Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 07:48
Quantor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:52:
Mijn 3 begint steeds meer uit te vallen tijdens het rijden, ik heb gevonden dat er daarvoor een oplossing is, waarbij je een "afstandshouder" moet monteren, zijn daar inderdaad goede resultaten mee behaald?
Ja bij mij was dat idd een goede oplossing, het zorgt ervoor dat de batterij goed contact houdt. Tot dat deze afstandhouder gemonteerd werd spande ik een ty-rap strak over het frame en batterij, dat hielp tijdelijk (tot hij iets uitrekte en onvoldoende de batterij aandrukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:29
mjvdzwet schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:51:
[...]

Je kan helaas alleen de originele Cowboy lader gebruiken. Deze communiceert met de batterij zijn Battery Management System.
Oud berichtje, maar... Is dit ècht zo?

Als ik de stekker aan een gewone 36v/3a adapter knoop gaat t niet goed? Weer iemand dit?

Mijn Cowboy oplader/adapter is er namelijk vandaag mee gestopt. De LED brand helemaal niet meer. Als ik de lader aansluit op netstroom is normaal de LED groen, maar brand nu helemaal niet. Aangesloten op een accu zou hij rood moeten zijn, maar ook dan brand hij niet.

Tegenwoordig vraagt Cowboy een whopping €159 voor een adapter die bij normale ebikes 3-4 tientjes kost 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:00:
Tegenwoordig vraagt Cowboy een whopping €159 voor een adapter die bij normale ebikes 3-4 tientjes kost 8)7
Er is een tweedehandsje in België te koop:
https://www.2dehands.be/v...0695-cowboy-fiets-oplader

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cowboy roept e-bikes terug vanwege frame dat kan breken: ‘Wij verzoeken u per direct te stoppen met fietsen’
https://www.parool.nl/ams...pen-met-fietsen~bca8e71d/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
RoRoNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:54:
Cowboy roept e-bikes terug vanwege frame dat kan breken: ‘Wij verzoeken u per direct te stoppen met fietsen’
https://www.parool.nl/ams...pen-met-fietsen~bca8e71d/
Misschien er even bij vermelden dat het enkel om het ST model gaat met type frame "Edition MR" (dit kan je terugvinden in de app bij Instellingen > Geavanceerd)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.6.4) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-08 09:47
Ik word echt een beetje nerveus van dit bedrijf. Had mijn Cowboy cruiser besteld in november 2024 en wordt alleen maar uitgesteld met generieke mailtjes. Nu al 2de keer naar mei/juni… Ze zijn niet te pakken te krijgen en nu ook een recall-actie.

Schept helaas weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 17:05
Pathology schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:30:
Ik word echt een beetje nerveus van dit bedrijf. Had mijn Cowboy cruiser besteld in november 2024 en wordt alleen maar uitgesteld met generieke mailtjes. Nu al 2de keer naar mei/juni… Ze zijn niet te pakken te krijgen en nu ook een recall-actie.

Schept helaas weinig vertrouwen.
Ik zou af zeggen, ze zijn al niet stabiel op financieel gebied, en die recall is echt een dik probleem voor het bedrijf.
Spijtig, maar ik denk dat je een stevig risico neemt als je je order laat staan.
Op deze wijze is het bij VM ook begonnen….
Bestellingen aan nemen met voorafbetaling, en dan leveringen uitstellen is gewoon extra krediet opnemen….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-08 09:47
Tommie12 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Ik zou af zeggen, ze zijn al niet stabiel op financieel gebied, en die recall is echt een dik probleem voor het bedrijf.
Spijtig, maar ik denk dat je een stevig risico neemt als je je order laat staan.
Op deze wijze is het bij VM ook begonnen….
Bestellingen aan nemen met voorafbetaling, en dan leveringen uitstellen is gewoon extra krediet opnemen….
Ik heb uiteindelijk inderdaad besloten de order te annuleren. Helaas gewoon geen goed gevoel bij. Nu maar de zoektocht naar een alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 16:46
SX-Superfly schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:03:
Meer mensen met een mail van Cowboy over het laten vervangen van het frame voor de C4 ST (Edition MR)?

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het frame snel vervangen gaat worden. En ik heb ook geen zin in een valpartij door een gebroken frame.

[Afbeelding]
Ja, ik zit ook in deze categorie met mijn Cowboy. Laatste communicatie is dat ze gaan beginnen met de productie van de frames en 'dit jaar' alles gaan vervangen. Ik mag officieel niet meer rijden want ik zit ruim boven die 2500 km. Ik heb nogal wat twijfels om 'm te laten repareren want als je Cowboy in de fabriek staat en ze gaan failliet dan kun je naar je fiets fluiten volgens mij net als wat er destijds met van Moof is gebeurt. Of vergis ik me hierin? Verder vind ik het niet acceptabel dat ik waarschijnlijk de hele zomer niet kan fietsen. Ik zit erover te denken om mijn rechts bijstands verzekering een belletje te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:19
bigreep schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Ja, ik zit ook in deze categorie met mijn Cowboy. Laatste communicatie is dat ze gaan beginnen met de productie van de frames en 'dit jaar' alles gaan vervangen. Ik mag officieel niet meer rijden want ik zit ruim boven die 2500 km. Ik heb nogal wat twijfels om 'm te laten repareren want als je Cowboy in de fabriek staat en ze gaan failliet dan kun je naar je fiets fluiten volgens mij net als wat er destijds met van Moof is gebeurt. Of vergis ik me hierin? Verder vind ik het niet acceptabel dat ik waarschijnlijk de hele zomer niet kan fietsen. Ik zit erover te denken om mijn rechts bijstands verzekering een belletje te geven
Mijn rbs is al op de hoogte. Korte versie: cowboy biedt een oplossing, die moet je accepteren. In gebreke stellen kan op dit moment nog niet. Op de vraag of Cowboy binnen een redelijke termijn de oplossing moet bieden kreeg ik geen antwoord. Er is geen termijn voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 13:26
FYI;

Ook onze Cruiser ST (edition MR) komt in aanmerking voor een frame vervanging, 1430km mee gefietst.

Er is niets van schade te zien aan het frame, (haar) scheurtjes oid.

Communicatie is duidelijk; dit jaar word het frame vervangen.

We wachten het maar even af, en fietsen wel door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 16:08
Beetje long shot, maar mocht iemand nog een achterwiel van een Cowboy 2 of 3 hebben liggen, of de losse torque sensor (vermoedelijk is die hier gesneuveld, dat slappe printplaatjesding wat in de achternaaf zit), laat weten.

Edit: zag een sensor op eBay UK. Helft van de knaken naar verzenden en inklaren, maar goed, alsnog 40 goedkoper dan de woekerprijzen van Cowboy, dus hopelijk kunnen we straks weer fietsen.

[ Voor 32% gewijzigd door boozzz op 29-05-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:55

Rincewind

Take me in your arms tonight

Sinds een paar dagen hoor ik een krakend geluid uit mijn achteras komen als ik fiets. Het lijkt erop alsof er iets in /rond/bij die as aanloopt c.q. niet goed zit. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of zou het soms simpelweg een krakende aandrijfriem kunnen zijn dit?

[ Voor 23% gewijzigd door Rincewind op 02-06-2025 11:48 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman111
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 08:00
Rincewind schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:44:
Sinds een paar dagen hoor ik een krakend geluid uit mijn achteras komen als ik fiets. Het lijkt erop alsof er iets in /rond/bij die as aanloopt c.q. niet goed zit. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of zou het soms simpelweg een krakende aandrijfriem kunnen zijn dit?
Ik heb twee weken geleden exact hetzelfde gehad. Alsof er zand of iets dergelijks tussen zat. Best wel lastig te achterhalen waar dit vandaan kwam, aangezien het alleen onder belasting optrad. Uiteindelijk heb ik het opgelost -en dat zal niet de beste oplossing zijn- door wat wd40 in de achteras te spuiten. Sindsdien fietst hij weer als een soepele TGV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
joostman111 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Ik heb twee weken geleden exact hetzelfde gehad. Alsof er zand of iets dergelijks tussen zat. Best wel lastig te achterhalen waar dit vandaan kwam, aangezien het alleen onder belasting optrad. Uiteindelijk heb ik het opgelost -en dat zal niet de beste oplossing zijn- door wat wd40 in de achteras te spuiten. Sindsdien fietst hij weer als een soepele TGV ;)
WD40 is geen smeermiddel... het lost zelfs vet en olie op en het verdrijft vocht.
Als je riem piept of kraakt is het advies van Gates om er siliconenspray op te spuiten. Dat doe ik af en toe, en heb daar goede ervaringen mee. Het stoot water af, en is niet kleverig.

Dan is er nog je vrijloop, die is niet echt dicht, en waarschijnlijk heb je die nu een beetje gereinigd met die wD40. Ik zou er nu wat olie op doen.
Maar als je vrijloop echt stuk is, dan is dat geen grote ramp, dat is zeker herstelbaar/vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Tommie12 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:50:
[...]

WD40 is geen smeermiddel... het lost zelfs vet en olie op en het verdrijft vocht.
Als je riem piept of kraakt is het advies van Gates om er siliconenspray op te spuiten. Dat doe ik af en toe, en heb daar goede ervaringen mee. Het stoot water af, en is niet kleverig.
Dan is dat het eerste wat ik nu ga proberen voordat ik naar de fietsenmaker ga. Kan ik een universele siliconenspray gebruiken of moet het een specifieke spray zijn zoals van CyclOn? Suggesties zijn welkom!
Dan is er nog je vrijloop, die is niet echt dicht, en waarschijnlijk heb je die nu een beetje gereinigd met die wD40. Ik zou er nu wat olie op doen.
Maar als je vrijloop echt stuk is, dan is dat geen grote ramp, dat is zeker herstelbaar/vervangbaar.
Waar zit die vrijloop? Bij mijn achterwiel vermoed ik. :) Dan kan ik die ook gelijk even meenemen en olien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Rincewind schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Dan is dat het eerste wat ik nu ga proberen voordat ik naar de fietsenmaker ga. Kan ik een universele siliconenspray gebruiken of moet het een specifieke spray zijn zoals van CyclOn? Suggesties zijn welkom!

[...]
Waar zit die vrijloop? Bij mijn achterwiel vermoed ik. :) Dan kan ik die ook gelijk even meenemen en olien.
Ga niet aan gates vragen welke spray je moet kopen, die accepteren alleen iets waar een label Gates op staat en aan 3keer de prijs.
Kijk wat je vindt in de DHZ, en dat werkt wel.

Vrijloop zit inderdaad achteraan, en daar mag idd wat olie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Tommie12 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:57:
[...]
Ga niet aan gates vragen welke spray je moet kopen, die accepteren alleen iets waar een label Gates op staat en aan 3keer de prijs.
Kijk wat je vindt in de DHZ, en dat werkt wel.
Dus als ik je goed begrijp is een generieke siliconenspray al goed genoeg. Fiets ik vanmiddag even langs de DHZ-toko in de buurt d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Rincewind schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:15:
[...]
Dus als ik je goed begrijp is een generieke siliconenspray al goed genoeg. Fiets ik vanmiddag even langs de DHZ-toko in de buurt d:)b
Dat is wat ik gebruik.

Ik geloof niet zo erg in die speciale merkgelabelte producten die 3-5 keer zo duur zijn dan anderen...
Het gaat hier om de riem van een fiets, niet om een raceturbo die 100.000t/min draait aan temperaturen die tegen de smelttemperatuur gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik was het na lekke band nummer 7 helemaal zat en heb daarom mezelf getrakteerd op een paar Schwalbe Marathon E Plus banden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH38t6lJpmVFFaeiJa0tTjkDvok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsL3g9jINUKhx2K7jwbg8PRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMliaix3kG_m1LAiZ1ZHFRbknYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4sjo9ZTeC688O1pMCYmbQM5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSOKFH1tjyUp3LwISxLUko9W6Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEyQgtim48pEy3Kwk4ZeM5Dt.jpg?f=fotoalbum_large

Het zijn alleen niet de makkelijkste banden om te monteren. De banden zijn vele malen dikker en stugger en laten zich daardoor moeilijk om de velg leggen. Ook had de monteur moeite om de banden goed te centreren. Uiteindelijk hielp het om wat vet toe te passen en de banden op te pompen tot 4,5bar waardoor ze goed in de velgen plopten.

Het rijgedrag is wel even wennen. De band is minder rond dan de originele Cowboy band waardoor sturen en “hangen” in de bochten anders en ook onwennig aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:54
Miki schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:24:
Ik was het na lekke band nummer 7 helemaal zat en heb daarom mezelf getrakteerd op een paar Schwalbe Marathon E Plus banden.

Het zijn alleen niet de makkelijkste banden om te monteren. De banden zijn vele malen dikker en stugger en laten zich daardoor moeilijk om de velg leggen. Ook had de monteur moeite om de banden goed te centreren. Uiteindelijk hielp het om wat vet toe te passen en de banden op te pompen tot 4,5bar waardoor ze goed in de velgen plopten.

Het rijgedrag is wel even wennen. De band is minder rond dan de originele Cowboy band waardoor sturen en “hangen” in de bochten anders en ook onwennig aanvoelt.
Toevallig vorige week ook voor en achterband incl binnenband vervangen, ook van schwalbe maar dan de Schwalbe Marathon G-guard. Ook die was lastig te monteren. Moest alleen de achterband opnieuw doen, niet op de draairichting gelet 🥴.

Vwb rijden voelt het inderdaad door het profiel anders maar ben daar nu aan gewend. Hopelijk gaan ze weer een poosje mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH4TtmHL_pgmeiOLguojaaSiqHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMtmtLKRls4EiYoZdZO4l4tC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Zojuist een verende zadelpen op m'n Cowboy C3 gezet:
Suntour NCX SP12 - was maar 65 euro bij meerbikes.
Afbeeldingslocatie: https://primary.jwwb.nl/public/x/g/l/temp-fxyixfqojctpvsrpeexb/screenshot-2024-11-12-000610-high.jpg

Dit had ik eerder moeten doen. Het was altijd stuiteren over oneffenheden in de weg, heb ook al een keer een boutje gebroken van de klem van de zadelpen (niet te hard aandraaien!).
Nu is het zoveel fijner. Ik heb 'm op "heel zacht" afgesteld nu, als ik m'n been even op het zadel leun dan veert hij al in.
Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Juup schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:51:
[Afbeelding]

Dit had ik eerder moeten doen. Het was altijd stuiteren over oneffenheden in de weg, heb ook al een keer een boutje gebroken van de klem van de zadelpen (niet te hard aandraaien!).
Nu is het zoveel fijner. Ik heb 'm op "heel zacht" afgesteld nu, als ik m'n been even op het zadel leun dan veert hij al in.
Aanrader.
Dat is geen geld! Ook al lang aan het twijfelen om hetzelfde te doen met mijn C4 maar daar past volgens cowboy.tools deze Suntour niet op.
Alternatief is die van Redshift maar die kost al gauw 250 euro…

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.6.4) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
nujtrug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:58:
... mijn C4 maar daar past volgens cowboy.tools deze Suntour niet op.
Hmmm... vreemd. Is de zadelpen van de C4 geen 27.2 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-08 22:05
Juup schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:51:
[Afbeelding]
Kwestie van simpel de oude eruit schuiven en de nieuwe erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 14:04
thunder68 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Toevallig vorige week ook voor en achterband incl binnenband vervangen, ook van schwalbe maar dan de Schwalbe Marathon G-guard. Ook die was lastig te monteren. Moest alleen de achterband opnieuw doen, niet op de draairichting gelet 🥴.

Vwb rijden voelt het inderdaad door het profiel anders maar ben daar nu aan gewend. Hopelijk gaan ze weer een poosje mee.

[Afbeelding]
Die heb ik nu achterop mijn Cowboy 3 liggen, heb ik laten doen.. Mijn originele Cowboy band was na 3500km letterlijk opengescheurd. Vonden de spaken niet zo bueno, dus die zijn gelijk meegespannen.

Ik vind deze band wel 'zagen' t.o.v. de originele banden, heb het idee dat je het profiel als het ware voelt tijdens het fietsen.

Achja, hopen dat die wat langer mee gaat dan het origineel. Voor zit de originele er nog op, die ga ik tzt wel zelf vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Siedo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:43:
Kwestie van simpel de oude eruit schuiven en de nieuwe erin?
- Accu verwijderen
- 2 inbusboutjes die de zadelpen vastzetten half losschroeven (2x inbus)
- Zadelpen met zadel verwijderen uit fiets
- Zadel loshalen van oude zadelpen (1x inbus)

Nu het omgekeerde van bovenstaand - met de nieuwe zadelpen.
En afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-07 20:30
Ik heb een vraagje. Naast mijn C3 overweeg ik een Cowboy Cross erbij te kopen. Zijn er mensen die een Cross hebben? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Cowboy3 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:32:
Ik heb een vraagje. Naast mijn C3 overweeg ik een Cowboy Cross erbij te kopen. Zijn er mensen die een Cross hebben? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Er staat me bij dat er momenteel serieuze leveringsproblemen zijn. Mensen die al meer dan een half jaar wachten op hun Cross, dus ik zou als ik jou was alleen bestellen bij een reseller als ze daadwerkelijk ook binnen, bijvoorbeeld 4 tot 6 weken kunnen leveren. Dan kan je namelijk nog verhaal halen en eventueel je geld terugkrijgen als het langer duurt.

Online en dus direct bij Cowboy bestellen zou ik je voor nu afraden totdat leveringsproblemen verholpen zijn. Al met al begint het langzaamaan wel meer en meer op VanMoof taferelen te lijken en zou ik het niet aandurven om nu direct bij hun te bestellen. Ik sprak laatst een fietsenmaker die ook de Cowboy care mobiele service erbij doet en die gaf aan dat het niet florisant gaat momenteel en dat ook hij soms langer op zijn geld moet wachten dan wat hij normaal gewend was.

Begrijp me goed, er zijn geen officiële berichten over dat ze financieel in zwaar weer verkeren maar ik zou wel even opletten en goed uitzoeken voordat je een aankoop bij de doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 04-07-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-07 20:30
Miki schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:36:
[...]

Er staat me bij dat er momenteel serieuze leveringsproblemen zijn. Mensen die al meer dan een half jaar wachten op hun Cross, dus ik zou als ik jou was alleen bestellen bij een reseller als ze daadwerkelijk ook binnen, bijvoorbeeld 4 tot 6 weken kunnen leveren. Dan kan je namelijk nog verhaal halen en eventueel je geld terugkrijgen als het langer duurt.

Online en dus direct bij Cowboy bestellen zou ik je voor nu afraden totdat leveringsproblemen verholpen zijn. Al met al begint het langzaamaan wel meer en meer op VanMoof taferelen te lijken en zou ik het niet aandurven om nu direct bij hun te bestellen. Ik sprak laatst een fietsenmaker die ook de Cowboy care mobiele service erbij doet en die gaf aan dat het niet florisant gaat momenteel en dat ook hij soms langer op zijn geld moet wachten dan wat hij normaal gewend was.

Begrijp me goed, er zijn geen officiële berichten over dat ze financieel in zwaar weer verkeren maar ik zou wel even opletten en goed uitzoeken voordat je een aankoop bij de doet.
ik kan er 1 kopen voor de oude prijs bij een winkel in amsterdam. voor dat prijsverschil wil ik best rotterdam even achter mij laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 20:40
Miki schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:36:
[...]

Er staat me bij dat er momenteel serieuze leveringsproblemen zijn. Mensen die al meer dan een half jaar wachten op hun Cross…
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben in het bezit van een C4.

Volgens mij zijn er ook leveringsproblemen voor vele losse onderdelen.

Ik heb zelf een klacht over mijn achterlicht die niet knippert maar constant brand bij remmen, maar ook bij de anti-theft. Klein issue natuurlijk, maar ik heb dit via de chat neergelegd bij de klantenservice. Dit is echt niet te doen. Je stuurt een bericht, krijgt een week later (een standaard) bericht terug. Binnen een minuut reageer ik weer om vervolgens weer pas een een week later reactie te krijgen.

Ik heb ook officiële reparateurs in de omgeving gebeld, geen van allen wil eigenlijk meer iets te maken hebben met Cowboy omdat het zo’n dramabedrijf is geworden. Ze kunnen me al helemaal niet helpen met m’n remlicht probleempje.

Achteraf had ik me beter moeten inlezen over dit bedrijf en voor een ander merk moeten kiezen. Al denk ik dat het bij al die nieuwe ‘hippe’ bedrijven zo is.

Edit:
Ben verder eigenlijk wel echt tevreden over de C4. Rijdt heerlijk, helemaal met een ander zadel.

[ Voor 4% gewijzigd door iT3CH op 05-07-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
iT3CH schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:31:
[...]

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben in het bezit van een C4.

Volgens mij zijn er ook leveringsproblemen voor vele losse onderdelen.

Ik heb zelf een klacht over mijn achterlicht die niet knippert maar constant brand bij remmen, maar ook bij de anti-theft. Klein issue natuurlijk, maar ik heb dit via de chat neergelegd bij de klantenservice. Dit is echt niet te doen. Je stuurt een bericht, krijgt een week later (een standaard) bericht terug. Binnen een minuut reageer ik weer om vervolgens weer pas een een week later reactie te krijgen.

Ik heb ook officiële reparateurs in de omgeving gebeld, geen van allen wil eigenlijk meer iets te maken hebben met Cowboy omdat het zo’n dramabedrijf is geworden. Ze kunnen me al helemaal niet helpen met m’n remlicht probleempje.

Achteraf had ik me beter moeten inlezen over dit bedrijf en voor een ander merk moeten kiezen. Al denk ik dat het bij al die nieuwe ‘hippe’ bedrijven zo is.

Edit:
Ben verder eigenlijk wel echt tevreden over de C4. Rijdt heerlijk, helemaal met een ander zadel.
Dat zijn een boel slechte signalen bij elkaar.

Het bewijst nog maar eens dat de fietsmarkt niet zo makkelijk te veroveren is als sommigen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelkok724
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-07 23:14
Ik denk dat dit bedrijf binnenkort failliet gaat. Onze dochter wacht al sinds eind mei op een reparatie van het lager van het voorwiel. Na 6.000 km was de het voorwiel lager dusdanig versleten dat de fietsenmaker vertelde dat ze absoluut niet zo verder mag fietsen. Best slecht voor een fiets van 3400 euro !!!!

Ze zijn niet of nauwelijks bereikbaar en er is nog steeds geen zicht op definitieve reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het is ook opvallend dat ik bijvoorbeeld op dit moment geen enkele Cowboy Care dienst kan boeken. De gehele agenda is tot en met 9 augustus helemaal geblokt. Niet zo heel lang geleden kon ik praktisch binnen een week wel ergens nog een gaatje vinden.

Gelukkig loopt mijn abonnement volgende week af waardoor ik geen risico meer loop. Maar het is wel jammer, ik vond het een fijne dienst waar altijd meer werd hersteld dan je zou mogen verwachten van werd er officieel werd aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iT3CH
Volgens dit artikel in Der Spiegel is Cowboy zo goed als klaar. Ben benieuwd of ze iets aan gebruikers gaan leveren zodat ze na faillissement de fiets nog kunnen unlocken:

https://ibb.co/gbSVfcr7

Bron: Reddit
https://www.reddit.com/r/...e_maker_cowboy_in_crisis/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Voor iedereen hier die al een Cowboy fiets heeft:
Schrijf je Mac address, Serial number en Bluetooth Pairing Code op.

Deze zul je nodig hebben als Cowboy de stekker er uit trekt (en de App niet meer te downloaden is of de server uitgezet wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N8K_d9hcw84mLovXTcDwwMLGMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AChLtA6Nl21IWDa4buI0IRub.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:54
Juup schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:43:

Deze zul je nodig hebben als Cowboy de stekker er uit trekt (en de App niet meer te downloaden is of de server uitgezet wordt).
Goede tip! Heb ge;lijk screenshot gemaakt. Waar vind ik de bluetooth-pairing code?
En via welke app kun je hem dan straks alsnog starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-08 22:05
Juup schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:43:
Goede tip, voor de zekerheid maar gedaan. Kwam tot de pijnlijke conclusie dat ik nog geen 300 kilometer in twee jaar heb gefietst. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
iT3CH schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 03:59:
Volgens dit artikel in Der Spiegel is Cowboy zo goed als klaar. Ben benieuwd of ze iets aan gebruikers gaan leveren zodat ze na faillissement de fiets nog kunnen unlocken:

https://ibb.co/gbSVfcr7

Bron: Reddit
https://www.reddit.com/r/...e_maker_cowboy_in_crisis/
Wel grappig dat de genieën van Bright hier ook weer hun 'koopadvies' intrekken.

Als Bright iets aanbeveelt, dan kan je er zowat van uit gaan dat de boel nadien scheef loopt.
Ze bevelen alleen dingen aan die een beetje speciaal zijn en wat buiten de mainstream gaan... maar of die betrouwbaar zijn of van een betrouwbare partij komen... dat is nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tommie12 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Wel grappig dat de genieën van Bright hier ook weer hun 'koopadvies' intrekken.

Als Bright iets aanbeveelt, dan kan je er zowat van uit gaan dat de boel nadien scheef loopt.
Ze bevelen alleen dingen aan die een beetje speciaal zijn en wat buiten de mainstream gaan... maar of die betrouwbaar zijn of van een betrouwbare partij komen... dat is nog iets anders.
Bright is niets meer dan een plug kanaal. Producenten gebruiken Bright puur om producten te promoten waarbij ze precies oplepelen wat de marketingafdeling ze opdraagt.

Na het debacle met VanMoof proberen ze “neutraler” te zijn maar voor enige eerlijke en kritische reviews hoef je echt niet bij ze terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-08 12:10
Het artikel van Der Spiegel zal ongetwijfeld op enige waarheid berusten, maar is wel zowat een kopie van een artikel uit de Belgische Krant DeTijd van een aantal weken eerder. Omdat ik een Cross wilde aanschaffen (niet via de website maar 1 die ergens op voorraad is) ben ik wat gaan rondvragen hier en daar.
Een medewerker van Cowboy vreest voor een VanMoof verhaal en Cowboy zelf reageert zoals al eerder gedaan is (ook niet logisch om te verwachten dat ze zeggen 'ja we gaan failliet').

Mijn Cowboy van 5 jaar oud rijdt gewoon als een zonnetje. Wel problemen mee gehad, maar keurig door ze opgelost. Kennis is tevreden over zijn Cross en ik acht het onwaarschijnlijk dat er na een faillissement niemand is die de boedel overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Yodalitie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:24:
Het artikel van Der Spiegel zal ongetwijfeld op enige waarheid berusten, maar is wel zowat een kopie van een artikel uit de Belgische Krant DeTijd van een aantal weken eerder. Omdat ik een Cross wilde aanschaffen (niet via de website maar 1 die ergens op voorraad is) ben ik wat gaan rondvragen hier en daar.
Een medewerker van Cowboy vreest voor een VanMoof verhaal en Cowboy zelf reageert zoals al eerder gedaan is (ook niet logisch om te verwachten dat ze zeggen 'ja we gaan failliet').

Mijn Cowboy van 5 jaar oud rijdt gewoon als een zonnetje. Wel problemen mee gehad, maar keurig door ze opgelost. Kennis is tevreden over zijn Cross en ik acht het onwaarschijnlijk dat er na een faillissement niemand is die de boedel overneemt.
Dus je gaat er wel een kopen? Je clou komt niet naar voren in dit verhaal.

