Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:06

Cowboy - Take the streets

Cowboy is een Belgische fabrikant van connected smart design E-bikes
Korte algemene beschrijving
De Cowboy is sinds 2018 op de markt, sinds die tijd hebben ze 3 modellen op de markt gebracht, de V1 V2 en V3.
De modellen verschillen onderling niet erg veel. Het verschil tussen de V1 en V2 is vooral de maat van het frame en tussen de V2 en V3 de gebruikte belt.
Voor alle modellen geldt:
  • Beltdrive
  • Hydraulische tektro schijfremmen
  • single speed
  • 250W achterwielmotor 30Nm 36V
  • Afneembare batterij
  • Ondersteuning via krachtsensor
  • Afneembare batterij
  • Tot 70Km autonomie
  • Geintergreerd voor,- en achterlicht
  • GPS Tracking/Find my bike
  • App Support
  • Vork en frame: Aluminium 6061
  • Gewicht <17Kg
Modificaties/Accessoires en Spatborden
Omdat de cowboy erg kaal geleverd wordt is er een hele community ontstaan (o.a. op facebook) waarbij met allerlei accessoires de fiets naar eigen beleving wordt samengesteld.
De cowboy mist bijvoorbeeld een standaard en spatborden, iets wat in ons regenachtige Nederland wel een must-have is.
Mocht je een Cowboy 3 gaan bestellen zijn er op internet voldoende referrals te vinden voor gratis spatborden. Je kunt deze op marktplaats vinden.

Edit: Let erop dat het delen van referrals op tweakers niet is toegestaan
Het algemeen beleid #verbodenspam

Een leuke site met heel veel geteste accesoires is cowboy.tools
Reviews
Cowboy V2

Cowboy V3
Verschillen tussen de versies
Voor de V1 en de V1+ worden geen nieuwe features of updates verwacht. Ondersteuning is er wel maar software development is gestopt.
De verschillen in software tussen de V1 en de andere bikes:
- Geen auto-unlock (dus altijd je telefoon in je hand nodig) Wel kun je bijvoorbeeld een siri shortcut gebruiken en een commando geven: Hey Siri unlock my bike.
- Geen Valdetectie
- Geen diefstal detectie (find my bike is wel aanwezig, maar je krijgt geen notificatie als je fiets gestolen wordt)
- Geen automatische verlichting als het donker wordt. Wel always on.
- De framehoogte van de Cowboy 1 en 1+ voor rijders van 1.65 tot 1.90
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

Verschil V2 tov V3
- Geen Gates belt drive maar net als de V1 een eigen belt.
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

V3
- Gates belt drive
- Ondersteuning alleen tot 25Km/h
Een Cowboy voor 990 euro
Op het moment van het openen van dit topic heeft Cowboy een uitverkoopactie lopen van het eerste model.
Op de site staat dat dit oude voorraad is, maar uit correspondentie lijkt het dat ze nog steeds nieuw worden gebouwd. Hierdoor kun je dus al een cowboy rijden voor 990 Euro. Deze fietsen zijn niet refurbished maar nieuw.
https://cowboy.com/collections/circular
Concurrentie / alternatieven
Er zijn natuurlijk voldoende vergelijkbare alternatieven en je moet altijd de fiets kopen die het beste bij je past. Mocht de Cowboy het voor jou niet zijn dan kun je eens kijken naar een van deze alternatieven.

[Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 07-03-2021 16:19]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 24-07 19:18
Hehe..dank je..had echt geen zin hele lappen tekst neer te zetten.

Maar goed, we zitten bij Cowboy dus met het probleem van verminderde ondersteuning bij meer dan 50km en de geadverteerde 70 km is dus ook een leugen.

Zeker iets om rekening mee te houden.

Pluspunten:

- mooi uiterlijk
- op een volle batterij is de ondersteuning lekker en voelt heel natuurlijk aan doordat het geheel op jouw tempo meegaat. Naast iemand op een gewone fiets meefietsen gaat prima.

Minpunten:

- zoals geconstateerd, verminderde ondersteuning na zoveel km's en veel minder totaal aantal kilometers dan geadverteerd
- verplichting smartphone bij aan/uit zetten te moeten gebruiken
- slechte, vermoeiende zithouding voor hen langer dan 1.85m, ietsje beter met een andere stuurpen zoals de Ritchey Adjustable 120mm, maar door de te korte achterste remkabel nog altijd niet voldoende. Remkabel vervangen nadat je al een nieuwe stuurpen hebt moeten kopen ook weer een duur grapje.
- zadel moet je meteen vervangen, niet te doen
- standaard apart kopen
- spatborden apart kopen
- van alles dus nog apart erbij moeten kopen waardoor je ook weer paar honderd euro verder bent
-het bedrijf is wel bereikbaar maar alleen via een tijdrovend chatsysteem wat gewoon als gedoe aanvoelt, de telefoon moet daar nog kennelijk uitgevonden worden.

En dan nog wat kanttekeningen qua bezorgproces: je fiets kan met een kapotte batterij arriveren (DOA) zoals bij mij of zoals ik bij anderen voorbij heb zien komen, kan de doos helemaal gehavend bij je arriveren.

Zal het naar ervaring verder aanvullen.

[Voor 73% gewijzigd door Daan2020 op 07-03-2021 13:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:02:

Maar goed, we zitten bij Cowboy dus met het probleem van verminderde ondersteuning bij meer dan 50km en de geadverteerde 70 km is dus ook een leugen.

De 70 Km is ook onder ideale omstandigheden, vlak terrein, temperatuur 20+ graden, mild windje, rijder van 80Kg en in de stand 25Km/h. In deze temperaturen (zo rond de 6 graden) zal een batterij het minder lang uithouden.
Cowboy geeft zelf aan: Tot 70Km en uitgaande van de verhalen van andere bezitters klopt dat vaak heel aardig
De ondersteuning bij de laaste 20% neemt wel iets af lees ik hier en daar, dat zal waarschijnlijk de BMS zijn die de batterij bij lage spanning niet te veel wil belasten.
Daarentegen is je batterij binnen een uur weer voor 40% bijgeladen. Voor behoud van je batterij is het sowieso goed om niet lager dan 10% te opladen.
Er zijn oplaadpunten genoeg. Ik lees dat je wel eens naar Zandvoort gaat op de fiets? In en om Zandvoort zijn al 5 oplaadpunten. Doe een bakkie koffie ergens en laadt je batterij lekker op, dan heb kun je ook de laatste kilometers gewoon gassen.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:28

Tens

functie elders

de geadverteerde TOT 70 Km bedoel je?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:31
Hier net van Brussel terug met de trein.

Heb een v2 circular

Ik ben 180cm en de zithouding is minder sportief dan de watt brooklyn die ik proefgereden.

Ondersteuning is smooth. Batterij was op 25% toen ik wegging uit Brussel. Daar naar het treinstation en daarna Rotterdam cs naar Capelle ad IJssel ging ie van 25% naar 13% en kon met goed bijtrappen prima op 30km per uur blijven.

Tot nu toe heel tevreden maar ga de komende tijd wat kilometers rijden om mijn finale indruk te geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 30-06 19:21

Pluspunten:

- mooi uiterlijk
- op een volle batterij is de ondersteuning lekker en voelt heel natuurlijk aan doordat het geheel op jouw tempo meegaat. Naast iemand op een gewone fiets meefietsen gaat prima.

Minpunten:

- zoals geconstateerd, verminderde ondersteuning na zoveel km's en veel minder totaal aantal kilometers dan geadverteerd
- verplichting smartphone bij aan/uit zetten te moeten gebruiken
- slechte, vermoeiende zithouding voor hen langer dan 1.85m, ietsje beter met een andere stuurpen zoals de Ritchey Adjustable 120mm, maar door de te korte achterste remkabel nog altijd niet voldoende. Remkabel vervangen nadat je al een nieuwe stuurpen hebt moeten kopen ook weer een duur grapje.
- zadel moet je meteen vervangen, niet te doen
- standaard apart kopen
- spatborden apart kopen
- van alles dus nog apart erbij moeten kopen waardoor je ook weer paar honderd euro verder bent
-het bedrijf is wel bereikbaar maar alleen via een tijdrovend chatsysteem wat gewoon als gedoe aanvoelt, de telefoon moet daar nog kennelijk uitgevonden worden.

En dan nog wat kanttekeningen qua bezorgproces: je fiets kan met een kapotte batterij arriveren (DOA) zoals bij mij of zoals ik bij anderen voorbij heb zien komen, kan de doos helemaal gehavend bij je arriveren.

Zal het naar ervaring verder aanvullen.
+32 2 808 12 86

Telefoonnummer van cowboy. Je kan ze gewoon bellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Ik zou cowboy op dit moment nog niet aanraden. De bezorging was vertraagd (meerdere afspraken niet nagekomen), de communicatie via chat verloopt niet altijd goed, de doos was beschadigd, het spatbord verbogen en de batterij was DOA. Afgelopen vrijdagochtend was toegezegd dat die dag een nieuwe batterij zou worden verzonden maar ook dat is nog niet gebeurd.

Als het goed is bellen ze mij vandaag, ik ben benieuwd. Op dit moment heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in.

Verder heb ik al wel wat modificaties aangebracht: andere stuurpen (verstelbaar), ergon st zadel, andere handvatten, sloten, trappers en een standaard.

Om nog even op een positieve noot te eindigen: ook al doet de fiets het niet, het is wel een mooi ding om naar te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:26
Ik ben op zich tevreden van onze V3 maar ik heb hem gekocht voor zowel mezelf als mijn vrouw en dan moeten we het zadel verzetten.
Blijkt dat de toleranties van hun frame afwerking redelijk groot zijn want onze zadelpen schuurt tegen het binnenste van het frame waardoor er dus krassen optreden.
Ondertussen hebben ze van Cowboy al 4 fietsen opgestuurd die allemaal hetzelfde probleem hebben.
Ze willen dus zeker een tegemoetkoming geven wat positief is maar je merkt wel dat, zoals bij zoveel bedrijven tegenwoordig, afwerking en kwaliteit niet meer prioritair is en afgekocht wordt met tegemoetkomingen en compensaties. Jammer.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Heb je nog goede tips voor:

1. Een andere stuurpen voor een iets minder actieve zit. Eentje waarbij de originele remkabels gebruikt kunnen worden, heb weinig trek in die direct aanpassen.
2. Een (liefst zwarte) standaard.
3. Een stevig maar makkelijk te gebruiken slot.
4. Eventueel een ander zadel met meer comfort

Ik zag het een en ander op Cowboy Tools maar dat blijkt niet heel betrouwbaar qua referrals en slecht geteste aanraders.. Hoe bevalt een verstelbare stuurpen jou? Zorgt het voor een wat relaxtere fietshouding?
Ik heb een Ritchey stem gekocht die ook op cowboy tools staat. Daar ben ik tevreden over. Je zit dan nog steeds behoorlijk sportief maar net iets fijner. Ik denk echter dat als je meer comfort wil, je beter af bent met een ander stuur en een stuurpen die je hoger kunt zetten. (Let wel, ik heb er alleen op gezeten en nog niet mee kunnen fietsen) Het is dezelfde kleur als de (zwarte) fiets en voelt zeer solide aan. Als zadel heb ik de ergon st gekocht. Die zit zo goed dat ik die nu tijdelijk op mijn oude fiets heb gemonteerd.

Ik snap je punt wel dat je de uitrusting wat karig vindt. Zo vind ik het gek dat een standaard niet tot de standaarduitrusting behoort, evenals een slot.

Qua standaard heb ik de btwin kickstand gekocht maar het is mij nog niet gelukt die goed te installeren.

[Voor 3% gewijzigd door stutrecht op 08-03-2021 23:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philos31
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Ik heb vorige week een proefrit gemaakt op de Cowboy 3 en was wel te spreken over het design, de trapondersteuning en de alghele uitstraling van de fiets. Het was wel een beetje lame dat het achterwiel enorm piepte bij het remmen en de Cowboy sales gozer zei dat dat 'altijd al zo was en normaal is'. Bij achteraf navragen aan iemand op de chat bleek dit absoluut niet te horen. Verder was het nogal knullig dat hij 3x de accu eruit haalde en weer erin deed om te laten zien dat de fiets ook zonder app aan kan, maar dat mislukte dus 3x.. :+ Overduidelijk een fiets met nog wat kinderziektes, ondanks dat het versie 3 alweer is.

Desondanks overweeg ik wel om de fiets te kopen en daarmee neem ik eventuele (af)leverproblemen op de koop toe vrees ik. Zo te lezen meer kans op falen dan direct een goed exemplaar.

Heb je nog goede tips voor:

1. Een andere stuurpen voor een iets minder actieve zit. Eentje waarbij de originele remkabels gebruikt kunnen worden, heb weinig trek in die direct aanpassen.
2. Een (liefst zwarte) standaard.
3. Een stevig maar makkelijk te gebruiken slot.
4. Eventueel een ander zadel met meer comfort

Ik zag het een en ander op Cowboy Tools maar dat blijkt niet heel betrouwbaar qua referrals en slecht geteste aanraders.. Hoe bevalt een verstelbare stuurpen jou? Zorgt het voor een wat relaxtere fietshouding?

Ben nog wel zwaar in twijfel omdat A. Cowboy zoveel issues heeft met leveringen en B. ik het bezopen vind dat ze geen standaard meeleveren, een verstelbaar stuur of een slot... dat zijn echt basis onderdelen van een fiets. Maarja, ik val ook een beetje voor de magische marketing machine vanwege het toffe uiterlijk vrees ik. Een oerdegelijke Gazelle met Bosch middenmotor is waarschijnlijk een veel, veel verstandigere en vooral toekomstbestendigere aankoop :D
Ik denk dat het wel meevalt,qua aflevering moet je het treffen dat hij niet hier in Nederland door de verkeerde onderaannemer koerier te pakken hebt.
Ik heb van meer tevreden klanten gehoord dan van ontevreden.

Het piepen van de remmen is inderdaad een euvel, je kunt dit eenvoudig oplossen als jou fiets daar last van heeft door Shimano K02S blokjes te gebruiken ipv die van tektro. Mijn fiets piept trouwens niet met de Tektro's.

Vergeet niet, als je de V3 besteld om ook een code te gebruiken zoals ik in de topicstart heb gezet. Zoek op marktplaats of PM een van je medetweakers die al een fiets heeft voor hun code. Dan krijg je gratis spatborden. (en degene waar je de code van gebruikt een regenjas van Cowboy)

1. Ik heb deze stem https://cowboy.tools/stems/ritchey-adjustable-stem
Mocht je toch in de knoei komen omdat je nog hoger wilt, je kunt je remkabels eenvoudig verlenegn met een tektro verlengsetje en een beetje remolie. Ik zal daar binnenkort iets over schrijven hier.
2. Ik heb de Ursus Mooi, die zit in het midden onder de fiets, je kunt op cowboy.tools zien hoe je die onder de 3 geschroeft krijgt.
3. Ik ben geen fan van de ringsloten, die bouwen ze namelijk achterop het frame (verkeerd om) Als je dan het slot losschroeft kun je het wiel makkelijk (inclusief slot) uit de fiets halen. Een normaal gemonteerd ringslot zorgt ervoor dat je het wiel niet uit het frame kunt verwijderen. Goed gezien heeft een ringslot op een cowboy dus geen effect.
Ik heb een Kryptonite Beugelsot en dat slothangt onder de buisframe

4. Ik heb het originele zadel maar wel een verende zadelpen, dat scheelt een hoop. Ik vind het zadel voor mij niet eens zo slecht.
Wel kwam ik op facebook een v1 tegen met Bruine handvatten en een bruin zadel van Brooks en die vond ik eigenlijk wel mooi.

• Limbeckx
stin00 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Vandaag toch maar besloten tot aankoop over te gaan :D Met mijn geluk zal ik wel weer een vertraagde levering krijgen met kapotte accu en vernietigde spatborden, maar wie weet zit het mee.

1. Ik ga denk ik ook voor een Ritchey stuurpen. Ben ook wel erg benieuwd naar je verhaal over het verlengen van de remkabels, vooral omdat ik mogelijk een ander stuur wil.

2. Ik heb de Ursus Mooi gevonden op Amazon en Bol, maar ik kan de Ursus montageplaat nergens op voorraad vinden. Heb je hier nog tips voor?

3. Ik wil zelf eigenlijk gaan voor een ringslot + eentje extra a la een ketting of beugelslot. Vind een ringslot vooral handig als ik even een snelle boodschap moet doen en de fiets 10 min buiten staat voor de supermarkt. Waarschijnlijk een Axa slot met montage mount.

Secundaire slot denk ik een Kryptonite Evolution Standard. Zag ook de New York variant die wat duurder is, maar weet niet of die veel meerwaarde heeft.

4. Zadel laat ik nog even standaard, maar ook die zal wel weer vervangen worden.

Achja, eerst maar eens een hele, goedwerkende Cowboy ontvangen :+
De basisplaat zou een standaard ding moeten zijn volgens antwoorden op mijn vraag in het elektrische fietsen topic. Misschien even bij je fm vragen?

Ik zelf heb een axa foldable 1000/105 gekocht. Kan makkelijk op het frame vervoerd worden en goede bescherming...

• Daan2020
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Mja dat heb ik ook een beetje. De cowboy is 16kg. Mijn slot (het axa vouwslot) is 2kg erop. :( Maarja veiligheid gaat voor. Ik wil mn fiets niet kwijtraken daardoor iig...

Ben je al blij met je fiets trouwens?
Hoef je geen ringslot? Twijfel ook of ik het ringslot eraf haal, maar het is aan de andere kant maar 1kg en blijft toch wel handig bij 'even gauw ergens naar binnen rennen'.

Ben inderdaad steeds blijer met de fiets, nu die steeds meer compleet is. Laten we het maar op een valse start houden. Wacht alleen nog op die Ergon ga3 handvatten, daarna ben ik wel even klaar met aanvullen en aanpassen. Hele waslijst af moeten gaan, haha. Hun klantenservice is uiteindelijk ook best top te noemen. Sturen je snel wat na als het nodig is en reageren ook redelijk snel op ontstane kwesties. Weet niet of dat buiten de bedenktermijn ook zo zal zijn, maar goed, vooralsnog goed opgelost allemaal.

En het blijft een mooie ebike om naar te kijken natuurlijk, naast dat die ook lekker fietst, dus dat maakt een hoop goed.

• Philos31
Kokox heeft geen adapter voor de V1+, ik wel! Maar helemaal klaar is hij nog niet.

Hij zit aan de achterkant met 2 tywraps vast, en over de breedte met 1tje. Ik zit te kijken of ik ook aan de bovenkant een klemmetje kan maken, ipv de tywraps. Maar op zich zit de standaard prima vast.

Eigen ontwerp, eigen print.

[Voor 40% gewijzigd door Philos31 op 11-03-2021 13:36]

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:01:
[...]

De basisplaat zou een standaard ding moeten zijn volgens antwoorden op mijn vraag in het elektrische fietsen topic. Misschien even bij je fm vragen?

Ik zelf heb een axa foldable 1000/105 gekocht. Kan makkelijk op het frame vervoerd worden en goede bescherming...
Ik heb nog geen vaste FM omdat er allemaal van die shady FMs hier in de buurt zitten.. Maar heb er nu mogelijk eentje gevonden via https://cowboy.com/pages/service-partners . Er zit er eentje in de buurt die aan huis komt en zeer hoog scoort qua reviews, lijkt me ideaal. Zal daar eens informeren wat ze voor me kunnen betekenen.

Ik heb voor de liefhebber de fiets even aan de pricewatch toegevoegd, hij kan dus ook gekoppeld worden aan dit topic zodat mensen hier sneller terecht komen: pricewatch: Cowboy 3 (Kan nauwelijks specificaties toevoegen omdat de categorie 'gadgets' zeer beperkt is, er is geen uitgebreide Ebike categorie).

Ik ben nog even aan het stoeien met welke standaard nou lekker past onder de Cowboy.. heb deze gevonden:

Ursus Mooi --> lijkt de verkeerde versie met 2 bevestigingsbouten?
Ursus Power --> Deze zou wel moeten passen gok ik?
Ursus Big Foot --> Zijn er hier mensen met ervaringen van een dubbele standaard? Minder subtiel, maar vaak wel stabieler.

[Voor 3% gewijzigd door stin00 op 11-03-2021 14:14]

• Limbeckx
Ursus Jumbo. Daar zit de standaard plaat die je nodig hebt ook gelijk in

• Philos31
rogerverheijen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:27:
Ik ben van plan om een cowboy v3 te kopen. Er staan veel meldingen op forums, wat dat betreft zou je er bijna geen kopen (batterijfouten, levertijd, service etc). Echter worden er zoveel fietsen gemaakt en de mooie verhalen die lees je niet altijd. Ik zit alleen te twijfelen over een v3 nieuw of v3 refurbished. Een verschil van een paar honderd euros. Iemand ervaringen, tips?
Als je bang bent voor levertijd dan zou ik een circular halen in Brussel. Dan kun je gelijk alles controleren en hem ophalen wanneer het jou uitkomt. Scheelt ook weer geld. En je hebt gelijk spatborden.
Als je een nieuwe neemt vergeet niet iemands code te gebruiken voor gratis spatborden.
Staat in de startpost hoe.

