Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1
Acties:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Matched: city
Uitbreiding van het lijstje 'veelgevraagde spullen en waar goedkoop/handig te bestellen':

Urusus plaat (6,80)
Ursus Mooi (10,30)
Axa XXL ringslot (25,50 alternatieve verkoper 19,45 )
Axa flex bevestiging (6,70)
= Vanaf 40 euro geen verzendkosten in NL, direct 1 dag later in huis.

Axa vouwslot 1000/105 (56,94, 56,90 alternatief)
Ergotec Stuurpen Octopus 2 (35,91)
Elvedes remkabel verlengset (14.95
Tektro Leiding Verlenger (10,95)
El cheapo remmenreiniger meebestellen aangezien Action maar half open is (2,75)
= Gratis verzenden in NL vanaf 50 euro

Ergotec City Cruiser 31.8 Stadsfiets stuur (25)
Ergon GA3 handvatten (30, bij Amazon 28,80)
= Vanaf 50 euro gratis verzending NL

FLECTR zwarte velg reflectoren (€27.80 voor 2 velgen, ex verz)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 18-03-2021 16:04 ]

• stin00
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Kun je een foto maken van hoe de ursus backplate en de kabels die daar zitten op elkaar aansluiten?
Hier de foto's van de backplate en standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDQMqqlULkZhq6rGRZwsJVXfvrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRusO5qVaIWHt6XeRGaPlGJe.jpg?f=fotoalbum_large
Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j1f98QOH9ObEfPGUiWG8gONlKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZX6pCRaZOrQGtG578snibHP.jpg?f=fotoalbum_large
De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjMe0SswkM4rvbBy3S61MMeTa0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTeBo5Pu39osHcNTa5CEbHnc.jpg?f=fotoalbum_large

De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding :+ Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4er7CXYfCKK6nTnX86zipIrryY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jer5d4FnmZP0eVx4EqawxNuV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpbnv8ma-i_NPweSo1jPI8CUufU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv3kfc1UNe8eovF7X9U2FyTi.jpg?f=fotoalbum_large

Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1qaAoSZX6WY_uLNJYuv3uR4-JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srkGbhYkjG0w7DmYaMuMD8lD.jpg?f=fotoalbum_large

De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVAqbJSdwmGaO6mgtAgZPuOQSqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YdgUQLlrFo60N0HqDkKV8j2.jpg?f=fotoalbum_large

De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CsiaPIuWuVhKhuYjcaB-JL-u1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgL7AFouZMv8HTCJxsn035kz.jpg?f=fotoalbum_large
Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond

Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.

Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount

Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld 8)7 Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.

Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 21-03-2021 20:16 ]

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
stin00 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Hier de foto's van de backplate en standaard:

[Afbeelding]
Plaatje moet nog zwart worden gespoten. Wil even bij Cowboy informeren welke RAL kleur mat zwart ze gebruiken. Je ziet dat helaas 1 kabel voor de standaard langs gemonteerd moet worden. Hij zit verder echter niet in de weg en krijgt geen extra slijtage te verduren

[Afbeelding]
De linker kabel moet om de standaard heen, de andere kan op z'n originele plek terug

[Afbeelding]

De kwaliteit lak van de Ursus Mooi is wel enorm dun, wat een kak ding :+ Een keer de trapper er tegenaan en de lak is eraf gebladderd. Dus ook die moet ik gaan spuiten..

[Afbeelding]

Hier de Ritchey stuurpen, past perfect. Blij met de hoogte en instelbaar, minder blij met alle belettering en logo's. Wil even kijken of ik dit eraf kan halen.. maar wordt lastig denk ik.