Lijkt mij niet slim om nu in te stappen.
Heb veel spijt van mijn aankoop van mijn cowboy4 destijds. 1000km plezier gehad, daarna alleen maar gezeik en cowboy wilde maar niet tegemoet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Yodalitie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:24:

Typisch N=1 verhaal.
Goed dat niet elke fiets heel snel defect gaat.
Maar je kan alvast verwachten dat als je een defect hebt, het moeilijk wordt om dat hersteld te krijgen, tenzij met de generische onderdelen (banden, remmen, ...), want die vind je overal.

Je moet momenteel toch blind zijn als je geen problemen verwacht.
Het bedrijf was nog altijd verlies aan het maken of gewoon net break-even. En dan krijgen ze die actie rond die frames op hun nek wat hen zakken geld gaat kosten.

Trouwens, dat mensen maanden wachten op fietsen waarvan al een deel betaald is... very bad sign...
Als je niet kan leveren, dan neem je ook geen voorschotten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Tommie12 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Typisch N=1 verhaal.
Goed dat niet elke fiets heel snel defect gaat.
Maar je kan alvast verwachten dat als je een defect hebt, het moeilijk wordt om dat hersteld te krijgen, tenzij met de generische onderdelen (banden, remmen, ...), want die vind je overal.

Je moet momenteel toch blind zijn als je geen problemen verwacht.
Het bedrijf was nog altijd verlies aan het maken of gewoon net break-even. En dan krijgen ze die actie rond die frames op hun nek wat hen zakken geld gaat kosten.

Trouwens, dat mensen maanden wachten op fietsen waarvan al een deel betaald is... very bad sign...
Als je niet kan leveren, dan neem je ook geen voorschotten aan.
Misschien naief, maar je leest altijd dat mensen problemen hebben en slechts zelfden dat het een goed product is. Ik vergelijk het met Peugeot. Doordat er 1 specifieke motor problemen kan geven, is alles meteen bagger. Als eigenwijze peugeot rijder weet ik na jaren dat dat gewoon niet zo is.

Het verhaal over voorschotten kan je op 2 manieren uitleggen. Zeker kan het zijn dat als je er 1 koopt bij cowboy zelf dat je daarmee eigenlijk de fiets van een ander financiert. Maar is de toelichting die zij zelf geven dan ongeloofwaardig? Kijk ik sluit mijn ogen niet voor de problemen, die zullen er zeker zijn en de signalen zijn ook niet positief, maar ik zie geen reden een fiets te kopen die op vooraad in de winkel staat en ik morgen kan ophalen.

Bij VanMoof gebruikte men geen doorsnee onderdelen, en cowboy doet dat echt anders. Gaat de techniek dood, tja dan heb je een probleem. Maar er zullen genoeg onderdelen te verkrijgen zijn. En zo niet, dan heb ik domme pech en zal ik zeggen dat ik naar je had moeten luisteren en nu op de blaren moet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Megupe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:58:
[...]

Dus je gaat er wel een kopen? Je clou komt niet naar voren in dit verhaal.

Lijkt mij niet slim om nu in te stappen.
Heb veel spijt van mijn aankoop van mijn cowboy4 destijds. 1000km plezier gehad, daarna alleen maar gezeik en cowboy wilde maar niet tegemoet komen.
Ik kreeg in de c3 scheuren in de velg, de kosten hebben we netjes gedeeld. prima opgelost en inmiddels 13000 tevreden kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Yodalitie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:23:
[...]

Misschien naief, maar je leest altijd dat mensen problemen hebben en slechts zelfden dat het een goed product is. Ik vergelijk het met Peugeot. Doordat er 1 specifieke motor problemen kan geven, is alles meteen bagger. Als eigenwijze peugeot rijder weet ik na jaren dat dat gewoon niet zo is.

Het verhaal over voorschotten kan je op 2 manieren uitleggen. Zeker kan het zijn dat als je er 1 koopt bij cowboy zelf dat je daarmee eigenlijk de fiets van een ander financiert. Maar is de toelichting die zij zelf geven dan ongeloofwaardig? Kijk ik sluit mijn ogen niet voor de problemen, die zullen er zeker zijn en de signalen zijn ook niet positief, maar ik zie geen reden een fiets te kopen die op vooraad in de winkel staat en ik morgen kan ophalen.

Bij VanMoof gebruikte men geen doorsnee onderdelen, en cowboy doet dat echt anders. Gaat de techniek dood, tja dan heb je een probleem. Maar er zullen genoeg onderdelen te verkrijgen zijn. En zo niet, dan heb ik domme pech en zal ik zeggen dat ik naar je had moeten luisteren en nu op de blaren moet zitten
Elk merk heeft zijn problemen. Het gaat om het aantal, maar ook hoe er mee omgegaan wordt.
Voorlopig lijkt dat niet zo netjes te verlopen bij Cowboy.
Misschien zijn er minder 'speciale onderdelen' (geen shifter...), maar als een batterij of electronica raar doet ben je toch op hen aangewezen.

Ik koop gewoon geen fiets van een bedrijf dat echt aan de afgrond staat, en daar staan ze intussen wel, zeker nu met de gebroken frames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yodalitie
we gaan het zien

[ Voor 88% gewijzigd door Yodalitie op 10-07-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Trouwens, ik kwam dit bericht tegen van een jaar geleden. je zou bijna denken dat de datum verkeerd is:

https://bestefietsen.com/...e-nederlandse-fietsmarkt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:23
Yodalitie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:45:
Trouwens, ik kwam dit bericht tegen van een jaar geleden. je zou bijna denken dat de datum verkeerd is:

https://bestefietsen.com/...e-nederlandse-fietsmarkt/
Wat een belabberde AI gegenereerde tekst. Voor zover ik weet is Cowboy nog niet failliet verklaard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
dkln schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:37:
[...]

Wat een belabberde AI gegenereerde tekst. Voor zover ik weet is Cowboy nog niet failliet verklaard geweest.
Raar he? Ik vond het een vreemd bericht ook al is het een jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:19
Is er een oplossing voor een batterij die niet meer oplaad?

Rood en groen lampje op de lader branden afwisselend. Daarna wordt lampje groen maar accu is leeg. Twee laders geprobeerd. Batterij (en fiets) worden bijna dagelijks gebruikt dus batterij is niet lang ontkoppeld geweest oid. Fiets staat binnen gestald en heeft nauwelijks regen gezien.

5000 km gefietst, gaat om een c3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:10
SX-Superfly schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:13:
Is er een oplossing voor een batterij die niet meer oplaad?

Rood en groen lampje op de lader branden afwisselend. Daarna wordt lampje groen maar accu is leeg. Twee laders geprobeerd. Batterij (en fiets) worden bijna dagelijks gebruikt dus batterij is niet lang ontkoppeld geweest oid. Fiets staat binnen gestald en heeft nauwelijks regen gezien.

5000 km gefietst, gaat om een c3.
Toevallig zag ik iemand op marktplaats die cowboy batterijen repareert iets met de printplaat.. geen relatie tot, dus geen aanbeveling slechts een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Heb maandje terug de torque sensor vervangen van een C3. Als je nu met aardige vaart rijdt, even inhoudt, en dan weer begint te trappen, begint de motor vaak vrij stevig te trillen. Als je dan stopt met trappen trilt de motor ook nog even door.

Heb de offset voltage opnieuw ingesteld met de expert functies in de Cowboy Untamed app, maar dat biedt geen soelaas. Zie wel dat je nog allerlei andere dingen kunt aanpassen, maar voordat ik daaraan ga rommelen, wellicht iemand hier die ooit hetzelfde heeft gehad en opgelost?

Backoffice app van Cowboy kan ik niet gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door boozzz op 13-07-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-08 18:54
Weet iemand of de torque sensor universeel is van cowboy? Voor een ST 4? Of bijvoorbeeld van shimano om maar een merk te noemen? Ik kan dit niet vinden op internet. Wacht ondertussen al 5 maanden op de torque sensor die ik bij cowboy heb besteld. Denk helaas ook dat ze failliet gaan, zou zonde zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Kimetj schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:46:
Weet iemand of de torque sensor universeel is van cowboy? Voor een ST 4? Of bijvoorbeeld van shimano om maar een merk te noemen? Ik kan dit niet vinden op internet. Wacht ondertussen al 5 maanden op de torque sensor die ik bij cowboy heb besteld. Denk helaas ook dat ze failliet gaan, zou zonde zijn!
Zover ik weet (99.9%), zijn ze specifiek Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:26
Siedo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Goede tip, voor de zekerheid maar gedaan. Kwam tot de pijnlijke conclusie dat ik nog geen 300 kilometer in twee jaar heb gefietst. :X
Ik kwam tot dezelfde pijnlijke conclusie dat ik in 3 jaar tijd 240 kilometer had gefietst.
Ik ben blij dat ik mijn C4 nog voor 2000 euro heb kunnen verkopen op marktsplaats na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iT3CH
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Vorige week iets re enthousiast mijn rechter remhendel aangedraaid waarbij hij brak. Op 10 juli bij Cowboy zelf een nieuwe Sunrace remhendel besteld (*geleverd binnen 7 dagen). Ondertussen 6 dagen onderweg en het is nog niet verzonden. Bij de bestelling staat dat het 7 dagen kan duren na verzending voor de bestelling ontvangen wordt.

Komend weekend ga ik op vakantie. Ben benieuwd of het na mijn vakantie, over drie weken, geleverd is.

Ik heb dus ook nog een chatbericht met de klantenservice open staan. Laatste reactie van de klantenservice: 4 juli 2025.

Bijzonder detail:
De factuur van de rem verwijst naar een Twitter-pagina van Cowboy (@cowboy_hq). Deze pagina bestaat niet en er wordt doorverwezen naar @cowboy_bikes maar deze bestaat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 15-08 17:42
Siedo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:50:
[...]

En 20+ reacties in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 13:41
wazig, ik zie die niet staan.
Zou toch echt heel simpel moeten zijn :X
My phone asks for a Bluetooth pairing code. Where can I find it?
When connecting to your bike, the app should automatically display a 6-digit Bluetooth pairing code. If it doesn't, you can retrieve it in your app:

Open the Settings tab

Tap on "Advanced" in the "Your bike" section

Scroll down to find the pairing code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
iT3CH schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:45:

Vorige week iets re enthousiast mijn rechter remhendel aangedraaid waarbij hij brak. Op 10 juli bij Cowboy zelf een nieuwe Sunrace remhendel besteld (*geleverd binnen 7 dagen). Ondertussen 6 dagen onderweg en het is nog niet verzonden. Bij de bestelling staat dat het 7 dagen kan duren na verzending voor de bestelling ontvangen wordt.

Komend weekend ga ik op vakantie. Ben benieuwd of het na mijn vakantie, over drie weken, geleverd is.

Ik heb dus ook nog een chatbericht met de klantenservice open staan. Laatste reactie van de klantenservice: 4 juli 2025.

Bijzonder detail:
De factuur van de rem verwijst naar een Twitter-pagina van Cowboy (@cowboy_hq). Deze pagina bestaat niet en er wordt doorverwezen naar @cowboy_bikes maar deze bestaat ook niet meer.
Als je niet te veel hecht aan het ontwerp en de levering blijkt drama te zijn: je kunt een willekeurige hendel voor minerale olie installeren. Shimano en Tektro maken de goedkoopste. Enige is dat je wellicht een aansluitsetje van betreffend merk erbij moet kopen (insert, olijf, wartel, paar euro), hangt van de Sunrace aansluiting af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DarkChylde schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:43:
[...]

wazig, ik zie die niet staan.
Zou toch echt heel simpel moeten zijn :X

[...]
Heb je een iPhone?
Ja... dan staat het er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 15-08 13:41
mjvdzwet schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Heb je een iPhone?
Ja... dan staat het er niet.
Helder. Dat was het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iT3CH
iT3CH schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:45:
Valt me eigenlijk niet eens tegen. Vandaag is de remhendel bezorgd bij de buren. De communicatie, althans het gebrek daaraan, viel wel tegen. Heeft dus alles bij elkaar 2 weken geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
SX-Superfly schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:23:
Op zoek naar een kinderzitje voor de cowboy 4 st. Iemand ervaring met een zitje voorop? Of is dit niet mogelijk vanwege de beperkte ruimte?

En voor achterop zie ik de Thule Yepp Next Maxi. Maar op cowboy.tools staat niet dat ie ook op de 4 st kan? Ik heb de standaard cowboy bagagedrager op de fiets.
Ik heb hier niet meteen een antwoord op gezien?

Ik ben zelf ook aan het kijken voor die Thule Yepp Next Maxi op mijn Cowboy 4 Classic. Zoals hierboven vermeld staat op cowboy.tools dat die compatibel is met C1, C2, C3, Classic en Cruiser ST maar het is niet duidelijk of die dan ook past op de originele bagagedrager van de Classic?

Als ik zoek in dit forum vind ik enkel mensen die hem op een aftermarket bagegedrager hebben geplaatst.

Dus, iemand ervaring met de Thule Yepp Next Maxi in combinatie met een Cowboy 4 (Classic/ST)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb zowel de mini als maxi op mijn c4 classic, wel met mtb beugel voor de mini en goede drager voor maxi achter.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
[RNMC] Viper schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:20:
Ik heb zowel de mini als maxi op mijn c4 classic, wel met mtb beugel voor de mini en goede drager voor maxi achter.
“Goede drager voor maxi achter” = originele drager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

nujtrug schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:41:
[...]

“Goede drager voor maxi achter” = originele drager?
Ik heb zelf de originele ja, hij moet natuurlijk de nodige kilo’s kunnen dragen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marstark
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 30-07 16:21
snip: wel degelijk reclame

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 29-07-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Vraagje, Ik heb zaterdag mijn Cowboy Cross opgehaald. Meteen een Abus vouwslot gekocht. Dat kan ik alleen niet aan het frame vastmaken. Nu denk ik eraan een tas te kopen die aan de bagagedrager bevestigd kan worden. Moet wel beetje leuk zijn en vooral niet te groot. Is alleen voor het slot en misschien een enkele boodschap. Voor woon-werk verkeer gebruik ik naast de auto mijn cowboy c3. Weten jullie wat een beetje leuke tas is en hebben jullie ervaringen? Heb al gekeken op cowboy.tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
aha, nu ik hier lees is het logisch dat ik al maanden op parts moet wachten voor mijn c3. :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
maratropa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:31:
aha, nu ik hier lees is het logisch dat ik al maanden op parts moet wachten voor mijn c3. :p
Als je reddit hebt, wordt dan lid van de cowboy groep daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Vandaag staat er een behoorlijk negatief artikel over Cowboy in De Tijd.

Klanten krijgen hun betaalde fietsen niet geleverd, dealers haken af want ze krijgen geen info over leveringen van fietsen en wisselstukken. Er is nog geen plan over het vervangen van de frames.

En dan is er wat mij betreft een enorme rode vlag: ze moesten hun balans neerleggen op 31/7 en hebben dit niet gedaan.
Er zijn tal van tekenen dat ze zwaar in geldnood zitten, en weinig tekenen dat geldschieters nog eens willen helpen….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yodalitie
Ik volg de situatie al een tijdje en het heeft een heel hoog VanMoof-debacle gehalte.

Nieuwe orders financieren de openstaande orders. Onderdelen op de website zijn niet leverbaar. Op insta is optie te reageren uitgeschakeld en zo kan je doorgaan. Heb pas gesprek met een medewerker gehad. Wilde weten hoe gereageerd zou worden op mijn vragen. Veel blabla weinig inhoudelijk. Maar toch heb ik een Cross erbij gekocht. Er is genoeg voorraad bij winkeliers. Ik moest een fiets erbij hebben en er is gewoon geen merk dat in de buurt komt van Cowboy. En dan heb ik het alleen over het fietsen, niet over service etc. Ik heb een C3 die bijna 6 jaar is en heerlijk fietst en nu dus ook een Cross. Onvergelijkbaar, maar wat is die Cross een heerlijke fiets zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:36
Gebaseerd op artikel uit de Tijd:

https://www.volkskrant.nl...boy-over-de-kop~b432e882/

Veel overeenkomsten met de VM situatie. Dit soort publicaties vergroten de onrust bij alle stakeholders.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
peacelord schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:55:
Gebaseerd op artikel uit de Tijd:

https://www.volkskrant.nl...boy-over-de-kop~b432e882/

Veel overeenkomsten met de VM situatie. Dit soort publicaties vergroten de onrust bij alle stakeholders.
Ja, maar fietsen blijven verkopen die volledig moeten betaald worden, en dan je klanten maanden laten wachten beschouw ik gewoon als ‘bedrog’ of zelfs oplichting.

Dus ja, te veel overeenkomsten helaas.

Het bewijst in mijn ogen nog maar eens dat een degelijke ebike voor 2000€ of minder gewoon niet realistisch is. En een business model waar de fietsenmaker buiten gehouden wordt is moeilijk, en zelf een service organisatie op zetten is gewoon duur.

[ Voor 17% gewijzigd door Tommie12 op 05-08-2025 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-08 22:57

The Inquisitor

Greetings weaklings

maratropa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:31:
Ik wacht ook al meer dan een halfjaar op een motorcontroller die vervangen moet worden… laatst weer een mail gehad dat het nu oktober wordt. Ik heb er weinig vertrouwen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Je kunt de meeste parts nog wel tweedehands krijgen op eBay (heb laatst een nieuwe torque sensor gescoord uit het VK) en vooral op de Duitse Kleinanzeigen variant. Vaak niet eens voor woekerprijzen. Dan zelf vervangen of meebrengen naar een lokale fietsenmaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 08:40
The Inquisitor schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:31:
[...]

Ik wacht ook al meer dan een halfjaar op een motorcontroller die vervangen moet worden… laatst weer een mail gehad dat het nu oktober wordt. Ik heb er weinig vertrouwen in
Ik heb van januari t/m juni gewacht op een torque sensor voor mijn C3 en continu geklaagd en ze een officiële brief gestuurd om mijn geld terug te vragen. Het verzoek om geld terug hebben ze structureel genegeerd, maar ik heb uiteindelijk een nieuwe fiets gekregen (Cruiser ST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Ik las op Reddit dat er toch pas iemand een fiets heeft gekregen. Misschien laatste stuiptrekkingen want het ziet er op basis van wat we nu weten niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 15-08 11:41

freshy98

Atari

Hoe zit het eigenlijk met de accu? Stel dat Cowboy kopje onder gaan, zijn het cellen die zelf te vervangen zijn?
Er vanuit gaande dat de app bruikbaar blijft om te te (un)locken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hierbij een gearchiveerd artikel uit het Parool van vandaag over de huidige situatie bij Cowboy volgens deze journalist:
https://archive.ph/UOUMm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
RoRoNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:09:
Hierbij een gearchiveerd artikel uit het Parool van vandaag over de huidige situatie bij Cowboy volgens deze journalist:
https://archive.ph/UOUMm
Voor de toekomst weten we in elk geval 1 ding, de Raleigh One moet je negeren als de heren Carlier eraan hebben meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Yodalitie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:00:
[...]

Voor de toekomst weten we in elk geval 1 ding, de Raleigh One moet je negeren als de heren Carlier eraan hebben meegewerkt.
Als je zo redeneert dan moet je ook de Cowboy vermijden want die ontwerpers hebben een fiets gemaakt die breekt.
Ze zullen bij Raleigh wel een kader bepaald hebben waarbinnen ze mochten spelen.
In de groep Accell zullen ze ook wel andere kwaliteitsnormen aanhouden, en veel beter valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
Tommie12 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:59:
[...]

Als je zo redeneert dan moet je ook de Cowboy vermijden want die ontwerpers hebben een fiets gemaakt die breekt.
Ze zullen bij Raleigh wel een kader bepaald hebben waarbinnen ze mochten spelen.
In de groep Accell zullen ze ook wel andere kwaliteitsnormen aanhouden, en veel beter valideren.
Daar kan ik niets meer aan doen, mijn C3 is al 6 jaar en mijn Cross kan ik ook niet meer terugsturen. zou dat laatste niet eens willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Laatst online: 23:07
Misschien een vreemde vraag maar heeft iemand hier een idee hoe ik de fiets kan de-elektrificeren? :-) als in, kan ik het achterwiel vervangen door 1 zonder motor? Is dat uberhaupt verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn BlackFriday C3 valt zelfs na het plaatsen van die afstandshouder nog regelmatig uit en dan hoor je ook uit de regio van de controller een licht sissend geluid als je door blijft fietsen. Soms gaat die wel weer automatisch aan en ik kan hem met de app weer aanzetten, maar echt vertrouwen doe ik het niet meer. Accu zit nu wel echt vast, geen beweging in te krijgen, maar waarschijnlijk toch geen goede verbinding.

Ga maar op zoek naar een vervanger.

Edit: mijn app ziet trouwens ook geen batterij meer, het zou 17 graden zijn hier en mijn ritten worden niet meer geregistreerd... maar kan dus wel fiets unlocken, batterij percentage in het rondje werkt wel, maar dus niet in de batterij info.

[ Voor 20% gewijzigd door Quantor op 13-08-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
mrturk76 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:00:
Misschien een vreemde vraag maar heeft iemand hier een idee hoe ik de fiets kan de-elektrificeren? :-) als in, kan ik het achterwiel vervangen door 1 zonder motor? Is dat uberhaupt verkrijgbaar?
Geen idee of dat kan maar lijkt me wel enorm zwaar om met die riem te trappen zonder ondersteuning. Batterij van mijn C4 was een keertje plat tijdens het rijden en toen ging ik voor geen meter meer vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nujtrug schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Geen idee of dat kan maar lijkt me wel enorm zwaar om met die riem te trappen zonder ondersteuning. Batterij van mijn C4 was een keertje plat tijdens het rijden en toen ging ik voor geen meter meer vooruit.
Dat komt omdat de motor nog gekoppeld is en als die niet mee werkt werkt dat als rem, beetje vergelijkbaar met het terugwinnen van energie bij hybride autos. Er zijn genoeg fietsen zonder ondersteuning maar met riem, dus het kan zeker. Zou dan ook de accu weglaten, maar dan heb je wel zo'n lelijke open ruimte. Het is dus kwestie van een andere achterwiel met riem aandrijving zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Quantor schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:27:
[...]

Dat komt omdat de motor nog gekoppeld is en als die niet mee werkt werkt dat als rem, beetje vergelijkbaar met het terugwinnen van energie bij hybride autos. Er zijn genoeg fietsen zonder ondersteuning maar met riem, dus het kan zeker. Zou dan ook de accu weglaten, maar dan heb je wel zo'n lelijke open ruimte. Het is dus kwestie van een andere achterwiel met riem aandrijving zoeken.
Is er een manier om de motor te ontkoppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Gok dat velen deze al ontvangen hebben?
Over the past two years, Cowboy has gone through the most challenging period in its history.

Like much of the bike industry, we’ve been hit hard by post-COVID disruptions, supply chain issues, and a significant recalibration across the entire sector. Major players have struggled; some have disappeared altogether.

On top of this, we faced our first-ever bike recall due to a manufacturing issue affecting a subset of bikes. The root cause was an unapproved change made by one of our suppliers. It was serious, and we acted decisively. But it added significant complexity and strain when the business was already under pressure.

Combined, these factors put pressure on every part of the business. Delays mounted. Communication faltered, and some customers were left waiting for their bikes, for spare parts, or clear answers. We know how frustrating this has been, and we are truly sorry.

We chose to remain silent until we had tangible progress to share. Today, we do:
  • A signed term sheet with a new partner sets the path for long-term stability.
  • First replacement frames have arrived from our supplier.
  • Our first recall hub is operational, with more cities to follow this summer.
  • Operations and production will gradually return to normal thanks to new short-term funding.

We’re not out of the woods yet, but we’re here. Still standing. Still fighting. And more committed than ever.

This period has tested every part of our customers, partners and company, but it’s also reminded us why we started Cowboy in the first place: to build the best bike and the best experience, for urban riders.

We wouldn’t be here without the patience of our customers, the trust of our partners, and the determination of our team. Thank you for standing with us.

More to come in September.

Adrien & Tanguy

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
freshy98 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:29:

[...]
nope, ook niet in spam.

• Knul
freshy98 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:29:

[...]
Yep, mooie bak marketinggeblaat om de geluiden in de pers tegen te spreken. Eerst zien, dan geloven.

Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds tevreden over mijn Black Friday Cowboy 3, waar ondertussen 4000km op staat. Enige onderhoud tot dusver is een nieuwe achterband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Knul schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

Yep, mooie bak marketinggeblaat om de geluiden in de pers tegen te spreken. Eerst zien, dan geloven.

Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds tevreden over mijn Black Friday Cowboy 3, waar ondertussen 4000km op staat. Enige onderhoud tot dusver is een nieuwe achterband.
Azijnpissen is ook wel een kunst natuurlijk "om de geluiden in de pers tegen te spreken".
Beetje open mind hebben is niks mis mee, en uiteraard is het afwachten.

• Knul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Nee, want ik ga niet een abonnement afsluiten om een artiekel te lezen.

• freshy98

freshy98

Atari

Dus, eigenlijk wat in het mail verteld word?
Uiteraard blijft het afwachten hoe het gaat lopen.

In het algemeen, en met name richting azijnpissers: Als er niks gecommuniceerd word is het slecht (en terecht) maar als er dan wel gecommuniceerd word is het ook nooit goed.
Dus wat wil men nou precies?

Ik word er ook niet blij van, maar er is nu iig nieuwe informatie en we moeten afwachten of dat genoeg gaat zijn.
Meer kan je niet doen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Het complete email-bericht van vanmorgen 10:08 vanuit Cowboy in het NL:
De afgelopen twee jaar waren de meest uitdagende in de geschiedenis van Cowboy.

Net als veel andere bedrijven in de fietsindustrie zijn we hard getroffen door de post-COVID verstoringen, problemen in de toeleveringsketen en een aanzienlijke herstructurering in de hele sector. Grote spelers hebben het moeilijk gehad, en sommigen hebben het helaas niet gered.

Bovenop dit alles kregen we te maken met onze allereerste terugroepactie, veroorzaakt door een fabricageprobleem dat een deel van onze fietsen trof. De oorzaak was een niet-goedgekeurde wijziging die door een van onze leveranciers werd doorgevoerd. Het was een serieus probleem, en we hebben het ook zo behandeld. Maar het bracht extra complexiteit en druk met zich mee in een toch al uitdagende periode.

Gezamenlijk hebben deze factoren druk gezet op elke afdeling van ons bedrijf. Vertragingen stapelden zich op, communicatie schoot soms tekort, en sommige klanten moesten lang wachten op hun fiets, op reserveonderdelen of op duidelijke antwoorden. We begrijpen hoe frustrerend dit is geweest en bieden daarvoor oprecht onze excuses aan.

We hebben tot nu toe niets van ons laten horen, omdat we niet wilden spreken voordat we echte, tastbare vooruitgang konden delen. Vandaag kunnen we dat wel:

• Een ondertekende term sheet met een nieuwe partner effent de weg naar langdurige stabiliteit.
 • De eerste vervangende frames zijn aangekomen van onze leverancier.
 • Ons eerste terugroephub is operationeel, met meer steden die deze zomer volgen.
 • Operaties en productie zullen geleidelijk aan weer normaal verlopen dankzij nieuwe kortetermijnfinanciering.

We zijn er nog niet, maar we staan er nog wél. Nog steeds sterk. Nog steeds strijdend. En meer toegewijd dan ooit.

Deze periode heeft elke afdeling van ons bedrijf, onze klanten en onze partners op de proef gesteld, maar ze heeft ons ook herinnerd aan waarom we Cowboy ooit begonnen: om de beste fiets en de beste ervaring te bouwen voor stadsrijders.

We hadden het nooit zo ver kunnen schoppen zonder het geduld van onze klanten, het vertrouwen van onze partners en de vastberadenheid van ons team. Dank voor jullie blijvende steun.

Meer nieuws volgt in september.

Adrien & Tanguy

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.