** Knip. **
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 22:59 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 22:59 ]
Engineers gingen naar de logs etc. kijken bij mij, sindsdien is het stil...sandstone schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:54:
Heb 2 weken geleden een Circular Cowboy 3 gekocht, helaas tot nu toe nog geen meter op gereden. Bluetooth verbind niet, precies wat tiepfoud omschrijft. Bij mij doet batterij herplaatsen ook niks.
Heb inmiddels een nieuwe batterij ontvangen aangezien dat het probleem misschien zou oplossen, maar helaas. Klantenservice is super vriendelijk, maar zo'n probleem snel oplossen is er nog niet echt bij..
Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!
Standaard staat de tijd op 20 seconden, je kan dus heel rustig aan doen met het terugplaatsen van de batterij.Tiepfoud schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 05:53:
[...]
Engineers gingen naar de logs etc. kijken bij mij, sindsdien is het stil...
Helpdesk werd ik gek van, het is maar wie je treft waarschijnlijk.
Wacht je een 10 seconden bij herplaatsen batterij? Lukte me in het begin ook niet, vergt wat 'fingerspitzengefuhl'
Reset pcb lukt niet, helpdesk vroeg om te unpairen en opnieuw te pairen. Sindsdien kan geen enkele foon nog verbinden met de fiets. Backoffice/ongetemd ook niet😉mjvdzwet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:52:
[...]
Standaard staat de tijd op 20 seconden, je kan dus heel rustig aan doen met het terugplaatsen van de batterij.
Zie je een soort van looplicht op de led indicators bij het terugplaatsen van de batterij?
Dan is de interne batterij helemaal leeg of defect.
Daarnaast kan je nog proberen de PCB te resetten.
Ik weet alleen niet of ik daar naar mag verwijzen.
https://github.com/Imagin...irky-bluetooth-connection
@moderator, mag dit?
Welke versie Cowboy heb je?Tiepfoud schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Reset pcb lukt niet, helpdesk vroeg om te unpairen en opnieuw te pairen. Sindsdien kan geen enkele foon nog verbinden met de fiets. Backoffice/ongetemd ook niet😉
Al zitten denken, om de interne batterij te zoeken,en deze eens los te koppelen 😆
C3, de zitting van de batterij waarschijnlijk?mjvdzwet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Welke versie Cowboy heb je?
Bij de C1+ is het heel gemakkelijk, klepje onder de hoofdbuis open schroeven en de batterij er even uit wippen.
Bij de nieuwere versies gaat dit niet zonder schade, je moet een kapje openbreken en daarna vervangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Tiepfoud op 07-01-2022 13:39 ]
Nee de batterij zit ook in de hoofdbuis (onder de LEDs).Tiepfoud schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:32:
[...]
C3, het kapje onder de batterij waarschijnlijk?
O ja zeker. Knie is wat beurs en een enkel. Maar vanochtend konden we rustig sporten.Streamert schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:36:
[...]
Hopelijk gaat het jou ook goed? Ik ben benieuwd of de fietshouding en daardoor de balans op de fiets je daardoor sneller valt, of instabieler bent. Ik ben inmiddels ervoor beducht om op m'n plaat te gaan.
Bij mij is het inmiddels gefixt, wat ze mij hebben doorgestuurd is het volgende:Tiepfoud schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Reset pcb lukt niet, helpdesk vroeg om te unpairen en opnieuw te pairen. Sindsdien kan geen enkele foon nog verbinden met de fiets. Backoffice/ongetemd ook niet😉
Al zitten denken, om de interne batterij te zoeken,en deze eens los te koppelen 😆
Heb dat plaatje er al eens af gekregen zonder te breken, maar had toen weinig tijd. Zal het dit weekend eens grondig bekijken.mjvdzwet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Nee de batterij zit ook in de hoofdbuis (onder de LEDs).
Echter kan je hier niet zo gemakkelijk bij komen.
Ik weet niet of je dan direct bij de batterij kan.Tiepfoud schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Heb dat plaatje er al eens af gekregen zonder te breken, maar had toen weinig tijd. Zal het dit weekend eens grondig bekijken.
Found it, maar om te kunnen ontkoppelen moet half de fiets uit elkaar...mjvdzwet schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Ik weet niet of je dan direct bij de batterij kan.
Heb zelf nog nooit een C3 uitelkaar gehaald 🤠
Moet er via de koplamp uit/in geschoven worden.Tiepfoud schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Found it, maar om te kunnen ontkoppelen moet half de fiets uit elkaar...
[Afbeelding]
Ik zit met precies dezelfde vraag. De accu kan niet goed tegen koude, dus beter binnen. Maar corrosie op je contacten is ook niet handig. Bovendien moet de interne accu voor de bluetooth eng gps opladen aan de hoofdaccu.Wiejeben schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:05:
Ik zit er aan te denken om de Cowboy aan te schaffen. Echter heb ik helaas geen mogelijkheid om deze droog te parkeren in de buurt van mijn huis dus zal hij dus altijd aan de elementen overgelaten worden. Hopelijk is dat in principe geen probleem. Maar hoe zit dit bijvoorbeeld als ik de batterij van de fiets af haal om deze binnen op te laden, zou dat veilig kunnen in combinatie met regen?
Niet gebaseerd op ervaring met buiten laten staan, maar je zult de contacten moeten afdekken. Dit gaat zeker problemen opleveren.Padvinder schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:47:
[...]
Ik zit met precies dezelfde vraag. De accu kan niet goed tegen koude, dus beter binnen. Maar corrosie op je contacten is ook niet handig. Bovendien moet de interne accu voor de bluetooth eng gps opladen aan de hoofdaccu.
Roest aan de fiets ben ik niet heel bang voor,is tenslotte aluminium. Zijn de bouten een beetje van goede RVS kwaliteit?
Als je de accu eraf haalt dan zijn de contacten aan de fiets kant bloot. Deze kunnen nat worden en gaan oxideren (roesten). Dit geeft extra weerstand en is niet ideaal.Megupe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:31:
Voor de accu hoef je je toch geen zorgen te maken? Die is afneembaar dus kan je gewoon mee naar binnen nemen.
Heb je een puntmjvdzwet schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Als je de accu eraf haalt dan zijn de contacten aan de fiets kant bloot. Deze kunnen nat worden en gaan oxideren (roesten). Dit geeft extra weerstand en is niet ideaal.
Hier dezelfde mail ontvangen. Ik ga denk ik nu voor Sand.Megupe schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
Vandaag melding gekregen dat er een fout in het verfproces was.
Ik had een cowboy 4 in kleur khaki besteld, maar deze is dus meer gaan lijken op Sage.
Kreeg keuze om te wijzigen naar black, sand of het zo te laten.
Jammer, ik heb het idee dat khaki wel de mooiste kleur is.
Hoe ga je je telefoon bevestigen? Heb je daar al iets voor? Meerdere constructies mogelijk maar de mooiste oplossing in mijn ogen is een Quad lock maar dan moet je een ook een apart hoesje hebben. Beter een inschuifbare met je bestaande hoesje.Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen!
Ik ontvang morgen mijn Cowboy 3, zin in
Nu heb ik als slot de ABUS Bordo Granit X-plus 6500 en de Cube universal standaard ( op aanraden van een andere Tweaker ) besteld.
Nog andere leuke/handige accessoires die jullie me aanraden?
Ah top! Dank voor je tips!wm1234 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:48:
[...]
Hoe ga je je telefoon bevestigen? Heb je daar al iets voor? Meerdere constructies mogelijk maar de mooiste oplossing in mijn ogen is een Quad lock maar dan moet je een ook een apart hoesje hebben. Beter een inschuifbare met je bestaande hoesje.
Handvatten standaard zou ik direct vervangen. Ik had de Ergon GA3 large. Erg prettig.
Stuurpen staat zo laag dat je nooit echt lekker kan zitten, zou ik een adjustable voor nemen. Ik had een Ritchey stem maar je hebt ook alternatieven die het zelfde doen.
Sommige mensen klagen ook over het zadel, dat is behoorlijk hard. Vergelijkbaar met een racefiets, die zou je nog kunnen vervangen. Had ik zelf niet gedaan.
Bel zit er volgens mij bij, bij de V3 maar is ook handig.
De telefoon kan prima in een zak of rugtas.Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:24:
[...]
Ah top! Dank voor je tips!
Telefoon houder ben ik nog naar aan het kijken, maar ik neem aan dat ik voor het begin de telefoon gewoon in mijn zak kan doen? Of gaat de fiets dan uit, dat zou wel zuur zijn
De Cube standaard zit er eindelijk op:Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
Hallo allen!
Ik ontvang morgen mijn Cowboy 3, zin in
Nu heb ik als slot de ABUS Bordo Granit X-plus 6500 en de Cube universal standaard ( op aanraden van een andere Tweaker ) besteld.
Nog andere leuke/handige accessoires die jullie me aanraden?
Ah kijk aan, ziet er goed uit!BigBangVampa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:13:
[...]
De Cube standaard zit er eindelijk op:
[Afbeelding]
Het is inderdaad een heel stevige standaard. Alleen jammer van de grijze vijzen...
Omdat ik voor de montage ervan weinig handleiding vond, heb ik hem laten installeren door de Cowboy hersteller in Brugge. Belangrijk is vooral om beide kabels om te leiden zodat er zeker geen gekneld komt te zitten tussen het frame en de standaard. Bij beschadiging van de kabels riskeer je anders een zware herstelkost (vervanging volledig achterwiel):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben bang dat het niet eenvoudig gaat.DarkChylde schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:34:
heeft iemand een modificatie gevonden om de de batterij te laden terwijl hij in de fiets blijft?
bij mij staat in de garage, dus batterij losklikken is een extra actie..
Goed punt. Klinkt als gewoon accepteren.mjvdzwet schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Ik ben bang dat het niet eenvoudig gaat.
Je moet naast de spanning ook de Battery Management Pinnen verbinden. Daarnaast mag de fiets ook niet "aan" zijn, dat gaat de lader niet waarderen.
Om de hele accu te ontkoppelen wordt lastig omdat de kabels zijn ingegoten aan de batterij connector op de fiets.
[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 11-01-2022 19:24 ]
Heb vandaag mijn V3 gekregen en merk dit ook. Is dit bij jullie verder nog opgelost/weggegaan?xTino81 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:45:
Gisteren mijn Cowboy V3 ontvangen. Gelukkig zag ik op tijd dat Homedeliveries het adres van de buren als bezorgadres had opgegeven.
Het fietst echt heerlijk! Alles lijkt naar behoren te werken. Voel wel een beetje trilling (bij de riem/motor? ) als ik langzaam fiets, weet niet of dat gebruikelijk is? Heb nog geen lange afstand gefietst, maar merk wel nu al dat de handvatten van het stuur oncomfortabel zijn. Drukken de hele tijd in de hand en laten ook afdrukken achter. Krab me ook weer achter de oren waarom er geen standaard op zit, maar goed... Tevreden klant tot nu toe!
Oh ja, wat is de bedoeling van de achterreflector? Moet die aan het zadel? Ik ben niet zo lang en heb het zadel op zijn laagst staan, waardoor de reflector de batterij in de weg zit.
[Edit - een dag later] Wow, wat doen mijn handen zeer. Vol met rode plekken van die handgrepen. Verder genoten van de 30km die ik gisteren rondgescheurd heb!
Dit heb ik inderdaad gedaan, kwam erachter dat hij al op 15 stond. Heb hem nu op 1 gezet. Beetje omgekeerde wereld maar we gaan zien of het werkt.mjvdzwet schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:30:
Je kunt het onderstaande proberen als je trillingen ervaart bij het wegrijden.
https://github.com/Imagin...the-bike-judders-at-start
Logischerwijs wordt het nu erger.Blakapim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Dit heb ik inderdaad gedaan, kwam erachter dat hij al op 15 stond. Heb hem nu op 1 gezet. Beetje omgekeerde wereld maar we gaan zien of het werkt.
Met die standaard handgrepen is het echt niet aangenaam om te fietsen. Ik denk dat de meeste hier (ikzelf ook) de volgende gebruiken: https://cowboy.tools/handlebar-grips/ergon-ga3Blakapim schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:24:
[...]