[Afbeelding]

Ergotec City Cruiser 31.8 stuur. Heerlijk ding, zorgt met de nieuwe stuurpen voor de perfecte hoogte en curve. Dit transformeert de fiets voor mij van hernia race houding naar comfortabele zit. Zeer goede aankoop. Let erop dat dit alleen bij de V3 lukt waarschijnlijk omdat de voorste remkabel langer is dan bij andere modellen. Dit is echt het maximale trouwens, hoger en/of verder weg kan de voorrem niet. Hij hangt nu nog gewoon enigszins 'ontspannen' zonder druk maar wel vrijwel maximaal gestrekt. De combinatie Ergotec Ritchey 120mm stuurpen + Ergotec City Cruiser is wat mij betreft perfect op de Cowboy 3. Remmen verlengen is me teveel gedoe, die dingen zijn aardig complex. De remkabel ziet er nu wel wat minder slik uit, maarja.

[Afbeelding]

De achterrem + nieuwe Ergotec handvatten. Stuk comfortabeler voor langere ritten.

[Afbeelding]

De voorrem past precies op de goede plek en onder de juiste hoek.

[Afbeelding]
Totaalplaatje met een quasi-interessante achtergrond

Zeer content met deze aanpassingen, fietst nu heel erg comfortabel. Uiteraard is het design nu wat minder sportief en minimalistisch, maar voor mij issie perfect zo. Goede balans tussen redelijk sportief en toch erg comfortabel.

Cowboy 3
Urus Mooi standaard + backplate
Ergotec handvatten
Ergotec City Cruiser 31.8mm stuur
Ergotec Ritchey Adjustable Stem stuurpen
Axa XXL ringslot + Axa flex mount

Ik had trouwens problemen met de voorste schijfrem die aanliep. Geprobeerd zelf recht te zetten, maar hij was gewoon krom waardoor hij aanliep. Cowboy heeft me verzocht een service partner op te zoeken en het te laten repareren op hun kosten. Eenmaal aangekomen bij de service partner (fietsenmaker in de buurt) gaven zij aan dat ze helemaal geen service partner zijn, maar het wel op de site van Cowboy staat vermeld 8)7 Ze zeiden dat ze wel contact hadden met Cowboy, maar Cowboy had hen gevraagd een filmpje te maken waarin ze moesten 'laten zien' waarom ze zo super blij zouden zijn om service partner te ' mogen' zijn. Daar had de nuchtere Groningse fietsenmaker totaal geen trek in, dus dat hebben ze pertinent geweigerd. Zeer begrijpelijk natuurlijk, Cowboy probeert iets te hip te zijn geloof ik. Enfin, schijfrem gefixt en de factuur zet ik door naar Cowboy.

Ik heb nog twee kleine to-do's:
- Matzwarte (MoTip?) spuitbus verf vinden die overeenkomt met de Cowboy kleur. Hiermee de standaard spuiten, de backplate en het liefst ook de stuurpen + het stuur om die graflelijke logo's eraf te krijgen..
- Kekke minimalistische fietsbel. Een matzwarte Knog fietsbel leek me wel wat, maar de kwaliteit lijkt matig.
Die stuurpen heb ik andersom gedaan
..dan kijkt die ritchey logo naar beneden.Wil ook niet allerlei logo's hebben, die lelijke yin yang tekens of wat het ook is aan de zijkant van de handvatten wil ik eigenlijk ook weg hebben, maar ja.

Je hebt hem mooi opgepimpt maar vind het stuur alleen niet zo mooi vergeleken met zn eigen strakke stuur..en het zadel staat ook vrij hoog..ben je langer dan 1.90?

Boeit allemaal verder niet natuurlijk hoe die eruit ziet zolang je er gewoon lekker op zit en fietst.

• stin00
  • Niet online
Yariva schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:41:
[...]
Ik ga zaterdag ook een proefritje nemen, zelf ben ik 1.94m. Heb je iets van links naar accessoires welke je voor het stuur en het zadel hebt gebruikt? En hoe bevalt het rijden nu voor jou met de aanpassingen? Zelf ben ik van plan om dagelijks 40 km in totaal te fietsen, 20km heen en 20km terug woon werk verkeer.
Ik heb m'n fiets teruggestuurd omdat ik merkte dat single gear niks voor mij is. Tussen 0 t/m 25 km/h per uur is het top, maar daarboven trap je toch behoorlijk snel. Hiermee is de fiets vooral in drukke steden top, maar voor iets langere afstanden met bijv. veel rechte wegen en weinig verkeer vind ik het een afrader. Je kan niet echt lekker doortrappen dan.

Verder is het wel een erg fijne fiets hoor, de trapondersteuning is heerlijk en ook qua uiterlijk is de fiets wat mij betreft onovertroffen. Voor mij werd het fietsen pas echt relaxt met een Ergotec City Cruiser en Ergotec Aanpasbare stuurpen van 120mm. Op de Cowboy 3 past dit perfect qua lengte remkabels. Je kan ook alleen voor de stuurpen gaan als je graag het sportieve uiterlijk behoudt.

PS. Ik ben m'n Ursus mooi standaard + backplate, Ritchey stuurpen + Ergotec Citybar aan het schuren en een custom zwarte paintjob aan het geven zodat alle logos eraf zijn. Mogelijk gaat binnenkort deze hele set de verkoop in voor de Cowboy liefhebber 8)

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Shigefumi Hino schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Dat ErgoTec stuur maakt inderdaad een enorm verschil ten opzichte van dat kleine stuurtje.
Ja kwestie van smaak natuurlijk, persoonlijk vind ik de fiets er "banaal" uitzien met zo'n stuur. Ik maak nooit meer dan 50km trips en dus is de rijhouding niet echt een probleem. Ik denk trouwens dat het originele fiets concept en design meer gericht is op een sportieve city rider dan een veld cruiser.
Ieder zijn ding, maar het oog wil ook wat ;)

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:45
meshy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Ja kwestie van smaak natuurlijk, persoonlijk vind ik de fiets er "banaal" uitzien met zo'n stuur. Ik maak nooit meer dan 50km trips en dus is de rijhouding niet echt een probleem. Ik denk trouwens dat het originele fiets concept en design meer gericht is op een sportieve city rider dan een veld cruiser.
Ieder zijn ding, maar het oog wil ook wat ;)
Ben het helemaal met je eens, ik heb de Cowboy 90% voor de “looks” gekocht, moet er niet aan denken er een hoog, makkelijk stuur of bagagerekken voor of achter op zetten, of een standaard.. of een kinderzitje! Koop dan een degelijke Batavus ( heb er zelf een Razer naast met zijtassen etc.) of een Stella.

Nou kom maar op met de reacties😏..

• stin00
  • Niet online
-Jaap-io schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:
[...]

heb je ook de remkabels langer gemaakt of ging dat gewoon?
Ik ben het namelijk ook van plan om het stuur iets hoger te zetten op mn v3
Op de V3 kan je een 120mm Ergotec Ritchey stem op maximale hoogte zetten + zelfs nog een Ergotec City Cruiser stuur erop zetten. Met die combinatie zit je wel echt aan de maximale lengte van voornamelijk de voorremkabel. Bij de V1 kan je alleen de stuurpen nemen, dan staat de remkabel al op maximale spanning.

Hydraulische remkabels verlengen is trouwens een vak apart, zou ik persoonlijk niet snel zelf aan beginnen vanuit veiligheidsoogpunt.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 27-07-2021 13:19 ]

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
@SX-Superfly
Ik heb die dingen allemaal uitgezocht via de website cowboy.tools

zadelpen : Redshift ShockStop Suspension Seatpost
stuurpen : Redshift Shockstop Stem 100mm 30deg
stuur : Ergotec city bar

oh ja en qua kabels wil het net, ik denk niet dat je nog veel hoger kunt gaan met het stuur zonder de kabels aan te passen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen46 op 04-08-2021 12:48 ]

• stin00
  • Niet online
9-3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:39:
Verder heb ik er een Richie stuurpen opgezet; dat scheelt een stuk in de hoogte. Ik zat veel te ver omlaag met mijn armen. Eigenlijk wil ik nog wel wat hoger en comfortabel recht op zitten. Hebben jullie tips voor een ander stuur?
Als de wens echt comfortabel en nog wat rechterop zitten is zoals bij een stadsfiets, dan zal je het stuur moeten vervangen voor eentje met curve richting de handvatten. Ik weet alleen niet welke Ritchey stuurpen je hebt gekocht, waarschijnlijk degene die op Cowboy Tools wordt vermeld? Dan nog heb je keuze tussen allerlei verschillende maten, maar ik gok dat je de 120mm versie hebt.

Op de Cowboy 3 heb je gelukkig een betrekkelijk lange voorremkabel. Ik had zelf goede ervaringen met de Ergotec City Cruiser (31.8mm). Deze past perfect op de Ritchey stem en het past echt nèt met de voorremkabel. Je vernietigt wel de slicke looks door het kleine race stuurtje te vervangen, maar het comfort gaat x10. Je krijgt dan zoiets, al was het stuur hier nog enigszins gekanteld gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CsiaPIuWuVhKhuYjcaB-JL-u1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgL7AFouZMv8HTCJxsn035kz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een setje vrijwel nieuwe Ergon Grips Technical-GA3 handvatten en een slecht gespoten Ergotec City Cruiser liggen nu m'n Cowboy verkocht is, misschien interessant voor iemand hier

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

stin00 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:40:
[...]

Als de wens echt comfortabel en nog wat rechterop zitten is zoals bij een stadsfiets, dan zal je het stuur moeten vervangen voor eentje met curve richting de handvatten. Ik weet alleen niet welke Ritchey stuurpen je hebt gekocht, waarschijnlijk degene die op Cowboy Tools wordt vermeld? Dan nog heb je keuze tussen allerlei verschillende maten, maar ik gok dat je de 120mm versie hebt.

Op de Cowboy 3 heb je gelukkig een betrekkelijk lange voorremkabel. Ik had zelf goede ervaringen met de Ergotec City Cruiser (31.8mm). Deze past perfect op de Ritchey stem en het past echt nèt met de voorremkabel. Je vernietigt wel de slicke looks door het kleine race stuurtje te vervangen, maar het comfort gaat x10. Je krijgt dan zoiets, al was het stuur hier nog enigszins gekanteld gemonteerd:

[Afbeelding]
Ja inderdaad de 120mm versie zoals aangeraden op de Cowboy tools site.
Kijk, dat is een toffe tip en oplossing. Ik ga m even opzoeken. Ik merk nu dat ik last krijg van mijn armen en schouderbladen na 30 minuten. Rechter opzitten voelt fijner. Van Moof heeft dat maar ik vind de service en techniek van Comboy beter. Dus dan liever “tweaken” tot de fiets naar mijn zin is zoals meerderen hierboven;-)

[ Voor 27% gewijzigd door 9-3 op 14-09-2021 09:16 ]

• 9-3

9-3

28-9: inmiddels het stuur vervangen door de Ergotec City Cruiser (31.8mm). eenvoudig klusje en de remkabels passen nog. Ik ga het de komende dagen uitproberen, maar ik vind de positie nu al veel fijner. dank voor de tip nogmaals!
stin00 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb nog een setje vrijwel nieuwe Ergon Grips Technical-GA3 handvatten en een slecht gespoten Ergotec City Cruiser liggen nu m'n Cowboy verkocht is, misschien interessant voor iemand hier

• 9-3

9-3

Mad-Matt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:46:
[...]

Kijk ff naar mijn bericht van 28-9: ik heb mijn stuur vervangen door de Ergotec City Cruiser (31.8mm) zit nu stuk rechter op en dit bevalt mij goed!

Kom ik op terug, dank :)
Ik wil eerst kijken wat voor opties er zijn om wat rechterop te zitten op de fiets, dat voorover hangen is niet mijn ding, maar vind de fiets wel enorm tof. (Ben zelf 1.85)
(Qua zitpositie vind ik de Veloretti aantrekkelijker, maar qua ervaringen van mensen totaal niet)

• 9-3

9-3

kramer65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:03:
[...]

Ergotec City Cruiser (31.8mm)! Zie mijn bericht van. 28-9 bevalt prima en niet meer voor over hangen.

Ik zit ook met die zitpositie in m'n maag. Ik vind de Cowboys en VanMoof er mooi uitzien, maar het liefst zit ik rechtop, zoals bij klassieke Nederlandse fietsen. Ik vind de Watt Boston Male er mooi uitzien, en die heeft denk ik de mogelijkheid om het stuur een stuk hoger te zetten, maar de kwaliteit van al die componenten ziet er vrij karig uit (die remmen ;( ). Ik kwam nog de Lavelle tegen (zie onder) die ik er echt mooi én comfortabel uit vind zien. Helaas lijkt dat nooit verder dan een concept te zijn gekomen. Ze zijn op de site namelijk niet te koop, en de laatste online activiteit die ik tegenkom is een fb-bericht van 2018.

Heeft iemand anders nog tips over mooi/stoer uitziende ebikes die ook wat meer rechtop zitten?

[Afbeelding]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:54

Mad-Matt

TheDoctor#2181

city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.

Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?
Mijn smartphone zit in m'n broekzak, auto-unlock zodra ik ga fietsen.
Accu los halen is een simpele actie, maar zelf nog nooit geprobeerd om zo de fiets te unlocken.

Je mist zonder smartphone wel wat functies, zoals rittenregistratie, ongevaldetectie en je snelheid. Maar allemaal nou niet echt heel boeiend.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.

Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?
Het is niet heel moeilijk, maar ook niet heel handig.

Daarnaast krijg je een verhoogde slijtage van de contacten en het mechanisme.

Het is eigenlijk alleen bedoeld als jouw telefoon onverhoopt leeg is.

• 9-3

9-3

ArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?
als je op stuur zoekt in dit forum vind je veel info. Ik heb nav dit forum met weinig moeite de Ergotec City Cruiser 31.8 Stadfiets Stuur geplaatst. meer rechtop (niet als een omafiets maar wel stuk fijner nu!)
modificatie kost niet veel.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 12:42

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

9-3 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

als je op stuur zoekt in dit forum vind je veel info. Ik heb nav dit forum met weinig moeite de Ergotec City Cruiser 31.8 Stadfiets Stuur geplaatst. meer rechtop (niet als een omafiets maar wel stuk fijner nu!)
modificatie kost niet veel.
Bedankt voor je reactie, ik heb nu inderdaad ook een Cowboy 3 met fiks veel modificaties en het bevalt uitermate goed. De cowboy.tools website is ook erg handig om passende onderdelen te vinden.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07

freshy98

Atari

Net mijn C3 besteld in zwart, voor levering in april.
Ik heb een fiets die op zich nog prima rijd, dus geen noodzaak voor sneller leveren.

Heb wel meteen de REDSHIFT ShockStop Suspension Stem via Amazon besteld, aangezien deze in de Black Friday Deal zit. Scheelt 20% op dit moment.
Die zal ik ook al wel gaan gebruiken op mijn huidige fiets, een Cube hybrid city bike whatever, die ik altijd al te ver voorover vond leunen.
Kan ik dat vast uitproberen.

Standaard kijk ik nog even aan, maar gok dat ie er uiteindelijk wel zal komen.

