Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
jeroen46 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:37:
[...]

Ik heb er een panier fietstas aanhangen met mn 17 inch laptop erin, dus dat gaat prima, ook doe ik er boodschappen mee en een paar pakken melk is geen probleem
hmm ziet er nog wel goed uit, wist niet dat zoiets bestond :)
alleszins mooier dan een bagagedrager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
diggie3 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

@jeroen46

Heb je een referal code? Dan bestel ik em daarmee :)
bedankt, maar maak er iemand anders gelukkig mee, ik heb al 3 referals gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
jeroen46 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:42:
@diggie3 Ik heb de stuurpen en het stuur vervangen om de zithouding comfortabeler te maken. En een verende zadelpen, dat is heerlijk zweven.
Welke stuurpen, stuur en zadelpen heb je gebruikt? Ziet er erg goed uit. Kwam je niet in de knoei met de remkabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
@SX-Superfly
Ik heb die dingen allemaal uitgezocht via de website cowboy.tools

zadelpen : Redshift ShockStop Suspension Seatpost
stuurpen : Redshift Shockstop Stem 100mm 30deg
stuur : Ergotec city bar

oh ja en qua kabels wil het net, ik denk niet dat je nog veel hoger kunt gaan met het stuur zonder de kabels aan te passen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen46 op 04-08-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
xTino81 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:12:
Ik heb de 4 ST preordered, maar denk dat ik hem cancel. Wel eerst een proefrit doen. Maar in het kort, CDN en nog sneller trappen zijn dealbreakers. Ik fiets dagelijks 24km, de levensduur van de belt is me dan echt te kort. En ik zou nu al wat meer verzet wensen. Tel daarbij op dat ik de Cowboy 3 voor 2190 - 100 euro referral - 200 euro restitutie na prijsverlaging = 1890 euro heb gekocht, dan kan ik de overall downgrade van de 4 ST niet aan mezelf verkopen voor het veel hogere bedrag. Ik begrijp ook echt niet waarom ze deze keuzes maken.
Kun je überhaupt cancellen? Ben je dan niet je €100 kwijt?
(al kun je hem natuurlijk altijd na levering nog ruilen binnen 30 dagen.)

[ Voor 4% gewijzigd door adwim op 04-08-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt op de 3 en was totaal blown away, voornamelijk door de trapondersteuning.
Toen twijfelde ik heel erg tussen de 3, die ik snel zou hebben, of toch even wachten en voor de 'betere' 4 te gaan. Ik besloot voor de laatste te gaan door de betere features: meer torque, beter zadel, bredere banden en mooier afgewerkt frame bijv. Als ik alles zo lees, geloof ik wel in de kracht van Cowboy dat ze hun fietsen steeds blijven verbeteren.

Maar nu zie ik de Bright-review, waarbij wordt gezegd dat de trapondersteuning minder is dan bij de 3, hoor ik hier dat er een mindere belt op zit, en ben ik toch weer gaan twijfelen.
Het geld maakt me niet zo heel veel uit (financieel meevallertje); ik wil gewoon de beste fiets. Maar zou balen als de 4 echt minder intuïtief blijkt te trappen.
Zou het kunnen dat het een soort bug van het prototype was, zoals David suggereert? Of is dat onwaarschijnlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door adwim op 04-08-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
wm1234 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:07:
Over de hoge cadans, moet je voor jezelf bepalen. Als je ongetraind bent en lage snelheden rijd, veel in de stad dan kan ik het mij nog wel voorstellen. Maar ....

Wat je je moet beseffen: Alle Cowboys zitten zo aan de 25 km/h, je trekt lekker vlot op zonder al te veel moeite en deze motor is nog sterker (hoger koppel) dus dat zal nog makkelijker gaan dus vervolgens trap je met een enorm hoge cadans. Voor mij zou het niets zijn. Ik fiets nu meestal tussen de 30 en 35 en zou nog wel een wat zwaardere tandwielverhouding willen hebben of anders meer versnellingen.
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar kun je die cadans niet aanpassen naar wat je fijn vindt?
Ik dacht dat gelezen/begrepen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
adwim schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar kun je die cadans niet aanpassen naar wat je fijn vindt?
Ik dacht dat gelezen/begrepen te hebben.
Het zijn single speed fietsen, dus de cadans wordt linear hoger met de snelheid.

Je kan verder niets instellen aan de trapondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
mjvdzwet schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Het zijn single speed fietsen, dus de cadans wordt linear hoger met de snelheid.

Je kan verder niets instellen aan de trapondersteuning.
Thanks, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen, of in de war gebracht met de Van Moof (want daar kun je wel de standaardfrequentie aanpassen, begreep ik).

Ik vond overigens die cadans bij de 3 heel fijn, en heb toen boven de 30 gereden (was opgevoerd) en vond het niet te licht. Veel gekoerst vroeger, dus dat snelle beenritme zit er wel in.
Dus dat zou geen dealbreaker voor de normale 4 moeten zijn, aangezien die daar hetzelfde is (toch?).

[ Voor 11% gewijzigd door adwim op 05-08-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 14:26
Hier weer een paar kleine update's:

- Nieuwe zadelpen onder garantie.
- Eerste 50 km met de telefoonhouder, zit erg strak en solide dus erg blij mee. Enige minpuntje, de houder hangt een stukje over op het scherm waardoor het typen tijdens het rijden is lastiger wordt. Voor mij niet zo'n punt, kan worden opgelost door de telefoon er iets anders in te zetten.
- Stuurpen iets hoger gezet (nog niet getest). Ziet er iets minder mooi uit.
- Ergon GA3 handvatten kwamen vandaag binnen, ook nog niet getest maar voelen solide.
- Hele stuurinrichting verschillende instellingen veranderd voor fine tuning;
- Nog in bestelling, een klemmetje van SKS, die is helaas afgebroken tijdens de montage van het achterspatbord dus tijdelijk nog even zonder. Ik ga dan ook een gaatje boren want met de bijgeleverde adapter kreeg ik hem er niet mooi op.

Nieuw open staand punt, ik denk dat ik ook nog een bagagedrager ga uitzoeken omdat ik alleen spatborden erg kaal vindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heJITs0_E9QYsa5GxvMDidsn9G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a87I1vrTbtVqBpSrWCKaJvie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ac12mPeUmvZC0TtpDiG3IdyOUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYHyNJ48NfPRQAatkg5Lmoa8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caBhcMVfTiQc3_I-ACF6PAmsWaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyUfCtsOEjLZ5BPjtpFsJV2i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Zou je op zo een SKS spatbord een Kokox Muddock kunnen monteren? Of is dat niet sterk/stabiel genoeg om een tas te dragen dan. Op de standaard cowboy spatborden lijkt het geen probleem te zijn (zag ik hierboven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
gvrsnor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:53:
Zou je op zo een SKS spatbord een Kokox Muddock kunnen monteren? Of is dat niet sterk/stabiel genoeg om een tas te dragen dan. Op de standaard cowboy spatborden lijkt het geen probleem te zijn (zag ik hierboven).
Ik vind de SKS spatborden niet heel stabiel... ik zou er niets aan gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben (helaas) een ontevreden VanMoof S3 gebruiker, na vele issues sta ik op het punt om een andere e-bike te kopen. Ik heb de Cowboy 4 op het oog. In hoeverre zijn jullie tevreden met de Cowboy 3? Liepen jullie tegen dezelfde issues aan bij de start/levering van de bike en verderop in het proces?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-06 22:03
Ron_Tweaker schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:37:
Ik ben (helaas) een ontevreden VanMoof S3 gebruiker, na vele issues sta ik op het punt om een andere e-bike te kopen. Ik heb de Cowboy 4 op het oog. In hoeverre zijn jullie tevreden met de Cowboy 3? Liepen jullie tegen dezelfde issues aan bij de start/levering van de bike en verderop in het proces?
Heb een circular C3 sinds een 3 weken, en die loopt als een zonnetje. Het enige wat me niet lukt is de auto-unlock, maar dit ligt waarschijnlijk aan de gsm. Voor mij persoonlijk is het, van bestelling tot nu, een perfecte ervaring. Het is wel een fiets waar je zelf ook wat meer moet trappen, in verhouding met de meeste e-bikes.(heb wel nooit de VanMoof getest)

