Ik heb vorig jaar de 1+ gehad voor 999 euro, dat was ook een goede deal. Dan was je klaar met alle opties voor 1200 euro.
Deze deal van de c3 is voor de niet techneuten wel wat relaxter omdat de spatborden er al op zitten + je hebt een gates tandriem i.p.v. custom. Optielijsten heb ik hier al eens gepost, wat je kan doen maar standaard (Urus Mooi, backplate + bout), stuurverhoging (bijv. van Ritchey of Redshift) en handvatten (Ergon GA3), (Axa Block xl + flexmount) en niet te vergeten een mooie telefoonhouder + een bel, zou ik gelijk doen.
Ik vind persoonlijk wel een nadeel dat het voortandwiel is verkleind, hierdoor start je makkelijker in de stad maar op hogere snelheid (25+), draai je teveel omwentelingen. De Cowboy is heel vlot dus je zit snel aan de 20 km per uur, zeker buiten de stad, waar ik het vooral voor heb gebruikt.
Voor de stad is die ook niet heel relax omdat de houding veel te sportief is. Het is echt een fiets voor fitte jonge mannen (door de framemaat) in de stad, die hard door de stad willen.
Over het onderhoud moet je niet te licht denken, want als de fiets uit de garantie gaat en je wil vervangingsonderdelen, dan ben je overgeleverd aan cowboy (als Cowboy blijft leven, momenteel financieel behoorlijk zwaar weer) of sloopfietsen is mijn gedachte. Lokale fietsenzaken kunnen er niet zoveel mee.
Ik sleutel zelf aan mijn fietsen maar het zit zo krap op elkaar met veel elektronica, dat zelf onderhouden bijna geen doen is (doelend op zaken buiten regulier werk zoals banden of een riem). Denk aan krachtsensoren en modules in het frame weg gewerkt, optisch zeer mooi en onderhoud zeer lastig. De cowboy monteur had er ook al veel moeite. Ter plekke is mijn eerste fiets uitelkaar gesleuteld door de monteur en dat was geen succes.
Dus als je eraan begint, houden tot einde garantie en dan weer verkopen.
Wat ik wel persoonlijk als pluspunten zie, lekker vlot, mooie techniek en licht gewicht, bereik ook dikke prima (boven de 60 km). Het is voor het geld echt wel een goede deal, op basis van de onderdelen die je krijgt maar het moet wel blijven werken en het liefst ook langere tijd.
[Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 24-11-2022 13:44]