ik heb het met de C3 ook.mjvdzwet schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:09:
[...]
Bij de Cowboy C1+ is dit altijd zo geweest.
Dit is bekend bij Cowboy, en gaan er voor de C1 niets aan doen.
Vergeten om te vermelden dat ik een C4 heb.Het rare is dat hij het zojuist wel weer correct deed. Wellicht was het niet meer dat een tijdelijke bug/gps issue. Hopelijk blijft hij het nu wel weer doen!mjvdzwet schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:09:
[...]
Bij de Cowboy C1+ is dit altijd zo geweest.
Dit is bekend bij Cowboy, en gaan er voor de C1 niets aan doen.
Ik heb overigens wel last van een licht schuur-geluid wat volgens mij met mijn remschijven te maken heeft. Kan dit de 'nieuwigheid' zijn of valt dit zelf goed op te lossen?
Je kan proberen om de boutjes van de rem op het frame Iets los te draaien.Egeau schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:14:
[...]
Vergeten om te vermelden dat ik een C4 heb.Het rare is dat hij het zojuist wel weer correct deed. Wellicht was het niet meer dat een tijdelijke bug/gps issue. Hopelijk blijft hij het nu wel weer doen!
Ik heb overigens wel last van een licht schuur-geluid wat volgens mij met mijn remschijven te maken heeft. Kan dit de 'nieuwigheid' zijn of valt dit zelf goed op te lossen?
Dan de rem stevig inknijpen en terwijl ingeknepen de rem weer vastzetten.
Ik deel je frustratie met de lengte van het slot. Wat betreft de verzekering en een paal. Is dit daadwerkelijk een verplichting, dit wist ik niet. En hoe komen ze er achter of je fiets aan een paal stond als hij weg is? Beetje dief neemt het doorgeknipte slot ook wel mee toch?jim7 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:29:
Vandaag de 4ST (Khaki) ontvangen. Daarbij (los) een ABUS Bordo Granit XPlus 6500 (85cm) gekocht.
De fiets functioneert echt top. De dikke stang van de ST zorgt er echter op twee manieren voor dat het bevestigen van het slot wat lastig is, nl:
(i) de houder aan het slot bevestigen: de klittenband zag er eenvoudig uit, maar is te kort voor de dikke stang; en
(ii) de fiets met slot vastzetten aan een paal: dit is nodig voor de verzekering en 85 cm is gewoon te kort/behelpen.
Het slot werkt uiteraard wel, maar op zich wel gek dat Cowboy dit slot aanbeveelt. Tav (ii) is niet echt een oplossing, dat wordt behelpen en een dunnere paal vinden dan een lantaarnpaal. Heeft er iemand tav (ii) hetzelfde probleem met bijpassende oplossing (langere klittenband oid)? Ik heb hem nu aan de bagagedrager vastgemaakt en verwacht eigenlijk geen handigere oplossing hiervoor.

Dag iedereen. Even voorstellen: senior fietser met een gloednieuwe Cowboy 4 als eerste e-bike. Ik heb dit forum doorgenomen om niet dezelfde vragen te stellen die al uit den treuren behandeld zijn.
Eerste ervaringen met de fiets zijn positief.
Een vraagje: stel dat ik de bike in mijn busje wil meenemen. Is het dan mogelijk om het voorwiel er even af te halen, zoals bij een racefiets, om de voorvork in een houder te fixeren? Voor het voorkomen van lakschade is dat een mooie oplossing, maar kan het met deze bike? En hoe dan?
Een vraagje: stel dat ik de bike in mijn busje wil meenemen. Is het dan mogelijk om het voorwiel er even af te halen, zoals bij een racefiets, om de voorvork in een houder te fixeren? Voor het voorkomen van lakschade is dat een mooie oplossing, maar kan het met deze bike? En hoe dan?
Het kan, maar niet gemakkelijk.amukar schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:31:
Dag iedereen. Even voorstellen: senior fietser met een gloednieuwe Cowboy 4 als eerste e-bike. Ik heb dit forum doorgenomen om niet dezelfde vragen te stellen die al uit den treuren behandeld zijn.
Je zal de volledige bout er uit moeten draaien.
Klopt je fiets heeft steekassen ivm de schijfremmen. De vork heeft dus ook geen open onderkant.mjvdzwet schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:39:
[...]
Het kan, maar niet gemakkelijk.
Je zal de volledige bout er uit moeten draaien.
Dat dacht ik inderdaad ook. Jammer. Omdat de fiets een relatief klein formaat heeft, past hij nog net in het busje, maar het is een beetje jammer dat je het voorwiel er niet zo uit kan floepen.M!chiel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Klopt je fiets heeft steekassen ivm de schijfremmen. De vork heeft dus ook geen open onderkant.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nu 3 weken de C3 in huis, stuurpen vervangen, handlebar aangepast en ander zadel opgezet. Bevalt prima zo ver. Nu heb ik sinds 2 dagen een soort van squeek geluid, lijkt van het voorwiel te komen. Soms is het helemaal weg, soms is het luider.
Nu heb ik zelf al gekeken of er iets aanloopt maar ik niks terugvinden. Geprobeerd op te nemen :
Iemand nog ideeën ?
Nu heb ik zelf al gekeken of er iets aanloopt maar ik niks terugvinden. Geprobeerd op te nemen :
Iemand nog ideeën ?
Loopt de rem soms aan?Jarune schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:07:
Ik heb nu 3 weken de C3 in huis, stuurpen vervangen, handlebar aangepast en ander zadel opgezet. Bevalt prima zo ver. Nu heb ik sinds 2 dagen een soort van squeek geluid, lijkt van het voorwiel te komen. Soms is het helemaal weg, soms is het luider.
Nu heb ik zelf al gekeken of er iets aanloopt maar ik niks terugvinden. Geprobeerd op te nemen : [YouTube: Cowboy V4 sounds]
Iemand nog ideeën ?
Of is het stiekem toch achter en is het rubbertje waar de kabel de motor in gaat.
Thanks, De rem heb ik gecheckt, zal morgen eens verder op onderzoek, het zit wel in het voorwiel ergens. Op zijn kop gezet en het wiel kunnen roteren en dan is het licht aanwezig.mjvdzwet schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Loopt de rem soms aan?
Of is het stiekem toch achter en is het rubbertje waar de kabel de motor in gaat.
