Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 19:51
mjvdzwet schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik zou gewoon een keer proberen, in de buurt van thuis, om te kijken of de fiets ook echt stopt.

Wat geven de LEDs op het frame aan?
De led's op de fiets blijven nog steeds het zelfde aangeven:

5 leds voor 50km (100%) en dan per 10km 1 led minder

Die test zou je inderdaad kunnen doen, al lijkt het mij vreemd dat je nog 20km extra zou kunnen rijden wanneer de batterij bijna plat is...

Ik blijf er bij dat Cowboy met de update, met welke reden dan ook, een aanpassing heeft doorgevoerd en ons daarvan in het ongewisse laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:31
Even over de range/reikwijdte van de batterij, in de zomer haalde ik zonder gemak 80 KM op een lading, maar in de afgelopen weken maakte ik een aantal keer mee dat zelfs 40 KM niet lukte. Dit had te maken met tegenwind en temperatuur. Omdat ik beide ervaringen heb gehad, maak ik mij daar niet zo'n zorgen over en weet wat er reëel mogelijk is. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
Mijn Cowboy 3 (ciruclar) komt volgende week binnen *O*

Nu moet dat ding natuurlijk nog wel een standaard krijgen. Welke adviseren jullie?
En zijn er andere must-haves / tips die jullie hebben? :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Streamert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:34:
Even over de range/reikwijdte van de batterij, in de zomer haalde ik zonder gemak 80 KM op een lading, maar in de afgelopen weken maakte ik een aantal keer mee dat zelfs 40 KM niet lukte. Dit had te maken met tegenwind en temperatuur. Omdat ik beide ervaringen heb gehad, maak ik mij daar niet zo'n zorgen over en weet wat er reëel mogelijk is. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk nogal een verschil.
Het klopt inderdaad dat de range sterk kan variëren tussen zomer en winter. Dat merk ik ook bij mijn elektrische wagen.

Het is alleen niet normaal dat je vlak na het opladen, nog voor je ook maar 1 kilometer gereden hebt, al met een verschil van 20km zit.
Zeker als de batterij telkens onder de zelfde omstandigheden opgeladen wordt, moet dat in principe steeds de zelfde (theoretische) range geven.

Tijdens het rijden kan daar dan wel verschil op zitten, maar dat is dan te wijten aan de weersomstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
Richh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:37:
Mijn Cowboy 3 (ciruclar) komt volgende week binnen *O*

Nu moet dat ding natuurlijk nog wel een standaard krijgen. Welke adviseren jullie?
En zijn er andere must-haves / tips die jullie hebben? :)
Een standaard die je aan het frame vast kan maken zoals deze:
https://www.bikester.be/c...-24-29-331758_314652.html

Ik heb nu zelf de ursus mooi standaard, maar de trapper komt er tegen aan waardoor de verf loslaat, en de kabels zijn niet mooi weg te werken met een standaard vastgemaakt net achter de trap as

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigBangVampa
jeroen46 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Een standaard die je aan het frame vast kan maken zoals deze:
https://www.bikester.be/c...-24-29-331758_314652.html

Ik heb nu zelf de ursus mooi standaard, maar de trapper komt er tegen aan waardoor de verf loslaat, en de kabels zijn niet mooi weg te werken met een standaard vastgemaakt net achter de trap as
Ik heb zelf die Cube standaard en kan bevestigen dat dit een zeer goede keuze is. Wel even aandacht hebben met het omleiden van de kabels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee_aUcSa-ggWqPZ5iga6T69dGlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gh4eXGIT0FacGf213iSDZ5u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugV9A7RXqjCutwfmRLCe3PTmFtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smoX7HDtVkZY91sIgV0QIECS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auxB00jk0bcHV5QIOv2Gi8a8dfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejW8aeTBUh2lyvz3KXrIN6Ne.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
BigBangVampa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:10:
[...]

De led's op de fiets blijven nog steeds het zelfde aangeven:

5 leds voor 50km (100%) en dan per 10km 1 led minder

Die test zou je inderdaad kunnen doen, al lijkt het mij vreemd dat je nog 20km extra zou kunnen rijden wanneer de batterij bijna plat is...

Ik blijf er bij dat Cowboy met de update, met welke reden dan ook, een aanpassing heeft doorgevoerd en ons daarvan in het ongewisse laat...
Ja daar lijkt het inderdaad op. Zomaar 20km eraf. Het enige wat nog zou kunnen is dat het bereik kleiner is gemaakt maar de batterij zuiniger, alleen die ervaring heb ik geloof ik ook niet. Vanaf die nieuwe 49km keldert die net zo hard als toen vanaf 70. Het blijft dus een raadsel waarom er aan het bereik is gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crip.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-05 19:28
Hmmmm, heb het idee dat de vijfde led het niet meer doet bij mij. Maar eens op letten. Ergo: er is 20% van het bereik afgesnoept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigBangVampa
Daan2020 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:20:
[...]

Ja daar lijkt het inderdaad op. Zomaar 20km eraf. Het enige wat nog zou kunnen is dat het bereik kleiner is gemaakt maar de batterij zuiniger, alleen die ervaring heb ik geloof ik ook niet. Vanaf die nieuwe 49km keldert die net zo hard als toen vanaf 70. Het blijft dus een raadsel waarom er aan het bereik is gezeten.
Ondertussen een antwoord van Cowboy:

In de winter en na een gebruik van twee jaar zal de batterij meestal niet de maximaal haalbare capaciteit van 70km halen. De gemiddelde autonomie ligt gemiddeld op zo 'n 50 tot 55 kilometer. Vroeger vertrok het algoritme standaard bij 70km en werkte het rit per rit de voorspelde resterende autonomie bij.

Sinds enige tijd vertrekt het algoritme voor een batterij niet langer vanaf 70km, maar vanaf 51km en werkt het deze vervolgens bij, meestal naar boven. Dit is om te voorkomen dat men bij een nieuwe batterij in de winter vermoedt 70km resterende autonomie te hebben in plaats van de werkelijke autonomie

Het heeft zeker niets met de batterij op zich te maken, wel met het algoritme in de app die de resterende kilometers berekend.

Als ik dit goed lees zou je dus verder moeten raken dan 50km (fiets is nieuw en voor de update was het bereik al hoger dan 50km) ondanks het feit dat de app dit niet aangeeft.

Ik heb dit nog eens nagevraagd bij Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
BigBangVampa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Ik heb zelf die Cube standaard en kan bevestigen dat dit een zeer goede keuze is. Wel even aandacht hebben met het omleiden van de kabels

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx voor deze tip (tevens @jeroen46)! Ziet er top uit!

Kwam tijdens wat rondzoeken naar die specifieke standaard toevallig deze tegen: https://www.bikester.nl/c...daard-711394_1637278.html wat in de basis dezelfde lijkt te zijn als welke jij hebt, maar dan met zwarte schroefjes en een iets strakkere poot. Dus uiteindelijk is het die geworden. Maar eens kijken of dat een beetje te monteren is. Volgende week komt de boel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58

Padvinder

doet z'n best

Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Thnx voor deze tip (tevens @jeroen46)! Ziet er top uit!

Kwam tijdens wat rondzoeken naar die specifieke standaard toevallig deze tegen: https://www.bikester.nl/c...daard-711394_1637278.html wat in de basis dezelfde lijkt te zijn als welke jij hebt, maar dan met zwarte schroefjes en een iets strakkere poot. Dus uiteindelijk is het die geworden. Maar eens kijken of dat een beetje te monteren is. Volgende week komt de boel binnen.
Die heb ik ook. Is ook gewoon van Cube, RFR (Ready for race) is een soort sub-merk van Cube oid. Past goed. Montage is een beetje priegelwerk, maar verder goede standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Gebruikt hier iemand een fietsstoeltje?

Ik heb de zefal r50 laten maar vraag mij af op de qibbel junior zou passen. De qibbel is handig omdat deze zonder tools op de fiets kan worden gezet en weer helemaal makkelijk van de fiets kan worden afgehaald.

Volgens de website van qibbel moet de drager voldoen aan twee voorwaarden:

1. Drager moet 11 tot 18 cm zijn in breedte. Daar voldoet de Zefal aan.
2. De buisdiameter van de drager moet minimaal 10mm zijn. En ik weet niet of dat zou is. Het lijkt niet 10mm te zijn maar geen idee hoe slabiel het daarmee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:06:
Dag,

Hebben jullie enige ervaring hoelang het gemiddeld duurt om spare parts te ontvangen vanuit cowboy?

Ik heb mijn linker pedaal en crank stuk door een foutieve schroefdraad en heb hier contact over gehad met cowboy op 24 januari, ze zouden een nieuwe set opsturen maar deze staat nu al sinds 27 januari op: label created maar sindsdien zit er geen vooruitgang meer in

Tot tweemaal toe via de chat in de app gevraagd voor een update maar 0 reactie!

Echt super balen want ik kan momenteel niks met m'n fiets :(

[Afbeelding]
Is ie inmiddels binnen? Hoe lang heb je nu moeten wachten nadat het label was aangemeld? Van mijn nieuwe accu is het label uiteindelijk op 3 februari aangemaakt, maar dat is nog altijd de status bij UPS ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfjVwLYvDc4jVmzgZp1cz55OqyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUElr6FeozB2V4LIgItktslG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Padvinder schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Is ie inmiddels binnen? Hoe lang heb je nu moeten wachten nadat het label was aangemeld? Van mijn nieuwe accu is het label uiteindelijk op 3 februari aangemaakt, maar dat is nog altijd de status bij UPS ;(
[Afbeelding]
24 Januari heb ik het probleem gemeld, 26 januari is er een label aangemaakt bij UPS, 4 februari is het onderdeel geleverd. Heeft al met al best een tijdje geduurd dus!

Gister 5 februari ( wat dan wel weer heel vlot is ) stond een monteur van Cowboy op de stoep en heeft alles gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Limbeckx schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:44:
Gebruikt hier iemand een fietsstoeltje?

Ik heb de zefal r50 laten maar vraag mij af op de qibbel junior zou passen. De qibbel is handig omdat deze zonder tools op de fiets kan worden gezet en weer helemaal makkelijk van de fiets kan worden afgehaald.

Volgens de website van qibbel moet de drager voldoen aan twee voorwaarden:

1. Drager moet 11 tot 18 cm zijn in breedte. Daar voldoet de Zefal aan.
2. De buisdiameter van de drager moet minimaal 10mm zijn. En ik weet niet of dat zou is. Het lijkt niet 10mm te zijn maar geen idee hoe slabiel het daarmee is.
Wat een goede vraag Limbeckx! Kun je em niet bestellen en gewoon proberen?

Ja kan. Dus heb ik dat gedaan. Antwoord is: zowel de voetsteunen als zitje past. Voetsteuntjes zitten ook netjes vast dus verwacht geen krassen op het frame.

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 16:57
Limbeckx schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Wat een goede vraag Limbeckx! Kun je em niet bestellen en gewoon proberen?

Ja kan. Dus heb ik dat gedaan. Antwoord is: zowel de voetsteunen als zitje past. Voetsteuntjes zitten ook netjes vast dus verwacht geen krassen op het frame.
Kan je misschien een foto plaatsen?
Benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Padvinder schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:38:
Gisteren is mijn C3 geleverd. Vandaag ritje van 35 km gemaakt, ging prima. Thuis de accu aan de lader, lampje werd na enige tijd groen, dus accu weer in fiets, maar nu doet ie niets meer. Als ik m'n fiets wil unlocken zie ik slechts 1 ledje knipperen en de app zegt 'failed to unlock check the battery'. Wachten op cowboy support nu...

