Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 12:13
Handige actie van Cowboy vandaag. Door onderhoud van de backend is het niet mogelijk in te loggen. Gisteren een ios update gedraaid. Het is voor mij nu onmogelijk om mijn fiets unlocken😡

Engineering

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Tupolev schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:51:
Handige actie van Cowboy vandaag. Door onderhoud van de backend is het niet mogelijk in te loggen. Gisteren een ios update gedraaid. Het is voor mij nu onmogelijk om mijn fiets unlocken😡
Je kan hem nog starten door je batterij er even uit te halen toch ?

https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 08:42
Of je installeert Unleashed of Untamed app op je telefoon

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:40
Dag allen! Ik ben me aan het orienteren in de wereld van elektrische fietsen en heb mijn oog laten vallen op de Cowboy C4. Nu wil het dat ik 1.98m lang ben en me afvraag of dat gaat werken op deze fiets, of dat de zithouding dan te "sportief" wordt, dat wil zeggen, dat ik te ver voorover kom te zitten.

Ik zou ook graag een proefrit maken op een Cowboy, maar de enige gebieden in de omgeving waar die door Cowboy zelf worden aangeboden zijn Utrecht en Amsterdam. Zijn daar e.v.t. nog alternatieven voor? Ik weet dat b.v. VanMoof ook lokalere dealers heeft die testritten aanbieden voor hun fietsen.

[Voor 8% gewijzigd door RevellNL op 08-06-2022 11:50]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RevellNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:48:
Dag allen! Ik ben me aan het orienteren in de wereld van elektrische fietsen en heb mijn oog laten vallen op de Cowboy C4. Nu wil het dat ik 1.98m lang ben en me afvraag of dat gaat werken op deze fiets, of dat de zithouding dan te "sportief" wordt, dat wil zeggen, dat ik te ver voorover kom te zitten.

Ik zou ook graag een proefrit maken op een Cowboy, maar de enige gebieden in de omgeving waar die door Cowboy zelf worden aangeboden zijn Utrecht en Amsterdam. Zijn daar e.v.t. nog alternatieven voor? Ik weet dat b.v. VanMoof ook lokalere dealers heeft die testritten aanbieden voor hun fietsen.
Gezien jouw lengte is een C3 met stuurverhoger misschien een betere optie.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Inderdaad, ik ben 187cm en de c4 was te klein en te laag voor mij.

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:40
yeehaw schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:27:
Inderdaad, ik ben 187cm en de c4 was te klein en te laag voor mij.
En de C3 "paste" beter?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Met stuurverhoger wel.

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:12
Ik vond de C3 ook erg laag (1.86m hier). Ik heb er ook een stuurverhoger op gezet (Redshift)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Ik ben 197cm en vind de fiets C4 erg prettig fietsen.
Veel prettiger dan mijn grote hoge lompe en ook dure batavus

• prullemand
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-02 12:25

Ik ben 193cm en vond de C3 standaardpositie te sportief.. Ik fiets liever in een meer relaxte positie en heb dus mijn C3 aangepast.

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
chevsticks schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:15:
De grijze lak beschadigd inderdaad ook al snel, heb na een aantal maanden al een flink aantal ontbrekende stukjes lak door onvoorzichtige collega's in de stalling op het werk. Zal eens aan cowboy support vragen of ze ook iets van lakstiften hebben.
Ben benieuwd. Door het weer maandag lag de Cowboy op de grond, dat is ook meteen te zien op de bagagedrager. :X
chevsticks schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:15:
Bij mijn 3 kan ik in de app kiezen of het licht permanent aan moet staan of via de sensor aan moet gaan. Overigens is het voorlicht niet krachtig genoeg om de weg mee te verlichten, dus ik heb er een los lampje op gezet zodat ik kan zien waar ik in het donker heen fiets.
mjvdzwet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:11:
Het licht kan je in de app aan en uit zetten, het voorlicht en achterlicht gaan tegelijk aan en uit.
Er is geen lichtsensor aanwezig. De intensiteit is voor de batterij indicator.
Thanks. Inmiddels contact gehad met Cowboy. Vannacht hebben ze een update gepushed en deze heb ik net geïnstalleerd, dit zou het kunnen oplossen maar helaas geen succes. Ben toch bang dat hij gewoon defect is.

Btw. meer mensen last van dat de app bij korte ritten geen ride analysis geeft? Ook pakt hij de locatie niet helemaal goed en toont de route dan alleen hemelsbreed (begin en eindpunt). Haalt hij de GPS info uit je telefoon of is dat op basis van de GPS tracker in de fiets?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dkln
Btw. meer mensen last van dat de app bij korte ritten geen ride analysis geeft? Ook pakt hij de locatie niet helemaal goed en toont de route dan alleen hemelsbreed (begin en eindpunt). Haalt hij de GPS info uit je telefoon of is dat op basis van de GPS tracker in de fiets?
Jep! dat heb ik ook.

Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat je app wellicht niet "actief" gebruikt? Ik sluit de app eigenlijk altijd direct na het unlocken van mijn fiets. Ik heb wel de hele route info als ik de app open laat staan en ik de app ook actief gebruik tijdens het rijden (nou ja gebruik: ik check mijn snelheid en eventueel de route).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-02 14:02
Nu inmiddels ook de eerste ritten erop zitten op m'n 'ongetemde' Cowboy 4! Wat een genot om op te rijden, Amsterdam is ineens een stuk kleiner geworden :)

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:08
Vandaag Cowboy 4 bestelling geplaatst via leasing.

Geschatte leverdatum 30/06.
Hopelijk iets vroeger want 30/06 vertrek ik weekje op vakantie 😁.

De accecoires (fietstas,slot,hoesje,muc off spray) ontvang ik maandag al 🙂

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05 16:09
Nieuwe batterij ontvangen, werkt nog steeds niet 😡 Geen assistentie meer en een modbus error op de backoffice app
Zo veel problemen met de C1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:06:
Nieuwe batterij ontvangen, werkt nog steeds niet 😡 Geen assistentie meer en een modbus error op de backoffice app
Zo veel problemen met de C1
Klinkt als een defecte PCB (onder de LEDs), heb ik ook gehad met mijn C1+.

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:54
Snakefoodjah schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:50:
Vandaag Cowboy 4 bestelling geplaatst via leasing.

Geschatte leverdatum 30/06.
Hopelijk iets vroeger want 30/06 vertrek ik weekje op vakantie 😁.

