Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 22:26
Welp, na het gekraak en geknak heeft de fiets besloten om nu maar periodiek uit te vallen, om erna weer gelijk aan te gaan. 6500km mee gefietst en er beginnen nu wel echt serieuze issues te komen. Is het met Untamed nog mogelijk om eventuele foutcodes te lezen?

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:09
Knul schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:19:
Welp, na het gekraak en geknak heeft de fiets besloten om nu maar periodiek uit te vallen, om erna weer gelijk aan te gaan. 6500km mee gefietst en er beginnen nu wel echt serieuze issues te komen. Is het met Untamed nog mogelijk om eventuele foutcodes te lezen?
Zou ook kunnen te maken hebben met connector van batterij?

Had ik vorige week ook iets gelijkaardigs aan de hand en toen kreeg ik in de app melding dat ze gemerkt hadden dat tijdens mijn rit de batterij meerdere keren afgekoppeld was. Kreeg dan voorstel om service te boeken van 179 euro maar heb het nu opgelost met een meubelviltje onderaan de batterij of je kan bij Cowboy een spacer kopen voor 5 euro of laten printen (zie Thingiverse).

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (5.1.17) - Alfen Eve Single Pro-line (7.3) - HASS (2026.7.4)

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:19:
Met Untamed kan je geen foutcodes uitlezen, helaas.

• Yodalitie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-08 15:54
Hoe zijn jullie ervaringen met support momenteel? Ik heb een Cross waar de controller vervangen moet worden. Het is nog een garantie gevalletje maar cowboy wil mij 293€ laten betalen wat ik natuurlijk niet doe. Ze beweren dat het gratis is, maar onder aan de streep staat echt 293€ vermeld. Vervolgens reageren ze al dagen niet meer.

• Yur0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-08 10:15
Yodalitie schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:24:
Hoe zijn jullie ervaringen met support momenteel? Ik heb een Cross waar de controller vervangen moet worden. Het is nog een garantie gevalletje maar cowboy wil mij 293€ laten betalen wat ik natuurlijk niet doe. Ze beweren dat het gratis is, maar onder aan de streep staat echt 293€ vermeld. Vervolgens reageren ze al dagen niet meer.
Op dit moment een kapotte controller (volgens Cowboy) in mijn 4ST. Reacties op de chat komen niet zelden pas na 5 a 7 of soms 14 dagen. Geen garantie meer helaas dus een vervangend onderdeel besteld a €129 en nu zelf op zoek naar een fietsenmaker in de buurt die mij wil helpen.

• Yodalitie
Yur0 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Op dit moment een kapotte controller (volgens Cowboy) in mijn 4ST. Reacties op de chat komen niet zelden pas na 5 a 7 of soms 14 dagen. Geen garantie meer helaas dus een vervangend onderdeel besteld a €129 en nu zelf op zoek naar een fietsenmaker in de buurt die mij wil helpen.
Waar woon je? Er zijn er ook die thuiskomen tegen betaling

• Yur0
Yodalitie schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:40:
[...]

Waar woon je? Er zijn er ook die thuiskomen tegen betaling
Regio Alphen a/d Rijn. Heb ondertussen contact met Pro Bikes in Breukelen en hij geeft aan te kunnen helpen. De reviews zien er veelbelovend uit en ik ben gelukkig in de gelegenheid om de fiets zelf te brengen. Vond de quote met voorrijkosten vanuit Cowboy zelf (€89,-) fors.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Yur0 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Regio Alphen a/d Rijn. Heb ondertussen contact met Pro Bikes in Breukelen en hij geeft aan te kunnen helpen. De reviews zien er veelbelovend uit en ik ben gelukkig in de gelegenheid om de fiets zelf te brengen. Vond de quote met voorrijkosten vanuit Cowboy zelf (€89,-) fors.
Hans is echt een goede gozer die de Cowboy fietsen door en door kent. Die gaat je zeker kunnen helpen om het weer in orde te krijgen.

• Yodalitie
Yur0 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Hans komt volgende week mijn Cross onderhoud geven. Heeft mijn C3 ook in onderhoud gehad, maar die breng ik nu bij retro bike in Rotterdam. Ondertussen nog steeds complete radiostilte bij Cowboy. Die hebben de boel nog niet echt op orde lijkt het wel.

• MOizo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 09:31
gebruikershaes schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:46:
Ik heb een cowboy c3 die ik sinds aanschaf amper gebruik. Heb er welgeteld 307km op gefietst. De reden - omdat ik de trapondersteuning matig vind. Is daar nog wat aan te doen of kan ik de fiets beter verkopen?
Wat jammer ik vind de Cowboy met recente software update heerlijk rijden en vergelijk naast mijn dure Dutch ID fiets met Bosch Enviolo ondersteuning

• mroizo85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-08 22:52
Hello,

Ik heb een Cruiser Performance en merk sinds de laatste update dat er weinig ondersteuning is na 20km/u. Zit nu op software 4.21.7

andere hier ook last van? Is er een oplossing hiervoor?

• Hazardi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 15:44
Ondanks alle regen blijf ik trouw op de fiets stappen. Mijn remmen lijken daar alleen minder enthousiast over: eerst een uitgebreid geluidsconcert en pas daarna sta ik stil.

Iemand ervaring met een oplossing? Helpt een spray op de remschijven of moet ik ergens anders naar kijken?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hazardi schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:14:
Ondanks alle regen blijf ik trouw op de fiets stappen. Mijn remmen lijken daar alleen minder enthousiast over: eerst een uitgebreid geluidsconcert en pas daarna sta ik stil.

Iemand ervaring met een oplossing? Helpt een spray op de remschijven of moet ik ergens anders naar kijken?
Spray :?

Als je langer wilt blijven leven zou ik daar van wegblijven. Het beste wat je kan doen is met een droge doek je remschijven schoonmaken en accepteren dat je fiets door wrijving geluid maakt.

• Hazardi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 15:44
Even geprobeerd, gitzwart, wellicht helpt het!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:12
MOizo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Wat jammer ik vind de Cowboy met recente software update heerlijk rijden en vergelijk naast mijn dure Dutch ID fiets met Bosch Enviolo ondersteuning
Wat maakt de recente update bijzonder? Ik zit nog op een oude firmware vanwege een topic wat we hier niet mogen bespreken ;)

• Yur0
Hazardi schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:14:

Je zou eens remmenreiniger kunnen proberen. Of een andere sterke ontvetter.

• Yur0
Yodalitie schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:19:
[...]

Hans komt volgende week mijn Cross onderhoud geven. Heeft mijn C3 ook in onderhoud gehad, maar die breng ik nu bij retro bike in Rotterdam. Ondertussen nog steeds complete radiostilte bij Cowboy. Die hebben de boel nog niet echt op orde lijkt het wel.
Heel vlot geholpen door Hans. Aardige kerel met veel kennis zoals eerder werd genoemd. Ik weet waar ik voortaan terecht kan.

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:26
gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Wat maakt de recente update bijzonder? Ik zit nog op een oude firmware vanwege een topic wat we hier niet mogen bespreken ;)
Zou de nieuwe firmware het andere topic bijten? Ik heb de update ook nog niet gedaan, maar dat komt meer door het geringe gebruik.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.