 onderdelen en dan afspraak maken met de hersteldienst en hopelijk kan dat snel want is wel in de zomer dat we veel fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
update:

klantenservice medewerker 1: Reageert niet meer sinds afgelopen vrijdag.
klantenservice medewerker 2: Is inmiddels ook alweer een uur spoorloos sinds laatste bericht.

:?

Update 12:50 uur:
Eindelijk contact met iemand van het repair team.
probleem is niet op te lossen en er moet iemand van het mobile repair team komen..

[ Voor 30% gewijzigd door frieskip op 26-07-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 01:42
gfk807 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:35:
Toch wel enorm veel problemen met die V1+ 🤕

Ik wacht ook op 2 onderdelen en dan afspraak maken met de hersteldienst en hopelijk kan dat snel want is wel in de zomer dat we veel fietsen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Wij zijn maar een minuscuul deel van de kopers. Ik heb zelf tot dusver geen enkel probleem met mijn fiets. Ding doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Thetallguy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:03:
Na 130km zonder Ritchey Stem nu wel blij dat ik de afgelopen 4,7km mét hoger stuur gefietst heb. Rijdt toch wel een stukje lekkerder :)

Accu lijkt ook meer kilometers te geven dan volgens de specs. 71 gereden op de huidige lading, en volgens de app nog 18km resterend.
heb je ook de remkabels langer gemaakt of ging dat gewoon?
Ik ben het namelijk ook van plan om het stuur iets hoger te zetten op mn v3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
-Jaap-io schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Nee de remkabels zijn lang zat, daar hoef je niks aan te veranderen. Denk dat het stuur nog wel een best stukje hoger zou kunnen want de kabels zijn best lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
-Jaap-io schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Op de V3 kan je een 120mm Ergotec Ritchey stem op maximale hoogte zetten + zelfs nog een Ergotec City Cruiser stuur erop zetten. Met die combinatie zit je wel echt aan de maximale lengte van voornamelijk de voorremkabel. Bij de V1 kan je alleen de stuurpen nemen, dan staat de remkabel al op maximale spanning.

Hydraulische remkabels verlengen is trouwens een vak apart, zou ik persoonlijk niet snel zelf aan beginnen vanuit veiligheidsoogpunt.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 27-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Nieuwe stuurhouder is ook binnen, na een eeuwigheid uit China. Staat strak en de telefoon zit er ook stevig in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owC3h9hYcSeGBEyahxjGmSipz4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWxgaFJzUmwVHgag4sKrT8Tr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_0gB92bJZaiPC5EJU6DilzfLYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHUn0xVOJwZ24XY1N5gudNGn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlrHZ6o4x2OgwP3xFryB-ySvZ1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reQIXJ6eEn2w5IR18yPnV0iT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-06 14:51
@wm1234 En krijgt je telefoon niet teveel klappen zo? Lijkt me nogal weinig demping?

Ben ook sinds anderhalf weekje eigenaar van een C3 Circular, en super tevreden tot nu toe.
0 fouten of defecten. Het is gewoon een nieuwe fiets lijkt me.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
@wm1234 hij zit er wel strak op. Welke is het van Ali? Ik moet zeggen dat ik ook nog wel benieuwd ben naar wat @Tiepfoud zegt. Maar vraag me af of er überhaupt demping in een hoesje kan zitten die klappen opvangt die de cameralens krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
Deze is het, de cycling box: https://nl.aliexpress.com...-4823-9ae7-a9e9d79ab24f-1

Ik heb nog geen tijd gehad om hem goed te testen maar tot nu toe zit die er wel echt strak in tot mijn verbazing.

Het dempingsverhaal: Er zit nu een hoesje omheen van rubber en volgens mij zit die steviger dan mijn vorige houder dus ik geloof het wel. Het is een 2 jaar oude telefoon (krijg deze maand een nieuwe) dus het maakt mij niet zoveel uit.

Het belletje staat trouwens ook op de foto van Ali-Express bij het stuur linkerhand, ook wel strak.

[ Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 28-07-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
@wm1234 Welke handvatten gebruik jij? Ik heb de oorspronkelijke cowboy martelwerktuigen vervangen door de Ergon GA3, maar ben daar ook niet zo blij mee. In de regen ervaar ik te weinig grip. En ze zijn niet volledig rond, maar hebben een uitstekend deel dat vermoedelijk bedoeld is om de handen op de laten rusten, maar wat ik in de weg vind zitten en wat extra belastend voelt voor de polsen. Ben zoekende naar volledig ronde handvatten met goede grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
xTino81 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:43:
@wm1234 Welke handvatten gebruik jij? Ik heb de oorspronkelijke cowboy martelwerktuigen vervangen door de Ergon GA3, maar ben daar ook niet zo blij mee. In de regen ervaar ik te weinig grip. En ze zijn niet volledig rond, maar hebben een uitstekend deel dat vermoedelijk bedoeld is om de handen op de laten rusten, maar wat ik in de weg vind zitten en wat extra belastend voelt voor de polsen. Ben zoekende naar volledig ronde handvatten met goede grip.
ESI Silicone zijn aanraders voor het ultieme comfort, en in drie maten te krijgen. Gebruikte ze altijd op mijn mountainbike. Enige nadeel is dat ze vrij makkelijk kunnen scheuren als je vaak onderuit gaat, maar dat zal op de Cowboy wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@xTino81 Dit zijn nog de standaard Brooks, dat is echt helemaal niets. Keihard en oncomfortabel.

Ik had een setje Ergon GA3 besteld maar die zijn verdwenen in de post. Ik lees nu dat ze niet echt lekker zijn dus toch nog maar op zoek naar iets anders .

Die ESI silicone zien eruit alsof ze gaan pluizen, dat lijkt mij wat minder.

Toevallig zojuist ook mijn nieuwe zadelpen binnen gekregen, die was bekrast als je hem hoog en omlaag zet.

Wat dat betreft is de service van Cowboy wel goed, elke week komen er weer nieuwe onderdelen binnen tot een complete fiets :+

[ Voor 26% gewijzigd door wm1234 op 29-07-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
wm1234 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:27:
@xTino81
Die ESI silicone zien eruit alsof ze gaan pluizen, dat lijkt mij wat minder.
Bij mij na meerdere jaren mountainbikegebruik niet gebeurd. Zijn niet van die cheapo foam handvatten. Maar handvatten zijn superpersoonlijk. Probeer er gewoon een paar uit zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 13:24

DexterDee

I doubt, therefore I might be

wm1234 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:35:
Deze is het, de cycling box: https://nl.aliexpress.com...-4823-9ae7-a9e9d79ab24f-1

Ik heb nog geen tijd gehad om hem goed te testen maar tot nu toe zit die er wel echt strak in tot mijn verbazing.
Mooi onopvallend ontwerp en niet te duur, besteld. Thanks!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 17:58
Review van Bright.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cowboy 4: de MOOISTE e-bike die we ooit hebben getest!

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 30-07-2021 18:16 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Meer een advertorial dan een review, zoals gebruikelijk :+ Wederom de mooiste fiets die hij ooit heeft gezien. Maargoed, z'n enthousiasme is altijd wel aanstekelijk.

Ik vind de Cowboy 4 alleen niet echt een vooruitgang. Het frame, de spatborden, lampen, zadel, handvatten etc. is grotendeels hetzelfde aan de vorige generatie, evenals de accu(capaciteit) die sinds de C1+ al niet is veranderd. Ben benieuwd of ze de onderzijde van de accu eindelijk van bijv. rubber hebben gemaakt, want bij de vorige fietsen is het kunststof op kunststof en ontstaat er slijtage waardoor de accu na flinke hobbelritjes ineens kaduk kan gaan.

De motor heeft een redelijke upgrade gehad en het stuur is nóg gestroomlijnder en strakker. Voor mij zou de 4 hierdoor al direct geen kandidaat meer zijn, omdat je het stuur gewoon niet kan verhogen. Ik ben 1m89 en je zit echt ver voorover gebogen, daar moet je van houden.. maar een fiets met één framemaat en dan zo'n stuur betekent toch vaak dat je te ver voorover moet gaan zitten.

