snaptnie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:46:
Helaas bleek mijn eerder genoemde zuiniger rijgedrag valse hoop. Was gebaseerd op één rit.
Actieradius valt me al met al erg tegen: ongeveer 50 km soms 52, soms 46.
In de buurt van 70 km kom ik helaas nooit. Mijn dagelijkse ritjes zijn samen 13 km, geen beklimmingen, overgewicht, extreme wind etc.
Wie herkend dit of juist niet? Ik ben heel benieuwd naar jullie rijbereik op één acculading.
Normaal fietst mijn vriendin er altijd op, maar gister zelf 40 km gefietst op haar Cowboy C1+. Heenrit begon ik met 55%, had nog 11% over na 20 km. Ongetemd 8 km lang op 10% FW, daarna op 18% gezet. Op locatie geladen, en met zo'n 65% startlading de terugweg gedaan. 1 km voor het eind was de accu leeg (wat trapt dat ontiegelijk zwaar trouwens, met een lege accu, alsof je door drijfzand moet stoempen).
Condities: nauwelijks wind, rond de 10 graden Celcius (terugweg misschien 8 graden), weeg 90 kg (zeg met slot, spatborden, bagegedrager enzo misschien 96 kg), kruissnelheid rond de 30 km/u, bijna geen stoplichten, geen heuvels, verlichting aan. Vanaf zo'n 20% batterij wordt de ondersteuning duidelijk steeds minder. Dus nee, het opgegeven bereik haal ik hier bij lange na ook niet.
Als ik de stats van mijn vriendin bekijk (zij weegt 55 kg), dan verbruikt zij op een woon-werk ritje van 18 km meestal rond de 40-45% batterij.
[
Voor 4% gewijzigd door
boozzz op 12-11-2021 12:01
]