Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
Hoe valt zo’n cowboy eigenlijk uit voor lange mensen? Ik zie op de site dat ze gemaakt zijn voor mensen tussen 1.75-1.95, laat ik nu net 2.05 zijn met lange benen..

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-04 13:55
Goedemorgen iedereen,

Afgelopen zondag via het fietsplan de V3 besteld, en vandaag de dispatch-datum binnengekregen.
Dit is 5 Juni.
Kan ik dan de fiets de week erop hier thuis verwachten, of hoe moet ik dat zien?
De kleur is trouwens Mineral Grey.

Ik ben al wel veel aan het kijken naar accessoires.
Tot nu toe de volgende gevonden:
Slot: Linka Bluetooth Lock + Linka Chain + Bike Mounts
Standaard: Ursus Mooi + Kokox Adapter
Telefoon houder: Quad Lock Note 10+ Kit
Stuurpen: Ritchie verstelbare 120 mm
Stuur: Lightskin Led usb 560 mm

Ik hoor graag aanbevelingen/andere opties tav mijn lijst.
Ook zie ik veel mensen andere handvaten en zadel kiezen.

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Pff die decathlon standaard is een rukding..bouten komen gewoon los waardoor die gister afbrak.

Nu ook maar ursus mooi besteld..gaat deze backplate ook alweer passen op cowboy 1?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

• Daan2020
hmvanmol schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:02:
Goedemorgen iedereen,

Afgelopen zondag via het fietsplan de V3 besteld, en vandaag de dispatch-datum binnengekregen.
Dit is 5 Juni.
Kan ik dan de fiets de week erop hier thuis verwachten, of hoe moet ik dat zien?
De kleur is trouwens Mineral Grey.

Ik ben al wel veel aan het kijken naar accessoires.
Tot nu toe de volgende gevonden:
Slot: Linka Bluetooth Lock + Linka Chain + Bike Mounts
Standaard: Ursus Mooi + Kokox Adapter
Telefoon houder: Quad Lock Note 10+ Kit
Stuurpen: Ritchie verstelbare 120 mm
Stuur: Lightskin Led usb 560 mm

Ik hoor graag aanbevelingen/andere opties tav mijn lijst.
Ook zie ik veel mensen andere handvaten en zadel kiezen.
Zou ook zeker voor een ander zadel kijken. Brooks c17 met gat of ergon st gel men passen het mooist.

Handvatten van ergon ga3 maken ook veel uit.

En het is al benoemd hier maar het grote probleem van een ringslot op deze fiets is dat die door de batterij achter het frame komt, waardoor iemand alleen het wiel hoeft los te draaien en de fiets zo kan meenemen, minus het achterwiel, inclusief de batterij. Misschien iets om rekening mee te houden. Apart kettingslot door het frame ergens aan vast werkt dan toch het best.

Dat ringslot van linka is trouwens wel geinig maar geen fysieke sleutel als alternatief zou ik sowieso nooit doen. Heb over een BT-lock van Abus eens gelezen dat iemand 'm plots met geen mogelijkheid verbonden kreeg waardoor slijpen de enige optie was. Zou ik dus niet op vertrouwen.

Dat lightskin stuur is ook lekker gadgetachtig maar niet echt nuttig en qua vorm niet anders dan het oorspronkelijke. Telkens moeten opladen en hij geeft maar 150 lumen af. Bij ali vind je voor 20 euro fietslichten met 1000 lumen in een compacte, metalen behuizing die je zo op het stuur klikt. Zou eerder daarvoor gaan.

[Voor 35% gewijzigd door Daan2020 op 14-04-2021 09:36]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Daan2020 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:32:
Hebben jullie ook soms dat als je 'm tussendoor lockt via de app en een tijdje later weer ontgrendelt en wegfietst, de ondersteuning niet of maar half aan gaat? Als je 'm vervolgens weer lockt en unlockt, gaat de ondersteuning wel meteen voluit aan. Bij de tweede poging lukt het gek genoeg altijd, bij de eerste dus niet.

Al een paar keer voorgevallen..beetje vreemd.
Yep, ook al een keer of twee gehad. Wist niet dat een lock/unlock het oploste, bedankt voor de tip :)
denuz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
[...]

Ik was in de winkel om een C3 circular op te halen, dus ik ga er vanuit dat het ook de C3 betreft. Ik weet verder niet wat er circular aan mijn C3 was. Enkel de doos kreeg ik niet mee. Bij thuiskomt was er 160 meter mee gefietst. (dit is dus inclusief cowboy saloon--> auto, auto--> huis). Eerder in dit topic ook gelezen dat iemand een nieuwe kreeg ipv een circular.
Tsjah, kan vele redenen hebben. Iemand die hem besteld heeft, ontvangen heeft, uitgepakt heeft en dan gezegd: niet mooi, ik stuur hem terug. De mijne had als eerste activatiedatum autustus 2020 en had reeds 200km op de teller staan toen ik hem in ontvangst nam half januari.

Circulars zijn demos en retouren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
Daan2020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:53:
Pff die decathlon standaard is een rukding..bouten komen gewoon los waardoor die gister afbrak.

Nu ook maar ursus mooi besteld..gaat deze backplate ook alweer passen op cowboy 1?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Yes dat is passend, maar hier istie goedkoper (snel zijn er zijn er nog 3)
https://www.internet-bike...l&utm_campaign=stockalert

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:04:
Hoe valt zo’n cowboy eigenlijk uit voor lange mensen? Ik zie op de site dat ze gemaakt zijn voor mensen tussen 1.75-1.95, laat ik nu net 2.05 zijn met lange benen..
Met 2.05 mag je wel minimaal een hogere stuurpen + stuur nemen. Ik ben 1.90 en vind het zonder aanpassingen niet te doen, kreeg na 10 min al een hernia. Het blijft natuurlijk een redelijk sportieve fiets, dus hij is bij uitstek minder geschikt voor lange mensen naar mijn mening.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 15:02

Yariva

Power to the people!

stin00 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:55:
[...]

Met 2.05 mag je wel minimaal een hogere stuurpen + stuur nemen. Ik ben 1.90 en vind het zonder aanpassingen niet te doen, kreeg na 10 min al een hernia. Het blijft natuurlijk een redelijk sportieve fiets, dus hij is bij uitstek minder geschikt voor lange mensen naar mijn mening.
Ik ga zaterdag ook een proefritje nemen, zelf ben ik 1.94m. Heb je iets van links naar accessoires welke je voor het stuur en het zadel hebt gebruikt? En hoe bevalt het rijden nu voor jou met de aanpassingen? Zelf ben ik van plan om dagelijks 40 km in totaal te fietsen, 20km heen en 20km terug woon werk verkeer.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• stin00
  • Niet online
Yariva schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:41:
[...]
Ik ga zaterdag ook een proefritje nemen, zelf ben ik 1.94m. Heb je iets van links naar accessoires welke je voor het stuur en het zadel hebt gebruikt? En hoe bevalt het rijden nu voor jou met de aanpassingen? Zelf ben ik van plan om dagelijks 40 km in totaal te fietsen, 20km heen en 20km terug woon werk verkeer.
Ik heb m'n fiets teruggestuurd omdat ik merkte dat single gear niks voor mij is. Tussen 0 t/m 25 km/h per uur is het top, maar daarboven trap je toch behoorlijk snel. Hiermee is de fiets vooral in drukke steden top, maar voor iets langere afstanden met bijv. veel rechte wegen en weinig verkeer vind ik het een afrader. Je kan niet echt lekker doortrappen dan.

Verder is het wel een erg fijne fiets hoor, de trapondersteuning is heerlijk en ook qua uiterlijk is de fiets wat mij betreft onovertroffen. Voor mij werd het fietsen pas echt relaxt met een Ergotec City Cruiser en Ergotec Aanpasbare stuurpen van 120mm. Op de Cowboy 3 past dit perfect qua lengte remkabels. Je kan ook alleen voor de stuurpen gaan als je graag het sportieve uiterlijk behoudt.

PS. Ik ben m'n Ursus mooi standaard + backplate, Ritchey stuurpen + Ergotec Citybar aan het schuren en een custom zwarte paintjob aan het geven zodat alle logos eraf zijn. Mogelijk gaat binnenkort deze hele set de verkoop in voor de Cowboy liefhebber 8)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27
Welke verf gebruik je en hoe goed past die kleur bij de cowboy? Ik moet namelijk eigenlijk ook wat onderdelen schuren en verfen...

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:21:
Welke verf gebruik je en hoe goed past die kleur bij de cowboy? Ik moet namelijk eigenlijk ook wat onderdelen schuren en verfen...
Past redelijk goed bij de Cowboy, al is het een paar tinten zwarter: stin00 in "Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic." . Ik ben voor Motip Verkeerszwart gegaan. Zoals eerder gepost is verkeerszwart RAL9017 en vergeleken met het frame wel aardig wat tinten zwarter. Denk dat RAL9011 en RAL9004 het dichtsbij de grijs-zwarte tint van het frame komt. Misschien zelfs wel RAL7021. Vergeet niet om altijd matte verf te halen, (semi)-glanzend zal er verschrikkelijk uit zien.

• Daan2020
stin00 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:31:
[...]

Past redelijk goed bij de Cowboy, al is het een paar tinten zwarter: stin00 in "Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic." . Ik ben voor Motip Verkeerszwart gegaan. Zoals eerder gepost is verkeerszwart RAL9017 en vergeleken met het frame wel aardig wat tinten zwarter. Denk dat RAL9011 en RAL9004 het dichtsbij de grijs-zwarte tint van het frame komt. Misschien zelfs wel RAL7021. Vergeet niet om altijd matte verf te halen, (semi)-glanzend zal er verschrikkelijk uit zien.
Pff..wat een gedoe. Ga het eerst met een zwarte matte sticker van ali proberen die ik nog heb, als het te veel opvalt ook maar gaan spuiten.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Da's ook wat zeg. Voor m'n nieuwe Cowboy v1 de SKS Edge AL 28" 46 mm spatborden gekocht. Op cowboy.tools uiteraard aangeraden en er staat zelfs een YouTube filmpje hoe je 'm moet installeren.

Normaal durf ik zo'n klus wel aan, maar met de schijfremmen, achtermotor met bedrading en de riem twijfelde ik al een tijdje. Dus heb ik de fiets maar naar de lokale dorps-fietsenmaker gebracht. Die belde me de dag erop met een heel verhaal dat die spatborden helemaal niet passen en dat 'ie ze met geen mogelijkheid gemonteerd kreeg. Vriendelijk gewezen op de website en het YouTube filmpje. Nou, dat zou 'ie gaan bekijken, maar "er staat wel meer online wat eigenlijk niet mogelijk is". Ik geef 'm nu al weer drie dagen de tijd om 't eens rustig te bekijken, maar ik weet niet goed wat ik er van moet denken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Daan2020
DexterDee schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:24:
Da's ook wat zeg. Voor m'n nieuwe Cowboy v1 de SKS Edge AL 28" 46 mm spatborden gekocht. Op cowboy.tools uiteraard aangeraden en er staat zelfs een YouTube filmpje hoe je 'm moet installeren.

Normaal durf ik zo'n klus wel aan, maar met de schijfremmen, achtermotor met bedrading en de riem twijfelde ik al een tijdje. Dus heb ik de fiets maar naar de lokale dorps-fietsenmaker gebracht. Die belde me de dag erop met een heel verhaal dat die spatborden helemaal niet passen en dat 'ie ze met geen mogelijkheid gemonteerd kreeg. Vriendelijk gewezen op de website en het YouTube filmpje. Nou, dat zou 'ie gaan bekijken, maar "er staat wel meer online wat eigenlijk niet mogelijk is". Ik geef 'm nu al weer drie dagen de tijd om 't eens rustig te bekijken, maar ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Haha zou het lekker zelf doen. Die beugels moet je wel omwisselen, dus achterste vooraan en andersom, misschien loopt hij daar vast?

Het is idd eff klooien in het begin maar ze passen wel en zien er uiteindelijk ook uit alsof ze ervoor gemaakt zijn.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

In het YouTube filmpje boren ze volgens mij nog wat gaten. Daar zal 't wel spaak (pun intended) lopen? Zag er niet super moeilijk uit in ieder geval.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Daan2020
DexterDee schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:12:
In het YouTube filmpje boren ze volgens mij nog wat gaten. Daar zal 't wel spaak (pun intended) lopen? Zag er niet super moeilijk uit in ieder geval.
Dat gat boren was volgens mij in het achterste spatbord om het spatbord meteen aan het frame vast te maken zonder opzetstukje. In principe niet nodig, met dat bijgeleverde opzetstukje lukt het ook gewoon.

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Eigenlijk totaal niet op zoek maar vandaag de cowboy 1 besteld, dankzij dit topic. Ik ben benieuwd.

• Daan2020
Wat een hoofdpijn zeg die ursus mooi..

Die bout die bij de backplate zat is niet lang genoeg? Krijg die grote moer er met geen mogelijkheid op..apart nog langere bout kopen dus?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:22
wm1234 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:58:
Eigenlijk totaal niet op zoek maar vandaag de cowboy 1 besteld, dankzij dit topic. Ik ben benieuwd.
Goede keuze welke verzenddatum heb je gekregen? Ik heb een Cowboy 1 op 18 maart besteld met een verzenddatum van 29 mei

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
schumi1986 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:23:
[...]

Goede keuze welke verzenddatum heb je gekregen? Ik heb een Cowboy 1 op 18 maart besteld met een verzenddatum van 29 mei
Die van mij staat pas op 25 juni, duurt nog een hele poos. Ik heb de fiets niet nodig, het is meer een speeltje voor erbij dus ik kan nog wel even wachten.

Ik was trouwens nog benieuwd of die ook zou kunnen worden ingezet als gravelbike (denk aan onverhard op de Veluwe) of is die daar te fragiel voor? Ik zag ook een aantal banden sets met noppen. Iemand die er ook mee buiten de stad komt?

• stin00
  • Niet online
De circular cowboy 2 en 3 worden nu ook verzonden, maar alleen binnen België helaas.. gemiste kans Cowboy :-( Wel binnen 7 dagen geleverd en toch een leuke 500 korting op de C3:

https://cowboy.com/collections/circular

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 21:30
Zojuist een Cowboy 1 besteld en nu begint het lange wachten...Gelukkig tijd genoeg om te oriënteren op enkele modificaties. O-)

Zijn er leden die de SKS Speedrocker spatborden gemonteerd hebben en hier wat foto's van hebben en hoe bevallen deze? (De Speedrockers lijken mij namelijk een stuk makkelijker te monteren dan de SKS Edge)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Limbeckx
frieskip schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:37:
Zojuist een Cowboy 1 besteld en nu begint het lange wachten...Gelukkig tijd genoeg om te oriënteren op enkele modificaties. O-)

Zijn er leden die de SKS Speedrocker spatborden gemonteerd hebben en hier wat foto's van hebben en hoe bevallen deze? (De Speedrockers lijken mij namelijk een stuk makkelijker te monteren dan de SKS Edge)
Geen ervaring met de speedrocker wel met de edge. Het monteren van de edge was een pain in de ass inderdaad maar als ik kijk naar de speedrockers op deze foto dan zou ik zo weer doen:

https://road.cc/content/r...-speedrocker-mudguard-set

De montage van de speedrockers is echt ongelofelijk lelijk...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 17:36
Ook zojuist een Cowboy 1 besteld.. het lange wachten kan beginnen. Qua prijs een te goede deal om te laten liggen wat mij betreft.

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-05 19:13
Afgelopen week een Cowboy 3 besteld, in mineraal grijs! Duurt wat langer dan zwart, maar wat mij betreft het wachten waard. Alle tijd om eens grondig uit te zoeken welke ‘upgrades’ ik wil. Standaard en een bagagedrager geschikt voor kinderzitjes zijn een must. Ook wil ik een iets comfortabelere, vooral meer recht op zit positie willen hebben. Ik ben zeker niet lang, maar voor mijn rug wel zo prettig.

Lang getwijfeld tussen de VanMoof S3 en de Cowboy. Uiteindelijk deze geworden, iets duurder maar de kwaliteit lijkt op basis van wat ik her en der lees toch wel een stukje beter. Ook geen fan van een motor in het voorwiel. Plus de uitneembare batterij en toch het wat mij betreft net iets toffere design, was de keuze uiteindelijk niet heel lastig meer!

Nu wachten tot begin juni...

• frieskip
Limbeckx schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:11:
[...]

Geen ervaring met de speedrocker wel met de edge. Het monteren van de edge was een pain in de ass inderdaad maar als ik kijk naar de speedrockers op deze foto dan zou ik zo weer doen:

https://road.cc/content/r...-speedrocker-mudguard-set

De montage van de speedrockers is echt ongelofelijk lelijk...
ai :| die had ik nog niet gezien, nee de speedrockers worden hem niet meer... SKS Edge dan maar bestellen en een poging wagen.

• Limbeckx
frieskip schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:13:
[...]

ai :| die had ik nog niet gezien, nee de speedrockers worden hem niet meer... SKS Edge dan maar bestellen en een poging wagen.
Weet niet waar je woont maar voor 10 a 15 euro heb je ze door een fm erop laten zetten. In Rotterdam zitten en paar Cowboy service partners. Ik kan Ed's tweewielers aanraden

• frieskip
Limbeckx schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:00:
[...]

Weet niet waar je woont maar voor 10 a 15 euro heb je ze door een fm erop laten zetten. In Rotterdam zitten en paar Cowboy service partners. Ik kan Ed's tweewielers aanraden
Goede tip! _/-\o_ er zitten 3 servicepartners in mijn woonplaats :) die gaan we alvast even contacten.

• Limbeckx
Zag vandaag voor het eerst een mede cowboy bezitter in het wild. Op de boompjes in Rotterdam. Dus als je toevallig in dit topic zit: Hoi :w

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
frieskip schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:37:

Als je het filmpje volgt van Cowboy.tools is het prima te doen. Het gat boren is wat lastiger, maar als je dat niet durft. Gewoon het meegeleverde beugeltje gebruiken.

En de stangen voor achter moeten voor en vise versa.

• Yodalitie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik heb sinds oktober de Cowboy3 via het circular programma. De fiets was in september 2020 geactiveerd en had toch zeker wel 4 kilometer gereden. Kreeg 600 euro korting! De fiets moest ik wel zelf in Brussel ophalen maar dat had ik er graag voor over.

Ik ben bijzonder tevreden over de fiets. Natuurlijk zijn er ook minpunten, maar dat heeft een ebike van 4000 euro ook. De achterrem piept. Een bekend euvel en eenvoudig op te lossen met nieuwe remplates. Dat doe ik zodra hij een beurt krijgt. Ik heb een standaard gekocht via Kokox Design uit Duitsland. De adapter past perfect op de fiets. Een heel setje is 60 euro. Voor de reflectie van de wielen had ik zwarte stickers gekocht in Duitsland die je overdag nauwelijks ziet. Helaas heb ik pas mijn achterband (binnen en buiten) moeten laten vervangen omdat er iets scherps dwars doorheen was gegaan.

Voor de telefoon heb ik een quadlock gekocht. Super ding en zijn geld meer dan waard. Heel misschien nog een ander stuur, maar dat is voor later.

Ik gebruik de fiets alleen voor woon-werk verkeer in Rotterdam. Het is een urban fiets, geen tourfiets om mee naar Utrecht te fietsen. Ik ben zelf 1,74 m en heb geen last van zithouding of zadel. Kortom, een tevreden eigenaar.

• gfk807
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
Hallo,

Ik twijfel enorm tss die circular 1 of 2.

De eerste 9 weken wachten en de tweede 7d maar 400€ verschil.

Wat zijn nu uiteindelijk de grote verschillen: iets groter, betere software en nog upgrades mogelijk in de toekomst.

Maar wss ook niet meer die offroad-stand of toch wel nog op de 2 ?

De 3 overweeg ik niet wegens geen spatborden nodig en ik vind hem ook mooier zonder de spatborden.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:16:
Hallo,

Ik twijfel enorm tss die circular 1 of 2.

De eerste 9 weken wachten en de tweede 7d maar 400€ verschil.

Wat zijn nu uiteindelijk de grote verschillen: iets groter, betere software en nog upgrades mogelijk in de toekomst.

Maar wss ook niet meer die offroad-stand of toch wel nog op de 2 ?

De 3 overweeg ik niet wegens geen spatborden nodig en ik vind hem ook mooier zonder de spatborden.

Alvast bedankt voor jullie reacties !
De 1 is nieuw, de 2 is een showroom model of teruggestuurde.

Verder zijn de verbeteringen niet enorm. Iets ander frame. Maar batterij en motor, motor controller zijn gelijk.

• gfk807
Ja I,know maar hebben meestal maar max 100-200km.

Ik had een testrit met de V3 en die man wist me wel te vertellen dat de 1 toch iets als een “eerste” model was met niet dezelfde afwerking dan de versies 2 en 3.

Bvb. vanaf de V2 : De riem zou beter te regelen zijn, intern betere fiches gebruikt , ... iemand ervaring met die vd V1 ?

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:38:
Ja I,know maar hebben meestal maar max 100-200km.

Ik had een testrit met de V3 en die man wist me wel te vertellen dat de 1 toch iets als een “eerste” model was met niet dezelfde afwerking dan de versies 2 en 3.