De accecoires (fietstas,slot,hoesje,muc off spray) ontvang ik maandag al 🙂
Hier 03/06 een bestelling geplaatst en die van mijn komt later dan die van jou? " Jouw voorziene leveringsdatum is: 3 July - 10 July" Ben benieuwd waar dit verschil vandaan komt :) Hier een C4 met bagagedrager.

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05:57
Tot 30 juni een C3 met 300 euro korting bij Cowboy!!

Stuur gerust een PM voor een bijkomende korting van 100 euro

• mjvdzwet
  • Niet online
BigBangVampa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:54:
Tot 30 juni een C3 met 300 euro korting bij Cowboy!!

Stuur gerust een PM voor een bijkomende korting van 100 euro
Let op: zolang de (actie) voorraad strekt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snakefoodjah
Egeau schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:15:
[...]

Hier 03/06 een bestelling geplaatst en die van mijn komt later dan die van jou? " Jouw voorziene leveringsdatum is: 3 July - 10 July" Ben benieuwd waar dit verschil vandaan komt :) Hier een C4 met bagagedrager.
10januari dus besteld.
C4 met bagagedrager en standaard.
Wordt morgen geleverd! ☺️

• Snakefoodjah
Zonet geleverd.
10 Juni besteld via leasing en 4 dagen later reeds ontvangen.

Fietst leuk!

Wel probleempje waardoor de remmen niet top zijn maar dat komen ze aan huis fixen dus 👍🏻

[Voor 68% gewijzigd door Snakefoodjah op 16-06-2022 16:00]

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 23:45
Stomme vraag, wellicht, maar ik heb de hele site doorzocht en kom er niet uit. Kan er op een Cowboy 3 ook een bagagedrager? Lijkt me zó basic dat het zou moeten kunnen,

Ik ben aan het oriënteren op een ebike. Vind dat connected spul geniaal, de vormgeving strak. Ik ben ook naar een Tenways aan het kijken. Zonder bagagedrager is zo’n fiets voor mij een no-go (fibromyalgie, dus alles in een rugzak stampen is geen optie..).

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05:57
RiccardoNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:44:
Stomme vraag, wellicht, maar ik heb de hele site doorzocht en kom er niet uit. Kan er op een Cowboy 3 ook een bagagedrager? Lijkt me zó basic dat het zou moeten kunnen,

Ik ben aan het oriënteren op een ebike. Vind dat connected spul geniaal, de vormgeving strak. Ik ben ook naar een Tenways aan het kijken. Zonder bagagedrager is zo’n fiets voor mij een no-go (fibromyalgie, dus alles in een rugzak stampen is geen optie..).
Ik heb deze week de Acid versie gekocht:

https://cowboy.tools/carriers/

Deze past perfect bij de Cowboy. Hij is wel moeilijk verkrijgbaar, maar hier nog op voorraad:

https://www.cubestores.nl...l-2629-rilink-black/93094

• Yo__Yo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
Zijn er hier mede-tweakers die hebben getwijfeld tussen de Cowboy en de Veloretti Ace?

Specifiek ben ik nu naar de V3 aan het kijken, omdat deze in de sale is en het stuur nog goed verstelbaar is (wil meer rechtop zitten). Het verschil in prijs 4/500 euro met de nodige modificaties, maar bij de Ace heb je een automatische versnelling, een CDX riem ipv CDN, sterkere motor en betere accu.

Ik heb in de Veloretti topic gekeken en daar waren wat opstart problemen die nu verholpen lijken te zijn.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yo__Yo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:30:
Zijn er hier mede-tweakers die hebben getwijfeld tussen de Cowboy en de Veloretti Ace?

Specifiek ben ik nu naar de V3 aan het kijken, omdat deze in de sale is en het stuur nog goed verstelbaar is (wil meer rechtop zitten). Het verschil in prijs 4/500 euro met de nodige modificaties, maar bij de Ace heb je een automatische versnelling, een CDX riem ipv CDN, sterkere motor en betere accu.

Ik heb in de Veloretti topic gekeken en daar waren wat opstart problemen die nu verholpen lijken te zijn.
Volgens mij heeft de Cowboy 3 ook een CDX riem, of dat moet aangepast zijn nu.

Zuid 60° 8400Wp

• Yo__Yo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
RegularJohn schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Volgens mij heeft de Cowboy 3 ook een CDX riem, of dat moet aangepast zijn nu.
Tijdens de introductie wel, maar inmiddels helaas niet meer (volgens de cowboy website zelf).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prullemand
  • Laatst online: 19-02 12:25
RiccardoNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:44:

Ik heb een bontrager backrack op mijn C3

https://www.12gobiking.nl...backrack-mik-bagagedrager

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 17:13
Wordt de C4 inmiddels wel in de juiste kleur khaki geleverd (in plaats van sage)?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:25
Heeft er iemand wel eens de remschijven recht gebogen? Na bijna 8k km heb ik het idee dat de remschijven niet helemaal recht meer zijn, en twijfel een beetje tussen vervangen of eraan klussen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:27
Dutch_Razor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:16:
Heeft er iemand wel eens de remschijven recht gebogen? Na bijna 8k km heb ik het idee dat de remschijven niet helemaal recht meer zijn, en twijfel een beetje tussen vervangen of eraan klussen.
Helemaal recht krijg je ze waarschijnlijk toch niet.

Nu ja, na 8k hebben ze wel al wat diensten verleend, dus ik zou het proberen, en als het mislukt... 2 schijfjes zijn nu niet zo duur.

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 15:47
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.

Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vraagje over unlocken van de fiets. Ik overweeg de Cowboy 3, maar fiets meestal zonder smartphone. Nu begrijp ik dat je de fiets tegenwoordig ook met sleutel kan unlocken.

Maar is dit praktisch, of is het gedoe omdat je de accu moet loshalen? Of valt het wel mee. En mis je verder nog veel functionaliteit?
Mijn smartphone zit in m'n broekzak, auto-unlock zodra ik ga fietsen.
Accu los halen is een simpele actie, maar zelf nog nooit geprobeerd om zo de fiets te unlocken.

Je mist zonder smartphone wel wat functies, zoals rittenregistratie, ongevaldetectie en je snelheid. Maar allemaal nou niet echt heel boeiend.

D3 Profile D3 XP Ladder

• mjvdzwet
  • Niet online
city17 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:

Het is niet heel moeilijk, maar ook niet heel handig.

Daarnaast krijg je een verhoogde slijtage van de contacten en het mechanisme.

Het is eigenlijk alleen bedoeld als jouw telefoon onverhoopt leeg is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 22:26

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Wat een heerlijke fiets is het. Ik gebruik de Cowboy 3 voornamelijk voor woon-werkverkeer van bijna 40 km per dag.

In verband met de aanschaf van een bagagedrager voor een kinderzitje heb ik een KoKoX MudDock (single) ter overname. Bij interesse stuur mij een PM.

XBL: Hypernova NL | YouTube

• deSeppe1987
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-08-2022
hallo allemaal!

Hier sterk aan het overwegen om een Cowboy 4 ST aan te schaffen.
Wat houdt mij tegen? Vooral de schrik dat de overbrengingen niet ideaal zijn en dus (te) hoge trapfrequentie bij hogere snelheden bij de 4 ST.
Is er toevallig iemand die een opbouw heeft gedaan naar een ander tandwiel/riem? Cowboy zelf voorziet het in ieder geval niet zelf.

• Egeau
mjvdzwet schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Het is niet heel moeilijk, maar ook niet heel handig.

Daarnaast krijg je een verhoogde slijtage van de contacten en het mechanisme.

Het is eigenlijk alleen bedoeld als jouw telefoon onverhoopt leeg is.
Wel fijn om te horen dat het kan. Ik loop graag hard zonder telefoon maar alleen met een Garmin horloge voor muziek en GPS en wil mijn Cowboy gebruiken om even snel wat meer uit de stad te fietsen om wat nieuwe looproutes te ontdekken. Dan is het wel fijn om te weten dat je de fiets ook kan unlocken zonder telefoon :)

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 15:36
Vandaag mijn 4ST binnengekregen. Mooie fiets, wel 2 kleine aanmerkingen nog voor de eerste rit:
- De zadelreflector brak af tijdens montage, helaas vrij snel met weinig kracht. Dus Cowboy gecontact, krijg vast vrij snel een vervangende.
- Het valt me op dat het achterwiel wat lijkt aan te lopen bij de remschijf. Iemand anders ervaring mee? Elke ronde hoor je een geluid alsof er heel lichtjes geremd wordt op een bepaald stukje. Gaat dit na verloop van tijd weg (door slijtage?) of is er een manier om de remschijf opnieuw te centreren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fireburn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:49:
Vandaag mijn 4ST binnengekregen. Mooie fiets, wel 2 kleine aanmerkingen nog voor de eerste rit:
- De zadelreflector brak af tijdens montage, helaas vrij snel met weinig kracht. Dus Cowboy gecontact, krijg vast vrij snel een vervangende.
- Het valt me op dat het achterwiel wat lijkt aan te lopen bij de remschijf. Iemand anders ervaring mee? Elke ronde hoor je een geluid alsof er heel lichtjes geremd wordt op een bepaald stukje. Gaat dit na verloop van tijd weg (door slijtage?) of is er een manier om de remschijf opnieuw te centreren?
Even de 2 boutjes waarmee de remklauw aan het frame zit iets losdraaien. Dan de rem stevig inknijpen. De boutjes aandraaien, dit zou moeten helpen.

Anders kan het zijn dat het wiel niet helemaal recht in het frame zit... Of een kromme remschijf.

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 15:36
mjvdzwet schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:58:
[...]

Even de 2 boutjes waarmee de remklauw aan het frame zit iets losdraaien. Dan de rem stevig inknijpen. De boutjes aandraaien, dit zou moeten helpen.

Anders kan het zijn dat het wiel niet helemaal recht in het frame zit... Of een kromme remschijf.
Dank, de gegeven oplossing werkte inderdaad! Moest even flink wat kracht zetten om de bouten los te draaien maar daarna inderdaad geen last meer van het geluid.

Klopt het trouwens dat er geen cockpit cover plate bijgeleverd is? Ik wilde gaan experimenteren met stevige magsafe plakkers, en daarvoor eerst de cockpit quadlock aansluiting vervangen met de standaard plate, maar vind nergens in de doos dit plaatje.
Zie net in de Nederlandse handleiding dat dit al niet meer meegeleverd wordt.

[Voor 5% gewijzigd door Fireburn op 27-06-2022 22:04]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik blijf maar last houden van m'n elleboog en met fietsen wordt dit alleen maar erger. Ik wil er dus een ander stuur op zetten, wat meer naar mij toe gebogen. (Stuurverhoger zit er al op, heeft wel wat geholpen, maar niet voldoende).

Heeft iemand al een poging gedaan om de remleidingen zelf te verlengen?

(Dit is voor mij de laatste optie alvorens ik de fiets te koop ga zetten. Hij bevalt verder super goed, maar ik ga niet met pijn op de fiets zitten)

[Voor 24% gewijzigd door Mad-Matt op 29-06-2022 09:44]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 01:50
Mad-Matt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:38:
Ik blijf maar last houden van m'n elleboog en met fietsen wordt dit alleen maar erger. Ik wil er dus een ander stuur op zetten, wat meer naar mij toe gebogen. (Stuurverhoger zit er al op, heeft wel wat geholpen, maar niet voldoende).

Heeft iemand al een poging gedaan om de remleidingen zelf te verlengen?

(Dit is voor mij de laatste optie alvorens ik de fiets te koop ga zetten. Hij bevalt verder super goed, maar ik ga niet met pijn op de fiets zitten)
Zonder echt naar jouw houding op de fiets te kijken is het een beetje gokwerk wat er gaat helpen. Wat je kan doen is even bij een fietsenwinkel binnenlopen die veel doet met MTB en racefietsen. Zij doen vaak ook bikefittings. Een goede bikefitter kan echt wonderen doen. Misschien ben je klaar met een ander zadel, grips, of zelfs alleen een paar minuten met een imbussleutel, en helpt het totaal niet om een andere fiets te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ugg, batterij laadt niet meer op. Lampje op de lader blijft gewoon groen. Als ik de batterij terug in de fiets doe geen knipperend achterlicht oid. Net maar een berichtje aan support gestuurd. Heb mijn fiets 12 juli 2021 ontvangen dus hopelijk nog net binnen garantie (en niet dat ze dat vanaf besteldatum doen ofzo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:41:
Ugg, batterij laadt niet meer op. Lampje op de lader blijft gewoon groen. Als ik de batterij terug in de fiets doe geen knipperend achterlicht oid. Net maar een berichtje aan support gestuurd. Heb mijn fiets 12 juli 2021 ontvangen dus hopelijk nog net binnen garantie (en niet dat ze dat vanaf besteldatum doen ofzo).
Je hebt 2 jaar garantie.

Heb je de stekker er diep genoeg ingedrukt?

• Thetallguy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:43:
[...]

Je hebt 2 jaar garantie.

Heb je de stekker er diep genoeg ingedrukt?
Ah 2 jaar 😁

Ja stekker er ver genoeg ingedrukt. Had al weleens van dit probleem gelezen dus was gelijk bang toen het lampje groen bleef en daarna gelijk meerdere malen de stekker erin en eruit gehaald om het te proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:44
Vannacht is mij cowboy 3 gejat uit de berging. Door de tracking zelf teruggevonden met een kapot slot. Schade is dus beperkt gebleven echter is de lader nog steeds weg.

Een nieuwe lader kost 119 euro zag ik. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:42:
Vannacht is mij cowboy 3 gejat uit de berging. Door de tracking zelf teruggevonden met een kapot slot. Schade is dus beperkt gebleven echter is de lader nog steeds weg.

Een nieuwe lader kost 119 euro zag ik. Zijn er alternatieven?
Er zijn geen alternatieven voor de lader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SX-Superfly
mjvdzwet schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Er zijn geen alternatieven voor de lader.
Dankje. Reageert cowboy snel op een verzoek in de chat om een nieuwe lader op te sturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SX-Superfly schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:55:
[...]

Dankje. Reageert cowboy snel op een verzoek in de chat om een nieuwe lader op te sturen?
Ik gok dat als je het morgen meld dat je eind van de week de lader wel hebt.
Meestal 2 á 3 dagen voor onderdelen.

Althans bij mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SX-Superfly
mjvdzwet schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Ik gok dat als je het morgen meld dat je eind van de week de lader wel hebt.
Meestal 2 á 3 dagen voor onderdelen.

Althans bij mij.
Thanks. Helaas geen 'vandaag besteld morgen in huis' dus. Dat wordt de rest van de week trappen op mijn simpele Cortina Blau.

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Weet iemand het tel nr van cowboy?

Die andere lijn is continu gesloten.. Ze zijn lekker afgegleden zeg, niet eens telefonisch bereikbaar.

[Voor 60% gewijzigd door Daan2020 op 06-07-2022 09:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• samcouvreur
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 16:34
Goeiemiddag!

Gisteren mijn cowboy 4 fiets ontvangen, rijdt heel plezierig maar de remmen doen het niet zo goed. Ik contacteerde hun support via de app maar krijg geen antwoord... Iemand hetzelfde al voor gehad met de remmen? Kan dit zelf gedaan worden?

Mvg,

Sam

• mjvdzwet
  • Niet online
samcouvreur schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:39:
Goeiemiddag!

Gisteren mijn cowboy 4 fiets ontvangen, rijdt heel plezierig maar de remmen doen het niet zo goed. Ik contacteerde hun support via de app maar krijg geen antwoord... Iemand hetzelfde al voor gehad met de remmen? Kan dit zelf gedaan worden?

Mvg,

Sam
Even geduld denk ik... Ze reageren meestal wel.

Je kan het bij de lokale fietsenwinkel proberen.

Je hebt een bleeder kit nodig om de remmen te ontluchten / olie bij te vullen.

• Daan2020
Pfff..cowboy 3 hapert steeds met de ondersteuning. Dan aan dan weer uit..

Klantenservice in geen velden of wegen te bekennen..

*knip* Dit heeft niets met gebruikerservaring te maken

[Voor 46% gewijzigd door Standeman op 08-07-2022 21:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dkln
Daan2020 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:57:
Pfff..cowboy 3 hapert steeds met de ondersteuning. Dan aan dan weer uit..

*knip*
Een tijdje terug (en gisteren weer) klaagde je ook al over de klantenservice. Gaan we dit nu weer opnieuw doen? :(

[Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 10-07-2022 15:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 17:02
dkln schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Een tijdje terug (en gisteren weer) klaagde je ook al over de klantenservice. Gaan we dit nu weer opnieuw doen? :(
Continue klaagzang hier in dit topic van Daan2020. Vervelend als je een probleem hebt met je fiets, maar koop een ander merk en kijk hoe daar de customer support is....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan2020
dkln schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Haha sorry hoor..wist niet dat je alleen maar lofzang mocht uiten hier.

Die fiets heeft gewoon telkens kuren en de klachtenservice is traaaaager dan ooit geworden. Nog altijd met dat *knip* chatsysteem waarin ze berichten dagenlang doodleuk ongelezen laten. Niet eens gewoon telefonisch bereikbaar zoals een normaal bedrijf betaamt. *knip*

Dus tja, bedenk dat wel even goed voordat je 2k+ onderaan de streep praktisch vergooit.

[Voor 17% gewijzigd door Standeman op 08-07-2022 21:54]

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Haha sorry hoor..wist niet dat je alleen maar lofzang mocht uiten hier.

Die fiets heeft gewoon telkens kuren en de klachtenservice is traaaaager dan ooit geworden. Nog altijd met dat *knip* chatsysteem waarin ze berichten dagenlang doodleuk ongelezen laten. Niet eens gewoon telefonisch bereikbaar zoals een normaal bedrijf betaamt. *knip*

Dus tja, bedenk dat wel even goed voordat je 2k+ onderaan de streep praktisch vergooit.
Ik kan je totaal niet vinden in jouw ervaring. Wat voor probleem heb je?
Drie weken geleden had ik problemen met mijn C3 en binnen een dag reactie via de chat. Toen op zaterdag een afspraak gemaakt voor een reparatie op dinsdag.

[Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 10-07-2022 15:52]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 17:02
Hier ook alleen maar goede ervaringen met de support. Ja, hij is bijna 2 jaar oud en best wat problemen gehad (vooral torque sensor problemen wat de achilleshiel v/d fiets is bij de C2 en C3). Maar altijd netjes en snel opgelost door een monteur aan huis. Laatste keer was 20 juni, dezelfde avond bericht dat het erg druk was en dat daarom het antwoord wat vertraagd was. 23 juni zijn de spullen naar mij opgestuurd, die maandag daarop (27-6) alles binnen, en 29-6 is er een monteur geweest die alles correct opgelost heeft. Ik zou eens een kijkje nemen in het vanmoof en veloretti topic hoe zij omgaan met garantie/reparaties. Volgens mij komen die niet aan huis repareren en kan je weken wachten.

Ik blijf trouwens wel altijd correct, netjes en begripvol. Een beetje met het spreekwoord "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet." in gedachte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Klantenservice is momenteel wel trager dan dat ik een jaartje geleden vlak na aanschaf gemerkt had. Paar berichten hierboven klaag ik over mijn batterij die in powersafe modus geschoten was. Nu vandaag eindelijk een concrete reactie terug waarin ze aangeven dat er een nieuwe batterij opgestuurd wordt.

Dus langere wachttijd dan gedacht (in de app staat reactie binnen een paar uur / 1 werkdag) maar uiteindelijk toch netjes geholpen vooralsnog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
fr3z schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Thanks. Inmiddels contact gehad met Cowboy. Vannacht hebben ze een update gepushed en deze heb ik net geïnstalleerd, dit zou het kunnen oplossen maar helaas geen succes. Ben toch bang dat hij gewoon defect is.
Een update. Paar weken geleden contact gehad met de klantenservice na de update. Ze reageerde vrij snel en hebben per post een nieuw voorlicht opgestuurd. We kregen vervolgens de mogelijkheid om een afspraak in te plannen met een monteur. Was een hele vriendelijke meneer, lamp was zo gefixt en heeft ook nog even naar de remmen gekeken. Deze ratelde iets en heeft hij schoongemaakt (I guess). Dus blij mee!
dkln schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:42:

[...]

Jep! dat heb ik ook.

Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat je app wellicht niet "actief" gebruikt? Ik sluit de app eigenlijk altijd direct na het unlocken van mijn fiets. Ik heb wel de hele route info als ik de app open laat staan en ik de app ook actief gebruik tijdens het rijden (nou ja gebruik: ik check mijn snelheid en eventueel de route).
Inmiddels zijn alle ritten - ook die waar eerste en informatie ontbrak - compleet. Lijkt mij inderdaad ook alsof het er mee te maken heeft of je telefoon verbonden blijft en/of opnieuw verbinding maakt bij het sluiten. Door de auto-lock en het AXE slot lopen we eigenlijk gewoon weg van de fiets. Hij zal meer tijd nodig hebben om te synchroniseren of zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 21:53
Hallo,

Zoals velen overweeg ik ook een elektrische fiets aan te schaffen via mijn werk. Mijn oog is gevallen op de Cowboy 4 ST. Ik heb afgelopen week ook een testrit gedaan en dit fietste erg fijn.
Maar na een aantal weken het forum door te lezen en div. reviews ben ik toch een beetje bang. Dat de fiets het niet jaren vol zal houden.

Vanuit mijn werk heb ik ook een fietsenwinkel bezocht met het hogere segment e-bikes. Hierbij gaf de eigenaar aan doe het a.u.b. niet, zijn woorden waren: "het ziet er mooi uit maar de kwaliteit en ondersteuning is erg slecht". In de winkel viel mijn oog ook de: QWIC Premium Q MN8 Belt. Dit is natuurlijk een heel andere prijsklasse (€5000.-)

De fiets zal voornamelijk buiten staan en ik zal de fiets voornamelijk gebruiken voor woon/werkverkeer (15 km per dag) en voor pleziertochtjes in het weekend. Daarnaast woon ik in de randstad.

Graag jullie advies, alvast bedankt :)
(ps. ik snap dat hier vaak berichten staan alleen wanneer iets niet werkt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 14:58
Ik denk niet dat iemand gaat zeggen dat de fiets van 2800 euro beter gaat zijn dan een fiets van 5000. Als je 5000 euro kan uitgeven zonder probleem zou ik dat doen.

Mijn cowboy v2 doet het al een jaar en 1700km prima. De ascessoires zijn beetje moeilijk kiezen omdat niet alles past maar als je dat eenmaal hebt is het wat mij betreft een prima fiets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkln
Ik heb een v3 nu 2 jaar en nog geen problemen gehad. Ik lees af en toe ook wat vervelende verhalen. Misschien heel vervelende pech.

Support was destijds wat traag maar altijd ok. Ik ben er nog zeer tevreden mee en zou hem zo weer kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NordicMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-06 08:08
De betreffende fietsenverkoper spreekt natuurlijk ook voor zijn winkel, aan een cowboy verdient hij niks😉 Niettegenstaande zou ik ook eerder voor de qwic gaan, als het echt niet uitmaakt.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 21:45

Audione0

Strijdt der titanen

NordicMan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:24:
De betreffende fietsenverkoper spreekt natuurlijk ook voor zijn winkel, aan een cowboy verdient hij niks😉 Niettegenstaande zou ik ook eerder voor de qwic gaan, als het echt niet uitmaakt.
Precies wat ik dacht.. wij van wc eend.. heel doorzichtig indd..

5000 euro Incl heel veel marge voor de fietswinkel..

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:23
Kimetj schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:09:
Hallo,

Zoals velen overweeg ik ook een elektrische fiets aan te schaffen via mijn werk. Mijn oog is gevallen op de Cowboy 4 ST. Ik heb afgelopen week ook een testrit gedaan en dit fietste erg fijn.
Maar na een aantal weken het forum door te lezen en div. reviews ben ik toch een beetje bang. Dat de fiets het niet jaren vol zal houden.

Vanuit mijn werk heb ik ook een fietsenwinkel bezocht met het hogere segment e-bikes. Hierbij gaf de eigenaar aan doe het a.u.b. niet, zijn woorden waren: "het ziet er mooi uit maar de kwaliteit en ondersteuning is erg slecht". In de winkel viel mijn oog ook de: QWIC Premium Q MN8 Belt. Dit is natuurlijk een heel andere prijsklasse (€5000.-)

De fiets zal voornamelijk buiten staan en ik zal de fiets voornamelijk gebruiken voor woon/werkverkeer (15 km per dag) en voor pleziertochtjes in het weekend. Daarnaast woon ik in de randstad.

Graag jullie advies, alvast bedankt :)
(ps. ik snap dat hier vaak berichten staan alleen wanneer iets niet werkt)
Tja, wij van wc-eend inderdaad… Ik heb, afgezien van wat huurfietsen op vakantie, alleen ervaring met de cowboy. Een vergelijking kan ik dus niet maken. Wel kan ik zeggen dat ik inmiddels na bijna een half jaar nog steeds met plezier op mijn fiets stap en blij ben met mijn aankoop. Ik rij per week 2 a 3 keer naar mijn werk (22km per dag) en verder een ritje naar het strand of centrum hier en daar.

Dat wil niet zeggen dat de fiets geen tekortkomingen heeft of dat je geen consessies doet. Geen standaard standaard bijvoorbeeld is wat mij betreft nog steeds volkomen absurd. Maar zolang je je bewust bent van die beperkingen en ze in je besluit mee neemt … Ik heb een paar keer contact gezocht met de klantenservice en eigenlijk verliep dat ook prima. Soms stond er dat de reactietijd lang kon zijn wegens drukte, maar ik kreeg eigenlijk altijd binnen een paar minuten contact met ze. Verder geen problemen gehad met de fiets ook.

[Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 11-07-2022 18:08. Reden: Spelling jonguh]

Mijn fotografie en videografie

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 10:32
Oké ik ben eruit ik ga wrs de Cowboy 4 ST bestellen, heb alleen een vraagje wat betreft het Quadlock hoesje + mount. Zijn deze echt essentieel om gebruik te maken van de fiets? Ik heb namelijk een best goede case voor mijn IPhone.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
heppe01 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:18:
Oké ik ben eruit ik ga wrs de Cowboy 4 ST bestellen, heb alleen een vraagje wat betreft het Quadlock hoesje + mount. Zijn deze echt essentieel om gebruik te maken van de fiets? Ik heb namelijk een best goede case voor mijn IPhone.
Je kan de telefoon ook gewoon in je broek- of jaszak houden.

Je kan een andere houder monteren, maar dan heb je geen Wireless charging uiteraard.

• jim7
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 08:15
Vandaag de 4ST (Khaki) ontvangen. Daarbij (los) een ABUS Bordo Granit XPlus 6500 (85cm) gekocht.

De fiets functioneert echt top. De dikke stang van de ST zorgt er echter op twee manieren voor dat het bevestigen van het slot wat lastig is, nl:
(i) de houder aan het slot bevestigen: de klittenband zag er eenvoudig uit, maar is te kort voor de dikke stang; en
(ii) de fiets met slot vastzetten aan een paal: dit is nodig voor de verzekering en 85 cm is gewoon te kort/behelpen.

Het slot werkt uiteraard wel, maar op zich wel gek dat Cowboy dit slot aanbeveelt. Tav (ii) is niet echt een oplossing, dat wordt behelpen en een dunnere paal vinden dan een lantaarnpaal. Heeft er iemand tav (ii) hetzelfde probleem met bijpassende oplossing (langere klittenband oid)? Ik heb hem nu aan de bagagedrager vastgemaakt en verwacht eigenlijk geen handigere oplossing hiervoor.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 11:51

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieass
  • Laatst online: 01-06 09:21
ArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?
Het is en blijft een sportieve fiets maar met een stuurverhoger en/of een ander stuur valt hij een stuk comfortabeler te maken.

Heb de fiets nu een aantal dagen en heb de eerste 50km erop zitten waarvan 2 ritten elk 17km waren.

Ik merk dat bij zulke "langere" afstanden een hoger stuur wel gewenst is.
Zelf kijk ik het nog even aan maar durf met zekerheid te zeggen dat het stuur wel omhoog gaat 😊

Alles hangt natuurlijk ook af van hoelang jezelf bent (en vooral je benen zijn). Dit bepaald de hoogte van je zadel en hoe hoger hoe schuiner je zit 😬

Bij mij is het stuur t.o.v. het zadel ongeveer 7cm lager. En ik ben zelf 1.93m

"Zonder aanpassingen" zou ik niet teveel over in zitten een stuurverhoger is tientjes werk. En eenvoudig zelf te monteren.

De fiets heb ik tot dusver nog geen problemen mee gehad en tijdens het aankoopproces en ook bij vervolg vragen na levering ben ik tot dusver uiterst tevreden over de klantenservice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Op de Cowboy 4 ST zit je het meest rechtop, het beste kun je een testrit inplannen om het zelf te ervaren

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 16:43
Er is een zoekfunctie…zucht..

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
Nieass schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:58:
[...]

"Zonder aanpassingen" zou ik niet teveel over in zitten een stuurverhoger is tientjes werk. En eenvoudig zelf te monteren.
Ik neem aan dat je het over een cowboy 3 of eerdere model hebt. Helaas is het vanaf de 4 niet meer mogelijk om de hoogte van het stuur aan te passen dus zit je vast aan de sportieve houding.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 11:51

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Bedankt voor de reacties Nieass, Jeroen46 en Bobo221. :)

• Thetallguy
  • Niet online
Vandaag een nieuwe batterij gekregen. Netjes volledig opgeladen thuis en wilde net na een maand stilgestaan te hebben weer een keer een proefritje maken. Fiets unlockt wel netjes, fietsen...geen ondersteuning en na 20m valt ie sowieso helemaal uit... Paar keer opnieuw geprobeerd, batterij ook een paar keer losgehaald maar elke keer hetzelfde.

Gelijk maar weer in de schuur gezet, ook nog ff de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan. Nu blijft het achterlicht continu knipperen en zegt de app dat er geen batterij herkend wordt. 😏

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:27:
Vandaag een nieuwe batterij gekregen. Netjes volledig opgeladen thuis en wilde net na een maand stilgestaan te hebben weer een keer een proefritje maken. Fiets unlockt wel netjes, fietsen...geen ondersteuning en na 20m valt ie sowieso helemaal uit... Paar keer opnieuw geprobeerd, batterij ook een paar keer losgehaald maar elke keer hetzelfde.

Gelijk maar weer in de schuur gezet, ook nog ff de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan. Nu blijft het achterlicht continu knipperen en zegt de app dat er geen batterij herkend wordt. 😏
Klinkt als weer een defecte batterij.

• Thetallguy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:29:
[...]

Klinkt als weer een defecte batterij.
Mooi weer.

Wel fijn dat jij hier en op Reddit altijd sneller reageert dan de support.

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:40:
[...]

Mooi weer.

Wel fijn dat jij hier en op Reddit altijd sneller reageert dan de support.
Dankje... ik huis ook nog op Facebook in de Cowboy en Cowboy be-nl groep ;)

Heerlijk ongetemd ;)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 21:16
Ik heb mijn zinnen gezet op een Cowboy als woon-werk fiets. Rit van 18km enkele reis. Ik heb een poosje een speed pedelec (Stromer ST1, oud model) gehad en ik vond dat geen succes. Je bent op zo'n fiets altijd aan het jagen, je moet altijd helm op, vaak op de weg waar je voor je sokken gereden wordt, enz. Daarnaast heb je altijd weer een fiets erbij nodig voor de dagelijkse korte ritjes zoals boodschappen of met zoon mee naar voetbql dat soort dingen. Daar pak je de SP niet voor.

Daarom lijkt een goede e-bike mij wel wat. Maar wel een beetje een hippe en met sportieve zit. Niet zo'n rechtop ouwelullen ding ;) Vandaar de cowboy. Design spreekt me mega aan, ik ben fan van simpel en elegant design en sowieso groot voorstander van tandriem.

Maar de keuze voor mij is nu C3 vs C4. Zeker nu de C3 voor €2000 te koop is vind ik het prijsverschil fors. De C4 vind ik mooier maar is dat €700 waard? Dat niet. Zijn er nog andere argumenten om toch de portemonnee te trekken voor een C4?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
BezurK schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:28:
Ik heb mijn zinnen gezet op een Cowboy als woon-werk fiets. Rit van 18km enkele reis. Ik heb een poosje een speed pedelec (Stromer ST1, oud model) gehad en ik vond dat geen succes. Je bent op zo'n fiets altijd aan het jagen, je moet altijd helm op, vaak op de weg waar je voor je sokken gereden wordt, enz. Daarnaast heb je altijd weer een fiets erbij nodig voor de dagelijkse korte ritjes zoals boodschappen of met zoon mee naar voetbql dat soort dingen. Daar pak je de SP niet voor.

Daarom lijkt een goede e-bike mij wel wat. Maar wel een beetje een hippe en met sportieve zit. Niet zo'n rechtop ouwelullen ding ;) Vandaar de cowboy. Design spreekt me mega aan, ik ben fan van simpel en elegant design en sowieso groot voorstander van tandriem.

Maar de keuze voor mij is nu C3 vs C4. Zeker nu de C3 voor €2000 te koop is vind ik het prijsverschil fors. De C4 vind ik mooier maar is dat €700 waard? Dat niet. Zijn er nog andere argumenten om toch de portemonnee te trekken voor een C4?
Ik rijd zelf op een C1+. Ook een prima fiets.
De vraag is of je de quadlock fijn vindt, of liever zelf een houder monteert.
Wil je het stuur kunnen verhogen/vervangen?

Ik zie de C3 meer als de Tweakers/Android fiets en de C4 als een Apple, meer design.

Kwa rijgedrag beide prima. Zeker als ze ongetemd zijn.
In Nederland voegt de extra torque niet heel veel toe.

Koop je op verstand dan is de C3 de "beste" keuze, op design zeker de C4.

De C4ST gaat denk niet voldoen aan het gewenste sportieve karakter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
Ik heb vorige week na heel lang zoeken een C3 besteld. De C4 is vrijwel identiek los van wat meer nM maar gezien mijn lengte geen optie. Bij de C4 kan je de hele stuurkolom niet meer aanpassen en er zit een lelijke quadlock als verplichting op het stuur, echt een doodzonde als keuze van Cowboy.

Mijn use case is iets anders, ik ga wekelijks een paar 40km ritten maken en wil sportief maar ook comfortabel kunnen rijden. Een aantal aanpassingen op het stuur en zadel inmiddels binnen, woensdag komt de C3 binnen.

Ik zou helaas de C4 echt overslaan en voor de C3 gaan. Ik hoop ook dat Cowboy hier van gaat leren, de C4 ziet er mooi uit maar een fiets is geen iPhone en moet je gewoon kunnen aanpassen.

• Daan2020
Zo! Mooi eindelijk die Cowboy fiets geretourneerd, 2 maanden voordat de garantie eindigt. Heb het volledige aankoopbedrag terug. Had ik nog 2 maanden gewacht, had ik nul komma nul gehad en een niet werkende fiets ook. Wees dus slim en ontbind de overeenkomst op basis van gebreken vlák voordat je garantietermijn eindigt.

Nu lekker voor de s5 van Van Moof gaan. Kan niet wachten. :P

• mjvdzwet
  • Niet online
Daan2020 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:21:
Zo! Mooi eindelijk die Cowboy fiets geretourneerd, 2 maanden voordat de garantie eindigt. Heb het volledige aankoopbedrag terug. Had ik nog 2 maanden gewacht, had ik nul komma nul gehad en een niet werkende fiets ook. Wees dus slim en ontbind de overeenkomst op basis van gebreken vlák voordat je garantietermijn eindigt.

Nu lekker voor de s5 van Van Moof gaan. Kan niet wachten. :P
Welke model Cowboy had je?

Ik moet zeggen dat ik in het begin net mijn C1+ de nodige problemen heb gehad, maar nu eigenlijk al ruim een jaar probleemloos rijd.

Wat was er bij jou loos? Gewoon nieuwsgierig.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 21:16
Bedankt voor de adviezen. Jullie bevestigen mijn vermoeden. Het stuur van de C4 is mooier maar ik weet inmiddels dat looks niet alles is ;) Ik ben zelf niet zo groot, 1m72, dus voor mij zal het niet kunnen verstellen van het stuur geen halszaak zijn maar ik voorzie wel dat ik op termijn een wat breder stuur zal willen monteren. En ik ben op de racefiets en MTB snel geneigd een laag cadance (hoog verzet) te fietsen dus ook daarin is denk ik de C3 een betere keuze voor mij.

En hij is nog flink goedkoper ook ;) Keus gemaakt. Ga hem bestellen!

Rookworst zonder R is ook worst.

• Thetallguy
  • Niet online
Thetallguy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:27:

support geeft aan 'Het lijkt erop dat dit een theft alert was of dat je PCB nog even moest opladen' en heeft een nieuwe firmware versie gestuurd. 4.14.8 staat er nu op (weet niet of ik die al had ook trouwens). Anyway, nog steeds hetzelfde probleem en de PCB lijkt mij na een dag of 4 ook wel opgeladen te zijn.

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:49:
[...]

support geeft aan 'Het lijkt erop dat dit een theft alert was of dat je PCB nog even moest opladen' en heeft een nieuwe firmware versie gestuurd. 4.14.8 staat er nu op (weet niet of ik die al had ook trouwens). Anyway, nog steeds hetzelfde probleem en de PCB lijkt mij na een dag of 4 ook wel opgeladen te zijn.
Binnen een nacht zou de batterij van de PCB al voldoende geladen moeten zijn.

• Thetallguy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Binnen een nacht zou de batterij van de PCB al voldoende geladen moeten zijn.
Was ook mijn idee idd.

Maar goed, krijg nu volgende week een monteur over de vloer. Hopelijk heeft die een nieuwe batterij en/of nieuwe PCB mee dan...

• mjvdzwet
  • Niet online
Thetallguy schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Was ook mijn idee idd.

Maar goed, krijg nu volgende week een monteur over de vloer. Hopelijk heeft die een nieuwe batterij en/of nieuwe PCB mee dan...
Normaal gesproken stuurt Cowboy de onderdelen eerst op, maar misschien is dat verandert.

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 21:42
Goedenavond allemaal.

Ik heb een vraag. Ik ga as zaterdag kijken bij een 2dehands cowboy V1e.

De fiets zou nog maar 350km mee gefietst zijn, nog 8 maand garantie en afgelopen jullie een onderhuidsbeurt hebben gehad.

Weten jullie of er een serienummer op te vragen is en of Cowboy meewerkt aan check op de fiets om te verifiëren of deze gegevens kloppen ?

Account overzetten naar mij ? Gaat dat makkelijk en neemt ie dan in mijn account de gemaakte km’s over ?

Garantie van de fiets is niet op naam en gaat over op mij ?

Hoor graag van jullie.

Ps. Nog dingen waar ik op moet letten ?

• mjvdzwet
  • Niet online
everlast666 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:46:
Goedenavond allemaal.

Ik heb een vraag. Ik ga as zaterdag kijken bij een 2dehands cowboy V1e.

De fiets zou nog maar 350km mee gefietst zijn, nog 8 maand garantie en afgelopen jullie een onderhuidsbeurt hebben gehad.

Weten jullie of er een serienummer op te vragen is en of Cowboy meewerkt aan check op de fiets om te verifiëren of deze gegevens kloppen ?

Account overzetten naar mij ? Gaat dat makkelijk en neemt ie dan in mijn account de gemaakte km’s over ?

Garantie van de fiets is niet op naam en gaat over op mij ?

Hoor graag van jullie.

Ps. Nog dingen waar ik op moet letten ?
De tellerstand is ansich zuiver, deze is niet eenvoudig terug te draaien.

Het serienummer staat onderaan het frame.
Deze is ook 1:1 gekoppeld aan het account.
Dus als de naam redelijkerwijs klopt of het emailadres komt overeen dan is het wel zuiver.

De tellerstand wordt overgenomen.

Via de online chat in de app zal de fiets moeten worden overgezet.

Garantie zit op de fiets, ligt niet bij de eigenaar.

• everlast666
mjvdzwet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:05:
[...]

De tellerstand is ansich zuiver, deze is niet eenvoudig terug te draaien.

Het serienummer staat onderaan het frame.
Deze is ook 1:1 gekoppeld aan het account.
Dus als de naam redelijkerwijs klopt of het emailadres komt overeen dan is het wel zuiver.

De tellerstand wordt overgenomen.

Via de online chat in de app zal de fiets moeten worden overgezet.

Garantie zit op de fiets, ligt niet bij de eigenaar.
Dank voor je snelle reactie. Dit helpt enorm.

Ik zie dat jij de maker bent van de IOS app Unleashed, of lees ik dit helemaal niet goed ?

Ik heb een normale Iphone (niet jailbroken) maar "helaas" geen android toestel.

Is je app redelijk makkelijk op je telefoon te zetten ?

of kan ik misschien ook mijn vrouws android toestel eenmalig verbinden, m'n ding doen met de Android app Untamed en dan m'n IOS terug verbinden ? Of zet ie dan de instellingen weer terug ?

Gr Roy

• everlast666
everlast666 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Ik zie dat jij de maker bent van de IOS app Unleashed, of lees ik dit helemaal niet goed ?

of kan ik misschien ook mijn vrouws android toestel eenmalig verbinden, m'n ding doen met de Android app Untamed en dan m'n IOS terug verbinden ? Of zet ie dan de instellingen weer terug ?

Gr Roy

edit: Zie nu dat je de Untamed app hebt ontwikkeld 8)7

Vraag blijft overeind. Kan ik verbinding maken met de android van mijn vrouw, de snelheid setting veranderen van de V1 met haar toestel en dan mijn Iphone terug verbinden en blijven de settings dan staan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnnoyingSensei
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 14:04
Na ongeveer een maand begaf de batterij van mijn C4 ST het middenin een rit, kon niet meer opladen en de batterij werd ook niet meer herkend. Na contact met de chat heb ik gisteren een nieuwe batterij gehad en alles werkt weer perfect. Het chatten duurde wel wat langer dan normaal vanwege de vakantie en drukte, maar uitendelijk hebben ze me netjes geholpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 21:45

Audione0

Strijdt der titanen

everlast666 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Gr Roy
Check ook even het serienummer om in te zien of de fiets bijvoorbeeld gestolen is.. kun je hier doen

https://www.stopheling.nl/nl/controleren

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
Weer eens een probleem met de C3. Hij valt tijdens het rijden steeds vaker en vaker uit. Lampjes blijven gewoon branden, maar ondersteuning valt compleet weg en dan trapt ie retezwaar. Gebeurt eigenlijk altijd als je de trappers even stil hebt gehouden, dus bijvoorbeeld vaak bij het wegrijden bij een stoplicht. Soms grijpt de ondersteuning dan weer vanzelf aan na een paar pogingen trappen, niet trappen en weer trappen, maar soms moet je hem opnieuw opstarten.

Vroeger gebeurde dit heel af en toe, 1x in de zoveel ritten, maar laatst 8x in een ritje van 8 km, niet te doen.

Opvallend is dat er, als de motor niet bijspringt, er een nogal hard zoemend geluid bij het achterwiel vandaan komt, alsof de motor heel graag wil duwen, maar dit niet lukt. Dit houdt dan de eerste paar trapomwentelingen aan en verdwijnt daarna, of hij nou ondersteunt of niet.

Voordat ik weer een potentieel vreselijk supporttraject inga, vroeg ik mij af, heeft iemand dit eerder meegemaakt? Einde van de motor, of de motor controller? Zelf nog iets aan te doen?

• Thetallguy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:22:
[...]

Normaal gesproken stuurt Cowboy de onderdelen eerst op, maar misschien is dat verandert.
Vandaag monteur over de vloer gehad. Uiteindelijk is de battery connector vervangen, en het kabeltje van +/- 30cm wat hier binnenin de fiets aan vast zit. Ook een spacer erbij gezet voor de batterij en nu draait ie weer als een zonnetje.

• Egeau
Iemand ook issues dat je rit niet meer goed wordt weergegeven in de app? Hij pakt nu een rechte lijn van mijn begin tot eindpunt. Andere metrics kloppen wel zoals snelheid en duuratie

• mjvdzwet
  • Niet online
Egeau schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:51:
Iemand ook issues dat je rit niet meer goed wordt weergegeven in de app? Hij pakt nu een rechte lijn van mijn begin tot eindpunt. Andere metrics kloppen wel zoals snelheid en duuratie
Bij de Cowboy C1+ is dit altijd zo geweest.
Dit is bekend bij Cowboy, en gaan er voor de C1 niets aan doen.
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee