Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
Ik heb mijn C3 alleen nog maar met mooi weer gebruikt, maar nu het wat slechter weer is heb ik twijfels over de standaard banden, ze lijken niet echt geschikt om water af te voeren.

Wat zijn jullie ervaringen?
Rijdt er al sinds januari op, met alle soorten weer inmiddels op gereden en nog geen problemen ondervonden.

Als ik ze trouwens vergelijk met mijn wielrenbanden hebben ze veel meer profiel en met die banden heb ik ook nog geen uitglijders gemaakt (Ja, toen ik m'n voet niet los kreeg uit het pedaal bij een noodstop :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bedankt mannen, gister in de praktijk meegemaakt. Helaas liep het op werk uit en moest ik in de regen naar huis, tot op m'n onderbroek nat, maar geen enkel raar momentje meegemaakt met de fiets/banden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand toevallig al een passende 'spatlap' gevonden? In de regen merk je op de C3 dat het vuil omhoog op je schoenen/broek komt, voornamelijk als je net een bocht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Vandaag uit het niets ineens bericht van Vos Logistiek dat ze langs willen komen met m'n fiets (4ST). Besteld op 13 december. Destijds werd aangegeven dat het april zou worden. Later viel me op dat in m'n orderstatus een window van 20 mei tot en met 17 juni werd gecommuniceerd. Leuke verrassing dat ik de fiets alsnog in april lijk te kunnen gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

M'n stuurverhoger eindelijk kunnen monteren, morgen weer naar werk op de fiets, ben benieuwd hoe hij bevalt, maar het zit al stukke beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Nou,

Ik begin inmiddels spuugzat te worden van dit onding.

Eind januari mijn C3 binnen gekregen en eerst was er een euvel met de trappers. Productiefout waardoor het schroefdraad voor de helft miste.

Na 2 week opgelost maar toen maakte de accu geen connectie meer en viel de ondersteuning soms weg, weer twee week verder en is er een accu spacer plus nieuwe torque sensor geplaatst.

Één week verder en er komt een hard schrapend en ratelend geluid tijdens het fietsen uit de plek waar de trappers/crank de fiets ingaat.

Net weer gemeld bij cowboy dat ik ze één laatste kans geeft mij van een fatsoenlijke fiets te voorzien en anders mijn geld terug wil.

Welgeteld 1 week probleemloos lol gehad van mijn aanschaf van januari tot nu!

Moest even mijn gal spuwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Thomasvt schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:38:
[...]

Zijn ze uiteindelijk akkoord gegaan met de vervanging voor een V3?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:08:
Nou,

Eind januari mijn C3 binnen gekregen en eerst was er een euvel met de trappers. Productiefout waardoor het schroefdraad voor de helft miste.

Na 2 week opgelost maar toen maakte de accu geen connectie meer en viel de ondersteuning soms weg, weer twee week verder en is er een accu spacer plus nieuwe torque sensor geplaatst.

Één week verder en er komt een hard schrapend en ratelend geluid tijdens het fietsen uit de plek waar de trappers/crank de fiets ingaat.

Net weer gemeld bij cowboy dat ik ze één laatste kans geeft mij van een fatsoenlijke fiets te voorzien en anders mijn geld terug wil.

Dat is wel enorm naar zeg, lijkt erop dat je een maandagochtend model hebt met alle ellende vandien. Gewoon een nieuwe eisen.

Zelf gebruik ik hem tegenwoordig dagelijks en tot zover gelukkig probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:08:
Nou,

Mooi klote. Mijn C3 overigens ook vrij matig, als dat enige troost is. Beste is je geld terug en dan een andere fiets van een ander merk, want aan de belabberde kwaliteit van deze fietsen zal niet veel veranderen. Mij is het helaas niet gelukt na een enorme battle met hun support, kreeg enkel een nieuwe fiets, die bijna net zo gaar is. Zou mooi zijn als jij dat wel voor elkaar krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Mad-Matt schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:50:
[...]

Dat is wel enorm naar zeg, lijkt erop dat je een maandagochtend model hebt met alle ellende vandien. Gewoon een nieuwe eisen.

Zelf gebruik ik hem tegenwoordig dagelijks en tot zover gelukkig probleemloos.
Daar lijkt het wel op idd :( baal er behoorlijk van, je betaald er toch een behoorlijk bedrag voor. Ik wacht nog op een reactie van ze maar heb iig aangegeven dat ik ze één laatste kans wil bieden om het op te lossen.
boozzz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:14:
[...]

Mooi klote. Mijn C3 overigens ook vrij matig, als dat enige troost is. Beste is je geld terug en dan een andere fiets van een ander merk, want aan de belabberde kwaliteit van deze fietsen zal niet veel veranderen. Mij is het helaas niet gelukt na een enorme battle met hun support, kreeg enkel een nieuwe fiets, die bijna net zo gaar is. Zou mooi zijn als jij dat wel voor elkaar krijgt.
Ik geef ze nog één kans dan is de fiets in totaal 3x gerepareerd aan 4 verschillende mankement binnen 3 maanden. Dan beroep ik mij op een ondeugdelijk product en ga ik idd mijn geld terug eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnoyingSensei
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-08 15:02
Na een testrit vorige week een 4ST besteld, ik vond de houding op dat model toch een stuk prettiger dan de gewone C4. Nu ben ik wel benieuwd of de levertijd van mei/juni gehaald gaat worden. Valt me op dat veel bestellingen van vorig jaar nu pas geleverd worden. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:32
Gisteren had ik een bedrijfsuitje en ben ik voor het eerst met de C3 buiten de stad geweest. Van Amsterdam naar Hoofddorp en weer terug.

Na precies 44km was de accu leeg, 200m van mijn huis, dus dat kwam goed uit.

Het is wel minder dan de 60km fabrieksopgave, maar het waaide ook nogal flink op de heenweg en ik ben ook wat zwaarder dan gemiddeld :D

Was goed te doen al is het zadel bij zon lange rit wel wat oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-08 20:12
Hoe is de zitpositie op zo'n lange rit op een C4? Ik ben van plan een proefrit te maken, maar een kort rondje geeft niet echt een indruk of je last van de polsen en/of ellebogen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
boozzz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:14:
[...]

Vind de c3 die c1 bezitters hebben gehad echt wel een meer dan prima oplossing hoor. Mijn c3 rijdt inmiddels als een zonnetje en het blijft een mooi ding om te zien die we met énorme korting hebben gehad. En als er wat aan mankeert zijn ze ook redelijk snel met vervanging/reparatie, nota bene aan huis. Credit where credit is due dus.

En vergeet niet dat je voor 1000 euro niet meer dan een lelijke lidl ebike vindt, dus zo erg is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Daan2020 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:19:
[...]

Vind de c3 die c1 bezitters hebben gehad echt wel een meer dan prima oplossing hoor. Mijn c3 rijdt inmiddels als een zonnetje en het blijft een mooi ding om te zien die we met énorme korting hebben gehad. En als er wat aan mankeert zijn ze ook redelijk snel met vervanging/reparatie, nota bene aan huis. Credit where credit is due dus.

En vergeet niet dat je voor 1000 euro niet meer dan een lelijke lidl ebike vindt, dus zo erg is het allemaal niet.
Ben het hier niet mee eens. Een abominabel slecht product vervangen voor een slecht product is gewoon geen goede zaak. Fijn dat die van jou goed werkt, maar die van mij niet. In hun support heb ik totaal geen zin meer, want het is een incompetent never ending story, rij ik liever door met een fiets die af en toe uitvalt en hoop maar dat er verder niets aan de electronica sneuvelt. 1000 euro blijft veel geld voor iets waar om de haverklap problemen mee zijn. Ze willen premium uitstralen met hun looks, maar de onderliggende kwaliteit is gewoon behoorlijk LIDL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanV23
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-12-2023
JanV23 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:11:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Aanwezig om te lezen over de Cowboy.
Laatst op een C1+ gereden. Daar zaten voor mij een paar nadelen aan:
- de fiets is zenuwachtig als je voor het stoplicht staat met je hand op de rem en je voet op het pedaal. Lijkt alsof de trapsensor niet weet wat je wil.
- bij een volle batterij geeft de app toch maar een actieradius aan van 50km. (terwijl dit model de verhoogde accucapaciteit heeft)
- bij 'staan' op de trappers waarbij je veel kracht zet kraakte de trapas of iets daar in de buurt.
- minder beschikbaarheid van spatborden en standaards.
- minder fijne banden en handvatten
- beperkte app

Inmiddels in het rijke bezit van een tweedehands C2. Heel erg blij mee!
- wat een fijne banden (slicks?)
- uitgebreidere functies in de app (tov C1+): Auto Unlock en Crash Detection
- echt 70km actieradius bij een volle accu
- supertoffe (originele?) halve spatborden

Enige nadeel C2 tov C1+: het redelijk harde 'ratel'-geluid als je even niet trapt.

De laatste firmware (v4.12.5) is geinstalleerd. Toch nog een paar vragen:
- zit er ook een remlicht op? (nog niet ontdekt, op de C1+ was deze aanwezig; knipperen bij remmen)
- ik vind het achterlicht vrij zwak, hoe kan ik controleren of dit in orde is?
- krijg ik een melding bij diefstal, of kan ik alleen maar zien waar de fiets is?
- kan ik bij aankomst de accu gelijk ontkoppelen, of eerst de fiets locken?
Hierbij de antwoorden van Cowboy op mijn vragen:
- remlichtfunctie zou aanwezig moeten zijn, maar werkt bij mij niet. Volgens Cowboy werkt deze vanaf ca. 7 km/u en flinke vertraging.
- na het uploaden van een filmpje via de chat werd door Cowboy bevestigd dat mijn achterlicht vrij zwak brandt. Een nieuwe accu zou de oplossing zijn, maar dat is het mij niet waard aangezien ik geen garantie meer heb op de fiets. (>2 jaar oud).
- een melding bij diefstal krijg je alleen icm de diefstalverzekering en deze is alleen beschikbaar voor een nieuwe fiets en dus niet voor een tweedehands of circulair fiets.
- bij aankomst kan je de accu gelijk ontkoppelen en hoef je niet eerst af te sluiten via de app.

Na ruim een week fietsen in vooral regenachtig weer begon de fiets te kraken. Iets in de aandrijving dacht ik, want ik hoorde het niet bij niet trappen. Veel contact gehad met Cowboy via de chat. Het meest aannemelijke was dat het geluid uit de riem voortkwam. Schoongemaakt, ingespoten en gespannen, maar het mocht niet baten. Vandaag een klein beetje WD40 gebruikt bij de trapas (achter het grote tandwiel) en bij het achterwiel. (tussen de grote spacer en de motordeksel). Probleem opgelost!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
JanV23 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:14:
[...] Vandaag een klein beetje WD40 gebruikt bij de trapas (achter het grote tandwiel) en bij het achterwiel. (tussen de grote spacer en de motordeksel). Probleem opgelost!
In tegenstelling tot wat veel beweerd wordt is WD40 eerder een poetsmiddel dan een smeermiddel. Het verdampt, en verdwijnt op vrij korte tijd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanV23
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-12-2023
Tommie12 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:49:
[...]

In tegenstelling tot wat veel beweerd wordt is WD40 eerder een poetsmiddel dan een smeermiddel. Het verdampt, en verdwijnt op vrij korte tijd.
Oke bedankt, ik zal het in de gaten houden.
Vooralsnog ben ik erg blij dat het gekraak weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Avond!
Niet nieuw op Tweakers, wel nieuw in dit forum. Al een tijd heb ik geen fiets meer en van plan er eentje te kopen, waarbij een vriend van me zegt: Check ook de Cowboy C3. Aantal artikelen over gelezen en dit forum bekeken. Met een paar vragen richtte ik mij tot de chat, maar daar wacht ik nu al 4 tot 5 uur op reactie. Zie bijlage. Is dit normaal, gebruikelijk? Ik vraag me af of ik wel een Cowboy wil, als de pre-sales al zo traag is, hoe gaat dat dan als je uiteindelijk je fiets hebt en een DOA accu oid hebt. Wordt je dan wel vlot geholpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zQt20x60rwmBx2mpensFdhD64Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Zs75GTMNHmuUMn1Q4PRzWq6.png?f=user_large

Later kan ik eventueel mijn vragen ook vast hier in het forum kwijt.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:50
Packetloss schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:03:
Avond!
Niet nieuw op Tweakers, wel nieuw in dit forum. Al een tijd heb ik geen fiets meer en van plan er eentje te kopen, waarbij een vriend van me zegt: Check ook de Cowboy C3. Aantal artikelen over gelezen en dit forum bekeken. Met een paar vragen richtte ik mij tot de chat, maar daar wacht ik nu al 4 tot 5 uur op reactie. Zie bijlage. Is dit normaal, gebruikelijk? Ik vraag me af of ik wel een Cowboy wil, als de pre-sales al zo traag is, hoe gaat dat dan als je uiteindelijk je fiets hebt en een DOA accu oid hebt. Wordt je dan wel vlot geholpen?

[Afbeelding]

Later kan ik eventueel mijn vragen ook vast hier in het forum kwijt.
Dacht dat de chat medewerkers enkel rond office uren werkten(8-18 ofzo, incl. Zaterdag). Moet wel zeggen, bij mij duurde het soms 10 minuten, soms een dag.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Tiepfoud schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:23:
[...]

Dacht dat de chat medewerkers enkel rond office uren werkten(8-18 ofzo, incl. Zaterdag). Moet wel zeggen, bij mij duurde het soms 10 minuten, soms een dag.
Bedankt voor je reactie.

Inmiddels al 6 uur geen bericht gehad, mijn vraag stelde ik om 02:58 PM uur vanmiddag. Nou, morgen maar verder kijken.

Ik vind het wel een apart systeem; als de chatmevrouw "Marta" dan even niet aanwezig is of niet wil of niet kan, kan een andere medewerker toch dat gesprek overnemen, zou je zeggen. ipv 6 uur niet reageren.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Packetloss schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels al 6 uur geen bericht gehad, mijn vraag stelde ik om 02:58 PM uur vanmiddag. Nou, morgen maar verder kijken.

Ik vind het wel een apart systeem; als de chatmevrouw "Marta" dan even niet aanwezig is of niet wil of niet kan, kan een andere medewerker toch dat gesprek overnemen, zou je zeggen. ipv 6 uur niet reageren.
Ik heb de fiets nu ruim 1.5 jaar, veel vuldig contact gehad met support via de chat.

Eigenlijk altijd snel contact. Het opsturen van onderdelen gebeurt snel. De monteur was bij mij altijd binnen een week langsgekomen.

Dus ja, ik heb wel problemen gehad, maar geen klachten over de support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
Packetloss schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ze zitten ook met uitbreiding naar de US markt in de laatste weken. Dus kan goed zijn dat ze overbelast zijn. Cowboy barst uit zijn voegen, en zoiets creëert groei-pijnen voor een bedrijf.

Persoonlijk blijft de cowboy een aanrader.
Ik heb ook een gebrickte controller gehad (c3)rond kerst, na een update. Die is uiteindelijk vervangen, en het is nog steeds een leuke fiets😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Tiepfoud schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:33:
[...]

Ze zitten ook met uitbreiding naar de US markt in de laatste weken. Dus kan goed zijn dat ze overbelast zijn. Cowboy barst uit zijn voegen, en zoiets creëert groei-pijnen voor een bedrijf.

Persoonlijk blijft de cowboy een aanrader.
Ik heb ook een gebrickte controller gehad (c3)rond kerst, na een update. Die is uiteindelijk vervangen, en het is nog steeds een leuke fiets😁
Thanks. Ik kreeg zojuist een excuses van een medewerker voor het traag reageren. En wat je zegt: "We zijn momenteel ons team aan het uitbreiden om dit in de toekomst te vermijden."

Mijn vragen zijn inhoudelijk beantwoord. Zoals: kan je naar een fietsenmaker Y toe om X te repareren, of vervalt garantie.

Morgen testrit, erg benieuwd!

Nog een vraag: (ik vraag dus NIET naar een referral code): als je van iemand een code hebt gekregen, kan je die dan inzetten voor alleen de fiets, of juist alleen accessoires?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Packetloss schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:49:
[...]

Thanks. Ik kreeg zojuist een excuses van een medewerker voor het traag reageren. En wat je zegt: "We zijn momenteel ons team aan het uitbreiden om dit in de toekomst te vermijden."

Mijn vragen zijn inhoudelijk beantwoord. Zoals: kan je naar een fietsenmaker Y toe om X te repareren, of vervalt garantie.

Morgen testrit, erg benieuwd!

Nog een vraag: (ik vraag dus NIET naar een referral code): als je van iemand een code hebt gekregen, kan je die dan inzetten voor alleen de fiets, of juist alleen accessoires?
De referral code kan je inzetten op de fiets (en bijkomende accessoires).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
Vandaag ook de de C4 besteld. Volgens de medewerker via de chat zou de fiets medio juni geleverd worden.

Zo te zien hebben ze een flinke inhaalslag gemaakt qua backorders of de verwachtte levertijd is heel erg optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scimable
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-07-2024
Dat klinkt mij erg optimistisch. Ik heb in augustus 2021 een C4 besteld. Die zal naar het nu lijkt - en na 3x uitstel - eind mei worden geleverd.

Ik vroeg mij sowieso af of überhaupt iemand de C4 al geleverd heeft gekregen. Heb hier op het forum wel iemand gezien met een C4 ST maar wat betreft de normale C4 is het oorverdovend stil…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Ergens las ik dat de Cowboy 3 updates OTA krijgt. Als tweaker vraag ik me af; hoe komen die naar de fiets? Gaat dat via Bluetooth vanuit de app van de smartphone van de eigenaar, of heeft de fiets zelf iets van een (e-)sim aan boord, of andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Packetloss schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:30:
Ergens las ik dat de Cowboy 3 updates OTA krijgt. Als tweaker vraag ik me af; hoe komen die naar de fiets? Gaat dat via Bluetooth vanuit de app van de smartphone van de eigenaar, of heeft de fiets zelf iets van een (e-)sim aan boord, of andere manieren?
Bij de C1+ (en volgens mij ook de C2/3/4) gaat het via bluetooth vanuit de app.

De app haalt ze op via het internet en stuurt ze via bluetooth naar de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

mjvdzwet schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:33:
[...]

Bij de C1+ (en volgens mij ook de C2/3/4) gaat het via bluetooth vanuit de app.

De app haalt ze op via het internet en stuurt ze via bluetooth naar de fiets.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
scimable schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 03:57:
Dat klinkt mij erg optimistisch. Ik heb in augustus 2021 een C4 besteld. Die zal naar het nu lijkt - en na 3x uitstel - eind mei worden geleverd.

Ik vroeg mij sowieso af of überhaupt iemand de C4 al geleverd heeft gekregen. Heb hier op het forum wel iemand gezien met een C4 ST maar wat betreft de normale C4 is het oorverdovend stil…
Ook in augustus besteld en ongeveer een maand in huis ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

scimable schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 03:57:

C4, met standaard en bagagedrager - vierde week juni 2021 besteld, drie weken terug geleverd

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnoyingSensei
Bobo221 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:30:
Vandaag ook de de C4 besteld. Volgens de medewerker via de chat zou de fiets medio juni geleverd worden.

Zo te zien hebben ze een flinke inhaalslag gemaakt qua backorders of de verwachtte levertijd is heel erg optimistisch.
Bij mij stond bij het bestellen (4ST) levering mei/juni, en in het besteloverzicht staat 3 juni - 1 juli. Begin deze maand besteld. Ben benieuwd wat het uteindelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
AnnoyingSensei schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:01:
[...]

Bij mij stond bij het bestellen (4ST) levering mei/juni, en in het besteloverzicht staat 3 juni - 1 juli. Begin deze maand besteld. Ben benieuwd wat het uteindelijk gaat worden.
Ik zie nu dat, weet niet of dit voorheen ook al was, dat ze erbij hebben gezet "Delivered in 8 weeks"

Erg fijne support hebben ze ook in de vorm van een chat die onthoud wat je hebt gevraagd en dagen later nog kunt terugkomen om het gesprek door te lezen.

Nou zijn ze niet de meest responsieve personen maar dat ben ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scimable
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-07-2024
Megupe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:08:
[...]

Ook in augustus besteld en ongeveer een maand in huis ondertussen.
Goed om te horen. Ikzelf heb aangegeven te wachten op de originele Khaki kleur i.p.v. de tijdelijke & ‘onjuiste’ Sage kleur. Hopelijk staan deze frames inmiddels in lak en worden deze binnenkort uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
scimable schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:58:
[...]

Goed om te horen. Ikzelf heb aangegeven te wachten op de originele Khaki kleur i.p.v. de tijdelijke & ‘onjuiste’ Sage kleur. Hopelijk staan deze frames inmiddels in lak en worden deze binnenkort uitgeleverd.
Ik heb wel de "onjuiste" sage kleur.
Khaki zou misschien wel mooier zijn, maar ik vind dit alsnog een hele mooie kleur/fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Vandaag voor het eerst een melding over een nieuwe firmware update gekregen. Ik wacht eerst even af om te zien of deze update problemen geeft met unleashed. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zulR8P3Y_SD0Xo1Ds4oTi8tN91Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCbONt4lhfObb2vxFToO1oLg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:32
Beste allen,

Na vorige week op een Cowboy C4 te hebben gereden (en ook vanmoof S3), heb ik ervoor gekozen om voor de Cowboy te gaan. Nu twijfel ik momenteel tussen een C3 circular (of een nieuwe C3 of C4 met een referral code van een vriend).

Ik vind het prijsverschil tussen de C3 en C4 behoorlijk. En helaas heb ik niet de optie om een testrit op de C3 te doen hier. Als ik de ondersteuning van de C4 met de vanmoof vergelijk, vond ik die van de C4 al wat minder. Maar nog wel genoeg, ook forse heuvel op, en héél natuurlijk!

Kan iemand mij vertellen of de ondersteuning bij de C3 merkbaar minder is? Helaas vind ik geen goede online reviews die dit vergelijken. Naast het verschil in specs, ben ik dus benieuwd naar het real-life verschil in ondersteuning. Enige ervaringen of adviezen hierover, zodat ik mijn keuze tussen de C3 en C4 kan maken, zouden welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Weet iemand welke maat van die zwarte moer van het achterwiel ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59
Mijn v1 lijkt soms door te trappen. Volgens mij is dat niet zo, maar het voelt alsof de aandrijving doortrapt. Iemand een idee wat het kan zijn?

Fiets heeft weinig op de kop gehad, denk 1000km max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jantje112 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:28:
Mijn v1 lijkt soms door te trappen. Volgens mij is dat niet zo, maar het voelt alsof de aandrijving doortrapt. Iemand een idee wat het kan zijn?

Fiets heeft weinig op de kop gehad, denk 1000km max
Het kan een defecte torque sensor zijn in de trapas of een plakkende vrijloop in het achtertandwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Het kan een defecte torque sensor zijn in de trapas of een plakkende vrijloop in het achtertandwiel.
Nog huis tuin en keukentrucjes om het te lokaliseren/verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jantje112 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Nog huis tuin en keukentrucjes om het te lokaliseren/verhelpen?
Hoor je nog vreemde geluiden? Beetje knakkend geluid?
Dan is het waarschijnlijk de torque sensor.

Als je een Android telefoon hebt kan je met Untamed eventueel de waarde van de torque sensor uitlezen om te zien of deze nog klopt.

De sensor moet 0.79/0.80 volt geven in rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Hoor je nog vreemde geluiden? Beetje knakkend geluid?
Dan is het waarschijnlijk de torque sensor.

Als je een Android telefoon hebt kan je met Untamed eventueel de waarde van de torque sensor uitlezen om te zien of deze nog klopt.

De sensor moet 0.79/0.80 volt geven in rust.
Ja, dat geluid. Alsof er een strakgespannen roestige ketting op ligt :) Als ik rustig trap lijkt het goed te gaan, bij flink " aanzetten " lijkt het het meeste voor te komen.

Ik zal even kijken met untamed.

Is de torque sensor los te bestellen/zelf te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jantje112 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Ja, dat geluid. Alsof er een strakgespannen roestige ketting op ligt :) Als ik rustig trap lijkt het goed te gaan, bij flink " aanzetten " lijkt het het meeste voor te komen.

Ik zal even kijken met untamed.

Is de torque sensor los te bestellen/zelf te vervangen?
Hij is los te bestellen via de chat, is vrij prijzig.
Voor het vervangen heb je wel fiets gereedschap nodig. Crank Puller enzo.

Je vervangt de hele trap-as met sensornechaniek er in.

Je vindt de waarde voor de torque sensor in de Expert Functions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Hij is los te bestellen via de chat, is vrij prijzig.
Voor het vervangen heb je wel fiets gereedschap nodig. Crank Puller enzo.

Je vervangt de hele trap-as met sensornechaniek er in.

Je vindt de waarde voor de torque sensor in de Expert Functions.
Ok, ik ga eens even kijken hoe lang ik de fiets al heb. Zit er standaard 2 jaar garantie op (ik woon in Nederland). Maar eens even de chat inschakelen dus :)

Bedankt voor je advies.

Overigens betwijfel ik het of er veel cowboys over blijven tzt als klassieker ;) want de techniek lijkt toch een beetje kwetsbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door jantje112 op 01-05-2022 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prullemand
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-11-2023
houjehaags schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:40:
Iemand toevallig al een passende 'spatlap' gevonden? In de regen merk je op de C3 dat het vuil omhoog op je schoenen/broek komt, voornamelijk als je net een bocht neemt.
Ik heb er hier besteld:

https://rawmudflap.uk/

Voor de rest vond ik niet direct iets online terug dat makkelijk installeerbaar was (je moet wel zelf gaatjes boren in je spatborden). Je hebt heel veel verschillende vormen en kleuren, ik ben voor de 'long' versie gegaan in reflecterend zwart. Gisteren pas geïnstalleerd dus ik heb ze nog niet met regen kunnen uitproberen maar ik vermoed dat het wel oke zal zijn, alles is beter dan de huidige spatborden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cesHptD22io6BrK2pQ-iaRL5bI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKDObplVjZhqLVdajZF9s8zZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82zNIrkaMeYM8SLxDrz5tQVMq0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTbsKksLQ6Hkl7lI6RzMZxtM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
jantje112 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Ok, ik ga eens even kijken hoe lang ik de fiets al heb. Zit er standaard 2 jaar garantie op (ik woon in Nederland). Maar eens even de chat inschakelen dus :)

Bedankt voor je advies.
Je hebt idd 2 jaar garantie, binnen die termijn komt er een monteur aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prullemand
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-11-2023
prullemand schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik heb er hier besteld:

https://rawmudflap.uk/

Voor de rest vond ik niet direct iets online terug dat makkelijk installeerbaar was (je moet wel zelf gaatjes boren in je spatborden). Je hebt heel veel verschillende vormen en kleuren, ik ben voor de 'long' versie gegaan in reflecterend zwart. Gisteren pas geïnstalleerd dus ik heb ze nog niet met regen kunnen uitproberen maar ik vermoed dat het wel oke zal zijn, alles is beter dan de huidige spatborden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Side note.. Britse website dus invoerkosten moeten betalen, in totaal (aankoop+verzending en douanekosten) ongeveer €40 betaald voor twee simpele spatlappen..

In essentie zijn het gewoon twee stukken plastic in een bepaalde vorm die met twee boutjes bevestigd worden aan je spatbord dus als je handig bent is het misschien de moeite waard om er zelf proberen te maken. In de toekomst zou ik dit waarschijnlijk wel zelf proberen fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Wat een baggerservice bij Cowboy op zondag..ze hebben de mogelijkheid om een chatberichtje achter te laten uitgeschakeld..je moet nu pér se mailen buiten openingstijden.

Pfff iets wat goed werkt zomaar veranderen #stumpers. Zogenaamd professioneel geworden..ondertussen wel hele fotoalbums van om de dag wisselende medewerkers erbij..like who gives a ####

[ Voor 22% gewijzigd door Daan2020 op 01-05-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Megupe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:22:
[...]

Ik heb wel de "onjuiste" sage kleur.
Khaki zou misschien wel mooier zijn, maar ik vind dit alsnog een hele mooie kleur/fiets.
Die sage kleur is niet om aan te zien hoor. Doet pijn aan de ogen. Snap niet dat je je af hebt laten schepen met een verkeerde kleur (voor de volle mep) die ook nog eens godsgruwelijk lelijk is.

Zou hem gewoon omruilen en die mooie zandkleurige eisen in plaats van een rijdende pistachenoot.

[ Voor 9% gewijzigd door Daan2020 op 01-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Daan2020 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Die sage kleur is niet om aan te zien hoor. Doet pijn aan de ogen. Snap niet dat je je af hebt laten schepen met een verkeerde kleur (voor de volle mep) die ook nog eens godsgruwelijk lelijk is.

Zou hem gewoon omruilen en die mooie zandkleurige eisen in plaats van een rijdende pistachenoot.
Haha, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Megupe schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Haha, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.
Tja dat wel maar dan op z'n minst dikke korting eisen voor de fout al kun je ermee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
-Edwin- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:03:
Beste allen,

Na vorige week op een Cowboy C4 te hebben gereden (en ook vanmoof S3), heb ik ervoor gekozen om voor de Cowboy te gaan. Nu twijfel ik momenteel tussen een C3 circular (of een nieuwe C3 of C4 met een referral code van een vriend).

Ik vind het prijsverschil tussen de C3 en C4 behoorlijk. En helaas heb ik niet de optie om een testrit op de C3 te doen hier. Als ik de ondersteuning van de C4 met de vanmoof vergelijk, vond ik die van de C4 al wat minder. Maar nog wel genoeg, ook forse heuvel op, en héél natuurlijk!

Kan iemand mij vertellen of de ondersteuning bij de C3 merkbaar minder is? Helaas vind ik geen goede online reviews die dit vergelijken. Naast het verschil in specs, ben ik dus benieuwd naar het real-life verschil in ondersteuning. Enige ervaringen of adviezen hierover, zodat ik mijn keuze tussen de C3 en C4 kan maken, zouden welkom zijn!
Ik zou voor c3 gaan..bij c4 kan je het stuur niet verhogen en ook geen andere stuurpen gebruiken dus als je een beetje lang bent ga je die quasimodo houding niet lang volhouden.

Dat stuur van c4 slaat nergens op en is eigenlijk gewoon een dikke fail. Leuk dat je je smartphone met de snelheid van een schildpad erop kunt laden maar je hebt er eigenlijk niks aan en je gaat je telefoon van 1000+ euro sowieso niet op dat aldoor schokkende stuur zetten. Alleen dat het stuur niet meer te verhogen is door dat soort ongein is wel echt wat je noemt een dikke fail.

Voor de rest zijn ze identiek aan elkaar geloof ik, c4 zou ietsje meer vermogen hebben maar dacht niks noemenswaardigs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:29:
Wat een baggerservice bij Cowboy op zondag..ze hebben de mogelijkheid om een chatberichtje achter te laten uitgeschakeld..je moet nu pér se mailen buiten openingstijden.

Pfff iets wat goed werkt zomaar veranderen #stumpers. Zogenaamd professioneel geworden..ondertussen wel hele fotoalbums van om de dag wisselende medewerkers erbij..like who gives a ####
Mijn lokale fietsenmaker is ook dicht vandaag, maar wat is het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
Daan2020 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:29:

Want je wil perse vandaag met iemand chatten, op de dagen dat vrijwel alle winkels dicht zijn?
We lijken met de dag verwender te worden als maatschappij, een beetje geduld hebben is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Mijn lokale fietsenmaker is ook dicht vandaag, maar wat is het probleem?
De moer van het achterwiel ben ik kwijt en geen een fietsenmaker heeft zo'n ding omdat het een speciale zou zijn..mooi klote. Kan nu dagen wachten tot support zo'n ding opstuurt dus.

Of kan ik iets anders erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
chevsticks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Want je wil perse vandaag met iemand chatten, op de dagen dat vrijwel alle winkels dicht zijn?
We lijken met de dag verwender te worden als maatschappij, een beetje geduld hebben is er niet meer bij.
We lijken met de dag anders ook slechter te zijn gaan lezen. Ik had het niet over heen en weer chatten maar over een bericht achterlaten op de chat. Dat kon eerst wel gewoon maar nu niet meer. Niks raars aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Ik kan nog gewoon een chat gesprek starten via de app?

En zelfs al zou je een bericht achter kunnen laten, voor morgen wordt hij toch niet gelezen. Dus of je hem nu vandaag of morgen stuurt, voor de snelheid maakt het niet veel uit.

[ Voor 66% gewijzigd door chevsticks op 01-05-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:28:
[...]

De moer van het achterwiel ben ik kwijt en geen een fietsenmaker heeft zo'n ding omdat het een speciale zou zijn..mooi klote. Kan nu dagen wachten tot support zo'n ding opstuurt dus.

Of kan ik iets anders erop zetten?
Ik weet niet welk model Cowboy je hebt.
Maar op mijn V1 zit een standaard flensmoer.

Je zal even de maat moeten opmeten van de draad.
En eventueel zwart spuiten, maar met een moet van de bouwmarkt kan je het wel uitzingen tot je een nieuwe hebt ontvangen.

Ik zou wel een drupje Loctite op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:43:
[...]

En eventueel zwart spuiten, maar met een moet van de bouwmarkt kan je het wel uitzingen tot je een nieuwe hebt ontvangen.

Nee op c3 zit er dus een speciale ofzo zei de fietsenmaker die geen bouwzaak heeft anders was ik wel gelijk naar de praxis gegaan. Mooi klote dus al die 'verbeteringen'.

En support zou er op zondag zijn tussen 10 en 4 maar dat is dus ook een klinkklare leugen gebleken. Kan gvd niet eens te horen krijgen om watvoor moer het gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Daan2020 op 01-05-2022 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
En omdat ik niet alleen maar wil zeuren even voor je gekeken naar m'n Cowboy C3 , daar zit een standaard M10 flensmoer op met kleine schroefdraad.

[ Voor 8% gewijzigd door chevsticks op 01-05-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
chevsticks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:51:
En omdat ik niet alleen maar wil zeuren even voor je gekeken naar m'n Cowboy C3 , daar zit een standaard M10 flensmoer op met kleine schroefdraad.
Oh ja thanks..Is dat gewoon zo'n standaard ding..helemaal geen speciale dus??? Gewoon bij praxis te koop?

Hoezo zei de fietsenmaker van niet dan..wat een debiel. Daardoor was ik juist afgehaakt met zoeken vandaag. Ugh morgen maar weer zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Daan2020 op 01-05-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Ik kan het nu even niet dubbelchecken voor je, ben inmiddels op mijn werk en mijn fiets niet, maar zal als het morgen nog nodig is de draad even nameten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan2020
Het topic gaat over ervaringen met de fiets, niet om je ongenoegen te uiten over je ervaringen met een klantenservice. Graag daar mee ophouden dus.

[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 02-05-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Welke moer is het nou bij v3? Jij werkt daar toch, vraag het even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Een verkapte post met ervaringen met de klantenservice als reactie op een ingreep is ook niet de bedoeling. Het is klaar nu.

[ Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 04-05-2022 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Ik werk niet bij Cowboy... ik heb Untamed ontwikkeld en ben veel met de electronica bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
[...]

Dit was al eens beantwoord toch?
chevsticks schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:51:

[ Voor 24% gewijzigd door dkln op 04-05-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yur0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hi,

Iemand ervaring met het vervangen van één van de tandwielen op een C4 ST? Of wellicht een andere optie om de trap-rpm wat omlaag te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:11
Yur0 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:25:
Hi,

Iemand ervaring met het vervangen van één van de tandwielen op een C4 ST? Of wellicht een andere optie om de trap-rpm wat omlaag te brengen.
Is eerder besproken hier. Er staat een beschrijving in de cowboy Facebook groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:11
Ik kan mijn C3 niet meer unlocken met de sleutel van de accu. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Unlocken met de app gaat zonder problemen, maar ik vrees de dag dat de batterij van mijn telefoon leeg is...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
[...]

Wow, inmiddels een beetje afgekoeld? Ik lees met verbazing je laatste posts hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Net mijn C4 binnengekomen! Yes! Kan ik alleen niet inloggen op de app! Connection time-out melding in de app! Kak!! 7(8)7

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 16:30
Hoe zit het met de actieradius van deze fiets in de praktijk? Ik lees 70 km, kan zo niks terug vinden over de capaciteit van de accu op de website dus vergelijken met wat ik nu heb is wat lastig.

Mijn huidige fiets is me verkocht met een actieradius tot pak hem beet honderd kilometer. (450wh accu)
Maar op en neer werk is voor mij 50 kilometer en dat doet hij nét aan vermits niet te veel wind (tegen) bij middelmatige trapperbijstand en niet te veel kou.
Ik denk dat ik voor meer dan 70 of 80 hem op de eco stand moet zetten en een kilotje of 30 moet afvallen en dat ze die 100km destijds gewoon verzonnen hebben.

Daar aan denkende, is er ook iets bekend over maximaal bereidersgewicht? Heb inmiddels de FAQ gevonden waar dit in staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 10-05-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
Polderviking schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:59:
Hoe zit het met de actieradius van deze fiets in de praktijk? Ik lees 70 km, kan zo niks terug vinden over de capaciteit van de accu op de website dus vergelijken met wat ik nu heb is wat lastig.

Mijn huidige fiets is me verkocht met een actieradius tot pak hem beet honderd kilometer. (450wh accu)
Maar op en neer werk is voor mij 50 kilometer en dat doet hij nét aan vermits niet te veel wind (tegen) bij middelmatige trapperbijstand en niet te veel kou.
Ik denk dat ik voor meer dan 70 of 80 hem op de eco stand moet zetten en een kilotje of 30 moet afvallen en dat ze die 100km destijds gewoon verzonnen hebben.

Daar aan denkende, is er ook iets bekend over maximaal bereidersgewicht? Heb inmiddels de FAQ gevonden waar dit in staat.
Heb m nu bijna een jaartje, actieradius (ongetemd) is rond de 60-65 lente/zomer, rond de 50 in de winter. Ik ben wel maar een lichtgewicht, met m'n 65kg :+

Edit: eens hij op 2 bolletjes staat haal ik de 20km wel niet meer. Die laatste 2, gaan er pijlsnel door(12-14km ofzow?) -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Tiepfoud op 10-05-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
70/80km haalt hij bij nu makkelijk (maar het is nu warm). De indicatie in de app klopt over het algemeen wel aardig als ik het zo zie :-)

(Zit op 80kg hier)

[ Voor 7% gewijzigd door dkln op 10-05-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje over het opladen van de accu..

Ik heb de lader er nu al meer dan een uur in zitten, echter zie ik het percentage niet omhoog gaan, blijft al vanaf het begin op 18% hangen.. Lader wordt wel warm, en het lampje op de lader brand rood..

En het lijkt erop of de accu een tweede hands product is, zowel aan de lader als aan de accu te zien.. Er zitten nl vlekken en beschadigingen op die je niet verwacht van een "nieuw" product.
Sterker nog de fiets lijkt ook niet helemaal nieuw, het lijkt erop of er al op gereden is aan de banden en de onderkant van de fiets te zien (straatvuil). Terwijl ik een nieuwe C4 heb besteld...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Audione0 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:57:
Vraagje over het opladen van de accu..

Ik heb de lader er nu al meer dan een uur in zitten, echter zie ik het percentage niet omhoog gaan, blijft al vanaf het begin op 18% hangen.. Lader wordt wel warm, en het lampje op de lader brand rood..

En het lijkt erop of de accu een tweede hands product is, zowel aan de lader als aan de accu te zien.. Er zitten nl vlekken en beschadigingen op die je niet verwacht van een "nieuw" product.
Sterker nog de fiets lijkt ook niet helemaal nieuw, het lijkt erop of er al op gereden is aan de banden en de onderkant van de fiets te zien (straatvuil). Terwijl ik een nieuwe C4 heb besteld...
Hoe weet jij dat ie op 18% blijft hangen? Zet je accu terug in fiets en start je dan app op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Audione0 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:57:
Zeker als hij onder het vuil aan komt zou ik er geen genoegen mee nemen. Zou toch gewoon schoon vanuit de fabriek de doos in moeten. En als het een demo model is dan verwacht je op z'n minst korting.
Wellicht eens aankaarten bij de klantenservice?

Wat betreft je laadprobleem sluit ik me bij bovenstaande post van Robin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

robin_32 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Hoe weet jij dat ie op 18% blijft hangen? Zet je accu terug in fiets en start je dan app op?
Aah, heel stom indd, ik ging er even vanuit de accu een bluetooth verbinding zou zijn, maar dit is uiteraard alleen bij de fiets... 8)7
chevsticks schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:36:
[...]

Zeker als hij onder het vuil aan komt zou ik er geen genoegen mee nemen. Zou toch gewoon schoon vanuit de fabriek de doos in moeten. En als het een demo model is dan verwacht je op z'n minst korting.
Wellicht eens aankaarten bij de klantenservice?

Wat betreft je laadprobleem sluit ik me bij bovenstaande post van Robin aan.
Ik weet verder niet hoe de fiets in de transport doos terecht komt, is dit een lopende band/robot actie of pakt een persoon de fiets in en/of verplaats de fiets tijdelijk handmatig? Het laatste lijkt me dat er indd wat vuil op de banden terecht komt.. Kan mij voorstellen dat de grond in de fabriek niet brandschoon is..

Ik ga het morgen eens bij de klantenservice neerleggen.

Verder rijdt de fiets echt fantastisch... Hier kom ik later nog even op terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
Kan inderdaad transport zijn. Ik weet nog goed met hoeveel knulligheid mijn C3 destijds werd geleverd en hoe de vies de verpakking was :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Audione0 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Aah, heel stom indd, ik ging er even vanuit de accu een bluetooth verbinding zou zijn, maar dit is uiteraard alleen bij de fiets... 8)7

[...]

Ik weet verder niet hoe de fiets in de transport doos terecht komt, is dit een lopende band/robot actie of pakt een persoon de fiets in en/of verplaats de fiets tijdelijk handmatig? Het laatste lijkt me dat er indd wat vuil op de banden terecht komt.. Kan mij voorstellen dat de grond in de fabriek niet brandschoon is..

Ik ga het morgen eens bij de klantenservice neerleggen.

Verder rijdt de fiets echt fantastisch... Hier kom ik later nog even op terug...
Bij mijn C4 zat er ook wat zand/klein rommel op de banden. Na 2 ritjes was dit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
M!chiel schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:06:
[...]

Is eerder besproken hier. Er staat een beschrijving in de cowboy Facebook groep.
Is er iemand die zo behulpzaam wil zijn om dit nog even te vermelden, zonder dat je alle posts moet doorlezen op zowel tweakers en facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
gassiepaart schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Is er iemand die zo behulpzaam wil zijn om dit nog even te vermelden, zonder dat je alle posts moet doorlezen op zowel tweakers en facebook?
https://www.facebook.com/...ermalink/304457590903693/

Daar de comments even door lezen, staat het volgens mij in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Hey iemand toevallig ervaring met de diagnose tool van cowboy (backoffice) ik probeer in te loggen met de juiste account maar ik krijg telkens. (sorry, you are not allowed to use this application.) te lezen.

Klantenservice is natuurlijk gesloten;) maar vroeg me gewoon af of iemand anders ervaring met de app heeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:18
Je kunt de app alleen gebruiken als eerst de klantenservice je als gebruiker aan de backoffice zijde aanmaakt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje over de C4.

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar klopt het dat er in de trapas een zoom te horen is bij het aanduwen van de trappers? Een soort van elektrische zoom?

Of hoort de trapas bij het aanduwen van de trappers geheel geluidloos te zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 23-05-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Audione0 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:21:
Vraagje over de C4.

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar klopt het dat er in de trapas een zoom te horen is bij het aanduwen van de trappers? Een soort van elektrische zoom?

Of hoort de trapas bij het aanduwen van de trappers geheel geluidloos te zijn?
Volgens mij hoor ik dit ook heel zachtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Megupe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Voor het gemak heb ik er een geluid/videofragment van gemaakt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelmerV
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:15
Megupe schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Ik heb mijn Cowboy 4 sinds een week en hoor dezelfde zoom. Ik vraag mij ook af of het normaal is dat je dit hoort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
JelmerV schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Ik heb mijn Cowboy 4 sinds een week en hoor dezelfde zoom. Ik vraag mij ook af of het normaal is dat je dit hoort?
Misschien niet heel behulpzaam, maar mijn C1+ heeft het niet.

Ik kan me voorstellen dat de 1.5x meer torque van de nieuwe motor dit geluid in de spoelen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn vrouw heeft nu sinds een aantal weken de 4ST in het zwart. Aangeschaft voor forenzen naar haar nieuwe werk. We hebben beiden nog nooit een elektrische fiets gehad dus hebben veel vergeleken. Cowboy was uiteindelijk doorslaggevend vanwege de uitneembare batterij en het design. We wonen in een appartement zonder interne fietsenstalling dus dat de batterij uitneembaar was noodzakelijk. Uiteindelijk heeft ze een proefrit geboekt en ze vond de trapondersteuning erg prettig en natuurlijk.

In januari besteld en al snel kwam het bericht dat er vertraging in de levering zou zitten. Toch werd hij eerder geleverd dan verwacht, de laatste verwachte levertijd zou halverwege juni zijn en ze rijdt er nu al een kleine maand op. Ze is er ontzettend blij mee, rijdt gemiddeld zo'n 23km/u zonder moeite en de batterij gaat vooralsnog de 70km mee. Ik heb hem nu ook een aantal keer gepakt en ben ook erg onder de indruk. Hij trapt prettig en bij het stoplicht gegarandeerd als eerste weg. Op hoge snelheid vind ik de trapfrequentie wel erg hoog, hierdoor nodigt het mij niet echt uit om sneller te gaan dan de trapondersteuning toelaat. Zelf ben ik benieuwd hoe dit bij de gewone 4 is, het verzet schijnt op dat model anders te zijn?

Wel een aantal op/aanmerkingen.

- Om terug te komen op de berichten hierboven. Ik hoor dat gezoem ook, met name als ik wegrijd. Op hogere snelheid is het voor mij amper hoorbaar.

- Ik heb de achterband in die paar weken al moeten plakken, kan gebeuren. Het loshalen van het achterwiel gaat kinderlijk eenvoudig, vind dit heel mooi gedaan. (Als je de juiste inbus hebt, deze zat alleen niet in het kitje geleverd door Cowboy). Viel wel op dat de buitenband er met ontzettend veel moeite en geweld afkwam. Zijn er meer mensen met de ervaring?

- Omdat we in de stad wonen en ze niet constant het hangslot wilt meenemen heeft ze een Axe Block XXL slot gekocht. Vind wel dat Cowboy dit niet heel erg doordacht heeft. Mijn vrouw heeft de bagagedrager mee besteld. Hierdoor heb ik het Axe slot aan de onderkant van de achtervork (noem je dat zo?) moeten monteren. Gevolg is dat de batterij er niet heel makkelijk meer uitkomt en het zadel echt niet meer verder omlaag kan - wat voor het mooie eigenlijk wel zou moeten.

- Er is nog niet mee gefietst in het donker maar ik heb het gevoel dat het voorlicht het niet doet. Zou deze ten alle tijden moeten branden of werkt het met een sensor? In de Cowboy app heb ik alleen de lichtintensiteit kunnen vinden. Zou wel balen als deze niet blijkt te werken, weinig zin om hem al retour te sturen naar België.

- Kapje van het Quadlock ontbrak, deze is nageleverd maar is niet het juiste onderdeel. Verder geen ramp maar wel opmerkelijk.

Edit - We zijn geen fan van de zwarte lak, in mijn ogen beschadigd deze erg snel. Iemand enig idee waarom ze de fiets niet poedercoaten?

Wij zien er in ieder geval blij mee. Zelf zou ik er ook wel één willen bestellen omdat ik het erg fijn vind rijden. Voorlopig zou ik er alleen te weinig gebruik van maken dus ik denk niet dat er nog één komt. Maar ik hou wel Marktplaats in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
De grijze lak beschadigd inderdaad ook al snel, heb na een aantal maanden al een flink aantal ontbrekende stukjes lak door onvoorzichtige collega's in de stalling op het werk. Zal eens aan cowboy support vragen of ze ook iets van lakstiften hebben.

Bij mijn 3 kan ik in de app kiezen of het licht permanent aan moet staan of via de sensor aan moet gaan. Overigens is het voorlicht niet krachtig genoeg om de weg mee te verlichten, dus ik heb er een los lampje op gezet zodat ik kan zien waar ik in het donker heen fiets.

Qua slot heb ik een kryptonite new York beugel slot en deze aan het frame gehangen. Past er bij het standaard frame precies in. Bij de ST zal het echter niet gaan vanwege het ontbreken van de bovenste buis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnoyingSensei
Ik heb mijn Cowboy 4ST sinds afgelopen donderdag, en wat een geweldige fiets. Veel mensen leken bij ontvangst al problemen te hebben maar die van mij is perfect aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
fr3z schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:07:
Mijn vrouw heeft nu sinds een aantal weken de 4ST in het zwart. Aangeschaft voor forenzen naar haar nieuwe werk. We hebben beiden nog nooit een elektrische fiets gehad dus hebben veel vergeleken. Cowboy was uiteindelijk doorslaggevend vanwege de uitneembare batterij en het design. We wonen in een appartement zonder interne fietsenstalling dus dat de batterij uitneembaar was noodzakelijk. Uiteindelijk heeft ze een proefrit geboekt en ze vond de trapondersteuning erg prettig en natuurlijk.

In januari besteld en al snel kwam het bericht dat er vertraging in de levering zou zitten. Toch werd hij eerder geleverd dan verwacht, de laatste verwachte levertijd zou halverwege juni zijn en ze rijdt er nu al een kleine maand op. Ze is er ontzettend blij mee, rijdt gemiddeld zo'n 23km/u zonder moeite en de batterij gaat vooralsnog de 70km mee. Ik heb hem nu ook een aantal keer gepakt en ben ook erg onder de indruk. Hij trapt prettig en bij het stoplicht gegarandeerd als eerste weg. Op hoge snelheid vind ik de trapfrequentie wel erg hoog, hierdoor nodigt het mij niet echt uit om sneller te gaan dan de trapondersteuning toelaat. Zelf ben ik benieuwd hoe dit bij de gewone 4 is, het verzet schijnt op dat model anders te zijn?

- Om terug te komen op de berichten hierboven. Ik hoor dat gezoem ook, met name als ik wegrijd. Op hogere snelheid is het voor mij amper hoorbaar.

- Ik heb de achterband in die paar weken al moeten plakken, kan gebeuren. Het loshalen van het achterwiel gaat kinderlijk eenvoudig, vind dit heel mooi gedaan. (Als je de juiste inbus hebt, deze zat alleen niet in het kitje geleverd door Cowboy). Viel wel op dat de buitenband er met ontzettend veel moeite en geweld afkwam. Zijn er meer mensen met de ervaring?

- Omdat we in de stad wonen en ze niet constant het hangslot wilt meenemen heeft ze een Axe Block XXL slot gekocht. Vind wel dat Cowboy dit niet heel erg doordacht heeft. Mijn vrouw heeft de bagagedrager mee besteld. Hierdoor heb ik het Axe slot aan de onderkant van de achtervork (noem je dat zo?) moeten monteren. Gevolg is dat de batterij er niet heel makkelijk meer uitkomt en het zadel echt niet meer verder omlaag kan - wat voor het mooie eigenlijk wel zou moeten.

- Er is nog niet mee gefietst in het donker maar ik heb het gevoel dat het voorlicht het niet doet. Zou deze ten alle tijden moeten branden of werkt het met een sensor? In de Cowboy app heb ik alleen de lichtintensiteit kunnen vinden. Zou wel balen als deze niet blijkt te werken, weinig zin om hem al retour te sturen naar België.

- Kapje van het Quadlock ontbrak, deze is nageleverd maar is niet het juiste onderdeel. Verder geen ramp maar wel opmerkelijk.

Edit - We zijn geen fan van de zwarte lak, in mijn ogen beschadigd deze erg snel. Iemand enig idee waarom ze de fiets niet poedercoaten?

Wij zien er in ieder geval blij mee. Zelf zou ik er ook wel één willen bestellen omdat ik het erg fijn vind rijden. Voorlopig zou ik er alleen te weinig gebruik van maken dus ik denk niet dat er nog één komt. Maar ik hou wel Marktplaats in de gaten.
Ik heb de C4 en miste ook het kapje van de quadlock.
Bij opstarten ook lichte zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
fr3z schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:07:

Het kapje voor de quad lock is nooit geproduceerd. Het is dus helaas niet beschikbaar.

Het licht kan je in de app aan en uit zetten, het voorlicht en achterlicht gaan tegelijk aan en uit.
Er is geen lichtsensor aanwezig.

De intensiteit is voor de batterij indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Is er toevallig nog iemand hier met een C1 of mogelijk C2 die spatborden nodig heeft? Ik heb een setje mooie SKS Bluemels liggen, op maat gemaakt voor de C1. Alleen die fiets heb ik niet meer, dus de spatborden heb ik ook niets meer aan. Gratis af te halen in Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Tweede serieuze probleem met de C1+ : batterij moet vervangen worden volgens support, sturen me een nieuwe. Had geen assist meer, batterij maakt een klikkend geluid bij opladen en led lichtjes gaan continu van rood naar groen.
Voordien was het batterij connector die werd vervangen. Toch 499€ zo'n batterij, gelukkig nog in garantie maar nadien wordt dit een zorg.
Nog iemand batterij vervangen na amper 800km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Terugkomend op de verf reparatieset, voor 15 euro (inclusief verzendkosten) sturen ze je een lak setje op.

Zodra hij binnen is zal ik foto's van voor en na het repareren posten.
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.