Je kunt het een en ander proberen te ondervangen maar je gaat er niet aan ontkomen dat het relatief kleine frames zijn met een sportieve zit.franksalkmaar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:03:
ik heb niet proef kunnen rijden, ik ben benieuwd of inderdaad het comfort stukken beter zal zijn met een ander zadel, hebben jullie tips voor een comfortabel zadel? Bedankt voor jullie informatie in ieder geval!
Ik blijf erbij, gewoon 2 weken het zadel proberen (om te wennen). Het zijn prima zadels.franksalkmaar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:03:
ik heb niet proef kunnen rijden, ik ben benieuwd of inderdaad het comfort stukken beter zal zijn met een ander zadel, hebben jullie tips voor een comfortabel zadel? Bedankt voor jullie informatie in ieder geval!
De nieuwe Cowboy app update naar versie 4 is wat mij betreft geen succes. Je bent nu verplicht om Google Maps te gebruiken, terwijl de originele navigatie, vooral hier in de Randstad, zo goed was! Regelmatig werd je verrast door nieuwe routes en stoplichten leken goed ontweken te worden. Verder is het ook irritant dat je tijdens het rijden geen batterijpercentage meer te zien krijgt, maar alleen de resterende kilometers.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Idem, ben geen fan van Google. Dus vertik het om de voorwaarden te accepteren. Dan maar geen navigatie. Heb ik in mijn geval toch niet nodig.Streamert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:24:
De nieuwe Cowboy app update naar versie 4 is wat mij betreft geen succes. Je bent nu verplicht om Google Maps te gebruiken, terwijl de originele navigatie, vooral hier in de Randstad, zo goed was! Regelmatig werd je verrast door nieuwe routes en stoplichten leken goed ontweken te worden. Verder is het ook irritant dat je tijdens het rijden geen batterijpercentage meer te zien krijgt, maar alleen de resterende kilometers.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Je zou twee steeksleutels op de uiteinden kunnen zetten om te zien of je deze t.o.v. elkaar kan draaien. Ik zou haast zeggen dat dit zou moeten kunnen hoewel ik gewend ben dat dit soort assen uit 1 stuk bestaan. In het laatste geval zou dit gewoon een fout in het productieproces van de as zijn en is het bijzonder dat het door de kwaliteitscontrole is gekomen.Yigal76 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:13:
Ik heb een nieuw achterwiel gekregen van de C3 vanwege scheuren in de velg. Nu wil ik deze erin zetten en met de tutorial erbij van Cowboy dat zou niet zo lastig moeten zijn. Nu heeft de achteras inkepingen die in de achter vork zitten. Bij het nieuwe wiel zitten deze inkepingen in in-lijn met elkaar, maar zitten ze wat verdraaid (wat natuurlijk betekent dat het wiel zo niet de vork in past). Zie foto.[Afbeelding]
Ik heb de tutorial diverse malen gekeken en die spreekt hier niet over. Bij het oude wiel zitten de inkepingen natuurlijk wel netjes in-lijn.
Is dit te verdraaien door er een sleutel op de as te zetten? Ik ben bang de zooi te slopen aangezien er ook bedrading doorheen loopt en de sleutel ook wellicht het schroefdraad van de as zal beschadigen. Of moet het hele zwikkie uit elkaar?
Ik loop me suf de Googlen op een exploded view, maar ik kom niks tegen van de Cowboy.
Eens. De eerste week heb je last van je reet. Beetje eelt opbouwen en dan is het dikke prima.mjvdzwet schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Ik blijf erbij, gewoon 2 weken het zadel proberen (om te wennen). Het zijn prima zadels.
Vandaag een proefrit gemaakt met de Cowboy 4 op locatie. Was even huiverig of ik met mijn 1.73 wel goed op de fiets paste maar dat was ongegrond. De zithouding vond ik ook erg prettig, het relatief korte frame was voor mij dikke prima. De fiets reed verder echt lekker zowel zonder als met accu.
Het enige wat jammer was, de fiets was “unlocked” en ging dus harder dan normaal. De vraag hoeveel dat afwijkt van de gewone setting kon mij niet goed worden uitgelegd maar ondanks alles wel een leuke ervaring gehad met de persoon die me hielp met de fiets.
Nu nog even de twijfel of ik online of lokaal ga bestellen maar daar kom ik wel uit
Het enige wat jammer was, de fiets was “unlocked” en ging dus harder dan normaal. De vraag hoeveel dat afwijkt van de gewone setting kon mij niet goed worden uitgelegd maar ondanks alles wel een leuke ervaring gehad met de persoon die me hielp met de fiets.
Nu nog even de twijfel of ik online of lokaal ga bestellen maar daar kom ik wel uit
Helaas mag ik mijn cowboy 4 dus niet terugsturen, omdat deze al in elkaar is gezet en welgeteld 2 km heb getest, of ik moet een ''boete'' betalen van ommenabij de 400 euro... Nu maar hopen dat er ooit nog een clamp komt om dat stuur wat hoger te zetten, want vind deze toch echt te laag
Ter info: Riders Hub op de Haarlemmerdijkstraat in Amsterdam verkoopt de C4 inclusief de huidige actie met fietsverzekering
'k Hoop het met jou.franksalkmaar schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:56:
Helaas mag ik mijn cowboy 4 dus niet terugsturen, omdat deze al in elkaar is gezet en welgeteld 2 km heb getest, of ik moet een ''boete'' betalen van ommenabij de 400 euro... Nu maar hopen dat er ooit nog een clamp komt om dat stuur wat hoger te zetten, want vind deze toch echt te laag
Korte ritten geen probleem, maar als ik op langere trip ga toch wel wat last van mijn nek. Nochthans maar 180 cm groot doch reeds 65 jaar
Heb je een rechtsbijstandverzekering?franksalkmaar schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:56:
Dan deze even bellen... want je mag een product redelijkerwijs testen. En een klein stukje testen is dus normaal... Dat gaat niet zonder hem inelkaar te zetten.
Misschien kun je hier iets mee: https://www.anwb.nl/exper...bij-online-aankoop-e-bikefranksalkmaar schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:56:
Yeah, zojuist een C4 bestelt bij deze reseller.Miki schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:02:
Ter info: Riders Hub op de Haarlemmerdijk in Amsterdam verkoopt de C4 inclusief de huidige actie met fietsverzekering
Ze zitten nog in echt in de opstartfase, de winkel moet nog worden aangekleed, maar het voelt goed. De eigenaar komt bij Cowboy vandaan en weet dus wat hij verkoopt. De zwarte C4 moet er met een kleine 3 weken zijn, ik kijk er naar uit
5 dagen later, staat mijn fiets klaar om opgehaald te wordenMiki schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Yeah, zojuist een C4 bestelt bij deze reseller.
Ze zitten nog in echt in de opstartfase, de winkel moet nog worden aangekleed, maar het voelt goed. De eigenaar komt bij Cowboy vandaan en weet dus wat hij verkoopt. De zwarte C4 moet er met een kleine 3 weken zijn, ik kijk er naar uit
Wat zijn de meningen over Cowboy care voor het reguliere onderhoud als je in stad woont waar de dienst wordt aangeboden?
Ik had een nieuwe accu besteld bij Cowboy, maar die werkte niet. Nu willen ze deze niet vervangen, omdat ie in de regen heeft gestaan!? Ze willen dat ik nu voor de 2e keer op de gok een nieuwe batterij ga kopen. Iemand advies?
Kijk of je ff kunt testen met de accu van een ander ?
Ik zoek een nieuwe electrische fiets, ik kijk oa naar Cowboy, maar het is jammer dat Cowboy zo’n relatief kleine accu capaciteit heeft. Genoeg voor in en om de stad, maar niet voor heen weer naar dorp met tegenwind vrees ik.
Van Moof heeft grotere accu (maar een en al problemen)
Veloretti grotere accu
Amsterdam GT1 ook, ga ik nog proefrijden
Tenways heeft evt een powerbank maar is niet op te voeren (
(ja illegaal ik weet het)
Andere opties? Ik wil wel graag een moderne fiets.
Veloretti grotere accu
Tenways heeft evt een powerbank maar is niet op te voeren (
@Impstoker Op eco mode haal ik ongeveer 100km en op adaptive/kracht iets van 70km
[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 24-06-2023 10:26 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik zou ook even kijken naar de Veloretti Ace/Ivy 2.Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:43:
Ik zoek een nieuwe electrische fiets, ik kijk oa naar Cowboy, maar het is jammer dat Cowboy zo’n relatief kleine accu capaciteit heeft. Genoeg voor in en om de stad, maar niet voor heen weer naar dorp met tegenwind vrees ik.
Veloretti grotere accu
Tenways heeft evt een powerbank maar is niet op te voeren ((ja illegaal ik weet het)
Misschien meer geschikt, uiteraard minder design maar denk wel praktischer.
Helemaal vergeten op de schrijven, maar ja! die staat hoog op mijn lijstje, volgende week een proefrit.mjvdzwet schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:40:
[...]
Ik zou ook even kijken naar de Veloretti Ace/Ivy 2.
Misschien meer geschikt, uiteraard minder design maar denk wel praktischer.
Dat klinkt goed. Toch is mijn ervaring met die maat accu dat je in de winter na een paar jaar echt flink in boet op je range. Dus ik wil extra speling.Audione0 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:25:
@Impstoker Op eco mode haal ik ongeveer 100km en op adaptive/kracht iets van 70km
Niet om te zeuren: maar kun je dit niet beter even in dit topic Het grote elektrische fietsen topic deel 3 vragen ipv. hier?Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:43:
Veloretti grotere accu
Tenways heeft evt een powerbank maar is niet op te voeren ((ja illegaal ik weet het)
Net proefritje gehad met de C4 en de ST. Eerste keer ooit op een elektrische fiets, dat was lekker! Twijfel nog een beetje tussen beide modellen. ST voelt toch wat comfortabeler aan qua houding maar de C4 ziet er zo verdomd strak uit.
Benieuwd of ik me aan die wat sportievere houding ga ergeren. Wil hem voor werk gaan gebruiken, 1 a 2 keer per week 2x 22km.
Ben wel een racefiets gewend, maar daar krijg ik na een tijdje ook wel last van m’n rug (en polsen).
Overigens vertelde de beste man mij dat de meeste onderdelen van de Cowboy gewoon voor de meeste FM wel te krijgen zouden moeten zijn. Dus makkelijk qua reparaties etc. Nu heb ik daar andere verhalen over gehoord, wat is hier de consensus daarover?
Verder hier nog mensen die juist voor de C4 of ST zijn gegaan en beetje vergelijkbare afstanden afleggen?
Benieuwd of ik me aan die wat sportievere houding ga ergeren. Wil hem voor werk gaan gebruiken, 1 a 2 keer per week 2x 22km.
Ben wel een racefiets gewend, maar daar krijg ik na een tijdje ook wel last van m’n rug (en polsen).
Overigens vertelde de beste man mij dat de meeste onderdelen van de Cowboy gewoon voor de meeste FM wel te krijgen zouden moeten zijn. Dus makkelijk qua reparaties etc. Nu heb ik daar andere verhalen over gehoord, wat is hier de consensus daarover?
Verder hier nog mensen die juist voor de C4 of ST zijn gegaan en beetje vergelijkbare afstanden afleggen?
Geen C4 of ST hier. Maar een C3, waar ikzelf een Ergotec stuur en stuur verhogen heb opgezet. Gebruik hem ook voor incidenteel woon-werk verkeer 2 x per week een 25 km op en neer.Morfang schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:47:
Net proefritje gehad met de C4 en de ST. Eerste keer ooit op een elektrische fiets, dat was lekker! Twijfel nog een beetje tussen beide modellen. ST voelt toch wat comfortabeler aan qua houding maar de C4 ziet er zo verdomd strak uit.
Zonder die betere zithouding vind ik het zelf niet te doen. Maar dat is mijn mening.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het verhaal van de onderdelen is maar gedeeltelijk waar. De tandwielen en riem zijn standaard, de remblokjes (en waarschijnlijk ook de klauwen) ook.Morfang schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:47:
Maar verder is alles aan een C4(ST) uniek, dus motor, controller, electronica, accu, stuur, remhendels.
Daar ben ik het niet geheel mee eens.
Verder doet Cowboy tegenwoordig moeilijk bij garantie op een diep ontladen accu. Als je de fiets 6-8 wrken niet gebruikt is de kans groot dat de accu decect is. En sinds kort is dit uitgesloten van garantie in de algemene voorwaarden.
Ik ga binnenkort een tijd op reis. Wat is het beste voor de fiets? Accu eruit geheel opgeladen? Of accu geheel opgeladen erin?mjvdzwet schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:56:
[...]
Het verhaal van de onderdelen is maar gedeeltelijk waar. De tandwielen en riem zijn standaard, de remblokjes (en waarschijnlijk ook de klauwen) ook.
Maar verder is alles aan een C4(ST) uniek, dus motor, controller, electronica, accu, stuur, remhendels.
Verder doet Cowboy tegenwoordig moeilijk bij garantie op een diep ontladen accu. Als je de fiets 6-8 wrken niet gebruikt is de kans groot dat de accu decect is. En sinds kort is dit uitgesloten van garantie in de algemene voorwaarden.
Hoelang ga je op reis?koerskii schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:39:
[...]
Ik ga binnenkort een tijd op reis. Wat is het beste voor de fiets? Accu eruit geheel opgeladen? Of accu geheel opgeladen erin?
Het probleem als je de accu er uit laat dat de interne cel in het frame (voor de GPS tracking) na een week of 2 leeg is. Dat vind die cel niet leuk.
Echter als je de accu op de fiets laat zitten dan is die na 4-8 weken ook leeg en diep ontladen.
Je zal idealiter de batterij iedere maand even moeten opladen. Misschien een familielid of kennis er voor laten "zorgen".
Bij voorbaat de disclaimer: N=1 , dus zie het niet als 100% bewijs.
Maar hij heeft hier door persoonlijke omstandigheden 3 maanden stil gestaan met accu. Tegen de tijd dat ik weer in staat was te fietsen zat er zelfs nog meer dan genoeg lading in de accu. Het is alweer even geleden, dus exacte percentages durf ik je niet te geven.
Maar hij heeft hier door persoonlijke omstandigheden 3 maanden stil gestaan met accu. Tegen de tijd dat ik weer in staat was te fietsen zat er zelfs nog meer dan genoeg lading in de accu. Het is alweer even geleden, dus exacte percentages durf ik je niet te geven.