En genoeg tijd om de adapter/charger te printen: https://www.myminifactory...and-charger-holder-177179

[ Voor 11% gewijzigd door freshy98 op 23-11-2022 16:57 ]

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:01
Na veel online vergelijken en ervaringen oa in dit topic gelezen te hebben was ik al enthousiast geworden over de Cowboy. Het hele concept van urban City bike staat mij wel aan. De specs en de gebruikte techniek gaven mij de indruk dat dit een fijn fietsje is. Dus moest er een proefrit komen; immers vertelt alleen eigen praktijkervaring pas of het echt bevalt.

Vanmorgen dus m’n proefrit gehad bij een Cowboy-ambassadeur in Rotterdam. Hartstikke fijne kerel die ruim de tijd neemt om alles uit te leggen over de fiets en de app voordat hij je op pad stuurt. (met zijn telefoon op het stuur, wat een vertrouwen in de mensheid!) De rit was bij het Kralingse bos/park, mooie omgeving (wel erg druk met lopers, wandelaars en fietsers; al gaf dat ook gelegenheid om wendbaarheid, remmen, optrekken te testen). Al met al onder de indruk van hoe het fietst, vooral de trapondersteuning via de krachtsensor werkt erg fijn en vlot; voor je het weet ben je op snelheid!

Alles lijkt te kloppen aan de fiets. Met mijn 1.74 was de ergonomie prima; al helpt het denk ik dat ik op m’n huidige hybride Koga ook al sportief zit; de houding is mij bekend en vind ik sowieso fijn. Zowel met als zonder ondersteuning gefietst en ook dat laatste is best goed te doen vind ik. De kracht van de motor is goed; dit was de Cowboy 4, die heeft sowieso meer kracht dan de 3 dus dat scheelt ook.
De rijbeleving heeft mij overtuigd, ik ga een 3 bestellen. Waarom geen 4? Ondanks dat hij interessante verbeteringen heeft (sterkere motor, geïntegreerde houder voor je telefoon, mooie bagagedrager en het verzet is net wat anders dan op de 3) vind ik het prijsverschil te groot. Ik ga voor een circular-model; nu even geduld tot eind februari tot hij geleverd wordt. Heb ik mooi tijd om opties zoals slot, ergon handvatten en standaard te bestellen. Tips van ervaren cowboys/cowgirls zijn welkom uiteraard!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
The Inquisitor schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:00:
Het is natuurlijk persoonlijk, maar wat is een beetje de gemiddelde tendens hier en welke overweging heb je gemaakt tussen een stuurpen riser of een riser met kanteling, bijv de High Barracuda.

Beide zijn in dit topic door verschillende mensen gebruikt
Mijn ervaring met de barracuda 110mm in samenwerking met het Ergotec city stuur dat de linker remkabel te strak komt te staan. Nu een barracuda 90mm gemonteerd, scheelt al een stuk.

Iets om rekening mee te houden.

Edit: Plaatje bij het praatje. 110mm barracuda ism Ergotec city cruiser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ypZqu_4OqBTfEVi7aFTrjfd8QQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWCkgCVf2UU3OWvaUAFrLgeI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAdU8mqAL_v7m8ZwVu3ACr03TgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmXxgD2WUAIPX5npDAVHCp00.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25FoLe3qZojc_kCsBZYbXxSmjug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7bsDLG2QXQr3WPFltaQWk0Q.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 41% gewijzigd door TheKerremenke op 06-04-2023 12:54 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TheKerremenke
  • Nu online
Philos31 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.
Deze link werkt helaas niet meer. Vind de Ergotec city met de barracuda 90mm toch aan de korte kant namelijk.

Stel ik wil mijn remleidingen verlengen. Welke type verlengset (Tektro, volgens mij) Iemand een idee of link? Bvd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:15:
[...]

Deze link werkt helaas niet meer. Vind de Ergotec city met de barracuda 90mm toch aan de korte kant namelijk.

Stel ik wil mijn remleidingen verlengen. Welke type verlengset (Tektro, volgens mij) Iemand een idee of link? Bvd.
Iemand een idee toevallig?

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Op mijn C3 heb ik een Redshift Shockstop 30 graden stuurpen i.c.m. het standaard stuur. Nu wil ik graag meer rechtop zitten tijdens het fietsen. Ik ben 1.95m dus zit aardig voorover gebogen ondanks de 30 graden stuurpen. Ook is het standaard stuur erg smal en ik zou wel wat breder willen zitten.

Is de Ergotec City Bar hiervoor geschikt? Of beter de Ergotec Riser Bar?
Kunnen de standaard handvatten overgezet worden op dit stuur? En zijn de standaard remleidingen lang genoeg voor dit stuur? Of beter een ander stuur kiezen?

[ Voor 21% gewijzigd door SX-Superfly op 18-07-2023 14:14 ]

• stin00
  • Niet online
SX-Superfly schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:11:
Op mijn C3 heb ik een Redshift Shockstop 30 graden stuurpen i.c.m. het standaard stuur. Nu wil ik graag meer rechtop zitten tijdens het fietsen. Ik ben 1.95m dus zit aardig voorover gebogen ondanks de 30 graden stuurpen. Ook is het standaard stuur erg smal en ik zou wel wat breder willen zitten.

Is de Ergotec City Bar hiervoor geschikt? Of beter de Ergotec Riser Bar?
Kunnen de standaard handvatten overgezet worden op dit stuur? En zijn de standaard remleidingen lang genoeg voor dit stuur? Of beter een ander stuur kiezen?
Ik heb ooit een C3 gehad, en de remkabels waren lang genoeg voor een Ergotec Ritchey 120mm stuurpen (40 graden) + Ergotec City Cruiser stuur. Je zat dan echt tegen het maximale aan van de standaard remkabels. Hierdoor werd de fietservaring trouwens wel erg relaxed, veel meer zoals een stadsfiets.

Als ik die Redshift stuurpen zo bekijk dan valt deze ruim binnen de marges en kan je er een Ergotec City Cruiser mee combineren. Je zal even moeten checken of de handvatten gaan passen, volgens mij is dat ook een standaard maat en komt dat goed.

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Ik heb ooit een C3 gehad, en de remkabels waren lang genoeg voor een Ergotec Ritchey 120mm stuurpen (40 graden) + Ergotec City Cruiser stuur. Je zat dan echt tegen het maximale aan van de standaard remkabels. Hierdoor werd de fietservaring trouwens wel erg relaxed, veel meer zoals een stadsfiets.

Als ik die Redshift stuurpen zo bekijk dan valt deze ruim binnen de marges en kan je er een Ergotec City Cruiser mee combineren. Je zal even moeten checken of de handvatten gaan passen, volgens mij is dat ook een standaard maat en komt dat goed.
Thanks! Ik las dat jij je C3 hebt weggedaan. Heb je de aftermarket accessoires ook al verkocht?
Stuurklem van 31.8 mm moet ik hebben toch?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Audione0 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:41:
[...]

Let wel, WD40 is geen smeermiddel.
Stom, dat had ik zelf ook moeten weten. Dank dat je me er op wijst :)

Ik vermoed zelf dat de lagers in de pedaal gort droog zijn of gewoon al aan vervanging toe zijn. Twijfel daarnaast om deze te bestellen: Look Geo City trip. Dat zijn kwalitatief een stuk betere pedalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 05-09-2023 10:50 ]

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07

freshy98

Atari

Miki schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:32:
[...]

Stom, dat had ik zelf ook moeten weten. Dank dat je me er op wijst :)

Ik vermoed zelf dat de lagers in de pedaal gort droog zijn of gewoon al aan vervanging toe zijn. Twijfel daarnaast om deze te bestellen: Look Geo City trip. Dat zijn kwalitatief een stuk betere pedalen.
Puur uit nieuwsgierigheid, waar baseer je op dat het kwalitatief betere pedalen zijn?
Zelf vind ik de pedalen die met mijn Cowboy 3 kwamen niet verkeerd.
Pagina: 1

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.