Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
wm1234 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:26:
Hier weer een paar kleine update's:

- Nieuwe zadelpen onder garantie.
- Eerste 50 km met de telefoonhouder, zit erg strak en solide dus erg blij mee. Enige minpuntje, de houder hangt een stukje over op het scherm waardoor het typen tijdens het rijden is lastiger wordt. Voor mij niet zo'n punt, kan worden opgelost door de telefoon er iets anders in te zetten.
- Stuurpen iets hoger gezet (nog niet getest). Ziet er iets minder mooi uit.
- Ergon GA3 handvatten kwamen vandaag binnen, ook nog niet getest maar voelen solide.
- Hele stuurinrichting verschillende instellingen veranderd voor fine tuning;
- Nog in bestelling, een klemmetje van SKS, die is helaas afgebroken tijdens de montage van het achterspatbord dus tijdelijk nog even zonder. Ik ga dan ook een gaatje boren want met de bijgeleverde adapter kreeg ik hem er niet mooi op.

Nieuw open staand punt, ik denk dat ik ook nog een bagagedrager ga uitzoeken omdat ik alleen spatborden erg kaal vindt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet iemand welke telefoonhouder dit is? zit me suf te bladeren op ali, maar link die voorbij kwam doet het niet meer

edit:

deze link werkt niet meer
adwim schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

Niet meer beschikbaar :'(
Had jij dat nou ook? Of alleen gezeik met levering?

Edit: volgens mij toch nog gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005001579623570.html
Wat een hel, dat Ali Express _O-

[ Voor 8% gewijzigd door DarkChylde op 07-12-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 15:44
DarkChylde schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:03:
[...]

Weet iemand welke telefoonhouder dit is? zit me suf te bladeren op ali, maar link die voorbij kwam doet het niet meer

edit:

deze link werkt niet meer

[...]
Denk dat het deze is:
op ali zie ik hem nergens meer op voorraad maar op Bol en Amazon zie ik hem wel nog staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 00:41
Dynamic83 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:
[...]

Denk dat het deze is:
op ali zie ik hem nergens meer op voorraad maar op Bol en Amazon zie ik hem wel nog staan.
Dat is een stuk goedkoper dan hier:
https://kokox.de/collecti...er?variant=40529424318622

Alleen verkopen ze op die site ook nog een aparte adapter voor de fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, voorlopig ben ik klaar met knutselen aan de Cowboy, nu eerst eens kilometers ermee maken.

Toegevoegd:
Ursus King standaard
Axa 1000 vouwslot
Bontrager backrack MIK
GUB G86 telefoonhouder

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D5jL9Yp/259987173-10226867959424288-2078455841909005419-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9s0xH1j/263108137-10226867959584292-3448412202280894527-n.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Dynamic83 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:
[...]

Denk dat het deze is:
thanks die zocht ik inderdaad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:31
Ik zou graag mijn Cowboy V3 kunnen ontgrendelen en vergrendelen via mijn Galaxy Watch 4. Dit zou moeten kunnen met Tasker, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Is er misschien een tweaker die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Meer mensen al de 4 binnen? Ik zoek nog een ringslot met insteekketting en een stem riser. Het lijkt me dat de AXA Block XXL en die cheapo riser op cowboy.tools gewoon passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:47
Blakapim schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:33:
Vandaag is de PCB vervangen. Monteur naar mijn huis gekomen, aardige vent, fiets werkt weer. Denk dat ik hem op marktplaats zet en een V3 ga kopen als die er weer zijn. Beetje klaar met dit model.
Man man man, hier gewoon nog de saga continues. De reparateur die gisteren kwam geloofde niet dat de opgestuurde parts van Cowboy het gingen fixen (ze hadden een controller en een batterijplug opgestuurd, en niet de pcb die ik had verwacht), aangezien hij net bij een andere klant met hetzelfde probleem hetzelfde had vervangen en dat niet hielp.

Dus hij heeft de onderdelen meegenomen en niets gedaan. Ging weer rapport uitbrengen aan Cowboy, dat ze met een andere oplossing moesten komen, zoals een echte diagnose in plaats van in het wilde weg gokken, of een nieuwe fiets. Ik denk nog steeds gewoon die PCB, maar ja, dat maakt blijkbaar allemaal niet uit. Cowboy zal uit zichzelf ook wel weer niets terugkoppelen aan mij, dus dat wordt wederom zelf maar weer contact opnemen. Wat een gezeik en wat een prutsers. Intussen al weer een paar weken met een half functionerende fiets. Gelukkig doet in ieder geval de trapondersteuning het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Ilya schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:51:
Meer mensen al de 4 binnen? Ik zoek nog een ringslot met insteekketting en een stem riser. Het lijkt me dat de AXA Block XXL en die cheapo riser op cowboy.tools gewoon passen?
Riser gaat toch niet werken op de 4? En voor de AXA heb je ook een blokje met een soort tyrips nodig anders kan je het slot niet vastmaken. Zitten volgens mij geen gaten in het frame.
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
boozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:39:
[...]

Man man man, hier gewoon nog de saga continues. De reparateur die gisteren kwam geloofde niet dat de opgestuurde parts van Cowboy het gingen fixen (ze hadden een controller en een batterijplug opgestuurd, en niet de pcb die ik had verwacht), aangezien hij net bij een andere klant met hetzelfde probleem hetzelfde had vervangen en dat niet hielp.

Dus hij heeft de onderdelen meegenomen en niets gedaan. Ging weer rapport uitbrengen aan Cowboy, dat ze met een andere oplossing moesten komen, zoals een echte diagnose in plaats van in het wilde weg gokken, of een nieuwe fiets. Ik denk nog steeds gewoon die PCB, maar ja, dat maakt blijkbaar allemaal niet uit. Cowboy zal uit zichzelf ook wel weer niets terugkoppelen aan mij, dus dat wordt wederom zelf maar weer contact opnemen. Wat een gezeik en wat een prutsers. Intussen al weer een paar weken met een half functionerende fiets. Gelukkig doet in ieder geval de trapondersteuning het nog wel.
Uit ervaring weet ik nagenoeg zeker dat het de PCB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
mjvdzwet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:05:
[...]

Uit ervaring weet ik nagenoeg zeker dat het de PCB is.
Precies, lijkt mij het meest logisch, vond de vorige monteur die hier was ook. Vind het gewoon erg frustrerend dat ze zelf daar niet mee komen, niet naar hun monteurs of mij luisteren, en dat ze dan dus batterijen, motorcontrollers en andere zooi blijven opsturen, als ik voor de zoveelste keer de problemen beschrijf.

Edit: nou, excuses en ze gaan nu echt een PCB opsturen. Ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door boozzz op 09-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Vanochtend, met vorst aan de grond op verschillende plekken, ben ik (weer) pijnlijk geconfronteerd met het nadeel van een achterwielmotor: slippen op gladde ondergrond. Het is dus in dit soort situatie oppassen geblazen, voor de dagelijkse fietsers onder ons. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
robin_32 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:46:
[...]

