Ik heb sinds een paar weken ook een probleem met mijn C3 (BF actie; sinds maart 2023 in gebruik met zo'n ~4200km gefietst; nooit unlocked geweest). Onregelmatig treedt er een soort schok op vanuit het achterwiel, wat lijkt alsof er iets tussen de spaken komt. Er is visueels niets te zien en alles zit goed vast: ik vermoedde eerst dat de remschijf tegen de remklauw aankwam, maar na een experiment om de motorondersteuning uit te zetten bleek het probleem opgelost. Oftewel, het motortje lijkt zich te misdragen.
De motor geeft nog prima ondersteuning en ik hoor ook niets loszitten, dus het is mij onduidelijk wat de oorzaak zou kunnen zijn. Met motor ingeschakeld kan ik soms zomaar 1km fietsen zonder problemen, maar het treedt soms ook kort achter elkaar op.
Klinkt iemand dit bekend? Ik heb nog geen contact gezocht met Cowboy (verwacht daar weinig van, de website biedt bv. geen nieuwe motor) en wel e.e.a. gevonden over de Bafang G310 (
https://ebikes.ca/product-info/grin-kits/bafang-g310-g311.html), maar werd daar niet direct wijzer van.