Achterkant staat bij mij strak maar de voorkant nietRogier.V schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:13:
[...]
Okee, dank, kijken of ik daar nog wat op kan verzinnen.
Ik lees wat verhalen over de SKS spatborden, dat er metaalmoeheid kan optreden omdat ze net niet de juiste vorm zijn van het wiel, dat je ze een beetje moet buigen/aandraaien. Iemand daar iets van gemerkt? staat er veel spanning op als je het goed de contouren van de wielen wilt laten volgen?
Ik jad even een V2C en daar had ik een verstelbare stuurpen opgeplaatst, zithouding was beter maar nog niet optimaal.Apooc schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:34:
Dank voor de tip om de achterband leeg te laten lopen voor de spatbord, daardoor is het mij gelukt. In eerste instantie durfde ik het niet aan om dit zelf te doen (twee linker handen) toch gedaan en het is me gelukt!!!(SKS Edge)
Volgende project is zadel vervangen, maar kan ergon st nergens vinden en een andere stuurpen voor mijn C1+
Nu op mijn V1+ dat stuur van Ergotec en wat een verademing.
Ik zou dus 2x nadenken stuurpen of stuur veranderen (is beide even gemakkelijk zelf te doen zelf met 2 linkerhanden
Dat ErgoTec stuur maakt inderdaad een enorm verschil ten opzichte van dat kleine stuurtje.gfk807 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:30:
[...]
Ik jad even een V2C en daar had ik een verstelbare stuurpen opgeplaatst, zithouding was beter maar nog niet optimaal.
Nu op mijn V1+ dat stuur van Ergotec en wat een verademing.
Ik zou dus 2x nadenken stuurpen of stuur veranderen (is beide even gemakkelijk zelf te doen zelf met 2 linkerhanden) .
Ja kwestie van smaak natuurlijk, persoonlijk vind ik de fiets er "banaal" uitzien met zo'n stuur. Ik maak nooit meer dan 50km trips en dus is de rijhouding niet echt een probleem. Ik denk trouwens dat het originele fiets concept en design meer gericht is op een sportieve city rider dan een veld cruiser.Shigefumi Hino schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:50:
[...]
Dat ErgoTec stuur maakt inderdaad een enorm verschil ten opzichte van dat kleine stuurtje.
Ieder zijn ding, maar het oog wil ook wat
Nou. Fiets gisteren afgeleverd. Batterij opgeladen (was 15% bij activeren app), ging goed. App gaf netjes 100% aan na het laden. Stukje gefietst en dat ging heerlijk! Daarna de batterij er weer uitgehaald, vervolgens het een en ander gemonteerd: slot, bagagedrager, ander stuur en zadel. Verliep allemaal gesmeerd.
Tot ik de batterij er weer terug in zette. Fiets ging niet aan, batterij dood… via de app gemeld en kreeg inderdaad de bevestiging dat de batterij een foutmelding gaf en dat ik een nieuwe krijg. Inclusief wat ander materiaal + een voucher voor de mobiele reparatiedienst en de strikte instructie om de nieuwe batterij er niet in te zetten tot de monteur is geweest… dat wordt weer even wachten!
Maar goed, wat een mooie fiets en wat reed ‘ie lekker toe hij het nog deed! Duurt even, maar dan heb ik ook wat straks!
Tot ik de batterij er weer terug in zette. Fiets ging niet aan, batterij dood… via de app gemeld en kreeg inderdaad de bevestiging dat de batterij een foutmelding gaf en dat ik een nieuwe krijg. Inclusief wat ander materiaal + een voucher voor de mobiele reparatiedienst en de strikte instructie om de nieuwe batterij er niet in te zetten tot de monteur is geweest… dat wordt weer even wachten!
Maar goed, wat een mooie fiets en wat reed ‘ie lekker toe hij het nog deed! Duurt even, maar dan heb ik ook wat straks!
Zit de motor kabel er nog wel goed in?Morinzil schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:18:
Nou. Fiets gisteren afgeleverd. Batterij opgeladen (was 15% bij activeren app), ging goed. App gaf netjes 100% aan na het laden. Stukje gefietst en dat ging heerlijk! Daarna de batterij er weer uitgehaald, vervolgens het een en ander gemonteerd: slot, bagagedrager, ander stuur en zadel. Verliep allemaal gesmeerd.
Ben het helemaal met je eens, ik heb de Cowboy 90% voor de “looks” gekocht, moet er niet aan denken er een hoog, makkelijk stuur of bagagerekken voor of achter op zetten, of een standaard.. of een kinderzitje! Koop dan een degelijke Batavus ( heb er zelf een Razer naast met zijtassen etc.) of een Stella.meshy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Ja kwestie van smaak natuurlijk, persoonlijk vind ik de fiets er "banaal" uitzien met zo'n stuur. Ik maak nooit meer dan 50km trips en dus is de rijhouding niet echt een probleem. Ik denk trouwens dat het originele fiets concept en design meer gericht is op een sportieve city rider dan een veld cruiser.
Ieder zijn ding, maar het oog wil ook wat
Nou kom maar op met de reacties😏..
De soap rondom Cowboy blijft in volle gang:
- Model V1+, nieuw uit de doos en de motor doet het niet (vorige week geleverd);
- Diverse tests gedaan (zie eerdere berichten) maar nog steeds niet;
- In overleg met de customer service moest de torque sensor vervangen worden, onderdeel opgestuurd;
Toen begon de bak ellende, de mobility partner service komt vanochtend langs. Uiterst vriendelijke en keurige Engels sprekende jongen, die meer dan zijn best deed maar geen fietsmonteur, een tasje vol gereedschap maar geen voorzieningen om lekker te kunnen werken (bijvoorbeeld een bus of een fietsmontagestandaard zou al helpen). Gelukkig heb ik een garage (het regende) en wat kleden, kussentjes (4 uur met je knieën op een betonnen vloer is niet zo gezond) om hem te helpen.
Uiteindelijk is die van 9 uur tot 1 uur (zwetend en vol frustratie) bezig geweest om hem te maken, dat ging niet zonder slag of stoot. De motor controller (kleine doosje onder de accu) en crank moest eruit maar het is echt een gigantisch gepriegel op minimale ruimte. Alles moest 10x in en uit elkaar of het paste niet lekker. Uiteindelijk met als resultaat, nog geen moer opgeschoten. Testrun: motor draait al krakend rond in testmodus maar er wordt geen power afgegeven.
De fiets zelf is er ook niet mooier op geworden door het steeds maar loshalen met ijzeren sleutels en schuiven over de vloer.
Eindstand: Geen werkende fiets, halve zaterdag kwijt, een fiets die eigenlijk na de garantie niet te onderhouden (ik sleutel aan mijn eigen auto, (race)fietsen maar hier begin ik niet aan) is tegen lage prijzen is mij wel duidelijk geworden door de complexiteit in de aandrijving en een fiets die nu retour gaat.
Het enthousiasme (ik zou niets liever dan iets positiefs schrijven) wat ik had toen ik hem bestelde is inmiddels wel weg en ik twijfel over het vervolg.
- Model V1+, nieuw uit de doos en de motor doet het niet (vorige week geleverd);
- In overleg met de customer service moest de torque sensor vervangen worden, onderdeel opgestuurd;
Toen begon de bak ellende, de mobility partner service komt vanochtend langs. Uiterst vriendelijke en keurige Engels sprekende jongen, die meer dan zijn best deed maar geen fietsmonteur, een tasje vol gereedschap maar geen voorzieningen om lekker te kunnen werken (bijvoorbeeld een bus of een fietsmontagestandaard zou al helpen). Gelukkig heb ik een garage (het regende) en wat kleden, kussentjes (4 uur met je knieën op een betonnen vloer is niet zo gezond) om hem te helpen.
Uiteindelijk is die van 9 uur tot 1 uur (zwetend en vol frustratie) bezig geweest om hem te maken, dat ging niet zonder slag of stoot. De motor controller (kleine doosje onder de accu) en crank moest eruit maar het is echt een gigantisch gepriegel op minimale ruimte. Alles moest 10x in en uit elkaar of het paste niet lekker. Uiteindelijk met als resultaat, nog geen moer opgeschoten. Testrun: motor draait al krakend rond in testmodus maar er wordt geen power afgegeven.
