Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Tjenok schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:46:
Ik krijg in februari de Cowboy 3 geleverd. Heb hem nu zonder Cowboy Care besteld. Kan ik de fiets ook makkelijk laten onderhouden door een derde partij, of gebruiken ze net als VanMoof onderdelen die niet door andere partijen worden gebruikt?
Je kan altijd onderdelen bestellen bij Cowboy.
De motor, motorcontroller, de PCB en accu zijn uniek.

Remnen, riem en tandwielen zijn standaard.

Care is onnodig duur in mujn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nf3n3t7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 10:59
NieC3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:42:
Zo eerste 50+km gemaakt.
Zweet op de rug 😉
Nu maar op zoek naar Android toestel 😬
Fiets is fijn.
Ps. Mijn standaard komt van de Karwei. Kost € 10 en past perfect.
Ben ook zoekende naar een standaard, welke standaard bij Karwei bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FlavorTime schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:42:
[...]
De tracker van de ANWB is zo klein dat het weinig voorstelt, het voordeel van de ANWB is dat je de fiets nergens aan vast hoeft te zetten.
Ben een beetje aan het rondkijken maar volgens mij is dat bij Unigarant (onderdeel van ANWB) niet zo. Dus geen tracker en geen verplichting om aan een paal/boom te zetten. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Dit jaar de ST4 gekocht en een kleine 1000 km gefietst. Fiets mee op de boot en intensief gebruikt.
Bijzonder goede ervaring en veel rijplezier.
Echter sinds september klein probleem met de app.
Deze wil niet meer in de daglicht stand en blijft in de darkmodus staan. de instelling is ook niet aan te passen en volhardt in automatisch en dat betekend dark modus.
Meerdere malen contact met Cowboy gehad maar helaas nog niet opgelost.
Ik gebruik de laatste versie op Android platform.
Iemand een idee?

UPdate 11 december 2022

Ik kwam er vandaag per toeval achter dat dit wordt veroorzaakt doordat de telefoon in spaarstand stond.
Spaarstand uitschakelen en probleem is opgelost ;w

[ Voor 15% gewijzigd door Cosy op 11-12-2022 13:46 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:57
Vandaag ontving een update voor de batterij, pas na +/- 10x lukte de update.

Verder ben ik erg tevreden over de telefoon mount: een Kokox houder met Loopmount. Een bijpassen Nudient hoesje maakt het af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZOW3kKlImu4Hy4Qvg4zWgS9Y3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYCUun3XLkfQL12uw6dzhj2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXpIfEAO1uLJfXOJKBAACiDpE4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veKe29zW0wPJn2clZRLS86En.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hansgrave schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:54:
Vandaag ontving een update voor de batterij, pas na +/- 10x lukte de update.

Verder ben ik erg tevreden over de telefoon mount: een Kokox houder met Loopmount. Een bijpassen Nudient hoesje maakt het af.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nooit geweten dat die loop twist mount niet zomaar op een cowboy past.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-08-2024
Sinds vandaag geeft de motor van mijn 4ST geen power meer. De accu is volledig opgeladen, de motorondersteuning staat aan, de lampjes op het stuur en van de accu zelf branden ook. Wanneer ik weg wil fietsen geeft de motor eenmaal kort ondersteuning maar zodra ik stop met trappen en daarna weer begin met trappen moet ik alles zelf doen en geeft de motor geen ondersteuning meer.

Wanneer ik volledig stop en weer opstap geeft de motor weer eenmaal kort ondersteuning en gebeurt weer hetzelfde. :|

Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhelpen of dit zelf ook eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Kimetj schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:46:
Sinds vandaag geeft de motor van mijn 4ST geen power meer. De accu is volledig opgeladen, de motorondersteuning staat aan, de lampjes op het stuur en van de accu zelf branden ook. Wanneer ik weg wil fietsen geeft de motor eenmaal kort ondersteuning maar zodra ik stop met trappen en daarna weer begin met trappen moet ik alles zelf doen en geeft de motor geen ondersteuning meer.

Wanneer ik volledig stop en weer opstap geeft de motor weer eenmaal kort ondersteuning en gebeurt weer hetzelfde. :|

Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhelpen of dit zelf ook eens meegemaakt?
Zitten de connectoren die naar de motor lopen nog goed inelkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:13

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemorgen,

Ik heb een Cowboy V2, nu heb ik een probleem met de fiets en was benieuwd of iemand anders deze ervaring ook heeft gehad, en of er een oplossing voor is.

Probleem:
Fiets gaat gewoon netjes aan, maar de ondersteuning valt regelmatig weg en ik hoor dan ook een zoemend geluid uit het achterwiel. Soms als ik dan even stop met trappen gaat de ondersteuning daarna weer aan, maar ook regelmatig moet ik dat meerdere malen herhalen voor hij weer ondersteuning biedt.
De ene keer komt de ondersteuning gewoon terug, de andere keer met een harde tik.

Iemand ook deze ervaring?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

boozzz schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:07:
Weer eens een probleem met de C3. Hij valt tijdens het rijden steeds vaker en vaker uit. Lampjes blijven gewoon branden, maar ondersteuning valt compleet weg en dan trapt ie retezwaar. Gebeurt eigenlijk altijd als je de trappers even stil hebt gehouden, dus bijvoorbeeld vaak bij het wegrijden bij een stoplicht. Soms grijpt de ondersteuning dan weer vanzelf aan na een paar pogingen trappen, niet trappen en weer trappen, maar soms moet je hem opnieuw opstarten.

Vroeger gebeurde dit heel af en toe, 1x in de zoveel ritten, maar laatst 8x in een ritje van 8 km, niet te doen.

Opvallend is dat er, als de motor niet bijspringt, er een nogal hard zoemend geluid bij het achterwiel vandaan komt, alsof de motor heel graag wil duwen, maar dit niet lukt. Dit houdt dan de eerste paar trapomwentelingen aan en verdwijnt daarna, of hij nou ondersteunt of niet.

Voordat ik weer een potentieel vreselijk supporttraject inga, vroeg ik mij af, heeft iemand dit eerder meegemaakt? Einde van de motor, of de motor controller? Zelf nog iets aan te doen?
Dit lijkt aardig op het probleem wat ik nu heb met mijn C2. Is het probleem bij jou opgelost? Wat was het probleem/de oplossing?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:25:
[...]

Dit lijkt aardig op het probleem wat ik nu heb met mijn C2. Is het probleem bij jou opgelost? Wat was het probleem/de oplossing?
Heb je de stekkers naar het achterwiel al gecontroleerd of deze nog goed inelkaar zitten?

Is er al een battery spacer geplaatst?
Het kan zijn dat door slijtage de batterij slecht contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

mjvdzwet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:48:
[...]

Heb je de stekkers naar het achterwiel al gecontroleerd of deze nog goed inelkaar zitten?

Is er al een battery spacer geplaatst?
Het kan zijn dat door slijtage de batterij slecht contact maakt.
Wat bedoel je met een battery spacer? Als dit een oplossing kan zijn wil ik dit zeker proberen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:13:
[...]

Wat bedoel je met een battery spacer? Als dit een oplossing kan zijn wil ik dit zeker proberen.
Bij veel Cowboys zit de connector net te diep in het frame. Er wordt dan een vulplaatje geplaatst aan de fiets zijde.

Je kan dit via de chat aangeven. Ze sturen er dan 1 op, daarna kan je een afspraak maken met een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

mjvdzwet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:15:
[...]

Bij veel Cowboys zit de connector net te diep in het frame. Er wordt dan een vulplaatje geplaatst aan de fiets zijde.

Je kan dit via de chat aangeven. Ze sturen er dan 1 op, daarna kan je een afspraak maken met een monteur.
Ik zal eens kijken, maar zou de verlichting dan niet ook uit moeten vallen? De verlichting blijft gewoon werken, en de lampjes in het frame blijven ook gewoon branden.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:20:
[...]

Ik zal eens kijken, maar zou de verlichting dan niet ook uit moeten vallen? De verlichting blijft gewoon werken, en de lampjes in het frame blijven ook gewoon branden.
Het kan komen doordat bij slecht contact de overgangsweerstand te hoog is.
Gezien de electronica en verlichting weinig stroom trekken gaat dit wel goed. De motor vraagt meer en dan gaat die weerstand een grote rol spelen.

Je kan nog even (als test) proberen om de batterij aan de bovenkant strak tegen het frame te trekken net een tie-wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

mjvdzwet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:24:
[...]

Gezien de electronica en verlichting weinig stroom trekken gaat dit wel goed. De motor vraagt meer en dan gaat die weerstand een grote rol spelen.

Je kan nog even (als test) proberen om de batterij aan de bovenkant strak tegen het frame te trekken net een tie-wrap.
Top ga ik eens kijken of dat effect heeft, mocht dat het zijn dan weet ik in ieder geval waar ik het probleem moet zoeken. Dank je!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

mjvdzwet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:24:
[...]

Ik krijg een nieuwe motor cover? opgestuurd... Geen idee of dit het probleem verhelpt.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
Fjeze schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:25:
[...]

Nog niet helemaal. Ze hebben de motor cover vervangen, dat fixte het zoemprobleem. Hij blijft echter wel af en toe gewoon uitvallen. Ze hebben ook de connector vervangen, maar dat hielp niet. Nu gaan ze dat nog een keer doen en dan ook de batterij vervangen. Wat mij betreft de laatste actie (in het verleden ook al bijzonder veel reparaties gehad), vind het milieutechnisch anders echt niet meer verantwoord, steeds maar nieuwe onderdelen (ze zijn wel onvermoeibaar bij de support) Dan maar leven met af en toe een uitvaller, of de fiets wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-08-2024
mjvdzwet schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:16:
[...]

Zitten de connectoren die naar de motor lopen nog goed inelkaar?
Ja zitten nog goed inelkaar. Vanochtend weer proberen fietsen met constant weerstand op de trappers, op een gegeven moment bleef de motor weerstand geven. Wellicht is het de kou geweest. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NieC3
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
1nf3n3t7 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:31:
[...]

Ben ook zoekende naar een standaard, welke standaard bij Karwei bedoel je? :)
Sorry. Zie het nu pas.
Volgens mij hebben ze er maar twee bij Karwei. Het is de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of de bagagedrager van een Cowboy 4 ook op een Cowboy 3 passend te maken is?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1772/1703/products/201214_CMF.4312_d1188eb2-13cd-416a-886c-859cb78220fc_1728x.png

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:15:
Weet iemand of de bagagedrager van een Cowboy 4 ook op een Cowboy 3 passend te maken is?
[Afbeelding]
Nee... althans niet zonder lassen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Fjeze schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:11:
Goedemorgen,

Ik heb een Cowboy V2, nu heb ik een probleem met de fiets en was benieuwd of iemand anders deze ervaring ook heeft gehad, en of er een oplossing voor is.

Probleem:
Fiets gaat gewoon netjes aan, maar de ondersteuning valt regelmatig weg en ik hoor dan ook een zoemend geluid uit het achterwiel. Soms als ik dan even stop met trappen gaat de ondersteuning daarna weer aan, maar ook regelmatig moet ik dat meerdere malen herhalen voor hij weer ondersteuning biedt.
De ene keer komt de ondersteuning gewoon terug, de andere keer met een harde tik.

Iemand ook deze ervaring?
Helaas heb ik sinds een week of 2 / 3 identieke ervaring met mijn C3 :( . De ledjes qua batterycapacity branden prima, lichten voor en achter werken. Zowel met een volle, half volle als redelijk lege accu heb ik dit euvel. Super balen, want het fietst heel irritant. Ook ik dacht aan koude. Heb nog geen ticket gemaakt bij Cowboy, omdat ik het gefilmd wil hebben. Maar iedere keer als ik film en fiets, is het probleem er (uiteraard) niet...

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Packetloss schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:58:
[...]

Helaas heb ik sinds een week of 2 / 3 identieke ervaring met mijn C3 :( . De ledjes qua batterycapacity branden prima, lichten voor en achter werken. Zowel met een volle, half volle als redelijk lege accu heb ik dit euvel. Super balen, want het fietst heel irritant. Ook ik dacht aan koude. Heb nog geen ticket gemaakt bij Cowboy, omdat ik het gefilmd wil hebben. Maar iedere keer als ik film en fiets, is het probleem er (uiteraard) niet...
Al getest om even met een tie-wrap even de accu strak tegen het frame te trekken?

Ben benieuwd of het euvel dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

mjvdzwet schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:01:
[...]

Al getest om even met een tie-wrap even de accu strak tegen het frame te trekken?

Ben benieuwd of het euvel dan weg is.
neen, nog niet, zal ik gaan doen (als de regen weg is). Ben ook benieuwd of het helpt. Na 1200km rijden had ik deze crap niet verwacht.

Thanks voor je tip.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Packetloss schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:03:
[...]

neen, nog niet, zal ik gaan doen (als de regen weg is). Ben ook benieuwd of het helpt. Na 1200km rijden had ik deze crap niet verwacht.

Thanks voor je tip.
Mocht het helpen, dan even een spacer vragen bij Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
Packetloss schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:58:
[...]

Motor cover (waar een tandwiel in zit) moet vervangen worden. Motor loopt zonder aan te grijpen (dat is dat gezoem) en knalt er dan soms plotseling hard in (de tik) of knalt uit waarna je opnieuw moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik heb een vraag met betrekking tot het verlengen van de stuurpen. Ik vindt die adapter niet zo fraai dus ik zou eigenlijk een langere stuurpen willen kopen om het stuur hoger te zetten. Iemand ervaring met een passend model?

• Plucky
  • Niet online
Melvinstr schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:34:
Ik heb een vraag met betrekking tot het verlengen van de stuurpen. Ik vindt die adapter niet zo fraai dus ik zou eigenlijk een langere stuurpen willen kopen om het stuur hoger te zetten. Iemand ervaring met een passend model?
Mogelijk dat dit iets is?
Deze is een stuk strakker…

Ergotec stuurpen Ahead High Barracuda I 31.8/110
https://www.bol.com/nl/p/...8-110-zw/9200000127142153Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7feF-zG6be0zXrN7RjcPjqt8mOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AsH8rXRuOF2sGiJU9xWNiZ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Plucky op 29-12-2022 01:10 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

mjvdzwet schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:13:
[...]

Mocht het helpen, dan even een spacer vragen bij Cowboy.
het lijkt niet geholpen te hebben; 1 rit wel dat de motor af en toe niet meehielp, andere rit weer niks aan de hand. Op dezelfde dag, met dezelfde temperatuur.
Ik ga een support ticket maken bij Cowboy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:52
AD vandaag

VanMoof is overal, maar de lijst klachten is ook indrukwekkend: ‘Het liefst gooi ik dat ding in de gracht’

Geen kwaliteitscontrole
Dat de fietsen vaak stukgaan, ondervond ook een voormalige Bike Doctor, die zes maanden bij een hub werkte en niet met naam genoemd wil worden. ,,Soms kwamen er mensen langs met een gloednieuwe fiets die niet werkte, direct uit de doos. Van een fiets zonder elektrische ondersteuning of een slag in het wiel, tot fietsen die het helemaal niet deden. Het leek alsof er geen kwaliteitscontroles werden uitgevoerd. Ik heb het idee dat ze te snel fietsen op de markt brachten, zonder ze goed te testen.” Volgens hem moest hij soms per dag op wel tien fietsen hetzelfde knopje op het stuur vervangen.

Vorig jaar waren er ook al klachten. Taco Carlier, een van de twee broers die het bedrijf oprichtten, zei dat de lange wachttijden te wijten waren aan de snelle groei – VanMoof wordt tegenwoordig in meer dan vijftig steden wereldwijd verkocht – en aan de pandemie. Maar daar werd aan gewerkt, zei Carlier. Als huidige oorzaak voor de wachttijden noemt een woordvoerder de wereldwijde crisis in de aanvoerketen, ‘net als bij alle andere e-bikeproducenten’. Verder wil het bedrijf niet reageren.

Aanvulling aandere media: https://www.geenstijl.nl/5168608/amsterdam-is-verloren/

[ Voor 3% gewijzigd door zebsite op 06-01-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 22:34
Iemand ervaring met mijn 'probleem'?

Sinds kort maakt mijn motor / mijn trappers een beetje een raar tikkend geluid. Het lijkt wel alsof de motor af en toe overslaat of juist overtoeren maakt.
Ook draaien mijn trappers mee als ik mijn voeten tijdens het fietsen van de pedalen af haal. Voorheen was dit niet het geval en bleven deze gewoon stil staan.

Heb al aardig wat op google gezocht maar krijg geen passend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

Audione0

Strijdt der titanen

Weet iemand toevallig wat de standaard bandenspanning is? Kortom de bandenspanning toen de fiets uit de doos kwam?

[ Voor 31% gewijzigd door Audione0 op 05-01-2023 20:37 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Audione0 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:35:
Weet iemand toevallig wat de standaard bandenspanning is? Kortom de bandenspanning toen de fiets uit de doos kwam?
Geen idee, maar je kan op de zijkant van de band kijken om te zien welke spanning de fabrikant aanraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Megupe schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:58:
[...]

Geen idee, maar je kan op de zijkant van de band kijken om te zien welke spanning de fabrikant aanraad.
Ajaa! Ik had beter moeten weten🥹, thanks!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik rij zelf met 3.6 bar, is voor mij de balans tussen minder rolweerstand en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
seadogg schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:00:
Iemand ervaring met mijn 'probleem'?

Sinds kort maakt mijn motor / mijn trappers een beetje een raar tikkend geluid. Het lijkt wel alsof de motor af en toe overslaat of juist overtoeren maakt.
Ook draaien mijn trappers mee als ik mijn voeten tijdens het fietsen van de pedalen af haal. Voorheen was dit niet het geval en bleven deze gewoon stil staan.

Heb al aardig wat op google gezocht maar krijg geen passend antwoord.
Welk model Cowboy?

Klinkt als een defecte vrijloop/torque sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:52
Toen de fiets bij mij uit de doos kwam, was de bandenspanning 0,5 bar…. Heb je daar iets aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 22:34
mjvdzwet schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:00:
[...]

Welk model Cowboy?

Klinkt als een defecte vrijloop/torque sensor.
V2 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dan is de kans vrij groot dat het de torque sensor is.
Even melden via de chat bij Cowboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

zebsite schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Toen de fiets bij mij uit de doos kwam, was de bandenspanning 0,5 bar…. Heb je daar iets aan? ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Heeft er iemand een handleiding of link hoe de C3 spatborden te monteren op een C2?

Ik heb een setje spatborden gekocht en wil ze graag gaan monteren.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:06
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar op een VanMoof Electrified S2 gereden en heb er enorm veel problemen mee gehad. Schopslot een keer kapot, "cartridge" een keer vervangen, boost en bel knop beide meerdere keer vervangen en zelfde hele fiets een keer. Bij de tweede fiets was de lak zo slecht dat er vanzelf pitjes in kwamen. Over de 3,5 jaar dat ik hem heb ben ik 4-5 keer per jaar terug naar VanMoof geweest. Nu wil de fiets niet meer opladen en moet ik 6 weken wachten op een afspraak om dit te laten onderzoeken (lader is niet defect, dit heb ik bij een andere fiets gecheckt). Waarschijnlijk betekent dit nieuwe batterij kopen a 650 euro. Al met al enorm ontevreden en wil ik nooit meer een VanMoof (en ik woon nog wel ~100 meter van de winkel in Amsterdam vandaan). Ik twijfel nu welke fiets ik moet kopen om hem te vervangen, vooral tussen Cowboy 4 en Veloretti Ace. Voordele van Ace is dat hij relatief veel standaard onderdelen heeft waardoor je naar elke fietsenmaker kan. Cowboy is echter veel mooier naar mijn mening en is al wat verder uitontwikkeld. Kan iemand een indicatie geven hoe lang het duurt voordat je bijvoorbeeld een service aan huis krijgt bij problemen (in Amsterdam in mijn geval). Is dit binnen dagen of pas na weken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:30
Hemmik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:12:
Kan iemand een indicatie geven hoe lang het duurt voordat je bijvoorbeeld een service aan huis krijgt bij problemen (in Amsterdam in mijn geval). Is dit binnen dagen of pas na weken?
In mijn geval (Cowboy 3, in een buurgemeente van Amsterdam) kon ik een afspraak met een mechanieker binnen week maken. Hij heeft bij mij thuis een spacer bij de batterij geplaatst (af en toe viel de stroom uit) en de torque sensor vervangen (dat lijkt de zwakste schakel van de Cowboy). Wel inmiddels 4000 km gereden zonder problemen: tot nu toe zijn alleen de brake pads achter vervangen en ben ik 1 keer lek gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 14:45
Hemmik schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:12:
Ik heb de afgelopen 3,5 jaar op een VanMoof Electrified S2 gereden en heb er enorm veel problemen mee gehad. Schopslot een keer kapot, "cartridge" een keer vervangen, boost en bel knop beide meerdere keer vervangen en zelfde hele fiets een keer. Bij de tweede fiets was de lak zo slecht dat er vanzelf pitjes in kwamen. Over de 3,5 jaar dat ik hem heb ben ik 4-5 keer per jaar terug naar VanMoof geweest. Nu wil de fiets niet meer opladen en moet ik 6 weken wachten op een afspraak om dit te laten onderzoeken (lader is niet defect, dit heb ik bij een andere fiets gecheckt). Waarschijnlijk betekent dit nieuwe batterij kopen a 650 euro. Al met al enorm ontevreden en wil ik nooit meer een VanMoof (en ik woon nog wel ~100 meter van de winkel in Amsterdam vandaan). Ik twijfel nu welke fiets ik moet kopen om hem te vervangen, vooral tussen Cowboy 4 en Veloretti Ace. Voordele van Ace is dat hij relatief veel standaard onderdelen heeft waardoor je naar elke fietsenmaker kan. Cowboy is echter veel mooier naar mijn mening en is al wat verder uitontwikkeld. Kan iemand een indicatie geven hoe lang het duurt voordat je bijvoorbeeld een service aan huis krijgt bij problemen (in Amsterdam in mijn geval). Is dit binnen dagen of pas na weken?
Ik kan je geen advies geven betreft de duurzaamheid van de fiets want ik heb zelf pas geleden een C3 besteld tijdens Blackfriday en die wordt pas later geleverd.

Maar wellicht ook een Mokumono overwegen? Daar was ik zelf ook in geïnteresseerd en ik vind het ontwerp heel tof. Een Nederlands merk dat de fietsen lokaal bouwt (Europa?) en met hun slogan 'built to last' lijken ze groot in te zetten op duurzaamheid. Dat laatste moet natuurlijk nog blijken.. Je kan in Amsterdam een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Let wel op dat fietshouding veel sportiever is op cowboy. Bij van moof en veloretti zit je meer rechtop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:06
Bartoow schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Ik kan je geen advies geven betreft de duurzaamheid van de fiets want ik heb zelf pas geleden een C3 besteld tijdens Blackfriday en die wordt pas later geleverd.

Maar wellicht ook een Mokumono overwegen? Daar was ik zelf ook in geïnteresseerd en ik vind het ontwerp heel tof. Een Nederlands merk dat de fietsen lokaal bouwt (Europa?) en met hun slogan 'built to last' lijken ze groot in te zetten op duurzaamheid. Dat laatste moet natuurlijk nog blijken.. Je kan in Amsterdam een proefrit maken.
Zeker ook een mooie optie, ga ik naar kijken!
robin_32 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:27:
Let wel op dat fietshouding veel sportiever is op cowboy. Bij van moof en veloretti zit je meer rechtop
Ja, dit staat me wel een beetje tegen. Mijn hart zegt Cowboy omdat ik hem prachtig vindt maar zitpositie is wel heel belangrijk natuurlijk..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBuilds
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Megupe schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:58:
[...]

Dit klopt spijtig genoeg niet. Op de zijkant van de band staat de maximale bandenspanning voordat je de band beschadigd/risico hebt op een klapband. Net zoals op de band van een wagen.

De aanbevolen bandenspanning is een pak lager. Die kan je vinden op de Cowboy website.
https://help.cowboy.com/n...een-lekke-band-herstellen

Overzichtje van de aanbevolen bandenspanning:
  • 2,5 bar - Cowboy 4
  • 3 bar - Cowboy 3
  • 4 bar- Cowboy 2
  • 5 bar- Cowboy 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb nu ook weer problemen. Het eerste probleem was dat ik constant een lekke achterband had (1x per maand). Hierdoor moest ik telkens naar de fietsenmaker, die over het algemeen niet overweg kunnen met Cowboys. Resultaat: nieuwe band maar ook nieuwe problemen. Sinds een tijdje had ik een krakend geluid bij de motor. Torque sensor kapot, denk omdat mijn fietsenmaker die gesloopt heeft. Inmiddels overgestapt naar Cowboy Care. Nieuwe onderdelen erop, maar nu weer een nieuw probleem: mijn trapondersteuning is in de verste verte niet meer hoe die was. Via untamed ook mijn hele fiets gereset, maar nog steeds hetzelfde. Denk dat de torque sensor niet goed geïnstalleerd is. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Blakapim schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:55:
Heb nu ook weer problemen. Het eerste probleem was dat ik constant een lekke achterband had (1x per maand). Hierdoor moest ik telkens naar de fietsenmaker, die over het algemeen niet overweg kunnen met Cowboys. Resultaat: nieuwe band maar ook nieuwe problemen. Sinds een tijdje had ik een krakend geluid bij de motor. Torque sensor kapot, denk omdat mijn fietsenmaker die gesloopt heeft. Inmiddels overgestapt naar Cowboy Care. Nieuwe onderdelen erop, maar nu weer een nieuw probleem: mijn trapondersteuning is in de verste verte niet meer hoe die was. Via untamed ook mijn hele fiets gereset, maar nog steeds hetzelfde. Denk dat de torque sensor niet goed geïnstalleerd is. Iemand ervaring hiermee?
Ik denk niet dat de fietsenmaker de torque sensor heeft gesloopt... dat doen die dingen regelmatig zelf.

Het kan best zijn dat de nieuwe torque sensor een verkeerde waarde afgeeft (defect is).

Je zou in de expert functions in Untamed even de waarde kunnen opvragen.

Motor controller 010, adres 0270 throttle voltage.
Dan read gebruiken. Ben benieuwd welk voltage er terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_32
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
BBuilds schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Dit klopt spijtig genoeg niet. Op de zijkant van de band staat de maximale bandenspanning voordat je de band beschadigd/risico hebt op een klapband. Net zoals op de band van een wagen.

De aanbevolen bandenspanning is een pak lager. Die kan je vinden op de Cowboy website.
https://help.cowboy.com/n...een-lekke-band-herstellen

Overzichtje van de aanbevolen bandenspanning:
  • 2,5 bar - Cowboy 4
  • 3 bar - Cowboy 3
  • 4 bar- Cowboy 2
  • 5 bar- Cowboy 1
toon volledige bericht
5 bar voor mijn cowboy 1 is veel te hard. Dan heb je een stuiterfiets. Rij zelf met 4 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Mijn vriendin heeft vandaag haar Cowboy 4 ST (circular) ontvangen. Helaas een defect in de linker remgreep, die kan niet worden vastgezet want er is iets afgebroken. Kwam zo uit de doos..

We proberen Cowboy te bereiken, maar de hele dag is de chat in de app niet beschikbaar ('something went wrong' melding). Weten jullie wat wij het beste kunnen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bartoow op 16-01-2023 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Bartoow schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:49:
Mijn vriendin heeft vandaag haar Cowboy 4 ST (circular) ontvangen. Helaas een defect in de linker remgreep, die kan niet worden vastgezet want er is iets afgebroken. Kwam zo uit de doos..

We proberen Cowboy te bereiken, maar de hele dag is de chat in de app niet beschikbaar ('something went wrong' melding). Weten jullie wat wij het beste kunnen doen?
Je kan een mail sturen aan: hello@cowboy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
mjvdzwet schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Je kan een mail sturen aan: hello@cowboy.com
Yes, gedaan. Vroeg mij vooral af of de chat in de app bij iedereen eruit ligt? En of dat wel eens vaker is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Bartoow schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Yes, gedaan. Vroeg mij vooral af of de chat in de app bij iedereen eruit ligt? En of dat wel eens vaker is?
Ik kan nu even niet checken of hij er nu uitligt, maar eigenlijk pas 1x in een weekend in de afgelopen 2 jaar dat ik er tegenaan ben gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
De chat deed het vanmorgen weer. Snelle reactie, maar kunnen pas over 3 weken een monteur langs sturen..

Vind het wel een enorm slechte zaak dat ze bij de circular fietsen adverteren dat ze helemaal zijn nagekeken en bijna 'als nieuw zijn'. Echter nadat wij de fiets 3 minuten uit de doos hebben constateren we gewoon een gebroken onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-05 14:54
Bartoow schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:23:
De chat deed het vanmorgen weer. Snelle reactie, maar kunnen pas over 3 weken een monteur langs sturen..

Vind het wel een enorm slechte zaak dat ze bij de circular fietsen adverteren dat ze helemaal zijn nagekeken en bijna 'als nieuw zijn'. Echter nadat wij de fiets 3 minuten uit de doos hebben constateren we gewoon een gebroken onderdeel.
Als advocaat van de duivel: Zou het tijdens transport gebeurd kunnen zijn? (geen idee hoe ze de circulaire fietsen verpakken en versturen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
chevsticks schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Als advocaat van de duivel: Zou het tijdens transport gebeurd kunnen zijn? (geen idee hoe ze de circulaire fietsen verpakken en versturen).
Het zelfde als een nieuwe. Ik heb die van mij ook vandaag binnen gekregen :)
De bezorger was alleen en kwam de fiets 3 hoog zonder lift brengen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartoow
chevsticks schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Lijkt mij niet, het gaat om een heel klein afgebroken stukje in de remhendel zelf en de doos zelf had geen krasje/deukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Uiteindelijk na wat doorzeuren hebben ze toch een monteur kunnen vinden die morgen al langs kan komen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2023
Plucky schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:43:
[...]

Mogelijk dat dit iets is?
Deze is een stuk strakker…

Ergotec stuurpen Ahead High Barracuda I 31.8/110
https://www.bol.com/nl/p/...8-110-zw/9200000127142153[Afbeelding]
Die ziet er wel fraai uit. Hoeveel hoger maakt die het stuur? Weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Melvinstr schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Die ziet er wel fraai uit. Hoeveel hoger maakt die het stuur? Weet je dat toevallig?
Totale hoogte van de pen is 110mm maar durf exacte verhoging van het stuur niet te zeggen.
Ben nog in afwachting van levering van m’n Cowboy… :|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:52
Na veel online vergelijken en ervaringen oa in dit topic gelezen te hebben was ik al enthousiast geworden over de Cowboy. Het hele concept van urban City bike staat mij wel aan. De specs en de gebruikte techniek gaven mij de indruk dat dit een fijn fietsje is. Dus moest er een proefrit komen; immers vertelt alleen eigen praktijkervaring pas of het echt bevalt.

Vanmorgen dus m’n proefrit gehad bij een Cowboy-ambassadeur in Rotterdam. Hartstikke fijne kerel die ruim de tijd neemt om alles uit te leggen over de fiets en de app voordat hij je op pad stuurt. (met zijn telefoon op het stuur, wat een vertrouwen in de mensheid!) De rit was bij het Kralingse bos/park, mooie omgeving (wel erg druk met lopers, wandelaars en fietsers; al gaf dat ook gelegenheid om wendbaarheid, remmen, optrekken te testen). Al met al onder de indruk van hoe het fietst, vooral de trapondersteuning via de krachtsensor werkt erg fijn en vlot; voor je het weet ben je op snelheid!

Alles lijkt te kloppen aan de fiets. Met mijn 1.74 was de ergonomie prima; al helpt het denk ik dat ik op m’n huidige hybride Koga ook al sportief zit; de houding is mij bekend en vind ik sowieso fijn. Zowel met als zonder ondersteuning gefietst en ook dat laatste is best goed te doen vind ik. De kracht van de motor is goed; dit was de Cowboy 4, die heeft sowieso meer kracht dan de 3 dus dat scheelt ook.
De rijbeleving heeft mij overtuigd, ik ga een 3 bestellen. Waarom geen 4? Ondanks dat hij interessante verbeteringen heeft (sterkere motor, geïntegreerde houder voor je telefoon, mooie bagagedrager en het verzet is net wat anders dan op de 3) vind ik het prijsverschil te groot. Ik ga voor een circular-model; nu even geduld tot eind februari tot hij geleverd wordt. Heb ik mooi tijd om opties zoals slot, ergon handvatten en standaard te bestellen. Tips van ervaren cowboys/cowgirls zijn welkom uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorkenstein
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-05 17:45
Weet iemand waar ik een cowboy 3 kan uitproberen in omgeving Amsterdam? Volgens mij doet cowboy alleen testritten voor 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
vorkenstein schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:37:
Weet iemand waar ik een cowboy 3 kan uitproberen in omgeving Amsterdam? Volgens mij doet cowboy alleen testritten voor 4
Ik heb zelf via de NL/BE Cowboy Facebook-groep een bereidwillige eigenaar gevonden waar ik de fiets een half uurtje van mocht gebruiken. Mogelijk voor jou ook een idee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
vorkenstein schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:37:
Helaas volgens mij alleen de 4 inderdaad. Ook ik wil een 3; en heb proefgereden op een 4. Echter in grote lijnen is er weinig verschil vwb de fietservaring. Verzet is iets anders, kracht van de motor ook; maar de gebruikte techniek en sensoren en fietshouding geven je een goede indruk of het bij je past. Belangrijkste verschil is, zoals je weet denk ik, dat het stuur van de 3 verstelbaar en vervangbaar is zodat ook langere mensen óf mensen die sowieso liever wat meer rechtop willen zitten er een prettige houding op kunnen vinden. Op de 4 moet je het doen met hoe het is.

Het mooiste is iemand vinden die een 3 heeft waarop je een rondje mag doen. Die zijn via dit forum vast te vinden 😉.

Succes, hoop datjes lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik wil nieuwe handvatten aanschaffen, de Ergon GA3, maar ik vraag mij af hoe ik de oude handvatten een beetje fatsoenlijk van het stuur krijg. Ik kwam niet verder dan de doorsnijden. Wellicht hebben jullie een tip voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Cowboy3 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:24:
Ik wil nieuwe handvatten aanschaffen, de Ergon GA3, maar ik vraag mij af hoe ik de oude handvatten een beetje fatsoenlijk van het stuur krijg. Ik kwam niet verder dan de doorsnijden. Wellicht hebben jullie een tip voor mij
Welk model Cowboy, tot en met de C3 kan je de inbus boutjes losdraaien in de ringen en de handvatten er afschuiven.
Een beetje heen en weer draaien helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
mjvdzwet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Welk model Cowboy, tot en met de C3 kan je de inbus boutjes losdraaien in de ringen en de handvatten er afschuiven.
Een beetje heen en weer draaien helpt.
heb nieuwe besteld ben benieuwd

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy3 op 24-01-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Voor mensen buiten de gestelde steden is het best lastig om een testrit te maken.
Ik woon noord van Amsterdam en moet dus “ergens in amsterdam” afspreken over 10 dagen.
Mega irritant.

Gaan ze nog uitbreiden?
Of is er een winkel waar je heen kan?
Hoe doe ik het als er iets is? Terug naar amsterdam en dan “ergens afspreken”?

[ Voor 28% gewijzigd door ApC_IcE op 26-01-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Thanx. Dat had ik al gelezen.
Maar wat ik al vermoede is dat je dus nergens heen kan gaan voor een testrit. Geen dealers etc.
Je kan ook nergens heen…. Naja wat ik hierboven al schreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
ApC_IcE schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Thanx. Dat had ik al gelezen.
Maar wat ik al vermoede is dat je dus nergens heen kan gaan voor een testrit. Geen dealers etc.
Je kan ook nergens heen…. Naja wat ik hierboven al schreef
Als Amsterdam voor jou lastig te bereiken is; is er volgens mij mogelijkheid dat ze naar je toekomen, zou het ff proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItDGJTdLmpCohzXCjf7L-jl8Rsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGYNCwQWSoGXGYf1CRn8cmrJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verder, als je een cowboy gekocht hebt en er iets mee is komt er een monteur naar je toe om het te fixen. Ook daar is aan gedacht :)

Suc6!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

thunder68 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Als Amsterdam voor jou lastig te bereiken is; is er volgens mij mogelijkheid dat ze naar je toekomen, zou het ff proberen:

[Afbeelding]

Verder, als je een cowboy gekocht hebt en er iets mee is komt er een monteur naar je toe om het te fixen. Ook daar is aan gedacht :)

Suc6!
Ik heb dat ingevuld. Maar dan krijg ik alleen een nieuwsbrief :(
Als je een cowboy gekocht hebt in Den Helder. Komen ze dan ook naar je toe?
Volgens mij alleen de steden die al genoemd zijn.
Zijn er al mensen hier die daar ervaring mee hebben?

Edit 27-01-2023:

Cowboy heeft me gebeld. En geeft aan dat ze bij mij langs komen wanneer er iets onder garantie valt.
Cowboy Care is niet mogelijk meer dan 10Km verder dan stadscentrum eerder genoemd van de bekende steden.
Rest kan evt vanaf afstand.

Dit stelt me al meer gerust om er 1 te kopen (al dan niet 2e hands)

[ Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 27-01-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
We kruipen langzaam richting februari wat betekend dat ik mijn Black friday levering ga ontvangen, zijn er meer mensen die hun fiets aankomende maand verwachten? Mijn partner en ik verwachten een zwarte en een witte, ben ook wel benieuwd of ze tegelijk zullen komen aangezien we ze niet tegelijk besteld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:41
mitchellK schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:56:
We kruipen langzaam richting februari wat betekend dat ik mijn Black friday levering ga ontvangen, zijn er meer mensen die hun fiets aankomende maand verwachten? Mijn partner en ik verwachten een zwarte en een witte, ben ook wel benieuwd of ze tegelijk zullen komen aangezien we ze niet tegelijk besteld hebben.
Same here! Cowboy een berichtje gestuurd en gaven toen aan dat ze verwachten 'early february'. Volgens mij stuurt VOS logistics ook pas de avond van te voren een mail dat ze de volgende ochtend leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenyo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-02-2023
Laatste dag van 2022 besteld; 10 januari m'n C4 binnengekregen. Fantastische fiets, maar verdorie waarom is dat stuur opeens niet meer in hoogte verstelbaar... Zo ontzettend suf. Als MTB-er ben ik wel wat gewend, maar met mijn lengte is dit toch wel erg heftig. Het gaat wel wennen, maar diep in m'n hart weet ik dat het eigenlijk niet klopt. Voel de spanning vooral op de nek, vanwege het omhoog moeten kijken.

Voelt toch een beetje als "false advertising", want "geoptimaliseerd tot 1m 95" is wat mij betreft niet waar. Nu wist ik dat uiteraard ook wel, want de maat van het frame is immers ook te klein bij dergelijke lengtes, maar met slimme stuurpennen valt dat eigenlijk altijd wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
Na 2.500 km op mijn CB V1+ heeft mijn SKS edge spatbord achteraan er de brui aan gegeven en is halverwege doorgescheurd door de trillingen.
Ik heb een nieuwe set geplaatst met extra beugel in het midden om te voorkomen dat het opnieuw zou gebeuren, hopelijk houdt die het zo langer vol.
Wat me opvalt is dat mijn remblokje achteraan tegen mijn remschijf aanloopt, ik heb al enkele keren geprobeerd hem te centreren maar het blijft slepen.
Dan is op mijn voorste rem maar 1 blokje volledig opgebruikt, de andere beduidend minder (2/3 over)
Is dit normaal of heeft iemand een tip om deze zaken te verhelpen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsvEj06i0jeVM3Z1zIAfO1RFGMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIIDek1Lh0FgYWqNKVe7MJPz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Aenyo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:17:
Laatste dag van 2022 besteld; 10 januari m'n C4 binnengekregen. Fantastische fiets, maar verdorie waarom is dat stuur opeens niet meer in hoogte verstelbaar... Zo ontzettend suf. Als MTB-er ben ik wel wat gewend, maar met mijn lengte is dit toch wel erg heftig. Het gaat wel wennen, maar diep in m'n hart weet ik dat het eigenlijk niet klopt. Voel de spanning vooral op de nek, vanwege het omhoog moeten kijken.

Voelt toch een beetje als "false advertising", want "geoptimaliseerd tot 1m 95" is wat mij betreft niet waar. Nu wist ik dat uiteraard ook wel, want de maat van het frame is immers ook te klein bij dergelijke lengtes, maar met slimme stuurpennen valt dat eigenlijk altijd wel op te lossen.
Ik heb 'm eens getest in zo'n experience center (toevallig in de buurt), en het was me meteen duidelijk dat dit geen fiets was voor mij. Idem, veel te klein, en meteen erg ongemakkelijk gevoel in de nek bij het zo hard omhoog kijken. Voor MTB misschien ok, maar in druk verkeer wil ik gewoon goede zichtbaarheid rondom. :|

Leuk voor een paar rondjes te fietsen, dat wel, maar verder volledig onbruikbaar. Zag er wel erg hip uit, en 'geintegreerd'.

Het frame is sowieso ook te klein, maar het stuur kunnen aanpassen zou toch al iets verhelpen, ook al is het niet ideaal.

Tenways GO600 is ook zo'n internetfiets (achterwiel motor, 1 versnelling, ...) maar wel verkrijgbaar in L en XL (als een van de weinig internet fietsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
aircowboy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:34:
Na 2.500 km op mijn CB V1+ heeft mijn SKS edge spatbord achteraan er de brui aan gegeven en is halverwege doorgescheurd door de trillingen.
Ik heb een nieuwe set geplaatst met extra beugel in het midden om te voorkomen dat het opnieuw zou gebeuren, hopelijk houdt die het zo langer vol.
Wat me opvalt is dat mijn remblokje achteraan tegen mijn remschijf aanloopt, ik heb al enkele keren geprobeerd hem te centreren maar het blijft slepen.
Dan is op mijn voorste rem maar 1 blokje volledig opgebruikt, de andere beduidend minder (2/3 over)
Is dit normaal of heeft iemand een tip om deze zaken te verhelpen?[Afbeelding]
Bij mij was het spatbord ook gescheurd, ik had een gaatje geboord zodat ik het beugeltje niet hoefde te gebruiken (mooier).

Nu heb je bij SKS gewoon garantie, ik heb een foto gestuurd en een kopie van de aankoopnota (van Correct). Had binnen een week een nieuwe set.

Heb nu de 2 beugels gebruikt van de oude en de nieuwe. Eén aan het frame en de ander aan de bagagedrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 07:12
Zijn er Cowboy modellen geschikt voor fietsen van 1.95cm? Laatste model is veel te klein helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:05:
Zijn er Cowboy modellen geschikt voor fietsen van 1.95cm? Laatste model is veel te klein helaas.
De cowboy 3 is dan een goede optie, daar kan een ander stuur op. Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook de remleiding zult moeten verlengen; maar daar zijn setjes voor.
Vwb de C3, die is via het circular-programma verkrijgbaar voor €1490, incl spatborden en 2 jaar garantie 😉.
Zie deze link: https://nl.cowboy.com/collections/circular#cowboy-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
thunder68 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:19:
[...]

De cowboy 3 is dan een goede optie, daar kan een ander stuur op. Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook de remleiding zult moeten verlengen; maar daar zijn setjes voor.
Vwb de C3, die is via het circular-programma verkrijgbaar voor €1490, incl spatborden en 2 jaar garantie 😉.
Zie deze link: https://nl.cowboy.com/collections/circular#cowboy-3
Thanks. Ander stuur zit ik eerlijk gezegd niet helemaal op te wachten. Is het stuur ook te verhogen? :?

En wil dw fiets graag ergens proberen regio Utrecht.

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 30-01-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Thanks. Ander stuur zit ik eerlijk gezegd niet helemaal op te wachten. Is het stuur ook te verhogen? :?
Yep, dat kan: https://www.dailybits.be/...passen-en-stuur-verhogen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Voldoende voor 1.90 - 1.95 personen? ;)
Overweeg een Cowboy maar hoogte wel een ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
MaStar schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:02:
[...]
Voldoende voor 1.90 - 1.95 personen? ;)
Overweeg een Cowboy maar hoogte wel een ding.
Dat is heel persoonlijk: ik (1,92) vind mijn C3 prima rijden zonder stuurverhoger, maar ik ben wel gewend aan een racefiets en rijd ook op een fixie die best diep zit. Maar mijn dochter (1,70) vond dat ze 'als een aap' op de C3 zat. Het maakt ook uit of je relatief lange of korte benen hebt; hoe langer je benen, hoe dieper je zit. Uiteindelijk zal een diepe zit voor de meeste mensen wel wennen, maar de vraag is of je daarin wil investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aircowboy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 10:16
Ja het gaatje met boutbevestiging heb ik ook maar de afstand van het gaatje tot de achterste beugel was te groot.
Er was slijtage van de band door het wippen vh spatbord, dat het uiteindelijk begeven heeft.
Vandaar de extra beugel in het midden
Dat van de garantie wist ik niet, goeie tip!
Enig idee wat er met de remmen kan zijn?

quote]mjvdzwet schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Bij mij was het spatbord ook gescheurd, ik had een gaatje geboord zodat ik het beugeltje niet hoefde te gebruiken (mooier).

Nu heb je bij SKS gewoon garantie, ik heb een foto gestuurd en een kopie van de aankoopnota (van Correct). Had binnen een week een nieuwe set.

Heb nu de 2 beugels gebruikt van de oude en de nieuwe. Eén aan het frame en de ander aan de bagagedrager.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenyo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-02-2023
Amos_x schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:40:
Tenways GO600 is ook zo'n internetfiets (achterwiel motor, 1 versnelling, ...) maar wel verkrijgbaar in L en XL (als een van de weinig internet fietsen)
Achteraf was dit wellicht een betere optie geweest. Al vind ik de Cowboy op veel vlakken nog altijd superieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:59
Iemand van de black friday actie voor levering februari al wat gehoord?
Kan stiekem niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Zie topicwarning!

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie topicwarning!

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2023 08:56 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Zie topicwarning!

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Overigens (een beetje offtopic): ik heb een Cowboy gekocht onder andere omdat hij niet meer comfortabel fietst boven de 30 km/u. Daarboven vind ik dat je beter niet helmloos fietst, en zeker niet over Amsterdamse fietspaden. Ik neem mezelf dus een beetje in bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
M!chiel schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:34:
Overigens (een beetje offtopic): ik heb een Cowboy gekocht onder andere omdat hij niet meer comfortabel fietst boven de 30 km/u. Daarboven vind ik dat je beter niet helmloos fietst, en zeker niet over Amsterdamse fietspaden. Ik neem mezelf dus een beetje in bescherming.
Ik heb een C4 en fiets regelmatig door Amsterdam, met 27km/uur door Amsterdam fietsen is hard zat O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 01-02-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Zijn er nog opties om de C3 ergens te proberen?

Ik ben lang. 1.95 en voorkeur gaat naar C3. Maar wil vooral even bepalen of ik niet tegen een issue aan loop.

De cowboy is niet op proef te koop zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:16:

Ik ben lang. 1.95 en voorkeur gaat naar C3. Maar wil vooral even bepalen of ik niet tegen een issue aan loop.

Hij mag binnen 30 dagen retour... ik weet niet wie de retourkosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
mjvdzwet schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:49:
[...]

Hij mag binnen 30 dagen retour... ik weet niet wie de retourkosten moet betalen.
Ongeopend, ongebruikt en weer in doos terug? Dat las ik althans op de website.

Het is niet zoiets als proefperiode toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
MaStar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:21:
[...]

Ongeopend, ongebruikt en weer in doos terug? Dat las ik althans op de website.

Het is niet zoiets als proefperiode toch?
Wettelijk gezien is er de wet koop op afstand.
Je mag het product bekijken en proberen zonder gebruikssporen. Dus kijken of de maat goed is, dat mag.

Zijn er (hier) genoeg die de fiets geretourneerd hebben.

Anders de vraag even stellen aan hello@cowboy.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
MaStar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:16:

De C3 is bij cowboy zelf alleen nog via het Circular-kanaal te koop; er zijn er inderdaad nog genoeg, zie deze link https://nl.cowboy.com/collections/circular
De voorwaarden voor een C3 circular zijn dat hij binnen 14 dagen retour mag, uiteraard netjes in dezelfde staat als waarin je hem ontvangen hebt. Zou proberen om een bezitter van een C3 te pakken te krijgen waar je een proefritje van mag maken 😉. (De mijne heb ik nog niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
thunder68 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:53:
[...]

De C3 is bij cowboy zelf alleen nog via het Circular-kanaal te koop; er zijn er inderdaad nog genoeg, zie deze link https://nl.cowboy.com/collections/circular
De voorwaarden voor een C3 circular zijn dat hij binnen 14 dagen retour mag, uiteraard netjes in dezelfde staat als waarin je hem ontvangen hebt. Zou proberen om een bezitter van een C3 te pakken te krijgen waar je een proefritje van mag maken 😉. (De mijne heb ik nog niet..)
Circular modellen pas eind maart leverbaar...
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.