* Padvinder is niet zo blij nu. 😡
Na twee weken, vandaag nieuwe accu ontvangen. Alles werkt weer. Nu opladen, de interne GPS accu was helemaal leeg. Morgen eindelijk fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOizo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb als service een potje zwarte lak ontvangen (duurde 2 weken, en twee nieuwe zadelboutjes omdat er een afgebroken was binnen 4 werkdagen. Dus let op niet strakker dan 5 NM aandraaien terwijl 10 Nm door Cowboy wordt genoemd (een Torque wrench is en aanrader bijvoorbeeld die van Ritchey € 15).

[ Voor 38% gewijzigd door MOizo op 11-02-2022 10:38 . Reden: link werkt niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
SirSkipalot schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:33:
[...]

Kan je misschien een foto plaatsen?
Benieuwd naar het eindresultaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB3nBCmn833TirE4goU6LnMmFDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwI4sNf3LCRIWgWoXeTF6dxo.jpg?f=fotoalbum_large

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Hoe zwaai je je been over de fiets met die kleine achterop? Zat zelf te twijfelen om stoeltje voorop te zetten, maar dat heeft ook weer nadelen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Kijkeenolifant schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:48:
Hoe zwaai je je been over de fiets met die kleine achterop? Zat zelf te twijfelen om stoeltje voorop te zetten, maar dat heeft ook weer nadelen.
Niet zwaaien hé. Gewoon je been over de buis heffen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirSkipalot
Tommie12 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Niet zwaaien hé. Gewoon je been over de buis heffen.
Uit ervaring kan ik je mededelen: Vooral ook bij het afstappen niet vergeten! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 20:25
Na lang wikken en wegen ook een Cowboy 4 besteld! Helaas nog 3 tot 4 maanden wachten... Pfft wat een levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47
Pete2620 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:07:
Na lang wikken en wegen ook een Cowboy 4 besteld! Helaas nog 3 tot 4 maanden wachten... Pfft wat een levertijd!
ik wacht al sinds augustus 2 maanden lang. Nu nog steeds 2-3 maanden wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Pete2620 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:07:
Haha, mijn pa wacht al sinds juni vorig jaar op een Gazelle _O- en die fiets is nog steeds niet onderweg.

Helaas is 3-4 maanden in e-bike land helemaal niet zoveel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 20:25
Megupe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:17:
[...]

ik wacht al sinds augustus 2 maanden lang. Nu nog steeds 2-3 maanden wachttijd.
Richh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Haha, mijn pa wacht al sinds juni vorig jaar op een Gazelle _O- en die fiets is nog steeds niet onderweg.

Helaas is 3-4 maanden in e-bike land helemaal niet zoveel :X
Deze twee berichten stemmen me niet erg vrolijk - als ik het goed begrijp kan ik me dus maar beter voorbereiden op verdere teleurstellingen qua levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prullemand
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik ben vandaag de missie begonnen om nieuwe remleidingen te installeren op mijn C3, met het andere stuur dat ik erop heb zitten zijn ze toch net iets te kort..

Nieuwe tektro remleiding bij decathlon was een tientje dus nu nog installeren.

Voorlopig gaat het nog niet zo vlot.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 22:54

Audione0

Strijdt der titanen

Donderdag een bericht dat ik op mijn bestelling nog tot eind april, begin mei moet wachten.

Wel een link ontvangen dat ik de betaling rond kan gaan maken en dat ik dan een specifiekere lever datum van Cowboy krijg.

Is dit de normale gang van zaken om de fiets in zijn geheel te betalen? Ik heb de pre-order fee destijds van €100 nl al betaald.

De pre-order fee is na mijn mening wel een beetje wassen neus, de bedoeling van Cowboy was volgens mij voornamelijk bedoeld de leverdatum van maart te kunnen halen wat toen in op homepage van de betaling stond op het moment dat ik op de pre-order klikte.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-05 19:53
Ik had afgelopen vrijdag het genoegen met een lege accu tegen de wind in de mogen fietsen (eigen schuld, dacht nog net genoeg te hebben voor m'n dagelijkse woon werk rit, maar had even niet op windkracht 10 tegen gerekend).
Ik kan nu concluderen dat het geen goed plan is. Heb de helft van de rit moeten lopen :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

chevsticks schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:51:
Ik had afgelopen vrijdag het genoegen met een lege accu tegen de wind in de mogen fietsen (eigen schuld, dacht nog net genoeg te hebben voor m'n dagelijkse woon werk rit, maar had even niet op windkracht 10 tegen gerekend).
Ik kan nu concluderen dat het geen goed plan is. Heb de helft van de rit moeten lopen :D :D :D
Op hoeveel % stond de accu?

Handig te weten voor cowboy rijders die morgen een nieuwe storm moeten trotseren.. >:)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Audione0 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Handig te weten voor cowboy rijders die morgen een nieuwe storm moeten trotseren.. >:)
Ik ben vertrokken met de voorspelling nog 10km te kunnen fietsen, kan even niet meer voor de geest halen welk percentage. Ik gok ongeveer 3km gehaald te hebben

edit: Bij normaal weer klopt die voorspelling tot nu toe perfect overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door chevsticks op 20-02-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Heeft iemand anders met een 4 of 4ST (met mudguards) last van opspattend regenwater/modder? Cowboy zegt dat ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 01:43
Ilya schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:54:
Heeft iemand anders met een 4 of 4ST (met mudguards) last van opspattend regenwater/modder? Cowboy zegt dat ik de enige ben.
Ik heb zelf de Cowboy 4 ST en heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prullemand
Ilya schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:54:
Ik heb er bij mijn C3 last van. Spatborden zijn net te kort: schoenen worden nat, tandwiel en riem altijd vuil, rug wordt zelfs vuil van achterspatbord dat te kort is..

