Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 07:39
aircowboy schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:48:
@BlakeNL Je hebt hetzelfde probleem als mij, communicatie module dient vervangen te worden.
Even contact opnemen met cowboy...
Levertermijn is niet bekend dus je zal geduld moeten hebben vrees ik.
Ik vraag mij dat af, omdat het met de (niet genoemde app) wel op snelheid blijft bij een lagere accu percentage. Het lijkt dus software matig te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
BlakeNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:12:
[...]

Ik vraag mij dat af, omdat het met de (niet genoemde app) wel op snelheid blijft bij een lagere accu percentage. Het lijkt dus software matig te gebeuren.
Hij blijft dan beter op snelheid, maar zakt relatief gezien nog steeds wat in.
Dus zeg dat er nog steeds 3km/u af gaat.

Iets wat, denk ik, inherent is aan de gebruikte 36v accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 21:33
BlakeNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:53:
Nu drie maanden veel plezier van mijn Cowboy V1+. Inmiddels zit alles er wel op wat ik nodig heb, behalve de onderdelen om het stuur of zadel aan te passen. Met mijn 1.85 kan ik er prima mee fietsen.

Het enige probleem dat ik heel soms ervaar is de verbinding die soms wegvalt. Ik moet dan de bike opnieuw unlocken. Ook gaat bij mij de snelheid vanaf ongeveer 65-70% naar beneden. Tot die percentage lukt het de bike om (in de app) 30-31 KM/u aan te tikken. Vervolgens gaat het langzaam naar beneden van 28-29 tot aan 25-27 bij de 0 tot 35%. Ik lees dat meerdere van jullie dat hebben. Een aantal vinden het acceptabel, een aantal niet. Ik weet zelf niet of dit gegeven problematisch is of dat ik er mee moet dealen.
Ik had op het begin ook dat ik de bike soms opnieuw moest 'unlocken', ongeveer elke 100km schat ik in. Sinds ik auto-unlock heb uitgezet is het bij mij de afgelopen 500 km niet meer voorgekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rogier.V op 05-09-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
mjvdzwet schreef op zondag 5 september 2021 @ 05:09:
[...]

Hij blijft dan beter op snelheid, maar zakt relatief gezien nog steeds wat in.
Dus zeg dat er nog steeds 3km/u af gaat.

Iets wat, denk ik, inherent is aan de gebruikte 36v accu.
Dus het vervangen van zo'n communicatie module zal niks uitmaken? Ik vraag mij af wat een acceptabele 'snelheid afname' is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb er nu ook bijna 1000km opzitten (v1+) en vind het een prima fiets voor de prijs. Heb 2 issues:
  1. Hij valt soms uit als ik aan het fietsen ben. Nogal irritant, moet ik mijn telefoon uit mijn zak halen en de fiets weer aan zetten.
  2. De trapondersteuning doet soms raar. Elke seconde valt de ondersteuning helemaal weg, soms zelfs voor langer. De fiets lijkt dan tegen te werken. Als ik hem uit en aan zet is dit meestal wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:00:
[...]

Dus het vervangen van zo'n communicatie module zal niks uitmaken? Ik vraag mij af wat een acceptabele 'snelheid afname' is namelijk.
Nee, het kan natuurlijk een slechte accu zijn, maar als je nog boven de 25km/u uitkomt dan klinkt het zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Ik kan met een volle batterij (C1 circular) ook 30km/u rijden maar als de batterij bijna leeg is gaat hij niet meer boven de 25km/u. De juiste treshholds (en of het tussenin ergens naar 27km/u gaat) moet ik nog testen. Heb er nog niet zoveel mee kunnen rijden.
De befaamde app heb ik nog niet getest omdat ik eerst zeker wou weten dat er niets mis is met de fiets.
Mijn Xiamo step zijn performantie zakt ook bij het zakken van de batterij (tot echt traag bij een bijna lege batterij) maar daar wordt dat aanzien als normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Blakapim schreef op maandag 6 september 2021 @ 03:55:
Heb er nu ook bijna 1000km opzitten (v1+) en vind het een prima fiets voor de prijs. Heb 2 issues:
  1. Hij valt soms uit als ik aan het fietsen ben. Nogal irritant, moet ik mijn telefoon uit mijn zak halen en de fiets weer aan zetten.
Heb je de auto-lock functie aan staan? Dit uitzetten verhielp dit probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
Rogier.V schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:27:
[...]

Heb je de auto-lock functie aan staan? Dit uitzetten verhielp dit probleem bij mij.
Dat zal het probleem wel zijn, maar dan moet ik hem weer zelf locken als ik hem wegzet. Vervelend probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Blakapim schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
[...]

Dat zal het probleem wel zijn, maar dan moet ik hem weer zelf locken als ik hem wegzet. Vervelend probleempje.
Auto-lock aanzetten op de kortste tijdsduur (2 mins geloof ik?) is toch ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Thetallguy schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:37:
[...]

Auto-lock aanzetten op de kortste tijdsduur (2 mins geloof ik?) is toch ook prima.
Dat zou bij mij het probleem eerder erger hebben gemaakt denk ik.
Wat er volgens mij gebeurde is dat het contact / synchronisatie dan wegviel met Bluetooth of GPS, en dan dacht de fiets dat ik een paar honderd meter van de fiets was dus autolock. De tijd verkorten zal dit denk ik dus verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
Rogier.V schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:45:
[...]

Dat zou bij mij het probleem eerder erger hebben gemaakt denk ik.
Wat er volgens mij gebeurde is dat het contact / synchronisatie dan wegviel met Bluetooth of GPS, en dan dacht de fiets dat ik een paar honderd meter van de fiets was dus autolock. De tijd verkorten zal dit denk ik dus verergeren.
Hij staat nu op 2 minuten idd. Misschien maar verhogen naar 4 ofzo. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 10:57
Iemand die recentelijk nog de afweging heeft gemaakt tussen een C3 en een C4? Wil de fiets voornamelijk voor in de stad (Groningen) gaan gebruiken en richting werk (~30 mins).

Ik vind de ingebouwde quad lock met wireless charging van de C4 heel aantrekkelijk. Echter kun je zelf ook prima een quad lock mount kopen voor op een C3, minus de wireless charging. Het design van de cockpit van de C4 vind ik prachtig, maar wellicht wel een beetje form over function. Is er al wat bekend over de aanpasbaarheid van bijv. het stuur zoals dat wel bij de C3 kan? De CDX belt bij de C3 voor een lagere prijs is ook mooi natuurlijk.

