Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 16:29
Twilkie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Gevonden, ik had via de desktop gekeken, daar zag ik de optie niet, op de telefoon wel, thx.!
Ik heb me een paar weken geleden aangemeld voor de beta, maar tot op de dag van vandaag geen update van 2.11 naar 3.0 in de Play Store :|

Hebben anderen de update wel gekregen binnen afzienbare tijd, want dan doe ik iets niet goed? :)

[ Voor 3% gewijzigd door 184x184 op 07-10-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
184x184 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:04:
[...]

Ik heb me een paar weken geleden aangemeld voor de beta, maar tot op de dag van vandaag geen update van 2.11 naar 3.0 in de Play Store :|

Hebben anderen de update wel gekregen binnen afzienbare tijd, want dan doe ik iets niet goed? :)
Het heeft bij mij een maand geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 20:37
[...]

Ik was inderdaad te snel, ik ben aangemeld. Maar zit ook nog op de v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-05 14:47
[...]

Binnen vijf minuten, aangevraagd en geinstalleerd.
Kwam dit filmpje tegen op het Veloretti forum…. YouTube: VELORETTI Ace vs VANMOOF S3 vs COWBOY - Welches E-Bike ist das beste?

[ Voor 17% gewijzigd door zebsite op 10-10-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Zijn er al mensen hier die hun rear sprocket op hun V3 hebben vervangen? Heb op FB verschillende posts gezien van mensen die sprockets hebben vervangen, maar kan nergens echt ervaringen lezen. Het vervangen van de achter sprocket door een 20t kost rond de 100,-, is niet heel moeilijk en brengt de gear ratio weer terug naar boven de 3.15. Dan zou het cadans van de V1 en V2 weer terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:41
Interessant, ik heb alleen nog niemand gehoord over problemen met het achter tandwiel. Dat is toch wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cekstuffertz
Streamert schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:15:
Interessant, ik heb alleen nog niemand gehoord over problemen met het achter tandwiel. Dat is toch wat je bedoelt?
Nee, geen problemen mee. Maar op deze manier zou de wat langzamere cadans van de V2 ook weer op de V3 komen. De V2 had een verhouding van 3,1:1 (68:22) en de V3 heeft 2,8:1 (63:22). Het achterste tandwiel is relatief makkelijk te vervangen en als je die vervangt met een 20t tandwiel krijg je weer een verhouding van 3,15:1 (63:20). In theorie zou het allemaal moeten werken, maar ben benieuwd of er ervaringen zijn van mensen die het al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Cekstuffertz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Nee, geen problemen mee. Maar op deze manier zou de wat langzamere cadans van de V2 ook weer op de V3 komen. De V2 had een verhouding van 3,1:1 (68:22) en de V3 heeft 2,8:1 (63:22). Het achterste tandwiel is relatief makkelijk te vervangen en als je die vervangt met een 20t tandwiel krijg je weer een verhouding van 3,15:1 (63:20). In theorie zou het allemaal moeten werken, maar ben benieuwd of er ervaringen zijn van mensen die het al hebben gedaan.
Ik zou in ieder geval even goed uitzoeken of je met het verstellen van het excentrische bottom bracket het verschil in riemlengte kunt opvangen. Als dat niet lukt, en je moet een nieuwe iets kortere riem hebben, wordt het best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Wilde gisteren wegfietsen op m'n C1, geen power. Batterij vol opgeladen. Merkte ook dat mijn licht voor en achter begonnen te knipperen. Had de afgelopen tijd vaker last van onbetrouwbare trap assist (viel om de halve seconde weg), maar dat was vaak van tijdelijke aard. Heb Cowboy maar gemaild. Echt zonde, want het is een super fijne fiets maar dit gedoe haalt de lol er wel van af. Eens kijken of ik hem tegen bijbetaling in kan ruilen tegen een v3 circular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Blakapim schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:41:
Wilde gisteren wegfietsen op m'n C1, geen power. Batterij vol opgeladen. Merkte ook dat mijn licht voor en achter begonnen te knipperen. Had de afgelopen tijd vaker last van onbetrouwbare trap assist (viel om de halve seconde weg), maar dat was vaak van tijdelijke aard. Heb Cowboy maar gemaild. Echt zonde, want het is een super fijne fiets maar dit gedoe haalt de lol er wel van af. Eens kijken of ik hem tegen bijbetaling in kan ruilen tegen een v3 circular.
Waarschijnlijk met een battery spacer op te lossen. Dit probleem komt ook bij de C3 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Zou graag een 3 kopen, nu kan ik geen spatborden bijbestellen, waarom kan dat niet gewoon bij het afrekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:16:
Zou graag een 3 kopen, nu kan ik geen spatborden bijbestellen, waarom kan dat niet gewoon bij het afrekenen?
De C3 komt tegenwoordig altijd met spatborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-05 22:12
Blakapim schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:41:
Hier ook problemen. Heb er heerlijk op gefietst tot eind vorige week. Stotteren tijdens een rit, qua ondersteuning. Vandaag nog wel verbinding maar niet de juiste percentage batterij in de app. Ik kan ook de verlichting niet meer aanzetten. Ondersteuning heel zwak. Niet fijn als je op tijd ergens moet zijn