Ik had een gelijkaardig geluid en bij mij bestond de oplossing erin om de steekas van het voorwiel er volledig uit te halen en de as in te smeren met lagervet.Jarune schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:07:
Nu heb ik zelf al gekeken of er iets aanloopt maar ik niks terugvinden. Geprobeerd op te nemen : [YouTube: Cowboy V4 sounds]
Iemand nog ideeën ?
In vergelijking met de steekas van mijn koersfiets, stond deze van de Cowboy wel heel droog, alsof ze vergeten waren om die te smeren.
Bedankt en opgelost ! Mijn steekas was ook kurkdroog...BigBangVampa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 06:50:
[...]
Ik had een gelijkaardig geluid en bij mij bestond de oplossing erin om de steekas van het voorwiel er volledig uit te halen en de as in te smeren met lagervet.
In vergelijking met de steekas van mijn koersfiets, stond deze van de Cowboy wel heel droog, alsof ze vergeten waren om die te smeren.
Iemand die weet of er een mogelijkheid is om de fietsinfo zoals snelheid op je Samsung Watch te krijgen?
DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k - 16GB DDR4 2666 - GTX1070 G1
Is niet mogelijk, althans niet zonder dat er software voor geschreven wordt.Timmo70 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:59:
Iemand die weet of er een mogelijkheid is om de fietsinfo zoals snelheid op je Samsung Watch te krijgen?
Ik kan wel met mijn Tizen Samsung Watch de fiets ontgrendelen / vergrendelen. Met mijn eigen software en Untamed.
Hiervoor heb je wel een Samsung developers account nodig en de (oude) Tizen studio.
Eens, ik ben verzekerd via Cowboy (Qover) en was wel benieuwd dus ben de voorwaarden even ingedoken. De polis zegt: “De fiets dient tevens met een fietsslot beschreven in de algemene voorwaarden aan een vast punt bevestigd te worden, behalve indien de fiets zich in uw woning bevindt”. Ogv de algemene voorwaarden moet je (naast aangifte, etc.) het volgende aanleveren: “In geval van diefstal zullen alle sleutels die bij aankoop van het antidiefstalslot overhandigd werden, aan ons bezorgd dienen te worden of getoond worden via een live video.”Egeau schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Ik deel je frustratie met de lengte van het slot. Wat betreft de verzekering en een paal. Is dit daadwerkelijk een verplichting, dit wist ik niet. En hoe komen ze er achter of je fiets aan een paal stond als hij weg is? Beetje dief neemt het doorgeknipte slot ook wel mee toch?
Het komt er denk ik op neer dat je eerlijk moet zijn, maar niet per se hoeft te bewijzen dat de fiets vast zat. Er zijn natuurlijk wel weer genoeg camerabeelden om wel/niet te bewijzen of je fiets vast zat (hoewel die niet altijd toegankelijk zijn uiteraard) en liegen tegen de verzekeraar lijkt me alleen daarom al een slecht idee!
Ik heb intussen wel steeds meer bruikbare dunnere palen in mijn buurt gevonden, dus de frustratie is iets afgenomen.
Ik sta op het punt een Cowboy V2 over te nemen, de fiets heeft slechts 1150km gereden.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de aankoop?
Fly or Die
Dat je hem overzet op jouw e-mail adres / account via de chat van de huidige eigenaar.Fjeze schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:28:
Ik sta op het punt een Cowboy V2 over te nemen, de fiets heeft slechts 1150km gereden.
Verder even kijken of er geen speling op het stuur en pedalen zit.
En natuurlijk even een proefrit.
Mocht de huidige eigenaar een Android toestel hebben dan kan je nog even de pairing code opschrijven bij de geavanceerde instellingen in de Cowboy app. IOS toont de koppelcode niet.
Dank je, de mail met de QR code om hem over te zetten heeft de verkoper inderdaad al, en een proefrit maken zal ik zeker doen.mjvdzwet schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Dat je hem overzet op jouw e-mail adres / account via de chat van de huidige eigenaar.
Verder even kijken of er geen speling op het stuur en pedalen zit.
En natuurlijk even een proefrit.
Mocht de huidige eigenaar een Android toestel hebben dan kan je nog even de pairing code opschrijven bij de geavanceerde instellingen in de Cowboy app. IOS toont de koppelcode niet.
Waar is die koppelcode voor?
Fly or Die
Dan kan je de fiets direct via Bluetooth koppelen (voor bijvoorbeeld ongetemd rijden).Fjeze schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Dank je, de mail met de QR code om hem over te zetten heeft de verkoper inderdaad al, en een proefrit maken zal ik zeker doen.
Waar is die koppelcode voor?
Ok, dank je! Dus als ik ooit iets van wil aanpassen met een van de iOS apps heb ik die code nodig? Ik zal kijken of de verkoper een android toestel heeft. En anders vraag ik daarna wel keer iemand met een Android toestel om de code te bekijken.mjvdzwet schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:15:
[...]
Dan kan je de fiets direct via Bluetooth koppelen (voor bijvoorbeeld ongetemd rijden).
De V2 heeft nog de off road modus, dus dan weet ik niet of untamed nog iets extra biedt?
Fly or Die
Heeft er hier toevallig iemand een LINKA slot gemonteerd? Deze is wat smaller heb ik gemerkt.
Iemand tips?
Iemand tips?
Fly or Die
Heeft de cowboy geen automatische verlichting? Ik heb een V2.
Fly or Die
Sort of... als de verlichting op auto staat en je zet de fiets aan na zonsondergang dan doet de app de verlichting aan.Fjeze schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:51:
De V2 heeft dit niet, enkel aan- en uitzetten via de app.Fjeze schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:51:
Jammer. Kon het ook al niet vinden.RoRoNL schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
De V2 heeft dit niet, enkel aan- en uitzetten via de app.
Fly or Die
Ik geloof dit niet, de C1 had het ook en wordt geregeld via de Cowboy app.
Het is helaas niet met een lichtsensor, maar gebaseerd op de zonsondergang / opgang.
In de app het licht asn doen, dan nogmaals klikken tot et Auto op het knopje staat.
@mjvdzwet Dit heb ik op een V2 nog nooit gezien, en ik krijg het ook niet voor elkaar; kan het enkel aan- of uitzetten, 'auto' verschijnt nooit als mogelijkheid.
Is dit iets waar ik nog iets aan zou kunnen veranderen, of is dit toch geen mogelijkheid op de V2 (wat ik vermoed)? Thanks.
