Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• Xerras
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 19:50
The Inquisitor schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:49:
[...]

Ik ben al weken bezig met brieven sturen naar Cowboy, met de eis geld terug te geven of een vervangende fiets te geven. Ze negeren me, en zodra ik blijf reageren, krijg ik een AI antwoord dat ze niets anders kunnen doen dan blijven wachten op de motorcontroller. Ik ben al 4 brieven verder en nu de koopovereenkomst ontbonden. Wederom een AI antwoord als reactie.

Ik heb de zaak aangemeld bij de rechtsbijstand, ben benieuwd of we nog iets voor elkaar krijgen.
Sterkte! Hou je ons op de hoogte hoe het verder loopt? Ik wacht zelf ook al maanden op terugbetaling van een bestelling die ik ge-annuleerd heb (gaat niet om heel groot bedrag maar toch). Laatste s.v.z. was een reply met "Unfortunately, we are currently experiencing a delay in processing refunds, which explains why you have not yet received the corresponding amount."...

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Xerras schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:01:
[...]

Sterkte! Hou je ons op de hoogte hoe het verder loopt? Ik wacht zelf ook al maanden op terugbetaling van een bestelling die ik ge-annuleerd heb (gaat niet om heel groot bedrag maar toch). Laatste s.v.z. was een reply met "Unfortunately, we are currently experiencing a delay in processing refunds, which explains why you have not yet received the corresponding amount."...
Dat bericht heb ik ook gisteren gehad, nadat ik wéér een boos bericht in die chat heb gegooid. Ik ontving weer een mail over het feit dat mijn onderdeel vertraagd was, dus het leek me weer een mooi moment om te klagen :p.
Ik vraag me af of het bericht wel klopt, want hiervoor wilden ze niets weten van omruiling en geld retourneren, maar nu staat er ineens dat het geregistreerd is... ik heb er weinig vertrouwen in, maar het staat nu wel zwart op wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:03
Sinds gisteren heb ik last knipperend achterlicht, met name als ik over klinkers of anders hobbelig terrein rijdt. Geen problemen met het voorlicht of het wegvallen van de ondersteuning. Had al even gezocht en kwam vooral mensen tegen waar het licht bleef branden (met de fiets uit), maar een knipperend licht ben ik nog niet tegen gekomen.

Iemand bekent met dit probleem en een eventuele oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-10 21:37

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Miki schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:24:
Ik was het na lekke band nummer 7 helemaal zat en heb daarom mezelf getrakteerd op een paar Schwalbe Marathon E Plus banden. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zijn alleen niet de makkelijkste banden om te monteren. De banden zijn vele malen dikker en stugger en laten zich daardoor moeilijk om de velg leggen. Ook had de monteur moeite om de banden goed te centreren. Uiteindelijk hielp het om wat vet toe te passen en de banden op te pompen tot 4,5bar waardoor ze goed in de velgen plopten.

Het rijgedrag is wel even wennen. De band is minder rond dan de originele Cowboy band waardoor sturen en “hangen” in de bochten anders en ook onwennig aanvoelt.
Ik wil deze band ook graag aanschaffen. Maar ik weet niet goed welke maat ik moet hebben. Mag ik vragen welke maat jij hebt gekocht?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07
Daveypayvey schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:00:
[...]

Ik wil deze band ook graag aanschaffen. Maar ik weet niet goed welke maat ik moet hebben. Mag ik vragen welke maat jij hebt gekocht?
Zie foto :P

Zonder dollen, 27,5 X 2,00 | 50-584

Wel een rot klus om te monteren. Zeer stug en ook centreren gaat moeizaam. De truuk met extra hard oppompen werkt goed om te centreren.
Verder moet je bij het achterste wiel, bij het spatbord de ringen verwijderen want anders houdt je te weinig ruimte over voor vrije loop van de band.

Uiteraard zou je ook een fietsenmaker het klusje kunnen laten doen, bijvoorbeeld eentje die Cowboys repareert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:03
marten12 schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:24:
Sinds gisteren heb ik last knipperend achterlicht, met name als ik over klinkers of anders hobbelig terrein rijdt. Geen problemen met het voorlicht of het wegvallen van de ondersteuning. Had al even gezocht en kwam vooral mensen tegen waar het licht bleef branden (met de fiets uit), maar een knipperend licht ben ik nog niet tegen gekomen.

Iemand bekent met dit probleem en een eventuele oplossing?
Mocht nog iemand dergelijke problemen hebben; Volgens Cowboy-chat (snelle reactie, binnen 60 minuten!) zou het in de elektronica van de fiets zitten en ze hebben hem op afstand gereset. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-10 21:37

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Miki schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:09:
[...]

Zie foto :P

Zonder dollen, 27,5 X 2,00 | 50-584

Wel een rot klus om te monteren. Zeer stug en ook centreren gaat moeizaam. De truuk met extra hard oppompen werkt goed om te centreren.
Verder moet je bij het achterste wiel, bij het spatbord de ringen verwijderen want anders houdt je te weinig ruimte over voor vrije loop van de band.

Uiteraard zou je ook een fietsenmaker het klusje kunnen laten doen, bijvoorbeeld eentje die Cowboys repareert.
Is gelukt. Zitten op mijn Cruiser4. Heb de Schwalbe Marathon E Plus gekocht. Past precies. Heb wat YouTube filmpjes gekeken hoe een band te monteren. Dankzij hun aanwijzingen zaten beide banden er binnen een uur op.

Dank voor je infornatie!

Zeekr 001 Privilege 2024

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.