Bvb. vanaf de V2 : De riem zou beter te regelen zijn, intern betere fiches gebruikt , ... iemand ervaring met die vd V1 ?
Ik heb zelf een V1+ circular. En heb op hardware vlak geen problemen. Met de firmware en niet werkende koplamp daarentegen weer wel, maar dat komt ook bij de V2 voor.

Verder een geweldige fiets, zeker met wat tweaks her en der. Overigens is de offroad mode voor mij een must. 25km/h is echt te langzaam.

• Limbeckx
Ik ben zelf voor de v2 gegaan ipv v1 omdat ik het grotere frame wel mooier vind dan een kleiner frame en de zit positie is ook beter daardoor voor mij. Daarnaast is firmware update kunnen krijgen ook wel fijn...

Belangrijkste verschil met de v3 zijn niet de spatborden maar het aandrijf systeem van de v3 is beter (gates). Het verzet van de aandrijving zorgt er wel voor dat je bij zelfde snelheid trappen meer onwentelingen maakt (vind ik persoonlijk onprettig)

• gfk807
De V2 refurb heeft ook niet meer die offroad stand of toch wel nog ?

Grootte vd kader: ik ben 1m77.

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:34
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:57:

V2 nog wel, v3 niet meer

• gfk807
Als ik daar 100% zeker van ben dat die off-road er ook nog is op de V2 circular (refurbished) dan ga ik voor die V2 denk ik.

Nog 9 weken wachten lijkt me lang, zeker met dit schitterende weer.

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:57:

Ik ben zelf ook 1m77, ik vind het iets kleinere frame juist prettig.

Maar dat is persoonlijk.

• gfk807
Hoeveel scheelt het verschil eigenlijk in grootte vind ik nergens.

Met groter frame hoeft je zadel toch minder hoog dus een minder gebogen zit of zie ik dit verkeerd ?

Cowboy niet bereikbaar in ‘t weekend zie ik dus geen uitsluitsel over offroad nog bij de V2 refurbished.

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:58:
Hoeveel scheelt het verschil eigenlijk in grootte vind ik nergens.

Met groter frame hoeft je zatel toch minder hoog dus een minder gebogen zit of zie ik dit verkeerd ?

Cowboy niet bereikbaar in ‘t weekend zie ik dus geen uitsluitsel over offroad nog bij de V2 refurbished.

Dit is de afstelling van het zadel bij mijn V1+.

Ik ben dus ook 1m77.

• Thomasvt
mjvdzwet schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]

Dit is de afstelling van het zadel bij mijn V1+.

Ik ben dus ook 1m77.
Welke mudguards en standaard heb je?

Ziet er nice uit!

• gfk807
🙏

Die achteruitkijkspiegel is wss ook een handig ding.

Ik zou zeker bij de 1 blijven moest die levering wat sneller zijn.

• mjvdzwet
  • Niet online
Thomasvt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:06:
[...]

Welke mudguards en standaard heb je?

Ziet er nice uit!
De SKS edge 46mm en de Ursus Mooi.

• gfk807
100% zeker van Thomas ? Ik weet vroeger wel maar nu met de upgrade vd software ?

• gfk807
Heeft de V2 nu ook die auto-unlock eigenlijk of voorbehouden voor de V3?

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:10:
[...]

100% zeker van Thomas ? Ik weet vroeger wel maar nu met de upgrade vd software ?
Aldus Cowboy worden er nog wel firmware fixes doorgevoerd voor de V1 (en dat doen ze ook).

Daarnaast heb ik de fiets dusdanig ontleed (om de hier niet te bespreken app te maken) dat als de app ooit stopt ik de fiets gaande kan houden.

• Thomasvt
mjvdzwet schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:09:
[...]

De SKS edge 46mm en de Ursus Mooi.
Welke backplate gebruik je voor de Urus Mooi? KoKoX en Urus backplate passen niet op de C1 volgens cowboy.tools

• mjvdzwet
  • Niet online
Thomasvt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:14:
[...]

Welke backplate gebruik je voor de Urus Mooi? KoKoX en Urus backplate passen niet op de C1 volgens cowboy.tools
https://www.fietsonline.c...pterplaat-jumbo-smal.html

• Thomasvt
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:13:
Heeft de V2 nu ook die auto-unlock eigenlijk of voorbehouden voor de V3?
Zeker! https://help.cowboy.com/n...-hoe-werkt-de-auto-unlock

Van alles wat ik gelezen heb is de off-road nog steeds beschikbaar. En anders zijn er natuurlijk alternative manieren om 30 km/h mogelijk te maken.

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 06:38
Ook vandaag mijn Cowboy V1 gekocht. De prijs en ervaringen van anderen spreken mij aan. Het is voor mij ook gewoon zeer relaxt om niet bezweet aan te komen op mijn bestemming.

Voor mij maken die 10 weken niet uit, dan komt de fiets midden in de zomer binnen. Ben erg benieuwd naar de ervaring!

• gfk807
Thomasvt schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:18:
[...]

Zeker! https://help.cowboy.com/n...-hoe-werkt-de-auto-unlock

Van alles wat ik gelezen heb is de off-road nog steeds beschikbaar. En anders zijn er natuurlijk alternative manieren om 30 km/h mogelijk te maken.
Thanks _/-\o_

• Limbeckx
gfk807 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:10:
[...]

Ik weet zeker dat m'n v2 circular nog off road heeft. Laatste firmware.

• Limbeckx
Deze is alleen voor de v1 volgens mij. De v2 en v3 hebben een bredere adapter plaat nodig volgens mij

• gfk807
Limbeckx schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:06:
[...]

Ik weet zeker dat m'n v2 circular nog off road heeft. Laatste firmware.
Ok TOP!

Heb de V1 geannuleerd en de V2 circular besteld, levering voorzien op 1mei :P

• Sir_Bongiovi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-03 15:36
Ik heb me de V3 gekocht, vorige week ontvangen maar ik twijfel toch of ik hem al dan niet zou houden.
25km/u is echt wel traag en ik vind de fiets vrij vermoeiend fietsen eens je bijna aan de maximum snelheid zit. Je moet vrij veel omwentelingen maken om je snelheid te behouden. Dat is hetgeen ik ervaar.
Ik weet dat er mogelijkheden zijn om sneller te rijden door een aparte app maar dit wil ik liever niet om geen garantie of ondersteuning van cowboy te verliezen, vermits ze dit ook kunnen zien aan de data die ze binnenkrijgen.

V2 circ. lijkt me dan een betere keuze (zeker ook qua prijs, 1000 euro minder) Verder zou er ook nog aan gesleuteld moeten worden om hem comfortabeler te maken. (zadel/stuur/pikkel)

Wellicht ga ik binnenkort eens een andere fiets testen, schindelhauer heeft wel mooie fietsen maar is me te duur voor de keren dat ik het gebruik. Maar de Rabeneick TX-E lijkt me ook wel wat https://www.rabeneick.de/...ang-252wh-disc-gates-2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Im heb het gevoel dat deze fiets niet veel anders zal zijn. Ook single speed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Limbeckx
mjvdzwet schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:31:
[...]

Im heb het gevoel dat deze fiets niet veel anders zal zijn. Ook single speed.
Met een vrij kleine batterij...

• Sir_Bongiovi
Mochten jullie tips hebben voor een e-bike mogen jullie het gerust laten weten :p Moeilijk om iets in dezelfde stijl onder de 3000 euro te vinden. Meer geef ik er liever niet aan uit vermits het enkel recreatief fietsen is.

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:00
mjvdzwet schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:14:
[...]

Aldus Cowboy worden er nog wel firmware fixes doorgevoerd voor de V1 (en dat doen ze ook).

Daarnaast heb ik de fiets dusdanig ontleed (om de hier niet te bespreken app te maken) dat als de app ooit stopt ik de fiets gaande kan houden.
Is dat voor de Iphone? Ik vraag dat omdat ik bang ben, dat op een dag, wanneer een van de geldschieters de (geld)kraan dichtdraait, je je Cowboy weg kan gooien...als je iets wil delen? (Ik heb net een v3 besteld)

[Voor 20% gewijzigd door zebsite op 25-04-2021 14:29]

Acties:
  • +19Henk 'm!

• outrazor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-02 19:52
Mijn vriendin en ik hebben allebei een maand onze Cowboy V3's en hebben er de eerste 400km mee gereden. Dit zijn onze ervaringen:

Testrit, oriëntatie
Meer dan een jaar hebben we onze aanschaf overwogen. De zoektocht is begonnen bij de ‘Bright’ video van de VanMoof S3, de e-bike die lange tijd mijn voorkeur heeft gehad door zijn look en gemak. Voor zowel de cowboy als de VanMoof heb ik een testrit gepland. De testrit van Cowboy was goed geregeld en deze kwamen keurig aan huis. Arthur wist veel te vertellen over de fiets en had antwoord op al mijn vragen. Na de testritten heb ik ook online veel gelezen over ervaringen, klachten, service, kwaliteit en de techniek van beiden fietsen. Hieruit heb ik de volgende voordelen per fiets opgesteld.

VanMoof
- Leuke features zoals schopslot en elektrische bel met leuke geluiden;
- Prettige zithouding, minder sportief dan de Cowboy;
- Bike hunters die je fiets terughalen voor jou in plaats van dit zelf te doen samen met de politie;
- Hydraulische remmen;
- Stevigere ondersteuning, iets minder kracht nodig voor het trappen.

Cowboy
- De techniek van de motor en sensoren zijn mooier, omdat de motor in het achterwiel zit en de sensoren kracht meten in plaats van rotatie. Hierdoor voelt de ondersteuning veel natuurlijker aan;
- De kwaliteit van de materialen lijkt op de lange termijn beter te zijn dan bij de VanMoof. Ik heb op Facebook foto's voorbij zien komen van VanMoofs met roestvorming, van Cowboy vooralsnog niet;
- Over de service van Cowboy zijn mensen over het algemeen te spreken. Over de service van VanMoof heb ik echt een paar drama verhalen gelezen;
- De uitneembare accu. Dit is in mijn woonsituatie op dit moment een must. Daarnaast kan je hem makkelijker zelf vervangen over een paar jaar, dus iets duurzamer in mijn ogen.

Het gaat om veel geld, dus met het oog op de lange termijn hebben we door de service en productkwaliteit voor de Cowboys gekozen. Dit in combinatie met het praktische voordeel wat de uitneembare accu ons biedt. We hebben de V2 en V1 nog kort overwogen, maar ik ben er van overtuigd dat je in het geval van software toch beter voor het nieuwste product kan gaan, zodat de software support zo lang mogelijk is.

Levering
De levering was top, echt top. Ik denk dat we geluk hebben gehad, als ik andere verhalen moet geloven. De levertijd was een maand door de spatborden, anders had het een week geduurd. Bijzonder, maar prima, we habben al een jaar gewacht.

4 dagen voor levering werden we gebeld door Lastminutekoeriers. Een vriendelijke man die samen met mij de afleverdatum heeft ingepland. Dit kon nog net iets voor de uiterste leverdatum die Cowboy had beloofd. Een dagje, maar het werd gewaardeerd.

Lachende bezorgers, een track and trace die ieder half uur werd geüpdatet, met een kaartje waar ze reden. 10/10 voor Lastminutekoeriers! Volgens mij werken ze hier niet standaard mee, ik zou ze dit wel willen aanraden.

Dozen onbeschadigd. Geen gebogen spaken. Geen krassen. De wielen waren recht. En... Ook de accu's deden het allebei meteen.

Accesoires en installatie
Uiteraard ben ook ik van mening dat die fiets echt veel te kaal wordt geleverd. Geen standaard erbij voor dit geld? En ook geen telefoonhouder, terwijl een telefoon een must is om de fiets maximaal te benutten. Zodoende de volgende accessoires besteld voor beide fietsen:

Flectr 360 wing reflector stickers in daylight black
https://www.flectr.bike/p...et?variant=30776788582496

Plakt prima, ziet er strak uit. Reflecteert verrassend goed voor hoe zwart ze zijn.

De KokoX universele smartphone houder:
https://kokox.de/collecti...iversal-smartphone-halter

Voor mijn OP 7T Pro de grote en voor mijn vriendins Pixel 3a de kleine. Telefoons zitten allebei als gegoten. Zitten er echt strak op, gaan nergens heen, wiebelen niet en beschadigen niet. Gaat er met 1 hand makkelijk in én uit. Installatie was kinderlijk eenvoudig en echt een goed uitgedacht ontwerp. Jeetje. Aanrader als je een 'alternatieve' telefoon hebt.

De KokoX adapter + URSUS zijstandaard:
https://kokox.de/collecti...ke?variant=31704728240185

Update! Deze adapter niet bestellen. Is te snel gebarsten. Zie mijn review op pagina 78 van deze thread

Zit mooi vast dankzij een perfect, op maat geprint plaatje, dat ook de kabels mooi weg werkt. De onderkant is ook mooi afgewerkt hierdoor. Bevestiging was niet ideaal, maar wel te doen met twee linkerhanden en een installatiefilmpje. De standaard klapt stevig in en uit. Wel heeft het een kleine beschadiging van de lak opgelopen, doordat hij tegen de trapper aan kwam.

Knog Oi Classic fietsbel in het zwart:
https://www.knog.com/product/oi-classic-small/

Ik vind hem fijn. Hij is niet heel hard, dus als je echt op zoek bent naar een harde bel, is dit niet de bel voor jou. Ik vind hem vrij vriendelijk klinken en hij galmt lang door. Dat vind ik wel fijn. Je moet het er wel voor willen betalen, want voor een bel blijft het duur.

Kryptonite Keeper 785:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Prima slot. Soms even hannesen met het sleuteltje, maar wel fijn dat het slot aan de ketting vast zit. Lang genoeg in alle situaties die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Xiaomi fietspomp:
https://www.xiaomiproduct...-draagbare-luchtpomp.html

Fantastisch, nooit meer pompen. Leuke gadget 10/10.

De installatie van de fiets was goed te doen. Het boekje was duidelijk. Het is fijn om dingen met z’n 2-en te doen. Binnen een uur waren beide fietsen in elkaar gezet.

Onze ervaring na een maand met de V3

Fietsgevoel
De rijervaring van de Cowboys vinden we allebei fantastisch. De eerste week hadden we even last van de kont, maar daar zit nu eelt op denk ik, want dat voelen we niet meer. De trapondersteuning is ontzettend natuurlijk. Hij bouwt geleidelijk op naarmate je meer kracht zet, dus het voelt echt alsof je op een normale fiets zit. Totdat je de ondersteuning uit zet. Dan merk je dat de Cowboy met ieder briesje tegenwind en ieder heuveltje de perfecte hoeveelheid kracht weet te geven. Het heeft geen zin om harder dan 26 te fietsen, dan stopt de ondersteuning en ga je straks nog zweten. Is dat voor jou de deal-breaker? Kijk dan is op Reddit.

De zithouding is erg sportief. Ik ben 1.80 en mijn vriendin 1.70. Ik had hiervoor een oma-fiets, dus dat was even omschakelen. Toch merk je dat je door het smalle stuur heerlijk wendbaar bent en dat is in de drukke stad toch wel een voordeel. Het voorover zitten is bij langere fietstochten wel minder comfortabel. Met name bij de polsen merkte ik dat het bij een langere tocht minder comfortabel wordt. Wellicht vervang ik de stuurpen of de handvaten ooit nog, maarja dan blijf je bezig (en accessoires zijn niet meeverzekerd natuurlijk).

Accu en bereik
De prestaties van de accu zijn wisselend tussen de 60 en 70 km bereik. Dit is dus afhankelijk van de tegenwind en temperatuur. Ik moet hier nog wat uitgebreider voor testen, nu de temperatuur wat aangenamer is. Pas vanaf 5% merk ik dat de ondersteuning wat verslapt. Ik heb geïnformeerd wat het zou kosten om de accu te vervangen. Dit kost € 500,-.

Gebruiksgemak en functies
Het opladen van de accu duurt 3,5 uur. Dit vind ik niet kort, maar ook niet lang. De accu is lekker compact en past in een rugzak. Verder is het fijn dat we onze accu’s kunnen uitwisselen.

De auto unlock functie werkt heel prettig. De fiets gaat snel aan. Wel heb ik het idee dat ik even mijn scherm moet aanzetten, dan pakt hij hem vaak sneller.

Wat betreft de diefstalbeveiliging heb ik dit geleerd na contact met de klantenservice. Wanneer de fiets wordt gestolen ontvang je elke 15 minuten een nieuwe locatie als je fiets beweegt, dankzij de ingebouwde simkaart. Beweging wordt gedetecteerd door de versnellingsmeter in de fiets. Wanneer de fiets niet meer verplaatst krijg je elke 5 uur een melding, dit om batterij te besparen. De uitneembare accu laadt de interne batterij op. Een volledig opgeladen interne batterij kan tot 3 maanden lang een locatie sturen.

De app
De app heeft een kaart met daarin de luchtkwaliteit op 5x5 meter nauwkeurig. Dat vind ik best wel vet, maar gebruik het verder niet tot weinig. De navigatie heeft handige shortcuts voor je werk- of thuisadres. Ook mooi, als je ergens heen navigeert geeft hij aan hoeveel batterij je nog over hebt als je weer terug bent gefietst.

De service en support
Er is één functie die het nog niet doet. Het manual unlocken van de fiets zou moeten lukken door de accu er met de sleutel uit te halen en deze binnen enkele seconden weer terug te klikken. Voor beide fietsen werkt dit helaas niet. Nadat we hier s´avonds contact over hadden gezocht, hadden we direct de volgende dag een reactie in de chatfunctie van de app. Na een paar zaken te hebben uitgesloten, werd ik meteen doorgezet naar een ontwikkelaar die samen met mij nog wat meer stappen doorliep.

De look
Ja super sexy. Kijk maar.

Wanneer moet je de fiets gewoon niet kopen?
Als je die sportieve houding echt niks vindt, kan je overwegen een andere stuurpen te nemen, maar het blijft een sportieve fiets. Vraag je dus goed af of deze fiets echt bij je past.

Als je zo min mogelijk wilt trappen. De ondersteuning is minder krachtig dan andere ebikes.

Als je er mee op fietsvakantie wilt. Daar is hij denk ik niet zo fijn voor.

Maar ben je dus iemand zoals ik die bijna dagelijks even door het drukke centrum naar je werk of studie moet fietsen en in het weekend graag even de natuur in fietst? Dan is het een absolute aanrader!

Edit: Jeetje wat een lap tekst. Heb je niet door in zo'n klein vakje! Mocht je het hebben gelezen, ik hoop dat het je iets heeft geholpen!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04-2022
outrazor schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:58:
De KokoX universele smartphone houder:
https://kokox.de/collecti...iversal-smartphone-halter

Voor mijn OP 7T Pro de grote en voor mijn vriendins Pixel 3a de kleine. Telefoons zitten allebei als gegoten. Zitten er echt strak op, gaan nergens heen, wiebelen niet en beschadigen niet. Gaat er met 1 hand makkelijk in én uit. Installatie was kinderlijk eenvoudig en echt een goed uitgedacht ontwerp. Jeetje. Aanrader als je een 'alternatieve' telefoon hebt.

Xiaomi fietspomp:
https://www.xiaomiproduct...-draagbare-luchtpomp.html

Fantastisch, nooit meer pompen. Leuke gadget 10/10.
Goeie tips, deze! Hier geen Cowboy, maar een Gazelle maar ik heb nog wel een goede fietspomp nodig en ook een smartphonehouder :)

Veel plezier met je nieuwe Cowboy!

• gfk807
Hier iemand tips voor een goed zadel ?

Ik heb iets met de looks van Brooks, maar welk de C15, C17 of C19 carved ?

Thx !

• Limbeckx
Veloretti kondigt hun ebike aan:

https://www.veloretti.com/products/electric

Voor de intro prijs van 2299 is echt een no brainer! Voor 2799 nog steeds het overwegen waard.

• gfk807
Vandaag geleverd, rijdt super. Wel een paar lelijke vlekken op van precies uitgelopen verf die dus te erg zijn.

Ze zijn ermee bezig bij cowboy komt dus wel in orde.

Wel duidelijk dat er een iets rechter stuur op moet en andere grips (wss op de vervanger vd fiets).

Iemand hier een goede aanrader voor stuur en grips zonder de remkabels te moeten verlengen ?

[Voor 14% gewijzigd door gfk807 op 28-04-2021 19:31]

• stin00
  • Niet online
gfk807 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:17:
Vandaag geleverd, rijdt super. Wel een paar lelijke vlekken op van precies uitgelopen verf die dus te erg zijn.

Wel duidelijk dat er een iets rechter stuur op moet en andere grips (wss op de vervanger vd fiets).

Iemand hier een goede aanrader voor stuur en grips zonder de remkabels te moeten verlengen ?
Wat bedoel je met een iets rechter stuur? Het stuur van de cowboy is al zo recht als maar kan?

Of begrijp ik iets Belgisch niet en wil je het stuur verhogen? :+

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 28-04-2021 19:47]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:22
Halverwege maart een c1+ besteld met verzenddatum 28 mei. Wachten begint steeds moeilijker te worden nu het steeds beter weer aan het worden is :p

Zie regelmatig berichtjes over een veel vroegere levering van de cowboy, ik hoop dat dat bij mij ook het geval gaat zijn 🤠

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• Limbeckx
gfk807 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:17:

Je bedoeld denk ik het verstellen van de hoek van de stuurpen of niet? Ik heb een richy die op cowboy.tools staat. Doet het goed en zet hem voor mij niet hoog genoeg. Je hebt op nog een stuurpen met vering erin maar was iets van 150 euro en dan ook nog eens minder verstelbaar. Tot 30 graden ipv de 55 die de richy kan. Dat zou ik persoonlijk te weinig vinden denk ik...

• gfk807
stin00 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:39:
[...]

Wat bedoel je met een iets rechter stuur? Het stuur van de cowboy is al zo recht als maar kan?

Of begrijp ik iets Belgisch niet en wil je het stuur verhogen? :+
Idd ik wil het verhogen ;-)

• gfk807
Limbeckx schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:56:
[...]

Je bedoeld denk ik het verstellen van de hoek van de stuurpen of niet? Ik heb een richy die op cowboy.tools staat. Doet het goed en zet hem voor mij niet hoog genoeg. Je hebt op nog een stuurpen met vering erin maar was iets van 150 euro en dan ook nog eens minder verstelbaar. Tot 30 graden ipv de 55 die de richy kan. Dat zou ik persoonlijk te weinig vinden denk ik...
Ok thx, die besteld.
Uitproberen en terug indien niet ok.

• Thomasvt

Er komt iets nieuws?

Edit: Waarschijnlijk de V4: https://www.reddit.com/r/...ts/md8crl?is_gallery=true

[Voor 10% gewijzigd door Thomasvt op 29-04-2021 10:00]

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 17:36
Vermoedelijk een Cowboy 4 waarbij ze ook een damesmodel introduceren (waren eerder foto’s opgedoken van een frame op reddit). Mocht de 4 wereldschokkend zijn dan is het nog het overwegen waard om mijn C1 bestelling te annuleren.. maar dan moet het wel écht een topfiets zijn.

• stin00
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk de Cowboy 4 met een model voor mannen + eentje voor vrouwen. Er waren eerder dit jaar al wat patent concept foto's gevonden: https://www.reddit.com/r/...l/new_cowboy_4_man_women/ . Ben benieuwd naar de verschillen met de 3 :) Waarschijnlijk alleen wat quality of life aanpassingen (ander stuur met ingebouwde smartphone houder, andere voorvork, nieuwe bagagedrager (?)) en geen gigantische wijzigingen in de basis (motor/aandrijving/batterij). Voor mij wordt de 4 alleen interessant wanneer er óf versnellingen zijn óf het verzet veel zwaarder is gemaakt tov de 3.

[Voor 40% gewijzigd door stin00 op 29-04-2021 10:05]

• Limbeckx
stin00 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:01:
Zeer waarschijnlijk de Cowboy 4 met een model voor mannen + eentje voor vrouwen. Er waren eerder dit jaar al wat patent concept foto's gevonden: https://www.reddit.com/r/...l/new_cowboy_4_man_women/ . Ben benieuwd naar de verschillen met de 3 :) Waarschijnlijk alleen wat quality of life aanpassingen (ander stuur met ingebouwde smartphone houder, andere voorvork, nieuwe bagagedrager (?)) en geen gigantische wijzigingen in de basis (motor/aandrijving/batterij). Voor mij wordt de 4 alleen interessant wanneer er óf versnellingen zijn óf het verzet veel zwaarder is gemaakt tov de 3.
Ben vooral benieuwd naar de stuur ophanging op foto 6 van je link. Dat ziet er echt heel anders uit dan de fiets nu. Niet perse beter...

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:19:
[...]
Ben vooral benieuwd naar de stuur ophanging op foto 6 van je link. Dat ziet er echt heel anders uit dan de fiets nu. Niet perse beter...
Er moet wel bij vermeld worden dat de foto's sinds begin dit jaar gevonden zijn, maar dat de concept foto's waarschijnlijk zijn gesubmit tussen 2018 en 2021. Dus het is nog maar de vraag in hoeverre deze foto's daadwerkelijk relevant zijn.

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:51

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

stin00 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:28:
[...]

Er moet wel bij vermeld worden dat de foto's sinds begin dit jaar gevonden zijn, maar dat de concept foto's waarschijnlijk zijn gesubmit tussen 2018 en 2021. Dus het is nog maar de vraag in hoeverre deze foto's daadwerkelijk relevant zijn.
Lijkt me gezien de uitfasering van sommige versies behoorlijk relevant - mei 6 weten we meer

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• stin00
  • Niet online
litebyte schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:47:
[...]
Lijkt me gezien de uitfasering van sommige versies behoorlijk relevant - mei 6 weten we meer
Oh er komt een Cowboy 4, dat staat vast :) Bedoel meer dat de concept foto's mogelijk niet stoken met de realiteit.

Edit: Cowboy heeft een teaser filmpje uitgebracht. Aan het stuur te zien zijn de concept foto's toch wel spot-on, het nieuwe stuur met geïntegreerde remkabels lijkt namelijk een feit :)

https://www.facebook.com/CowboyHQ/videos/319747433089690/

[Voor 30% gewijzigd door stin00 op 30-04-2021 09:22]

• Daan2020
Haha, het nadeel van die geweldige cowboy 1 aanbieding voor 990 euro is dat je die 2 duizend nog wat als prijs gewoon niet meer serieus kan nemen, laat staan overwegen. Bizar, hoeveel meer je kwijt bent voor praktisch hetzelfde spul. Zoveel winstmarge zit er dus op, belachelijk!

[Voor 8% gewijzigd door Daan2020 op 30-04-2021 10:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Limbeckx
Daan2020 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:57:
Haha, het nadeel van die geweldige cowboy 1 aanbieding voor 990 euro is dat je die 2 duizend nog wat als prijs gewoon niet meer serieus kan nemen, laat staan overwegen. Bizar, hoeveel meer je kwijt bent voor praktisch hetzelfde spul. Zoveel winstmarge zit er dus op, belachelijk!
Dat zitten wel een heleboel aannames bij @Daan2020. Weet jij of het materiaal van de v1 dezelfde specs heeft als de v2? Zelfde hardheid? Zelfde dikte? Zelfde kwaliteit verf? Zelfde dikte van verf? Zelfde toleranties qua aansluiting? Zelfde manier getest?

• gfk807
Zoals reeds gezegd ben ik zeer blij vd V2 maar wist dat hij terug moest wegens zeer rare vlekken op.

Antwoord afgewacht van Cowboy en deze zouden toch vallen onder die “minor scratches” vd circular.

Belachelijk als je de verfvlekken ziet (net of er werd bijtend zuur over gegoten of herverfd door een kind van 5j ? )

Gaat dus terug naar afzender en bestel me opnieuw een nieuwe V1.

• gfk807

• gfk807

• gfk807

• gfk807
Iemand was hier zeer blij onlangs vd V1 wegens nou net iets kleinere kader, hoe groot zijn de V1-rijders hier ?

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:45:
Iemand was hier zeer blij onlangs vd V1 wegens nou net iets kleinere kader, hoe groot zijn de V1-rijders hier ?
Ik ben zelf 1.77m en vind het een fijne maat.

• gfk807
mjvdzwet schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:47:
[...]

Ik ben zelf 1.77m en vind het een fijne maat.
Ok thx ben ook die lengte !

Al ooit met een V2 of V3 gereden kwestie om zeker te zijn dat hij even lekker rijdt.

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:49:
[...]

Al ooit met een V2 of V3 gereden kwestie om zeker te zijn dat hij even lekker rijdt.
Ik kan het helaas niet vergelijken. Nog nooit op een V2 of V3 gereden.

Naast de prijs was het grotere verzet en juist het iets kleinere frame doorslaggevend.

• stin00
  • Niet online
gfk807 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:49:
[...]

Die 1 en 2 rijden hetzelfde. Ze hebben exact dezelfde achternaafmotor, custom (troep) riem, batterij en verzet van 3.1. Alleen het frame van de 2 (en 3) is dus ietsje hoger, maar met jouw lengte is de 1 ook perfect.

De 3 rijdt wel ietsje anders. Dit komt vooral door de Gates Belt Drive en het kleinere verzet van 2.86. Maar ook hier exact dezelfde achernaafmotor en batterij..

• gfk807
stin00 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:32:
[...]

Die 1 en 2 rijden hetzelfde. Ze hebben exact dezelfde achternaafmotor, custom (troep) riem, batterij en verzet van 3.1. Alleen het frame van de 2 (en 3) is dus ietsje hoger, maar met jouw lengte is de 1 ook perfect.

De 3 rijdt wel ietsje anders. Dit komt vooral door de Gates Belt Drive en het kleinere verzet van 2.86. Maar ook hier exact dezelfde achernaafmotor en batterij..
Ok thx !

Geen reacties op mijn foto’s vd “minor scratches” ben ik TE streng dan ?

Een krasje hier en daar, die er wel zijn, kan ik zeker mee leven maar dit is toch erover ? :?

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:51

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Limbeckx schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:30:
[...]

Dat zitten wel een heleboel aannames bij @Daan2020. Weet jij of het materiaal van de v1 dezelfde specs heeft als de v2? Zelfde hardheid? Zelfde dikte? Zelfde kwaliteit verf? Zelfde dikte van verf? Zelfde toleranties qua aansluiting? Zelfde manier getest?
Exact, daarnaast zijn de kosten het afgelopen jaar (op allerlei vlak) door schaarste van o.a. (half)fabrikaten en dus slechte leverbaarheid flink gestegen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• gfk807
Daan2020 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:57:
Die winstmarges zijn er overal hoor.
Onlangs werd er bij ons op het bedrijf ipv een pallet bestelde bureaustoelen verkeerdelijkeen martij MTB’s geleverd met de vrachtbrieven erbij met de aankoopprijs en de aangewezen verkoopprijs.

De verkoopprijs was gemiddeld 3 tot 4 x de aankoopprijs. 8)7

• stin00
  • Niet online
gfk807 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:41:
[...]
Ok thx !

Een krasje hier en daar, die er wel zijn, kan ik zeker mee leven maar dit is toch erover ? :?
Ik vind het aardig bizar dat dit 'mintor scratches' zijn. Op foto 1 en 2 lijkt de lak inderdaad met iets chemisch in aanraking te zijn geweest, of heel erg verwarmd te zijn geweest.. ben toch wel erg benieuwd wat er met die fiets is gebeurd.

Op foto 3 kan ik die kleine krasjes scharen onder 'minor scratches' maar die gigantische krater niet echt. Vervolgens heeft een beunhaas daar enorm lelijk een verf reparatie getracht te doen, maar het lijkt op een dikke verfkwak die er binnen 1 seconde op is geplempt.

Je kan er zelf ook geen fuck aan doen omdat je die hele plek zou moeten opschuren en spuiten, terwijl ze mij weigerden de RAL code van het frame te geven omdat ze 'geen idee hadden wat de fabrikant gebruikt'.

Je kan dus beter de fiets retourneren en een splinternieuwe C1 aanschaffen. Het scheelt je geld en je krijgt in feite dezelfde fiets, maar dan gloednieuw. Alleen de wachttijd is wat zuur.

• Shigefumi Hino
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-10-2021
gfk807 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:41:
[...]

Ok thx !

Ik had deze zelf ook teruggestuurd. Paar kleine oneffenheden zijn, okee. Maar dit vind ik wel heel erg extreem. Een maatje van me had een v1 besteld en geleverd gekregen en hier zaten ook paar krasjes op maar heel miniscule.

• gfk807
stin00 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:57:
[...]

Ik vind het aardig bizar dat dit 'mintor scratches' zijn. Op foto 1 en 2 lijkt de lak inderdaad met iets chemisch in aanraking te zijn geweest, of heel erg verwarmd te zijn geweest.. ben toch wel erg benieuwd wat er met die fiets is gebeurd.

Op foto 3 kan ik die kleine krasjes scharen onder 'minor scratches' maar die gigantische krater niet echt. Vervolgens heeft een beunhaas daar enorm lelijk een verf reparatie getracht te doen, maar het lijkt op een dikke verfkwak die er binnen 1 seconde op is geplempt.

Je kan er zelf ook geen fuck aan doen omdat je die hele plek zou moeten opschuren en spuiten, terwijl ze mij weigerden de RAL code van het frame te geven omdat ze 'geen idee hadden wat de fabrikant gebruikt'.

Je kan dus beter de fiets retourneren en een splinternieuwe C1 aanschaffen. Het scheelt je geld en je krijgt in feite dezelfde fiets, maar dan gloednieuw. Alleen de wachttijd is wat zuur.
Ha ok jullie zijn van dezelfde mening, ik begon al aan mezelf te twijfelen ;)

• Sir_Bongiovi
Het lichte verzet is ook de reden waarom ik mn V3 zou terugsturen, voor de rest is hij perfect in orde. Dan is maar de vraag of ik een V2 aankoop (iets sneller + zwaarder verzet) of een andere fiets zoek met versnellingen

• Sir_Bongiovi
@gfk807 gfk807 ik zou hem ook terugsturen, dus als er binnenkort een V2 circ. beschikbaar staat niet meteen kopen 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan2020
Limbeckx schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:30:
[...]

Uhh je draaft door..de oorspronkelijke cowboy 1 prijs was anders ook gewoon 1800 dus het verschil in al die aspecten die jij noemt zal wel gewoon minimaal tot nada zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Limbeckx
Daan2020 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Uhh je draaft door..de oorspronkelijke cowboy 1 prijs was anders ook gewoon 1800 dus het verschil in al die aspecten die jij noemt zal wel gewoon minimaal tot nada zijn.
Jij poneert een stelling. Ik stel daar vragen over. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apooc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15
Heb na lang wikken en wegen vorige week mijn V1+ besteld. Kan niet wachten. Het wordt waarschijnlijk voor 25 juni geleverd. Twee dagen later zie ik een melding van Cowboy over een aankondiging. Ben benieuwd wat het gaat brengen. Als het echt een verbetering is en goedkoper is dan de V3 dan kan ik hem nog annuleren, maar eerst even zien wat er 6 mei gaat gebeuren.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee