Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itWFgmBwvvgiDgw5JJCTPS_EpbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUv0lJksV284QNYOeivrz7BE.jpg?f=fotoalbum_large

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-10-2021
Philos31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:22:
[Afbeelding]

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.
[YouTube: Unboxing The HORNIT dB140 - World's Loudest Bicycle Horn - BikemanforU]
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd!

Je linker remkabel trekt de +/- 10cm stem verhoging echt net ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:42
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Die is gewoon nog tekort zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Ja, mooi vind ik het niet, maar het stuur hoeft niet hoger, de remhandel staat precies goed en (hoewel het heel strak lijkt) staat er net geen spanning op dus vind ik het prima zo. Als ik ga verlengen dan zit er weer zo'n stukje tussen en hoewel ik dat natuurlijk zo dicht mogelijk bij de handel zou doen vind ik dat ook niet echt mooi.
Ik heb de spullen in huis, heb er over nagedacht maar laat het eventjes zo voor het moment.

Maar dit geeft wel aan hoe kort de kabel (voor de voorrem) is op de V1+

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Philos31 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Ja, mooi vind ik het niet, maar het stuur hoeft niet hoger, de remhandel staat precies goed en (hoewel het heel strak lijkt) staat er net geen spanning op dus vind ik het prima zo. Als ik ga verlengen dan zit er weer zo'n stukje tussen en hoewel ik dat natuurlijk zo dicht mogelijk bij de handel zou doen vind ik dat ook niet echt mooi.
Ik heb de spullen in huis, heb er over nagedacht maar laat het eventjes zo voor het moment.

Maar dit geeft wel aan hoe kort de kabel (voor de voorrem) is op de V1+
Ik vind het niet misstaan, hoor.

Ik lette daar even op omdat ik zelf het ErgoTec stuur besteld heb voor de v1.

Het originele stuur is 540mm breed het ErgoTec stuur 680mm, dit is dus 140mm breder is 7cm aan beide kanten; dus misschien... Heel misschien kan ik dit stuur ook net plaatsen zonder de remkabel te verlengen.

Daar ging het me even om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Ik vind het niet misstaan, hoor.

Ik lette daar even op omdat ik zelf het ErgoTec stuur besteld heb voor de v1.

Het originele stuur is 540mm breed het ErgoTec stuur 680mm, dit is dus 140mm breder is 7cm aan beide kanten; dus misschien... Heel misschien kan ik dit stuur ook net plaatsen zonder de remkabel te verlengen.

Daar ging het me even om.
Reken er maar niet op, ik heb het ErgoTec stuurtje even ter vergelijking erbij gepakt, daar moet echt een behoorlijk stukje kabel bij, zowel voorrem als achterrem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX6mWsHINsYW49rhUt5_iSW52VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilzlT0WxBzw2DR8ZfZ27GqP7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7qDWTs_yW5S00QvpmmaQP1Z-3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvvML3K9C20appGhQOvDJra7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gReN8D687rmb7Zha4D7N3T3cb-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioG9yXFOLCNF8RGuKUCSigsE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3ThLn4bNBblJGeIWaRk1xBQhwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ccCbPorIyFXwwvXBqeu5XlD.jpg?f=fotoalbum_large

Is op zich niet zo moeilijk, maar wel weer een klusje. Knoeien met olie als je niet oppast enzo. Mocht je je leiding niet ontlucht krijgen dan moet je je hele systeem "bleeden" en het is allemaal wel te doen maar... het blijft gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 19-03-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Philos31 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Reken er maar niet op, ik heb het ErgoTec stuurtje even ter vergelijking erbij gepakt, daar moet echt een behoorlijk stukje kabel bij, zowel voorrem als achterrem.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is op zich niet zo moeilijk, maar wel weer een klusje. Knoeien met olie als je niet oppast enzo. Mocht je je leiding niet ontlucht krijgen dan moet je je hele systeem "bleeden" en het is allemaal wel te doen maar... het blijft gedoe.
Kijk dan is 7cm inderdaad wel weer veel ;-). Dat is gewoon moeilijk in te schatten zonder foto's; bedankt hier dan ook voor. ErgoTek zal inderdaad niet lukken zonder kabels te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Wel mooi stuurtje trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Kun je een foto maken van hoe de ursus backplate en de kabels die daar zitten op elkaar aansluiten?
Hier de foto's van de backplate en standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDQMqqlULkZhq6rGRZwsJVXfvrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRusO5qVaIWHt6XeRGaPlGJe.jpg?f=fotoalbum_large
Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j1f98QOH9ObEfPGUiWG8gONlKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZX6pCRaZOrQGtG578snibHP.jpg?f=fotoalbum_large
De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjMe0SswkM4rvbBy3S61MMeTa0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTeBo5Pu39osHcNTa5CEbHnc.jpg?f=fotoalbum_large

De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding :+ Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4er7CXYfCKK6nTnX86zipIrryY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jer5d4FnmZP0eVx4EqawxNuV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpbnv8ma-i_NPweSo1jPI8CUufU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv3kfc1UNe8eovF7X9U2FyTi.jpg?f=fotoalbum_large

Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1qaAoSZX6WY_uLNJYuv3uR4-JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srkGbhYkjG0w7DmYaMuMD8lD.jpg?f=fotoalbum_large

De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVAqbJSdwmGaO6mgtAgZPuOQSqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YdgUQLlrFo60N0HqDkKV8j2.jpg?f=fotoalbum_large

De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CsiaPIuWuVhKhuYjcaB-JL-u1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgL7AFouZMv8HTCJxsn035kz.jpg?f=fotoalbum_large
Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond

Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.

Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount

Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld 8)7 Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.

Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 21-03-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou die bel niet kopen, hij is inderdaad fragiel, maar het geluid is gewoon niet zo hard. Je moet dus sowieso remmen, en laat bellen want anders horen ze je niet. Ik heb hem er weer afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
stin00 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Hier de foto's van de backplate en standaard:

[Afbeelding]
Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren

[Afbeelding]
De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug

[Afbeelding]

De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding :+ Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..

[Afbeelding]

Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.

[Afbeelding]

Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.

[Afbeelding]

De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.

[Afbeelding]

De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.

[Afbeelding]
Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond

Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.

Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount

Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld 8)7 Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.

Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.
Die stuurpen heb ik andersom gedaan
..dan kijkt die ritchey logo naar beneden.Wil ook niet allerlei logo's hebben, die lelijke yin yang tekens of wat het ook is aan de zijkant van de handvatten wil ik eigenlijk ook weg hebben, maar ja.

Je hebt hem mooi opgepimpt maar vind het stuur alleen niet zo mooi vergeleken met zn eigen strakke stuur..en het zadel staat ook vrij hoog..ben je langer dan 1.90?

Boeit allemaal verder niet natuurlijk hoe die eruit ziet zolang je er gewoon lekker op zit en fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:24:
[...]
Die stuurpen heb ik andersom gedaan
..dan kijkt die ritchey logo naar beneden.

Je hebt hem mooi opgepimpt maar vind het stuur alleen niet zo mooi vergeleken met zn eigen strakke stuur..en het zadel staat ook vrij hoog..ben je langer dan 1.90?

Boeit allemaal verder niet natuurlijk hoe die eruit ziet zolang je er gewoon lekker op zit en fietst.
Het stuur doet inderaad wel afbreuk aan het strakke, sportieve uiterlijk. Ben er ook nog niet 100% over uit of ik het stuur ga houden, al fietst het wel erg comfortabel.. dus even zien nog. Toevallig ben ik exact 1.90 met lange benen dus vandaar het gigantisch hoge zadel.. :+ Als alternatief stuur overweeg ik een iets smallere en minder gecurvde Ergotec variant met zwarte logo's
Daan2020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:24:
Wil ook niet allerlei logo's hebben, die lelijke yin yang tekens of wat het ook is aan de zijkant van de handvatten wil ik eigenlijk ook weg hebben, maar ja.
Ja afschuwelijk lelijk wit logo, daar wil ik deze week wat aan gaan doen :D

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 22-03-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
Ik zou vorige week door cowboy worden gebeld i.v.m. de problemen met mijn fiets maar dat was helaas niet gebeurd. Vrijdag hadden ze toegezegd mij vandaag te bellen maar krijg ik nu een berichtje dat ze niet gaan bellen maar een e-mail gaan sturen.

