@mjvdzwet Check!
Vandaag de C3 april editie ontvangen! Zonder gereden te hebben al een vraag: is het normaal dat lader adapter bij kamertemperatuur loeiheet wordt? Ik meet met m'n infraroodthermo 68 graden.
Nee volgens mij niet normaal. De lader is hier op dit moment een paar uurtjes de accu aan het laden, en de adapter voelt lauwig aan.Maurice- schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:21:
Vandaag de C3 april editie ontvangen! Zonder gereden te hebben al een vraag: is het normaal dat lader adapter bij kamertemperatuur loeiheet wordt? Ik meet met m'n infraroodthermo 68 graden.
[Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 13-04-2023 20:22]
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Dat zou voldoende moeten zijn, ik heb vandaag de Ergotec Barracuda gemonteerd en het zadel iets lager gezet, de houding is daarmee veel beter (maar nog niet perfect). Ik ben 1.88m dus dan verwacht ik dat jij vrij snel goed moet zitten.Chrisz10 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:30:
Vorige week is mijn C3 BF deal binnengekomen. Moet nog een eerste rit maken, maar had al gelezen en door op te zitten, dat de houding best sportief is.
Ik wil de zithouding iets fijner / rechter maken door een ander stuurpen, de Ergotec Octopus 2, op te plaatsen. Ik ben zelf 1.78m. Zal dit voldoende zijn of heb ik ook een ander stuur nodig?
Ik zou graag willen dat mijn C3 een zwaardere overbrengingsverhouding had (zwaarder trappen).
Weet iemand of dit te realiseren is?
Ik heb gehoord dat de C1 (en de C2) een zwaardere overbrenging hebben, zou dat over te zetten zijn?
Ik heb gehoord dat de C1 (en de C2) een zwaardere overbrenging hebben, zou dat over te zetten zijn?
Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links
Heb het zelf (nog) niet gedaan, maar wel al over gelezen wat de ervaringen van anderen zijn. Je kunt op de C3 een kleiner achtertandwiel monteren. Als je de 20tands CDX-9 spline neemt kun je je huidige tandriem gebruiken.Jaaap schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:02:
Ik zou graag willen dat mijn C3 een zwaardere overbrengingsverhouding had (zwaarder trappen).
Voor meer info zou je eens op de FB-pagina Cowboy (BE-NL) kunnen zoeken.
De Cowboy2 en 1 hebben een ander (eigen)merk tandwielen en riem die sneller stuk gingen. Daarom is Cowboy vanaf de 3 overgestapt op CDX.
[Voor 9% gewijzigd door thunder68 op 16-04-2023 13:45]
Een 19 tands schijnt ook nog net te gaan.thunder68 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:42:
[...]
Heb het zelf (nog) niet gedaan, maar wel al over gelezen wat de ervaringen van anderen zijn. Je kunt op de C3 een kleiner achtertandwiel monteren. Als je de 20tands CDX-9 spline neemt kun je je huidige tandriem gebruiken.
Voor meer info zou je eens op de FB-pagina Cowboy (BE-NL) kunnen zoeken.
De Cowboy2 en 1 hebben een ander (eigen)merk tandwielen en riem die sneller stuk gingen. Daarom is Cowboy vanaf de 3 overgestapt op CDX.
Verwacht geen wonderen, moet op mijn C1+ nog steeds flink door pezen bij hogere snelheden.
Heeft iemand ervaring met retourneren en de kosten die ze in rekening brengen naast de retour verzending?
Ik heb er 32 min op gefietst, iets van 10km ongeveer. Verder alles netjes, geen schade gemaakt - zelfs niet aan de schroeven. Plastic zit nog op de handvaten, label aan het frame. Banden ga ik schoonmaken en trappers ook. Al zijn die nu al nauwelijks vies...
Iemand hier ervaring mee??
Ik heb er 32 min op gefietst, iets van 10km ongeveer. Verder alles netjes, geen schade gemaakt - zelfs niet aan de schroeven. Plastic zit nog op de handvaten, label aan het frame. Banden ga ik schoonmaken en trappers ook. Al zijn die nu al nauwelijks vies...
In de doos bij mijn C3 zaten ook twe lampje: een voorlamp en een achterlamp. Ik was er een beetje verbaasd over aangezien de fiets al een voor- en achterlamp heeft dus waarom deze lampjes? En waar plaats je de achterlamp? De voorlamp doet het wel maar de achterlamp krijg ik niet aan. Gisteren aan de oplader gelegd, er gaat een klein groen lampje branden maar vevolgens nog steeds geen licht. Hoe gaat dat ding aan? Ik vermoed op dat grijze aan/uit knopje drukken maar nada...
[Voor 18% gewijzigd door Rincewind op 17-04-2023 10:38]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
@Rincewind Herkenbaar
even ingedrukt houden totdat het lampje gaat branden

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)
Aaaaaaaaaaaaaaaah..... Lang indrukken dusSafaci schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:39:
@Rincewind Herkenbaareven ingedrukt houden totdat het lampje gaat branden

Je bent niet de enige hoor. Ik heb er ook een poos over gedaan om het lampje aan te krijgenRincewind schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:40:
[...]
Aaaaaaaaaaaaaaaah..... Lang indrukken dusHet werkt nu!

Helaas nu nog in afwachting van een reactie van Cowboy over mijn defecte sensor. Hoop eerdaags ook mijn fiets zonder problemen eens te kunnen testen.
[Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 17-04-2023 11:11]
Die extra lampen zijn bijgeleverd omdat de ingebouwde lampen niet aan de wetgeving (*) voldoen. *: voor landen als Duitsland wat ik heb begrepen. Aangezien in NL al een superklein ledlampje voldoet, is het bij ons voldoende, maar heel veel licht om de straat te kunnen zien in het donker geeft het niet.Rincewind schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:37:
In de doos bij mijn C3 zaten ook twe lampje: een voorlamp en een achterlamp. Ik was er een beetje verbaasd over aangezien de fiets al een voor- en achterlamp heeft dus waarom deze lampjes? En waar plaats je de achterlamp? De voorlamp doet het wel maar de achterlamp krijg ik niet aan. Gisteren aan de oplader gelegd, er gaat een klein groen lampje branden maar vevolgens nog steeds geen licht. Hoe gaat dat ding aan? Ik vermoed op dat grijze aan/uit knopje drukken maar nada...
En ik kreeg dat achterlampje ook niet aan, ook niet met lang in houden... Voorlamp zal ik meenemen mocht ik een keer in de nacht willen/moeten fietsen.
Speelt padel!
De ingebouwde verlichting is afgestemd op het beoogde stads gebruik, waar alle wegen doorgaans goed verlicht zijn, blijkbaar is achteraf gebleken dat het voor minder goed verlichte paden niet voldoet.Quantor schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:04:
[...]
Die extra lampen zijn bijgeleverd omdat de ingebouwde lampen niet aan de wetgeving (*) voldoen. *: voor landen als Duitsland wat ik heb begrepen. Aangezien in NL al een superklein ledlampje voldoet, is het bij ons voldoende, maar heel veel licht om de straat te kunnen zien in het donker geeft het niet.
En ik kreeg dat achterlampje ook niet aan, ook niet met lang in houden... Voorlamp zal ik meenemen mocht ik een keer in de nacht willen/moeten fietsen.
Keurige oplossing op deze manier.
Dat ben ik met je eens. Binnenkort eens 's avonds laat een fietstocht door de polder maken om te kijken hoe de verlichting zich houdt c.q. hoe de weg verlicht wordt. En dan nog is het voor mij onduidelijk hoe ik dat extra achterlichtje dan moet vastklikken...Gadgeteer schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:10:
[...]
De ingebouwde verlichting is afgestemd op het beoogde stads gebruik, waar alle wegen doorgaans goed verlicht zijn, blijkbaar is achteraf gebleken dat het voor minder goed verlichte paden niet voldoet.
Mijn ervaring met het ingebouwde lichtje op een donker weggetje is dat het echt ontoereikend is. Je wordt prima gezien door anderen maar zelf heb je er niet veel aan. De bijgeleverde extra lamp is dan een goede toevoeging.Rincewind schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:10:
[...]
Dat ben ik met je eens. Binnenkort eens 's avonds laat een fietstocht door de polder maken om te kijken hoe de verlichting zich houdt c.q. hoe de weg verlicht wordt. En dan nog is het voor mij onduidelijk hoe ik dat extra achterlichtje dan moet vastklikken...
vwb het standaard achterlicht: Deze is prima om mee gezien te worden, je wordt niet over het hoofd gezien. De extra geleverde losse lamp heb je m.i. niet nodig. (Tenzij een lange jas of iets anders het ingebouwde achterlicht blokkeert natuurlijk).
Beste mede-tweakers,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een (weliswaar Circular) Cowboy 3 en ik kwam erachter dat ik het zadel niet helemaal lekker vond zitten. Nu heb ik een nieuw zadel aangeschaft na wat research en vroeg mij af of deze ook direct gaat passen op het standaard zadelpen.
Na wat berichtjes hier te hebben gelezen van mensen die moeiteloos hun zadel hebben vervangen, heb ik goede hoop dat dit moet lukken. Mocht dit niet zo zijn, zou iemand mij kunnen verwijzen naar een (goedkoop) zadelpen wat wel zou moeten passen met het zadel. Erg bedankt alvast!
Nieuw aangeschaft zadel:
https://www.bol.com/nl/nl...sparing/9200000106655849/
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een (weliswaar Circular) Cowboy 3 en ik kwam erachter dat ik het zadel niet helemaal lekker vond zitten. Nu heb ik een nieuw zadel aangeschaft na wat research en vroeg mij af of deze ook direct gaat passen op het standaard zadelpen.
Na wat berichtjes hier te hebben gelezen van mensen die moeiteloos hun zadel hebben vervangen, heb ik goede hoop dat dit moet lukken. Mocht dit niet zo zijn, zou iemand mij kunnen verwijzen naar een (goedkoop) zadelpen wat wel zou moeten passen met het zadel. Erg bedankt alvast!
Nieuw aangeschaft zadel:
Het zal wel passen maar past eigenlijk niet bij de fiets. Het zadel dat je linkt is een zadel voor een fiets waar je recht op zit, geeft niet de juiste steun voor een sportieve zit als op de Cowboy.PatrickvdP schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:38:
Beste mede-tweakers,
Nieuw aangeschaft zadel:
Je kunt beter deze bestellen:
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000101981580/?s2a=
Past goed bij het design en het is ook een gel zadel. Het verwisselen is 5 minuten werk en past op de huidige zadelpen.
Past goed bij het design en het is ook een gel zadel. Het verwisselen is 5 minuten werk en past op de huidige zadelpen.
Thanks beiden! Ik heb bovenstaand zadel besteld. Ga ze beiden even proberen en kijken welke het fijnste zit. Zelf probeer ik van de sportieve houding af te wijken door het stuur te verhogen en eventueel een gebogen stuur erop te zetten mocht het nog te sportief zijn.The Inquisitor schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:14:
Fijne avond!
Kan je je ervaringen hier terugkoppelen? Ik heb ook wel eens een cowboy getest, maar ik vond ze echt veel te klein voor m'n lengte. Ik zat er echt heel gespannen en beetje krampachtig op.PatrickvdP schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:19:
[...]
Thanks beiden! Ik heb bovenstaand zadel besteld. Ga ze beiden even proberen en kijken welke het fijnste zit. Zelf probeer ik van de sportieve houding af te wijken door het stuur te verhogen en eventueel een gebogen stuur erop te zetten mocht het nog te sportief zijn.
Fijne avond!
Volgens mij ben ik in een lelijke situatie terechtgekomen met Cowboy.radeondutch schreef op maandag 17 april 2023 @ 01:06:
Heeft iemand ervaring met retourneren en de kosten die ze in rekening brengen naast de retour verzending?
Eigenlijk willen ze de fiets niet terugnemen heb ik het vermoeden, ondanks dat ik 10 dagen binnen de zichttermijn zit.
Op hun site hebben ze ook onwettige voorwaarden zoals de waardevermindering waar ik over schreef.
Ze hebben mij maandag een mail gestuurd met dat ze het jammer vinden dat ik de fiets wil terugsturen echter moet ik dan wel aan hun verzonnen voorwaarde voldoen; dat de fiets (de trappers dus) nooit gemonteerd zijn geweest en je mag er ook geen meter op hebben gefietst. Toen ik aangaf dat dit juridisch flauwekul is reageren ze nergens meer op. Oftewel ze zijn nu de retourboot aan het afhouden.