Riser gaat toch niet werken op de 4? En voor de AXA heb je ook een blokje met een soort tyrips nodig anders kan je het slot niet vastmaken. Zitten volgens mij geen gaten in het frame.
Robin
Klopt ja, had niet door dat het stuur van de 3 zo anders is. Dat moet ik dan later nog even uitvogelen. Voor nu de AXA Block XXL met flex mounts besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Streamert schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:00:
Vanochtend, met vorst aan de grond op verschillende plekken, ben ik (weer) pijnlijk geconfronteerd met het nadeel van een achterwielmotor: slippen op gladde ondergrond. Het is dus in dit soort situatie oppassen geblazen, voor de dagelijkse fietsers onder ons. 8)7
Een voorwielmotor is nog veel erger, die slipt op het voorwiel. Dan lig je meteen op je plaat. Achter kan je nog wel corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
mjvdzwet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:09:
[...]

Een voorwielmotor is nog veel erger, die slipt op het voorwiel. Dan lig je meteen op je plaat. Achter kan je nog wel corrigeren.
Interessant, ik dacht nl. dat dit juist veroorzaakt werd door deze constructie. Bedankt voor het hernieuwde inzicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Deze week ook onderuit gegaan. Voorwiel gleed weg in een bocht, gelukkig weinig schade aan fiets, wel 2 kapotte knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
boozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:39:
[...]

Welke versie heb je? C1 (Circular) toevallig?

Ik heb dezelfde problemen gehad en hebben ze ook geprobeerd te repareren. Verschillende onderdelen die vervangen werden maar waardoor een ander onderdeel weer kapot ging. Heb een maand lang geen fiets gehad en uiteindelijk gaat mijn fiets omgeruild worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:16
Niet eens over een metalen rooster gefietst dit keer? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
houjehaags schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:50:
[...]

Welke versie heb je? C1 (Circular) toevallig?

Ik heb dezelfde problemen gehad en hebben ze ook geprobeerd te repareren. Verschillende onderdelen die vervangen werden maar waardoor een ander onderdeel weer kapot ging. Heb een maand lang geen fiets gehad en uiteindelijk gaat mijn fiets omgeruild worden.
Jep, dezelfde fiets. Hadden ze echt niet meer moeten verkopen vind ik, die monteur werd er ook helemaal gek van zei hij. Kan ie straks voor de vijfde keer langskomen, in vijf maanden tijd. Zonde van al die materialen ook, heel circular is het niet. En dan maar afwachten of ie het doet en voor hoe lang. Waar ruilen ze die van jou voor om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
ik krijg volgende week mijn C3 binnen. Op 1 december besteld en 14 geleverd. nice!
Op marktplaats een 3d geprinte standaard kit besteld.
Ben benieuwd, hoe die gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
BaSsDruM schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:58:
[...]

Niet eens over een metalen rooster gefietst dit keer? :X
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
boozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:15:
[...]

Jep, dezelfde fiets. Hadden ze echt niet meer moeten verkopen vind ik, die monteur werd er ook helemaal gek van zei hij. Kan ie straks voor de vijfde keer langskomen, in vijf maanden tijd. Zonde van al die materialen ook, heel circular is het niet. En dan maar afwachten of ie het doet en voor hoe lang. Waar ruilen ze die van jou voor om?
Ik ben duidelijk niet de enigste met aanhoudende problemen op de laatste V1.
Nu voel ik weinig ondersteuning ( bezweet aankomen op het werk ) en haal ik in off road maar net 26km/u, wat zijn bij jullie dan zoal de issues?
Bij mij is alles ook al enkele malen vervangen, een nieuwe fiets is mij tot hiertoe altijd geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
aircowboy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:37:
[...]

Ik ben duidelijk niet de enigste met aanhoudende problemen op de laatste V1.
Nu voel ik weinig ondersteuning ( bezweet aankomen op het werk ) en haal ik in off road maar net 26km/u, wat zijn bij jullie dan zoal de issues?
Bij mij is alles ook al enkele malen vervangen, een nieuwe fiets is mij tot hiertoe altijd geweigerd.
Hier is het constant vastlopen van de computer aan boord. Licht gaat niet meer aan, ritten worden niet meer geregistreerd, geen batterij indicatie meer (altijd vol op frame, in de app vast op het percentage van wanneer hij vastliep). Resetten hielp eerst, maar nu niet meer.

Daarnaast is de batterij al een keer kapot gegaan, de lader ook, en valt heel af en toe tijdens het fietsen de ondersteuning weg. De nieuwe batterij lijkt ook een veel slechter bereik te hebben dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ilya schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:21:
[...]

Klopt ja, had niet door dat het stuur van de 3 zo anders is. Dat moet ik dan later nog even uitvogelen. Voor nu de AXA Block XXL met flex mounts besteld.
Ook de AXA Block XXL past niet echt lekker op de 4 ST :/ Het kan wel met wat moeite, maar dan krijg je de batterij er nog maar net uit. Ik zit nu te kijken naar de Kryptonite NY mini, maar ik vermoed dat die iets te beperkt is qua hoe je de fiets kan vastzetten. Je kunt er wel een kabel bij bestellen, maar als je dan 90% van de tijd daar op moet vertrouwen schiet het ook niet op natuurlijk. Andere optie is de ABUS Bordo Granit X-plus 6500, waarschijnlijk de 110cm dan. Wellicht allebei maar bestellen en 1 retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crip.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 08:04
Bij mn C3 heb ik een schurend geluid in mn voorwiel. Nu wat googlend denk ik dat het mn remmen zijn die nu met wat nat weer en wat modder op de weg (nieuwbouwwijk) begint te schuren. Ik ben niet technisch en heb ook even gedaan over de Kyptonite en standaard erop zetten ( :D )

Iemand tips of ervaring hiermee? Heb eerst de helpdesk bericht en daarna ben ik gaan googlen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boozzz
Crip. schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:09:
Bij mn C3 heb ik een schurend geluid in mn voorwiel. Nu wat googlend denk ik dat het mn remmen zijn die nu met wat nat weer en wat modder op de weg (nieuwbouwwijk) begint te schuren. Ik ben niet technisch en heb ook even gedaan over de Kyptonite en standaard erop zetten ( :D )

Iemand tips of ervaring hiermee? Heb eerst de helpdesk bericht en daarna ben ik gaan googlen.
Zeer waarschijnlijk inderdaad wat vuiligheid op je schijf en/of blokken. Met een paar keer goed remmen moet het er wel weer af zijn. Zo niet, dan zit je remklauw waarschijnlijk een beetje te veel naar een kant, en moet je hem even uitlijnen. De twee boutjes die de klauw aan het frame/adapter bevestigen een klein stukje loshalen, net genoeg om de klauw heen en weer te kunnen duwen, en dan de klauw zo positioneren dat aan beide kanten een beetje licht tussen de blokken en schijf komt en de blokjes er aan beide kanten even ver vanaf staan. Daarna weer goed vastzetten.