Edit: zinsbouwfout🙄

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Tiepfoud schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Heb een circular C3 sinds een 3 weken, en die loopt als een zonnetje. Het enige wat me niet lukt is de auto-unlock, maar dit ligt waarschijnlijk aan de gsm. Voor mij persoonlijk is het, van bestelling tot nu, een perfecte ervaring. Het is wel een fiets waar je zelf ook wat meer moet trappen, in verhouding met de meeste e-bikes.(heb wel nooit de VanMoof getest)

Edit: zinsbouwfout🙄
De VanMoof heeft een trapsensor, hier heb ik nooit aan kunnen wennen. Na een Stromer ST2, Specialized Turbo en 2x Urban Arrow heb ik toch liever een krachtsensor :)

Ik ben dus heel benieuwd naar de C4.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 19:05
Afgelopen week een testrit gedaan op de C3. Heerlijke fiets zeg, was ook meteen mijn eerste e-bike ervaring. Eerste rondje zonder ondersteuning gefietst, dat was eigenlijk ook prima te doen. Daarna met ondersteuning en liep super vlot, voelt heel natuurlijk aan. Met mijn normale tempo fietsen zat ik al snel boven de 25 km/u grens en daar voorbij voelt het ook goed aan.

Enige minpunt is de vrij sportieve zithouding, ben ik nu ook gewend op hybride fiets, maar op de Cowboy zat ik nog dieper. Daarom de C4 ST besteld met wat meer comfort. De cadans op de C3 vond ik echt prima, dus zie ook geen problemen met de wat lagere gear ratio op de C4 ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowdown99
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01-2022
diggie3 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

@jeroen46

Heb je een referal code? Dan bestel ik em daarmee :)
Maak mij maar blij!

[ Voor 13% gewijzigd door Lowdown99 op 09-08-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb afgelopen middag een testrit gedaan op de cowboy 3, maar was zeer onder de indruk. Had eerder alleen op een vanmoof3 gefietst, maar dit rijdt veel soepeler (en zoals Moonborne hierboven beschrijft natuurlijker). Ik ben 197 cm lang, maar kon het zadel naar een prima hoogte bijstellen. Je zit dan inderdaad wat meer "sportief", maar daar had ik verder geen last van.
Ook zonder ondersteuning fietste de fiets soepel.

Ik zit nu zeer te overwegen om voor een cowboy 4 te gaan, gezien de "verbeterde" motor en de andere esthetische updates. Nog ff nachtje over slapen en dan binnekort maar beslissing nemen.

Wat voor sloten zet men deze fiets hier mee vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
In aanvulling op de vorige post:

Met the apps we do not speak of, rijd ik meestal vlotjes 27-29km/h.
Aan 25km/h leekt de fiets net te vroeg te stoppen.
Als je iet of wat sportief bent, is 29km/h een vlotte cadans. (Voelt als een 80-90tpm)
Alles boven die snelheid wordt een koffiemolen-gevoel.
Aan de batterij merk je niks, die doet nog steeds iets meer dan 70km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:05
Megupe schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 01:40:
Ik heb afgelopen middag een testrit gedaan op de cowboy 3, maar was zeer onder de indruk. Had eerder alleen op een vanmoof3 gefietst, maar dit rijdt veel soepeler (en zoals Moonborne hierboven beschrijft natuurlijker). Ik ben 197 cm lang, maar kon het zadel naar een prima hoogte bijstellen. Je zit dan inderdaad wat meer "sportief", maar daar had ik verder geen last van.
Ook zonder ondersteuning fietste de fiets soepel.

Ik zit nu zeer te overwegen om voor een cowboy 4 te gaan, gezien de "verbeterde" motor en de andere esthetische updates. Nog ff nachtje over slapen en dan binnekort maar beslissing nemen.

Wat voor sloten zet men deze fiets hier mee vast?
Ik zelf heb een axa vouwslot 1000: https://www.bol.com/nl/nl...r-grijs/9200000057562899/

Veel andere mensen hebben ook een abus BORDO GRANIT: https://www.abus.com/nl/V...n/BORDO-GRANIT-XPlus-6500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56
Gisteren ook een c3 binnengekregen.
Vandaag al gelijk een vuurdoop met 60Km fietsen (ongetraind).
Ben erg tevreden over de trapondersteuning en de looks.
Comfortabel is de fiets wmb niet. Natuurlijk al veel over gelezen hier maar ik zal helaas ook het en ander moeten tweaken.
Vooral het zadel is mij veel te hard dus dat wordt het eerste om aan te pakken.

Net ook een axa kabelslot binnengekregen en de mooi standaard.
Zo maar eens er op sleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
@hantheman Wel even 60 km ongetraind fietsen, dat is wel netjes!

Eergisteren ben ik eens op de MTB baan hier in de buurt gaan rijden met de Cowboy. Klinkt als een dom plan maar op zich hield die zich wel staande. Het is niet comfortabel maar je komt er overheen. Je mist een beetje koppel bij hoge heuvels als je niet voldoende snelheid hebt (de grondspeling werkt daarin niet altijd even mee). Was wel een leuke afwisseling, gravelpaden zou je er 100% zeker mee kunnen doen.

[ Voor 75% gewijzigd door wm1234 op 11-08-2021 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 16:40
Vandaag ook hier een C3 geleverd, ben voor de mineraal kleur gegaan.
In het echt nog mooier dan verwacht! O+

Zal binnenkort foto plaatsen, nu lastig zonder standaard :9

Komende tijd eerst wat ritjes maken, dan kijk ik of ik ook de handvatten, stuurverhoging of verende zadelpen aanschaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-06 21:28
SirSkipalot schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:37:
Vandaag ook hier een C3 geleverd, ben voor de mineraal kleur gegaan.
In het echt nog mooier dan verwacht! O+

Zal binnenkort foto plaatsen, nu lastig zonder standaard :9

Komende tijd eerst wat ritjes maken, dan kijk ik of ik ook de handvatten, stuurverhoging of verende zadelpen aanschaf!
Yes please. Ik wil ook voor “wit” gaan. :9

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
wm1234 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:02:
@hantheman Wel even 60 km ongetraind fietsen, dat is wel netjes!

Eergisteren ben ik eens op de MTB baan hier in de buurt gaan rijden met de Cowboy. Klinkt als een dom plan maar op zich hield die zich wel staande. Het is niet comfortabel maar je komt er overheen. Je mist een beetje koppel bij hoge heuvels als je niet voldoende snelheid hebt (de grondspeling werkt daarin niet altijd even mee). Was wel een leuke afwisseling, gravelpaden zou je er 100% zeker mee kunnen doen.
Thnx! Wel met de nodige pauzes natuurlijk.

MTB baan zie ik mij nog niet doen haha fiets is nog redelijk zwaar maar wel leuk om te horen dat het kan!

Ondertussen de ursus mooi standaard gemonteerd ben echt blij met de functionaliteit maar de backplate is echt lelijk! Iemand dat ding al gespoten?

[ Voor 9% gewijzigd door hantheman op 11-08-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
hantheman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:21:
[...]
Ondertussen de ursus mooi standaard gemonteerd ben echt blij met de functionaliteit maar de backplate is echt lelijk! Iemand dat ding al gespoten?
Heb je de "gewone" backplate? Of de uitgebreidere/grote variant?

Zelf in verleden goede ervaring met spuitbus zwarte verf voor een houtkachel. Hitte vast maar daardoor ook erg slijtvast zo is de ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
Hier vanavond weer even wezen knutselen. Het achterspatbord van SKS zat mij toch niet helemaal lekker, zowel optisch als de pasvorm vond ik niet mooi.

Ik heb er nu 20 centimeter van afgezaagd aan de onderkant en het begint ergens op te lijken. Ik heb twee nieuwe gaten geboord zodat er geen adapter meer nodig is. Nu nog de houders van de achterkant inkorten zodat het spatbord dichter tegen het wiel komt, daar ga ik morgen / overmorgen mee aan de slag. Misschien ga ik dat ook nog doen aan de voorkant.

Wat mij betreft stukken beter, alvast een voorproefje:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72L3RB8R9iud7W15kTrpyXGKfpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5zmeKuoJfdqBVsM2fb5uV0E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgkfLRNmiTPNgEnMDDsYUe3hILY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fN3zhgNhbYAxFQEZC8rJmmzM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
SirSkipalot schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Heb je de "gewone" backplate? Of de uitgebreidere/grote variant?

Zelf in verleden goede ervaring met spuitbus zwarte verf voor een houtkachel. Hitte vast maar daardoor ook erg slijtvast zo is de ervaring!
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFWRC-ImqEIYnu_3j6fMgo6qDkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YO55kxRYJX1q27vKUY6oxFdZ.jpg?f=fotoalbum_large

is er ook een kleinere? Dat zal wel wat subtieler zijn
Het was ook een aardig gepruts om die bout goed strak te draaien zonder de lak te beschadigen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
hantheman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

Ik heb deze:
[Afbeelding]

is er ook een kleinere? Dat zal wel wat subtieler zijn
Het was ook een aardig gepruts om die bout goed strak te draaien zonder de lak te beschadigen,.
Dit is de kleine, hieronder de grote variant.
Komt mij lomp over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYLbboK1159drshBdKW00FdkxkM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BDlS9zAxWedXDlUz2GOcBfOt.webp?f=user_large

Is de KoKox kickstand adapter. Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
hantheman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:32:

Vooral het zadel is mij veel te hard dus dat wordt het eerste om aan te pakken.
Over dat zadel: ik vond het ook vreselijk, maar na de eerste maand / 600km heb ik er geen last meer van en zit het prima.

Ik heb wel wat issues met de C3 waarvan ik niet goed weet in hoeverre het erg is. Als ik rem hoor ik vaak een harde 'tik'. Cowboy support dacht dat het de balhoofdlager was en die is vervangen, maar dat heeft het niet opgelost. Ook is de ondersteuning een paar keer kort weggevallen tijdens het rijden. Het is echt een seconde en dan pakt hij het weer op. Vandaag had ik ook de indruk dat de mate van ondersteuning minder werd naarmate de batterij leger raakte. Zeker bij nog één bolletje over voelde ik dat. Ik kan deze zaken niet zo goed duiden en moet zeggen dat ik het chatten en filmpjes sturen ook wel wat zat ben. Best lastig om het geluid van je rem op te nemen met je telefoon terwijl je fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
xTino81 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:03:
[...]
Cowboy support dacht dat het de balhoofdlager was en die is vervangen, maar dat heeft het niet opgelost. Ook is de ondersteuning een paar keer kort weggevallen tijdens het rijden. Het is echt een seconde en dan pakt hij het weer op. Vandaag had ik ook de indruk dat de mate van ondersteuning minder werd naarmate de batterij leger raakte. Zeker bij nog één bolletje over voelde ik dat. Ik kan deze zaken niet zo goed duiden en moet zeggen dat ik het chatten en filmpjes sturen ook wel wat zat ben. Best lastig om het geluid van je rem op te nemen met je telefoon terwijl je fietst.
Groot nadeel van een online fietsenboer is inderdaad de support op afstand. Altijd gedoe met foto's, filmpjes en hele verhalen zo begrijpelijk mogen te tikken.

Veel ebikes, of accu's in het algemeen eigenlijk, hebben wat moeite met een lagere spanning. Zo rond de 10% tot 15% kan ondersteuning echt voelbaar minder worden. Bij de Cowboy 1 hadden sommige mensen onder de 80% al last van mindere ondersteuning, daarvan was de oorzaak ook onduidelijk.

Het heel kort wegvallen van ondersteuning kan veel oorzaken hebben, mogelijk dat de accu kort z'n connectie verliest door bijv. hobbels? Zou je eens de onderkant van de batterij kunnen bekijken of je slijtage sporen ziet in het plastic?

• xTino81
Ik had gelezen over slijtage als mogelijke oorzaak, maar daar is gelukkig geen sprake van. Wel goed punt van die hobbels. Sinds ik op de Cowboy fiets merk ik hoe hobbelig de paden naar mijn werk zijn. Ik ga het in de gaten houden, thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirSkipalot
Zoals beloofd een foto van mijn nieuwe C3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEndTkbIu7-P2HivS-L6ru7NI6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cc1b0M5uR9t78vauwFgEZPBD.jpg?f=fotoalbum_large

Vooralsnog de reflectoren er wel opgezet, maar ben er nog niet tevreden over.
Ze kunnen niet mooi recht tegenover elkaar zoals je ziet.
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Had een kleine beschadiging boven de lamp, foto van gemaakt en binnen een dag voorstel terug. (60 euro retour of jaar gratis diefstaldekking)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tz-XiBSHpxAnz12r6u9D9nIVWm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuHplL0hgsjhELvQFvOvwYf0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
Die kleur staat hem ook echt goed!

Ik heb vandaag besloten dat ik de fiets terug ga doen en eigenlijk maar om 1 reden en dat is de zithouding.
Elke keer valt het me weer tegen om in die houding te gaan fietsen, ook heb ik eigenlijk geen zin om allemaal modificaties te gaan doen om dat op te lossen.

Mocht iemand behoefte hebben aan een ursus mooi standaard en backplate pm me even mag hem voor een heel zacht tweakersprijsje hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xTino81
Ik heb de reflectoren er ook pas opgezet. Niet heel mooi. Ik kan de achterreflector niet eens gebruiken omdat het zadel te laag staat. De batterij kan er dan niet meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naX30ktdJoOrBqZGGBoiNBN-Ki0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJx8XhuyHfpgTfNGkeUaEDnE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmlWLoItM8_0CUOju9yAV-Ko49U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd1QnHpUakzXmVFenSi2cLZt.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door xTino81 op 13-08-2021 08:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wm1234
Project SKS AL Edge achterspatbord aanpassen is ook gelukt. Echt minimale speling nu tussen het spatbord en de wielen, daarvoor zat het eigenlijk niet goed en ziet het er niet echt mooi uit. Uiteindelijk een flinke klus met nadenken, meten, boren, aanpassen en ontbrekende boutjes (1x de U-stay afgebroken) halen. Niet echt een aanrader maar het resultaat, al zeg ik het zelf, is goed gelukt:

- Inkorten spatbord: 20 cm eraf, om het nog mooier te maken zou je er nog eens 10 cm van af kunnen halen maar dan spray je iedereen die achter je rijd.
- Inkorten u-stay poten met 2 cm;
- Twee nieuwe gaten geboord in het midden en beneden;
- In het midden: 2 Spacers (normaal is het er 1 of de adapter) er tussen met een langere M5x20mm bout in het midden.

Je zou bijna zeggen, waarom hebben ze voor de 1 niet zo'n zelfde set als de V2/V3/V4, wat een gezeur.

Ik ben qua modificaties nu wel klaar voor nu, alleen nog een paar boutjes zwart spuiten. Zie hieronder het resultaat, nog een beetje vies helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfeKNSkI-UVQJF2qHWxGe5_hmbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxwx5VwcyZNIwiOJqoFV9fYP.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden, dit was de totale investering plus de optie lijst. Voor een maatwerk (met wat eigen geklus) naar wens e-bike, vind ik het echt spotgoedkoop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQa2nrVSBmpDO3uRDsIAxUyrIig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qOLsqEO1TvUmMxddvxHXpbHu.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door wm1234 op 13-08-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
Vrijdag viel de ondersteuning van mijn C3 helemaal weg. Na de fiets uit en aan te hebben gedaan, pakte hij het weer op. Cowboy geeft aan dat de fiets inderdaad een foutmelding heeft gegeven. Ik heb nu firmware updates gekregen en moest foto's van de pinnetjes van de accu opsturen. Daar lijkt op het eerste gezicht niets mis mee.

[Edit] update: ze vermoeden een probleem met de batterij en/of connectoren. Ik krijg een nieuwe batterij opgestuurd en dan mag ik weer met de monteur afspreken.

[ Voor 20% gewijzigd door xTino81 op 16-08-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 21:13
Vanochtend viel ie hier ook steeds uit. Even fietsen en gelijk weer uit. Gebeurde meerdere malen, batterij gecheckt, maar die zat er goed ingedrukt. Na contacten support vragen ze me wederom de PCB te resetten. Heb ik in de korte tijd dat ik hem heb al 4x gedaan (andere issue is niet meer doorgeven batterijstatus en niet meer kunnen besturen van de verlichting). Lijkt me dus geen duurzame oplossing. Maar eens afwachten wat ze daarop zeggen.

Edit: fiets gaat nu helemaal niet meer aan, ook niet na resetten. Cowboy app geeft een fout en een melding dat dat de batterij er niet in zou zitten. Untamed app geeft een motorcontroller error. Cowboy gaat een technicus langssturen. Wat een kwaliteitsfiets.

[ Voor 22% gewijzigd door boozzz op 17-08-2021 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
Hallo allemaal,

Ik heb sinds half juni een cowboy V1+ en heb dezelfde issues zoals zovelen hier.
Na 20 km fietsen haalt hij nog max 27km/u en na 30km nog 25km/u.
Diagnose: torque sensor defect en achterwiel vervangen.
Nu helemaal geen ondersteuning meer, geen connectie en geen werkende verlichting.
Diagnose : interne communicatie module moet vervangen worden.
Hopelijk wordt dit vervangen zonder al te veel schade aan het frame want ik heb het stilletjes gehad met deze fiets
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben laat het nakijken zou ik zeggen, de fiets hoort na halve batterijcapaciteit nog steeds 30km/u te halen.
To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Hier ook v1+ met problemen. Eerst kapotte batterij. Toen viel ondersteuning ook telkens uit. Controller en batterij contakt opgestuurd. Komt monteur langs blijkt controller die opgestuurd is ook kapot. Zit nu te wachten op nieuwe controller maar die zijn niet op voorraad🤬. Heb fiets in juni ontvangen en alleen ellende. Misschien met z’n allen een nieuwe v3 vragen ipv brakke v1+😜😷

• boozzz
robin_32 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:34:
Hier ook v1+ met problemen. Eerst kapotte batterij. Toen viel ondersteuning ook telkens uit. Controller en batterij contakt opgestuurd. Komt monteur langs blijkt controller die opgestuurd is ook kapot. Zit nu te wachten op nieuwe controller maar die zijn niet op voorraad🤬. Heb fiets in juni ontvangen en alleen ellende. Misschien met z’n allen een nieuwe v3 vragen ipv brakke v1+😜😷
Inderdaad ja, vrij bizar dat ze al die overjarige V1s nog zo hebben verkocht met half gare electronica. Als het maar kapot blijft gaan of ze fixen het steeds niet goed, heb je in ieder geval recht op een nieuwe fiets (en als de V1 op is, is dat de V3) of je geld terug. En daarvoor eigenlijk ook op een leenfiets als je steeds moet wachten.

Anyways, bij mij komt morgen de monteur langs, maar ze hebben helemaal niets van parts aan me opgestuurd. Hopelijk heeft de monteur dan wat bij zich :?

• Megupe
  • Nu online
Ik kreeg vanmiddag een mail van Cowboy binnen dat mijn Cowboy 4 niet voor december geleverd zal worden door problemen in de toeleveringsketen...

• SirSkipalot
Megupe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:32:
Ik kreeg vanmiddag een mail van Cowboy binnen dat mijn Cowboy 4 niet voor december geleverd zal worden door problemen in de toeleveringsketen...
Balen zeg!
Wat was de initiële levertermijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aircowboy
boozzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Inderdaad ja, vrij bizar dat ze al die overjarige V1s nog zo hebben verkocht met half gare electronica. Als het maar kapot blijft gaan of ze fixen het steeds niet goed, heb je in ieder geval recht op een nieuwe fiets (en als de V1 op is, is dat de V3) of je geld terug. En daarvoor eigenlijk ook op een leenfiets als je steeds moet wachten.

Anyways, bij mij komt morgen de monteur langs, maar ze hebben helemaal niets van parts aan me opgestuurd. Hopelijk heeft de monteur dan wat bij zich :?

Mij hebben ze voorgesteld om een fiets te huren of het openbaar vervoer te gebruiken ter waarde van 30 €.
Op zich een mooi gebaar maar aangezien ik al 2 weken wacht op onderdelen denk ik niet dat het snel opgelost gaat geraken.
Mss nog een kleine tip,bij de laatste batch zijn er veel fietsen met een braam in de kader die voor diepe krassen zorgt op de zadelpen.
Die wordt ook vervangen onder garantie...
Laat gerust nog weten hoe het bij jou afgelopen is ben wel eens benieuwd of de monteur onderdelen bij zich heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
@boozzz Bij mij kwam de monteur met een klein tasje gereedschap en alle onderdelen apart via de post. Ik hoop voor je dat het anders is maar ik vrees het ergste.

@aircowboy Ik heb ook een nieuwe zadelpen ontvangen (zie foto's op deze pagina), vanwege bramen op het frame.

Inmiddels bij mijn fiets ook weer wat meer onderdelen zwart gespoten (aantal boutjes & bij de Ritchey stem het grijze gedeelte) & voorspatbord nog wat beter gesteld.

Ik ga er niets meer aan doen, behalve op fietsen. Hopen dat die heel blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwim
SirSkipalot schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Balen zeg!
Wat was de initiële levertermijn?
Ooit september, bij mij was het al oktober.
Valt me erg tegen dit. Ik twijfelde al of ik toch de 3 zou nemen en dat wordt nu alleen maar groter. Pff, echt geen zin om tot december te wachten en het is nog maar de vraag of het dat wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
adwim schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Ooit september, bij mij was het al oktober.
Valt me erg tegen dit. Ik twijfelde al of ik toch de 3 zou nemen en dat wordt nu alleen maar groter. Pff, echt geen zin om tot december te wachten en het is nog maar de vraag of het dat wordt...
Anders gewoon een circular Cowboy 3 halen voor 1790. Mooie prijs en binnen 7 dagen geleverd als het goed is :) Het prijsverschil met de 4 is dan bijzonder groot en lastig te rechtvaardigen.

https://cowboy.com/collections/circular

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 19-08-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
stin00 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Anders gewoon een circular Cowboy 3 halen voor 1790. Mooie prijs en binnen 7 dagen geleverd als het goed is :) Het prijsverschil met de 4 is dan bijzonder groot en lastig te rechtvaardigen.

https://cowboy.com/collections/circular
Thanks. Met referral is de nieuwe 3 ook nog maar maar 1890. Idd heel groot verschil met de 4, ook al krijg je daar wel gratis diefstal en nu dus €100 compensatiekorting.
Lastige keuze man, ik wil vooral gewoon niet zo lang meer wachten. Maar ik was er net uit dat die 4 toch wel echt beter en fijner is, vooral het frame qua afwerking en cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
aircowboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Mij hebben ze voorgesteld om een fiets te huren of het openbaar vervoer te gebruiken ter waarde van 30 €.
Op zich een mooi gebaar maar aangezien ik al 2 weken wacht op onderdelen denk ik niet dat het snel opgelost gaat geraken.
Mss nog een kleine tip,bij de laatste batch zijn er veel fietsen met een braam in de kader die voor diepe krassen zorgt op de zadelpen.
Die wordt ook vervangen onder garantie...
Laat gerust nog weten hoe het bij jou afgelopen is ben wel eens benieuwd of de monteur onderdelen bij zich heeft
wm1234 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:33:
@boozzz Bij mij kwam de monteur met een klein tasje gereedschap en alle onderdelen apart via de post. Ik hoop voor je dat het anders is maar ik vrees het ergste.
Zojuist is ie langs geweest. Alleen om diagnose te stellen helaas, inderdaad geen onderdelen. In ieder geval iets mis met de batterij, want met een reservebatterij wou hij wel aan, hoewel hij volgens hem wel erg traag reageerde. Hij dacht daarom ook dat de connector van de batterij in het frame vervangen moest, en misschien ook de lader. Dat ging hij weer aan Cowboy schrijven. Ik denk zelf toch ook iets met het PCB zelf, maar goed, we gaan zien.

In de tussentijd dus zonder werkende fiets, en dat zal wel even zo blijven. Heb Cowboy gevraagd of ik voorlopig niet een gebruikte batterij kan lenen uit de workshop van de monteur (hij zit hier vlakbij, dat is mogelijk wel weer gunstig, maar kon me niet zomaar zijn reservebatterij geven) of een andere fiets, totdat deze het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Update: Nadat mijn fiets ook geen ondersteuning meer had.

Heb ik een set onderdelen ontvangen. Waaronder een nieuw controller en batterij connector.
Vervolgens is er door Cowboy een ticket aangemaakt bij een monteur/servicepunt ergens in Nederland.

Servicepartner had voorgesteld i.v.m. de afstand om de fiets op te laten halen met een koeriersdienst, deze te repareren en dan retour te zenden. (Dit zou een koerierdienst zijn waar ze vaker mee werken en goede ervaringen mee hadden) Hierop vertrouwende zelf de fiets goed verpakt in schuim en meegegeven aan de koerier.

Een dag later helaas het bericht van de monteur dat de meegegeven onderdelen vervangen zijn maar deze niet het probleem zijn en er toch een nieuwe accu in moet.

Hier uiteraard het volledige begrip voor! kan gebeuren natuurlijk en met de nieuwe accu en onderdelen doet de fiets het duidelijk beter dan hiervoor.
Verlichting lijkt feller te branden? en de ondersteuning is vele malen beter.

Al met al zeer tevreden over de snelheid van verzenden spare parts (2 dagen later al in huis) en de geleverde service

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
@boozzz Ik blijf het bijzonder vinden dat ze zelf met diagnose tooling, eigenlijk nooit echt de goede diagnose stellen.

Ik hoop voor je dat het wordt opgelost maar bij mij was het een nieuwe fiets.

@frieskip Altijd balen als je een nieuwe fiets krijgt en hij is gelijk beschadigd!

Ik moet zeggen, ik had veel problemen in het begin en stond op het punt om de fiets terug te sturen maar iemand op het forum zei, houd nog even vol en dat was een goede tip.

Gisterenavond waaide het behoorlijk hard aan de kust maar er waren behoorlijk veel wielrenners, het blijft leuk om wielrenners in te halen of in het wiel te hangen. Met wind mee en helaas een iets te hoge cadans de hele tijd tussen de 35 en 40 km per uur (één wielrenner moest ik helaas lossen, die ging nog harder dan 40). Na een goede maand al 500 km gereden. Erg veel plezier heb ik eraan, naast mijn racefiets. Ik heb echt het gevoel dat je op iets innovatiefs rijd en je krijgt veel vragen van mensen, erg leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xTino81
Vandaag kwam de monteur ook bij mij langs. Hij vertelde dat Cowboy een nieuwe partner heeft die het frame maakt en dat kleine verschillen in de toegestane afwijkingen van onderdelen er bij deze batch toe konden leiden dat het verschil in totaal te groot werd, waardoor de ondersteuning kan wegvallen. Het was snel gefixt met een nieuwe batterij en een tussenstukje. Hopelijk is het een permanente oplossing. Al met al snel opgelost door Cowboy.

Ook ik kreeg overigens bericht dat de levering van de C4 ST is uitgesteld. In het bericht werd C3 en C4 door elkaar gebruikt. Verwachte levertijd is oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwim
Ik ben toch maar voor de 3 gegaan. Met al die berichten wereldwijd over problemen met onderdelen/grondstoffen wilde ik het risico niet nemen dat ik nog een halfjaar moet wachten op de 4. Nu komt ie volgende week al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Iemand trouwens ervaring met een SXP vouwslot?
Ik kende het (Aziatisch) merk zelf niet, maar het schijnt erg bekend te zijn bij motorbezitters, en geliefd door z'n goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ik zie een vouwslot van 100cm van hen, voor een derde van de prijs van een AXA Bordo Granite, en ook nog eens 500 gram lichter.
What's the catch?

[ Voor 8% gewijzigd door adwim op 22-08-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
wm1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:57:
Project SKS AL Edge achterspatbord aanpassen is ook gelukt. Echt minimale speling nu tussen het spatbord en de wielen, daarvoor zat het eigenlijk niet goed en ziet het er niet echt mooi uit. Uiteindelijk een flinke klus met nadenken, meten, boren, aanpassen en ontbrekende boutjes (1x de U-stay afgebroken) halen. Niet echt een aanrader maar het resultaat, al zeg ik het zelf, is goed gelukt:

- Inkorten spatbord: 20 cm eraf, om het nog mooier te maken zou je er nog eens 10 cm van af kunnen halen maar dan spray je iedereen die achter je rijd.
- Inkorten u-stay poten met 2 cm;
- Twee nieuwe gaten geboord in het midden en beneden;
- In het midden: 2 Spacers (normaal is het er 1 of de adapter) er tussen met een langere M5x20mm bout in het midden.

Je zou bijna zeggen, waarom hebben ze voor de 1 niet zo'n zelfde set als de V2/V3/V4, wat een gezeur.

Ik ben qua modificaties nu wel klaar voor nu, alleen nog een paar boutjes zwart spuiten. Zie hieronder het resultaat, nog een beetje vies helaas:

[Afbeelding]

Voor de geïnteresseerden, dit was de totale investering plus de optie lijst. Voor een maatwerk (met wat eigen geklus) naar wens e-bike, vind ik het echt spotgoedkoop:

[Afbeelding]
Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de telefoon houder. Het ziet er strak uit, mooier en effectiever dan quad lock, dus als het ook nog degelijk is, ga ik er ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
@adwim Ja, helemaal top. Wat je al zegt, ziet er super strak uit en niet verplicht Quadlock hoesjes. Inmiddels veel km's verder (ook off-road) blijft altijd perfect zitten. Ik twijfel er nooit over of die goed blijft zitten en hij trilt ook niet. Je krijgt diverse beschermelementen en opvuldikte's mee geleverd bij het pakket dus je kan hem altijd naar eigen wens installeren met een meegeleverde imbus op elke stuurpen.

Ik heb met 3 telefoons van verschillende formaten (Iphone plus model, Samsung S21 en een kleinere Huawei). Alles blijft goed zitten.