Verder wordt dit nergens vermeld, maar ze zijn van CDX naar CDN gates belt overgestapt. De CDN is meer voor stadsfietsen terwijl de CDX wat geschikter is voor ebikes en een langere levensduur heeft. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de tandwielverhouding op 60/21 (2.85) is blijven steken. Ik vond het op 25 tot 30 km/h fietsen onprettig snel. Dat dit bij de 4 ST nóg sneller is kan ik al helemaal niet begrijpen.. nu de motor is geupdratet naar45nm koppel is een wat zwaardere tandwielverhouding toch veel logischer om lekker relaxt op 25 km/h te kunnen cruisen? De usecase blijft nu steken op gebruik in drukke steden waar je veel remt/stopt/optrekt, een flink aantal km commuten vond ik op de 3 een stuk minder prettig.

De 4 ST is natuurlijk een prachtig nieuw model en had denk ik super populair kunnen zijn, maar die trapt dus nóg lichter met een tandwielverhouding van 57/21 (2.71). Op de site staat 2.85, maar dat klopt dus niet. Juist bij deze fiets had ik mogelijk een verstelbaar stuur verwacht en wat meer opties om het écht een aantrekkelijke stadsfiets te maken.

2490 is een behoorlijke smak extra geld als je het vergelijkt met de C1+ die ze verkochten voor 990 euro en de 3 die nu is gezakt naar 1990 euro. Dat scheelt 500 euro, iets dat je niet direct terugziet in de fiets behalve de iets sterkere motor, bredere banden, telefoonhouder met oplader en ander stuur. De 3 heeft een CDX gates belt en biedt wat meer vrijheid voor een andere stuurpen en stuur. Naja ik ben benieuwd hoe succesvol deze generatie wordt :) Wat denken anderen van de fiets? Al mensen die een pre-order hebben geplaatst?

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-07-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
stin00 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:11:
Al mensen die een pre-order hebben geplaatst?
Ik!

Een pre-order voor de 4ST in zandkleur. Of ik de order ook daadwerkelijk laat staan is nog de vraag.
Zelf ben ik 1.88. Ik hoop dan ook nog een proefritje te kunnen maken voordat hij geleverd gaat worden in oktober. Zonder een proefrit ga ik hem annuleren.

Het lijkt mij een geweldige fiets. maar ik maak mij zorgen om:

- is 1.88 te lang voor een 4st?
- trap je idd veel te licht?

Time will tell..

[ Voor 4% gewijzigd door G4mert op 30-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:14
Ben al een tijdje aan het oriënteren op een e-bike en de Cowboy 4 ST spreekt me erg aan. Alleen zoals al benoemd vraag ik me af hoe het trappen is. Hoge cadans vind ik niet zo erg, maar moet niet te licht voelen. Ik kijk waarschijnlijk ook nog even aan tot er proefritten beschikbaar zijn.

Alternatief is de 3, die heeft nu een mooie prijs en met spatborden geleverd. Voordeel van de 4 ST vind ik de zithouding. Bij de 3 kun je dat wel weer wat bijstellen bij de stuurpen. Koppel maakt me niet heel veel uit.

Overigens als je de diefstalverzekering neemt, dan krijg je die bij de 4 en 4 ST een jaar gratis, dat maakt het prijsverschil tussen de 3 en 4 bij aanvang 380 euro i.p.v. 500 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Moonborne op 30-07-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
Ik heb de 4 ST preordered, maar denk dat ik hem cancel. Wel eerst een proefrit doen. Maar in het kort, CDN en nog sneller trappen zijn dealbreakers. Ik fiets dagelijks 24km, de levensduur van de belt is me dan echt te kort. En ik zou nu al wat meer verzet wensen. Tel daarbij op dat ik de Cowboy 3 voor 2190 - 100 euro referral - 200 euro restitutie na prijsverlaging = 1890 euro heb gekocht, dan kan ik de overall downgrade van de 4 ST niet aan mezelf verkopen voor het veel hogere bedrag. Ik begrijp ook echt niet waarom ze deze keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Over de hoge cadans, moet je voor jezelf bepalen. Als je ongetraind bent en lage snelheden rijd, veel in de stad dan kan ik het mij nog wel voorstellen. Maar ....

Wat je je moet beseffen: Alle Cowboys zitten zo aan de 25 km/h, je trekt lekker vlot op zonder al te veel moeite en deze motor is nog sterker (hoger koppel) dus dat zal nog makkelijker gaan dus vervolgens trap je met een enorm hoge cadans. Voor mij zou het niets zijn. Ik fiets nu meestal tussen de 30 en 35 en zou nog wel een wat zwaardere tandwielverhouding willen hebben of anders meer versnellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door wm1234 op 31-07-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_mimi
  • Laatst online: 18-11-2021
Dank voor alle fijne reacties! Ik heb idd een proefrit gemaakt. Verbaasde me nog wel hoeveel kracht je moet leveren met wind tegen, maar vond de natuurlijke trap ondersteuning erg prettig aanvoelen. Wel ‘schrok’ ik van hoe klein de fiets is. Ik ben 1m93. Nu was de ambassadeur denk ik ongeveer 1m70 dus de fiets zal wel enigszins zijn afgesteld op zijn lengte, maar vond de banden en het frame best laag in vgl met bv een vanmoof. Weet niet of een stem met een hoek en een ander stuur al het eea oplossen?
Zoals ik zei ben ik erg te spreken over de manier van trap ondersteuning. Voelde echt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Mister_mimi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:48:
Dank voor alle fijne reacties! Ik heb idd een proefrit gemaakt. Verbaasde me nog wel hoeveel kracht je moet leveren met wind tegen, maar vond de natuurlijke trap ondersteuning erg prettig aanvoelen. Wel ‘schrok’ ik van hoe klein de fiets is. Ik ben 1m93. Nu was de ambassadeur denk ik ongeveer 1m70 dus de fiets zal wel enigszins zijn afgesteld op zijn lengte, maar vond de banden en het frame best laag in vgl met bv een vanmoof. Weet niet of een stem met een hoek en een ander stuur al het eea oplossen?
Zoals ik zei ben ik erg te spreken over de manier van trap ondersteuning. Voelde echt heerlijk
Ja, het is best een kleine fiets. Ik ben 187 cm en kan er prima op fietsen, maar het is erg compact. Ik zit ook wel veel op een erg lage racefiets (slammed stem zoals het hoort), dus voor mij niet zo'n probleem, zeker niet met een wat langere stuurpen. Je kunt met stuurpen en een hoger stuur nog behoorlijk wat spelen, alleen de remleidingen worden op een gegeven moment wel een beperkende factor.

Feit blijft dat een Vanmoof veel meer op een relaxte houding is gericht en de Cowboy op een snelle houding. Ik weet trouwens ook niet waarom Cowboy niet 28" wielen gebruikt, maar die kleine 650b. 28" rijdt gewoon echt wat comfortabeler. Helaas is de Vanmoof verder een vreselijk slechte fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirSkipalot
Na lang wikken en wegen zojuist bestelling voor de 3 geplaatst, prijs verschil met 4 is me te groot tov wat je terug krijgt. Twijfelde nog over ST zodat ook vrouwlief de fiets kan gebruiken maar de lagere tandverhouding was doorslaggevend.

Bedankt voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
boozzz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Ja, het is best een kleine fiets. Ik ben 187 cm en kan er prima op fietsen, maar het is erg compact. Ik zit ook wel veel op een erg lage racefiets (slammed stem zoals het hoort), dus voor mij niet zo'n probleem, zeker niet met een wat langere stuurpen. Je kunt met stuurpen en een hoger stuur nog behoorlijk wat spelen, alleen de remleidingen worden op een gegeven moment wel een beperkende factor.

Feit blijft dat een Vanmoof veel meer op een relaxte houding is gericht en de Cowboy op een snelle houding. Ik weet trouwens ook niet waarom Cowboy niet 28" wielen gebruikt, maar die kleine 650b. 28" rijdt gewoon echt wat comfortabeler. Helaas is de Vanmoof verder een vreselijk slechte fiets.
Dat was inderdaad ook mijn ervaring kwa houding is vanmoof wel iets fijner, maar het fietsen op de cowboy is prettiger.

Overigens is het wel zo als vanmoof niet die belabberde/vervelende automatische versnelling had gehad de keuze een stuk moeilijker geweest was!

