Als je zadel wat dichterbij is, heb je dan misschien ook wel een minder sportieve houding? 

Ik heb er ook twee ontvangen, blijkbaar was dit al in de Cowboy app gedeeld met het verzoek er één bij levering te weigeren zodat deze retour ging. Dit zag ik echter pas na levering (ook omdat GLS de pakketjes aan elkaar had getapet...). Via de chat gemeld en een retour label ontvangen om er één terug te sturenThetallguy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:31:
[...]
Ik heb er twee gekregen. Zo zijn ze wel snel door hun geld heen ja![]()
Morgen maar even kijken of het mij ook in 5 minuten lukt
Ik heb een leverdatum voor mijn black friday actie C3. A.s. maandag (op mijn verjaardag) mooi cadeautje!koerskii schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Same here. Ik zou hem eerst begin februari krijgen. Nu blijkt de zwarte variant eind februari geleverd te worden. We moeten maar rustig afwachten.
De berichtgeving schijnt nogal overdreven te zijn geweest. 1 van de oprichters heeft via Linkedin gereageerd op de commotie en heeft mij wel gerust gesteld voor nu. Het blijft uiteraard nog wel een risico voor de toekomst qua reparaties maar volgens mij zal het echt niet zo'n vaart lopen. Ik wacht met smart op m'n fiets!marten12 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:35:
Zijn er hier al mensen die hun (BlackFriday) bestelling hebben geannuleerd na het nieuws van de afgelopen dagen? In mijn omgeving heb ik het al wel van enkelen gehoord.
Ik twijfel zelf ook beetje. Over de levering / aanbetaling maak mij niet zo'n zorgen (credit card), wel over de mogelijke reparatie-mogelijkheden in de toekomst. De afhankelijkheid van Cowboy hierin is groot en hoe meer het bedrijf wankelt, hoe groter het risico. Wat dat betreft zou een switch naar Tenways een optie kunnen zijn. Ook een start-up natuurlijk, maar daar worden wel vee meer uitwisselbare onderdelen gebruikt.
Ik ben misschien wat makkelijker dan de gemiddelde Tweaker en ik zit er een beetje in; wie dan leeft wie dan zorgt. Ik ga mijn bestelling niet annuleren iigmarten12 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:35:
Zijn er hier al mensen die hun (BlackFriday) bestelling hebben geannuleerd na het nieuws van de afgelopen dagen? In mijn omgeving heb ik het al wel van enkelen gehoord.
Ik twijfel zelf ook beetje. Over de levering / aanbetaling maak mij niet zo'n zorgen (credit card), wel over de mogelijke reparatie-mogelijkheden in de toekomst. De afhankelijkheid van Cowboy hierin is groot en hoe meer het bedrijf wankelt, hoe groter het risico. Wat dat betreft zou een switch naar Tenways een optie kunnen zijn. Ook een start-up natuurlijk, maar daar worden wel vee meer uitwisselbare onderdelen gebruikt.
Ik schroef de hele remklauw los van het frame.Kimetj schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:41:
De tijd is gekomen dat ik mijn remblokjes moet vervangen van mijn 4ST. Na het kijken van de youtube tutorials ben ik toch een beetje huiverig om het zelf te doen. Ook vanwege het stellen van de riem, wat is jullie ervaring? Is dit zelf te doen of kun je het toch beter door de fietsenmaker laten doen?
Heb een C3 circular in bestelling staan, wordt morgen geleverd, YEEHA! Niet getwijfeld over annuleren. Dat ze het financieel lastig hebben geloof ik wel, maar niet dat ze op de rand van faillissement staan op dit moment. We gaan het wel zien. Hoop sowieso dat ze het gaan redden en meer mooie ontwikkelingen mogen doormaken.marten12 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:35:
Ik twijfel zelf ook beetje. Over de levering / aanbetaling maak mij niet zo'n zorgen (credit card), wel over de mogelijke reparatie-mogelijkheden in de toekomst. De afhankelijkheid van Cowboy hierin is groot en hoe meer het bedrijf wankelt, hoe groter het risico..
Wiel zeker niet demonteren, dat is onnodig.Kimetj schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:41:
De tijd is gekomen dat ik mijn remblokjes moet vervangen van mijn 4ST. Na het kijken van de youtube tutorials ben ik toch een beetje huiverig om het zelf te doen. Ook vanwege het stellen van de riem, wat is jullie ervaring? Is dit zelf te doen of kun je het toch beter door de fietsenmaker laten doen?
Ah ik heb die opvolging niet in de app staan bij mij, alleen het originele bericht dat er eentje opgestuurd werd. Maar dit berichtje was wel een mooie reminder om een berichtje naar ze te sturenmrbemd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:56:
[...]
Ik heb er ook twee ontvangen, blijkbaar was dit al in de Cowboy app gedeeld met het verzoek er één bij levering te weigeren zodat deze retour ging. Dit zag ik echter pas na levering (ook omdat GLS de pakketjes aan elkaar had getapet...). Via de chat gemeld en een retour label ontvangen om er één terug te sturen.
En zojuist geleverd, net alles gemonteerd, accu hangt aan de lader. Grote verrassing was dat dit een C3 is met nog een Gates CDX-belt. Na een bepaalde datum zijn ze overgestapt naar de CDN-belt die goedkoper en ook minder duurzaam zou zijn. Fiets ziet er als nieuw uit, spikes zitten nog op de banden. Geen beschadigingen te vinden ook. Morgen maar eens de eerste rit doen. Tot nog toe erg blij!thunder68 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:46:
[...]
Heb een C3 circular in bestelling staan, wordt morgen geleverd, YEEHA! Niet getwijfeld over annuleren. Dat ze het financieel lastig hebben geloof ik wel, maar niet dat ze op de rand van faillissement staan op dit moment. We gaan het wel zien. Hoop sowieso dat ze het gaan redden en meer mooie ontwikkelingen mogen doormaken.
Wat is het levensduur verschil tussen CDX en CDN bij normaal dagelijks gebruik?thunder68 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:04:
[...]
En zojuist geleverd, net alles gemonteerd, accu hangt aan de lader. Grote verrassing was dat dit een C3 is met nog een Gates CDX-belt. Na een bepaalde datum zijn ze overgestapt naar de CDN-belt die goedkoper en ook minder duurzaam zou zijn. Fiets ziet er als nieuw uit, spikes zitten nog op de banden. Geen beschadigingen te vinden ook. Morgen maar eens de eerste rit doen. Tot nog toe erg blij!
In dit filmpje wordt e.e,a. uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=Y-RcjQo5Zvcfreshy98 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:17:
[...]
Wat is het levensduur verschil tussen CDX en CDN bij normaal dagelijks gebruik?
Klinkt mij als een prima reactie vanuit Cowboy.thunder68 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:56:
[...]
In dit filmpje wordt e.e,a. uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=Y-RcjQo5Zvc
CDN is voor stadsfietsen en lichtere Ebikes bedoeld, heeft verwachting van ca 10.000km (afhankelijk van gebruik uiteraard).
CDX is voor sterkere Ebikes en zwaarder gebruik ontworpen, op onze cowboys zouden ze tot ca 30.000km mee moeten kunnen.
Toen ik de cowboyambassadeur/testrijder waarbij ik mijn proefrit gemaakt heb vroeg waarom ze van CDX naar CDN waren overgestapt antwoorde hij dat de CDX volgens Cowboy uiteindelijk niet nodig was; voor het gebruik waar de cowboy voor bedoeld is zou de CDN voldoende zijn. Er zit nogal een prijsverschil tussen de CDX en CDN; dat speelt vast ook mee.
Hopelijk heb je hier wat aan 😉
Ik weet zeker dat ik de 500km op dit moment nog niet eens haal :-)RoRoNL schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:52:
10.000 km vind ik helemaal niet zo veel. Ik fiets er denk ik 2,5k per jaar op. Dat is toch niet zo overdreven veel?
Je lichtjes zijn ca 4-5 Watt.samn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:51:
Ik heb een Cowboy 3 circular in bestelling, wordt normaal gezien volgende week geleverd.
Vraagje: maakt het veel uit op gebied van reikwijdte of de lichten wel/niet ingeschakeld zijn? Indien het niet veel uitmaakt zou ik altijd met de lichten aan rijden, gezien de veiligheid.
[Voor 3% gewijzigd door koerskii op 06-03-2023 16:12]
Ziet er mooi uit zo! Netjes die standaard! Bagagedrager is ook mooi. Ik twijfel nog of ik er eentje wil, maar deze vind ik wel het mooist. Je hebt zo te zien ook nieuwe zadelpen er bij gekregen.koerskii schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:00:
Vandaag mijn cowboy 3 binnen gekregen en meteen een hoop accessoires geïnstalleerd!
- standaard van de karwei
- stuurverhoger 13.5 cm
- zadel ergon st gel
- handgrepen ergon ga3
- bagagedrager zefal unisex raider r50
- tas die ook een rugzak is ortlieb vario ps 26
- slot kryptonite 808 evolution
[Voor 3% gewijzigd door DatKanVeiliger op 20-02-2023 22:37]
Ah die zadelpen had ik nog niet gecheckt. Dat is fijn.thunder68 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:30:
[...]
Ziet er mooi uit zo! Netjes die standaard! Bagagedrager is ook mooi. Ik twijfel nog of ik er eentje wil, maar deze vind ik wel het mooist. Je hebt zo te zien ook nieuwe zadelpen er bij gekregen.
Mijn C3 heb ik afgelopen donderdag gekregen, ook erg blij mee. Morgen komt m’n laatste dingetje, de handvaten die jij ook hebt. Zal daarna ff fotootje delen hier. Untamed of Cowbooster heb ik nog niet gedaan rij nu zonder ook makkelijk 28km/u en vind de trapfrequentie dan al aardig hoog. Merk je nog andere voordelen door untamed? Bijv sneller optrekken of andere dingen?
Bij de rugzak, welke Quick Lock formaat heb je gekozen?koerskii schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:00:
Vandaag mijn cowboy 3 binnen gekregen en meteen een hoop accessoires geïnstalleerd!
- standaard van de karwei
- stuurverhoger 13.5 cm
- zadel ergon st gel
- handgrepen ergon ga3
- bagagedrager zefal unisex raider r50
- tas die ook een rugzak is ortlieb vario ps 26
- slot kryptonite 808 evolution
Ook untamed geïnstalleerd. Kan je ook een begrenzer instellen op bijv. 29kmph? Nu gaat ie al snel richting de 34.
Heel blij met dit forum voor de tips en ook de fijne accessoires webshop. Ook een before en after plaatje. Ik heb 'm niet gespoten, kleurtjes doen een beetje weird.
[Voor 6% gewijzigd door freshy98 op 21-02-2023 14:47]
Ik heb 2.1 gekozen. Ik haak hem onderin achter de baggagedrager door de haak schuin te zetten. Bovenin kun je de klemmen nog wat breder uit zetten zodat hij op zijn plek blijft.freshy98 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:58:
[...]
Bij de rugzak, welke Quick Lock formaat heb je gekozen?
2.1 of 3.1?
En dat vastmaken aan de onderkant, dat lijkt mij een heel gedoe om even snel te doen.
Of valt dat mee? Heb alleen de handleiding gelezen, zojuist.
Edit: Kwam via de video op de Ortlieb site uit bijandere video's.
Als ik het zo zie is QL2.1 prima deze bagagedrager.
[Voor 11% gewijzigd door koerskii op 21-02-2023 15:37]
Dat een bocht de krap nemen zal mij ook overkomen. Niet een misschien, gewoon gaat gebeuren :-)koerskii schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:35:
[...]
Ik heb 2.1 gekozen. Ik haak hem onderin achter de baggagedrager door de haak schuin te zetten. Bovenin kun je de klemmen nog wat breder uit zetten zodat hij op zijn plek blijft.
Ik heb alleen helaas vanochtend een bochtje te krap genomen en ik stak nogal uit, waardoor ik mijn hele QL2.1 meteen kapot heb gereden. Een beetje dom.Gelukkig is een vervangend setje maar 13 euro.
Edit: Overigens is die tas super fijn want de haakjes voor QL2.1 zitten aan de tegenovergestelde kant dan de rugsteun voor als je hem als rugzak draagt. Super comfortabel als rugzak. Dat was voor mij de USP.
Ik heb het gedaan zoals hierboven beschreven. Maar wanneer ik knijp in de rem tijdens het fietsen gebeurt er niks, ik kan de remhendel helemaal indrukken zonder dat de fiets remt. Als ik naast de fiets sta en ik knijp de rem in piept de rem.mjvdzwet schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:45:
[...]
Ik schroef de hele remklauw los van het frame.
Dan kan het wiel blijven zitten.
Knijp nooit de rem in als er geen remschijf tussen zit... dan loopt de olie er uit.
Vervolgens blokjes vervangen en de klauw terug plaatsen.
Draai de boutjes niet helemaal vast, knijp de rem hard in en draai de boutjes vast. Dan is hij ook weer uitgelijnd.
Had je wel druk voor het vervangen?Kimetj schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:07:
[...]
Ik heb het gedaan zoals hierboven beschreven. Maar wanneer ik knijp in de rem tijdens het fietsen gebeurt er niks, ik kan de remhendel helemaal indrukken zonder dat de fiets remt. Als ik naast de fiets sta en ik knijp de rem in piept de rem.
Het lijkt wel of ie olie lekt, zie foto. (Glimmende op de remklauw)
[Afbeelding]
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is?
About that: is het gewone minerale olie in onze cowboys?mjvdzwet schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:11:
[...]
Het vullen en ontluchten is best een dingetje, heb je ook een bleeding kit (en olie) voor nodig.
[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 28-02-2023 09:12]
Iedere fiets remolie is prima.NordicMan schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:03:
[...]
About that: is het gewone minerale olie in onze cowboys?
Same, ook nog niks gehoord voor de februari levering. Ik wacht nog even af tot woensdag voordat ik ze benader.Cee5 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Kleine rage. Heb de Cowboy 3 gekocht tijdens de BlackFriday actie, maar ik heb nog steeds geen mail gehad over levering. Anderen ook in hetzelfde schuitje? Weet niet zo goed ook wat ik hiervan moet vinden. Bestel dat ding expres voor levering in februari, tegen hogere kosten dan latere maanden, en dan wordt hij uiteindelijk pas in maart geleverd, als dat uberhaupt nog gaat gebeuren. Terechte klacht / moet ik daar wat mee, of ben ik aan met miepen?
Wmbt heb je zeker een punt. Ik zou zeker 100€ korting vragen.Cee5 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Kleine rage. Heb de Cowboy 3 gekocht tijdens de BlackFriday actie, maar ik heb nog steeds geen mail gehad over levering. Anderen ook in hetzelfde schuitje? Weet niet zo goed ook wat ik hiervan moet vinden. Bestel dat ding expres voor levering in februari, tegen hogere kosten dan latere maanden, en dan wordt hij uiteindelijk pas in maart geleverd, als dat uberhaupt nog gaat gebeuren. Terechte klacht / moet ik daar wat mee, of ben ik aan met miepen?
Als het expliciet in het bericht staat dat op het moment van meer betalen de levering in feb gegarandeerd is miep je iig niet.Cee5 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Same here, mijn vriendin en ik hebben er allebei 1 besteld voor februari. Die van mij komt dus morgen maar mijn vriendin heeft nog niks gehoord. Je hebt gekozen en betaald voor februari dus het lijkt mij een terechte klacht. Wij gaan proberen om in iedergeval compensatie te krijgen zodat we voor de fiets die te laat komt gewoon de ''maart prijs'' betalen. Mijn bestelling 23-11-22 Zwarte C3- Vriendin: 25-11-22 Witte C3.Cee5 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Ik heb ze alwel gemaild en kreeg een kado bon van 100 euro.Cee5 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:54:
Of course there will be a compensation, let's see when the bike will really arrive then i can request a 100 € accessories voucher , so you can use it 💪.
Ik heb hem ook de 25e besteld en kreeg zojuist bericht binnen dat de fiets is aangeboden bij de leverancier. Tijd om de accessoires te bestellen!mitchellK schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:51:
[...]
Same here, mijn vriendin en ik hebben er allebei 1 besteld voor februari. Die van mij komt dus morgen maar mijn vriendin heeft nog niks gehoord. Je hebt gekozen en betaald voor februari dus het lijkt mij een terechte klacht. Wij gaan proberen om in iedergeval compensatie te krijgen zodat we voor de fiets die te laat komt gewoon de ''maart prijs'' betalen. Mijn bestelling 23-11-22 Zwarte C3- Vriendin: 25-11-22 Witte C3.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik kreeg net te horen dat de prijs hetzelfde blijft en over een andere vorm van compensatie werd niet gesproken. Mocht dit lukken voor jou kan je me het dan even laten weten? Wellicht dat ik met een referentie naar jou traject wel nog compensatie kan krijgen dan.mr_MKZ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:18:
[...]
Ik heb ze alwel gemaild en kreeg een kado bon van 100 euro.
[...]
P.S. Please note that we keep a chronological order, so your bike will arrive before any other March bikes. So the price remains the same.
Klinkt alsof de fiets ook net zo goed pas in april geleverd kan worden.Cee5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Ik kreeg net te horen dat de prijs hetzelfde blijft en over een andere vorm van compensatie werd niet gesproken. Mocht dit lukken voor jou kan je me het dan even laten weten? Wellicht dat ik met een referentie naar jou traject wel nog compensatie kan krijgen dan.
Uit de mail:
[...]
Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt
Wat ik er van lees zijn de standaard geleverde banden bijna glad? Op een kleine beetje ruwheid na.Jaaap schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:26:
Beetje zonde om de huidige, gloednieuwe banden te gaan vervangen om... ja om wat?
Fiets er eerst eens 1000km mee en zeg dan of ze slecht zijn.
Ik vind de banden wel fijn voelen. Ik denk dat Jaaap het wat overdrijft maar haal er een 0 af en dan voel je ook of je je veilig voelt en het fijn fietst.freshy98 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:31:
[...]
Wat ik er van lees zijn de standaard geleverde banden bijna glad? Op een kleine beetje ruwheid na.
Dat soort banden had mijn huidige fiets ook, en gaf mij nooit een veilig en fijn gevoel.
Hier in Den Haag zijn de fietspaden of prima, of deels losliggende tegels door wortels van bomen, of van die gladde tegels met minimale grip (vooral in de binnenstad).
En 1000km fietsen om er achter te komen of een band wel of niet goed voelt. wtf?
Uiteraard zal ik eerst een wat rondfietsen om te zien hoe het voelt.koerskii schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:41:
[...]
Ik vind de banden wel fijn voelen. Ik denk dat Jaaap het wat overdrijft maar haal er een 0 af en dan voel je ook of je je veilig voelt en het fijn fietst.
Persoonlijk heb ik het idee dat ze vrij snel lek rijden (2x in < 500km) maar dat kan natuurlijk ook gewoon pech zijn. Wat grip betreft geen klachten bij 'normaal' gebruik op asfalt/tegels/klinkers.freshy98 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:19:
Ik zat nog even wat accessories uit te zoeken, en had al eerder gelezen dat het vervangen van de banden wel aangeraden is.
Er word dan veel gesproken over de Schwalbe Marathon, en ik kwam de Schwalba Marathon E-Plus tegen.
Speciaal voor E-bikes ivm het gewicht van dit soort fietsen, en waarschijnlijk een hoop marketing praat.
Ik kom dan deze set tegen van twee banden, en twee binnenbanden.
Maar ik heb geen idee, en dat heb ik volgens mij ook niet terug kunnen vinden in dit topic, of het vervangen van de binnenbanden nodig is, of dat de geleverde binnenbanden ook voldoen.
Nou ben ik geen fietsenmaker, en dit soort dingen zijn mij onbekend, dus hopelijk kan iemand hier mij daar een antwoord op geven.
Dan zullen het ongetwijfeld andere banden (merk/type) zijn dan ik er op had.Yur0 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:57:
[...]
Persoonlijk heb ik het idee dat ze vrij snel lek rijden (2x in < 500km) maar dat kan natuurlijk ook gewoon pech zijn. Wat grip betreft geen klachten bij 'normaal' gebruik op asfalt/tegels/klinkers.
Bij fietsen bepaalt het profiel nauwelijks hoeveel grip je hebt. De banddikte en de druk in de band zijn veel belangrijker, tenzij je op zand of zo gaat rijden. Ik heb 4000 km gereden met de originele banden in alle omstandigheden en volgens mij zijn ze heel prima, mits je ze niet te hard oppompt. Bedenk ook dat de banden heel erg de uitstraling van je fiets bepalen. Persoonlijk vind ik een Cowboy met Schwalbes er een beetje teutig uit zien, maar anderen vinden het misschien juist stoer.freshy98 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:19:
Ik zat nog even wat accessories uit te zoeken, en had al eerder gelezen dat het vervangen van de banden wel aangeraden is.
Er word dan veel gesproken over de Schwalbe Marathon, en ik kwam de Schwalba Marathon E-Plus tegen.
Speciaal voor E-bikes ivm het gewicht van dit soort fietsen, en waarschijnlijk een hoop marketing praat.
Ik kom dan deze set tegen van twee banden, en twee binnenbanden.
Maar ik heb geen idee, en dat heb ik volgens mij ook niet terug kunnen vinden in dit topic, of het vervangen van de binnenbanden nodig is, of dat de geleverde binnenbanden ook voldoen.
Nou ben ik geen fietsenmaker, en dit soort dingen zijn mij onbekend, dus hopelijk kan iemand hier mij daar een antwoord op geven.
Aangezien het een elektrische fiets is zal het "teutig" wel meevallen :-)M!chiel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:25:
[...]
Bij fietsen bepaalt het profiel nauwelijks hoeveel grip je hebt. De banddikte en de druk in de band zijn veel belangrijker, tenzij je op zand of zo gaat rijden. Ik heb 4000 km gereden met de originele banden in alle omstandigheden en volgens mij zijn ze heel prima, mits je ze niet te hard oppompt. Bedenk ook dat de banden heel erg de uitstraling van je fiets bepalen. Persoonlijk vind ik een Cowboy met Schwalbes er een beetje teutig uit zien, maar anderen vinden het misschien juist stoer.
Het is gewoon een Tektro remsysteem.Rogier.V schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:52:
Remblokjes van de cowboy c1 laten vervangen bij de lokale fietsenmaker.
Na een paar dagen een ontzettend snerpend geluid, remt wel maar lijkt niet helemaal goed te gaan. Vraag mij af of het wel goed gedaan is.
Weet iemand een goede fietsenmaker in Rotterdam die ervaring heeft met Cowboy fietsen?
Heb geen Cowboy Care pakket.
Kan je me een berichtje sturen als dat daadwerkelijk gebeurt is? Dan probeer ik dat te gebruiken om ook wat terug te claimen.freshy98 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:03:
Ben benieuwd hoe dat zal gaan met fietsen met een lever maand van april.
Zal dan ook wel mei gaan worden.
Kan mij namelijk indenken dat heel erg veel voor april zijn gegaan.
Ik post het wel hier ;-)Cee5 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:56:
[...]
Kan je me een berichtje sturen als dat daadwerkelijk gebeurt is? Dan probeer ik dat te gebruiken om ook wat terug te claimen.
Voor iedere maand waren er net zo veel fietsen en elke maand was uitverkocht. Dus April heeft alleen last van vertraging opgelopen in voorgaande maanden.freshy98 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:03:
Ben benieuwd hoe dat zal gaan met fietsen met een lever maand van april.
Zal dan ook wel mei gaan worden.
Kan mij namelijk indenken dat heel erg veel voor april zijn gegaan.
Ongelooflijk dat ze met die cijfers nog altijd kapitaal vinden.zebsite schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:17:
Cowboy is niet de enige met geld problemen.. Volkskrant vandaag.[Afbeelding]
Hoi je moet naar Zwaan Bikes gaan. Die zitten onder groothandelsgebouw. Ik ga er binnenkort ook weer heen voor een onderhoudsbeurtje voor de Cowboy3. Laat je geld thuis, ze hebben prachtige fietsen ;-)mjvdzwet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:57:
[...]
Het is gewoon een Tektro remsysteem.
Zijn de blokken nat geweest en of met pekel in aanraking gekomen?
Dan kan reinigen nog helpen met remmenreiniger.
Maar mijn voorrem met originele Cowboy blokjes piept ook.
Daarnaast kan het aan het blok type liggen. Je hebt 3 soorten hard, medium, soft. Hoe harder (als het goed heb) hoe beter ze remmen en hoe eerder ze "gillen".
zadel en stuur kan ik je niet mee helpen.Knul schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:27:
Ben heel benieuwd wanneer mijn april Cowboy daadwerkelijk arriveert. Hoop wel dat ie er voor juni is, dan ga ik namelijk verhuizen en wordt mijn dagelijkse rit 10km i.p.v. 3.
Nu draaide ik daar vroegâh mijn hand niet voor om (22km enkele reis naar de middelbare school), maar ik word ook een dagje ouder.
Is er eigenlijk een overzicht van welke accessoires iedereen besteld? Ik ben vrij lang en ben dus op zoek naar een zadel- en stuurverlenger, maar eigenlijk ook naar een standaard, slot en bagagedrager.
Ik heb inmiddels (die van mij komt als het goed is in april) de volgende spullen al geregeld. Ik ben 1m91.Knul schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:27:
Is er eigenlijk een overzicht van welke accessoires iedereen bestelt? Ik ben vrij lang en ben dus op zoek naar een zadel- en stuurverlenger, maar eigenlijk ook naar een standaard, slot en bagagedrager.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Ik krijg die van mij hopelijk ook in april. De Redshift Shockstop ga ik denk ik ook aanschaffen, wel prijzig maar ik lees er goede dingen over. Ik ben benieuwd!dabutcha76 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:00:
[...]
Ik heb inmiddels (die van mij komt als het goed is in april) de volgende spullen al geregeld. Ik ben 1m91.Ik ga nog even afwachten of het met de zadelhoogte goed zit voor mijn lengte, als daar aan gesleuteld moet worden bepaal ik of ik dat met een 'gewone' verhoger ga doen of dat ik daar ook de Redshift-route ga bewandelen.
- Ursus Mooi standaard, inclusief de 3D-printed bracket-met-airtag-ruimte van Marktplaats.
- Redshift Shockstop stuurverhoger/verlenger. Gebruikt exemplaar geregeld via eBay, komen overigens niet zo veel langs (de 6-graden-variant wel)
- ACID Pure bagagedrager. Ik heb al Ortlieb tassen om eraan te hangen
- AXA Ringslot XXL, inclusief de bijbehorende Flex Mount. Ik had al een hufterproof ketting voor als de fiets vaster dan dan moet.
Als je iets terug leest kun je een post van mij vinden met accessoires.Knul schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:27:
Ben heel benieuwd wanneer mijn april Cowboy daadwerkelijk arriveert. Hoop wel dat ie er voor juni is, dan ga ik namelijk verhuizen en wordt mijn dagelijkse rit 10km i.p.v. 3.
Nu draaide ik daar vroegâh mijn hand niet voor om (22km enkele reis naar de middelbare school), maar ik word ook een dagje ouder.
Is er eigenlijk een overzicht van welke accessoires iedereen besteld? Ik ben vrij lang en ben dus op zoek naar een zadel- en stuurverlenger, maar eigenlijk ook naar een standaard, slot en bagagedrager.
Tja, dat valt dan tegen. Wat je nog zou kunnen doen is op Marktplaats kijken, daar worden nieuwe C3's aangeboden voor bedragen rond de 1500 tot 1650 euro ofzo met levering in april. Dit zijn waarschijnlijk fietsen die met de Blackfriday-aanbieding gekocht zijn en gelijk doorverkocht worden. Op zich heb je dan een nieuwe C3 mét 2 jaar garantie voor dat geld. Is goedkoper dan nu een circulair kopen.blaCkduSt schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:29:
Helaas toch te lang gewacht.. ik was van plan een Circulair C3 aan te schaffen, maar zie dat de prijzen stilletjes verhoogd zijn van €1490 naar €1890. Vind ik toch een aanzienlijk verschil..
Ik ontving gisteren een update van de IOS app met als beschrijving: Ondersteuning voor de volgende fietsupdate v4.17.0thunder68 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:27:
Zag op facebook een aankondiging van Cowboy waaruit af te leiden is dat er een software-update voor de fiets aankomt; iemand die toevallig wat meer weet? [Afbeelding]
Vandaag weer een tipje van de sluier: komt over als dat ze de ondersteuning heuvel-op wat optimaliseren. Benieuwd naar!thunder68 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:27:
Zag op facebook een aankondiging van Cowboy waaruit af te leiden is dat er een software-update voor de fiets aankomt; iemand die toevallig wat meer weet?
Inderdaad jammer. Nu klinkt het als obsolete by design.hansgrave schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:50:
Beetje jammer dit: persbericht van Cowboy zegt: "Cowboy brengt vanaf donderdag een ota-update uit voor de Cowboy 4- en 4ST-e-bikes". Dus niet de 3 zoals mijn ios app update wel aangaf.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Stond er letterlijk dat de 3 het ook zou ontvangen, of alleen de tekst zoals in het screenshot hierboven?hansgrave schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:50:
Beetje jammer dit: persbericht van Cowboy zegt: "Cowboy brengt vanaf donderdag een ota-update uit voor de Cowboy 4- en 4ST-e-bikes". Dus niet de 3 zoals mijn ios app update wel aangaf.
Ik heb een 3 en de melding stond in de app als algemene update, niet dat dit exclusief was voor de 4.freshy98 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:31:
[...]
Stond er letterlijk dat de 3 het ook zou ontvangen, of alleen de tekst zoals in het screenshot hierboven?
[Voor 4% gewijzigd door kai_the_one op 10-03-2023 09:27]
Wiet weet wordt dit toegevoegd aan de app die niet genoemd mag worden of een andere variant?TheKerremenke schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:00:
[...]
Inderdaad jammer. Nu klinkt het als obsolete by design.
Wel fijn voor de C4 fietsers. Maar wel jammer voor degene die net een circulaire c3 hebben ontvangen of nog moeten ontvangen..
Het zit in de firmware van de fiets niet in de motorcontroller zover ik kan zien.meshy schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Wiet weet wordt dit toegevoegd aan de app die niet genoemd mag worden of een andere variant?
Ik vraag me het indd ook af. Er zit een druk sensor op, dus je zou zeggen dat bij meer tegenwind de sensor adaptief reageert op de mate van druk uitoefenen wanneer het harder waait en heuvelop rijdt. En bij minder wind en heuvelafwaarts minder accu verbruikt. Ik heb het zelf nog niet ervaren omdat ik nog niet met de nieuwste firmware gereden heb.. Dus een echt kennisdrager ben ik nog niet..marten12 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:19:
Ik begrijp het concept van AdaptivPower niet helemaal. Je kiest een elektrische fiets in de basis al zodat je in weer en wind 25 kunt blijven fietsen. Het lijkt nu net alsof dat bij Cowboys nog niet kon (én daarmee lijkt het zeker geen USP).
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Gezien het verschil in wattages denk ik dat wind een grotere rol heeft gespeeld. Gezien je in totaal minder watt uur hebt verbruikt.John Woo schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:06:
Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd en zie op de data verschil. Wanneer ik naar de stad fiets (ongeveer 3km) dan zit daar onderweg een stevige klim in. Afgelopen week zonder de nieuwe update had ik 150 watt ondersteuning en 92 watt eigen kracht. Nu met de nieuwe firmware is het 152 watt en 74 watt.
Wat betreft gevoel merk ik geen verschil. Ik had meer ondersteuning in het algemeen en bij een stevige klim specifiek nog wel fijn gevonden.
Vandaag een stukje gaan rijden, maar ik merk geen verschil. Voelt allemaal hetzelfde kwa rijgedrag. Wellicht zijn er nuances te vinden, maar ik kan ze iig niet bespeuren.marten12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:15:
Zijn er al meer mensen die hun ervaring met de nieuwe update van C4 kunnen delen? Ik ben erg benieuwd naar praktijk ervaringen.
Ik vind hem in eco modus erg prettig rijden. Radius van 50 naar 70km.marten12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:15:
Zijn er al meer mensen die hun ervaring met de nieuwe update van C4 kunnen delen? Ik ben erg benieuwd naar praktijk ervaringen.
Ik heb een C1+ met SKS Edge spatborden.Limbeckx schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:02:
Iemand hier met de C1(+) of C2 icm spatborden. Die van mij ratelen nogal en ik wil het geluid graag weghebben. Nu dacht ik aan zelfklevende zwarte pads maar kan niet echt lange/dunne vinden.
Misschien dit topic even doorlezen? Kleine moeite voor een fiets in deze prijsklasseTjenok schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:01:
Vandaag eindelijk mijn black friday C3 binnengekregen die eigenlijk in februari geleverd had moeten worden. Tot mijn verbazing zit er geen standaard op, misschien had ik me beter in moeten lezen maar ik vind dat best teleurstellend voor een fiets in deze prijsklasse. Heeft iemand een tip voor een stevige en bijpassend standaard?
Iedere maar dan ook iedere review geeft dit als groot nadeel van de cowboy C3 aan. Kwestie van beter inlezen dus.Tjenok schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:01:
Vandaag eindelijk mijn black friday C3 binnengekregen die eigenlijk in februari geleverd had moeten worden. Tot mijn verbazing zit er geen standaard op, misschien had ik me beter in moeten lezen maar ik vind dat best teleurstellend voor een fiets in deze prijsklasse. Heeft iemand een tip voor een stevige en bijpassend standaard?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Misschien, eerder niet dan wel gok ik.Melvinstr schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:16:
En wellicht een additionele vraag, ik begrijp dat de laatste update bij het C4 model je nu wat meer vrijheid hebt met instellen van de ondersteuning. Komt zo'n feature ook naar de C3?
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details