Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Tiepfoud schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:56:
[...]

C3 circular heeft nog aan 2000, 1900, 1800(zelf aan gekocht) en 1500 gestaan inderdaad.
Is wat bizar om een circular's prijs te verhogen imho. (buiten als dit eigenlijk een verdoken nieuwe fiets is natuurlijk)
Ik kocht op black-friday 2020 de V1+ €990.
Dat was echt een "steal", en zelfs toen twijfelde ik nog sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-08 19:19
[quote]mjvdzwet schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Hebben ze dat niet met de c3 ook gedaan, deze black friday?

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:19
Nog een vraagje over de diefstalverzekering van een C3 circular: is een art2 gekeurd axa slot genoeg voor de meeste verzekeraars?

Zie op cowboy.tools namelijk dat deze redelijk eenvoudig te monteren is op de C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Tiepfoud schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:08:
[quote]mjvdzwet schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Hebben ze dat niet met de c3 ook gedaan, deze black friday?
Die was ook kort in de aanbieding, ze hadden er een aantal voor €1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50
Ik heb een jaar geleden de circular V2 gekocht voor 1390. Nog altijd zeer blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Zojuist mijn nieuwe C4 ontvangen. Degelijk ABUS slotje op gemonteerd. Is ook nog geleverd met een fietsbel, die schroef ik er straks nog even op.
Ik vind hem er zelf erg fraai uitzien :9~

Hoe weet je wanneer de batterij volledig is opgeladen? (zonder de batterij in de fiets te plaatsen)
Edit: vond net het volgende op androidworld voor een ouder model:
Verder werkt het opladen erg goed met de meegeleverde oplader. Je verwijdert de accu van de fiets met de sleutel, vervolgens sluit je de batterij aan en dan gaat een rood lampje branden op de oplader. Na 3,5 uur opladen zie je een groen lampje verschijnen en dan weet je dat hij volledig is opgeladen.

NB: besteld in augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XslPbOGccO3qtjnGoyvfQJEd0TA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JByJ4edyvjrJl8HP3iuzmRn4.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 30% gewijzigd door Megupe op 15-03-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 11:03
Megupe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:04:
Zojuist mijn nieuwe C4 ontvangen. Degelijk ABUS slotje op gemonteerd. Is ook nog geleverd met een fietsbel, die schroef ik er straks nog even op.
Ik vind hem er zelf erg fraai uitzien :9~

Hoe weet je wanneer de batterij volledig is opgeladen? (zonder de batterij in de fiets te plaatsen)
Edit: vond net het volgende op androidworld voor een ouder model:
Verder werkt het opladen erg goed met de meegeleverde oplader. Je verwijdert de accu van de fiets met de sleutel, vervolgens sluit je de batterij aan en dan gaat een rood lampje branden op de oplader. Na 3,5 uur opladen zie je een groen lampje verschijnen en dan weet je dat hij volledig is opgeladen.

NB: besteld in augustus.

[Afbeelding]
Nice!! Ziet er goed uit! Welk type slot heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
FlavorTime schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:00:
[...]

Nice!! Ziet er goed uit! Welk type slot heb je gekocht?
ABUS Bordo Granit X-plus 6500 Vouwslot - ART 2 - 110 cm

[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 16-03-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 22:43
FlavorTime schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:18:
[...]

👍 Blijft het slot ook goed zitten?
Ik heb het met van dat klittenband vastzitten, maar helaas verschuift het nog wel eens.
Misschien moet ik het gewoon wat strakker vastzetten, maar als iemand anders tips heeft over hoe je het bester strak vast kan zetten :)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 184x184
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 16:29
FlavorTime schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:18:
[...]

👍 Blijft het slot ook goed zitten?
Ik heb dit slot ook en het zit zo vast als een huis. Wordt bevestigd met “metalen” tiewraps, welke je vervolgens vanuit de houder ook nog met schroefjes vergrendeld. Mooi systeem…

@Megupe je zou kunnen overwegen de houder een stuk verder te laten zakken, zodat deze aan de onderkant tegen de zadelbuis steunt, zit het m.i. nog iets steviger/stabieler… Maar dat zijn maar mijn $ 0,02 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E329PiMnjWFaSY-Mqq0SG2gacwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlI9wXaAx3t5INjsNCEx57AD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door 184x184 op 16-03-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
184x184 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:39:
[...]

Ik heb dit slot ook en het zit zo vast als een huis. Wordt bevestigd met “metalen” tiewraps, welke je vervolgens vanuit de houder ook nog met schroefjes vergrendeld. Mooi systeem…

@Megupe je zou kunnen overwegen de houder een stuk verder te laten zakken, zodat deze aan de onderkant tegen de zadelbuis steunt, zit het m.i. nog iets steviger/stabieler… Maar dat zijn maar mijn $ 0,02 :)
[Afbeelding]
IK heb het idee dat ik er geen beweging in kan krijgen.
Mocht dat idee tohc komen vind ik jouw suggestie een goede!

Ik heb nu dag wel gelijk een issue, of ik heb ik niet goed ingesteld. Maar ik zie vandaag de led-lampjes die batterij niveau aangeven niet meer. Vanvond/morgen nog maar ritje maken om te kijken wat er gebeurd. En dan is de batterij ook weer leeg. Wellicht die er ff goede tijd uit en vers erin zal wellicht schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Megupe op 16-03-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
Megupe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Maar ik zie vandaag de led-lampjes die batterij niveau aangeven niet meer..
Misschien eerst even in de settings van de app kijken naar deze instelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1o3xu2ezp8Yp55pqaoqXSz3sc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmCFGXhwaWDJtpgMu6d9pZ8T.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik deze op dim heb staan, zijn ze buiten slecht zichtbaar. Maar eigenlijk nooit niet zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourenotmytype
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06-2022
C3circular was rondom Black Friday21, kerst, en af en toe een dag in jan/feb/maart voor 1599euro.

C3 is nu op, V4.12.5 ? (Ik krijg net een bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
184x184 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:34:
[...]

Misschien eerst even in de settings van de app kijken naar deze instelling:
[Afbeelding]

Als ik deze op dim heb staan, zijn ze buiten slecht zichtbaar. Maar eigenlijk nooit niet zichtbaar...
Ik had daarmee gestoeid, misschien was dat de oorzaak. Via de chat nu een firmware update ontvangen. Ga ik vanavond eens proberen

Nieuwe firmware lijkt probleem te hebben opgelost.
Hopelijk doen ze het morgen nog steeds ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 17-03-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:04
jeroen46 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Met een tie wrap kun je meeste geluid wegnemen:
[Afbeelding]
Werkt perfect!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ES1988
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-03-2022
Sinds gisteren een blije eigenaar van de Cowboy 4, na lang wachten eindelijk ontvangen.

Hierbij een eerste foto, ik zal vandaag nog even betere foto's maken en plaatsen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp6a3w4o2VBvfqULEohPfVlYXac=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/c5KS2cKZxoKkYaXTVFDNXzSk.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVBY7HZVRLiMbEYINlGl2WV7Ejg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wyCrPwvhSwR4ZSh7l7kFn1f.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn C3 binnen. Blij mee al is de erg sportieve houding wel echt even wennen. Ga daarom waarschijnlijk wel een stuurverhoging aan brengen.
Mijn ervaring met e-bikes is beperkt maar tot nu toe valt het natuurlijke verloop van de ondersteuning echt op.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-08 09:44
[...]

[Afbeelding]
Ik heb hem ook op deze plaats, alleen onder de framebuis, vind ik net iets mooier, en er zit een kilo metaal een stuk lager..goed voor de wegligging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik vind, nu na een paar dagen, de fiets echt heel lekker rijden. Ondersteuning is echt top. Enige wat beetje tegenvalt is dat de telefoon mijn fiets net niet op tijd automatisch aanschakelt.
Gisteren naar de kroeg ff op mijn oude stadsfiets, maar dat hoge stuur, verschrikkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-08 17:38
Megupe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:13:
Enige wat beetje tegenvalt is dat de telefoon mijn fiets net niet op tijd automatisch aanschakelt.
Bij mij doet hij het regelmatig zelfs helemaal niet. Kan nog niet echt vinden waar het hem in zit, zit nog niet echt een duidelijk patroon in.
Kan er verder niet heel wakker van liggen, heb doorgaans m'n telefoon toch wel in handen om muziek aan te zetten voor ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
chevsticks schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Bij mij doet hij het regelmatig zelfs helemaal niet. Kan nog niet echt vinden waar het hem in zit, zit nog niet echt een duidelijk patroon in.
Kan er verder niet heel wakker van liggen, heb doorgaans m'n telefoon toch wel in handen om muziek aan te zetten voor ik vertrek.
Batterij optimalisatie afgezet voor de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Iemand ervaring met fiets verzekeringen buiten de service van cowboy om?

Ben op zoek naar de goedkoopste diefstal verzekering van dit moment, in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Tiepfoud schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Batterij optimalisatie afgezet voor de app?
Heb voor de zekerheid alle batterij optimalisaties nog even nagelopen en opnieuw aan en uit gezet, ga eens kijken of het komende week beter werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
SX-Superfly schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:09:
Iemand ervaring met fiets verzekeringen buiten de service van cowboy om?

Ben op zoek naar de goedkoopste diefstal verzekering van dit moment, in de randstad.
Heb m'n racefiets een hele tijd via unigarant verzekerd. Zat volgens mij ook pechhulp bij voor kleine dingen. Was iets van 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Unigarant is inderdaad de goedkoopste na een vlugge zoektocht.

Is het oke om de batterij te verwijderen gedurende de nacht? Of wordt de fiets dan gereset? Mijn cowboy moet tijdelijk buiten overnachten namelijk.

En klopt het dat je alleen kunt chatten met de klantenservice op het moment dat je fiets ingeschakeld is? De chat functie is in de app bij mij alleen te bereiken als je de fiets aan zet en op 'need help' klikt.

En als laatste: hoe zie ik de settings in de app om bijvoorbeeld de helderheid van de leds op het frame aan te passen?

Edit: in de app is de onderste balk bij mij blanco. Ik zie geen icoontjes voor home, settings e.d. heel vreemd... Klikken 'in het niets' op de balk werkt wel dus de menu's zijn wel te benaderen (Pocophone F1)

[ Voor 61% gewijzigd door SX-Superfly op 21-03-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
SX-Superfly schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:38:
Unigarant is inderdaad de goedkoopste na een vlugge zoektocht.

Is het oke om de batterij te verwijderen gedurende de nacht? Of wordt de fiets dan gereset? Mijn cowboy moet tijdelijk buiten overnachten namelijk.

En klopt het dat je alleen kunt chatten met de klantenservice op het moment dat je fiets ingeschakeld is? De chat functie is in de app bij mij alleen te bereiken als je de fiets aan zet en op 'need help' klikt.

En als laatste: hoe zie ik de settings in de app om bijvoorbeeld de helderheid van de leds op het frame aan te passen?
Je kan de batterij zonder problemen verwijderen. Laatst was hij er bij mij meer dan een week uit en alles werkte perfect bij het terugplaatsen, alleen weet ik dan niet hoe het zit met de locatiebepaling van de fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vavd|IA
  • Laatst online: 22-03-2022
Vandaag is mijn 4ST binnengekomen, so far so good. Na de eerste 30KM bevalt de fiets erg goed, fijne ondersteuning.

Nu nog een goed slot en standaard kopen.
Zal mijn bevindingen na over lange tijd hier delen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfOSPxnspdZz5HssoHbPD44hqL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGo1VPhoYcLEToiCiKxhoFrl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

[Afbeelding]
Met dit slot is het wel echt opletten dat je geen stukken lak uit je fiets slaat. Hij klapt uit als een soort zweep, dus de metalen onderkant kan echt keihard tegen je fiets aankomen als je hem loshaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-08 16:04
vavd|IA schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:37:
Vandaag is mijn 4ST binnengekomen, so far so good. Na de eerste 30KM bevalt de fiets erg goed, fijne ondersteuning.

Nu nog een goed slot en standaard kopen.
Zal mijn bevindingen na over lange tijd hier delen

[Afbeelding]
Prachtig! Hoe lang was de levertijd voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
Blakapim schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Met dit slot is het wel echt opletten dat je geen stukken lak uit je fiets slaat. Hij klapt uit als een soort zweep, dus de metalen onderkant kan echt keihard tegen je fiets aankomen als je hem loshaalt.
Klopt! Het is maar goed dat het slot helemaal “rubberized” is, anders had ik geen lak meer over O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Iemand ervaring met een verende stuurpen? Op cowboy tools zie ik die Redshift Shockstop maar die is aardig aan de prijs. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 06:49
Over de accu en de fiets stallen zonder accu: Ik heb de Cowboy een aantal maanden niet gebruikt en van de week voor het eerst weer de accu geplaatst. Geen enkel probleem. De gps batterij was uiteraard wel helemaal leeg.

Ik heb zelf de meeverende Redshock en dat is zijn geld dubbel en dwars waard. Het is echt goed stevig materiaal en hij is (belangrijk) instelbaar voor verschillende lichaamsgewichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
SX-Superfly schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:06:
Iemand ervaring met een verende stuurpen? Op cowboy tools zie ik die Redshift Shockstop maar die is aardig aan de prijs. Zijn er alternatieven?
Ik heb zelf ook de Redshift Shockstop stuur- en zadelpen geïnstalleerd en ben daar tot nu toe heel tevreden over.

De verende eigenschap van de stuurpen is wel even wennen, zeker als je vroeger nog nooit met zoiets gereden hebt, maar na een aantal weken merk je dat niet meer.

De zadelpen, die ik trouwens ook op mijn mountainbike geïnstalleerd heb, is ook een plezier om mee te rijden. Mijn rug is mij dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Bedankt, toch maar investeren in de stuur en zadel pen van Redshift.

Nog een vraag over de app: heb constant in de notificatie balk het accu percentage staan. Kan ik dat ergens uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
Als ik zou moeten kiezen, zou ik de stuurpen eerst doen (het is nogal een investering). Je krijg flink wat klappen op je polsen met het rijden over klinkertjes namelijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
SX-Superfly schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:06:
Prijskaartje is inderdaad niet mis, ik heb hem op amazon.de voor 139€ aangekocht op black friday.Nog geen moment spijt van gehad 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
Je kunt ook wat bredere banden monteren (47 ipv 42 mm) en ze vooral niet zo keihard oppompen. Comfort zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyman
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb een Cowboy 3 gekocht. tof ding alleen: ik vind de versnelling te licht. Als je 25 rijdt dan trap je jezelf een ongeluk vind ik zelf. (Ik kom van een fiets met een zwaar verzet)

Zijn er mogelijkheden? Ik wil wel een heel stuk trager trappen.
Ik las dat de C2 net wat zwaarder was?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Martyman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:48:
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb een Cowboy 3 gekocht. tof ding alleen: ik vind de versnelling te licht. Als je 25 rijdt dan trap je jezelf een ongeluk vind ik zelf. (Ik kom van een fiets met een zwaar verzet)

Zijn er mogelijkheden? Ik wil wel een heel stuk trager trappen.
Ik las dat de C2 net wat zwaarder was?

dank
Je kan een kleiner achtertandwiel plaatsen.

Mogelijk ook de riem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10
Je kan er ook aan wennen, is ook een stuk beter voor je knieën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyman
mjvdzwet schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Je kan een kleiner achtertandwiel plaatsen.

Mogelijk ook de riem vervangen.
Dank je. Ik neem aan dat je daarvoor enkel bij Cowboy terecht kan, of ook elders?

[ Voor 17% gewijzigd door Martyman op 24-03-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Martyman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Dank je. Ik neem aan dat je daarvoor enkel bij Cowboy terecht kan, of ook elders?
Dit is echt een Tweakers projectje. Houdt er rekening mee dat je garantie (waarschijnlijk) vervalt.

Je zal het zelf moeten doen. Cowboy gaat het sowieso niet doen. Ik betwijfel of een fietsenmaker er zich aan wil wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:35
mjvdzwet schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Je zal het zelf moeten doen. Cowboy gaat het sowieso niet doen. Ik betwijfel of een fietsenmaker er zich aan wil wagen.
Om de riem strak te houden moet het achterwiel een stukje naar achteren in het frame worden geplaatst als je een kleiner kransje plaatst. Ik zag even niet hoe dit werkt bij de Cowboy en ik weet dus ook niet of het wiel voldoende ver naar achteren kan. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
M!chiel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Om de riem strak te houden moet het achterwiel een stukje naar achteren in het frame worden geplaatst als je een kleiner kransje plaatst. Ik zag even niet hoe dit werkt bij de Cowboy en ik weet dus ook niet of het wiel voldoende ver naar achteren kan. Iemand ervaring?
Op de Facebook Cowboy groep wordt het ergens besproken.
1 tand kleiner achter kan zover ik weet net.
De riem zit dan net aan op spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-08 09:44
mjvdzwet schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:34:
[...]

bij mijn Cowboy 3 is het achterwiel niet te verstellen.. (denk bij geen ene Cowboy :) ) je kan alleen het voor-tandwiel verschuiven door middel van een excentriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyman
mjvdzwet schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Bedankt gevonden! Helaas wordt daar ook gezegd dat de 20T ipv de 22T maar weinig verschil oplevert voor de 100 euro die het bijna kost... Zonde. Denk erover de fiets weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Ok dat is snel :p

[ Voor 8% gewijzigd door dkln op 24-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vavd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2022
Pete2620 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Prachtig! Hoe lang was de levertijd voor jou?
Heb de fiets half november pre-order besteld, maar volgens mij ging er fout bij mij waardoor ik de fiets eerder heb gekregen. Zou ‘m eigenlijk in Mei ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Heb toch maar meteen geïnvesteerd in een set van Shockstop. Stuurpen en zadelpen.

Voor de stuurpen is de standaard versie passend voor de cowboy 3 toch? 1-1/8in is de maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:04
Afgelopen week heb ik kort na elkaar een proefrit gemaakt op een Vanmoof S3 en Cowboy 3. De verschillen zijn enorm groot.

De 2 grootste verschillen zijn de aandrijving en de positie op de fiets. Hieronder mijn aantekeningen:

Eerst met de Vanmoof gefietst (via het service point op Strijp-S in Eindhoven):
  • Je moet rustig trappen, anders onrustig schakelen; voelt wat onlogisch
  • Comfortabel, je rijdt 26km/h, maar je hebt helemaal niet het idee dat je zo hard gaat
  • Als je harder fietst, dan voelt de fiets erg moeizaam
  • De zit is goed
  • Turbo boost knop is fun
  • Display duidelijk
  • Piepende remmen, lastig te doseren
  • Trapt licht zonder ondersteuning, maar wel langzaam
  • Continue geluid uit de aandrijving voor
Direct daarna met de Cowboy. Wat een verschil!
  • Fietsen voelt zeer “logisch”
  • Accelereert erg snel, “racefiets”
  • Erg sportieve zit, niet fijn voor langer fietsen
  • Stuur is erg smal
Op de Cowboy heb je het gevoel te "racen", bij de Vanmoof relaxed te "touren", terwijl ze allebei 25km/h gaan.

Je raadt het al; de combinatie van de positie op de Vanmoof en de aandrijving van de Cowboy zou voor mij de ideale fiets zijn. Verder is een service punt vlakbij ook iets wat in het voordeel van de Vanmoof spreekt. Bij beiden ontbreekt een handig manier om een hangslot mee te nemen, zo'n tasje aan het frame doet wel veel geweld aan mbt het uiterlijk.

Mijn vraag is of je op de Cowboy 4 ST veel rechter zit, en hoe het vergelijkt tov de Vanmoof. Ik heb op het web geen plaatjes kunnen vinden. En de review op Bright zegt dat de trap frequentie erg hoog is. Wat zijn de ervaringen?

Ik wacht uiteraard nog even op de announcement op 5 April van de Vanmoof, en dan ga ik me bedenken of ik er een bestel, en welke.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN0sahJdqv--xHWeZjwQA0SLrbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzU0YUNLSz6eMwCCBqn8t0B2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgslel33LxHG1V9pln2mWXW1eco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwLSYF8lwJq1cMYoNOGVZnnh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Even over van Moof en service: die is echt beroerd wat ik begrijp van vrienden en collega’s die een van Moof hebben gehad. Dus neem dat in je overweging mee.

De Cowboy kun je bij een gewone fietsenmaker laten fixen (op de Cowboy site staan aangeschreven fietsenmakers). Ik geloof ook dat er een monteursservice is van Cowboy (geen ervaring mee) maar dat weten andere beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
SX-Superfly schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:09:
Heb toch maar meteen geïnvesteerd in een set van Shockstop. Stuurpen en zadelpen.

Voor de stuurpen is de standaard versie passend voor de cowboy 3 toch? 1-1/8in is de maat.
Dat is inderdaad de versie die ik ook besteld heb:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ5US71uQYlNUXl0u0RM0iNudQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uofHFjDg5WlNNurcRMexcI2G.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Laatst online: 13-08 13:50
Ik wilde bij de medetweakers eens de ervaringen met de Cowboy V1+ nalopen. Ik heb nu sinds vorig jaar juni de V1+. Ik ben niet geheel tevreden over de fiets. De fiets heeft tot dusver twee reparaties gehad. De standaard dingen zijn vervangen. Controller, torque sensor en het achterwiel. Ook natuurlijk de spacer waardoor de batterij strakker zit.

Ik heb altijd kleine problemen met de fiets gehad. In het begin het regelmatig uitvallen, of niet meer reageren. Dat niet meer reageren is er niet meer bij. Toch valt de fiets geregeld tijdens het fietsen nog uit. Vooral in het donker levert dat gevaarlijke situaties op. Op sommige momenten, na het weer verbinden met de fiets, heb ik een onregelmatige ondersteuning (stopt weer na een tijdje de fiets uit te zetten). Wat mij nu ook verder opvalt is dat de snelheid merkbaar achteruit is gegaan.

Bij honderd procent geladen batterij is een snelheid (snelheidsmeter van de fiets), van 30 km te halen. Dit was vroeger 33. Bij 90% zit ik al op de 28-29. En zo loopt de snelheid verder af tot een 24-25 bij 10-30% batterij. Dat laatste is dusdanig langzaam dat ik al bijna op eigen kracht aan het fietsen ben. Er is bij mijn fiets ook totaal geen verschil met de offroad of gewone stand van de fiets.

Met deze klachten ben ik weer gaan chatten met de customer support. Ik word daar overigens zeer goed geholpen iedere keer (snel). Nu gaan ze toch weer de controller en convertor board vervangen. De monteur heeft de vorige keer al gezegd dat nu alles is gedaan om de fiets goed te krijgen. Ik heb nog gevraagd om een andere fiets, maar ze willen kennelijk eerst weer wat onderdelen vervangen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit type Cowboy? Ook met betrekking tot het aflopen van de snelheid enzovoorts. Ik ken de 'app' om het e.e.a. te tweaken aan de snelheid, maar daarbij liep mijn batterij sneller leeg. Daarnaast vind ik de standaard snelheid prima (tot 60% batterij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:55:
Ik wilde bij de medetweakers eens de ervaringen met de Cowboy V1+ nalopen. Ik heb nu sinds vorig jaar juni de V1+. Ik ben niet geheel tevreden over de fiets. De fiets heeft tot dusver twee reparaties gehad. De standaard dingen zijn vervangen. Controller, torque sensor en het achterwiel. Ook natuurlijk de spacer waardoor de batterij strakker zit.

Ik heb altijd kleine problemen met de fiets gehad. In het begin het regelmatig uitvallen, of niet meer reageren. Dat niet meer reageren is er niet meer bij. Toch valt de fiets geregeld tijdens het fietsen nog uit. Vooral in het donker levert dat gevaarlijke situaties op. Op sommige momenten, na het weer verbinden met de fiets, heb ik een onregelmatige ondersteuning (stopt weer na een tijdje de fiets uit te zetten). Wat mij nu ook verder opvalt is dat de snelheid merkbaar achteruit is gegaan.

Bij honderd procent geladen batterij is een snelheid (snelheidsmeter van de fiets), van 30 km te halen. Dit was vroeger 33. Bij 90% zit ik al op de 28-29. En zo loopt de snelheid verder af tot een 24-25 bij 10-30% batterij. Dat laatste is dusdanig langzaam dat ik al bijna op eigen kracht aan het fietsen ben. Er is bij mijn fiets ook totaal geen verschil met de offroad of gewone stand van de fiets.

Met deze klachten ben ik weer gaan chatten met de customer support. Ik word daar overigens zeer goed geholpen iedere keer (snel). Nu gaan ze toch weer de controller en convertor board vervangen. De monteur heeft de vorige keer al gezegd dat nu alles is gedaan om de fiets goed te krijgen. Ik heb nog gevraagd om een andere fiets, maar ze willen kennelijk eerst weer wat onderdelen vervangen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit type Cowboy? Ook met betrekking tot het aflopen van de snelheid enzovoorts. Ik ken de 'app' om het e.e.a. te tweaken aan de snelheid, maar daarbij liep mijn batterij sneller leeg. Daarnaast vind ik de standaard snelheid prima (tot 60% batterij).
toon volledige bericht
Ik heb mijn V1+ sinds februari 2021.
Bij mij is alles op het achterwiel, batterij en het frame na vervangen.
Ik heb geen last van uitvallen meer. Ik rij wel Untamed en merk dat als er nog 2 puntjes batterij zijn de snelheid af neemt, bij 1 puntje moet je wel gaan trappen.

De fiets is gevoelig voor een (in)zakkende batterij spanning.
Ik weet dat de motor controller de accu gaat beschermen als de spanning lager wordt... dus minder vermogen levert.
Dit is aanpasbaar, maar niet zonder gevaar... je kan de batterij slopen.
Dus heb ik me er nog niet aan gewaagd.

Ik denk dus dat het hoofdzakelijk de degradatie van de batterij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
C3 hier en nog geen problemen gehad. Misschien mazzel of omdat ik niet veel fiets (heb er nu een paar honderd km mee gemaakt in twee jaar). Wel is er een boutje nu aan het roesten (ook al staat hij droog).

[ Voor 3% gewijzigd door dkln op 27-03-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
mjvdzwet schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Ik heb mijn V1+ sinds februari 2021.
Bij mij is alles op het achterwiel, batterij en het frame na vervangen.
Ik heb geen last van uitvallen meer. Ik rij wel Untamed en merk dat als er nog 2 puntjes batterij zijn de snelheid af neemt, bij 1 puntje moet je wel gaan trappen.

De fiets is gevoelig voor een (in)zakkende batterij spanning.
Ik weet dat de motor controller de accu gaat beschermen als de spanning lager wordt... dus minder vermogen levert.
Dit is aanpasbaar, maar niet zonder gevaar... je kan de batterij slopen.
Dus heb ik me er nog niet aan gewaagd.

Ik denk dus dat het hoofdzakelijk de degradatie van de batterij is.
Thanks voor de uitleg! Ik vraag mij wel af of het verschil, 6 kilometer per uur, wel normaal is (dus zonder gebruik Untamed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BlakeNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Thanks voor de uitleg! Ik vraag mij wel af of het verschil, 6 kilometer per uur, wel normaal is (dus zonder gebruik Untamed).
Ik ben bang dat het normaal is.

Het testen is alleen niet heel makkelijk.
Ik geb geen losse motor om mee te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 18:18
** Zie de topicwarning ivm omzeilen snelheidsbeperkingen. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
** Knip ivm quote. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
** Knip. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamert

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
** Knip. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 28-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na wat meer op de fiets gereden te hebben ga ik toch maar opzoek naar iets voor het stuur, Ik krijg te veel last van m'n polsen (en gek genoeg mijn elleboog) van het voorover hangen.

Jammer, want voor de rest bevalt de fiets super goed. De manier van ondersteuning past prima bij mijn stijl van fietsen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 18:51

Dit had ik ook voor met een V1+. Sinds ik untamed rij merk ik bijna geen verschil meer tussen een volledig volle en bijna lege batterij. Ze zal uiteraard wel iets sneller leeg gaan. Vorige week 44km mee gereden in totaal en op het einde waren alle lampjes uit en gaf de app nog 5km aan maar de fiets reed wel nog vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:59:
Na wat meer op de fiets gereden te hebben ga ik toch maar opzoek naar iets voor het stuur, Ik krijg te veel last van m'n polsen (en gek genoeg mijn elleboog) van het voorover hangen.

Jammer, want voor de rest bevalt de fiets super goed. De manier van ondersteuning past prima bij mijn stijl van fietsen.
Er zijn handvaten met een soort van rubber aanhangsel waar je pols dan op rust, dat is het goedkoopst en het zou al voldoende kunnen zijn, en anders heb je verende stuurpennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:04
Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:59:

Misschien doe je dit al, maar dit had ik ook ooit op mn racefiets. Als je je armen niet helemaal gestrekt houdt, dus je ellebogen iets gebogen, dan zou je als het goed is geen last van je ellebogen moeten krijgen. Pols is een ander verhaal inderdaad.

Ik heb zelf bij mijn C3 deze gemonteerd:

https://cowboy.tools/stems/stem-riser

Supergoedkope oplossing en brengt het voor mij met 187cm lengte op een goede hoogte. Pas alleen wel op met het boutje want dat is nogal kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

yeehaw schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Misschien doe je dit al, maar dit had ik ook ooit op mn racefiets. Als je je armen niet helemaal gestrekt houdt, dus je ellebogen iets gebogen, dan zou je als het goed is geen last van je ellebogen moeten krijgen. Pols is een ander verhaal inderdaad.

Ik heb zelf bij mijn C3 deze gemonteerd:

https://cowboy.tools/stems/stem-riser

Supergoedkope oplossing en brengt het voor mij met 187cm lengte op een goede hoogte. Pas alleen wel op met het boutje want dat is nogal kwetsbaar.
Bedankt voor je tips. Ik sta inderdaad op het punt om die te bestellen, met mijn 184cm moet dat wel goedkomen als ik jouw lengte zie.

stem-riser besteld, voor 14 euro kan ik de gok wel nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 28-03-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Iemand ervaring met de auto unlock optie van de cowboy app met een C3? Ik heb de optie aan staan maar als ik naast m'n fiets sta wordt deze niet ontgrendeld. Moet het handmatig doen via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:43:
Iemand ervaring met de auto unlock optie van de cowboy app met een C3? Ik heb de optie aan staan maar als ik naast m'n fiets sta wordt deze niet ontgrendeld. Moet het handmatig doen via de app.
De Cowboy app moet actief zijn (op de achtergrond).

Daarnaast is er een grace period. Dus na het vergrendelen van de fiets moetenner 1 á 2 minuten verstreken zijn voordat er weer een unlock gedaan kan worden.

Ook moet de telefoon even buiten bereik zijn geweest (of bluetooth uit/aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Die van mij doet het ook vaker niet dan wel, heb al van alles geprobeerd en het uiteindelijk maar opgegeven. Ontgrendel hem nu maar gewoon handmatig met de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen46
De auto unlock unlocked als je dichtbij komt en je de fiets beweegt, als in het achterwiel moet draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blakapim

toon volledige bericht
Dit was precies (echt tot in detail) mijn verhaal. Ik zou op een gegeven moment vriendelijk doch duidelijk je geld of een nieuwe fiets eisen. En met nieuwe fiets bedoel ik dan een V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
Streamert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:09:
Sinds deze week begonnen met de untamed app. Eerst met de C1+ (van m’n vrouw) en gisteren met mijn eigen C3. Op de C1+ loste dit wel wat ‘onregelmatigheids’ probleempjes op en was een fijne verbetering in de rijervaring. Voor de C3, die sowieso veel lekkerder fietst, sneller accelereert en beter ondersteunt, is de untamed ervaring misschien nog beter. Het verwijderen van de snelheidsbegrenzing maakt dat verschil. Alleen een ding, ik voel de motor licht trillen als ik windje mee 30 rij, verder fantastisch. Ik ga dit op mijn dagelijkse ridjes naar werk en terug verder testen. Hulde aan de ontwikkelaar!
Ik gebruik overigens ook met veel plezier de Redshift Shockstop spullen met veel plezier.
Trillen van de motor heb ik ook met C3. Het is vooral als ik even niet hard trap (en de computer niet precies weet of er wel of niet ondersteuning bij moet). Het is opzich niet heel storend, maar als iemand een perfecte oplossing heeft hoor ik het graag. Ik gebruik overigens ook de untamed app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willemen
  • Laatst online: 09-11-2022
Heeft er iemand ervaring met het buiten stallen van de Cowboy? Wanneer de accu uit de fiets is om te laden, staan de aansluiting en de contactpunten van zelfsprekerd in de buitenlucht. Dus ik vroeg me af of dat wel goed gaat met het Hollandse weer. Dit is mijn laatste punt van twijfel om de fiets aan te schaffen.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Willemen op 28-03-2022 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen46
Willemen schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:24:
Heeft er iemand ervaring met het buiten stallen van de Cowboy? Wanneer de accu uit de fiets is om te laden, staan de aansluiting en de contactpunten van zelfsprekerd in de buitenlucht. Dus ik vroeg me af of dat wel goed gaat met het Hollandse weer. Dit is mijn laatste punt van twijfel om de fiets aan te schaffen.

Alvast bedankt!
Ik heb de fiets nu dik een jaar, en als ik de accu oplaad dan staat de fiets altijd buiten. Dat gaat tot nu toe prima, ik zie geen roest op de aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Willemen schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:24:

Alvast bedankt!
Niet zo'n elegante oplossing, maar als je angst hebt (in de vorige post wordt die ontkracht) overweeg om er een winkeltas om het zadel en laadpunt te wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neocognitron
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-07 15:06
Hey iedereen!

Ik ben aan het overwegen een cowboy aan te schaffen voor naar het werk te pendelen, 10km verderop.
Ik wou een C4 maar met de huidige lever tijden zal ik het met een C3 moeten doen.
Nu vroeg ik me af of iemand al eens een racestuur (met drop bars dus) op zen fiets heeft gezet?

En ja over het algemeen hoor ik precies toch wel wat klachten hier, zouden jullie de C3 aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Neocognitron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:50:
Hey iedereen!

En ja over het algemeen hoor ik precies toch wel wat klachten hier, zouden jullie de C3 aanraden?

Alvast bedankt!
Heb er geen race stuur op zitten, met het huidige stuur is de zit sportief genoeg wat mij betreft.
Vind het echt een heerlijke fiets om op te fietsen, de ondersteuning is heerlijk. Zou hem zo weer kopen (ook een C3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:35
Neocognitron schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:50:
Hey iedereen!

Ik ben aan het overwegen een cowboy aan te schaffen voor naar het werk te pendelen, 10km verderop.
Ik wou een C4 maar met de huidige lever tijden zal ik het met een C3 moeten doen.
Nu vroeg ik me af of iemand al eens een racestuur (met drop bars dus) op zen fiets heeft gezet?

Alvast bedankt!
Afhankelijk van je lengte zit je met het standaardstuur al best diep: voor mij (1,92m) is de zit vergelijkbaar met mijn eigen fixie (met een recht stuur) of met een mountainbike. Racestuur zou ik niet doen, want boven de 28km/u is de C3 te 'spinny', ofwel je cadans wordt zo hoog dat de meeste mensen dat niet lang volhouden. Met een racestuur hoor je toch wel ten minste 30 in het uur te rijden, toch 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Streamert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:18:
[mbr]** Zie de topicwarning ivm omzeilen snelheidsbeperkingen. **[/mbr]
@Taro kun je misschien een link geven naar deze topicwarning? Ik kan hem niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy

toon volledige bericht
Ik heb dezelfde issues gehad, na vele herstellingen en chatberichten dan toch een andere V1 gekregen.
Deze had dezelfde problemen,enkel na het installeren van de alt. app funcioneert die vrij soepel *fingers crossed*
Ik merk wel soms op dat mijn achterlicht knippert tijdens het rijden en dat de ondersteuning soms hapert, is daar de spacer dan nodig om dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door aircowboy op 30-03-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Streamert schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 05:02:
[...]

@Taro kun je misschien een link geven naar deze topicwarning? Ik kan hem niet terugvinden.
Zie de "Let op:" box boven het reageerveld.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
aircowboy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb dezelfde issues gehad, na vele herstellingen en chatberichten dan toch een andere V1 gekregen.
Deze had dezelfde problemen,enkel na het installeren van de alt. app funcioneert die vrij soepel *fingers crossed*
Ik merk wel soms op dat mijn achterlicht knippert tijdens het rijden en dat de ondersteuning soms hapert, is daar de spacer dan nodig om dit op te lossen?
Irritant hoor! Die V1+ is toch een gevalletje apart, of je treft het of helemaal niet. Ja die spacer zorgt ervoor dat de batterij stevig(er) blijft zitten. Je kan ook proberen tiewraps om de batterij te doen, kijken of dat helpt. Dan weet je waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Taro schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Zie de "Let op:" box boven het reageerveld.
Dank voor je info. Het gaat dus om deze regel:
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Hoe werkt dit, is dit vanuit Tweakers zelfcensuur, of is dit bij wet verboden en is Tweakers door een instantie op de vingers getikt? (Geen sneer, maar oprechte interesse.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Streamert schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Dank voor je info. Het gaat dus om deze regel:

[...]

Hoe werkt dit, is dit vanuit Tweakers zelfcensuur, of is dit bij wet verboden en is Tweakers door een instantie op de vingers getikt? (Geen sneer, maar oprechte interesse.)
Het is niet toegestaan om illegale activiteiten te promoten, dus het opvoeren van de fiets wordt als illegaal gezien.
Dit ia terecht voor de openbare weg in Europa, maar gebruik je de fiets op eigen terrein of buiten Europa, dan doe je mijns inziens niets illegaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
mjvdzwet schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Het is niet toegestaan om illegale activiteiten te promoten, dus het opvoeren van de fiets wordt als illegaal gezien.
Dit ia terecht voor de openbare weg in Europa, maar gebruik je de fiets op eigen terrein of buiten Europa, dan doe je mijns inziens niets illegaals.
Bedankt, ik snap jouw reactie, maar had gehoopt op een reactie van de forumbeheerder die misschien iets meer inzage kan geven over de beslissing vanuit Tweakers om deze regels toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlavorTime
Streamert schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Bedankt, ik snap jouw reactie, maar had gehoopt op een reactie van de forumbeheerder die misschien iets meer inzage kan geven over de beslissing vanuit Tweakers om deze regels toe te passen.
Precies…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Streamert & @FlavorTime Het "Feedback topic" is het juiste topic voor dergelijke vragen en discussies en daar is deze vraag al eerder langsgekomen, zie o.a. deepbass909 in "Mobiliteit feedback" en de reacties daarvoor en daarna.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
Taro schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:50:
@Streamert & @FlavorTime Het "Feedback topic" is het juiste topic voor dergelijke vragen en discussies en daar is deze vraag al eerder langsgekomen, zie o.a. deepbass909 in "Mobiliteit feedback" en de reacties daarvoor en daarna.
Prima, ik snap de uitleg, maar dat is nog steeds geen officieel statement adhv een “reglement” of “protocol” van Tweakers waarnaar verwezen wordt. Dit mag je van deze site verwachten met zo’n groot bereik. Maak zo’n document, verwijs ernaar en de discussie is daarmee dan ook echt beëindigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Streamert schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Prima, ik snap de uitleg, maar dat is nog steeds geen officieel statement adhv een “reglement” of “protocol” van Tweakers waarnaar verwezen wordt. Dit mag je van deze site verwachten met zo’n groot bereik. Maak zo’n document, verwijs ernaar en de discussie is daarmee dan ook echt beëindigd.
Wederom een discussie/vraag die in het feedback topic hoort en niet in het topic waarin je je nu bevindt. Graag daar voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanV23
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-12-2023
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Aanwezig om te lezen over de Cowboy.
Laatst op een C1+ gereden. Daar zaten voor mij een paar nadelen aan:
- de fiets is zenuwachtig als je voor het stoplicht staat met je hand op de rem en je voet op het pedaal. Lijkt alsof de trapsensor niet weet wat je wil.
- bij een volle batterij geeft de app toch maar een actieradius aan van 50km. (terwijl dit model de verhoogde accucapaciteit heeft)
- bij 'staan' op de trappers waarbij je veel kracht zet kraakte de trapas of iets daar in de buurt.
- minder beschikbaarheid van spatborden en standaards.
- minder fijne banden en handvatten
- beperkte app

Inmiddels in het rijke bezit van een tweedehands C2. Heel erg blij mee!
- wat een fijne banden (slicks?)
- uitgebreidere functies in de app (tov C1+): Auto Unlock en Crash Detection
- echt 70km actieradius bij een volle accu
- supertoffe (originele?) halve spatborden

Enige nadeel C2 tov C1+: het redelijk harde 'ratel'-geluid als je even niet trapt.

De laatste firmware (v4.12.5) is geinstalleerd. Toch nog een paar vragen:
- zit er ook een remlicht op? (nog niet ontdekt, op de C1+ was deze aanwezig; knipperen bij remmen)
- ik vind het achterlicht vrij zwak, hoe kan ik controleren of dit in orde is?
- krijg ik een melding bij diefstal, of kan ik alleen maar zien waar de fiets is?
- kan ik bij aankomst de accu gelijk ontkoppelen, of eerst de fiets locken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
JanV23 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:11:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Aanwezig om te lezen over de Cowboy.
Laatst op een C1+ gereden. Daar zaten voor mij een paar nadelen aan:
- de fiets is zenuwachtig als je voor het stoplicht staat met je hand op de rem en je voet op het pedaal. Lijkt alsof de trapsensor niet weet wat je wil.
- bij een volle batterij geeft de app toch maar een actieradius aan van 50km. (terwijl dit model de verhoogde accucapaciteit heeft)
- bij 'staan' op de trappers waarbij je veel kracht zet kraakte de trapas of iets daar in de buurt.
- minder beschikbaarheid van spatborden en standaards.
- minder fijne banden en handvatten
- beperkte app

Inmiddels in het rijke bezit van een tweedehands C2. Heel erg blij mee!
- wat een fijne banden (slicks?)
- uitgebreidere functies in de app (tov C1+): Auto Unlock en Crash Detection
- echt 70km actieradius bij een volle accu
- supertoffe (originele?) halve spatborden

Enige nadeel C2 tov C1+: het redelijk harde 'ratel'-geluid als je even niet trapt.

De laatste firmware (v4.12.5) is geinstalleerd. Toch nog een paar vragen:
- zit er ook een remlicht op? (nog niet ontdekt, op de C1+ was deze aanwezig; knipperen bij remmen)
- ik vind het achterlicht vrij zwak, hoe kan ik controleren of dit in orde is?
- krijg ik een melding bij diefstal, of kan ik alleen maar zien waar de fiets is?
- kan ik bij aankomst de accu gelijk ontkoppelen, of eerst de fiets locken?
toon volledige bericht
Kracht geven op de trappers terwijl je stil staat is ansich geen goed idee. De torque sensor geeft opdracht om te gaan tijden. Het zenuwachtige heb ik niet op mijn C1+.

Het achterlicht is op een C2 normaal gewoon fel, de remlicht functie werkt volgens mij niet of nog nauwelijks na de laatste firmware updates op alle Cowboys.

Je krijgt bij diefstal alleen een melding als je ook de verzekering hebt van Cowboy.

Als je de fiets niet netjes op slot zet kan de laatste trip informatie onjuist zijn.
Verder kan het geen kwaad om de batterij er direct uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Klopt het dat er enige verticale speling zit op de remhendels van de C3? Dus niet bij het inknijpen van de remhendels maar als je over hobbels fietst dat je ze dan ziet trillen en hoort tikken. Is dit nog te verstellen of betekent dit slechte afwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:48
Blakapim schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Dit was precies (echt tot in detail) mijn verhaal. Ik zou op een gegeven moment vriendelijk doch duidelijk je geld of een nieuwe fiets eisen. En met nieuwe fiets bedoel ik dan een V3.
Zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan met de vervanging voor een V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
Thomasvt schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:38:
[...]

Zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan met de vervanging voor een V3?
Bij mij niet in elk geval, ik heb een "nieuwe" V1 gekregen met dezelfde issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb mijn C3 alleen nog maar met mooi weer gebruikt, maar nu het wat slechter weer is heb ik twijfels over de standaard banden, ze lijken niet echt geschikt om water af te voeren.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
Ik heb mijn C3 alleen nog maar met mooi weer gebruikt, maar nu het wat slechter weer is heb ik twijfels over de standaard banden, ze lijken niet echt geschikt om water af te voeren.

Wat zijn jullie ervaringen?
Profiel maakt bij een fiets op de weg en wegfietsbanden niet uit. Contactoppervlak is te klein, te bol en het totaalgewicht veel te laag om ook maar enige vorm van last van aquaplaning te hebben. Eigenlijk is het hoe minder profiel, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Ik merk er met de regen niet zoveel van. Tenzij ik over belijning o.i.d. heenrijdt. Maar goed. Daar zou je met een ander type band ook last van hebben :-P
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.