Ter illustratie zijn er genoeg filmpjes op YT te vinden, bv YouTube: How to Align a Hydraulic Disc Brake on a Bike (vanaf 3:35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Ik had ook achteraan een irritant piepend geluid van de remmen na nat weer. Na enkele ritten (+/- 50km) is het eindelijk gestopt. De luie oplossing :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
M'n Cowboy 1 gaan ze eindelijk omruilen voor Cowboy 3. Gewoon blijven aandringen dus en dreigen met slechte reviews en ontbinding van de koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Daan2020 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:07:
M'n Cowboy 1 gaan ze eindelijk omruilen voor Cowboy 3. Gewoon blijven aandringen dus en dreigen met slechte reviews en ontbinding van de koopovereenkomst.
Hebben ze uiteindelijk bij mij ook gedaan, toevallig vandaag de C3 ontvangen :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:29
Ik kreeg vandaag een mail dat ik mijn pre-order kan afronden en betalen en dat mijn C4 binnen 11 weken geleverd zal worden.
Iets later dan eind september 2021, maar het begint ergens op te kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dreigen met ontbinden en slechte reviews... Dit is bij Cowboy niet nodig. De mensen van klantenservice denken zo goed mogelijk mee en volgens mij is het aanbieden van een vervangende fiets om klanten tevreden te stellen geen bijzonderheid. Volgens mij ben je er mogelijk iets te hard in gegaan om te bereiken wat je wilde. Ik denk dat dit niet nodig was. #my2cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
C3 is binnen. Fietsstandaard is een gepriegel, maar ook gelukt.
Klein stukje gefiets en fiets heerlijk :D

Kreeg een melding van een firmware update. Die gestart, maar die loopt al 10 minuten...
Staat onderin de app op enabling dfu mode.. moet ik gewoon geduld hebben, of heb ik mijn eerste probleem te pakken :S?

edit:
Via app op cancel, toen nog een keer. En gelukt. Kost dus maar heel even.
En je ziet de lampjes boven op je fiets bewegen.

Ik zat trouwens te kijken naar andere bandjes. Maar daar moeten de kabels voor los.
Handig om te doen voor je de fietstandaard bevestigd. De kabels zitten nu in de adapter :o

Eerst maar eens de standaardbandjes proberen.. Lijkt wat weinig profiel voor nederland

[ Voor 41% gewijzigd door DarkChylde op 14-12-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
houjehaags schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]

Hebben ze uiteindelijk bij mij ook gedaan, toevallig vandaag de C3 ontvangen :9~.
Mooi! Niet meer dan terecht uiteindelijk..

Is het een circular of een nieuw model wat je hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
RoRoNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:
[...]

Dreigen met ontbinden en slechte reviews... Dit is bij Cowboy niet nodig. De mensen van klantenservice denken zo goed mogelijk mee en volgens mij is het aanbieden van een vervangende fiets om klanten tevreden te stellen geen bijzonderheid. Volgens mij ben je er mogelijk iets te hard in gegaan om te bereiken wat je wilde. Ik denk dat dit niet nodig was. #my2cents
Valt wel mee hoor. Kennelijk moet je er stellig om vragen, anders kun je weer de zoveelste reparatie gaan afwachten terwijl de garantie er bijna op zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Daan2020 op 15-12-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 00:38
De 3 is weer op voorraad. Zou voor de Black Friday aanbiedingprijs zijn (1490 voor een circulaire) maar blijkt toch voor de volle nieuwprijs van 2000+.
Hopelijk komt de circulaire wel weer want ik vind hem behoorlijk aan de prijs na misgegrepen te hebben laatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 12:18

Decennia

VECTORHEAD

Zanthr schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:32:
De 3 is weer op voorraad. Zou voor de Black Friday aanbiedingprijs zijn (1490 voor een circulaire) maar blijkt toch voor de volle nieuwprijs van 2000+.
Hopelijk komt de circulaire wel weer want ik vind hem behoorlijk aan de prijs na misgegrepen te hebben laatst..
De Black Friday deal was tot 10 december als ik het goed heb. Helaas.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Decennia schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:31:
[...]

De Black Friday deal was tot 10 december als ik het goed heb. Helaas.
En dan krijg ik op 11 december bericht dat ze weer op voorraad zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Zanthr schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:53:
[...]

En dan krijg ik op 11 december bericht dat ze weer op voorraad zijn :X
De actie was zolang de voorraad strekte, deze was in 2 dagen uitverkocht.
Dus je zit al even buiten de boot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
mjvdzwet schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:07:
[...]

De actie was zolang de voorraad strekte, deze was in 2 dagen uitverkocht.
Dus je zit al even buiten de boot ;)
Ik had n.a.v. die actie een proefrit geboekt. De proefritpersoon gaf aan dat de actie weer terug zou komen. Vandaar de teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
Zanthr schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:45:
[...]

Ik had n.a.v. die actie een proefrit geboekt. De proefritpersoon gaf aan dat de actie weer terug zou komen. Vandaar de teleurstelling.
Ik had het zelfde probleem. Voor over te gaan tot aankoop eind november eerst een testrit geboekt op 5 december; voor alle zekerheid op 28 november een mail gestuurd naar Cowboy om zeker te zijn dat de actie tot 10 december zou duren.

Op 29 november een mail terug gekregen dat de actie zeker zou lopen tot 10 november, de voorraad was groot genoeg.

Nog geen 24 uur later was de actie afgelopen.

Dankzij de mail van 29 november als bewijs en de nodige volhardendheid uiteindelijk toch nog de fiets kunnen kopen aan de promo prijs.

Ik vrees dat zonder een bewijs zwart op wit, de kans klein is dat je de fiets nog aan promo prijs zult krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Is er inmiddels al iemand anders met een 4 (ST)? De spatborden lijken vrij nutteloos te zijn, bij de minste regen of modder is je onderrug (en de fiets zelf) alsnog vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
RoRoNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:18:
[...]

Er zijn sinds 15 juni 7 onderdelen vervangen en nu hij nog steeds niet werkt moet ik om de zoveel tijd een reset uitvoeren met een iPhone dat ik niet heb.
Hoe zou u het dan doen?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
aircowboy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:21:
[...]

Er zijn sinds 15 juni 7 onderdelen vervangen en nu hij nog steeds niet werkt moet ik om de zoveel tijd een reset uitvoeren met een iPhone dat ik niet heb.
Hoe zou u het dan doen?
Ik hoor het graag.
Met een Android kan je de reset doen met een niet nader te noemen app.

Ik stuur je een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 01:43
Ilya schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:08:
Is er inmiddels al iemand anders met een 4 (ST)? De spatborden lijken vrij nutteloos te zijn, bij de minste regen of modder is je onderrug (en de fiets zelf) alsnog vies.
Heb jij een Cowboy 4 (ST) of een Cowboy 3? Zover ik weet wacht iedereen nog op de Cowboy 4 (ST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
FlavorTime schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:41:
[...]

Heb jij een Cowboy 4 (ST) of een Cowboy 3? Zover ik weet wacht iedereen nog op de Cowboy 4 (ST).
Ik heb een Cowboy 4 ST (en nog in afwachting van een tweede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
Ilya schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:59:
[...]

Ik heb een Cowboy 4 ST (en nog in afwachting van een tweede)
Nice! Had je al contact opgenomen met Cowboy over dit probleem? Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik wacht zelf op de ST variant. Hoe bevalt de fiets verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
FlavorTime schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:24:
[...]

Nice! Had je al contact opgenomen met Cowboy over dit probleem? Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik wacht zelf op de ST variant. Hoe bevalt de fiets verder?
Moet ik nog achteraan. Heb het geprobeerd, maar ze zijn erg druk nu. Als je je emailadres achterlaat krijg je niet altijd antwoord. Verder erg blij met de fiets. Ik heb de fiets uitgezocht op een aantal punten: lage instap, smart en soepele ondersteuning. Dat is allemaal top. Ik denk niet dat er een andere fiets is met zo'n fijne trapondersteuning voor deze prijs, maar prove me wrong. Het enige waar ik aan moet wennen is de zithouding, maar dat was te verwachten. Normaal zit ik helemaal recht en zelfs met de ST zit je nog wel wat voorover. Wel een stuk minder dan de 3 van wat ik me kan herinneren (1x heel kort op gereden) en ik denk ook dan de normale 4. Het blijft gewoon een laag stuur. De quad lock werkt ook prima en is erg mooi als je telefoon erop zit. Heb zelf een Tasker profiel aangemaakt dat de Cowboy app opent zodra er een BT-connectie is met de fiets, dus dat is echt magic O+

Edit: :+ alles top dus behalve dat spatbordverhaal, maar dat moet te verhelpen zijn. Als er niets uitkomt met Cowboy ga ik zelf wel een stuk rubber eraan fixen of iets dergelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door Ilya op 19-12-2021 10:28 . Reden: conclusie :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ilya schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:23:
[...]

Moet ik nog achteraan. Heb het geprobeerd, maar ze zijn erg druk nu. Als je je emailadres achterlaat krijg je niet altijd antwoord. Verder erg blij met de fiets. Ik heb de fiets uitgezocht op een aantal punten: lage instap, smart en soepele ondersteuning. Het enige waar ik aan moet wennen is de zithouding, maar dat was te verwachten. Normaal zit ik helemaal recht en zelfs met de ST zit je nog wel wat voorover. Wel een stuk minder dan de 3 van wat ik me kan herinneren (1x heel kort op gereden) en ik denk ook dan de normale 4. Het blijft gewoon een laag stuur. De quad lock werkt ook prima en is erg mooi als je telefoon erop zit. Heb zelf een Tasker profiel aangemaakt dat de Cowboy app opent zodra er een BT-connectie is met de fiets, dus dat is echt magic O+
Dat laatste (Tasker) kan ook met de auto unlock functie van de originele app.

Eventueel kan je, als je de originele app niet op de achtergrond wilt laten draaien, Tasker combineren met de Cowboy Untamed app. Deze zou dan via Tasker de fiets kunnen ont- en vergrandelen.

Is het nog verder geautomatiseerd. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:29:
[...]

Dat laatste (Tasker) kan ook met de auto unlock functie van de originele app.

Eventueel kan je, als je de originele app niet op de achtergrond wilt laten draaien, Tasker combineren met de Cowboy Untamed app. Deze zou dan via Tasker de fiets kunnen ont- en vergrandelen.

Is het nog verder geautomatiseerd. 😉
Heb wel auto-unlock aanstaan, maar dat opende de app niet. Misschien omdat de Pixel 6 apps snel killt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
Ilya schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:23:
[...]

Moet ik nog achteraan. Heb het geprobeerd, maar ze zijn erg druk nu. Als je je emailadres achterlaat krijg je niet altijd antwoord. Verder erg blij met de fiets. Ik heb de fiets uitgezocht op een aantal punten: lage instap, smart en soepele ondersteuning. Dat is allemaal top. Ik denk niet dat er een andere fiets is met zo'n fijne trapondersteuning voor deze prijs, maar prove me wrong. Het enige waar ik aan moet wennen is de zithouding, maar dat was te verwachten. Normaal zit ik helemaal recht en zelfs met de ST zit je nog wel wat voorover. Wel een stuk minder dan de 3 van wat ik me kan herinneren (1x heel kort op gereden) en ik denk ook dan de normale 4. Het blijft gewoon een laag stuur. De quad lock werkt ook prima en is erg mooi als je telefoon erop zit. Heb zelf een Tasker profiel aangemaakt dat de Cowboy app opent zodra er een BT-connectie is met de fiets, dus dat is echt magic O+

Edit: :+ alles top dus behalve dat spatbordverhaal, maar dat moet te verhelpen zijn. Als er niets uitkomt met Cowboy ga ik zelf wel een stuk rubber eraan fixen of iets dergelijks.
Klinkt goed, ik wacht helaas nog steeds op de ST. Wellicht kan een spartbordflap het probleem vehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Heb persoonlijk bij de Cowboy 3 ook last van de spatborden. Bij mijn rug nog geen last van gehad, maar mijn schoenen blijven niet schoon...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Decennia schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:46:
Heb persoonlijk bij de Cowboy 3 ook last van de spatborden. Bij mijn rug nog geen last van gehad, maar mijn schoenen blijven niet schoon...
En de mensen achter je zijn ook niet blij met die hoge spatborden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
FlavorTime schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
[...]

Klinkt goed, ik wacht helaas nog steeds op de ST. Wellicht kan een spartbordflap het probleem vehelpen.
Ja dat denk ik sowieso wel, maar wacht even op antwoord van Cowboy. Ze kende het probleem nog niet, maar er is dan ook nog bijna niemand met een 4. Ze laten het nog weten. Heb ook even Untamed geprobeerd en dat werkt ook. Meteen de developer van de app ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-06 21:18
Ilya schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:19:
[...]

Ja dat denk ik sowieso wel, maar wacht even op antwoord van Cowboy. Ze kende het probleem nog niet, maar er is dan ook nog bijna niemand met een 4. Ze laten het nog weten. Heb ook even Untamed geprobeerd en dat werkt ook. Meteen de developer van de app ingelicht.
Untamed voor opspattend water? Superapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Laatst online: 01-11-2024
Na talloze problemen, fixes en nieuwe onderdelen krijg ik een nieuwe fiets. Mijn C1+ circular mag ik teruggeven. Waren verder geen slechte reviews voor nodig, gewoon duidelijk zijn dat je van het retourrecht gebruik wil maken.

Het is overigens niet helemaal duidelijk welke nieuwe fiets ik krijg, als ik dat weet zal ik het even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
Ilya schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:19:
[...]

Helder, hou ons even op de hoogte, ben erg benieuwd wat voor vervolgactie er gaat komen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
Voor de C3 zijn er blijkbaar geen lange levertermijnen: fiets vorige week woensdag besteld en vanmiddag al geleverd!

Ondertussen de nodige aanpassingen gedaan en mijn fietscomputer (Hammerhead Karoo 2) gekoppeld aan de Cowboy. De ideale oplossing voor mensen die liever niet met een GSM op het stuur rondrijden.

De layout is niet helemaal optimaal, maar wel bruikbaar. De fiets is ook te ontgrendelen en te vergrendelen met de Karoo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag6bkAGZxfNVcWZIRkD1K7o4e3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eacci7g4TuL7cvgXRzHHKbEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N75nKFybVQdIL4wvWp5dc_6MyrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Di8sFnQVofzai3sfHwquGjom.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Mik6iLnRvPwiVAX6D1Yw3Ox1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tRxVWQbqwgIRndFDPuK6hfT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Weet iemand een goeie standaard voor Cowboy 3?

Die Ursus Mooi is onmogelijk muurvast te krijgen is op Cowboy1 gebleken, er komt na zoveel keer uitklappen beweging in waardoor die op een gegeven moment tegen de spaken aankomt tijdens het rijden. Het zit ook op zo'n onmogelijke plek, de inbussleutel gaat er niet recht in waardoor je 'm niet volledig kan aandraaien.

Die decathlon clamp style raden ze op cowboy tools weer af op Cowboy 3 vanwege de positie van de kabels. Wat is daar zo anders aan? De kabel kan op Cowboy 3 toch ook gewoon om de clamp heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpeer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-11-2024
Zojuist een email gekregen over de levering van mijn cowboy 4 st:

Hallo,

Bedankt voor het bevestigen van jouw Cowboy ST bestelling.

We zijn begonnen met het leveren van de Cowboy 4 ST, maar aan een iets langzamer tempo dan we hadden verwacht. Dit is te wijten aan uitgebreide kwaliteitscontroles, die nog steeds invloed hebben op de snelheid van de assemblage.

De laatste verwachting is dat we je fiets in 3-4 weken zullen leveren.

We doen er alles aan om je fiets zo snel mogelijk te leveren. We nemen na verzending contact met je op met een tracking link, zodat je de status van je zending kunt volgen.

Ik weet dat het wachten op je fiets een frustrerend proces is geweest. Daar zijn we ons bewust van en we proberen het in de toekomst te voorkomen.

Bedankt voor je geduld en begrip,

Adrien
Co-founder & CEO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Daan2020 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:05:
Die Ursus Mooi is onmogelijk muurvast te krijgen is op Cowboy1 gebleken, er komt na zoveel keer uitklappen beweging in waardoor die op een gegeven moment tegen de spaken aankomt tijdens het rijden. Het zit ook op zo'n onmogelijke plek, de inbussleutel gaat er niet recht in waardoor je 'm niet volledig kan aandraaien.
Ik heb met wat foefjes de Ursus Mooi op de C1 muurvast gekregen. Het is een combinatie van een aantal dingen:
  • Baseplate met een trapezium onderkant kopen zodat 'ie zichzelf recht houdt en niet kan schuiven. Dus niet een rechte baseplate die alleen recht blijft zitten door 'm heel strak aan te draaien
  • Stuk oude binnenband op maat knippen als rubberen "padding" tussen de baseplate en de fiets
  • Baseplate een klein beetje met de slijpmachine bewerken zodat deze een betere pasvorm heeft aan de kant van de accu
  • Last but not least, offer een oude inbussleutel op en slijp het korte einde de helft korter. Dan past 'ie mooi tussen het frame en kun je 'm muurvast aandraaien
Toegegeven, je moet wel een klein beetje een Tweaker zijn, het is zeker niet plug and play. Maar het resultaat is er dan ook wel naar. Ik vind de Ursus Mooi qua uiterlijk heel goed passen bij de Cowboy en hij hoort gewoon op het middenframe. De standaarden aan de achterstijl vind ik gewoon minder.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa

Die decathlon clamp style raden ze op cowboy tools weer af op Cowboy 3 vanwege de positie van de kabels. Wat is daar zo anders aan? De kabel kan op Cowboy 3 toch ook gewoon om de clamp heen?
De officiële Cowboy hersteller in Brugge raadde mij de Cube Universal Fietsstandaard aan. Deze zou heel goed zijn en dat blijkt uit de reviews op de site:

https://www.bikester.be/c...-24-29-331758_314652.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTPOEcH8QhorEzJ-A1XxNVlSiU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kEirmDyrZevVXpUvaXtwfX9H.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31
redpeer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:32:
Zojuist een email gekregen over de levering van mijn cowboy 4 st:

Hallo,

Bedankt voor het bevestigen van jouw Cowboy ST bestelling.

We zijn begonnen met het leveren van de Cowboy 4 ST, maar aan een iets langzamer tempo dan we hadden verwacht. Dit is te wijten aan uitgebreide kwaliteitscontroles, die nog steeds invloed hebben op de snelheid van de assemblage.

De laatste verwachting is dat we je fiets in 3-4 weken zullen leveren.

We doen er alles aan om je fiets zo snel mogelijk te leveren. We nemen na verzending contact met je op met een tracking link, zodat je de status van je zending kunt volgen.

Ik weet dat het wachten op je fiets een frustrerend proces is geweest. Daar zijn we ons bewust van en we proberen het in de toekomst te voorkomen.

Bedankt voor je geduld en begrip,

Adrien
Co-founder & CEO
Deze mail heb ik ook ontvangen. Achja, die paar weken extra kunnen er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
BigBangVampa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:41:
[...]

De officiële Cowboy hersteller in Brugge raadde mij de Cube Universal Fietsstandaard aan. Deze zou heel goed zijn en dat blijkt uit de reviews op de site:

https://www.bikester.be/c...-24-29-331758_314652.html
[Afbeelding]
En deze past echt 100% goed en veilig op de Cowboy 3? Ik wil namelijk vanavond de fiets bestellen en hik ook een beetje aan tegen de installatie instructies van de Ursus mooi ( ben niet reuze handig :X ) zo ja, dan bestel ik deze ook alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Mr.Whitewolf88 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:59:
[...]

En deze past echt 100% goed en veilig op de Cowboy 3? Ik wil namelijk vanavond de fiets bestellen en hik ook een beetje aan tegen de installatie instructies van de Ursus mooi ( ben niet reuze handig :X ) zo ja, dan bestel ik deze ook alvast.
Dat kan ik niet bevestigen want ik heb hem pas gisteren besteld. Op het testexemplaar stond een gelijkaardig exemplaar weliswaar van een ander merk en deze voelde al heel stevig. De vertegenwoordiger gaf aan dat de Cube versie nog beter was.

Hij gaf in elk geval mee dat dergelijk pikkel de voorkeur geniet boven de versies die op de klassieke plaats staan (genre Ursus Mooi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb ook een Ursus standaard maar via marktplaats een blokje gekocht zodat de kabels niet klem zitten.

(Niet van mij)
https://www.marktplaats.n...-ursus-mooi-standaard-kit

[ Voor 43% gewijzigd door Mad-Matt op 22-12-2021 19:21 ]

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Mad-Matt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:20:
Ik heb ook een Ursus standaard maar via marktplaats een blokje gekocht zodat de kabels niet klem zitten.

(Niet van mij)
Ben heel benieuwd hoe deze is :)

Gegroet!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Decennia schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:24:
[...]

Is een blokje met 2 kanalen erin voor de kabels, die kan je dan gewoon op je frame leggen, standaard erop en vast schroeven maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:43
Decennia schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:24:
[...]

Goed, alleen de verf beschadigd snel bij montage, dus wat mat-zwarte verf na montage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
Ik heb net een "nieuwe" V1 ontvangen met een externe set verlichting 🤦‍♂️,onbegrijpelijk...
Nu maar hopen dat deze wel werkt, iemand een idee of je 2 fietsen aan de app kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
aircowboy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:54:
[...]

Ik heb net een "nieuwe" V1 ontvangen met een externe set verlichting 🤦‍♂️,onbegrijpelijk...
Nu maar hopen dat deze wel werkt, iemand een idee of je 2 fietsen aan de app kan toevoegen?
Je moet uitloggen en met een ander account in loggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blakapim
  • Laatst online: 01-11-2024
Blakapim schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:50:
Na talloze problemen, fixes en nieuwe onderdelen krijg ik een nieuwe fiets. Mijn C1+ circular mag ik teruggeven. Waren verder geen slechte reviews voor nodig, gewoon duidelijk zijn dat je van het retourrecht gebruik wil maken.

Het is overigens niet helemaal duidelijk welke nieuwe fiets ik krijg, als ik dat weet zal ik het even posten.
Even een update over dit verhaal: het ging om een circular V1+. Die hadden ze ook direct opgestuurd. Ik heb aangegeven dat ik geen V1 wil wegens alle problemen. Heb aangegeven dat ik of mijn geld terug wil of een V3. Net bericht gehad dat ze een V3 op gaan sturen. Overigens was het nergens in dit proces nodig om gemeen te doen, ik ben ook oprecht blij met de manier van handelen van de klantenservice. Ben altijd netjes behandeld. Anyway, nu even afwachten tot die V3 op de post gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
aircowboy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:54:
[...]

Externe verlichting werd geleverd bij Duitse cowboys omdat daar de gewone verlichting niet geldig was volgens de wet. Je hebt dus een fiets gekregen die voor de Duitse markt bestemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
.

[ Voor 129% gewijzigd door Daan2020 op 28-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 16:57

Ursus Mooi hier op de C3 goed vast gekregen. Stukje antislip voor onder een tapijt e.d. op maat geknipt en ertussen gedaan.
Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Blakapim schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:03:
[...]

Even een update over dit verhaal: het ging om een circular V1+. Die hadden ze ook direct opgestuurd. Ik heb aangegeven dat ik geen V1 wil wegens alle problemen. Heb aangegeven dat ik of mijn geld terug wil of een V3. Net bericht gehad dat ze een V3 op gaan sturen. Overigens was het nergens in dit proces nodig om gemeen te doen, ik ben ook oprecht blij met de manier van handelen van de klantenservice. Ben altijd netjes behandeld. Anyway, nu even afwachten tot die V3 op de post gaat.
Hier gaat dat zeker niet zo makkelijk. De monteur heeft afgelopen week definitief mijn C1+ om zeep geholpen. Na het vervangen van de PCB doet de ondersteuning het niet meer. Toen is ie maar weer weggegaan, een nutteloze fiets achterlatend. Ik heb Cowboy bericht dat ik nu nog twee opties zie: of de koop ontbinden, of een nieuwer model zonder euvels. Kreeg allelompst terug dat geld terug sowieso hem niet gaat worden en een nieuwe fiets zou hij even gaan overleggen wat kon. Pas toen ik ze op Europees consumetenrecht wees, kreeg ik een wat kruiperiger bericht terug.

Nu net bericht dat ze me een andere C1+ willen sturen, of als ik wil upgraden naar een C3 circular dat dat kan voor 600 euro extra. Er gaat echt geen cent van mij meer naar die gasten, wat een droplullen. Maar een andere C1+ gaat het natuurlijk ook niet oplossen, als ik de monteurs zo hoor en jullie hier op het forum. Dat is gewoon een dramafiets.

Volgens mij gewoon recht op geld terug zo langzamerhand toch? Na de zoveelste keer met kapotte fiets, na 5 gefaalde reparatiepogingen en monteurs die constant vertellen wat een enorme berg problemen ze wel niet hebben met andere C1 fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
boozzz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:54:
[...]

Hier gaat dat zeker niet zo makkelijk. De monteur heeft afgelopen week definitief mijn C1+ om zeep geholpen. Na het vervangen van de PCB doet de ondersteuning het niet meer. Toen is ie maar weer weggegaan, een nutteloze fiets achterlatend. Ik heb Cowboy bericht dat ik nu nog twee opties zie: of de koop ontbinden, of een nieuwer model zonder euvels. Kreeg allelompst terug dat geld terug sowieso hem niet gaat worden en een nieuwe fiets zou hij even gaan overleggen wat kon. Pas toen ik ze op Europees consumetenrecht wees, kreeg ik een wat kruiperiger bericht terug.

Nu net bericht dat ze me een andere C1+ willen sturen, of als ik wil upgraden naar een C3 circular dat dat kan voor 600 euro extra. Er gaat echt geen cent van mij meer naar die gasten, wat een droplullen. Maar een andere C1+ gaat het natuurlijk ook niet oplossen, als ik de monteurs zo hoor en jullie hier op het forum. Dat is gewoon een dramafiets.

Volgens mij gewoon recht op geld terug zo langzamerhand toch? Na de zoveelste keer met kapotte fiets, na 5 gefaalde reparatiepogingen en monteurs die constant vertellen wat een enorme berg problemen ze wel niet hebben met andere C1 fietsen.
Ik moet het even afkloppen, maar de laatste reparatie aan mijn C1+ is 9 maanden geleden en sinds dien geen problemen meer.

Heb wel het idee dat er een groot niveau verschil zit tussen de monteurs.

Ik vind het knap dat je een C1+ omzeep kan helpen bij het vervangen van het PCB.
Dat stelt echt niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
Zeg dat je een manager wil spreken en voorleggen hoeveel reparaties je hebt gehad. Hielp bij mij en kreeg meteen een nieuwe fiets. Sindsdien 6 maanden fiets plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prullemand
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-11-2023
Mad-Matt schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:37:
Beetje creatief geweest met de Bontrager bagagedrager, kreeg de accu er niet meer uit.

[Afbeelding]
Morgen nog even de stangetjes op maat maken.
Is dit de bontrager backrack disc?

https://www.12gobiking.nl...ik-schijfrem-bagagedrager

Of de niet schijfrem versie?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Wie heeft de Ergon riser stadsfiets stuur icm ritchey adjustable stuurpen op de cowboy 3 gemonteerd?

Nu lees ik een ervaring dat de voorste remkabel kabel het net trekt maar teveel naar rechts draaien niet gaat..klopt dit of gaat het allemaal prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
mjvdzwet schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:14:
[...]

Ik moet het even afkloppen, maar de laatste reparatie aan mijn C1+ is 9 maanden geleden en sinds dien geen problemen meer.

Heb wel het idee dat er een groot niveau verschil zit tussen de monteurs.

Ik vind het knap dat je een C1+ omzeep kan helpen bij het vervangen van het PCB.
Dat stelt echt niets voor.
Het niveau loopt zeker uiteen helaas. Deze had wel een paar Cowboys aan onderdelen in zijn bus liggen, maar wist het toch niet te fixen. Hij leek ook niet helemaal te begrijpen wat er nou stuk was, maar dat weet bizar genoeg de support ook niet. Iemand daar heeft die fiets toch ontworpen? Bedroevend dat ze je dan gewoon met een stuk oud ijzer laten zitten. Moeilijk om je geduld te bewaren met al dit gedoe, maar toch maar weer een duidelijk doch netjes bericht aan Cowboy gestuurd, hopelijk laten ze snel wat weten en geven ze gewoon geld terug. Heb het gehad met deze fiets en met deze gasten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
Vandaag maar begonnen met de onderdelen over te bouwen naar het nieuwe exemplaar.
Het stuur in combinatie met de stuurpen van 30gr ging maar net, hoewel de remmen iets naar beneden gericht zijn nu.
Voor de pikkel op de V1 ben ik een oplossing aan het zoeken om een adapter te maken.
De manier van CB tools om de ursuru standaard te bevestigen is onhandig en komt los na een tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt-ebhdcs0RztGM-1bcN4WN3REQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S535a780OlHV3uzJPkAl5y6k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
aircowboy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:51:
Vandaag maar begonnen met de onderdelen over te bouwen naar het nieuwe exemplaar.
Het stuur in combinatie met de stuurpen van 30gr ging maar net, hoewel de remmen iets naar beneden gericht zijn nu.
Voor de pikkel op de V1 ben ik een oplossing aan het zoeken om een adapter te maken.
De manier van CB tools om de ursuru standaard te bevestigen is onhandig en komt los na een tijd.

[Afbeelding]
Is dat dat ergon st gel zadel? Wil hem ook..bevalt ie?

Je mist alleen nog de ergon ga3 handvatten..geloof me die zijn echt onmisbaar, je polsen zullen je bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Cowboy wil het erg hard spelen. Uitwisselen voor een beter exemplaar (niet nog een C1) lijkt uit den boze en ook absoluut geen geld terug om een of andere reden. Ik ga met de rechtsbijstandsverzekering kijken of ik er via die weg wat aan kan doen.

Edit: @Blakapim @houjehaags @Daan2020 met wie hebben jullie destijds bij Cowboy gesproken om dit voor elkaar te krijgen? Dan kan ik dat even aan mijn chatpersoon doorgeven, hij beweert dat het namelijk absoluut niet kan. Hoewel ik liever mijn geld terug heb, maar goed.

[ Voor 55% gewijzigd door boozzz op 29-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
boozzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:16:
Cowboy wil het erg hard spelen. Uitwisselen voor een beter exemplaar (niet nog een C1) lijkt uit den boze en ook absoluut geen geld terug om een of andere reden. Ik ga met de rechtsbijstandsverzekering kijken of ik er via die weg wat aan kan doen.

Edit: @Blakapim @houjehaags @Daan2020 met wie hebben jullie destijds bij Cowboy gesproken om dit voor elkaar te krijgen? Dan kan ik dat even aan mijn chatpersoon doorgeven, hij beweert dat het namelijk absoluut niet kan. Hoewel ik liever mijn geld terug heb, maar goed.
Ik heb als compensatie een extra oplader gevraagd en dit werd geweigerd.
Het nieuwe v1 exemplaar zou dienen als compensatie dus het zou me verbazen dat ze bovenvermelde personen een V3 zouden "gegeven" hebben.
Als eens gehoord bij testaankoop @boozzz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
Daan2020 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:48:
[...]

Is dat dat ergon st gel zadel? Wil hem ook..bevalt ie?

Je mist alleen nog de ergon ga3 handvatten..geloof me die zijn echt onmisbaar, je polsen zullen je bedanken.
Ik heb voorlopig enkel de verende stuurpen om de polsen te ontlasten, persoonlijk vind ik de ga3 te robuust en denk ik de ergon gd1 EVO te nemen.
Maar ik heb nog steeds niet voldoende kunnen testen omwille vd problemen met de fiets,wordt vervolgd...

• boozzz
aircowboy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:16:
[...]

Ik heb als compensatie een extra oplader gevraagd en dit werd geweigerd.
Het nieuwe v1 exemplaar zou dienen als compensatie dus het zou me verbazen dat ze bovenvermelde personen een V3 zouden "gegeven" hebben.
Als eens gehoord bij testaankoop @boozzz ?
Testaankoop kende ik niet, net zoiets als de Consumentenbond in NL? In ieder geval wel een melding gemaakt bij de ACM van Cowboy's wanstaltige klantenbehandeling, voor wat het waard is.

Na een enorm vermoeiende en zuigende chat met hun support gisteren, er uiteindelijk nog een C2 uit weten te slepen. Gisteravond een bericht gekregen van de 'manager' Sebastian. Ik weet niet of hij al veel op had, maar zijn toon is toch wel opmerkelijk denigrerend. Een paar mooie quotes:

"I am sorry to hear that your heavily discounted purchase of our first model was not up to your and our standards"

Hij lijkt wel te impliceren dat als je een product van hun met een paar 100 euro korting koopt, je wel kunt verwachten dat het een stuk schroot is. Goed te weten dat Cowboy zo achter hun producten staat.

"We have tried our best even outside the warranty obligations to make sure to try to fix the necessary elements"

Buiten de garantie? Die fiets is pas een half jaar oud en heeft het nooit goed gedaan! Of bedoelt hij soms een monteur langssturen die een fiets die op zich nog wel ondersteuning geeft, compleet om zeep helpt, zodat hij uberhaupt niet meer aan gaat. En je daarmee vervolgens alweer twee weken te laten zitten.

"you can take full advantage of the mobility budget of maximum 30€/month that you can use for alternative and ecological means of transport like for swapfiets"

Zeker, een e-bike Swapfiets kost slechts het dubbele per maand, om van woon-werk OV maar niet te spreken. Top.

Daarnaast, zeer frustrerend: ze hebben absoluut geen idee wanneer een vervangende fiets kan komen. Maar niet verwonderlijk eigenlijk, gezien hun track record met leveringen van nu ook weer de C4. Ik denk maar een andere fiets scoren, en dan mocht die C2 ooit komen, direct op Marktplaats ermee.

Had ik al gezegd dat ik klaar was met deze show? Ongelofelijk wat een tent. ** Knip, taalgebruik ** Nu tijd voor wat reviews natuurlijk :P

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 30-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

robin_32 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:26:
[...]

Externe verlichting werd geleverd bij Duitse cowboys omdat daar de gewone verlichting niet geldig was volgens de wet. Je hebt dus een fiets gekregen die voor de Duitse markt bestemd was.
Bij mij zat de extra belichting er ook bij in de doos. Ach, altijd handig, toch? :)

Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

prullemand schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:44:
[...]

Is dit de bontrager backrack disc?

https://www.12gobiking.nl...ik-schijfrem-bagagedrager

Of de niet schijfrem versie?
thanks!
Sorry, vanwege klussen een paar dagen niet online geweest.
Maar ja, dit is hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 21:57

Padvinder

doet z'n best

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en overweeg een Cowboy v3 aan te schaffen voor mijn woon-werk ritje, ca. 3 dagen per week, ca. 17km (enkele reis, dus ca. 34km per dag) tussen Den Haag en Pijnacker. Ik heb een paar vragen voor de bezitters van de recentere v3 modellen:
  1. Ik begrijp dat er tegenwoordig een Gates CDN riem op zit. Zijn de front en rear sprocket nog wel CDX? De achtersprocket is dan van staal ipv een polymeer. Als dat zo is, is het eenvoudig er een betere CDX riem om te leggen (80-90 euro). Vooral de CDN achtersprocket staat bekend om flinke slijtage.
  2. de motorondersteuning, hoeveel inspanning moet je nog leveren als je vlak rijdt op maximale ondersteuning (25km/u, of eventueel iets harder met een app)? Is het vergelijkbaar met fietsen met (flinke) wind in de rug, of nog lichter? Mijn doel is nog wel lekker bewegen, maar niet bezweet aan te komen op kantoor. Voorheen op een niet ondersteunde Cube Hyde gefietst, en dan fietste ik in fietskleding en douchte ik op kantoor, liever fiets ik in m'n normale kleding en trek ik hooguit even een fris t-shirt aan.
  3. ik lees hier veel technische problemen met de fiets, nu klagen mensen eerder dan dat ze aangeven dat de ervaring geweldig is, dus: eigenaren van een Cowboy v3, zouden jullie deze fiets met de kennis van nu opnieuw kopen? M.a.w.: ben je tevreden met je fiets?
  4. ik ben 1.86m lang en weeg ca 85 kg. Een sportieve fietshouding vind ik fijn. Volgens mij is de maat dan prima geschikt voor mij, correct?
Alvast mijn dank voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:37
Padvinder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:47:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en overweeg een Cowboy v3 aan te schaffen voor mijn woon-werk ritje, ca. 3 dagen per week, ca. 17km (enkele reis, dus ca. 34km per dag) tussen Den Haag en Pijnacker. Ik heb een paar vragen voor de bezitters van de recentere v3 modellen:
  1. Ik begrijp dat er tegenwoordig een Gates CDN riem op zit. Zijn de front en rear sprocket nog wel CDX? De achtersprocket is dan van staal ipv een polymeer. Als dat zo is, is het eenvoudig er een betere CDX riem om te leggen (80-90 euro). Vooral de CDN achtersprocket staat bekend om flinke slijtage.
  2. de motorondersteuning, hoeveel inspanning moet je nog leveren als je vlak rijdt op maximale ondersteuning (25km/u, of eventueel iets harder met een app)? Is het vergelijkbaar met fietsen met (flinke) wind in de rug, of nog lichter? Mijn doel is nog wel lekker bewegen, maar niet bezweet aan te komen op kantoor. Voorheen op een niet ondersteunde Cube Hyde gefietst, en dan fietste ik in fietskleding en douchte ik op kantoor, liever fiets ik in m'n normale kleding en trek ik hooguit even een fris t-shirt aan.
  3. ik lees hier veel technische problemen met de fiets, nu klagen mensen eerder dan dat ze aangeven dat de ervaring geweldig is, dus: eigenaren van een Cowboy v3, zouden jullie deze fiets met de kennis van nu opnieuw kopen? M.a.w.: ben je tevreden met je fiets?
  4. ik ben 1.86m lang en weeg ca 85 kg. Een sportieve fietshouding vind ik fijn. Volgens mij is de maat dan prima geschikt voor mij, correct?
V3 sinds juli 2021
1. Bij mij lijkt het een RVS Achtertandwiel te zijn
2. Met het appje, is de mens/motorfactor ongeveer 50/50 volgens de cowboy app, en zo voelt het ook(dit is met een gemiddelde snelheid van 24-25km/u en een kruissnelheid van 27-29/u) een fris 👕 doet het voor mij 😉
3. Persoonlijk zeer tevreden van de fiets. Al heb ik nu net een eerste klein probleempje met de software. Mensen ventileren niet/vragen natuurlijk geen hulp, als het goed gaat.
4. Kan ik je niet mee helpen, ben maar 1m76. 😐

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:31
Hier eenzelfde ervaring met de V3. Ik ben 1.92 en ben tevreden over de zithouding (maar ik ben gewend diep te zitten op andere fietsen). Ik rijd bijna altijd met 80% van het normale vermogen, zodat ik nog het gevoel heb ook echt mee te doen. In de praktijk lever ik dan ongeveer 60% van het vermogen en de accu de rest. Dat voelt alsof er nooit tegenwind is. Op een defecte accu bij levering na geen technische problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamert
@Padvinder Sinds afgelopen maart fiets ik met veel plezier gemiddeld bijna diezelfde route.

1. De C3 met de Gates riem zou 30.000 km meegaan, tot nog toe geen problemen en ik zou mij daar geen zorgen over maken.
2. De motorondersteuning werkt prima zonder aanpassing, ook/juist in zomer erg lekker.
3. Ook als eerste is mijn batterij vervangen en onlangs, na bijna 6000km, een klein onderdeel van de motor vervangen en verder is het een stevige en degelijke fiets.
4. Ik ben net zo lang en iets lichter en ik ben ook tevreden over de fietshouding. Je kunt eventueel het stuur iets verhogen, wat ik uiteindelijk met een Redshift Shock Stopper +30gr. gedaan heb.

In tegenstelling tot de negatieve berichten ben ik tevreden met hun support. Je moet inderdaad geduld hebben, mijn vrouw heeft een C1 en had veel meer 'aanloop' problemen, maar over de hele breedte vind ik het een goede deal en ben ik zeer tevreden. Zeker als je het vergelijkt met de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Mad-Matt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:20:

(Niet van mij)
ik heb deze. geprint blokje past goed. kabels zijn zo netjes en veilig weggewerkt.
maar ik krijg hem ook niet goed vast met de backplate.
Wil nu een hebie gaan bestellen. want mijn standaard blijft bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DarkChylde schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:53:
[...]

ik heb deze. geprint blokje past goed. kabels zijn zo netjes en veilig weggewerkt.
maar ik krijg hem ook niet goed vast met de backplate.
Wil nu een hebie gaan bestellen. want mijn standaard blijft bewegen.
hebie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:37
Na mijn positieve bericht van deze morgen, heb ik toch wat ventilatie en hulp nodig.
Zit nu al 2 dagen als een 🐒 door helpdesk-hoepels te springen, om bij de backoffice app te eindigen...

Korte situatieschets:
Na de update naar 4.12 kon ik niet meer goed met m'n fiets verbinden, bij elke opstart wilde de fiets opnieuw pairen.
Na 2 dagen, kon ik zelfs niet meer pairen.
Ook mijn 2de gsm helpt niet, zelfde issue.
De ongetemde app kan ook niet verbinden, voor een reset. (Dit heb ik wel niet vermeld natuurlijk)
Pairen faalt gewoon stil, geen vraag om pincode.

Batterij herplaatsen werkt gelukkig, en die is ok.

Edit: Backoffice app doet ook niks, beetje zoals verwacht.

(/rant) sorry😐

[ Voor 18% gewijzigd door Tiepfoud op 04-01-2022 08:19 ]

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waynehead
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 20:20
Padvinder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:47:
Ik heb de V3 nu ongeveer een maand. Gezien het weer heb ik er nog niet ontzettend veel mee gefietst, maar toch mijn ervaring tot nu toe.

2. De ondersteuning zou ik inderdaad omschrijven als fietsen met continue de wind in je rug. Je moet echt nog wel trappen en inspanning leveren, maar altijd net lekker ondersteund. Als ik bijvoorbeeld door het duingebied rijd met hoogteverschil, dan voelt het alsof het vlak is.
3. Ik zou de fiets zeker opnieuw kopen. Tot nu toe heb ik niets te klagen over de techniek. Ik had gehoopt dat hij makkelijk iets harder zou gaan dan het geval is, maar dat had ik kunnen weten als ik me iets meer had verdiept. Zelfs met een bepaalde app gaat hij niet veel sneller dan ik met mijn sportfiets haal.
4. Ik ben 1.90m en 90 kg. De sportieve houding is zeker te doen, mede doordat ik het gewend ben van mijn Cube SL road. Maar, deze Cowboy wil ik toch iets anders gebruiken dan als sportfiets. Ik heb de stuurpen aangepast en een ander zadel erop gezet en daarmee is het comfort voor mij voldoende toegenomen. Is comfort echt belangrijk voor je, dan is de Cowboy wellicht niet helemaal jouw fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crip.
  • Laatst online: 20-05 08:04
De valmelding werkt ook - helaas.
Onderuit gegaan met de cowboy (alleen wat cosmetische schade zover ik kon zien). Netjes een melding of ik oke ben en zo.

Wat betreft de spatborden - zelfde irritatie hier. En de fiets is een smerig geval nu. Ik woon in een modderige nieuwbouwwijk. Wat een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Crip. schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:41:
De valmelding werkt ook - helaas.
Onderuit gegaan met de cowboy (alleen wat cosmetische schade zover ik kon zien). Netjes een melding of ik oke ben en zo.

Wat betreft de spatborden - zelfde irritatie hier. En de fiets is een smerig geval nu. Ik woon in een modderige nieuwbouwwijk. Wat een ramp!
Hopelijk gaat het jou ook goed? Ik ben benieuwd of de fietshouding en daardoor de balans op de fiets je daardoor sneller valt, of instabieler bent. Ik ben inmiddels ervoor beducht om op m'n plaat te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LP4444
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-01-2022
** Zie de topicwaarschuwing. **

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 22:57 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.