Ik heb hetzelfde gedaan, alleen wel jammer dat bij bestellen de levering uiterlijk 13 oktober was en nu eind oktober.croc schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:35:
[...]
Change of plans. Die aanbieding is wel erg mooi, dus ook net een C3 besteld!Bedankt voor de tip
Ook een C3 besteld, Top aanbieding. Na de bekendmaking van de korting direct besteld.
Gister update ontvangen dat de fiets het magazijn verlaten had.
Hopelijk snel bericht van de vervoerder voor de verdere aflevering.
Bij de C3 kan ik geen optie kiezen "voorgemonteerde standaard en achterdrager". Bij de 4 (ST) kan dit wel. Heeft de C3 dit standaard er al op? Zo niet hoe kun je dat regelen?
Standaard zit er niet op en moet je zelf regelen, wordt volgens mij niet als optie aangeboden.earthknake schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:03:
Bij de C3 kan ik geen optie kiezen "voorgemonteerde standaard en achterdrager". Bij de 4 (ST) kan dit wel. Heeft de C3 dit standaard er al op? Zo niet hoe kun je dat regelen?
Zelfde geldt ook voor de achterdrager.
Het erop zetten is niet heel moeilijk als je een beetje kan knutselen. Hier kan je onderdelen vinden die erop passen: https://cowboy.tools/
Cheers! Zitten de spatborden wel standaard op de C3?chevsticks schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:11:
[...]
Standaard zit er niet op en moet je zelf regelen, wordt volgens mij niet als optie aangeboden.
Zelfde geldt ook voor de achterdrager.
Het erop zetten is niet heel moeilijk als je een beetje kan knutselen. Hier kan je onderdelen vinden die erop passen: https://cowboy.tools/
Die wel als het goed is.earthknake schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:21:
[...]
Cheers! Zitten de spatborden wel standaard op de C3?
Ja, zaten er bij mij gewoon op.earthknake schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:21:
[...]
Cheers! Zitten de spatborden wel standaard op de C3?
Ik had enkele weken geleden de C3 besteld voor 1990. Pasgeleden kwam de korting van 700 euro op de nieuwe prijs. waardoor de prijs op 1590 uitkomt. Toch 400 euro verschil.
Gemaild met Cowboy dat ik enigszins een zuur gevoel had over het grote verschil in prijs na levering. Terugsturen was net voorbij de terugstuurtermijn.
Ik kreeg zonder omhaal het verschil teruggestort. Dat vind ik toch wel een positieve eerste ervaring met de service van Cowboy!
Gemaild met Cowboy dat ik enigszins een zuur gevoel had over het grote verschil in prijs na levering. Terugsturen was net voorbij de terugstuurtermijn.
Ik kreeg zonder omhaal het verschil teruggestort. Dat vind ik toch wel een positieve eerste ervaring met de service van Cowboy!
Ik hoop dat je zo positief kan blijven als je er een storing aan krijg, ik moet bijna twee maanden wachten op een monteur aan huis vanwege defect.Zanthr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:05:
Ik had enkele weken geleden de C3 besteld voor 1990. Pasgeleden kwam de korting van 700 euro op de nieuwe prijs. waardoor de prijs op 1590 uitkomt. Toch 400 euro verschil.
BE of NL?RLee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:24:
[...]
Ik hoop dat je zo positief kan blijven als je er een storing aan krijg, ik moet bijna twee maanden wachten op een monteur aan huis vanwege defect.
Best wat mensen hier op het forum hebben inderdaad problemen. En vervelend dat dit ook voor jou geldt. Tot dusverre heb ik die nog niet. Wel een positieve ervaring hier mee. Ook de moeite om te delen waard vind ik.RLee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:24:
[...]
Ik hoop dat je zo positief kan blijven als je er een storing aan krijg, ik moet bijna twee maanden wachten op een monteur aan huis vanwege defect.
Welle dag heb jij hem besteld als ik vragen mag?lzondervan schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:47:
Ook een C3 besteld, Top aanbieding. Na de bekendmaking van de korting direct besteld.
22 september besteld, wordt vandaag geleverd.Vinny1 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:14:
[...]
Welle dag heb jij hem besteld als ik vragen mag?
Update, is vandaag geleverd en doet het prima!
[ Voor 10% gewijzigd door lzondervan op 29-09-2022 15:36 ]
Wat stond er initieel als levertijd toen je bestelde? Heb die van mij gisteren besteld. Levering eind oktober, maar eerder zou natuurlijk beter zijnlzondervan schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:03:
[...]
22 september besteld, wordt vandaag geleverd.
Update, is vandaag geleverd en doet het prima!
[ Voor 9% gewijzigd door 19JM81 op 29-09-2022 20:37 ]
Dus; we zijn iets verder.Hazardi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:40:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan, alleen wel jammer dat bij bestellen de levering uiterlijk 13 oktober was en nu eind oktober.
Bij bestellen: 13 oktober
In mail: Hij wordt geproduceerd en door onze leveringspartner verzonden voor 14 oktober.
Iets later bij bestelling status: Eind oktober
Nu: November
Hier was het eerst 15 oktober, nu ondertussen ook november... Besteld op 27/9. Tot zo ver levering in max 30 dagen.Hazardi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:47:
[...]
Dus; we zijn iets verder.
Bij bestellen: 13 oktober
In mail: Hij wordt geproduceerd en door onze leveringspartner verzonden voor 14 oktober.
Iets later bij bestelling status: Eind oktober
Nu: November
Het is nu: De levertermijn van je fiets is 16 oktober - 23 oktober; veranderd veel
Ik heb ook een C3 met de actie besteld, zelfde levertijd ongeveer.
Vroeg mij wel af; er zit geen standaard op, die Ursus Mooi wilde ik dus bestellen (zie https://cowboy.tools).
Alleen die backplate die je los moet kopen is nergens leverbaar.. hoe lossen jullie dat op? Een generieke backplate ergens kopen? Werkt dat ook?
Vroeg mij wel af; er zit geen standaard op, die Ursus Mooi wilde ik dus bestellen (zie https://cowboy.tools).
Alleen die backplate die je los moet kopen is nergens leverbaar.. hoe lossen jullie dat op? Een generieke backplate ergens kopen? Werkt dat ook?
Er is iemand op marktplaats die ze print (en ook ruimte voor een AirTag is mogelijk). Heb hem alvast besteld:
https://www.marktplaats.n...uMTY2NDgxMDU2OS4wLjAuMA..
https://www.marktplaats.n...uMTY2NDgxMDU2OS4wLjAuMA..
Bij mij is het nog steeds 7 - 14 oktober. Nooit iets aangepast qua levertijd. Welke partij komt hem afleveren? UPS? DHL Express?
Is de Cowboy 4 prijs hetzelfde gebleven sinds de introductie of zijn daar ook prijs verhogingen doorgevoerd? Zijn er af en toe acties?
Een generieke kan ook, als hij maar goed past. Ik heb ergens een backplate besteld die volgens dit forum paste maar dat bleek niet het geval.Ruben [NL] schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:10:
Voor 12 euro een standaard en backplate gehaald bij de Praxis.
Wat is er mis met gewoon die Ursus Mooi te bestellen voor een C3?Zanthr schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:49:
[...]
Een generieke kan ook, als hij maar goed past. Ik heb ergens een backplate besteld die volgens dit forum paste maar dat bleek niet het geval.
Voor 12 euro een standaard en backplate gehaald bij de Praxis.
Cfr https://docs.google.com/p...slide=id.g9697fc63e3_0_16
[ Voor 20% gewijzigd door croc op 04-10-2022 10:00 ]
Wordt geleverd via VOS Logistics. Je ontvangt een mail met daarop de afleverdatum en kan dan per mail aangeven of dit uitkomt. De avond van te voren ontvang je een tijdsblok van 3 uur.earthknake schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:55:
Bij mij is het nog steeds 7 - 14 oktober. Nooit iets aangepast qua levertijd. Welke partij komt hem afleveren? UPS? DHL Express?
Omdat, zoals je wellicht boven kon lezen, de nodige backplate nergens te bestellen is.........croc schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:18:
[...]
Wat is er mis met gewoon die Ursus Mooi te bestellen voor een C3?
Dag Cowboys!
Ik heb in de tussentijd 5000km meer op de fiets gereden dan mijn review op pagina 11 van deze thread en dacht... Tijd voor een update!
Nog altijd zijn mijn vriendin en ik intens gelukkig met onze fietsen. 5000km in anderhalf jaar is ook niet niks dus we gebruiken ze ook lekker fanatiek. Zowel voor woon-werk verkeer als ook leuke fietstochten door heel Zuid Holland.
Service en reparaties
Voor wat betreft de service bevalt deze nog steeds prima. Ik heb 1x iemand van Cowboy langs gehad voor het plaatsen van de zogenoemde spacer waardoor de accu niet meer losraakt tijdens het fietsen. Dit was snel en kosteloos gefixt, dus over de service van Cowboy niks te klagen. Ook het nabestellen van remblokjes was zo gedaan. Verder heb ik samen met mijn lokale fietsenmaker onderhoud uitgevoerd aan de fiets. Zeker de C3 lijkt nog best op een normale fiets met redelijk wat standaard onderdelen, waardoor hij hier prima mee uit de voeten kon.
Telefoonhouder
Voor wat betreft accesoires kan ik jullie absoluut nog steeds de telefoon houders van KokoX aanbevelen. Mijn telefoon gaat hier gemakkelijk met één hand in en uit en hij is er nog nooit uitgevallen. Deze is alleen beschikbaar voor de V3 dus als je geen zin hebt in een ander hoesje voor je telefoon met pukkel achterop zou ik zelf nogsteeds kiezen voor de V3 zodat je een universele houder kan kiezen.
Standaard
Wat niet is bevallen van KokoX is de standaard adapter. Deze zijn zowel bij mij als mijn vriendin gebarsten en dat valt tegen voor de prijs die het heeft gekost. Toch kan je via https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons een nog veel mooiere adapter kopen. Ook ge3Dprint, maar een stuk robuuster. Ook heeft hij een versie met uitsparing voor een Airtag, die ik ondanks de GPS tracker toch aan iedereen kan aanbevelen.
Een goed slot
Het slot dat wij hebben gekozen werkt nog steeds soepel en ik zou iedere Cowboy willen aanraden voor dit slot te kiezen https://youtu.be/SpVOTEOMRuE en niet voor deze https://youtu.be/Zs8uyPsDaw0
Comfort
Wat betreft het comfort van de Cowboy hebben we nog steeds ons standaard zadel en zadelpen. We hebben ontzettend veel geluk dat we wonen in het extreem geasfalteerde Rotterdam, maar wanneer ik in Delft fiets realiseer ik me dat een verende zadelpen daar geen overbodige luxe was geweest. Wel zijn we gegaan voor mooie bijpassende (veel te dure) ergonomische handvaten van Ergon https://www.ergonbike.com...0000&s=gptouring&a=griffe dit is absoluut een aanrader, zelfs voor dat geld. Hierdoor neemt de druk op de polsen af en gaan mijn handen niet meer slapen na enige tijd fietsen.
Voor lange mensen blijf ik bij mijn eerdere mening. Zoek verder. Op de Cowboy facebook gaan 9/10 berichten over lange mensen die er alles aan doen om de Cowboy dragelijk te maken voor hun lengte. De 4 kan je niet verhogen, de 3 wel maar dat vind ik er persoonlijk niet zo mooi uit zien. Mijn advies is om verder te kijken naar de Veloretti en de VanMoof. Zelf ben ik 1.80 en de fiets voelt zelfs voor mij niet heel groot aan.
Realistisch bereik
Met de untamed app actief en een max van ongeveer 28km/u red ik eigenlijk nooit de 70km. Natuurlijk maak ik hem nooit helemaal leeg, maar over het algemeen is 60km een reëel bereik wanneer je 28km/u fietst. In de winter neemt het bereik wel nog iets af, dus houdt daar rekening mee als je hem gebruikt voor woonwerk verkeer langer dan 50km.
De app
Echt een app voor ons, de nerds. Leuke stats over het de verhouding spierkracht en motorkracht, max snelheid, totale afstand per rit, dag week, jaar. Daarnaast zie je ook hoeveel andere Cowboys in jouw stad, land of wereldwijd deze week hebben gereden. Dit zorgt voor een leuke vorm van gamification en is niet overaanwezig in de app. Ik gebruik de app zelf echt met veel plezier en de shortcut om direct te ontgrendelen vanuit je thuis scherm is ook heel fijn. Wat ik niet gebruik is de navigatie. Dit is niet duidelijk genoeg en soms ook een beetje dommer dan Google maps.
Fietsen in de regen
Ja de herfst komt er aan, maar wij zouden geen Nederlanders zijn als we niet gewoon lekker doorfietsen dan. Aanrader voor een jas is de Torentshell van Patagonia. Deze heeft grote ritsen bij de oksels zodat je niet te veel gaat zweten en hij is extreem waterdicht. Natuurlijk is een goede regenbroek en (Vaude) schoenhoezen van de Bever ook heel fijn om een natte onderbroek en sokken te voorkomen. Als laatste heeft het merk Aevor een mooie rugzak speciaal voor fietsers. Waterdicht en wat afstand tot de rug. Zeker het checken waard!
Conclusie
Deze fiets is perfect voor ons. Jonge professionals die wonen en werken in de grote stad. Dankzij het vele asfalt is het een genot om hier lekker langs een volledig stilstaand Hofplein te scheuren en iedereen voorbij te zoefen bij het stoplicht. De C3 is een topfiets en zeker met het huidige prijsverschil zou ik de 4 niet eens overwegen omdat de 3 al zo goed is! Tenzij je woont in de heuvels, dan is extra power natuurlijk mooi meegenomen. Dankzij deze fiets hebben wij de auto heel veel laten staan want aanzienlijk heeft gescheeld in de kosten voor brandstof en parkeren.
Ik heb in de tussentijd 5000km meer op de fiets gereden dan mijn review op pagina 11 van deze thread en dacht... Tijd voor een update!
Nog altijd zijn mijn vriendin en ik intens gelukkig met onze fietsen. 5000km in anderhalf jaar is ook niet niks dus we gebruiken ze ook lekker fanatiek. Zowel voor woon-werk verkeer als ook leuke fietstochten door heel Zuid Holland.