Enige punt van aandacht, het houdertje hangt minimaal over op het scherm. Afhankelijk van je activiteit tijdens het fietsen (bijvoorbeeld app'en, wat al niet verstandig is), wordt typen aan de zijkanten wat lastiger bij kleine schermen. Bij een groter scherm komt het toetsenbord goed uit. Voor je zicht op het scherm maakt het niet veel uit en in de praktijk ga ik toch geen hele verhalen typen tijdens het fietsen i.v.m. de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
wm1234 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:07:
@adwim Ja, helemaal top. Wat je al zegt, ziet er super strak uit en niet verplicht Quadlock hoesjes. Inmiddels veel km's verder (ook off-road) blijft altijd perfect zitten. Ik twijfel er nooit over of die goed blijft zitten en hij trilt ook niet. Je krijgt diverse beschermelementen en opvuldikte's mee geleverd bij het pakket dus je kan hem altijd naar eigen wens installeren met een meegeleverde imbus op elke stuurpen.

Ik heb met 3 telefoons van verschillende formaten (Iphone plus model, Samsung S21 en een kleinere Huawei). Alles blijft goed zitten.

Enige punt van aandacht, het houdertje hangt minimaal over op het scherm. Afhankelijk van je activiteit tijdens het fietsen (bijvoorbeeld app'en, wat al niet verstandig is), wordt typen aan de zijkanten wat lastiger bij kleine schermen. Bij een groter scherm komt het toetsenbord goed uit. Voor je zicht op het scherm maakt het niet veel uit en in de praktijk ga ik toch geen hele verhalen typen tijdens het fietsen i.v.m. de veiligheid.
Niet meer beschikbaar :'(
Had jij dat nou ook? Of alleen gezeik met levering?

Edit: volgens mij toch nog gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005001579623570.html
Wat een hel, dat Ali Express _O-

[ Voor 47% gewijzigd door adwim op 23-08-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Het is zover, 850km na aanschaf kom ik niet meer op de snelheid die mogelijk moet zijn en krijg ik tijdens een fietsen een klikkend geluid. soms gaat dat zelfs gepaard met een scheurend geluid. Contact opgenomen met cowboy maar die zeggen dat ze een error in mijn logs zien en willen graag dat ik een backoffice app download die ik in de playstore niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Limbeckx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:53:
Het is zover, 850km na aanschaf kom ik niet meer op de snelheid die mogelijk moet zijn en krijg ik tijdens een fietsen een klikkend geluid. soms gaat dat zelfs gepaard met een scheurend geluid. Contact opgenomen met cowboy maar die zeggen dat ze een error in mijn logs zien en willen graag dat ik een backoffice app download die ik in de playstore niet kan vinden...
Alleen in 🍏 apple store. Niet in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
Limbeckx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:53:
Is het om de controller te resetten? Dit kan je ook doen met de android app die je hier niet mag vermelden , makkelijk te vinden op r/cowboybikes (of pb me evt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Tiepfoud schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Is het om de controller te resetten? Dit kan je ook doen met de android app die je hier niet mag vermelden , makkelijk te vinden op r/cowboybikes (of pb me evt)
Ze wilden heel graag een uitgebreide log hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
Limbeckx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Ze wilden heel graag een uitgebreide log hebben.
Ai, dan heb je idd een iphone (evt van een kennis?) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Tiepfoud schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Ai, dan heb je idd een iphone (evt van een kennis?) nodig.
Mijn vrouw heeft een iphone. Maar ik begin er liever niet aan. Dan moet ik de app installeren bij haar. Vervolgens zou ik haar telefoon moeten meenemen voor een representatieve rit met de kans dat er dan iets niet goed is en ik het nog een keer mag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-06 14:12
Limbeckx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Mijn vrouw heeft een iphone. Maar ik begin er liever niet aan. Dan moet ik de app installeren bij haar. Vervolgens zou ik haar telefoon moeten meenemen voor een representatieve rit met de kans dat er dan iets niet goed is en ik het nog een keer mag gaan doen.
Is die Iphone van haar werk? Dan kan je dat meestal niet doen… of krijg je haar telefoon niet mee om een andere reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
boozzz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:31:
Zojuist is ie langs geweest. Alleen om diagnose te stellen helaas, inderdaad geen onderdelen. In ieder geval iets mis met de batterij, want met een reservebatterij wou hij wel aan, hoewel hij volgens hem wel erg traag reageerde. Hij dacht daarom ook dat de connector van de batterij in het frame vervangen moest, en misschien ook de lader. Dat ging hij weer aan Cowboy schrijven. Ik denk zelf toch ook iets met het PCB zelf, maar goed, we gaan zien.
Uiteindelijke diagnose die hij door heeft gegeven aan Cowboy was nieuwe batterij en nieuwe lader proberen. Opeens toch niet meer de connector in het frame. Nieuwe batterij is inmiddels binnen, dat is iig snel! De lader hadden ze er alleen niet bij gestopt. Oude lader moet je nogal hard aandrukken in de batterij voordat hij gaat laden, de Cowboydiagnosticeur dacht dat dat ook niet goed was voor de batterij. Misschien wat om dat stopje van de stekker op de lader wat bij te schuren, dat ie er net wat dieper in kan?

Anyways, natuurlijk wel even opgeladen met de oude lader, en de fiets doet het weer met de nieuwe batterij, dus dat is fijn. Kijken hoe lang het goed gaat, en of het vele moeten resetten weer terugkomt. Dan lijkt me er toch definitief ook iets niet goed met de PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
zebsite schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Is die Iphone van haar werk? Dan kan je dat meestal niet doen… of krijg je haar telefoon niet mee om een andere reden ;)
Nee is eerder een kwestie van niet willen meenemen als dat echt niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
aircowboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:18:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds half juni een cowboy V1+ en heb dezelfde issues zoals zovelen hier.
Na 20 km fietsen haalt hij nog max 27km/u en na 30km nog 25km/u.
Diagnose: torque sensor defect en achterwiel vervangen.
Nu helemaal geen ondersteuning meer, geen connectie en geen werkende verlichting.
Diagnose : interne communicatie module moet vervangen worden.
Hopelijk wordt dit vervangen zonder al te veel schade aan het frame want ik heb het stilletjes gehad met deze fiets
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben laat het nakijken zou ik zeggen, de fiets hoort na halve batterijcapaciteit nog steeds 30km/u te halen.
To be continued...
Vandaag bericht gekregen dat er geen levertermijn bekend is voor de controller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seaf2PRNBGniqSrAjp7IXRUek48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tynfCCuGgUDyJOHmDRhM079.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Krijg ik de vraag om die backoffice app te gebruiken terwijl de backoffice app aangeeft dat ik niet de juiste credentials heb om in te loggen. Weer een dag verder zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
adwim schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

Niet meer beschikbaar :'(
Had jij dat nou ook? Of alleen gezeik met levering?

Edit: volgens mij toch nog gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005001579623570.html
Wat een hel, dat Ali Express _O-
Ik heb hem al binnen. Heb er uiteindelijk twee besteld (1 binnen gekregen).

Wat je al zei, er zijn tientallen vergelijkbare aanbieders, als je zoekt op fietshouder smartphone.

• Limbeckx
Ik krijg een nieuwe batterij van cowboy. Ben heel benieuwd of dat het probleem oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Mensen die esi siliconen handvatten hebben: voor welk type zijn jullie gegaan? Dun, gemiddeld of dik?

Ik zou zeggen dat dik het fijnst is, maar als ze heel lomp zijn, is dat zonde.

En de zwarte blijken in het echt grijs te zijn. Is dat storend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
adwim schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:23:
Mensen die esi siliconen handvatten hebben: voor welk type zijn jullie gegaan? Dun, gemiddeld of dik?

Ik zou zeggen dat dik het fijnst is, maar als ze heel lomp zijn, is dat zonde.

