Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 28-07 12:13

Cowboy - Take the streets

Cowboy is een Belgische fabrikant van connected smart design E-bikes
Korte algemene beschrijving
De Cowboy is sinds 2018 op de markt, sinds die tijd hebben ze 3 modellen op de markt gebracht, de V1 V2 en V3.
De modellen verschillen onderling niet erg veel. Het verschil tussen de V1 en V2 is vooral de maat van het frame en tussen de V2 en V3 de gebruikte belt.
Voor alle modellen geldt:
  • Beltdrive
  • Hydraulische tektro schijfremmen
  • single speed
  • 250W achterwielmotor 30Nm 36V
  • Afneembare batterij
  • Ondersteuning via krachtsensor
  • Afneembare batterij
  • Tot 70Km autonomie
  • Geintergreerd voor,- en achterlicht
  • GPS Tracking/Find my bike
  • App Support
  • Vork en frame: Aluminium 6061
  • Gewicht <17Kg
Modificaties/Accessoires en Spatborden
Omdat de cowboy erg kaal geleverd wordt is er een hele community ontstaan (o.a. op facebook) waarbij met allerlei accessoires de fiets naar eigen beleving wordt samengesteld.
De cowboy mist bijvoorbeeld een standaard en spatborden, iets wat in ons regenachtige Nederland wel een must-have is.
Mocht je een Cowboy 3 gaan bestellen zijn er op internet voldoende referrals te vinden voor gratis spatborden. Je kunt deze op marktplaats vinden.

Edit: Let erop dat het delen van referrals op tweakers niet is toegestaan
Het algemeen beleid #verbodenspam

Een leuke site met heel veel geteste accesoires is cowboy.tools
Reviews
Cowboy V2

Cowboy V3
Verschillen tussen de versies
Voor de V1 en de V1+ worden geen nieuwe features of updates verwacht. Ondersteuning is er wel maar software development is gestopt.
De verschillen in software tussen de V1 en de andere bikes:
- Geen auto-unlock (dus altijd je telefoon in je hand nodig) Wel kun je bijvoorbeeld een siri shortcut gebruiken en een commando geven: Hey Siri unlock my bike.
- Geen Valdetectie
- Geen diefstal detectie (find my bike is wel aanwezig, maar je krijgt geen notificatie als je fiets gestolen wordt)
- Geen automatische verlichting als het donker wordt. Wel always on.
- De framehoogte van de Cowboy 1 en 1+ voor rijders van 1.65 tot 1.90
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

Verschil V2 tov V3
- Geen Gates belt drive maar net als de V1 een eigen belt.
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

V3
- Gates belt drive
- Ondersteuning alleen tot 25Km/h
Een Cowboy voor 990 euro
Op het moment van het openen van dit topic heeft Cowboy een uitverkoopactie lopen van het eerste model.
Op de site staat dat dit oude voorraad is, maar uit correspondentie lijkt het dat ze nog steeds nieuw worden gebouwd. Hierdoor kun je dus al een cowboy rijden voor 990 Euro. Deze fietsen zijn niet refurbished maar nieuw.
https://cowboy.com/collections/circular
Concurrentie / alternatieven
Er zijn natuurlijk voldoende vergelijkbare alternatieven en je moet altijd de fiets kopen die het beste bij je past. Mocht de Cowboy het voor jou niet zijn dan kun je eens kijken naar een van deze alternatieven.

[Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 07-03-2021 16:19]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Gereserveerd voor updates

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:02:
Hehe..dank je..had echt geen zin hele lappen tekst neer te zetten.

Maar goed, we zitten bij Cowboy dus met het probleem van verminderde ondersteuning bij meer dan 50km en de geadverteerde 70 km is dus ook een leugen.

Zeker iets om rekening mee te houden.
De 70 Km is ook onder ideale omstandigheden, vlak terrein, temperatuur 20+ graden, mild windje, rijder van 80Kg en in de stand 25Km/h. In deze temperaturen (zo rond de 6 graden) zal een batterij het minder lang uithouden.
Cowboy geeft zelf aan: Tot 70Km en uitgaande van de verhalen van andere bezitters klopt dat vaak heel aardig
De ondersteuning bij de laaste 20% neemt wel iets af lees ik hier en daar, dat zal waarschijnlijk de BMS zijn die de batterij bij lage spanning niet te veel wil belasten.
Daarentegen is je batterij binnen een uur weer voor 40% bijgeladen. Voor behoud van je batterij is het sowieso goed om niet lager dan 10% te opladen.
Er zijn oplaadpunten genoeg. Ik lees dat je wel eens naar Zandvoort gaat op de fiets? In en om Zandvoort zijn al 5 oplaadpunten. Doe een bakkie koffie ergens en laadt je batterij lekker op, dan heb kun je ook de laatste kilometers gewoon gassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Ergens rond Okt/Nov 2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Weet je zeker dat je met 13% volle ondersteuning had en 30km haalde? Dat zou betekenen dat het hele physics verhaal wat hier werd uitgelegd niet opgaat en ik gewoon met een slechte batterij te maken heb?(aangezien ik bij 27% beduidend minder ondersteuning voelde en de 30km ook niet haalde)
Je klinkt echt erg teleurgesteld. ik zou contact opnemen met Cowboy en ze het verhaal voorleggen. Als je niet tevreden bent kun je de fiets binnen een bepaalde termijn terug sturen.
Ik begrijp wel als je bent uitgegaan van alstijd 70Km volledige ondersteuning dat je nu een beetje van een koude kermis thuis komt. Bel ze of neem contact met ze op in de app. Voor zover ik heb gemerkt reageren ze erg snel en attent.
Kijk of je er met ze uit komt en anders stuur je de fiets terug en koop je iets wat beter bij jou past.

• Philos31
stutrecht schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:49:
De bezorging was vertraagd (meerdere afspraken niet nagekomen
Zoooo... die bezorging dat was wel een afknapper zeg. Duurde na de eerste aflevermelding (niet poging maar melding) nog een week en 7!! telefoontjes met de "koerier" voordat het ding in beschadigde doos geleverd werd.
De eerste keer paste hij niet in de auto, de volgende afleverpoging (dat was na 5 dagen) belde ze om 22:00 dat ze het toch niet gingen redden die dag en dat de volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt zou worden. Uiteindelijk zelf moeten bellen, nee, morgenochtend komt hij. En jawel de volgende dag om 16:00 (dus niet ochtend) stond er opeens een kapotte doos in mn woonkamer (fiets gelukkig wel heel)

De fiets fietst trouwens wel echt subliem!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philos31
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Ik heb vorige week een proefrit gemaakt op de Cowboy 3 en was wel te spreken over het design, de trapondersteuning en de alghele uitstraling van de fiets. Het was wel een beetje lame dat het achterwiel enorm piepte bij het remmen en de Cowboy sales gozer zei dat dat 'altijd al zo was en normaal is'. Bij achteraf navragen aan iemand op de chat bleek dit absoluut niet te horen. Verder was het nogal knullig dat hij 3x de accu eruit haalde en weer erin deed om te laten zien dat de fiets ook zonder app aan kan, maar dat mislukte dus 3x.. :+ Overduidelijk een fiets met nog wat kinderziektes, ondanks dat het versie 3 alweer is.

Desondanks overweeg ik wel om de fiets te kopen en daarmee neem ik eventuele (af)leverproblemen op de koop toe vrees ik. Zo te lezen meer kans op falen dan direct een goed exemplaar.

Heb je nog goede tips voor:

1. Een andere stuurpen voor een iets minder actieve zit. Eentje waarbij de originele remkabels gebruikt kunnen worden, heb weinig trek in die direct aanpassen.
2. Een (liefst zwarte) standaard.
3. Een stevig maar makkelijk te gebruiken slot.
4. Eventueel een ander zadel met meer comfort

Ik zag het een en ander op Cowboy Tools maar dat blijkt niet heel betrouwbaar qua referrals en slecht geteste aanraders.. Hoe bevalt een verstelbare stuurpen jou? Zorgt het voor een wat relaxtere fietshouding?