• Limbeckx
Daan2020 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Als ik jou was zou ik die cowboy v1 halen voor 990 euro van de laatste batch. Op v3 heb je geen 30km per uur optie en waarom 2390euro uitgeven als het ook voor 990 kan. Is haast dezelfde fiets, op paar wijzigingen na.
Als je een iets groter frame wil, kun je de v2 circular overwegen. Die heb ik vorige week opgehaald in Brussel.

• Daan2020
stin00 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Ja uiteraard, 'alles' heeft helaas negatieve invloed op de accu. Windkracht, heuvels, temperatuur, hoe hard je trapt/gaat, regen, veel stoppen/optrekken.

[...]

Zodra ik de fiets binnen heb zal ik wel even laten weten in hoeverre ik dit ervaar. Je zou dit inderdaad meer verwachten vanaf bijvoorbeeld 20% en lager.

Welke fietsstandaard gebruik je trouwens en hoe bevalt die? Ik overweeg een dubbele midden standaard maar vind die misschien toch wat te fors. Praktisch, maar past niet echt bij de fiets. Nog meer suggesties? :D
De standaard is die universele van decathlon voor 15 euro. Wel ok maar vind de ursus mooi uiteindelijk wel mooier. Zou voor die gaan als je de backplate ook kan vinden.

Die handvatten van ergon ga3 maken zoals op internet staat idd enorm verschil, geen druk op de polsen en veel meer controle over het stuur vanaf een rechtere houding. En een ander zadel erop is ook wel een must eigenlijk. Zou die twee zeker niet skippen.

• Masterchiev
https://www.wohi.nl/catalog/product/view/id/132373/

De ursus backplate. En veel goedkoper dan elders. De ursus mooi kan je er ook kopen. Ik had het in een dag in huis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterchiev
Daan2020 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:31:
[...]

Boeien die belt, sturen ze toch gewoon een nieuwe op binnen 2 jaar.

Je moet wel erg graag van je geld af willen als je precies dezelfde fiets voor 2390 koopt ipv 990. 8)7
Dan is het toch duurder?

2 jaar 990€ ( de gok dat de belt niet meer te krijgen is daarna)
Weer een nieuwe fiets? 990€
Zit je op 4 jaar.
Nu weet ik zeker dat ik 5 - 8 jaar minimaal vooruit kan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
De V2 kan omgebouwd worden en daar kan dan een Gates belt op. De V1 kan ook, maar dat is een heleboel meer werk en duurderder, heeft iets te maken met de vrijloop van de naaf ofzo.
Hoe ik dat weet? Dat eh, dat heb gestaan op facebook.

https://www.facebook.com/...ermalink/304457590903693/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 02-08 21:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Masterchiev schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Dan is het toch duurder?

2 jaar 990€ ( de gok dat de belt niet meer te krijgen is daarna)
Weer een nieuwe fiets? 990€
Zit je op 4 jaar.
Nu weet ik zeker dat ik 5 - 8 jaar minimaal vooruit kan
Zeker mbt de belt, Gates is de grootste leverancier ter wereld en dat zal gezien de populariteit van het Gates systeem nog vele jaren blijven.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
  • Nu online
Philos31 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Dat is wel heel erg zuur. v1 2 of 3 (niet dat het er toe doet).
Het aanlopen heb ik ook gehad, dat waren de remblokjes die ik hoorde als ik wat harder trapte. Na 1 keer een noodstop (een idioot die gewoon zijn auto het fietspad op stuurde) en daarna was het over.

Krijg je nu met spoed een nieuwe of gaan ze hem repareren?

In ieder geval hoop ik dat je snel geholpen wordt.
Het is de V3. Ze zeggen dat ze weer een nieuwe batterij gaan sturen. Op de andere punten heb ik vandaag nog geen respons gekregen.

Ik vind de klantenservice sowieso lastig. Zo had ik donderdag een bericht gestuurd en maandag pas een reactie (stond sinds vrijdagochtend op gelezen).

• Shigefumi Hino
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 27-07 15:50
schumi1986 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:20:
Is deze fiets geschikt voor woon werk met een afstand van 45km per dag? Of is het echt iets voor in en rondom de stad? Kan de accu op mijn werk laden dus van verminderde ondersteuning bij lage accu capaciteit heb ik geen last. Verder ben ik een racefiets gewend dus een iets sportievere zit ben ik wel gewend. Zo’n v1 voor 990 icm met een fietsplan is best aantrekkelijk.

Edit: Krijg je bij het bestellen meteen een factuur voor het inleveren voor het fietsplan of krijg je dit pas bij levering?
Je krijgt inderdaad bij het bestellen meteen een factuur via de e-mail toegestuurd die op de besteldatum staat.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-08 22:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Zelf sinds enkele weken ook een V3 in huis en zit al op mijn tweede batterij. De eerste had een slecht contact en wilde niet meer laden en ook bij de tweede batterij heb ik al opgemerkt dat ik de lader soms een tweede keer moet inpluggen voordat deze met laden begint. Verder heb ik bij alle twee de batterijen opgemerkt dat er een geurtje van verbrande elektronica hangt ter hoogte van die laadpoort 😕 . Al moet ik, in tegenstelling tot anderen blijkbaar, Cowboy daar wel een pluim geven voor de snelheid van verzending van de wisselstukken. De fiets zelf was een circular en ben ik in Brussel moeten gaan afhalen.

En ook over de verhouding van de tandwielen ben ik niet zo zeker. Als je met topsnelheid aan het rijden bent, dan voelt het voor mij te licht aan, je moet dan eigenlijk te snel trappen waardoor je een hogere snelheid moeilijk kunt aanhouden. Ik slaag er ook niet echt in om een snelheid van rond de 18 a 20 te houden op deze fiets. Ik merk wel dat als ik de ondersteuning uitzet de fiest net wel weer zeer zwaar trapt, had voor mij dus misschien beter geweest als de ondersteuning iets minder kon zijn.

En een derde punt van kritiek dat ik heb op de fiets is dat de app op je telefoon de batterij van je telefoon enorm snel doet leeglopen. Je telefoon gebruiken als snelheidsmeter of voor navigatie is een slecht idee. De batterij van mij S9 geeft het na ongeveer een 2tal uur op, en dan zit er in die telefoon niet eens een simkaart. Gaat dus puur om schermgebruik, bluetooth en GPS..

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Philos31
schumi1986 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:20:
Is deze fiets geschikt voor woon werk met een afstand van 45km per dag? Of is het echt iets voor in en rondom de stad? Kan de accu op mijn werk laden dus van verminderde ondersteuning bij lage accu capaciteit heb ik geen last. Verder ben ik een racefiets gewend dus een iets sportievere zit ben ik wel gewend. Zo’n v1 voor 990 icm met een fietsplan is best aantrekkelijk.

Edit: Krijg je bij het bestellen meteen een factuur voor het inleveren voor het fietsplan of krijg je dit pas bij levering?
Dat is een hele goede vraag. Dat zul je zelf uit moeten vinden.
Het fijne en minder fijne van de cowboy t.o.v. "normale" elektrische fietsen is dat hij het motorvermogen regelt aan de hand van de kracht die jij op de pedalen zet. Als je meer kracht zet dan geeft de motor ook meer kracht. Daardoor rijdt je heel natuurlijk, en spaar je ook batterij, want als je lekker rustig trapt of lekker op snelheid bent dan hoeft het motortje minder te doen (en jij dus meer)
De Stella Dolce van mijn dochter (fiets met mandje voorop dat hoort) zuigt de 540Wh accu leeg op 60km op de hoogste stand. De Cowboy met zn 360Wh accu doet +/- 70km, daaraan kun je dus wel zien dat de motor van de stella meer ondersteuning geeft.
Ik werk duidelijk meer op mijn cowboy als ik echt doorfiets dan op mijn hele oude Panasonic 24v middenmotor Kalkhoff fiets. En hoewel die kalkhoff voor zijn tijd echt een van de lekkerste fietsen was, ben ik toch echt gelukkiger op mn Cowboy.
Doe in ieder geval een keer een proefrit.

• stin00
  • Niet online
Ehm je hebt de Ursus montageplaat ondersteboven gemonteerd als ik de guide bekijk.. :P

• stin00
  • Niet online
Nou vandaag werd dus alsnog de Cowboy 3 geleverd. Vriendelijke bezorger en de doos was volledig in tact. Doos open, stuurtje recht, trappers erop etc. en direct kijken of alles werkt.. na alle verhalen bang voor DOA's. Vooralsnog lijk ik mazzel te hebben, de accu werkt goed en laadt ook op. Enige aandachtspuntje is dat het voorwiel wat geluid lijkt te maken, alsof de remschijf wat aanloopt soms.. maar dat vergt nog wat extra onderzoek.

Na een kort testritje direct maar even een Ursus Mooi eronder geschroefd en een simpel AXA slot. Ik merk wel dat de sportieve zit voor mij wat te heftig is met 1m90. Ik heb alvast een verstelbare stuurpen besteld en nieuwe handvatten, maar ik wil ook de remkabels gaan verlengen en het stuur verhogen (Ja, RIP design fiets, ik weet het). Ik had dus beter een VanMoof kunnen bestellen, maar ik wil geen normale ketting, voorwielaandrijving en automatische versnellingen :+ Dus ik ga de Cowboy maar enigszins verbouwen naar m'n zin.

Voor de geinteresseerden, heb zelf de volgende (vrij standaard) dingen besteld:

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging
(Had vanaf 40 euro geen verzendkosten en direct 1 dag later in huis, prima geregeld dus)

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets zich daar ook niet echt voor

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 17-03-2021 21:52]

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
Nou vandaag werd dus alsnog de Cowboy 3 geleverd. Vriendelijke bezorger en de doos was volledig in tact. Doos open, stuurtje recht, trappers erop etc. en direct kijken of alles werkt.. na alle verhalen bang voor DOA's. Vooralsnog lijk ik mazzel te hebben, de accu werkt goed en laadt ook op. Enige aandachtspuntje is dat het voorwiel wat geluid lijkt te maken, alsof de remschijf wat aanloopt soms.. maar dat vergt nog wat extra onderzoek.

Na een kort testritje direct maar even een Ursus Mooi eronder geschroefd en een simpel AXA slot. Ik merk wel dat de sportieve zit voor mij wat te heftig is met 1m90. Ik heb alvast een verstelbare stuurpen besteld en nieuwe handvatten, maar ik wil ook de remkabels gaan verlengen en het stuur verhogen (Ja, RIP design fiets, ik weet het). Ik had dus beter een VanMoof kunnen bestellen, maar ik wil geen normale ketting, voorwielaandrijving en automatische versnellingen :+ Dus ik ga de Cowboy maar enigszins verbouwen naar m'n zin.