Heb vandaag mijn V3 gekregen en merk dit ook. Is dit bij jullie verder nog opgelost/weggegaan?
Gister de nieuwe fiets ontvangen, valt me nog mee qua snelheid. Wat ook meevalt is dat het zo te zien een C3 is. Heeft dat terrorgesprek met de support toch nog nut gehad. Houden we hem toch maar even, hopelijk gaat deze beter.boozzz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:56:
[...]
Na een enorm vermoeiende en zuigende chat met hun support gisteren, er uiteindelijk nog een C2 uit weten te slepen. Gisteravond een bericht gekregen van de 'manager' Sebastian. Ik weet niet of hij al veel op had, maar zijn toon is toch wel opmerkelijk denigrerend.
[...]
losse batterij kun je een soort vulring voor vragen bij cowboy en fiets overzetten in app moeten zij ook doen.boozzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Gister de nieuwe fiets ontvangen, valt me nog mee qua snelheid. Wat ook meevalt is dat het zo te zien een C3 is. Heeft dat terrorgesprek met de support toch nog nut gehad. Houden we hem toch maar even, hopelijk gaat deze beter.
Paar dingen die me opvallen:
De batterij zit enorm los. Bovenin kan je hem vrij ver naar voor en achter bewegen, onderin kun je hem wat naar rechts en links duwen, rammelt een beetje. Bij de C1 zat hij muurvast. Is dit een 'feature'?
En om een nieuwe fiets te koppelen in de app, moet de oude denk ik eerst verwijderd worden door Cowboy support of niet?
Ik kan zo snel niet vinden waar ik m'n referral code moet vinden. Ben je al voorzien? Zo nee, laat maar weten dan kunnen we misschien samen zoeken naar waar t zou moeten staantest-user schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:45:
Na lang meegelezen te hebben nu ook maar de knoop doorgehakt en binnenkort een cowboy V3 bestellen.
Nog even op zoek naar een referral code.
Volgende aanpassingen wil ik gaan doen:
Bagagedrager
Slot
Standaard.
Ik ben ondertussen voorzien. Dank mjvdzwet!Limbeckx schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Ik kan zo snel niet vinden waar ik m'n referral code moet vinden. Ben je al voorzien? Zo nee, laat maar weten dan kunnen we misschien samen zoeken naar waar t zou moeten staan
Hey nice, die ga ik ook kopen. Veel beter.M!chiel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:42:
In plaats van de (lelijke) bijgeleverde spaakreflectoren heb ik die van wowow gemonteerd op mijn C3. Beter toch?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(fiets is een beetje vies, excuus daarvoor)
[ Voor 8% gewijzigd door Ilya op 17-01-2022 14:15 ]
Geen probleem, ik heb zelf een Redshift Shockstop +30°, maar een vriend ook met een C3 heeft wel zo’n verhoger. Past prima, ook met de remkabels.Crip. schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:57:
Stuurpenverhoger, ik wil niet per se verder van mn stuur zitten, hooguit hoger. Is dit dan verstandig? De goedkope optie, alleen recht omhoog?
https://cowboy.tools/stems/stem-riser
Of toch beter eentje met een knik? Ik zie ze van 100+ euro. Zoveel wil ik niet uitgeven.
Ik zie het achterlicht ook heel kort knipperen.FlashWeave schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:40:
Goedemorgen, ik wilde vanmorgen met mijn Cowboy V1 naar het werk vertrekken, maar het voorlicht knipperde plots i.p.v. doorlopend te branden.
De batterij was nog meer dan half vol, en ik gebruikte de Cowboy gisteren nog zonder probleem. Zie een filmpje dat ik maakte:
https://www.dropbox.com/s...%20front%20light.MOV?dl=0
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Ik heb de fiets thuis laten staan omdat ik het niet betrouwde.
Niet aangenaam om zonder goede verlichting door het donker te fietsen, en bovendien leek dit op één of andere foutmelding of waarschuwing.
Ik nam al contact op met Cowboy support, en zal hier meer info posten zodra ik iets weet.
