Nou, ik ben ook eindelijk aan de Cowboy (3) hoor, na flink wat voorwerk.
Hierbij wat eerste indrukken, voor degene die dit leuk/interessant vindt:
- Een comfortabele zit vinden, is bijna onmogelijk voor mij zonder hulpmiddelen. Als ik m'n zadel op de juiste hoogte zet, vind ik het stuur veel te laag, en als ik het zadel dan lager zet, strek ik m'n benen niet helemaal.
Dus ik ga voor een stuurpen.
- Ik vind de fiets ook klein aanvoelen. Ik ben 183, maar heb het idee dat ie te klein voor me is. Hopelijk wordt dit beter met wat aanpassingen.
- In de eerste rit voelde ik me echt wel een beetje getemd, doordat de motor tegen ging werken als ik flink op de pedalen ging staan. Ik was even erg teleurgesteld, en twijfelde enorm of dit nou dé fiets zou zijn, vooral omdat het totaal niet leek op mijn testrit (met een opgevoerde 3).
Maar de eerste rit na gebruik van een bepaalde app, was ik helemaal om. Wat een geweldige ervaring en fiets! Ben ook blij dat ik niet voor de 4 ben gegaan, nog even los van de wachttijd. Want het is maar de vraag om die ongetemd gaat kunnen worden, volgens mij.
- Voorwiel kwam met een heel klein slagje, dat de fietsenmaker er niet helemaal uit kreeg. Beetje jammer wel. Cowboy gecontact en die vindt dat de fietsenmaker het er wel uit had moeten krijgen (ze boden wel aan om dat te vergoeden). Dus tja. Het is niet heel erg, maar als het erger wordt, wil ik niet dat ze bij Cowboy over een paar maanden zeggen: tja, dit is gebruikelijke slijtage, dat valt niet onder de garantie.
- Ik heb een vouwslot erbij gekocht, maar vrees toch wel voor m'n lak. Ik zie alleen niet zo snel een alternatief icm met de verzekering...
- Telefoonhouder is onderweg. Handvatten (en dus stuurpen) ga ik nog bestellen. Zadel moet ook nog.
Alles bij elkaar opgeteld toch wel aan de prijs, maar ik heb niet het gevoel dat deze fietservaring ergens anders te evenaren is., en daar ging het me vooral om.
Ik voel me in de stad (Amsterdam) als op m'n snowboard op de piste. Zo hard mogelijk gaan en constant iedereen ontwijken, en vooral veel Van Moofs inhalen. Heerlijk!
[
Voor 3% gewijzigd door
adwim op 02-09-2021 14:16
]