Thanks voor je reactie! Fiets reed wel erg lekker, maar met zo’n ‘klein’ bedrijf blijft onderdelen en reparatie/support wel een dingetje (zie de problemen bij VM nu). Veloretti natuurlijk idem dito (daar ga ik binnenkort ook even een testritje op maken).mjvdzwet schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:56:
[...]
Het verhaal van de onderdelen is maar gedeeltelijk waar. De tandwielen en riem zijn standaard, de remblokjes (en waarschijnlijk ook de klauwen) ook.
Als het toch een Cowboy wordt dan is de C3 met een verhoogd stuur misschien wel een goede optie. Toch het coolere design (tov de CT) maar niet de oncomfortabele houding. En voor zover ik het kan zien, zit er ook weer niet heel veel verschil tussen de 3 en 4? Wel een wat krachtigere motor maar ik las dat je daar het verschil niet perse van merkt. Telefoon opladen boeit me niet zoveel.
10 weken.. goede tip. Ik ga de plantenverzorger vragen of de cowboy accu ook meegenomen kan worden! Bedankt!mjvdzwet schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:44:
[...]
Hoelang ga je op reis?
Het probleem als je de accu er uit laat dat de interne cel in het frame (voor de GPS tracking) na een week of 2 leeg is. Dat vind die cel niet leuk.
Echter als je de accu op de fiets laat zitten dan is die na 4-8 weken ook leeg en diep ontladen.
Je zal idealiter de batterij iedere maand even moeten opladen. Misschien een familielid of kennis er voor laten "zorgen".
Intussen ben ik al een poosje in het bezit van de C3 en gebruik hem veel voor woon-werkverkeer, een enkele reis van 20 km. Nu met het warme weer krijg ik snel last van een warme rug door mijn tas. Weet iemand een simpele manier om een tas aan de fiets te bevestigen met behulp van een bagagedrager of iets dergelijks? Ik heb al even op de website gekeken, maar ik zie dat ze daar geen bagagedragers meer hebben voor de C3.
Cowboy.tools kun je het een en ander vinden voor tassen dragers. Zelf gebruik Ik een pannier houder die op het spatbord zit geklemd. Werkt prima met een geschikte pannier tas.mr_MKZ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:52:
Intussen ben ik al een poosje in het bezit van de C3 en gebruik hem veel voor woon-werkverkeer, een enkele reis van 20 km. Nu met het warme weer krijg ik snel last van een warme rug door mijn tas. Weet iemand een simpele manier om een tas aan de fiets te bevestigen met behulp van een bagagedrager of iets dergelijks? Ik heb al even op de website gekeken, maar ik zie dat ze daar geen bagagedragers meer hebben voor de C3.
Die werkt prima op mijn C3:mr_MKZ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:52:
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094
En ik heb, dacht ik, deze tas:
https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-120036?mc=8355657
Ik heb de https://cowboy.tools/carr...e-universal-26-29-rilink/ - eenvoudig te installeren en werkt prima. Ik heb er een Ortlieb back roller aan hangen, past mijn werktas goed in, en is waterdicht voor het geval dat.mr_MKZ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:52:
Weet iemand een simpele manier om een tas aan de fiets te bevestigen met behulp van een bagagedrager of iets dergelijks?
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
De genoemde https://cowboy.tools/carr...e-universal-26-29-rilink/ is voor zover bekend de enige die je niet hoeft bij te buigen. Andere passende bagagedragers moet je iets buigen omdat die niet breed genoeg zijn.mr_MKZ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:52:
Allemaal bedankt voor de tips!
Helaas werkt de url niet?Gadgeteer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:30:
[...]
De genoemde https://cowboy.tools/carr...e-universal-26-29-rilink/ is voor zover bekend de enige die je niet hoeft bij te buigen. Andere passende bagagedragers moet je iets buigen omdat die niet breed genoeg zijn.
En deze link?mr_MKZ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:54:
Allemaal bedankt voor de tips!
[...]
Helaas werkt de url niet?
Ook een idee…. https://www.bright.nl/nie...voor-vanmoof-fietsen.html
Ik heb nu een aantal dagen mijn C4 en ik kan niet anders zeggen dat het heerlijk fietst. Wat een ongelooflijk fijne fiets en met Ortlieb tas aan de bagagedrager heb ik ook geen natte rug als ik stevig doortrap.
De fiets is ondanks dat deze stijf is niet vervelend om mee te fietsen op stoeptegels en vergelijkbare ondergronden. De banden maskeren heel veel trillingen. Wat wel opvallend is, is als de fiets in mijn spaken komt ik de trillingen voel door het frame. Ik dacht eerst even dat er wat met mijn fiets aan de hand was maar het was het de wind.
Wel wat kleine kanttekeningen, de bijgeleverde accessoires zijn echt van een bedroevend niveau. Lever ze dan niet mee, want het doet geen recht aan de verder fraaie fiets. Ik heb de fietsbel inmiddels vervangen voor eentje van Rockbros: https://amzn.eu/d/8QFU6q2
Ik heb daarnaast wat gedoe met “gratis” fietsverzekering die nog steeds niet is geactiveerd terwijl ik daar recht op heb en op de factuur is opgenomen als zijnde korting. Het zal vast een administratief dingetje zijn maar het voelt wat knullig aan. De reseller doet zijn best en heeft Cowboy HQ gevraagd om het asap op te lossen maar het is nog vrij stil.. en op de support chat zijn ze mij al een dag vergeten dus blijkbaar is het erg moeilijk om dit recht te trekken
De fiets is ondanks dat deze stijf is niet vervelend om mee te fietsen op stoeptegels en vergelijkbare ondergronden. De banden maskeren heel veel trillingen. Wat wel opvallend is, is als de fiets in mijn spaken komt ik de trillingen voel door het frame. Ik dacht eerst even dat er wat met mijn fiets aan de hand was maar het was het de wind.
Wel wat kleine kanttekeningen, de bijgeleverde accessoires zijn echt van een bedroevend niveau. Lever ze dan niet mee, want het doet geen recht aan de verder fraaie fiets. Ik heb de fietsbel inmiddels vervangen voor eentje van Rockbros: https://amzn.eu/d/8QFU6q2
Ik heb daarnaast wat gedoe met “gratis” fietsverzekering die nog steeds niet is geactiveerd terwijl ik daar recht op heb en op de factuur is opgenomen als zijnde korting. Het zal vast een administratief dingetje zijn maar het voelt wat knullig aan. De reseller doet zijn best en heeft Cowboy HQ gevraagd om het asap op te lossen maar het is nog vrij stil.. en op de support chat zijn ze mij al een dag vergeten dus blijkbaar is het erg moeilijk om dit recht te trekken

Ik vraag me af: maakt het eigenlijk uit of je de Cowboy bestelt via hun officiële website of bij één van de dealers? Qua support of iets dergelijks?
Heb dit weekend nog een proefritje voor de Veloretti Ace/Ivy 2, maar denk dat het wel de Cowboy wordt. Niet hoeven te schakelen en gewoon lekker fietsen lijkt me toch wat fijner. Ga uiteindelijk wel voor de ST variant (of in het geval van de Veloretti de Ivy) denk ik. Ziet er misschien iets minder cool uit, maar uiteindelijk wil je (of ik) gewoon comfortabel kunnen fietsen en dat voelde bij de ST toch stuk fijner dan bij de C4 (ben 1.83).