Ik “mis” de boost en de digitale bel 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggie3
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-08-2021
Hallo!
Ik ben aan het oriënteren op 3 fietsen.
Cowboy 3, VanMoof S3 of Veloretti Ace.

Ik ben 199cm lang en probeer te ontdekken waar ik goed aan doe.
S3 heeft een goede zithouding maar slechte kwali (lees ik zo her en der)
C3 is relatief klein en moet ik wat aanpassingen aan doen.
Ace heeft nog niet de kinderziektes eruit enzo.

Iemand wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@diggie3 Ik zou voor de vanMoof gaan.

Als Cowboy rijder zou ik zeggen dat het frame gewoon te klein is en je allerlei acties moet uithalen om hem toch passend te krijgen. Qua kwaliteit zit het wel goed in elkaar (na een hoop opstart problemen).

Veloretti heb ik persoonlijk geen ervaringen mee maar de kwaliteitsissues in het topic hier op Tweakers is ook niet al te best.

Dan toch maar voor de vanMoof, ook veel problemen op gebied van kwaliteit maar vermoedelijk wel het best passend en de minst slechte van het stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggie3
wm1234 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:55:
@diggie3 Ik zou voor de vanMoof gaan.

Als Cowboy rijder zou ik zeggen dat het frame gewoon te klein is en je allerlei acties moet uithalen om hem toch passend te krijgen. Qua kwaliteit zit het wel goed in elkaar (na een hoop opstart problemen).

Veloretti heb ik persoonlijk geen ervaringen mee maar de kwaliteitsissues in het topic hier op Tweakers is ook niet al te best.

Dan toch maar voor de vanMoof, ook veel problemen op gebied van kwaliteit maar vermoedelijk wel het best passend en de minst slechte van het stel.
@wm1234
Ik had al zo’n vermoeden. Lang zijn heeft voordelen, maar met de fietsen die ik mooi vind iets minder voordelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
ik ben 197 en mij bevalt het prima na het ophogen van het stuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6kB1Yjt7bxz1IlhCFFaNq71HYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJNmyQo0xQJ3xmfSM4XwXFAT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 20:52
Ach, we klagen hier wel eens..maar als je hier kijkt Ervaringen met Veloretti Electric :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:16
zebsite schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:57:
Ach, we klagen hier wel eens..maar als je hier kijkt Ervaringen met Veloretti Electric :)
Haha….. Van Moof is nog leuker om te volgen…..

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:40
jeroen46 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:34:
[Afbeelding]
Ik ga m mogelijk voor een C3, dus dit is fijn te horen met mijn 197cm. Volgende week proefritje.
Vandaag proef gereden op een vanmoof s3, die reed ook wel prettig.

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 03-08-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
[Afbeelding]
Heb je daar een Kokox Muddock op het spatbord achter zitten? Ben ik ook naar aan het kijken maar ben benieuwd of dat gewoon een tas met laptop zonder problemen kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggie3
[Afbeelding]
@jeroen46 ik zie dat je een andere stuurverhoger en zadelpen gemonteerd hebt.
Nog meer dingen aangepast. Cowboy 3 heeft eigenlijk wel de voorkeur. Dus als het enigszins lukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
Thetallguy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Heb je daar een Kokox Muddock op het spatbord achter zitten? Ben ik ook naar aan het kijken maar ben benieuwd of dat gewoon een tas met laptop zonder problemen kan dragen.
Ik heb er een panier fietstas aanhangen met mn 17 inch laptop erin, dus dat gaat prima, ook doe ik er boodschappen mee en een paar pakken melk is geen probleem

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen46 op 04-08-2021 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
@diggie3 Ik heb de stuurpen en het stuur vervangen om de zithouding comfortabeler te maken. En een verende zadelpen, dat is heerlijk zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggie3
diggie3 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

@jeroen46 ik zie dat je een andere stuurverhoger en zadelpen gemonteerd hebt.
Nog meer dingen aangepast. Cowboy 3 heeft eigenlijk wel de voorkeur. Dus als het enigszins lukt :)
@jeroen46

Heb je een referal code? Dan bestel ik em daarmee :)
Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.