Ja, dat lijkt het juiste gereedschap voor die situatie.dcc88 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:14:
Waarschijnlijk lukt het wel met zoiets?
Ik zie op cowboy.tools een setje wat aanbevolen wordt onder de naam "Wera Hex Tool set"
Als je het eenmalig gebruikt, of echt zelden, dan is Wera wellicht wat prijzig.ghhi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:29:
[...]
Ja, dat lijkt het juiste gereedschap voor die situatie.
Ik zie op cowboy.tools een setje wat aanbevolen wordt onder de naam "Wera Hex Tool set"
Het is heel goed spul, maar erg duur voor een enkele keer, imo.
Ik zat ook vast met mijn inbusje, maar vanaf de andere kant van de fiets had ik iets meer speling en kon ik hem vast draaien, beetje bij beetje.dcc88 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:24:
[...]
Als je het klemmetje bedoelt voor de 2 kabels, ja die is weggehaald en de kabels vallen nu in de gleuven van de afdek kap die ik bij de ursus mooi heb gekregen.
Het plaatje waardoor de de schroef gaat zit gewoon dicht bij de buis waar de batterij in zit. De hex bit kan ik er niet recht in krijgen.
Anders probeer ik een tang met een doek ertussen?
Gisteren al best wel lang lopen klooien dus ik heb maar dat stuk gereedschap bestelt.Siedo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:15:
[...]
Ik zat ook vast met mijn inbusje, maar vanaf de andere kant van de fiets had ik iets meer speling en kon ik hem vast draaien, beetje bij beetje.
De telefoon zit net niet helemaal in het midden maar beter als naast mijn handgreep.
Van de zijkant bezien en je ziet ook gelijk de stemraiser die eronder zit.
Kortom: tip!
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Je had nog een update tegoed: doet het prima. Installatie eenvoudig, gebruik evenzo. Telefoon zit goed vast (Pixel 6 pro met een silicone hoesje) ook als de weg wat hobbels heeft.Siedo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:00:
[...]
Toevallig had ik die bekeken vandaag. Lijkt mij een prima systeem. Een update is welkom!
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Dank voor de update! Goed om te horen dat hij jou wel bevalt, grappig dat ik ook een Pixel 6 Pro met hoesje heb. Herken jij de punten van @Rincewind?dabutcha76 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:23:
[...]
Je had nog een update tegoed: doet het prima. Installatie eenvoudig, gebruik evenzo. Telefoon zit goed vast (Pixel 6 pro met een silicone hoesje) ook als de weg wat hobbels heeft.
Zijn alternatief ziet er ook goed uit.
Ik denk ook maar de stuurrisers aan te schaffen, lijkt me net wat comfortabeler. Beetje eenvoudig te installeren?
Bij mij zit-ie er zo op, voor mij goed genoeg. Ik heb wel een 'extender' op mijn Redshift Shockstop zitten, en omdat de GUB-85 asymmetrisch is heb ik 'm ook wat 'uit het lood' gemonteerd met een timmermansoog *kuch* om de telefoon in het midden te krijgen.
Inmiddels met behulp van Cowboy via de chat. is mijn probleem ook opgelost.Gadgeteer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:32:
[...]
Motor meer geleverd dan je lichaam?
Bij mij is dat altijd andersom... Ben benieuwd hoe dat bij anderen is?
Ik kreeg tijdelijk toegang tot de backoffice app (alleen iOS) en heb daarmee mijn Torque Sensor gekalibreerd.
Nu levert de motor de meeste inspanning en is de ondersteuning constant.
Voor het kalibreren waren dit een beetje de gemiddelden:
Na het kalibreren:
Geen idee of de eerste sensor echt defect was of dat het direct met kalibratie verholpen had kunnen worden, die is in ieder geval keurig bij me thuis vervangen. Ze hebben het in elk geval netjes verholpen dus ik ben tevreden.dabutcha76 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:24:
Da's wel interessant - stond je sensor dan bij levering gewoon domweg verkeerd afgesteld? Voor mijn ritje vanochtend was het 181/162 (motor/human), dus ongeveer 50-50.
Het is daarnaast ook een leerzame ervaring voor me geweest. Je leert zo best snel hoe e.e.a. werkt met deze hightech fiets

[Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 16-05-2023 15:14]
Dan heb je de snelheidsbeperking eraf gehaald plus gespeeld met de field weakening? Lijkt me dat je dan minimaal 35 km/h gaat?dabutcha76 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:24:
Da's wel interessant - stond je sensor dan bij levering gewoon domweg verkeerd afgesteld? Voor mijn ritje vanochtend was het 181/162 (motor/human), dus ongeveer 50-50.
Nee hoor, gewoon helemaal standaard (iig qua aandrijving). 25 km/h kruissnelheid.Tr4nnel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Dan heb je de snelheidsbeperking eraf gehaald plus gespeeld met de field weakening? Lijkt me dat je dan minimaal 35 km/h gaat?
Wellicht ten overvloede, maar: al geprobeerd met uithalen accu (op foto lijkt deze er nog in te zitten)? Bij mijn Cowboy3 werkte dat prima icm gewone imbus en Decathlon (dubbele) standaard....dcc88 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:56:
[...]
Gisteren al best wel lang lopen klooien dus ik heb maar dat stuk gereedschap bestelt.
Mbt Decathlon-standaard: merk dat bij op standaard staan het stuur "dubbelklapt" omdat fiets op achterwiel leunt. Op zich prima, maar ziet er wat knullig uit. Zet nu voorwiel maar ergens tegenaan...
Iemand tips? (Behalve een enkele standaard...😜 ik hou er nu eenmaal van dat hij lekker stabiel staat, met zn dubbele!!)
[Voor 5% gewijzigd door FastFreddie op 20-05-2023 19:00]
Heb dezelfde standaard in gebruik.FastFreddie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:54:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar: al geprobeerd met uithalen accu (op foto lijkt deze er nog in te zitten)? Bij mijn Cowboy3 werkte dat prima icm gewone imbus en Decathlon (dubbele) standaard....
Mbt Decathlon-standaard: merk dat bij op standaard staan het stuur "dubbelklapt" omdat fiets op achterwiel leunt. Op zich prima, maar ziet er wat knullig uit. Zet nu voorwiel maar ergens tegenaan...
Iemand tips? (Behalve een enkele standaard...😜 ik hou er nu eenmaal van dat hij lekker stabiel staat, met zn dubbele!!)
Bij mij blijft het stuur redelijk recht, net boven de grond. Heb niet getest of hij ook nog staan blijft wanneer ik de pootjes nog 1 tandje korter zet.
Met de dubbele standaard staat hij echt lekker stevig, dat is voor mij ook de reden om geen enkele te nemen (hoewel dat misschien ook stevig genoeg staat).
Nu had ik op basis van de "Fahgettaboudit" lock en wat andere input nog wat inspiratie om een (lompe zeer robuste clamp) u-lock mount te ontwerpen rondom de ellips buis van de C3. Op basis van wat PLA en een beetje zwarte verf past het er redelijk bij. Mocht er interesse zijn, denk dat die redelijk makkelijk aan te passen is voor een andere type u-lock kan ik hem wel ergens uploaden (thingiverse for free oid of het design zelf). Nu is de basis een 20mm gat voor de 'U' en is de slot fit opbasis van een Vinz ART4 variant slot.
Hieronder een impressie.
"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."
Hoe weet ik nou of mijn batterij vol is als ik deze aan de oplader heb hangen?
[webhero.nl]
Tijdens het laden is het lampje rood, daarna wordt het groen.koekiemonster schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:49:
Beginnersvraag:
Hoe weet ik nou of mijn batterij vol is als ik deze aan de oplader heb hangen?
Wordt het niet rood, probeer de stekker wat dieper te duwen.
Ok top. Ik heb hem zojuist ontvangen. Hoelang duurt opladen gemiddeld?mjvdzwet schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:50:
[...]
Tijdens het laden is het lampje rood, daarna wordt het groen.
Wordt het niet rood, probeer de stekker wat dieper te duwen.