Maakt het extra beetje torque nog veel uit bij het wegrijden? Vergeet ik nog wat verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
l4mpj3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:17:
Iemand die recentelijk nog de afweging heeft gemaakt tussen een C3 en een C4? Wil de fiets voornamelijk voor in de stad (Groningen) gaan gebruiken en richting werk (~30 mins).

Ik vind de ingebouwde quad lock met wireless charging van de C4 heel aantrekkelijk. Echter kun je zelf ook prima een quad lock mount kopen voor op een C3, minus de wireless charging. Het design van de cockpit van de C4 vind ik prachtig, maar wellicht wel een beetje form over function. Is er al wat bekend over de aanpasbaarheid van bijv. het stuur zoals dat wel bij de C3 kan? De CDX belt bij de C3 voor een lagere prijs is ook mooi natuurlijk.

Maakt het extra beetje torque nog veel uit bij het wegrijden? Vergeet ik nog wat verschillen?
Ik heb getwijfeld over deze 2 modellen. Mijn gebruik is vergelijkbaar met jouw, maar dan in andere stad.
Uiteindelijk voor C4 gekozen oa omdat ik de weggewerkte kabels wel heel fijn vind. En ik heb ook geen haast, dus dat ik even moet wachten vind ik niet erg. De ingebouwde quadlock met opladen is een leuke gimmick, maar voor mij geen deal breaker.
De 1 jaar gratis diefstalverzekering was wel mooi meegenomen, maar geldde volgens mij bij bestellingen tot september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riotzone
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
Is er al wat bekend over de aanpasbaarheid van bijv. het stuur zoals dat wel bij de C3 kan?
Ik begreep net tijdens een testritje van de Cowboy werknemer dat het stuur van de 4 niet aanpasbaar is zoals bij de 3 (verhogen etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwim
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2024

Ik! Heel lang getwijfeld en uiteindelijk voor de 3 gegaan. Vooral vanwege de levertijd.
Ik had eigenlijk al voor de 4 gekozen vanwege de krachtigere motor en mooier frame, maar na die mail dat het op z'n vroegst december zou worden, en al die berichten in de media over grondstofproblemen, toch voor de 3 gegaan.

Maar nu ik een paar weken de 3 heb, vraag ik me af of de 4 slim was geweest. Ik moet namelijk flink wat aanpassen aan het stuur om lekker te rijden, en dat is bij de 4 een stuk lastiger.
En heb je dat draadloos opladen nou echt nodig? Dat vind ik persoonlijk een nutteloze gadget. Maar toegegeven, het stuur is wel echt mooier, met die weggewerkte kabels.

Overigens zit de meerwaarde in deze fiets me in het 'ontemmen'. Het is nog onzeker of dat bij de 4 ook kan en zo ja, hoe snel het gebeurt.

Kan me voorstellen dat die extra torque wel fijn is, want snel wegrijden zit er niet echt in nu. Boeit mij niet echt, maar als je daar wel om geeft, heb je aan de 4 een goeie.

Als je even in dit topic zoekt, merk je dat quad lock prima in te ruilen is voor veel goedkopere systemen, waar je soms zelfs geen telefoonhoesje voor nodig hebt.
Als ik dan voor de 4 zou gaan, zou ik zelf voor de ST gaan. Dan heb je iig geen gedoe met je zit. Al vind ik de sportieve zit echt wel bij de Cowboy passen, dus ik heb het ervoor over.

[ Voor 5% gewijzigd door adwim op 08-09-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 16:29

Ik ook! Sterker nog, morgen wordt mijn C3 afgeleverd… Ik vond de levertijd van de C4 ook simpelweg te gortig en daarbij, het zal op zijn vroégst december worden, zeker als je andere fietsfabrikanten een beetje in de gaten houdt… Levertijden van onderdelen zijn werkelijk astronomisch, dus ik ben benieuwd. En ook ik vind eigenlijk die cockpit van de C4 veel mooier, maar is dat uiteindelijk de dealbreaker? Nee. Verder ga ik het maar eens ondervinden met de C3(trouwens in Mineral, vind ik echt een hele speciale “kleur”). In het ergste geval stuur ik hem terug, maar dan moet ie écht niet bevallen. Om die reden heb ik ook nog een pre-order staan voor de C4(inclusief referral discount en gratis verzekering) en kan ik nog cancellen mocht ik de C3 houden, waar ik eigenlijk stiekem wel van uitga. Ik ga er overigens ook woon-werk mee fietsen, 24 km per dag retour. Heb er zin in, dus is het al morgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
adwim schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:48:
[...]
Overigens zit de meerwaarde in deze fiets me in het 'ontemmen'. Het is nog onzeker of dat bij de 4 ook kan en zo ja, hoe snel het gebeurt.
Heb jij hem al daadwerkelijk “onttemd”? Ben je niet bang voor eventueel gezeur met garantie? Daar zit ik een beetje mee, anders ga ik het ook direct doen… Of kun je het ook onzichtbaar undo-en, ben benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:12
[quote]adwim schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:48:

"Kan me voorstellen dat die extra torque wel fijn is, want snel wegrijden zit er niet echt in nu"
Hoe kom je daar bij? ervaring? de 3 trekt prima op,
als ik hem met mijn gechipte Razer vergelijk, hoeft de Cowboy 3 zich absoluut niet te schamen!

• adwim
184x184 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:52:
[...]

Heb jij hem al daadwerkelijk “onttemd”? Ben je niet bang voor eventueel gezeur met garantie? Daar zit ik een beetje mee, anders ga ik het ook direct doen… Of kun je het ook onzichtbaar undo-en, ben benieuwd…
Uiteraard wel een beetje, maar ik vind het essentieel voor mijn fietservaring, dus dat risico neem ik.

• BlakeNL
Ik heb nu, na 800+ km, een krakend geluid bij mijn crank of trapas (althans daar in de buurt). Ook als je de trappers naar achteren haalt (bij stilstand). Je hoort het alleen bij wegrijden. Het heeft vooralsnog geen invloed bij het fietsen, maar het klinkt niet heel erg gezond. Het stopt dus bij het fietsen op hoger tempo.

Iemand ook last van of gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BlakeNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:21:
Ik heb nu, na 800+ km, een krakend geluid bij mijn crank of trapas (althans daar in de buurt). Ook als je de trappers naar achteren haalt (bij stilstand). Je hoort het alleen bij wegrijden. Het heeft vooralsnog geen invloed bij het fietsen, maar het klinkt niet heel erg gezond. Het stopt dus bij het fietsen op hoger tempo.

Iemand ook last van of gehad?
Misschien niet exact hetzelfde geluid, maar mijn V1+ werd geleverd met een raar tikkend geluid bij de crank/trapas dat ik bij elke omwenteling hoorde. De lagers in één van de trappers bleek dit geluid te maken. Nieuwe trapper opgestuurd gekregen, vervangen en geluid was weg.