Heb dit weekend nog een proefritje voor de Veloretti Ace/Ivy 2, maar denk dat het wel de Cowboy wordt. Niet hoeven te schakelen en gewoon lekker fietsen lijkt me toch wat fijner. Ga uiteindelijk wel voor de ST variant (of in het geval van de Veloretti de Ivy) denk ik. Ziet er misschien iets minder cool uit, maar uiteindelijk wil je (of ik) gewoon comfortabel kunnen fietsen en dat voelde bij de ST toch stuk fijner dan bij de C4 (ben 1.83).
Voor mij was het een fijne gedachte om bij een reseller te bestellen voor de situatie dat als er bij levering iets mis zou zijn dit direct verholpen kan worden al daar. Mijn reseller had een speciale Cowboy app waarmee hij een diagnostische check doorliep zodat we 100% zeker waren dat de fiets in orde was voordat ik de winkel uit liep. Daarnaast voegt het ook wat toe aan de ervaring om je fiets op te halen en ermee naar huis te fietsen ipv een kartonnen doos uit te pakken.Morfang schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:22:
Ik vraag me af: maakt het eigenlijk uit of je de Cowboy bestelt via hun officiële website of bij één van de dealers? Qua support of iets dergelijks?
Maar verder maakt het weinig uit en ben je toch aangewezen op Cowboy en de app als het gaat om mankementen, en storingen die onder garantie vallen nadat je de winkel bent uitgefietst.
Ps. de chat heeft nu eindelijk gereageerd, mijn fietsverzekering wordt in orde gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 28-06-2023 16:34 ]
Ja daar zit wel wat in, dat lijkt mij voor het gevoel ook wat fijner.Miki schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:34:
[...]
Voor mij was het een fijne gedachte om bij een reseller te bestellen voor de situatie dat als er bij levering iets mis zou zijn dit direct verholpen kan worden al daar. Mijn reseller had een speciale Cowboy app waarmee hij een diagnostische check doorliep zodat we 100% zeker waren dat de fiets in orde was voordat ik de winkel uit liep. Daarnaast voegt het ook wat toe aan de ervaring om je fiets op te halen en ermee naar huis te fietsen ipv een kartonnen doos uit te pakken.
Maar verder maakt het weinig uit en ben je toch aangewezen op Cowboy en de app als het gaat om mankementen, en storingen die onder garantie vallen nadat je de winkel bent uitgefietst.
Ps. de chat heeft nu eindelijk gereageerd, mijn fietsverzekering wordt in orde gemaakt
Weet iemand toevallig een dealer in Utrecht waar ze de Cowboy verkopen? Zie er in Amsterdam wel een paar, maar hoe dichterbij huis hoe beter
[ Voor 9% gewijzigd door Morfang op 28-06-2023 17:59 ]
De support afdeling lijkt het zwaar te hebben bij Cowboy, we zijn inmiddels een week verder en mijn fietsverzekering is nog steeds niet rond. Ik kreeg zojuist na een kleine week eindelijk een e-mail om de verzekering te activeren, alleen helaas voor een jaar ipv twee jaar zoals de laatste actie werd aangeboden. Zucht… Waarschijnlijk zal het dus nog een weekje duren om het rond te krijgen.
Gelukkig is de fiets wel in orde en is het iedere ochtend genieten als ik er mee wegrijdt
Gelukkig is de fiets wel in orde en is het iedere ochtend genieten als ik er mee wegrijdt
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 30-06-2023 15:21 ]
Nice! Hoe is de houding voor jou? En wat is je lengte?Miki schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:15:Gelukkig is de fiets wel in orde en is het iedere ochtend genieten als ik er mee wegrijdt
Ik ben zelf 1.72 en de houding is voor mij prima maar let wel dat als je geen sportieve houding gewend bent dat het wel even wennen kan zijn. Het is echt even wat anders dan een stadsfiets type oma.Morfang schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:00:
[...]
Nice! Hoe is de houding voor jou? En wat is je lengte?
Blijkbaar komt (of is er al?) een nieuwe variant met een comfortabelere houding:
https://www.theverge.com/...ike-price-specs-test-ride
Na mijn laatste ritje met de Veloretti Ace 2 neigde ik naar die (mede vanwege de chillere houding). Maar misschien toch eerst nog maar even deze Cruiser afwachten…
Na mijn laatste ritje met de Veloretti Ace 2 neigde ik naar die (mede vanwege de chillere houding). Maar misschien toch eerst nog maar even deze Cruiser afwachten…
Ik heb eind vorig jaar als testrijder een proefrit gemaakt met het nieuwe model en ik vond het in elk geval een heel aangename ervaring. In vergelijking met mijn C3 zit je inderdaad veel rechter en ook de vorm van het stuur maakt het veel comfortabeler.Morfang schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:28:
Blijkbaar komt (of is er al?) een nieuwe variant met een comfortabelere houding:
Is de dubbele prijs in vergelijking met mijn C3 zijn geld waard? Voor mij persoonlijk niet omdat ik het, ondanks mijn lengte van 194cm, gewend ben om in een sportieve houding te fietsen en deze fietshouding voor mij geen breekpunt is.
Voor mensen die toch nog twijfelen: zeker proberen! Je zult aangenaam verrast zijn...
Staat nu online op de websiteMorfang schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:28:
https://cowboy.com/products/e-bike-cowboy-cruiser / https://cowboy.com/products/e-bike-cowboy-cruiser-st
Doe mij maar de classic met mijn 1.72chevsticks schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:54:
[...]
Staat nu online op de website![]()
https://cowboy.com/products/e-bike-cowboy-cruiser / https://cowboy.com/products/e-bike-cowboy-cruiser-st
Wel fijn voor de langere mensen onder ons om ook fatsoenlijk op een Cowboy te kunnen zitten.
Ps. Verzekering is eindelijk rond.. wel vreemd dat ik ondanks dat ik 2 jaar recht heb een polis krijg voor een jaar. De medewerker uit de chat bezwoer dat deze volgend jaar verlengd wordt dus we gaan het zien, voor de zekerheid screenshots gemaakt voor het geval de verlenging niet gratis opnieuw wordt ingezet.
[ Voor 28% gewijzigd door Miki op 03-07-2023 17:04 ]
Ik ben ook aan het oriënteren op een van de moderne urban e bikes met een wat comfortabelere zithouding. Deze kan op de lijst, maar als ik de prijs van deze fiets (3000 euro) vergelijk met de Veloretti Ace 2 (3200 euro) dan krijg je voor die 200 euro extra bij Veloretti toch wel veel meer? Grotere batterij, gangbaardere onderdelen etc. Iemand die al wat meer specs op een rij heeft gezet tussen deze twee?chevsticks schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:54:
[...]
Staat nu online op de website![]()
Handig zou zijn om het stuur te bestellen. Denk dat dit redelijk eenvoudig om te wisselen zou zijn? Zo kun je een 4 ombouwen naar een cruiser :-)
Als het al past... maar je moet ook de remleidingen verlengen of vervangen. Dus het is niet "even wisselen".samcouvreur schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:04:
Handig zou zijn om het stuur te bestellen. Denk dat dit redelijk eenvoudig om te wisselen zou zijn? Zo kun je een 4 ombouwen naar een cruiser :-)
Een vraag voor degenen die een kettingslot gebruiken: Hoe neem je het slot mee tijdens fietsen?
Bij mijn oude fiets fiets kon ik het rond de stang onder het zadel halen en zat het niet in de weg tijdens fietsen.
Maar omdat er nu een accu in de weg zit wil dat niet meer.
Nu heb ik het slot om de horizontale stand gewikkeld, maar dat schuurt wat over de verf en tijdens het fiets ook richting het zadel, dat niet handig is.
Kan dus niet goed bedenken dat nou een goede manier is.
Zit er sowieso over te denken om ook maar een ringslot er op te zetten.
Voor mij in de meeste gevallen voldoende.
Bij mijn oude fiets fiets kon ik het rond de stang onder het zadel halen en zat het niet in de weg tijdens fietsen.
Nu heb ik het slot om de horizontale stand gewikkeld, maar dat schuurt wat over de verf en tijdens het fiets ook richting het zadel, dat niet handig is.
Wellicht is dit slot een mooi alternatief: https://www.axasecurity.c...00595SB/axa-foldable-1000freshy98 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:49:
Een vraag voor degenen die een kettingslot gebruiken: Hoe neem je het slot mee tijdens fietsen?
Ik gebruik deze zelf als alternatief voor de Asus Bordo. Het is een fijn slot en een goed alternatief door de zachte stof.
Dat ziet er idd zachter uit dan de stof om mijn huidige kettingslot.Miki schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:24:
[...]
Wellicht is dit slot een mooi alternatief: https://www.axasecurity.c...00595SB/axa-foldable-1000
Ik gebruik deze zelf als alternatief voor de Asus Bordo. Het is een fijn slot en een goed alternatief door de zachte stof.
Dank voor de link.
Zelf gebruik ik de AXA bordo6500 (ART2) Bevalt prima en zit in de houder strak en rammelvrij op de fiets. Let even op dat er verschillende lengtes zijn; 85cm en 110cm. Ik heb, mede vanwege het gewicht, voor de 85cm gekozen waardoor hij wel om slanke items zoals een verkeersbord of fietsenbeugel/nietje past maar voor dikkere items zoals lantarenpaal of boompje net te kort is. Kwestie van keuzes maken.freshy98 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Dat ziet er idd zachter uit dan de stof om mijn huidige kettingslot.
Dank voor de link.
:strip_exif()/f/image/6iOK02Dox5QG8bNsnnNJMi6h.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast heb ik nog een litelock (ART3) die wat langer is en welke je onderweg om je eigen middel of via bijgevoegde montagebandjes aan je frame kunt bevestigen. Die past om meer ‘vaste’ objecten heen. Zie deze link:https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Polis staat hier ook tot eind juni 2024. In de app staat dan weer wel 2025. Dus gok er maar op dat inderdaad netjes wordt verlengd volgend jaar.Miki schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:02:
[...]
Doe mij maar de classic met mijn 1.72
Wel fijn voor de langere mensen onder ons om ook fatsoenlijk op een Cowboy te kunnen zitten.
Ps. Verzekering is eindelijk rond.. wel vreemd dat ik ondanks dat ik 2 jaar recht heb een polis krijg voor een jaar. De medewerker uit de chat bezwoer dat deze volgend jaar verlengd wordt dus we gaan het zien, voor de zekerheid screenshots gemaakt voor het geval de verlenging niet gratis opnieuw wordt ingezet.
Heb hier de eerste ritjes achter de rug met de ST. Gevoel van proefritten is bevestigd. Blijf fan van van de adaptive power. Kracht komt iedere keer netjes vrij wanneer ik het wil. Zelfs met de wind vol tegen in het open veld hield de fiets zich goed.
Benieuwd hoe dit zich over langere tijd gaat houden als de honeymoon periode voorbij is.
"Better ask questions before you shoot"
Thx ik zie inderdaad nu in de app dat mijn verzekering ook tot 2025 loopt. Lekker onhandig met communicatie maar wat fijn dat die van mij dus ook doorloopt, nogmaals dankChocovla schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:11:
[...]
Polis staat hier ook tot eind juni 2024. In de app staat dan weer wel 2025. Dus gok er maar op dat inderdaad netjes wordt verlengd volgend jaar.
Heb hier de eerste ritjes achter de rug met de ST. Gevoel van proefritten is bevestigd. Blijf van van de adaptive power. Kracht komt iedere keer netjes vrij wanneer ik het wil. Zelfs met de wind vol tegen in het open veld hield de fiets zich goed.
Benieuwd hoe dit zich over langere tijd gaat houden als de honeymoon periode voorbij is.
Btw. Ik zie nu dat de fietsverzekering ook pech hulp heeft inbegrepen. Je kunt Qover dus ook bellen voor een lekke band.
Mijn ervaring is precies hetzelfde. Ik verkeer ook in de honey moon fase. Wat fietst dit lekker, het gevoel dat je echt aan het fietsen bent en net dat beetje ondersteuning krijgt wanneer het echt nodig is. Ik kom dus “opgewarmd” aan nadat ik lekker stevig heb doorgetrapt op een ritje woon/werk van 10km. Ik zou niet zo snel terug willen naar een rotatie sensor. De enige fiets die voor mij in de buurt kwam was de Tenways CG600Pro alleen de afwerking is precies afgestemd op het budget waardoor het net niet is ondanks dat deze vergelijkbaar fietst kwa ondersteuning.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 04-07-2023 21:32 ]
Erg blij met m'n Cowboy V3, alleen op dit moment voldoet hij niet helemaal aan m'n wensen. De reden dat ik een elektrische fiets heb gekocht, is omdat ik zonder zweetdruppeltjes aan wil komen op bestemming. In de Cowboy software is er over nagedacht hoeveel de mens zelf trapt en wat de fiets erbij ondersteund. Helaas krijg ik het al snel te warm boven de 90 watt. Is er een parameter die ik aan kan passen zodat ik onderstaande verhouding anders kan krijgen? Naar iets in de trend van 130 W(motor) / 85 W (mens).
[ Voor 36% gewijzigd door NO2 op 28-10-2023 13:51 ]
Is iets langzamer fietsen dan niet het antwoord? Ik had vanmorgen een ritje van 2,8km 139 W motor en 90 W mens met een gemid. snelheid van 21 km/u.NO2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:50:
... Helaas krijg ik het al snel te warm boven de 90 watt. Is er een parameter die ik aan kan passen zodat ik onderstaande verhouding anders kan krijgen? Naar iets in de trend van 130 W(motor) / 85 W (mens).
...
Je zou met Untamed de gevoeligheid van de torque sensor kunnen aanpassen. Echter gaat dit wel te kosten van de garantie.NO2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:50:
Erg blij met m'n Cowboy V3, alleen op dit moment voldoet hij niet helemaal aan m'n wensen. De reden dat ik een elektrische fiets heb gekocht, is omdat ik zonder zweetdruppeltjes aan wil komen op bestemming. In de Cowboy software is er over nagedacht hoeveel de mens zelf trapt en wat de fiets erbij ondersteund. Helaas krijg ik het al snel te warm boven de 90 watt. Is er een parameter die ik aan kan passen zodat ik onderstaande verhouding anders kan krijgen? Naar iets in de trend van 130 W(motor) / 85 W (mens).
[Afbeelding]
Het argument "train je conditie" gaat niet op. Ik fiets zonder problemen 2 uur lang 240 W (mens), of 11 uur lang 200 W (mens). Ik heb dan alleen een douche nodig en dat wil ik nou net voorkomen met de el. fiets.
Als de torque sensor gecoeliger staat zal je eerder meer vermogen krijgen en zelf iets minder hoeven doen.
Heb ik ook gehad. Netjes met hulp van Cowboy opgelost door de Torque sensor te calibreren.NO2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:50:
[Afbeelding]
Het argument "train je conditie" gaat niet op. Ik fiets zonder problemen 2 uur lang 240 W (mens), of 11 uur lang 200 W (mens). Ik heb dan alleen een douche nodig en dat wil ik nou net voorkomen met de el. fiets.
Tnx voor de tip! Ik neem contact met ze op, maar ze hebben het blijkbaar nogal druk, dus ik moet een dag wachten.Gadgeteer schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:49:
Heb ik ook gehad. Netjes met hulp van Cowboy opgelost door de Torque sensor te calibreren.
Alvast benieuwd: Hoe werkte dat kalibreren?
Kan alleen met een IOS device en de Cowboy Backoffice App uit de store.NO2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Tnx voor de tip! Ik neem contact met ze op, maar ze hebben het blijkbaar nogal druk, dus ik moet een dag wachten.
Support geeft dan toegang tot de app vrij en geeft instructies.
Je kan ook eens naar deze Osprey rugzak kijken, heeft een fantastisch "rugpaneel". Uit de verkooptekst, maar het werkt dus ook echt in praktijk: "Een bezwete rug is verleden tijd met rugventilatiemr_MKZ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:52:
Rugventilatie is ideaal voor als je lang met je rugzak onderweg bent. Bij het langdurig dragen van je rugzak, bestaat de kans dat je een bezwete rug krijgt. Vooral bij oplopende temperaturen voelt je rugzak warm en bezweet aan op je rug. Een rugzak met rugventilatie gaat dit tegen. De rugventilatie in de rugzak zorgt er voor dat je rugzak comfortabel blijft voelen en je geen bezwete rug krijgt. Als je van plan bent om in warm weer de rugzak een langere tijd te gebruiken, dan heeft rugventilatie zeker toegevoegde waarde."
https://www.travelbags.nl...wBBhx7AhPZZEaArPfEALw_wcB
NO2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Tnx voor de tip! Ik neem contact met ze op, maar ze hebben het blijkbaar nogal druk, dus ik moet een dag wachten.
En dat alles is echt maar zo'n 5 minuten werk. Heeft er bij mij uiteindelijk voor gezorgd dat de Cowboy nog steeds in mijn bezit is na een moeilijke startmjvdzwet schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Kan alleen met een IOS device en de Cowboy Backoffice App uit de store.
Support geeft dan toegang tot de app vrij en geeft instructies.
Gistren de binnenband van het achterwiel van mijn C4 verwisseld, dit ging eigenlijk heel erg makkelijk. Had ik niet verwacht
De reactie van Cowboy: "We gaan je fiets resetten op afstand..." en later "De reset is doorgekomen en ik zie dat het ook normale waarden haalt".Gadgeteer schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:14:
En dat alles is echt maar zo'n 5 minuten werk. Heeft er bij mij uiteindelijk voor gezorgd dat de Cowboy nog steeds in mijn bezit is na een moeilijke start. Cowboy support heeft me altijd goed geholpen maar je merkt wel dat ze het druk hebben waardoor je wat langer moet wachten.
Ik merkte geen verschil in ondersteuning. Helaas dus een onbevredigend antwoord
Ja, dat resetten probeerden ze eerst ook bij mij. Totdat ik via Facebook de tip kreeg van iemand die namens Cowboy reparaties doet, dat een kalibratie wellicht zou helpen.NO2 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:49:
[...]
De reactie van Cowboy: "We gaan je fiets resetten op afstand..." en later "De reset is doorgekomen en ik zie dat het ook normale waarden haalt".
Ik merkte geen verschil in ondersteuning. Helaas dus een onbevredigend antwoord
Wij konden vorige week back to back rijden met de 4 en de Cruiser.
Wat een leuke fietsen!
knip, spam
Wat een leuke fietsen!
knip, spam
[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2023 13:49 ]
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Vandaag helaas een lekke voorband gekregen op de weg terug naar huis. Soit niks aan de hand dacht ik zo. Ik bel de pech hulp die bij mijn fietsverzekering van Cowboy is inbegrepen. Ik krijg een vriendelijke Vlaamse meneer aan de lijn die helaas mijn polis niet kan bevestigen maar stuurt op vertrouwen de pech hulp naar mij toe. 10min voor tijd wordt ik gebeld door de dienstdoende pech dienstverlener dat hij onderweg is en zo arriveert. Hij vraagt, wat is er aan de hand; ik zeg een lekke fietsband, kun je die plakken? Hij begint te lachen dat ie met grote oplegger naar mij onderweg was en geen spullen heeft voor het plakken van een band. Oftewel pech hulp inbegrepen bij de fiets verzekering voegt weinig toe.
Bon, Cowboy care maar aangeschaft, komt me gezien het aantal kilometers wat ik nu maak, 150 per week, nog wel uit als ik inschat dat ik twee keer per jaar er wel gebruik van ga maken.
App geactiveerd en wat schetst mijn verbazing mijn adres wordt niet ondersteund, gloeiende
Wat blijkt in de Cowboy app klopt de postcode niet terwijl als ik het adres aan de overkant van de straat (hemelsbreed 10m) kies wel geaccepteerd wordt. Ah wel… wat hoofdpijn maar we komen er wel
Bon, Cowboy care maar aangeschaft, komt me gezien het aantal kilometers wat ik nu maak, 150 per week, nog wel uit als ik inschat dat ik twee keer per jaar er wel gebruik van ga maken.
App geactiveerd en wat schetst mijn verbazing mijn adres wordt niet ondersteund, gloeiende

Ik fietste vandaag op, mijn paar weken geleden gekochte, Cowboy 3 Circular en merkte ineens dat de ondersteuning soms wat leek te haperen. Bij thuiskomt viel mij ook op dat de lichten (voor en achter) een beetje aan het flikkeren waren en ik hoorde heel zacht getik in dezelfde frequentie als het flikkeren van de lichten.
Fiets uit en aan zetten veranderde niets. Batterij was op dat moment 68%. Batterij heel de avond aan de lader gehad. De led indicator op de lader ging van groen naar rood, knipperde een paar keer een weer terug naar groen. En dat de hele tijd opnieuw. Dus volgens mij ook geen normaal gedrag.
Net opnieuw batterij in de fiets gezet en deze gaf toen 71% aan. Dus batterij laadde niet op. Meteen ook weer het geflikker en getik terug.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Fiets uit en aan zetten veranderde niets. Batterij was op dat moment 68%. Batterij heel de avond aan de lader gehad. De led indicator op de lader ging van groen naar rood, knipperde een paar keer een weer terug naar groen. En dat de hele tijd opnieuw. Dus volgens mij ook geen normaal gedrag.
Net opnieuw batterij in de fiets gezet en deze gaf toen 71% aan. Dus batterij laadde niet op. Meteen ook weer het geflikker en getik terug.
Dit klinkt als een defecte accu. Komt vaker voor.Just8_KB8 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:41:
Ik fietste vandaag op, mijn paar weken geleden gekochte, Cowboy 3 Circular en merkte ineens dat de ondersteuning soms wat leek te haperen. Bij thuiskomt viel mij ook op dat de lichten (voor en achter) een beetje aan het flikkeren waren en ik hoorde heel zacht getik in dezelfde frequentie als het flikkeren van de lichten.
Even chatten met Cowboy.
Hoe zit dit eigenlijk bij circular fietsen? Worden die van top tot teen onderzocht om uit te sluiten dat er defecten aanwezig zijn voordat de flets naar een andere eigenaar verhuist? Lees CQ voordat de fiets op transport naar een nieuwe eigenaar gaat?mjvdzwet schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:51:
[...]
Dit klinkt als een defecte accu. Komt vaker voor.
Even chatten met Cowboy.
Ik lees voornamelijk defecte accu's bij circular fietsen? Of heb ik dit verkeerd?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
De fietsen worden nagekeken, maar de accu niet veel anders dan, hij gaat aan.Audione0 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:14:
[...]
Hoe zit dit eigenlijk bij circular fietsen? Worden die van top tot teen onderzocht om uit te sluiten dat er defecten aanwezig zijn voordat de flets naar een andere eigenaar verhuist? Lees CQ voordat de fiets op transport naar een nieuwe eigenaar gaat?
Ik lees voornamelijk defecte accu's bij circular fietsen? Of heb ik dit verkeerd?
Ook bij nieuwe fietsen komt het helaas vaker voor.
Ik ben benieuwd hoe veel instroom Cowboy gaat krijgen nu de grote concurrent VanMoof in de touwen hangt en zo goed als uitgespeeld lijkt. Ik hoop dat we niet vergelijkbare problemen gaan zien met extreme wachttijden en te korten aan onderdelen.
Ik denk dat de putten niet zo diep zijn als bij VM, maar ik dacht toch dat ze ook. Og wat funding nodig hadden.Miki schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:07:
Ik ben benieuwd hoe veel instroom Cowboy gaat krijgen nu de grote concurrent VanMoof in de touwen hangt en zo goed als uitgespeeld lijkt. Ik hoop dat we niet vergelijkbare problemen gaan zien met extreme wachttijden en te korten aan onderdelen.
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren: VC geeft de fietsenmarkt op, en stopt met geld pompen.
Of… de grootste concurrent is weg, nu even doorpakken en we kunnen winst maken.
Het zal wel af hangen van de resultaten van de laatste maanden, en wat er nu gebeurt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hoe genaaid zijn we als de Cowboy app ooit niet meer te downloaden is of de servers niet meer werken?
De "alternatieve" apps hebben de officiële app nog steeds nodig om de 1e bluetooth verbinding op te zetten, toch?
De "alternatieve" apps hebben de officiële app nog steeds nodig om de 1e bluetooth verbinding op te zetten, toch?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Met een iPhone ben je iets meer "genaaid", maar net Android kan je met Untamed de fiets nog gebruiken.Juup schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:04:
Hoe genaaid zijn we als de Cowboy app ooit niet meer te downloaden is of de servers niet meer werken?
Enige voorwaarde is dat de fiets éénmalig geactiveerd moet zijn.
Voor een 3 of nieuwer kun je ook zonder telefoon/app de fiets unlocken, dus dat scheelt al weer. https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone
Weet iemand of je op de cruister ST een kinderzitje voorop kan hebben toevallig? of alleen achter?
Alleen jammer dat als je dit gebruikt hij toch steeds naar de Cowboy servers inbelt (en checkt of de fiets niet als gestolen staat geregistreerd?) en dan pas de fiets "aan" zet.dabutcha76 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:25:
Voor een 3 of nieuwer kun je ook zonder telefoon/app de fiets unlocken, dus dat scheelt al weer. https://help.cowboy.com/n...bruiken-zonder-smartphone
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Weet je zeker dat dit gebeurt? Waar blijkt dat uit? Volgens mij kan hij zonder gebruik van de app op je telefoon alleen de locatie doorgeven en niet meer dan dat.Juup schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Alleen jammer dat als je dit gebruikt hij toch steeds naar de Cowboy servers inbelt (en checkt of de fiets niet als gestolen staat geregistreerd?) en dan pas de fiets "aan" zet.
Ik heb geen C3 voorhanden, maar zover ik kan zien gaat de fiets altijd aan met het commando wat ik stuur vanuit Untamed.Juup schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Alleen jammer dat als je dit gebruikt hij toch steeds naar de Cowboy servers inbelt (en checkt of de fiets niet als gestolen staat geregistreerd?) en dan pas de fiets "aan" zet.
@thunder68
Ik ben 80% zeker want afgeleid uit de volgende observaties:
- Zonder telefoon of bluetooth weet Cowboy toch de exactie rit, de positie op elk moment.
- Als ik de accu er in klik dan duurt het 2-3 seconde voor de fiets aan gaat.
- De "gestolen" functie in de app werkt ook (natuurlijk) als de fiets buiten bluetooth bereik is.
@mjvdzwet
Maar kun je op een nieuwe of schone telefoon in Untamed ook de fiets koppelen zonder de Cowboy app of servers?
- Zonder telefoon of bluetooth weet Cowboy toch de exactie rit, de positie op elk moment.
- De "gestolen" functie in de app werkt ook (natuurlijk) als de fiets buiten bluetooth bereik is.
@mjvdzwet
Maar kun je op een nieuwe of schone telefoon in Untamed ook de fiets koppelen zonder de Cowboy app of servers?
[ Voor 16% gewijzigd door Juup op 13-07-2023 12:20 ]
In de lift kan ik de C3 gewoon unlocken en daar is echt geen ontvangst van iets hoor
De fiets moet eenmalig geactiveerd zijn bij Cowboy.Juup schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:
@thunder68
@mjvdzwet
Daarnaast heb je de bluetooth koppelcode nodig.
Deze staat bij Androidgebruikers in de Cowboy-app.
Hoe je deze kunt zien op een iPhone weet ik niet.
Hij is ook op te vragen via de Cowboy chat.
Met de code kan je de fiets gewoon koppelen als ieder ander bluetooth apparaat en dan met Untamed aan en uit zetten.
Heeft de Untamed app toegevoegde waarde naast het opvoeren van je Cowboy? Mijn C3 is vrij vers, dus hecht nog wel aan de garantietermijn, dus het opvoeren laat ik achterwege.
Dat zie ik nog wel een probleem worden eventueel. Maargoed, als het ook zonder app werkt met batterij uit-in is dat probleem al minder groot.Juup schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:
@thunder68
@mjvdzwet
Voor wat betreft je hypothese over de 'check' of de fiets gestolen is voordat hij aangaat: ik zou verwachten dat de 'geen bereik'- setting op 'niet gestolen' staat, en dat pas na 'een keer bereik' de setting op de fiets zelf naar 'gestolen' kan gaan. De 2-3 seconde wachttijd die je schetst lijkt me eerder een soort bootsequence.
Maargoed, het hele probleem gaan we nooit zien natuurlijk: met VanMoof van het veld gaat iedereen nu natuurlijk massaal aan de Cowboy *kuch*.
Je kan er waarden mee uitlezen, een reset/reboot uitvoeren. Unlocken via een WearOS 3 horloge.Siedo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:01:
[...]
Heeft de Untamed app toegevoegde waarde naast het opvoeren van je Cowboy? Mijn C3 is vrij vers, dus hecht nog wel aan de garantietermijn, dus het opvoeren laat ik achterwege.
Dit kan zonder garantie problemen.
Ook minder ondersteuning instellen kan, maar dan pas je waarden aan en vervalt de garantie.
in hetzelfde thema, kun je een android telefoon met untamed naast je ios device hebben, en met beide aanzetten etc? (als je dus bij de support de bluetooth koppelcode opvraagt)
Dan voegt het toch wel iets toe, dus. Ik ga er eens naar kijken. Dank je.mjvdzwet schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:57:
[...]
Je kan er waarden mee uitlezen, een reset/reboot uitvoeren. Unlocken via een WearOS 3 horloge.
Ook minder ondersteuning instellen kan, maar dan pas je waarden aan en vervalt de garantie.
Prijzen gaan omhoog in Augustus. Toch maar eens proefrit regelen in Parijs of Londen
Op zoek naar een e-bike, hebben nu nog een normale (vrij nieuwe) fiets, maar merken toch de behoefte voor wat ondersteuning. Belangrijk vind ik dat de fiets goed zit en ben daarom verrast en blij dat de Cowboy Cruiser nu tot de opties behoort en dus een proefrit met een Cruiser ST geboekt (die er op lijkt volgens mij).
Ik vraag me alleen af of je er iets van merkt dat er geen eco of sport modus te selecteren is. En vanwaar het best grote prijsverschil met Tenways. Daarin zal ik niet de eerste zijn, maar kon er zo snel niets over vinden.
Aangezien de prijzen in augustus omhoog gaan heb ik nog 2 weken om te beslissen.
Ik vraag me alleen af of je er iets van merkt dat er geen eco of sport modus te selecteren is. En vanwaar het best grote prijsverschil met Tenways. Daarin zal ik niet de eerste zijn, maar kon er zo snel niets over vinden.
Aangezien de prijzen in augustus omhoog gaan heb ik nog 2 weken om te beslissen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Even een update: na wat heen en weer gechat is het binnen een dag opgelost met wijzigen van de postcode in de app waardoor nu wel Cowboy care aan huis kan krijgen.Miki schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:27:
Vandaag helaas een lekke voorband gekregen op de weg terug naar huis. Soit niks aan de hand dacht ik zo. Ik bel de pech hulp die bij mijn fietsverzekering van Cowboy is inbegrepen. Ik krijg een vriendelijke Vlaamse meneer aan de lijn die helaas mijn polis niet kan bevestigen maar stuurt op vertrouwen de pech hulp naar mij toe. 10min voor tijd wordt ik gebeld door de dienstdoende pech dienstverlener dat hij onderweg is en zo arriveert. Hij vraagt, wat is er aan de hand; ik zeg een lekke fietsband, kun je die plakken? Hij begint te lachen dat ie met grote oplegger naar mij onderweg was en geen spullen heeft voor het plakken van een band. Oftewel pech hulp inbegrepen bij de fiets verzekering voegt weinig toe.
App geactiveerd en wat schetst mijn verbazing mijn adres wordt niet ondersteund, gloeiendeWat blijkt in de Cowboy app klopt de postcode niet terwijl als ik het adres aan de overkant van de straat (hemelsbreed 10m) kies wel geaccepteerd wordt. Ah wel… wat hoofdpijn maar we komen er wel
Eerlijk is eerlijk het duurt even met de chat maar tot nu toe ben ik wel steeds goed geholpen. Na wat traumatische ervaringen met VanMoof in het verleden is dit echt wel een verademing.
Cowboy kent 2 type ondersteuningen. Eco stand en adaptief.THE_BASE schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:44:
Op zoek naar een e-bike, hebben nu nog een normale (vrij nieuwe) fiets, maar merken toch de behoefte voor wat ondersteuning. Belangrijk vind ik dat de fiets goed zit en ben daarom verrast en blij dat de Cowboy Cruiser nu tot de opties behoort en dus een proefrit met een Cruiser ST geboekt (die er op lijkt volgens mij).
De adaptieve meet de weerstand die je ondervind en voegt geleidelijk meer of minder ondersteuning toe. Eco is een lichte ondersteuning die continu dezelfde ondersteuning biedt.
Ik heb zelf nadat dat ik voor Cowboy C4 heb gekozen ook proef gereden met een Tenways CG600Pro. Ondanks dat deze motorisch prima rijdt voel je wel het prijsverschil goed in de gehele fiets.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 13-07-2023 21:28 ]
Kan je uitleggen wat je bedoeld met unlocken via een Wear OS 3 horloge? Ik heb namelijk de Pixel Watch en een Cowboy 2mjvdzwet schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:57:
[...]
Je kan er waarden mee uitlezen, een reset/reboot uitvoeren. Unlocken via een WearOS 3 horloge.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Tenways ziet er ook prima uit, maar we willen een goede elektrische fiets die best iets mag kosten en waar we lang mee doen en lang plezier mee hebben. Zijn alleen stadsritten en woon-werk verkeer.Miki schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:07:
[...]
Cowboy kent 2 type ondersteuningen. Eco stand en adaptief.
De adaptieve meer de weerstand die je ondervind en voegt geleidelijk meer of minder ondersteuning toe. Eco is een lichte ondersteuning die continu dezelfde ondersteuning biedt.
Ik heb zelf nadat dat ik voor Cowboy C4 heb gekozen ook proef gereden met een Tenways CG600Pro. Ondanks dat deze motorisch prima rijdt voel je wel het prijsverschil goed in de gehele fiets.
De app-ondersteuning is mooi meegenomen en hoop niet dat er VanMoof-achtige praktijken ontstaan.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ga eerst maar proefrijden, je bent nu appels met peren aan het vergelijken. Als het je echt alleen om stadsverkeer gaat ivm kwalitatieve goede fiets kun je ook bij andere merken terecht.THE_BASE schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:21:
[...]
Tenways ziet er ook prima uit, maar we willen een goede elektrische fiets die best iets mag kosten en waar we lang mee doen en lang plezier mee hebben. Zijn alleen stadsritten en woon-werk verkeer.
De app-ondersteuning is mooi meegenomen en hoop niet dat er VanMoof-achtige praktijken ontstaan.
Een Cowboy koop je over het algemeen vanwege de looks, het gadget gehalte en bijzondere ondersteuning. In dat laatste, je hebt het gevoel dat je nog steeds aan het fietsen bent zonder dat je enorm vooruit wordt geduwd.
[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 13-07-2023 21:37 ]
Je kan mijn Untamed watch app installeren en in Untamed de watch service activeren.blueman85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:15:
[...]
Kan je uitleggen wat je bedoeld met unlocken via een Wear OS 3 horloge? Ik heb namelijk de Pixel Watch en een Cowboy 2
Je kan dan met het horloge verschillende taken uitvoeren.
Zoals aan/uit en licht aan/uit.
Je kan ook presets gebruiken, maar dit geeft dan wel problemen met garantie.
https://github.com/Imagin...med/blob/main/WatchApp.md
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.