Edit: er stroomt ook altijd water van mijn van mijn spatbord via mijn voorvork recht naar mijn schijfremmen. Weet niet of nog iemand dat issue heeft. De OEM spatborden zijn gewoon poep in mijn opinie.

[ Voor 20% gewijzigd door prullemand op 21-02-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prullemand
prullemand schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:37:
Ik ben vandaag de missie begonnen om nieuwe remleidingen te installeren op mijn C3, met het andere stuur dat ik erop heb zitten zijn ze toch net iets te kort..

Nieuwe tektro remleiding bij decathlon was een tientje dus nu nog installeren.

Voorlopig gaat het nog niet zo vlot.. haha
Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwLQK2m62yDaV2wznb7IZpYCHS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqmI3JViobYYT5UWiYH8EfgB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaiWGnYfuRfPoQIFJkL8-wVj4nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTnKNmYpE1eoDF5qg478C0jI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Audione0 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Voor de statistieken:
Ik ben maandag (gisteren) naar kantoor gefietst (Den Haag > Pijnacker, dus grofweg van W > O). Voornamelijk last van zijwind, op sommige delen mee/tegen (heen/terug). Afstand deur-deur: 17 km. Vertrokken met een volle accu (gloednieuw, accu is nu anderhalve week oud), thuisgekomen met nog 9% / 5km bereik volgens de app. Mijn cowboy 3 is wel "ongetemd", ik rijd gemiddeld 28km/u. Ik weeg ca. 90kg, plus een rugzak met laptop en lunch.

Heenrit: 35% van de accu gebruikt (38 min)
Terugrit: 56% van de accu gebruikt (42 min)

Dus met dit soort weersomstandigheden doe ik max 40 km op een volle accu, ik hoop dat dat in de zomer wat meer is.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Padvinder schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Voor de statistieken:
Ik ben maandag (gisteren) naar kantoor gefietst (Den Haag > Pijnacker, dus grofweg van W > O). Voornamelijk last van zijwind, op sommige delen mee/tegen (heen/terug). Afstand deur-deur: 17 km. Vertrokken met een volle accu (gloednieuw, accu is nu anderhalve week oud), thuisgekomen met nog 9% / 5km bereik volgens de app. Mijn cowboy 3 is wel "ongetemd", ik rijd gemiddeld 28km/u. Ik weeg ca. 90kg, plus een rugzak met laptop en lunch.

Heenrit: 35% van de accu gebruikt (38 min)
Terugrit: 56% van de accu gebruikt (42 min)

Dus met dit soort weersomstandigheden doe ik max 40 km op een volle accu, ik hoop dat dat in de zomer wat meer is.
Klinkt vrij normaal voor een ongetemde fiets. In de zomer is wel iets beter, al is het nu niet heel koud.
Het grootste "probleem" de laatste dagen is de wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
BigBangVampa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Bij mij het zelfde probleem. De verlaging is er volgens mij gekomen na een batterij software update vorige week.

Ik heb de vraag gesteld aan Cowboy, maar nog geen antwoord gekregen. Ik vrees alleen dat ze oorzaken zullen aanhalen die er niets toe doen zoals buiten temperatuur,...

In mijn geval wordt de batterij en fiets namelijk steeds binnen opgeladen en gestald zodat de randvoorwaarden wanneer de batterij geplaatst wordt steeds de zelfde zijn.

Als er na plaatsing van de batterij plots een verschil is van 20km, kan dat niet verklaard worden door weersomstandigheden.

Wordt vervolgd...
Ondertussen zijn we twee oplaadbeurten verder en het rijbereik van de batterij verbetert na elke laadbeurt:

50km na update
54km na eerste laadsessie
60km na tweede laadsessie

Dit gaat alvast de goede kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Zonet de AXA Block XXL gemonteerd op mijn C3. Maar bij een bepaalde hoeveelheid kracht/koppel produceert de fiets dan een soort elektrisch, zoemend geluid. Best duidelijk, maar helaas niet super eenvoudig te reproduceren. Het stopt als de elektromotor minder kracht zet.

Slot er net weer afgehaald, en het geluid is daarmee ook weg. Het ligt dus ergens aan het slot. Misschien dat deze de twee stangen die naar het achterwiel lopen, naar binnen trekt?
Net dus ook wat minder vast gedraaid, maar ook dan lijkt het nog te gebeuren.

Iemand die dit herkent? En een oplossing weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 27-02-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Richh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:44:
Zonet de AXA Block XXL gemonteerd op mijn C3. Maar bij een bepaalde hoeveelheid kracht/koppel produceert de fiets dan een soort elektrisch, zoemend geluid. Best duidelijk, maar helaas niet super eenvoudig te reproduceren. Het stopt als de elektromotor minder kracht zet.

Slot er net weer afgehaald, en het geluid is daarmee ook weg. Het ligt dus ergens aan het slot. Misschien dat deze de twee stangen die naar het achterwiel lopen, naar binnen trekt?

Ik heb het zelfde slot en herken jouw probleem in elk geval niet.

Is het slot gemonteerd zoals de tutorial op cowboy.tools (https://docs.google.com/p...slide=id.gbf0d1986b4_1_14)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
BigBangVampa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb het zelfde slot en herken jouw probleem in elk geval niet.

Is het slot gemonteerd zoals de tutorial op cowboy.tools (https://docs.google.com/p...slide=id.gbf0d1986b4_1_14)?
Yes, er zijn ook weinig andere mogelijkheden om hem te monteren :+ Idd gewoon met die flexmounts, heb dezelfde tutorial gebruikt.

Vind het wel vervelend, naar wie moet ik nu met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-04 08:54
Mooi gedaan zo met slot en kinderzitje!
Kun je mij aangeven hoe je het zitje vast hebt gemaakt? Ik heb hetzelfde zitje en volgens mij ook dezelfde bagagedrager (zefal raider r50) maar dan klemt hij niet strak genoeg omdat de bagagedrager te smal is.

never say no to yourself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
Likkebeesie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Mooi gedaan zo met slot en kinderzitje!
Kun je mij aangeven hoe je het zitje vast hebt gemaakt? Ik heb hetzelfde zitje en volgens mij ook dezelfde bagagedrager (zefal raider r50) maar dan klemt hij niet strak genoeg omdat de bagagedrager te smal is.
In de doos van de qibbel zaten extra plastic stukjes die kunnen worden vastgemaakt aan de onderkant waar de klem zit. Met die klem past het.

Op you instructievideo van qibbel op YouTube zie je ook een verwijzing volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Lukt het jullie om van moofs in te halen of sneller te gaan??

Welke is op papier nou sneller eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Richh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:44:

Oh vaag, ook geen last van met block xxl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een mail gekregen, beetje onduidelijke mail, maar volgens mij kan ik een dag kiezen vanaf volgende week wanneer mijn C4 geleverd gaat worden :)

Besteld in augustus.

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 02-03-2022 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 21:22
Daan2020 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:45:
Lukt het jullie om van moofs in te halen of sneller te gaan??
Als je met een cadans van 120 kunt trappen wel, tegen een opgevoerde VanMoof. Behoorlijk oncomfortabel. Liever gewoon op de racefiets als je tempo wil maken.

[ Voor 29% gewijzigd door boozzz op 02-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:50
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een cowboy. Heb voor de 3 gekozen ivm de lange levertijden en (op papier) weinig meer wat je krijgt voor het prijsverschil.
Nu wil ik een fietskar voor onze hond erbij gaan aanschaffen, zijn er hier mensen die ervaring hebben met een fietskar icm de cowboy?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
De laatste tijd steeds vaker met de C3 missende ritregistraties, of slechts gedeeltes.

Af en toe valt ie onderweg ook spontaan uit. Batterijspacer zit er al sinds bijna het begin in, aandrukken van batterij heeft geen effect. Meestal direct weer te starten met de app.

Weer begin van het einde, net als de C1, of denk ik te zwartgallig? In ieder geval even venten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
boozzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:29:
De laatste tijd steeds vaker met de C3 missende ritregistraties, of slechts gedeeltes.

Af en toe valt ie onderweg ook spontaan uit. Batterijspacer zit er al sinds bijna het begin in, aandrukken van batterij heeft geen effect. Meestal direct weer te starten met de app.

Weer begin van het einde, net als de C1, of denk ik te zwartgallig? In ieder geval even venten hier :)
Heb je auto lock aanstaan?

Dan kan het zijn dat de telefoon de verbinding met de fiets verliest.
Gaan de LEDs ook uit als het gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
mjvdzwet schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Heb je auto lock aanstaan?

Dan kan het zijn dat de telefoon de verbinding met de fiets verliest.
Gaan de LEDs ook uit als het gebeurt?
Autolock dacht ik eerst ook, maar al een tijdje uitstaan nu en heeft helaas geen effect. LEDs gaan inderdaad uit als de fiets uitvalt, trapweerstand is gelijk gigantisch. Dacht eerst ook nog aan misschien hobbels op de weg die hem doen uitvallen, maar is echt random, zomaar opeens voor een stoplicht, of bij rustig cruisen over glad asfalt.

Auto-aan dat de C3 moet hebben met batterij eruit en er gelijk weer in doet het ook 50% van de tijd niet (of niet in 1x), net als de auto unlock via nabijheid van de telefoon, moet hem eigenlijk altijd handmatig starten met de app. Zowel bij mijn eigen telefoon als die van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
boozzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Autolock dacht ik eerst ook, maar al een tijdje uitstaan nu en heeft helaas geen effect. LEDs gaan inderdaad uit als de fiets uitvalt, trapweerstand is gelijk gigantisch. Dacht eerst ook nog aan misschien hobbels op de weg die hem doen uitvallen, maar is echt random, zomaar opeens voor een stoplicht, of bij rustig cruisen over glad asfalt.

Auto-aan dat de C3 moet hebben met batterij eruit en er gelijk weer in doet het ook 50% van de tijd niet (of niet in 1x), net als de auto unlock via nabijheid van de telefoon, moet hem eigenlijk altijd handmatig starten met de app. Zowel bij mijn eigen telefoon als die van mijn vriendin.
Klinkt bijna als een defecte PCB (zoals Cowboy het noemt). Dat is de communicatie print in de bovenbuis van de fiets.

Deze regelt dit soort zaken. Motorcontroller is. Minder waarschijnlijk, dan zouden de LEDs niet uitgaan.

Dus of echt een stroom issue of de PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
boozzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:29:

Ik heb sinds een week of twee ( bijna ) exact hetzelfde.
De Leds blijven bij mij wel allemaal aan maar de volledige ondersteuning valt weg, gister had ik het op weg naar huis tot drie keer toe zelf, de fiets herstarten laat alles weer normaal werken.
Rit registratie ging tot een week geleden ook niet altijd goed maar lijkt het nu wel weer normaal te doen, heel vreemd.

Ik kijk het voor nu maar eventjes aan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
boozzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Heb dus ook precies hetzelfde met de c3. Valt spontaan af en toe uit tijdens de rit, terwijl ik op dat moment niet over een hobbel ben geweest. Doe je hem via de app weer aan, valt die 20/40/60 seconden later weer uit. Batterij in en uit helpt soms ook wel maar niet altijd. En soms doet die het dagenlang wel gewoon zonder uitvallen. Kan het niet echt peilen waar het aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Heb dus ook precies hetzelfde met de c3. Valt spontaan af en toe uit tijdens de rit, terwijl ik op dat moment niet over een hobbel ben geweest. Doe je hem via de app weer aan, valt die 20/40/60 seconden later weer uit. Batterij in en uit helpt soms ook wel maar niet altijd. En soms doet die het dagenlang wel gewoon zonder uitvallen. Kan het niet echt peilen waar het aan ligt.
Ik neem aan dat de firmware is bijgewerkt?