[Afbeelding]

Voor de geinteresseerden, heb zelf de volgende (vrij standaard) dingen besteld:

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging
(Had vanaf 40 euro geen verzendkosten en direct 1 dag later in huis, prima geregeld dus)

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets daar zich ook niet echt voor
Die handvatten ga je echt lol van hebben. Die zitten er sinds vandaag bij mij op en dat is zo veel fijner dan de standaard dingen.
Als zadel heb ik een Brooks C17 in zwart. Dat staat het beste. Zodra het zadel een beetje warm is door je zitvlees is het een heerlijk zadel. Alle gel zadels vind ik toch wat minder mooi.

Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb nog geen accessoires bijbesteld, zag dat de leverdatum op 28mei staat dus kan ik mooi even dit topic doorlezen wat voor accessoires voor mij nodig zijn :)

Staat jou leverdatum ook op 28mei?
Mijn leverdatum staat op 29 mei.

Geduld is een schone zaak. O-)

• Philos31

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Kun je een foto maken van hoe de ursus backplate en de kabels die daar zitten op elkaar aansluiten?
Hier de foto's van de backplate en standaard:

Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren

De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug

De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding :+ Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..

Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.

Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.

De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.

De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.

Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond

Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.

Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount

Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld 8)7 Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.

Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 21-03-2021 20:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

litebyte schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:33:
[...]

Dank voor de review. mijn zoon wil dolgraag deze fiets voor in de stad. Maar dat gebruik van telefoon en vooral ook dat oplaadgeurtje schrikt wel enigszins af. Hoe is de levertijd?
In de basis moet je de telefoon niet gebruiken als je niet wenst, alleen om te ontgrendelen/vergrendelen. Tijdens het rijden zie je er je snelheid op, eventueel navigatie en kan je lichten/trapondersteuning aan en uit zetten.

Over levertijd kan ik niet veel zeggen. Ik had een circularbgekocht. Dat zijn, in geval van de v2 en v3 geretourneerde fietsen. Die hebben ze dus gewoon in stock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

jodeltje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:51:
Wat ik ook niet snap is waarom hij de 18/20 niet weet te houden, er zit toch een krachtsensor in? Dan is het toch een kwestie van minder kracht zetten?
Hij trapt zo licht dat mijn benen de juiste kracht niet kunnen vinden. Zeker niet als ik de sportievere houding aan neem met handen op het stuur. Als ik het stuur loslaat en rechtop ga zitten lukt het me beter om dat tempo te houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
litebyte schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:33:
[...]
Dank voor de review. mijn zoon wil dolgraag deze fiets voor in de stad. Maar dat gebruik van telefoon en vooral ook dat oplaadgeurtje schrikt wel enigszins af. Hoe is de levertijd?
Mijn 3 werd in een week geleverd. De Circular 1 heeft een levertijd tot 10 weken volgens de site. Van wat ik heb vernomen is de levertijd in mei. De circular 2 en 3 zijn inderdaad alleen op te halen en komen vrij regelmatig per 1 of 2 weer op voorraad. Mijn fiets heeft gelukkig geen raar oplaadgeurtje. Vergeet bij de 3 niet om een referral code van iemand hier te vragen voor gratis spatborden.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Hij trapt zo licht dat mijn benen de juiste kracht niet kunnen vinden. Zeker niet als ik de sportievere houding aan neem met handen op het stuur. Als ik het stuur loslaat en rechtop ga zitten lukt het me beter om dat tempo te houden.
Dat is wel interessant, ik fiets regelmatig naast m'n vriendin die geen e-bike heeft en fiets dan steady tussen de 10 en 20 km/h. Heb je wellicht enorm gespierde benen? :+

• stin00
  • Niet online
Kleine update. Ik wilde de lelijke Ergotec logo's van het sturen halen met pure Aceton, maar dat haalde niks uit. Geprobeerd eraf te schuren maar dan kwam direct de zilveren kleur eronder vandaan.. stuur verneukt :P

Naja dan maar met een busje Motip Mat Verkeerszwart het hele stuur spuiten.. stond niet op de planning.

Lelijke logo's

Ennnn weg zijn ze, paar laagjes verf over het stuur

Wat wel op de planning stond: ursus backplate zwart.

Nu moet eigenlijk de Ritchey stuurpen ook nog overgespoten worden vanwege de lompe logo's... en de Ursus Mooi stander bijwerken en de doppen van de handvatten ook zwart... blijf wel bezig zo :+

• Daan2020
Ben inmiddels helemaal gewend aan mn cowboy.

De straten zijn zo verzadigd met van moofs dat de cowboy met zn strakke uiterlijk meteen opvalt. Menig fietser of passant kijkt ernaar, waarschijnlijk gissend of het nou een ebike is of niet.

Prachtig ontwerp, mag ook wel gezegd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 31-07 17:25
Net als in Het grote elektrische fietsen topic deel 3 heel duidelijk al gemeld is, zijn tips gericht op het uitzetten van de wettelijk verplichte snelheidsbegrenzer op e-bikes niet toegestaan op het forum.

[Voor 119% gewijzigd door deepbass909 op 28-03-2021 16:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Volgens mij heeft de Cowboy zowel een kracht- als rotatiesensor.
Het zou me als bezitter (ben ik (nog) niet) werkelijk worst wezen wat de vanmoof doet. De fietsen zijn totaal niet met elkaar vergelijkbaar met die uitzondering dat allerlei influencers en product plug sites zoals Bright vanuit ' zoveel mogelijk clicks' oogpunt ze tegenover elkaar zetten en idiote vrergelijkingen gaan maken met Tesla of Apple.

Cowboy...ik denk dat de nononsence Ampler Curt of de Amsterdam+ van Lekker Bikes als vergelijkbare fiets kan worden gezien.

[Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2021 16:29]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D500, D800, D850, - lenses nikkor 14-24/2.8, 24-70/2.8, 35-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.8, 50/1.8, 35/1.4, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2 - flash SB800]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Cowboy heeft alleen een krachtsensor.
"...Een van de best sellers van de Cowboy e-bikes is de trapondersteuning. De meeste elektrische fietsen zijn voorzien van een trapkrachtsensor of een rotatiesensor. De Cowboy V3 maakt gebruik van beide sensoren om een soepele rijervaring te creëren..." Dit staat hier maar wordt ook aangegeven in tal van reviews, vandaar de 'natuurlijke' fietservaring.
Niet met van Moof te vergelijken klopt niet hoor. Het zijn de twee 'hipste' fietsen op dit moment.
Nee, de fietszelf is totaal niet met die vanmoof te vergelijken, niet in technisch opzicht, niet in hoe het in de markt wordt gezet. verander hip door hype en dat klopt wel en het zijn beide electrische fietsen.
Amsterdam lekker bikes is een of ander vaag aftreksel en Ampler Curt is idd mooi, maar valt ook in een andere prijscategorie.
Lekker bikes maakt al net zo lang fietsen als VanMoof en zijn behoorlijk populair als Nederlands merk in Australie en Nieuw Zeeland.
Weet niet of je in A'dam woont maar hier kun je niet om van Moof heen.
Ik kwam en kom er hopelijk binnenkort weer regelmatig voor mn werk, idd in Amsterdam zie je ze relatief vergeleken met andere fietsmerken best nog wel veel rondrijden. Maar staat in geen verhouding met de fiets met de blauwe bandjes.
Voor lange ritten zou ik een van moof ook boven Cowboy verkiezen, denk ik. Bij die Cowboy is het veel meer werk verrichten om op snelheid te blijven en dan nog icm die sportieve houding. Je wordt gewoon sneller moe dan op een van moof, waardoor je het ook weer sneller zat raakt. Niet altijd even ideaal dus, tenzij je aan je conditie werkt of zo.
Klopt op papier, komt ook dat de cowboy ook op een ander gebruik danwel doelgroep gericht is.Daarom ook niet met elkaar te vergelijken. De Cowboy is een nononsense die je in de stad voor kleine ritten gebruikt met zo min mogelijk dingen die er aan kapot gaan en alles via de app. De vanmoof profileert zich als gadget fiets...waarvan de 3 nog niet eens goed is uitontwikkeld gezien de enorme hoop negatieve ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:24:
[...]
Oh raar..dus wel een combinatie van kracht en rotatiesensor. Dan ben ik wel benieuwd wanneer die rotatiesensor aan gaat, niks van gemerkt.

Op lange, snelle stukken wil je juist met lichte druk op de pedalen het volle vermogen van de motor hebben en dat is er nu niet bij. Niet helemaal optimaal afgestemd dus lijkt het wel.

De rijervaring voelt inderdaad heel natuurlijk en daardoor lekker aan, maar na een tijdje raak je die continue inspanning wel een beetje zat hoor. Niet te vergeten dat de ondersteuning na 3 kwart van de batterij al afneemt waardoor de inspanning nóg verder moet toenemen. Dat speelt bij Van Moof allemaal niet, wat per saldo waarschijnlijk een "lekkerdere" rijervaring oplevert.
En bij VM heb je weer versnellingen die voelbaar schakelen, problemen met de achternaaf en andere ongein. Ik lees daar grote problemen met de shifter en dat er bij vrijwel elke VM S3 een probleem is met de achternaaf.. mensen krijgen een heel nieuw achterwiel opgestuurd met daarbij 'succes, monteer deze maar even en stuur de oude terug'. Als bij VM je accu kapot is mag de hele fiets retour, dat ding kan er niet eens uit.. ben je zo weer een paar weken verder.

Ben wel benieuwd waarom je voor Cowboy hebt gekozen en nog meer benieuwd waarom je hem nog steeds hebt, je bent vrijwel alleen maar negatief namelijk. Niet lullig bedoeld verder, maar de Cowboy lijkt gewoon niet aan je wensen te voldoen :) Verder lijkt het gras altijd groener aan de overkant..

[Voor 18% gewijzigd door stin00 op 29-03-2021 15:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wel, ik denk dat ik alweer maar eens contact ga opnemen met support. Ik dacht voor het weekend de batterij geladen te hebben bleek die vandaag maar 79% te hebben. Voldoende voor wat ik vandaag wilde doen. Steek zonet de batterij weer aan de lader, geen lading. Een tiental keer opnieuw moeten inpluggen voordat die batterij begint met laden 😖.

En dat zijn mijn tweede batterij en lader al daar de eerste combo identiek hetzelfde probleem had.

@stin00 , laat ons weten hoe het bevalt. Voor mij is het te laat om te ruilen, maar wie weet gooi ik de mijne vroeg of laat op een tweedehands site om dan een oudere versie op te pikken.

[Voor 17% gewijzigd door Blokker_1999 op 29-03-2021 17:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020
Terrie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ben wel echt weg van de Cowboy, maar zijn er nog nadelen om bijvoorbeeld een versie 1 circular te kopen versus een nieuwe v3? Behalve het spatbord en de levertijd van 9! weken (is wel op te lossen).
Geen firmware updates met nieuwe features voor c1, zoals crash en theft detection, contactpersoon bellen in die gevallen enz (wel updates als het om gebreken gaat)

C1 heeft geen Gates belt, die mensen kennelijk vereren.

C1 heeft aan de andere kant wel een groot voordeel, de offroad modus van 30km, die c3 niet meer heeft.

C3 heeft ook een lichter verzet, dus nóg meer omwentelingen en al helemaal op snelheid (lees: trappen als een gek).

Ik zou gewoon lekker de c1 nemen en het voor gezien houden. Voor dat verschil van 1300 euro is het eigenlijk ook een no-brainer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Terrie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ben wel echt weg van de Cowboy, maar zijn er nog nadelen om bijvoorbeeld een versie 1 circular te kopen versus een nieuwe v3? Behalve het spatbord en de levertijd van 9! weken (is wel op te lossen).
Cowboy 3: 2290 euro
Cowboy C1: 990 euro
Prijsverschil: 1300 euro.

De verschillen komen neer op:

1. Gates carbon belt aandrijving (Riem + tandwielen, kwalitatief goed spul + universeel gebruikt)
2. Antilekbanden en andere velgen volgens Cowboy
3. Spatborden
4. Hoger frame bij de 3
5. Iets langere remkabel(s) bij de 3 (handig voor modificaties aan stuurpen/stuur)
6. De 3 heeft een verzet van 2.86, de C1 een verzet van 3.1. Kortom de 3 trapt prettiger op lage snelheid en bij heuvels, de C1 op hoge snelheid.
7. De 3 krijgt nog app updates, de C1 (waarschijnlijk) niks meer.
8. De C1 heeft nog een 30 km/u off-road modus in de app

Er zijn waarschijnlijk nog wel wat andere aanpassingen, mar die zijn lastig uit te pluizen omdat Cowboy hier weinig info over geeft. Ze zetten wel uiteen wat er anders is tussen de 2 en de 3, maar daar worden er 6 uitgelicht en verder genoemd dat er 15 'zichtbare en onzichtbare dingen' verbeterd zijn. Grootste nadelen van de C1 zijn de custom belt (= matige kwaliteit + je FM kan je niet helpen), geen spatborden optie en geen antilek banden. Helaas zijn deze verschillen lastig uit te pluizen.

Uiteindelijk zijn de batterij en motor echter identiek dus ik vind het persoonlijk de 1300 extra niet waard.

[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 30-03-2021 11:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:55:
Kan iemand vertellen wat er zo bijzonder is aan dat brooks c17 cambium zadel dat overal aangeraden wordt? Dat ding kost 100 euro terwijl het eruitziet als een plank met een gat in het midden. Hoe lekker kan zoiets zitten..of mis ik iets?

Die ergon st gel is misschien wel een goede optie..iemand ervaring ermee?
Ik heb de Brooks C17 (zonder gat erin) op mijn Cowboy zitten. Het is een stevig rubber zadel en past goed bij de fiets en zit comfortabel (maar dat is altijd persoonlijk). Die ergon st gel zal waarschijnlijk zachter zitten maar ik vind hem ook wat minder mooi. Ik vind stevig (ondersteuning) fijner ook. En bij Brooks betaal je ook voor de naam.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Cowboy 3: 2290 euro
Cowboy C1: 990 euro
Prijsverschil: 1300 euro.

De verschillen komen neer op:

1. Gates carbon belt aandrijving (Riem + tandwielen, kwalitatief goed spul + universeel gebruikt)
2. Antilekbanden en andere velgen volgens Cowboy
3. Spatborden
4. Hoger frame bij de 3
5. Iets langere remkabel(s) bij de 3 (handig voor modificaties aan stuurpen/stuur)
6. De 3 heeft een verzet van 2.86, de C1 een verzet van 3.1. Kortom de 3 trapt prettiger op lage snelheid en bij heuvels, de C1 op hoge snelheid.
7. De 3 krijgt nog app updates, de C1 (waarschijnlijk) niks meer.
8. De C1 heeft nog een 30 km/u off-road modus in de app

Er zijn waarschijnlijk nog wel wat andere aanpassingen, mar die zijn lastig uit te pluizen omdat Cowboy hier weinig info over geeft. Ze zetten wel uiteen wat er anders is tussen de 2 en de 3, maar daar worden er 6 uitgelicht en verder genoemd dat er 15 'zichtbare en onzichtbare dingen' verbeterd zijn. Grootste nadelen van de C1 zijn de custom belt (= matige kwaliteit + je FM kan je niet helpen), geen spatborden optie en geen antilek banden. Helaas zijn deze verschillen lastig uit te pluizen.

Uiteindelijk zijn de batterij en motor echter identiek dus ik vind het persoonlijk de 1300 extra niet waard.
Hoop voor je dat je de c1 al hebt besteld? Vandaag is de levertijd van 9 naar 13 weken verschoven..

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• stin00
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Hoop voor je dat je de c1 al hebt besteld? Vandaag is de levertijd van 9 naar 13 weken verschoven..
Nee nog niet :-( Heb net pas de retour van m'n 3 kunnen regelen, ze komen hem dinsdag ophalen. Wilde dat eerst even afhandelen.. Naja anders maar op de 4 wachten :+ Shit.

• stin00
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Gister in de chat ook gevraagd, maar ze gaven al aan leveringsproblemen te hebben met de onderdelen. Wordt toch geen C1 voor mij dan, 4 maanden kan ik gewoon niet wachten..
Ik ga ook geen 3 maanden wachten, dat gaat nergens over.. in die tijd kan ik zelf een fiets bouwen. Als de levertijd van de C1 niet zakt of als de prijs van de 3 hetzelfde blijft zal ik toch misschien naar een andere fiets moeten gaan kijken.. terug naar de tekentafel 8)

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:
Hebben jullie ook soms dat als je 'm tussendoor lockt via de app en een tijdje later weer ontgrendelt en wegfietst, de ondersteuning niet of maar half aan gaat? Als je 'm vervolgens weer lockt en unlockt, gaat de ondersteuning wel meteen voluit aan. Bij de tweede poging lukt het gek genoeg altijd, bij de eerste dus niet.

Al een paar keer voorgevallen..beetje vreemd.
Hier had ik toevallig gisteren last van! Ik maakte een kort ritje naar de winkel, fiets op slot, 15 min later weer terug, fiets unlocken en de ondersteuning stond ineens uit. Ik moest idd de fiets locken + weer unlocken en toen was er weer volle ondersteuning.
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:51:
[...]
Oei..das wel balen idd..aan de andere kant vind je voor 990 nergens zo'n fiets. Misschien toch maar bestellen en voorlopig gewoon even vergeten. Of je wacht het nieuws over cowboy 4 eerst af en maakt daarna je beslissing. Zou dan wel concreet aan ze vragen wanneer dat nieuws te verwachten valt en ook tot wanneer die cowboy 1 deal blijft zodat je 'm niet alsnog misloopt, mocht je toch niet voor de 4 willen gaan.

En anders evt een van moof s3. Maar heeft nu ook een levertijd van 12 weken zag ik.
Ja ik zou de C1 gewoon kunnen bestellen en afwachten wat er gebeurt, kan altijd nog annuleren indien ik iets anders tegenkom.. 990 is geen geld. Ik verwacht geen Cowboy 4 voor juni/juli, als die uberhaupt al uit gaat komen binnenkort.. ze zullen het zo lang mogelijk geheim houden om nog zoveel mogelijk Cowboy 3's te verkopen natuurlijk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daan2020
Daan2020 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:04:
[mbr]Zoals in de topic-warning duidelijk vermeldt staat, is het delen van tips om trapondersteuning boven de 25km/u te activeren niet toegestaan. Uit een latere (verwijderde) post maak ik duidelijk op dat de besproken optie ondersteuning blijft geven tot 35km/u (hoger batterijverbruik), ook al iets het iets anders verwoord, en is dus niet toegestaan.[/]
@deepbass909 Hoezo mag in de van moof topic de moofer app wel worden besproken dan? Beide apps hebben hetzelfde principe, namelijk het tweaken van de (snelheids)settings.

Gelijke monniken...

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daan2020 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:49:
[...]

@deepbass909 Hoezo mag in de van moof topic de moofer app wel worden besproken dan? Beide apps hebben hetzelfde principe, namelijk het tweaken van de (snelheids)settings.

Gelijke monniken...
Zoals ik al duidelijk aangaf, is het bespreken van hoe je trapondersteuning boven 25km/u kunt activeren (opvoeren) niet toegestaan, niet het bespreken van een app. Zolang het dus niet gaat over hoe de ingebouwde snelheidsbeperker omzeild kan worden, is het bespreken van een app niet verboden.

Let wel, als de app als enig doel heeft een begrenzer te omzeilen (wat ik van de Moofer-app weet is dat je hiermee meer kan), dan houdt het uiteraard snel op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Daan2020
deepbass909 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:32:
[...]

Zoals ik al duidelijk aangaf, is het bespreken van hoe je trapondersteuning boven 25km/u kunt activeren (opvoeren) niet toegestaan, niet het bespreken van een app. Zolang het dus niet gaat over hoe de ingebouwde snelheidsbeperker omzeild kan worden, is het bespreken van een app niet verboden.

Let wel, als de app als enig doel heeft een begrenzer te omzeilen (wat ik van de Moofer-app weet is dat je hiermee meer kan), dan houdt het uiteraard snel op.
Klinkt aannemelijk, en toch staan er in het van moof draadje genoeg zinnen mbt snelheid en die app, oa. over de 'easter egg' methode.

Weet niet of jij dat ook modereert, maar indien wel, moet je natuurlijk wel zo consequent zijn en het daar óók weghalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 14:16

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

We staan niet 24/7 elke post te controleren in dat topic, dus een topicreport zou dan erg handig zijn. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou de Cowboy 3 tracking lijkt aardig te werken, m'n geretourneerde fiets is bij Cowboy HQ aangekomen zo te zien :+

Nu even kijken wat ik ga bestellen.. Idealiter een Cowboy Circular 1, maar de levertijd is niet mals met 12 weken. Ik zie dat de VanMoof S3 nu is 'vernieuwd' met helderder display en betere Eshifter, ook wel een optie.. grote voordeel van VM is dat je niet zo knetterhard hoeft te trappen op hogere snelheden. Maarja, geen uitneembare batterij, voorwielaandrijving en een normale fietsketting zijn wel minpunten. Moet er maar eens goed over nadenken voordat ik halsoverkoop een besluit neem :+

• Philos31
Daan2020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:53:
Pff die decathlon standaard is een rukding..bouten komen gewoon los waardoor die gister afbrak.

Nu ook maar ursus mooi besteld..gaat deze backplate ook alweer passen op cowboy 1?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Yes dat is passend, maar hier istie goedkoper (snel zijn er zijn er nog 3)
https://www.internet-bike...l&utm_campaign=stockalert

• stin00
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:04:
Hoe valt zo’n cowboy eigenlijk uit voor lange mensen? Ik zie op de site dat ze gemaakt zijn voor mensen tussen 1.75-1.95, laat ik nu net 2.05 zijn met lange benen..
Met 2.05 mag je wel minimaal een hogere stuurpen + stuur nemen. Ik ben 1.90 en vind het zonder aanpassingen niet te doen, kreeg na 10 min al een hernia. Het blijft natuurlijk een redelijk sportieve fiets, dus hij is bij uitstek minder geschikt voor lange mensen naar mijn mening.

• stin00
  • Niet online
Yariva schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:41:
[...]
Ik ga zaterdag ook een proefritje nemen, zelf ben ik 1.94m. Heb je iets van links naar accessoires welke je voor het stuur en het zadel hebt gebruikt? En hoe bevalt het rijden nu voor jou met de aanpassingen? Zelf ben ik van plan om dagelijks 40 km in totaal te fietsen, 20km heen en 20km terug woon werk verkeer.
Ik heb m'n fiets teruggestuurd omdat ik merkte dat single gear niks voor mij is. Tussen 0 t/m 25 km/h per uur is het top, maar daarboven trap je toch behoorlijk snel. Hiermee is de fiets vooral in drukke steden top, maar voor iets langere afstanden met bijv. veel rechte wegen en weinig verkeer vind ik het een afrader. Je kan niet echt lekker doortrappen dan.

Verder is het wel een erg fijne fiets hoor, de trapondersteuning is heerlijk en ook qua uiterlijk is de fiets wat mij betreft onovertroffen. Voor mij werd het fietsen pas echt relaxt met een Ergotec City Cruiser en Ergotec Aanpasbare stuurpen van 120mm. Op de Cowboy 3 past dit perfect qua lengte remkabels. Je kan ook alleen voor de stuurpen gaan als je graag het sportieve uiterlijk behoudt.

PS. Ik ben m'n Ursus mooi standaard + backplate, Ritchey stuurpen + Ergotec Citybar aan het schuren en een custom zwarte paintjob aan het geven zodat alle logos eraf zijn. Mogelijk gaat binnenkort deze hele set de verkoop in voor de Cowboy liefhebber 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Limbeckx
frieskip schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:37:
Zojuist een Cowboy 1 besteld en nu begint het lange wachten...Gelukkig tijd genoeg om te oriënteren op enkele modificaties. O-)

Zijn er leden die de SKS Speedrocker spatborden gemonteerd hebben en hier wat foto's van hebben en hoe bevallen deze? (De Speedrockers lijken mij namelijk een stuk makkelijker te monteren dan de SKS Edge)
Geen ervaring met de speedrocker wel met de edge. Het monteren van de edge was een pain in de ass inderdaad maar als ik kijk naar de speedrockers op deze foto dan zou ik zo weer doen:

https://road.cc/content/r...-speedrocker-mudguard-set

De montage van de speedrockers is echt ongelofelijk lelijk...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:37
Ook zojuist een Cowboy 1 besteld.. het lange wachten kan beginnen. Qua prijs een te goede deal om te laten liggen wat mij betreft.

• Limbeckx
frieskip schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:13:
[...]

ai :| die had ik nog niet gezien, nee de speedrockers worden hem niet meer... SKS Edge dan maar bestellen en een poging wagen.
Weet niet waar je woont maar voor 10 a 15 euro heb je ze door een fm erop laten zetten. In Rotterdam zitten en paar Cowboy service partners. Ik kan Ed's tweewielers aanraden

• frieskip
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-08 15:14
Limbeckx schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:00:
[...]

Weet niet waar je woont maar voor 10 a 15 euro heb je ze door een fm erop laten zetten. In Rotterdam zitten en paar Cowboy service partners. Ik kan Ed's tweewielers aanraden
Goede tip! _/-\o_ er zitten 3 servicepartners in mijn woonplaats :) die gaan we alvast even contacten.

• Limbeckx
Zag vandaag voor het eerst een mede cowboy bezitter in het wild. Op de boompjes in Rotterdam. Dus als je toevallig in dit topic zit: Hoi :w

• mjvdzwet
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
frieskip schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:37:
Zojuist een Cowboy 1 besteld en nu begint het lange wachten...Gelukkig tijd genoeg om te oriënteren op enkele modificaties. O-)

Zijn er leden die de SKS Speedrocker spatborden gemonteerd hebben en hier wat foto's van hebben en hoe bevallen deze? (De Speedrockers lijken mij namelijk een stuk makkelijker te monteren dan de SKS Edge)
Als je het filmpje volgt van Cowboy.tools is het prima te doen. Het gat boren is wat lastiger, maar als je dat niet durft. Gewoon het meegeleverde beugeltje gebruiken.

En de stangen voor achter moeten voor en vise versa.

• Thomasvt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:29
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:57:
De V2 refurb heeft ook niet meer die offroad stand of toch wel nog ?

Grootte vd kader: ik ben 1m77.
V2 nog wel, v3 niet meer

• mjvdzwet
  • Niet online
Thomasvt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:06:
[...]

Welke mudguards en standaard heb je?

Ziet er nice uit!
De SKS edge 46mm en de Ursus Mooi.

• Thomasvt
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:13:
Heeft de V2 nu ook die auto-unlock eigenlijk of voorbehouden voor de V3?
Zeker! https://help.cowboy.com/n...-hoe-werkt-de-auto-unlock

Van alles wat ik gelezen heb is de off-road nog steeds beschikbaar. En anders zijn er natuurlijk alternative manieren om 30 km/h mogelijk te maken.

• gfk807
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 08:43
Thomasvt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:18:
[...]

Zeker! https://help.cowboy.com/n...-hoe-werkt-de-auto-unlock

Van alles wat ik gelezen heb is de off-road nog steeds beschikbaar. En anders zijn er natuurlijk alternative manieren om 30 km/h mogelijk te maken.
Thanks _/-\o_

• Limbeckx
Deze is alleen voor de v1 volgens mij. De v2 en v3 hebben een bredere adapter plaat nodig volgens mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Im heb het gevoel dat deze fiets niet veel anders zal zijn. Ook single speed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
mjvdzwet schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:31:
[...]

Im heb het gevoel dat deze fiets niet veel anders zal zijn. Ook single speed.
Met een vrij kleine batterij...

Acties:
  • +13Henk 'm!

• outrazor
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-07 22:47
Mijn vriendin en ik hebben allebei een maand onze Cowboy V3's en hebben er de eerste 400km mee gereden. Dit zijn onze ervaringen:

Testrit, oriëntatie
Meer dan een jaar hebben we onze aanschaf overwogen. De zoektocht is begonnen bij de ‘Bright’ video van de VanMoof S3, de e-bike die lange tijd mijn voorkeur heeft gehad door zijn look en gemak. Voor zowel de cowboy als de VanMoof heb ik een testrit gepland. De testrit van Cowboy was goed geregeld en deze kwamen keurig aan huis. Arthur wist veel te vertellen over de fiets en had antwoord op al mijn vragen. Na de testritten heb ik ook online veel gelezen over ervaringen, klachten, service, kwaliteit en de techniek van beiden fietsen. Hieruit heb ik de volgende voordelen per fiets opgesteld.

VanMoof
- Leuke features zoals schopslot en elektrische bel met leuke geluiden;
- Prettige zithouding, minder sportief dan de Cowboy;
- Bike hunters die je fiets terughalen voor jou in plaats van dit zelf te doen samen met de politie;
- Hydraulische remmen;
- Stevigere ondersteuning, iets minder kracht nodig voor het trappen.

Cowboy
- De techniek van de motor en sensoren zijn mooier, omdat de motor in het achterwiel zit en de sensoren kracht meten in plaats van rotatie. Hierdoor voelt de ondersteuning veel natuurlijker aan;
- De kwaliteit van de materialen lijkt op de lange termijn beter te zijn dan bij de VanMoof. Ik heb op Facebook foto's voorbij zien komen van VanMoofs met roestvorming, van Cowboy vooralsnog niet;
- Over de service van Cowboy zijn mensen over het algemeen te spreken. Over de service van VanMoof heb ik echt een paar drama verhalen gelezen;
- De uitneembare accu. Dit is in mijn woonsituatie op dit moment een must. Daarnaast kan je hem makkelijker zelf vervangen over een paar jaar, dus iets duurzamer in mijn ogen.

Het gaat om veel geld, dus met het oog op de lange termijn hebben we door de service en productkwaliteit voor de Cowboys gekozen. Dit in combinatie met het praktische voordeel wat de uitneembare accu ons biedt. We hebben de V2 en V1 nog kort overwogen, maar ik ben er van overtuigd dat je in het geval van software toch beter voor het nieuwste product kan gaan, zodat de software support zo lang mogelijk is.

Levering
De levering was top, echt top. Ik denk dat we geluk hebben gehad, als ik andere verhalen moet geloven. De levertijd was een maand door de spatborden, anders had het een week geduurd. Bijzonder, maar prima, we habben al een jaar gewacht.

4 dagen voor levering werden we gebeld door Lastminutekoeriers. Een vriendelijke man die samen met mij de afleverdatum heeft ingepland. Dit kon nog net iets voor de uiterste leverdatum die Cowboy had beloofd. Een dagje, maar het werd gewaardeerd.

Lachende bezorgers, een track and trace die ieder half uur werd geüpdatet, met een kaartje waar ze reden. 10/10 voor Lastminutekoeriers! Volgens mij werken ze hier niet standaard mee, ik zou ze dit wel willen aanraden.

Dozen onbeschadigd. Geen gebogen spaken. Geen krassen. De wielen waren recht. En... Ook de accu's deden het allebei meteen.

Accesoires en installatie
Uiteraard ben ook ik van mening dat die fiets echt veel te kaal wordt geleverd. Geen standaard erbij voor dit geld? En ook geen telefoonhouder, terwijl een telefoon een must is om de fiets maximaal te benutten. Zodoende de volgende accessoires besteld voor beide fietsen:

Flectr 360 wing reflector stickers in daylight black
https://www.flectr.bike/p...et?variant=30776788582496

Plakt prima, ziet er strak uit. Reflecteert verrassend goed voor hoe zwart ze zijn.

De KokoX universele smartphone houder:
https://kokox.de/collecti...iversal-smartphone-halter

Voor mijn OP 7T Pro de grote en voor mijn vriendins Pixel 3a de kleine. Telefoons zitten allebei als gegoten. Zitten er echt strak op, gaan nergens heen, wiebelen niet en beschadigen niet. Gaat er met 1 hand makkelijk in én uit. Installatie was kinderlijk eenvoudig en echt een goed uitgedacht ontwerp. Jeetje. Aanrader als je een 'alternatieve' telefoon hebt.

De KokoX adapter + URSUS zijstandaard:
https://kokox.de/collecti...ke?variant=31704728240185

Zit mooi vast dankzij een perfect, op maat geprint plaatje, dat ook de kabels mooi weg werkt. De onderkant is ook mooi afgewerkt hierdoor. Bevestiging was niet ideaal, maar wel te doen met twee linkerhanden en een installatiefilmpje. De standaard klapt stevig in en uit. Wel heeft het een kleine beschadiging van de lak opgelopen, doordat hij tegen de trapper aan kwam.

Knog Oi Classic fietsbel in het zwart:
https://www.knog.com/product/oi-classic-small/

Ik vind hem fijn. Hij is niet heel hard, dus als je echt op zoek bent naar een harde bel, is dit niet de bel voor jou. Ik vind hem vrij vriendelijk klinken en hij galmt lang door. Dat vind ik wel fijn. Je moet het er wel voor willen betalen, want voor een bel blijft het duur.

Kryptonite Keeper 785:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Prima slot. Soms even hannesen met het sleuteltje, maar wel fijn dat het slot aan de ketting vast zit. Lang genoeg in alle situaties die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Xiaomi fietspomp:
https://www.xiaomiproduct...-draagbare-luchtpomp.html

Fantastisch, nooit meer pompen. Leuke gadget 10/10.

De installatie van de fiets was goed te doen. Het boekje was duidelijk. Het is fijn om dingen met z’n 2-en te doen. Binnen een uur waren beide fietsen in elkaar gezet.

Onze ervaring na een maand met de V3

Fietsgevoel
De rijervaring van de Cowboys vinden we allebei fantastisch. De eerste week hadden we even last van de kont, maar daar zit nu eelt op denk ik, want dat voelen we niet meer. De trapondersteuning is ontzettend natuurlijk. Hij bouwt geleidelijk op naarmate je meer kracht zet, dus het voelt echt alsof je op een normale fiets zit. Totdat je de ondersteuning uit zet. Dan merk je dat de Cowboy met ieder briesje tegenwind en ieder heuveltje de perfecte hoeveelheid kracht weet te geven. Het heeft geen zin om harder dan 26 te fietsen, dan stopt de ondersteuning en ga je straks nog zweten. Is dat voor jou de deal-breaker? Kijk dan is op Reddit.

De zithouding is erg sportief. Ik ben 1.80 en mijn vriendin 1.70. Ik had hiervoor een oma-fiets, dus dat was even omschakelen. Toch merk je dat je door het smalle stuur heerlijk wendbaar bent en dat is in de drukke stad toch wel een voordeel. Het voorover zitten is bij langere fietstochten wel minder comfortabel. Met name bij de polsen merkte ik dat het bij een langere tocht minder comfortabel wordt. Wellicht vervang ik de stuurpen of de handvaten ooit nog, maarja dan blijf je bezig (en accessoires zijn niet meeverzekerd natuurlijk).

Accu en bereik
De prestaties van de accu zijn wisselend tussen de 60 en 70 km bereik. Dit is dus afhankelijk van de tegenwind en temperatuur. Ik moet hier nog wat uitgebreider voor testen, nu de temperatuur wat aangenamer is. Pas vanaf 5% merk ik dat de ondersteuning wat verslapt. Ik heb geïnformeerd wat het zou kosten om de accu te vervangen. Dit kost € 500,-.

Gebruiksgemak en functies
Het opladen van de accu duurt 3,5 uur. Dit vind ik niet kort, maar ook niet lang. De accu is lekker compact en past in een rugzak. Verder is het fijn dat we onze accu’s kunnen uitwisselen.

De auto unlock functie werkt heel prettig. De fiets gaat snel aan. Wel heb ik het idee dat ik even mijn scherm moet aanzetten, dan pakt hij hem vaak sneller.

Wat betreft de diefstalbeveiliging heb ik dit geleerd na contact met de klantenservice. Wanneer de fiets wordt gestolen ontvang je elke 15 minuten een nieuwe locatie als je fiets beweegt, dankzij de ingebouwde simkaart. Beweging wordt gedetecteerd door de versnellingsmeter in de fiets. Wanneer de fiets niet meer verplaatst krijg je elke 5 uur een melding, dit om batterij te besparen. De uitneembare accu laadt de interne batterij op. Een volledig opgeladen interne batterij kan tot 3 maanden lang een locatie sturen.

De app
De app heeft een kaart met daarin de luchtkwaliteit op 5x5 meter nauwkeurig. Dat vind ik best wel vet, maar gebruik het verder niet tot weinig. De navigatie heeft handige shortcuts voor je werk- of thuisadres. Ook mooi, als je ergens heen navigeert geeft hij aan hoeveel batterij je nog over hebt als je weer terug bent gefietst.

De service en support
Er is één functie die het nog niet doet. Het manual unlocken van de fiets zou moeten lukken door de accu er met de sleutel uit te halen en deze binnen enkele seconden weer terug te klikken. Voor beide fietsen werkt dit helaas niet. Nadat we hier s´avonds contact over hadden gezocht, hadden we direct de volgende dag een reactie in de chatfunctie van de app. Na een paar zaken te hebben uitgesloten, werd ik meteen doorgezet naar een ontwikkelaar die samen met mij nog wat meer stappen doorliep.

De look
Ja super sexy. Kijk maar.

Wanneer moet je de fiets gewoon niet kopen?
Als je die sportieve houding echt niks vindt, kan je overwegen een andere stuurpen te nemen, maar het blijft een sportieve fiets. Vraag je dus goed af of deze fiets echt bij je past.

Als je zo min mogelijk wilt trappen. De ondersteuning is minder krachtig dan andere ebikes.

Als je er mee op fietsvakantie wilt. Daar is hij denk ik niet zo fijn voor.

Maar ben je dus iemand zoals ik die bijna dagelijks even door het drukke centrum naar je werk of studie moet fietsen en in het weekend graag even de natuur in fietst? Dan is het een absolute aanrader!

Edit: Jeetje wat een lap tekst. Heb je niet door in zo'n klein vakje! Mocht je het hebben gelezen, ik hoop dat het je iets heeft geholpen!

• Thomasvt

Er komt iets nieuws?

Edit: Waarschijnlijk de V4: https://www.reddit.com/r/...ts/md8crl?is_gallery=true

[Voor 10% gewijzigd door Thomasvt op 29-04-2021 10:00]

• stin00
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk de Cowboy 4 met een model voor mannen + eentje voor vrouwen. Er waren eerder dit jaar al wat patent concept foto's gevonden: https://www.reddit.com/r/...l/new_cowboy_4_man_women/ . Ben benieuwd naar de verschillen met de 3 :) Waarschijnlijk alleen wat quality of life aanpassingen (ander stuur met ingebouwde smartphone houder, andere voorvork, nieuwe bagagedrager (?)) en geen gigantische wijzigingen in de basis (motor/aandrijving/batterij). Voor mij wordt de 4 alleen interessant wanneer er óf versnellingen zijn óf het verzet veel zwaarder is gemaakt tov de 3.

[Voor 40% gewijzigd door stin00 op 29-04-2021 10:05]

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:19:
[...]
Ben vooral benieuwd naar de stuur ophanging op foto 6 van je link. Dat ziet er echt heel anders uit dan de fiets nu. Niet perse beter...
Er moet wel bij vermeld worden dat de foto's sinds begin dit jaar gevonden zijn, maar dat de concept foto's waarschijnlijk zijn gesubmit tussen 2018 en 2021. Dus het is nog maar de vraag in hoeverre deze foto's daadwerkelijk relevant zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Limbeckx
Daan2020 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:57:
Haha, het nadeel van die geweldige cowboy 1 aanbieding voor 990 euro is dat je die 2 duizend nog wat als prijs gewoon niet meer serieus kan nemen, laat staan overwegen. Bizar, hoeveel meer je kwijt bent voor praktisch hetzelfde spul. Zoveel winstmarge zit er dus op, belachelijk!
Dat zitten wel een heleboel aannames bij @Daan2020. Weet jij of het materiaal van de v1 dezelfde specs heeft als de v2? Zelfde hardheid? Zelfde dikte? Zelfde kwaliteit verf? Zelfde dikte van verf? Zelfde toleranties qua aansluiting? Zelfde manier getest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
badbadpresident schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Als je kijkt naar hoeveel aanbod er is aan hippe e-bikes dan zou het niet eens onverstandig zijn voor Cowboy om de prijzen omlaag te gooien.
De cowboy is niet duur. Nu al niet. Ik zou eerder zeggen maak een fiets met 3 versnellingen voor 2400 euro en je bent klaar. Dat is het enige wat ik nu minder vind. Heb een v2 en dan maakt de trapper al veel omwentelingen dus met de aandrijving van de v3 zou dat zeker fijn zijn..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jeroen46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:17:
Ik zit er over na te denken om de ratio van de tandwielen aan te passen op mijn v3. Ik trap me een ongeluk als ik een beetje tempo maak. De voorste tandwiel heeft 63 tanden en de achterste heeft er 22. Nu heb ik ergens gelezen dat de verhouding op de v1 en v2 zich beter lenen voor hogere snelheden. Kan iemand mij vertellen wat de tandwielverhouding op deze fietsen is?
De verhouding is 68 om 22 bij de V1 en V2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomasvt
TR1969 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:12:
Krijg je bij Cowboy een Nederlandse factuur ivm BTW aftrek?
Zo ziet de factuur eruit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 14:25
Cowboy 4

Cowboy 4 ST

Ik zie wat veranderingen in een geïntegreerd stuur, krachtigere motor en nieuwe app (en laadt functie op het stuur). Levertijd september.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-07 10:54
Shigefumi Hino schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Ik ook op de v1, hoor. Maar dan wel met een kleine aanpassing op mijn smartphone, waarover ik verder niets zal uitwijden ;-).
Haha, bedankt voor de tip :P
schumi1986 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Een V1+ haalt gewoon 32 in offroad modus zonder verdere aanpassingen op de smartphone. Indien jou v1/+ dit niet haalt klopt er iets niet.
Klopt, dat haal ik ook wel, zolang de accu maar boven de 70% is.
Daan2020 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Herkenbaar..conclusie was en is dat het gewoon bij de batterij hoort en er niks aan te doen valt.

Het goede nieuws is als je die alternatieve app gebruikt, het wel weggaat. Lees je even in op reddit, mag het hier niet bespreken. Heb er in ieder geval geen last meer van, ook niet van een te lage snelheid. M'n Cowboy 1 haalt nu elke Van Moof en thuisbezorger met gemak in. :P
Dat is goed om te horen, thanks! Dit weekend maar eens uitproberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020

Jeetje, het nieuwe stuur is eigenlijk best lelijk.

Het stuur kan dus nog steeds niet omhoog en er kan dus geen andere stuurpen meer op?

Hahaha, snap echt niet wie zo'n domme beslissing maakt. Alsof we in Azië zitten met een gemiddelde lengte van 1.70.

Dit gaat zich ongetwijfeld wreken tegen ze, alle langere mensen zullen na een testrit geheid afhaken.

[Voor 17% gewijzigd door Daan2020 op 07-05-2021 10:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:10

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

litebyte schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Je bedoeld IK vind het stuur best lelijk.... Ik vind het namelijk best mooi. Jammer alleen dat er niet een soort van universeel plaatje in zit dat verwijderd kan worden voor een plaatje met Quadlock systeem of een inzetstuk met led display met basisfuncties en info zoals bijv. op de Modmo.
Ik snap ook niet waarom je een Quadlock systeem zou willen, in plaats van een houder waarin je iedere telefoon kunt klikken, met of zonder adapter.
Je gaat toch niet voor de ritjes op de fiets telkens je hoes verwisselen, en die universele adapter van QuadLock ziet er spuuglelijk uit, als je die altijd op je telefoon moet hebben zitten.

Ik had gehoopt op wat meet betekenisvolle upgrades, zoals inderdaad een in hoogte verstelbaar stuur, een aan/uit knop op de fiets zelf (zodat je verder kunt als je smartphone leeg is) en gewoon standaard een standaard (pun intended) en een fatsoenlijke bagagedrager. Iets minder lifestyle, iets meer praktisch bruikbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:22
Bard1982 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:58:
[...]

De nieuwe cowboy 4 heeft 60 voor & 21 achtertanden volgens de site. Weet iemand hoe je dan de cadans bij 25 km/h kunt uitrekenen?
Ik ga even uit van een 47mm band, die heeft een omtrek van 2250mm.

Dus, als je rijsnelheid 25000m/60min is, dan is dat 416m/min
Je wiel draait dan 416/2,25 = 185 omw/min

185 *21/60 = 64,75 Omw/min op de trapas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:14
London schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:17:
Zijn er hier mensen die een Cowboy hebben gekocht terwijl ze al een ebike hadden? Ik heb een Gazelle Paris C7 van iets meer dan een jaar oud die prima fietst maar een Cowboy of VM lijkt me wel super tof voor woon/werkverkeer. Fiets ongeveer 3500km per jaar dus gebruikt worden zal die zeker :D Als gadgetfreak is een fiets als de Cowboy wel een keiharde upgrade natuurlijk, maar qua prijs weet ik het nog niet zo goed. Misschien eerst maar eens kijken wat m’n Gazelle nog oplevert :+
Ik hou mijn Batavus Razer (gechipt) gewoon erbij, wat makkelijker voor de zijtassen en wat sneller...maar niet zo mooi als de Cowboy!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 08-05 21:02
Voor de mensen met interesse. Ik was op de lancering van de 4 en 4ST aanwezig en maakte er een korte video met detailbeelden en info van op mijn Youtube kanaal: YouTube: Nieuwe Cowboy 4 ST e-bike getest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:18
Ik heb een Cowboy 4 ST besteld, in de overtuiging dat de riem dezelfde zou zijn als bij de V3, echter blijkt nu dat de 4 een goedkopere CDN-riem heeft. Ik ben weinig thuis in fietsonderdelen, maar las online dat de kwaliteit minder is en dat hij niet goed tegen de Nederlandse weersomstandigheden bestand is. Cowboy zelf zegt dat Gates dit aanprijst als de meest geschikte riem voor stadsritten. Nu ben ik van plan de fiets voor woon-werkverkeer te gebruiken (12km enkele reis) en twijfel ik of ik niet toch een V3 moet nemen voor minder geld en dan maar moet proberen aan de minder fijne zithouding te wennen. Zijn er hier mensen met een mening over deze verandering van riem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:26:
Mijn V1+ zou de 28e verzonden worden maar kreeg vandaag een mailtje dat dit de eerste week van juni gaat worden. Ach na zo lang wachten (18 maart besteld) overleef ik dit ook wel.
Ik kreeg de e-mail ook gisteren. Geduld is een schone zaak. En tot nu toe hebben we dit zeer netjes volgehouden, Schumi ;-).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonnieRoon
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-05 15:16
Philos31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:22:
[Afbeelding]

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.
[YouTube: Unboxing The HORNIT dB140 - World's Loudest Bicycle Horn - BikemanforU]
Hi, welke backplate heb je genomen om de Ursus mooi te bevestigen aan een C1? De versie op cowboy.tools is overal uitverkocht en hierbij staat dat het een M10 is. Echter zie ik elders wel nog een M8, bijv: https://fabbo.nl/products...3eYwGEEAQYASABEgKLG_D_BwE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomasvt
https://cowboy.com/collections/circular

Ik zie dat de Circular C1's weer verkocht worden, leverdatum staat op 27 juni.

Text is volgens mij wel iets aangepast; "Final batch of 1st generation bikes, brand new"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
De riem voor een V1 kan je voor €30 bestellen via de chat bij Cowboy.

Binnen 2 jaar wordt hij onder garantie vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Yariva schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:40:
Same, nog net even snel de C1 besteld. Er zal wel wat aan moeten worden gesleuteld met mijn lengte en extra opties:
- Standaard
- Mudguards
- Stem zodat het stuur hoger komt te staan
- Betere zadelpen met vering
- Een comfortabeler stuur
- Mogelijk een bagage drager
- Telefoon houder

Alsnog met al deze punten is het voor 990 euro wel echt een top prijs.
Wordt nog wel een duur grapje dan qua upgrades. Vergeet niet dat de remkabels te kort zijn om zowel hogere stuurpen als ander stuur te ondersteunen. Hydrolische remkabels verlengen is ook een vak apart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
Wiley02 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Waar vinden jullie het trackingnummer? Heb je deze ontvangen vlak voor de verzending? Mijn leverdatum staat op 27 juni, maar tot nu toe alleen een bestelnummer gezien.
Tracking nummer komt na verzending (waar je geen bericht van krijgt) in je order bevestiging te staan.

Hoe bevalt de fiets @Shigefumi Hino ?

Mijne wordt morgen bezorgd :9~

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Tracking nummer komt na verzending (waar je geen bericht van krijgt) in je order bevestiging te staan.

Hoe bevalt de fiets @Shigefumi Hino ?

Mijne wordt morgen bezorgd :9~
Leuk, spannend! Nog even geduld hebben dus; komt nu dichtbij.

Die van mij bevalt tot nu toe erg goed.

Maandag ontvangen en meteen de volgende zaken aangepast.
- Het originele stuur vervangen voor een breder en iets hoger stuur.
- Standaard geplaatst.
- Spatborden erop gezet.

Ik moet enkel nog een bel erop zetten ;-).

Ik heb de rit op YouTube geplaatst: YouTube: Test driving my new Cowboy bicycle | Countryside mode

[Voor 24% gewijzigd door Shigefumi Hino op 09-06-2021 17:06]

• Thomasvt
Wel interessant trouwens, blijkbaar is auto unlock feature alleen software gelimiteerd bij de cowboy V1+ met een van de niet te noemen apps kun je nu auto unlock aanzetten op de Cowboy V1+

• stin00
  • Niet online
TR1969 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
[...]
De V1 heeft toch nog als enige de off road functie of ben ik dan helemaal abuis?
Of is de auto unlock een andere functie, ben nu even in de war..
Auto-unlock gaat over het automatisch ontgrendelen van de motor als je op X meter van je fiets staat. De off-road functie is iets anders, die verhoogt de ondersteuning tot 32km/h en zit alleen op de V1 en V2 ingebakken.
Zijn er al niet nader te noemen app's voor iOS ontwikkeld? laatste wat ik meekreeg was dat die alleen voor android waren?
Heeele kleine kans dat die er ooit gaan komen. Cowboy heeft een veel kleiner marktaandeel en apps maken voor iOS kost veel meer tijd. Dat moet namelijk via de officiële Appstore terwijl je op Android eenvoudig een APK kan sideloaden. iOS = app store nodig = actief app onderhouden / support bieden plus nog veel meer randvoorwaarden. Momenteel niet rendabel dus dat gaat niet gebeuren op de korte termijn.

• Thomasvt
TR1969 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
[...]

[...]

De V1 heeft toch nog als enige de off road functie of ben ik dan helemaal abuis?
Of is de auto unlock een andere functie, ben nu even in de war.. Automatische slot, was even op het verkeerde been gezet |:(

Zijn er al niet nader te noemen app's voor iOS ontwikkeld? laatste wat ik meekreeg was dat die alleen voor android waren?
De auto unlock hoeft dus eenmaal geactiveerd te worden met Android, daarna kan je prima je IOS telefoon blijven gebruiken (als het goed is)

Quote van de ontwikkelaar;
Yes, the option is only hidden in the original software, but is in the firmware of the bike. So you can enable it and the regular app will pick it up.

Unfortunately the unlock via battery disconnect / connect is not supported in the firmware for the V1+.

[Voor 19% gewijzigd door Thomasvt op 10-06-2021 14:56]

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb het getest met een iPhone en werkte goed na het aanzetten via Android.

• Rogier.V
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
Deures schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:53:
Ja ik heb net te lang getreuzeld met bestellen :(

Dus mocht iemand er nog eentje weten, of er vanaf willen, dan hoor ik het graag :-)

[...]
gvrsnor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:34:
[...]

ik was ook te laat :/
cowboy 2 voor € 1.390 is al een pak minder voordelig zeker
Ze staan er weer op!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Hallo allemaal,

Ik las eerder wat berichten in dit draadje dat Cowboy v1 gebruikers op een half lege accu al verminderde ondersteuning ervaren.

Ik wilde even aangeven dat ik mijn accu nu inmiddels al twee maal compleet leeg heb gereden maar gewoon volledige ondersteuning tot het einde blijf houden.

Overigens kreeg ik via YouTube wat vragen over de spatborden en het stuur. Ik heb vanochtend een iets langer en meer detaileerder filmpje gemaakt van de fiets. Deze ben ik nu aan het opladen. Ik zal later vandaag de URL delen hier voor de liefhebbers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Voor de liefhebber; ik had vanochtend nog even mijn camera langs de Cowboy v1+ gehaald. Inmiddels dus ook de bel erop gezet ;-).

YouTube: Cowboy
Pagina: 1 2

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True