Helpt een reset PCB niet?Tiepfoud schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:08:
Ffe een update van het geen Bluetooth verhaaltje. Engineers zijn sinds eergisteren (eindelijk) aan het kijken. Tot nu toe, nog steeds geen oplossing.
Tip voor nieuwe riders: Flash je ongetemde settings naar je fiets. Want als je bluetooth(of je GSM) niet werkt, voelt de fiets plots wat traag en ongemakkelijk😋
Ik moest van hen unpairen en opnieuw pairen. (Tijdje terug reeds) Dat was een slecht idee. Pairen is onmogelijk met gelijk welke GSM => kan niet resetten, ook niet met Backoffice.mjvdzwet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:09:
[...]
Helpt een reset PCB niet?
Of lukt dat ook niet meer?
Ik lees her en der dat het pairen wel lukt als de fiets buiten staat en goede GPS en 3G heeft.Tiepfoud schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Ik moest van hen unpairen en opnieuw pairen. (Tijdje terug reeds) Dat was een slecht idee. Pairen is onmogelijk met gelijk welke GSM => kan niet resetten, ook niet met Backoffice.
Vanuit cowboy kreeg ik geen reacties, op de vraag voor een remote pcb reset.
Wel gekke taken, zoals bluetooth op men werk-GSM afzetten en opnieuw proberen. En de vraag: "het werkt blijkbaar terug? want ik zag dat je gereden hebt deze week." 😳😭 Zit al 3 weken de reseat-methode te gebruiken elke dag...
Mijn verwachtingen zijn dus ook niet meer bijster hoog...
Bedankt voor jouw snelle respons, mjvdzwet. Jij antwoordt sneller dan de officiële Cowboy support. Ook zij raden een PCB reset aan. Ik deed dit via de Cowboy backoffice app, maar dit lost het probleem helaas niet op.mjvdzwet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Ik zie het achterlicht ook heel kort knipperen.
Maakt de accu nog goed contact?
Daarnaast kan je even proberen de PCB te resetten.
Even het bluetooth verhaal negeren.
https://github.com/Imagin...irky-bluetooth-connection
Zal het morgen eens uitproberen. Tnx voor de tipmjvdzwet schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:40:
[...]
Ik lees her en der dat het pairen wel lukt als de fiets buiten staat en goede GPS en 3G heeft.
Klinkt als voodoo, maar schijnt te werken.
Even er vanuit gaande dat de stekker er goed ingedrukt zit bij het laden. Lijkt het op een communicatie probleem met het BMS in de accu.FlashWeave schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Bedankt voor jouw snelle respons, mjvdzwet. Jij antwoordt sneller dan de officiële Cowboy support. Ook zij raden een PCB reset aan. Ik deed dit via de Cowboy backoffice app, maar dit lost het probleem helaas niet op.
Wat de batterij betreft: wanneer de Cowboy vergrendeld is, geeft deze "no battery" aan. Wanneer ik probeer te laden geven de leds precies een soort van foutcode weer (afwisselend groen en rood geknipper).
Zie filmpjes en schermafbeeldingen op Dropbox: https://www.dropbox.com/s...vWmUZCJOB500dIovBc1a?dl=0
[ Voor 23% gewijzigd door Tiepfoud op 19-01-2022 12:21 ]
Ik vind het bijzonder dat je een metalen antenne softwarematig kapot krijgt... of was het een bugje wat perongeluk de bluetooth heeft uitgezet.Tiepfoud schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:19:
Kleine update: Er is beslist om een volledig nieuwe PCB assembly op te sturen, omdat de bluetooth antenne kapot zou zijn. (door een firmware update, bizar...)
Ze zijn wel nieuwsgierig, want de oude moet ik opsturen naar hen, om het exacte probleem uit te zoeken.
P.S.: Vanmorgen geprobeerd in optimale omstandigheden, stond bovenop de fiets. Maar geen koppeling
Volgens mij wel, voor de zekerheid nog ff aangeduwd maar dat hielp ook nietmjvdzwet schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:21:
Maakt de batterij goed contact?
Mogelijk het battery spacer probleem.
Lijkt bijna op een defecte accu.Dynamic83 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:26:
[...]
Volgens mij wel, voor de zekerheid nog ff aangeduwd maar dat hielp ook niet
Hmmm morgen maar eens de chat om hulp vragen. Fiets is nog geen 2 maanden oud, beetje jammer :-)mjvdzwet schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Lijkt bijna op een defecte accu.
Normaalgezien, ook al zou de interne batterij leeg zijn, start de fiets wel op.
Heeft iemand al iets ondernomen voor dit probleem? Ik overweeg om een spatlap of iets dergelijks aan mijn spatbord te bevestigen want mijn schoenen blijven ook niet proper.Decennia schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:46:
Heb persoonlijk bij de Cowboy 3 ook last van de spatborden. Bij mijn rug nog geen last van gehad, maar mijn schoenen blijven niet schoon...
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 24-01-2022 20:03 ]
Voor de crank heb je een speciaal tooltje nodig (een cranktrekker). Daarmee is het heel eenvoudig, maar als je dat tooltje verder nooit gaat gebruiken raad ik je aan je fiets even weg te brengen.Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:59:
Dag mensen even een vraagje!
Het blijkt dat de schroefdraad in mijn linker crank niet goed is waardoor het pedaal wat scheef is gaan zitten en ik het pedaal hierom helaas ook niet meer los kan krijgen om opnieuw te bevestigen.
Ik heb al even contact gehad via de app met cowboy en krijg een nieuwe crank en pedaal opgestuurd ( super service)
Is dit iets wat heel eenvoudig zelf op te lossen is of zouden jullie aanraden dit door een specialist te laten doen.
Dan doel ik dus op het zelf vervangen van de crank en uiteraard het bevestigen van het pedaal ( dat laatste is uiteraard geen issue )
[ Voor 22% gewijzigd door Limbeckx op 25-01-2022 09:13 ]
Cowboy Care is available in the following European cities and countries: Amsterdam, Rotterdam and Utrecht (Netherlands), Berlin, Cologne, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg and Munich (Germany), Antwerp, Brussels, Ghent (Belgium), Paris (France), and London (United Kingdom).
[ Voor 33% gewijzigd door chevsticks op 25-01-2022 09:51 ]
Er zijn er alternatieve van andere merken die moeten passen? Ik zou namelijk ook liever resin hebben denk ikPadvinder schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:58:
Het verschil tussen de Shimano brake pads:
K03 = resin
K04 = metaal
S = staal
Ti = Titanium
K03 en K04 passen allebei in je remmen. Resin maakt minder herrie en slijt wat sneller, metalen pads slijten minder, maar piepen meer bij vieze/natte discs.
De K03s en K03Ti zijn bijna overal uitverkocht momenteel. De metalen weet ik niet direct, ik gebruik liever resin.
Volgens Decathlon past dit ook, maar geen idee van de kwaliteit: https://www.decathlon.nl/...compatibel/_/R-p-X8562855Limbeckx schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Er zijn er alternatieve van andere merken die moeten passen? Ik zou namelijk ook liever resin hebben denk ik
Gebruik hun resin blokjes op m'n mtb, is niks mis mee. De originele hebben wel net wat meer 'beet'. Zeker goed voor een stadsfiets.Padvinder schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Volgens Decathlon past dit ook, maar geen idee van de kwaliteit: https://www.decathlon.nl/...compatibel/_/R-p-X8562855
Maar ook op een (vaak opgevoerde) e-bike? Bij 30 km/u heb je echt wel remkracht nodig.Tiepfoud schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:56:
[...]
Gebruik hun resin blokjes op m'n mtb, is niks mis mee. De originele hebben wel net wat meer 'beet'. Zeker goed voor een stadsfiets.
Zeker, als het afdalingen in de Ardennen aankan, waarom dan geen e-bike?Padvinder schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:02:
[...]
Maar ook op een (vaak opgevoerde) e-bike? Bij 30 km/u heb je echt wel remkracht nodig.
Ja zeker. Mijn C4 zou in oktober geleverd worden. Wordt nu april/mei.Morpheus2003 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:09:
Begin me te ergeren aan het steeds verzetten van de levertermijn van mijn C4 ST. Eerst was het december, toen half februari en nu tussen 25 februari en 25 maart
Jullie ook last van?
Helpt het als je de batterij strak tegen het frame trekt met een tie-wrap?Padvinder schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:38:
Gisteren is mijn C3 geleverd. Vandaag ritje van 35 km gemaakt, ging prima. Thuis de accu aan de lader, lampje werd na enige tijd groen, dus accu weer in fiets, maar nu doet ie niets meer. Als ik m'n fiets wil unlocken zie ik slechts 1 ledje knipperen en de app zegt 'failed to unlock check the battery'. Wachten op cowboy support nu...
* Padvinder is niet zo blij nu. 😡
Geprobeerd, maar dat hielp niets helaas.mjvdzwet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Helpt het als je de batterij strak tegen het frame trekt met een tie-wrap?
Dan kan het misschien verholpen worden met een spacer. Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe batterij.
Hmmm. De mijne zou eerst in December worden geleverd en daarna heb ik de toezegging gehad dat hij eind Januari geleverd zou worden. Maar aangezien ik daarna niets meer heb vernomen en het inmiddels eind januari is reken ik voorlopig even nergens op.Megupe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:27:
[...]
Ja zeker. Mijn C4 zou in oktober geleverd worden. Wordt nu april/mei.
[ Voor 9% gewijzigd door Tiepfoud op 29-01-2022 15:48 ]
Zojuist gebeld door uiterst vriendelijke en begripvolle Jasper van Cowboy klantenservice, verbaasde me, want in de chat kreeg ik een auto-reply "we zijn er maandag weer", dus dit is positief. Ze gaan een nieuwe accu opsturen, hopen dat dat het probleem oplost. Ik kan bovendien tot 25 euro onkosten declareren bij ze. 🤞Padvinder schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:38:
Gisteren is mijn C3 geleverd. Vandaag ritje van 35 km gemaakt, ging prima. Thuis de accu aan de lader, lampje werd na enige tijd groen, dus accu weer in fiets, maar nu doet ie niets meer. Als ik m'n fiets wil unlocken zie ik slechts 1 ledje knipperen en de app zegt 'failed to unlock check the battery'. Wachten op cowboy support nu...
* Padvinder is niet zo blij nu. 😡
Idem hier.BigBangVampa schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:07:
Woensdag was er een update voor de batterij en vandaag merk ik dat mijn rijbereik plots gezakt is naar 50km ipv 70km voor de update.
De weersomstandigheden voor en na de update zijn gelijkaardig. De fiets wordt binnen gestald en de batterij opgeladen bij kamertemperatuur.
Iemand een gelijkaardig fenomeen en hoe staat Cowboy hiertegenover want zij zullen waarschijnlijk verwijzen naar de weersomstandigheden.
Ik had de onderdelen meestal in 3 tot 4 dagen binnen, kwam met UPS.Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
Dag,
Hebben jullie enige ervaring hoelang het gemiddeld duurt om spare parts te ontvangen vanuit cowboy?
Ik heb mijn linker pedaal en crank stuk door een foutieve schroefdraad en heb hier contact over gehad met cowboy op 24 januari, ze zouden een nieuwe set opsturen maar deze staat nu al sinds 27 januari op: label created maar sindsdien zit er geen vooruitgang meer in
Tot tweemaal toe via de chat in de app gevraagd voor een update maar 0 reactie!
Echt super balen want ik kan momenteel niks met m'n fiets
[Afbeelding]
Oké, nou dan wacht ik nog maar een dag af en anders klim ik weer in de pen.mjvdzwet schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:18:
[...]
Ik had de onderdelen meestal in 3 tot 4 dagen binnen, kwam met UPS.
Mijn ervaring is dat 1 chat "for life" het beste werkt.Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Oké, nou dan wacht ik nog maar een dag af en anders klim ik weer in de pen.
Mijn nieuwe chat werd zojuist beantwoord met: we zien dat je al een chat met ons hebt openstaan dus deze sluiten we af. Ookal staat die andere chat al 3 dagen op "ongelezen"
Mij duurt het ook veel te lang. Zaterdag is er dus een replacement order voor mijn accu aangemaakt, met de melding dat ik binnen 72u (3 werkdagen) een tracking code zou krijgen. Het is nu woensdagavond en ik gok dat ze die 3 werkdagen niet gaan redden. Wel behoorlijk irritant, aangezien mijn fiets als sinds vrijdagmiddag niet meer kan rijden, en ik 'm voor woon-werk verkeer gebruik.Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
Dag,
Hebben jullie enige ervaring hoelang het gemiddeld duurt om spare parts te ontvangen vanuit cowboy?
Ik heb mijn linker pedaal en crank stuk door een foutieve schroefdraad en heb hier contact over gehad met cowboy op 24 januari, ze zouden een nieuwe set opsturen maar deze staat nu al sinds 27 januari op: label created maar sindsdien zit er geen vooruitgang meer in
Tot tweemaal toe via de chat in de app gevraagd voor een update maar 0 reactie!
Echt super balen want ik kan momenteel niks met m'n fiets
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Padvinder op 02-02-2022 19:38 ]
Ik kreeg vandaag verontschuldigingen dat het allemaal wat langer duurde vanwege drukte en achterstanden. Er is echter nog steeds niets verzonden... Ik heb mijn defect gemeld op 24 januari.Padvinder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Mij duurt het ook veel te lang. Zaterdag is er dus een replacement order voor mijn accu aangemaakt, met de melding dat ik binnen 72u (3 werkdagen) een tracking code zou krijgen. Het is nu woensdagavond en ik gok dat ze die 3 werkdagen niet gaan redden. Wel behoorlijk irritant, aangezien mijn fiets als sinds vrijdagmiddag niet meer kan rijden, en ik 'm voor woon-werk verkeer gebruik.
offtopic:
@Streamert zag ik zou vanmiddag rond 17u op de Vlielandseweg bij Pijnacker Centrum rijden? Of was dat een andere Cowboy?
Ik bedacht net dat als je toch naar de fietsenmaker gaat voor de montage van je crank, je ook het schroefdraad er opnieuw in kan laten tappen. De crank is immers van aluminium. Een beetje FM zou dat moeten kunnen.Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
[Afbeelding]
Bij mij het zelfde probleem. De verlaging is er volgens mij gekomen na een batterij software update vorige week.Daan2020 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:17:
Waarom is een volgeladen accu nu voor slechts 49km goed, terwijl het eerst 70 was? Snap er niks van, is dat softwarematig aangepast of zo met de laatste update en waarom eigenlijk?
Het komt door een andere berekenmethode.BigBangVampa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Bij mij het zelfde probleem. De verlaging is er volgens mij gekomen na een batterij software update vorige week.
Ik heb de vraag gesteld aan Cowboy, maar nog geen antwoord gekregen. Ik vrees alleen dat ze oorzaken zullen aanhalen die er niets toe doen zoals buiten temperatuur,...
In mijn geval wordt de batterij en fiets namelijk steeds binnen opgeladen en gestald zodat de randvoorwaarden wanneer de batterij geplaatst wordt steeds de zelfde zijn.
Als er na plaatsing van de batterij plots een verschil is van 20km, kan dat niet verklaard worden door weersomstandigheden.
Wordt vervolgd...
Ik merk inderdaad dat de range een heel stuk kleiner geworden is. De afname van de capaciteit is nog steeds evenredig met de afgelegde afstand, al heb ik wel nog niet geprobeerd om de batterij volledig leeg te rijden.mjvdzwet schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:48:
[...]
Het komt door een andere berekenmethode.
Maar merk je in de praktijk ook een kleinere range?
Bij mij is de prognose ook minder geworden (realistischer) ... maar in de praktijk is er niets veranderd.
Ik zou gewoon een keer proberen, in de buurt van thuis, om te kijken of de fiets ook echt stopt.BigBangVampa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik merk inderdaad dat de range een heel stuk kleiner geworden is. De afname van de capaciteit is nog steeds evenredig met de afgelegde afstand, al heb ik wel nog niet geprobeerd om de batterij volledig leeg te rijden.
Voor de verlaging had ik een gelijkaardige afname en had ik echt het gevoel 70km te kunnen rijden terwijl de rijstijl niet veranderd is.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq