Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Niet gemakkelijk om aan Schwalbe Marathon banden te geraken tegenwoordig. Ik heb een set gekocht bij Amazon maar het is nog niet zeker of het de juiste maat is (de beschrijving en de specificaties komen niet overeen).

Ik heb vorige week mijn grips vervangen door de Ergon GA3 en sta versteld van het verschil met de originele. Meer steun en een stuk comfortabeler omdat ze smaller zijn.

[Voor 28% gewijzigd door ZorbaR op 05-11-2022 19:10]

Keep on running

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-03 12:22
Ben op zoek naar marathon plus banden maar vind nergens de juiste afmetingen van de V1 banden.
Klopt deze beschrijving op de cowboy site voor de V2 ook voor de V1?

The tire we use has a 584 mm (27.5") diameter and is 42 mm (1.65") wide. If you wish to change the tires, a width up to 44 mm would fit the Cowboy bike.

Enige marathon die ik vind zijn deze en het zijn geen plus:
https://www.bikester.be/s...x-M327194.html?cgid=36947

• Hazardi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-03 19:40
Ik zou graag mijn batterij in mijn fiets laten zitten, vooral in de gemeenschappelijke stalling op het werk. Maar ik zag een video waarin het vrij eenvoudig was om de batterij uit de fiets te halen, wat me een te gespannen gevoel geeft om hem achter te laten.

Dus, is er iets van een slot dat ik om de batterij van mijn fiets kan zetten? Maar dan nog wel makkelijk te verwijderen is om hem op te laden?

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 09:50
meshy schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:11:
Ben op zoek naar marathon plus banden maar vind nergens de juiste afmetingen van de V1 banden.
Klopt deze beschrijving op de cowboy site voor de V2 ook voor de V1?

The tire we use has a 584 mm (27.5") diameter and is 42 mm (1.65") wide. If you wish to change the tires, a width up to 44 mm would fit the Cowboy bike.

Enige marathon die ik vind zijn deze en het zijn geen plus:
https://www.bikester.be/s...x-M327194.html?cgid=36947
Heb die van mij bij Mantel gekocht

• groenotje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-11-2022
Sinds maandag ben ik de trotse bezitter van een Cowboy 4ST. Helaas kan ik hem nog niet volop gebruiken omdat de verzekeringsactivatie via de app een bug heeft. Tenminste, dat verteld cowboy support me. Mijn fiets is daardoor niet verzekerd. Geen idee hoelang dit gaat duren, ze weten het zelf ook niet. Ik ben hier echt zwaar teleurgesteld in, de fiets ziet er erg mooi uit en fietst ook fijn. Ik kan hem echter niet met een gerust hart ergens achterlaten.

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 00:04
Hazardi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:08:
Een nieuwe oplader via de website van Cowboy is €119 euro?! Weet iemand via een andere weg een goedkopere oplader? Ik had iets van €50 verwacht…
Ik wil je die van mij wel verkopen voor dat bedrag.

• elmarvocado
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-03 11:58
Fiets nu een week op een C4, en wat een verademing. Niet alleen een mooi apparaat om te zien, maar ook gewoon een retegoede fiets.
Zag het nog niet vermeld in dit topic, maar mocht je op zoek zijn naar een slot dat het design niet al te veel afbreuk doet: de AXA Fold Ultra (art 2). Met z'n ca 120 euro niet de goedkoopste optie, maar is mooi op het frame vast te gespen. Ook fijn, door de soft-coating op de scharnieren krast het metaal niet snel op je fiets.

[Voor 45% gewijzigd door elmarvocado op 13-11-2022 21:59]

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 20:06
Ik had de Axa ook gekocht, maar na de recente test van de ANWB ben ik toch voor de ABUS - IVEN Chain 8210 gegaan:

https://www.anwb.nl/fiets/test/fietsslotentest-2022

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50
Ik ben me wat aan het oriënteren voor een nieuwe fiets, cowboy spreekt me natuurlijk aan als IT'er en het nihilisme ervan. Wat me vooral stoort bij andere electrische fietsen (bosch), is het onmiddelijk wegvallen van de ondersteuning vanaf 25 km/h. Kan ik gemakkelijk 27/28 km/h halen (zoals mijn huidige fiets, bafang voorwielaandrijvijng) of voelt het ook onmiddellijk 'zwaar' aan?

Eveneens, mijn dagelijkse weg naar het station is vrij hobbelig en is 90% een dolomietpad, is de cowboy dan wel een goede keuze? (geen vering?)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik zou zeggen van niet. Ik rijd 90% asfalt en de momenten dat het geen asfalt is, denk ik: Dit moet echt niet langer dan paar minuten duren. Ik denk dat velen hier dat zullen beamen...

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24
Limbeckx schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:25:
Ik zou zeggen van niet. Ik rijd 90% asfalt en de momenten dat het geen asfalt is, denk ik: Dit moet echt niet langer dan paar minuten duren. Ik denk dat velen hier dat zullen beamen...
tegelpad dat enigzins goed is aangelegd is nog prima, maar zodra dit niet zo is dan wordt ghet wel erg schokkerig.
Dus grotendeels eens met bovenstaande.

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-03 22:06
coase schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
Ik ben me wat aan het oriënteren voor een nieuwe fiets, cowboy spreekt me natuurlijk aan als IT'er en het nihilisme ervan. Wat me vooral stoort bij andere electrische fietsen (bosch), is het onmiddelijk wegvallen van de ondersteuning vanaf 25 km/h. Kan ik gemakkelijk 27/28 km/h halen (zoals mijn huidige fiets, bafang voorwielaandrijvijng) of voelt het ook onmiddellijk 'zwaar' aan?

Eveneens, mijn dagelijkse weg naar het station is vrij hobbelig en is 90% een dolomietpad, is de cowboy dan wel een goede keuze? (geen vering?)
Nee, de 25km is echt een muur daarna moet je hard en heel snel trappen om sneller te gaan. Ik heb een klein beetje spijt, had achteraf misschien toch een ebike met versnellingen gekocht. Ik ben geen dagelijkse fietser maar vindt het leuk om in het weekend tochtjes te maken van 1.5 uur dus ik kom nog wel mee weg.

• coase
  • Laatst online: 07:50
Ok!
Dan zal het helaas , voorlopig toch, geen cowboy worden voor me. Ik woon in Brugge (België) , heel wat kasseien en slechte fietswegen (België helaas) .

Ik kijk verder naar een ander model dan! (met versnellingen en voldoende vering)

• robin_32
Jarune schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:54:
[...]
Zet er untamed op of unleached en muur van 25 km/h is weg. Zoek maar in deze topic

Nee, de 25km is echt een muur daarna moet je hard en heel snel trappen om sneller te gaan. Ik heb een klein beetje spijt, had achteraf misschien toch een ebike met versnellingen gekocht. Ik ben geen dagelijkse fietser maar vindt het leuk om in het weekend tochtjes te maken van 1.5 uur dus ik kom nog wel mee weg.

• NordicMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:29
coase schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:57:
Ok!
Dan zal het helaas , voorlopig toch, geen cowboy worden voor me. Ik woon in Brugge (België) , heel wat kasseien en slechte fietswegen (België helaas) .

Ik kijk verder naar een ander model dan! (met versnellingen en voldoende vering)
Brugge valt echt wel mee,zolang je niet in het centrum woont, de kasseien zijn erg onaangenaam.
Als je de dolomietpaden langs de vesten bedoelt: deze zijn geen probleem, rijd ik dagelijks over naar het station.
Je kan de fiets vlotjes voorbij de 25km/u laten gaan, en zelfs de vermogens afregelen, met een appje die je kan vinden op reddit(is tegen de regels om deze hier te vermelden).

• robin_32
Kijk dan voor een e-mtb. Kom je elke heuvel mee op en geveerde fiets

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-03 19:44
meshy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:08:
Heeft iemand anders ook last van geregeld lekke achterband met de C1? Mijn achterband is dit jaar al 3x plat dus kijk graag uit naar betere kwaliteit banden. Kan iemand een merk en type aanbevelen voor mijn C1? Nu staan er schwalbe op.

[Voor 12% gewijzigd door Cowboy3 op 17-11-2022 20:59]

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb er nu zo'n 2600km opzitten zonder lekke banden.

Heb de originele banden op mijn C1+. Ik hou de spanning op 3.6bar.

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-03 12:22
mjvdzwet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:08:
[...]

Ik heb er nu zo'n 2600km opzitten zonder lekke banden.

Heb de originele banden op mijn C1+. Ik hou de spanning op 3.6bar.
Wel lage spanning, ik hou het op 4.5 bar. Heb nu Schwalbe Marathon en deze zijn veel robuster dan de originele, ook gemaakt voor ebike en hogere snelheid

• mjvdzwet
  • Niet online
meshy schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:28:
[...]

Wel lage spanning, ik hou het op 4.5 bar. Heb nu Schwalbe Marathon en deze zijn veel robuster dan de originele, ook gemaakt voor ebike en hogere snelheid
Bij een hogere bandenspanning rammelen mijn vullingen eruit ;)

Maar de Marathons zijn iets groter dacht ik, dus iets meer flex in de wangen.

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 20:06
Black Friday deal staat online!!

https://nl.cowboy.com/cart?model=cowboy-3

1190 euro :-D

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:58
Dat is een beste aanbieding :o

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:17
Idd een mooie actie. Ik denk dat ik ga happen.

Vraagje, de diefstalverzekering en het Cowboy care pakket. Zijn dat aanraders om te nemen?

• mjvdzwet
  • Niet online
Bartoow schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:56:

Vraagje, de diefstalverzekering en het Cowboy care pakket. Zijn dat aanraders om te nemen?
Care zeker niet... verzekering kan elders goedkoper met betere voorwaarden (ANWB).

• Bartoow
mjvdzwet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:58:
[...]

Care zeker niet... verzekering kan elders goedkoper met betere voorwaarden (ANWB).
Thanks voor het meedenken. Idd even goed gelezen wat onder de Care valt, niet zo bijzonder..

• mjvdzwet
  • Niet online
Bartoow schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:59:
[...]

Thanks voor het meedenken. Idd even goed gelezen wat onder de Care valt, niet zo bijzonder..
En remblokjes vervangen is heel simpel en een band is ook te doen, maar bij de ANWB verzekering kan je pechhulp meeverzekeren als je dat zou willen.

• chevsticks

Vind het nog steeds jammer dat de gps/tracking en diefstal alarm alleen aan te zetten zijn met het verzekering pakket. Heb het bij het kopen van de fiets zonder na te denken afgesloten, verwacht niet dat ik het verleng na het jaar. De paar keer per jaar dat hij ergens staat waar hij makkelijk mee te nemen is wegen niet op tegen de kosten.

• Bartoow
chevsticks schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:23:
[...]

Vind het nog steeds jammer dat de gps/tracking en diefstal alarm alleen aan te zetten zijn met het verzekering pakket. Heb het bij het kopen van de fiets zonder na te denken afgesloten, verwacht niet dat ik het verleng na het jaar. De paar keer per jaar dat hij ergens staat waar hij makkelijk mee te nemen is wegen niet op tegen de kosten.
Oh dat wist ik niet eens. Jammer dat die features niet beschikbaar zijn dan..

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38

Idem hier. Straks thuis even vast leggen als er dan nog beschikbaar zijn. Het is een interessante aanbieding. Nog andere dingen waaraan we moeten denken?

[Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 22-11-2022 16:54]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TheKerremenke
Zo de C3 besteld. Een kleinere rip uit mijn lijf dan een van moof of de c4.

Benieuwd hoe die gaat bevallen in april.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Bartoow
TheKerremenke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:54:
Zo de C3 besteld. Een kleinere rip uit mijn lijf dan een van moof of de c4.

Benieuwd hoe die gaat bevallen in april.
Hier ook besteld!
Van Moof had ik al afgeschreven en ik was eigenlijk zover om te gaan sparen voor een Mokumono Polder.
Maar goed, deze deal was toch te goed om te laten schieten.

Wel nog even geduld hebben tot april :)

• TheKerremenke
Nu eens rustig gaan nadenken over de accessories. Net zo’n leuke zoektocht.

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 10:52
Wat zijn de verschillen tussen de C3 en de C4? Prijsverschil is nu wel heel groot. Tijdje geleden een proefrit op de C4 gemaakt maar toe gewacht tot de Vanmoof S5 beschikbaar kwam voor een proefrit, moet ik nog steeds plannen… :)

• mjvdzwet
  • Niet online
Zamunda-01 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:22:
Wat zijn de verschillen tussen de C3 en de C4? Prijsverschil is nu wel heel groot. Tijdje geleden een proefrit op de C4 gemaakt maar toe gewacht tot de Vanmoof S5 beschikbaar kwam voor een proefrit, moet ik nog steeds plannen… :)
Voor de prijs voor een C3 kiezen
Voor meer aanpassingen, zoals stuurverhoger, C3 kiezen
Voor betere looks en draadloos laden met een quadlock case C4 kiezen.
Als je een doorstap model wilt C4ST kiezen.

Mijn advies... Koop een C3

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-03 21:51
Zal de C4 ook nog in de aanbieding gaan?