Nu een bericht naar Cowboy gestuurd maar echt vrolijk word Ik hier niet van. Het gaat ook om de C1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Hier ook problemen. Heb er heerlijk op gefietst tot eind vorige week. Stotteren tijdens een rit, qua ondersteuning. Vandaag nog wel verbinding maar niet de juiste percentage batterij in de app. Ik kan ook de verlichting niet meer aanzetten. Ondersteuning heel zwak. Niet fijn als je op tijd ergens moet zijn

Nu een bericht naar Cowboy gestuurd maar echt vrolijk word Ik hier niet van. Het gaat ook om de C1.
Welke firmware heb je?
In firmware V4.8.17 is veel opgelost voor de C1+.

Die kan je aanvragen via de chat.

Eventueel kan je met de niet te noemen ongetemde app de PCB resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
mjvdzwet schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Welke firmware heb je?

Nu moet ik zeggen dat Cowboy heel snel heeft gereageerd en ook meteen een controller en een convertor board heeft opgestuurd. Lees net je bericht en heb de PCB gereset en het werkt. Hebben anderen ervaring met het vervangen van genoemde onderdelen en of dat een langdurig of permanent effect heeft?

Ik twijfel of ik dan ook meteen een monteur laat komen. Weet niet of ik dan weer al mijn onderdelen van mijn fiets moet demonteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Nu moet ik zeggen dat Cowboy heel snel heeft gereageerd en ook meteen een controller en een convertor board heeft opgestuurd. Lees net je bericht en heb de PCB gereset en het werkt. Hebben anderen ervaring met het vervangen van genoemde onderdelen en of dat een langdurig of permanent effect heeft?

Ik twijfel of ik dan ook meteen een monteur laat komen. Weet niet of ik dan weer al mijn onderdelen van mijn fiets moet demonteren.
Bij mij zijn ook beide onderdelen vervangen.
De controller is het niet, 99.9% de PCB.

Je mag de onderdelen niet zelf vervangen in verband met garantie.

Maar zodra de onderdelen binnen zijn kan je een afspraak maken met een monteur.
Meestal komt deze binnen een dag of 2 á 3.

Edit: sinds de vervanging van de onderdelen geen problemen meer gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 13-10-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
mjvdzwet schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Bij mij zijn ook beide onderdelen vervangen.
De controller is het niet, 99.9% de PCB.

Je mag de onderdelen niet zelf vervangen in verband met garantie.

Maar zodra de onderdelen binnen zijn kan je een afspraak maken met een monteur.
Meestal komt deze binnen een dag of 2 á 3.

Edit: sinds de vervanging van de onderdelen geen problemen meer gehad.
Ik heb verder spatborden en een bagagerek geïnstalleerd. Weet jij toevallig of dit kan blijven zitten bij de reparatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Ik heb verder spatborden en een bagagerek geïnstalleerd. Weet jij toevallig of dit kan blijven zitten bij de reparatie?
Spatbord achter hoeft er eigenlijk niet af, maar waarschijnlijk haalt de monteur het er wel af.
Deed hij bij mij wel. Zet het ook weer terug.

Anders kan de behuizing van de motorcontroller er moeilijk uit. Het is echter wel mogelijk, zelf gedaan om een USB aansluiting op de C1+ te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Overweeg deze wel. Wat zeggen jullie, doen? Of gewoon nieuwe 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Workingtitle schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Scheelt behoorlijk wat geld en ze zijn vaak gewoon binnen 30 dagen geretourneerd met maximaal enkele tientallen kilometers. Ik zou er gewoon voor gaan :D Volgens mij kost een nieuwe 1990 - 100 referral (dat kan denk ik?) = €300 verschil. Ik vind 20% een behoorlijk mooie korting voor een alsnog vrijwel nieuwe fiets. Valt het tegen dan kan hij altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:02:
[...]

Met een referral link scheelt het €300.
PM me maar voor een link.

Qua garantie maakt het niet uit. Ik begreep uit de kleine lettertjes wel dat een Circular op eigen kosten moet worden teruggestuurd als je hem binnen de 30 dagen wil retourneren.

Dat zou ik even goed checken.

Verder zijn het prima fietsen, mogelijk her en der een klein krasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Sinds ik hier heb gepost dat ik er 1 wil kopen heb ik welgeteld van 7 mensenleven referral in mijn inbox gehad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:59:
Sinds ik hier heb gepost dat ik er 1 wil kopen heb ik welgeteld van 7 mensenleven referral in mijn inbox gehad haha
Allemaal Cowboys, we steunen elkaar en gunnen elkaar gewoon zo'n toffe en fijne fiets 🤠

En de probleempje lossen we met Cowboy en elkaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Voor de mensen die graag een cowboy jas willen, die je krijgt met een referral, pm mij even :)
Ik heb via tweakers iemand aan een fiets geholpen, maar de xl is voor mij te klein/krap (ik ben 1.92) dus voor een paar (speciaal)biertjes wil ik hem wel ruilen ;)

Vergeven

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 16-10-2021 14:09 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3no2013
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ben echt geinteresseerd om een cowboy 3 te kopen. Ben na wat zoeken op cowboy circular gekomen.
Iemand hier ervaring mee?
Is een bagagerek makkelijk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
R3no2013 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:13:
Ik ben echt geinteresseerd om een cowboy 3 te kopen. Ben na wat zoeken op cowboy circular gekomen.
Iemand hier ervaring mee?
Is een bagagerek makkelijk te installeren?
Een bagagedrager is eenvoudig te installeren.
Heb zelf een circular V1+, maar deze waren echt nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
mjvdzwet schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Welke firmware heb je?

Is het probleem reeds opgelost bij u?
Ik heb een reset uitgevoerd via de alt app en heeft niets uitgehaald,licht werkt niet en app blijft nog steeds hangen.
Bij mij is alles al vervangen en de firmware is ook up to date.om gek van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
aircowboy schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Is het probleem reeds opgelost bij u?
Ik heb een reset uitgevoerd via de alt app en heeft niets uitgehaald,licht werkt niet en app blijft nog steeds hangen.
Bij mij is alles al vervangen en de firmware is ook up to date.om gek van te worden
Ik heb zelf geen problemen meer nadat zowel de PCB als motor controller zijn vervangen (gebeurde in 1 keer).

Toen je de reset deed met de alt app zag je toen kort een looplichtje van 2 ledjes?

Zo niet dan is de reset niet uitgevoerd, je kan het even met de V3.12 alt app proberen. Dan niet verbinden met de fiets, maar direct de reset doen vanuit het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Een circulair 3 besteld, ben benieuwd :)
Kunnen ze die bezorgtijden van 7 dagen over het algemeen waarmaken tegenwoordig ?

Vooral de kwaliteitcontrole die op de circulair zit maakte de doorslag. Veloretti leek me top, maar topic heeft me weerhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:10:
Kunnen ze die bezorgtijden van 7 dagen over het algemeen waarmaken tegenwoordig ?

Vooral de kwaliteitcontrole die op de circulair zit maakte de doorslag. Veloretti leek me top, maar topic heeft me weerhouden
Volgens mij gaat de bezorging wel goed tegenwoordig... alvast veel fiets plezier, Cowboy 🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik lurk al een tijdje mee hier maar ik heb op het moment al een e-bike van Gazelle die ik met fietsplan heb aangeschaft 1,5 jaar geleden. Die heeft nu net 5000 kilometers erop zitten maar ik kan niet anders dan toegeven dat zo'n Cowboy wel erg aantrekkelijk lijkt. Ik heb met die Gazelle regelmatig problemen met de versnellingen, dat lijkt niet een probleem te zijn bij de Cowboy aangezien die er maar 1 (?) heeft.

Hebben er hier ook mensen hun ebike verkocht voor een Cowboy?

Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik dan m'n fietstassen niet meer heb en daar hecht ik toch wel waarde aan.
Maar zag bij de Cowboy tools website dat er inmiddels ook een frame te monteren valt voor fietstassen dus dat is mooi handig :)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
London schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:54:
Ik lurk al een tijdje mee hier maar ik heb op het moment al een e-bike van Gazelle die ik met fietsplan heb aangeschaft 1,5 jaar geleden. Die heeft nu net 5000 kilometers erop zitten maar ik kan niet anders dan toegeven dat zo'n Cowboy wel erg aantrekkelijk lijkt. Ik heb met die Gazelle regelmatig problemen met de versnellingen, dat lijkt niet een probleem te zijn bij de Cowboy aangezien die er maar 1 (?) heeft.

Hebben er hier ook mensen hun ebike verkocht voor een Cowboy?

Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik dan m'n fietstassen niet meer heb en daar hecht ik toch wel waarde aan.
Maar zag bij de Cowboy tools website dat er inmiddels ook een frame te monteren valt voor fietstassen dus dat is mooi handig :)
Ik kan geen antwoord geven op het 1e deel. Mijn Cowboy is mijn 1e elektrische fiets.

Het 2e probleem... de fietstassen. Je kan heel veel verschillende baggagedragers monteren (op de C1 t/m C3). Dus dat gaat sowieso goed komen.
Daarnaast zou ik gewoon een proefrit aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:13

Had de mijne op 5 dagen, met een weekend tussen, deze zomer. Ymmv O-)

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3no2013
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024

Heb vandaag deze ook besteld. Testrit gedaan in Brussel.
Hij reed hééll vlot. En ik was verkocht.
De C4 zat naar mijn aanvoelen te agressief en vertrok te snel, dit is een prototype en moest precies nog wat gefinetuned worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 19:55
Geld die 100 euro korting via een link ook voor de circulair modellen? Of alleen bij een nieuwe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Guusz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:20:
Geld die 100 euro korting via een link ook voor de circulair modellen? Of alleen bij een nieuwe?
Alleen bij nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand hoe Auto Lights werkt? Zit er een lichtsensor in of gaat dit obv. GPS en tijden van zonsondergang/zonsopkomst?

Ik vertrek om 07:30 elke ochtend. Gisteren gingen mijn lampen automatisch aan, maar vanochtend niet. Terwijl het vanochtend ivm. beetje regen ook nog een stuk donkerder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:03:
Weet iemand hoe Auto Lights werkt? Zit er een lichtsensor in of gaat dit obv. GPS en tijden van zonsondergang/zonsopkomst?

Ik vertrek om 07:30 elke ochtend. Gisteren gingen mijn lampen automatisch aan, maar vanochtend niet. Terwijl het vanochtend ivm. beetje regen ook nog een stuk donkerder was.
De app bepaald het via GPS en tijd. Echter zie ik (zeker met de nieuwe app) dat mijn ritten soms op een verkeerde tijd worden geregistreerd.

Helaas zit er geen lichtsensor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

De app bepaald het via GPS en tijd. Echter zie ik (zeker met de nieuwe app) dat mijn ritten soms op een verkeerde tijd worden geregistreerd.

Helaas zit er geen lichtsensor in.
Thanks. Net even in de app gekeken en mijn beide ochtendritten staan qua tijd iig wel goed geregistreerd. Vond auto-lights wel een handige optie maar dan moet het wel goed werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zebsite
Thetallguy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Thanks. Net even in de app gekeken en mijn beide ochtendritten staan qua tijd iig wel goed geregistreerd. Vond auto-lights wel een handige optie maar dan moet het wel goed werken.
Wat is er op tegen, je licht altijd aan te hebben? Stukken veiliger, zeker overdag...en voor je accu maakt het niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
zebsite schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Wat is er op tegen, je licht altijd aan te hebben? Stukken veiliger, zeker overdag...en voor je accu maakt het niet veel uit.
Goede vraag, nooit zo bij stilgestaan eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ben het opzich met je eens, al heb ik het idee dat zichtbaarheid overdag misschien beter zou zijn als het licht wel (weer) zou knipperen bij remmen. Werkt op de C1 helmaal niet, op sommige V2's niet meer na een firmware update.

Daarnaast mist de verlichting 's avonds uitstraling naar opzij. Ook zul je zelf je banden moeten vervangen of een reflecterende bies asn moeten brengen op de velg.

De verlichting gebruikt ongeveer 5W per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
[...]

Helemaal mee eens, je bent gewoon beter zichtbaar en dat is voor alle verkeersdeelnemers veel beter en het ziet er ook nog eens kek uit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
mjvdzwet schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:14:
[...]

Ben het opzich met je eens, al heb ik het idee dat zichtbaarheid overdag misschien beter zou zijn als het licht wel (weer) zou knipperen bij remmen. Werkt op de C1 helmaal niet, op sommige V2's niet meer na een firmware update.
Mijn C1+ knippert wel hoor...? maar alleen bij hard inremmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:05
Ik heb net een circular v3 binnen, maar de batterij lijkt helemaal leeg. Hij lag een uurtje aan de lader (groen lichtje brandde) maar de fiets en de app geven nog steeds aan dat hij leeg is. Ook voelen de lader en de accu niet warm aan. Accu defect, misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
M!chiel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:19:
Ik heb net een circular v3 binnen, maar de batterij lijkt helemaal leeg. Hij lag een uurtje aan de lader (groen lichtje brandde) maar de fiets en de app geven nog steeds aan dat hij leeg is. Ook voelen de lader en de accu niet warm aan. Accu defect, misschien?
Laat de batterij even in de fiets zitten, misschien moet de interne batterij nog opgeladen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Als lampje van de lader niet rood wordt is je accu defect. Zit in een soort slaapstand waar hij niet uitkomt.
Meteen melden bij helpdesk en ze sturen een nieuwe. Wel raar, ik had het ook met mijn V1+ terwijl de fiets helemaal gecheckt zou moeten zijn.
Robin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Weet je zeker dat je de lader connector diep genoeg in de accu hebt gestoken?

Dit gaat soms best zwaar. Dan lijkt hij goed te zitten, maar kan nog een fractie dieper.

Het lampje wordt rood als hij gaat laden.
Dit gebeurt eigenlijk altijd, al is het zeer kort als de accu defect zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
mjvdzwet schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Weet je zeker dat je de lader connector diep genoeg in de accu hebt gestoken?

Dit gaat soms best zwaar. Dan lijkt hij goed te zitten, maar kan nog een fractie dieper.

Het lampje wordt rood als hij gaat laden.
Dit gebeurt eigenlijk altijd, al is het zeer kort als de accu defect zou zijn.
Dank voor de tip. Nog een keer gecheckt, maar dit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
M!chiel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Dank voor de tip. Nog een keer gecheckt, maar dit is het niet.
Lijkt me dan een defecte accu inderdaad. Hier ook gebeurd. Kwaliteit van de electronica op deze fietsen laat echt wat te wensen over. Ze sturen wel snel een nieuwe op, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
frieskip schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Mijn C1+ knippert wel hoor...? maar alleen bij hard inremmen
Ik heb die van mij ook nooit zien knipperen.

Overigens is de monteur vanmorgen geweest om de PCB en controller te vervangen. Dat is helemaal goed gegaan en alles werkt weer zoals het hoort! Goede en snelle service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Hier circular 3 vandaan binnen is volgens mij gewoon een nieuwe. Heb alles onder één vergrootglas gehouden maar letterlijk geen vlekje krasje of verpakking die eruit ziet alsof hij gebruikt is. Accu was ongeveer 75% vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:42:
Hier circular 3 vandaan binnen is volgens mij gewoon een nieuwe. Heb alles onder één vergrootglas gehouden maar letterlijk geen vlekje krasje of verpakking die eruit ziet alsof hij gebruikt is. Accu was ongeveer 75% vol
Gefeliciteerd met jouw nieuwe fiets.
Veel Cowboy fietsplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
Wat wel opvallend is dat op alle nieuw geleverde C3’s nu ook een CDN riem zit (wel CDX tandwielen). Hoe zit dit met de circular C3, wordt die nog wel met CDX erop geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Cekstuffertz schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:45:
Wat wel opvallend is dat op alle nieuw geleverde C3’s nu ook een CDN riem zit (wel CDX tandwielen). Hoe zit dit met de circular C3, wordt die nog wel met CDX erop geleverd?
Op die van mij zit geen CDX riem, maar die ziet er ook gloednieuw uit dus ik betwijfel of hij ooit gebruikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door M!chiel op 22-10-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
boozzz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Lijkt me dan een defecte accu inderdaad. Hier ook gebeurd. Kwaliteit van de electronica op deze fietsen laat echt wat te wensen over. Ze sturen wel snel een nieuwe op, maar toch.
Ik krijg volgende week een nieuwe accu opgestuurd en mag zelfs de kosten van een huurfiets declareren! Niet nodig (ik heb nog 3 fietsen), maar toch een aardig gebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
Persoonlijk vind ik de 28 km/u die ik zonder veel moeite haal, snel genoeg. Ik ben benieuwd naar collega Cowboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Vraagje; ik heb mijn cowboy wel gelinkt via de app, maar auto unlock werkt niet.
Ik snap het niet helemaal, want ik kan uberhaupt niet vinden hoe de fiets moet aan of uitzetten zonder sleutel.
Ik doe dit nu altijd met de sleutel en de accu er even uit en gelijk weer in.

Als ik zoek waar de fiets is dan staat hij ook altijd 30 a 50 meter van me vandaan op die kaart, terwijl ik er letterlijk naast sta.

Kijk ik nou ergens overheen? De routes slaat hij wel gewoon op in de app dus ergens gaat er wel iets goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Workingtitle op 24-10-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:35:
Vraagje; ik heb mijn cowboy wel gelinkt via de app, maar auto unlock werkt niet.
Ik snap het niet helemaal, want ik kan uberhaupt niet vinden hoe de fiets moet aan of uitzetten zonder sleutel.
Ik doe dit nu altijd met de sleutel en de accu er even uit en gelijk weer in.

Als ik zoek waar de fiets is dan staat hij ook altijd 30 a 50 meter van me vandaan op die kaart, terwijl ik er letterlijk naast sta.

Kijk ik nou ergens overheen? De routes slaat hij wel gewoon op in de app dus ergens gaat er wel iets goed.
Je zet de fiets aan in de app door het slotje even vast te houden.

Voor auto unlock moet de app op de achtergrond draaien.

Als je in de buurt komt gaan de ledjes op de fiets langzaam aan en uit. Als je nu de fiets verplaatst gaat hij aan.

Let op dat na het op slot zetten je een paar minuten moet wachten voordat auto unlock weer actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Streamert schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:29:
Persoonlijk vind ik de 28 km/u die ik zonder veel moeite haal, snel genoeg. Ik ben benieuwd naar collega Cowboys
Ik vind het voor woon werk verkeer langs de Waterweg wat langzaam. Kom niemand tegen en vind het dan wel lekker om iets sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Je zet de fiets aan in de app door het slotje even vast te houden.

Voor auto unlock moet de app op de achtergrond draaien.

Als je in de buurt komt gaan de ledjes op de fiets langzaam aan en uit. Als je nu de fiets verplaatst gaat hij aan.

Let op dat na het op slot zetten je een paar minuten moet wachten voordat auto unlock weer actief wordt.
Thanks voor de uitleg. Ik zie dus nergens een slotje in mijn app. Kan het zijn dat ik te ver van de fiets ben (dat denkt de app althans als ik zie waar de fiets op de kaart sta en waar ik zelf sta) raar

Er staat altijd "move closer to your bike" maar sta er dan altijd naast.

[ Voor 5% gewijzigd door Workingtitle op 24-10-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:11:
[...]

Thanks voor de uitleg. Ik zie dus nergens een slotje in mijn app. Kan het zijn dat ik te ver van de fiets ben (dat denkt de app althans als ik zie waar de fiets op de kaart sta en waar ik zelf sta) raar

Er staat altijd "move closer to your bike" maar sta er dan altijd naast.
Dan gaat de communicatie tussen de telefoon en fiets niet goed.

Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Dan gaat de communicatie tussen de telefoon en fiets niet goed.

Wat voor telefoon heb je?
Galaxy s9.
Zal van de week met mijn nieuwe werktelefoon is proberen kijken of het de telefoon of de fiets is.

Ik sta op de kaart redelijk oké, maar mijn fiets staat niet waar hij volgens de kaart staat. Hij staat een paar huizen verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Galaxy s9.
Zal van de week met mijn nieuwe werktelefoon is proberen kijken of het de telefoon of de fiets is.

Ik sta op de kaart redelijk oké, maar mijn fiets staat niet waar hij volgens de kaart staat. Hij staat een paar huizen verderop.
De locatie op de kaart is niet het probleem, maar het feit dat de fiets jouw telefoon niet ziet.

Werken de snelheidsmeter en batterij status wel in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

De locatie op de kaart is niet het probleem, maar het feit dat de fiets jouw telefoon niet ziet.

Werken de snelheidsmeter en batterij status wel in de app?
2e wel. Eerste weet ik niet eigenlijk. Heb geen telefoonhouder dus kijk er niet op tijdens het fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Streamert schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:29:
Vind wel dat het voelt alsof je een anker uitgooit boven de 28 km/h in de offroad mode. Met untamed app heb je dat niet en fiets ik relaxed 31 km /h. Top snelheid is rond de 36 , daarboven moet je wel heel snel trappen.
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50l
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-11-2023

50l

vraag ivm consumentenwetgeving.

ik ontving 20 dagen geleden mijn cowboy, die was na 3 dagen kapot, mijn linkerpedaal kwam eerst scheef te zitten en viel er 10 km verder gewoon af.
17 dagen later nog steeds geen linker pedaal ontvangen van cowboy. ze zijn namelijk hun magazijn aan het verhuizen.

aangezien dit hier om een DOA gaat en mijn bedenktijd bijna gaat verlopen vraag ik mij af wat mijn rechten zijn.
Mocht er hier iemand zijn die een linker pedaal liggen heeft van een 3 serie mag je het altijd laten weten!
De policy bij cowboy is namelijk dat je hem naar het hoofdkantoor moet brengen ( eigenhandig ) om je geld terug te krijgen binnen de maand. Ik woon 90 km van brussel, hem met de trein brengen is ook geen optie want van daaruit kan ik niet naar het hoofdkantoor rijden aangezien ik maar 1 pedaal heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Mijn 3 circular toch ontvangen met een kapotte interne accu. Waarschijnlijk. Ik blijf mijn fiets niet kunnen unlocken met de app omdat hij volgens de app 2 blokken verderop staat. Move closer to your bike.
Als ik naar find my bike ga zie ik hem ook 100 meter verderop staan, daarbij staat de interne accu altijd op 10% of lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:26:
Mijn 3 circular toch ontvangen met een kapotte interne accu. Waarschijnlijk. Ik blijf mijn fiets niet kunnen unlocken met de app omdat hij volgens de app 2 blokken verderop staat. Move closer to your bike.
Als ik naar find my bike ga zie ik hem ook 100 meter verderop staan, daarbij staat de interne accu altijd op 10% of lager
Als je de hoofd accu los haalt en terugplaatst.
Zie je dan een looplicht?
Zo ja interne accu leeg of uit de houder..
Zo nee, dan blijf de interne PCB werken en gok ik dat die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Vanochtend tijdens het rijden schoot m'n fiets ineens in de crash detection mode. Alle lampen knipperen, ondersteuning uit. Gelukkig net op tijd om de crash detectie in de app uit te zetten zodat mijn vriendin niet in paniek raakte door een smsje :7

Als ik in de stats kijk zie ik de power (zowel ondersteuning als human power) in 1x naar 0 droppen. Wel vreemd want ik reed gewoon op een relatief vlakke asfaltweg zonder hobbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:29:
[...]

Als je de hoofd accu los haalt en terugplaatst.
Zie je dan een looplicht?
Zo ja interne accu leeg of uit de houder..
Zo nee, dan blijf de interne PCB werken en gok ik dat die stuk is.
Wat bedoel je met looplicht?

Heb op verzoek van klantenservice ook de cowboy in Bluetooth "vergeten" alleen als ik hem nu weer wil verbinden vanuit Bluetooth zegt hij "er is een app nodig om te verbinden" en dan kapt hij de verbinding app.

Mksschien doe ik ergens iets doms maar word er beetje gek van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dat je de lampjes op de buis van de fiets na elkaar ziet oplichten zodra he de accu plaatst.

Gebruik je Android of IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:05:
[...]

Dat je de lampjes op de buis van de fiets na elkaar ziet oplichten zodra he de accu plaatst.

Gebruik je Android of IOS?
Android. Zodra je de accu plaats zie je inderdaad de lampjes oplopen naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Workingtitle schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

Android. Zodra je de accu plaats zie je inderdaad de lampjes oplopen naar
Lopen ze vol of verplaatsen ze, eerste is normaal 2e betekent dat de PCB geen spanning meer had.

Je kan proberen via de Cowboy app opnieuw te koppelen... Of, als je de koppelcode hebt, via het bluetooth menu van de telefoon.

De koppelcode staat bij de gegevens van de fiets in de Cowboy app helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
mjvdzwet schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Lopen ze vol of verplaatsen ze, eerste is normaal 2e betekent dat de PCB geen spanning meer had.

Je kan proberen via de Cowboy app opnieuw te koppelen... Of, als je de koppelcode hebt, via het bluetooth menu van de telefoon.

De koppelcode staat bij de gegevens van de fiets in de Cowboy app helemaal onderaan.
Ze lopen vol.
Heb het opgegeven. Heb alles wat je aangeeft al geprobeerd. Maar iig bedankt.
Doe het wel met de sleutel, heb de app toch niet perse nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
Hij is vandaag op afstand door klantenservice gereset. 15min in buitenlucht opgestart en probleem verholpen. Eindelijk. Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 22:19
Nadat ik een grote spijker in mijn achterband mocht ontvangen, heb ik de banden van Continental die eerder in dit topic voorbijkwamen onder de C3 gezet. Ik heb nog nooit banden vervangen, maar ik moet zeggen dat het verwijderen van de wielen en het terugplaatsen best te doen was. De rij-ervaring is heel anders. Het voelt robuuster, meer grip, mogelijk wat trager. Ben er blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjab44TvNx7_HsIAIcU2Nnx0nWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpssXuRgUnFvqtMNc3avJSQy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Nu online
xTino81 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:22:
Nadat ik een grote spijker in mijn achterband mocht ontvangen, heb ik de banden van Continental die eerder in dit topic voorbijkwamen onder de C3 gezet. Ik heb nog nooit banden vervangen, maar ik moet zeggen dat het verwijderen van de wielen en het terugplaatsen best te doen was. De rij-ervaring is heel anders. Het voelt robuuster, meer grip, mogelijk wat trager. Ben er blij mee.

[Afbeelding]
Best tof ook zo met die witte randen.
Zijn reflectoren trouwens verplicht? Vind het zo afschuwelijk staan, maarja wel veilig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 27-05 20:57
Workingtitle schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Best tof ook zo met die witte tanden.
Zijn reflectoren trouwens verplicht? Vind het zo afschuwelijk staan, maarja wel veilig natuurlijk.
alleen de streep op de band, die losse reflectoren in de spaken zijn niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Inderdaad fijne bandjes van Continental en ook 42 mm breed. Die reflectoren zaten bij de levering van de C3 vanwege de banden zonder reflecterende streep.

[ Voor 6% gewijzigd door Streamert op 31-10-2021 13:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 184x184
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 16:29
xTino81 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:22:

[Afbeelding]
Ik bekeek jouw foto even extra aandachtig, want ik heb deze banden ook nog liggen en nog niet gemonteerd: ben alleen bang dat jouw voorband in de verkeerde richting op de velg zit :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4HFh6CIEx2rkr0auzqY0ND5hqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6aApk17oYuTt4ymAEx57coN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xTino81
Haha dat zijn de scherpere observaties. Dat moest ik maar fixen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
184x184 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:12:
[...]

Ik bekeek jouw foto even extra aandachtig, want ik heb deze banden ook nog liggen en nog niet gemonteerd: ben alleen bang dat jouw voorband in de verkeerde richting op de velg zit :-(
[Afbeelding]
Hahaha, grappig, Toevallig was ik daar zaterdag ook mee bezig voor een vriend, die vroeg zich ook af in welke richting de band moest, waarna ik ook op de zijkant die verwijzing zag. Dat moest ook even opnieuw. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bermince
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik overweeg aanschaf van een cowboy en vraag me af hoe diefstal gevoelig de uitneembare batterij is. Als je de fiets een paar uur in de stad neerzet, is vastzetten met een goed slot dan voldoende of is het verstandig om ook de accu mee te nemen? Thuis zal ik hem binnen zetten en op werk in een beveiligde stalling dus het gaat me m.n. om uit eten, sportschool, bioscoop etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
bermince schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:49:
Ik overweeg aanschaf van een cowboy en vraag me af hoe diefstal gevoelig de uitneembare batterij is. Als je de fiets een paar uur in de stad neerzet, is vastzetten met een goed slot dan voldoende of is het verstandig om ook de accu mee te nemen? Thuis zal ik hem binnen zetten en op werk in een beveiligde stalling dus het gaat me m.n. om uit eten, sportschool, bioscoop etc.
de accu zit vast, en dien je met een sleutel los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Vandaag een battery update geïnstalleerd. Ik heb het gevoel dat hij zuiniger rijd, maar ook minder ondersteuning geeft. Wat is jullie ervaring?
(Ik vind minder ondersteuning overigens perfect, wil wel merken dat ik fiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Batterij update, dus geen reguliere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTino81
De reflectoren op de pedalen vallen er nu voor de derde keer uit. Ik heb al eens nieuwe pedalen gekregen. Hebben anderen dit ook? Is het een kwestie van lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
xTino81 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 06:51:
De reflectoren op de pedalen vallen er nu voor de derde keer uit. Ik heb al eens nieuwe pedalen gekregen. Hebben anderen dit ook? Is het een kwestie van lijmen?
Ja die pedaaldingen zitten echt voor geen meter. En je kunt ook nergens losse reflectoren bestellen/krijgen in de maat zodat je ze eventueel zelf kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Thetallguy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ja die pedaaldingen zitten echt voor geen meter. En je kunt ook nergens losse reflectoren bestellen/krijgen in de maat zodat je ze eventueel zelf kunt vervangen.
Had ik ook en heb nieuwe pedalen toegestuurd gekregen van Support waarvan de reflectoren wel blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
Streamert schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:45:
Batterij update, dus geen reguliere?
klopt, geen standaard firmware update, ik kan het update nummer echter nergens in de app terugvinden, daar zie ik alleen de firmware 4.11 battery was volgens mij iets van 3 ofzo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
Helaas bleek mijn eerder genoemde zuiniger rijgedrag valse hoop. Was gebaseerd op één rit.
Actieradius valt me al met al erg tegen: ongeveer 50 km soms 52, soms 46.
In de buurt van 70 km kom ik helaas nooit. Mijn dagelijkse ritjes zijn samen 13 km, geen beklimmingen, overgewicht, extreme wind etc.
Wie herkend dit of juist niet? Ik ben heel benieuwd naar jullie rijbereik op één acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
snaptnie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:46:
Helaas bleek mijn eerder genoemde zuiniger rijgedrag valse hoop. Was gebaseerd op één rit.
In de buurt van 70 km kom ik helaas nooit. Mijn dagelijkse ritjes zijn samen 13 km, geen beklimmingen, overgewicht, extreme wind etc.
Wie herkend dit of juist niet? Ik ben heel benieuwd naar jullie rijbereik op één acculading.
Ik haal ook deze waarden als ik zo rond de 28km/u fiets, echter als ik langzamer rijd haal ik ook wel 65.

Als ik via de niet nader te noemen app 38km/u rijdt kom ik aan de 40km. Gebruik ik dezelfde app, maar dan met minder ondersteuning ipv meer dan haal ik 90km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
mjvdzwet schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:56:
[...]
Gebruik ik dezelfde app, maar dan met minder ondersteuning ipv meer dan haal ik 90km.
Ik gebruik de standaard app, gemiddelde snelheid is ongeveer 25 km/uur, echt langzamer rijden vind ik lastig, de ondersteuning is zo stevig, dat je wel heel lui moet ronddraaien met de pedalen om langzamer te gaan, dat lukt me echt niet.

Ik heb inderdaad ook bedacht om ongetemd, of misschien juist getemd te gaan rijden en zo minder ondersteuning te krijgen en meer actieradius. Maar eerst wil ik toch nog vaststellen wat langdurig mijn echte bereik is (nu 500 km gereden), ik vind 50 i.p.v. de geadverteerde 70 toch een grote afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
snaptnie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:08:
[...]
ik vind 50 i.p.v. de geadverteerde 70 toch een grote afwijking.
Ik vind het ook een grote afwijking, echter staat nergens op welke snelheid het is.

Overigens is ongetemd rijden met minder ondersteuning een verademing als je met een niet e-biker fietst. Gewoon een beetje zwaarder trappen fietst soms gewoon fijner.

Is overigens iets wat ik nog wil uitzoeken voor de ongetemde app... Dat de app de trapweerstand constant houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
mjvdzwet schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:19:
[...]

.Gewoon een beetje zwaarder trappen fietst soms gewoon fijner.
Mee eens
Is overigens iets wat ik nog wil uitzoeken voor de ongetemde app... Dat de app de trapweerstand constant houdt.
Ik zie graag de settings als je een optimale instelling hebt gevonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:13
snaptnie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:46:
Met de C3 haal ik + 65km ,rond de 27-28km/h, ongetemd, max support. Ik moet wel heel weinig accelereren/remmen op mijn rit naar het werk. Dat maakt misschien ook een redelijk verschil?

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
Tiepfoud schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:19:
[...]
Ik moet wel heel weinig accelereren/remmen op mijn rit naar het werk. Dat maakt misschien ook een redelijk verschil?
Ik denk dat dat inderdaad wel een belangrijke factor kan zijn, in mijn geval, een rit tussen twee plaatsen, zonder stoplichten etc. is dat echter niet aan de orde. Verder zie ik op mijn C3 dat ik meestal >50% "human power" gebruik, op 6,5 km bijv. 131 W motor power en 159 W human power, die 131 W heeft dan 14% accu gekost volgens de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zag opeens een rood lampje onder aan mijn accu als de fiets unlocked is. Zie foto. Geen idee hoelang ik dit al heb, viel me opeens op.
Hebben jullie dit ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Gk11CwLZJMHiXs8gwrdsZuJxUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhMZ0WuHx1uS07B6TdSp3QKX.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.