Gewoon contact opnemen via de app.
Waarschijnlijk moet je de backoffice app downloaden en wat tests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Is bekend wanneer de Cowboy 3 Circular weer beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Daan2020 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Blijven bij jou net als bij mij wel de leds gewoon aan? of valt echt alles uit.
Ik had het gister middag richting huis weer halverwege de rit, vanochtend nergens last van richting werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik zit te twijfelen of ik het diefstal/service abonnement moet afsluiten via Cowboy.
Hoe hangt de vlag er bij hier? Doen of niet?
Voor de mensen die het wel hebben, wat zijn de ervaringen tot dusver?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 08:13
SX-Superfly schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:03:
Is bekend wanneer de Cowboy 3 Circular weer beschikbaar is?
Ze waren woensdagavond even beschikbaar, ik heb er 1 besteld.

Ik heb een python script geschreven dat de status naar een Telegram channel stuurt, zodat ik niet die pagina hoefde te refreshen.

Als jullie willen kan ik het script wel naar een publiek kanaal laten sturen, dan kan iedereen het volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Mr.Whitewolf88 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Blijven bij jou net als bij mij wel de leds gewoon aan? of valt echt alles uit.
Ik had het gister middag richting huis weer halverwege de rit, vanochtend nergens last van richting werk.
Nee leds gaan wel uit bij mij, eerst knippert het licht als die aan staat en paar seconden later gaat alles uit. Alsof die geen stroom krijgt. Via de app zet je hem weer aan en 20 seconden later gebeurt het weer. En bij zoveelste keer aan en uit of batterij in en uit doet die het uit het niets wel weer zonder ophouden. Maar goed het gebeurt niet aan de lopende band gelukkig dus ik kijk het nog wel even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ourplayground schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:22:
Ik zit te twijfelen of ik het diefstal/service abonnement moet afsluiten via Cowboy.
Ik zou geen service abonnement afsluiten.
Er zit weinig onderhoud aan, en het meeste is prima te doen.

Gewoon een verzekering afsluiten bij een andere maatschappij (bv ANWB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-03-2022
Hi,

Als ik de fiets (cowboy3) zwaarder wil laten trappen. Weet iemand een. Kit daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doradruif
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-03-2022
Sinds een week hebben wij de cowboy 3 in huis. Enkele ritten op gemaakt. Fietst prima, alleen de lak vliegt eraf. De fiets is alleen nog gebruikt voor woon-werk verkeer en in een rustige fietsenstalling gestald.Bij cowboy krijg ik het advies een touch-up paint kit aan te schaffen maar met het tempo waarop de lak eraf gaat mag over een paar weken de fiets opnieuw naar de spuiter.

Is het een bekend probleem dat de lak zo snel beschadigd?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb dit channel aangemaakt om de circular beschikbaarheid bij te houden:

https://t.me/+uqB4znABJWZkN2Q0

De bot checkt elke 15 minuten en plaatst alleen een bericht als hij de fiets beschikbaar vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:53
ourplayground schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:22:
Direct via cowboy gedaan. Prima.
Let op, je fiets moet aan een vast object op slot gezet worden, anders is die niet verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 20:28
Weet iemand of het mogelijk is het stuur van de 4 ST te verhogen? Ik vind vooral sites over de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:23:
Weet iemand of het mogelijk is het stuur van de 4 ST te verhogen? Ik vind vooral sites over de V3.
Het stuur van de C4 is niet te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 20:28
mjvdzwet schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Het stuur van de C4 is niet te verhogen.
Oké maar ik zie dat er voor de 3 bijv. wel (onofficiële) verhogers te krijgen zijn. Bijv. hier; https://cowboy.tools/

Is dit ook niet mogelijk voor de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:55:
[...]

Oké maar ik zie dat er voor de 3 bijv. wel (onofficiële) verhogers te krijgen zijn. Bijv. hier; https://cowboy.tools/

Is dit ook niet mogelijk voor de 4?
Door de geïntegreerde rem kabels (slangen) en de afwijkende stuurmaat door de ingebouwde "cockpit" is het niet mogelijk.

Anders gewoon voor een C3 gaan.

PM me even als je een kortingscode wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb net de cowboy 3 circular binnen en het ziet er op een scheurtje in het handvat helemaal top uit.

Ik kan niet meer terugvinden waar ik kan zien hoeveel km deze al gereden heeft, is dat nog steeds mogelijk?

En het lijkt erop dat zelfs als ik het stuur vast draai, ik als ik mn benen om het wiel zet en het stuur draai deze nog steeds los van elkaar kan bewegen. Hebben jullie dit ook en is dit normaal? Ik zou verwachten dat dit toch heel vast zit of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
yeehaw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:57:
Ik heb net de cowboy 3 circular binnen en het ziet er op een scheurtje in het handvat helemaal top uit.

Ik kan niet meer terugvinden waar ik kan zien hoeveel km deze al gereden heeft, is dat nog steeds mogelijk?

En het lijkt erop dat zelfs als ik het stuur vast draai, ik als ik mn benen om het wiel zet en het stuur draai deze nog steeds los van elkaar kan bewegen. Hebben jullie dit ook en is dit normaal? Ik zou verwachten dat dit toch heel vast zit of niet?
Het stuur hoort vast te staan.