Wel veel gedoe met ze. Ik ben benieuwd waar ze vandaag mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zojuist even gechat om te achterhalen welke kleur Cowboy gebruikt voor hun fietsen. Chat persoon gaf aan dat er geen naam voor deze kleur is en er tevens geen RAL code is gecommuniceerd vanuit de fabrikant.. prachtig geloofwaardig verhaal. Zo op het oog lijkt de accu RAL 9005 (gitzwart) en het frame op een matte RAL 9017 (verkeerszwart) of RAL 9011 (grafietzwart). Iemand hier toevallig enig idee?

@Philos31 Welke spuitbus verf / RAL heb jij gebruikt voor je Ursus backplate? Hoe hoe lijkt deze kleur vergeleken met het frame en/of de accu?

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 22-03-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
@Philos31 Welke spuitbus verf / RAL heb jij gebruikt voor je Ursus backplate? Hoe hoe lijkt deze kleur vergeleken met het frame en/of de accu?
Mat zwart van de action:
https://www.action.com/nl-nl/p/spectrum-matte-spuitverf-4/

Ontzettende prutverf, alsof je water aan metaal probeert te laten plakken. Maar wel lekker goedkoop.
De kleur komt ongeveer overreen met de kleur van het originele stuur. Dus niet mat antraciet, maar mat zwart, staat heet goed op de backplate (hoewel hij eigenlijk nog een laagje zou moeten, komt wel)
Ik zou voor andere onderdelen die meer in het zicht zitten een betere verf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:40

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Blokker_1999 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:28:
Zelf sinds enkele weken ook een V3 in huis en zit al op mijn tweede batterij. De eerste had een slecht contact en wilde niet meer laden en ook bij de tweede batterij heb ik al opgemerkt dat ik de lader soms een tweede keer moet inpluggen voordat deze met laden begint. Verder heb ik bij alle twee de batterijen opgemerkt dat er een geurtje van verbrande elektronica hangt ter hoogte van die laadpoort 😕 . Al moet ik, in tegenstelling tot anderen blijkbaar, Cowboy daar wel een pluim geven voor de snelheid van verzending van de wisselstukken. De fiets zelf was een circular en ben ik in Brussel moeten gaan afhalen.

En ook over de verhouding van de tandwielen ben ik niet zo zeker. Als je met topsnelheid aan het rijden bent, dan voelt het voor mij te licht aan, je moet dan eigenlijk te snel trappen waardoor je een hogere snelheid moeilijk kunt aanhouden. Ik slaag er ook niet echt in om een snelheid van rond de 18 a 20 te houden op deze fiets. Ik merk wel dat als ik de ondersteuning uitzet de fiest net wel weer zeer zwaar trapt, had voor mij dus misschien beter geweest als de ondersteuning iets minder kon zijn.

En een derde punt van kritiek dat ik heb op de fiets is dat de app op je telefoon de batterij van je telefoon enorm snel doet leeglopen. Je telefoon gebruiken als snelheidsmeter of voor navigatie is een slecht idee. De batterij van mij S9 geeft het na ongeveer een 2tal uur op, en dan zit er in die telefoon niet eens een simkaart. Gaat dus puur om schermgebruik, bluetooth en GPS..
Dank voor de review. mijn zoon wil dolgraag deze fiets voor in de stad. Maar dat gebruik van telefoon en vooral ook dat oplaadgeurtje schrikt wel enigszins af. Hoe is de levertijd?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Wat ik ook niet snap is waarom hij de 18/20 niet weet te houden, er zit toch een krachtsensor in? Dan is het toch een kwestie van minder kracht zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:29

Blokker_1999

Full steam ahead

litebyte schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:33:
[...]

Dank voor de review. mijn zoon wil dolgraag deze fiets voor in de stad. Maar dat gebruik van telefoon en vooral ook dat oplaadgeurtje schrikt wel enigszins af. Hoe is de levertijd?
In de basis moet je de telefoon niet gebruiken als je niet wenst, alleen om te ontgrendelen/vergrendelen. Tijdens het rijden zie je er je snelheid op, eventueel navigatie en kan je lichten/trapondersteuning aan en uit zetten.

Over levertijd kan ik niet veel zeggen. Ik had een circularbgekocht. Dat zijn, in geval van de v2 en v3 geretourneerde fietsen. Die hebben ze dus gewoon in stock.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

jodeltje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:51:
Wat ik ook niet snap is waarom hij de 18/20 niet weet te houden, er zit toch een krachtsensor in? Dan is het toch een kwestie van minder kracht zetten?
Hij trapt zo licht dat mijn benen de juiste kracht niet kunnen vinden. Zeker niet als ik de sportievere houding aan neem met handen op het stuur. Als ik het stuur loslaat en rechtop ga zitten lukt het me beter om dat tempo te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Mijn cowboy avontuur is ten einde. Cowboy wilde de fiets omruilen waarbij ik aangaf dat ik graag wilde dat de fiets voor verzending werd gecontroleerd, deze niet met last minute koeriers werd verzonden (o.a. omdat de bezorger zich niet aan de covid-19 maatregelen hield) en dat ik een vorm van compensatie wilde wegens de leveringsproblemen, twee kapotte batterijen, fiets die niet goed werkt en het feit dat ik o.a. nieuwe mounts voor mijn sloten moet kopen.

Als reactie kreeg ik alleen dat de fiets door dezelfde koerier wordt bezorgd.

De communicatie via de chat vind ik erg slecht lopen. Afspraken komen ze ook niet na dus ik vind het qua uiterlijk een prachtige fiets maar ik ben er helaas wel klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
litebyte schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:33:
[...]
Mijn 3 werd in een week geleverd. De Circular 1 heeft een levertijd tot 10 weken volgens de site. Van wat ik heb vernomen is de levertijd in mei. De circular 2 en 3 zijn inderdaad alleen op te halen en komen vrij regelmatig per 1 of 2 weer op voorraad. Mijn fiets heeft gelukkig geen raar oplaadgeurtje. Vergeet bij de 3 niet om een referral code van iemand hier te vragen voor gratis spatborden.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Hij trapt zo licht dat mijn benen de juiste kracht niet kunnen vinden. Zeker niet als ik de sportievere houding aan neem met handen op het stuur. Als ik het stuur loslaat en rechtop ga zitten lukt het me beter om dat tempo te houden.
Dat is wel interessant, ik fiets regelmatig naast m'n vriendin die geen e-bike heeft en fiets dan steady tussen de 10 en 20 km/h. Heb je wellicht enorm gespierde benen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

stin00 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Mijn 3 werd in een week geleverd. De Circular 1 heeft een levertijd tot 10 weken volgens de site. Van wat ik heb vernomen is de levertijd in mei. De circular 2 en 3 zijn inderdaad alleen op te halen en komen vrij regelmatig per 1 of 2 weer op voorraad. Mijn fiets heeft gelukkig geen raar oplaadgeurtje. Vergeet bij de 3 niet om een referral code van iemand hier te vragen voor gratis spatborden.

[...]

Dat is wel interessant, ik fiets regelmatig naast m'n vriendin die geen e-bike heeft en fiets dan steady tussen de 10 en 20 km/h. Heb je wellicht enorm gespierde benen? :+
Dank allen. Is het misschien mogelijk om een ander ketting.... (riemblad) te plaatsen voor een groter verzet?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
litebyte schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:04:
[...]
Dank allen. Is het misschien mogelijk om een ander ketting.... (riemblad) te plaatsen voor een groter verzet?
Je kan een andere riem, voor- en achtertandwiel kopen. Gaat aardig wat kosten en je hebt er ook wel wat gereedschap (riem spanningsmeter etc.) en kennis voor nodig. Voor een gates oplossing ben je zo 200 - 300 euro kwijt aan onderdelen, maar misschien dat het via Aliexpress goedkoper kan. Er is nu een redelijk goede balans tussen makkelijk kunnen optrekken en nog prettig trappen bij 25 km/h, al is het vanaf 30 wel te hard trappen. Heb ook geen idee hoe de trapondersteuning en/of krachtsensor rekening houden met een groter verzet, de Cowboy software is immers geoptimaliseerd voor de huidige specs van de fiets. Kortom dit moet je niet willen denk ik.. als je een groter verzet wil dan moet je een andere, niet single-speed fiets kopen a la de VanMoof S3, die schakelt automatisch voor je met 4 versnellingen.

