Hier de foto's van de backplate en standaard:
:strip_exif()/f/image/aRusO5qVaIWHt6XeRGaPlGJe.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren
:strip_exif()/f/image/UZX6pCRaZOrQGtG578snibHP.jpg?f=fotoalbum_large)
De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug
De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding

Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..
Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.
Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.
De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.
De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.
:strip_exif()/f/image/ZgL7AFouZMv8HTCJxsn035kz.jpg?f=fotoalbum_large)
Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond
Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.
Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount
Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld

Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.
Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte
Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.
[
Voor 5% gewijzigd door
stin00 op 21-03-2021 20:16
]