Service en reparaties
Voor wat betreft de service bevalt deze nog steeds prima. Ik heb 1x iemand van Cowboy langs gehad voor het plaatsen van de zogenoemde spacer waardoor de accu niet meer losraakt tijdens het fietsen. Dit was snel en kosteloos gefixt, dus over de service van Cowboy niks te klagen. Ook het nabestellen van remblokjes was zo gedaan. Verder heb ik samen met mijn lokale fietsenmaker onderhoud uitgevoerd aan de fiets. Zeker de C3 lijkt nog best op een normale fiets met redelijk wat standaard onderdelen, waardoor hij hier prima mee uit de voeten kon.
Telefoonhouder
Voor wat betreft accesoires kan ik jullie absoluut nog steeds de telefoon houders van KokoX aanbevelen. Mijn telefoon gaat hier gemakkelijk met één hand in en uit en hij is er nog nooit uitgevallen. Deze is alleen beschikbaar voor de V3 dus als je geen zin hebt in een ander hoesje voor je telefoon met pukkel achterop zou ik zelf nogsteeds kiezen voor de V3 zodat je een universele houder kan kiezen.
Standaard
Wat niet is bevallen van KokoX is de standaard adapter. Deze zijn zowel bij mij als mijn vriendin gebarsten en dat valt tegen voor de prijs die het heeft gekost. Toch kan je via https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons een nog veel mooiere adapter kopen. Ook ge3Dprint, maar een stuk robuuster. Ook heeft hij een versie met uitsparing voor een Airtag, die ik ondanks de GPS tracker toch aan iedereen kan aanbevelen.
Een goed slot
Het slot dat wij hebben gekozen werkt nog steeds soepel en ik zou iedere Cowboy willen aanraden voor dit slot te kiezen https://youtu.be/SpVOTEOMRuE en niet voor deze https://youtu.be/Zs8uyPsDaw0
Comfort
Wat betreft het comfort van de Cowboy hebben we nog steeds ons standaard zadel en zadelpen. We hebben ontzettend veel geluk dat we wonen in het extreem geasfalteerde Rotterdam, maar wanneer ik in Delft fiets realiseer ik me dat een verende zadelpen daar geen overbodige luxe was geweest. Wel zijn we gegaan voor mooie bijpassende (veel te dure) ergonomische handvaten van Ergon https://www.ergonbike.com...0000&s=gptouring&a=griffe dit is absoluut een aanrader, zelfs voor dat geld. Hierdoor neemt de druk op de polsen af en gaan mijn handen niet meer slapen na enige tijd fietsen.
Voor lange mensen blijf ik bij mijn eerdere mening. Zoek verder. Op de Cowboy facebook gaan 9/10 berichten over lange mensen die er alles aan doen om de Cowboy dragelijk te maken voor hun lengte. De 4 kan je niet verhogen, de 3 wel maar dat vind ik er persoonlijk niet zo mooi uit zien. Mijn advies is om verder te kijken naar de Veloretti en de VanMoof. Zelf ben ik 1.80 en de fiets voelt zelfs voor mij niet heel groot aan.
Realistisch bereik
Met de untamed app actief en een max van ongeveer 28km/u red ik eigenlijk nooit de 70km. Natuurlijk maak ik hem nooit helemaal leeg, maar over het algemeen is 60km een reëel bereik wanneer je 28km/u fietst. In de winter neemt het bereik wel nog iets af, dus houdt daar rekening mee als je hem gebruikt voor woonwerk verkeer langer dan 50km.
De app
Echt een app voor ons, de nerds. Leuke stats over het de verhouding spierkracht en motorkracht, max snelheid, totale afstand per rit, dag week, jaar. Daarnaast zie je ook hoeveel andere Cowboys in jouw stad, land of wereldwijd deze week hebben gereden. Dit zorgt voor een leuke vorm van gamification en is niet overaanwezig in de app. Ik gebruik de app zelf echt met veel plezier en de shortcut om direct te ontgrendelen vanuit je thuis scherm is ook heel fijn. Wat ik niet gebruik is de navigatie. Dit is niet duidelijk genoeg en soms ook een beetje dommer dan Google maps.
Fietsen in de regen
Ja de herfst komt er aan, maar wij zouden geen Nederlanders zijn als we niet gewoon lekker doorfietsen dan. Aanrader voor een jas is de Torentshell van Patagonia. Deze heeft grote ritsen bij de oksels zodat je niet te veel gaat zweten en hij is extreem waterdicht. Natuurlijk is een goede regenbroek en (Vaude) schoenhoezen van de Bever ook heel fijn om een natte onderbroek en sokken te voorkomen. Als laatste heeft het merk Aevor een mooie rugzak speciaal voor fietsers. Waterdicht en wat afstand tot de rug. Zeker het checken waard!
Conclusie
Deze fiets is perfect voor ons. Jonge professionals die wonen en werken in de grote stad. Dankzij het vele asfalt is het een genot om hier lekker langs een volledig stilstaand Hofplein te scheuren en iedereen voorbij te zoefen bij het stoplicht. De C3 is een topfiets en zeker met het huidige prijsverschil zou ik de 4 niet eens overwegen omdat de 3 al zo goed is! Tenzij je woont in de heuvels, dan is extra power natuurlijk mooi meegenomen. Dankzij deze fiets hebben wij de auto heel veel laten staan want aanzienlijk heeft gescheeld in de kosten voor brandstof en parkeren.
Toffe review, ik als Maassluizer, ben het eens dat het comfort op asfalt en nette fietspaden prima is... maar op klinkers is het soms wat afzien.
Ik vind jullie untamed bereik nog erg netjes.
Misschien dat ik als developer iets meer de grens opzoek
Ik vind jullie untamed bereik nog erg netjes.
Misschien dat ik als developer iets meer de grens opzoek
Hebben jullie ook ervaring met deze decathlon kickstand? Volgens Cowboy.tools zou hij compatable moeten zijn.
Edit: Heb je dan alsnog een backplate (apart) nodig?
Edit: Heb je dan alsnog een backplate (apart) nodig?
[ Voor 7% gewijzigd door Hazardi op 05-10-2022 16:08 ]
Over dat slot lees ik op Amazon toch wel veel slechte verhalen. Weet je zeker dat hij zo goed is?outrazor schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
Een goed slot
Ik verdiep me ook al een tijdje in de sloten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben uiteindelijk voor Abus Bordo Granit X-Plus 6500-110 gegaan. Een kettingslot heb ik ook binnen gekregen, maar te lomp, te zwaar en onpraktisch.
Ik zie wat je bedoelt. Gek ik heb er zelf geen problemen mee, met het openen van het slot. Maar ik ben wel iemand die er eens in t jaar wat slotenspray in spuit.earthknake schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Over dat slot lees ik op Amazon toch wel veel slechte verhalen. Weet je zeker dat hij zo goed is?
Ik heb hem gekozen omdat de meest bekende en vaardigste lockpicker van YouTube hem aanbeveelt voor zijn veiligheid. Tot nu toe heeft hij anderhalf jaar Rotterdam overleefd in ieder geval
Dat is netjes. Alleen zie ik ook reacties en foto’s waarbij het slot toch volledig open geknipt is. Dat zou toch niet zo makkelijk moeten kunnen? Of hebben ze dan lang de tijd gehad?outrazor schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:57:
[...]
Ik zie wat je bedoelt. Gek ik heb er zelf geen problemen mee, met het openen van het slot. Maar ik ben wel iemand die er eens in t jaar wat slotenspray in spuit.
Ik heb hem gekozen omdat de meest bekende en vaardigste lockpicker van YouTube hem aanbeveelt voor zijn veiligheid. Tot nu toe heeft hij anderhalf jaar Rotterdam overleefd in ieder geval
Open geknipt denk ik niet, maar wel met zo'n slijptol als in deze video:earthknake schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:57:
[...]
Dat is netjes. Alleen zie ik ook reacties en foto’s waarbij het slot toch volledig open geknipt is. Dat zou toch niet zo makkelijk moeten kunnen? Of hebben ze dan lang de tijd gehad?
https://youtube.com/shorts/HesUQfr6Als?feature=share
Maar ik ben bang dat dat met het juiste gereedschap met ieder slot wel kan. Aan de andere kant maakt het open slijpen van zo'n slot wel veel meer herrie en vonken dan het stilletjes open splijten van de ABUS bordo.
Daarnaast is het een ART *** gekeurd slot en daarmee meer dan nodig is voor de verzekering die twee sterren vereist. Dus ik ben er wel van overtuigd dat dit één van de taaiste sloten in zijn klasse is om doorheen te komen.
https://www.stichtingart....ec0ab3262ce329c7dcb399a4e
Stevig op zoek naar een houder voor mijn telefoon.
- zo'n rubberen houder met elastieken vind ik lelijk ogen
- ik heb een mooie gevonden (een soort U vorm klem van metaal. Maar de houder zit best ver boven het stuur en dat ziet er niet zo mooi uit.
:strip_exif()/f/image/DmnAwQFYEkGeMrE3YGKBOV40.jpg?f=fotoalbum_large)
- een model dat de vier hoeken vastklemt. Het mechanisme is fijn (je doet de telefoon er in, en dan klemt hij vanzelf vast - ik heb dit in de auto en dat werkt heel makkelijk) maar hij is enorm en is van lelijk plastic
:strip_exif()/f/image/LidwIp7E6jOSMIOVePPmpPE6.jpg?f=fotoalbum_large)
- de GUB houder: deze oogt prima, wat zilveren kleur bij de schroeven maar van metaal en klemt goed. Kan niet centraal gemonteerd maar wel net naast het midden. Hij rammelt echter enorm als er geen telefoon in geklemd zit.
:strip_exif()/f/image/wgCASuVRyzA1s7RmSQiJUHCy.jpg?f=fotoalbum_large)
De GUB heeft dus de voorkeur maar aangezien meer gebruikers ervaring hebben met deze houder: zijn er tips om het rammelen te verminderen?
- ik heb een mooie gevonden (een soort U vorm klem van metaal. Maar de houder zit best ver boven het stuur en dat ziet er niet zo mooi uit.
:strip_exif()/f/image/DmnAwQFYEkGeMrE3YGKBOV40.jpg?f=fotoalbum_large)
- een model dat de vier hoeken vastklemt. Het mechanisme is fijn (je doet de telefoon er in, en dan klemt hij vanzelf vast - ik heb dit in de auto en dat werkt heel makkelijk) maar hij is enorm en is van lelijk plastic
:strip_exif()/f/image/LidwIp7E6jOSMIOVePPmpPE6.jpg?f=fotoalbum_large)
- de GUB houder: deze oogt prima, wat zilveren kleur bij de schroeven maar van metaal en klemt goed. Kan niet centraal gemonteerd maar wel net naast het midden. Hij rammelt echter enorm als er geen telefoon in geklemd zit.
:strip_exif()/f/image/wgCASuVRyzA1s7RmSQiJUHCy.jpg?f=fotoalbum_large)
De GUB heeft dus de voorkeur maar aangezien meer gebruikers ervaring hebben met deze houder: zijn er tips om het rammelen te verminderen?
[ Voor 40% gewijzigd door Zanthr op 07-10-2022 11:01 ]
Aah ja!outrazor schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:17:
[...]
Open geknipt denk ik niet, maar wel met zo'n slijptol als in deze video:
https://youtube.com/shorts/HesUQfr6Als?feature=share
Maar ik ben bang dat dat met het juiste gereedschap met ieder slot wel kan. Aan de andere kant maakt het open slijpen van zo'n slot wel veel meer herrie en vonken dan het stilletjes open splijten van de ABUS bordo.
Daarnaast is het een ART *** gekeurd slot en daarmee meer dan nodig is voor de verzekering die twee sterren vereist. Dus ik ben er wel van overtuigd dat dit één van de taaiste sloten in zijn klasse is om doorheen te komen.
https://www.stichtingart....ec0ab3262ce329c7dcb399a4e
Denk dat het ook wel slim is om een verzekering te nemen. Iemand daar nog tips voor? Via Cowboy of een andere toko?
Ik heb de loopmount, die rammelt niet.Zanthr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb er uiteindelijk de quad lock opgezet, lekker makkelijk uitwisselbaar tussen m'n cowboy, racefiets en auto. Maar het is onder aan de streep nogal een dure oplossing en je moet er een speciaal hoesje bij aanschaffen.Zanthr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:57:
Je zou nog kunnen overwegen een stevig hoesje te kopen en die in je GUB houder te steken als je telefoon er niet in zit. Wellicht is het rammelen dan ook voorbij.
Zo eerste 50+km gemaakt.
Zweet op de rug 😉
Nu maar op zoek naar Android toestel 😬
Fiets is fijn.
Ps. Mijn standaard komt van de Karwei. Kost € 10 en past perfect.
Zweet op de rug 😉
Nu maar op zoek naar Android toestel 😬
Fiets is fijn.
Ps. Mijn standaard komt van de Karwei. Kost € 10 en past perfect.
Heel benieuwd naar het resultaat!19JM81 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:27:
Ik heb mijn plaatjes binnen voor de standaard!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb de Quadlock en die past perfect in het midden van het stuur. Muurvast
Zijn er al mensen die een C3 besteld hebben tijdens de actie periode en hem al binnen hebben? Ik heb hem de 29ste besteld, en staat nu op levering 28 okt - 4 nov...
Nog niet maar wel verzonden. Staat al een dag of 4 bij de leverancier. Verwacht hem deze week.
27/9 besteld, vanmiddag geleverd :-)19JM81 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:20:
Zijn er al mensen die een C3 besteld hebben tijdens de actie periode en hem al binnen hebben? Ik heb hem de 29ste besteld, en staat nu op levering 28 okt - 4 nov...
Zojuist mijn C3 ontvangen. Ik ben op zoek naar een fietsverzekering. Bij allemaal krijg je eigen risico wanneer het een ATB (All Terrain Bike) fiets betreft. Weten jullie of de Cowboy onder een ATB fiets valt?
Het is geen All Terrain Bike, maar een (sportieve) stadsfiets.Vinny1 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:45:
Zojuist mijn C3 ontvangen. Ik ben op zoek naar een fietsverzekering. Bij allemaal krijg je eigen risico wanneer het een ATB (All Terrain Bike) fiets betreft. Weten jullie of de Cowboy onder een ATB fiets valt?
Ok top, thanks!mjvdzwet schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
Het is geen All Terrain Bike, maar een (sportieve) stadsfiets.
Ik heb me er niet heel goed in verdiept, maar wel het één en ander gelezen op de Cowboy facebook pagina.earthknake schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:30:
[...]
Aah ja!![]()
Denk dat het ook wel slim is om een verzekering te nemen. Iemand daar nog tips voor? Via Cowboy of een andere toko?
Het grote voordeel van een verzekering via Cowboy is dat je de nieuwwaarde terugkrijgt (zonder accessoires en -10% eigen risico) en bewegingsmeldingen in de app wanneer de fiets beweegt terwijl hij vergrendeld is. Ik hoop echt dat ze deze specifieke functie ooit vrij zullen geven of voor een klein bedrag per jaar zullen aanbieden.
Een nadeel van de verzekering van ANWB is dat je er een tracker op moet zetten die zij leveren en die is niet heel sexy weg te werken. De tracker van Cowboy zelf is daar dus onvoldoende.
Let ook goed op waar de fiets wel en waar de fiets niet verzekerd is en aan welke voorwaarden je moet voldoen voor wat betreft slot en op welke manier je hem vast zet. Weeg ook goed af waar je fiets het vaakst staat, als je hem bijvoorbeeld binnen kan zetten bij je thuis en bij werk is hij vaak al mee verzekerd.
Verder raad ik iedereen aan een Airtag onder zijn fiets te plakken. Ik heb dit gedaan via de standaard mount die ik in mijn eerdere comment gelinkt heb. GPS op 30 meter nauwkeurig is best aardig, tot je aankomt bij een flatgebouw. Ik heb zelf (uiteraard) een Android en heb de airtag gekoppeld aan de iPhone van een familielid. Ik heb de speaker uit de airtag verwijderd zodat hij geen geluid maakt als ik drie dagen niet in de buurt ben geweest van de gekoppelde iPhone. Werkt erg goed, hoewel sommige vrienden die een stukje met me meefietsen soms de melding krijgen op hun iPhone dat ze mogelijk worden gestalkt🥲
De tracker van de ANWB is zo klein dat het weinig voorstelt, het voordeel van de ANWB is dat je de fiets nergens aan vast hoeft te zetten.outrazor schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:52:
[...]
Ik heb me er niet heel goed in verdiept, maar wel het één en ander gelezen op de Cowboy facebook pagina.
Het grote voordeel van een verzekering via Cowboy is dat je de nieuwwaarde terugkrijgt (zonder accessoires en -10% eigen risico) en bewegingsmeldingen in de app wanneer de fiets beweegt terwijl hij vergrendeld is. Ik hoop echt dat ze deze specifieke functie ooit vrij zullen geven of voor een klein bedrag per jaar zullen aanbieden.
Een nadeel van de verzekering van ANWB is dat je er een tracker op moet zetten die zij leveren en die is niet heel sexy weg te werken. De tracker van Cowboy zelf is daar dus onvoldoende.
Let ook goed op waar de fiets wel en waar de fiets niet verzekerd is en aan welke voorwaarden je moet voldoen voor wat betreft slot en op welke manier je hem vast zet. Weeg ook goed af waar je fiets het vaakst staat, als je hem bijvoorbeeld binnen kan zetten bij je thuis en bij werk is hij vaak al mee verzekerd.
Verder raad ik iedereen aan een Airtag onder zijn fiets te plakken. Ik heb dit gedaan via de standaard mount die ik in mijn eerdere comment gelinkt heb. GPS op 30 meter nauwkeurig is best aardig, tot je aankomt bij een flatgebouw. Ik heb zelf (uiteraard) een Android en heb de airtag gekoppeld aan de iPhone van een familielid. Ik heb de speaker uit de airtag verwijderd zodat hij geen geluid maakt als ik drie dagen niet in de buurt ben geweest van de gekoppelde iPhone. Werkt erg goed, hoewel sommige vrienden die een stukje met me meefietsen soms de melding krijgen op hun iPhone dat ze mogelijk worden gestalkt🥲
Ik zat nog eens naar nieuwe fietsen te kijken. Nu neem ik meestal de trein naar het werk, aangezien 20km (in het Belgische heuvellandschap) toch wat veel is om dagelijks op m'n stalen ros te doen.
E-Bikes lijken dan nog wel een optie. De Cowboy zou een optie kunnen zijn, best een strak ding. Maar ik zie ook dat je deze met app moet openen (en o.a. de lichten bedient via de app).
Daarbij kwam ik ook in HLN het volgende artikel tegen: https://www.hln.be/binnen...e-van-de-tunnel~a71667ea/
Waar specifiek het volgende stukje tekst opvalt:
'Wie een Cowboy in huis haalt om de auto te vervangen, kan zich afvragen of dat op lange termijn wel een goed idee is. Zo werden stomers van de Gentse foodboxleverancier Mealhero waardeloos toen die startup failliet ging en er geen overnemer werd gevonden. Cowboy-fietsen werken met een app, maar of ze ook écht bruikbaar blijven als het bedrijf er niet meer is, daarover wil Roose geen vragen beantwoorden.'
Ik vind het nogal vreemd dat de CEO hier geen antwoord op wil geven, dat lijkt me al tamelijk verdacht. Maar het lijkt mij vooral ook bizar dat een fiets zo gebouwd zou zijn dat die niet meer werkt wanneer het bedrijf er niet meer is, en vroeg me ook af waarom dat wellicht het geval zou zijn? Wordt er, om je fiets te unlocken, altijd een signaal naar een centrale server gezonden, oid? En hoe werkt dan dan wanneer je je fiets meeneemt naar plek een zonder netwerkverbinding? (op vakantie in de bergen, o.i.d.)
E-Bikes lijken dan nog wel een optie. De Cowboy zou een optie kunnen zijn, best een strak ding. Maar ik zie ook dat je deze met app moet openen (en o.a. de lichten bedient via de app).
Daarbij kwam ik ook in HLN het volgende artikel tegen: https://www.hln.be/binnen...e-van-de-tunnel~a71667ea/
'Wie een Cowboy in huis haalt om de auto te vervangen, kan zich afvragen of dat op lange termijn wel een goed idee is. Zo werden stomers van de Gentse foodboxleverancier Mealhero waardeloos toen die startup failliet ging en er geen overnemer werd gevonden. Cowboy-fietsen werken met een app, maar of ze ook écht bruikbaar blijven als het bedrijf er niet meer is, daarover wil Roose geen vragen beantwoorden.'
Ik vind het nogal vreemd dat de CEO hier geen antwoord op wil geven, dat lijkt me al tamelijk verdacht. Maar het lijkt mij vooral ook bizar dat een fiets zo gebouwd zou zijn dat die niet meer werkt wanneer het bedrijf er niet meer is, en vroeg me ook af waarom dat wellicht het geval zou zijn? Wordt er, om je fiets te unlocken, altijd een signaal naar een centrale server gezonden, oid? En hoe werkt dan dan wanneer je je fiets meeneemt naar plek een zonder netwerkverbinding? (op vakantie in de bergen, o.i.d.)
Wellicht een Tenways een beter keuze? Je trapt je iig niet kapot als je het vergelijkt met een Cowboy en de fiets is niet afhankelijk van een app.Simon_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:57:
Ik zat nog eens naar nieuwe fietsen te kijken. Nu neem ik meestal de trein naar het werk, aangezien 20km (in het Belgische heuvellandschap) toch wat veel is om dagelijks op m'n stalen ros te doen.
Je kan door de accu eruit te halen en weer erin te doen ook de fiets unlocken (zodat als je telefoon leeg is je toch de fiets kan gebruiken). Zit je nog wel met de lichten, geen idee hoe je die zonder app aan zou kunnen krijgen (staan hier standaard aan, ook overdag, dus in mijn geval zou het geen probleem moeten zijn.).Simon_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:57:
https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone
Er staan nog behoorlijk wat vacatures open in heel Europa, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.Simon_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:57:
Met de onofficiële Cowboy Untamed app kun je de fiets ook gewoon unlocken, lichten aan doen, enz. Dus nee je hebt Cowboy zelf niet persé nodig.Simon_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:57:
Maar de vraag is dan natuurlijk of je, wanneer je de accu er uit haalt en er weer in steekt, niet óók gewoon een signaal naar een server stuurt, die daarna je fiets verteld om te 'unlocken'.chevsticks schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Je kan door de accu eruit te halen en weer erin te doen ook de fiets unlocken (zodat als je telefoon leeg is je toch de fiets kan gebruiken). Zit je nog wel met de lichten, geen idee hoe je die zonder app aan zou kunnen krijgen (staan hier standaard aan, ook overdag, dus in mijn geval zou het geen probleem moeten zijn.).
https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone
Thanks voor de tip. Misschien is er hier ook wel info te vinden over hoe de fiets zich unlocked.croc schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Met de onofficiële Cowboy Untamed app kun je de fiets ook gewoon unlocken, lichten aan doen, enz. Dus nee je hebt Cowboy zelf niet persé nodig.
De fiets zelf heeft geen internet, voor zover ik weet. Dus dat lijkt me niet.Simon_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Maar de vraag is dan natuurlijk of je, wanneer je de accu er uit haalt en er weer in steekt, niet óók gewoon een signaal naar een server stuurt, die daarna je fiets verteld om te 'unlocken'.
Ik heb er ook 1 gekocht, de Kokox is gescheurd. Zou ik niet aanraden overigens19JM81 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:27:
Ik heb mijn plaatjes binnen voor de standaard!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja ik zie dat de fiets via bluetooth met de app verbonden is. Dus je zal wel gelijk hebben. Dan communiceert die waarschijnlijk altijd via de telefoon met de buitenwereld. En zo zou 'batterij eruit halen en er weer insteken' (wat werkt met een lege telefoon), dus nergens mee communiceren, behalve intern. Dan zou je denken dat dit, in theorie, altijd zal blijven werken. Maar stel dat die zo geprogrammeerd is dat je dit maar X keer kan doen voordat je de app weer nodig hebt (als beveiliging tegen diefstal, o.i.d.), dan ben je alsnog de pineut. Lijkt me vreemd om dit zo te bouwen, maar ik weet niet hoe de fietsenmakers van Cowboy denken, misschien is dat voor hen wél logisch.chevsticks schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:37:
[...]
De fiets zelf heeft geen internet, voor zover ik weet. Dus dat lijkt me niet.
Ik weet ook niks van de technologie achter/in de fiets, maar ik werd gewoon 'getriggerd' door het feit dat de CEO geen antwoord wou geven. Aangezien er al voorbeelden zijn van hippe IoT dingen die onwerkbaar zijn geworden na faillissement wordt je toch voorzichtig voordat je 3000 euro besteed. Het minste dat je dan verwacht is een 'natuurlijk blijft het werken, het is en blijft een fiets'.
EDIT:
Ik heb het de developer van Cowboy Untamed eens gevraagd. De battery unlock zit inderdaad in de fiets zelf, zonder communicatie met Cowboy's server. Dus dat zou volgens hem wel blijven werken.
En zijn app communiceert direct met de fiets (via Bluetooth) en zal dus ook blijven werken.
Is dat mysterie ook weer opgelost.
Enige probleem dat je na enige tijd gaat hebben bij een faillissement van Cowboy is dus een gebrek aan reserve-onderdelen voor al hun custom hardware.
[ Voor 15% gewijzigd door Simon_ op 12-10-2022 12:47 ]
Als ontwikkelaar van Untamed wil ik de volgende zaken even verduidelijken.
Ik weet dat hij in de app niet wordt getoond.
- Het aanzetten via het uitnemen en terugplaatsen van de batterij zit puur in de firmware van de fiets. Deze communiceert niet met de server hiervoor.
- Ook is er om de fiets in/uit te schakelen enkel een bluetooth verbinding nodig. Ook hiervoor is geen server verbinding noodzakelijk.
- Op de ASI motor controller in de fiets is er een mogelijkheid om een schakelaar aan te sluiten om de fiets aan/uit te zetten.
- Om verbinding te kunnen maken via bluetooth met de fiets is de koppelcode van "levensbelang". Bij Android kan je deze onder de geavanceerde instellingen van de fiets vinden in de originele Cowboy app. Zonder deze code kan je de fiets niet koppelen en dus ook niet ontgrendelen.
Ik weet dat hij in de app niet wordt getoond.
Maar dit is allemaal in het geval als de boel op de fles gaat, en daar is toch nog helemaal geen sprake van.
Dit is zeker nog niet het geval, maar ik kan me goed voorstellen dat er wat zorgen ontstaan bij mede tweaker Cowboy's.19JM81 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:30:
Maar dit is allemaal in het geval als de boel op de fles gaat, en daar is toch nog helemaal geen sprake van.
Ik heb geen idee hoe normaal dit is in het groeiproces van een startup. Ik ben een techneut en geen bedrijfsexpert
Waarschijnlijk loopt het voorlopig allemaal nog wel los.
Iemand enig idee waar ze nog een passende stem hebben voor de V2? Ik heb diverse betrouwbare sites maar daar zijn ze niet op voorraad. Ik wil toch graag mijn stuur gaan verhogen! 
Thx voor eventuele input.
Thx voor eventuele input.
gelukkig niet de zomerdeal genomen maar nu de alles-moet-weg-actie. Twijfelde eerst nog over de C4 /ST..
C3 28 sept besteld en vanochtend geleverd. Tijdens het connecten wel een crashende app en wilde hij even niet maar later met een vollere batterij ging het goed. Wel heb ik hem Rammelbak genoemd, voor de zekerheid.
Ik heb geen diefstalservice, ik neem aan dat de accu dan gewoon er steeds afhalen het meest veilig is. Hij staat altijd buiten.
Ik zag peperdure speciale veiligheidsbouten en moeren, dat is procentueel wel heel veel van de totaalprijs dan.. Heeft iemand er bijv nog torx-pin bouten in gezet oid?
C3 28 sept besteld en vanochtend geleverd. Tijdens het connecten wel een crashende app en wilde hij even niet maar later met een vollere batterij ging het goed. Wel heb ik hem Rammelbak genoemd, voor de zekerheid.
Ik heb geen diefstalservice, ik neem aan dat de accu dan gewoon er steeds afhalen het meest veilig is. Hij staat altijd buiten.
Ik zag peperdure speciale veiligheidsbouten en moeren, dat is procentueel wel heel veel van de totaalprijs dan.. Heeft iemand er bijv nog torx-pin bouten in gezet oid?
Dag, ik kan de parking code niet vinden? Weet iemand waar ik deze kan vinden? Dank alvast.
Gebruik je Android of een iPhone?NieC3 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:39:
Dag, ik kan de parking code niet vinden? Weet iemand waar ik deze kan vinden? Dank alvast.
Bij Android staat het bij de geavanceerde instllingen in de Cowboy app.
Tandwiel -> Geavanceerd, dan onderaan staat de koppelingscode.
Heeft iemand hier wel eens meegemaakt dat de Cowboy interfereert met AirPods Pro 2? De connectie tussen mijn AirPods zijn solid op elk moment behalve wanneer ik als ik op de fiets zit (ik iets alleen op mijn Cowboy).
Ik heb wel het irritante dat de Cowboy app regelmatig mijn Bluetooth uitzet... Waardoor mijn oordopjes geen verbinding meer hebben.Limbeckx schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:47:
Heeft iemand hier wel eens meegemaakt dat de Cowboy interfereert met AirPods Pro 2? De connectie tussen mijn AirPods zijn solid op elk moment behalve wanneer ik als ik op de fiets zit (ik iets alleen op mijn Cowboy).
Eindelijk ook mijn C3 binnen. Top! Zadel ga ik wel vervangen want dat vind ik niet fijn zitten. Daarnaast wil ik het stuur ook gaan aanpassen. Houding is niet geweldig.
Dit is de goedkoopste optie: https://cowboy.tools/stems/stem-riser
Kan kiezen tussen de 120 mm en 135 mm versie. Welke heb ik nodig? Is deze oke of is een adjustable stem van een paar tientjes meer toch een beter idee?
Kan kiezen tussen de 120 mm en 135 mm versie. Welke heb ik nodig? Is deze oke of is een adjustable stem van een paar tientjes meer toch een beter idee?
Zadel gewoon 2 weken proberen... het is best een fijn zadel. Alleen wel echt wennen.earthknake schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:42:
Eindelijk ook mijn C3 binnen. Top! Zadel ga ik wel vervangen want dat vind ik niet fijn zitten. Daarnaast wil ik het stuur ook gaan aanpassen. Houding is niet geweldig.
Ik heb zelf een adjustable stem gehaald, zodat ik nog een beetje kon zoeken naar de beste positie.earthknake schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:42:
Zadel zou ik even de kans geven, lijkt wat hard in het begin maar na een week of 4 fietsen vond ik het een prima zadel.
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je of de batterij vol is?
Tijdens het laden is het lampje rood, na 2.5 a 3 uur wordt het lampje weer groen.Hazardi schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:09:
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je of de batterij vol is?
Dan is de batterij geladen.
Let op: je moet de stekker best stevig in de accu duwen.
Duidelijk, dank!mjvdzwet schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:15:
[...]
Tijdens het laden is het lampje rood, na 2.5 a 3 uur wordt het lampje weer groen.
Dan is de batterij geladen.
Let op: je moet de stekker best stevig in de accu duwen.
Weet iemand of de M10 x 55 bout, die nodig is voor het installeren van de standaard ook in een bouwmarkt te vinden is?
Ik schat in van wel...Kimetj schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:29:
Weet iemand of de M10 x 55 bout, die nodig is voor het installeren van de standaard ook in een bouwmarkt te vinden is?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Een nieuwe oplader via de website van Cowboy is €119 euro?! Weet iemand via een andere weg een goedkopere oplader? Ik had iets van €50 verwacht…
Je kan helaas alleen de originele Cowboy lader gebruiken. Deze communiceert met de batterij zijn Battery Management System.Hazardi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:08:
Een nieuwe oplader via de website van Cowboy is €119 euro?! Weet iemand via een andere weg een goedkopere oplader? Ik had iets van €50 verwacht…
Ha mede tweakers,
Sinds een paar dagen ook in het bezit van een Cowboy. Erg fijne fiets, ben hem momenteel eigen aan het maken dmv stuurverhoger, passend slot etc.
Nu zit ik met de volgende gedachte; het liefst parkeer ik mijn fiets en neem ik dan mijn batterij meteen mee naar binnen. Ook wanneer ik mijn fiets buiten wil parkeren. Echter blijft dan de connector open en bloot op de fiets; ik kan mij voorstellen dat dit niet goed is voor bijvoorbeeld vocht of een regenbui. Is er hier een oplossing voor, bijvoorbeeld in de vorm van een rubberen dop welke over de connector te plaatsen is?
Ik hoor graag of mijn zorg (on)terecht is, en of jullie hier een oplossing voor weten? Fijne dag allemaal!
Sinds een paar dagen ook in het bezit van een Cowboy. Erg fijne fiets, ben hem momenteel eigen aan het maken dmv stuurverhoger, passend slot etc.
Nu zit ik met de volgende gedachte; het liefst parkeer ik mijn fiets en neem ik dan mijn batterij meteen mee naar binnen. Ook wanneer ik mijn fiets buiten wil parkeren. Echter blijft dan de connector open en bloot op de fiets; ik kan mij voorstellen dat dit niet goed is voor bijvoorbeeld vocht of een regenbui. Is er hier een oplossing voor, bijvoorbeeld in de vorm van een rubberen dop welke over de connector te plaatsen is?
Ik hoor graag of mijn zorg (on)terecht is, en of jullie hier een oplossing voor weten? Fijne dag allemaal!
Goedemorgen!Nitrorcr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:39:
Ha mede tweakers,
Gefeliciteerd met je nieuwe Cowboy! Een fiets waar je geen spijt van gaat krijgen
Mijn vraag aan jou, waarom zou je elke keer je batterij mee willen nemen? Die haal je er toch alleen af als je gaat opladen? Voor zover ik het weet bestaan er geen rubberen doppen ofzo, en inderdaad als het regent lijkt het mij geen goede keuze om je fiets te laten staan zonder batterij.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Iemand enig idee wat te doen?
Ik heb een promax stuurpen gekocht (https://www.internet-bike...273w4YEAQYASABEgJktvD_BwE)
Alleen nu blijft er speling op mijn voorvork / wiel zitten. het stuur / de stem beweegt naar voren en achteren alsof hij niet goed vast zit.
Er zit wel ruimte tussen om extra spacers toe te voegen.. Zou dit het probleem verhelpen of is de stuurpen gewoon niet geschikt?
Ik heb namelijk ook de Ritchey 4-Axis en die past wel. Deze was echter te laag en zodoende heb ik gekozen voor de promax.
ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb een promax stuurpen gekocht (https://www.internet-bike...273w4YEAQYASABEgJktvD_BwE)
Alleen nu blijft er speling op mijn voorvork / wiel zitten. het stuur / de stem beweegt naar voren en achteren alsof hij niet goed vast zit.
Er zit wel ruimte tussen om extra spacers toe te voegen.. Zou dit het probleem verhelpen of is de stuurpen gewoon niet geschikt?
Ik heb namelijk ook de Ritchey 4-Axis en die past wel. Deze was echter te laag en zodoende heb ik gekozen voor de promax.
Misschien een stukje veilig gevoel voor mijzelf. Ik denk dat de fiets een stuk minder interessant is voor dieven wanneer er geen batterij in zit. Maar, misschien denk ik verkeerd omdat er geen directie aan / uit knop op de fiets zit, en ze er dus sowieso niet veel mee kunnen? Hoor graag jullie gedachtegang!blueman85 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
Goedemorgen!![]()
Gefeliciteerd met je nieuwe Cowboy! Een fiets waar je geen spijt van gaat krijgen![]()
Mijn vraag aan jou, waarom zou je elke keer je batterij mee willen nemen? Die haal je er toch alleen af als je gaat opladen? Voor zover ik het weet bestaan er geen rubberen doppen ofzo, en inderdaad als het regent lijkt het mij geen goede keuze om je fiets te laten staan zonder batterij.
Ik zat zelf met dezelfde vraag inderdaad. Wat ga ik doen met de accu als mijn fiets bijv bij de 'beveiligde' NS fietsenstalling staat. Hoe risicovol is dat, makkelijk en interessant of niet voor dieven om te proberen? (even los van verzekering etc.).Nitrorcr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Misschien een stukje veilig gevoel voor mijzelf. Ik denk dat de fiets een stuk minder interessant is voor dieven wanneer er geen batterij in zit. Maar, misschien denk ik verkeerd omdat er geen directie aan / uit knop op de fiets zit, en ze er dus sowieso niet veel mee kunnen? Hoor graag jullie gedachtegang!
Je moet er deze tussen doen:seadogg schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:07:
Iemand enig idee wat te doen?
https://www.futurumshop.n...cessoires/balhoofdspacers
De meeste stuurpennen passen net niet strak op het frame en hiermee wel
Ga ik proberen, dankjewel weer!chevsticks schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:38:
[...]
Je moet er deze tussen doen:
https://www.futurumshop.n...cessoires/balhoofdspacers
De meeste stuurpennen passen net niet strak op het frame en hiermee wel
Bij de handleiding voor het vervangen van de Richey Adjustable Stem staat dat je Wera Hex Tools Set nodig hebt. Kan dit ook met de bijgeleverde 4mm en 5mm Allen keys? Die standaard bij de Cowboy zitten?
Het zijn volgens mij gewone imbus boutjes die erin zitten. Dus zou met iedere willekeurige imbus sleutel moeten lukken. (Geen idee welke maat je nodig hebt zo uit mijn hoofd).earthknake schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:50:
Bij de handleiding voor het vervangen van de Richey Adjustable Stem staat dat je Wera Hex Tools Set nodig hebt. Kan dit ook met de bijgeleverde 4mm en 5mm Allen keys? Die standaard bij de Cowboy zitten?
De Wera Hex tools zijn wel zeer aan te raden, hier zit een bolle hex op waarbij je ook in een hoek erbij kan en ze zijn gemaakt van materiaal waardoor de allen keys minder snel beschadigen of doordraaien.earthknake schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:50:
Thanks! Ga ik dat doen. Zie op Amazon alleen veel verschillende versies. Op cowboy.tools zie je op de foto de HF Plus Blacklaser versie en op de tweede foto weer de Plus Blacklaser (zonder HF).Jarune schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:48:
[...]
De Wera Hex tools zijn wel zeer aan te raden, hier zit een bolle hex op waarbij je ook in een hoek erbij kan en ze zijn gemaakt van materiaal waardoor de allen keys minder snel beschadigen of doordraaien.
Welke versie/link moet ik hebben? Directe link gaat naar: https://www.amazon.nl/Wer...Meerkleurig/dp/B06XDCDHV8 en die andere is: https://www.amazon.nl/Wer...Meerkleurig/dp/B009ODV0OE
Wera 05022210001 950/9 Hex-Plus Meerkleuren HF 1earthknake schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Thanks! Ga ik dat doen. Zie op Amazon alleen veel verschillende versies. Op cowboy.tools zie je op de foto de HF Plus Blacklaser versie en op de tweede foto weer de Plus Blacklaser (zonder HF).
Welke versie/link moet ik hebben? Directe link gaat naar: https://www.amazon.nl/Wer...Meerkleurig/dp/B06XDCDHV8 en die andere is: https://www.amazon.nl/Wer...Meerkleurig/dp/B009ODV0OE
https://www.amazon.nl/Wer...210001+%2Caps%2C68&sr=8-2
Heeft iemand anders ook last van geregeld lekke achterband met de C1? Mijn achterband is dit jaar al 3x plat dus kijk graag uit naar betere kwaliteit banden. Kan iemand een merk en type aanbevelen voor mijn C1? Nu staan er schwalbe op.
Ik heb deze gekocht, ook met die bolle kanten:earthknake schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Thanks! Ga ik dat doen. Zie op Amazon alleen veel verschillende versies. Op cowboy.tools zie je op de foto de HF Plus Blacklaser versie en op de tweede foto weer de Plus Blacklaser (zonder HF).
https://www.hbm-machines....elige-engelse-t-greep-set
Stuk makkelijker draaien met zo'n handvat.
Ik heb sinds half jaar schwalbe marathon plus. En geen lekke banden meer. Daarvoor ook regelmatig met originele cowboy bandenmeshy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:08:
Heeft iemand anders ook last van geregeld lekke achterband met de C1? Mijn achterband is dit jaar al 3x plat dus kijk graag uit naar betere kwaliteit banden. Kan iemand een merk en type aanbevelen voor mijn C1? Nu staan er schwalbe op.
pas hier wel mee op, goedkoop staal draait door en beschadigd de moeren snel. Wel mooie prijs en handvatten. Ik denk dat iedereen wel de ervaring kent van een USB kabel welke opeens niet meer oplaadt, dit komt door goedkoop staal.chevsticks schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:12:
[...]
Ik heb deze gekocht, ook met die bolle kanten:
https://www.hbm-machines....elige-engelse-t-greep-set
Stuk makkelijker draaien met zo'n handvat.(stuk goedkoper ook zie ik)
Bedankt voor de tip! Cowboy support stuurde me deze link https://cowboy.com/products/tire-cowboy-3robin_32 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:26:
[...]
Ik heb sinds half jaar schwalbe marathon plus. En geen lekke banden meer. Daarvoor ook regelmatig met originele cowboy banden
Heeft iemand ervaring met deze? Welk merk is dit?
Dat zijn de fabrieksbanden (alleszins van mijn C3):meshy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:51:
[...]
Bedankt voor de tip! Cowboy support stuurde me deze link https://cowboy.com/products/tire-cowboy-3
Heeft iemand ervaring met deze? Welk merk is dit?
- rijden wel lekker, wel iets zwaarder imho.
- heel weinig profiel
- na 2700km is mijn loopvlak nagenoeg een slick
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.