Ben nog wel zwaar in twijfel omdat A. Cowboy zoveel issues heeft met leveringen en B. ik het bezopen vind dat ze geen standaard meeleveren, een verstelbaar stuur of een slot... dat zijn echt basis onderdelen van een fiets. Maarja, ik val ook een beetje voor de magische marketing machine vanwege het toffe uiterlijk vrees ik. Een oerdegelijke Gazelle met Bosch middenmotor is waarschijnlijk een veel, veel verstandigere en vooral toekomstbestendigere aankoop :D
Ik denk dat het wel meevalt,qua aflevering moet je het treffen dat hij niet hier in Nederland door de verkeerde onderaannemer koerier te pakken hebt.
Ik heb van meer tevreden klanten gehoord dan van ontevreden.

Het piepen van de remmen is inderdaad een euvel, je kunt dit eenvoudig oplossen als jou fiets daar last van heeft door Shimano K02S blokjes te gebruiken ipv die van tektro. Mijn fiets piept trouwens niet met de Tektro's.

Vergeet niet, als je de V3 besteld om ook een code te gebruiken zoals ik in de topicstart heb gezet. Zoek op marktplaats of PM een van je medetweakers die al een fiets heeft voor hun code. Dan krijg je gratis spatborden. (en degene waar je de code van gebruikt een regenjas van Cowboy)

1. Ik heb deze stem https://cowboy.tools/stems/ritchey-adjustable-stem
Mocht je toch in de knoei komen omdat je nog hoger wilt, je kunt je remkabels eenvoudig verlenegn met een tektro verlengsetje en een beetje remolie. Ik zal daar binnenkort iets over schrijven hier.
2. Ik heb de Ursus Mooi, die zit in het midden onder de fiets, je kunt op cowboy.tools zien hoe je die onder de 3 geschroeft krijgt.
3. Ik ben geen fan van de ringsloten, die bouwen ze namelijk achterop het frame (verkeerd om) Als je dan het slot losschroeft kun je het wiel makkelijk (inclusief slot) uit de fiets halen. Een normaal gemonteerd ringslot zorgt ervoor dat je het wiel niet uit het frame kunt verwijderen. Goed gezien heeft een ringslot op een cowboy dus geen effect.
Ik heb een Kryptonite Beugelsot en dat slothangt onder de buisframe

4. Ik heb het originele zadel maar wel een verende zadelpen, dat scheelt een hoop. Ik vind het zadel voor mij niet eens zo slecht.
Wel kwam ik op facebook een v1 tegen met Bruine handvatten en een bruin zadel van Brooks en die vond ik eigenlijk wel mooi.

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Vandaag toch maar besloten tot aankoop over te gaan :D Met mijn geluk zal ik wel weer een vertraagde levering krijgen met kapotte accu en vernietigde spatborden, maar wie weet zit het mee.

1. Ik ga denk ik ook voor een Ritchey stuurpen. Ben ook wel erg benieuwd naar je verhaal over het verlengen van de remkabels, vooral omdat ik mogelijk een ander stuur wil.

2. Ik heb de Ursus Mooi gevonden op Amazon en Bol, maar ik kan de Ursus montageplaat nergens op voorraad vinden. Heb je hier nog tips voor?

3. Ik wil zelf eigenlijk gaan voor een ringslot + eentje extra a la een ketting of beugelslot. Vind een ringslot vooral handig als ik even een snelle boodschap moet doen en de fiets 10 min buiten staat voor de supermarkt. Waarschijnlijk een Axa slot met montage mount.

Secundaire slot denk ik een Kryptonite Evolution Standard. Zag ook de New York variant die wat duurder is, maar weet niet of die veel meerwaarde heeft.

4. Zadel laat ik nog even standaard, maar ook die zal wel weer vervangen worden.

Achja, eerst maar eens een hele, goedwerkende Cowboy ontvangen :+
Het verschil tussen de new york en de evolution 4 is 16mm gehard staal tov 14mm gehard staal.
Beiden zijn zeer goede sloten maar alleen als je ze goed gebruikt. Dat klinkt heel stom, maar loop eens langs een fietsenstalling en kijk hoe sommige fietsen zijn afgesloten.

• Philos31
Ik heb als zadel dit erop zitten:\
https://www.internet-bike...reestyle-lux-kort-zwart//

Koste 15 euro, tot ik iets heb gevonden wat beter zit en mooier is. Zadel zit op zich beter, is wel kort en dat is even wennen. Samen met een b'twin verende zadelpen en sks edge spatborden en een ursus mooi met zelfgeprinte adapter voor de V1+

Ik heb de kryptonite en ben daar juist heel tevreden over. Als ik een keer snel een boodschap moet doen dan zet ik frame en achterwiel vast (net als een ringslot) als ik in de stad ben dan zoek ik zo'n ijzeren fietsding uit en dan kan ik hem daar aan vast maken. Ik heb de set met de kabel, dus in een fietsenstalling, als ik de U-lock nergens aan vast kan zetten dan zet ik achterwiel en frame vast en gebruik de kabel om hem aan een fietsenrek te zetten en eventueel als het lukt ook het voorwiel vast te zetten.

Met de U lock en kabel lukt het altijd wel om hem ergens aan vast te zetten.

• Philos31
Kokox heeft geen adapter voor de V1+, ik wel! Maar helemaal klaar is hij nog niet.

Hij zit aan de achterkant met 2 tywraps vast, en over de breedte met 1tje. Ik zit te kijken of ik ook aan de bovenkant een klemmetje kan maken, ipv de tywraps. Maar op zich zit de standaard prima vast.

Eigen ontwerp, eigen print.

[Voor 40% gewijzigd door Philos31 op 11-03-2021 13:36]

• Philos31
rogerverheijen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:27:
Ik ben van plan om een cowboy v3 te kopen. Er staan veel meldingen op forums, wat dat betreft zou je er bijna geen kopen (batterijfouten, levertijd, service etc). Echter worden er zoveel fietsen gemaakt en de mooie verhalen die lees je niet altijd. Ik zit alleen te twijfelen over een v3 nieuw of v3 refurbished. Een verschil van een paar honderd euros. Iemand ervaringen, tips?
Als je bang bent voor levertijd dan zou ik een circular halen in Brussel. Dan kun je gelijk alles controleren en hem ophalen wanneer het jou uitkomt. Scheelt ook weer geld. En je hebt gelijk spatborden.
Als je een nieuwe neemt vergeet niet iemands code te gebruiken voor gratis spatborden.
Staat in de startpost hoe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
De V2 kan omgebouwd worden en daar kan dan een Gates belt op. De V1 kan ook, maar dat is een heleboel meer werk en duurderder, heeft iets te maken met de vrijloop van de naaf ofzo.
Hoe ik dat weet? Dat eh, dat heb gestaan op facebook.

https://www.facebook.com/...ermalink/304457590903693/

• Philos31
stutrecht schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:
Ik heb vorige week een nieuwe batterij ontvangen nadat de eerste batterij doa was.

De fiets fietste aardig, ware het niet dat er bij 25km/h iets aan leek te lopen en de lichten flikkerden en incidenteel uitvielen.

Gisteravond ben ik bij een vriend gaan eten en toen ik naar huis wilde gaan, deed de nieuwe batterij niets meer. De fiets blijkt nu kapot te zijn.

Tot dusver ben ik dus nog geen tevreden klant (levering ging meermaals verkeerd, kapotte fiets geleverd en nu binnen een week weer stuk).
Dat is wel heel erg zuur. v1 2 of 3 (niet dat het er toe doet).
Het aanlopen heb ik ook gehad, dat waren de remblokjes die ik hoorde als ik wat harder trapte. Na 1 keer een noodstop (een idioot die gewoon zijn auto het fietspad op stuurde) en daarna was het over.

Krijg je nu met spoed een nieuwe of gaan ze hem repareren?

In ieder geval hoop ik dat je snel geholpen wordt.

• Philos31
rogerverheijen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:53:
Ik heb net de v3 circular besteld via de website. Ga hem vrijdag halen in Brussel, zou dit makkelijk gaan met mijn volkswagen scirocco of moet ik iets huren/lenen om deze te vervoeren.
Voorwiel eruit achterwiel eruit stuurtje plat dan lukt het waarschijnlijk wel.
Is de trein geen optie?

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:29:
Ik heb zelf ook een Cowboy v1 besteld; levertijd vind ik nog steeds de grootste opgave.

Maar ik zag af en toe de zwakkere belt voor de v1 voorbij komen in dit forum, maar wanneer de belt op is na bijvoorbeeld 10000 kilometer dan kun je toch gewoon een nieuwe bestellen?

Ik zag dat verschillende belts met verschillende vertandingen rond de 50 euro kosten.

Er is vast binnenkort iemand die met een Cowboy v1 tegenaan loopt sinds deze sinds 2018 op de markt is.

Het zou dan mooi zijn dat dan ook de specificaties (voornamelijkde vertanding en lengte lijkt me van belang) van de belt gedeeld wordt zodat deze te bestellen is. Ik heb deze namelijk nog niet gevonden.
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Cowboy,m een nieuwe riem kost 30 euro en moet zo'n 10.000 km mee kunnen gaan. Als er wat is dan eerst kijken of er garantie mogelijk is.

Hoewel de riem weinig onderhoud nodig is moet je wel af en toe even de riem controleren en kijken of de spanning nog goed is, staat allemaal in de app.

• Philos31
schumi1986 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:20:
Is deze fiets geschikt voor woon werk met een afstand van 45km per dag? Of is het echt iets voor in en rondom de stad? Kan de accu op mijn werk laden dus van verminderde ondersteuning bij lage accu capaciteit heb ik geen last. Verder ben ik een racefiets gewend dus een iets sportievere zit ben ik wel gewend. Zo’n v1 voor 990 icm met een fietsplan is best aantrekkelijk.

Edit: Krijg je bij het bestellen meteen een factuur voor het inleveren voor het fietsplan of krijg je dit pas bij levering?
Dat is een hele goede vraag. Dat zul je zelf uit moeten vinden.
Het fijne en minder fijne van de cowboy t.o.v. "normale" elektrische fietsen is dat hij het motorvermogen regelt aan de hand van de kracht die jij op de pedalen zet. Als je meer kracht zet dan geeft de motor ook meer kracht. Daardoor rijdt je heel natuurlijk, en spaar je ook batterij, want als je lekker rustig trapt of lekker op snelheid bent dan hoeft het motortje minder te doen (en jij dus meer)
De Stella Dolce van mijn dochter (fiets met mandje voorop dat hoort) zuigt de 540Wh accu leeg op 60km op de hoogste stand. De Cowboy met zn 360Wh accu doet +/- 70km, daaraan kun je dus wel zien dat de motor van de stella meer ondersteuning geeft.
Ik werk duidelijk meer op mijn cowboy als ik echt doorfiets dan op mijn hele oude Panasonic 24v middenmotor Kalkhoff fiets. En hoewel die kalkhoff voor zijn tijd echt een van de lekkerste fietsen was, ben ik toch echt gelukkiger op mn Cowboy.
Doe in ieder geval een keer een proefrit.

• Philos31
Ursus mooi op V1 volgens methode van cowboy.tools

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Ehm je hebt de Ursus montageplaat ondersteboven gemonteerd als ik de guide bekijk.. :P
Dat klopt, ik krijg hem er andersom niet lekker in. Het is sowieso friemellen. Het zit nu even, zodra mijn vrouw weer bij de action is geweest een een bus matzwarte verf meebrengt moet het er toch weer af. Dan kan ik nog een keer kijken.

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
Nou vandaag werd dus alsnog de Cowboy 3 geleverd. Vriendelijke bezorger en de doos was volledig in tact. Doos open, stuurtje recht, trappers erop etc. en direct kijken of alles werkt.. na alle verhalen bang voor DOA's. Vooralsnog lijk ik mazzel te hebben, de accu werkt goed en laadt ook op. Enige aandachtspuntje is dat het voorwiel wat geluid lijkt te maken, alsof de remschijf wat aanloopt soms.. maar dat vergt nog wat extra onderzoek.

Na een kort testritje direct maar even een Ursus Mooi eronder geschroefd en een simpel AXA slot. Ik merk wel dat de sportieve zit voor mij wat te heftig is met 1m90. Ik heb alvast een verstelbare stuurpen besteld en nieuwe handvatten, maar ik wil ook de remkabels gaan verlengen en het stuur verhogen (Ja, RIP design fiets, ik weet het). Ik had dus beter een VanMoof kunnen bestellen, maar ik wil geen normale ketting, voorwielaandrijving en automatische versnellingen :+ Dus ik ga de Cowboy maar enigszins verbouwen naar m'n zin.

[Afbeelding]

Voor de geinteresseerden, heb zelf de volgende (vrij standaard) dingen besteld:

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging
(Had vanaf 40 euro geen verzendkosten en direct 1 dag later in huis, prima geregeld dus)

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets daar zich ook niet echt voor
Die handvatten ga je echt lol van hebben. Die zitten er sinds vandaag bij mij op en dat is zo veel fijner dan de standaard dingen.
Als zadel heb ik een Brooks C17 in zwart. Dat staat het beste. Zodra het zadel een beetje warm is door je zitvlees is het een heerlijk zadel. Alle gel zadels vind ik toch wat minder mooi.

Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:18:
[...]

- Ergotec Riser bar.

Bijgevoegd quote van mijzelf:
Niet om vervelend te doen, maar dat gaat niet passen. (V1) Je zult dan echt je remleiding moeten verlengen.
De remkabel (vooral van de voorrem) is zeer kort.
De Ritchey Adjustable Stem past net, maar voor dit stuur heb je echt verlengde kabel nodig.
Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.

[Voor 42% gewijzigd door Philos31 op 18-03-2021 09:27]

• Philos31

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd!

Je linker remkabel trekt de +/- 10cm stem verhoging echt net ;-).
Ja, mooi vind ik het niet, maar het stuur hoeft niet hoger, de remhandel staat precies goed en (hoewel het heel strak lijkt) staat er net geen spanning op dus vind ik het prima zo. Als ik ga verlengen dan zit er weer zo'n stukje tussen en hoewel ik dat natuurlijk zo dicht mogelijk bij de handel zou doen vind ik dat ook niet echt mooi.
Ik heb de spullen in huis, heb er over nagedacht maar laat het eventjes zo voor het moment.

Maar dit geeft wel aan hoe kort de kabel (voor de voorrem) is op de V1+

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Ik vind het niet misstaan, hoor.

Ik lette daar even op omdat ik zelf het ErgoTec stuur besteld heb voor de v1.

Het originele stuur is 540mm breed het ErgoTec stuur 680mm, dit is dus 140mm breder is 7cm aan beide kanten; dus misschien... Heel misschien kan ik dit stuur ook net plaatsen zonder de remkabel te verlengen.

Daar ging het me even om.
Reken er maar niet op, ik heb het ErgoTec stuurtje even ter vergelijking erbij gepakt, daar moet echt een behoorlijk stukje kabel bij, zowel voorrem als achterrem.

Is op zich niet zo moeilijk, maar wel weer een klusje. Knoeien met olie als je niet oppast enzo. Mocht je je leiding niet ontlucht krijgen dan moet je je hele systeem "bleeden" en het is allemaal wel te doen maar... het blijft gedoe.

[Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 19-03-2021 11:18]

• Philos31
@Philos31 Welke spuitbus verf / RAL heb jij gebruikt voor je Ursus backplate? Hoe hoe lijkt deze kleur vergeleken met het frame en/of de accu?
Mat zwart van de action:
https://www.action.com/nl-nl/p/spectrum-matte-spuitverf-4/

Ontzettende prutverf, alsof je water aan metaal probeert te laten plakken. Maar wel lekker goedkoop.
De kleur komt ongeveer overreen met de kleur van het originele stuur. Dus niet mat antraciet, maar mat zwart, staat heet goed op de backplate (hoewel hij eigenlijk nog een laagje zou moeten, komt wel)
Ik zou voor andere onderdelen die meer in het zicht zitten een betere verf uitzoeken.

• Philos31
Gisteren met het mooie (winderige) weer eens een wat langer rondje met tussenstops in Almere rond gereden.
Ik merk wel dat de fiets opvalt, ik heb best veel aanspraak gehad van mensen (vooral mannen van middelbare leeftijd(ben ik zelf ook)) en twee keer de vraag of het een VanMoof was 8)7 waaraan je dus wel kunt zien dat VanMoof's marketing strategie werkt.
In Almere ben ik verder nog geen andere Cowboy tegengekomen (1x een VanMoof gezien) en dat vind ik wel prima, dan blijft de fiets ook een beetje "uniek"
Als iedereen op zo'n ding rijdt is het speciale er natuurlijk wel snel af.

Ik merk wel dat ik bij het fietsen van langere stukken een klein beetje vering mis op het stuur, nu met mn bandjes op 4,5 bar is het op hobbeltjes niet altijd even fijn. Maar ja een schokdemper stuurpen gaat me qua prijs net even te ver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:55:
Kan iemand vertellen wat er zo bijzonder is aan dat brooks c17 cambium zadel dat overal aangeraden wordt? Dat ding kost 100 euro terwijl het eruitziet als een plank met een gat in het midden. Hoe lekker kan zoiets zitten..of mis ik iets?

Die ergon st gel is misschien wel een goede optie..iemand ervaring ermee?
Ik heb de Brooks C17 (zonder gat erin) op mijn Cowboy zitten. Het is een stevig rubber zadel en past goed bij de fiets en zit comfortabel (maar dat is altijd persoonlijk). Die ergon st gel zal waarschijnlijk zachter zitten maar ik vind hem ook wat minder mooi. Ik vind stevig (ondersteuning) fijner ook. En bij Brooks betaal je ook voor de naam.

• Philos31
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:
Hebben jullie ook soms dat als je 'm tussendoor lockt via de app en een tijdje later weer ontgrendelt en wegfietst, de ondersteuning niet of maar half aan gaat? Als je 'm vervolgens weer lockt en unlockt, gaat de ondersteuning wel meteen voluit aan. Bij de tweede poging lukt het gek genoeg altijd, bij de eerste dus niet.

Al een paar keer voorgevallen..beetje vreemd.
Niet helemaal wat jij beschrijft, maar gisteren merkte ik op dat de ondersteuning lang niet zo lekker ondersteunde als normaal. Batterij was 64% na 32km gereden (heel laag verbruik). Ik had het gevoel dat als ik kracht zette dan ging hij wel maar voor de rest mocht ik het zelf doen.
Daarvoor nooit last van gehad en vandaag weer 12km gezoefd op volle ondersteuning en nu op74% (iets hoger dan gemiddeld verbuik)
Cowboy kan niets vinden. Moet het in de gaten houden en loggen als ik het weer merk.
Ik zal volgende keer proberen uit en aan te zetten, kijken of dat helpt.

• Philos31
Daan2020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:53:
Pff die decathlon standaard is een rukding..bouten komen gewoon los waardoor die gister afbrak.

Nu ook maar ursus mooi besteld..gaat deze backplate ook alweer passen op cowboy 1?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Yes dat is passend, maar hier istie goedkoper (snel zijn er zijn er nog 3)
https://www.internet-bike...l&utm_campaign=stockalert

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True