Handige actie van Cowboy vandaag. Door onderhoud van de backend is het niet mogelijk in te loggen. Gisteren een ios update gedraaid. Het is voor mij nu onmogelijk om mijn fiets unlocken😡
Engineering
Engineering
Je kan hem nog starten door je batterij er even uit te halen toch ?Tupolev schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:51:
Handige actie van Cowboy vandaag. Door onderhoud van de backend is het niet mogelijk in te loggen. Gisteren een ios update gedraaid. Het is voor mij nu onmogelijk om mijn fiets unlocken😡
[Voor 8% gewijzigd door RevellNL op 08-06-2022 11:50]
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Gezien jouw lengte is een C3 met stuurverhoger misschien een betere optie.RevellNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:48:
Dag allen! Ik ben me aan het orienteren in de wereld van elektrische fietsen en heb mijn oog laten vallen op de Cowboy C4. Nu wil het dat ik 1.98m lang ben en me afvraag of dat gaat werken op deze fiets, of dat de zithouding dan te "sportief" wordt, dat wil zeggen, dat ik te ver voorover kom te zitten.
Ik zou ook graag een proefrit maken op een Cowboy, maar de enige gebieden in de omgeving waar die door Cowboy zelf worden aangeboden zijn Utrecht en Amsterdam. Zijn daar e.v.t. nog alternatieven voor? Ik weet dat b.v. VanMoof ook lokalere dealers heeft die testritten aanbieden voor hun fietsen.
En de C3 "paste" beter?yeehaw schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:27:
Inderdaad, ik ben 187cm en de c4 was te klein en te laag voor mij.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Ik ben 197cm en vind de fiets C4 erg prettig fietsen.RevellNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:48:
Dag allen! Ik ben me aan het orienteren in de wereld van elektrische fietsen en heb mijn oog laten vallen op de Cowboy C4. Nu wil het dat ik 1.98m lang ben en me afvraag of dat gaat werken op deze fiets, of dat de zithouding dan te "sportief" wordt, dat wil zeggen, dat ik te ver voorover kom te zitten.
Ik zou ook graag een proefrit maken op een Cowboy, maar de enige gebieden in de omgeving waar die door Cowboy zelf worden aangeboden zijn Utrecht en Amsterdam. Zijn daar e.v.t. nog alternatieven voor? Ik weet dat b.v. VanMoof ook lokalere dealers heeft die testritten aanbieden voor hun fietsen.
Ik ben 193cm en vond de C3 standaardpositie te sportief.. Ik fiets liever in een meer relaxte positie en heb dus mijn C3 aangepast.RevellNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:48:
Ben benieuwd. Door het weer maandag lag de Cowboy op de grond, dat is ook meteen te zien op de bagagedrager.chevsticks schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:15:
De grijze lak beschadigd inderdaad ook al snel, heb na een aantal maanden al een flink aantal ontbrekende stukjes lak door onvoorzichtige collega's in de stalling op het werk. Zal eens aan cowboy support vragen of ze ook iets van lakstiften hebben.
chevsticks schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:15:
Bij mijn 3 kan ik in de app kiezen of het licht permanent aan moet staan of via de sensor aan moet gaan. Overigens is het voorlicht niet krachtig genoeg om de weg mee te verlichten, dus ik heb er een los lampje op gezet zodat ik kan zien waar ik in het donker heen fiets.
Thanks. Inmiddels contact gehad met Cowboy. Vannacht hebben ze een update gepushed en deze heb ik net geïnstalleerd, dit zou het kunnen oplossen maar helaas geen succes. Ben toch bang dat hij gewoon defect is.mjvdzwet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:11:
Het licht kan je in de app aan en uit zetten, het voorlicht en achterlicht gaan tegelijk aan en uit.
Er is geen lichtsensor aanwezig. De intensiteit is voor de batterij indicator.
Jep! dat heb ik ook.Btw. meer mensen last van dat de app bij korte ritten geen ride analysis geeft? Ook pakt hij de locatie niet helemaal goed en toont de route dan alleen hemelsbreed (begin en eindpunt). Haalt hij de GPS info uit je telefoon of is dat op basis van de GPS tracker in de fiets?
Xbox Gamertag: Urbanus4809
Klinkt als een defecte PCB (onder de LEDs), heb ik ook gehad met mijn C1+.meshy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:06:
Nieuwe batterij ontvangen, werkt nog steeds niet 😡 Geen assistentie meer en een modbus error op de backoffice app
Zo veel problemen met de C1
Hier 03/06 een bestelling geplaatst en die van mijn komt later dan die van jou? " Jouw voorziene leveringsdatum is: 3 July - 10 July" Ben benieuwd waar dit verschil vandaan komtSnakefoodjah schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:50:
Vandaag Cowboy 4 bestelling geplaatst via leasing.
Geschatte leverdatum 30/06.
Hopelijk iets vroeger want 30/06 vertrek ik weekje op vakantie 😁.
De accecoires (fietstas,slot,hoesje,muc off spray) ontvang ik maandag al 🙂
Let op: zolang de (actie) voorraad strekt!BigBangVampa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:54:
Tot 30 juni een C3 met 300 euro korting bij Cowboy!!
Stuur gerust een PM voor een bijkomende korting van 100 euro
10januari dus besteld.Egeau schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Hier 03/06 een bestelling geplaatst en die van mijn komt later dan die van jou? " Jouw voorziene leveringsdatum is: 3 July - 10 July" Ben benieuwd waar dit verschil vandaan komtHier een C4 met bagagedrager.
[Voor 68% gewijzigd door Snakefoodjah op 16-06-2022 16:00]
Ik heb deze week de Acid versie gekocht:RiccardoNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:44:
Stomme vraag, wellicht, maar ik heb de hele site doorzocht en kom er niet uit. Kan er op een Cowboy 3 ook een bagagedrager? Lijkt me zó basic dat het zou moeten kunnen,
Ik ben aan het oriënteren op een ebike. Vind dat connected spul geniaal, de vormgeving strak. Ik ben ook naar een Tenways aan het kijken. Zonder bagagedrager is zo’n fiets voor mij een no-go (fibromyalgie, dus alles in een rugzak stampen is geen optie..).
Volgens mij heeft de Cowboy 3 ook een CDX riem, of dat moet aangepast zijn nu.Yo__Yo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:30:
Zijn er hier mede-tweakers die hebben getwijfeld tussen de Cowboy en de Veloretti Ace?
Specifiek ben ik nu naar de V3 aan het kijken, omdat deze in de sale is en het stuur nog goed verstelbaar is (wil meer rechtop zitten). Het verschil in prijs 4/500 euro met de nodige modificaties, maar bij de Ace heb je een automatische versnelling, een CDX riem ipv CDN, sterkere motor en betere accu.
Ik heb in de Veloretti topic gekeken en daar waren wat opstart problemen die nu verholpen lijken te zijn.
Zuid 60° 8400Wp
Tijdens de introductie wel, maar inmiddels helaas niet meer (volgens de cowboy website zelf).RegularJohn schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:23:
[...]
Volgens mij heeft de Cowboy 3 ook een CDX riem, of dat moet aangepast zijn nu.
Ik heb een bontrager backrack op mijn C3RiccardoNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:44:
Stomme vraag, wellicht, maar ik heb de hele site doorzocht en kom er niet uit. Kan er op een Cowboy 3 ook een bagagedrager? Lijkt me zó basic dat het zou moeten kunnen,
Ik ben aan het oriënteren op een ebike. Vind dat connected spul geniaal, de vormgeving strak. Ik ben ook naar een Tenways aan het kijken. Zonder bagagedrager is zo’n fiets voor mij een no-go (fibromyalgie, dus alles in een rugzak stampen is geen optie..).
Helemaal recht krijg je ze waarschijnlijk toch niet.Dutch_Razor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:16:
Heeft er iemand wel eens de remschijven recht gebogen? Na bijna 8k km heb ik het idee dat de remschijven niet helemaal recht meer zijn, en twijfel een beetje tussen vervangen of eraan klussen.
Mijn smartphone zit in m'n broekzak, auto-unlock zodra ik ga fietsen.city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.
Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?
Het is niet heel moeilijk, maar ook niet heel handig.city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.
Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?
XBL: Hypernova NL | YouTube
Wel fijn om te horen dat het kan. Ik loop graag hard zonder telefoon maar alleen met een Garmin horloge voor muziek en GPS en wil mijn Cowboy gebruiken om even snel wat meer uit de stad te fietsen om wat nieuwe looproutes te ontdekken. Dan is het wel fijn om te weten dat je de fiets ook kan unlocken zonder telefoonmjvdzwet schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:09:
[...]
Het is niet heel moeilijk, maar ook niet heel handig.
Daarnaast krijg je een verhoogde slijtage van de contacten en het mechanisme.
Het is eigenlijk alleen bedoeld als jouw telefoon onverhoopt leeg is.
Even de 2 boutjes waarmee de remklauw aan het frame zit iets losdraaien. Dan de rem stevig inknijpen. De boutjes aandraaien, dit zou moeten helpen.Fireburn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:49:
Vandaag mijn 4ST binnengekregen. Mooie fiets, wel 2 kleine aanmerkingen nog voor de eerste rit:
- De zadelreflector brak af tijdens montage, helaas vrij snel met weinig kracht. Dus Cowboy gecontact, krijg vast vrij snel een vervangende.
- Het valt me op dat het achterwiel wat lijkt aan te lopen bij de remschijf. Iemand anders ervaring mee? Elke ronde hoor je een geluid alsof er heel lichtjes geremd wordt op een bepaald stukje. Gaat dit na verloop van tijd weg (door slijtage?) of is er een manier om de remschijf opnieuw te centreren?
Dank, de gegeven oplossing werkte inderdaad! Moest even flink wat kracht zetten om de bouten los te draaien maar daarna inderdaad geen last meer van het geluid.mjvdzwet schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Even de 2 boutjes waarmee de remklauw aan het frame zit iets losdraaien. Dan de rem stevig inknijpen. De boutjes aandraaien, dit zou moeten helpen.
Anders kan het zijn dat het wiel niet helemaal recht in het frame zit... Of een kromme remschijf.
[Voor 5% gewijzigd door Fireburn op 27-06-2022 22:04]
[Voor 24% gewijzigd door Mad-Matt op 29-06-2022 09:44]
Zonder echt naar jouw houding op de fiets te kijken is het een beetje gokwerk wat er gaat helpen. Wat je kan doen is even bij een fietsenwinkel binnenlopen die veel doet met MTB en racefietsen. Zij doen vaak ook bikefittings. Een goede bikefitter kan echt wonderen doen. Misschien ben je klaar met een ander zadel, grips, of zelfs alleen een paar minuten met een imbussleutel, en helpt het totaal niet om een andere fiets te nemen.Mad-Matt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:38:
Ik blijf maar last houden van m'n elleboog en met fietsen wordt dit alleen maar erger. Ik wil er dus een ander stuur op zetten, wat meer naar mij toe gebogen. (Stuurverhoger zit er al op, heeft wel wat geholpen, maar niet voldoende).
Heeft iemand al een poging gedaan om de remleidingen zelf te verlengen?
(Dit is voor mij de laatste optie alvorens ik de fiets te koop ga zetten. Hij bevalt verder super goed, maar ik ga niet met pijn op de fiets zitten)
Je hebt 2 jaar garantie.Thetallguy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:41:
Ugg, batterij laadt niet meer op. Lampje op de lader blijft gewoon groen. Als ik de batterij terug in de fiets doe geen knipperend achterlicht oid. Net maar een berichtje aan support gestuurd. Heb mijn fiets 12 juli 2021 ontvangen dus hopelijk nog net binnen garantie (en niet dat ze dat vanaf besteldatum doen ofzo).
Ah 2 jaar 😁mjvdzwet schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Je hebt 2 jaar garantie.
Heb je de stekker er diep genoeg ingedrukt?
Er zijn geen alternatieven voor de lader.SX-Superfly schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:42:
Vannacht is mij cowboy 3 gejat uit de berging. Door de tracking zelf teruggevonden met een kapot slot. Schade is dus beperkt gebleven echter is de lader nog steeds weg.
Een nieuwe lader kost 119 euro zag ik. Zijn er alternatieven?
Dankje. Reageert cowboy snel op een verzoek in de chat om een nieuwe lader op te sturen?
Ik gok dat als je het morgen meld dat je eind van de week de lader wel hebt.SX-Superfly schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:55:
[...]
Dankje. Reageert cowboy snel op een verzoek in de chat om een nieuwe lader op te sturen?
Thanks. Helaas geen 'vandaag besteld morgen in huis' dus. Dat wordt de rest van de week trappen op mijn simpele Cortina Blau.mjvdzwet schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:58:
[...]
Ik gok dat als je het morgen meld dat je eind van de week de lader wel hebt.
Meestal 2 á 3 dagen voor onderdelen.
Althans bij mij.
[Voor 60% gewijzigd door Daan2020 op 06-07-2022 09:42]
Even geduld denk ik... Ze reageren meestal wel.samcouvreur schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:39:
Goeiemiddag!
Gisteren mijn cowboy 4 fiets ontvangen, rijdt heel plezierig maar de remmen doen het niet zo goed. Ik contacteerde hun support via de app maar krijg geen antwoord... Iemand hetzelfde al voor gehad met de remmen? Kan dit zelf gedaan worden?
Mvg,
Sam
[Voor 46% gewijzigd door Standeman op 08-07-2022 21:50]
Een tijdje terug (en gisteren weer) klaagde je ook al over de klantenservice. Gaan we dit nu weer opnieuw doen?Daan2020 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:57:
Pfff..cowboy 3 hapert steeds met de ondersteuning. Dan aan dan weer uit..
*knip*
[Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 10-07-2022 15:51]
Continue klaagzang hier in dit topic van Daan2020. Vervelend als je een probleem hebt met je fiets, maar koop een ander merk en kijk hoe daar de customer support is....dkln schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:15:
[...]
Een tijdje terug (en gisteren weer) klaagde je ook al over de klantenservice. Gaan we dit nu weer opnieuw doen?
Haha sorry hoor..wist niet dat je alleen maar lofzang mocht uiten hier.dkln schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:15:
[...]
Een tijdje terug (en gisteren weer) klaagde je ook al over de klantenservice. Gaan we dit nu weer opnieuw doen?
[Voor 17% gewijzigd door Standeman op 08-07-2022 21:54]
Ik kan je totaal niet vinden in jouw ervaring. Wat voor probleem heb je?Daan2020 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Haha sorry hoor..wist niet dat je alleen maar lofzang mocht uiten hier.
Die fiets heeft gewoon telkens kuren en de klachtenservice is traaaaager dan ooit geworden. Nog altijd met dat *knip* chatsysteem waarin ze berichten dagenlang doodleuk ongelezen laten. Niet eens gewoon telefonisch bereikbaar zoals een normaal bedrijf betaamt. *knip*
Dus tja, bedenk dat wel even goed voordat je 2k+ onderaan de streep praktisch vergooit.
[Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 10-07-2022 15:52]
Een update. Paar weken geleden contact gehad met de klantenservice na de update. Ze reageerde vrij snel en hebben per post een nieuw voorlicht opgestuurd. We kregen vervolgens de mogelijkheid om een afspraak in te plannen met een monteur. Was een hele vriendelijke meneer, lamp was zo gefixt en heeft ook nog even naar de remmen gekeken. Deze ratelde iets en heeft hij schoongemaakt (I guess). Dus blij mee!fr3z schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:33:
[...]
Thanks. Inmiddels contact gehad met Cowboy. Vannacht hebben ze een update gepushed en deze heb ik net geïnstalleerd, dit zou het kunnen oplossen maar helaas geen succes. Ben toch bang dat hij gewoon defect is.
Inmiddels zijn alle ritten - ook die waar eerste en informatie ontbrak - compleet. Lijkt mij inderdaad ook alsof het er mee te maken heeft of je telefoon verbonden blijft en/of opnieuw verbinding maakt bij het sluiten. Door de auto-lock en het AXE slot lopen we eigenlijk gewoon weg van de fiets. Hij zal meer tijd nodig hebben om te synchroniseren of zo.dkln schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:42:
[...]
Jep! dat heb ik ook.
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat je app wellicht niet "actief" gebruikt? Ik sluit de app eigenlijk altijd direct na het unlocken van mijn fiets. Ik heb wel de hele route info als ik de app open laat staan en ik de app ook actief gebruik tijdens het rijden (nou ja gebruik: ik check mijn snelheid en eventueel de route).
Precies wat ik dacht.. wij van wc eend.. heel doorzichtig indd..NordicMan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:24:
De betreffende fietsenverkoper spreekt natuurlijk ook voor zijn winkel, aan een cowboy verdient hij niks😉 Niettegenstaande zou ik ook eerder voor de qwic gaan, als het echt niet uitmaakt.
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Tja, wij van wc-eend inderdaad… Ik heb, afgezien van wat huurfietsen op vakantie, alleen ervaring met de cowboy. Een vergelijking kan ik dus niet maken. Wel kan ik zeggen dat ik inmiddels na bijna een half jaar nog steeds met plezier op mijn fiets stap en blij ben met mijn aankoop. Ik rij per week 2 a 3 keer naar mijn werk (22km per dag) en verder een ritje naar het strand of centrum hier en daar.Kimetj schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:09:
Hallo,
Zoals velen overweeg ik ook een elektrische fiets aan te schaffen via mijn werk. Mijn oog is gevallen op de Cowboy 4 ST. Ik heb afgelopen week ook een testrit gedaan en dit fietste erg fijn.
Maar na een aantal weken het forum door te lezen en div. reviews ben ik toch een beetje bang. Dat de fiets het niet jaren vol zal houden.
Vanuit mijn werk heb ik ook een fietsenwinkel bezocht met het hogere segment e-bikes. Hierbij gaf de eigenaar aan doe het a.u.b. niet, zijn woorden waren: "het ziet er mooi uit maar de kwaliteit en ondersteuning is erg slecht". In de winkel viel mijn oog ook de: QWIC Premium Q MN8 Belt. Dit is natuurlijk een heel andere prijsklasse (€5000.-)
De fiets zal voornamelijk buiten staan en ik zal de fiets voornamelijk gebruiken voor woon/werkverkeer (15 km per dag) en voor pleziertochtjes in het weekend. Daarnaast woon ik in de randstad.
Graag jullie advies, alvast bedankt
(ps. ik snap dat hier vaak berichten staan alleen wanneer iets niet werkt)
[Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 11-07-2022 18:08. Reden: Spelling jonguh]
Je kan de telefoon ook gewoon in je broek- of jaszak houden.heppe01 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:18:
Oké ik ben eruit ik ga wrs de Cowboy 4 ST bestellen, heb alleen een vraagje wat betreft het Quadlock hoesje + mount. Zijn deze echt essentieel om gebruik te maken van de fiets? Ik heb namelijk een best goede case voor mijn IPhone.
Het is en blijft een sportieve fiets maar met een stuurverhoger en/of een ander stuur valt hij een stuk comfortabeler te maken.ArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?
Op de Cowboy 4 ST zit je het meest rechtop, het beste kun je een testrit inplannen om het zelf te ervarenArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?
Er is een zoekfunctie…zucht..ArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Ik neem aan dat je het over een cowboy 3 of eerdere model hebt. Helaas is het vanaf de 4 niet meer mogelijk om de hoogte van het stuur aan te passen dus zit je vast aan de sportieve houding.Nieass schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:58:
[...]
"Zonder aanpassingen" zou ik niet teveel over in zitten een stuurverhoger is tientjes werk. En eenvoudig zelf te monteren.
Klinkt als weer een defecte batterij.Thetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:27:
Vandaag een nieuwe batterij gekregen. Netjes volledig opgeladen thuis en wilde net na een maand stilgestaan te hebben weer een keer een proefritje maken. Fiets unlockt wel netjes, fietsen...geen ondersteuning en na 20m valt ie sowieso helemaal uit... Paar keer opnieuw geprobeerd, batterij ook een paar keer losgehaald maar elke keer hetzelfde.
Gelijk maar weer in de schuur gezet, ook nog ff de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan. Nu blijft het achterlicht continu knipperen en zegt de app dat er geen batterij herkend wordt. 😏
Dankje... ik huis ook nog op Facebook in de Cowboy en Cowboy be-nl groepThetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:40:
[...]
Mooi weer.
Wel fijn dat jij hier en op Reddit altijd sneller reageert dan de support.
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik rijd zelf op een C1+. Ook een prima fiets.BezurK schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:28:
Ik heb mijn zinnen gezet op een Cowboy als woon-werk fiets. Rit van 18km enkele reis. Ik heb een poosje een speed pedelec (Stromer ST1, oud model) gehad en ik vond dat geen succes. Je bent op zo'n fiets altijd aan het jagen, je moet altijd helm op, vaak op de weg waar je voor je sokken gereden wordt, enz. Daarnaast heb je altijd weer een fiets erbij nodig voor de dagelijkse korte ritjes zoals boodschappen of met zoon mee naar voetbql dat soort dingen. Daar pak je de SP niet voor.
Daarom lijkt een goede e-bike mij wel wat. Maar wel een beetje een hippe en met sportieve zit. Niet zo'n rechtop ouwelullen dingVandaar de cowboy. Design spreekt me mega aan, ik ben fan van simpel en elegant design en sowieso groot voorstander van tandriem.
Maar de keuze voor mij is nu C3 vs C4. Zeker nu de C3 voor €2000 te koop is vind ik het prijsverschil fors. De C4 vind ik mooier maar is dat €700 waard? Dat niet. Zijn er nog andere argumenten om toch de portemonnee te trekken voor een C4?
Welke model Cowboy had je?Daan2020 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:21:
Zo! Mooi eindelijk die Cowboy fiets geretourneerd, 2 maanden voordat de garantie eindigt. Heb het volledige aankoopbedrag terug. Had ik nog 2 maanden gewacht, had ik nul komma nul gehad en een niet werkende fiets ook. Wees dus slim en ontbind de overeenkomst op basis van gebreken vlák voordat je garantietermijn eindigt.
Nu lekker voor de s5 van Van Moof gaan. Kan niet wachten.
Rookworst zonder R is ook worst.
support geeft aan 'Het lijkt erop dat dit een theft alert was of dat je PCB nog even moest opladen' en heeft een nieuwe firmware versie gestuurd. 4.14.8 staat er nu op (weet niet of ik die al had ook trouwens). Anyway, nog steeds hetzelfde probleem en de PCB lijkt mij na een dag of 4 ook wel opgeladen te zijn.Thetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:27:
Vandaag een nieuwe batterij gekregen. Netjes volledig opgeladen thuis en wilde net na een maand stilgestaan te hebben weer een keer een proefritje maken. Fiets unlockt wel netjes, fietsen...geen ondersteuning en na 20m valt ie sowieso helemaal uit... Paar keer opnieuw geprobeerd, batterij ook een paar keer losgehaald maar elke keer hetzelfde.
Gelijk maar weer in de schuur gezet, ook nog ff de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan. Nu blijft het achterlicht continu knipperen en zegt de app dat er geen batterij herkend wordt. 😏
Binnen een nacht zou de batterij van de PCB al voldoende geladen moeten zijn.Thetallguy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:49:
[...]
support geeft aan 'Het lijkt erop dat dit een theft alert was of dat je PCB nog even moest opladen' en heeft een nieuwe firmware versie gestuurd. 4.14.8 staat er nu op (weet niet of ik die al had ook trouwens). Anyway, nog steeds hetzelfde probleem en de PCB lijkt mij na een dag of 4 ook wel opgeladen te zijn.
Was ook mijn idee idd.mjvdzwet schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:03:
[...]
Binnen een nacht zou de batterij van de PCB al voldoende geladen moeten zijn.
Normaal gesproken stuurt Cowboy de onderdelen eerst op, maar misschien is dat verandert.Thetallguy schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:17:
[...]
Was ook mijn idee idd.
Maar goed, krijg nu volgende week een monteur over de vloer. Hopelijk heeft die een nieuwe batterij en/of nieuwe PCB mee dan...
De tellerstand is ansich zuiver, deze is niet eenvoudig terug te draaien.everlast666 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:46:
Goedenavond allemaal.
Ik heb een vraag. Ik ga as zaterdag kijken bij een 2dehands cowboy V1e.
De fiets zou nog maar 350km mee gefietst zijn, nog 8 maand garantie en afgelopen jullie een onderhuidsbeurt hebben gehad.
Weten jullie of er een serienummer op te vragen is en of Cowboy meewerkt aan check op de fiets om te verifiëren of deze gegevens kloppen ?
Account overzetten naar mij ? Gaat dat makkelijk en neemt ie dan in mijn account de gemaakte km’s over ?
Garantie van de fiets is niet op naam en gaat over op mij ?
Hoor graag van jullie.
Ps. Nog dingen waar ik op moet letten ?
Dank voor je snelle reactie. Dit helpt enorm.mjvdzwet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:05:
[...]
De tellerstand is ansich zuiver, deze is niet eenvoudig terug te draaien.
Het serienummer staat onderaan het frame.
Deze is ook 1:1 gekoppeld aan het account.
Dus als de naam redelijkerwijs klopt of het emailadres komt overeen dan is het wel zuiver.
De tellerstand wordt overgenomen.
Via de online chat in de app zal de fiets moeten worden overgezet.
Garantie zit op de fiets, ligt niet bij de eigenaar.
everlast666 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:54:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Dit helpt enorm.
Ik zie dat jij de maker bent van de IOS app Unleashed, of lees ik dit helemaal niet goed ?
Ik heb een normale Iphone (niet jailbroken) maar "helaas" geen android toestel.
Is je app redelijk makkelijk op je telefoon te zetten ?
of kan ik misschien ook mijn vrouws android toestel eenmalig verbinden, m'n ding doen met de Android app Untamed en dan m'n IOS terug verbinden ? Of zet ie dan de instellingen weer terug ?
Gr Roy
edit: Zie nu dat je de Untamed app hebt ontwikkeld
Vraag blijft overeind. Kan ik verbinding maken met de android van mijn vrouw, de snelheid setting veranderen van de V1 met haar toestel en dan mijn Iphone terug verbinden en blijven de settings dan staan ?
Check ook even het serienummer om in te zien of de fiets bijvoorbeeld gestolen is.. kun je hier doeneverlast666 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:54:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Dit helpt enorm.
Ik zie dat jij de maker bent van de IOS app Unleashed, of lees ik dit helemaal niet goed ?
Ik heb een normale Iphone (niet jailbroken) maar "helaas" geen android toestel.
Is je app redelijk makkelijk op je telefoon te zetten ?
of kan ik misschien ook mijn vrouws android toestel eenmalig verbinden, m'n ding doen met de Android app Untamed en dan m'n IOS terug verbinden ? Of zet ie dan de instellingen weer terug ?
Gr Roy
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Vandaag monteur over de vloer gehad. Uiteindelijk is de battery connector vervangen, en het kabeltje van +/- 30cm wat hier binnenin de fiets aan vast zit. Ook een spacer erbij gezet voor de batterij en nu draait ie weer als een zonnetje.mjvdzwet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:22:
[...]
Normaal gesproken stuurt Cowboy de onderdelen eerst op, maar misschien is dat verandert.
Bij de Cowboy C1+ is dit altijd zo geweest.Egeau schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:51:
Iemand ook issues dat je rit niet meer goed wordt weergegeven in de app? Hij pakt nu een rechte lijn van mijn begin tot eindpunt. Andere metrics kloppen wel zoals snelheid en duuratie
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details