Eerst de 2 zij boutjes los draaien, dan de top cap aandraaien... Dan de zij boutjes vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Dat meen je niet... Ik ga het gelijk testen :o

Dat was het inderdaad. Ik moet maar geen fietsenmaker worden :+

[ Voor 41% gewijzigd door yeehaw op 10-03-2022 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
yeehaw schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:16:
Dat meen je niet... Ik ga het gelijk testen :o

Dat was het inderdaad. Ik moet maar geen fietsenmaker worden :+
Top cap niet té hard vastdraaien voordat je de zijboutjes vastdraait. Topcap regelt de lagerspanning van het balhoofd. Te strak en je stuur draait met te veel weerstand en je lagers slijten snel. Te los en je heb speling waarvan de boel slijt als een malle. Handvast is meestal prima: soepel sturen en geen speling (voel je door je voorrem in te knijpen en de fiets naar voor en achter te bewegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Eerste serieus probleem met de C1+ Lichtjes gaan aan, ontgrendeld in de app maar geen assistentie. Heb app dan maar herstart, batterij eruit en weer in maar helpt niet. Dit hielp voordien wanneer de fiets al een gewoon uitviel, maar deze keer niet. Geen assist meer. 😕
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlavorTime
https://apps.apple.com/nl/app/backoffice/id1481472000

Met deze app kun je een PCB-reset uitvoeren, wellicht dat het probleem dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
FlavorTime schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:43:

Met deze app kun je een PCB-reset uitvoeren, wellicht dat het probleem dan verholpen is.
Thanks, sneller reactie hier dan van cowboy support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
meshy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Thanks, sneller reactie hier dan van cowboy support!
Graag gedaan! Hopelijk is het daarmee opgelost… 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
Voor de mensen die twijfelen over aanschaf van een nieuwe fiets, in de app het bericht dat maandag a.s. de prijzen omhoog gaan.
Ze delen nog niet met hoeveel de prijzen gaan stijgen.

Knoop dit weekend doorhakken kan je dus geld besparen!

PM me gerust als je nog een referrallink kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
SirSkipalot schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:13:
Voor de mensen die twijfelen over aanschaf van een nieuwe fiets, in de app het bericht dat maandag a.s. de prijzen omhoog gaan.
Ze delen nog niet met hoeveel de prijzen gaan stijgen.

Knoop dit weekend doorhakken kan je dus geld besparen!

PM me gerust als je nog een referrallink kan gebruiken
De prijzen stijgen met 200 euro.

Indien nog liefhebbers, PM en je kan ook van mij nog een referral link krijgen voor 100 extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
FlavorTime schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:43:

Is er ook een versie voor android? En wat doet zo'n pcb reset precies? Ik heb ook last van dat de ondersteuning tijdens de rit de laatste tijd steeds vaker plots ermee kapt, zou zo'n pcb reset dat verhelpen of moet er echt iets vervangen gaan worden?

[ Voor 26% gewijzigd door Daan2020 op 12-03-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:19
Daan2020 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Is er ook een versie voor android? En wat doet zo'n pcb reset precies? Ik heb ook last van dat de ondersteuning tijdens de rit de laatste tijd steeds vaker plots ermee kapt, zou zo'n pcb reset dat verhelpen of moet er echt iets vervangen gaan worden?
Ja dat kan ook op Android, zoek even op PCB in dit forum en je krijgt een verwijzing naar een app op github die dat voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd.

Probeer de PCB reset, anders is het goed mogelijk dat dit onderdeel defect is en aan huis moet worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
mjvdzwet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd.

Probeer de PCB reset, anders is het goed mogelijk dat dit onderdeel defect is en aan huis moet worden vervangen.
Precies…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Is jullie C3 helemaal stil? Als ik over drempels rijd of als ik de fiets zachtjes stuiter dan hoor ik bij de trappers/de aandrijflijn iets rinkelen. Kan natuurlijk de belt zijn oid, maar hebben andere mensen dit ook?

Ik heb alle losse dingen eraf gehaald dus het is niet een slot oid wat ik hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
Nieuwe C3, geen last van gerinkel oid, zelfs met toegevoegd slot, bagagerek en standaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Weet iemand waarom de reset knoo in de untamed app lichtgrijs is bij mij en niet te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
yeehaw schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:04:
Is jullie C3 helemaal stil? Als ik over drempels rijd of als ik de fiets zachtjes stuiter dan hoor ik bij de trappers/de aandrijflijn iets rinkelen. Kan natuurlijk de belt zijn oid, maar hebben andere mensen dit ook?

Ik heb alle losse dingen eraf gehaald dus het is niet een slot oid wat ik hoor :)
Hier nergens last van, die van mij is nu een maandje oud geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
yeehaw schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:04:

Kun je geluid niet reproduceren wanneer je de achterste remkabel beweegt waar hij het frame in gaat?

Ik had dat ook, heb er zelfs een nieuwe fiets voor in de plaats gekregen, maar ook deze maakt het lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
FlavorTime schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:15:
[...]

Graag gedaan! Hopelijk is het daarmee opgelost… 👍
Nog niet want kreeg melding "You are not allowed to use this application" en nog steeds geen antwoord van cowboy support sinds vrijdag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Mijn fiets ook helaas weer moeten aanmelden voor reparatie.
De accu maakt geen goed contact meer waardoor de gehele fiets regelmatig uitvalt, tijdelijk opgelost door een aantal elastiekjes om de accu heen te wikkelen maar dat ziet er natuurlijk niet uit, helemaal op een fiets van 2 maanden oud :(

Verder voelt de ondersteuning regelmatig ''raar'' aan, dat die even inhoud als ware voordat deze weer ingrijpt, ik ben bij het stoplicht ook beduidend minder snel weg dan aan het begin.

Cowboy stuurt een nieuw torque controller op en een accu spacer, als die binnen zijn maar even een afspraak met ze inplannen en hopen dat ik daarna wat langer lol heb van mijn nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:21:
Mijn fiets ook helaas weer moeten aanmelden voor reparatie.
De accu maakt geen goed contact meer waardoor de gehele fiets regelmatig uitvalt, tijdelijk opgelost door een aantal elastiekjes om de accu heen te wikkelen maar dat ziet er natuurlijk niet uit, helemaal op een fiets van 2 maanden oud :(

Verder voelt de ondersteuning regelmatig ''raar'' aan, dat die even inhoud als ware voordat deze weer ingrijpt, ik ben bij het stoplicht ook beduidend minder snel weg dan aan het begin.

Cowboy stuurt een nieuw torque controller op en een accu spacer, als die binnen zijn maar even een afspraak met ze inplannen en hopen dat ik daarna wat langer lol heb van mijn nieuwe fiets.
Oh beter! Ja die uitvallen heb ik ook, wat ik alleen niet snap is dat als het inderdaad aan de batterij ligt die tijdens de rit een beetje loskomt en contact verliest, je het ook niet weer via de app zou kunnen opstarten? En dat kan in al mijn uitval-gevallen wel. Denk dus dat het niet aan de batterij ligt maar eerder iets interns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Daan2020 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Oh beter! Ja die uitvallen heb ik ook, wat ik alleen niet snap is dat als het inderdaad aan de batterij ligt die tijdens de rit een beetje loskomt en contact verliest, je het ook niet weer via de app zou kunnen opstarten? En dat kan in al mijn uitval-gevallen wel. Denk dus dat het niet aan de batterij ligt maar eerder iets interns.
Ik had in het begin exact hetzelfde als jou, dat ik via de app de fiets gewoon kon herstarten.
Dit lukte me afgelopen vrijdag op de rit naar huis ook niet meer en zat er ook beduidend meer speling tussen de accu en het frame, met de tijdelijke oplossing van elastiekjes gaat het dus wel goed.

Nu is mijn dagelijkse woon/werk rit 99% over klinkerwegen en de Cowboy is best een stugge fiets, ik denk dat het simpelweg is losgetrild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
BigBangVampa schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Kun je geluid niet reproduceren wanneer je de achterste remkabel beweegt waar hij het frame in gaat?

Ik had dat ook, heb er zelfs een nieuwe fiets voor in de plaats gekregen, maar ook deze maakt het lawaai.
Dat is het inderdaad..

Ok, maar je hebt het uiteindelijk dus gewoon geaccepteerd? Verder geen issues met de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
yeehaw schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Dat is het inderdaad..

Ok, maar je hebt het uiteindelijk dus gewoon geaccepteerd? Verder geen issues met de fiets?
Naar mijn gevoel zit er iets los in het frame waardoor het heel moeilijk te herstellen is. Ik bekijk het voorlopig even. Ik heb de fiets nog maar een paar maand, dus mocht het toch nog misgaan, dan is er nog altijd de garantie.

Voorlopig heb ik er, buiten het getik op slecht wegdek, weinig last van, .

Zijn er trouwens nog mensen die dit ervaren? Hierbij alvast een filmpje waarover het gaat:

[Video: https://we.tl/t-Xsh8azzx8Q]

Het klinkt wel erger dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
BigBangVampa schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Naar mijn gevoel zit er iets los in het frame waardoor het heel moeilijk te herstellen is. Ik bekijk het voorlopig even. Ik heb de fiets nog maar een paar maand, dus mocht het toch nog misgaan, dan is er nog altijd de garantie.

Voorlopig heb ik er, buiten het getik op slecht wegdek, weinig last van, .

Zijn er trouwens nog mensen die dit ervaren? Hierbij alvast een filmpje waarover het gaat:

[Video]

Het klinkt wel erger dan het in werkelijkheid is.
Met een tie wrap kun je meeste geluid wegnemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czVygp6nWgUVCqUUqvL2xUBaZEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihxezQKFdD3zA6s3sqr6hRFk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Poe, inmiddels bericht dat de levering van mijn C4 nog wat naar achter is gezet.

Toen ik bestelde was de levering februari, nu wordt er middels de laatste berichten gesproken over mei/juni.

Ik wil zo graag op de fiets naar mijn werk... Zo jammerrrrr dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Dankzij de link van @yeehaw zojuist een cowboy 3 circular besteld.

Het lijkt alsof cowboy de circular een tijdje heeft achtergehouden tot de prijsstijging (per vandaag) was doorgevoerd want volgens mij heb ik meer betaald dan waarvoor de 3 circular in het verleden werd aangeboden.

Heb meteen 1930 euro afgerekend met PayPal. Referral links en andere kortingen zijn niet geldig op de circular toch? En wordt een circular binnen de beloofde 7 dagen geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:03:
Dankzij de link van @yeehaw zojuist een cowboy 3 circular besteld.

Het lijkt alsof cowboy de circular een tijdje heeft achtergehouden tot de prijsstijging (per vandaag) was doorgevoerd want volgens mij heb ik meer betaald dan waarvoor de 3 circular in het verleden werd aangeboden.

Heb meteen 1930 euro afgerekend met PayPal. Referral links en andere kortingen zijn niet geldig op de circular toch? En wordt een circular binnen de beloofde 7 dagen geleverd?
Referrals gelden inderdaad niet op circular modellen.

Veel plezier over een week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01:11
SX-Superfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:03:
Dankzij de link van @yeehaw

Het lijkt alsof cowboy de circular een tijdje heeft achtergehouden tot de prijsstijging (per vandaag) was doorgevoerd
C3 circular heeft nog aan 2000, 1900, 1800(zelf aan gekocht) en 1500 gestaan inderdaad.
Is wat bizar om een circular's prijs te verhogen imho. (buiten als dit eigenlijk een verdoken nieuwe fiets is natuurlijk)

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.