De fiets zelf is er ook niet mooier op geworden door het steeds maar loshalen met ijzeren sleutels en schuiven over de vloer.
Eindstand: Geen werkende fiets, halve zaterdag kwijt, een fiets die eigenlijk na de garantie niet te onderhouden (ik sleutel aan mijn eigen auto, (race)fietsen maar hier begin ik niet aan) is tegen lage prijzen is mij wel duidelijk geworden door de complexiteit in de aandrijving en een fiets die nu retour gaat.
Het enthousiasme (ik zou niets liever dan iets positiefs schrijven) wat ik had toen ik hem bestelde is inmiddels wel weg en ik twijfel over het vervolg.
[ Voor 5% gewijzigd door wm1234 op 26-06-2021 13:33 ]
Een fiets die er mooi uitziet, maar die je vervolgens tegen een muurtje moet zetten omdat je geen standaard hebt, is toch onhandig. Same voor achterdragers, een fijn stuur, etc.zebsite schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik heb de Cowboy 90% voor de “looks” gekocht, moet er niet aan denken er een hoog, makkelijk stuur of bagagerekken voor of achter op zetten, of een standaard.. of een kinderzitje! Koop dan een degelijke Batavus ( heb er zelf een Razer naast met zijtassen etc.) of een Stella.
Cowboy heeft de aandrijving goed voor elkaar met die krachtsensor, en als ze een "function over form" uitvoering zouden verkopen, dan had ik er allang een.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik snap je redenering maar moet toch wel een beetje comfy rijden en dat was met standaard stuur niet het geval zelfs na 5km al.zebsite schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik heb de Cowboy 90% voor de “looks” gekocht, moet er niet aan denken er een hoog, makkelijk stuur of bagagerekken voor of achter op zetten, of een standaard.. of een kinderzitje! Koop dan een degelijke Batavus ( heb er zelf een Razer naast met zijtassen etc.) of een Stella.
Ik zou er ook geen spatborden of bagagedrager opsteken die maken hem minder mooi, dat stuur valt bijna niet op vind ik.
Een standaard vind ik ook een must maar dan wel op de juiste plaats zodat hij niet ergens te ver naar achteren hangt te bengelen.
Voor zover ik kan zien wel. Cowboy support gaf zelf aan dat de batterij voor een foutmelding zorgt. Wacht dus nu op een nieuwe batterij + battery connectors en seat tube spacers.
Oh wat stom..hou vol, voor deze prijs vind je echt nergens zo'n mooie ebike. Laat Cowboy het maar omruilen voor een gloednieuwe met een gratis accessoire erbij.wm1234 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:29:
De soap rondom Cowboy blijft in volle gang:
Haha ok kinderzitje snap ik wel maar een standaard? Slaat nergens op..of laat jij hem zweven als je 'm wegzet?zebsite schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Minimalisme heet dat, zoals de ontwerpers dat denk ik zo bedoeld hebben... Trouwens, mensen met een atb of racefiets, zeuren ook niet over; hoe zet ik hem nou neer, toch?Daan2020 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Haha ok kinderzitje snap ik wel maar een standaard? Slaat nergens op..of laat jij hem zweven als je 'm wegzet?
o ja, een gelzadel, hoort er ook niet op!
Maar ieder zijn eigen smaak hoor...
Net binnen. De voor-rem slaat aan. Leuk die sticker op de doos. "Quality Control"
Maar dit ontdekte ik door letterlijk aan mijn voorwiel te draaien.
Ik hoop dat dit het enigste is,
Maar dit ontdekte ik door letterlijk aan mijn voorwiel te draaien.
Ik hoop dat dit het enigste is,
[ Voor 11% gewijzigd door gunghir op 28-06-2021 21:38 ]
Ik vroeg het hier al eens maar kreeg geen reactie: iemand een handige/stevige/mooie oplossing voor een bidonhouder op de V1 ?
wat denk je van dezegfk807 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:54:
Ik vroeg het hier al eens maar kreeg geen reactie: iemand een handige/stevige/mooie oplossing voor een bidonhouder op de V1 ?
https://www.amazon.de/-/e...e639e233ac&language=en_GB
Die losse mounts met elastiek of tiewraps of klittenband zijn/worden altijd gaar (naast dat ze ook altijd lelijk zijn). Gaan op den duur los met al dat getrek en geschud aan je bidon, helemaal als je een beetje een strak zittende houder hebt. Je moet echt iets hebben dat je vastschroeft. Kan zo'n triathlonhouder achter je zadel doen, maar das lelijk. Dit is eigenlijk de enige goede en mooie oplossing:gfk807 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:54:
YouTube: How To Add Bottle Cage Mounts To A Bike Frame
[ Voor 15% gewijzigd door boozzz op 29-06-2021 09:44 ]
Ik raad af om in de buis te boren. Naast de hydraulische remkabel lopen daar ook nog communicatie en stroomkabels.boozzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:36:
[...]
Die losse mounts met elastiek of tiewraps of klittenband zijn/worden altijd gaar (naast dat ze ook altijd lelijk zijn). Gaan op den duur los met al dat getrek en geschud aan je bidon, helemaal als je een beetje een strak zittende houder hebt. Je moet echt iets hebben dat je vastschroeft. Kan zo'n triathlonhouder achter je zadel doen, maar das lelijk. Dit is eigenlijk de enige goede en mooie oplossing:
YouTube: How To Add Bottle Cage Mounts To A Bike Frame
In de onderbuis durf ik het wel aan, met een beetje slack in de kabels. Je moet wat overhebben voor een strakke bidonhouder. Geheel op eigen risico natuurlijk en wat het met je garantie doet is een ander verhaal.mjvdzwet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Ik raad af om in de buis te boren. Naast de hydraulische remkabel lopen daar ook nog communicatie en stroomkabels.
In de onderste buis loopt de kabel van de koplamp, een datakabel en de geschakelde voedingslijn van de motorcontroller.boozzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:55:
[...]
In de onderbuis durf ik het wel aan, met een beetje slack in de kabels. Je moet wat overhebben voor een strakke bidonhouder. Geheel op eigen risico natuurlijk en wat het met je garantie doet is een ander verhaal.
Het is niet heel toegankelijk in de buis.
Je zou bijna eerst de kabels eruit moeten halen.
Ik heb zelf een kabel bijgetrokken, maar dat viel niet mee.
10 Juni de circular C1 besteld, vrijdag (eerste) berichtje na bestelling en gisteren stond hij er! En gelukkig hij trapt heerlijk en alles lijkt het te doen (firmware update 10x mislukt en de 11e keer ging het goed)!
Sleutelen komt later want na alle problemen die ik hier las durfde ik het niet aan om al van alles in huis te halen.
Sleutelen komt later want na alle problemen die ik hier las durfde ik het niet aan om al van alles in huis te halen.
Veel te veel moeite voor een litertje water wat je ook gewoon in je jas/rugzak kan doen.boozzz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:55:
[...]
In de onderbuis durf ik het wel aan, met een beetje slack in de kabels. Je moet wat overhebben voor een strakke bidonhouder. Geheel op eigen risico natuurlijk en wat het met je garantie doet is een ander verhaal.
Gisteren is mijn c1 circular binnen gekomen. Klein stukje gefietst, alles lijkt goed te werken.
Alleen de achterrem liep wat aan, heb wel het idee dat dat na een paar km fietsen beter is geworden. Je hoort het niet echt meer aanlopen. Maar toch lijkt er op het achterwiel nog wel enige weerstand te zijn.
Meer mensen die dit hadden?
Het centreren/verstellen van het remblokje staan wel wat tutorials over op youtube (niet cowboy-specifiek), maar lees daar dan ook weer in reactie's dat vervolgens de remvloeistof er uit is gelekt.
Alleen de achterrem liep wat aan, heb wel het idee dat dat na een paar km fietsen beter is geworden. Je hoort het niet echt meer aanlopen. Maar toch lijkt er op het achterwiel nog wel enige weerstand te zijn.
Het centreren/verstellen van het remblokje staan wel wat tutorials over op youtube (niet cowboy-specifiek), maar lees daar dan ook weer in reactie's dat vervolgens de remvloeistof er uit is gelekt.
Vorige week bericht gehad dat mijn C3 verzonden was. Er werd gemaild dat ik begin van de week gebeld zou worden voor een bezorgafspraak, maar dat is niet gebeurd. Nu geeft support aan dat er een nieuwe leverancier is waarmee nog administratieve zaken moesten worden afgehandeld, waardoor de fiets langer is vastgehouden. Een afspraak maken doen ze niet, ze komen gewoon langs en bellen als er niemand thuis is.
De schade valt mee, de fiets zou morgen komen en nu wordt het aan het einde van de week. Wel jammer dat ze zoiets niet laten weten aan iemand die niet kan wachten om op de fiets weg te scheuren xD
De schade valt mee, de fiets zou morgen komen en nu wordt het aan het einde van de week. Wel jammer dat ze zoiets niet laten weten aan iemand die niet kan wachten om op de fiets weg te scheuren xD
Ik zit denk ik ook in die batch. Leverdatum zou vandaag zijn, vorige week ook mailtje dat er contact opgenomen zou worden voor een afspraak. Maar so far alleen een track en tracé van My Home Delivery met als enige statusxTino81 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:56:
Vorige week bericht gehad dat mijn C3 verzonden was. Er werd gemaild dat ik begin van de week gebeld zou worden voor een bezorgafspraak, maar dat is niet gebeurd. Nu geeft support aan dat er een nieuwe leverancier is waarmee nog administratieve zaken moesten worden afgehandeld, waardoor de fiets langer is vastgehouden. Een afspraak maken doen ze niet, ze komen gewoon langs en bellen als er niemand thuis is.
'Uw levering is bij de leverancier
vrijdag 25 juni 2021 13:26 - 4 dagen geleden'
Vanaf donderdag een nieuwe baan en wilde de Cowboy gebruiken er heen te fietsen, ben benieuwd of dat lukt.
'
Het achterwiel draait nooit heel soepel omdat het geremd wordt door de inductie in de motor.Rogier.V schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:57:
Gisteren is mijn c1 circular binnen gekomen. Klein stukje gefietst, alles lijkt goed te werken.
Voor het stellen van de rem moet je de bevestigingsboutjes in het frame iets lossen. Dan de rem stevig inknijpen en gelijktijdig de boutjes vastdraaien.
Kans op olie lekkage is 0 als je de frame boutjes losdraait.
na 80 km te hebben gefiest en een paar goed keer remmen.
Lijkt de rem niet meer aan te lopen.
(tip van lokale fietsenmaker)
Ik zoek nu nog een goed vouwslot, iemand nog een tip?
De AXA frameslot blok XXL en de AXA montage strip is al onderweg, + axa ULC insteekketting.
De kryptonite evolution s4 is mij veels te log. Dus die is retour,
Lijkt de rem niet meer aan te lopen.
(tip van lokale fietsenmaker)
Ik zoek nu nog een goed vouwslot, iemand nog een tip?
De AXA frameslot blok XXL en de AXA montage strip is al onderweg, + axa ULC insteekketting.
De kryptonite evolution s4 is mij veels te log. Dus die is retour,
[ Voor 3% gewijzigd door gunghir op 29-06-2021 17:52 ]
Ik heb doorgevraagd en ze zeiden dat ik op vrijdag of maandag moet rekenen. Ik had me ook al helemaal ingesteld op heerlijk naar het werk rijden vanaf donderdag, maar nu nog een paar keer 24km per dag op pure beenaandrijving. Heeft ook voordelen.Thetallguy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Ik zit denk ik ook in die batch. Leverdatum zou vandaag zijn, vorige week ook mailtje dat er contact opgenomen zou worden voor een afspraak. Maar so far alleen een track en tracé van My Home Delivery met als enige status
'Uw levering is bij de leverancier
vrijdag 25 juni 2021 13:26 - 4 dagen geleden'
Vanaf donderdag een nieuwe baan en wilde de Cowboy gebruiken er heen te fietsen, ben benieuwd of dat lukt.
'
Ik dacht vandaag laat ik een keer die offroad modus aanzetten, kon hem niet vinden en stuurde berichtje naar Cowboy welke knopje ik precies moest drukken. Kreeg daar te horen dat ik geen offroad functie heb. Wat heel vreemd is dat ik niks heb gedaan (C1+) Hebben meer mensen hier last van? Weten jullie misschien hoe ik deze functie kan krijgen?
Op Tweakers praten we daar niet over, maar ik raad aan om even op Reddit te kijken om te zien hoe je je fiets kunt (on)temmen.Apooc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:58:
Ik dacht vandaag laat ik een keer die offroad modus aanzetten, kon hem niet vinden en stuurde berichtje naar Cowboy welke knopje ik precies moest drukken. Kreeg daar te horen dat ik geen offroad functie heb. Wat heel vreemd is dat ik niks heb gedaan (C1+) Hebben meer mensen hier last van? Weten jullie misschien hoe ik deze functie kan krijgen?
Ja dat snap ik wel, maar ik dacht dat je out of the box offroad modus had... anders maar reddit stijl gaanThomasvt schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Op Tweakers praten we daar niet over, maar ik raad aan om even op Reddit te kijken om te zien hoe je je fiets kunt (on)temmen.
Volgensmij kan je via de chat support vragen of ze het weer aan willen zetten.Thomasvt schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:03:
[...]
Op Tweakers praten we daar niet over, maar ik raad aan om even op Reddit te kijken om te zien hoe je je fiets kunt (on)temmen.
Als het een "retour" fiets is kan het zijn dat de vorige eigenaar het uit heeft gezet.
Een retourtje zou wel raar zijn, want de C1+ komt volgens cowboy splinternieuw uit de fabriek.mjvdzwet schreef op dinsda 29 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Volgensmij kan je via de chat support vragen of ze het weer aan willen zetten.
Als het een "retour" fiets is kan het zijn dat de vorige eigenaar het uit heeft gezet.
@Apooc kreeg je na het scannen van de QR code op de fiets niet de vraag of je offroad wel of niet wilde behouden? Misschien dat je dan toch een retourtje hebt ontvangen die niet helemaal goed gereset is..
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 29-06-2021 19:47 ]
Hier weer een update, fiets gaat terug a.s. maandag en krijg direct ook weer een nieuwe. Op hoop van zegen.
Dat kreeg ik en ik heb aangegeven dat ik het wilde behouden (misschien heb ik verkeerd geklikt?). In de chat gaven ze aan dat ze het niet terug konden zetten, maar dit zou toch raar zijn het is toch een software matig iets?stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:46:
[...]
Een retourtje zou wel raar zijn, want de C1+ komt volgens cowboy splinternieuw uit de fabriek.
@Apooc kreeg je na het scannen van de QR code op de fiets niet de vraag of je offroad wel of niet wilde behouden? Misschien dat je dan toch een retourtje hebt ontvangen die niet helemaal goed gereset is..
Ja dat is uiteraard een software setting die nu ergens in de back-end op False staat. Lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit niet is terug te draaien. Als ze dit niet kunnen is er iets mis met hun software en/of support afdeling.Apooc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:55:
[...]
Dat kreeg ik en ik heb aangegeven dat ik het wilde behouden (misschien heb ik verkeerd geklikt?). In de chat gaven ze aan dat ze het niet terug konden zetten, maar dit zou toch raar zijn het is toch een software matig iets?
Dan ga ik dit even morgen aangegeven bij hun, thanks!stin00 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:03:
[...]
Ja dat is uiteraard een software setting die nu ergens in de back-end op False staat. Lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit niet is terug te draaien. Als ze dit niet kunnen is er iets mis met hun software en/of support afdeling.
Volgens mij komen ze allemaal met niet perfect gecentreerde remschijven, bij de een wat meer dan bij de ander. Vond het eerst ook storend maat let er niet meer zo op. Als je blokjes wat meer slijten wordt het vanzelf minder.Rogier.V schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:57:
Ik kreeg in de app wel een popup met een knop om de offroad modus te verwijderen uit de app en fiets. Heb die weggeklikt, dus was niet verplicht. Misschien heb je blind doorgeklikt?Apooc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:58:
Even voor de zekerheid, misschien dat je eroverheen kijkt: de optie om je snelheid aan te passen zit linksboven bij het cowboy logo, daarna Mybike en dan onder speedlimit. Daar kun je het instellen zodat het conform regelgeving isApooc schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:23:
[...]
Dan ga ik dit even morgen aangegeven bij hun, thanks!
[ Voor 13% gewijzigd door badbadpresident op 30-06-2021 05:53 ]
Dank iedereen voor het meedenken!
Ik heb vanochtend contact gehad en ze hebben het hersteld voor mij! Superblij dat ik nu gebruik kan maken van offroad modus 😁
Ik heb vanochtend contact gehad en ze hebben het hersteld voor mij! Superblij dat ik nu gebruik kan maken van offroad modus 😁
Mijn C3 kan voor bezorging ingepland worden door Homedeliveries. Het lijkt een hele vage partij te zijn. Een afspraak maken voor bezorging gaat niet op. Je mag wel een dag aanwijzen, geen tijd. Ze gebruiken onduidelijke bewoordingen in hun mails, en Nederlands en Engels door elkaar, en iedere mail wordt weer anders ondertekend (een volledige naam, intialen, of gewoon customer service). Ze beantwoorden ook de mails alsof ze los van elkaar staan, zonder de indruk te geven dat ze zich bewust zijn van eerdere communicatie. Sta nu ingepland voor morgen, ik ben benieuwd...
Haha ja, en dan komen ze met twee grote gasten je fiets afgeven en willen ze hem niet eens (helpen) de portiektrap buiten opdragen, hier in Amsterdam. Zetten hem op de stoep, maken fotootje en smeren hem. Kon ik lekker in mijn eentje struggelen met die gigantische doos zonder handvatten erin. Maar de fiets zelf doet het gelukkig prima tot nu toe!xTino81 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:16:
Mijn C3 kan voor bezorging ingepland worden door Homedeliveries. Het lijkt een hele vage partij te zijn. Een afspraak maken voor bezorging gaat niet op. Je mag wel een dag aanwijzen, geen tijd. Ze gebruiken onduidelijke bewoordingen in hun mails, en Nederlands en Engels door elkaar, en iedere mail wordt weer anders ondertekend (een volledige naam, intialen, of gewoon customer service). Ze beantwoorden ook de mails alsof ze los van elkaar staan, zonder de indruk te geven dat ze zich bewust zijn van eerdere communicatie. Sta nu ingepland voor morgen, ik ben benieuwd...
Afgelopen maandag de C1 in ontvangst mogen nemen :-)
Nu twee keer mee gefietst, alleen ik heb het idee dat er weinig ondersteuning is. Op het vlakke gaat het wel prima tot 25km per uur, maar ik krijg niet het idee dat je erg wordt geholpen. Zodra er sprake is van een lichte heuvel(net wat steiler dan vals plat) dan gaat het trappen erg zwaar.
Herkennen jullie dit?
Nu twee keer mee gefietst, alleen ik heb het idee dat er weinig ondersteuning is. Op het vlakke gaat het wel prima tot 25km per uur, maar ik krijg niet het idee dat je erg wordt geholpen. Zodra er sprake is van een lichte heuvel(net wat steiler dan vals plat) dan gaat het trappen erg zwaar.
Herkennen jullie dit?
Nee, dat herken ik totaal niet. Tot 25 km/h hoef je alleen maar de trappers rond te trappen, de fiets ondersteunt en accelereert dusdanig dat je licht blijft trappen. Ook op lichte hellingen zoals een viaduct, daar fiets je op alsof het vlak is.Deures schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:28:
Herkennen jullie dit?
Het lijkt erop dat je helemaal geen ondersteuning hebt en dat de ondersteuning die je denkt te voelen niet aanwezig is. Als de fiets wel 'aan' staat met voldoende batterij, dan klinkt het als een defect in mijn ogen.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Gisteren mijn Cowboy V3 ontvangen. Gelukkig zag ik op tijd dat Homedeliveries het adres van de buren als bezorgadres had opgegeven.
Het fietst echt heerlijk! Alles lijkt naar behoren te werken. Voel wel een beetje trilling (bij de riem/motor? ) als ik langzaam fiets, weet niet of dat gebruikelijk is? Heb nog geen lange afstand gefietst, maar merk wel nu al dat de handvatten van het stuur oncomfortabel zijn. Drukken de hele tijd in de hand en laten ook afdrukken achter. Krab me ook weer achter de oren waarom er geen standaard op zit, maar goed... Tevreden klant tot nu toe!
Oh ja, wat is de bedoeling van de achterreflector? Moet die aan het zadel? Ik ben niet zo lang en heb het zadel op zijn laagst staan, waardoor de reflector de batterij in de weg zit.
[Edit - een dag later] Wow, wat doen mijn handen zeer. Vol met rode plekken van die handgrepen. Verder genoten van de 30km die ik gisteren rondgescheurd heb!
Het fietst echt heerlijk! Alles lijkt naar behoren te werken. Voel wel een beetje trilling (bij de riem/motor? ) als ik langzaam fiets, weet niet of dat gebruikelijk is? Heb nog geen lange afstand gefietst, maar merk wel nu al dat de handvatten van het stuur oncomfortabel zijn. Drukken de hele tijd in de hand en laten ook afdrukken achter. Krab me ook weer achter de oren waarom er geen standaard op zit, maar goed... Tevreden klant tot nu toe!
Oh ja, wat is de bedoeling van de achterreflector? Moet die aan het zadel? Ik ben niet zo lang en heb het zadel op zijn laagst staan, waardoor de reflector de batterij in de weg zit.
[Edit - een dag later] Wow, wat doen mijn handen zeer. Vol met rode plekken van die handgrepen. Verder genoten van de 30km die ik gisteren rondgescheurd heb!
[ Voor 9% gewijzigd door xTino81 op 04-07-2021 11:26 ]
Volgens mij is dat gewoon die bekende bug waarbij de motor niet bij alle unlockmomenten meteen volledig meedoet..weer locken en unlocken (soms wel 5x) is de oplossing maar echt een oplossing is het natuurlijk niet.Deures schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:28:
Herkennen jullie dit?
Ergon ga3 handvatten aanschaffen, ben je meteen ervan af.xTino81 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:45:
Gisteren mijn Cowboy V3 ontvangen. Gelukkig zag ik op tijd dat Homedeliveries het adres van de buren als bezorgadres had opgegeven.
Hier idem.. heb nog niet kunnen vinden of dit normaal is...xTino81 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:45:
Voel wel een beetje trilling (bij de riem/motor? ) als ik langzaam fiets
Staat de riem niet te strak?frieskip schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:07:
[...]
Hier idem.. heb nog niet kunnen vinden of dit normaal is...
Ik heb me gemeld bij de helpdesk van Cowboy, ligt nu bij de technische collega's daar.
Hopelijk snel reactie en een oplossing.
DexterDee schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:48:
[...]
Nee, dat herken ik totaal niet. Tot 25 km/h hoef je alleen maar de trappers rond te trappen, de fiets ondersteunt en accelereert dusdanig dat je licht blijft trappen. Ook op lichte hellingen zoals een viaduct, daar fiets je op alsof het vlak is.
Het lijkt erop dat je helemaal geen ondersteuning hebt en dat de ondersteuning die je denkt te voelen niet aanwezig is. Als de fiets wel 'aan' staat met voldoende batterij, dan klinkt het als een defect in mijn ogen.
Ik heb daar geen verstand van. Is vast online te vinden. Er staat iig niks over in de handleiding. Ben erover in contact met support. Krijg ook een nieuw pedaal omdat de reflectoren eruit vallen.
Gister mijn V1+ Circular uit de doos gehaald. Eerst de fout gemaakt dat de batterij lang in de oplader heeft gezeten zonder dat de stekker er helemaal inzat. Na volledig opgeladen te hebben doet de fiets helaas niets wanneer ik de batterij erin doe. Ik kan ook geen connectie maken met de app. Ook geprobeerd met de batterij van een vriend van me.
Jammer! Had graag alvast een rondje gefietst maar nu maar wachten tot het repair team contact opneemt.
Jammer! Had graag alvast een rondje gefietst maar nu maar wachten tot het repair team contact opneemt.
[ Voor 6% gewijzigd door houjehaags op 05-07-2021 13:33 . Reden: typo ]
Klinkt precies als mijn situatie met het enige verschil dat die van mij nog wel connectie maakte. Als je ik je een advies mag geven, bespaar je alle acties en stuur dat ding terug en ruil hem om voor een nieuwe.houjehaags schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:32:
Gister mijn V1+ Circular uit de doos gehaald. Eerst de fout gemaakt dat de batterij lang in de oplader heeft gezeten zonder dat de stekker er helemaal inzat. Na volledig opgeladen te hebben doet de fiets helaas niets wanneer ik de batterij erin doe. Ik kan ook geen connectie maken met de app. Ook geprobeerd met de batterij van een vriend van me.
Lees mijn berichten op de vorige pagina, hoop gezeur.
Ik krijg vandaag als het goed is mijn nieuwe en de oude wordt vandaag opgehaald. Al weet ik dat niet zeker omdat Home Delivery een behoorlijke vage site heeft zonder informatie. De vorige koeriersdienst was wel netjes met track&trace maar dit is echt niets.
Update: Afspraak gemaakt voor vandaag, willen ze vandaag een afspraak inplannen. Hier wordt je toch helemaal niet goed van.
[ Voor 5% gewijzigd door wm1234 op 05-07-2021 15:59 ]
Heb even jouw berichten teruggelezen en lijkt inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb mijn batterij ook bij een andere Cowboy geprobeerd en daar geen problemen, andersom wel hetzelfde probleem dus lijkt niet aan de batterij te liggen. Had jij ook dat je achterlicht wel kort oplichtte als je hem in de fiets deed?wm1234 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:38:
[...]
Klinkt precies als mijn situatie met het enige verschil dat die van mij nog wel connectie maakte. Als je ik je een advies mag geven, bespaar je alle acties en stuur dat ding terug en ruil hem om voor een nieuwe.
Lees mijn berichten op de vorige pagina, hoop gezeur.
Ik krijg vandaag als het goed is mijn nieuwe en de oude wordt vandaag opgehaald. Al weet ik dat niet zeker omdat Home Delivery een behoorlijke vage site heeft zonder informatie. De vorige koeriersdienst was wel netjes met track&trace maar dit is echt niets.
Update: Afspraak gemaakt voor vandaag, willen ze vandaag een afspraak inplannen. Hier wordt je toch helemaal niet goed van.
Cowboy helpdesk heeft mij nu wel een nieuwe batterij opgestuurd maar ga ik nu direct vragen om een nieuwe fiets. We gaan het zien.
Ja, achterlicht deed het gewoon.
Hier is vandaag niemand geweest, asociaal gebeuren allemaal (ontkennen, jouw de schuld geven etc.). Hele dag voor niets thuis gebleven. Deels transporteur fout en Cowboy maar excuses ho maar. Cowboy wacht ik nog steeds op een antwoord.
Heb je een fiets die het niet doet, hoe kom je er weer vanaf. Ophalen lukt ook al niet .... met een reuze doos in de garage, meerdere wandkasten geblokkeerd.
Hier is vandaag niemand geweest, asociaal gebeuren allemaal (ontkennen, jouw de schuld geven etc.). Hele dag voor niets thuis gebleven. Deels transporteur fout en Cowboy maar excuses ho maar. Cowboy wacht ik nog steeds op een antwoord.
Heb je een fiets die het niet doet, hoe kom je er weer vanaf. Ophalen lukt ook al niet .... met een reuze doos in de garage, meerdere wandkasten geblokkeerd.
Mijn fiets is inmiddels retour gegaan, was ook een heel avontuur.wm1234 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:09:
Ja, achterlicht deed het gewoon.
Had een mailtje gekregen van de transporteur dat ze op donderdag 24 juni zouden komen, moet je dus de hele dag voor thuis blijven maar goed, dat was nog te doen.
Transporteur is zonder bericht niet komen opdagen
Zij gaven aan veel problemen te hebben met hun transporteur en ze hadden net sinds een paar dagen ook een andere.
Daarmee een afspraak gemaakt en op 1 juli zouden ze de fiets komen halen.
Transporteur was er mooi op tijd en goed en correct geholpen.
Een paar uur later belt mijn vrouw mij op dat er een koerier aan de deur staat op een pakket van Cowboy op te halen

Welke transporteur het nu heeft meegenomen weet ik nou ook niet meer zeker.
Restitutie van het aankoop bedrag was de dag na ophalen al keurig terug gestort.
Tijdens het rijden laatst ging de fiets (v1+) vanzelf opeens uit, en vervolgens automatisch herstarten (volgens de app). Blijkbaar gewoon gecrasht. Iemand anders dit ook wel eens gehad?
Soms wil ie ook niet aan met de app 's ochtends als ik de batterij erin stop. Dan kan ik een paar keer de batterij eruit halen, bluetooth aan en uit, en dan wil ie meestal weer. Toch best wel wat bugs helaas.
Soms wil ie ook niet aan met de app 's ochtends als ik de batterij erin stop. Dan kan ik een paar keer de batterij eruit halen, bluetooth aan en uit, en dan wil ie meestal weer. Toch best wel wat bugs helaas.
Welke firmware versie heb je?boozzz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:54:
Tijdens het rijden laatst ging de fiets (v1+) vanzelf opeens uit, en vervolgens automatisch herstarten (volgens de app). Blijkbaar gewoon gecrasht. Iemand anders dit ook wel eens gehad?
De laatste versie, 4.8.17. Voor eerste gebruik geupdate (ook niet zonder slag of stoot trouwens, moest iets van 5 keer proberen voordat ie de 100% haalde).
Klinkt een beetje als een defecte hooft PCB (die onder de LEDs zit) of een defecte batterij aansluiting aan de fiets. Daar loopt de databus doorheen. Het klinkt heel erg als mislukte communicatie.boozzz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:23:
[...]
De laatste versie, 4.8.17. Voor eerste gebruik geupdate (ook niet zonder slag of stoot trouwens, moest iets van 5 keer proberen voordat ie de 100% haalde).
Hmm dat zou wel fijn zijnmjvdzwet schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Klinkt een beetje als een defecte hooft PCB (die onder de LEDs zit) of een defecte batterij aansluiting aan de fiets. Daar loopt de databus doorheen. Het klinkt heel erg als mislukte communicatie.
Kleine update:Morinzil schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:00:
[...]
Voor zover ik kan zien wel. Cowboy support gaf zelf aan dat de batterij voor een foutmelding zorgt. Wacht dus nu op een nieuwe batterij + battery connectors en seat tube spacers.
Ik wacht nog steeds op levering van de onderdelen. De 'spacers' zouden niet op voorraad zijn, begreep ik vorige week. Deze zouden afgelopen donderdag weer op voorraad zijn, maar helaas. Heb nu al 3x moeten vragen om een update, actief informeren zijn ze nog niet zo goed in merk ik. En ondertussen staat de fiets zo goed als werkeloos in de schuur. Beetje jammer zo!
De aanhouder wint, na een hoop frustratie de afgelopen periode en vandaag met installeren (Bluetooth crash) werd de frustratie steeds groter maar nu doet die het perfect, mag gezegd worden. Heerlijke fiets. Gelijk even getest met wind tegen:
:strip_exif()/f/image/liBTtmBKhgz4bXmJNr1a8H8l.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond een grotere ronde.
:strip_exif()/f/image/liBTtmBKhgz4bXmJNr1a8H8l.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond een grotere ronde.
[ Voor 6% gewijzigd door wm1234 op 06-07-2021 16:59 ]
Heeft iemand ervaring met de Kokox onderdelen, zoals smartphone houder en de spatborden? Leveringstermijn is wel heeeel lang
Ik heb een zij-standaard (die minimale) besteld, drie weken geleden, dus nog even geduld, kan ik je pas over een week of vier vertellen hoe de kwaliteit is..meshy schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:00:
Heeft iemand ervaring met de Kokox onderdelen, zoals smartphone houder en de spatborden? Leveringstermijn is wel heeeel lang
interessant om te lezen...xTino81 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:56:
ik zou hem de 30e krijgen, de 28e een mail dat hij overgedragen was naar de transporteur.
sindsdien stilte...
vorige week contact opgenomen, moest nog even wachten. Begin deze week weer contact opgenomen, binnen 24 uur zou ik gebeld worden. Na 26uur weer contact opgenomen en een telefoonnummer gekregen, bleek van VOS logistiek. Die hadden mijn gegevens niet dus konden geen afspraak inplannen (duh), dus weer terug naar Cowboy...
krijg een kastje-muur gevoel en heb nog steeds geen fiets
To be continued.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Heb V1 circular sinds tweetal weken en ben er blij mee, rijdt lekker. Maar vandaag plots fiets uitgevallen in het midden van een rit. Stond stil aan rood licht en wou normaal vertrekken, alles uit. Heb hem opnieuw opgestart en dan was de assist toch bijzonder gering, moest hard trappen om vooruit te komen.
Batterij was trouwens op 79%, nadat ik hem volledig opgeladen had toonde hij ook al slechts 82% capaciteit wat niet normaal is.
Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Batterij was trouwens op 79%, nadat ik hem volledig opgeladen had toonde hij ook al slechts 82% capaciteit wat niet normaal is.
Vos & Cowboy is extreem chaotisch. Gisterenavond kreeg ik een bericht van Cowboy of ik een afspraak wilde maken voor levering, vervolgens heb ik een foto van mijn nieuwe fiets gestuurd die al geleverd was diezelfde dag (met een vriendelijke reactie terug vanuit Cowboy). Vandaag werd ik gebeld door een vreemd nummer (blijkbaar Vos Logistics, Home Delivery), niet opgenomen door drukte. Zojuist krijg ik een bericht van Cowboy, dat ik onbereikbaar ben voor de transporteur om mijn nieuwe fiets te laten bezorgen. Dus heb ik wederom een foto gestuurd van mijn nieuwe fiets.-Jaap-io schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:41:
[...]
interessant om te lezen...
ik zou hem de 30e krijgen, de 28e een mail dat hij overgedragen was naar de transporteur.
sindsdien stilte...
vorige week contact opgenomen, moest nog even wachten. Begin deze week weer contact opgenomen, binnen 24 uur zou ik gebeld worden. Na 26uur weer contact opgenomen en een telefoonnummer gekregen, bleek van VOS logistiek. Die hadden mijn gegevens niet dus konden geen afspraak inplannen (duh), dus weer terug naar Cowboy...
krijg een kastje-muur gevoel en heb nog steeds geen fiets![]()
To be continued.
Ik hoop dat ze het begrijpen, de volgende keer laat ik hem gewoon afleveren en zoeken ze het maar uit

Vervelend zeg! Ik kreeg de indruk dat Home Deliveries / VOS Logistics geen heel betrouwbare partner is voor leveringen.-Jaap-io schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:41:
[...]
interessant om te lezen...
sindsdien stilte...
krijg een kastje-muur gevoel en heb nog steeds geen fiets![]()
To be continued.
Ben wel heel blij met mijn C3. Nu ik de handvatten heb vervangen en de riem was losser heb gesteld, rijdt het echt heerlijk. Afgezien van het zadel dan. Ik geloof dat de algemene kritieken zeer valide zijn. Support reageert momenteel een stuk langzamer dan de indicatietijd van 5 minuten, maar ik krijg wel op dezelfde dag een uitgebreide reactie op mijn vragen. Heb ook meteen nieuwe trappers opgestuurd gekregen, omdat de reflectoren er los in zaten.
Afin, ik werd eind van de middag gebeld door VOS, dat inmiddels de gegevens binnen waren en dat ze vrijdag kunnen komenxTino81 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Vervelend zeg! Ik kreeg de indruk dat Home Deliveries / VOS Logistics geen heel betrouwbare partner is voor leveringen.
Ben wel heel blij met mijn C3. Nu ik de handvatten heb vervangen en de riem was losser heb gesteld, rijdt het echt heerlijk. Afgezien van het zadel dan. Ik geloof dat de algemene kritieken zeer valide zijn. Support reageert momenteel een stuk langzamer dan de indicatietijd van 5 minuten, maar ik krijg wel op dezelfde dag een uitgebreide reactie op mijn vragen. Heb ook meteen nieuwe trappers opgestuurd gekregen, omdat de reflectoren er los in zaten.
Nu maar hopen dat ze me niet gaan stalken met fietsenwm1234 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:23:
[...]
Vos & Cowboy is extreem chaotisch. Gisterenavond kreeg ik een bericht van Cowboy of ik een afspraak wilde maken voor levering, vervolgens heb ik een foto van mijn nieuwe fiets gestuurd die al geleverd was diezelfde dag (met een vriendelijke reactie terug vanuit Cowboy). Vandaag werd ik gebeld door een vreemd nummer (blijkbaar Vos Logistics, Home Delivery), niet opgenomen door drukte. Zojuist krijg ik een bericht van Cowboy, dat ik onbereikbaar ben voor de transporteur om mijn nieuwe fiets te laten bezorgen. Dus heb ik wederom een foto gestuurd van mijn nieuwe fiets.
Ik hoop dat ze het begrijpen, de volgende keer laat ik hem gewoon afleveren en zoeken ze het maar uit
Hier zojuist, de eerste 50 km achter elkaar gefietst met een gemiddelde van 30 km/h met de V1+.
Eerste bevindingen i.c.m. een bepaalde App:
- Hij trekt echt lekker snel op, je zit binnen no time op 20/25.
- Topsnelheid: Rond de 40 km/h (heuveltje af vaak ook boven de 50), vanaf 35 km/h moet je echt flink hard trappen (hoge cadans) en de sweetspot zit rond de 28/30 km/h. Genoeg snelheid om racefietsers lastig te vallen.
- De overbrenging ziet er ook erg groot uit (groot tandwiel voor en klein achter = heel zwaar) maar het trappen voelt super natuurlijk (ook als je niet trapt, remt die niet). Vorig weekend had ik een e-bike gehuurd met een cassette maar eigenlijk vindt ik dit prettiger. Heuvels zijn geen enkel punt, bergen zou wel een stuk lastiger worden.
- De motor is echt fluister stil en krachtig. Het vermogen wordt mooi geregeld met extra vermogen als je terugvalt in snelheid.
- Houding: Echt extreem, net een racefiets en niet echt geschikt voor dagelijks gebruik (had ik al rekening mee gehouden omdat ik hem heb gekocht als speeltje voor erbij), met 1.82m lengte is de hoogte goed maar alles rond het stuur is rondom oncomfortabel: Harde handvatten, stuur breedte is te smal, afstand tot het stuur is te kort en te laag. Gelukkig kan je dit makkelijk aanpassen voor niet al te veel geld.
- Zadel, heb ik zelf persoonlijk niet zo'n last van omdat ik met een zeemfiets (racefietsbroek).
- Standaard ontbreekt echt en levert soms ook situaties op waardoor de fiets bijna valt. Wat mij betreft een musthave en heb ik gelukkig al liggen.
- De app doet zijn ding: Maakt makkelijk verbinding en ontkoppelen gaat simpel met 1 druk op de knop. Snelheid, accu verbruik, afstand, tijd, accu capaciteit, een kaartje en licht bediening gaat erg simpel en is helder.
- Range: Opgave is 70 km maar is naar mijn idee een stuk een hoger. De hele tijd vol gas fietsen en ik had nog 35/40 km over, na 50 km. Ik trap zelf wel flink mee.
- De fiets voelt solide aan, banden zijn goed waardoor die ook lekker speels is (sprongetjes over drempels en hobbels).
- Remmen, zijn prima maar niet bijzonder.
- Gewicht: Echt bijzonder licht, dik pluspunt.
- Trekt veel bekijks, iedereen kijkt even na wat het is.
Conclusie: Echt een top fiets voor het geld, mooie techniek, snel en met een paar aanpassingen is het een leuk speeltje. Voor stadsgebruik zou ik toch voor een ander model gaan denk ik i.v.m. de extreme houding.
Ps. Let niet op de telefoonhouder, die staat nog in bestelling net zoals de rest van de opties.
Eerste bevindingen i.c.m. een bepaalde App:
- Hij trekt echt lekker snel op, je zit binnen no time op 20/25.
- Topsnelheid: Rond de 40 km/h (heuveltje af vaak ook boven de 50), vanaf 35 km/h moet je echt flink hard trappen (hoge cadans) en de sweetspot zit rond de 28/30 km/h. Genoeg snelheid om racefietsers lastig te vallen.
- De overbrenging ziet er ook erg groot uit (groot tandwiel voor en klein achter = heel zwaar) maar het trappen voelt super natuurlijk (ook als je niet trapt, remt die niet). Vorig weekend had ik een e-bike gehuurd met een cassette maar eigenlijk vindt ik dit prettiger. Heuvels zijn geen enkel punt, bergen zou wel een stuk lastiger worden.
- De motor is echt fluister stil en krachtig. Het vermogen wordt mooi geregeld met extra vermogen als je terugvalt in snelheid.
- Houding: Echt extreem, net een racefiets en niet echt geschikt voor dagelijks gebruik (had ik al rekening mee gehouden omdat ik hem heb gekocht als speeltje voor erbij), met 1.82m lengte is de hoogte goed maar alles rond het stuur is rondom oncomfortabel: Harde handvatten, stuur breedte is te smal, afstand tot het stuur is te kort en te laag. Gelukkig kan je dit makkelijk aanpassen voor niet al te veel geld.
- Zadel, heb ik zelf persoonlijk niet zo'n last van omdat ik met een zeemfiets (racefietsbroek).
- Standaard ontbreekt echt en levert soms ook situaties op waardoor de fiets bijna valt. Wat mij betreft een musthave en heb ik gelukkig al liggen.
- De app doet zijn ding: Maakt makkelijk verbinding en ontkoppelen gaat simpel met 1 druk op de knop. Snelheid, accu verbruik, afstand, tijd, accu capaciteit, een kaartje en licht bediening gaat erg simpel en is helder.
- Range: Opgave is 70 km maar is naar mijn idee een stuk een hoger. De hele tijd vol gas fietsen en ik had nog 35/40 km over, na 50 km. Ik trap zelf wel flink mee.
- De fiets voelt solide aan, banden zijn goed waardoor die ook lekker speels is (sprongetjes over drempels en hobbels).
- Remmen, zijn prima maar niet bijzonder.
- Gewicht: Echt bijzonder licht, dik pluspunt.
- Trekt veel bekijks, iedereen kijkt even na wat het is.
Conclusie: Echt een top fiets voor het geld, mooie techniek, snel en met een paar aanpassingen is het een leuk speeltje. Voor stadsgebruik zou ik toch voor een ander model gaan denk ik i.v.m. de extreme houding.
Ps. Let niet op de telefoonhouder, die staat nog in bestelling net zoals de rest van de opties.
:strip_exif()/f/image/a1ojLHJFSvbwmuevZRbOkFXv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 07-07-2021 21:51 ]
hier ook hetzelfde. Geen bluetooth connectie meer. snelheid , batterij en trip werken niet in app. licht gaat niet meer aan. nog wel vage ondersteuning maar niet zoals het hoort.meshy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:20:
Heb V1 circular sinds tweetal weken en ben er blij mee, rijdt lekker. Maar vandaag plots fiets uitgevallen in het midden van een rit. Stond stil aan rood licht en wou normaal vertrekken, alles uit. Heb hem opnieuw opgestart en dan was de assist toch bijzonder gering, moest hard trappen om vooruit te komen.
Batterij was trouwens op 79%, nadat ik hem volledig opgeladen had toonde hij ook al slechts 82% capaciteit wat niet normaal is.![]()
Al verschillende chats gehad. App afsluiten, switchen van offroad naar normaal, werkt allemaal niet. Zij echt veel mensen op facebook die hetzelfde hebben.
Robin
Toevallig had ik daar vandaag ook last van. Ook nooit gehad. Uitvallen, weer aan en ondersteuning maar dan merkbaar minder. Zal het een storing zijn geweest?robin_32 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:55:
[...]
hier ook hetzelfde. Geen bluetooth connectie meer. snelheid , batterij en trip werken niet in app. licht gaat niet meer aan. nog wel vage ondersteuning maar niet zoals het hoort.
Al verschillende chats gehad. App afsluiten, switchen van offroad naar normaal, werkt allemaal niet. Zij echt veel mensen op facebook die hetzelfde hebben.
Robin
Cowboy heeft de prijs van de C3 verlaagd naar 1990 euro. Heb support gevraagd of ik compensatie kan krijgen voor mijn C3 die ik morgen een week bezit. Ben benieuwd.
Ik kreeg 'indeed we do 😊 I will put in a request for you and we will reimburse the money the same way you paid. ' als reactie op mijn vraag hierover (maar heb m'n C3 ook nog niet binnen, 24 mei besteld, hangt nog bij de LogisticsxTino81 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:00:
Cowboy heeft de prijs van de C3 verlaagd naar 1990 euro. Heb support gevraagd of ik compensatie kan krijgen voor mijn C3 die ik morgen een week bezit. Ben benieuwd.

Vanavond weer 55 km gereden, nu ook met gravelpaden. Fiets helemaal vies maar het geef toch wel een kick om met 30 km/h over een grindpad met hobbels en kuilen te rijden. Hij heeft weer goed volgehouden en voelt solide aan.
Wat mij positief verrast: Zelfs na 2 uur langs vol gas fietsen (constant rond de 30 en zelfs erboven) en de range komt verder dan 70 km, eerder richting 80.
Toch nog een klein nadeeltje: Als je flink laag door de bochten gaat en je trapt door (liever stil houden), dan komen ze steeds tegen de grond.
Wat mij positief verrast: Zelfs na 2 uur langs vol gas fietsen (constant rond de 30 en zelfs erboven) en de range komt verder dan 70 km, eerder richting 80.
Toch nog een klein nadeeltje: Als je flink laag door de bochten gaat en je trapt door (liever stil houden), dan komen ze steeds tegen de grond.
Ik ben ook al 2x bijna op mijn plaat gegaan doordat een trapper de grond raakte.wm1234 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:44:
Vanavond weer 55 km gereden, nu ook met gravelpaden. Fiets helemaal vies maar het geef toch wel een kick om met 30 km/h over een grindpad met hobbels en kuilen te rijden. Hij heeft weer goed volgehouden en voelt solide aan.
Ik weet niet of dat een V1 "kwaal" is door het kleinere frame.
wm1234 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:44:
Ik heb bij mijn ATB aangeleerd om de trappers omhoog te houden aan de binnenkant van de bocht, en dat werkt ook prima op de cowboymjvdzwet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:05:
[...]
Ik ben ook al 2x bijna op mijn plaat gegaan doordat een trapper de grond raakte.
bocht naar links = linker trapper omhoog
bocht naar rechter = rechter trapper omhoog
[ Voor 38% gewijzigd door frieskip op 09-07-2021 08:05 ]
Ik doe dat ook wel, maar soms wil ik alweer te snel gaan trappen.frieskip schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:04:
[...]
[...]
Ik heb bij mijn ATB aangeleerd om de trappers omhoog te houden aan de binnenkant van de bocht, en dat werkt ook prima op de cowboy![]()
bocht naar links = linker trapper omhoog
bocht naar rechter = rechter trapper omhoog
I know... my bad
Dan ben je vast geen grote vent van 1,90m+ en 80 kg+?wm1234 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:44:
Ik ga ook eens even navraag doen... na al de vertraging met de levering en het feit dat ik hem andere terug kan sturen vind ik dat ik wel een sterk punt hebxTino81 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:00:
scheelt toch weer 100,-
Via de chat contact gezocht en vrij snel een reactie dat er inderdaad een refund is voor iedereen die hem nog niet ontvangen heeft. Als je hem net een paar dagen hebt, zou ik ook een gokje wagen
[ Voor 17% gewijzigd door -Jaap-io op 09-07-2021 09:19 ]
Cowboy heeft net voorgesteld me het prijsverschil van 200 euro terug te betalen. Blij mee. Tegelijk overweeg ik nog steeds of ik niet liever een 4 ST wil, maar het prijsverschil wordt zo wel groot.
Yep...dit is het grootste euvel met die fiets op dit moment dat steeds meer mensen ervaren.meshy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:20:
Batterij was trouwens op 79%, nadat ik hem volledig opgeladen had toonde hij ook al slechts 82% capaciteit wat niet normaal is.![]()
Eigenlijk zijn het er twee die zich afzonderlijk van elkaar voordoen: dat alles plots uitvalt tijdens een rit en drastisch verminderde motorkracht bij diverse unlockmomenten.
Gelukkig komt het niet al te vaak voor en is het met paar keer locken/unlocken weer verholpen maar helemaal vlekkeloos verloopt het dus niet.
Volgens mij had Cowboy ergens gereageerd met dat de batterij tijdens rijden op hobbelige wegen loskomt en je het beste het met een postelastiekje bij elkaar moet houden.
Raar antwoord en slaat ook helemaal nergens op. Als de fiets plots uitvalt tijdens het rijden dan kun je 'm met de tel vervolgens gewoon weer unlocken, aan een evt losgekomen batterij kan het dus nooit liggen. Die verminderde motorkracht heeft daar ook helemaal niets mee te maken.
Kortom, niemand weet het.
Inmiddels voor Cowboy een rit geregistreerd via de backoffice app, onderstaand de conclusie:
We zijn er nu zeker van dat je torque sensor defect is. Zoals je kan zien op bijgevoegde grafiek reageert je batterij wel maar je torque sensor totaal niet.
Wij kunnen een beroep doen op onze Cowboy Mobile Service - ons eigen netwerk van servicepartners die specifiek door Cowboy zijn opgeleid voor Cowboy-klanten. We zijn actief in meer dan 25 grote steden in Europa en flexibel beschikbaar.
Wij sturen het onderdeel naar je op en vanaf het moment dat het onderdeel wordt geleverd, sturen wij een link met de beschikbaarheid van onze Cowboy Mobile Service partner. Het onderdeel zal worden geleverd binnen een aantal dagen. Zodra het pakket is geleverd, kan je een afspraak boeken op de door jou gewenste dag en tijd.
Je zal binnen de 24 uur een bevestigingsmail voor dit pakket ontvangen op , waarin je het afleveradres zelf kan bevestigen of aanpassen. Zorg ervoor dat je ook je spambox controleert.
Je ontvangt ook nog een e-mail met een retourlabel zodat je ons het oude onderdeel gratis kan terugsturen via een DPD servicepunt. We willen het graag terug hebben voor onderzoek.
Hopelijk snel het onderdeel en iemand van de Cowboy Mobile service. Komen deze monteurs aan huis of moet je de fiets ergens heen brengen?
We zijn er nu zeker van dat je torque sensor defect is. Zoals je kan zien op bijgevoegde grafiek reageert je batterij wel maar je torque sensor totaal niet.
Wij kunnen een beroep doen op onze Cowboy Mobile Service - ons eigen netwerk van servicepartners die specifiek door Cowboy zijn opgeleid voor Cowboy-klanten. We zijn actief in meer dan 25 grote steden in Europa en flexibel beschikbaar.
Wij sturen het onderdeel naar je op en vanaf het moment dat het onderdeel wordt geleverd, sturen wij een link met de beschikbaarheid van onze Cowboy Mobile Service partner. Het onderdeel zal worden geleverd binnen een aantal dagen. Zodra het pakket is geleverd, kan je een afspraak boeken op de door jou gewenste dag en tijd.
Je zal binnen de 24 uur een bevestigingsmail voor dit pakket ontvangen op , waarin je het afleveradres zelf kan bevestigen of aanpassen. Zorg ervoor dat je ook je spambox controleert.
Je ontvangt ook nog een e-mail met een retourlabel zodat je ons het oude onderdeel gratis kan terugsturen via een DPD servicepunt. We willen het graag terug hebben voor onderzoek.
Hopelijk snel het onderdeel en iemand van de Cowboy Mobile service. Komen deze monteurs aan huis of moet je de fiets ergens heen brengen?
Deures schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:28:
Ik heb me gemeld bij de helpdesk van Cowboy, ligt nu bij de technische collega's daar.
[...]
@Deures ik had precies dezelfde diagnose. Onderdeel komt vrij snel en ze komen aan huis, duurde ongeveer een week in totaal.
Het is een vreselijke klus, die lang duurt omdat alles los moet rondom de accu en trappers. Bij mij werkte het niet dus die jongen heeft 4 uur voor niets gewerkt. De oplossing was uiteindelijk een nieuwe fiets.
Het is een vreselijke klus, die lang duurt omdat alles los moet rondom de accu en trappers. Bij mij werkte het niet dus die jongen heeft 4 uur voor niets gewerkt. De oplossing was uiteindelijk een nieuwe fiets.
hoi hier hetzelfde alleen sturen ze 2 onderdelen op, battery connector en een controller.Deures schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:03:
Inmiddels voor Cowboy een rit geregistreerd via de backoffice app, onderstaand de conclusie:
[...]
Ben benieuwd.
Robin
Hebben ze nog nieuwe V1+ of heb jij een ander model?wm1234 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:47:
@Deures ik had precies dezelfde diagnose. Onderdeel komt vrij snel en ze komen aan huis, duurde ongeveer een week in totaal.
Robin
Bij mij zijn enkele maanden geleden eerst de batterij connector en motor controller vervangen. Tijdens het aftesten van de fiets bleek ook de communicatie PCB defect.robin_32 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:51:
[...]
hoi hier hetzelfde alleen sturen ze 2 onderdelen op, battery connector en een controller.
Ben benieuwd.
Robin
Na vervanging werkt de fiets nu dus al maanden goed. Dus hou hoop
@robin_32 volgens mij hebben ze nog wel voldoende V1+ op voorraad.
Andere vraag: ik wil mijn ursus mooi monteren met een backplate. Heeft iemand een foto van dichtbij van zijn eigen situatie. Ik heb een ijzeren plaatje plus een apart boutje (m10x50).
Vraag vervalt: https://docs.google.com/p...e&delayms=3000&slide=id.p
Ook vandaag mijn sks bidonhouder binnen gekregen, staat erg strak.
Andere vraag: ik wil mijn ursus mooi monteren met een backplate. Heeft iemand een foto van dichtbij van zijn eigen situatie. Ik heb een ijzeren plaatje plus een apart boutje (m10x50).
[ Voor 23% gewijzigd door wm1234 op 09-07-2021 20:17 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4vwCEL27A9tUK09SYrbTaxw.jpg?f=user_large)
Plaatje voor schuin afgezaagd paste beter. Zit een rubber randje waar plaatje onder moet schuiven maar dan kon ik hem niet vast draaien. Probeer zoveel mogelijk met hand vast te draaien.
ps plaatje zwart gemaakt met watervaste stift.
Robin
Heb je foto’s vd sks bidonhouder op de cowboy ?wm1234 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:59:
@robin_32 volgens mij hebben ze nog wel voldoende V1+ op voorraad.
:strip_exif()/f/image/hTT2qHxS3VjSO4gtZUfNCz6W.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 97% gewijzigd door wm1234 op 09-07-2021 21:33 ]
Altijd leuk om ook andere fietsen te zien. Hoe ziet je stuur setup er nu uit?
- Stuurpen
- Stuur merk + breedte?
- Handvatten?
Dat zijn mijn volgende upgrade's.
- Stuurpen
- Stuur merk + breedte?
- Handvatten?
We gaan het meemaken, ben benieuwd. Hopelijk is het snel opgelost!
wm1234 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:47:
Dat stuur van Ergotec (type vind ik niet direct, werd hier al gepost) met de standaard stuurpen en de standaard handvatten vd V1+.wm1234 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:49:
Altijd leuk om ook andere fietsen te zien. Hoe ziet je stuur setup er nu uit?
- Stuurpen
- Stuur merk + breedte?
- Handvatten?
Ik had de V2C en die handvatten deden idd echt pijn aan de handen, deze zijn wel in orde.
Had die Ergon GA-3 handbatten intussen gekocht (want dacht dat ik dezelfde vd V2 zou hebben) maar hoeven er dus niet op.
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.