Wel jammer dat je de status van de batterij niet kan zien in de app mbt opladen.
[webhero.nl]
Het laden duurt 2.5 á 3 uur. Zeker de 1e keer wachten tot hij vol is.koekiemonster schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:52:
[...]
Ok top. Ik heb hem zojuist ontvangen. Hoelang duurt opladen gemiddeld?
Wel jammer dat je de status van de batterij niet kan zien in de app mbt opladen.
Je kan de accu status idd alleen zien als de accu in de fiets zit en aan is.
[webhero.nl]
Je kan de remmen opnieuw uitlijnen. Even de 2 boutjes waarmee de klauw op hrt frame zit iets los draaien. Dan de rem stevig inknijpen, de boutjes vastdraaien en de rem weer loslaten.koekiemonster schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:18:
Hij rijdt en is fantastisch! Voorrem lijkt ieeeeetjes aan te slepen though.
Of even kijken of het na een paar keer goed remmen weg is.
Of komt het ergens anders vandaan?
Mag ik vragen welke je hiervoor gekocht hebt?Makkelijk schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:39:
[...]
Telescopische zadelpennen zijn vooral voor MTB gebruik om terwijl je al op de fiets zit van je zadel af te geraken. Voor fietsdelen kun je het beste gewoon een snelspanner gebruiken om je zadelpen te fixeren. Zoiets dus: https://www.mantel.com/pro-qr-zadelpenklem. 2 tellen werk voordat je wegrijdt. Doen wij bijna dagelijks.
Ik heb geen cowboy en begreep van een latere reactie dat cowboy een speciale niet standaard zadelpen klem heefterikenpeer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:52:
[...]
Mag ik vragen welke je hiervoor gekocht hebt?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Alleen, sinds vandaag maakt mijn voorrem een raar geluid. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Ik heb het geprobeerd op te nemen.
YouTube: Cowboy remgeluid
Is dit tijdens het remmen?Rensaru schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:23:
Eindelijk mijn BF Cowboy ontvangen en meteen de nodige modificaties gedaan.
Alleen, sinds vandaag maakt mijn voorrem een raar geluid. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Ik heb het geprobeerd op te nemen.
YouTube: Cowboy remgeluid
Controleer of de klauw goed vast zit op het frame, en of de borgschroef van de blokken er goed in zit.
Yes tijdens het remmen. Voor de rest remt hij best prima overigens. Ik ga het eens bekijken.mjvdzwet schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:49:
[...]
Is dit tijdens het remmen?
Controleer of de klauw goed vast zit op het frame, en of de borgschroef van de blokken er goed in zit.
Voor de tweede keer is het plaatje versleten van mijn cowboy 2. En denk dat een zadelpen klem een meer permanentere oplossing is.
Op een Cowboy? Heb je foto's van hoe dat eruitziet? Ik kan me niet bepaald voorstellen hoe je dat in gedachten hebt.Makkelijk schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:39:
[...]
Telescopische zadelpennen zijn vooral voor MTB gebruik om terwijl je al op de fiets zit van je zadel af te geraken. Voor fietsdelen kun je het beste gewoon een snelspanner gebruiken om je zadelpen te fixeren. Zoiets dus: https://www.mantel.com/pro-qr-zadelpenklem. 2 tellen werk voordat je wegrijdt. Doen wij bijna dagelijks.
[Voor 91% gewijzigd door Gadgeteer op 25-05-2023 10:42]
Neem je dan alsnog de accu mee, dus best lang is en dus in praktisch geen enkele rugtas past, of laat je het in de fiets zitten?
Voor mijn zijn het de treinstations Den Haag Centraal en Den Haag Hollandsch Spoor.
Ik ga dat ding iig niet meeslepen. Als ik m'n Cowboy in de stad parkeer laat ik de accu er ook in zitten.
Overigens vind ik het wel jammer dat je de altijd de accu eruit moet halen om hem op te laden. Een laadpoort aan de fiets zelf had ik ook wel prettig gevonden.
Sinds eind maart al we 2 keer op gereden.
In de binnen stad van Den Haag zijn veel bislekettes(als ik het goed spel) waarvan sommigen zelfs inpandig.
Daar zet ik de fiets dan altijd neer.
Maar eens naar kijken wat zo'n verzekering kost.
Een juist slot heb ik wel.
Was inderdaad wel net zo fijn geweest, zeker als je een eigen garage hebt waar je de fiets kunt opladen. Steeds de accu eruit en erin is stiekem meer gedoe als ik eerst dacht.Knul schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:23:
@freshy98 Ik laat de accu ook gewoon in de fiets zitten (Utrecht Centraal fietsenstalling). Mijn verzekering dekt het ook als de accu gejat wordt.
Ik ga dat ding iig niet meeslepen. Als ik m'n Cowboy in de stad parkeer laat ik de accu er ook in zitten.
Overigens vind ik het wel jammer dat je de altijd de accu eruit moet halen om hem op te laden. Een laadpoort aan de fiets zelf had ik ook wel prettig gevonden.
Staat wel tegenover dat hier tenminste de accu eruit kan.

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Die achteras is hol (5mm gat in het centrum) EN er is een sleuf in geslepen.
Deze heeft dus nog maar heel weinig sterkte over.
Ik heb hem versterkt door de zijkanten van de sleuf weer uit elkaar te trekken tot de originele maat en er een stuk 5mm boortje in te duwen/slaan, wat perfect past.
De moer (een M12x1.25 dit keer zonder flens) heb ik ook nog met loctite vastgezet.
Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links
Ik zit ondertussen al aan mijn vierde batterij en lader met mijn cowboy 3 en telkens opnieuw komt na een tijd hetzelfde probleem naar boven: ik plug de lader in en het lampje blijft groen branden. Enkel wanneer ik op een bepaalde manier druk zet wil de connector contact maken en de lading starten. Het feit dat al mijn batterijen het krijgen doet mij vermoeden dat er ergens anders iets mis is, maar ik zou niet weten wat. Iemand hier enig idee wat het kan zijn?
Als de batterij eenmaal geladen is, dan haal ik er ook netjes het volle bereik uit, een probleem met de batterij op zich is het dus niet.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Klinkt als het bekende connector probleem.Blokker_1999 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 07:16:
Even navragen of het volgende hier een gekend probleem is:
Ik zit ondertussen al aan mijn vierde batterij en lader met mijn cowboy 3 en telkens opnieuw komt na een tijd hetzelfde probleem naar boven: ik plug de lader in en het lampje blijft groen branden. Enkel wanneer ik op een bepaalde manier druk zet wil de connector contact maken en de lading starten. Het feit dat al mijn batterijen het krijgen doet mij vermoeden dat er ergens anders iets mis is, maar ik zou niet weten wat. Iemand hier enig idee wat het kan zijn?
Als de batterij eenmaal geladen is, dan haal ik er ook netjes het volle bereik uit, een probleem met de batterij op zich is het dus niet.
De stekker zit waarschijnlijk niet diep genoeg en omdat de contacten in de accu iets slijten is er geen goed contact.
Probeer het rubberen ringetje te verwijderen van de laadconnector.
Aanvulling: is er al een "battery spacer" geplaatst op de fiets, dit kan extra slijtage voorkomen.
[Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 27-05-2023 07:33]
Ik betaal bij de ANWB minder dan 5 euro per maand. Vond ik een aardige no-brainer. Ik woon wel in een slaperig dorpje in het oosten des lands 😊freshy98 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:42:
Maar eens naar kijken wat zo'n verzekering kost.
Een juist slot heb ik wel.
Den Haag is allesbehalve slaperigdabutcha76 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Ik betaal bij de ANWB minder dan 5 euro per maand. Vond ik een aardige no-brainer. Ik woon wel in een slaperig dorpje in het oosten des lands 😊

Wel prijzig maar uiteindelijk toch gegaald en de standaard zit er nu op.ghhi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:29:
[...]
Ja, dat lijkt het juiste gereedschap voor die situatie.
Heeft iemand hier de O-lock besteld of interesse om dit te bestellen?
Het is natuurlijk een stuk duurder dan een Axa ring slot maar het ziet er wel leuk uit (en een sleutel minder om mee te nemen is ook niet verkeerd).
Weet iemand wat het laadvermogen ongeveer is als de accu op 80% zit? Dit zal sowieso na de knik in de curve zijn, omdat er dan minder snel geladen wordt.
Ook hier de "lange" (135mm) stem riser gemonteerd van Amazon.Rincewind schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:21:
[...]
Na de eerste ritten merkte ik dat ik pijn in mijn nek kreeg door de houding dus heb ik een stem riser gekocht die het stuur zelf wat hoger heeft gezet. Dat is wellicht ook een optie? Zie hieronder:
[Afbeelding]
De 'schuinte' van het stuur is dus niet aangepast maar omdat het stuur nu wat hoger zit (zo'n 10cm) zit ik ook wat hoger met als resultaat geen nekpijn meer.
As seen on Cowboytools!
Ziet er na installatie exact uit als op de foto's hierboven: fijnere zithouding dan het origineel. Inderdaad wel de glimmende randjes en niet-zwarte bouten (bouten ga ik nog ff vervangen, randjes wellicht voorzichtig even met zwarte watervaste stift!! 😃).
Geen idee of de kortere (120mm) variant op Amazon wel gewoon helemaal zwart is? (Op foto op de site lijkt dat wel zo... Iemand?)
Tips voor installatie:
1- houd voorwiel op de grond, anders kan de hele boel loskomen als je je originele stuur loshaalt....😜
2- de lange riser past precies bij montage, zonder kabels etc te forceren. Wel handig als iemand je losse stuur even vasthoudt, terwijl jij eea monteert! 😉
3- gebruik je originele Cowboy afdek-kapje bij montage, die centreert netjes op de as en is mooi dezelfde lak als de rest van je fiets. (Dus niet die bij de stem riser meegeleverd is gebruiken....)
4- na alles in elkaar geschoven te hebben: met de hand eerst zorgen dat alle ringen/delen/vork ook echt netjes op elkaar zitten. Dan eerst met de lange bout de boel goed tegen elkaar draaien (al eerder genoemd in een post). Daarna pas de "klembouten" die om de "voorvork" grijpen goed vast draaien. Zo had ik op mijn C3 geen enkele speling!
In het kort: topriser voor weinig, fijnere zithouding, geen speling op stuur... Appeltje-eitje 😁
Iemand ervaring met zelf USB aansluiting maken voor telefoon op een Cowboy? Kan alleen deze vermelding vinden.mjvdzwet schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:09:
[...]
Spatbord achter hoeft er eigenlijk niet af, maar waarschijnlijk haalt de monteur het er wel af.
Deed hij bij mij wel. Zet het ook weer terug.
Anders kan de behuizing van de motorcontroller er moeilijk uit. Het is echter wel mogelijk, zelf gedaan om een USB aansluiting op de C1+ te maken.
Mijn telefoon nogal snel leeg.... Al wel gemerkt dat ook bij lege (lees: uitgeschakelde) telefoon de Cowboy gewoon "aan" blijft, dus werkend met ondersteuning..... Oef.
Telefoon dus alleen nodig voor unlocken: lockt gelukkig niet als je telefoon opeens leeg is tijdens het fietsen.....
Iemand had dat iets voor gemaakt en op GitHub geplaatst.thunder68 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:10:
Vrijdag voor het eerst met een slimme stekker de oplaadcurve gemeten. De accu was bijna leeg dus dit zou een representatief beeld moeten zijn. Mijn idee is om in te stellen dat de stekker uitschakelt als de accu zo’n beetje voor 80% vol zit. Dit om de levensduur van de accu te optimaliseren.
Weet iemand wat het laadvermogen ongeveer is als de accu op 80% zit? Dit zal sowieso na de knik in de curve zijn, omdat er dan minder snel geladen wordt.
[Afbeelding]
Zoek even in dit topic.
https://github.com/Imagin...lob/main/Customization.md
@thunder68
Die piek kon wel eens precies de 80% zijn. In de Cowboy app kun je het precieze(re) laadpercentage zien.
Super! Had al gezocht maar dit linkje niet gevonden. Hier kan ik verder mee!Jaaap schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:24:
@freshy98 deze?
https://github.com/Imagin...lob/main/Customization.md
@thunder68
Die piek kon wel eens precies de 80% zijn. In de Cowboy app kun je het precieze(re) laadpercentage zien.
Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een DM.thunder68 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:00:
[...]
Super! Had al gezocht maar dit linkje niet gevonden. Hier kan ik verder mee!
Ik heb het stuk geschreven

Op Facebook heb je al duidelijk een antwoord gekregen van iemand waarom je dit dus juist niet moet doen. Waarom nu toch?thunder68 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:10:
Vrijdag voor het eerst met een slimme stekker de oplaadcurve gemeten. De accu was bijna leeg dus dit zou een representatief beeld moeten zijn. Mijn idee is om in te stellen dat de stekker uitschakelt als de accu zo’n beetje voor 80% vol zit. Dit om de levensduur van de accu te optimaliseren.
[Afbeelding]
Het antwoord van Niels (FB) is 100% waar, maar ik geef ook aan in mijn stuk dat je eens in de 5 laad cycli een 100% balanceer lading moet doen.Gadgeteer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:43:
[...]
Op Facebook heb je al duidelijk een antwoord gekregen van iemand waarom je dit dus juist niet moet doen. Waarom nu toch?
Uiteindelijk gaat de accu echt wel langer mee door hem niet iedere keer tot 100% te laden.
Het nadeel, je zal er iets bewuster mee om moeten gaan.
En we zijn en blijven tweakers hier

Ik denk dat het prima gaat wanneer je de accu gewoon volledig oplaadt, wanneer deze rond de 20% is (verwacht niet dat je er veel mee gaat winnen). Ik zie veel berichten van mensen die al jaren hun Cowboy gebruiken (ook de 1e generatie) en nog steeds een prima accu hebben waarmee bijna nog hetzelfde kan worden gereden als met een nieuwe. We zijn vaak te voorzichtig.mjvdzwet schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:48:
[...]
Het antwoord van Niels (FB) is 100% waar, maar ik geef ook aan in mijn stuk dat je eens in de 5 laad cycli een 100% balanceer lading moet doen.
Uiteindelijk gaat de accu echt wel langer mee door hem niet iedere keer tot 100% te laden.
Het nadeel, je zal er iets bewuster mee om moeten gaan.
En we zijn en blijven tweakers hier
En ja, we blijven Tweakers dus voor de lol zou je het kunnen doen.
Ik stel me erbij voor dat hun bedrijfsmodel problematisch is, als die fietsen zo vaak opgelapt moeten worden, en dat dit een maatregel is om geld te besparen. Ik begrijp best dat ik dit risico heb genomen, maar het is wel balen. Zeker omdat het alleen om mijn achterlicht gaat waar ik blijkbaar een peperdure accu voor nodig heb.
Het lijkt een M12 te zijn, evt met flens, maar op een of andere manier passen die niet (kans ze niet doordraaien).
Je zou je bijna beroepen op non conformiteit, je mag verwachten dat een LED achterlicht (en heel de accu) langer mee gaat dan 2 jaar.xTino81 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
In de 2 jaar dat ik mijn Cowboy 3 heb, is ongeveer ieder onderdeel wel één of meer keren vervangen. Meestal snel en zonder gedoe. Nu mijn achterlicht plots niet meer werkt, geeft Cowboy support aan dat ik een nieuwe accu nodig heb. Maar... Ze hebben een nieuw beleid, namelijk dat ze geen garantie geven wanneer de fiets recent 'gemodificeerd' is. Nu heb ik mijn fiets ooit wel 'unlocked' maar hij staat alweer een jaar op de standaardinstellingen. Het steekt me vooral dat die fiets zoveel problemen heeft gegeven (ik heb 38 chats met support gehad) dat ik er maanden niet op heb kunnen fietsen, en dat er altijd garantie werd toegekend, en nu ineens niet meer.
Ik stel me erbij voor dat hun bedrijfsmodel problematisch is, als die fietsen zo vaak opgelapt moeten worden, en dat dit een maatregel is om geld te besparen. Ik begrijp best dat ik dit risico heb genomen, maar het is wel balen. Zeker omdat het alleen om mijn achterlicht gaat waar ik blijkbaar een peperdure accu voor nodig heb.
Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben dan zou ik die even bellen.
[Voor 30% gewijzigd door mjvdzwet op 31-05-2023 19:02]
Ik heb ook een V1, heb het idee dat het draad fijner is dan een normale schroef/moer van deze maat.Rogier.V schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:55:
V1 gebruiker, weet iemand welke moeren in moet hebben voor de achteras ? Er is er eentje afgedraaid.
Het lijkt een M12 te zijn, evt met flens, maar op een of andere manier passen die niet (kans ze niet doordraaien).
Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Dit lijkt op zo’n trend die je een aantal jaren geleden had met Android telefoons en modificaties waardoor zogenaamd de garantie dan verviel. Check: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreakxTino81 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
In de 2 jaar dat ik mijn Cowboy 3 heb, is ongeveer ieder onderdeel wel één of meer keren vervangen. Meestal snel en zonder gedoe. Nu mijn achterlicht plots niet meer werkt, geeft Cowboy support aan dat ik een nieuwe accu nodig heb. Maar... Ze hebben een nieuw beleid, namelijk dat ze geen garantie geven wanneer de fiets recent 'gemodificeerd' is. Nu heb ik mijn fiets ooit wel 'unlocked' maar hij staat alweer een jaar op de standaardinstellingen. Het steekt me vooral dat die fiets zoveel problemen heeft gegeven (ik heb 38 chats met support gehad) dat ik er maanden niet op heb kunnen fietsen, en dat er altijd garantie werd toegekend, en nu ineens niet meer.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Dat ga ik zeker doen! Deze accu is 6 maanden geleden nieuw geleverd naar aanleiding van problemen met de vorige.mjvdzwet schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:01:
[...]
Je zou je bijna beroepen op non conformiteit, je mag verwachten dat een LED achterlicht (en heel de accu) langer mee gaat dan 2 jaar.
Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben dan zou ik die even bellen.
Kwestie van meerdere visies/kennis horen; niets meer dan dat. Iedere input is voor mij verhelderend en leerzaam.Gadgeteer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:43:
[...]
Op Facebook heb je al duidelijk een antwoord gekregen van iemand waarom je dit dus juist niet moet doen. Waarom nu toch?

Bedankt voor je waardevolle reactie.
Heb je een geschikte moer gevonden ergens? Of moet het vervangen via cowboy (hoop het niet).mjvdzwet schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:03:
[...]
Ik heb ook een V1, heb het idee dat het draad fijner is dan een normale schroef/moer van deze maat.
Ik heb nog steeds de originele moeren.Rogier.V schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:59:
[...]
Heb je een geschikte moer gevonden ergens? Of moet het vervangen via cowboy (hoop het niet).
Kijk anders even bij een fietsenmaker.
Zowel ijzerhandel als meerdere fietsenmakers hebben het niet, schijnt erg speciale moer te zijn. Een M12 moer met fijnere draad, maar welk type precies is lastig te zeggen. Cowboy reageert niet. Ik bestel wel wat varianten online.mjvdzwet schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:29:
[...]
Ik heb nog steeds de originele moeren.
Kijk anders even bij een fietsenmaker.
M12 bestaat met een spoed van 1.0 mm, 1,25mm en 1.5mm.Rogier.V schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Zowel ijzerhandel als meerdere fietsenmakers hebben het niet, schijnt erg speciale moer te zijn. Een M12 moer met fijnere draad, maar welk type precies is lastig te zeggen. Cowboy reageert niet. Ik bestel wel wat varianten online.
De 1.5 is de standaard, de rest is wat exotischer, maar mogelijk toch te vinden via bv Wurth.
Bij Gamma zal je dat niet vinden.
Lees mijn posts als je de moer dolgedraaid hebt.
Ik zit hier in Groningen toch al op 11euro bij de ANWB (incl. pechhulp, 5 jaar tegen cataloguswaarde en geen eigen risico). Minder dan 5 euro kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd. Of is het nog een oude verzekering?dabutcha76 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Ik betaal bij de ANWB minder dan 5 euro per maand. Vond ik een aardige no-brainer. Ik woon wel in een slaperig dorpje in het oosten des lands 😊
- ANWB Doorlopende Fietsverzekering
- Soort fiets : Stadsfiets
- Merk fiets : Cowboy
- Type : 3
- Verzekerd bedrag : € 2.200,-
- Tweedehands fiets : Nee
- Elektrische fiets : Ja
- Sleutelnummer van een ART** slot: XXX
- GPS-bescherming : Nee
- Diefstal : Verzekerd
- Beschadiging : Verzekerd
- Pechhulp : Niet verzekerd
- Ongevallen : Niet verzekerd
- Verhaalsrechtsbijstand : Niet verzekerd
- Eigen risico Beschadiging: € 25,-
De volgende maanden betaalt u:
- Termijnpremie € 3,64
- Assurantiebelasting € 0,76
- Totale termijnpremie € 4,40
Voor een andere e-bike in huis hebben we overigens een Blijven Fietsen-verzekering, inclusief pechhulp enzo. Die kost wel ~200 euro per jaar (~17 per maand), voor een fiets van 4,5K. Denk dat je mogelijk die verzekering hebt?
Volgens mij hebben ze nog maar 1 soort verzekering voor fietsen? De ANWB doorlopende fietsverzekering.dabutcha76 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:28:
Soort verzekeringObjectgegevens
- ANWB Doorlopende Fietsverzekering
Verzekeringsgegevens inclusief dekkingen
- Soort fiets : Stadsfiets
- Merk fiets : Cowboy
- Type : 3
- Verzekerd bedrag : € 2.200,-
- Tweedehands fiets : Nee
- Elektrische fiets : Ja
- Sleutelnummer van een ART** slot: XXX
- GPS-bescherming : Nee
Eerste maand 8e poliskosten erbij, en vervolgens:
- Diefstal : Verzekerd
- Beschadiging : Verzekerd
- Pechhulp : Niet verzekerd
- Ongevallen : Niet verzekerd
- Verhaalsrechtsbijstand : Niet verzekerd
- Eigen risico Beschadiging: € 25,-
De volgende maanden betaalt u:Heb 'm gewoon bij de ANWB ingeklikt vanuit de 'Mijn ANWB' omgeving. Kan me overigens niet herinneren dat ik kon kiezen of er GPS-bescherming inzat, wat voor een Cowboy natuurlijk de facto wel zo is. Denk dat ze hiermee bedoelen dat de ANWB-specifieke tracker er op/in/aan zit.
- Termijnpremie € 3,64
- Assurantiebelasting € 0,76
- Totale termijnpremie € 4,40
Voor een andere e-bike in huis hebben we overigens een Blijven Fietsen-verzekering, inclusief pechhulp enzo. Die kost wel ~200 euro per jaar (~17 per maand), voor een fiets van 4,5K. Denk dat je mogelijk die verzekering hebt?
Mijn Termijn premie is 8,58 euro. Met de assurantiebelasting erbij kom ik op 10,38. En dan heb ik de tracker wel aangeklikt, er zit immers een in.
Ik heb diefstal, beschadiging en pechhulp.

Ik zie dat die 'oude' Blijven Fietsen-verzekering idd niet meer bestaat. Lijkt er wel op dat het een bak goedkoper kan dan wat ik nu betaal voor die andere e-bike, dus daar zal ik es ff induiken

(Update, toch mooi, zo af en toe even getriggerd worden: de premie voor de andere fiets is nu ongeveer door de helft!)
[Voor 12% gewijzigd door dabutcha76 op 02-06-2023 12:14]
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.