In de crankarm zelf zit niet iets dat echt kan kraken lijkt me, dus ik verdenk de lagers in één van je trappers ook? Misschien eens beide trappers demonteren en dan kijken of het geluid weg is als je een slinger aan de crankarm geeft.

Een andere optie is dat het krakende geluid bij het voorste tandwiel vandaan komt, mogelijk op de plek waar de crankarm aan het tandwiel bevestigt is.

Misschien maar even uitvogelen waar het geluid nou exact vandaan komt en dan support inschakelen voor een (waarschijnlijk) vervangend onderdeel.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 09-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
Nou, dat was een redelijke tegenvaller. De fiets kwam gisteren inderdaad binnen en de doos zag er 100% netjes uit, geen deuken, o.i.d. Maar toen ik hem opendeed, zag ik gelijk een schade aan het frame, net onder de bovenkant van de zadelbuis :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP3Q-3tlowOvOIsw6MLVb6g5C4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3fVLAjP6R3gDovhWmwCZ2T9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hme1yYKDczmsIl-aPexhYGmn5jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lKNxJLGZlBBf36i4x4KJqKO.jpg?f=fotoalbum_large

Dus gelijk per chat contact opgenomen en vanmorgen vrij snel een telefoontje: dit hadden ze nog nooit gezien? Of de doos wel intact was? Ja dus dit heeft ergens in of na productie moeten gebeuren… Niet echt een gedegen quality control dan… Conclusie: ze sturen een nieuwe fiets en daarna moet ik deze retourneren, want ze waren heel benieuwd naar de schade, dit moest onderzocht worden intern.

Weer even geduld hebben dus, kan deze wel gebruiken in de meantime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Hier nu ook problemen met mijn V1 circular. Toen ik thuis kwam zag ik dat de lichten niet meer werkten. Ik heb de batterij er eens uitgehaald en volledig opgeladen. Als ik deze nu terug op de fiets zet flikkert het achterlicht 1x maar de lichten gaan niet aan. Ook blijft het batterij percentage op 70% staan in de app. Dan maar Cowboy via de chat gecontacteerd..
Die zullen dan een firmware upgrade of nieuwe batterij voorstellen vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Pfoe wat zonde dat er zoveel problemen zijn met de V1+ Circular. Het was natuurlijk een koopje voor nog geen 1000 piek, maar er lijken opvallend veel fietsen uit te vallen met vergelijkbare problemen. Ik heb die van mij verkocht en ben benieuwd of de nieuwe eigenaar nog happy is.. niks meer over gehoord

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 10-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
je kan proberen je pcb te resetten met backoffice app.
Zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Kijk ook eens in facebook groep nl-be.
Quality control is indd ruk bij cowboy. Eerste V1+ mooie sticker op doos "je fiets is extra gecontroleerd"
Not dus, batterij laadde niet op. Wachten op nieuwe batterij. Toen viel vanaf het begin de ondersteuning weg.
Rit info opgestuurd, sturen 2 nieuwe onderdelen. Afspraak monteur gemaakt, wisselde o.a controller om.
Hebben ze een kapotte controller gestuurd. Weer contact, controller niet op voorraad. Sturen wel nieuwe fiets.
Nu een week op de nieuwe fiets. Maw komt allemaal wel goed bij cowboy maar eindcontrole is ruk.
Ben wel benieuwd of de fiets het 2 jaar volhoud ;)
Robin

[ Voor 3% gewijzigd door robin_32 op 10-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
gvrsnor schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:13:
Hier nu ook problemen met mijn V1 circular. Toen ik thuis kwam zag ik dat de lichten niet meer werkten. Ik heb de batterij er eens uitgehaald en volledig opgeladen. Als ik deze nu terug op de fiets zet flikkert het achterlicht 1x maar de lichten gaan niet aan. Ook blijft het batterij percentage op 70% staan in de app. Dan maar Cowboy via de chat gecontacteerd..
Die zullen dan een firmware upgrade of nieuwe batterij voorstellen vermoed ik..
Al lang geen nieuwe firmware uitgebracht voor de V1. Ze gaan zeer waarschijnlijk voorstellen dat je een reset van de PCB doet. Via de iOS backoffice app. Kan ook onofficieel via Cowboy Untamed voor Android. Is wel een never ending story van alsmaar resets (hier momenteel 1-2 keer per week), en de PCBs zijn momenteel op voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
boozzz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:25:
[...]

Al lang geen nieuwe firmware uitgebracht voor de V1. Ze gaan zeer waarschijnlijk voorstellen dat je een reset van de PCB doet. Via de iOS backoffice app. Kan ook onofficieel via Cowboy Untamed voor Android. Is wel een never ending story van alsmaar resets (hier momenteel 1-2 keer per week), en de PCBs zijn momenteel op voor onbepaalde tijd.
Bedankt voor de info allemaal. Ze hebben inderdaad voorgesteld de PCB te resetten maar ik heb hier geen iPhone in huis dus ze gaan iemand laten langskomen om een nieuw convertor board te installeren. De controllers zijn momenteel idd niet beschikbaar..
Untamed zou natuurlijk ook een oplossing zijn maar ik laat alles nog even via de officiële weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
gvrsnor schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor de info allemaal. Ze hebben inderdaad voorgesteld de PCB te resetten maar ik heb hier geen iPhone in huis dus ze gaan iemand laten langskomen om een nieuw convertor board te installeren. De controllers zijn momenteel idd niet beschikbaar..
Untamed zou natuurlijk ook een oplossing zijn maar ik laat alles nog even via de officiële weg gaan.
De PCB reset doet niet veel anders dan het "herstarten van de computer". Er gebeurt niets met de instellingen of gegevens.

Je kan dit veilig met Untamed doen onder de Expert Functions.
Dan werkt alles weer (voor een tijdje) totdat de monteur komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin_32
Als je je fiets een paar weken niet gebruikt, is het dan verstandig om er een volle accu in te zetten of juist de accu eruit te halen? Gaat de interne batterij dan niet leeg? Of laadt die ook weer op als je er een volle accu inzet?
Robin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

Even voorstellen: Ik heb sinds kort een V3.
Het bevalt mij prima; Snelheid is heerlijk en ik ben vlot weg. Na een proefrit bewust gekozen voor Cowboy en niet van Moof. Ook de specificaties van Cowboy vind ik beter.

Contact via mail en chat is tot nu toe uitstekend gebleken. Steeds wordt goed en vlot geantwoord.