Is dit iets waar ik nog iets aan zou kunnen veranderen, of is dit toch geen mogelijkheid op de V2 (wat ik vermoed)? Thanks.
Weet iemand of je de handvatten van cowboy los kan kopen? Of heeft iemand hier nog een ongebruikt setje liggen?
De vorige eigenaar heeft van die bars op het einde gemonteerd en daardoor dus de handvatten stukje in moeten korten. Ik wil dit er graag af hebben en nieuwe handvatten plaatsen.
De vorige eigenaar heeft van die bars op het einde gemonteerd en daardoor dus de handvatten stukje in moeten korten. Ik wil dit er graag af hebben en nieuwe handvatten plaatsen.
Fly or Die
Je kan ze bestellen via de chat in de Cowboy app.Fjeze schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:05:
Weet iemand of je de handvatten van cowboy los kan kopen? Of heeft iemand hier nog een ongebruikt setje liggen?
Wat zijn de ervaringen met de originele V2 spatborden?
En de mogelijkheden om V3 spatborden op een V2 te monteren?
Ik vraag mij af of de V2 spatborden voldoende bescherming bieden bij regen.
En de mogelijkheden om V3 spatborden op een V2 te monteren?
Ik vraag mij af of de V2 spatborden voldoende bescherming bieden bij regen.
Fly or Die
Ik heb twee weken geleden mijn C3 binnen gekregen. Helaas precies op de dag dat ik voor ruim een week naar Vegas vertrok dus ik kon hem pas bij terugkomst bewonderen en proberen. Wat een mooie fiets! Ook in het echt. Assembleren was peanuts en met de bandjes op 4 bar fiets hij waanzinnig vlot! Heerlijk.
Ik had ook het AXA Block XXL slot gekocht met die flex mounts erbij zoals aanbevolen op cowboy.tools en dat is goud. Het slot zit super netjes op het frame! Net of het zo hoort. Helemaal blij mee.
Ik had ook het AXA Block XXL slot gekocht met die flex mounts erbij zoals aanbevolen op cowboy.tools en dat is goud. Het slot zit super netjes op het frame! Net of het zo hoort. Helemaal blij mee.
Rookworst zonder R is ook worst.
Geniet van je fiets!BezurK schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:14:
Ik heb twee weken geleden mijn C3 binnen gekregen. Helaas precies op de dag dat ik voor ruim een week naar Vegas vertrok dus ik kon hem pas bij terugkomst bewonderen en proberen. Wat een mooie fiets! Ook in het echt. Assembleren was peanuts en met de bandjes op 4 bar fiets hij waanzinnig vlot! Heerlijk.
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Ik ontdekte gisteren wel een nadeel aan het AXA slot... De accu kan er niet meer uit! Oeps. Ik kan hem wel net genoeg los klikken om de stekker erin te steken maar de hele accu verwijderen gaat dus niet tenzij ik het zadel een stuk hoger zet. Daar heb ik van tevoren niet bij stil gestaan. Ik ben 173cm zo'n beetje dus het zadel staat een cm of 3 boven de laagste stand.
Overigens viel mij ook op dat de ritten registratie in de app alleen de locatie van vertrek en van aankomst lijkt te loggen. Niet de gereden route. Dat is wel jammer. Gemiste kans denk ik?
Overigens viel mij ook op dat de ritten registratie in de app alleen de locatie van vertrek en van aankomst lijkt te loggen. Niet de gereden route. Dat is wel jammer. Gemiste kans denk ik?
Welke versie Cowboy heb je?BezurK schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:50:
Ik ontdekte gisteren wel een nadeel aan het AXA slot... De accu kan er niet meer uit! Oeps. Ik kan hem wel net genoeg los klikken om de stekker erin te steken maar de hele accu verwijderen gaat dus niet tenzij ik het zadel een stuk hoger zet. Daar heb ik van tevoren niet bij stil gestaan. Ik ben 173cm zo'n beetje dus het zadel staat een cm of 3 boven de laagste stand.
De C1+ registreert de route ook niet, de C3 en C4 doen dat (meestal) wel.
Rijdt he met de originele Cowboy app?
Zet je de fiets netjes uit door hem to locken?
Ik heb een C3, gloednieuw. Ik rijd met de officiële Cowboy app en lock/unlock hem "netjes" met de app. Dus ik zou gewoon de volledige route moeten zien naderhand en niet, zoals nu het geval is, een rechte lijn van begin tot eind?mjvdzwet schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:12:
[...]
Welke versie Cowboy heb je?
De C1+ registreert de route ook niet, de C3 en C4 doen dat (meestal) wel.
Rijdt he met de originele Cowboy app?
Zet je de fiets netjes uit door hem to locken?
Zo ver mij bekend zou op de C3 en C4 de GPS route getoond moeten worden.BezurK schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:05:
[...]
Ik heb een C3, gloednieuw. Ik rijd met de officiële Cowboy app en lock/unlock hem "netjes" met de app. Dus ik zou gewoon de volledige route moeten zien naderhand en niet, zoals nu het geval is, een rechte lijn van begin tot eind?
Ik heb een 4ST van Cowboy en trap mij verloren. Is het mogelijk om de voor of achter tandwiel te vervangen? Waarschijnlijk zal de riem dan ook vervangen moeten worden.
Wie weet de oplossing?
Wie weet de oplossing?
ik had dit ook, in de permission in Android heb ik de GPS voor de Cowboy App op altijd ingesteld. Nu gaat het 9 van de 10 ritten wel goed.BezurK schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:05:
[...]
Ik heb een C3, gloednieuw. Ik rijd met de officiële Cowboy app en lock/unlock hem "netjes" met de app. Dus ik zou gewoon de volledige route moeten zien naderhand en niet, zoals nu het geval is, een rechte lijn van begin tot eind?
Ik denk dat je de fiets het beste gewoon kan verkopen, koop van het geld een Tenways CGO800S. Aanrader! Rijdt veel relaxter…FotoRic schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:24:
Ik heb een 4ST van Cowboy en trap mij verloren. Is het mogelijk om de voor of achter tandwiel te vervangen? Waarschijnlijk zal de riem dan ook vervangen moeten worden.
Wie weet de oplossing?
Sorry ik hou niet zo van die standaard (ANWB stel) fietsen. Is ook totaal niet te vergelijken met een Cowboy.FlavorTime schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:43:
[...]
Ik denk dat je de fiets het beste gewoon kan verkopen, koop van het geld een Tenways CGO800S. Aanrader! Rijdt veel relaxter…
Precies, ik vind de CGO800S zelfs veel beter rijden, zo zijn er minder omwentelingen nodig om op maximale snelheid te blijven. Kortom meer comfort. Ik heb de Cowboy 4ST retour gestuurd, vandaar dat ik je dit kan vertellen. Wat je ermee doet moet je uiteraard zelf weten.FotoRic schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Sorry ik hou niet zo van die standaard (ANWB stel) fietsen. Is ook totaal niet te vergelijken met een Cowboy.
Suc6 👍
als je op stuur zoekt in dit forum vind je veel info. Ik heb nav dit forum met weinig moeite de Ergotec City Cruiser 31.8 Stadfiets Stuur geplaatst. meer rechtop (niet als een omafiets maar wel stuk fijner nu!)ArmouredSPony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:
Is het mogelijk om bij de modellen van Cowboy rechtop te zitten zonder aanpassingen of zit je veelal voorover?
modificatie kost niet veel.
Bedankt voor je reactie, ik heb nu inderdaad ook een Cowboy 3 met fiks veel modificaties en het bevalt uitermate goed. De cowboy.tools website is ook erg handig om passende onderdelen te vinden.9-3 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:41:
[...]
als je op stuur zoekt in dit forum vind je veel info. Ik heb nav dit forum met weinig moeite de Ergotec City Cruiser 31.8 Stadfiets Stuur geplaatst. meer rechtop (niet als een omafiets maar wel stuk fijner nu!)
modificatie kost niet veel.
Inmiddels vertelt de website een prijs van 2290 voor de C3, die heb ik op het oog na een proefrit. Er is nu een actie van 290 euro korting.. Maar dat is blijkbaar al in de prijs van de C3 meegenomen.BezurK schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:28:
Maar de keuze voor mij is nu C3 vs C4. Zeker nu de C3 voor €2000 te koop is vind ik het prijsverschil fors. De C4 vind ik mooier maar is dat €700 waard? Dat niet. Zijn er nog andere argumenten om toch de portemonnee te trekken voor een C4?
De C4 kost 2790 en de C3 dan dus eigenlijk 2590. Dat lijkt mij een zwakke propositie van de C3, dat kan toch eigenlijk niet..
Iemand nog een tip voor een lagere prijs voor een C3?
Zodra je de kortingscode SUMMER toepast verderop in het betalingsproces wordt hij 2000 euro.Zanthr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
Inmiddels vertelt de website een prijs van 2290 voor de C3, die heb ik op het oog na een proefrit. Er is nu een actie van 290 euro korting.. Maar dat is blijkbaar al in de prijs van de C3 meegenomen.
De C4 kost 2790 en de C3 dan dus eigenlijk 2590. Dat lijkt mij een zwakke propositie van de C3, dat kan toch eigenlijk niet..
De prijs van €2290 is exclusief de korting. Ik heb toch echt €2000 voor de fiets betaald.Zanthr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:09:
[...]
Inmiddels vertelt de website een prijs van 2290 voor de C3, die heb ik op het oog na een proefrit. Er is nu een actie van 290 euro korting.. Maar dat is blijkbaar al in de prijs van de C3 meegenomen.
Zo de eerste 1000km zit erop met de C4 ST van mijn vrouw. Sinds een paar dagen maakt de fiets wel een raar geluid bij het voorwiel... Doet denken aan vroeger toen je zo'n kaartje tussen je spaken deed. Lijkt ook bij de spaken vandaan te komen maar deze heb ik gecheckt en zitten volgens mij allemaal vast. Het geluid is er niet zodra ik de rem ook maar iets inknijp. Wat mij doet vermoeden dat het bij de rem vandaan komt. Komt alleen voor als je naar links stuurt overigens. Iemand een idee?
Remblokjes tegen je remschijf.fr3z schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:37:
Zo de eerste 1000km zit erop met de C4 ST van mijn vrouw. Sinds een paar dagen maakt de fiets wel een raar geluid bij het voorwiel... Doet denken aan vroeger toen je zo'n kaartje tussen je spaken deed. Lijkt ook bij de spaken vandaan te komen maar deze heb ik gecheckt en zitten volgens mij allemaal vast. Het geluid is er niet zodra ik de rem ook maar iets inknijp. Wat mij doet vermoeden dat het bij de rem vandaan komt. Komt alleen voor als je naar links stuurt overigens. Iemand een idee?
[YouTube: IMG 3375]
Denk inderdaad dat je de remklauw even moet centreren. Meestal werkt het volgende wel:
1. Beide bouten van de remklauw een beetje losdraaien
2a. Rem ingedrukt houden.
2b. Beide bouten weer vastdraaien
3. Rem loslaten
3. Rem loslaten
** Knip, zie de topicwaarschuwing. **
[Voor 82% gewijzigd door Taro op 25-08-2022 20:49]
Thanks! Heb eerst even video's opgezocht en vervolgens geprobeerd de rem te centreren. Bij het losdraaien van de onderste bout begon al vloeistof te lekken. Hierna nog twee keer geprobeerd omdat het ratelende geluid nog niet helemaal weg was. Eindstand hij is nu helemaal leeg gelopen. 😔stin00 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:58:
Denk inderdaad dat je de remklauw even moet centreren. Meestal werkt het volgende wel:
3. Rem loslaten
Het zal waarschijnlijk mijn fout zijn. Of mag het hier überhaupt niet door leeglopen en is er meer aan de hand?
Edit: Het is mijn fout. Krijg je als je de verkeerde schroeven losdraait blijkbaar. Vond ze al op zo’n onhandige plek zitten. 😂🤦♂️
Nu hopen dat ik hem snel gevuld krijg..
[Voor 9% gewijzigd door fr3z op 26-08-2022 07:56]
Hoi,
Ik wou voor mijn Cowboy 4 een verzekering nemen bij ENRA. Bij het invullen van de formulieren wordt er gevraagd naar het accunummer. Kan het zijn dat dat niet aanwezig is op Cowboy-fietsen of kijk ik ernaast? Ik heb gekeken naar de onderkant van de accu, maar daar staat volgens mij enkel een typenummer op (of is het dat nummer dat ze bedoelen?)
Ik wou voor mijn Cowboy 4 een verzekering nemen bij ENRA. Bij het invullen van de formulieren wordt er gevraagd naar het accunummer. Kan het zijn dat dat niet aanwezig is op Cowboy-fietsen of kijk ik ernaast? Ik heb gekeken naar de onderkant van de accu, maar daar staat volgens mij enkel een typenummer op (of is het dat nummer dat ze bedoelen?)
Ik ontving gisteren in de app een melding van een firmware update voor mijn Cowboy 3. Updaten naar 4.15.0 ging snel en probleemloos. Geen idee wat de wijzigingen zijn.
Als topicstrater van dit Cowboy topic zou ik bijna in de startpost zetten:
In April is mijn Cowboy gestopt met onderstuenen, nadat ik hier melding van had gemaakt en wat testjes kwam men er achter dat de contoller stuk zou zijn.
Geen probleem, ze zouden een nieuwe controller sturen. Helaas bleek die niet op voorraad en moest die uit China komen, dus een paar weken wachten, na 8 weken eindelijk de controller binnen, en in de tussentijd het aanbod gekregen om voor 50euro aan deelvervoer te declareren. (Bij ons heb je GO dus ik heb go tegoed voor 50 euro gekoct en de factuur in de app verstuurd.)
Controller komt binnen na 2 weken dus zit al 10 weken te wachten, 10 weken geen fiets, maar goed.
Monteur afspraak gemaakt voor de week erna. Belt op: Sorry maar ik heb wat anders, ik moet verplaatsen. Ok, nog een week erbij.
Monteur komt, plaatst onderdeel, maar inmiddels is de batterij in slaapmodus gegaan. Hoewel ik de batterij met 36% binnen had liggen is hij in 3 maanden toch volledig leeggelopen. Kan gebeuren.
Monteur maakt een melding voor een nieuwe batterij, die zou dezelfde week nog opgestuurd worden.
De week erna, niets, de week erna niets, dus ik neem contact op met Cowboy, sorry maar we hebben het druk...
Na heeeeel veel chats eindelijk iemand die zegt: We sturen nieuwe onderdelen want ik zie dat je controller stuk is. Ik zeg: Nee, de fiets is al gerepareerd maar er moet een batterij komen.
Nou dus een welles niettes spelletje, inmiddels zit ik al bijna 4 maanden zonder fiets, dus ik geef aan dat ik dan maar de koop wil ontbinden, want tja, ondeugdelijk product. Nee dat kan niet want de fiets in inmiddels 1 jaar oud, ik zeg ruil dan om voor een gelijkwaardige, kon ook niet
Nou puntje bij paaltje ik accepteer de onderdelen niet en krijg daarvoor via de chat op mn donder. Ik zeg: Ik wil geen nieuwe onderdelen, ik moet een neiuwe batterij.
De chatmijnheer zegt: Daar ligt het niet aan, maar goed, ik anuleer de onderdeln en stuur en batterij.
Batterij is vandaag na 5! 5! maanden na mijn eerste melding binnen en de fiets doet het.
Ik ben echt in staat om die fiets in brussel gewoon lekker door de ruit te gooien, zo erg kook ik!
DOE HET NIET!
Werkelijk, wat ik heb meegemaakt is werkelijk om te huilen.In April is mijn Cowboy gestopt met onderstuenen, nadat ik hier melding van had gemaakt en wat testjes kwam men er achter dat de contoller stuk zou zijn.
Geen probleem, ze zouden een nieuwe controller sturen. Helaas bleek die niet op voorraad en moest die uit China komen, dus een paar weken wachten, na 8 weken eindelijk de controller binnen, en in de tussentijd het aanbod gekregen om voor 50euro aan deelvervoer te declareren. (Bij ons heb je GO dus ik heb go tegoed voor 50 euro gekoct en de factuur in de app verstuurd.)
Controller komt binnen na 2 weken dus zit al 10 weken te wachten, 10 weken geen fiets, maar goed.
Monteur afspraak gemaakt voor de week erna. Belt op: Sorry maar ik heb wat anders, ik moet verplaatsen. Ok, nog een week erbij.
Monteur komt, plaatst onderdeel, maar inmiddels is de batterij in slaapmodus gegaan. Hoewel ik de batterij met 36% binnen had liggen is hij in 3 maanden toch volledig leeggelopen. Kan gebeuren.
Monteur maakt een melding voor een nieuwe batterij, die zou dezelfde week nog opgestuurd worden.
De week erna, niets, de week erna niets, dus ik neem contact op met Cowboy, sorry maar we hebben het druk...
Na heeeeel veel chats eindelijk iemand die zegt: We sturen nieuwe onderdelen want ik zie dat je controller stuk is. Ik zeg: Nee, de fiets is al gerepareerd maar er moet een batterij komen.
Nou dus een welles niettes spelletje, inmiddels zit ik al bijna 4 maanden zonder fiets, dus ik geef aan dat ik dan maar de koop wil ontbinden, want tja, ondeugdelijk product. Nee dat kan niet want de fiets in inmiddels 1 jaar oud, ik zeg ruil dan om voor een gelijkwaardige, kon ook niet
Nou puntje bij paaltje ik accepteer de onderdelen niet en krijg daarvoor via de chat op mn donder. Ik zeg: Ik wil geen nieuwe onderdelen, ik moet een neiuwe batterij.
De chatmijnheer zegt: Daar ligt het niet aan, maar goed, ik anuleer de onderdeln en stuur en batterij.
Batterij is vandaag na 5! 5! maanden na mijn eerste melding binnen en de fiets doet het.
Wat een amateurs
Maar echt 5 maanden niet kunnen fietsen, en die factuur van GO is ook niet betaald uiteraard, dus ik heb 5 maanden geen gebruik kunnen maken van mijn fiets en ben 50 euro armer.Ik ben echt in staat om die fiets in brussel gewoon lekker door de ruit te gooien, zo erg kook ik!
Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey
Collega's van mij hebben allebei binnen 2 weken ook problemen met hun Cowboy, krijgen nog wel < 2 dagen iemand via de chat te pakken, maar probleem was ook niet zomaar opgelost...
Cowboy lijkt vanMoof achterna tegaan.
Gelukkig functioneert mijn C4 nog uitstekend.
Cowboy lijkt vanMoof achterna tegaan.
Gelukkig functioneert mijn C4 nog uitstekend.
Daar wordt je echt foxwild van zeg. Ze fietsen fantastisch maar je moet blijkbaar geen issue krijgen ivm beroerde service.Philos31 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:31:
Maar echt 5 maanden niet kunnen fietsen, en die factuur van GO is ook niet betaald uiteraard, dus ik heb 5 maanden geen gebruik kunnen maken van mijn fiets en ben 50 euro armer.
Ik ben echt in staat om die fiets in brussel gewoon lekker door de ruit te gooien, zo erg kook ik!
Ik krijg mijn fiets als het goed is deze week binnen. Omdat er tot 14 dagen retourgestuurd kan worden, hoop ik in ieder geval een defect voor die tijd te merken. Dan gaat hij gewoon meteen retour, want ik hoop zo'n drama als bij jou te voorkomen Philos31 

Wat een ellende qua service zeg. Toch wel echt een nadeel dat je zo overgeleverd bent aan Cowboy en niet even naar een fietsenmaker om de hoek kan gaan.
Nu ben ik zelf ook aan het oriënteren op een e-bike. De Cowboy 4 ST staat op de shortlist maar komende periode is er nog wel een voorzitje nodig. Heeft er iemand ervaring met het monteren van een voorzitje op de 4 ST? Is dit überhaupt mogelijk met de stuurpen? (En ja even los van de looks…). Ik zie op Cowboytools alleen een achterzitje.
Nu ben ik zelf ook aan het oriënteren op een e-bike. De Cowboy 4 ST staat op de shortlist maar komende periode is er nog wel een voorzitje nodig. Heeft er iemand ervaring met het monteren van een voorzitje op de 4 ST? Is dit überhaupt mogelijk met de stuurpen? (En ja even los van de looks…). Ik zie op Cowboytools alleen een achterzitje.
Uiteraard kan je voor standaard fietsonderhoud en reparaties zoals een lekke band, het vervangen van de remblokken, het ontluchten van de remslangen of het veranderen van de banden, kunt u gewoon naar uw lokale fietswinkel gaan of zelf doen. Zorg ervoor dat de fietswinkel (of jijzelf) bekend is met een hydraulisch remsysteem. Cowboy heeft een uitgebreide lijst van fietsenmakers op hun site gepubliceerd staan, die zij aanraden en die bekend zijn met cowboyfietsen.Twan_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:00:
Wat een ellende qua service zeg. Toch wel echt een nadeel dat je zo overgeleverd bent aan Cowboy en niet even naar een fietsenmaker om de hoek kan gaan.
...
De all-inclusive onderhoudsdienst genaamd Cowboy Care is een optionele service waar je voor kunt kiezen.
Hallo,
Net nieuw hier en ik maak me direct zorgen.
Sinds afgelopen zaterdag is de ondersteuning van mijn C1+ minimaal, accelereren gaat nog maar daar houdt het mee op. Op cruisesnelheid erg zwaar trappen.
Via chat probleem bij Cowboy besproken,conclusie was defecte controller.
Zou binnen een week bezorgd worden waarna ik een afspraak kon maken met monteur.
Net bericht gehad dat onderdeel niet op voorraad is.
Na bovenstaande gelezen te hebben maak ik me voorlopig geen illusies dat Ik binnenkort weer op mijn cowboy een stuk kan gaan fietsen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Sinds afgelopen zaterdag is de ondersteuning van mijn C1+ minimaal, accelereren gaat nog maar daar houdt het mee op. Op cruisesnelheid erg zwaar trappen.
Zou binnen een week bezorgd worden waarna ik een afspraak kon maken met monteur.
Na bovenstaande gelezen te hebben maak ik me voorlopig geen illusies dat Ik binnenkort weer op mijn cowboy een stuk kan gaan fietsen.
Klinkt als hetzelfde probleem. Nou moet ik wel zeggen dat de laatste tijd de chat wel weer wat beter is.RLee schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:04:
Hallo,
Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat in 1 keer. Kleine tip, laad af en toe je batterij een beetje bij en laar hem niet (zoals ik) op de fiets zitten tot het onderdeel er is.
Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey
Om maar even een tegengeluid te geven, de paar keer dat ik de afgelopen maanden de klantenservice nodig had was het allemaal binnen 3 dagen geregeld en in huis. Scheelde waarschijnlijk dat het geen onderdelen waren waar chips op/in zitten (verf repareer setje bijvoorbeeld), ik kan me voorstellen dat elektronica lastig leverbaar is gezien de wereldwijde tekorten van chips.RLee schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:04:
Hallo,
Had eigenlijk ook alle keren binnen een paar dagen antwoord van de klantenservice. Dus het kan soms ook gewoon mee zitten

Ik zet mijn nieuwe Cowboy 4 in zwart, met standaard, mudguards en rear rack te koop. Zes weken oud en minder dan 100 km gereden.
Reden van verkoop: te laat om te retourneren en de bike is voor mij (1,92m.) echt te klein, met nekklachten die niet meer weggaan.
Ik sta open voor elk serieus bod. De fiets heeft geen enkele kras of schram en is technisch perfect in orde.
Reden van verkoop: te laat om te retourneren en de bike is voor mij (1,92m.) echt te klein, met nekklachten die niet meer weggaan.
Ik sta open voor elk serieus bod. De fiets heeft geen enkele kras of schram en is technisch perfect in orde.
Ik ben met 1.95 ook bang voor al die urab e-bikes maar vind ze wel leuk. Toch hoor je overal dat je er met zo'n lengte niet lekker op fietst.... Tenways ook al niet. Zijn er hier slungels die wel een urban e-bike hebben waarbij je nek niet naar de klote gaat?amukar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:31:
Ik zet mijn nieuwe Cowboy 4 in zwart, met standaard, mudguards en rear rack te koop. Zes weken oud en minder dan 100 km gereden.
Facts don't care about your feelings
Hier 1.93 en ik heb een ander stuur, zadel en een stuurpen verhoging/verlening erop gezet en het fietst prima, de Cowboy is relatief gezien inderdaad aan de kleine kant maar ik heb er geen last van. Hij is wel groter dan de Tenways XL.YoshiBignose schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:50:
[...]
Ik ben met 1.95 ook bang voor al die urab e-bikes maar vind ze wel leuk. Toch hoor je overal dat je er met zo'n lengte niet lekker op fietst.... Tenways ook al niet. Zijn er hier slungels die wel een urban e-bike hebben waarbij je nek niet naar de klote gaat?
Ik ben niet zo ver van de grond als jullie maar had met mijn Cowboy 3 in het begin erg veel last van mijn nek en daarna ook mijn schouder. Ik heb toen het zadel horizontaal iets verstelt en het stuur iets gekanteld. Na wat proberen heb ik nu een goede positie gevonden. Ik fiets nu heerlijk zonder klachten.
De 4 kan het stuur niet verstellen maar wel het zadel, het proberen waard.
De 4 kan het stuur niet verstellen maar wel het zadel, het proberen waard.
Krijg morgen mijn 4ST binnen. Twijfel welk slot ik zal kopen, de Abus Bordo Granit X-Plus 6500-110 cm of de ABUS Iven 8210. Wat is jullie ervaring en welke heeft jullie voorkeur?
Een paar dagen geleden bracht ik m'n Cowboy 3 naar een fietsenmaker voor een servicebeurt. Accu erin laten zitten. Gisteren opgehaald en sindsdien valt de ondersteuning uit na 5 minuten fietsen. Daarna kan ik hem wel gewoon weer aanzetten via de app.
Met cowboy gechat en dan krijg je een automatisch bericht dat het vermoedelijk aan de connectoren ligt. Maar ik heb de accu er dus in gelaten en de fietsenmaker had geen sleutel om die eraf te halen. Dus dat kan hij toch niet veroorzaakt hebben?
Is er nog iets anders dat het kan zijn? Iemand ook ooit zoiets gehad?
Nu maar hopen dat Cowboy snel reageert en het makkelijk op te lossen is...
Met cowboy gechat en dan krijg je een automatisch bericht dat het vermoedelijk aan de connectoren ligt. Maar ik heb de accu er dus in gelaten en de fietsenmaker had geen sleutel om die eraf te halen. Dus dat kan hij toch niet veroorzaakt hebben?
Het is een veel voorkomend probleem.adwim schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:23:
Een paar dagen geleden bracht ik m'n Cowboy 3 naar een fietsenmaker voor een servicebeurt. Accu erin laten zitten. Gisteren opgehaald en sindsdien valt de ondersteuning uit na 5 minuten fietsen. Daarna kan ik hem wel gewoon weer aanzetten via de app.
Ik gok dat het meer toeval is.
Misschien doordat de fiets op zijn kop heeft gehangen.
Maar al met al moet er een spacer in de batterij connector op de fiets worden geplaatst.
Thanks. Ik dacht misschien nog omdat ie schoon is gemaakt?mjvdzwet schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:07:
[...]
Het is een veel voorkomend probleem.
Ik gok dat het meer toeval is.
Misschien doordat de fiets op zijn kop heeft gehangen.
Maar al met al moet er een spacer in de batterij connector op de fiets worden geplaatst.
Maar ik kan me herinneren dat ik het 1x eerder heb gehad, twee maanden geleden of zo. Maar sindsdien niet meer, en nu dus elke rit. Dit valt onder garantie, neem ik aan? Fiets is dik een jaar oud.
Nu maar hopen dat het geen maanden duurt.
Dit is denk ik ook heel erg persoonlijk. Ik ben 1.73m en ervaar de fiets ook als klein. En dat terwijl het zadel maximaal 2cm boven de onderstande stand staat. Het zit hem meer in de afstand tussen stuur en zadel. Je zit erg dicht op het stuur vind ik. Althans, meer dan ik op mijn MTB zit en die heeft een vergelijkbare houding in theorie.Megupe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:47:
197 cm en rij heerlijk op mijn ongemodificeerde cowboy4
Dit is garantie (2 jaar), gewoon even melden in de chat.adwim schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:38:
[...]
Thanks. Ik dacht misschien nog omdat ie schoon is gemaakt?
Maar ik kan me herinneren dat ik het 1x eerder heb gehad, twee maanden geleden of zo. Maar sindsdien niet meer, en nu dus elke rit. Dit valt onder garantie, neem ik aan? Fiets is dik een jaar oud.
Nu maar hopen dat het geen maanden duurt.
Ik las eerder in dit topic dat de bordo door het ontbreken van de bovenstang wat lastiger te gebruiken is om de fiets ergens aan vast te zetten. Ook was het lastiger om het slot te monteren doordat de onderstang wat dikker was...Kimetj schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:54:
Krijg morgen mijn 4ST binnen. Twijfel welk slot ik zal kopen, de Abus Bordo Granit X-Plus 6500-110 cm of de ABUS Iven 8210. Wat is jullie ervaring en welke heeft jullie voorkeur?
De Iven kan je om je zadelpen wikkelen lijkt me...
Ik krijg de fiets ook deze week dus zoek ook een extra slot en bel. Tevens ga ik ondervinden hoe een Bobike kinderzitje te monteren is...
Ik heb sinds enige tijd de cowboy 4 met bagagedrager. Heeft iemand een goede tip voor een ringslot wat past?
Ik heb al een bordo slot, maar voor een korte stop vind ik dat soms wat gedoe. Ik had al een AXA Block XXL gekocht, maar die krijg ik er niet goed op waarbij ik de batterij er ook nog uit kan halen.
Ik heb al een bordo slot, maar voor een korte stop vind ik dat soms wat gedoe. Ik had al een AXA Block XXL gekocht, maar die krijg ik er niet goed op waarbij ik de batterij er ook nog uit kan halen.
Ik ben toch voor de Bordo gegaan. Monteren ging vrij makkelijk. Tot nu toe geen problemen gehad om de fiets ergens aan vast te zetten. Iven om de zadelpen vond ik toch minder mooi qua uitstraling.gassiepaart schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:11:
[...]
Ik las eerder in dit topic dat de bordo door het ontbreken van de bovenstang wat lastiger te gebruiken is om de fiets ergens aan vast te zetten. Ook was het lastiger om het slot te monteren doordat de onderstang wat dikker was...
De Iven kan je om je zadelpen wikkelen lijkt me...
Ik krijg de fiets ook deze week dus zoek ook een extra slot en bel. Tevens ga ik ondervinden hoe een Bobike kinderzitje te monteren is...
Ik heb de Abus Bordo Granit X-Plus 6500-110 cm gemonteerd op m'n zwarte C3. Ik kan 'm wel aanraden; montage is eenvoudig (geïnstalleerd op de onderste stang dicht bij de base) en het slot an sich is ook erg fijn en van goede kwaliteit. Esthetisch ziet het er ook mooi en stoer uit, maar dat is persoonlijk natuurlijk.Kimetj schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:54:
edit: zie nu pas dat je de Bordo al aangeschaft hebt in de tussentijd

[Voor 5% gewijzigd door rickertsnaak op 15-09-2022 10:54]
Hier dezelfde vraag: Het is inderdaad twee keer het typenummer maar geen unieke code. Nu denk ik niet dat die accu snel gestolen zal worden - maar niet fijn als het wel zou gebeuren en de verzekering niet dekt.jurgen_t schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:59:
Hoi,
Van Cowboy nog een antwoord gekregen, Het staat ook niet op de factuur of in de app. In de app was overigens wel het framenummer te vinden.
Ondertussen wel al (vlot) antwoord gekregen via Cowboy-chat. Inderdaad nergens te vinden maar zij kunnen het makkelijk opzoeken.Zanthr schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:26:
[...]
Hier dezelfde vraag: Het is inderdaad twee keer het typenummer maar geen unieke code. Nu denk ik niet dat die accu snel gestolen zal worden - maar niet fijn als het wel zou gebeuren en de verzekering niet dekt.
Van Cowboy nog een antwoord gekregen, Het staat ook niet op de factuur of in de app. In de app was overigens wel het framenummer te vinden.
Toch gevonden toen ik de doos naar het oud papier bracht. Het staat op de doos zelf aan de buitenkant.jurgen_t schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:28:
[...]
Ondertussen wel al (vlot) antwoord gekregen via Cowboy-chat. Inderdaad nergens te vinden maar zij kunnen het makkelijk opzoeken.
Ik had de Ursus mooi standaard besteld en de backplate. Werkte niet lekker en zou het zelf zwart moeten spuiten. In plaats daarvan kwam ik voor 12 euro een zwarte standaard plus zwarte backplate tegen bij de Praxis. Die er maar opgezet en de rest retour.
Iemand ervaring met het Circular programma van Cowboy? Zou graag een 4ST bestellen als ze beschikbaar komen als "Uitstekend". Paar krasjes boeien me niet zo, en snellere levering dan een nieuwe.
https://be.cowboy.com/nl/collections/circularZo goed als nieuw. De fiets heeft een volledige kwaliteitscontrole ondergaan en is refurbished. Het frame vertoont maar een paar krasjes.
Ik heb zelf een circular, was in prima staat.croc schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:09:
Iemand ervaring met het Circular programma van Cowboy? Zou graag een 4ST bestellen als ze beschikbaar komen als "Uitstekend". Paar krasjes boeien me niet zo, en snellere levering dan een nieuwe.
[...]
https://be.cowboy.com/nl/collections/circular
Letterlijk zo goed als nieuw.
Hier hetzelfde: de fiets leek splinternieuw (een C3). Alleen was bij mij wel de accu defect. Ik kreeg toen een nieuwe accu, maar het duurde wel een paar weken voordat die binnen was.mjvdzwet schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:04:
[...]
Ik heb zelf een circular, was in prima staat.
Letterlijk zo goed als nieuw.
Hey! Ik zou vandaag mijn Circular c4 in zand binnen krijgen maar heb een 4st in zand binnen gekregen. Duidelijk helemaal nieuw dus als iemand vandaag een 4st verwachtte en een 4 in zand heeft gekregen 

Ja lap, vandaar dat die 4ST niet op stock isGivAhuG schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:38:
Hey! Ik zou vandaag mijn Circular c4 in zand binnen krijgen maar heb een 4st in zand binnen gekregen. Duidelijk helemaal nieuw dus als iemand vandaag een 4st verwachtte en een 4 in zand heeft gekregen

Zou 3 oktober een monteur komen maar is net verplaatst naar 19 oktober, ik word er een beetje moe van.RLee schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:04:
Hallo,
Dag, ben nieuw hier en al veel gelezen over de Cowboy 3
Heb zitten twijfelen tussen VM s5 en Cowboy 3, door de laatste aanbieding is het de C3 geworden. Jammer van de off road modus. Ga maar eens opzoek of er nog wat te tweaken is :-)
Ander stuur ga ik bestellen en standaard uiteraard ook.
Heb al veel info gevonden. Bedankt daarvoor.
Heb zitten twijfelen tussen VM s5 en Cowboy 3, door de laatste aanbieding is het de C3 geworden. Jammer van de off road modus. Ga maar eens opzoek of er nog wat te tweaken is :-)
Ander stuur ga ik bestellen en standaard uiteraard ook.
Heb al veel info gevonden. Bedankt daarvoor.
Vrijwel iedereen hier gok ikcroc schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:29:
Iemand deze al geprobeerd?
https://github.com/Imaginous/Cowboy_Untamed

Net als NieC3 ook een C3 besteld! Ik ben vrijwel onbekend met elektrische fietsen maar ik zat er toch voor eentje te kijken voor woon-werk verkeer. Initieel vond ik de design e-bikes te duur, maar deze aanbieding van 700 euro korting kon ik niet laten gaan. Want met 1600 euro was de cowboy maar een paar honderd euro duurder dan de budget e-bikes. Ergens over 2 weken krijg ik hopelijk de witte cowboy binnen. Ik ben heel benieuwd!
Ga je geen spijt van krijgen, en al zeker niet voor die prijs!! Ik hoop alleen dat je door hebt dat hij niet wit zal zijn, maar zacht grijs(Mineral Grey). Ik heb hem ook in de kleur, hij is prachtig, maar dus niet witfabianbb schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:52:Ergens over 2 weken krijg ik hopelijk de witte cowboy binnen. Ik ben heel benieuwd!

Werkt fantastisch! De developer is ook zeer actief op dit forum…croc schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:29:
Iemand deze al geprobeerd?
https://github.com/Imaginous/Cowboy_Untamed
Haha goede reminder. Gelukkig is dat bij het bestellen wel opgevallen. De Mineral Grey ziet er in ieder geval heel gelikt uit!184x184 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:58:
[...]
..Ik hoop alleen dat je door hebt dat hij niet wit zal zijn, maar zacht grijs(Mineral Grey)..
Change of plans. Die aanbieding is wel erg mooi, dus ook net een C3 besteld!fabianbb schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:52:
Net als NieC3 ook een C3 besteld! Ik ben vrijwel onbekend met elektrische fietsen maar ik zat er toch voor eentje te kijken voor woon-werk verkeer. Initieel vond ik de design e-bikes te duur, maar deze aanbieding van 700 euro korting kon ik niet laten gaan. Want met 1600 euro was de cowboy maar een paar honderd euro duurder dan de budget e-bikes. Ergens over 2 weken krijg ik hopelijk de witte cowboy binnen. Ik ben heel benieuwd!

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.