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 23-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Eigenlijk niet, het was zelfs jaren geleden dat ik nog op een fiets gereden had toen ik voor het eerst op de cowboy kroop. Maar ik slaag er gewoon niet in van rustig op een constante snelheid rond te trappen, mijn benen willen blijkbaar wat meer weerstand voelen om te zeggen: nu is het goed. En dat vind je pas als je bij 25km/h aankomt en de ondersteuning verminderd. Ik denk dus dat ik zelf gelukkiger zou zijn geweest met een V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:30
[...]

[...]

Thanks, n.a.v. je bericht even gekeken, was weer een circular 3 op voorraad. Vrijdag naar Brussel om op te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kleine update. Ik wilde de lelijke Ergotec logo's van het sturen halen met pure Aceton, maar dat haalde niks uit. Geprobeerd eraf te schuren maar dan kwam direct de zilveren kleur eronder vandaan.. stuur verneukt :P

Naja dan maar met een busje Motip Mat Verkeerszwart het hele stuur spuiten.. stond niet op de planning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpbnv8ma-i_NPweSo1jPI8CUufU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv3kfc1UNe8eovF7X9U2FyTi.jpg?f=fotoalbum_large
Lelijke logo's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZgQMsfzn7HPEIpDRw1ChJdUHEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1uwHMpb85TiWO3Be9726GbB.jpg?f=fotoalbum_large
Ennnn weg zijn ze, paar laagjes verf over het stuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzK7apsDl3pmrsINNOLTNcutVTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5TmoxmXRmEUVrDiuEWIjqUS.jpg?f=fotoalbum_large
Wat wel op de planning stond: ursus backplate zwart.

Nu moet eigenlijk de Ritchey stuurpen ook nog overgespoten worden vanwege de lompe logo's... en de Ursus Mooi stander bijwerken en de doppen van de handvatten ook zwart... blijf wel bezig zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:05
Ziet er fraai uit! Ik heb de Ritchey stuurpen en dank dat ik ook maar eens ga schuren en spuiten want die dikke witte letters irriteren mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

*knip* Aangezien die genoemde app het mogelijk maakt de begrenzer te omzeilen, is deze bespreken niet toegestaan.*knip*

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2021 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
Ben inmiddels helemaal gewend aan mn cowboy.

De straten zijn zo verzadigd met van moofs dat de cowboy met zn strakke uiterlijk meteen opvalt. Menig fietser of passant kijkt ernaar, waarschijnlijk gissend of het nou een ebike is of niet.

Prachtig ontwerp, mag ook wel gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:17:
Ziet er fraai uit! Ik heb de Ritchey stuurpen en dank dat ik ook maar eens ga schuren en spuiten want die dikke witte letters irriteren mij :D
Je kan natuurlijk gaan voor de pro manier, dus:
schuren P240 -> ontvetten -> primer -> schuren P400 -> 3 lagen zwarte lak --> blanke (transparante) lak.

Ik ben voor de luie manier gegaan en heb alleen onvet + paar lagen zwarte lak erop gespoten. Wel even goed alle schroefgaten bedekken en kies een enigszins respectabel merk. Ik gebruik zelf graag Motip omdat het betaalbaar is maar toch altijd goede resultaten geeft. De kleur verkeerszwart is trouwens RAL9017 en vergeleken met het frame wel aardig wat tinten zwarter. Denk dat RAL9011 en RAL9004 het dichtsbij de grijs-zwarte tint van het frame komt. Misschien zelfs wel RAL7021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrGsDKtUbepgkQvzPYTvwfRxcx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2MyvIfdynIiPTASp7KWdG6j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gnXg-PTYAkNRRS379yNnXA-N3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm93YpyKJAtGX78cOxXTBaCp.jpg?f=fotoalbum_large
Beetje wazige foto, maar voor het idee

Naja genoeg gepost over m'n verf project nu :) Ik ga even bedenken hoe ik de handvatdoppen van wit naar zwart krijg.

*knip* weg, bespreken niet-toegestane app *knip*

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Er loert een Cowboy 4 om de hoek als ik Reddit mag geloven: https://www.reddit.com/r/...l/new_cowboy_4_man_women/

Ben benieuwd wanneer/welke prijs/welke nieuwe features. Er lijkt een vrouwen model aan te komen, een geintegreerde smartphone houder, een nieuwe voorvork en een bagagedrager. Verder is er nog niks over te vinden, dus mogelijk duurt het nog een hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Honeymoon over I guess. Circular v2 bied geen ondersteuning meer tijdens het fietsen. Fiets gaan wel aan en is bereikbaar met de app. Contact opgenomen met support en die geven aan dat ze het doorsturen naar een technische collega. Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Limbeckx schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:34:
Honeymoon over I guess. Circular v2 bied geen ondersteuning meer tijdens het fietsen. Fiets gaan wel aan en is bereikbaar met de app. Contact opgenomen met support en die geven aan dat ze het doorsturen naar een technische collega. Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost.
Dat is niet fijn!

Ik ben ook benieuwd hoe dit opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwTV1FPhhF8mOiIt3l4T4LsxsAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UjMzrWMNDJapy996pxKI345Y.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe kleuren? V4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Vandaag mn v3 opgehaald, echt heel chille fiets. Morgen ff standaard en slot monteren.

Voor de anderen, vanaf volgende week gaan ze circular bikes ook shippen, dan hoef je dus niet meer naar brussel.

Mocht je telefoon leeg zijn....accu eruit, erin, eruit en erin. Dan gaat je bike ook aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
denuz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:29:
Vandaag mn v3 opgehaald, echt heel chille fiets. Morgen ff standaard en slot monteren.

Voor de anderen, vanaf volgende week gaan ze circular bikes ook shippen, dan hoef je dus niet meer naar brussel.

Mocht je telefoon leeg zijn....accu eruit, erin, eruit en erin. Dan gaat je bike ook aan :).
Verdorie en ik wilde een snel geleverde Circular.. op het verkeerde moment m'n 3 gekocht. Misschien mag ik nog ruilen binnen de 30 dagen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Dat is niet fijn!

Ik ben ook benieuwd hoe dit opgelost word.
Gister via support het advies gekregen om de batterij even helemaal op te laten. Volgens hen zou dat het probleem moeten oplossen. Was enigzins sceptisch maar vanochtend bleek dat inderdaad het probleem op te lossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
*knip*onnodige en seksistische opmerking*knip*

Ze moeten de batterij eens groter maken en iets van een boost button regelen, ingebouwde smartphonehouder noem ik nou niet echt een verbetering.

[ Voor 71% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020

Het stomme van die accu in en uit om op te starten is alleen wel dat de lichten dan ook aan gaan en aan blijven.Als je overdag uit gemak die methode wilt gebruiken, moet je dus alsnog telkens je telefoon erbij pakken om via de app de lichten uit te zetten. Jammer dat ze daar ook niet iets op verzonnen hebben, nu blijft het nog steeds een gedoetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Daan2020 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Het stomme van die accu in en uit om op te starten is alleen wel dat de lichten dan ook aan gaan en aan blijven.Als je overdag uit gemak die methode wilt gebruiken, moet je dus alsnog telkens je telefoon erbij pakken om via de app de lichten uit te zetten. Jammer dat ze daar ook niet iets op verzonnen hebben, nu blijft het nog steeds een gedoetje.
Tja toch wel beter om wat verlichting aan te hebben bij het rijden met redelijk hoge snelheden dan ben je toch wat beter zichtbaar en zoveel van de accu zullen die 2 lampjes niet verbruiken.

Vorige week een cowboy c1+ besteld met verzenddatum 28/5. Indien je nu besteld zit je denk ik in dezelfde batch want de levertijd op de website wordt elke week een weekje korter, nu nog maar 9 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:20:
*knip*

Ze moeten de batterij eens groter maken en iets van een boost button regelen, ingebouwde smartphonehouder noem ik nou niet echt een verbetering.
Ik zou eerst even alle details afwachten.. er zijn slechts wat renders getoond en verder is de inhoudelijke info nihil.
Het is natuurlijk wel bekend dat de Cowboy voor 99% met een smartphone gemaakt is. De accu in en uit is vooral bedoeld voor als je geen telefoon op zak hebt of je telefoon accu leeg is. Ik heb overigens nog nooit de behoefte gehad om m'n lichten uit te zetten, maar dat zal per persoon wel verschillen. Ik vergelijk het een beetje met een auto waarvan ik de lichten ook altijd aan heb. Hoe meer zichtbaar je bent hoe beter.

Laatst heb ik trouwens de accu leeg gereden. De ondersteuning valt dan weg, maar het voor- en achterlicht valt dan ook uit. Dit vind ik wel serieus een designfout op veiligheid, ze zouden wat vermogen moeten reserveren om de lichten nog in ieder geval X km aan te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 28-03-2021 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Daan2020 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:20:
[mbr]*knip*onnodige en seksistische opmerking*knip*[/]

Ik zie echt geen noodzaak aan een boost button zoals bij een Vanmoof. Met de ondersteuning kan je al zeer snel goed versnelle naar 25km/h, daarnaast begrijp ik dat vele mensen de boostknop misbruiken om sneller te kunnen gaan dan wettelijk is toegestaan of om de fiets zichzelf te laten voortrekken zonder dat je meetrapt. Tsjah, als dat je doel is, waarom koop je dan geen speedpedelec?

Ik ben zelf net zeer tevreden met hoe basic deze fiets werkt. UInlocken en je moet je nergens meer iets van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daan2020 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Dat lijkt me de beste oplossing, mocht je 's avonds je telefoon niet hebben/leeg zijn, dan fiets je toch altijd met licht. en qua stroom verbruik lijkt me het niet echt een probleem. :) En standaard daglicht verlichting.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
Net als in Het grote elektrische fietsen topic deel 3 heel duidelijk al gemeld is, zijn tips gericht op het uitzetten van de wettelijk verplichte snelheidsbegrenzer op e-bikes niet toegestaan op het forum.

[ Voor 119% gewijzigd door deepbass909 op 28-03-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mag niet besproken worden hier.

Ik zelf heb eerlijk gezegd niet heel erg veel behoefte om sneller te gaan. Als de motor werkt, ga het prima snel en je moet toch heel regelmatig remmen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
*knip*Ook dit valt onder de zaken die we niet willen zien hier.*knip*

[ Voor 129% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Volgens mij heeft de Cowboy zowel een kracht- als rotatiesensor.
Het zou me als bezitter (ben ik (nog) niet) werkelijk worst wezen wat de vanmoof doet. De fietsen zijn totaal niet met elkaar vergelijkbaar met die uitzondering dat allerlei influencers en product plug sites zoals Bright vanuit ' zoveel mogelijk clicks' oogpunt ze tegenover elkaar zetten en idiote vrergelijkingen gaan maken met Tesla of Apple.

Cowboy...ik denk dat de nononsence Ampler Curt of de Amsterdam+ van Lekker Bikes als vergelijkbare fiets kan worden gezien.

[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb welgeteld één keer het zadel lager gezet en daarna weer hoger, weg lak.. dat is wel aardig genante kwaliteit lak 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDaEjy5CZJViT0RbSXkPJ8dPsN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv9qyakHQyf5BfWvyaJ9ivdz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
litebyte schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Volgens mij heeft de Cowboy zowel een kracht- als rotatiesensor.
Het zou me als bezitter (ben ik (nog) niet) werkelijk worst wezen wat de vanmoof doet. De fietsen zijn totaal niet met elkaar vergelijkbaar met die uitzondering dat allerlei influencers en product plug sites zoals Bright vanuit ' zoveel mogelijk clicks' oogpunt ze tegenover elkaar zetten en idiote vrergelijkingen gaan maken met Tesla of Apple.

Cowboy...ik denk dat de nononsence Ampler Curt of de Amsterdam+ van Lekker Bikes als vergelijkbare fiets kan worden gezien.
Cowboy heeft alleen een krachtsensor.

Niet met van Moof te vergelijken klopt niet hoor. Het zijn de twee 'hipste' fietsen op dit moment.

Amsterdam lekker bikes is een of ander vaag aftreksel en Ampler Curt is idd mooi, maar valt ook in een andere prijscategorie.

Weet niet of je in A'dam woont maar hier kun je niet om van Moof heen. En niet onterecht natuurlijk, het blijft een mooie fiets waar je heerlijk rechtop op kan zitten en vooruit scheuren. Hun fietsen hebben ook weer hun eigen kuren weliswaar, maar om ze nou daarom weg te strepen is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Ze zijn niet voor niks van jong tot oud mega populair. Ze moeten nog even aan de uitneembare batterij werken (schijnt te komen), dan hebben ze mij als klant waarschijnlijk ook binnen.

Voor lange ritten zou ik een van moof ook boven Cowboy verkiezen, denk ik. Bij die Cowboy is het veel meer werk verrichten om op snelheid te blijven en dan nog icm die sportieve houding. Je wordt gewoon sneller moe dan op een van moof, waardoor je het ook weer sneller zat raakt. Niet altijd even ideaal dus, tenzij je aan je conditie werkt of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan2020 op 29-03-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Cowboy heeft alleen een krachtsensor.
"...Een van de best sellers van de Cowboy e-bikes is de trapondersteuning. De meeste elektrische fietsen zijn voorzien van een trapkrachtsensor of een rotatiesensor. De Cowboy V3 maakt gebruik van beide sensoren om een soepele rijervaring te creëren..." Dit staat hier maar wordt ook aangegeven in tal van reviews, vandaar de 'natuurlijke' fietservaring.
Niet met van Moof te vergelijken klopt niet hoor. Het zijn de twee 'hipste' fietsen op dit moment.
Nee, de fietszelf is totaal niet met die vanmoof te vergelijken, niet in technisch opzicht, niet in hoe het in de markt wordt gezet. verander hip door hype en dat klopt wel en het zijn beide electrische fietsen.
Amsterdam lekker bikes is een of ander vaag aftreksel en Ampler Curt is idd mooi, maar valt ook in een andere prijscategorie.
Lekker bikes maakt al net zo lang fietsen als VanMoof en zijn behoorlijk populair als Nederlands merk in Australie en Nieuw Zeeland.
Weet niet of je in A'dam woont maar hier kun je niet om van Moof heen.
Ik kwam en kom er hopelijk binnenkort weer regelmatig voor mn werk, idd in Amsterdam zie je ze relatief vergeleken met andere fietsmerken best nog wel veel rondrijden. Maar staat in geen verhouding met de fiets met de blauwe bandjes.
Voor lange ritten zou ik een van moof ook boven Cowboy verkiezen, denk ik. Bij die Cowboy is het veel meer werk verrichten om op snelheid te blijven en dan nog icm die sportieve houding. Je wordt gewoon sneller moe dan op een van moof, waardoor je het ook weer sneller zat raakt. Niet altijd even ideaal dus, tenzij je aan je conditie werkt of zo.
Klopt op papier, komt ook dat de cowboy ook op een ander gebruik danwel doelgroep gericht is.Daarom ook niet met elkaar te vergelijken. De Cowboy is een nononsense die je in de stad voor kleine ritten gebruikt met zo min mogelijk dingen die er aan kapot gaan en alles via de app. De vanmoof profileert zich als gadget fiets...waarvan de 3 nog niet eens goed is uitontwikkeld gezien de enorme hoop negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
litebyte schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:33:
[...]

"...Een van de best sellers van de Cowboy e-bikes is de trapondersteuning. De meeste elektrische fietsen zijn voorzien van een trapkrachtsensor of een rotatiesensor. De Cowboy V3 maakt gebruik van beide sensoren om een soepele rijervaring te creëren..." Dit staat hier maar wordt ook aangegeven in tal van reviews, vandaar de 'natuurlijke' fietservaring.

[...]

Nee, de fietszelf is totaal niet met die vanmoof te vergelijken, niet in technisch opzicht, niet in hoe het in de markt wordt gezet. verander hip door hype en dat klopt wel en het zijn beide electrische fietsen.

[...]

Lekker bikes maakt al net zo lang fietsen als VanMoof en zijn behoorlijk populair als Nederlands merk in Australie en Nieuw Zeeland.

[...]

Ik kwam en kom er hopelijk binnenkort weer regelmatig voor mn werk, idd in Amsterdam zie je ze relatief vergeleken met andere fietsmerken best nog wel veel rondrijden. Maar staat in geen verhouding met de fiets met de blauwe bandjes.

[...]

Klopt op papier, komt ook dat de cowboy ook op een ander gebruik danwel doelgroep gericht is.Daarom ook niet met elkaar te vergelijken. De Cowboy is een nononsense die je in de stad voor kleine ritten gebruikt met zo min mogelijk dingen die er aan kapot gaan en alles via de app. De vanmoof profileert zich als gadget fiets...waarvan de 3 nog niet eens goed is uitontwikkeld gezien de enorme hoop negatieve ervaringen.
Oh raar..dus wel een combinatie van kracht en rotatiesensor. Dan ben ik wel benieuwd wanneer die rotatiesensor aan gaat, niks van gemerkt.

Op lange, snelle stukken wil je juist met lichte druk op de pedalen het volle vermogen van de motor hebben en dat is er nu niet bij. Niet helemaal optimaal afgestemd dus lijkt het wel.

De rijervaring voelt inderdaad heel natuurlijk en daardoor lekker aan, maar na een tijdje raak je die continue inspanning wel een beetje zat hoor. Niet te vergeten dat de ondersteuning na 3 kwart van de batterij al afneemt waardoor de inspanning nóg verder moet toenemen. Dat speelt bij Van Moof allemaal niet, wat per saldo waarschijnlijk een "lekkerdere" rijervaring oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:24:
[...]
Oh raar..dus wel een combinatie van kracht en rotatiesensor. Dan ben ik wel benieuwd wanneer die rotatiesensor aan gaat, niks van gemerkt.

Op lange, snelle stukken wil je juist met lichte druk op de pedalen het volle vermogen van de motor hebben en dat is er nu niet bij. Niet helemaal optimaal afgestemd dus lijkt het wel.

De rijervaring voelt inderdaad heel natuurlijk en daardoor lekker aan, maar na een tijdje raak je die continue inspanning wel een beetje zat hoor. Niet te vergeten dat de ondersteuning na 3 kwart van de batterij al afneemt waardoor de inspanning nóg verder moet toenemen. Dat speelt bij Van Moof allemaal niet, wat per saldo waarschijnlijk een "lekkerdere" rijervaring oplevert.
En bij VM heb je weer versnellingen die voelbaar schakelen, problemen met de achternaaf en andere ongein. Ik lees daar grote problemen met de shifter en dat er bij vrijwel elke VM S3 een probleem is met de achternaaf.. mensen krijgen een heel nieuw achterwiel opgestuurd met daarbij 'succes, monteer deze maar even en stuur de oude terug'. Als bij VM je accu kapot is mag de hele fiets retour, dat ding kan er niet eens uit.. ben je zo weer een paar weken verder.

Ben wel benieuwd waarom je voor Cowboy hebt gekozen en nog meer benieuwd waarom je hem nog steeds hebt, je bent vrijwel alleen maar negatief namelijk. Niet lullig bedoeld verder, maar de Cowboy lijkt gewoon niet aan je wensen te voldoen :) Verder lijkt het gras altijd groener aan de overkant..

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 29-03-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Daan2020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Een rotatiesensor zit er sowieso op, de wat luxere elektrische fietsen hebben daarbij ook een krachtsensor. Die krachtsensor voelt hoeveel druk je zet en geeft bij meer druk meer ondersteuning. Dit geeft een natuurlijker gevoel dan een motor met alleen een rotatiesensor die bij rotatie gelijk vol gas geeft.
Jij hebt blijkbaar de voorkeur voor een wat minder natuurlijk gevoel en wat meer ondersteuning, dan past een VanMoof inderdaad beter dan een Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

En bij VM heb je weer versnellingen die voelbaar schakelen, problemen met de achternaaf en andere ongein.
VanMoof als het niet zo enorm in Nederland (en daarbuiten door allerlei influencers) gepushed werd zou het allang zijn afgeschreven. Als je kijkt naar de klachten online, enorm! Mogelijk dat meer dan de helft van de fietsen van VanMoof (2 en 3 serie) een of ander terugkomend of opvolgend probleem heeft. Losstaande van de kwaliteit van de gebruikte onderdelen is de afterservice heel wisselend. Had ooit het idee bij mn buitenlandse collega's geopperd om een X3 aan te schaffen en deze als transport/company fiets te gebruiken voor werkzaamheden. Maar je kan de kwaliteit absoluut niet vertrouwen - hypeware en waarschijnlijk ook vaporware binnen enkele jaren.

Alleen al vanuit dit oogpunt zijn VanMoof fietsen op geen enkele manier te vergelijken met welk ander fietsenmerk dan ook.

Problemen met Cowboy fietsen die je online regelmatig voorbij ziet komen zijn de riem van de V1/V2 modellen (behalen niet de beloofde levensuur) en wat over de accu van 3, die dan omgeruild wordt.
Maar dat staat in geen verhouding met de enorme hoeveelheid klachten over VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[ Voor 81% gewijzigd door litebyte op 29-03-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Gezien al het geknip mbt snelheid (dit woord mag nog wel he?) kan ik iedereen aanraden om gerelateerd aan dit woord de discussie hierover te voeren op reddit en alle andere techinhoudelijke/tweak sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Na lang wikken en wegen en wat gechat met Cowboy ga ik toch de Cowboy 3 terug sturen (30 dagen return). Prachtige fiets en ik ben ook zeker gecharmeerd van Cowboy, dus daarom besloten de 3 terug te sturen en een Cicular 1 te bestellen. Dit komt eigenlijk alleen maar door het gigantische prijsverschil aangezien de C1 990 kost terwijl de 3 een dikke 1300 meer kost met 2290 euro.. en dat terwijl beide modellen dezelfde batterij en motor hebben.

Waarschijnlijk ga ik de spatborden, het iets hogere frame en de gates belt wel missen... maar het bespaart 1300 euro en ik krijg er een hoger verzet voor terug, ik vind iets zwaarder trappen toch ook wel prettiger heb ik gemerkt (net als @Blokker_1999) . Niet zo handig dat ik direct allemaal accesoires heb gekocht 8)7 Maar gelukkig kan ik het merendeel hergebruiken. Het enige waar ik wel tegenop zie is geschikte spatborden vinden + monteren, dat schijnt nogal een gedoetje te zijn bij de C1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wel, ik denk dat ik alweer maar eens contact ga opnemen met support. Ik dacht voor het weekend de batterij geladen te hebben bleek die vandaag maar 79% te hebben. Voldoende voor wat ik vandaag wilde doen. Steek zonet de batterij weer aan de lader, geen lading. Een tiental keer opnieuw moeten inpluggen voordat die batterij begint met laden 😖.

En dat zijn mijn tweede batterij en lader al daar de eerste combo identiek hetzelfde probleem had.

@stin00 , laat ons weten hoe het bevalt. Voor mij is het te laat om te ruilen, maar wie weet gooi ik de mijne vroeg of laat op een tweedehands site om dan een oudere versie op te pikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Blokker_1999 op 29-03-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
stin00 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:23:
Na lang wikken en wegen en wat gechat met Cowboy ga ik toch de Cowboy 3 terug sturen (30 dagen return). Prachtige fiets en ik ben ook zeker gecharmeerd van Cowboy, dus daarom besloten de 3 terug te sturen en een Cicular 1 te bestellen. Dit komt eigenlijk alleen maar door het gigantische prijsverschil aangezien de C1 990 kost terwijl de 3 een dikke 1300 meer kost met 2290 euro.. en dat terwijl beide modellen dezelfde batterij en motor hebben.

Waarschijnlijk ga ik de spatborden, het iets hogere frame en de gates belt wel missen... maar het bespaart 1300 euro en ik krijg er een hoger verzet voor terug, ik vind iets zwaarder trappen toch ook wel prettiger heb ik gemerkt (net als @Blokker_1999) . Niet zo handig dat ik direct allemaal accesoires heb gekocht 8)7 Maar gelukkig kan ik het merendeel hergebruiken. Het enige waar ik wel tegenop zie is geschikte spatborden vinden + monteren, dat schijnt nogal een gedoetje te zijn bij de C1.
Haha verstandige keus hoor! Maak je niet druk om spatborden..sks edge 42mm kost 4 tientjes en staat als gegoten. Monteren is ook niet al te moeilijk.

Je hebt nu in ieder geval wel gigantisch veel bespaard en krijgt praktisch dezelfde fiets(ervaring) ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Blokker_1999 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:47:
Wel, ik denk dat ik alweer maar eens contact ga opnemen met support. Ik dacht voor het weekend de batterij geladen te hebben bleek die vandaag maar 79% te hebben. Voldoende voor wat ik vandaag wilde doen. Steek zonet de batterij weer aan de lader, geen lading. Een tiental keer opnieuw moeten inpluggen voordat die batterij begint met laden 😖.

En dat zijn mijn tweede batterij en lader al daar de eerste combo identiek hetzelfde probleem had.

@stin00 , laat ons weten hoe het bevalt. Voor mij is het te laat om te ruilen, maar wie weet gooi ik de mijne vroeg of laat op een tweedehands site om dan een oudere versie op te pikken.
Je kan ze voorstellen om de dagen dat je op de eerste en de tweede batterij aan het wachten was, af te trekken van de bedenktermijn. Lijkt me wel zo eerlijk, aangezien je op die dagen geen werkende fiets had om je over te bedenken.Op die manier kun je 'm misschien alsnog ruilen/ retourneren. Ze tonen zich daar maar coulant in, doodleuk kapotte batterijen meesturen terwijl er op de site over uitvoerige kwaliteitscontrole wordt gerept is anders ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Daan2020 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Je kan ze voorstellen om de dagen dat je op de eerste en de tweede batterij aan het wachten was, af te trekken van de bedenktermijn. Lijkt me wel zo eerlijk, aangezien je op die dagen geen werkende fiets had om je over te bedenken.Op die manier kun je 'm misschien alsnog ruilen/ retourneren. Ze tonen zich daar maar coulant in, doodleuk kapotte batterijen meesturen terwijl er op de site over uitvoerige kwaliteitscontrole wordt gerept is anders ook niet de bedoeling.
Wat mij betreft is het redelijk eenvoudig, ik ga ze nog eenmaal de batterij (en eventueel lader) laten wisselen, als het probleem een derde keer terugkomt ga ik gewoon vragen om een andere oplossing ivm niet conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Blokker_1999 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Wat mij betreft is het redelijk eenvoudig, ik ga ze nog eenmaal de batterij (en eventueel lader) laten wisselen, als het probleem een derde keer terugkomt ga ik gewoon vragen om een andere oplossing ivm niet conformiteit.
Laat even weten hoe het afloopt, vooral ook even kenbaar maken op de site van Cowboy.com zelf. Daar is het percentage '5 sterren' waarderingen wel heel erg hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Hoezo zijn er minder kleuren te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-05 10:30

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ben wel echt weg van de Cowboy, maar zijn er nog nadelen om bijvoorbeeld een versie 1 circular te kopen versus een nieuwe v3? Behalve het spatbord en de levertijd van 9! weken (is wel op te lossen).

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Terrie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Ben wel echt weg van de Cowboy, maar zijn er nog nadelen om bijvoorbeeld een versie 1 circular te kopen versus een nieuwe v3? Behalve het spatbord en de levertijd van 9! weken (is wel op te lossen).
Geen firmware updates met nieuwe features voor c1, zoals crash en theft detection, contactpersoon bellen in die gevallen enz (wel updates als het om gebreken gaat)

C1 heeft geen Gates belt, die mensen kennelijk vereren.

C1 heeft aan de andere kant wel een groot voordeel, de offroad modus van 30km, die c3 niet meer heeft.

C3 heeft ook een lichter verzet, dus nóg meer omwentelingen en al helemaal op snelheid (lees: trappen als een gek).

Ik zou gewoon lekker de c1 nemen en het voor gezien houden. Voor dat verschil van 1300 euro is het eigenlijk ook een no-brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Terrie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:58:
Cowboy 3: 2290 euro
Cowboy C1: 990 euro
Prijsverschil: 1300 euro.

De verschillen komen neer op:

1. Gates carbon belt aandrijving (Riem + tandwielen, kwalitatief goed spul + universeel gebruikt)
2. Antilekbanden en andere velgen volgens Cowboy
3. Spatborden
4. Hoger frame bij de 3
5. Iets langere remkabel(s) bij de 3 (handig voor modificaties aan stuurpen/stuur)
6. De 3 heeft een verzet van 2.86, de C1 een verzet van 3.1. Kortom de 3 trapt prettiger op lage snelheid en bij heuvels, de C1 op hoge snelheid.
7. De 3 krijgt nog app updates, de C1 (waarschijnlijk) niks meer.
8. De C1 heeft nog een 30 km/u off-road modus in de app

Er zijn waarschijnlijk nog wel wat andere aanpassingen, mar die zijn lastig uit te pluizen omdat Cowboy hier weinig info over geeft. Ze zetten wel uiteen wat er anders is tussen de 2 en de 3, maar daar worden er 6 uitgelicht en verder genoemd dat er 15 'zichtbare en onzichtbare dingen' verbeterd zijn. Grootste nadelen van de C1 zijn de custom belt (= matige kwaliteit + je FM kan je niet helpen), geen spatborden optie en geen antilek banden. Helaas zijn deze verschillen lastig uit te pluizen.

Uiteindelijk zijn de batterij en motor echter identiek dus ik vind het persoonlijk de 1300 extra niet waard.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 30-03-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Als ik dit zo lees heeft de C3 geen echte functies die ik ga missen. Ik ga van geen fiets naar een elektrische fiets voor woon- werk verkeer (2 keer per week).. 20KM retour (ik weet het, dat kan ook op een normale fiets) Ik sport daarnaast al genoeg en dit is gewoon om relaxed op werk aan te kunnen komen.

Dan twijfel ik alleen nog tussen de Cowboy C1(waar de levertijd het grootste probleem is) en een tweedehands Vanmoof S2 die ik wel (hoogstwaarschijnlijk) direct op kan halen..
Al lijkt de kwaliteit van de Cowboy over het algemeen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Gisteren met het mooie (winderige) weer eens een wat langer rondje met tussenstops in Almere rond gereden.
Ik merk wel dat de fiets opvalt, ik heb best veel aanspraak gehad van mensen (vooral mannen van middelbare leeftijd(ben ik zelf ook)) en twee keer de vraag of het een VanMoof was 8)7 waaraan je dus wel kunt zien dat VanMoof's marketing strategie werkt.
In Almere ben ik verder nog geen andere Cowboy tegengekomen (1x een VanMoof gezien) en dat vind ik wel prima, dan blijft de fiets ook een beetje "uniek"
Als iedereen op zo'n ding rijdt is het speciale er natuurlijk wel snel af.

Ik merk wel dat ik bij het fietsen van langere stukken een klein beetje vering mis op het stuur, nu met mn bandjes op 4,5 bar is het op hobbeltjes niet altijd even fijn. Maar ja een schokdemper stuurpen gaat me qua prijs net even te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Kan iemand vertellen wat er zo bijzonder is aan dat brooks c17 cambium zadel dat overal aangeraden wordt? Dat ding kost 100 euro terwijl het eruitziet als een plank met een gat in het midden. Hoe lekker kan zoiets zitten..of mis ik iets?

Die ergon st gel is misschien wel een goede optie..iemand ervaring ermee?

[ Voor 6% gewijzigd door Daan2020 op 30-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:55:
Kan iemand vertellen wat er zo bijzonder is aan dat brooks c17 cambium zadel dat overal aangeraden wordt? Dat ding kost 100 euro terwijl het eruitziet als een plank met een gat in het midden. Hoe lekker kan zoiets zitten..of mis ik iets?

Die ergon st gel is misschien wel een goede optie..iemand ervaring ermee?
Ik heb de Brooks C17 (zonder gat erin) op mijn Cowboy zitten. Het is een stevig rubber zadel en past goed bij de fiets en zit comfortabel (maar dat is altijd persoonlijk). Die ergon st gel zal waarschijnlijk zachter zitten maar ik vind hem ook wat minder mooi. Ik vind stevig (ondersteuning) fijner ook. En bij Brooks betaal je ook voor de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Masterchiev schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:23:
Hoezo zijn er minder kleuren te koop?
Omdat er een nieuw model aankomt, zoals ik eerder aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

stin00 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:42:
[...]

1. Gates carbon belt aandrijving (Riem + tandwielen, kwalitatief goed spul + universeel gebruikt)
3. Spatborden
4. Hoger frame bij de 3
5. Iets langere remkabel(s) bij de 3 (handig voor modificaties aan stuurpen/stuur)
6. De 3 heeft een verzet van 2.86, de C1 een verzet van 3.1. Kortom de 3 trapt prettiger op lage snelheid en bij heuvels, de C1 op hoge snelheid.

Er zijn waarschijnlijk nog wel wat andere aanpassingen, mar die zijn lastig uit te pluizen omdat Cowboy hier weinig info over geeft. Ze zetten wel uiteen wat er anders is tussen de 2 en de 3, maar daar worden er 6 uitgelicht en verder genoemd dat er 15 'zichtbare en onzichtbare dingen' verbeterd zijn. Grootste nadelen van de C1 zijn de custom belt (= matige kwaliteit + je FM kan je niet helpen), geen spatborden optie en geen antilek banden. Helaas zijn deze verschillen lastig uit te pluizen.

Uiteindelijk zijn de batterij en motor echter identiek dus ik vind het persoonlijk de 1300 extra niet waard.
Is het stuur ook niet net iets breder bij de 3? Meesten kopen de 1 en 2 voor de off-road modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
litebyte schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Is het stuur ook niet net iets breder bij de 3? Meesten kopen de 1 en 2 voor de off-road modus
Nee, alle modellen hebben hetzelfde stuur: 540 mm width, 7 deg sweep, 15 mm rise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-05 17:02
Hier een C2 circular bezitter, inmiddels 2150 km erop zitten. Niet helemaal probleemloos, maar tot nu toe wel netjes opgelost door Cowboy. Hopelijk blijft het na de 2 jaar garantieperiode ook heel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
BaSsDruM schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:19:
Hier een C2 circular bezitter, inmiddels 2150 km erop zitten. Niet helemaal probleemloos, maar tot nu toe wel netjes opgelost door Cowboy. Hopelijk blijft het na de 2 jaar garantieperiode ook heel...
Congrats!

Ik ben nu aan het wachten op mijn bestelde Cowboy 1.

[ Voor 29% gewijzigd door Shigefumi Hino op 31-03-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Ik heb gisteren mijn nieuwe cowboy V3 ontvangen. Positief: de bezorging ging dit keer echt uitstekend en er zat een cowboy petje en een cowboy biertje bij.

Minder positief: krassen op de zadelpen en er is geen trapondersteuning.

Inmiddels weer in contact met cowboy dus ik hoop dat ze het (vooral de trapondersteuning) op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
stutrecht schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:56:
Ik heb gisteren mijn nieuwe cowboy V3 ontvangen. Positief: de bezorging ging dit keer echt uitstekend en er zat een cowboy petje en een cowboy biertje bij.

Minder positief: krassen op de zadelpen en er is geen trapondersteuning.

Inmiddels weer in contact met cowboy dus ik hoop dat ze het (vooral de trapondersteuning) op kunnen lossen.
Heb je de batterij al een keer volledig opgeladen? Ik had ook het probleem van geen trapondersteuning en kreeg dat advies. Had het gevoel dat het onzin zou zijn maar hielp. Volgens cowboy werd het veroorzaakt doordat de batterijen intern niet goed gebalanceerd zijn en de cowboy ze niet ongebalanceerd wil ontladen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
stin00 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:42:
[...]

3. Spatborden
4. Hoger frame bij de 3

Hoop voor je dat je de c1 al hebt besteld? Vandaag is de levertijd van 9 naar 13 weken verschoven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Hoop voor je dat je de c1 al hebt besteld? Vandaag is de levertijd van 9 naar 13 weken verschoven..
Nee nog niet :-( Heb net pas de retour van m'n 3 kunnen regelen, ze komen hem dinsdag ophalen. Wilde dat eerst even afhandelen.. Naja anders maar op de 4 wachten :+ Shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

schumi1986 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Gister in de chat ook gevraagd, maar ze gaven al aan leveringsproblemen te hebben met de onderdelen. Wordt toch geen C1 voor mij dan, 4 maanden kan ik gewoon niet wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Gister in de chat ook gevraagd, maar ze gaven al aan leveringsproblemen te hebben met de onderdelen. Wordt toch geen C1 voor mij dan, 4 maanden kan ik gewoon niet wachten..
Ik ga ook geen 3 maanden wachten, dat gaat nergens over.. in die tijd kan ik zelf een fiets bouwen. Als de levertijd van de C1 niet zakt of als de prijs van de 3 hetzelfde blijft zal ik toch misschien naar een andere fiets moeten gaan kijken.. terug naar de tekentafel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Limbeckx schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Heb je de batterij al een keer volledig opgeladen? Ik had ook het probleem van geen trapondersteuning en kreeg dat advies. Had het gevoel dat het onzin zou zijn maar hielp. Volgens cowboy werd het veroorzaakt doordat de batterijen intern niet goed gebalanceerd zijn en de cowboy ze niet ongebalanceerd wil ontladen...
Cowboy gaf aan dat de controller stuk is dus dat die moet worden vervangen. Ik ben nu in gesprek met ze of ik de fiets retourneer of een monteur laat komen. Ik twijfel er nog over..

[ Voor 10% gewijzigd door stutrecht op 31-03-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Terrie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Ben benieuwd, heb 2 weken geleden een c1 besteld met verzenddatum 28 mei. Hoop dat het niet later gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Hebben jullie ook soms dat als je 'm tussendoor lockt via de app en een tijdje later weer ontgrendelt en wegfietst, de ondersteuning niet of maar half aan gaat? Als je 'm vervolgens weer lockt en unlockt, gaat de ondersteuning wel meteen voluit aan. Bij de tweede poging lukt het gek genoeg altijd, bij de eerste dus niet.

Al een paar keer voorgevallen..beetje vreemd.

[ Voor 14% gewijzigd door Daan2020 op 31-03-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
stin00 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Ik ga ook geen 3 maanden wachten, dat gaat nergens over.. in die tijd kan ik zelf een fiets bouwen. Als de levertijd van de C1 niet zakt of als de prijs van de 3 hetzelfde blijft zal ik toch misschien naar een andere fiets moeten gaan kijken.. terug naar de tekentafel 8)
Oei..das wel balen idd..aan de andere kant vind je voor 990 nergens zo'n fiets. Misschien toch maar bestellen en voorlopig gewoon even vergeten. Of je wacht het nieuws over cowboy 4 eerst af en maakt daarna je beslissing. Zou dan wel concreet aan ze vragen wanneer dat nieuws te verwachten valt en ook tot wanneer die cowboy 1 deal blijft zodat je 'm niet alsnog misloopt, mocht je toch niet voor de 4 willen gaan.

En anders evt een van moof s3. Maar heeft nu ook een levertijd van 12 weken zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:
Hebben jullie ook soms dat als je 'm tussendoor lockt via de app en een tijdje later weer ontgrendelt en wegfietst, de ondersteuning niet of maar half aan gaat? Als je 'm vervolgens weer lockt en unlockt, gaat de ondersteuning wel meteen voluit aan. Bij de tweede poging lukt het gek genoeg altijd, bij de eerste dus niet.

Hier had ik toevallig gisteren last van! Ik maakte een kort ritje naar de winkel, fiets op slot, 15 min later weer terug, fiets unlocken en de ondersteuning stond ineens uit. Ik moest idd de fiets locken + weer unlocken en toen was er weer volle ondersteuning.
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:51:
[...]
Oei..das wel balen idd..aan de andere kant vind je voor 990 nergens zo'n fiets. Misschien toch maar bestellen en voorlopig gewoon even vergeten. Of je wacht het nieuws over cowboy 4 eerst af en maakt daarna je beslissing. Zou dan wel concreet aan ze vragen wanneer dat nieuws te verwachten valt en ook tot wanneer die cowboy 1 deal blijft zodat je 'm niet alsnog misloopt, mocht je toch niet voor de 4 willen gaan.

En anders evt een van moof s3. Maar heeft nu ook een levertijd van 12 weken zag ik.
Ja ik zou de C1 gewoon kunnen bestellen en afwachten wat er gebeurt, kan altijd nog annuleren indien ik iets anders tegenkom.. 990 is geen geld. Ik verwacht geen Cowboy 4 voor juni/juli, als die uberhaupt al uit gaat komen binnenkort.. ze zullen het zo lang mogelijk geheim houden om nog zoveel mogelijk Cowboy 3's te verkopen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:

Niet helemaal wat jij beschrijft, maar gisteren merkte ik op dat de ondersteuning lang niet zo lekker ondersteunde als normaal. Batterij was 64% na 32km gereden (heel laag verbruik). Ik had het gevoel dat als ik kracht zette dan ging hij wel maar voor de rest mocht ik het zelf doen.
Daarvoor nooit last van gehad en vandaag weer 12km gezoefd op volle ondersteuning en nu op74% (iets hoger dan gemiddeld verbuik)
Cowboy kan niets vinden. Moet het in de gaten houden en loggen als ik het weer merk.
Ik zal volgende keer proberen uit en aan te zetten, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Philos31 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:37:
[...]

Niet helemaal wat jij beschrijft, maar gisteren merkte ik op dat de ondersteuning lang niet zo lekker ondersteunde als normaal. Batterij was 64% na 32km gereden (heel laag verbruik). Ik had het gevoel dat als ik kracht zette dan ging hij wel maar voor de rest mocht ik het zelf doen.
Daarvoor nooit last van gehad en vandaag weer 12km gezoefd op volle ondersteuning en nu op74% (iets hoger dan gemiddeld verbuik)
Cowboy kan niets vinden. Moet het in de gaten houden en loggen als ik het weer merk.
Ik zal volgende keer proberen uit en aan te zetten, kijken of dat helpt.
Ja denk dat we het over hetzelfde verschijnsel hebben..

Je voelt dan inderdaad wel iets van ondersteuning want het fietsen voelt niet zo zwaar aan als wanneer die via de app uit staat, maar helemaal voluit is het niet.

Je moet 'm weer locken en unlocken als het weer gebeurt. Als het dan weer normaal is, praten we over hetzelfde en lijkt het wel iets te zijn wat niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Zoals in de topic-warning duidelijk vermeldt staat, is het delen van tips om trapondersteuning boven de 25km/u te activeren niet toegestaan. Uit een latere (verwijderde) post maak ik duidelijk op dat de besproken optie ondersteuning blijft geven tot 35km/u (hoger batterijverbruik), ook al iets het iets anders verwoord, en is dus niet toegestaan.

[ Voor 74% gewijzigd door deepbass909 op 07-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Op https://cowboy.com/cart is de grijze variant weg gehaald. Je kan alleen nog zwart + wit bestellen. Verder is alleen de 'met Mudguards' variant nog te verkrijgen, 'No mudguards' is bij beide nooit meer leverbaar. De levertijd is opgelopen van +- 11 dagen naar 5 weken voor zwart, voor wit is dit 8 weken. Het lijkt er dus op dat ze volledig door de voorraad heen zijn.

Vandaag is m'n Cowboy 3 trouwens opgehaald, dus mogelijk komt er een C3 beschikbaar binnenkort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb de C3 29 maart 2021 besteld.Volgens de planning kan ik hem 9 april verwachten. Ben erg benieuwd.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Dus ook de C2 en C3? Zeiden ze dit in de winkel? Zie dit nog niet op de site staan.
laurens700 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:02:
Ik heb de C3 29 maart 2021 besteld.Volgens de planning kan ik hem 9 april verwachten. Ben erg benieuwd.
C3 alsin Circular 3? Of gewoon een Cowboy 3? Afhalen in Brussel of wordt hij bezorgd?

[ Voor 22% gewijzigd door stin00 op 06-04-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
stin00 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:18:
[...]

Dus ook de C2 en C3? Zeiden ze dit in de winkel? Zie dit nog niet op de site staan.

[...]

C3 alsin Circular 3? Of gewoon een Cowboy 3? Afhalen in Brussel of wordt hij bezorgd?
Ik was in de winkel om een C3 circular op te halen, dus ik ga er vanuit dat het ook de C3 betreft. Ik weet verder niet wat er circular aan mijn C3 was. Enkel de doos kreeg ik niet mee. Bij thuiskomt was er 160 meter mee gefietst. (dit is dus inclusief cowboy saloon--> auto, auto--> huis). Eerder in dit topic ook gelezen dat iemand een nieuwe kreeg ipv een circular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
denuz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
[...]

Ik was in de winkel om een C3 circular op te halen, dus ik ga er vanuit dat het ook de C3 betreft. Ik weet verder niet wat er circular aan mijn C3 was. Enkel de doos kreeg ik niet mee. Bij thuiskomt was er 160 meter mee gefietst. (dit is dus inclusief cowboy saloon--> auto, auto--> huis). Eerder in dit topic ook gelezen dat iemand een nieuwe kreeg ipv een circular.
Dat was met mijn v2 ook zo. was 170 m mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
denuz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
[...]
Nice! Maar in de winkel vertelden ze dus dat ze de C2 en C3 ook gaan verzenden binnenkort?

Edit: Cowboy support zegt van niks te weten.. dus weet niet of het waar is.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 07-04-2021 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
Daan2020 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:04:
[mbr]Zoals in de topic-warning duidelijk vermeldt staat, is het delen van tips om trapondersteuning boven de 25km/u te activeren niet toegestaan. Uit een latere (verwijderde) post maak ik duidelijk op dat de besproken optie ondersteuning blijft geven tot 35km/u (hoger batterijverbruik), ook al iets het iets anders verwoord, en is dus niet toegestaan.[/]
@deepbass909 Hoezo mag in de van moof topic de moofer app wel worden besproken dan? Beide apps hebben hetzelfde principe, namelijk het tweaken van de (snelheids)settings.

Gelijke monniken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daan2020 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:49:
[...]

@deepbass909 Hoezo mag in de van moof topic de moofer app wel worden besproken dan? Beide apps hebben hetzelfde principe, namelijk het tweaken van de (snelheids)settings.

Gelijke monniken...
Zoals ik al duidelijk aangaf, is het bespreken van hoe je trapondersteuning boven 25km/u kunt activeren (opvoeren) niet toegestaan, niet het bespreken van een app. Zolang het dus niet gaat over hoe de ingebouwde snelheidsbeperker omzeild kan worden, is het bespreken van een app niet verboden.

Let wel, als de app als enig doel heeft een begrenzer te omzeilen (wat ik van de Moofer-app weet is dat je hiermee meer kan), dan houdt het uiteraard snel op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
deepbass909 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:32:
[...]

Zoals ik al duidelijk aangaf, is het bespreken van hoe je trapondersteuning boven 25km/u kunt activeren (opvoeren) niet toegestaan, niet het bespreken van een app. Zolang het dus niet gaat over hoe de ingebouwde snelheidsbeperker omzeild kan worden, is het bespreken van een app niet verboden.

Let wel, als de app als enig doel heeft een begrenzer te omzeilen (wat ik van de Moofer-app weet is dat je hiermee meer kan), dan houdt het uiteraard snel op.
Klinkt aannemelijk, en toch staan er in het van moof draadje genoeg zinnen mbt snelheid en die app, oa. over de 'easter egg' methode.

Weet niet of jij dat ook modereert, maar indien wel, moet je natuurlijk wel zo consequent zijn en het daar óók weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 16-05 15:57
We staan niet 24/7 elke post te controleren in dat topic, dus een topicreport zou dan erg handig zijn. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou de Cowboy 3 tracking lijkt aardig te werken, m'n geretourneerde fiets is bij Cowboy HQ aangekomen zo te zien :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTDbB_xuaqltL3kwfDfBhKafRZ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IFre1V0zfZGncSVIS2ujK7f0.png?f=user_large

Nu even kijken wat ik ga bestellen.. Idealiter een Cowboy Circular 1, maar de levertijd is niet mals met 12 weken. Ik zie dat de VanMoof S3 nu is 'vernieuwd' met helderder display en betere Eshifter, ook wel een optie.. grote voordeel van VM is dat je niet zo knetterhard hoeft te trappen op hogere snelheden. Maarja, geen uitneembare batterij, voorwielaandrijving en een normale fietsketting zijn wel minpunten. Moet er maar eens goed over nadenken voordat ik halsoverkoop een besluit neem :+
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.