Ik moet nog wel wennen aan het bij een stoplicht wegrijden: daar zit een seconde tussen trappen en voordat de motor in actie komt.

Verder heb ik er een Richie stuurpen opgezet; dat scheelt een stuk in de hoogte. Ik zat veel te ver omlaag met mijn armen. Eigenlijk wil ik nog wel wat hoger en comfortabel recht op zitten. Hebben jullie tips voor een ander stuur?

De app werkt goed, mooie aanvulling zou nog zijn als je in de geschiedenis ook de afgelegde route ziet en niet alleen je trips.

Standaard: ik heb de Ursus Mooi geplaatst. Simpel karweitje. En de backplate heb ik mooi mat zwart gemaakt met spuitbus voor de kachel; de lak op de backplate heb ik 10 min in de oven op 100 graden laten uitharden.

Ook tof dat bij aflevering nog extra voor- en achterlicht zitten. Vooral de schijnwerper heb je wel nodig op donkere wegen.

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 16:40
robin_32 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:59:
Als je je fiets een paar weken niet gebruikt, is het dan verstandig om er een volle accu in te zetten of juist de accu eruit te halen? Gaat de interne batterij dan niet leeg? Of laadt die ook weer op als je er een volle accu inzet?
Robin
Volgens mij werkt de GPS deels op dezelfde accu?
Werkt ook zonder dat de accu erin zit maar geen idee hoe lang. Lijkt me dat de accu de kleinere accu/batterij van de GPS oplaadt.
Dan ivm diefstal mogelijk slim om met volle accu weg ge zetten.

• mjvdzwet
  • Niet online
robin_32 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:59:
Robin
Het beste is om hem tot bijvoorbeeld 80% te laden (of leeg te rijden). Dan wegzetten met de accu er in. Dan blijft de accu van de controller ook netjes op spanning.
Anders zou deze volledig leeg raken en dat is niet zo goed voor deze accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adwim
Nou, mission accomplished (voorlopig): nieuwe stuurpen, zadel en handvaten (wat een klotewerk was dat!).
Nu is het echt de droomfiets die ik voor ogen had. Alleen nog een telefoonhouder (die komt volgende week).
Bedankt voor alle tips!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp1e95ON1lZLiOKb-HPTaaVbdgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7maVapwhfnl42NN2JPisA2w5.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13EK9PXyct7xFqX7JcMReysCBdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOju7rak2I0D05i4cHam5JNR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door adwim op 11-09-2021 21:06 ]

• 184x184
Ik hoop dat iemand weet wat ik over het hoofd zie, want volgens de Cowboy site kan de app allerlei zaken, zoals details van ritten bekijken, onder meer calorieën. Daarnaast zie ik iets over badges en de mogelijkheid om te syncen met online platforms…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOqQkSfOsdSBgs0a-N80gV6mHlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDRzp9G5Mq2A3BYRcEZsBM3S.jpg?f=fotoalbum_large
Maar waar ik ook zoek, ik kan hier werkelijk niks van vinden in de app(Android versie). Heeft iemand tips? Ik heb alleen maar supersummiere Trip history en verder niks wat hierop lijkt…

• mjvdzwet
  • Niet online
184x184 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:35:
Ik hoop dat iemand weet wat ik over het hoofd zie, want volgens de Cowboy site kan de app allerlei zaken, zoals details van ritten bekijken, onder meer calorieën. Daarnaast zie ik iets over badges en de mogelijkheid om te syncen met online platforms…
[Afbeelding]
Maar waar ik ook zoek, ik kan hier werkelijk niks van vinden in de app(Android versie). Heeft iemand tips? Ik heb alleen maar supersummiere Trip history en verder niks wat hierop lijkt…
Heb je de beta versie van de app?

Op de V1+ werkt het nog niet met de beta app.

• 184x184
mjvdzwet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:37:
[...]

Heb je de beta versie van de app?

Op de V1+ werkt het nog niet met de beta app.
Nee, reguliere Play store versie, v2.11.7 van 4 aug. 2021. Omdat ik die zaken niet kon vinden, heb ik me wel aangemeld voor het beta programma, maar daar is nog geen update van de app uit gekomen…

• mjvdzwet
  • Niet online
184x184 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:40:
[...]

Nee, reguliere Play store versie, v2.11.7 van 4 aug. 2021. Omdat ik die zaken niet kon vinden, heb ik me wel aangemeld voor het beta programma, maar daar is nog geen update van de app uit gekomen…
Ik heb de beta 3.0 gekregen via de play store. Ik denk 2 weken geleden.

• 184x184
mjvdzwet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:42:
[...]

Vreemd, dan wacht ik even op de beta ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:47
[b][Ik moet nog wel wennen aan het bij een stoplicht wegrijden: daar zit een seconde tussen trappen en voordat de motor in actie komt.
Hoi. Ik heb de C3 inmiddels sinds maart en intussen ruim 4000 km gereden. Als er echt een vertraging, dus het ontbreken van ondersteuning, van een seconde in het starten zit, kun je dit beter bij support melden via de app. Ik en een vriend van mij met C3 hebben dit gehad en is de deksel van de motor vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3

9-3

Streamert schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:31:
[...]

Hoi. Ik heb de C3 inmiddels sinds maart en intussen ruim 4000 km gereden. Als er echt een vertraging, dus het ontbreken van ondersteuning, van een seconde in het starten zit, kun je dit beter bij support melden via de app. Ik en een vriend van mij met C3 hebben dit gehad en is de deksel van de motor vervangen.
Hm ok, ik had de vertraging ook bij de proefrit in Amsterdam dus dacht dat dit zo hoorde…Dus pedalen aanraken is meteen ondersteuning bij jou? Ik moet echt even kracht zetten en dán komt de ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
9-3 schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:14:
[...]

Hm ok, ik had de vertraging ook bij de proefrit in Amsterdam dus dacht dat dit zo hoorde…Dus pedalen aanraken is meteen ondersteuning bij jou? Ik moet echt even kracht zetten en dán komt de ondersteuning.
Jazeker reageert mijn C3 meteen en als een speer! Ik wil de wedstrijd wel eens zien tussen een C3 en een VM3 met boost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
9-3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:39:
Verder heb ik er een Richie stuurpen opgezet; dat scheelt een stuk in de hoogte. Ik zat veel te ver omlaag met mijn armen. Eigenlijk wil ik nog wel wat hoger en comfortabel recht op zitten. Hebben jullie tips voor een ander stuur?
Als de wens echt comfortabel en nog wat rechterop zitten is zoals bij een stadsfiets, dan zal je het stuur moeten vervangen voor eentje met curve richting de handvatten. Ik weet alleen niet welke Ritchey stuurpen je hebt gekocht, waarschijnlijk degene die op Cowboy Tools wordt vermeld? Dan nog heb je keuze tussen allerlei verschillende maten, maar ik gok dat je de 120mm versie hebt.

Op de Cowboy 3 heb je gelukkig een betrekkelijk lange voorremkabel. Ik had zelf goede ervaringen met de Ergotec City Cruiser (31.8mm). Deze past perfect op de Ritchey stem en het past echt nèt met de voorremkabel. Je vernietigt wel de slicke looks door het kleine race stuurtje te vervangen, maar het comfort gaat x10. Je krijgt dan zoiets, al was het stuur hier nog enigszins gekanteld gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CsiaPIuWuVhKhuYjcaB-JL-u1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgL7AFouZMv8HTCJxsn035kz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een setje vrijwel nieuwe Ergon Grips Technical-GA3 handvatten en een slecht gespoten Ergotec City Cruiser liggen nu m'n Cowboy verkocht is, misschien interessant voor iemand hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3

9-3

stin00 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:40:
[...]

Als de wens echt comfortabel en nog wat rechterop zitten is zoals bij een stadsfiets, dan zal je het stuur moeten vervangen voor eentje met curve richting de handvatten. Ik weet alleen niet welke Ritchey stuurpen je hebt gekocht, waarschijnlijk degene die op Cowboy Tools wordt vermeld? Dan nog heb je keuze tussen allerlei verschillende maten, maar ik gok dat je de 120mm versie hebt.

Op de Cowboy 3 heb je gelukkig een betrekkelijk lange voorremkabel. Ik had zelf goede ervaringen met de Ergotec City Cruiser (31.8mm). Deze past perfect op de Ritchey stem en het past echt nèt met de voorremkabel. Je vernietigt wel de slicke looks door het kleine race stuurtje te vervangen, maar het comfort gaat x10. Je krijgt dan zoiets, al was het stuur hier nog enigszins gekanteld gemonteerd:

[Afbeelding]
Ja inderdaad de 120mm versie zoals aangeraden op de Cowboy tools site.
Kijk, dat is een toffe tip en oplossing. Ik ga m even opzoeken. Ik merk nu dat ik last krijg van mijn armen en schouderbladen na 30 minuten. Rechter opzitten voelt fijner. Van Moof heeft dat maar ik vind de service en techniek van Comboy beter. Dus dan liever “tweaken” tot de fiets naar mijn zin is zoals meerderen hierboven;-)

[ Voor 27% gewijzigd door 9-3 op 14-09-2021 09:16 ]

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
Ik heb problemen met de app, is iemand dit ook tegengekomen? Ten eerste kan ik vaak de verlichting van de fiets niet aan- of uitzetten via de app, de 'knop' reageert gewoon niet. Ik moet dan een alternatieve app opstarten, van daaruit werkt het wel. Sinds deze week staat de status van mijn batterij vast op 82%. De ledjes op de fiets geven wel aan dat de batterij leger raakt als ik fiets. Ik merk verder dat het een behoorlijke tijd duurt voordat de app mijn rit registreert in de app. Hoe dan ook geeft hij altijd aan dat ik 0 meter heb gefietst. In de trip history staat dan eerst een tijd niks, en dan verschijnt wel de accurate ritafstand.

De versie van de app die ik gebruik is 2.11.7. Ik heb de app als eens uninstalled. Een update gekregen van Cowboy (naar de genoemde versie). Uitgelogd en ingelogd. Cache geleegd. Ik heb eigenlijk geen zin om weer een chat te openen, maar misschien moet ik dat maar gewoon doen. Telefoon is een Realme GT 5g met Android 11.

• mjvdzwet
  • Niet online
xTino81 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:01:
Ik heb problemen met de app, is iemand dit ook tegengekomen? Ten eerste kan ik vaak de verlichting van de fiets niet aan- of uitzetten via de app, de 'knop' reageert gewoon niet. Ik moet dan een alternatieve app opstarten, van daaruit werkt het wel. Sinds deze week staat de status van mijn batterij vast op 82%. De ledjes op de fiets geven wel aan dat de batterij leger raakt als ik fiets. Ik merk verder dat het een behoorlijke tijd duurt voordat de app mijn rit registreert in de app. Hoe dan ook geeft hij altijd aan dat ik 0 meter heb gefietst. In de trip history staat dan eerst een tijd niks, en dan verschijnt wel de accurate ritafstand.

De versie van de app die ik gebruik is 2.11.7. Ik heb de app als eens uninstalled. Een update gekregen van Cowboy (naar de genoemde versie). Uitgelogd en ingelogd. Cache geleegd. Ik heb eigenlijk geen zin om weer een chat te openen, maar misschien moet ik dat maar gewoon doen. Telefoon is een Realme GT 5g met Android 11.
Klinkt heel erg als een falende PCB van de communicatie controller.

Heb ik ook gehad.

Je kan nog even een Reset PCB doen met de alternatieve app. Waarschijnlijk werkt het dan weer een tijdje.

• Streamert
xTino81 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:01:

Het lijkt erop dat je, net als mijn vrouw, een C1+ hebt. Lang verhaal kort, meldt het bij Support. Het kan het batterij contact zijn of de motor in je achterwiel. Beiden kunnen vervangen worden.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 08:26
Na ruim 300 kilometer heb ik dat de motor soms ineens even wegvalt, meestal bij lagere snelheden/meer kracht op de pedalen. Het is dan hetzelfde als zonder batterij fietsen en voelt als of er ineens een anker wordt uitgegooid 😉
Ik heb gister al een nieuwe firmware gekregen, maar dat heeft het helaas niet opgelost 😒

hopelijk wordt het snel opgelost, want ik ben wel erg tevreden over de fiets (V3, als de motor werkt)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
-Jaap-io schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:52:
Na ruim 300 kilometer heb ik dat de motor soms ineens even wegvalt, meestal bij lagere snelheden/meer kracht op de pedalen. Het is dan hetzelfde als zonder batterij fietsen en voelt als of er ineens een anker wordt uitgegooid 😉
Ik heb gister al een nieuwe firmware gekregen, maar dat heeft het helaas niet opgelost 😒

hopelijk wordt het snel opgelost, want ik ben wel erg tevreden over de fiets (V3, als de motor werkt)
Dit heb ik precies zo gehad op mijn C3, meestal merkbaar bij het schielijk willen wegrijden en dan geen ondersteuning voor een à 2 seconden. Een nieuwe deksel op de motor, waar ook een mechanisme in zit, was de oplossing.

• -Jaap-io
Streamert schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:50:
[...]

Dit heb ik precies zo gehad op mijn C3, meestal merkbaar bij het schielijk willen wegrijden en dan geen ondersteuning voor een à 2 seconden. Een nieuwe deksel op de motor, waar ook een mechanisme in zit, was de oplossing.
bij mij is het niet alleen maar bij het wegrijden, maar ok regelmatig tijdens het fietsen.
met de update is het wel iets minder geworden, vooral op snelheid.

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
Dank voor de reacties. Ik heb een C3. Support heeft op afstand een reset gedaan en nu werkt het weer.

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
Streamert schreef op donderdag 16 september 2021 @ 06:28:
[...]

Het lijkt erop dat je, net als mijn vrouw, een C1+ hebt. Lang verhaal kort, meldt het bij Support. Het kan het batterij contact zijn of de motor in je achterwiel. Beiden kunnen vervangen worden.
Bij mij is het batterijcontact,communicatiemodule en het wiel vervangen en het probleem is er nog.
Ik vermoed dat het een software probleem is,hopelijk geraakt het opgelost.
De fiets rijdt echt wel top als die werkt!

• -Jaap-io
Bij mij is het zo dat er teveel speling tussen de batterij en het contact zit. Een quick fix is een tiewrap rond batterij en frame. Permanente fix is een ander contact, dat gaat geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 10:57
Aanstaande dinsdag wordt mijn Cowboy 3 geleverd, zin in! Uiteindelijk vond ik de meerprijs van de Cowboy 4 het niet waard t.o.v. de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:03
Mijn V3 heeft soms last van de Brugse kasseien. Valt telkens weer uit, tot je de batterij eens uithaalt en terugklikt. Er is ergens toch iets niet 100% aan het connectorsysteem lijkt me.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik speelde onlangs voorzichtig met het idee van een VM of Cowboy. ("hipster" fietsen)

Ik heb dit weekend toevallig een aantal Cowboy's zien staan (ze verkopen wel erg goed lijkt het!). En het lijkt toch echt niets voor mij.

Geen probleem met wie ze wel koopt, en ieder z'n ding, maar ze zijn me te minimalistisch. Minimalistisch ten koste van bruikbaarheid en lange termijn onderhoud. Dat voel je bijna aan door er gewoon naar te kijken.

(bespaar me de belerende GoT repliek: "heb je je 3 maanden durende onderzoek wel gedaan..." Er staat genoeg in dit topic, + mijn intuitie mbt mechaniek ...)

Ze zijn ook veel te klein voor grote fietsers zonder veel aanpassingen te doen aan de posities, wat me gezien het karakter van de fiets ook niet makkelijk lijkt (stuur en zo).

Denk dat ik de mode/hipster fase wel ontgroeid ben. Simpel, degelijk en zo modulair mogelijk is waar ik nu bijna altijd veel belang aan hecht. Dan maar iets minder design en 'sleekness'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Amos_x schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:24:
Ik speelde onlangs voorzichtig met het idee van een VM of Cowboy. ("hipster" fietsen)

Ik heb dit weekend toevallig een aantal Cowboy's zien staan (ze verkopen wel erg goed lijkt het!). En het lijkt toch echt niets voor mij.

Geen probleem met wie ze wel koopt, en ieder z'n ding, maar ze zijn me te minimalistisch. Minimalistisch ten koste van bruikbaarheid en lange termijn onderhoud. Dat voel je bijna aan door er gewoon naar te kijken.

(bespaar me de belerende GoT repliek: "heb je je 3 maanden durende onderzoek wel gedaan..." Er staat genoeg in dit topic, + mijn intuitie mbt mechaniek ...)

Ze zijn ook veel te klein voor grote fietsers zonder veel aanpassingen te doen aan de posities, wat me gezien het karakter van de fiets ook niet makkelijk lijkt (stuur en zo).

Denk dat ik de mode/hipster fase wel ontgroeid ben. Simpel, degelijk en zo modulair mogelijk is waar ik nu bijna altijd veel belang aan hecht. Dan maar iets minder design en 'sleekness'.
Jouw keuze is uiteraard altijd goed, maar de Cowboy is juist modulair en daarom, vond ik juist zo’n leuk opmerking eerder, een echte Tweakers fiets. Tbv extra comfort heb ik zelf bijvoorbeeld voor een Redshift verende zadelpen en stuurpen gekozen en daarnaast van Decathlon een bagagedrager en fietstas. Ik fiets dagelijks met veel plezier op m’n C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Streamert schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:04:
[...]

Jouw keuze is uiteraard altijd goed, maar de Cowboy is juist modulair en daarom, vond ik juist zo’n leuk opmerking eerder, een echte Tweakers fiets. Tbv extra comfort heb ik zelf bijvoorbeeld voor een Redshift verende zadelpen en stuurpen gekozen en daarnaast van Decathlon een bagagedrager en fietstas. Ik fiets dagelijks met veel plezier op m’n C3.
Modulair? Nieuw zadel, stuur en bagagedrager... Zoals op elke fiets in de laatste 100 jaar mogelijk was dus. Het lijkt soms wel of de fiets opnieuw is uitgevonden in 2015, in een tijdperk waarin niets nog modulair is...

Mechanisch modulair lijkt me idd het minimum, en nogal logisch gezien het concept 'fiets'.

Probeer over 4 jaar maar aan een nieuwe batterij te raken. Dat zal waarschijnlijk wel nog makkelijker zijn op een cowboy dan een VM (volledig ingebouwd daar...)

Elektronisch modulair zal erg tegenvallen, dat geef ik je op een blaadje.

Hoe dan ook blijft de framemaat voor de grote fietser (mezelf) duidelijk te klein. Best wel jammer, maar begrijpelijk vanuit Cowboy (VM) ivm productielijnen en supply chain management.

Hoe dan ook, erg prima als je veel plezier hebt aan je C3, ik wens het je van harte toe. :) Mijn drang naar ultra minimalistische internet fietsen is in elk geval toch wat weggeëbd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Tiepfoud schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:57:
Mijn V3 heeft soms last van de Brugse kasseien. Valt telkens weer uit, tot je de batterij eens uithaalt en terugklikt. Er is ergens toch iets niet 100% aan het connectorsysteem lijkt me.
dat had ik ook, contact opgenomen met support. Resultaat: er is een nieuwe connector met extra spacers onderweg en voor de zekerheid ook een nieuwe batterij. Als het binnen is, komt er iemand van mobile support om de connector te vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-06 14:58
Voor alle mede Cowboy eigenaren: het leek mij leuk om met een groepje andere cowboy bezitters een stuk te fietsen, dus heb ik het initiatief genomen om zaterdag 2 oktober (start 13:30) een rit te organiseren dwars door Rotterdam, waarbij we een kilometer of 35 fietsen en langs alle highlights van de stad zullen fietsen. Er zijn inmiddels al een stuk of 10 deelnemers, ook van ver buiten Rotterdam (fiets mee in de trein, of achterop de auto). Inschrijven kan hier: https://docs.google.com/f...KsGapWZNeYh5yiww/viewform
Lijkt me leuk om mede Cowboy eigenaren te spreken en ervaringen uit te wisselen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
BaSsDruM schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:29:
Voor alle mede Cowboy eigenaren: het leek mij leuk om met een groepje andere cowboy bezitters een stuk te fietsen, dus heb ik het initiatief genomen om zaterdag 2 oktober (start 13:30) een rit te organiseren dwars door Rotterdam, waarbij we een kilometer of 35 fietsen en langs alle highlights van de stad zullen fietsen. Er zijn inmiddels al een stuk of 10 deelnemers, ook van ver buiten Rotterdam (fiets mee in de trein, of achterop de auto). Inschrijven kan hier: https://docs.google.com/f...KsGapWZNeYh5yiww/viewform
Lijkt me leuk om mede Cowboy eigenaren te spreken en ervaringen uit te wisselen!
Gaaf idee! Voor mij een thuiswedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Supergaaf idee. Ik ben de komende tijd veel in het buitenland dus even kijken of 2 oktober gaat lukken. Maar superleuk bedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
Wel heel attent: Cowboy zelf 'sponsort' de rit en stuurt een goodie bag naar mij voor alle deelnemers. Wel zelf sjouwen na vertrek want ik heb geen idee hoe ik alles mee moet gaan nemen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BaSsDruM schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:32:
Wel heel attent: Cowboy zelf 'sponsort' de rit en stuurt een goodie bag naar mij voor alle deelnemers. Wel zelf sjouwen na vertrek want ik heb geen idee hoe ik alles mee moet gaan nemen 😉
Neem ik mijn fietstas maar mee 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
mjvdzwet schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:34:
[...]

Neem ik mijn fietstas maar mee 😉
Zit een cowboy rugzakje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
Gaaf plan, helaas past het deze keer niet in mijn agenda!

Benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
BaSsDruM schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:45:
[...]

Zit een cowboy rugzakje bij :)
En misschien wel een flesje Cowboy bier :*)

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 20:37
Had me echt superleuk geleken om ervaringen te delen en weer eens te genieten van R'dam als newbie Cowboy owner (C3), sterker nog hij wordt pas 2 okt geleverd dus helaas, maybe next time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaSsDruM
jeeovee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:29:
[...]

Had me echt superleuk geleken om ervaringen te delen en weer eens te genieten van R'dam als newbie Cowboy owner (C3), sterker nog hij wordt pas 2 okt geleverd dus helaas, maybe next time.
Als hij 's-ochtends wordt geleverd kan je gewoon om 13:30 meedoen hoor 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Voor Tweakende Cowboys, ik, de maker van de niet nader te noemen ongentemde app ben als het goed is ook van de partij.

Als mensen vragen daarover hebben is vast voor of na de rit gelegenheid om daar lekker over te babbelen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
vanaf december, als ik mijn cowboy 4 heb, rij en babbel ik graag een volgende keer mee

• -Jaap-io
Helaas ik kan er niet bij zijn 😒

Veel plezier! En ik zie graag de cowboy groepsfoto

[ Voor 26% gewijzigd door -Jaap-io op 22-09-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
mjvdzwet schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:43:
[...]

Voor Tweakende Cowboys, ik, de maker van de niet nader te noemen ongentemde app ben als het goed is ook van de partij.

Als mensen vragen daarover hebben is vast voor of na de rit gelegenheid om daar lekker over te babbelen.
En te herkennen aan een zwarte fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 13:37
In augustus een Cowboy 4 ST besteld en deze wordt geleverd in november! Ik ben erg benieuwd en vooral of mijn grote twijfelpunt, het ontbreken van versnellingen, een dealbreaker is voor mij.

Iemand al ervaringen / mening op dit gebied (als er überhaupt al V4 modellen geleverd zijn).

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheus2003 op 24-09-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Op YouTube is test van nieuwe cowboys door bright te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9-3

9-3

28-9: inmiddels het stuur vervangen door de Ergotec City Cruiser (31.8mm). eenvoudig klusje en de remkabels passen nog. Ik ga het de komende dagen uitproberen, maar ik vind de positie nu al veel fijner. dank voor de tip nogmaals!
stin00 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb nog een setje vrijwel nieuwe Ergon Grips Technical-GA3 handvatten en een slecht gespoten Ergotec City Cruiser liggen nu m'n Cowboy verkocht is, misschien interessant voor iemand hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 17:57
Ik overweeg om een Cowboy 3 (of wellicht een 4) te kopen, binnenkort eens proefrijden.

Ik had een VanMoof S3, die teruggestuurd omdat er vrijwel gelijk iets kapot ging en ik pas 30 dagen later voor reparatie terecht kon.

Heeft iemand ervaring hoe dat bij Cowboy is? Zo te lezen komt Cowboy bij je langs, is zo’n afspraak op korte termijn te maken als er iets stuk is? Is dit ook door heel Nederland het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
@.Tom
Via de website proefrit aanvragen. Staan dan keurig op de afgesproken datum/tijd voor je deur.

De trapondersteuning werkt heerlijk! Niks "muur", gewoon bijna ongemerkt door naar spierkracht boven de 27km/u.

C3 snel leverbaar, top prijs kwaliteit verhouding. Vergeet de 100 euro referral niet!
C4 heeft nu langer levertijd en de meerwaarde weegt niet op tegen de behoorlijke meerprijs.

Je moet vooral proberen! Ik ben 1,86m en zit top de fiets. Houd zelf wel van sportieve houding, dit is dus persoonlijk. Zoals je leest behoorlijk wat mogelijk qua aanpassen, wel iets om rekening mee te houden bij je budget!

Succes bij je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Hoe was het gister?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Het was erg gezellig, ondanks het weer een super middag gehad.