C4 heeft 15Nm Motorkoppel ? zit erg te twijfelen om eentje te halen.

• mjvdzwet
  • Niet online
mr_MKZ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:49:
Zal de C4 ook nog in de aanbieding gaan?

C4 heeft 15Nm Motorkoppel ? zit erg te twijfelen om eentje te halen.
Wat ik van anderen heb begrepen maakt het iets hogere koppel niet veel uit. Zeker niet in het vlakke Nederland.

Zelf rijd ik met een C1+, de Erasmus brug is geen probleem.

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met de huidige prijsstelling lijkt de C3 me zeer interessant voor woon-/werk. Ik twijfel echter of het met mijn lengte (1.92m) comfortabel zal fietsen gezien de zitpositie.
Kunnen jullie daar iets zinnigs over zeggen?

Een proefrit zou natuurlijk nog mooier zijn, liefst in Rotterdam. Is er iemand die in Rotterdam zijn C3 voor een ritje beschikbaar wil stellen?
Omgeving Kop van Zuid zou ideaal zijn.

Door Cowboy wordt enkel de C4 en C4 ST voor een proefrit aangeboden Rotterdam. :(

[Voor 13% gewijzigd door Plucky op 23-11-2022 07:16]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00
Ik heb het idee dat mijn 3 minder ondersteuning geeft. In de rit analyse zie ik dat de motorkracht gemiddeld tussen de 110 en 140 staat. Is dat hetzelfde bij jullie?
Mijn fiets is wel ongetemd.

• waynehead
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:47
Vorig jaar met Black Friday mijn C3 besteld en dit jaar de tweede besteld (de eerste is min of meer door de overige gezinsleden in beslag genomen). Voor deze prijs hoef ik daar echt niet over na te denken.

Mijn ervaring voor wie geïnteresseerd is. Heerlijke fiets voor voor de korte ritten, door de stad in mijn geval. Ik heb er ook wel wat langere afstanden mee gereden (15km +), maar daar zijn andere fietsen vast beter geschikt voor. De zithouding is sportief en daardoor wil je gewoon explosief knallen en niet zozeer lange afstanden rijden.
Zelf ben ik 1.88 en ik heb direct het stuur aangepast, want het zat voor geen meter. Nu is het goed te doen. Wat mij betreft zijn een ander zadel, andere handvatten en een slot een must. O ja, en de veelbesproken missende standaard.

Contact met de servicedesk is bij mij prima verlopen. Wel moest ik een paar weken wachten voordat er een fietsenmaker van Cowboy tijd had om langs te komen. Maar al met al, dik tevreden.

• chevsticks
Als je gewend bent veel op een wielrenzadel te zitten, dan is het Cowboy zadel helemaal prima. Kost je wel een maandje of 2 om hem een beetje in te rijden.

Heb zelf de handvatten vervangen voor van die MTB ESI grips (https://www.bike24.com/p2149833.html), vangt ook de trillingen en klappen een beetje op als je over een slecht fietspad knalt.

Heb met m'n 1.83 ook het stuur wat verhoogd voor een iets minder sportieve houding. Als ik plat wil liggen pak ik de racefiets wel.

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:10
DarkChylde schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:32:
Ik heb het idee dat mijn 3 minder ondersteuning geeft. In de rit analyse zie ik dat de motorkracht gemiddeld tussen de 110 en 140 staat. Is dat hetzelfde bij jullie?
Mijn fiets is wel ongetemd.
Hangt er een beetje vanaf hoe hard je zelf trapt en hoe zwaar je bent, veel of weinig stoplichten, dat soort dingen. Ik zit meestal rond de 160-170 motorkracht met 130-140 eigen kracht. Dan rij ik over een 10 km afstand met veel stoplichten rond de 25 km/u gemiddeld. Als mijn vriendin fietst zijn beide krachten beduidend lager, eerder 120 en 100. Ongetemd op 15%.

• freshy98
  • Laatst online: 16:55
Net mijn C3 besteld in zwart, voor levering in april.
Ik heb een fiets die op zich nog prima rijd, dus geen noodzaak voor sneller leveren.

Heb wel meteen de REDSHIFT ShockStop Suspension Stem via Amazon besteld, aangezien deze in de Black Friday Deal zit. Scheelt 20% op dit moment.
Die zal ik ook al wel gaan gebruiken op mijn huidige fiets, een Cube hybrid city bike whatever, die ik altijd al te ver voorover vond leunen.
Kan ik dat vast uitproberen.

Standaard kijk ik nog even aan, maar gok dat ie er uiteindelijk wel zal komen.

En genoeg tijd om de adapter/charger te printen: https://www.myminifactory...and-charger-holder-177179

[Voor 11% gewijzigd door freshy98 op 23-11-2022 16:57]

• Streamert
  • Laatst online: 25-03 08:20
Na ruim 12000 km op de C3 zit ik de april levering als reserve te overwegen, weet iemand hoe lang die aanbieding nog duurt?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 21:41
Streamert schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:44:
Na ruim 12000 km op de C3 zit ik de april levering als reserve te overwegen, weet iemand hoe lang die aanbieding nog duurt?
Zolang de voorraad strekt staat er.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-03 14:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben ook bijna overtuigd om er eentje te bestellen, met levering voor april aangezien ik geen haast heb en de prijs dan het beste is.

Nu nog even twijfelen over de kleur.. zowel. mineral als zwart zien er chique uit. Zitten er nog voordelen aan een kleur? Zie je minder troep op zwart, of zie je beschadigingen sneller op het matte zwart bijv.?

• Plucky
  • Niet online
Streamert schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:44:
Waren er nog max 3125 beschikbaar en actie liep volgens het venstertje nog 1 dag en 9 uur (einde op vrijdag 09.00u dus).

Zie: https://nl.cowboy.com/products/e-bike-cowboy-3

------

EDIT:
Intussen bijna 9 uur verder en nog 3084 beschikbaar. Wat wel vreemd is, is dat de actie nu ineens nog 1 dag en 17 uur loopt. Ze spelen dus een beetje met de eindtijd van de actie...

[Voor 29% gewijzigd door Plucky op 24-11-2022 08:42]

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47
Is de C3 voor iemand die net geen 1.70 is te groot?

Deal ziet er goed uit, een proefrit maken gaat helaas niet lukken morgen.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ook ik heb via deze aanbieding een C3 gekocht met levering in April. Wat zijn nu de 'must have'-verbeteringen die ik dan gelijk kan doorvoeren? Ikzelf ben 1.85m en lees over een stuurpenverlenger maar welke?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Bartoow
Rincewind schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:09:
Ook ik heb via deze aanbieding een C3 gekocht met levering in April. Wat zijn nu de 'must have'-verbeteringen die ik dan gelijk kan doorvoeren? Ikzelf ben 1.85m en lees over een stuurpenverlenger maar welke?
Voor mij precies hetzelfde, ik ben ook al aan het rondkijken.
Hierboven wordt een stuurpen van Redshift genoemd, ziet er wel goed uit.
Liefst een die een beetje bij de stijl van de fiets past 8)

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-03 14:24
Inderdaad een super deal lijkt het zo. Heeft iemand ook ervaring met het aankopen van deze fiets via NationaleFietsplan (https://www.nationalefietsprojecten.nl/) aangemerkte rijwielhandelaren? Ik kan zo snel niet vinden of er resellers zijn die deze fiets verkopen. Voordeel hiervan zou zijn dat er dan nog eens 40% korting van de prijs af zou gaan omdat de fiets dan wordt aangeschaft met een flinke belasting voordeel via de werkgever. Enige vereiste is dan dat de fiets is aangeschaft via zo'n rijwielhandelaar en dat de werkgever uiteraard wil meewerken.

Later vandaag probeer ik wel even contact te zoeken met fietsenzaak of ze iets voor mij kunnen betekenen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 09:56
Mr-Robot schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:47:
Inderdaad een super deal lijkt het zo. Heeft iemand ook ervaring met het aankopen van deze fiets via NationaleFietsplan (https://www.nationalefietsprojecten.nl/) aangemerkte rijwielhandelaren? Ik kan zo snel niet vinden of er resellers zijn die deze fiets verkopen. Voordeel hiervan zou zijn dat er dan nog eens 40% korting van de prijs af zou gaan omdat de fiets dan wordt aangeschaft met een flinke belasting voordeel via de werkgever. Enige vereiste is dan dat de fiets is aangeschaft via zo'n rijwielhandelaar en dat de werkgever uiteraard wil meewerken.

Later vandaag probeer ik wel even contact te zoeken met fietsenzaak of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Volgens mij gaat dat niet omdat er geen aangesloten verkopers zijn.

• Mr-Robot
Gadgeteer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:49:
[...]

Volgens mij gaat dat niet omdat er geen aangesloten verkopers zijn.
Ja daar ben ik ook bang voor. Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat een fietsenzaak die wel zit aangesloten bij het fietsplan de fiets voor mij aanschaft en daar vervolgens wat coulance overheen berekent. Ik weet alleen niet of dit iets is wat zomaar mogelijk is als fietsenzaak eigenaar.

• Streamert
Besteld voor april. Jongens wat een deal! Cowboy support is m.i. heel fijn, dat krijg je voor 2 jaar. De batterij is al €500,- waard en het achterwiel eveneens. De C3 is ook nog eens te tweaken, wat met het C4-stuur niet kan. Na ruim 1,5 jaar kan ik terugkijken op heel veel fietsplezier. Hierbij heb ik ook de Redshift Shockstopper (zadel- en stuurpen) gebruikt heb.
Plucky schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:02:
[...]

Waren er nog max 3125 beschikbaar en actie liep volgens het venstertje nog 1 dag en 9 uur (einde op vrijdag 09.00u dus).

Zie: https://nl.cowboy.com/products/e-bike-cowboy-3

------

EDIT:
Intussen bijna 9 uur verder en nog 3084 beschikbaar. Wat wel vreemd is, is dat de actie nu ineens nog 1 dag en 17 uur loopt. Ze spelen dus een beetje met de eindtijd van de actie...

• mjvdzwet
  • Niet online
Mr-Robot schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:47:

Zover ik weet doen ze alleen rechtstreekse verkoop.
Veel fietsenmakers willen niets van Cowboys weten.

• freshy98
Streamert schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:27:
Besteld voor april. Jongens wat een deal! Cowboy support is m.i. heel fijn, dat krijg je voor 2 jaar. De batterij is al €500,- waard en het achterwiel eveneens. De C3 is ook nog eens te tweaken, wat met het C4-stuur niet kan. Na ruim 1,5 jaar kan ik terugkijken op heel veel fietsplezier. Hierbij heb ik ook de Redshift Shockstopper (zadel- en stuurpen) gebruikt heb.

[...]
Als ik de afgelopen 6 pagina's zo terug lees, dan lees ik ook heel andere ervaringen met de customer service.
En dat de accu en achterwiel het geld al waard is zegt natuurlijk helemaal niks als ze niet werken of snel stuk gaan.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 21:41
Je kan ook via fietsplan toch zelf een fiets aanschaffen en dan declareren?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Mr-Robot
rimave schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:28:
Je kan ook via fietsplan toch zelf een fiets aanschaffen en dan declareren?
Ik heb zojuist met mijn werkgever overlegd en dit lijkt inderdaad mogelijk. Als ik het goed begrijp creëer je hiermee je eigen "Fietsplan". De aanschaf van de fiets wordt dan ingehouden van je loon waardoor het uiteindelijk fiscaal nog voordeliger is.

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb vorig jaar de 1+ gehad voor 999 euro, dat was ook een goede deal. Dan was je klaar met alle opties voor 1200 euro.

Deze deal van de c3 is voor de niet techneuten wel wat relaxter omdat de spatborden er al op zitten + je hebt een gates tandriem i.p.v. custom. Optielijsten heb ik hier al eens gepost, wat je kan doen maar standaard (Urus Mooi, backplate + bout), stuurverhoging (bijv. van Ritchey of Redshift) en handvatten (Ergon GA3), (Axa Block xl + flexmount) en niet te vergeten een mooie telefoonhouder + een bel, zou ik gelijk doen.

Ik vind persoonlijk wel een nadeel dat het voortandwiel is verkleind, hierdoor start je makkelijker in de stad maar op hogere snelheid (25+), draai je teveel omwentelingen. De Cowboy is heel vlot dus je zit snel aan de 20 km per uur, zeker buiten de stad, waar ik het vooral voor heb gebruikt.

Voor de stad is die ook niet heel relax omdat de houding veel te sportief is. Het is echt een fiets voor fitte jonge mannen (door de framemaat) in de stad, die hard door de stad willen.

Over het onderhoud moet je niet te licht denken, want als de fiets uit de garantie gaat en je wil vervangingsonderdelen, dan ben je overgeleverd aan cowboy (als Cowboy blijft leven, momenteel financieel behoorlijk zwaar weer) of sloopfietsen is mijn gedachte. Lokale fietsenzaken kunnen er niet zoveel mee.

Ik sleutel zelf aan mijn fietsen maar het zit zo krap op elkaar met veel elektronica, dat zelf onderhouden bijna geen doen is (doelend op zaken buiten regulier werk zoals banden of een riem). Denk aan krachtsensoren en modules in het frame weg gewerkt, optisch zeer mooi en onderhoud zeer lastig. De cowboy monteur had er ook al veel moeite. Ter plekke is mijn eerste fiets uitelkaar gesleuteld door de monteur en dat was geen succes.

Dus als je eraan begint, houden tot einde garantie en dan weer verkopen.

Wat ik wel persoonlijk als pluspunten zie, lekker vlot, mooie techniek en licht gewicht, bereik ook dikke prima (boven de 60 km). Het is voor het geld echt wel een goede deal, op basis van de onderdelen die je krijgt maar het moet wel blijven werken en het liefst ook langere tijd.

[Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 24-11-2022 13:44]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 09:56
Net ook besteld voor April.
Nu op zoek naar de betere accessoires.

• Dvn56778
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-01 11:32
Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met de app ''Cowbooster''? Het lijkt erop dat je met deze app de limieten van de cowboy kan verhogen gelijk aan Untamed.

[Voor 6% gewijzigd door Dvn56778 op 24-11-2022 15:26]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gadgeteer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:10:
Net ook besteld voor April.
Nu op zoek naar de betere accessoires.
Idem :) Ben benieuwd, maar voorlopig nog wachten. Gelukkig is het tegen die tijd pas mooi weer, dus eerder niet nodig

• TheKerremenke
Dvn56778 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:26:
Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met de app ''Cowbooster''? Het lijkt erop dat je met deze app de limieten van de cowboy kan verhogen gelijk aan Untamed.
De app staat wel al op de iPhone. Nu nog wachten tot de fiets in april komt. :|

• wm1234
Het punt met opvoeren met deze fiets, heeft weinig nut omdat je veel te veel omwentelingen maakt (dus heel hard trappen) omdat het een single speed is.

Ik reed vaak wel onbegrensd met Untamed maar zonder support op hogere snelheden omdat je het trappen niet kan bijhouden. Dat was bij een v1+ met een groot tandwiel en de v3 heeft een kleiner voortandwiel, waardoor het nog erger wordt.

De optimale snelheid lag bij de v1+ rond de 25 km (daarna geeft de motor geen support meer), begrenzer eraf en flink doortrappen (hoge cadans) bij 30 km en max. 40 km ongeveer (trappen als een gek).

Het is overigens wel leuk om eens te proberen, zeker voor korte stukjes knallen maar het is meer een gimmick dan echt nuttig.

Ik zie trouwens dat je bij Untamed nu ook via WearOs een app hebt, wel vet als je een smartwatch hebt.

[Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 24-11-2022 15:50]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-03 21:14
Lijkt me dat je je dan een ongeluk trapt, aangezien de cowboy geen versnellingen heeft?

• Streamert
De batterij van mijn C3 moest ook meteen vervangen worden en dat kon ook binnen enkele dagen. De C1 van mijn vrouw, destijds ook een mooie aanbieding, was ook niet geheel probleemloos, dus ook daar hebben wij de benodigde ervaring mee. Niet altijd perfect die support, het kan even duren, maar uiteindelijk krijg je meestal een passende oplossing. E-bikes in het algemeen zijn vanwege de electronica complexer en storingsgevoeliger en dat wordt soms vergeten.
freshy98 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:12:
[...]

Als ik de afgelopen 6 pagina's zo terug lees, dan lees ik ook heel andere ervaringen met de customer service.
En dat de accu en achterwiel het geld al waard is zegt natuurlijk helemaal niks als ze niet werken of snel stuk gaan.

• freshy98
Streamert schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:24:
De batterij van mijn C3 moest ook meteen vervangen worden en dat kon ook binnen enkele dagen. De C1 van mijn vrouw, destijds ook een mooie aanbieding, was ook niet geheel probleemloos, dus ook daar hebben wij de benodigde ervaring mee. Niet altijd perfect die support, het kan even duren, maar uiteindelijk krijg je meestal een passende oplossing. E-bikes in het algemeen zijn vanwege de electronica complexer en storingsgevoeliger en dat wordt soms vergeten.

[...]
Ja, en dat is waar ik ook aan denk.
Mijn huidige fiets heb ik nu 10 jaar (denk ik) en kan dus gewoon gerepareerd worden.
Cowboy is afhankelijk van de ondersteuning van de app, en ondersteuning vanuit CS.

• Bartoow
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de betrouwbaarheid en support van Cowboy. Toch wel een beetje huiverig na het horen van Vanmoof verhalen van vrienden.

• mjvdzwet
  • Niet online
freshy98 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:58:
[...]

Ja, en dat is waar ik ook aan denk.
Mijn huidige fiets heb ik nu 10 jaar (denk ik) en kan dus gewoon gerepareerd worden.
Cowboy is afhankelijk van de ondersteuning van de app, en ondersteuning vanuit CS.
De software is te vervangen door een oplossing van een 3e partij.
Dat komt wel goed.

• TheKerremenke
Iemand hier al gekeken naar het O-Lock smart lock van LAAS Copenhagen op Kickstarter? Lijkt mij wel interessant, mits het past natuurlijk. Zou ART-II worden. Dus geschikt voor verzekeringen.

Past kwa minimalistisch design wel bij een cowboy fiets.

[Voor 28% gewijzigd door TheKerremenke op 24-11-2022 19:35]

• Streamert
TheKerremenke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:32:
Iemand hier al gekeken naar het O-Lock smart lock van LAAS Copenhagen op Kickstarter? Lijkt mij wel interessant, mits het past natuurlijk. Zou ART-II worden. Dus geschikt voor verzekeringen.

Past kwa minimalistisch design wel bij een cowboy fiets.
Lekker hip, maar zou je de fiets ook niet willen vastzetten?

• TheKerremenke
Streamert schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:30:
[...]

Lekker hip, maar zou je de fiets ook niet willen vastzetten?
O jawel, maar daar heb je toch zo’n ketting voor nodig? Niet dat ik die vaak nodig heb tenzij ik de fiets voor in het dorp/stad ga gebruiken. Voor woon-werk verkeer in mijn geval niet nodig.

Sluit zelfs de auto vaak op het werk niet af. Nergens voor nodig in mijn geval.

[Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 24-11-2022 23:39]

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

De C3 deal voor april is erg verleidelijk, maar ik heb nu op mn ebike (waar dit een standaard derailleur is) juist de tandwielen (zo wel voor als acter) geupgrade om een heel zwaar verzet te krijgen waardoor je boven de 25 heel (heel) rustig (zelfs op 35) nog kan trappen (eigen kracht).
Is het mogelijk deze onderdelen (voor of achter) te vervangen op de C3, ik lees namelijk dat dit allemaal custom is? Als je enige optie nmlk op 25 al is als een gek te trappen dan laat ik deze deal schieten :)
[sub]Heb hier redelijk wat ervaring mee en de tools in huis, mocht dit nodig zijn.[.sub]

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:45
Hier nog iemand die is gevallen voor de black friday aanbieding, levering in april.

Ik twijfelde al een tijdje tussen de Cowboy C3 en de Tenways CGO600. De prijs heeft de doorslag gegeven (met kortingen en verzendkosten toch nog €270,- verschil, in het voordeel van de Cowboy). Er zijn een paar zaken die mijn keus bijna anders uit hadden laten vallen (en waar ik stiekem nog steeds een beetje over twijfel):
  • Het bedienen per app (hoelang blijft Cowboy de app ondersteunen en wat gebeurt er als Cowboy failliet zou gaan?). We gaan het ontdekken.
  • De gladde bandjes. Ziet er tof uit, maar ik denk dat ik die in April snel vervang. Onderdelen vervangen schijnt bij Tenways eenvoudiger te zijn trouwens, die gebruiken standaard afmetingen.
  • Wat ik aan de Tenways wel heel mooi vond is dat de accu volledig geïntegreerd is. Natuurlijk een nadeel als je in de schuur niet kan opladen (voor mij geen issue), maar een voordeel qua diefstal-gevoeligheid. Die fiets zou je namelijk niet meteen als een elektrische fiets herkennen.
Paar maandjes wachten. Ik ben benieuwd!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:43
marten12 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:01:
• De gladde bandjes. Ziet er tof uit, maar ik denk dat ik die in April snel vervang. Onderdelen vervangen schijnt bij Tenways eenvoudiger te zijn trouwens, die gebruiken standaard afmetingen.
Over de banden zou ik me niet te veel zorgen maken, tenzij je geregeld op zand of modder wil gaan rijden met je Cowboy. Met gladde banden op je fiets heb je juist meer grip op asfalt, zeker met brede en relatief zachte banden van de Cowboy. Google maar eens op profiel en fietsbanden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

• Wat ik aan de Tenways wel heel mooi vond is dat de accu volledig geïntegreerd is. Natuurlijk een nadeel als je in de schuur niet kan opladen (voor mij geen issue), maar een voordeel qua diefstal-gevoeligheid. Die fiets zou je namelijk niet meteen als een elektrische fiets herkennen.
[/list]
Grappig, ik heb eerder ook al getwijfeld om de Tenways te kopen. Toen ik keek was de Cowboy te duur dus die kwam nooit in het zicht.
Maar wat mij heeft tegenhouden om de Tenways te kopen was juist het feit dat de accu geïntergreerd was. Ik woon op 2 hoog en mijn schuur heeft geen stopcontact... ik zie mezelf ook niet de fiets mee naar binnen nemen.

Maar het is wel mooier inderdaad :)

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 12:35

koekiemonster

want a cookie

Hier nog iemand die is gevallen voor de black friday aanbieding, levering in april.

Ik twijfelde al een tijdje tussen de Cowboy C3 en de Tenways CGO600. De prijs heeft de doorslag gegeven (met kortingen en verzendkosten toch nog €270,- verschil, in het voordeel van de Cowboy). Er zijn een paar zaken die mijn keus bijna anders uit hadden laten vallen (en waar ik stiekem nog steeds een beetje over twijfel):
  • Het bedienen per app (hoelang blijft Cowboy de app ondersteunen en wat gebeurt er als Cowboy failliet zou gaan?). We gaan het ontdekken.
Paar maandjes wachten. Ik ben benieuwd!
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Ben ook razend benieuwd!

[webhero.nl]

• amukar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-03 21:38
Plucky schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:58:
Met de huidige prijsstelling lijkt de C3 me zeer interessant voor woon-/werk. Ik twijfel echter of het met mijn lengte (1.92m) comfortabel zal fietsen gezien de zitpositie.
Kunnen jullie daar iets zinnigs over zeggen?

Een proefrit zou natuurlijk nog mooier zijn, liefst in Rotterdam. Is er iemand die in Rotterdam zijn C3 voor een ritje beschikbaar wil stellen?
Omgeving Kop van Zuid zou ideaal zijn.

Door Cowboy wordt enkel de C4 en C4 ST voor een proefrit aangeboden Rotterdam. :(
Ik ben ook 1.92m. en ik had een Cowboy C4. Die was echt veel te klein. Met veel nek- en schouderpijn als resultaat. Ik heb de fiets moeten wegdoen en rijd nu met een Tenways. Dus niet doen. Mijn advies.

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:54
Ben jij daar ontwikkelaar van of zo? Lijkt wel enige hackapp die ‘legaal’ te verkrijgen is - maar zou voor gebruik in eigen tuin gerust kunnen zonder er 10€ aan te geven.
En trouwens vandaag al niet meer te vinden in de appstore?

[Voor 6% gewijzigd door drivesalegend op 25-11-2022 20:30]

• Plucky
  • Niet online
amukar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:34:
[...]

Ik ben ook 1.92m. en ik had een Cowboy C4. Die was echt veel te klein. Met veel nek- en schouderpijn als resultaat. Ik heb de fiets moeten wegdoen en rijd nu met een Tenways. Dus niet doen. Mijn advies.
Heb intussen proefgereden op een C3, bewust de C4 overgeslagen door het ontbreken van mogelijkheden tot gebruik van een stuurverhoger.

In basis is de C3 ook te klein ja maar met stuurverhoger denk ik dat het prima kan. Geen aanvulling op het design van de fiets maar het prijsverschil is nu dermate groot…
Overigens morgen toch ook even proefrijden met een Tenways.

• Plucky
  • Niet online
drivesalegend schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:29:
[...]

Ben jij daar ontwikkelaar van of zo? Lijkt wel enige hackapp die ‘legaal’ te verkrijgen is - maar zou voor gebruik in eigen tuin gerust kunnen zonder er 10€ aan te geven.
En trouwens vandaag al niet meer te vinden in de appstore?
App staat bij mij nog steeds in de app-store. Ideale oplossing voor iOS gebruikers die geen Android alternatieven binnen handbereik hebben.

• wm1234
De actie heeft goed gewerkt, alleen nog voor februari zijn er wat allocaties voor de C3. Rest is allemaal weg zo te zien.

Uit een interessante hoek, zag ik ook nog deze aanbieding komen van Mercedes (eigenlijk N+ bikes), de 2021 Formule E Team eBike (https://nplusbikes.eu/pages/2021-formula-e-team-ebike). Was in het begin peperduur en nu te koop voor iets meer dan 1900 euro.

Voordeel is dat je verschillende framematen hebt, ook voor grotere personen, schakelen met Enviolo of een 5 speed van een ander merk (ken ik persoonlijk niet), meer koppel. Ik denk dat die onbegrensd ook redelijk vlot is vanwege de 65 nm. Eigenlijk alles wat ik miste op de Cowboy, wel iets duurder maar wel wat duurzamer denk ik vanwege de onderdelen keuze & alle vervelende zaken zijn eruit. Om die fiets perfect te maken zou je ook nog wel dingen moeten aanpassen, maar de basis is wel erg netjes en lijkt wel erg op Cowboy. Range is wel iets minder maar je zou nog de silver arrow kunnen nemen maar die is wel stukken duurder.

Edit: Ik zit voor de grap codes in te tikken, Petronas geeft nog een keer 10% korting, haha

[Voor 4% gewijzigd door wm1234 op 26-11-2022 09:27]

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-03 19:44
Zojuist ook 1 besteld voor levering in februari maar wordt er bij de c3 nu standaard spatborden meegeleverd? Kreeg in het bestel proces namelijk geen enkel aanbod om bv de standaard of spatborden toe te voegen..

• ThaBol
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:07
HcV83 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:21:
Zojuist ook 1 besteld voor levering in februari maar wordt er bij de c3 nu standaard spatborden meegeleverd? Kreeg in het bestel proces namelijk geen enkel aanbod om bv de standaard of spatborden toe te voegen..
De C3 besteld voor april en als ik op de link klik van de bevestiging email dan staat er:
Cowboy 3 Mineraal / Voorgemonteerde spatborden
Dus ik ga er vanuit dat die er bij jou ook bij zitten:)

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-03 19:44
Ah je hebt gelijk, cheers ! Ik zie het in het Engels staan: pre-installed mudguards

• TheKerremenke
Korte vraag mbt de banden van de cowboy. Ben eerlijk gezegd niet bekend met de maatvoering van fietsenhandel. Echter de cowboy heeft standaard een maat 27.5 x 1.50 band als ik het goed gelezen heb. Past een 28 x 1.50 dan niet of wel? Of is dit te krap.

Bvd

[Voor 25% gewijzigd door TheKerremenke op 26-11-2022 07:59]

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:43
TheKerremenke schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:57:
Korte vraag mbt de banden van de cowboy. Ben eerlijk gezegd niet bekend met de maatvoering van fietsenhandel. Echter de cowboy heeft standaard een maat 27.5 x 1.50 band als ik het goed gelezen heb. Past een 28 x 1.50 dan niet of wel? Of is dit te krap.

Bvd
Nee die is te ruim. Je moet 27.5” diameter hebben. De breedte van de band kan wel wat variëren. Cowboy adviseert max 42 mm voor de C3 met spatborden. Die zou ik kiezen, omdat brede banden het meeste comfort bieden.

• TheKerremenke
M!chiel schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:37:
[...]

Nee die is te ruim. Je moet 27.5” diameter hebben. De breedte van de band kan wel wat variëren. Cowboy adviseert max 42 mm voor de C3 met spatborden. Die zou ik kiezen, omdat brede banden het meeste comfort bieden.
Dankjewel. Dan gaat de witte band die ik online gevonden had niet passen. }:|

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
Na wat wikken en wegen toch ook maar besloten om de C3 te bestellen, met deze actie is het wel een mooie prijs. Ik zag de actie helaas te laat voor nog latere levering dus ben nu voor de februari optie gegaan.

De Tenways CGO600 viel voornamelijk af vanwege de ingebouwde accu, aangezien de fiets op straat komt te staan zonder stroomvoorziening. Het design van de Cowboy spreekt me ook aan, al ben ik met 1.88m aardig lang dus voorzie wel wat mods te gaan doen. Wat vooral moet gaan blijken is de betrouwbaarheid en de mate waarin onderhoud haalbaar is en blijft; de proprietary eigenschappen van de fiets zijn wel een nadeel wat mij betreft.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 22:00
Ik heb vorige week my Cowboy C3 ontvangen, en ben er erg blij mee!
Inmiddels wel een stem riser geïnstalleerd en de urus mooi is onderweg.
Wat mij wel op valt is dat er speling zit in het balhoofdhuis voor in het frame. De voorvork en stuur hebben wat speling in die buis, wat goed waarneembaar is als je de fiets licht op tilt en weer op z'n band laat zakken.
Het aandraaien van de bout bovenop lijkt hier los van te staan.

Herkennen meer mensen dit?

• mjvdzwet
  • Niet online
Ruben [NL] schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:25:
Ik heb vorige week my Cowboy C3 ontvangen, en ben er erg blij mee!
Inmiddels wel een stem riser geïnstalleerd en de urus mooi is onderweg.
Wat mij wel op valt is dat er speling zit in het balhoofdhuis voor in het frame. De voorvork en stuur hebben wat speling in die buis, wat goed waarneembaar is als je de fiets licht op tilt en weer op z'n band laat zakken.
Het aandraaien van de bout bovenop lijkt hier los van te staan.

Herkennen meer mensen dit?
Je moet eerst de 2 bouten aan de zijkant van het stuur losdraaien, zodat het stuur los zit.

Dan de middenbout aanhalen tot er geen speling meer is.

Dan de zijbouten weer vastzetten.

• Jarune
  • Laatst online: 26-03 22:06
mjvdzwet schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:27:
[...]

Je moet eerst de 2 bouten aan de zijkant van het stuur losdraaien, zodat het stuur los zit.

had hier ook last van toen ik hem kreeg, ben zelf niet erg fiets technisch. Oplossing ook op YT gevonden destijds. Je moet de stem dus eerst vastdraaien in het midden, let op niet keihard dichtdraaien maar vast is vast en dan de zijkant van de stem.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 22:00
mjvdzwet schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:27:
[...]

Jarune schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:43:
[...]
had hier ook last van toen ik hem kreeg, ben zelf niet erg fiets technisch. Oplossing ook op YT gevonden destijds. Je moet de stem dus eerst vastdraaien in het midden, let op niet keihard dichtdraaien maar vast is vast en dan de zijkant van de stem.
Hmm ok, dank hiervoor.
Omdat jullie het zo specifiek zeggen morgen toch nog een even goed nakijken dan :P

• chevsticks
Ruben [NL] schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:09:
[...]

[...]

Hmm ok, dank hiervoor.
Omdat jullie het zo specifiek zeggen morgen toch nog een even goed nakijken dan :P
Afhankelijk van welke stem riser je hebt kan je ook spacers nodig hebben ( https://www.bike-componen...mponents/cockpit/spacers/ ). Er zat bij mij na het aandraaien ook teveel speling tussen de riser en het frame, met 1 van die spacers was het wiebelen van het stuur weg.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 21:48
Vorige week de 3 besteld voor het actietarief, en ik kan niet wachten tot april. Ik overweeg, nadat ik 'm heb, wel wat modificaties, en zo te zien is dat allemaal wel redelijk uitgezocht op cowboy.tools - so far so good.

Als ik het goed begrijp is de combinatie van fietsendrager, ringslot én je batterij er ook nog uit kunnen halen een beetje tricky, dus ik vroeg me af of er al eens iemand een experiment heeft gedaan met het plaatsen van een ringslot op de voorvork - dat heb ik bij mijn cargobike ook en dat werkt eigenlijk best prima. Ben benieuwd!

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• TheKerremenke
@dabutcha76 Zelf geen ervaringen mee. Wel heb ik een O-Lock op kickstarter gereserveerd van LAAS Copenhagen. Deze is minder hoog dan andere sloten door het ontbreken van het mechanisme waar normaal de sleutel in gaat. Misschien dat die daardoor beter past. Zo niet, dan komt die aan de achterkant ipv tussen het frame in.

Maar aan de voorzijde een slot heb ik geen ervaring mee. Misschien anderen hier wel.

• mjvdzwet
  • Niet online
dabutcha76 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:28:
Vorige week de 3 besteld voor het actietarief, en ik kan niet wachten tot april. Ik overweeg, nadat ik 'm heb, wel wat modificaties, en zo te zien is dat allemaal wel redelijk uitgezocht op cowboy.tools - so far so good.

Als ik het goed begrijp is de combinatie van fietsendrager, ringslot én je batterij er ook nog uit kunnen halen een beetje tricky, dus ik vroeg me af of er al eens iemand een experiment heeft gedaan met het plaatsen van een ringslot op de voorvork - dat heb ik bij mijn cargobike ook en dat werkt eigenlijk best prima. Ben benieuwd!
Ik vind zelf een ringslot weinig toevoegen.
Je moet de fiets als het even kan wel vastzetten aan iets.
Bij de verzekering van Cowboy is het volgens mij zelfs verplicht.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 21:48
mjvdzwet schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:38:
[...]

Ik vind zelf een ringslot weinig toevoegen.
Je moet de fiets als het even kan wel vastzetten aan iets.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten; ik woon in een gebied met weinig criminaliteit, dus dan is een ringslot prima voor 'even bij de bakker'. Als ik (ook met de cargobike) eens naar een wat meer high-risk gebied ga, zet ik 'm wel even vast aan de omgeving met een ketting.

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:45
dabutcha76 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:59:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten; ik woon in een gebied met weinig criminaliteit, dus dan is een ringslot prima voor 'even bij de bakker'. Als ik (ook met de cargobike) eens naar een wat meer high-risk gebied ga, zet ik 'm wel even vast aan de omgeving met een ketting.
Het is overal oppassen geblazen met elektrische fietsen. Bij mijn vriendin op het werk is laatst een elektrische fiets gestolen. Fiets stond op slot met een ring én insteekslot waarmee die vast stond aan de muur. Rond een uur of 17.00 ‘s middags loopt er iemand langs met accuslijptol en fietst er binnen een minuut op weg. Dit alles in een rustig dorp in het oosten van het land én op een zicht locatie. Een ooggetuige die het vanuit zijn huis zag gebeuren gaf aan dat het zo snel ging dat hij niet op tijd buiten was om de dief tegen te houden.
De fiets van mijn vriendin stond ernaast. Die dag had ze de accu mee naar binnen genomen. Grote kans dat haar fiets om die reden niet aantrekkelijk was voor de dief.

Ik las een paar dagen terug een artikel waarin stond dat in een specifiek jaar 67% van de gestolen Cowboys was teruggevonden.

Mijn aanname: ik denk dat deze 67% is gestolen door gelegenheidsdieven, die helemaal niet weten waar ze exact mee te maken hebben (en dat deze fietsen gps tracking hebben). Zij zien simpelweg een mooie fiets en een makkelijke buit. Juist deze diefstallen zijn goed te voorkomen door een goed vouw- of kettingslot (of combinatie van ring- en ketting- of vouwsloten), maar bijvoorbeeld ook met GPS-tracking stickers (te koop op bijv. Amazon, wel lelijk) en dus ook je accu meenemen.
Dat laatste is iets waarvan ik zelf ook nog niet weet hoe ik ermee omga. Mijn fiets zal veel in de stad staan en ook ‘s avonds laat. Dan heb ik geen zin om de hele avond met de accu te slepen.

• Katsu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-12-2022
marten12 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:54:
[...]

Mijn aanname: ik denk dat deze 67% is gestolen door gelegenheidsdieven, die helemaal niet weten waar ze exact mee te maken hebben (en dat deze fietsen gps tracking hebben). Zij zien simpelweg een mooie fiets en een makkelijke buit. Juist deze diefstallen zijn goed te voorkomen door een goed vouw- of kettingslot (of combinatie van ring- en ketting- of vouwsloten), maar bijvoorbeeld ook met GPS-tracking stickers (te koop op bijv. Amazon, wel lelijk) en dus ook je accu meenemen.
Dat laatste is iets waarvan ik zelf ook nog niet weet hoe ik ermee omga. Mijn fiets zal veel in de stad staan en ook ‘s avonds laat. Dan heb ik geen zin om de hele avond met de accu te slepen.
Kan wel kloppen, mijn Cowboy werd in 2020 ook gestolen aan een vrij druk treinstation. Cylinderslot van Abus vlotjes doorgeknipt. Gelukkig was er een burger in de buurt die Cowboys kent en wist dat de flikkerende lichten betekende dat ie gestolen was. Dat wist de dief blijkbaar niet. Hij stapte er ook mee in de hand want zonder assist is het ook niet de fijnste fiets om mee te rijden. Getuige heeft meteen de politie op de hoogte gebracht en na een dik uurtje zag ik in de app dat de huidige locatie het politiekantoor was. Ben de fiets na het werk netjes gaan afhalen. Vreemde ervaring en veel geluk gehad :)
Tegenwoordig gebruik ik wel een Kryptonite Evolution slot.

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:31
Ik krijg in februari de Cowboy 3 geleverd. Heb hem nu zonder Cowboy Care besteld. Kan ik de fiets ook makkelijk laten onderhouden door een derde partij, of gebruiken ze net als VanMoof onderdelen die niet door andere partijen worden gebruikt?
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee