Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:17
Apooc schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:28:
Heb na lang wikken en wegen vorige week mijn V1+ besteld. Kan niet wachten. Het wordt waarschijnlijk voor 25 juni geleverd. Twee dagen later zie ik een melding van Cowboy over een aankondiging. Ben benieuwd wat het gaat brengen. Als het echt een verbetering is en goedkoper is dan de V3 dan kan ik hem nog annuleren, maar eerst even zien wat er 6 mei gaat gebeuren.
Goedkoper?🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apooc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 11:18
Ja je weet maar nooit, VanMoof verlaagde ook oppeens haar prijzen dus ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 18:45
Als je kijkt naar hoeveel aanbod er is aan hippe e-bikes dan zou het niet eens onverstandig zijn voor Cowboy om de prijzen omlaag te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
badbadpresident schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Als je kijkt naar hoeveel aanbod er is aan hippe e-bikes dan zou het niet eens onverstandig zijn voor Cowboy om de prijzen omlaag te gooien.
De cowboy is niet duur. Nu al niet. Ik zou eerder zeggen maak een fiets met 3 versnellingen voor 2400 euro en je bent klaar. Dat is het enige wat ik nu minder vind. Heb een v2 en dan maakt de trapper al veel omwentelingen dus met de aandrijving van de v3 zou dat zeker fijn zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
badbadpresident schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Heb drie weken geleden een v3 besteld en betaald (2386,-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
zebsite schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Heb drie weken geleden een v3 besteld en betaald (2386,-)...
Geen referral code gebruikt voor gratis spatborden? :+ Wachten kan trouwens lonen aangezien er donderdag 6 mei een aankondiging is van de Cowboy 4..

Referrals mogen trouwens niet op het forum gedeeld worden, alleen per privebericht.

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 04-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
stin00 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Geen referral code gebruikt voor gratis spatborden? :+ Wachten kan trouwens lonen aangezien er donderdag 6 mei een aankondiging is van de Cowboy 4..

Referrals mogen trouwens niet op het forum gedeeld worden, alleen per privebericht.
jazeker wel..en bij deze prijs zit ook de verzekering. Wanneer donderdag een mooiere/goedkopere v4 wordt gepresenteerd, gaan we wel actie ondernemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
Ik zit er over na te denken om de ratio van de tandwielen aan te passen op mijn v3. Ik trap me een ongeluk als ik een beetje tempo maak. De voorste tandwiel heeft 63 tanden en de achterste heeft er 22. Nu heb ik ergens gelezen dat de verhouding op de v1 en v2 zich beter lenen voor hogere snelheden. Kan iemand mij vertellen wat de tandwielverhouding op deze fietsen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik begrijp van mensen in de facebook group van cowboy dat ze ook veel veranderingen in de app verwachten vanaf donderdag. Enig idee waar dat op gebaseerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
jeroen46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:17:
Ik zit er over na te denken om de ratio van de tandwielen aan te passen op mijn v3. Ik trap me een ongeluk als ik een beetje tempo maak. De voorste tandwiel heeft 63 tanden en de achterste heeft er 22. Nu heb ik ergens gelezen dat de verhouding op de v1 en v2 zich beter lenen voor hogere snelheden. Kan iemand mij vertellen wat de tandwielverhouding op deze fietsen is?
De verhouding is 68 om 22 bij de V1 en V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:53
Omdat de leverdatum van mijn bestelde c1+ op vóór 28 mei staat net even contact opgenomen via de chat van cowboy om te vragen of ze al een wat concretere datum hebben.

Kreeg een vrij standaard berichtje dat de levering op 28mei staat maar dat afhankelijk van de productie dit wat eerder kan worden.

Maw gewoon afwachten dus :p

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 05-05-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:09:
Omdat de leverdatum van mijn bestelde c1+ op vóór 28 mei staat net even contact opgenomen via de chat van cowboy om te vragen of ze al een wat concretere datum hebben.

Kreeg een vrij standaard berichtje dat de levering op 28mei staat maar dat afhankelijk van de productie dit wat eerder kan worden.

Maw gewoon afwachten dus :p
Cowboy heeft enorme problemen met leveringen van zowel de C1 als de 3 als losse onderdelen zoals batterijen. De 4 die ze morgen gaan aankondigen zal ook wel een levertijd van 5+ weken krijgen gok ik.. Ik denk dat je C1 met wat mazzel een weekje eerder wordt geleverd, maar zou niet teveel hopen op eerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:16
Krijg je bij Cowboy een Nederlandse factuur ivm BTW aftrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
TR1969 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:12:
Krijg je bij Cowboy een Nederlandse factuur ivm BTW aftrek?
Zo ziet de factuur eruit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evCv2vZ4wBLlfgDA7RFdd3sguSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3BbdxMr1zY1EixFD6pFlTbSA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Ik zie een NL btw nummer staan dus dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
stin00 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Cowboy heeft enorme problemen met leveringen van zowel de C1 als de 3 als losse onderdelen zoals batterijen. De 4 die ze morgen gaan aankondigen zal ook wel een levertijd van 5+ weken krijgen gok ik.. Ik denk dat je C1 met wat mazzel een weekje eerder wordt geleverd, maar zou niet teveel hopen op eerder :+
Dat ze leveringsproblemen hebben begrijp ik, dat heeft zowat elk bedrijf in deze tijd. Maar omdat de levering op vóór 28 mei staat wist ik niet echt wat ik moest verwachten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Nu online
Cowboy 4

Cowboy 4 ST

Ik zie wat veranderingen in een geïntegreerd stuur, krachtigere motor en nieuwe app (en laadt functie op het stuur). Levertijd september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apooc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 11:18
J-M-T schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:46:
Cowboy 4

Cowboy 4 ST

Ik zie wat veranderingen in een geïntegreerd stuur, krachtigere motor en nieuwe app (en laadt functie op het stuur). Levertijd september.
Verder zie ik nog een standaard op de foto's.

Ook is er een v4st (vrouwelijke variant) op de foto's te zien.

Moet wel zeggen met de prijs van bijna 2500, ga ik mijn v1+ niet annuleren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:37

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik ben toch wel erg gecharmeerd van het ST model. Laatst getwijfeld om voor een C3 te gaan maar steeds getwijfeld vanwege de sportieve zithouding. Deze C4 ST ga ik mogelijk wel pre-orderen. Ook het bagagerekje is erg fijn en wilde ik zelf al aanbrengen op de C3.