En de zwarte blijken in het echt grijs te zijn. Is dat storend?
Met een beetje grote handen zou ik voor een stadsfiets als de Cowboy ook de extra chunky nemen. Zelf altijd de gewone chunky gebruikt, die zijn in ieder geval niet lomp. 2 mm extra diameter zal niet heel veel lomper ogen lijkt me, maar tis maar net hoe fijngevoelig je bent natuurlijk ;)

Het zwart is inderdaad iets grijzer dan echt zwart, maar misstaat niet op een zwart stuur en als je een zwarte Cowboy hebt, komt het daarmee ook heel aardig overeen (ook een beetje grijs, althans de v1+ hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin_32
Gisteren nieuwe fiets v1+ gekregen. Oude was kapot en geen nieuwe controllers op voorraad. Heeft 8 weken geduurd maar kan weer fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
robin_32 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:12:
Gisteren nieuwe fiets v1+ gekregen. Oude was kapot en geen nieuwe controllers op voorraad. Heeft 8 weken geduurd maar kan weer fietsen.
Ik krijg voorlopig enkel bericht dat ik moet wachten op de controller.
Heb je om een nieuwe fiets gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
aircowboy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Ik krijg voorlopig enkel bericht dat ik moet wachten op de controller.
Heb je om een nieuwe fiets gevraagd?
Ja, had eerst kapotte batterij, toen dit. Kreeg eerst biertje en pet opgestuurd. Daarna bericht dat controllers niet op voorraad waren. Toen nieuwe fiets gevraagd en gekregen. Ziet er echt als nieuw uit. Dus toch nog ergens nieuwe v1+ op voorraad.?
Robin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frieskip
Mijn problemen zijn inmiddels ook opgelost.

1 Nieuwe batterij connector en controler geen succes.
2 Nieuwe accu gekregen.
3 Fiets is weer in orde.

Al met al een doorloop tijd van 3 weken.

Wel transport schade op het frame door de koerrier van de servicepartner.. maar prima opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 184x184
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 16:29
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en een pre-order voor de Cowboy 4 geplaatst. Lang getwijfeld tussen deze en de Vanmoof S3. Ben benieuwd of ik de goede keus maak, we gaan het zien… Eerst maar eens (maanden) geduld hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
184x184 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:13:
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en een pre-order voor de Cowboy 4 geplaatst. Lang getwijfeld tussen deze en de Vanmoof S3. Ben benieuwd of ik de goede keus maak, we gaan het zien… Eerst maar eens (maanden) geduld hebben…
december op zijn vroegst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
robin_32 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Ja, had eerst kapotte batterij, toen dit. Kreeg eerst biertje en pet opgestuurd. Daarna bericht dat controllers niet op voorraad waren. Toen nieuwe fiets gevraagd en gekregen. Ziet er echt als nieuw uit. Dus toch nog ergens nieuwe v1+ op voorraad.?
Robin
Bij mij is het achterwiel vervangen zonder resultaat,alleen melding dat ik moet wachten op stukken waar ze geen levertermijn voor kunnen geven.
Biertje en een pet hebben ze me niet gegeven, en een nieuwe fiets al zeker niet
Ik sta op het punt van de fiets gewoon terug te doen,we zijn ondertussen 3 maand verder,wat een gedoe...
Met wie heb jij contact gehad van cowboy?
Mijn contact persoon is gus, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
aircowboy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:05:
[...]

Bij mij is het achterwiel vervangen zonder resultaat,alleen melding dat ik moet wachten op stukken waar ze geen levertermijn voor kunnen geven.
Biertje en een pet hebben ze me niet gegeven, en een nieuwe fiets al zeker niet
Ik sta op het punt van de fiets gewoon terug te doen,we zijn ondertussen 3 maand verder,wat een gedoe...
Met wie heb jij contact gehad van cowboy?
Mijn contact persoon is gus, iemand ervaring mee?
Wat een gedoe man. Kan me helemaal voorstellen van de fiets terugsturen. Iemand dat hier al gedaan voor gewoon geld terug?

Hier inmiddels na nieuwe batterij dacht ik dat ie het weer deed, maar vandaag wederom dezelfde storing die ik al had en die iedereen heeft, met licht en batterijstatus. Dat wordt weer om de dag resetten. Denk eigenlijk dat het overlijden van de batterij gewoon een apart incident was. Dit moet toch wel gewoon de controller zijn? Ding is nog geen twee maanden oud, word er gek van.

• robin_32
Ja Gus en Celestine als contact persoon. Toen ik mail kreeg dat spullen niet op voorraad waren, gezegd dat ik nieuwe fiets wilde. Na overleg met manager ook gekregen.
Robin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwim
Nou, ik ben ook eindelijk aan de Cowboy (3) hoor, na flink wat voorwerk.
Hierbij wat eerste indrukken, voor degene die dit leuk/interessant vindt:

- Een comfortabele zit vinden, is bijna onmogelijk voor mij zonder hulpmiddelen. Als ik m'n zadel op de juiste hoogte zet, vind ik het stuur veel te laag, en als ik het zadel dan lager zet, strek ik m'n benen niet helemaal.
Dus ik ga voor een stuurpen.
- Ik vind de fiets ook klein aanvoelen. Ik ben 183, maar heb het idee dat ie te klein voor me is. Hopelijk wordt dit beter met wat aanpassingen.
- In de eerste rit voelde ik me echt wel een beetje getemd, doordat de motor tegen ging werken als ik flink op de pedalen ging staan. Ik was even erg teleurgesteld, en twijfelde enorm of dit nou dé fiets zou zijn, vooral omdat het totaal niet leek op mijn testrit (met een opgevoerde 3).
Maar de eerste rit na gebruik van een bepaalde app, was ik helemaal om. Wat een geweldige ervaring en fiets! Ben ook blij dat ik niet voor de 4 ben gegaan, nog even los van de wachttijd. Want het is maar de vraag om die ongetemd gaat kunnen worden, volgens mij.
- Voorwiel kwam met een heel klein slagje, dat de fietsenmaker er niet helemaal uit kreeg. Beetje jammer wel. Cowboy gecontact en die vindt dat de fietsenmaker het er wel uit had moeten krijgen (ze boden wel aan om dat te vergoeden). Dus tja. Het is niet heel erg, maar als het erger wordt, wil ik niet dat ze bij Cowboy over een paar maanden zeggen: tja, dit is gebruikelijke slijtage, dat valt niet onder de garantie.
- Ik heb een vouwslot erbij gekocht, maar vrees toch wel voor m'n lak. Ik zie alleen niet zo snel een alternatief icm met de verzekering...
- Telefoonhouder is onderweg. Handvatten (en dus stuurpen) ga ik nog bestellen. Zadel moet ook nog.
Alles bij elkaar opgeteld toch wel aan de prijs, maar ik heb niet het gevoel dat deze fietservaring ergens anders te evenaren is., en daar ging het me vooral om.
Ik voel me in de stad (Amsterdam) als op m'n snowboard op de piste. Zo hard mogelijk gaan en constant iedereen ontwijken, en vooral veel Van Moofs inhalen. Heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door adwim op 02-09-2021 14:16 ]

• Moonborne
@adwim als slot kun je ook de AXA Block XXL monteren d.m.v. de Flex mount. Dan heb je een vast gemonteerd slot met ART2 classificatie die door verzekering geaccepteerd wordt. Ik heb daarbij zelf ook de ULC 130 erbij gekocht, kettingslot die in het ringslot past. Zie bijv. https://cowboy.tools/locks/

Oja, ik heb dus ook net een nieuwe C3. Geen zin om op de C4 te wachten en zie er toch weinig meerwaarde in. Fietst heerlijk, heb er tot nu toe alleen standaard, slot, fietsbel op gemonteerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Moonborne op 02-09-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Moonborne schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:58:
@adwim als slot kun je ook de AXA Block XXL monteren d.m.v. de Flex mount. Dan heb je een vast gemonteerd slot met ART2 classificatie die door verzekering geaccepteerd wordt. Ik heb daarbij zelf ook de ULC 130 erbij gekocht, kettingslot die in het ringslot past. Zie bijv. https://cowboy.tools/locks/

Oja, ik heb dus ook net een nieuwe C3. Geen zin om op de C4 te wachten en zie er toch weinig meerwaarde in. Fietst heerlijk, heb er tot nu toe alleen standaard, slot, fietsbel op gemonteerd.
Ik zou absoluut niet alleen een AXA Defender met insteekslot nemen. Die open je binnen 3 seconden met een loper.. het kettinginsteekslot is dan ook schijnveiligheid want die is dan ook open. Altijd een dik, los kettingslot eventueel aangevuld met ringslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonborne
stin00 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:05:
[...]

Ik zou absoluut niet alleen een AXA Defender met insteekslot nemen. Die open je binnen 3 seconden met een loper.. het kettinginsteekslot is dan ook schijnveiligheid want die is dan ook open. Altijd een dik, los kettingslot eventueel aangevuld met ringslot.
Goed dat je het zegt... even gezocht en zie dat het inderdaad makkelijk te openen is... Dan gaat die insteekketting weer de kast in en kijk ik voor een alternatief. Een goed vouwslot met coating wordt het dan denk ik, is ook makkelijk te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
Moonborne schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:09:
[...]

Goed dat je het zegt... even gezocht en zie dat het inderdaad makkelijk te openen is... Dan gaat die insteekketting weer de kast in en kijk ik voor een alternatief. Een goed vouwslot met coating wordt het dan denk ik, is ook makkelijk te monteren.
Ik gebruik deze al een paar maand en geen schades aan mijn frame.

https://www.fietsslot.nl/...-met-houder-donkergr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
frieskip schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:35:
[...]

Ik gebruik deze al een paar maand en geen schades aan mijn frame.

https://www.fietsslot.nl/...-met-houder-donkergr.html
Ik heb de axa foldable 1000. Deze is namelijk wel art 2 gecertificeerd. Ook geen schade aan frame, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Moonborne schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:58:

Ik dacht ook gezien te hebben dat die niet ART2 is, anders had ik het misschien ook wel gedaan.
Gaat idd makkelijk open, maar daar ben je voor verzekerd, toch? Nu rondrijden met 2kg op je frame is ook niet relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Al vind ik dit nog wel meevallen.
En is een stuk lichter dan die Abus Granite.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YUdPGAu4oflq59PVnuPg1AbE_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na643tZiyGatI6wYbNhjIn41.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door adwim op 03-09-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Stuurpen, zadel en handvatten inmiddels besteld, hopelijk is het dan even klaar met uitgeven...
Heb al meermaals besteld op bikester.nl trouwens. Fijne site. Vaak net zo duur als Amazon waar cowboy.tools steeds naar doorlinkt en veel kortere levertijden. Plus regelmatig mooie aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
adwim schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:33:
Heb al meermaals besteld op bikester.nl trouwens. Fijne site. Vaak net zo duur als Amazon waar cowboy.tools steeds naar doorlinkt en veel kortere levertijden. Plus regelmatig mooie aanbiedingen.
Cowboy tools heeft natuurlijk ook gewoon een dealtje met Amazon en Bol en list ook maar een paar toch vaak vrij matige producten. Er zijn veel mooiere bagagedragers, banden, sturen enz enz te verkrijgen dan die op die site, vind ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
boozzz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:
[...]

Cowboy tools heeft natuurlijk ook gewoon een dealtje met Amazon en Bol en list ook maar een paar toch vaak vrij matige producten. Er zijn veel mooiere bagagedragers, banden, sturen enz enz te verkrijgen dan die op die site, vind ik :)
Het gaat vooral over compatibility met de cowboy. Meeste mensen vinden het lastig om te begrijpen wat ze precies nodig hebben denk ik. Ik wel iig. Maar ik ben wel opzoek naar nieuwe buitenbanden dus als je suggesties hebt, hoor ik het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boozzz
Dat snap ik, is daarvoor zeker handig, maar zo bijzonder is de Cowboy eigenlijk niet; bijna alles behalve een een goede standaard past er wel 'standaard' op ;)

Banden: Cowboy gebruikt 650b wielen (ook wel 27,5" genoemd), dus daar passen alle banden met een ERTO van 584 mm op. Qua breedte: er past behoorlijk breed rubber in het Cowboy frame, tot 50 mm zou ik het wel aandurven. Maar meet voor de zekerheid je framespacing even als je echt breed gaat. Hoe breder hoe comfortabeler, en hoe minder rolweerstand bij dezelfde druk!

Let ook op dat als je de SKS Edge AL 46 spatborden die Cowboy tools adviseert gebruikt, dat deze eigenlijk wat te smal zijn voor zo'n brede band. Dan kun je beter niet breder dan 40 mm gaan. Als je de Edge 56 gebruikt kun je makkelijk breder. Die passen alleen niet zonder modificatie in de voorvork. Cowboys eigen spatborden heb ik geen idee, maar de C4 gebruikt iig 47 mm banden.

Kijk eens bij Contintal (de Contact serie), Schwalbe (Marathon) en Vittoria (Randonneur of Revolution Tech). Duitse online shops als Bike24 of Bike-discount hebben vaak goede prijzen voor dit soort banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Vandaag voor het eerst met een lege accu gereden, poeh dat valt tegen zeg. En ik heb het gevoel dat het niet goed is voor de motor, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
adwim schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:02:
Vandaag voor het eerst met een lege accu gereden, poeh dat valt tegen zeg. En ik heb het gevoel dat het niet goed is voor de motor, of valt dat mee?
Als je de motor kabel loskoppeld fietst het lichter. Is beter voor de motor, maar heel veel kwaad kan het niet. De accu vindt het minder leuk om leeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:31:
[...]

Als je de motor kabel loskoppeld fietst het lichter. Is beter voor de motor, maar heel veel kwaad kan het niet. De accu vindt het minder leuk om leeg te zijn.
Ik dacht juist dat het goed was om de accu een paar leeg te rijden in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
ik moest van cowboy ook de accu helemaal leegrijden . Maar weet niet hoe vaak.Denk dat het voor de software is om te berekenen welke afstand je nog kan afleggen.
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
adwim schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 07:31:
[...]

Ik dacht juist dat het goed was om de accu een paar leeg te rijden in het begin?
Het is om de range te calibreren. Het is voor de accu in het vervolg beter om tussen de 20 en 80 procent te blijven voor een langere levensduur, uiteraard beperkt dat wel de range.

Accu's blijven een zorgen kindje in de huidige electrische aandrijvingen / electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 07:39
Nu drie maanden veel plezier van mijn Cowboy V1+. Inmiddels zit alles er wel op wat ik nodig heb, behalve de onderdelen om het stuur of zadel aan te passen. Met mijn 1.85 kan ik er prima mee fietsen.

Het enige probleem dat ik heel soms ervaar is de verbinding die soms wegvalt. Ik moet dan de bike opnieuw unlocken. Ook gaat bij mij de snelheid vanaf ongeveer 65-70% naar beneden. Tot die percentage lukt het de bike om (in de app) 30-31 KM/u aan te tikken. Vervolgens gaat het langzaam naar beneden van 28-29 tot aan 25-27 bij de 0 tot 35%. Ik lees dat meerdere van jullie dat hebben. Een aantal vinden het acceptabel, een aantal niet. Ik weet zelf niet of dit gegeven problematisch is of dat ik er mee moet dealen.

[ Voor 0% gewijzigd door BlakeNL op 04-09-2021 11:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
@BlakeNL Je hebt hetzelfde probleem als mij, communicatie module dient vervangen te worden.
Even contact opnemen met cowboy...
Levertermijn is niet bekend dus je zal geduld moeten hebben vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door aircowboy op 04-09-2021 18:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.