Heb zelf geen foto's gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaSsDruM
Ik vond het erg leuk, was zaterdagochtend bang dat iedereen af zou zeggen door het slechte weer, maar gelukkig zijn Cowboy bezitters allemaal bikkels die gewoon fietsen, regen of niet 😉 Alleen erg glad zo’n metalen metrorooster met die gladde standaard Cowboy bandjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BaSsDruM schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Ik vond het erg leuk, was zaterdagochtend bang dat iedereen af zou zeggen door het slechte weer, maar gelukkig zijn Cowboy bezitters allemaal bikkels die gewoon fietsen, regen of niet 😉 Alleen erg glad zo’n metalen metrorooster met die gladde standaard Cowboy bandjes :+
Ik ben nu wel nieuwsgierig of je alsnog voor andere banden gaat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
mjvdzwet schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Ik ben nu wel nieuwsgierig of je alsnog voor andere banden gaat. ;)
Haha dat was ik niet maar @Streamert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Leuke rit, dankzij BaSsDruM. Ja, dat was een mooie uitglijert 8)7, maar gelukkig kon ik vanochtend gewoon weer op m'n fietsie naar het werk. Die banden had ik al besteld, maar misschien ga ik ook alsnog voor de "Contact Plus Clincher Tyre SafetyPlus Breaker 27.5" Reflex", de Bikester site. Ze zijn 27,5 inch en 42mm breed (rare maatvoering) en lijkt dus te passen. Heeft iemand hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Streamert schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:32:
Leuke rit, dankzij BaSsDruM. Ja, dat was een mooie uitglijert 8)7, maar gelukkig kon ik vanochtend gewoon weer op m'n fietsie naar het werk. Die banden had ik al besteld, maar misschien ga ik ook alsnog voor de "Contact Plus Clincher Tyre SafetyPlus Breaker 27.5" Reflex", de Bikester site. Ze zijn 27,5 inch en 42mm breed (rare maatvoering) en lijkt dus te passen. Heeft iemand hier een mening over?
Misschien dit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PViY4fUxSH7msXT-_xbGzpNKTD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPfh9PUTPNAOy3te7RaZswgn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Lijkt inderdaad verdacht veel op het betreffende rooster voor Rotterdam CS.Antislip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
Streamert schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Lijkt inderdaad verdacht veel op het betreffende rooster voor Rotterdam CS.Antislip?
Er klopt wel meer niet aan dat station. ;) .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbGi8ln3_i6XMe_YYkey041VI3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSzIPluYtGCvxHwhDleuWvDi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaSsDruM
-Jaap-io schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:21:
Helaas ik kan er niet bij zijn 😒

Veel plezier! En ik zie graag de cowboy groepsfoto
Weet niet of iedereen akkoord is met z'n hoofd op een groepsfoto die openbaar op internet wordt geplaatst, dus die laat ik even achterwege 😉
Maar ik had de volgende route bedacht:
Start bij de Markthal, vervolgens via de Laurenskerk naar de Meent, Coolsingel, Erasmusbrug, Hotel New York, SS Rotterdam, Attractiepark Rotterdam, Maastunnel, Euromast, Depot van Booijmans, Schouwburgplein, Rotterdam Centraal Station, Kralingse Bos, Erasmus Universiteit, De Esch, Maasboulevard, de Boompjes en weer terug naar Blaak/Markthal.

Voor degene die er niet bij was en toch een keer de rit (35 km) wil doen:
https://www.bikemap.net/en/r/9797479/#12.78/51.91799/4.50476

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 184x184
Streamert schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:32:
Ik. Heb ze laatst besteld voor, meen ik, €26/stuk. Heb ze binnen, maar nog niet gemonteerd. Zien er overigens erg goed uit, tenminste een beetje profiel voor deze regenachtige dagen… Is inderdaad een vrij uitzonderlijke maatvoering, maar wel exact gelijk aan de origineel gemonteerde banden, dus dan eigenlijk weer niet zo raar :)

[ Voor 13% gewijzigd door 184x184 op 04-10-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
184x184 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Ik. Heb ze laatst besteld voor, meen ik, €26/stuk. Heb ze binnen, maar nog niet gemonteerd. Zien er overigens erg goed uit, tenminste een beetje profiel voor deze regenachtige dagen… Is inderdaad een vrij uitzonderlijke maatvoering, maar wel exact gelijk aan de origineel gemonteerde banden, dus dan eigenlijk weer niet zo raar :)
Ik heb de Continental banden inmiddels ook besteld en inderdaad, 27,5” x 42mm. Ik ben benieuwd naar de rijervaring en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Heeft iemand anders ook rare tijden in de triphistory staan? De tijd dat ik onderweg ben klopt wel, maar ik fiets niet om 2.30 s nachts naar mijn werk. Kan ook nergens de tijd aanpassen. Heb een v1+ en versie V2.15.5(4030) van app.
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
robin_32 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:29:
Heeft iemand anders ook rare tijden in de triphistory staan? De tijd dat ik onderweg ben klopt wel, maar ik fiets niet om 2.30 s nachts naar mijn werk. Kan ook nergens de tijd aanpassen. Heb een v1+ en versie V2.15.5(4030) van app.
Robin
Ik heb ook zo nu en dan verkeerde tijden met mijn V1+.
Ik gebruik de beta V3.00 app.
Daar gebeurt het dus ook mee.

Welke versie firmware heeft jouw fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De circular 3 is nu €1590 :)

https://cowboy.com/collections/circular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
mjvdzwet schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

Ik heb ook zo nu en dan verkeerde tijden met mijn V1+.
Ik gebruik de beta V3.00 app.
Daar gebeurt het dus ook mee.

Welke versie firmware heeft jouw fiets?
V4.8.17
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik heb dezelfde firmware, mogelijk dat het daar in zit.
Ik zal het nog eens aangeven via de Cowboy chat dat er meer mensen zijn met de verkeerde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 10:52
mjvdzwet schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:42:
[...]

Hoe krijg je die bèta, moet je je daar voor inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Twilkie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Hoe krijg je die bèta, moet je je daar voor inschrijven?
Ik ga er even van uit dat je Android gebruikt.
Je kan dan in de app store bij de Cowboy app aangeven dat je deel wilt nemen aan het beta programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 10:52
mjvdzwet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Ik ga er even van uit dat je Android gebruikt.
Je kan dan in de app store bij de Cowboy app aangeven dat je deel wilt nemen aan het beta programma.
Gevonden, ik had via de desktop gekeken, daar zag ik de optie niet, op de telefoon wel, thx.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Het valt mij op dat ik met mijn C3 de laatste tijd regelmatig delen van trips mis in de registratie van de app, op werkdagen fiets ik 42 km, 's ochtends 21 km en 's middags 21 km. De ene keer is dit 8, dan weer 6 km. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Streamert schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:31:
Het valt mij op dat ik met mijn C3 de laatste tijd regelmatig delen van trips mis in de registratie van de app, op werkdagen fiets ik 42 km, 's ochtends 21 km en 's middags 21 km. De ene keer is dit 8, dan weer 6 km. Komt dit iemand bekend voor?
Ik heb dit ook regelmatig, lijkt te maken te hebben met de verspringende tijd.
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.