Ik had in maart een Cross besteld. Zou in Juni geleverd worden. Kreeg gister pas een berichtje dat het niet gaat lukken en de levering 6 weken is uitgesteld.. Dit in combinatie met bovenstaande en eerder naderend faillissement heeft me maar besloten de order te cancelen. Jammer, vond dit wel een heel mooie bike. Maar ga het risico niet nemen. Voelt als een VanMoofje..🥲
Op het Reddit forum:
Er lijken dus eerder problemen in het productieproces te zijn dan dat er faillissement perikelen zijn. In datzelfde forum ben ik ook nog vergelijkbare berichten tegengekomen van reparateurs.
https://www.reddit.com/r/cowboybikes/s/J8ZDPIBPjlI did get an email about this, saying the following:
“My name is Oliver, I’m Chief Supply Chain officer at Cowboy. I am writing to you personally because we have had some delays in our manufacturing process which mean your bike will be delivered 7 weeks later than you were expecting. I am truly sorry for this. My role at Cowboy is focused on speed and quality and although I cannot speed up the process here, I can guarantee the quality with an extra year warranty which I would like to give you free of charge extending your peace of mind to 3 years. To add the extra warranty simply fill out this form and select “yes” to accept and we will add it to your order. Once again, I am sorry for this delay. I am sure it will be worth the extra wait.”
Er lijken dus eerder problemen in het productieproces te zijn dan dat er faillissement perikelen zijn. In datzelfde forum ben ik ook nog vergelijkbare berichten tegengekomen van reparateurs.
[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 29-06-2024 21:37 ]
Nog geen reactie ontvangen? Wij een cruiser st… met rearrack, wil ook graag een snelbinder monteren…
Goedemorgen,
Is het mogelijk om het stuur van een C3 te verhogen?
En is er een overzicht wat de verschillen zijn tussen een C3 en een clasic?
THX!
THX!
Voor de C3 zijn er zeker mogelijkheden om het stuur te verhogen. Je hebt dan wel een verhoger "stem riser" nodig. Let wel op.. als je hem te hoog maakt, moet je ook je remleidingen verlengen.. Kijk voor de lol eens op https://cowboy.tools/ daar vind je best wat info over de accessoires/onderdelen waarvan zeker is dat ze passen.cautje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:55:
Goedemorgen,
THX!
[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 02-07-2024 09:25 ]
Ik heb mijn C3 voorzien van een riser (https://www.amazon.nl/dp/B08LPDRKLP/) en een andere stuurpen (https://www.amazon.nl/dp/B002YNRWZC/), dat gaat echt nét goed met de standaard bekabeling. Fluitje van een cent om te monteren.cautje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:55:
Goedemorgen,
THX!
Ik wil de handgrepen/"handlebar grips" van mijn C3 aanpassen: ik vind de huidige toch niet zo lekker aanvoelen als je wat langer fietst. Nu advissert cowboy.tools deze Ergon G3 maar hebben jullie wellicht ook ander aanbevelingen/suggesties? Heeft Decathlon bijvoorbeeld goede vervangers?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Ik heb van die foam MTB handgrepen er op ( ESI Chunky MTB ).Rincewind schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:25:
Ik wil de handgrepen/"handlebar grips" van mijn C3 aanpassen: ik vind de huidige toch niet zo lekker aanvoelen als je wat langer fietst. Nu advissert cowboy.tools deze Ergon G3 maar hebben jullie wellicht ook ander aanbevelingen/suggesties? Heeft Decathlon bijvoorbeeld goede vervangers?
Dank voor de tip maar dan lijken die Ergon G3-grips met toch wat prettiger.chevsticks schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:45:
[...]
Ik heb van die foam MTB handgrepen er op ( ESI Chunky MTB ).
Vandaag kwam mijn vervangende Cruiser ST, na aanhoudende problemen met de remmen van de vorige.
Tijdens het omruilen bij de bezorger is per ongeluk de nieuwe oplaadkabel meegegeven ipv de oude. De nieuwe oplader heeft een gepolariseerde C7 aansluiting. Is de kabel die ik heb meegegeven (en die dus tegenwoordig bij performance modellen met de vernieuwde oplader wordt geleverd) gewoon een standaard EU C7 kabel? Of een kabel speciaal gemaakt voor gepolariseerde C7 aansluitingen (dus met aan 1 kant van de aansluiting een vierkant en aan de andere kant een rondje)?
Ik neem aan gewoon een standaard EU C7 kabel, omdat polariseren natuurlijk geen zin heeft met de stopcontacten die we hier hebben, maar was toch benieuwd wat voor kabel ze er tegenwoordig bijleveren, gezien de oplader zelf wel een aansluiting heeft met ruimte voor een gepolariseerde kabel.
Tijdens het omruilen bij de bezorger is per ongeluk de nieuwe oplaadkabel meegegeven ipv de oude. De nieuwe oplader heeft een gepolariseerde C7 aansluiting. Is de kabel die ik heb meegegeven (en die dus tegenwoordig bij performance modellen met de vernieuwde oplader wordt geleverd) gewoon een standaard EU C7 kabel? Of een kabel speciaal gemaakt voor gepolariseerde C7 aansluitingen (dus met aan 1 kant van de aansluiting een vierkant en aan de andere kant een rondje)?
Ik neem aan gewoon een standaard EU C7 kabel, omdat polariseren natuurlijk geen zin heeft met de stopcontacten die we hier hebben, maar was toch benieuwd wat voor kabel ze er tegenwoordig bijleveren, gezien de oplader zelf wel een aansluiting heeft met ruimte voor een gepolariseerde kabel.
Ik zou iedereen sterk willen ontmoedigen om deze fiets te kopen. De kwaliteit is die van een Aliexpress fiets, tegen een hoge prijs. Ik heb 1,5 jaar lang iedere paar maanden, soms sneller, problemen. Van kapotte controllers, tot een overleden motor. Ik woon niet in de buurt van een servicepunt, en moet dus iedere keer bijna 100 euro aan voorrijkosten betalen (dit was in het begin niet zo). Customer service is geoutsourced lijkt het en gebruikt alleen standaard antwoorden. Onderstaande feedback vandaag met Cowboy gedeeld, nadat duidelijk werd dat ik > 1 maand moet wachten op een vervangende standaard (zelfs dat onderdeel kunnen ze niet betrouwbaar maken). Wat een ballentent. Nooit meer.
Worst bike I ever owned. Something breaks every couple of months. Just look at the repair history of my bike. Each time I have to pay to have something replaced under warranty, since there is no Cowboy shop nearby (this policy somehow changed). Replacement parts take a long time to arrive, sometimes more than a month. Customer service is now outsourced to abroad and uses mostly canned responses. Customer complaints are not taken seriously. I am actively discouraging people from buying a Cowboy. You are probably not going to read nor reply to this feedback, so not even sure why I take the time to write this.
Ja de customer service is echt enorm achteruitgegaan helaas.
Beetje jammer maar je moet iets doen om faillisement te voorkomen.
Man has 2 testicles but only 1 heart...
Zou jij met ons je bron kunnen delen waaruit jij dit opmaakt dat dit nodig was om een faillissement te voorkomen.Juup schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:41:
Ja de customer service is echt enorm achteruitgegaan helaas.
Ik heb geen directe bron voor je maar wel een aantal nieuwsartikelen die het aannemelijk maken:Miki schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:51:
Zou jij met ons je bron kunnen delen waaruit jij dit opmaakt dat dit nodig was om een faillissement te voorkomen.
https://mtsprout.nl/groei/cowboy-fiets-e-bike-prijs
https://www.tijd.be/onder...uro-verlies/10461185.html
https://www.tijd.be/onder...winst-maken/10534483.html
https://www.staatsbladmon...rnemingsnummer=0669908031
Je kunt beter dit artikel benoemen, dat is veel recenter dan alles wat jij hebt opgesomd.Juup schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:44:
[...]
Ik heb geen directe bron voor je maar wel een aantal nieuwsartikelen die het aannemelijk maken:
https://mtsprout.nl/groei/cowboy-fiets-e-bike-prijs
https://www.tijd.be/onder...uro-verlies/10461185.html
https://www.tijd.be/onder...winst-maken/10534483.html
https://www.staatsbladmon...rnemingsnummer=0669908031
Ondanks de huidige cijfers ziet de toekomst er wel beter uit, zie laatste alinea. Mind you, hij kan als CEO niet zomaar dingen roepen ivm belangen investeerders en juridische implicaties.
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 18-07-2024 11:53 ]
Cowboy's laatste update valt ook in België niet goed... https://www.vrt.be/vrtnws...senfabrikant-voor-app-me/
En nu is de race-optie zelfs wereldwijd ingetrokken...https://m.nieuwsblad.be/c...?journeybuilder=nopaywall
En nu is de race-optie zelfs wereldwijd ingetrokken...https://m.nieuwsblad.be/c...?journeybuilder=nopaywall
[ Voor 28% gewijzigd door Rincewind op 30-07-2024 18:57 ]
Deze?aircowboy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:22:
Iemand enig idee met welk materiaal ik deze ring kan vastzetten?
Na onderhoud gemerkt dat die los stond.
https://cowboy.tools/tools/park-tool-spa-1-pin-spanner/
Zie ook filmpje:
YouTube: Cowboy Bike – Wartung und Fazit nach 2000km (Tutorial, DEU)
Welke ring bedoel je?aircowboy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:22:
Iemand enig idee met welk materiaal ik deze ring kan vastzetten?
Na onderhoud gemerkt dat die los stond.
[Afbeelding]
De zilveren moet met een trapas dopsleutel.
Cowboy Classic 4: Adaptive Power 2.0 schakelt de motor uit na acceleratie vanaf stilstand.
Na upgrade naar AP 2.0 valt de motor soms uit na (hoge) pedaaldruk vanaf stilstand. Iemand hier ervaring mee? Enige oplossing is optie herstart in de cowboy app, en soms zelfs pas wanneer ik de batterij loshaal.
Cowboy support adviseerde de controller te resetten mbv de cowboy backoffice app, nadat ze mij tijdelijk toegang tot de app hadden gegeven. Even testen of dit het probleem oplost.
Na upgrade naar AP 2.0 valt de motor soms uit na (hoge) pedaaldruk vanaf stilstand. Iemand hier ervaring mee? Enige oplossing is optie herstart in de cowboy app, en soms zelfs pas wanneer ik de batterij loshaal.
Cowboy support adviseerde de controller te resetten mbv de cowboy backoffice app, nadat ze mij tijdelijk toegang tot de app hadden gegeven. Even testen of dit het probleem oplost.
Heb je Untamed gebruikt?Tbone schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:51:
Cowboy Classic 4: Adaptive Power 2.0 schakelt de motor uit na acceleratie vanaf stilstand.
Even nieuwsgierig omdat ik dit probleem vaker hoor.
Ik heb hier ook last van Cowboy 3, met untamed. Bij hoge pedaaldruk schiet de ondersteuning in een soort tril stand en geeft geen ondersteuning meer. Nog tips dit te verhelpen?mjvdzwet schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:28:
[...]
Heb je Untamed gebruikt?
Heb je 'untamed' al eens weg gehaald?koerskii schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:23:
[...]
Ik heb hier ook last van Cowboy 3, met untamed. Bij hoge pedaaldruk schiet de ondersteuning in een soort tril stand en geeft geen ondersteuning meer. Nog tips dit te verhelpen?
Tips om illegale toestanden te behouden worden hier niet toegelaten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit is inderdaad de weg om te bewandelen, gezien het niet compatible is met Adaptive Power 2.0.Tommie12 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:25:
[...]
Heb je 'untamed' al eens weg gehaald?
Tips om illegale toestanden te behouden worden hier niet toegelaten.
Iemand toevallig gisteren een app update van de companion app op de smartwatch gehad die niet kon worden geïnstalleerd? Na het verwijderen van de app op m'n smartwatch kon ik deze niet eens meer installeren....Ik gebruik een Pixel 8 Pro icm een Pixel Watch 2
[ Voor 21% gewijzigd door blueman85 op 04-09-2024 14:53 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Inderdaad, de iOS versie Unleashed. Na met de cowboy backoffice app de controller reset is het nog niet voorgekomen. tevens worden de Unleashed instellingen verwijderd. Ik moet wat langer testen, ik durf niet meer vol op het pedaal te staan bij groen licht.mjvdzwet schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:28:
[...]
Heb je Untamed gebruikt?

Tbone schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:12:
[...]
Inderdaad, de iOS versie Unleashed. Na met de cowboy backoffice app de controller reset is het nog niet voorgekomen. tevens worden de Unleashed instellingen verwijderd. Ik moet wat langer testen, ik durf niet meer vol op het pedaal te staan bij groen licht.
Update : probleem blijft soms nog voorkomen bij maximale pedaaldruk na volledige stilstand. Oplossing tot een nieuwe firmware update dit voorkomt, is downgraden naar adaptive power 1.0 of de unleashed/untamed instellingen verwijderen.
Sinds de laatste app update (android) krijg ik vaak een notificatie van het aantal (totale) km dat ik al gereden heb met de fiets en de mogelijkheid om te locken. Ik heb de fiets goed afgesloten en de batterij zit er niet eens in. Zelfs met een force stop van de app blijft het terugkomen.. Nog iemand die dit voor heeft?
Ja, heb ik ook inderdaad. Terwijl BT niet eens aanstaat van mijn telefoon. Als ik ver verwijderd ben van mijn fiets, dan zie ik het niet.gvrsnor schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:17:
Sinds de laatste app update (android) krijg ik vaak een notificatie van het aantal (totale) km dat ik al gereden heb met de fiets en de mogelijkheid om te locken. Ik heb de fiets goed afgesloten en de batterij zit er niet eens in. Zelfs met een force stop van de app blijft het terugkomen.. Nog iemand die dit voor heeft?
Vraagje, zijn er toevallig inmiddels al gebruikers die een kinderzitje op de stang hebben? Welke hebben jullie gekocht?
Ik kan helaas niks vinden bij cowboy of tools.cowboy.
Ik kan helaas niks vinden bij cowboy of tools.cowboy.
Dit is oprecht heel vervelend en blijft maar terug komen. Wat ze nou aan het doen zijn met die app snap ik ook maar weinig meer van...Siedo schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:19:
[...]
Ja, heb ik ook inderdaad. Terwijl BT niet eens aanstaat van mijn telefoon. Als ik ver verwijderd ben van mijn fiets, dan zie ik het niet.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Verder probeerde ik vandaag mijn batterij op te laden met nog maar 9km resterend en bleef de oplaad unit op een groen lampje staan (waarbij deze standaard naar een rood lampje zou moeten gaan om aan te geven dat het laadproces is gestart.) Ik vrees het ergste en durf nog niet met support in contact te komen voor een eventuele nieuwe batterij.
Maar dan moet ik mijzelf maar echt de vraag stellen of ik nog wel een cowboy wil. Tuurlijk is het een fijne fiets (met de 3 na de benodigde modificaties) maar het is wel serieus geld voor een batterij welke altijd binnen heeft gestaan na 3 jaar aanschaf. Kan je die 400 euro dan niet beter in een ander model / nieuwe fiets steken... Food for thought.
Maar dan moet ik mijzelf maar echt de vraag stellen of ik nog wel een cowboy wil. Tuurlijk is het een fijne fiets (met de 3 na de benodigde modificaties) maar het is wel serieus geld voor een batterij welke altijd binnen heeft gestaan na 3 jaar aanschaf. Kan je die 400 euro dan niet beter in een ander model / nieuwe fiets steken... Food for thought.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
In deze review van de Cowboy Cross heeft David van Bright het over het onderhoud van “het vet in het bracket-huis waar de trapas in zit” dat elke 2500 kilometer vervangen zou moeten worden. Anders zou de krachtsensor het wel eens kunnen begeven. Ik ga er vanuit dat dit voor elke Cowboy zo is, dus ook C4?
Ik heb nu bijna 3000 kilometer gereden met mijn C4 en heb pas de voorste remblokjes vervangen. Ik vraag me af of ik voor dat vet mijn Cowboy naar een gewone fietsenmaker kan doen of dat ik een afspraak moet maken via Cowboy Care in de app?
(Het zijn tot nu toe trouwens 3000 probleemloze kilometers)
Ik heb nu bijna 3000 kilometer gereden met mijn C4 en heb pas de voorste remblokjes vervangen. Ik vraag me af of ik voor dat vet mijn Cowboy naar een gewone fietsenmaker kan doen of dat ik een afspraak moet maken via Cowboy Care in de app?
[ Voor 4% gewijzigd door nujtrug op 23-09-2024 19:05 ]
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)
Oei, dat wist ik helemaal niet, daar zit ik al dubbel overheen qua km’s….nujtrug schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:04:
In deze review van de Cowboy Cross heeft David van Bright het over het onderhoud van “het vet in het bracket-huis waar de trapas in zit” dat elke 2500 kilometer vervangen zou moeten worden. Anders zou de krachtsensor het wel eens kunnen begeven. Ik ga er vanuit dat dit voor elke Cowboy zo is, dus ook C4?
Heb ik ergens een handleiding gemist bij het uitpakken van de fiets?
Ik kan het eerlijk gezegd ook nergens terugvinden...testmanager schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:12:
[...]
Oei, dat wist ik helemaal niet, daar zit ik al dubbel overheen qua km’s….
Heb ik ergens een handleiding gemist bij het uitpakken van de fiets?
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)
Hi allen,
Weet niet zeker of dit topic hier ook voor bedoeld is, maar kon niet een meer relevante thread vinden.
Plaatsen we hier ook ervaringen met bestellingen / leveringen van Cowboys?
Ik heb inmiddels al weer bijna 3 maanden geleden een nieuwe fiets besteld via hun website. Maar levering wordt steeds uitgesteld. Op 3 juli gekocht (en betaald) maar inmiddels oktober verwachte levertijd.
Hebben andere kopers vergelijkbare ervaringen?
Weet niet zeker of dit topic hier ook voor bedoeld is, maar kon niet een meer relevante thread vinden.
Plaatsen we hier ook ervaringen met bestellingen / leveringen van Cowboys?
Ik heb inmiddels al weer bijna 3 maanden geleden een nieuwe fiets besteld via hun website. Maar levering wordt steeds uitgesteld. Op 3 juli gekocht (en betaald) maar inmiddels oktober verwachte levertijd.
Hebben andere kopers vergelijkbare ervaringen?
Of je het vet iedere 2500km moet vervangen weet ik niet maar als het zo is, dan geldt dat niet voor de C3 (en wellicht de C1 en C2). Bij mijn C3 zit de torque sensor (krachtsensor) in de motor in het achterwiel. Volgens mij zijn ze vanaf de C4 inderdaad overgestapt naar een sensor bij de trapas.nujtrug schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:04:
Moet wel zeggen dat ik zou verwachten dat dit vet wel langer mee moet kunnen dan 2500km..
Vooralsnog biedt Cowboy care veel waarde voor mij. Gisteren werd mijn handrem vervangen omdat deze schijnbaar zweette. Normaal moet dat onder garantie gebeuren maar de beste man nam het gewoon mee in de onderhoudsbeurt. Met dat betreft erg fijn dat dit zo meegenomen kan worden zonder verdere kosten of nieuwe afspraken en dat gewoon bij je thuis
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 28-09-2024 16:56 ]
Goedemorgen,
Is er ergens een overzicht beschikbaar op hoeveel Nm de wielbouten aangedraaid dienen te worden?
Een paar maanden geleden heb ik de achterband van mijn C4 vervangen en heb op gevoel de wielbouten aangedraaid, maar ik zou graag het volgens opgegeven spec willen aandraaien.
Ik wil zelf binnenkort de remblokjes gaan vervangen (voor en achter) is hier iets voor beschikbaar? Of is rond de 5Nm aanhaalmoment goed?
Is er ergens een overzicht beschikbaar op hoeveel Nm de wielbouten aangedraaid dienen te worden?
Een paar maanden geleden heb ik de achterband van mijn C4 vervangen en heb op gevoel de wielbouten aangedraaid, maar ik zou graag het volgens opgegeven spec willen aandraaien.
Ik wil zelf binnenkort de remblokjes gaan vervangen (voor en achter) is hier iets voor beschikbaar? Of is rond de 5Nm aanhaalmoment goed?
[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 29-09-2024 11:54 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Geen idee eerlijk gezegd (daar heb je ook niks aan he ;-)Audione0 schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:52:
Goedemorgen,
(Maar een beetje off topic, heeft iemand advies voor een goed merk, degelijke momentsleutel?)
Je kunt ook niet alles weten....testmanager schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:00:
[...]
Geen idee eerlijk gezegd (daar heb je ook niks aan he ;-)
Op bol.com zijn er voor rond de 60 euro goede setjes te vinden.testmanager schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:00:
[...]
(Maar een beetje off topic, heeft iemand advies voor een goed merk, degelijke momentsleutel?)
https://gravelbikevibes.nl/beste-momentsleutel-fiets/
[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 29-09-2024 13:53 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Even voor de duidelijkheid: ik vraag niet om een referralcode en hoef er ook geen verstuurd te krijgen!
Zijn er mensen die via Cowboy de verzekering hebben afgesloten bij Qover? Als je die eenmaal hebt afgesloten, dan zou er in de mail (of een aparte mail) een refer a friend code beschikbaar moeten zijn.
Alleen in geen enkele mail hebben wij een code, dus wil even checken of deze referral niet meer bestaat of dat mensen die wel hebben. Uiteraard de Cowboy chat (verwijst naar Qover) en Qover chat (hele domme AI bot), dus kom hier ook niet direct verder.
Thanks
Zijn er mensen die via Cowboy de verzekering hebben afgesloten bij Qover? Als je die eenmaal hebt afgesloten, dan zou er in de mail (of een aparte mail) een refer a friend code beschikbaar moeten zijn.
Alleen in geen enkele mail hebben wij een code, dus wil even checken of deze referral niet meer bestaat of dat mensen die wel hebben. Uiteraard de Cowboy chat (verwijst naar Qover) en Qover chat (hele domme AI bot), dus kom hier ook niet direct verder.
Thanks
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nee nooit refer code van Qover gekregen.BtM909 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:54:
Even voor de duidelijkheid: ik vraag niet om een referralcode en hoef er ook geen verstuurd te krijgen!
Thanks
Inmiddels hebben we via een omweg officieel antwoord gekregen. Er is dus een referrral-code die je kan delen met vrienden / familie en we hebben die nu ook gehad.
Hoort in een van de bevestigingsmails te staan, maar zijn ze blijkbaar vergeten te includen in het template.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Tegen 12 uur een lange email ontvangen van Cowboy dat ze hun customer support weer in huis gaan brengen, met technische kennis.
Voor degenen die de mail niet ontvangen:
Voor degenen die de mail niet ontvangen:
Dear Valued Customer,
I’m reaching out to share some important enhancements to our post-sales support, all designed to elevate your experience with Cowboy.
As demand for our bikes grew, we initially outsourced customer service to expand our support capacity. While this solution addressed some needs, we recognize that a technical, high-end product like the Cowboy e-bike requires a deeper understanding from our support teams, ideally with close collaboration with our engineers. That’s why we’re bringing customer service back in-house to our Brussels headquarters. This change means you’ll be assisted by a dedicated, multilingual team with firsthand knowledge of the product, committed to providing you with seamless, expert support.
While automated tools are helpful for simple diagnostics, we know nothing replaces the personal touch of speaking with a team member. Our in-house team, now working closely alongside our hardware and software engineers, will handle more of your inquiries directly. This, combined with ongoing improvements to our diagnostic tools, will improve response times and accuracy—addressing some of the common challenges we’ve heard from you.
I’m also thrilled to introduce Aurore Balsan, our new VP of Operations. With her extensive experience from Amazon, Aurore is dedicated to raising our service standards as we enter the next phase of growth.
Our software team has been hard at work enhancing the tools that support your Cowboy experience. The Check My Bike diagnostic tool is evolving to be more intuitive and proactive in identifying issues and will be available to all customers by the first half of 2025. Additionally, we’ve improved order tracking through our new customer portal and app, providing clearer, real-time updates on spare parts orders.
We know how important it is to keep your Cowboy on the road, especially when it’s your primary mode of transport. To reduce wait times for parts, we’re increasing stock levels and ensuring that our 200+ retail partners are well-equipped with essential components. This initiative will be fully in place by year-end, giving you faster, more convenient support options.
Staying connected with you is also a priority. Beginning next week, we’ll open regular time slots for you to connect with the team using the following hyperlinks; for me, Mark (CFO), Oliver (Chief Supply Chain Officer) and Tanguy (Co-Founder and CTO). This direct access to our leadership team is a chance for us to hear your feedback firsthand.
Thank you for your trust and feedback as we continue to grow and improve. We’re here to listen, learn, and ensure you have the best possible experience with Cowboy, now and into the future.
Warm regards,
Adrien Roose
Founder and CEO
Vroege black friday actie: € 1000,- korting op elke fiets met code BF2024
https://nl.cowboy.com/
Anoniem: 1885112
Zojuist een testrit ingepland. De Cowboy Cruiser in onderstaande kleur (en met bagagedrager).Juup schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:14:
Vroege black friday actie: € 1000,- korting op elke fiets met code BF2024
:strip_exif()/f/image/hwjfDVuXDB5FpwmaxsFMVPgp.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er hier mensen die hun ervaringen kunnen delen? Ben me een beetje aan het oriënteren.
Wat zou je willen weten? Het natuurlijk fietsen is echt een bijzondere ervaring die zowel liefhebbers als haters kent. Kom je van een VanMoof af dan kan het je vies tegenvallen als je een rotatiesensor gewend bent. Maar als je houdt van lekker fietsen dan is het een genot om op een Cowboy te zitten. De adaptieve krachtsensor schakelt naadloos bij of af als je meer of minder kracht zet.Anoniem: 1885112 schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:28:
[...]
Zojuist een testrit ingepland. De Cowboy Cruiser in onderstaande kleur (en met bagagedrager).
[Afbeelding]
Zijn er hier mensen die hun ervaringen kunnen delen? Ben me een beetje aan het oriënteren.
Verder heeft dit model wel wat kleine nadelen. De matte verflaag is bijzonder kwetsbaar en trekt makkelijk vuil aan. De kwaliteit van de banden is ook niet om naar huis te schrijven. Met een kleine 5000km op de teller al 3x lek gereden en al twee achterbanden versleten.
Dat mag echter de pret niet drukken dat ik het een zeer fijne fiets vind en met veel plezier ermee naar me werk fiets.
Het wordt mijn eerste elektrische fiets. Ben vooral op het uiterlijk gevallen. Ik vind hem namelijk echt heel erg mooi. Met name de kleur 'Sand' vind ik top.Miki schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:55:
[...]
Wat zou je willen weten? Het natuurlijk fietsen is echt een bijzondere ervaring die zowel liefhebbers als haters kent. Kom je van een VanMoof af dan kan het je vies tegenvallen als een rotatiesensor gewend bent. Maar als je houdt van lekker fietsen dan is het een genot om op een Cowboy te zitten. De adaptieve krachtsensor schakelt naadloos bij of af als je meer of minder kracht zet.
Verder heeft dit model wel wat kleine nadelen. De matte verflaag is bijzonder kwetsbaar en trekt makkelijk vuil aan. De kwaliteit van de banden is ook niet om naar huis te schrijven. Met een kleine 5000km op de teller al 3x lek gereden en al twee achterbanden versleten.
Dat mag echter de pret niet drukken dat ik het een het een zeer fijne fiets vind en met veel plezier ermee naar me werk fiets.
Ik lees alleen niet zo'n goede dingen over de klantenservice vanuit Cowboy. Om die reden twijfel ik nog een beetje. Heb geen zin om weken te wachten op support als er wat mis is...
Je weet dat Cowboy als bedrijf sowieso nog in de risicozone zit. Als support je grootste zorg is, dan … kies je best iets anders.Anoniem: 1885112 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:51:
[...]
Het wordt mijn eerste elektrische fiets. Ben vooral op het uiterlijk gevallen. Ik vind hem namelijk echt heel erg mooi. Met name de kleur 'Sand' vind ik top.
Ik lees alleen niet zo'n goede dingen over de klantenservice vanuit Cowboy. Om die reden twijfel ik nog een beetje. Heb geen zin om weken te wachten op support als er wat mis is...
Is dat nog steeds zo? Oeh, dat is wel een lastige voor mij. Jammer, man.Tommie12 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:14:
[...]
Je weet dat Cowboy als bedrijf sowieso nog in de risicozone zit. Als support je grootste zorg is, dan … kies je best iets anders.
Stond in De Tijd, maar daar zit het artikel achter een paywall.Anoniem: 1885112 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:24:
[...]
Is dat nog steeds zo? Oeh, dat is wel een lastige voor mij. Jammer, man.
Dit artikel van Bright zegt ongeveer hetzelfde https://www.bright.nl/nie...jaar-eindelijk-winst.html
Je moet het natuurlijk met een korrel zout nemen. Op basis van dit nieuws halen ze dus geld op, en dus altijd een beetje rooskleuriger dan 'in het echt'.
Maar als je dan ziet dat de ene na de andere nu in zwaar weer komt, dan durf ik daar toch stevig aan twijfelen of ze nu echt winst gaan maken.
Laat ons eerlijk zijn, hun normale prijzen zijn echt duur voor een single speed fiets met beperkte batterij.
Heb je er überhaupt wel een CowboyTommie12 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:04:
[...]
Stond in De Tijd, maar daar zit het artikel achter een paywall.
Dit artikel van Bright zegt ongeveer hetzelfde https://www.bright.nl/nie...jaar-eindelijk-winst.html
Je moet het natuurlijk met een korrel zout nemen. Op basis van dit nieuws halen ze dus geld op, en dus altijd een beetje rooskleuriger dan 'in het echt'.
Maar als je dan ziet dat de ene na de andere nu in zwaar weer komt, dan durf ik daar toch stevig aan twijfelen of ze nu echt winst gaan maken.
Laat ons eerlijk zijn, hun normale prijzen zijn echt duur voor een single speed fiets met beperkte batterij.
En rooskleuriger maken van cijfers is ook maar beperkt houdbaar. Je bent namelijk strafbaar als CEO als je valse cijfers afgeeft om daarmee de beurskoers te beïnvloeden.
Elke fiets met middenmotor heeft een krachtsensor, en versnellingen, en die zitten nu op een gelijkaardig prijsniveau, en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar.Miki schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:57:
[...]
Heb je er überhaupt wel een CowboyDoor de krachtsensor heb je namelijk helemaal geen versnellingen nodig, dat is juist het fijne aan een Cowboy.
En rooskleuriger maken van cijfers is ook maar beperkt houdbaar. Je bent namelijk strafbaar als CEO als je valse cijfers afgeeft om daarmee de beurskoers te beïnvloeden.
De CEO ‘denkt’ dat hij breakeven kan draaien, maar de markt werkt momenteel stevig tegen.
En hiermee geef je dus aan dat je geen ervaring hebt met een Cowboy en het rijgedrag. De Gazelle Ultimate C5 HMB van mijn vrouw fietst echt heel anders dan mijn Cowboy C4 Classic. In alles is de Gazelle beter als het gaat om kwaliteit maar het rijgedrag wordt sterk beïnvloed door handmatig schakelen. De Veloretti Ace 2 van een goede vriend, zit er tussenin kwa rijgedrag doordat de fiets automatisch schakelt maar de “dode” momenten in de aandrijving vind ik erg persoonlijk niet fijn.Tommie12 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:11:
[...]
Elke fiets met middenmotor heeft een krachtsensor, en versnellingen, en die zitten nu op een gelijkaardig prijsniveau, en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar.
De Cowboy geeft een naadloze ervaring van begin tot eind en pas vanaf een kilometer over 32(km/h) wordt het ongemakkelijk en merk je de beperkingen van een singlespeed vanwege het te hoge cadans. Overigens de versie met lage instap heeft een kleiner voorblad waardoor je eerder het punt bereikt dat cadans oncomfortabel wordt.
En hier bedien je je ook van aannames.De CEO ‘denkt’ dat hij breakeven kan draaien, maar de markt werkt momenteel stevig tegen.
Wat is "de risicozone". Waar begint die, en waar eindigt die. Op basis van welke cijfers is dit beoordeeld?Tommie12 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:14:
[...]
Je weet dat Cowboy als bedrijf sowieso nog in de risicozone zit. Als support je grootste zorg is, dan … kies je best iets anders.
En door wie?
Ik zou dit soort uitspraken met labels svp niet zelf doen, laat dat over aan de financieel- en marktanalisten.
In elk geval, dit jaar maken ze nog altijd verlies, en ze hebben nog geen winst gemaakt.testmanager schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:51:
[...]
Wat is "de risicozone". Waar begint die, en waar eindigt die. Op basis van welke cijfers is dit beoordeeld?
En door wie?
Ik zou dit soort uitspraken met labels svp niet zelf doen, laat dat over aan de financieel- en marktanalisten.
Dat beschrijf ik als ‘gevarenzone’.
Maar eerlijk, Cowboy is zeker niet alleen, er zijn behoorlijk wat fietsenbouwers om gevallen, en ook bij meer klassieke fietsen als Simplon en Stella.
pppfff, mijn C3 is al sinds 24 juli "kapot". Melding bij Cowboy gemaakt, zal eerst gemaakt worden via een fietsenmaker. De fietsenmaker zal contact met mij opnemen, maar dat gebeurde maar niet. Ik dacht dat dit aan de fietsenmaker lag, maar intussen weet ik wel beter. Ik heb afgedwongen dat Cowboy de C3 thuis komt maken. Cowboy zal het onderdeel opsturen en dan komen ze langs. Het opsturen zal op 10 okt. plaatsvinden. Ik heb zelf na 2 weken contact opgenomen en het product was niet op voorraad, het wordt 11nov, daarna 22nov en nu wordt het 29nov.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. C3 is nog volledig onder garantie en ik wacht al veels te lang. Ik heb al hele lange chat gesprekken, maar geen succes
Iemand anders ook deze ervaring?
Extra info:
Foto wat volgens Cowboy kapot is:
:strip_exif()/f/image/IdUPMBHvazhQpGP1Dh1AOyeK.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderdelen die ik zal ontvangen zijn:
Seat tube connector
Battery Connector Spacer
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. C3 is nog volledig onder garantie en ik wacht al veels te lang. Ik heb al hele lange chat gesprekken, maar geen succes
Extra info:
:strip_exif()/f/image/IdUPMBHvazhQpGP1Dh1AOyeK.jpg?f=fotoalbum_large)
Seat tube connector
Battery Connector Spacer
Iemand ervaring met de baggage drager? Volgens de specs mag je hier maximaal 27kg mee vervoeren, maar ik sluit niet uit dat ik af en toe iemand een lift zou willen geven. Is dat nou echt "not-done" bij een fiets van dit kaliber?
Op mijn VanMoof S2 (die het langzaam begint te begeven) kon ik altijd iemand op de stang vervoeren, maar dat ziet er bij de cowboy classic wel iets minder comfortabel uit door de rij positie.
Op mijn VanMoof S2 (die het langzaam begint te begeven) kon ik altijd iemand op de stang vervoeren, maar dat ziet er bij de cowboy classic wel iets minder comfortabel uit door de rij positie.
Dit geldt voor de meeste moderne fietsen. De stalen bagagedragers die fietsen vroeger hadden, zie nu nu bijna niet meer.cuberob schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:32:
Iemand ervaring met de baggage drager? Volgens de specs mag je hier maximaal 27kg mee vervoeren, maar ik sluit niet uit dat ik af en toe iemand een lift zou willen geven. Is dat nou echt "not-done" bij een fiets van dit kaliber?
https://www.fietsersbond....20gevaarlijke%20situaties.
Netanimal schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:04:
pppfff, mijn C3 is al sinds 24 juli "kapot". Melding bij Cowboy gemaakt, zal eerst gemaakt worden via een fietsenmaker. De fietsenmaker zal contact met mij opnemen, maar dat gebeurde maar niet. Ik dacht dat dit aan de fietsenmaker lag, maar intussen weet ik wel beter. Ik heb afgedwongen dat Cowboy de C3 thuis komt maken. Cowboy zal het onderdeel opsturen en dan komen ze langs. Het opsturen zal op 10 okt. plaatsvinden. Ik heb zelf na 2 weken contact opgenomen en het product was niet op voorraad, het wordt 11nov, daarna 22nov en nu wordt het 29nov.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. C3 is nog volledig onder garantie en ik wacht al veels te lang. Ik heb al hele lange chat gesprekken, maar geen succes![]()
Extra info:
[Afbeelding]
Seat tube connector
Battery Connector Spacer
Heb min of meer nu dezelfde ervaring met cowboy lange chat sessies en een fiets die al drie weken niet gebruikt kan worden.
Vandaag bericht dat het nog wel 4 weken kan duren voor de kabel die signaal naar motor geeft van torque sensor geleverd wordt .Ronduit te gek voor woorden .
Ook mijn fiets zit nog binnen de 2 jaar garantie.
Maar cowboy zegt dat door de montage van standaard de kabel is beschadigd..
Wat zeker niet zo is omdat ik een 3d geprint onderdeel gebruikt heb zodat de kabels hun originele positie hielden.
Na lang gesteggel maar gezegd dat ik de kabel wel zou betalen omdat ik snel de fiets weer wil kunnen gebruiken.
(Kabel €70 kostprijs misschien€7??)
Duurt de levering vanaf nu nog een maand
Echt niet te geloven.
Heb tot januari dus bijna twee jaar naar tevredenheid gefietst op de cowboy maar zodra ie klaar is gaat ie de deur uit.
Hoi, graag even ullie input: Na 3500 km was mijn achterbuitenband van de Cruiser versleten, opengescheurd aan de zijkant. En dus ook de binnenband kapot en lek. Vervolgens heb ik bij Cowboy 2 nieuwe buitenbanden besteld, echter zag toen wel dat de levering 7 dagen zou duren (nieuwe remblokjes zelfs 60 dagen...!!)
Na bestellen dacht ik toch: ik wil niet een hele week met het OV naar werk gaan, dus maar deze banden besteld: https://www.fietsonline.c...vouwbaar-zwart-cream.html met het plan die van Cowboy te gaan annuleren.
(het was best nog lastig alternatieve 47-584 27,5 inch te vinden, die snel geleverd worden. Ik had overigens zwarte besteld, maar die met creme zijn ook best vet?!)
Maar nu krijg ik ineens een mail van Cowboy dat ze toch vanmiddag al bezorgd worden, net als bovengenoemde banden.
Nu ga ik twijfelen, toch maar de originele Cowboy Cruiser banden plaatsen (die na 3500km al stuk waren), of die continentals die ook vandaag bezorgd worden?
Hebben jullie hier ervaringen mee of ideeën over?
Na bestellen dacht ik toch: ik wil niet een hele week met het OV naar werk gaan, dus maar deze banden besteld: https://www.fietsonline.c...vouwbaar-zwart-cream.html met het plan die van Cowboy te gaan annuleren.
(het was best nog lastig alternatieve 47-584 27,5 inch te vinden, die snel geleverd worden. Ik had overigens zwarte besteld, maar die met creme zijn ook best vet?!)
Maar nu krijg ik ineens een mail van Cowboy dat ze toch vanmiddag al bezorgd worden, net als bovengenoemde banden.
Nu ga ik twijfelen, toch maar de originele Cowboy Cruiser banden plaatsen (die na 3500km al stuk waren), of die continentals die ook vandaag bezorgd worden?
[ Voor 3% gewijzigd door testmanager op 07-02-2025 10:54 ]
Ik herken me wel in jouw situatie mbt banden. Ik heb nu bijna 5.500km gereden op mijn C4 (classic) en al 4 lekke banden gehad waarbij tussentijds (rond de 3500km) al een nieuwe set banden heb gekregen. Ik zeg gekregen omdat ik nog Cowboy service heb afgesloten waardoor het mij niets kost.testmanager schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:52:
Hoi, graag even ullie input: Na 3500 km was mijn achterbuitenband van de Cruiser versleten, opengescheurd aan de zijkant. En dus ook de binnenband kapot en lek. Vervolgens heb ik bij Cowboy 2 nieuwe buitenbanden besteld, echter zag toen wel dat de levering 7 dagen zou duren (nieuwe remblokjes zelfs 60 dagen...!!)
Toch twijfel zelf ook of ik nog gebruik wil maken van de service ivm ook het verlopen van de 2 jaar garantie. Ik zinspeel erop om andere banden te nemen om het risico van lek rijden te ondervangen en zelf het periodiek onderhoud te gaan doen. Op mijn lijstje staan nu de: Schwalbe G-One Allround en de Marathon Plus banden. Belangrijk voor mij is dat de fiets zijn "looks" weet te behouden naast uiteraard minder lek rijden
Kortom, de kwaliteit van de Cowboy banden zijn niet best is mijn eigen ervaring dus ik zou kiezen om ze om te wisselen voor betere.
Overigens, gisteren heb ik op mijn Classic een hele nieuwe rem set gekregen. Mijn achterrem remde niet meer, naast lucht in het systeem had ik ook een olielekkage. Gelukkig onder garantie binnen een week verholpen maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de onderdelen. Het houdt niet over ondanks de fantastische fiets ervaring.
Update: dit gaat om een Cruiser.Miki schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Ik herken me wel in jouw situatie mbt banden. Ik heb nu bijna 5.500km gereden op mijn C4 (classic) en al 4 lekke banden gehad waarbij tussentijds (rond de 3500km) al een nieuwe set banden heb gekregen. Ik zeg gekregen omdat ik nog Cowboy service heb afgesloten waardoor het mij niets kost.
Toch twijfel zelf ook of ik nog gebruik wil maken van de service ivm ook het verlopen van de 2 jaar garantie. Ik zinspeel erop om andere banden te nemen om het risico van lek rijden te ondervangen en zelf het periodiek onderhoud te gaan doen. Op mijn lijstje staan nu de: Schwalbe G-One Allround en de Marathon Plus banden. Belangrijk voor mij is dat de fiets zijn "looks" weet te behouden naast uiteraard minder lek rijden![]()
Kortom, de kwaliteit van de Cowboy banden zijn niet best is mijn eigen ervaring dus ik zou kiezen om ze om te wisselen voor betere.
Overigens, gisteren heb ik op mijn Classic een hele nieuwe rem set gekregen. Mijn achterrem remde niet meer, naast lucht in het systeem had ik ook een olielekkage. Gelukkig onder garantie binnen een week verholpen maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de onderdelen. Het houdt niet over ondanks de fantastische fiets ervaring.
Thanks, dat is het antwoord dat ik wilde horen ;-)
De Cowboy banden gaan nu retour.
(PS, niet om reclame te maken, maar bij fietsonline.com hebben ze deze banden (in een blijkbaar best moeilijk te vinden maat) op voorraad en direct verzonden vanuit NL. Veel andere verkopers van banden in deze maat zijn Spaanse of Duitse verkopers, en dan kun je rekenen op "2-5 werkdagen". Niet handig als je snel weer op de fiets wil springen!?)
Ik was nog even bang dat deze banden met de spikkels, ribbels (hoe noem je dat?) te dik zouden worden voor de best strak op de band gevormde spatborden, maar het past! Deze banden voelen ook inderdaad veel steviger aan dan de Cowboy originals.
:strip_exif()/f/image/sq6T3SGz94EqajR6OeSiTOsi.jpg?f=fotoalbum_large)
Grappig trouwens dat buitenbanden (net als ik wel gewend was van binnenbanden) gewoon *tig keer opgevouwen zitten in een klein doosje. Je moet ze echt weer even helemaal op maat vouwen. Ik verwachtte een pakket van 1 x 1 meter, ofzoiets. Maar dat is tegenwoordig blijkbaar niet meer.
:strip_exif()/f/image/JGAJKWBhEqykFkFdRjXiFRG9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BZAybIxSw3eja8YQjh6JpOu2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rghacWIUmo77f7l0iMtpRQcd.jpg?f=fotoalbum_large)
Klusje was eigenlijk erg simpel: de wielen heb je er zo uit!
Gelijk ook maar de remblokjes vervangen, waren halverwege, maar zeker nog niet op. Dat viel me weer reuze mee. Maar goed, als je dan toch de wielen er uit haalt....
:strip_exif()/f/image/c7GYx20yBipB1QQstm0sVpya.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/le70u24mapddYAJcxj6ohyDw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door testmanager op 07-02-2025 22:44 ]
Hey dat is interessant, jouw banden lijken iets breder te zijn dan de banden die bij Cowboy.tools worden aangeraden. De Schwalbes zijn maar 1.50 en die Continentals 1.75. Ik vrees dat de Schwalbes er iets wat ielig uit zullen zien maar ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is.testmanager schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:46:
[...]
Thanks, dat is het antwoord dat ik wilde horen ;-)
De Cowboy banden gaan nu retour.
(PS, niet om reclame te maken, maar bij fietsonline.com hebben ze deze banden (in een blijkbaar best moeilijk te vinden maat) op voorraad en direct verzonden vanuit NL. Veel andere verkopers van banden in deze maat zijn Spaanse of Duitse verkopers, en dan kun je rekenen op "2-5 werkdagen". Niet handig als je snel weer op de fiets wil springen!?)
Ik was nog even bang dat deze banden met de spikkels, ribbels (hoe noem je dat?) te dik zouden worden voor de best strak op de band gevormde spatborden, maar het past! Deze banden voelen ook inderdaad veel steviger aan dan de Cowboy originals.
[Afbeelding]
Grappig trouwens dat buitenbanden (net als ik wel gewend was van binnenbanden) gewoon *tig keer opgevouwen zitten in een klein doosje. Je moet ze echt weer even helemaal op maat vouwen. Ik verwachtte een pakket van 1 x 1 meter, ofzoiets. Maar dat is tegenwoordig blijkbaar niet meer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klusje was eigenlijk erg simpel: de wielen heb je er zo uit!
Gelijk ook maar de remblokjes vervangen, waren halverwege, maar zeker nog niet op. Dat viel me weer reuze mee. Maar goed, als je dan toch de wielen er uit haalt....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmmm, ik weet niet wat cowboy.tools aanbiedt, maar de originele Cruiser banden zijn 1.75.Miki schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:38:
[...]
Hey dat is interessant, jouw banden lijken iets breder te zijn dan de banden die bij Cowboy.tools worden aangeraden. De Schwalbes zijn maar 1.50 en die Continentals 1.75. Ik vrees dat de Schwalbes er iets wat ielig uit zullen zien maar ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is.
Dus de Continentals die ik heb besteld ook. En de SV21 Schwalbes ook 1.75 qua 47-584... ?
Of snap ik nu geen snars van het bandenmatensysteem? (dat kan heel goed hoor..?)
Dat kan net zo goed voor mij ook geldentestmanager schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:48:
[...]
Hmmm, ik weet niet wat cowboy.tools aanbiedt, maar de originele Cruiser banden zijn 1.75.
Dus de Continentals die ik heb besteld ook. En de SV21 Schwalbes ook 1.75 qua 47-584... ?
Of snap ik nu geen snars van het bandenmatensysteem? (dat kan heel goed hoor..?)
Zou je nog een foto met ons kunnen delen hoe de fiets eruit ziet als alle banden zijn vervangen? Ik ben echt reuze benieuwd naar de totale look van de fiets.
Miki schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 07:59:
[...]
Dat kan net zo goed voor mij ook gelden
Zou je nog een foto met ons kunnen delen hoe de fiets eruit ziet als alle banden zijn vervangen? Ik ben echt reuze benieuwd naar de totale look van de fiets.
:strip_exif()/f/image/HIyibJTtfheikka9wqakm2B6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AdXAQ5uI9a23swRLmMkA29L1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dinsdag weer 15 km heen en terugfietsen. Ben benieuwd of de banden meer lawaai maken.Miki schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:55:
[...]
Dat ziet er erg goed uit, je fiets is in mijn ogen zelfs een stuk stoerder geworden. Bad ass
Remblokjes lijken nog iets minder straks te remmen. Kan het zijn dat remblokken moeten “inremmen” en dat daar wel x kilometer overheen gaan voordat ze goed ingeremd zijn?
Oh, ik lees nu dit over inremmen:testmanager schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:11:
[...]
Dinsdag weer 15 km heen en terugfietsen. Ben benieuwd of de banden meer lawaai maken.
Remblokjes lijken nog iets minder straks te remmen. Kan het zijn dat remblokken moeten “inremmen” en dat daar wel x kilometer overheen gaan voordat ze goed ingeremd zijn?
“Shimano
- Versnel de fiets naar een snelheid van 32 km/u.
- Rem stevig en gelijkmatig tot je bijna stilstaat.
- Herhaal dit 10 tot 20 keer.“
Anyways, ik raak misschien een beetje off-topic, sorry.
Update: nu 4 ritten van 16 km verder, helemaal tevreden. Banden "voelen lekker aan op de weg". Het zal wel tussen m'n oren zitten, maar een scherpe bocht nemen op bevroren grond/fietspad voelt veilig aan met deze geribbelde banden t.o.v. de originele gladde balloon Cowboy-banden. Misschien is dat ook wel zo, en komt dat de weerstand en dus rij-bereik op de accu een procentje minder te goede, bus who cares. Het is geen Tesla waarmee je lange afstanden naar Italië rijdt. Accu-range met de Cowboy is zelden een issue. Op het werk heb ik een extra lader liggen, mocht ik de dag ervoor vergeten zijn op te laden.
Geen aanloop op de best-wel-strak-op-de-band-ontworpen spatborden.
Remblokjes voelen inderdaad na een 10-20 keer goed remmen net zo strak aan als het setje dat af fabriek al gemonteerd was.
Zijn er nog mensen die problemen gehad hebben ivm de garantie op circular fietsen? Ik heb een probleem waarbij de ondersteuning wegvalt tijdens fietsen. De lichten blijven branden en ik dien telkens opnieuw via de app op te starten. Zoals ik lees komt dit probleem nu en dan voor en zou het op te lossen kunnen zijn met een spacer tussen de batterij en de fiets te steken. De fiets werd dus binnengebracht voor herstelling (bij een erkende hersteller).
Nu zegt cowboy dat ik geen garantie meer heb op de fiets. Als men nu kijkt op de terms of use, staat er bij dat de circular fietsen 1 jaar garantie hebben. Ik heb mijn fiets echter sinds maart 2023. Wanneer ik (via waybackmachine) kijk naar de terms die op dat moment van toepassing waren, staat er duidelijk bij dat alle producten van cowboy 2 jaar garantie hebben. Geen vermelding van circular fietsen. De terms werden op later tijdstip gewijzigd.
Mijn inziens valt mijn fiets dus onder garantie. Wat is jullie mening? Iemand die dit ook al heeft voorgehad?
Nu zegt cowboy dat ik geen garantie meer heb op de fiets. Als men nu kijkt op de terms of use, staat er bij dat de circular fietsen 1 jaar garantie hebben. Ik heb mijn fiets echter sinds maart 2023. Wanneer ik (via waybackmachine) kijk naar de terms die op dat moment van toepassing waren, staat er duidelijk bij dat alle producten van cowboy 2 jaar garantie hebben. Geen vermelding van circular fietsen. De terms werden op later tijdstip gewijzigd.
Mijn inziens valt mijn fiets dus onder garantie. Wat is jullie mening? Iemand die dit ook al heeft voorgehad?
[ Voor 4% gewijzigd door samn op 25-02-2025 08:29 ]
Ik heb nog een mail gevonden van 8/12/2022, kan het je eventueek wel forwarden:samn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:25:
Zijn er nog mensen die problemen gehad hebben ivm de garantie op circular fietsen? Ik heb een probleem waarbij de ondersteuning wegvalt tijdens fietsen. De lichten blijven branden en ik dien telkens opnieuw via de app op te starten. Zoals ik lees komt dit probleem nu en dan voor en zou het op te lossen kunnen zijn met een spacer tussen de batterij en de fiets te steken. De fiets werd dus binnengebracht voor herstelling (bij een erkende hersteller).
Cowboy is B Corp Certified
Get a refurbished bike and keep the world spinning 'round
By building real world impact into our business to meet the highest social and environmental standards, Cowboy has become a certified B Corp company. We've joined a global community of responsible businesses, and we're inviting you to join our rider community of over 40,000 strong with our Circular program, one of the major initiatives at the heart of our mission.
All our Circular bikes are certified refurbished with a two-year warranty
Super, ik stuur je mijn emailadres via PM.gvrsnor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Ik heb nog een mail gevonden van 8/12/2022, kan het je eventueek wel forwarden:
Cowboy is B Corp Certified
Get a refurbished bike and keep the world spinning 'round
By building real world impact into our business to meet the highest social and environmental standards, Cowboy has become a certified B Corp company. We've joined a global community of responsible businesses, and we're inviting you to join our rider community of over 40,000 strong with our Circular program, one of the major initiatives at the heart of our mission.
All our Circular bikes are certified refurbished with a two-year warranty
Dit is het antwoord dat ik gisteren van cowboy kreeg:
/f/image/TKQINksUG5njXd3LTwsWm6T0.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door samn op 26-02-2025 09:20 ]
Ok, benieuwd naar hun reactie.samn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:18:
[...]
Super, ik stuur je mijn emailadres via PM.
Dit is het antwoord dat ik gisteren van cowboy kreeg:
[Afbeelding]
Dus het heeft op hun website gestaan, maar intern weten ze dat niet eens?
Heel vaag.
Heel vaag.
Zelf heb ik m’n C3 circulair begin 2023 gekocht. Ik weet absoluut zeker dat er een 2jarige garantieperiode was in die tijd, kan alleen geen mail of ander bewijs vinden daarvan. Zou me niet zomaar laten afschepen, ze moeten gewoon over de brug komen.samn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:07:
[...]
Cowboy ontkent nu ooit de mail te hebben verstuurd...
Hoe kan Cowboy nu ontkennen dat ze een email verzonden hebben als je het zwart op wit kan aantonen
Na een stuk of 10 keer over en weer sturen met cowboy, die bij hun standpunt blijft, kreeg ik uiteindelijk een "echte" persoon in de chat. Ene Amgad. Deze probeerde mij eerst nog af te schepen, waarop ik ben gaan grasduinen in mijn emails en uiteindelijk een mail vond van Amgad zelf, die meedeelt dat de garantie 2 jaar is. Ik kreeg hierop deze reactie dus er is licht aan het einde van de tunnel...
/f/image/uRWMT6eSyDuAvKeXroldHB3Q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uRWMT6eSyDuAvKeXroldHB3Q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T8a3hrwsMLTO8DwsSezhbONR.png?f=fotoalbum_large)
Cowboy is wat dat betreft nu al een paar jaar van het padje af.
Ooit voelde het als een community en vrienden, maar tegenwoordig is alles hard zakelijk zonder enig medeleven.
Ooit voelde het als een community en vrienden, maar tegenwoordig is alles hard zakelijk zonder enig medeleven.
Nu begrijp ik er niets meer van. Cowboy heeft hun fout toegegeven en mijn garantie aangepast (naar de correcte datum). Nu verneem ik van de hersteller dat zij maar een deel willen bekostigen. Ze willen enkel de wisselstukken betalen, maar het werk moet ik betalen. De herstelling valt dus maar een deel onder garantie... Soit, beter dan niks zeker...

De financiële situatie van Cowboy is gewoon heel slecht, dat is het enige wat je hieruit kan concluderen. Op alles moet bespaard worden, of de klant tevreden is of niet...mjvdzwet schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:39:
Cowboy is wat dat betreft nu al een paar jaar van het padje af.
Laat ons hopen dat ze geen Van Moof2 worden...
De eerste 2 jaar valt arbeid toch ook onder garantie? Of heb je hem zakelijk gekocht?samn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:41:
Nu begrijp ik er niets meer van. Cowboy heeft hun fout toegegeven en mijn garantie aangepast (naar de correcte datum). Nu verneem ik van de hersteller dat zij maar een deel willen bekostigen. Ze willen enkel de wisselstukken betalen, maar het werk moet ik betalen. De herstelling valt dus maar een deel onder garantie... Soit, beter dan niks zeker...
Nee, particulier gekocht. Heb voorlopig enkel de info van de hersteller. Ik wacht nog op antwoord van cowboy zelftestmanager schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:09:
[...]
De eerste 2 jaar valt arbeid toch ook onder garantie? Of heb je hem zakelijk gekocht?
Op zoek naar een kinderzitje voor de cowboy 4 st. Iemand ervaring met een zitje voorop? Of is dit niet mogelijk vanwege de beperkte ruimte?
En voor achterop zie ik de Thule Yepp Next Maxi. Maar op cowboy.tools staat niet dat ie ook op de 4 st kan? Ik heb de standaard cowboy bagagedrager op de fiets.
En voor achterop zie ik de Thule Yepp Next Maxi. Maar op cowboy.tools staat niet dat ie ook op de 4 st kan? Ik heb de standaard cowboy bagagedrager op de fiets.
Nu al twee maal voorgehad dat mijn cowboy (v1x) in een soort error mode gaat.
Hij start op maar de lichten gaan niet aan, batterij toont altijd max aantal lampjes en hij remt af vanaf 25 km/h.
Batterij verwijderen etc helpt allemaal niet.
Als ik de fiets dan een week niet gebruik is alles weer in orde..
Doet de fiets vanzelf af en toe een pcb reset waardoor het dan weer werkt? Dat zou ik dan ook gewoon manueel kunnen triggeren via untamed..
Hij start op maar de lichten gaan niet aan, batterij toont altijd max aantal lampjes en hij remt af vanaf 25 km/h.
Doet de fiets vanzelf af en toe een pcb reset waardoor het dan weer werkt? Dat zou ik dan ook gewoon manueel kunnen triggeren via untamed..
Het kan zijn dat de interne 18650 cel op de PCB de geest heeft gegeven.gvrsnor schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:56:
Nu al twee maal voorgehad dat mijn cowboy (v1x) in een soort error mode gaat.
Deze zit in een houder en is vrij eenvoudig te vervangen.
Uiteraard mag je ook een PCB reset doen met mijn app
Vraagje, mijn zoon en ik hebben een probleemje: de zadelpen zakt naar beneden en hoe strak je het ook aan draait, helpt het niet. Bij de mijne zijn zelfs de de inbussleutel boutjes slecht. (Tweedehands)we hebben beide een 3.
Er zijn ooit aangepaste zadelprn borg boutjes uitgegeven.Jurrriaan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:33:
Vraagje, mijn zoon en ik hebben een probleemje: de zadelpen zakt naar beneden en hoe strak je het ook aan draait, helpt het niet. Bij de mijne zijn zelfs de de inbussleutel boutjes slecht. (Tweedehands)we hebben beide een 3.
Draai ze niet te strak aan, dan breken ze en krijg je ze er niet meer uit.
Je kan een chat starten met Cowboy om te vragen voor de aangepaste variant.
Mijn 3 begint steeds meer uit te vallen tijdens het rijden, ik heb gevonden dat er daarvoor een oplossing is, waarbij je een "afstandshouder" moet monteren, zijn daar inderdaad goede resultaten mee behaald?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:26
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Dat gaat wel een jaar duren cowboy kennende.SX-Superfly schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:03:
Meer mensen met een mail van Cowboy over het laten vervangen van het frame voor de C4 ST (Edition MR)?
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het frame snel vervangen gaat worden. En ik heb ook geen zin in een valpartij door een gebroken frame.
[Afbeelding]
Maar je moet dus eerst 2500km fietsen voordat je frame vervangen gaat worden, terwijl het gewoon niet deugd

Zou er wel mee oppassen...
https://old.reddit.com/r/...re_after_11000_km_anyone/
[ Voor 7% gewijzigd door kadooosh op 04-05-2025 13:03 ]
Vanaf 2500 km neemt cowboy contact met je op. Maar je mag niet meer fietsen. Dus als je 1000 km hebt gefietst krijg je geen nieuw framekadooosh schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:02:
[...]
Dat gaat wel een jaar duren cowboy kennende.
Maar je moet dus eerst 2500km fietsen voordat je frame vervangen gaat worden, terwijl het gewoon niet deugd.
Zou er wel mee oppassen...
https://old.reddit.com/r/...re_after_11000_km_anyone/
Ik zou deze communicatie goed bij houden.SX-Superfly schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:03:
Meer mensen met een mail van Cowboy over het laten vervangen van het frame voor de C4 ST (Edition MR)?
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het frame snel vervangen gaat worden. En ik heb ook geen zin in een valpartij door een gebroken frame.
[Afbeelding]
In elk geval, dit is een duidelijke erkenning van fout, dus in geval van problemen zou je makkelijk schade moeten vergoed krijgen.
Ik snap wel ergens dat ze hun statistieken gebruiken, en waarschijnlijk zien ze ook dat een heleboel fietsen niet snel aan 2500km komt. En waarschijnlijk hebben ze nog geen schadegevallen onder de 3000km.
Het zal bovendien wel een verschil uit maken of de fiets gebruikt wordt door iemand van 55kg of 130kg en dan over slechte wegen.
Ze kopen dus tijd…. en nemen een berekend risico.
In hun financiële toestand…. kan je dit natuurlijk verwachten.
Ja bij mij was dat idd een goede oplossing, het zorgt ervoor dat de batterij goed contact houdt. Tot dat deze afstandhouder gemonteerd werd spande ik een ty-rap strak over het frame en batterij, dat hielp tijdelijk (tot hij iets uitrekte en onvoldoende de batterij aandrukte).Quantor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:52:
Mijn 3 begint steeds meer uit te vallen tijdens het rijden, ik heb gevonden dat er daarvoor een oplossing is, waarbij je een "afstandshouder" moet monteren, zijn daar inderdaad goede resultaten mee behaald?
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.