Ik heb wel mijn twijfels over het stuur dat nu vast zit en niet verstelbaar is / vervangbaar met bijvoorbeeld een comfortabeler model. Zo te zien om de remkabels nog verder in het stuur te proppen. Maar goed we gaan het zien.

Edit: Zojuist een reservering geplaatst. Ik ben benieuwd!

[ Voor 62% gewijzigd door Yariva op 06-05-2021 09:09 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Zie dat er ook nog maar 2 V1's beschikbaar zijn.

Edit: Inmiddels niet meer op de site

[ Voor 32% gewijzigd door TR1969 op 06-05-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 18:45
Het is een mooie fiets geworden en de kleur groen is ook mooi. Maar geen enkele reden om mijn versie 1 te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik vind het maar een ietwat magere 'vooruitgang' helaas. Het nieuwe stuur ziet er wel slick gestroomlijnd uit, maar je kan nu dus niet meer een andere stuurpen + stuur nemen voor een meer comfortabele zit. Verder is voor mij het grootste nadeel, de veel te lage fixed gear, nog steeds aanwezig. Ben vooralsnog erg blij dat ik voor de Enviolo Ace ben gegaan, al heb ik ook nog een Cowboy Circular 1 in bestelling staan.. die kan je inmiddels niet meer bestellen zo te zien

Ik zie dat referral codes nu 100 euro aan accesoires opleveren (eindelijk een fietsstandaard + bagagedrager). Dus mocht je willen bestellen, PM even iemand uit dit topic voor een referral code :)

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 06-05-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben heel nieuwsgierig naar de nieuwe motor maar vind de overall look van de fiets bulky geworden dus ben nog steeds heel blij met mij v2 zeker met de 30kmh icm het zwaardere verzet.

De software wijzgingen zien er wel tof uit. Stiekem hoop ik voor een integratie met Google Fit / Apple Health ook...

Spatborden zijn nu gratis en het zitrekje en de stand kosten samen 100 euro. Ben heel benieuwd of de stand en het rekje voor de v4 ook op de andere cowboy versies kan of dat het frame daarvoor is gewijzigd.

edit: ook hier een referal code aanwezig mocht iemand die willen :) Ik vind het jasje wat je krijgt bij 3 referals heel leuk :D

edit 2: Zit nu nog een keer naar de overall foto van de v4 te kijken maar de smalle ronding van de zitvlak verhoging en de dikke ronding van de stuurpen zijn samen best lelijk eigenlijk :$

[ Voor 23% gewijzigd door Limbeckx op 06-05-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Die mat groene kleur is wel heel gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
schumi1986 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:32:
Die mat groene kleur is wel heel gaaf :D
Dat is wel waar ja. Die mat groene kleur is echt heel mooi!

De circular page is trouwens niet meer via de landingpage van cowboy.com te bereiken. Via google nog wel te vinden. De v1+ zie ik niet meer staan en de v2 is uitverkocht...

Frontpage O+: nieuws: Cowboy introduceert e-bikes die smartphone draadloos laden en vernieu...

Fabrikant introduceert nieuwe ebike, gebruikers zitten binnen 3 comments op vraag waarom sporters hartaanvallen krijgen :+

[ Voor 35% gewijzigd door Limbeckx op 06-05-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Vind die weggestopte kabels op zich wel vet staan. Is het nieuwe gewicht ook al bekend?

Maar jongens even...2500 euro en er kan nog steeds niet een standaard vanaf. _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Daan2020 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:21:
Vind die weggestopte kabels op zich wel vet staan. Is het nieuwe gewicht ook al bekend?

Maar jongens even...2500 euro en er kan nog steeds niet een standaard vanaf. _O- _O-
Standaard samen met bagagedrager gratis icm een referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:51
Een tijd geleden heb ik een nieuwe Cowboy C1+ via het circular programma gekocht, maar tot op het heden ben ik er erg ontevreden over. Ik ben benieuwd of meer mensen dezelfde problemen ondervinden met de C1+:
  • Zodra de accu onder de 70% komt valt een gedeelte van de ondersteuning weg. Met de off-road mode kom ik niet meer boven de 27-28 km/u uit.
  • Met elke mode is het onmogelijk om relaxed wat zachter te rijden dan de max snelheid van die modus. De ondersteuning vliegt echt alle kanten op waardoor je het gevoel krijgt dat iemand steeds even je rem in knijpt
Momenteel heb ik een support ticket lopen bij Cowboy en ben nu bezig om ritten op te nemen met hun Backoffice app zodat ze de diagnostics kunnen bekijken van de ritten.
Maar ik heb er een zwaar hoofd in dat het gaat helpen, een vriend heeft ook een C1+ met dezelfde problemen. Bij hem is de fiets al volledig vervangen en daarna nog een keer de torque sensor & controller. Dit heeft allemaal niks geholpen, dus het lijkt wel echt een C1+ (firmware) probleem te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Rido schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:55:
Een tijd geleden heb ik een nieuwe Cowboy C1+ via het circular programma gekocht, maar tot op het heden ben ik er erg ontevreden over. Ik ben benieuwd of meer mensen dezelfde problemen ondervinden met de C1+:
  • Zodra de accu onder de 70% komt valt een gedeelte van de ondersteuning weg. Met de off-road mode kom ik niet meer boven de 27-28 km/u uit.
  • Met elke mode is het onmogelijk om relaxed wat zachter te rijden dan de max snelheid van die modus. De ondersteuning vliegt echt alle kanten op waardoor je het gevoel krijgt dat iemand steeds even je rem in knijpt
Momenteel heb ik een support ticket lopen bij Cowboy en ben nu bezig om ritten op te nemen met hun Backoffice app zodat ze de diagnostics ontvangen van de ritten.
Maar ik heb er een zwaar hoofd in dat het gaat helpen, een vriend heeft ook een C1+ met dezelfde problemen. Bij hem is de fiets al volledig vervangen en daarna nog een keer de torque sensor & controller. Dit heeft allemaal niks geholpen, dus het lijkt wel echt een C1+ probleem te zijn :'(
Ik heb een v2 en heb geen van de problemen die jij beschrijft

Volgens een facebookpost is het verzet van de v4 zelfs nog iets kleiner.
overbrengingsverhouding 2.86 (63/22), V4: 2.85 (60/21)
Geen idee of het merkbaar is maar overbrenging is iig niet zwaarder geworden en daarmee ook niet beter op hogere snelheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Limbeckx op 06-05-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-10-2021
Momenteel heb ik een support ticket lopen bij Cowboy en ben nu bezig om ritten op te nemen met hun Backoffice app zodat ze de diagnostics kunnen bekijken van de ritten.
Maar ik heb er een zwaar hoofd in dat het gaat helpen, een vriend heeft ook een C1+ met dezelfde problemen. Bij hem is de fiets al volledig vervangen en daarna nog een keer de torque sensor & controller. Dit heeft allemaal niks geholpen, dus het lijkt wel echt een C1+ (firmware) probleem te zijn :'(
Mijn ervaring met de C1 is dat je geen snelheid boven de 25 - 27 kan verwachten. Offroad modes op de C1 waarop ik heb gereden haalde in ieder geval zeker geen 30 en bleef ook rond de 25 - 27 hangen. Ik dacht eerst dat de off-road modus stuk zou zijn; maar deze doet gewoon nauwelijks iets extra ten opzichte van de standaard modus.

Wat betreft het gevoel dat iemand je afremt; dit herken ik niet. Op lagere snelheid fietsen gaat prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Shigefumi Hino op 06-05-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Shigefumi Hino schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Offroad modes op de C1 waarop ik heb gereden haalde in ieder geval zeker geen 30 en bleef ook rond de 25 - 27 hangen. Ik dacht eerst dat de off-road modus stuk zou zijn; maar deze doet gewoon nauwelijks iets extra ten opzichte van de standaard modus.
Ohh wow. Dat is echt wel anders bij de v2. Ik rij standaard 30km/h als ik niet tussentijds hoef te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:48
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Ohh wow. Dat is echt wel anders bij de v2. Ik rij standaard 30km/h als ik niet tussentijds hoef te remmen.
Ja hier ook, met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

[list]
Volgens mij heeft @Daan2020ook al sinds het begin last van mindere ondersteuning onder de 70 of 80% batterij en is dit niet op te lossen.

Wat is de website van Cowboy trouwens een gedrocht geworden, als ik scroll over de Cowboy 4 pagina krijg ik spontaan zware migraine.. niet te doen

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 06-05-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Ik ook op de v1, hoor. Maar dan wel met een kleine aanpassing op mijn smartphone, waarover ik verder niets zal uitwijden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Die nieuwe Cowboy C4 en C4ST zien er wel cool uit. Praktisch vraagje; op de site zie je dat er een iPhone 11/12 aan het stuur gelocked wordt. Zou er dan een anti-vibration-module (oid) inzitten? Anders trilt geheid je camera stabilisator kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
stin00 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Wat is de website van Cowboy trouwens een gedrocht geworden, als ik scroll over de Cowboy 4 pagina krijg ik spontaan zware migraine.. niet te doen
Klopt, is er niet overzichtelijker op geworden zo.

Als ik het zo zie krijg je trouwens nu bij de 3 ook standaard spatborden geleverd...
Tenminste het bestelproces geeft aan dat alle modellen voorzien zijn van spatborden en bij toevoeging in het mandje staat het er ook bij.
Dat zou betekenen dat de 3 nu wel iets interessanter wordt waarbij ik me afvraag wat het referalprogramma dan nu nog voor voordeel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:48
-Muncky- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:21:
Die nieuwe Cowboy C4 en C4ST zien er wel cool uit. Praktisch vraagje; op de site zie je dat er een iPhone 11/12 aan het stuur gelocked wordt. Zou er dan een anti-vibration-module (oid) inzitten? Anders trilt geheid je camera stabilisator kapot...
Ik rij al jaren met een telefoonhouder op m'n fiets/scooter/e-step. Nooit last gehad van een defecte camera stabilisator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Jammer dat ze geen (uitneembaar) cockpitsysteem hebben ontworpen, dat de basisgegevens (snelheid/afstand mbt route etc) altijd toont. Die je eruit kan halen, eventueel dan kan verwisselen met een standaard plaatje zonder functie, of met een plaatje dat het mogelijk om bijv. dit Qualock systeem te gebruiken.

Daarnaast het verzet verschilt tussen beide nieuwe modellen - helaas nog steeds geen (interne) automatische versnelling die bij een hogere cadans opschakelt

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 06-05-2021 14:30 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

-Muncky- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:21:
Ik ken personen die hun iphone op een mountainbike bevestigen in extra beschermende hoesjes en nooit ook maar iets klagen over kapotgetrilde stabilisators.

M.b.t. het stuur, lijkt toch een stuk minder breed dan de eerdere modellen en ook iets meer gebogen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Shigefumi Hino schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Ik ook op de v1, hoor. Maar dan wel met een kleine aanpassing op mijn smartphone, waarover ik verder niets zal uitwijden ;-).
Een V1+ haalt gewoon 32 in offroad modus zonder verdere aanpassingen op de smartphone. Indien jou v1/+ dit niet haalt klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TR1969 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Klopt, is er niet overzichtelijker op geworden zo.

Als ik het zo zie krijg je trouwens nu bij de 3 ook standaard spatborden geleverd...
Tenminste het bestelproces geeft aan dat alle modellen voorzien zijn van spatborden en bij toevoeging in het mandje staat het er ook bij.
Dat zou betekenen dat de 3 nu wel iets interessanter wordt waarbij ik me afvraag wat het referalprogramma dan nu nog voor voordeel geeft.
Een referral code geeft nu 100 korting op accessoires. Je kan dus bij de 3 een smartphone houder / iPhone QuadLock hoesje / Kryptonite U-slot aanschaffen. Nog steeds geen kickstand of bagagedrager helaas.. ik blijf het karig vinden voor deze prijs tov de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Herkenbaar..conclusie was en is dat het gewoon bij de batterij hoort en er niks aan te doen valt.

Het goede nieuws is als je die alternatieve app gebruikt, het wel weggaat. Lees je even in op reddit, mag het hier niet bespreken. Heb er in ieder geval geen last meer van, ook niet van een te lage snelheid. M'n Cowboy 1 haalt nu elke Van Moof en thuisbezorger met gemak in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dit is trouwens de volledige lijst van wat er nieuw is aan de v4:
Here's what's new (will update this comment once I find out more):

* price is at 2490€ (C3 still offered for 2190€ with mudguards)
* delivery starts in September
* 3 different colors: black, khaki and sand
* motor is 45Nm (coming from 30Nm in C3)
* both models entirely new frame, ST new form factor
* cockpit has integrated QuadLock mount \*\*with wireless charging built-in\*\*
* brake cables are in the frame
* from the pictures it seems that the stem is fully integrated and can't be switched anymore
* handlebar is curved
* weight is about 19kg (coming from 17kg in C3)
* Cowboy will also offer custom accessories like rack (99 €/GBP) and kickstand (29 €/GPB)
* mudguards are always included
* tyres are a bit wider at 47mm
* more comfortable saddle by Selle Royale
* all new brake system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:51
Shigefumi Hino schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Haha, bedankt voor de tip :P
schumi1986 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Een V1+ haalt gewoon 32 in offroad modus zonder verdere aanpassingen op de smartphone. Indien jou v1/+ dit niet haalt klopt er iets niet.
Klopt, dat haal ik ook wel, zolang de accu maar boven de 70% is.
Daan2020 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Herkenbaar..conclusie was en is dat het gewoon bij de batterij hoort en er niks aan te doen valt.

Het goede nieuws is als je die alternatieve app gebruikt, het wel weggaat. Lees je even in op reddit, mag het hier niet bespreken. Heb er in ieder geval geen last meer van, ook niet van een te lage snelheid. M'n Cowboy 1 haalt nu elke Van Moof en thuisbezorger met gemak in. :P
Dat is goed om te horen, thanks! Dit weekend maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
Lap, nu lees ikhier ineens keiveel slecht over de V1 + net nu ik beslist heb om de V2C (met die lelijke vlekken) terug te sturen en voor de V1+ te gaan.

Die app waar hier niet mag gesproken worden waar is die dan te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
gfk807 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:16:
Lap, nu lees ikhier ineens keiveel slecht over de V1 + net nu ik beslist heb om de V2C (met die lelijke vlekken) terug te sturen en voor de V1+ te gaan.

Aangezien we op Tweakers hier niet inhoudelijk op kunnen/gaan reageren zou ik je adviseren je vraag op Reddit te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
gfk807 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:16:

De V1 is helaas niet meer leverbaar als circulair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:56:
Dit is trouwens de volledige lijst van wat er nieuw is aan de v4:

[...]
Belangrijk om te vermelden dat ze de VanMoof weg opgaan - 85% van de onderdelen is nu zelf ontwikkeld en wordt zelf geproduceerd. Handig om te weten - vooral als ze niet uitwisselbaar kunnen zijn met onderdelen van derden.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
litebyte schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Belangrijk om te vermelden dat ze de VanMoof weg opgaan - 85% van de onderdelen is nu zelf ontwikkeld en wordt zelf geproduceerd. Handig om te weten - vooral als ze niet uitwisselbaar kunnen zijn met onderdelen van derden.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de remmen.
Goede toevoeging. Dat is wel oneindig zonde zeg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P3nlfWqlEejrshyBOy2-qbIjWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVeqAviiBHlOo31IpM6CCKN9.jpg?f=fotoalbum_large

Jeetje, het nieuwe stuur is eigenlijk best lelijk.

Het stuur kan dus nog steeds niet omhoog en er kan dus geen andere stuurpen meer op?

Hahaha, snap echt niet wie zo'n domme beslissing maakt. Alsof we in Azië zitten met een gemiddelde lengte van 1.70.

Dit gaat zich ongetwijfeld wreken tegen ze, alle langere mensen zullen na een testrit geheid afhaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Daan2020 op 07-05-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 17:29
Heeft iemand een idee of de V4 via de app data, GPX met route en verbruikte Kalorien, naar Strava kan sturen?

Ik weet dat je gewoon de Strava app kunt starten en aangeven dat je op een ebike rijdt maar de V4 schijnt de Kcal die je verbruikt te tracken. Daarmee worden de gegevens wel accuraat.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Daan2020 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:32:
[Afbeelding]

Het stuur kan dus nog steeds niet omhoog en er kan dus geen andere stuurpen meer op?

Hahaha, snap echt niet wie zo'n domme beslissing maakt. Alsof we in Azië zitten met een gemiddelde lengte van 1.70.

Dit gaat zich ongetwijfeld wreken tegen ze, alle langere mensen zullen na een testrit geheid afhaken.
Het is maar net wat je gewend bent, iedereen die een racefiets/Mountainbike gewend is fietst hier zo een heel stuk mee weg, ook met een lengte van 1.90.

Ik heb de c1 gekocht omdat ik een racefiets gewend ben, daardoor sprak deze fiets mij aan. Iemand die een stadsfiets gewend is zal even serieus moeten wennen.

Het is dus best raar om het design af te kraken omdat jij iets wilt wat de bedenkers van deze fiets helemaal niet voor ogen hebben, dan moet je dus op zoek naar een andere fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[b]

Je bedoeld IK vind het stuur best lelijk.... Ik vind het namelijk best mooi. Jammer alleen dat er niet een soort van universeel plaatje in zit dat verwijderd kan worden voor een plaatje met Quadlock systeem of een inzetstuk met led display met basisfuncties en info zoals bijv. op de Modmo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

litebyte schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Je bedoeld IK vind het stuur best lelijk.... Ik vind het namelijk best mooi. Jammer alleen dat er niet een soort van universeel plaatje in zit dat verwijderd kan worden voor een plaatje met Quadlock systeem of een inzetstuk met led display met basisfuncties en info zoals bijv. op de Modmo.
Ik snap ook niet waarom je een Quadlock systeem zou willen, in plaats van een houder waarin je iedere telefoon kunt klikken, met of zonder adapter.
Je gaat toch niet voor de ritjes op de fiets telkens je hoes verwisselen, en die universele adapter van QuadLock ziet er spuuglelijk uit, als je die altijd op je telefoon moet hebben zitten.

Ik had gehoopt op wat meet betekenisvolle upgrades, zoals inderdaad een in hoogte verstelbaar stuur, een aan/uit knop op de fiets zelf (zodat je verder kunt als je smartphone leeg is) en gewoon standaard een standaard (pun intended) en een fatsoenlijke bagagedrager. Iets minder lifestyle, iets meer praktisch bruikbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Ik snap ook niet waarom je een Quadlock systeem zou willen, in plaats van een houder waarin je iedere telefoon kunt klikken, met of zonder adapter.
Je gaat toch niet voor de ritjes op de fiets telkens je hoes verwisselen, en die universele adapter van QuadLock ziet er spuuglelijk uit, als je die altijd op je telefoon moet hebben zitten.

Ik had gehoopt op wat meet betekenisvolle upgrades, zoals inderdaad een in hoogte verstelbaar stuur, een aan/uit knop op de fiets zelf (zodat je verder kunt als je smartphone leeg is) en gewoon standaard een standaard (pun intended) en een fatsoenlijke bagagedrager. Iets minder lifestyle, iets meer praktisch bruikbaar.
Quadlock is inderdaad verschrikkelkijk, die hoesjes zijn niet om aan te zien. De houder zelf is ook geintregreerd in het stuur.. Cowboy zet echt zwaar in op de app en 'connected' zijn, een fillosofie die niet altijd even goed werkt in de praktijk. Volgens mij zit de batterij indicator (6 ledjes) ook vlak onder de quadlock mount waardoor je deze niet meer ziet als je smartphone erop is geklikt. Uiteraard kan je het dan op je telefoon zien, maar vind het toch niet helemaal goed doordacht design.

Sowieso vind ik de upgrades wat meh. Ze zetten inderdaad veel te veel in op minimalisme waardoor features als standaard, bagagedrager, verstelbaar stuur etc. achterwege blijven onder het mom van 'hoe minder hoe strakker'. Met mijn 1m90 en geen racefiets ervaring valt deze fiets gewoon direct af. Een beetje sportief zitten lukt me wel, maar zo ver voorover gebogen is niet mijn ding. Je kan dan zeggen 'dan past deze fiets gewoon niet bij je' - en dat klopt dan ook wel - maar toch vind ik het uiterlijk van de fiets erg gaaf. Bij de vorige modellen kon ik ten minste nog de stuurpen + stuur aanpassen, maar bij de Cowboy 4 niet meer.. Een groot nadeel is voor mij dan ook dat deze fietsen steeds meer custom onderdelen krijgen die je niet kan vervangen of eenvoudig laten fixen bij een fietsenmaker. Dat is bij VanMoof helemaal een drama.

Maargoed de Cowboy fietsen vallen sowieso al voor mij af vanwege het lage verzet, vanaf 25 km/h trap je gewoon als een hamster in een rad.. althans wel bij de 3 die ik had. De 1 en 2 hebben ten minste nog een iets hoger verzet. De Cowboy 4 heeft dezelfde batterij, dezelfde 70km range maar wel een upgrade van 30nm naar 45nm torque gekregen.. daar lijkt me ook iets niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
stin00 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Sowieso vind ik de upgrades wat meh. Ze zetten inderdaad veel te veel in op minimalisme waardoor features als standaard, bagagedrager, verstelbaar stuur etc. achterwege blijven onder het mom van 'hoe minder hoe strakker'. Met mijn 1m90 en geen racefiets ervaring valt deze fiets gewoon direct af. Een beetje sportief zitten lukt me wel, maar zo ver voorover gebogen is niet mijn ding. Je kan dan zeggen 'dan past deze fiets gewoon niet bij je' - en dat klopt dan ook wel - maar toch vind ik het uiterlijk van de fiets erg gaaf. Bij de vorige modellen kon ik ten minste nog de stuurpen + stuur aanpassen, maar bij de Cowboy 4 niet meer.. Een groot nadeel is voor mij dan ook dat deze fietsen steeds meer custom onderdelen krijgen die je niet kan vervangen of eenvoudig laten fixen bij een fietsenmaker. Dat is bij VanMoof helemaal een drama.

Maargoed de Cowboy fietsen vallen sowieso al voor mij af vanwege het lage verzet, vanaf 25 km/h trap je gewoon als een hamster in een rad.. althans wel bij de 3 die ik had. De 1 en 2 hebben ten minste nog een iets hoger verzet. De Cowboy 4 heeft dezelfde batterij, dezelfde 70km range maar wel een upgrade van 30nm naar 45nm torque gekregen.. daar lijkt me ook iets niet te kloppen?
-Wat is de cadans bij 25 km/h?
-Een bagagedrager kun je zo te zien bij bestellen icm met een standaard voor 99 euro.
-Hij lijkt wel wat spartaans qua fietshouding inderdaad. Beetje een mountainbike houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bard1982 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:29:
[...]

-Wat is de cadans bij 25 km/h?
-Een bagagedrager kun je zo te zien bij bestellen icm met een standaard voor 99 euro.
-Hij lijkt wel wat spartaans qua fietshouding inderdaad. Beetje een mountainbike houding.
- De cadans weet ik helaas niet. Wel weet ik dat de 1 & 2 een verzet hebben van 3.1 (68 tandwielen voor, 22 achter), terwijl de 3 op 2.86 (63 voor, 22 achter) zit.

- Klopt, met de huidige pre-order kost dit 99 euro. Met een referral code (= 100 euro aan accessoires) krijg je deze dus effectief gratis

- Ja het is een behoorlijk actieve fietshouding, dit gaf voor mij lage rugklachten alsook teveel spanning/druk op m'n polsen/handen omdat ik het niet gewend ben. Je moet er van houden en zeker een testrit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
stin00 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:42:
[...]

- De cadans weet ik helaas niet. Wel weet ik dat de 1 & 2 een verzet hebben van 3.1 (68 tandwielen voor, 22 achter), terwijl de 3 & 4 op 2.86 (63 voor, 22 achter) zit.

- Klopt, met de huidige pre-order kost dit 99 euro. Met een referral code (= 100 euro aan accessoires) krijg je deze dus effectief gratis

- Ja het is een behoorlijk actieve fietshouding, dit gaf voor mij lage rugklachten alsook teveel spanning/druk op m'n polsen/handen omdat ik het niet gewend ben. Je moet er van houden en zeker een testrit proberen.
De nieuwe cowboy 4 heeft 60 voor & 21 achtertanden volgens de site. Weet iemand hoe je dan de cadans bij 25 km/h kunt uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bard1982 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:58:
[...]

De nieuwe cowboy 4 heeft 60 voor & 21 achtertanden volgens de site. Weet iemand hoe je dan de cadans bij 25 km/h kunt uitrekenen?
Ik denk dat je beter erop kunt gaan rijden als hij er eenmaal is. Het verzet scheelt heel weinig met de v3 maar de motor is wel echt veel krachtiger dus ik vraag mij af op je het met een rekensom kunt begrijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
Bard1982 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Ik ga even uit van een 47mm band, die heeft een omtrek van 2250mm.

Dus, als je rijsnelheid 25000m/60min is, dan is dat 416m/min
Je wiel draait dan 416/2,25 = 185 omw/min

185 *21/60 = 64,75 Omw/min op de trapas.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Limbeckx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat je beter erop kunt gaan rijden als hij er eenmaal is. Het verzet scheelt heel weinig met de v3 maar de motor is wel echt veel krachtiger dus ik vraag mij af op je het met een rekensom kunt begrijpen
Ik heb nog een prima Giant Dailytour met riem en Nexus 8. Maar vind de Cowboy wel een mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bard1982 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Ik heb nog een prima Giant Dailytour met riem en Nexus 8. Maar vind de Cowboy wel een mooi ding :)
Je kunt gewoon een proefrit aanvragen natuurlijk :P Ze vragen er niet bij of je een courante ebike hebt en echt wel wil kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Limbeckx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Je kunt gewoon een proefrit aanvragen natuurlijk :P Ze vragen er niet bij of je een courante ebike hebt en echt wel wil kopen...
Zou het niet doen, ik vroeg ook een proefrit aan (heb een prima Batavus Razer)...uur later 2400 euries armer :S
Vrijwillig dat wel....

[ Voor 11% gewijzigd door zebsite op 07-05-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
zebsite schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Zou het niet doen, ik vroeg ook een proefrit aan (heb een prima Batavus Razer)...uur later 2400 euries armer :S
Vrijwillig dat wel....
Poeh. Dat moet een heftige proefrit zijn geweest :D De Gaint Dailytour lijkt mij net zo goed als de Cowboy (zo niet beter) dus weet niet of dat hetzelfde gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Even een vraag.... Ik krijg mijn v3 binnen enkele weken geleverd (hoop ik), nu heb ik een Knog besteld: small (tot 22,2 mm) is dit de goede maat? het stuur is dacht ik 22,2mmm,(kan iemand het stuur opmeten, naast de remhandle/stuurrubber?) maar op het doosje staat; fit bars smaller than 22.2mm...moet ik hem terug sturen, of past dit wel...

[ Voor 10% gewijzigd door zebsite op 07-05-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

[...]

Misschien komt er nog een universeel plaatje (om om te wisselen als je geen Quadlock hoesje hebt/wil hebben)
[...], een aan/uit knop op de fiets zelf (zodat je verder kunt als je smartphone leeg is) en gewoon standaard een standaard (pun intended)
Standaard is inderdaad raarrrrr dat deze niet gewoon standaard is. Maar ja weer wat extra nkomsten.
De 3 kan je gewoon aan/uit zetten zonder smartphone, moet je wel het sleuteltje van je batterij hebben, want die moet je eruit/erin klikken om op die manier de fiets aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
zebsite schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:43:
Even een vraag.... Ik krijg mijn v3 binnen enkele weken geleverd (hoop ik), nu heb ik een Knog besteld: small (tot 22,2 mm) is dit de goede maat? het stuur is dacht ik 22,2mmm,(kan iemand het stuur opmeten, naast de remhandle/stuurrubber?) maar op het doosje staat; fit bars smaller than 22.2mm...moet ik hem terug sturen, of past dit wel...
Ik heb een Chinese variant, ook tot 22.2mm. Deze past, maar wel direct naast de handgreep.

In het midden wordt het stuur dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
mjvdzwet schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Ik heb een Chinese variant, ook tot 22.2mm. Deze past, maar wel direct naast de handgreep.

In het midden wordt het stuur dikker.
Mooi, hoeft hij niet retour. Naast de handgreep lijkt mij ook de beste (en snelste plek) plek, naast de duim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zijn er hier mensen die een Cowboy hebben gekocht terwijl ze al een ebike hadden? Ik heb een Gazelle Paris C7 van iets meer dan een jaar oud die prima fietst maar een Cowboy of VM lijkt me wel super tof voor woon/werkverkeer. Fiets ongeveer 3500km per jaar dus gebruikt worden zal die zeker :D Als gadgetfreak is een fiets als de Cowboy wel een keiharde upgrade natuurlijk, maar qua prijs weet ik het nog niet zo goed. Misschien eerst maar eens kijken wat m’n Gazelle nog oplevert :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
London schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:17:
Zijn er hier mensen die een Cowboy hebben gekocht terwijl ze al een ebike hadden? Ik heb een Gazelle Paris C7 van iets meer dan een jaar oud die prima fietst maar een Cowboy of VM lijkt me wel super tof voor woon/werkverkeer. Fiets ongeveer 3500km per jaar dus gebruikt worden zal die zeker :D Als gadgetfreak is een fiets als de Cowboy wel een keiharde upgrade natuurlijk, maar qua prijs weet ik het nog niet zo goed. Misschien eerst maar eens kijken wat m’n Gazelle nog oplevert :+
Ik hou mijn Batavus Razer (gechipt) gewoon erbij, wat makkelijker voor de zijtassen en wat sneller...maar niet zo mooi als de Cowboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

zebsite schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Ik hou mijn Batavus Razer (gechipt) gewoon erbij, wat makkelijker voor de zijtassen en wat sneller...maar niet zo mooi als de Cowboy!
Uitstekende punt! Pre-order geplaatst voor een Cowboy 4, ben benieuwd. Voorlopig geduld hebben >:)

Gazelle is prima als boodschappenfiets.

[ Voor 5% gewijzigd door London op 07-05-2021 21:37 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DavyVanHemelen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:26
Voor de mensen met interesse. Ik was op de lancering van de 4 en 4ST aanwezig en maakte er een korte video met detailbeelden en info van op mijn Youtube kanaal: YouTube: Nieuwe Cowboy 4 ST e-bike getest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
Ik heb een Cowboy 4 ST besteld, in de overtuiging dat de riem dezelfde zou zijn als bij de V3, echter blijkt nu dat de 4 een goedkopere CDN-riem heeft. Ik ben weinig thuis in fietsonderdelen, maar las online dat de kwaliteit minder is en dat hij niet goed tegen de Nederlandse weersomstandigheden bestand is. Cowboy zelf zegt dat Gates dit aanprijst als de meest geschikte riem voor stadsritten. Nu ben ik van plan de fiets voor woon-werkverkeer te gebruiken (12km enkele reis) en twijfel ik of ik niet toch een V3 moet nemen voor minder geld en dan maar moet proberen aan de minder fijne zithouding te wennen. Zijn er hier mensen met een mening over deze verandering van riem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Daar kan @Tommie12 mogelijk wel wat over zeggen :) Die is volgens mij géén voorstander van CDN belts op ebikes.

Toch wel bizar dat Cowboy overstapt naar een goedkopere gates belt en alsnog meer geld vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
stin00 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:54:
Daar kan @Tommie12 mogelijk wel wat over zeggen :) Die is volgens mij géén voorstander van CDN belts op ebikes.

Toch wel bizar dat Cowboy overstapt naar een goedkopere gates belt en alsnog meer geld vraagt.
Klopt, de CDN (belt en kunstof tandwielen) heeft een levensduur die merkelijk korter is.
Je kan natuurlijk altijd overstappen op CDX als de riem of tandwielen versleten zijn. De onderdelen zijn 100% compatibel.

Nu speelt het misschien net iets minder op de Cowboy onwille van de achterwielmotor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mijn V1+ zou de 28e verzonden worden maar kreeg vandaag een mailtje dat dit de eerste week van juni gaat worden. Ach na zo lang wachten (18 maart besteld) overleef ik dit ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:26:
Mijn V1+ zou de 28e verzonden worden maar kreeg vandaag een mailtje dat dit de eerste week van juni gaat worden. Ach na zo lang wachten (18 maart besteld) overleef ik dit ook wel.
Ik kreeg de e-mail ook gisteren. Geduld is een schone zaak. En tot nu toe hebben we dit zeer netjes volgehouden, Schumi ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieRoon
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Philos31 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:23:
Ik heb als zadel dit erop zitten:\
https://www.internet-bike...reestyle-lux-kort-zwart//

Koste 15 euro, tot ik iets heb gevonden wat beter zit en mooier is. Zadel zit op zich beter, is wel kort en dat is even wennen. Samen met een b'twin verende zadelpen en sks edge spatborden en een ursus mooi met zelfgeprinte adapter voor de V1+

Ik heb de kryptonite en ben daar juist heel tevreden over. Als ik een keer snel een boodschap moet doen dan zet ik frame en achterwiel vast (net als een ringslot) als ik in de stad ben dan zoek ik zo'n ijzeren fietsding uit en dan kan ik hem daar aan vast maken. Ik heb de set met de kabel, dus in een fietsenstalling, als ik de U-lock nergens aan vast kan zetten dan zet ik achterwiel en frame vast en gebruik de kabel om hem aan een fietsenrek te zetten en eventueel als het lukt ook het voorwiel vast te zetten.

Met de U lock en kabel lukt het altijd wel om hem ergens aan vast te zetten.
Welke adapter gebruik je voor de Ursus Mooi op je V1+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieRoon
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Philos31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:22:
[Afbeelding]

Nou hij is klaar.
Cowboy v1+
Ritchey Adjustable Stem
Ergon GA3 handvatten
hornit db140 (Worlds loudest bycicle horn)
Brooks C17 zadel
Ursus mooi met gazelle backplate (Jumbo) Zwart gespoten
SKS Spatborden (de brede die niet passen, ik heb deze bij de voorvork moeten "aanpassen" koop deze dus niet.
Decathlon BAGAGEDRAGER 900 ULTRALICHT
Decathlon verende zadelpen
Midden op de bovenste buis zit nog de bevestiging voor mijn kryptonite evolution u-lock

Die Hornit DB140 kan echt niet, hij heeft 2 standen, op de ene stand klink je als een scooter toeter, maar op de echt harde stand weet ik zeker dat je klappen gaat krijgen als je de verkeerde van het fietspad toetert.
[YouTube: Unboxing The HORNIT dB140 - World's Loudest Bicycle Horn - BikemanforU]
Hi, welke backplate heb je genomen om de Ursus mooi te bevestigen aan een C1? De versie op cowboy.tools is overal uitverkocht en hierbij staat dat het een M10 is. Echter zie ik elders wel nog een M8, bijv: https://fabbo.nl/products...3eYwGEEAQYASABEgKLG_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
RonnieRoon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Hi, welke backplate heb je genomen om de Ursus mooi te bevestigen aan een C1? De versie op cowboy.tools is overal uitverkocht en hierbij staat dat het een M10 is. Echter zie ik elders wel nog een M8, bijv: https://fabbo.nl/products...3eYwGEEAQYASABEgKLG_D_BwE
Ik heb zelf nog een URSUS MOOI inclusief BackPlate liggen; mocht je deze willen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Kan iemand advies geven ivm keuze tussen V1 en V2 circular? Eerste is nieuw maar oudere technologie, vandaar mijn twijfels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:32:
Kan iemand advies geven ivm keuze tussen V1 en V2 circular? Eerste is nieuw maar oudere technologie, vandaar mijn twijfels :?
Zover ik weet is de V1+ circular niet meer verkrijgbaar.

Dus als het tweedehands moet, dan een V2.

In het andere geval een V1+ nieuw. Super prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door mjvdzwet op 26-05-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
Ik heb V1 besteld, evenals de V2 maar ga er maar eentje van behouden.
Vraag blijft open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:39:
Ik heb V1 besteld, evenals de V2 maar ga er maar eentje van behouden.
Vraag blijft open
Ik heb zelf de V1+. De prijs was voor mij doorslaggevend. De V2 heeft een iets groter frame, maar de riem, motor, motor controller, accu zijn gelijk aan de V1+. Dus geen reden om voor een V2 te kiezen.

Ik neem aan dat je de V1 voor €990 hebt gekocht.

Auto unlock is aan te zetten op de V1 met een app die we hier niet mogen noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door mjvdzwet op 26-05-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
meshy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:32:
Oudere technologie? Leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
stin00 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Oudere technologie? Leg uit?
App Unlock? Andere kleine verschillen? Weet het niet precies, vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:10:
[...]

App Unlock? Andere kleine verschillen? Weet het niet precies, vandaar de vraag...
Alleen het frame is anders en enkele connectoren intern. De wielophanging achter heeft iets minder stel schroefjes e.d. op de V2.

Maar is het prijsverschil mijn inziens niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfk807
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
xTino81 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:55:
Ik heb een Cowboy 4 ST besteld, in de overtuiging dat de riem dezelfde zou zijn als bij de V3, echter blijkt nu dat de 4 een goedkopere CDN-riem heeft. Ik ben weinig thuis in fietsonderdelen, maar las online dat de kwaliteit minder is en dat hij niet goed tegen de Nederlandse weersomstandigheden bestand is. Cowboy zelf zegt dat Gates dit aanprijst als de meest geschikte riem voor stadsritten. Nu ben ik van plan de fiets voor woon-werkverkeer te gebruiken (12km enkele reis) en twijfel ik of ik niet toch een V3 moet nemen voor minder geld en dan maar moet proberen aan de minder fijne zithouding te wennen. Zijn er hier mensen met een mening over deze verandering van riem?
Ik zou nou net niet de V4 nemen voor de zithouding, bij de vorige versies kan je stuur wisselen of andere stuurpen bij de V4 niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:26:
Heb je inmiddels al bericht ontvangen over de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Shigefumi Hino schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Heb je inmiddels al bericht ontvangen over de levering?
Nee nog helemaal niets helaas :( jij dus ook niet?

Edit : als ik nu naar het mailtje met de orderbevestiging kijk is er een trackingcode te zien, lijkt dat er iets staat te gebeuren dus

[ Voor 22% gewijzigd door schumi1986 op 02-06-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Nee nog helemaal niets helaas :( jij dus ook niet?

Edit : als ik nu naar het mailtje met de orderbevestiging kijk is er een trackingcode te zien, lijkt dat er iets staat te gebeuren dus
Ik zie het inderdaad; je kunt de track code aanklikken en dan ga je door naar de vervoerdienst link met de huidige status.

Grappig dat ze vanuit Frankrijk verstuurd worden. Van Valenciennes naar Lille nu hopelijk snel naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Shigefumi Hino schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Ik zie het inderdaad; je kunt de track code aanklikken en dan ga je door naar de vervoerdienst link met de huidige status.

Grappig dat ze vanuit Frankrijk verstuurd worden. Van Valenciennes naar Lille nu hopelijk snel naar het noorden.
Bij mij is dat nummer helaas niet klikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigefumi Hino
schumi1986 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Bij mij is dat nummer helaas niet klikbaar :/
Ik kreeg zojuist een belletje van transportdienst met de melding dat hij maandag uitgeleverd wordt.

Overigens hoorde ik van een maatje van mij dat zijn tracking nummer ook niet aanklikbaar was maar dat de fiets wel dezelfde week uitgeleverd werd.

Ik kan me voorstellen dat jouw fiets dus ook elk moment uitgeleverd zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
https://cowboy.com/collections/circular

Ik zie dat de Circular C1's weer verkocht worden, leverdatum staat op 27 juni.

Text is volgens mij wel iets aangepast; "Final batch of 1st generation bikes, brand new"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Thomasvt schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:36:
https://cowboy.com/collections/circular

Ik zie dat de Circular C1's weer verkocht worden, leverdatum staat op 27 juni.

Text is volgens mij wel iets aangepast; "Final batch of 1st generation bikes, brand new"
Die tekst stond er voorheen ook al. Cowboy heeft hoogstwaarschijnlik redelijk veel annuleringen gehad vanwege de lange levertijden (10 tot 12 weken), dus de verkopen staan weer tijdelijk open :) Ik heb zelf 20 april besteld met levertijd geschat op 27 juni. De C1's op de site worden, toevallig, dus ook rond 27 juni geleverd.. gaat dus om dezelfde batch. Hierna zullen ze wel definitief op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
stin00 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Die tekst stond er voorheen ook al. Cowboy heeft hoogstwaarschijnlik redelijk veel annuleringen gehad vanwege de lange levertijden (10 tot 12 weken), dus de verkopen staan weer tijdelijk open :) Ik heb zelf 20 april besteld met levertijd geschat op 27 juni. De C1's op de site worden, toevallig, dus ook rond 27 juni geleverd.. gaat dus om dezelfde batch. Hierna zullen ze wel definitief op zijn.
In dat geval wachten we samen op de laatste C1 batch, hier inderdaad ook pas de 27e geleverd.. spannend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Ik kreeg zojuist een belletje van transportdienst met de melding dat hij maandag uitgeleverd wordt.

Overigens hoorde ik van een maatje van mij dat zijn tracking nummer ook niet aanklikbaar was maar dat de fiets wel dezelfde week uitgeleverd werd.

Ik kan me voorstellen dat jouw fiets dus ook elk moment uitgeleverd zal worden.
Nu 2x contact opgenomen met Cowboy over de status van mijn bestelling en het tracking nummer.

Blijkbaar is het nogal ingewikkeld om mij op een fatsoenlijke manier te helpen en gewoon eens even te kijken wat er nu met dat tracking nummer aan de hand is en wat de status van het pakket is.

Ik wacht volgende week nog af en dan geloof ik het wel met ze en ga ik annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Lijkt me nog wel de moeite zeker voor €990? Zal toch niet zo heel veel verschillen van de 2/3/4 en
de offroad optie werkt dan ook nog vermoed ik?
Mogelijks hier allemaal al gepost dus zal nog even wat herlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 11:56
gvrsnor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:33:
Lijkt me nog wel de moeite zeker voor €990? Zal toch niet zo heel veel verschillen van de 2/3/4 en
de offroad optie werkt dan ook nog vermoed ik?
Mogelijks hier allemaal al gepost dus zal nog even wat herlezen :)
Zeker, er zijn zat mensen die de fiets voor dit bedrag hebben besteld. De offroad optie is nog toegankelijk en dat is een pré. Het enige nadeel, de riem. Deze is een custom made van Cowboy. Maar goed, twee jaar garantie en misschien is er tegen die tijd iemand die een gates belt erop heeft kunnen plaatsen (of andere riemen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
De riem voor een V1 kan je voor €30 bestellen via de chat bij Cowboy.

Binnen 2 jaar wordt hij onder garantie vervangen.
Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.