Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22

Cowboy - Take the streets

Cowboy is een Belgische fabrikant van connected smart design E-bikes
Korte algemene beschrijving
De Cowboy is sinds 2018 op de markt, sinds die tijd hebben ze 3 modellen op de markt gebracht, de V1 V2 en V3.
De modellen verschillen onderling niet erg veel. Het verschil tussen de V1 en V2 is vooral de maat van het frame en tussen de V2 en V3 de gebruikte belt.
Voor alle modellen geldt:
  • Beltdrive
  • Hydraulische tektro schijfremmen
  • single speed
  • 250W achterwielmotor 30Nm 36V
  • Afneembare batterij
  • Ondersteuning via krachtsensor
  • Afneembare batterij
  • Tot 70Km autonomie
  • Geintergreerd voor,- en achterlicht
  • GPS Tracking/Find my bike
  • App Support
  • Vork en frame: Aluminium 6061
  • Gewicht <17Kg
Modificaties/Accessoires en Spatborden
Omdat de cowboy erg kaal geleverd wordt is er een hele community ontstaan (o.a. op facebook) waarbij met allerlei accessoires de fiets naar eigen beleving wordt samengesteld.
De cowboy mist bijvoorbeeld een standaard en spatborden, iets wat in ons regenachtige Nederland wel een must-have is.
Mocht je een Cowboy 3 gaan bestellen zijn er op internet voldoende referrals te vinden voor gratis spatborden. Je kunt deze op marktplaats vinden.

Edit: Let erop dat het delen van referrals op tweakers niet is toegestaan
Het algemeen beleid #verbodenspam

Een leuke site met heel veel geteste accesoires is cowboy.tools
Reviews
Cowboy V2

Cowboy V3
Verschillen tussen de versies
Voor de V1 en de V1+ worden geen nieuwe features of updates verwacht. Ondersteuning is er wel maar software development is gestopt.
De verschillen in software tussen de V1 en de andere bikes:
- Geen auto-unlock (dus altijd je telefoon in je hand nodig) Wel kun je bijvoorbeeld een siri shortcut gebruiken en een commando geven: Hey Siri unlock my bike.
- Geen Valdetectie
- Geen diefstal detectie (find my bike is wel aanwezig, maar je krijgt geen notificatie als je fiets gestolen wordt)
- Geen automatische verlichting als het donker wordt. Wel always on.
- De framehoogte van de Cowboy 1 en 1+ voor rijders van 1.65 tot 1.90
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

Verschil V2 tov V3
- Geen Gates belt drive maar net als de V1 een eigen belt.
- Wel een offroadmodus met ondersteuning tot 30Km/h

V3
- Gates belt drive
- Ondersteuning alleen tot 25Km/h
Een Cowboy voor 990 euro
Op het moment van het openen van dit topic heeft Cowboy een uitverkoopactie lopen van het eerste model.
Op de site staat dat dit oude voorraad is, maar uit correspondentie lijkt het dat ze nog steeds nieuw worden gebouwd. Hierdoor kun je dus al een cowboy rijden voor 990 Euro. Deze fietsen zijn niet refurbished maar nieuw.
https://cowboy.com/collections/circular
Concurrentie / alternatieven
Er zijn natuurlijk voldoende vergelijkbare alternatieven en je moet altijd de fiets kopen die het beste bij je past. Mocht de Cowboy het voor jou niet zijn dan kun je eens kijken naar een van deze alternatieven.

[Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 07-03-2021 16:19]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Gereserveerd voor updates

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Hehe..dank je..had echt geen zin hele lappen tekst neer te zetten.

Maar goed, we zitten bij Cowboy dus met het probleem van verminderde ondersteuning bij meer dan 50km en de geadverteerde 70 km is dus ook een leugen.

Zeker iets om rekening mee te houden.

Pluspunten:

- mooi uiterlijk
- op een volle batterij is de ondersteuning lekker en voelt heel natuurlijk aan doordat het geheel op jouw tempo meegaat. Naast iemand op een gewone fiets meefietsen gaat prima.

Minpunten:

- zoals geconstateerd, verminderde ondersteuning na zoveel km's en veel minder totaal aantal kilometers dan geadverteerd
- verplichting smartphone bij aan/uit zetten te moeten gebruiken
- slechte, vermoeiende zithouding voor hen langer dan 1.85m, ietsje beter met een andere stuurpen zoals de Ritchey Adjustable 120mm, maar door de te korte achterste remkabel nog altijd niet voldoende. Remkabel vervangen nadat je al een nieuwe stuurpen hebt moeten kopen ook weer een duur grapje.
- zadel moet je meteen vervangen, niet te doen
- standaard apart kopen
- spatborden apart kopen
- van alles dus nog apart erbij moeten kopen waardoor je ook weer paar honderd euro verder bent
-het bedrijf is wel bereikbaar maar alleen via een tijdrovend chatsysteem wat gewoon als gedoe aanvoelt, de telefoon moet daar nog kennelijk uitgevonden worden.

En dan nog wat kanttekeningen qua bezorgproces: je fiets kan met een kapotte batterij arriveren (DOA) zoals bij mij of zoals ik bij anderen voorbij heb zien komen, kan de doos helemaal gehavend bij je arriveren.

Zal het naar ervaring verder aanvullen.

[Voor 73% gewijzigd door Daan2020 op 07-03-2021 13:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:02:

Maar goed, we zitten bij Cowboy dus met het probleem van verminderde ondersteuning bij meer dan 50km en de geadverteerde 70 km is dus ook een leugen.

De 70 Km is ook onder ideale omstandigheden, vlak terrein, temperatuur 20+ graden, mild windje, rijder van 80Kg en in de stand 25Km/h. In deze temperaturen (zo rond de 6 graden) zal een batterij het minder lang uithouden.
Cowboy geeft zelf aan: Tot 70Km en uitgaande van de verhalen van andere bezitters klopt dat vaak heel aardig
De ondersteuning bij de laaste 20% neemt wel iets af lees ik hier en daar, dat zal waarschijnlijk de BMS zijn die de batterij bij lage spanning niet te veel wil belasten.
Daarentegen is je batterij binnen een uur weer voor 40% bijgeladen. Voor behoud van je batterij is het sowieso goed om niet lager dan 10% te opladen.
Er zijn oplaadpunten genoeg. Ik lees dat je wel eens naar Zandvoort gaat op de fiets? In en om Zandvoort zijn al 5 oplaadpunten. Doe een bakkie koffie ergens en laadt je batterij lekker op, dan heb kun je ook de laatste kilometers gewoon gassen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:32

Tens

fits the description

de geadverteerde TOT 70 Km bedoel je?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20
Hier net van Brussel terug met de trein.

Heb een v2 circular

Ik ben 180cm en de zithouding is minder sportief dan de watt brooklyn die ik proefgereden.

Ondersteuning is smooth. Batterij was op 25% toen ik wegging uit Brussel. Daar naar het treinstation en daarna Rotterdam cs naar Capelle ad IJssel ging ie van 25% naar 13% en kon met goed bijtrappen prima op 30km per uur blijven.

Tot nu toe heel tevreden maar ga de komende tijd wat kilometers rijden om mijn finale indruk te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-01 23:59
Wanneer is de V3 uitgekomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Ergens rond Okt/Nov 2020

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Masterchiev

Pluspunten:

- mooi uiterlijk
- op een volle batterij is de ondersteuning lekker en voelt heel natuurlijk aan doordat het geheel op jouw tempo meegaat. Naast iemand op een gewone fiets meefietsen gaat prima.

Minpunten:

- zoals geconstateerd, verminderde ondersteuning na zoveel km's en veel minder totaal aantal kilometers dan geadverteerd
- verplichting smartphone bij aan/uit zetten te moeten gebruiken
- slechte, vermoeiende zithouding voor hen langer dan 1.85m, ietsje beter met een andere stuurpen zoals de Ritchey Adjustable 120mm, maar door de te korte achterste remkabel nog altijd niet voldoende. Remkabel vervangen nadat je al een nieuwe stuurpen hebt moeten kopen ook weer een duur grapje.
- zadel moet je meteen vervangen, niet te doen
- standaard apart kopen
- spatborden apart kopen
- van alles dus nog apart erbij moeten kopen waardoor je ook weer paar honderd euro verder bent
-het bedrijf is wel bereikbaar maar alleen via een tijdrovend chatsysteem wat gewoon als gedoe aanvoelt, de telefoon moet daar nog kennelijk uitgevonden worden.

En dan nog wat kanttekeningen qua bezorgproces: je fiets kan met een kapotte batterij arriveren (DOA) zoals bij mij of zoals ik bij anderen voorbij heb zien komen, kan de doos helemaal gehavend bij je arriveren.

Zal het naar ervaring verder aanvullen.
+32 2 808 12 86

Telefoonnummer van cowboy. Je kan ze gewoon bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
Limbeckx schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:45:
Hier net van Brussel terug met de trein.

Heb een v2 circular

Ik ben 180cm en de zithouding is minder sportief dan de watt brooklyn die ik proefgereden.

Ondersteuning is smooth. Batterij was op 25% toen ik wegging uit Brussel. Daar naar het treinstation en daarna Rotterdam cs naar Capelle ad IJssel ging ie van 25% naar 13% en kon met goed bijtrappen prima op 30km per uur blijven.

Tot nu toe heel tevreden maar ga de komende tijd wat kilometers rijden om mijn finale indruk te geven.
Weet je zeker dat je met 13% volle ondersteuning had en 30km haalde? Dat zou betekenen dat het hele physics verhaal wat hier werd uitgelegd niet opgaat en ik gewoon met een slechte batterij te maken heb?(aangezien ik bij 27% beduidend minder ondersteuning voelde en de 30km ook niet haalde)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Weet je zeker dat je met 13% volle ondersteuning had en 30km haalde? Dat zou betekenen dat het hele physics verhaal wat hier werd uitgelegd niet opgaat en ik gewoon met een slechte batterij te maken heb?(aangezien ik bij 27% beduidend minder ondersteuning voelde en de 30km ook niet haalde)
Je klinkt echt erg teleurgesteld. ik zou contact opnemen met Cowboy en ze het verhaal voorleggen. Als je niet tevreden bent kun je de fiets binnen een bepaalde termijn terug sturen.
Ik begrijp wel als je bent uitgegaan van alstijd 70Km volledige ondersteuning dat je nu een beetje van een koude kermis thuis komt. Bel ze of neem contact met ze op in de app. Voor zover ik heb gemerkt reageren ze erg snel en attent.
Kijk of je er met ze uit komt en anders stuur je de fiets terug en koop je iets wat beter bij jou past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Limbeckx
Daan2020 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Ik weet niet zeker of ik volle of halve ondersteuning had. Wat ik wel zeker weet is dat ik 30km/h fietste en zeker niet uitgeput thuis ben gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Ik zou cowboy op dit moment nog niet aanraden. De bezorging was vertraagd (meerdere afspraken niet nagekomen), de communicatie via chat verloopt niet altijd goed, de doos was beschadigd, het spatbord verbogen en de batterij was DOA. Afgelopen vrijdagochtend was toegezegd dat die dag een nieuwe batterij zou worden verzonden maar ook dat is nog niet gebeurd.

Als het goed is bellen ze mij vandaag, ik ben benieuwd. Op dit moment heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in.

Verder heb ik al wel wat modificaties aangebracht: andere stuurpen (verstelbaar), ergon st zadel, andere handvatten, sloten, trappers en een standaard.

Om nog even op een positieve noot te eindigen: ook al doet de fiets het niet, het is wel een mooi ding om naar te kijken.

• Daan2020
stutrecht schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:49:
Ik zou cowboy op dit moment nog niet aanraden. De bezorging was vertraagd (meerdere afspraken niet nagekomen), de communicatie via chat verloopt niet altijd goed, de doos was beschadigd, het spatbord verbogen en de batterij was DOA. Afgelopen vrijdagochtend was toegezegd dat die dag een nieuwe batterij zou worden verzonden maar ook dat is nog niet gebeurd.

Als het goed is bellen ze mij vandaag, ik ben benieuwd. Op dit moment heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in.

Verder heb ik al wel wat modificaties aangebracht: andere stuurpen (verstelbaar), ergon st zadel, andere handvatten, sloten, trappers en een standaard.

Om nog even op een positieve noot te eindigen: ook al doet de fiets het niet, het is wel een mooi ding om naar te kijken.
Je moet vragen of ze je gratis accessoires (bel, reflectors, batterij houder en een of ander 'touch-up kit') ter goedmaking willen opsturen. Schijnen bij aantal reddit leden het ook gedaan te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07
Ik ben op zich tevreden van onze V3 maar ik heb hem gekocht voor zowel mezelf als mijn vrouw en dan moeten we het zadel verzetten.
Blijkt dat de toleranties van hun frame afwerking redelijk groot zijn want onze zadelpen schuurt tegen het binnenste van het frame waardoor er dus krassen optreden.
Ondertussen hebben ze van Cowboy al 4 fietsen opgestuurd die allemaal hetzelfde probleem hebben.
Ze willen dus zeker een tegemoetkoming geven wat positief is maar je merkt wel dat, zoals bij zoveel bedrijven tegenwoordig, afwerking en kwaliteit niet meer prioritair is en afgekocht wordt met tegemoetkomingen en compensaties. Jammer.

Keep on running

• Philos31
De bezorging was vertraagd (meerdere afspraken niet nagekomen
Zoooo... die bezorging dat was wel een afknapper zeg. Duurde na de eerste aflevermelding (niet poging maar melding) nog een week en 7!! telefoontjes met de "koerier" voordat het ding in beschadigde doos geleverd werd.
De eerste keer paste hij niet in de auto, de volgende afleverpoging (dat was na 5 dagen) belde ze om 22:00 dat ze het toch niet gingen redden die dag en dat de volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt zou worden. Uiteindelijk zelf moeten bellen, nee, morgenochtend komt hij. En jawel de volgende dag om 16:00 (dus niet ochtend) stond er opeens een kapotte doos in mn woonkamer (fiets gelukkig wel heel)

De fiets fietst trouwens wel echt subliem!

• stutrecht
Philos31 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Zoooo... die bezorging dat was wel een afknapper zeg. Duurde na de eerste aflevermelding (niet poging maar melding) nog een week en 7!! telefoontjes met de "koerier" voordat het ding in beschadigde doos geleverd werd.
De eerste keer paste hij niet in de auto, de volgende afleverpoging (dat was na 5 dagen) belde ze om 22:00 dat ze het toch niet gingen redden die dag en dat de volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt zou worden. Uiteindelijk zelf moeten bellen, nee, morgenochtend komt hij. En jawel de volgende dag om 16:00 (dus niet ochtend) stond er opeens een kapotte doos in mn woonkamer (fiets gelukkig wel heel)

De fiets fietst trouwens wel echt subliem!
Dat komt overeen met mijn bezorgervaring. Ik ben blij dat die van jou het doet want de service van cowboy is niet om over naar huis te schrijven.

Vrijdagochtend is gezegd dat ze dezelfde dag een nieuwe batterij zouden versturen. Deze is nog niet verstuurd.

Verder zou ik zaterdag gebeld worden. Dit is niet gebeurd.

Vanochtend kreeg ik een chat/mail met excuses en de toezegging dat ze mij echt zouden bellen vandaag. Dit is niet gebeurd.

Het komt op mij over alsof ze het daar niet echt op orde hebben.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Ik heb vorige week een proefrit gemaakt op de Cowboy 3 en was wel te spreken over het design, de trapondersteuning en de alghele uitstraling van de fiets. Het was wel een beetje lame dat het achterwiel enorm piepte bij het remmen en de Cowboy sales gozer zei dat dat 'altijd al zo was en normaal is'. Bij achteraf navragen aan iemand op de chat bleek dit absoluut niet te horen. Verder was het nogal knullig dat hij 3x de accu eruit haalde en weer erin deed om te laten zien dat de fiets ook zonder app aan kan, maar dat mislukte dus 3x.. :+ Overduidelijk een fiets met nog wat kinderziektes, ondanks dat het versie 3 alweer is.

Desondanks overweeg ik wel om de fiets te kopen en daarmee neem ik eventuele (af)leverproblemen op de koop toe vrees ik. Zo te lezen meer kans op falen dan direct een goed exemplaar.

Heb je nog goede tips voor:

1. Een andere stuurpen voor een iets minder actieve zit. Eentje waarbij de originele remkabels gebruikt kunnen worden, heb weinig trek in die direct aanpassen.
2. Een (liefst zwarte) standaard.
3. Een stevig maar makkelijk te gebruiken slot.
4. Eventueel een ander zadel met meer comfort

Ik zag het een en ander op Cowboy Tools maar dat blijkt niet heel betrouwbaar qua referrals en slecht geteste aanraders.. Hoe bevalt een verstelbare stuurpen jou? Zorgt het voor een wat relaxtere fietshouding?

Ben nog wel zwaar in twijfel omdat A. Cowboy zoveel issues heeft met leveringen en B. ik het bezopen vind dat ze geen standaard meeleveren, een verstelbaar stuur of een slot... dat zijn echt basis onderdelen van een fiets. Maarja, ik val ook een beetje voor de magische marketing machine vanwege het toffe uiterlijk vrees ik. Een oerdegelijke Gazelle met Bosch middenmotor is waarschijnlijk een veel, veel verstandigere en vooral toekomstbestendigere aankoop :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:37:
[...]

1. Een andere stuurpen voor een iets minder actieve zit. Eentje waarbij de originele remkabels gebruikt kunnen worden, heb weinig trek in die direct aanpassen.

Ik zag het een en ander op Cowboy Tools maar dat blijkt niet heel betrouwbaar qua referrals en slecht geteste aanraders.. Hoe bevalt een verstelbare stuurpen jou? Zorgt het voor een wat relaxtere fietshouding?
Ik heb een Ritchey stem gekocht die ook op cowboy tools staat. Daar ben ik tevreden over. Je zit dan nog steeds behoorlijk sportief maar net iets fijner. Ik denk echter dat als je meer comfort wil, je beter af bent met een ander stuur en een stuurpen die je hoger kunt zetten. (Let wel, ik heb er alleen op gezeten en nog niet mee kunnen fietsen) Het is dezelfde kleur als de (zwarte) fiets en voelt zeer solide aan. Als zadel heb ik de ergon st gekocht. Die zit zo goed dat ik die nu tijdelijk op mijn oude fiets heb gemonteerd.

Ik snap je punt wel dat je de uitrusting wat karig vindt. Zo vind ik het gek dat een standaard niet tot de standaarduitrusting behoort, evenals een slot.

Qua standaard heb ik de btwin kickstand gekocht maar het is mij nog niet gelukt die goed te installeren.

[Voor 3% gewijzigd door stutrecht op 08-03-2021 23:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Philos31
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Ik heb vorige week een proefrit gemaakt op de Cowboy 3 en was wel te spreken over het design, de trapondersteuning en de alghele uitstraling van de fiets. Het was wel een beetje lame dat het achterwiel enorm piepte bij het remmen en de Cowboy sales gozer zei dat dat 'altijd al zo was en normaal is'. Bij achteraf navragen aan iemand op de chat bleek dit absoluut niet te horen. Verder was het nogal knullig dat hij 3x de accu eruit haalde en weer erin deed om te laten zien dat de fiets ook zonder app aan kan, maar dat mislukte dus 3x.. :+ Overduidelijk een fiets met nog wat kinderziektes, ondanks dat het versie 3 alweer is.

Desondanks overweeg ik wel om de fiets te kopen en daarmee neem ik eventuele (af)leverproblemen op de koop toe vrees ik. Zo te lezen meer kans op falen dan direct een goed exemplaar.

Ben nog wel zwaar in twijfel omdat A. Cowboy zoveel issues heeft met leveringen en B. ik het bezopen vind dat ze geen standaard meeleveren, een verstelbaar stuur of een slot... dat zijn echt basis onderdelen van een fiets. Maarja, ik val ook een beetje voor de magische marketing machine vanwege het toffe uiterlijk vrees ik. Een oerdegelijke Gazelle met Bosch middenmotor is waarschijnlijk een veel, veel verstandigere en vooral toekomstbestendigere aankoop :D
Ik denk dat het wel meevalt,qua aflevering moet je het treffen dat hij niet hier in Nederland door de verkeerde onderaannemer koerier te pakken hebt.
Ik heb van meer tevreden klanten gehoord dan van ontevreden.

Het piepen van de remmen is inderdaad een euvel, je kunt dit eenvoudig oplossen als jou fiets daar last van heeft door Shimano K02S blokjes te gebruiken ipv die van tektro. Mijn fiets piept trouwens niet met de Tektro's.

Vergeet niet, als je de V3 besteld om ook een code te gebruiken zoals ik in de topicstart heb gezet. Zoek op marktplaats of PM een van je medetweakers die al een fiets heeft voor hun code. Dan krijg je gratis spatborden. (en degene waar je de code van gebruikt een regenjas van Cowboy)

1. Ik heb deze stem https://cowboy.tools/stems/ritchey-adjustable-stem
Mocht je toch in de knoei komen omdat je nog hoger wilt, je kunt je remkabels eenvoudig verlenegn met een tektro verlengsetje en een beetje remolie. Ik zal daar binnenkort iets over schrijven hier.
2. Ik heb de Ursus Mooi, die zit in het midden onder de fiets, je kunt op cowboy.tools zien hoe je die onder de 3 geschroeft krijgt.
3. Ik ben geen fan van de ringsloten, die bouwen ze namelijk achterop het frame (verkeerd om) Als je dan het slot losschroeft kun je het wiel makkelijk (inclusief slot) uit de fiets halen. Een normaal gemonteerd ringslot zorgt ervoor dat je het wiel niet uit het frame kunt verwijderen. Goed gezien heeft een ringslot op een cowboy dus geen effect.
Ik heb een Kryptonite Beugelsot en dat slothangt onder de buisframe

4. Ik heb het originele zadel maar wel een verende zadelpen, dat scheelt een hoop. Ik vind het zadel voor mij niet eens zo slecht.
Wel kwam ik op facebook een v1 tegen met Bruine handvatten en een bruin zadel van Brooks en die vond ik eigenlijk wel mooi.

• Limbeckx
Heb zelf nu de sks edge spatborden, de btwin midden standaard en de Ritchey 120mm adjustable stem binnen. Helaas was ik vergeten bij cowboy een service afspraak te maken dus ga nu in Rotterdam al die dingen in 1 keer laten installeren.

• stin00
  • Niet online
Philos31 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:23:
[...]
1. Ik heb deze stem https://cowboy.tools/stems/ritchey-adjustable-stem
Mocht je toch in de knoei komen omdat je nog hoger wilt, je kunt je remkabels eenvoudig verlenegn met een tektro verlengsetje en een beetje remolie. Ik zal daar binnenkort iets over schrijven hier.
2. Ik heb de Ursus Mooi, die zit in het midden onder de fiets, je kunt op cowboy.tools zien hoe je die onder de 3 geschroeft krijgt.
3. Ik ben geen fan van de ringsloten, die bouwen ze namelijk achterop het frame (verkeerd om) Als je dan het slot losschroeft kun je het wiel makkelijk (inclusief slot) uit de fiets halen. Een normaal gemonteerd ringslot zorgt ervoor dat je het wiel niet uit het frame kunt verwijderen. Goed gezien heeft een ringslot op een cowboy dus geen effect.
Ik heb een Kryptonite Beugelsot en dat slothangt onder de buisframe
[Afbeelding]
4. Ik heb het originele zadel maar wel een verende zadelpen, dat scheelt een hoop. Ik vind het zadel voor mij niet eens zo slecht.
Wel kwam ik op facebook een v1 tegen met Bruine handvatten en een bruin zadel van Brooks en die vond ik eigenlijk wel mooi.
[Afbeelding]
Vandaag toch maar besloten tot aankoop over te gaan :D Met mijn geluk zal ik wel weer een vertraagde levering krijgen met kapotte accu en vernietigde spatborden, maar wie weet zit het mee.

1. Ik ga denk ik ook voor een Ritchey stuurpen. Ben ook wel erg benieuwd naar je verhaal over het verlengen van de remkabels, vooral omdat ik mogelijk een ander stuur wil.

2. Ik heb de Ursus Mooi gevonden op Amazon en Bol, maar ik kan de Ursus montageplaat nergens op voorraad vinden. Heb je hier nog tips voor?

3. Ik wil zelf eigenlijk gaan voor een ringslot + eentje extra a la een ketting of beugelslot. Vind een ringslot vooral handig als ik even een snelle boodschap moet doen en de fiets 10 min buiten staat voor de supermarkt. Waarschijnlijk een Axa slot met montage mount.

Secundaire slot denk ik een Kryptonite Evolution Standard. Zag ook de New York variant die wat duurder is, maar weet niet of die veel meerwaarde heeft.

4. Zadel laat ik nog even standaard, maar ook die zal wel weer vervangen worden.

Achja, eerst maar eens een hele, goedwerkende Cowboy ontvangen :+

• Limbeckx
stin00 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Vandaag toch maar besloten tot aankoop over te gaan :D Met mijn geluk zal ik wel weer een vertraagde levering krijgen met kapotte accu en vernietigde spatborden, maar wie weet zit het mee.

1. Ik ga denk ik ook voor een Ritchey stuurpen. Ben ook wel erg benieuwd naar je verhaal over het verlengen van de remkabels, vooral omdat ik mogelijk een ander stuur wil.

2. Ik heb de Ursus Mooi gevonden op Amazon en Bol, maar ik kan de Ursus montageplaat nergens op voorraad vinden. Heb je hier nog tips voor?

3. Ik wil zelf eigenlijk gaan voor een ringslot + eentje extra a la een ketting of beugelslot. Vind een ringslot vooral handig als ik even een snelle boodschap moet doen en de fiets 10 min buiten staat voor de supermarkt. Waarschijnlijk een Axa slot met montage mount.

Secundaire slot denk ik een Kryptonite Evolution Standard. Zag ook de New York variant die wat duurder is, maar weet niet of die veel meerwaarde heeft.

4. Zadel laat ik nog even standaard, maar ook die zal wel weer vervangen worden.

De basisplaat zou een standaard ding moeten zijn volgens antwoorden op mijn vraag in het elektrische fietsen topic. Misschien even bij je fm vragen?

Ik zelf heb een axa foldable 1000/105 gekocht. Kan makkelijk op het frame vervoerd worden en goede bescherming...

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Het verschil tussen de new york en de evolution 4 is 16mm gehard staal tov 14mm gehard staal.
Beiden zijn zeer goede sloten maar alleen als je ze goed gebruikt. Dat klinkt heel stom, maar loop eens langs een fietsenstalling en kijk hoe sommige fietsen zijn afgesloten.

• Daan2020
Philos31 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Het verschil tussen de new york en de evolution 4 is 16mm gehard staal tov 14mm gehard staal.
Beiden zijn zeer goede sloten maar alleen als je ze goed gebruikt. Dat klinkt heel stom, maar loop eens langs een fietsenstalling en kijk hoe sommige fietsen zijn afgesloten.
[YouTube: Proper Bike Lock-Up Video with a U-Lock]
Ik vind die kryptonite wel mooi maar lijkt me niet praktisch als je het ergens aan vast wilt maken, 9 van de 10 keer kun je niet zo dicht tegen het object komen waaraan die vast moet. Dan is een ketting/vouwslot vele malen handiger.

Twijfel zelf nu behalve het ringslot voor het tweede slot tussen chain iven 110cm en de bekende bordo xgranit plus.

Het wordt er hoe dan ook allemaal niet lichter op helaas, die fiets weegt nu 21kg met alles erop. Beeetje jammer, wil die 16.1 kg terug :P

• Limbeckx
Daan2020 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Ik vind die kryptonite wel mooi maar lijkt me niet praktisch als je het ergens aan vast wilt maken, 9 van de 10 keer kun je niet zo dicht tegen het object komen waaraan die vast moet. Dan is een ketting/vouwslot vele malen handiger.

Twijfel zelf nu behalve het ringslot voor het tweede slot tussen chain iven 110cm en de bekende bordo xgranit plus.

Het wordt er hoe dan ook allemaal niet lichter op helaas, die fiets weegt nu 21kg met alles erop. Beeetje jammer, wil die 16.1 kg terug :P
Mja dat heb ik ook een beetje. De cowboy is 16kg. Mijn slot (het axa vouwslot) is 2kg erop. :( Maarja veiligheid gaat voor. Ik wil mn fiets niet kwijtraken daardoor iig...

Ben je al blij met je fiets trouwens?

• Daan2020
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Mja dat heb ik ook een beetje. De cowboy is 16kg. Mijn slot (het axa vouwslot) is 2kg erop. :( Maarja veiligheid gaat voor. Ik wil mn fiets niet kwijtraken daardoor iig...

Ben je al blij met je fiets trouwens?
Hoef je geen ringslot? Twijfel ook of ik het ringslot eraf haal, maar het is aan de andere kant maar 1kg en blijft toch wel handig bij 'even gauw ergens naar binnen rennen'.

Ben inderdaad steeds blijer met de fiets, nu die steeds meer compleet is. Laten we het maar op een valse start houden. Wacht alleen nog op die Ergon ga3 handvatten, daarna ben ik wel even klaar met aanvullen en aanpassen. Hele waslijst af moeten gaan, haha. Hun klantenservice is uiteindelijk ook best top te noemen. Sturen je snel wat na als het nodig is en reageren ook redelijk snel op ontstane kwesties. Weet niet of dat buiten de bedenktermijn ook zo zal zijn, maar goed, vooralsnog goed opgelost allemaal.

En het blijft een mooie ebike om naar te kijken natuurlijk, naast dat die ook lekker fietst, dus dat maakt een hoop goed.

• Limbeckx
Daan2020 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Hoef je geen ringslot? Twijfel ook of ik het ringslot eraf haal, maar het is aan de andere kant maar 1kg en blijft toch wel handig bij 'even gauw ergens naar binnen rennen'.

Ben inderdaad steeds blijer met de fiets, nu die steeds meer compleet is. Laten we het maar op een valse start houden. Wacht alleen nog op die Ergon ga3 handvatten, daarna ben ik wel even klaar met aanvullen en aanpassen. Hele waslijst af moeten gaan, haha. Hun klantenservice is uiteindelijk ook best top te noemen. Sturen je snel wat na als het nodig is en reageren ook redelijk snel op ontstane kwesties. Weet niet of dat buiten de bedenktermijn ook zo zal zijn, maar goed, vooralsnog goed opgelost allemaal.

En het blijft een mooie ebike om naar te kijken natuurlijk, naast dat die ook lekker fietst, dus dat maakt een hoop goed.
Ik heb voor de v2 het volgende besteld:
sks edge sparborden
btwin dubbele standaard
axa vouwslot 1000/105
Ritchey 55 degree adjustable stem

Ik heb geen ringslot besteld zit ik nog over te twijfelen maar ben bang dat ik dan het grote slot te vaak niet ga gebruiken en dat het defacto daarmee minder veilig is.

En fijn om te horen dat je wel van de fiets kunt genieten :)

• Daan2020
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:39:
[...]

Ik heb voor de v2 het volgende besteld:
sks edge sparborden
btwin dubbele standaard
axa vouwslot 1000/105
Ritchey 55 degree adjustable stem

Ik heb geen ringslot besteld zit ik nog over te twijfelen maar ben bang dat ik dan het grote slot te vaak niet ga gebruiken en dat het defacto daarmee minder veilig is.

En fijn om te horen dat je wel van de fiets kunt genieten :)
Hehe, herkenbaar lijstje. Heb het zadel ook vervangen hoor, het oorspronkelijke zadel voelt aan alsof je op een plank zit. Met de al voorovergebogen zithouding (afhankelijk van je lengte dan) kun je dat niet erbij hebben.

Twijfel ook nog of ik de decathlon standaard voor die van ursus mooi zal vervangen. Maar dan moet je nog apart die backplate bestellen, die zilverkleurig is, wat dus ook te zien zal zijn. Moet je dat vervolgens weer zwart gaan spuiten. Pff..ik laat het denk ik maar, het is maar een standaard.

• Philos31
Ik heb als zadel dit erop zitten:\
https://www.internet-bike...reestyle-lux-kort-zwart//

Koste 15 euro, tot ik iets heb gevonden wat beter zit en mooier is. Zadel zit op zich beter, is wel kort en dat is even wennen. Samen met een b'twin verende zadelpen en sks edge spatborden en een ursus mooi met zelfgeprinte adapter voor de V1+

Ik heb de kryptonite en ben daar juist heel tevreden over. Als ik een keer snel een boodschap moet doen dan zet ik frame en achterwiel vast (net als een ringslot) als ik in de stad ben dan zoek ik zo'n ijzeren fietsding uit en dan kan ik hem daar aan vast maken. Ik heb de set met de kabel, dus in een fietsenstalling, als ik de U-lock nergens aan vast kan zetten dan zet ik achterwiel en frame vast en gebruik de kabel om hem aan een fietsenrek te zetten en eventueel als het lukt ook het voorwiel vast te zetten.

Met de U lock en kabel lukt het altijd wel om hem ergens aan vast te zetten.

• Limbeckx
Philos31 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:23:
Ik heb als zadel dit erop zitten:\
https://www.internet-bike...reestyle-lux-kort-zwart//

Koste 15 euro, tot ik iets heb gevonden wat beter zit en mooier is. Zadel zit op zich beter, is wel kort en dat is even wennen. Samen met een b'twin verende zadelpen en sks edge spatborden en een ursus mooi met zelfgeprinte adapter voor de V1+

Ik heb de kryptonite en ben daar juist heel tevreden over. Als ik een keer snel een boodschap moet doen dan zet ik frame en achterwiel vast (net als een ringslot) als ik in de stad ben dan zoek ik zo'n ijzeren fietsding uit en dan kan ik hem daar aan vast maken. Ik heb de set met de kabel, dus in een fietsenstalling, als ik de U-lock nergens aan vast kan zetten dan zet ik achterwiel en frame vast en gebruik de kabel om hem aan een fietsenrek te zetten en eventueel als het lukt ook het voorwiel vast te zetten.

Met de U lock en kabel lukt het altijd wel om hem ergens aan vast te zetten.
Zelf geprinte adapter? Is die van kokox of echt zelf geprint? Ik moet zeggen dat de spullen van kokox geinig zijn maar veel te duur en te lange levertijd...

• Philos31
Kokox heeft geen adapter voor de V1+, ik wel! Maar helemaal klaar is hij nog niet.

Hij zit aan de achterkant met 2 tywraps vast, en over de breedte met 1tje. Ik zit te kijken of ik ook aan de bovenkant een klemmetje kan maken, ipv de tywraps. Maar op zich zit de standaard prima vast.

Eigen ontwerp, eigen print.

[Voor 40% gewijzigd door Philos31 op 11-03-2021 13:36]

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:01:
[...]

De basisplaat zou een standaard ding moeten zijn volgens antwoorden op mijn vraag in het elektrische fietsen topic. Misschien even bij je fm vragen?

Ik zelf heb een axa foldable 1000/105 gekocht. Kan makkelijk op het frame vervoerd worden en goede bescherming...
Ik heb nog geen vaste FM omdat er allemaal van die shady FMs hier in de buurt zitten.. Maar heb er nu mogelijk eentje gevonden via https://cowboy.com/pages/service-partners . Er zit er eentje in de buurt die aan huis komt en zeer hoog scoort qua reviews, lijkt me ideaal. Zal daar eens informeren wat ze voor me kunnen betekenen.

Ik heb voor de liefhebber de fiets even aan de pricewatch toegevoegd, hij kan dus ook gekoppeld worden aan dit topic zodat mensen hier sneller terecht komen: pricewatch: Cowboy 3 (Kan nauwelijks specificaties toevoegen omdat de categorie 'gadgets' zeer beperkt is, er is geen uitgebreide Ebike categorie).

Ik ben nog even aan het stoeien met welke standaard nou lekker past onder de Cowboy.. heb deze gevonden:

Ursus Mooi --> lijkt de verkeerde versie met 2 bevestigingsbouten?
Ursus Power --> Deze zou wel moeten passen gok ik?
Ursus Big Foot --> Zijn er hier mensen met ervaringen van een dubbele standaard? Minder subtiel, maar vaak wel stabieler.

[Voor 3% gewijzigd door stin00 op 11-03-2021 14:14]

• Limbeckx
Ursus Jumbo. Daar zit de standaard plaat die je nodig hebt ook gelijk in

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:57:
Ursus Jumbo. Daar zit de standaard plaat die je nodig hebt ook gelijk in
Merci! Dan wordt dit hem: https://www.fietsonderdel...aluminium-30cm-zwart.html . Zometeen maar even een bestelling plaatsen.

• rogerverheijen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik ben van plan om een cowboy v3 te kopen. Er staan veel meldingen op forums, wat dat betreft zou je er bijna geen kopen (batterijfouten, levertijd, service etc). Echter worden er zoveel fietsen gemaakt en de mooie verhalen die lees je niet altijd. Ik zit alleen te twijfelen over een v3 nieuw of v3 refurbished. Een verschil van een paar honderd euros. Iemand ervaringen, tips?

• Philos31
rogerverheijen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:27:
Ik ben van plan om een cowboy v3 te kopen. Er staan veel meldingen op forums, wat dat betreft zou je er bijna geen kopen (batterijfouten, levertijd, service etc). Echter worden er zoveel fietsen gemaakt en de mooie verhalen die lees je niet altijd. Ik zit alleen te twijfelen over een v3 nieuw of v3 refurbished. Een verschil van een paar honderd euros. Iemand ervaringen, tips?
Als je bang bent voor levertijd dan zou ik een circular halen in Brussel. Dan kun je gelijk alles controleren en hem ophalen wanneer het jou uitkomt. Scheelt ook weer geld. En je hebt gelijk spatborden.
Als je een nieuwe neemt vergeet niet iemands code te gebruiken voor gratis spatborden.
Staat in de startpost hoe.

• Daan2020
rogerverheijen schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:27:
Als ik jou was zou ik die cowboy v1 halen voor 990 euro van de laatste batch. Op v3 heb je geen 30km per uur optie en waarom 2390euro uitgeven als het ook voor 990 kan. Is haast dezelfde fiets, op paar wijzigingen na.

• Limbeckx
Daan2020 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Als ik jou was zou ik die cowboy v1 halen voor 990 euro van de laatste batch. Op v3 heb je geen 30km per uur optie en waarom 2390euro uitgeven als het ook voor 990 kan. Is haast dezelfde fiets, op paar wijzigingen na.
Als je een iets groter frame wil, kun je de v2 circular overwegen. Die heb ik vorige week opgehaald in Brussel.

• rogerverheijen
Maar de v3 heeft een betere belt dan bij v1 en v2 en bij de v1 worden geen software updates meer gegeven.En de v1 is 12 weken levertijd, de v2 en v3 circilar kun je direct ophalen. Ik weet t nog niet.

• Limbeckx
rogerverheijen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:54:
Maar de v3 heeft een betere belt dan bij v1 en v2 en bij de v1 worden geen software updates meer gegeven.En de v1 is 12 weken levertijd, de v2 en v3 circilar kun je direct ophalen. Ik weet t nog niet.
Die belt drive van gates is wel een dingetje.

Bij de v2 ging deze blijkbaar regelmatig stuk en heeft het garantie tot 10.000km. De gates belt drive loopt tot 30.000km. Heb via support wel de belofte kregen dat ze de belt gratis vervangen als ie eerder dan bij 10.000km stuk gaat bij de v2

• rogerverheijen
Ik weet het niet:
V1: geen gates belt en geen updates meer voor de app en geen spatborden en 12 weken wachten (wel 30km ondersteuning)
V2: geen gates belt, wel nog updates, geen spatborden
V3: is duur hahaha

Ik denk dat je altijd zult hebben, als je een nieuwe besteld en er is iets niet in orde met kraken of batterij kapot dan denk je had ik maar een refurbished genomen en andersom ook. Je weet het nooit. Ik vind die spatborden wel belangrijk, van decathlon naderhand vind ik niet zo mooi. Sowiezo is dit een hele mooie fiets en zou ik die nooit door grote sloten of reflectoren of stickers en allerlei dingen minder mooi gaan maken. De fiets is niet voor niks zo kaal ooit op de markt gebracht. Dan blijft alleen de v3 nog over. Je weet ook niet hoe lang de ondersteuning of updates blijven voor de oudere modellen, dus dat blijft altijd wel een vraag...

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 11:15

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

rogerverheijen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:11:
Ik weet het niet:
V1: geen gates belt en geen updates meer voor de app en geen spatborden en 12 weken wachten (wel 30km ondersteuning)
V2: geen gates belt, wel nog updates, geen spatborden
V3: is duur hahaha
Die versie 1 en 2 zou ik als nieuwe koper links laten liggen. Alleen al om de belt. Verwacht er ook van dat de batterij daarvan al minimaal een jaar oud is ivm degradatie al niet meer die 'belofte' van 70km op wat voor manier dan ook waar kan maken.

Voor versie 3 is er ook een soort van alternative app (zie reddit) die je fiets 30+ kan geven...alleen trap je dan wel een stuk in de rondte.

Ook goed mogelijk dat cowboy op heel korte termijn met nieuws komt :)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• rogerverheijen
litebyte schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Die versie 1 en 2 zou ik als nieuwe koper links laten liggen. Alleen al om de belt. Verwacht er ook van dat de batterij daarvan al minimaal een jaar oud is ivm degradatie al niet meer die 'belofte' van 70km op wat voor manier dan ook waar kan maken.

Voor versie 3 is er ook een soort van alternative app (zie reddit) die je fiets 30+ kan geven...alleen trap je dan wel een stuk in de rondte.

Ik denk dat nieuwe modellen in september uit worden gebracht. Gekeken naar voorgaande jaren. Zolang wacht ik niet.

• Daan2020

Vette fiets uiteindelijk! Is het normaal dat met zoveel wind als vandaag de batterij sneller opraakt?

Had alleen wel weer 'last' van merkbaar verminderde ondersteuning vanaf 2 stippen. Toch wel jammer dat dat al relatief snel gebeurt en niet pas vanaf onder 10% of zo.

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:19:
Vette fiets uiteindelijk! Is het normaal dat met zoveel wind als vandaag de batterij sneller opraakt?
Ja uiteraard, 'alles' heeft helaas negatieve invloed op de accu. Windkracht, heuvels, temperatuur, hoe hard je trapt/gaat, regen, veel stoppen/optrekken.
Had alleen wel weer 'last' van merkbaar verminderde ondersteuning vanaf 2 stippen. Toch wel jammer dat dat al relatief snel gebeurt en niet pas vanaf onder 10% of zo.
Zodra ik de fiets binnen heb zal ik wel even laten weten in hoeverre ik dit ervaar. Je zou dit inderdaad meer verwachten vanaf bijvoorbeeld 20% en lager.

Welke fietsstandaard gebruik je trouwens en hoe bevalt die? Ik overweeg een dubbele midden standaard maar vind die misschien toch wat te fors. Praktisch, maar past niet echt bij de fiets. Nog meer suggesties? :D

• Daan2020
stin00 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Ja uiteraard, 'alles' heeft helaas negatieve invloed op de accu. Windkracht, heuvels, temperatuur, hoe hard je trapt/gaat, regen, veel stoppen/optrekken.

[...]

Zodra ik de fiets binnen heb zal ik wel even laten weten in hoeverre ik dit ervaar. Je zou dit inderdaad meer verwachten vanaf bijvoorbeeld 20% en lager.

Welke fietsstandaard gebruik je trouwens en hoe bevalt die? Ik overweeg een dubbele midden standaard maar vind die misschien toch wat te fors. Praktisch, maar past niet echt bij de fiets. Nog meer suggesties? :D
De standaard is die universele van decathlon voor 15 euro. Wel ok maar vind de ursus mooi uiteindelijk wel mooier. Zou voor die gaan als je de backplate ook kan vinden.

Die handvatten van ergon ga3 maken zoals op internet staat idd enorm verschil, geen druk op de polsen en veel meer controle over het stuur vanaf een rechtere houding. En een ander zadel erop is ook wel een must eigenlijk. Zou die twee zeker niet skippen.

• Masterchiev
https://www.wohi.nl/catalog/product/view/id/132373/

De ursus backplate. En veel goedkoper dan elders. De ursus mooi kan je er ook kopen. Ik had het in een dag in huis

• Daan2020
Masterchiev schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:34:
https://www.wohi.nl/catalog/product/view/id/132373/

De ursus backplate. En veel goedkoper dan elders. De ursus mooi kan je er ook kopen. Ik had het in een dag in huis
Past op cowboy 2 en 3, niet 1.

• Daan2020
litebyte schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Boeien die belt, sturen ze toch gewoon een nieuwe op binnen 2 jaar.

Je moet wel erg graag van je geld af willen als je precies dezelfde fiets voor 2390 koopt ipv 990. 8)7

• litebyte

litebyte

Daan2020 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:31:
[...]

Je moet wel erg graag van je geld af willen als je precies dezelfde fiets voor 2390 koopt ipv 990. 8)7
Het zal mij niet gaan om de eerste 2 jaar maar daarna. Ik fiets toch meestal wel een jaar of 5 op dezelfde fiets. Als de riiem specifiek voor dit model en de 2 is gemaakt (wat goed mogelijk is) het onderdeel wordt uitgefaseerd want dan is model 1 en 2 allang nier te koop. Dan heb je na 2 jaar dus een fiets zonder aandrijfriem... Kun je vast voor honderden euro's een alternatief vinden en een hoop gehannes

Daarnaast zal de fiets ook wel verbeterd zijn door de model lijn heen, hoeft nu niet perse direct zichtbaar te zijn.... Maar op papier is 990 niet veel geld voor een ebike.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Daan2020
litebyte schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Het zal mij niet gaan om de eerste 2 jaar maar daarna. Ik fiets toch meestal wel een jaar of 5 op dezelfde fiets. Als de riiem specifiek voor dit model en de 2 is gemaakt (wat goed mogelijk is) het onderdeel wordt uitgefaseerd want dan is model 1 en 2 allang nier te koop. Dan heb je na 2 jaar dus een fiets zonder aandrijfriem... Kun je vast voor honderden euro's een alternatief vinden en een hoop gehannes

Daarnaast zal de fiets ook wel verbeterd zijn door de model lijn heen, hoeft nu niet perse direct zichtbaar te zijn.... Maar op papier is 990 niet veel geld voor een ebike.
Tja, maak me niet druk om een riempje hoor. Bij Cowboy 2 en 3 kunnen er immers ook problemen ontstaan buiten die 2 jaar, zo'n gates belt lijkt me ook niet voor eeuwig.

En zoveel verbeteringen zijn er nou ook weer niet aangebracht op Cowboy 2 en 3. Sterker nog, de fiets is een kilo zwaarder geworden en heeft geen 30km optie meer. Dat ze eindelijk een paar spatborden erop hebben gezet noem ik geen verbetering in de technische zin. Al die modellen fietsen uiteindelijk precies hetzelfde en daar gaat het om als ik zeg dat het prijsverschil het absoluut niet waard is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterchiev
Daan2020 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:31:
[...]

Dan is het toch duurder?

2 jaar 990€ ( de gok dat de belt niet meer te krijgen is daarna)
Weer een nieuwe fiets? 990€
Zit je op 4 jaar.
Nu weet ik zeker dat ik 5 - 8 jaar minimaal vooruit kan

• Limbeckx
Kan de Gates belt niet op de v1/v2 achteraf gezet worden?

De reden dat ik voor de v2 ben gegaan ipv de v1 is frame hoogte. That's it eigenlijk...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Tja, maak me niet druk om een riempje hoor. Bij Cowboy 2 en 3 kunnen er immers ook problemen ontstaan buiten die 2 jaar, zo'n gates belt lijkt me ook niet voor eeuwig.
Een gates riem gaat zo'n 30.000 KM mee zonder problemen, maar mogelijk wel meer. Als je 365 dagen lang elke dag 20 KM fietst gaat hij dus 4 jaar mee. Maargoed de accu is na 30.000 / 70 = 425 keer opladen ook behoorlijk prut denk ik, dus tegen die tijd heb je wel meer ondehoudskosten. En ja de rekensom is erg scheef natuurlijk omdat de accu na bijv. 100 keer opladen al geen 70 km meer redt, dus de gates riem zal de accu qua levensduur dik verslaan. Helaas is de accu verreweg het duurste component aan een fiets, en deze zijn bij C1, C2 en 3 identiek en zullen dus even snel vervangen moeten worden De belt van de C1 en C2 niet natuurlijk, die riem geeft al véél eerder problemen. Ik verwacht echter dat reparatie hiervan niet extreem duur hoeft te zijn
En zoveel verbeteringen zijn er nou ook weer niet aangebracht op Cowboy 2 en 3. Sterker nog, de fiets is een kilo zwaarder geworden en heeft geen 30km optie meer. Dat ze eindelijk een paar spatborden erop hebben gezet noem ik geen verbetering in de technische zin. Al die modellen fietsen uiteindelijk precies hetzelfde en daar gaat het om als ik zeg dat het prijsverschil het absoluut niet waard is.
De gates belt zal ongetwijfeld wel iets anders fietsen. Verder is het verzet wat lichter dan bij de vorige 2 versies, het trapt dus wat lichter. Daarnaast zijn de spatborden en banden een leuke upgrade, maar die maken het prijsverschil inderdaad niet waar. De 30 km optie is wettelijk illegaal binnen de EU, dus die moest weg bij de vorig jaar uitgebrachte 3.

Desondanks twijfel ik er inderdaad wel aan om m'n Cowboy 3 bestelling te annuleren en een Circular 1 te kopen. Die dingen rollen nieuw uit de fabriek met nu exact dezelfde 70km accu als in de 3 variant... Dus wil ik voor een gates belt, spatborden, iets hoger frame en andere fietsbanden €2390 ipv 990, dus 1400 verschil, betalen? Tuurlijk, je zal ook wat extra lang app support hebben etc, maar kennelijk vinden ze het überhaupt al geen probleem om dat na 2 a 2.5 jaar stop te zetten.. want de 1 krijgt 'waarschijnlijk' geen updates meer.. ja, nu al.

Ik ga morgen even informeren of de Circular 1 inderdaad dik 11 weken levertijd heeft zoals de site vermeldt, dat is wel een behoorlijke domper. Maar grote kans dat ik m'n bestelling dus aanpas van Cowboy 3 naar Cowboy 1 Circular. Het prijsverschil is echt gigantisch zoals @Daan2020 terecht aankaart.
Limbeckx schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:37:
Kan de Gates belt niet op de v1/v2 achteraf gezet worden?

De reden dat ik voor de v2 ben gegaan ipv de v1 is frame hoogte. That's it eigenlijk...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. een losse gates belt kost een keer 70 tot 90 euro meen ik. Maar de tandwielen zullen ook wel anders zijn, dus geen idee of dit mogelijk is.

[Voor 15% gewijzigd door stin00 op 15-03-2021 09:23]

• rogerverheijen
Ik zit ook te twijfelen. Maar goed ik vind die belt, die stevige banden, het iets betere verzet, de updates die je nog steeds gaat krijgen, de spatborden het wel allemaal waard. Het eerste model is niet voor niets verbeterd. Er is goed geluisterd naar de problemen. En die 30 km daar fiets je je kapot op met dat verzet. 25 is snel genoeg. En we zijn nog gegarandeerd 2 jaar vN updates, wie weet wat er nog komt. Toch denk ik dat ik voor de celular v3 ga.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
De V2 kan omgebouwd worden en daar kan dan een Gates belt op. De V1 kan ook, maar dat is een heleboel meer werk en duurderder, heeft iets te maken met de vrijloop van de naaf ofzo.
Hoe ik dat weet? Dat eh, dat heb gestaan op facebook.

https://www.facebook.com/...ermalink/304457590903693/

• stin00
  • Niet online
Zojuist maar even met Cowboy gechat om m'n Cowboy 3 bestelling te annuleren. De chat was zeer snel en vriendelijk, annuleren werd netjes afgehandeld. Kennelijk was m'n 3 al in Utrecht aangekomen en wist ze niet zeker of de bezorging annuleren zou lukken.. opzich wel opmerkelijk dat ik nooit een tracking email of verzendbevestiging heb ontvangen, terwijl Cowboy zelf m'n bestelde fiets wel kan traceren. Nu maar de Cowboy Circular 1 bestellen en lang wachten, maar bespaart wel zo'n 1300 euro excl een setje spatborden :+

• Limbeckx
Welke telefoonhouder gebruiken jullie trouwens? Heb er eentje uit china laten komen maar mijn Note10+ zit daar niet zo lekker in. Ik heb geen zin om een Quad Lock te kopen omdat ik regelmatig van telefoon wissel en dan niet steeds weer 30 euro wil uitgeven aan een nieuw hoesje...

• Masterchiev
Limbeckx schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:17:
Welke telefoonhouder gebruiken jullie trouwens? Heb er eentje uit china laten komen maar mijn Note10+ zit daar niet zo lekker in. Ik heb geen zin om een Quad Lock te kopen omdat ik regelmatig van telefoon wissel en dan niet steeds weer 30 euro wil uitgeven aan een nieuw hoesje...
Denk dat de meeste quad lock gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Masterchiev schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Dan is het toch duurder?

2 jaar 990€ ( de gok dat de belt niet meer te krijgen is daarna)
Weer een nieuwe fiets? 990€
Zit je op 4 jaar.
Nu weet ik zeker dat ik 5 - 8 jaar minimaal vooruit kan
Zeker mbt de belt, Gates is de grootste leverancier ter wereld en dat zal gezien de populariteit van het Gates systeem nog vele jaren blijven.

• litebyte

litebyte

Limbeckx schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:17:
Zat zelf naar deze te kijken.

DistinQ Telefoonhouder Fiets - Universeel
https://www.bol.com/nl/p/...tG6A.4_42.52.ProductImage

• stutrecht
Ik heb vorige week een nieuwe batterij ontvangen nadat de eerste batterij doa was.

De fiets fietste aardig, ware het niet dat er bij 25km/h iets aan leek te lopen en de lichten flikkerden en incidenteel uitvielen.

Gisteravond ben ik bij een vriend gaan eten en toen ik naar huis wilde gaan, deed de nieuwe batterij niets meer. De fiets blijkt nu kapot te zijn.

Tot dusver ben ik dus nog geen tevreden klant (levering ging meermaals verkeerd, kapotte fiets geleverd en nu binnen een week weer stuk).

• Philos31
stutrecht schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:
Ik heb vorige week een nieuwe batterij ontvangen nadat de eerste batterij doa was.

De fiets fietste aardig, ware het niet dat er bij 25km/h iets aan leek te lopen en de lichten flikkerden en incidenteel uitvielen.

Gisteravond ben ik bij een vriend gaan eten en toen ik naar huis wilde gaan, deed de nieuwe batterij niets meer. De fiets blijkt nu kapot te zijn.

Tot dusver ben ik dus nog geen tevreden klant (levering ging meermaals verkeerd, kapotte fiets geleverd en nu binnen een week weer stuk).
Dat is wel heel erg zuur. v1 2 of 3 (niet dat het er toe doet).
Het aanlopen heb ik ook gehad, dat waren de remblokjes die ik hoorde als ik wat harder trapte. Na 1 keer een noodstop (een idioot die gewoon zijn auto het fietspad op stuurde) en daarna was het over.

Krijg je nu met spoed een nieuwe of gaan ze hem repareren?

In ieder geval hoop ik dat je snel geholpen wordt.

• stin00
  • Niet online
Kreeg net een update van Cowboy Support per mail, ze kunnen de aflevering niet meer annuleren... dus ik krijg ongetwijfeld deze week een telefoontje van de vervoerder en moet hem dan weigeren zodat hij retour gaat.. of alsnog accepteren natuurlijk en de Cowboy 3 behouden ipv een Circular 1 bestellen. Keuzes.. 8)7

[Voor 3% gewijzigd door stin00 op 16-03-2021 15:06]

• rogerverheijen
Ik heb net de v3 circular besteld via de website. Ga hem vrijdag halen in Brussel, zou dit makkelijk gaan met mijn volkswagen scirocco of moet ik iets huren/lenen om deze te vervoeren.

• Philos31
rogerverheijen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:53:
Ik heb net de v3 circular besteld via de website. Ga hem vrijdag halen in Brussel, zou dit makkelijk gaan met mijn volkswagen scirocco of moet ik iets huren/lenen om deze te vervoeren.
Voorwiel eruit achterwiel eruit stuurtje plat dan lukt het waarschijnlijk wel.
Is de trein geen optie?

• rogerverheijen
Philos31 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Voorwiel eruit achterwiel eruit stuurtje plat dan lukt het waarschijnlijk wel.
Is de trein geen optie?
Nee dat is 4 uur heen en 4 uur terug. Vind ik wat veel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stutrecht
Philos31 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Dat is wel heel erg zuur. v1 2 of 3 (niet dat het er toe doet).
Het aanlopen heb ik ook gehad, dat waren de remblokjes die ik hoorde als ik wat harder trapte. Na 1 keer een noodstop (een idioot die gewoon zijn auto het fietspad op stuurde) en daarna was het over.

Krijg je nu met spoed een nieuwe of gaan ze hem repareren?

In ieder geval hoop ik dat je snel geholpen wordt.
Het is de V3. Ze zeggen dat ze weer een nieuwe batterij gaan sturen. Op de andere punten heb ik vandaag nog geen respons gekregen.

Ik vind de klantenservice sowieso lastig. Zo had ik donderdag een bericht gestuurd en maandag pas een reactie (stond sinds vrijdagochtend op gelezen).

• Daan2020
Pff..wat een gezeik weer met Cowboy.

Hun monteur zou de remkabel komen verlengen tegen betaling, blijkt die niet de juiste kabel bij zich te hebben of uberhaupt erover te beschikken, kortom het stuur moet ik maar zo laten..had die de remkabel dus voor niks losgemaakt en daarna weer teruggezet met olie, ontlucht enz..nu kraakt de voorrem weer enorm als je langzaam remt, terwijl die eerst muisstil was. Cowboy maar weer een berichtje gestuurd..what else is new.

Ja nee, helemaal top die Cowboy fiets..meer gezeik dan plezier tot nog toe.

• Daan2020
stin00 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:04:
Kreeg net een update van Cowboy Support per mail, ze kunnen de aflevering niet meer annuleren... dus ik krijg ongetwijfeld deze week een telefoontje van de vervoerder en moet hem dan weigeren zodat hij retour gaat.. of alsnog accepteren natuurlijk en de Cowboy 3 behouden ipv een Circular 1 bestellen. Keuzes.. 8)7
Hmm lastig..als je die 11 weken wachten kan opbrengen zou ik zeker wachten. Als je straks tegen issues aanloopt bij Cowboy 3 en om de haverklap de klantenservice nodig hebt, ga je telkens flink zitten balen dat je 2400 ervoor hebt neergeteld. Bij 990 valt dat balen terwijl je op onderdelen of weer eens een reparatieafspraak wacht relatief mee. Zelfde rijervaring en waarschijnlijk hetzelfde gezeik, alleen voor een stuk lagere prijs.

• Shigefumi Hino
  • Laatst online: 31-10-2021
Ik heb zelf ook een Cowboy v1 besteld; levertijd vind ik nog steeds de grootste opgave.

Maar ik zag af en toe de zwakkere belt voor de v1 voorbij komen in dit forum, maar wanneer de belt op is na bijvoorbeeld 10000 kilometer dan kun je toch gewoon een nieuwe bestellen?

Ik zag dat verschillende belts met verschillende vertandingen rond de 50 euro kosten.

Er is vast binnenkort iemand die met een Cowboy v1 tegenaan loopt sinds deze sinds 2018 op de markt is.

Het zou dan mooi zijn dat dan ook de specificaties (voornamelijkde vertanding en lengte lijkt me van belang) van de belt gedeeld wordt zodat deze te bestellen is. Ik heb deze namelijk nog niet gevonden.

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:29:
Ik heb zelf ook een Cowboy v1 besteld; levertijd vind ik nog steeds de grootste opgave.

Maar ik zag af en toe de zwakkere belt voor de v1 voorbij komen in dit forum, maar wanneer de belt op is na bijvoorbeeld 10000 kilometer dan kun je toch gewoon een nieuwe bestellen?

Ik zag dat verschillende belts met verschillende vertandingen rond de 50 euro kosten.

Er is vast binnenkort iemand die met een Cowboy v1 tegenaan loopt sinds deze sinds 2018 op de markt is.

Het zou dan mooi zijn dat dan ook de specificaties (voornamelijkde vertanding en lengte lijkt me van belang) van de belt gedeeld wordt zodat deze te bestellen is. Ik heb deze namelijk nog niet gevonden.
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Cowboy,m een nieuwe riem kost 30 euro en moet zo'n 10.000 km mee kunnen gaan. Als er wat is dan eerst kijken of er garantie mogelijk is.

Hoewel de riem weinig onderhoud nodig is moet je wel af en toe even de riem controleren en kijken of de spanning nog goed is, staat allemaal in de app.

• litebyte

litebyte

Shigefumi Hino schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:29:

De enige klacht die vrijwel zie/zag is over de riem (veel minder dan de beloofde 10K km) van de eerste twee modellen (dus niet de Gates versie). Die is duidelijk van een mindere kwaliteit dan de Gates. Hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat ze op de (duurdere) Gates riem/systeem zijn overgestapt. De belt voor de eerste 2 versies is eentje gemaakt naar eigen specificaties, je kan deze niet ergens anders nabestellen (bij de gates kan dat dus wel.)

• Shigefumi Hino
litebyte schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:45:
[...]

De enige klacht die vrijwel zie/zag is over de riem (veel minder dan de beloofde 10K km) van de eerste twee modellen (dus niet de Gates versie). Die is duidelijk van een mindere kwaliteit dan de Gates. Hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat ze op de (duurdere) Gates riem/systeem zijn overgestapt. De belt voor de eerste 2 versies is eentje gemaakt naar eigen specificaties, je kan deze niet ergens anders nabestellen (bij de gates kan dat dus wel.)
Dan is het misschien handig zelf alvast maar een paar belts in te kopen en in de kast te leggen. Dat kan nooit kwaad.

Aan de andere kant; 10k rij je ook niet zomaar. Ik rij zelf 4k per jaar waarvan ongeveer 50% op mijn racefiets.

Die 4000 kilometer per jaar kost me al redelijk wat moeite ;-).

[Voor 4% gewijzigd door Shigefumi Hino op 17-03-2021 13:53]

• litebyte

litebyte

Shigefumi Hino schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Dan is het misschien handig zelf alvast maar een paar belts in te kopen en in de kast te leggen. Dat kan nooit kwaad.
Goede tip als je voor de 1ste of 2de gaat.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:29
Is deze fiets geschikt voor woon werk met een afstand van 45km per dag? Of is het echt iets voor in en rondom de stad? Kan de accu op mijn werk laden dus van verminderde ondersteuning bij lage accu capaciteit heb ik geen last. Verder ben ik een racefiets gewend dus een iets sportievere zit ben ik wel gewend. Zo’n v1 voor 990 icm met een fietsplan is best aantrekkelijk.

Edit: Krijg je bij het bestellen meteen een factuur voor het inleveren voor het fietsplan of krijg je dit pas bij levering?

[Voor 58% gewijzigd door schumi1986 op 17-03-2021 16:53]

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:20:
Is deze fiets geschikt voor woon werk met een afstand van 45km per dag? Of is het echt iets voor in en rondom de stad? Kan de accu op mijn werk laden dus van verminderde ondersteuning bij lage accu capaciteit heb ik geen last. Verder ben ik een racefiets gewend dus een iets sportievere zit ben ik wel gewend. Zo’n v1 voor 990 icm met een fietsplan is best aantrekkelijk.

Edit: Krijg je bij het bestellen meteen een factuur voor het inleveren voor het fietsplan of krijg je dit pas bij levering?
Je krijgt inderdaad bij het bestellen meteen een factuur via de e-mail toegestuurd die op de besteldatum staat.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Zelf sinds enkele weken ook een V3 in huis en zit al op mijn tweede batterij. De eerste had een slecht contact en wilde niet meer laden en ook bij de tweede batterij heb ik al opgemerkt dat ik de lader soms een tweede keer moet inpluggen voordat deze met laden begint. Verder heb ik bij alle twee de batterijen opgemerkt dat er een geurtje van verbrande elektronica hangt ter hoogte van die laadpoort 😕 . Al moet ik, in tegenstelling tot anderen blijkbaar, Cowboy daar wel een pluim geven voor de snelheid van verzending van de wisselstukken. De fiets zelf was een circular en ben ik in Brussel moeten gaan afhalen.

En ook over de verhouding van de tandwielen ben ik niet zo zeker. Als je met topsnelheid aan het rijden bent, dan voelt het voor mij te licht aan, je moet dan eigenlijk te snel trappen waardoor je een hogere snelheid moeilijk kunt aanhouden. Ik slaag er ook niet echt in om een snelheid van rond de 18 a 20 te houden op deze fiets. Ik merk wel dat als ik de ondersteuning uitzet de fiest net wel weer zeer zwaar trapt, had voor mij dus misschien beter geweest als de ondersteuning iets minder kon zijn.

En een derde punt van kritiek dat ik heb op de fiets is dat de app op je telefoon de batterij van je telefoon enorm snel doet leeglopen. Je telefoon gebruiken als snelheidsmeter of voor navigatie is een slecht idee. De batterij van mij S9 geeft het na ongeveer een 2tal uur op, en dan zit er in die telefoon niet eens een simkaart. Gaat dus puur om schermgebruik, bluetooth en GPS..

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Philos31

Dat is een hele goede vraag. Dat zul je zelf uit moeten vinden.
Het fijne en minder fijne van de cowboy t.o.v. "normale" elektrische fietsen is dat hij het motorvermogen regelt aan de hand van de kracht die jij op de pedalen zet. Als je meer kracht zet dan geeft de motor ook meer kracht. Daardoor rijdt je heel natuurlijk, en spaar je ook batterij, want als je lekker rustig trapt of lekker op snelheid bent dan hoeft het motortje minder te doen (en jij dus meer)
De Stella Dolce van mijn dochter (fiets met mandje voorop dat hoort) zuigt de 540Wh accu leeg op 60km op de hoogste stand. De Cowboy met zn 360Wh accu doet +/- 70km, daaraan kun je dus wel zien dat de motor van de stella meer ondersteuning geeft.
Ik werk duidelijk meer op mijn cowboy als ik echt doorfiets dan op mijn hele oude Panasonic 24v middenmotor Kalkhoff fiets. En hoewel die kalkhoff voor zijn tijd echt een van de lekkerste fietsen was, ben ik toch echt gelukkiger op mn Cowboy.
Doe in ieder geval een keer een proefrit.

• stutrecht
Vraagje voor de cowboy bezitters. Ik heb vandaag mijn derde batterij ontvangen. Als ik die aansluit, hoor ik een kort knetterend geluid. Daarnaast is de ondersteuning ook veel minder. Ik mis het spreekwoordelijke duwtje in de rug bij optrekken en een hoge brug op fietsen. Zijn er anderen die dat ook herkennen?

Daarnaast heb ik er nog steeds last van dat de voorlamp flikkert en af en toe uitvalt.

[Voor 12% gewijzigd door stutrecht op 17-03-2021 18:23]

• Philos31
Ursus mooi op V1 volgens methode van cowboy.tools

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14

Blokker_1999

Full steam ahead

stutrecht schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:23:
Vraagje voor de cowboy bezitters. Ik heb vandaag mijn derde batterij ontvangen. Als ik die aansluit, hoor ik een kort knetterend geluid. Daarnaast is de ondersteuning ook veel minder. Ik mis het spreekwoordelijke duwtje in de rug bij optrekken en een hoge brug op fietsen. Zijn er anderen die dat ook herkennen?

Daarnaast heb ik er nog steeds last van dat de voorlamp flikkert en af en toe uitvalt.
Ik begin te denken dat het probleem niet de batterij is 8)7

Een knetterend geluid bij inpluggen van de batterij komt mij niet bekend voor. Ik heb 1 keer het gevoel gehad van geen ondersteuning bij het vertrekken, maar dat is bij 1 keer gebleven. Als je een brug op fietst, zie je in de app dan ook de ondersteuning wegvallen? Je zal sowieso minder ondersteuning voelen omdat je een helling oprijdt en die geeft meer weerstand, bij het oprijden van een brug loopt bij mij de snelheid ook even terug om aan de andere kant vlot over de 35 te gaan :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• stin00
  • Niet online
Ehm je hebt de Ursus montageplaat ondersteboven gemonteerd als ik de guide bekijk.. :P

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Ehm je hebt de Ursus montageplaat ondersteboven gemonteerd als ik de guide bekijk.. :P
Dat klopt, ik krijg hem er andersom niet lekker in. Het is sowieso friemellen. Het zit nu even, zodra mijn vrouw weer bij de action is geweest een een bus matzwarte verf meebrengt moet het er toch weer af. Dan kan ik nog een keer kijken.

• stin00
  • Niet online
Nou vandaag werd dus alsnog de Cowboy 3 geleverd. Vriendelijke bezorger en de doos was volledig in tact. Doos open, stuurtje recht, trappers erop etc. en direct kijken of alles werkt.. na alle verhalen bang voor DOA's. Vooralsnog lijk ik mazzel te hebben, de accu werkt goed en laadt ook op. Enige aandachtspuntje is dat het voorwiel wat geluid lijkt te maken, alsof de remschijf wat aanloopt soms.. maar dat vergt nog wat extra onderzoek.

Na een kort testritje direct maar even een Ursus Mooi eronder geschroefd en een simpel AXA slot. Ik merk wel dat de sportieve zit voor mij wat te heftig is met 1m90. Ik heb alvast een verstelbare stuurpen besteld en nieuwe handvatten, maar ik wil ook de remkabels gaan verlengen en het stuur verhogen (Ja, RIP design fiets, ik weet het). Ik had dus beter een VanMoof kunnen bestellen, maar ik wil geen normale ketting, voorwielaandrijving en automatische versnellingen :+ Dus ik ga de Cowboy maar enigszins verbouwen naar m'n zin.

Voor de geinteresseerden, heb zelf de volgende (vrij standaard) dingen besteld:

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging
(Had vanaf 40 euro geen verzendkosten en direct 1 dag later in huis, prima geregeld dus)

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets zich daar ook niet echt voor

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 17-03-2021 21:52]

• Philos31
stin00 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:41:
Nou vandaag werd dus alsnog de Cowboy 3 geleverd. Vriendelijke bezorger en de doos was volledig in tact. Doos open, stuurtje recht, trappers erop etc. en direct kijken of alles werkt.. na alle verhalen bang voor DOA's. Vooralsnog lijk ik mazzel te hebben, de accu werkt goed en laadt ook op. Enige aandachtspuntje is dat het voorwiel wat geluid lijkt te maken, alsof de remschijf wat aanloopt soms.. maar dat vergt nog wat extra onderzoek.

Na een kort testritje direct maar even een Ursus Mooi eronder geschroefd en een simpel AXA slot. Ik merk wel dat de sportieve zit voor mij wat te heftig is met 1m90. Ik heb alvast een verstelbare stuurpen besteld en nieuwe handvatten, maar ik wil ook de remkabels gaan verlengen en het stuur verhogen (Ja, RIP design fiets, ik weet het). Ik had dus beter een VanMoof kunnen bestellen, maar ik wil geen normale ketting, voorwielaandrijving en automatische versnellingen :+ Dus ik ga de Cowboy maar enigszins verbouwen naar m'n zin.

[Afbeelding]

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging
(Had vanaf 40 euro geen verzendkosten en direct 1 dag later in huis, prima geregeld dus)

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets daar zich ook niet echt voor
Die handvatten ga je echt lol van hebben. Die zitten er sinds vandaag bij mij op en dat is zo veel fijner dan de standaard dingen.
Als zadel heb ik een Brooks C17 in zwart. Dat staat het beste. Zodra het zadel een beetje warm is door je zitvlees is het een heerlijk zadel. Alle gel zadels vind ik toch wat minder mooi.

Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.

• Limbeckx

[Afbeelding]

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Nu nog op zoek naar: ander stuur, remkabel verlengsetje en mogelijk een zachter zadel (Aliexpress?). Mocht iemand nog tips hebben, graag :D Vooral met betrekking tot het stuur verhogen.. heb het gevoel dat ik het stuur nooit hoog genoeg ga krijgen, wellicht leent deze fiets zich daar ook niet echt voor
Kun je een foto maken van hoe de ursus backplate en de kabels die daar zitten op elkaar aansluiten?

• schumi1986

Net besteld :) 990 lijkt mij een zeer schappelijke prijs en mocht de fiets nou echt tegenvallen kan ik hem binnen 30 dagen terug sturen.

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:15:
[...]

Net besteld :) 990 lijkt mij een zeer schappelijke prijs en mocht de fiets nou echt tegenvallen kan ik hem binnen 30 dagen terug sturen.
Leuk; ben benieuwd wanneer je hem binnen krijgt.

Heb je nog accessoires besteld?

Ik heb zelf op 9 maart de Comboy v1 besteld met de volgende accessoires:
- Ursus Mooi standaard.
- SKS Edge spatborden.
- Ergotec Riser bar.

Deze laatste heb ik besteld omdat ik bij de test rit merkte dat ik het standaard stuur niet breed genoeg vond. Bovendien is 3cm meer hoogte ook niet onwenselijk.

Nu snap ik wel waarom het stuur niet zo breed is in verband met dat het een stadsfiets is maar ik zie mezelf voorlopig niet in Parijs tussen de auto's heen manoeuvreren.

• Shigefumi Hino

[Afbeelding]

Urusus plaat
Ursus Mooi
Axa XXL ringslot
Axa flex bevestiging

Ergon handvatten
Ritchey stuurpen

Mooie fiets; staat mooi zo op de stand. Maar wow, wat valt die backplate op; die moet echt zwart gespoten worden!

Ik had zelf voor wat betreft het stuur gekeken op Ergotec.de hier kun je alle maten en soorten vinden. Volgens mij hoef je enkel te letten op de dikte van de bevestiging en de kabel lengtes die je nu hebt.

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:18:
[...]

- Ergotec Riser bar.

Bijgevoegd quote van mijzelf:
Niet om vervelend te doen, maar dat gaat niet passen. (V1) Je zult dan echt je remleiding moeten verlengen.
De remkabel (vooral van de voorrem) is zeer kort.
De Ritchey Adjustable Stem past net, maar voor dit stuur heb je echt verlengde kabel nodig.
Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.

[Voor 42% gewijzigd door Philos31 op 18-03-2021 09:27]

• Shigefumi Hino
Philos31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:23:
[...]

Niet om vervelend te doen, maar dat gaat niet passen. Je zult dan echt je remleiding moeten verlengen.
De remkabel (vooral van de voorrem) is zeer kort.
De Ritchey Adjustable Stem past net, maar voor dit stuur heb je echt verlngde kabel nodig.
Okee, dan moet ik daar inderdaad rekening mee houden.

• schumi1986
Shigefumi Hino schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Leuk; ben benieuwd wanneer je hem binnen krijgt.

Heb je nog accessoires besteld?

Ik heb zelf op 9 maart de Comboy v1 besteld met de volgende accessoires:
- Ursus Mooi standaard.
- SKS Edge spatborden.
- Ergotec Riser bar.

Deze laatste heb ik besteld omdat ik bij de test rit merkte dat ik het standaard stuur niet breed genoeg vond. Bovendien is 3cm meer hoogte ook niet onwenselijk.

Nu snap ik wel waarom het stuur niet zo breed is in verband met dat het een stadsfiets is maar ik zie mezelf voorlopig niet in Parijs tussen de auto's heen manoeuvreren.
Ik heb nog geen accessoires bijbesteld, zag dat de leverdatum op 28mei staat dus kan ik mooi even dit topic doorlezen wat voor accessoires voor mij nodig zijn :)

Staat jou leverdatum ook op 28mei?

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb nog geen accessoires bijbesteld, zag dat de leverdatum op 28mei staat dus kan ik mooi even dit topic doorlezen wat voor accessoires voor mij nodig zijn :)

Staat jou leverdatum ook op 28mei?
Mijn leverdatum staat op 29 mei.

Geduld is een schone zaak. O-)

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Kun je een foto maken van hoe de ursus backplate en de kabels die daar zitten op elkaar aansluiten?
Dat kan ik morgen of zaterdag wel even voor je doen! Ik verwacht dan namelijk een andere stuurpen + stuur + handvatten te ontvangen & monteren, dus kan dan mooi even wat extra foto's schieten voor je. De standaard monteren was wel wat gepriegel omdat je erg weinig ruimte hebt daar, een dikke ringsleutel 17 erop krijgen is geen pretje.
Shigefumi Hino schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Mooie fiets; staat mooi zo op de stand. Maar wow, wat valt die backplate op; die moet echt zwart gespoten worden!
Zeer tevreden met de stand, maar de backplate valt inderdaad nogal op door het contrast met al het mat zwarte.. moet maar even opzoek naar een spuitbus met matzwarte verf. Gaan we regelen :D
Shigefumi Hino schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Mijn leverdatum staat op 29 mei.

Geduld is een schone zaak. O-)
Dat geduld had ik niet helaas.. :+

[Voor 10% gewijzigd door stin00 op 18-03-2021 11:08]

• Daan2020
Blokker_1999 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:28:
Zelf sinds enkele weken ook een V3 in huis en zit al op mijn tweede batterij. De eerste had een slecht contact en wilde niet meer laden en ook bij de tweede batterij heb ik al opgemerkt dat ik de lader soms een tweede keer moet inpluggen voordat deze met laden begint. Verder heb ik bij alle twee de batterijen opgemerkt dat er een geurtje van verbrande elektronica hangt ter hoogte van die laadpoort 😕 . Al moet ik, in tegenstelling tot anderen blijkbaar, Cowboy daar wel een pluim geven voor de snelheid van verzending van de wisselstukken. De fiets zelf was een circular en ben ik in Brussel moeten gaan afhalen.

En ook over de verhouding van de tandwielen ben ik niet zo zeker. Als je met topsnelheid aan het rijden bent, dan voelt het voor mij te licht aan, je moet dan eigenlijk te snel trappen waardoor je een hogere snelheid moeilijk kunt aanhouden. Ik slaag er ook niet echt in om een snelheid van rond de 18 a 20 te houden op deze fiets. Ik merk wel dat als ik de ondersteuning uitzet de fiest net wel weer zeer zwaar trapt, had voor mij dus misschien beter geweest als de ondersteuning iets minder kon zijn.

En een derde punt van kritiek dat ik heb op de fiets is dat de app op je telefoon de batterij van je telefoon enorm snel doet leeglopen. Je telefoon gebruiken als snelheidsmeter of voor navigatie is een slecht idee. De batterij van mij S9 geeft het na ongeveer een 2tal uur op, en dan zit er in die telefoon niet eens een simkaart. Gaat dus puur om schermgebruik, bluetooth en GPS..
Dat tweede punt is heel essentieel. Het verzet van Cowboy 3 is idd lichter gemaakt, maar zorgt er ook voor dat je op snelheid als een soort hamster in een looprad gaat trappen. Conclusie: voor lange ritten op topsnelheid is deze fiets niet geschikt.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Dat tweede punt is heel essentieel. Het verzet van Cowboy 3 is idd lichter gemaakt, maar zorgt er ook voor dat je op snelheid als een soort hamster in een looprad gaat trappen. Conclusie: voor lange ritten op topsnelheid is deze fiets niet geschikt.
Hoe hard ga je dan als je op comfortabel tempo trapt?

• stin00
  • Niet online
Uitbreiding van het lijstje 'veelgevraagde spullen en waar goedkoop/handig te bestellen':

Urusus plaat (6,80)
Ursus Mooi (10,30)
Axa XXL ringslot (25,50 alternatieve verkoper 19,45 )
Axa flex bevestiging (6,70)
= Vanaf 40 euro geen verzendkosten in NL, direct 1 dag later in huis.

Axa vouwslot 1000/105 (56,94, 56,90 alternatief)
Ergotec Stuurpen Octopus 2 (35,91)
Elvedes remkabel verlengset (14.95
Tektro Leiding Verlenger (10,95)
El cheapo remmenreiniger meebestellen aangezien Action maar half open is (2,75)
= Gratis verzenden in NL vanaf 50 euro

Ergotec City Cruiser 31.8 Stadsfiets stuur (25)
Ergon GA3 handvatten (30, bij Amazon 28,80)
= Vanaf 50 euro gratis verzending NL

FLECTR zwarte velg reflectoren (€27.80 voor 2 velgen, ex verz)

[Voor 7% gewijzigd door stin00 op 18-03-2021 16:04]

• stin00
  • Niet online
Ik heb net nog even een stukje gefietst. Als ik fiets dan voelt het trappen niet helemaal 'smooth' aan, het voelt een beetje alsof ik de tandwiel vertandingen 'voel' als het ware. Lastig uit te leggen.. een beetje een onprettig trappergevoel alsof je ketting wat te slap is of de tandwielen/lagers niet helemaal in orde zijn. Hoe is dit bij jullie? Voelt het trappen bij jullie wel gladjes aan?
Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee