Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 13:44
Voor de mensen die een nieuwe Cowboy krijgen, als je de lader niet goed vastzet krijg je een groen lampje maar er laad niets op. Als je hem er dieper indrukt, dan wordt het laadlampje rood.

Weer 1,5 uur verspilt ...

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:14
Wiley02 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Werd net gebeld door lastminutekoeriers. Eind van de middag komt er een mail, morgen uitlevering. Ik denk dat ze dan heel noord-oost mee nemen..
Zo ging het bij mij ook, koerier komt uit Twente, laden in Vianen, dan naar 020, veel adressen, dan daar in de buurt... was over achten pas in Rotterdam..(De chauffeur moest er nog een stuk of 7 afleveren in Zeeland..) als je dan zoals ik vanaf negen uur in de ochtend hem volgt, wat kan, wordt je helemaal gek! Maar om negen uur s'avonds, kon ik mijn eerste rondje rijden, daarna de accu in de lader. Heb ondertussen al probleemloos over de 100 km gereden.

• meshy
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 31-07 18:44
De front rem van mijn net geleverde V1 moet helemaal ingeduwd worden om nog maar te remmen. Enig idee wat het probleem kan zijn?

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:43
meshy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:43:
De front rem van mijn net geleverde V1 moet helemaal ingeduwd worden om nog maar te remmen. Enig idee wat het probleem kan zijn?
te weinig oliedruk vermoed ik.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Wiley02 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Werd net gebeld door lastminutekoeriers. Eind van de middag komt er een mail, morgen uitlevering. Ik denk dat ze dan heel noord-oost mee nemen..
Jup! Ik ben niet gebeld, maar morgen levering hier in 't noorden 8) Tussen 11:55 - 13:55

[Voor 3% gewijzigd door stin00 op 17-06-2021 18:20]

• Wiley02
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14:03
stin00 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Jup! Ik ben niet gebeld, maar morgen levering hier in 't noorden 8)
Hier ook, tussen 13.55 en 15.55 in t oosten! Ben benieuwd.

• badbadpresident
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:37
Het regent dus nieuwe fietsen en het blijken er veel te zijn. Mijn fiets staats sinds vandaag in Vianen. We gaan het zien. Benieuwd naar jullie ervaringen.

• wm1234
Alle bekenden hier enthousiast gemaakt maar uiteindelijk een grote domper na 1 dag. Trapondersteuning werkt niet dus maar weer via service laten oplossen.

• mjvdzwet
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
wm1234 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:00:
Alle bekenden hier enthousiast gemaakt maar uiteindelijk een grote domper na 1 dag. Trapondersteuning werkt niet dus maar weer via service laten oplossen.
Controleer even of de motorconnector nog wel goed inelkaar gestoken zit.

Deze raakt nog wel eens los bij transport. Of het plaatsen van een standaard.

• meshy
wm1234 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:00:
Mijn voorste rem werkt niet

• Morinzil
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12:34
Worden veel fietsen geleverd zie ik! Ook fietsen die later besteld zijn dan ik gedaan heb… 16 april besteld, maar nog geen trackinglinkje te zien. Toch maar even contact opnemen morgen.

• Apooc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-08 11:15
frieskip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:34:
[...]

https://cowboy.com/pages/service-partners (ook NL) even een partner zoeken in je buurt en die maken de spatborden er zo op. (zo ga ik het ook doen)
Ahh thanks!!

Ik heb eindelijk een mailtje ontvangen en ik krijg mijn fiets morgen binnen en nu hopen dat er geen problemen zijn :P

• gfk807
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 08:43
Hier idd mijn oude fiets eerst moeten laten verwijderen en nu lukt het wel.

Rijdt even fijn als de V2, met mijn lengte 1m78 precies iets beter dan de V2 van houding.

Heb wel dat Ergotec stuur liggen dus dat ga ik wel plaatsen. Valt dat niet TE breed uit en niet beter om wat in te korten links en rechts en dan ook wss geen strak gespannen remmen ?

De handgrepen vd V1 vind ik ook veel beter dan die vd V2, ik jad alvast andere gekocht want verwachtte dezelfde als die vd V2 maar niet dus.
Leuk toch zo’n Cowboy, je voelt die ondersteuning bijna niet tot je ze uit zet :-)

• BlakeNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:37
Net een stuk gefietst en ik vind het heerlijk fietsen! Lekker snel en alles zit erg goed en kwalitatief goed in elkaar. Ik heb dus de V1+. Ik dacht dat deze ook rem verlichting had, maar dat heb ik niet geactiveerd zien worden tijdens het remmen. De app, de update waar men over spreekt, is deze al uit? Ik krijg geen weer bericht notificaties of andere berichten. Iemand een idee?

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:06:
Net een stuk gefietst en ik vind het heerlijk fietsen! Lekker snel en alles zit erg goed en kwalitatief goed in elkaar. Ik heb dus de V1+. Ik dacht dat deze ook rem verlichting had, maar dat heb ik niet geactiveerd zien worden tijdens het remmen. De app, de update waar men over spreekt, is deze al uit? Ik krijg geen weer bericht notificaties of andere berichten. Iemand een idee?
Het licht wordt ietsjes feller met remmen, maar knippert niet.

De nieuwe app is nog niet uit.

• TR1969
Vanmiddag even een eerste proefrit gemaakt, fietst absoluut prima, niet met een andere e-bike te vergelijken.
Ik wist dat het qua lengte wat kiele kiele zou worden maar voor mijn lengte (1.91) vind ik hem toch te klein.
Ben wel wat gewent qua diepe zithouding door het ATB-en en de racefiets maar dit is me toch net wat te gek.

Helaas gaat hij retour..

• stin00
  • Niet online
De mijne ook ontvangen! Hij is duidelijk ietsje lager dan de Cowboy 3 die ik voorheen had. Fiets ziet er verder goed uit: geen beschadigingen in de lak, hij pairt met de app, accu werkt, verlichting ook en opladen werkt ook goed. Ondersteuning tijdens fietsen is ook perfect. Voorrem is goed afgesteld op oliedruk, achterrem iétsje minder maar zeker niet storend. Heb wel een probleempje ontdekt, bij elke volledige omwenteling van de trappers hoor ik een klikkend geluid.. lijkt bij de linker trapper weg te komen. Moet er later nog even wat meer onderzoek naar doen en dan even met Cowboy support kijken wat er loos is.

Ik heb er direct even de Ergotec Ritchey 120mm aanpasbare stuurpen op gezet omdat ik 1.89m ben en het stuur anders véél te laag staat op standje hernia. De voorrem kabel staat dan behoorlijk strak, de achterremkabel heeft meer dan genoeg ruimte over. Misschien besluit ik nog wel om de voorremkabel wat te verlengen zodat ik ook het stuur kan aanpassen naar een Ergotec Cruiser die ik nog heb liggen voor ultiem comfort :+

Verder nog even de Ursus Mooi standaard eronder schroeven (correct boutje zoeken nog..), Axa slot erop en nadenken wat voor spatborden erop komen. Dat wordt helaas het minst leuke klusje, misschien besteed ik dat wel uit.

Edit: de Ursus Mooi monteren was rampzalig op de 1.. de standaard is zelfs afgebroken :') Klote ding. Ik haal wel een standaard die aan de zijkant gemonteerd kan worden..

[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 18-06-2021 17:50]

• Wiley02
stin00 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:02:
De mijne ook ontvangen! Hij is duidelijk ietsje lager dan de Cowboy 3 die ik voorheen had. Fiets ziet er verder goed uit: geen beschadigingen in de lak, hij pairt met de app, accu werkt, verlichting ook en opladen werkt ook goed. Ondersteuning tijdens fietsen is ook perfect. Voorrem is goed afgesteld op oliedruk, achterrem iétsje minder maar zeker niet storend. Heb wel een probleempje ontdekt, bij elke volledige omwenteling van de trappers hoor ik een klikkend geluid.. lijkt bij de linker trapper weg te komen. Moet er later nog even wat meer onderzoek naar doen en dan even met Cowboy support kijken wat er loos is.

Ik heb er direct even de Ergotec Ritchey 120mm aanpasbare stuurpen op gezet omdat ik 1.89m ben en het stuur anders véél te laag staat op standje hernia. De voorrem kabel staat dan behoorlijk strak, de achterremkabel heeft meer dan genoeg ruimte over. Misschien besluit ik nog wel om de voorremkabel wat te verlengen zodat ik ook het stuur kan aanpassen naar een Ergotec Cruiser die ik nog heb liggen voor ultiem comfort :+

Verder nog even de Ursus Mooi standaard eronder schroeven (correct boutje zoeken nog..), Axa slot erop en nadenken wat voor spatborden erop komen. Dat wordt helaas het minst leuke klusje, misschien besteed ik dat wel uit.

Edit: de Ursus Mooi monteren was rampzalig op de 1.. de standaard is zelfs afgebroken :') Klote ding. Ik haal wel een standaard die aan de zijkant gemonteerd kan worden..
Heb 'm ook binnen! Werkt allemaal super. Standaard van decathlon eronder, wat betreft spartborden: SKS edge 46 heb ik er in een halfuur onder gekregen. Echt erg simpel, wiel hoeft er niet uit, achterband moet je wel leeg laten lopen. Stuurpen twijfel ik ook nog over.. eerst maar eens een weekje fietsen.

• wm1234
Nou de bak ellende is nog niet klaar: error loggings: 61 errors. Lijst blijft maar gaan.

Schiet nog niet op bij de start.

• Wiley02
wm1234 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:34:
Nou de bak ellende is nog niet klaar: error loggings: 61 errors. Lijst blijft maar gaan.

Schiet nog niet op bij de start.
Erg zuur... al antwoord van cowboy? Mijn achterlicht werkt wel, voorlamp niet.... Iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Wiley02 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Erg zuur... al antwoord van cowboy? Mijn achterlicht werkt wel, voorlamp niet.... Iemand tips?
Firmware update aanvragen voor de V1+ versie 4.8.17.

Je kan je PCB even resetten. Dit kan met een tool op GitHub:
https://github.com/Imaginous/Cowboy_Untamed#v1-headlight-bug

• Wiley02
mjvdzwet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Firmware update aanvragen voor de V1+ versie 4.8.17.

Je kan je PCB even resetten. Dit kan met een tool op GitHub:
https://github.com/Imaginous/Cowboy_Untamed#v1-headlight-bug
Thanks, ga cowboy contacten... Cowboy app gesloten, untamed connected, pcb reset uitgevoerd, er gebeurt niks, anders dan dat de untamed niet meer verbonden is. Mis ik iets?

• Thomasvt
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:29
Weten jullie trouwens waar je een geschikte M10x50mm bolt kunt vinden voor de Urus Mooi?

• gfk807
Thomasvt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:28:
Weten jullie trouwens waar je een geschikte M10x50mm bolt kunt vinden voor de Urus Mooi?
Bij Gamma ?

• mjvdzwet
  • Niet online
Wiley02 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Thanks, ga cowboy contacten... Cowboy app gesloten, untamed connected, pcb reset uitgevoerd, er gebeurt niks, anders dan dat de untamed niet meer verbonden is. Mis ik iets?
Als het goed is zie je de ledjes op de hoofdbuis een looplichtje doen. Dan wordt de PCB gereset. Hierna weer verbinden en kijken of de koplamp het wel doet. 9/10 werkt hij dan weer een tijdje.

• Thomasvt
Daar vind ik dus alleen deze https://www.gamma.nl/asso...erzinkt-8-stuks/p/B458143 die heb ik geprobeerd maar krijg ik met geen mogelijkheid werkend (kop is te groot)

• TR1969
Wij gaan dan meestal naar de lokale landbouw corporatie (CAV) of een een andere ijzerwarenhandel.

• stin00
  • Niet online
Thomasvt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Daar vind ik dus alleen deze https://www.gamma.nl/asso...erzinkt-8-stuks/p/B458143 die heb ik geprobeerd maar krijg ik met geen mogelijkheid werkend (kop is te groot)
Zoiets heb ik letterlijk vandaag geprobeerd.. m10x5 boutje bij de Praxis gehaald, ging niet helemaal goed. M'n ursus mooi is doormidden gebroken dus ik ga voor een zijstandaard nu :') Bij m'n vorige cowboy 3 ging het wel perfect

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb ook de Ursus Mooi op m'n V1+ gemonteerd met een vrij forse backplate:

Dit past natuurlijk niet standaard, deze backplate is daar veel te groot voor. Ik heb met een slijpmachine ongeveer de kromming van het stuk plastic onder de accu uitgeslepen. De bout moet met een inbussleutel aangedraaid worden. Een standaard inbussleutel gaat ook niet passen, omdat het chassis schuin naar boven loopt en je de sleutel niet in de bout kan plaatsen. Ook dat heb ik opgelost door een oude passende inbussleutel aan de korte kant in te korten. Op die manier kom je er wel bij. Als finishing touch heb ik het geheel nog gespoten met een matzwarte lak. Al met al zeer tevreden over het resultaat:

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Wiley02
mjvdzwet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Als het goed is zie je de ledjes op de hoofdbuis een looplichtje doen. Dan wordt de PCB gereset. Hierna weer verbinden en kijken of de koplamp het wel doet. 9/10 werkt hij dan weer een tijdje.
Dat zie ik inderdaad gebeuren, echter werkt de koplamp nog steeds niet. Misschien een defecte koplamp, dat kan ook natuurlijk..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Wiley02 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Dat zie ik inderdaad gebeuren, echter werkt de koplamp nog steeds niet. Misschien een defecte koplamp, dat kan ook natuurlijk..
Dat zou kunnen. Het is een simpel printje met 7 LEDs er op. De stroom komt via de motorcontroller onder de accu.

Zit met een stekkertje achter de lamp en met een stekkertje aan de controller.
Gewoon Cowboy laten komen voor reparatie ivm garantie.

• BlakeNL
Wiley02 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:01:
[...]

Heb 'm ook binnen! Werkt allemaal super. Standaard van decathlon eronder, wat betreft spartborden: SKS edge 46 heb ik er in een halfuur onder gekregen. Echt erg simpel, wiel hoeft er niet uit, achterband moet je wel leeg laten lopen. Stuurpen twijfel ik ook nog over.. eerst maar eens een weekje fietsen.
Hoe heb jij het voorste spatbord gemonteerd? Bij de V1+ zit het gat aan de achterzijde ipv voor. Ik wilde namelijk dat plastic houdertje voor de achterzijde gebruiken (geen zin om te boren).

• stin00
  • Niet online
Heb even een filmpje gemaakt van het tikkende geluid in de linker trapper. Gebeurt na elke volle omwenteling en het is voelbaar in de linker trapper. Maandag maar even contact opnemen met Cowboy support :z

https://drive.google.com/...0zWuPA91/view?usp=sharing

[Voor 14% gewijzigd door stin00 op 19-06-2021 16:10]

• Wiley02
BlakeNL schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Hoe heb jij het voorste spatbord gemonteerd? Bij de V1+ zit het gat aan de achterzijde ipv voor. Ik wilde namelijk dat plastic houdertje voor de achterzijde gebruiken (geen zin om te boren).
Voorste spatbord spreekt echt voor zich, 1 bout aan de voorvork(zit al een gat, even beschermdopje eraf) en de grootste houder erbij pakken zoals in het filmpje van cowboy.tools op YouTube.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 12:49
Klein vraagje over V3.

Hebben jullie tips bij lange afstanden & heuvels?
Die single gear & motor ondersteuning is soms te weinig bij heuvels. Bij lange afstanden duw ik soms onbewust boven de 25 aan moeilijk om balans te vinden.

• TR1969
De mijne gaat al retour zoals hier eerder aangeven, en nu ontdekte ik vanmiddag dat mijn voorlamp ook spontaan is uitgevallen. Accu even opnieuw plaatsen hielp maar kortstondig...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomasvt
Wiley02 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:01:
[...]

achterband moet je wel leeg laten lopen.
Bedankt voor de tip! Vandaag ook even spatborden gemonteerd en met achterband leeg laten lopen was het inderdaad prima te doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12:22
DexterDee schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:53:
Ik heb ook de Ursus Mooi op m'n V1+ gemonteerd met een vrij forse backplate:

[Afbeelding]

Dit past natuurlijk niet standaard, deze backplate is daar veel te groot voor. Ik heb met een slijpmachine ongeveer de kromming van het stuk plastic onder de accu uitgeslepen. De bout moet met een inbussleutel aangedraaid worden. Een standaard inbussleutel gaat ook niet passen, omdat het chassis schuin naar boven loopt en je de sleutel niet in de bout kan plaatsen. Ook dat heb ik opgelost door een oude passende inbussleutel aan de korte kant in te korten. Op die manier kom je er wel bij. Als finishing touch heb ik het geheel nog gespoten met een matzwarte lak. Al met al zeer tevreden over het resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet iemand of zo'n plate ook direct ergens te koop is? Geen zin om zelf te slijpen. Voor de C1+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 23:04
Volgens cowboy.tools heb je deze nodig voor de C1 https://cowboy.tools/dependencies/kickstand-backplate

• wm1234
Wiley02 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Ja, alles is in overleg met Cowboy. Er komen een aantal standaard oplossingen:

- Bellen met de 'technische dienst'
- Uitlezen op afstand
- Batterij connectoren schoonmaken
- Batterij connector vastschroeven
- Elastiek om mijn accu om hem aan te drukken.
- Back-office app downloaden (alleen met IOS/Apple terwijl ik Android heb maar gelukkig genoeg devices hier in huis die Apple hebben).
- Firmwire 2x naar een andere versie geüpgraded.
- Trip recorder -> rondje rijden met de app aan.
- Motor discovery test -> motor laten ronddraaien, dat ging 1 x krakend en daarna direct de error in op de app.
- Diagnose laten draaien voor de hele fiets -> eigenlijk alleen maar errors (ook op de werkende onderdelen zoals licht)

Alles zonder succes, nu maar weer kijken hoe verder maar echt vrolijk wordt je er niet van.

De doos van Cowboy (verpakking) en de fiets staan behoorlijk in de weg in de garage, is nogal groot qua omvang maar weggooien kan niet omdat er nog geen vervolg is. Behoorlijk irritant en tijdrovend. Ik ga de upgrade's er ook nog niet opschroeven.

• badbadpresident
wm1234 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Ja, alles is in overleg met Cowboy. Er komen een aantal standaard oplossingen:

- Bellen met de 'technische dienst'
- Uitlezen op afstand
- Batterij connectoren schoonmaken
- Batterij connector vastschroeven
- Elastiek om mijn accu om hem aan te drukken.
- Back-office app downloaden (alleen met IOS/Apple terwijl ik Android heb maar gelukkig genoeg devices hier in huis die Apple hebben).
- Firmwire 2x naar een andere versie geüpgraded.
- Trip recorder -> rondje rijden met de app aan.
- Motor discovery test -> motor laten ronddraaien, dat ging 1 x krakend en daarna direct de error in op de app.
- Diagnose laten draaien voor de hele fiets -> eigenlijk alleen maar errors (ook op de werkende onderdelen zoals licht)

Alles zonder succes, nu maar weer kijken hoe verder maar echt vrolijk wordt je er niet van.

De doos van Cowboy (verpakking) en de fiets staan behoorlijk in de weg in de garage, is nogal groot qua omvang maar weggooien kan niet omdat er nog geen vervolg is. Behoorlijk irritant en tijdrovend. Ik ga de upgrade's er ook nog niet opschroeven.
Ik zie hier wel een tip in richting diegenen die nog een Cowboy gaan ontvangen. Test hem eerst uitvoerig voordat je modificaties maakt.

• Daan2020
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 24-07 19:18
wm1234 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:31:
Voor de mensen die een nieuwe Cowboy krijgen, als je de lader niet goed vastzet krijg je een groen lampje maar er laad niets op. Als je hem er dieper indrukt, dan wordt het laadlampje rood.

Weer 1,5 uur verspilt ...
Wat bedoel je met lader niet goed vastzetten? Als de nieuwe batterij bij levering meteen op groen gaat en niet oplaadt, is die kapot en kun je er niks mee (bij best wat mensen voorgevallen). Hij is dan volgens cowboy lui in een soort diepe security slaapstand gegaan die alleen zij eruit kunnen krijgen. Dus of je hebt een geniale oplossing gevonden voor dit probleem of je bedoelt wat anders...

• Daan2020
stin00 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:02:

Haha mijn voorste kabel staat door de stuurpen ook op maximaal gespannen. We moeten het eigenlijk zelf leren om het te vervangen..zijn er geen goeie tutorials te vinden? Eigenlijk zou dat ook op cowboytools moeten staan, die te korte kabel is toch een doorn in het oog.

• wm1234
Voorbeeld 2x, beide keren zit het oplaadpunt erin:

• stin00
  • Niet online
Toch wel genant dat zoveel fietsen nog problemen hebben met essentiële onderdelen. Alle dozen krijgen een A4tje erop getaped met 'Je fiets heeft een extra grondige quality check gekregen" terwijl dit totale onzin is. Accus die niks doen, volledige dode fiets, remmen met matige oliedruk en in mijn geval dus een trapper/trapas die keihard tikt. Als iemand slechts 10 meter zou fietsen dan zouden bovenstaande problemen allemaal vooraf gevonden kunnen worden. Achja, fuck kwaliteit en een goed werkend eindproduct.

Kreeg net reactie van support. De complete crank moet eraf + gesmeerd worden. Met alleen een inbussleutel komt ik er niet, heb een crank puller nodig. Ik mag de fiets afleveren bij een fietsenmaker en de rekening declareren. Deja vu naar m'n Cowboy 3 waarbij de remschijf krom was, ook laten fixen :')

• wm1234
@stin00 Precies wat jij zegt, dacht ik ook. Quality control door een blinde zeker.

Overigens heb ik ook nog een remblok, wat aanloopt tegen de schijf maar dat zie ik als probleem voor latere zorg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:54
Daan2020 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Haha mijn voorste kabel staat door de stuurpen ook op maximaal gespannen. We moeten het eigenlijk zelf leren om het te vervangen..zijn er geen goeie tutorials te vinden? Eigenlijk zou dat ook op cowboytools moeten staan, die te korte kabel is toch een doorn in het oog.
Dat is op zich niet moeilijk, maar wel een gedoe. In principe is het een nieuwe leiding kopen (volgens mij gebruikt Tektro 5,5 mm diameter leiding, dus bv Shimano leiding is niet compatibel), nieuwe inserts en olijfjes die je in/op de leiding zet (ook Tektro specifiek), spuiten met aansluitingen om de boel te ontluchten (een bleed kit van Tektro, of een universele met veel soorten aansluitingen) en minerale olie (die hoeft niet van Tektro te zijn, je kunt ook Shimano of Magura gebruiken, of LHM+ olie voor in een Citroën, of olijfolie als je in nood zit ;)).

Vervolgens haal je de klauw los en de remblokken eruit, want je wil hier geen olie op morsen. Dan oude leiding losdraaien van remhendel en klauw, en afknippen bij de wartels (die zwarte dingen die je los hebt geschroefd, die heb je nodig voor de nieuwe leiding).

Maak daarna de nieuwe leiding met wat ducktape vast aan de oude, en trek hem door het frame. Nu kun je de wartel aan de klauwkant erop schuiven, olijf erachteraan en inserts in de leiding duwen. Deze wartel schroef je nu weer vast aan de klauw (druk de leiding wel even aan tegen de klauw als je dit doet). Je knelt daarmee de olijf strak om de leiding en insert, zodat de boel niet gaat lekken. Bepaal bij de hendel hoe lang je de leiding wil hebben, en knip hem op lengte (ik doe dit meestal met een scherp stanleymes, dan vervormt de leiding niet). Schuif dan de rubberen beschermkap over de leiding, de wartel, olijf en insert erbij, en vastdraaien in de hendel.

Nu moet je de boel vullen en ontluchten. Hier staat genoeg over op Youtube, bijvoorbeeld YouTube: Tektro HDC-300 Bleed Instructions

Als je eenmaal alle spullen hebt, valt het wel mee qua werk, maar dat ontluchten is altijd gedoe om alle lucht er 100% uit te krijgen, vaak vanaf fabriek ook niet goed, zoals sommigen hier wel gemerkt hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:02
Hier morgen levering van de C1+. Besteld 11 juni dus relatief snel. Hopelijk alles in orde.

• Wiley02
Ze hebben mijn fiets op afstand gereset voor het probleem met de koplamp, echter werkte dat ook niet. Firmware update hielp niet, en nu krijg ik een nieuw convertor board opgestuurd, waarna ik een afspraak kan inplannen met de cowboy mobile service partner. Ben benieuwd, support vind ik best OK tot nu toe. De hoeveelheid fietsen waaraan iets, of belachelijk veel(Zie wm1234 :( ) mankeert, is wel bedroevend. Dit alles terwijl er een sticker opzit met dat de fiets extra gecheckt is.

Desalniettemin fietst het bijzonder prettig en natuurlijk, en vind ik het uiterlijk erg tof.

• frieskip
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-08 15:14
gvrsnor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:07:
Hier morgen levering van de C1+. Besteld 11 juni dus relatief snel. Hopelijk alles in orde.
Dat is mooi snel! hier 28-04 besteld en nog niet geleverd, en ook nog geen leverdatum bekend :-(

• meshy
Heb beide V1 en V2 getest en merk wel een duidend verschil in het geluid van het achterwiel wanneer je niet trapt. V1 is geruisloos terwijl V2 toch veel meer lawaai maakt.

Iemand ander dit gemerkt? Waaraan zou dit verschil kunnen liggen, dacht dat het dezelfde wielen waren enz?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:42:
Heb beide V1 en V2 getest en merk wel een duidend verschil in het geluid van het achterwiel wanneer je niet trapt. V1 is geruisloos terwijl V2 toch veel meer lawaai maakt.

Iemand ander dit gemerkt? Waaraan zou dit verschil kunnen liggen, dacht dat het dezelfde wielen waren enz?
Het enige dat ik weet is dat de freewheel bij de V1 in het tandwiel zit en bij de V2 in de motor as.

• Daan2020
meshy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:42:

Weet wat je bedoelt..scherp van je! Heb eens een testrit op de v2 gehad..als je niet trapt maakt die idd dat typische fietsgeluid, weet de term er niet voor..was heel verbaasd toen ik dat bij v1 niet aantrof. Volgens die gast van de testrit was dat geluid 'gewoon normaal', maar het kan dus ook prima zonder.

• Daan2020
wm1234 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh heel vaag...bij mij blijft die op groen en de plug kan echt niet meer verder worden gestoken in de batterij. Denk dat je iets anders hebt ermee, niet het bekende 'batterij springt meteen op groen en laadt niet op' probleem..

• Apooc
wm1234 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit gebeurde bij mij ook, als je hem iets meer erin duwt dan gaat ie opladen. Is dit normaal?

• wm1234
Bij mij laad die netjes op dus ik denk het wel maar staat nergens in de documentatie.

• Daan2020
boozzz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Dat is op zich niet moeilijk, maar wel een gedoe. In principe is het een nieuwe leiding kopen (volgens mij gebruikt Tektro 5,5 mm diameter leiding, dus bv Shimano leiding is niet compatibel), nieuwe inserts en olijfjes die je in/op de leiding zet (ook Tektro specifiek), spuiten met aansluitingen om de boel te ontluchten (een bleed kit van Tektro, of een universele met veel soorten aansluitingen) en minerale olie (die hoeft niet van Tektro te zijn, je kunt ook Shimano of Magura gebruiken, of LHM+ olie voor in een Citroën, of olijfolie als je in nood zit ;)).

Vervolgens haal je de klauw los en de remblokken eruit, want je wil hier geen olie op morsen. Dan oude leiding losdraaien van remhendel en klauw, en afknippen bij de wartels (die zwarte dingen die je los hebt geschroefd, die heb je nodig voor de nieuwe leiding).

Maak daarna de nieuwe leiding met wat ducktape vast aan de oude, en trek hem door het frame. Nu kun je de wartel aan de klauwkant erop schuiven, olijf erachteraan en inserts in de leiding duwen. Deze wartel schroef je nu weer vast aan de klauw (druk de leiding wel even aan tegen de klauw als je dit doet). Je knelt daarmee de olijf strak om de leiding en insert, zodat de boel niet gaat lekken. Bepaal bij de hendel hoe lang je de leiding wil hebben, en knip hem op lengte (ik doe dit meestal met een scherp stanleymes, dan vervormt de leiding niet). Schuif dan de rubberen beschermkap over de leiding, de wartel, olijf en insert erbij, en vastdraaien in de hendel.

Nu moet je de boel vullen en ontluchten. Hier staat genoeg over op Youtube, bijvoorbeeld YouTube: Tektro HDC-300 Bleed Instructions

Als je eenmaal alle spullen hebt, valt het wel mee qua werk, maar dat ontluchten is altijd gedoe om alle lucht er 100% uit te krijgen, vaak vanaf fabriek ook niet goed, zoals sommigen hier wel gemerkt hebben.
Haha thanks klinkt op papier allemaal vrij helder maar durf er alsnog niet aan te beginnen voor er een gedetailleerd yt-filmpje erover komt met die fiets erbij en lijst van benodigdheden enz..

De meeste fietsenmakers doen hydraulische remmen niet eens en degenen die het wel doen moeten eerst naar eigen zeggen weken op alle spullen gaan wachten.

Laten we maar wachten tot iemand zich met een filmpje meldt. Toch wel jammer dat cowboytools daar niet gewoon voor zorgt. Wel elke bout erop vermelden maar dit hinderlijke euvel gewpon verzwijgen.

• badbadpresident
20 april besteld en nog niks.. licht bizar dit.

• Wiley02
badbadpresident schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:52:
[...]

20 april besteld en nog niks.. licht bizar dit.
Wat was de uiterlijke datum dan?

• Blakapim
En ik maar wachten sinds 8 april. Al staat die van mij inmiddels in Vianen, dus verwacht hem deze week.

• TR1969
Volgorde van leveringen is inderdaad wel bijzonder.
Veel kopers die hem al in april hebben zitten nog te wachten op hun fiets terwijl anderen (zoals ik, besteld op 4-6) hem al hebben ontvangen.

• boozzz
Daan2020 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:02:
[...]

Haha thanks klinkt op papier allemaal vrij helder maar durf er alsnog niet aan te beginnen voor er een gedetailleerd yt-filmpje erover komt met die fiets erbij en lijst van benodigdheden enz..

De meeste fietsenmakers doen hydraulische remmen niet eens en degenen die het wel doen moeten eerst naar eigen zeggen weken op alle spullen gaan wachten.

Laten we maar wachten tot iemand zich met een filmpje meldt. Toch wel jammer dat cowboytools daar niet gewoon voor zorgt. Wel elke bout erop vermelden maar dit hinderlijke euvel gewpon verzwijgen.
De Cowboy van mijn vriendin komt als het goed is binnenkort binnen (althans, gister zag ik opeens in de tracking dat ie 'chez le livreur' is). Mocht het nodig zijn daar de leiding te vervangen om het stuur hoger te krijgen, dan wil ik wel even een lijstje maken waar je de onderdelen kunt halen. Met een Tektro hose kit met rechte fittingen (of goedkoper is losse leiding en een olive/barb kit), een Tektro bleed kit (of een universal bleed kit voor minerale olie) en minerale olie ben je er in ieder geval. Filmpje maken is me te veel werk :P Maar het zijn gewoon standaard el cheapo Tektro remmen, genoeg filmpjes over leidingen inkorten daarvan op Youtube.

• frieskip
Ik ben inmiddels gemaild door een transporteur uit Oss om een aflever afspraak te plannen en heb voor donderdag 24e de aflevering gepland! *O*

20-04 besteld.
18-06 tt gevonden op de website link in de bestelbevestiging.
22-06 mail van transporteur voor het maken van een afspraak.

Vannuit Cowboy zelf is er na bestelling en een bestelbevestiging helemaal geen communicatie meer geweest.

[Voor 5% gewijzigd door frieskip op 22-06-2021 11:30]

• Morinzil
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12:34
frieskip schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:29:
Ik ben inmiddels gemaild door een transporteur uit Oss om een aflever afspraak te plannen en heb voor donderdag 24e de aflevering gepland! *O*

20-04 besteld.
18-06 tt gevonden op de website link in de bestelbevestiging.
22-06 mail van transporteur voor het maken van een afspraak.

Vannuit Cowboy zelf is er na bestelling en een bestelbevestiging helemaal geen communicatie meer geweest.
Bij mij vrijwel dezelfde tijdlijn, bestelling op 16-4. Maar ook hier de T&T code afgelopen vrijdag (18-6) toegevoegd aan de bestelbevestiging en zojuist een mail van de transporteur (ook uit Oss). Ik heb alleen geen keus in het maken van de bezorgafspraak: het wordt 24-6 ergens tussen 8-18u en laat de donderdag nou nét mijn kantoorwerkdag zijn... maar komt goed! Blij dat de levering in zicht is!

• boozzz
Heeft iemand de riem van de V1 al eens vervangen voor een Gates CDX riem? Ik lees toch wel wat slechte verhalen over de China riem van V1 en 2. Ik neem aan dat je dan voor en achter de tandwielen ook moet vervangen voor die van Gates, want de ruimte tussen de tandjes zal wel anders zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
boozzz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:45:
Heeft iemand de riem van de V1 al eens vervangen voor een Gates CDX riem? Ik lees toch wel wat slechte verhalen over de China riem van V1 en 2. Ik neem aan dat je dan voor en achter de tandwielen ook moet vervangen voor die van Gates, want de ruimte tussen de tandjes zal wel anders zijn?
Is een tijdje terug ook ter sprake gekomen.
Philos31 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:29:
De V2 kan omgebouwd worden en daar kan dan een Gates belt op. De V1 kan ook, maar dat is een heleboel meer werk en duurderder, heeft iets te maken met de vrijloop van de naaf ofzo.
Hoe ik dat weet? Dat eh, dat heb gestaan op facebook.

https://www.facebook.com/...ermalink/304457590903693/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
boozzz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:45:
Het vervangen van de riem op een V1+ door Gates is een dure aangelegenheid. Je moet een achtertandwiel met freewheel hebben. Dit is al zo'n €287 euro. Dan nog een voorblad van ruim €100 en een riem van rond de €100.

Het is dus voordeliger om een (paar) riem(en) bij Cowboy te bestellen a €30.

• boozzz
TR1969 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Is een tijdje terug ook ter sprake gekomen.

[...]
Tnx, had net niet de juiste zoektermen gebruikt zie ik.
mjvdzwet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Het vervangen van de riem op een V1+ door Gates is een dure aangelegenheid. Je moet een achtertandwiel met freewheel hebben. Dit is al zo'n €287 euro. Dan nog een voorblad van ruim €100 en een riem van rond de €100.

Het is dus voordeliger om een (paar) riem(en) bij Cowboy te bestellen a €30.
Ah das wel weer jammer dat het tandwiel ingebakken zit op het freewheel bij de V1. Dat Gates freewheel is wel van White Industries trouwens, das wel weer mooi spul. Maar idd dikke knaken. Dus eerst gewoon maar eens even kijken hoe lang die originele riem het houdt. Er gaat iig geen zwaargewicht op fietsen.

[Voor 6% gewijzigd door boozzz op 22-06-2021 13:53]

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:31
Ik heb zelf een v2 en zou vooral het verzet eigenlijk zwaarder willen. Trap mij nu een ongeluk op hogere snelheden. Zou dat mogelijk zijn zonder rest aan te passen :D

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:40:
Ik heb zelf een v2 en zou vooral het verzet eigenlijk zwaarder willen. Trap mij nu een ongeluk op hogere snelheden. Zou dat mogelijk zijn zonder rest aan te passen :D
Het is een singlespeed fiets... dus nee, je zal aanpassingen moeten maken :+

• Daan2020
Heeft niemand westrijdjes met een van moof gedaan?

Ben wel benieuwd welke sneller is als cowboy 1+ die 35km limiet aan heeft en van moof met easter egg 36. Cowboy is dan 17 kg tegenover 23 van VM. Gewicht rijder zou hetzelfde zijn. Hoe moet je de som maken als je wilt weten welke in theorie sneller zou zijn?

• stin00
  • Niet online
Net naar de fietsenmaker gegaan met de tikkende trapper. Hij gaf aan dat de crank goed is, maar dat de lagers in de trapper zelf het probleem zijn. Aan Cowboy support gemeld dat enkel de linker trapper kaduk is, maar ze gaan nu een volledig nieuwe trapperset + alsnog een linker crank versturen.. gewoon voor de zekerheid :+ Ben benieuwd wat de levertijd hiervan is..

• Blakapim
Net een mailtje van lastminutekoeriers gehad, morgen komt hij binnen. 8 april besteld, ben benieuwd.

• gfk807
Wat zijn nou eigenlijk de mooiste oplossingen om een drinkbushouder op de V1 te plaatsen ?

Die mis ik wel enorm.

En dan heb ik die Ursus mooi (nog besteld voor de V2C) en die backplate voor de V2 (die natuurlijk niet past).

Welke backplate bestel ik dan best ? Op de cowboy-site tonen ze er één maar die is zilverkleurig moet je ook nog eens beginnen de spuiten in ‘t zwart.

Ik heb dus deze : .

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:31
stin00 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Het is een singlespeed fiets... dus nee, je zal aanpassingen moeten maken :+
}:O

Nee die snap ik maar ik wil dan alleen het midden tandwiel of het achter tandwiel vervangen en niet de hele aandrijving....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:34:
[...]

}:O

Nee die snap ik maar ik wil dan alleen het midden tandwiel of het achter tandwiel vervangen en niet de hele aandrijving....
Het probleem is de custom riem en tandwielen, als je een tandwiel vergroot en de ander verkleint... Zou de riem kunnen passen... Maar die kans is klein. En tandwielen vinden is ook moeilijk.

Dus je zou dan helemaal over moeten op bijvoorbeeld Gates.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomasvt
gfk807 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:13:
Welke backplate bestel ik dan best ? Op de cowboy-site tonen ze er één maar die is zilverkleurig moet je ook nog eens beginnen de spuiten in ‘t zwart.
Je hebt inderdaad die zilveren nodig ;)

Vergeet trouwens niet de M10x50 los aan te schaffen

• Blakapim
Heb hem binnen, mooi fietsje hoor. Ik heb de SKS edge spatborden gekocht, maar krijg ze er niet op. De schroeven die bij de spatborden komen lijken een maatje te klein. Benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben, als iemand kort op kan schrijven hoe je het gedaan hebt zou dat enorm helpen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thomasvt
Blakapim schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:07:
Heb hem binnen, mooi fietsje hoor. Ik heb de SKS edge spatborden gekocht, maar krijg ze er niet op. De schroeven die bij de spatborden komen lijken een maatje te klein. Benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben, als iemand kort op kan schrijven hoe je het gedaan hebt zou dat enorm helpen.
Voor de voorkant heb je een grotere maat nodig;
"For the Cowboy 1, use a M6x20mm bolt to attach the front fender on the rear side of the fork"

Achterkant moet je even de band voor laten leeglopen, maar de meegeleverde moertjes passen daar wel.

• BlakeNL
Thomasvt schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:49:
[...]

"For the Cowboy 1, use a M6x20mm bolt to attach the front fender on the rear side of the fork"

Achterkant moet je even de band voor laten leeglopen, maar de meegeleverde moertjes passen daar wel.
En schroef die zwarte 'houders' voor de stangetjes niet te hard aan. Dat deed ik wel, nu draait de bout door en klapt de stang tegen mijn band bij een hobbel. Ik heb dus wat extra onderdelen na moeten bestellen. Wel handig voor de toekomst, mocht er weer wat kapot gaan.

• Shigefumi Hino
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 27-07 15:50
Thomasvt schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Ik heb zelf een M6x30mm erin geplaatst omdat je dan een rubber (die bij de SKS geleverd worden) tussen het frame en de front fender kan plaatsen.

[Voor 3% gewijzigd door Shigefumi Hino op 24-06-2021 15:56]

• gfk807
Thomasvt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:15:
[...]

De zilveren is in da house. Welke kant moet nu eigenlijk aan de bovenkant met de inkepingen naar boven of onder? Heb ze nu even al in zwart gespoten, ligt te drogen.

• gfk807
Gevonden naar boven dus ;-)

• gfk807
Thomasvt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Er zit toch een bout in de steun ?
Tevens zit er een bout bij de zilveren backplate, maar die dat in de steun zelf zat lijkt me de beste vd twee, ook wel zwart moeten spuiten.
Morgen plaatsen zodat ik zeker ben dat alles mooi droog is.

• Thomasvt
gfk807 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:16:
[...]

Er zit toch een bout in de steun ?
Tevens zit er een bout bij de zilveren backplate, maar die dat in de steun zelf zat lijkt me de beste vd twee, ook wel zwart moeten spuiten.
Morgen plaatsen zodat ik zeker ben dat alles mooi droog is.
Die meegeleverde bout is te kort ;)

Edit: Ik heb zelf nu deze https://www.isero.nl/nl-n...t-rvs-a2-platkop-m10x50mm

[Voor 11% gewijzigd door Thomasvt op 24-06-2021 18:58]

• gfk807
Hoe krijg je die bout vd Usus er in godsnaam in ?

Er is toch geen plaats om te draaien ?

Stuur veranderen vond ik zeer makkelijk maar dit krijg ik niet goed |:(

• Thomasvt
gfk807 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:48:

Gebruik je deze set?
https://cowboy.tools/tools/wera-hex-tool-set

Hiermee kan je schuin draaien, echt ideaal

• mjvdzwet
  • Niet online
gfk807 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:48:

Ik heb een kleinere maat via de onderkant geplaatst en dan de moer bovenop. Die hoef je alleen tegen te houden.

• gfk807
Thomasvt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Gebruik je deze set?
https://cowboy.tools/tools/wera-hex-tool-set

Hiermee kan je schuin draaien, echt ideaal
Ja die had ik al maar die bout die jij hebt vind ik hier niet direct in België.

• gfk807
mjvdzwet schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb een kleinere maat via de onderkant geplaatst en dan de moer bovenop. Die hoef je alleen tegen te houden.
Ook een goed idee als ik echt die juiste imbusbout hier niet vind _/-\o_

• frieskip
De fiets is gisteren bezorgd, en wat een gave machine is het ook.
Binnen een paar seconden op de 30, geen beschadigingen of defecte accu.

Zeer tevreden !

• badbadpresident
Mijn fiets staat al sinds woensdag 16 juni in Vianen.. zonder verder bericht. De status is eergisteren veranderd in: ‘Scheduled delivery - Delivery date is set. New appointment’. Staat verder niks bij. Beetje een frustrerend leveringsproces op deze manier. Woon in Amsterdam dus je zou denken dat het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
De mijne zou gisteren retour worden gehaald door Geodis hun transporteur. Wat een ballen bedrijf, niet bellen en niet komen opdagen (er moet wel de hele dag iemand thuis zijn natuurlijk).
Bij Cowboy zijn ze er ook niet tevreden mee..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020
frieskip schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:03:
De fiets is gisteren bezorgd, en wat een gave machine is het ook.
Binnen een paar seconden op de 30, geen beschadigingen of defecte accu.

Zeer tevreden !
30? Kijk even op reddit, kan naar 35.

• stin00
  • Niet online
badbadpresident schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:03:
Mijn fiets staat al sinds woensdag 16 juni in Vianen.. zonder verder bericht. De status is eergisteren veranderd in: ‘Scheduled delivery - Delivery date is set. New appointment’. Staat verder niks bij. Beetje een frustrerend leveringsproces op deze manier. Woon in Amsterdam dus je zou denken dat het allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn..
Pff daar lijkt logistiek iets helemaal mis te gaan.. vooral frustrerend aangezien andere hier wel hun fiets tijdig binnenkrijgen. Bij de levering van m'n Cowboy 3 werd ik toentertijd goed op de hoogte gehouden, met de C1+ was er vooral radiostilte en moest ik zelf elke keer de bestelling bekijken voor de voortgang.

• stin00
  • Niet online
TR1969 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:14:
De mijne zou gisteren retour worden gehaald door Geodis hun transporteur. Wat een ballen bedrijf, niet bellen en niet komen opdagen (er moet wel de hele dag iemand thuis zijn natuurlijk).
Bij Cowboy zijn ze er ook niet tevreden mee..
Ah mijn 3 werd ook opgehaald door Geodis, dat ging gelukkig helemaal prima. Enige nadeel was dat er geen fatsoenlijke tijdsindicatie was. Helemaal niet komen opdagen is wel bizar trouwens.

• Rogier.V
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
Ik krijg de v1+ fiets a.s. maandag binnen. Ben benieuwd!

Als ik het goed zie op bijv deze foto heeft de cowboy in ieder geval wel een kroonbout op de voorvork om bijv spatborden in te schroeven.

Nu zou ik eigenlijk willen proberen daar deze voordrager op te monteren. Iemand daar ervaring mee (of voordragers in het algemeen op deze fiets). Ik kwam wel al de voordrager op cowboy.tools tegen, maar die is mij te groot en dat is meer een vervanging van het hele stuur.

• Thomasvt
Rogier.V schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:18:
Ik krijg de v1+ fiets a.s. maandag binnen. Ben benieuwd!

Als ik het goed zie op bijv deze foto heeft de cowboy in ieder geval wel een kroonbout op de voorvork om bijv spatborden in te schroeven.

Nu zou ik eigenlijk willen proberen daar deze voordrager op te monteren. Iemand daar ervaring mee (of voordragers in het algemeen op deze fiets). Ik kwam wel al de voordrager op cowboy.tools tegen, maar die is mij te groot en dat is meer een vervanging van het hele stuur.
In ieder geval bij mij (V1+) is het gat alleen van achter (en onder) toegankelijk.

https://photos.app.goo.gl/eUngLk5AssQtZuUC8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apooc
Dank voor de tip om de achterband leeg te laten lopen voor de spatbord, daardoor is het mij gelukt. In eerste instantie durfde ik het niet aan om dit zelf te doen (twee linker handen) toch gedaan en het is me gelukt :D !!!(SKS Edge)

Volgende project is zadel vervangen, maar kan ergon st nergens vinden en een andere stuurpen voor mijn C1+

• Rogier.V
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:44
Thomasvt schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:40:
[...]

In ieder geval bij mij (V1+) is het gat alleen van achter (en onder) toegankelijk.

https://photos.app.goo.gl/eUngLk5AssQtZuUC8
Okee, dank, kijken of ik daar nog wat op kan verzinnen.

Ik lees wat verhalen over de SKS spatborden, dat er metaalmoeheid kan optreden omdat ze net niet de juiste vorm zijn van het wiel, dat je ze een beetje moet buigen/aandraaien. Iemand daar iets van gemerkt? staat er veel spanning op als je het goed de contouren van de wielen wilt laten volgen?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True