Erg jammer van Cowboy.
Ps contact gehad met een juridisch adviseur van Arag, als klant (van Cowboy) mag je zonder pardon je fiets binnen 14 dagen opgeven om te retourneren - zonder verzonnen extra voorwaarde. Mocht iemand in het zelfde schuitje zitten fyi
[Voor 8% gewijzigd door radeondutch op 19-04-2023 22:09]
Wat een onzin. Wet Koop op afstand en natuurlijk moet je de trappers monteren om te kunnen ervaren of je de fiets prettig vindt. Zelfs een Tesla mag je binnen 14 dagen retourneren omdat je 'm online koopt.radeondutch schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:06:
[...]
Volgens mij ben ik in een lelijke situatie terechtgekomen met Cowboy.
Eigenlijk willen ze de fiets niet terugnemen heb ik het vermoeden, ondanks dat ik 10 dagen binnen de zichttermijn zit.
Op hun site hebben ze ook onwettige voorwaarden zoals de waardevermindering waar ik over schreef.
Ze hebben mij maandag een mail gestuurd met dat ze het jammer vinden dat ik de fiets wil terugsturen echter moet ik dan wel aan hun verzonnen voorwaarde voldoen; dat de fiets (de trappers dus) nooit gemonteerd zijn geweest en je mag er ook geen meter op hebben gefietst. Toen ik aangaf dat dit juridisch flauwekul is reageren ze nergens meer op. Oftewel ze zijn nu de retourboot aan het afhouden.
Erg jammer van Cowboy.
Ps contact gehad met een juridisch adviseur van Arag, als klant (van Cowboy) mag je zonder pardon je fiets binnen 14 dagen opgeven om te retourneren - zonder verzonnen extra voorwaarde. Mocht iemand in het zelfde schuitje zitten fyi
Tenzij je een proefrit hebt gemaakt (meteen ook de reden dat Tesla je dat actief aanbiedt)Maurice- schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:59:
[...]
Zelfs een Tesla mag je binnen 14 dagen retourneren omdat je 'm online koopt.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Wat als je batterij leeg of defect is? Ik neem aan dat het licht niet aan een dynamo zit maar door de accu wordt voorzien van stroom.Rincewind schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:37:
Als je accu leeg is dan ga je waarschijnlijk sneller als je loopt, dus dan kun je ook maar beter lopenriverflop schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:20:
[...]
Wat als je batterij leeg of defect is? Ik neem aan dat het licht niet aan een dynamo zit maar door de accu wordt voorzien van stroom.

Mijn keuze is deze: https://www.bol.com/nl/nl...6CdIBQ.2_6.7.ProductTitleThe Inquisitor schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:14:
Bijna zelfde prijs, "moderate" zithouding, je kan ook voor de athletic gaan, ietsjes duurder.
Mijn keuze "zat" gelijk goed, helemaal vergeleken met de standaard cowboy zadel, die ik wel wat weinig tijd heb gegeven

Speelt padel!
Keurig of knullig? Had dan de ingebouwde verlichting beter afgesteld/sterker gemaakt zodat je niet alsnog op een sleeke urban fiets loopt te hannesen met andere verlichting.Gadgeteer schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:10:
[...]
De ingebouwde verlichting is afgestemd op het beoogde stads gebruik, waar alle wegen doorgaans goed verlicht zijn, blijkbaar is achteraf gebleken dat het voor minder goed verlichte paden niet voldoet.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Of had de mogelijkheid voor een keuze tussen helder en/of mat glas geboden. Dan had je tenminste nog de keuze.Jeroenneman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:38:
[...]
Keurig of knullig? Had dan de ingebouwde verlichting beter afgesteld/sterker gemaakt zodat je niet alsnog op een sleeke urban fiets loopt te hannesen met andere verlichting.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ook een goed punt. Wanneer je doorfietst met lege accu, werkt de ingebouwde verlichting inderdaad niet.riverflop schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:20:
[...]
Wat als je batterij leeg of defect is? Ik neem aan dat het licht niet aan een dynamo zit maar door de accu wordt voorzien van stroom.
Spijtig dat de garantie nu vervalt als je Untamed gebruikt. Wel logisch bij tweaken van de instellingen, maar toch. Had 'm graag naar 30 kmpu gezet.
Bij de C1 en C2 modellen had je nog gewoon de. off-road modus in de originele app. Daarmee kon je zo' n 30km/u.Maurice- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:13:
Spijtig dat de garantie nu vervalt als je Untamed gebruikt. Wel logisch bij tweaken van de instellingen, maar toch. Had 'm graag naar 30 kmpu gezet.
Deze is later er uit gehaald omdat ze anders niet aan de EU regelgeving voldoen.
Maar de fiets kan de snelheid prima aan.
Is hier ooit een casus van geweest of een officieel statement van Cowboy? Ik heb de fiets nu ook een week maar vond het toch minder om aan te moeten voelen wanneer je 25 rijdt om niet onnodig tegen de begrenzer in te trappen. Snelheidslimiet naar 30 maakt mijn fietservaring echt veel beter.Maurice- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:13:
De garantievoorwaarden schijnen te zijn aangepast naar onderstaande tekst (8.7)Tr4nnel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:03:
[...]
Is hier ooit een casus van geweest of een officieel statement van Cowboy? Ik heb de fiets nu ook een week maar vond het toch minder om aan te moeten voelen wanneer je 25 rijdt om niet onnodig tegen de begrenzer in te trappen. Snelheidslimiet naar 30 maakt mijn fietservaring echt veel beter.
Volgens 2 FB'ers is de fiets van afstand uitgelezen en konden ze in beide gevallen zien dat Untamed was gebruikt.
Interessant! Vraag mij af of dit privacy technisch wel kan. Zonder reden of toestemming je fiets op afstand 'uitlezen'.Maurice- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:14:
[...]
De garantievoorwaarden schijnen te zijn aangepast naar onderstaande tekst (8.7)
[Afbeelding]
Volgens 2 FB'ers is de fiets van afstand uitgelezen en konden ze in beide gevallen zien dat Untamed was gebruikt.
[Afbeelding]
IANAL, maar ik denk dat die positie voor alle overige gebreken niet houdt: als je stuur doormidden breekt terwijl je de motor 'opgevoerd' hebt, ga je als leverancier niet weg komen met 'dat komt door die modificatie' - ongeacht of dat in de voorwaarden staat. Immers, je kunt ook makkelijk harder dan 25 km/h gaan als je heuveltje-af gaat, opgevoerde motor of niet.
Waar is Arnoud Engelfriet als je 'm nodig hebt ;-)
Meer voer voor juristen, maar mag je met terugwerkende kracht Garantie voorwaarden aanpassen op reeds aangeschafte producten? (fietsen in dit geval)dabutcha76 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:29:
IANAL, maar ik denk dat die positie voor alle overige gebreken niet houdt: als je stuur doormidden breekt terwijl je de motor 'opgevoerd' hebt, ga je als leverancier niet weg komen met 'dat komt door die modificatie' - ongeacht of dat in de voorwaarden staat. Immers, je kunt ook makkelijk harder dan 25 km/h gaan als je heuveltje-af gaat, opgevoerde motor of niet.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Tsjah, bepaalde van die hacks waren allicht niet (openlijk) bekend bij het afsluiten van die garantie…
dus dan hebben ze een punt.
dus dan hebben ze een punt.
Wat raar is, en wat ik alleen niet met zekerheid durf te zeggen is dat de Amerikaanse modellen 30km/u kunnen rijden. Dus out of the box 30, maar in EU vervalt dan je garantie als je de bike untamed maakt en in wezen hetzelfde doet als de Amerikaanse modellen zo uit de doos.Maurice- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:13:
[Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 21-04-2023 20:21]
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Garantie technisch slaat het ook nergens op. Het lijkt bijna een manier om de garantiekosten te drukken.Audione0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:20:
[...]
Wat raar is, en wat ik alleen niet met zekerheid durf te zeggen is dat de Amerikaanse modellen 30km/u kunnen rijden. Dus out of the box 30, maar in EU vervalt dan je garantie als je de bike untamed maakt en in wezen hetzelfde doet als de Amerikaanse modellen zo uit de doos.
Afgezien van het feit dat het illegaal is om de fiets op te voeren, zijn de instellingen gewoon binnen de specificaties van de ASI motorcontroller en de (white label) Bafang motor.
Uitstekende tip dit... dit zadel zit echt nog een stuk beter dan de Ergon.Quantor schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:33:
[...]
Mijn keuze is deze: https://www.bol.com/nl/nl...6CdIBQ.2_6.7.ProductTitle
Bijna zelfde prijs, "moderate" zithouding, je kan ook voor de athletic gaan, ietsjes duurder.
Mijn keuze "zat" gelijk goed, helemaal vergeleken met de standaard cowboy zadel, die ik wel wat weinig tijd heb gegeven
Ik zag laatst dat Cowboy mijn ritten gedetailleerd bijhoudt ondanks dat ik de Cowboy App niet gebruik en mijn bluetooth altijd uit staat.
1. Hoe doen ze dat?
2. Kun je het uitschakelen?
1. Hoe doen ze dat?
Waar zag je dat de ritten?Jaaap schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:41:
Ik zag laatst dat Cowboy mijn ritten gedetailleerd bijhoudt ondanks dat ik de Cowboy App niet gebruik en mijn bluetooth altijd uit staat.
1. Hoe doen ze dat?
Hoe ontgrendelde je de fiets? (met de accu uit/in)?
De fiets slaat de ritten op, zodra de app gestart wordt en verbinding heeft wordt sowieso de data doorgestuurd.
Mogelijk dat ze tegenwoordig ook de data via de ingebouwde gsm module sturen. Voorheen deden ze dat niet.
Op de officiële Android app, vers geïnstalleerd, WiFi aan, bluetooth uit, fiets op 40m afstand.mjvdzwet schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:48:
Waar zag je dat de ritten?
Hoe ontgrendelde je de fiets? (met de accu uit/in)?
Ja accu los/vast om de fiets aan te zetten idd.
Eindelijk bericht dat de fiets onderweg is. Nog even geduld.
Heeft iemand trouwens zelf iets met trackers op zijn/haar fiets gemonteerd?
Zo ja, welke en werkt het goed?
Een AirTag in een fietsbel. Werkt primadcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:42:
Draai je die niet zo los? Is toch zo weggehaald door een dief?TheKerremenke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:
[...]
Een AirTag in een fietsbel. Werkt prima
Jawel, maar dat geldt voor de meeste locaties. Tenzij je hem ergens inbouwt als onderdeel van de fiets.dcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:56:
[...]
Draai je die niet zo los? Is toch zo weggehaald door een dief?
Officieel is het ook geen tracker

[Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 29-04-2023 11:12]
Er zit standaard een in die prima werkt. Zie geen nut in het plaatsen van een tweede.dcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:42:
Werkt die net zo goed? En no hidden costs om het te kunnen gebruiken?Gadgeteer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:39:
[...]
Er zit standaard een in die prima werkt. Zie geen nut in het plaatsen van een tweede.
Je bedoelt dit? Werkt het ook zonder theft insurance?Gadgeteer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:39:
[...]
Er zit standaard een in die prima werkt. Zie geen nut in het plaatsen van een tweede.
Met de ingebouwde tracker/gps kun je zonder kosten altijd zien waar jouw Cowboy is zolang de interne batterij werkt (houdt hij makkelijk 3 weken vol, zelfs als de fietsaccu verwijderd is). Dus is hij te volgen.dcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:11:
[...]
Je bedoelt dit? Werkt het ook zonder theft insurance?
[Afbeelding]
Als je echter ook meldingen wilt ontvangen zodra je fiets verplaatst wordt zonder dat je er zelf bij in de buurt bent dán moet je de theft-insurance van Cowboy er bij nemen, zie deze link voor de details daarover: https://cowboy.com/products/theft-insurance#preview
Wat is de reden dat je voor een airtag of ander tracking-apparaatje wilt kiezen? Mis je nog andere opties in de standaard tracking van Cowboy?
Ah ok, dus gewoon te volgen.thunder68 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:22:
[...]
Met de ingebouwde tracker/gps kun je zonder kosten altijd zien waar jouw Cowboy is zolang de interne batterij werkt (houdt hij makkelijk 3 weken vol, zelfs als de fietsaccu verwijderd is). Dus is hij te volgen.
Als je echter ook meldingen wilt ontvangen zodra je fiets verplaatst wordt zonder dat je er zelf bij in de buurt bent dán moet je de theft-insurance van Cowboy er bij nemen, zie deze link voor de details daarover: https://cowboy.com/products/theft-insurance#preview
Wat is de reden dat je voor een airtag of ander tracking-apparaatje wilt kiezen? Mis je nog andere opties in de standaard tracking van Cowboy?
Ik dacht dat dat niet mogelijk was zonder de theft insurance.
Dan denk ik dat er geen reden is voor een extra tag😅.
Hij werkt prima.dcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:42:
[...]
Werkt die net zo goed? En no hidden costs om het te kunnen gebruiken?
Ben nu op mijn vakantieadres en heb zelfs de batterij uit de fiets gehaald en hij geeft precies aan waar hij staat.
Ik heb geen abonnement of iets dergelijks, dus geen extra kosten.
Dit is de laatst bekende positie.Singraaf schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:28:
[...]
Hij werkt prima.
Ben nu op mijn vakantieadres en heb zelfs de batterij uit de fiets gehaald en hij geeft precies aan waar hij staat.
Ik heb geen abonnement of iets dergelijks, dus geen extra kosten.
Als de fiets nu verplaatst wordt zie je dat niet terug in de app.
Daarnaast zal de interne batterij na ongeveer 2 weken leeg zijn.
Gekke vraag. Mijn fiets zal de komende weken komen; wederom een black friday deal. Op de website staat dat er een quad lock houder standaard op de fiets zit. Klopt dit?
[webhero.nl]
De BF deal is een C3, die heeft geen quad lock houder.koekiemonster schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:23:
Gekke vraag. Mijn fiets zal de komende weken komen; wederom een black friday deal. Op de website staat dat er een quad lock houder standaard op de fiets zit. Klopt dit?
Waar op de website staat dat?
Ok, maar zolang de accu/batterij van de fiets erop zit werkt het (en wordt de interne batterij bijgeladen indien nodig)?mjvdzwet schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:31:
[...]
Dit is de laatst bekende positie.
Als de fiets nu verplaatst wordt zie je dat niet terug in de app.
Daarnaast zal de interne batterij na ongeveer 2 weken leeg zijn.
Inderdaad de interne batterij wordt geladen vanuit de hoofdbatterij. Dus ongeveer 2 weken nadat de hoofdbatterij leeg is of is verwijderd stopt de tracking.dcc88 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:32:
[...]
Ok, maar zolang de accu/batterij van de fiets erop zit werkt het (en wordt de interne batterij bijgeladen indien nodig)?
Overigens kan je zonder verzekering aangegeven in de app dat de fiets gestolen is. Deze wordt dan geblokkeerd en geeft ongeveer iedere 15 minuten de locatie door.
Dit niet voor de gein doen, kost namelijk enige tijd om het weer op te heffen.
Ik heb geen ervaring met de tags/trackers die los te koop zijn maar de ingebouwde geeft de locatie bij mij prima aan. Er zijn geen extra kosten aan verbonden (het afsluiten van de verzekering gaat via een andere knop in de app dus geen risico dat je per ongeluk iets afsluit)dcc88 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:42:
[...]
Werkt die net zo goed? En no hidden costs om het te kunnen gebruiken?
De app is overigens prima overzichtelijk, dit hebben ze prima op orde.
Heb onlangs tweedehands een C3 gekocht. Ging een gokje worden met mijn 193cm, en toen besloten om een stemriser te installeren. Dacht dat ik dat wel ff zou doen, maar nu heb ik een probleem.
Mijn stuur zit namelijk erg losjes. Wanneer ik de fiets aan z'n stuur optil en 'schud', voel ik al dat ie er niet compleet lekker op zit. Tevens is het heel makkelijk om het stuur horizontaal scheef te zetten, iets wat me toch gevaarlijk lijkt, mocht dit onderweg ineens gebeuren.
Ik krijg de stuurpen (?)(die lange schroef) echter met geen mogelijkheid meer los om het op te lossen. Enig idee hoe ik er in ieder geval voor kan zorgen dat het stuur niet zo makkelijk meer scheef staat, en hebben anderen hier ook problemen mee ervaren? Hoor Graag!
Mijn stuur zit namelijk erg losjes. Wanneer ik de fiets aan z'n stuur optil en 'schud', voel ik al dat ie er niet compleet lekker op zit. Tevens is het heel makkelijk om het stuur horizontaal scheef te zetten, iets wat me toch gevaarlijk lijkt, mocht dit onderweg ineens gebeuren.
Ik krijg de stuurpen (?)(die lange schroef) echter met geen mogelijkheid meer los om het op te lossen. Enig idee hoe ik er in ieder geval voor kan zorgen dat het stuur niet zo makkelijk meer scheef staat, en hebben anderen hier ook problemen mee ervaren? Hoor Graag!
Ik ben even lang en heb daarom ook een stemriser geïnstalleerd. Bij mij zat ie ook los toen ik hem met een schroevendraaier vast draaide. Met mijn ratel ging hij uiteindelijk wel vast, weet niet of je dat al geprobeerd hebt?cowboymike schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:37:
Heb onlangs tweedehands een C3 gekocht. Ging een gokje worden met mijn 193cm, en toen besloten om een stemriser te installeren. Dacht dat ik dat wel ff zou doen, maar nu heb ik een probleem.
Ik zie hier dat het hoesje compatible is en op een andere pagina (die ik niet kan vinden) stond dat alle Cowboys stabndaard Quadlock ondersteuning hebben.Jaaap schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:38:
[...]
De BF deal is een C3, die heeft geen quad lock houder.
Waar op de website staat dat?
https://nl.cowboy.com/pro...0250-365874210.1683020250
Maar goed; zo'n houder moet ik logischerwijs dus eerst kopen. Zonder houder is het toch lastig fietsen of heb ik het mis? ik bedoel de app schijnt veel te verzorgen voor je.
Edit: zie beschrijving van het product. Dat geeft me de indruk dat de houder er standaard op zit:
[/quote]Het telefoonhoesje heb je nodig voor een stevige bevestiging van je telefoon. Een Quad Lock houder wordt bij je fiets geleverd als onderdeel van de cockpit.
[/quote]
[Voor 18% gewijzigd door koekiemonster op 02-05-2023 11:42. Reden: bescrhrijving webshop product toegevoegd.]
[webhero.nl]
Mocht je geen quad lock hoesje verplicht willen gebruiken, dan is de Loop Mount Twist misschien een alternatief. Iets lastiger om hem erin en eruit te halen maar werkt verder prima. Klemt de iPhone ook goed stevig vast. Zelfs zo stevig dat die leren hoesjes kan beschadigen. (Dat is wel een nadeel)koekiemonster schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:40:
[...]
Ik zie hier dat het hoesje compatible is en op een andere pagina (die ik niet kan vinden) stond dat alle Cowboys stabndaard Quadlock ondersteuning hebben.
Maar goed; zo'n houder moet ik logischerwijs dus eerst kopen. Zonder houder is het toch lastig fietsen of heb ik het mis? ik bedoel de app schijnt veel te verzorgen voor je.
Edit: zie beschrijving van het product. Dat geeft me de indruk dat de houder er standaard op zit:
[...]
[/quote]
[/quote]
Verder niet opvallend als die niet gebruikt wordt.
De cockpit zoals Cowboy het noemt zit alleen op C4 modellen.koekiemonster schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:40:
[...]
Ik zie hier dat het hoesje compatible is en op een andere pagina (die ik niet kan vinden) stond dat alle Cowboys stabndaard Quadlock ondersteuning hebben.
[...]
[/quote]
[/quote]
Voor andere modellen zal je zelf een telefoon houder moeten kopen.
Hoeft dus geen quad lock te zijn.
Zoals al aangegeven werd, is enkel de C4 voorzien van Quadlock houder. Voor de C3 kun je een willekeurige houder aanschaffen. Hou er dan wel rekening mee dat sommige houders alleen werken met bijpassende telefoonhoes (net als de quadlock).koekiemonster schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:40:
[...]
[...]
[/quote]
[/quote]
Ben er zelf ook nog niet uit wat voor houder ik wil gaan gebruiken. Er zijn ook stuurtassen en frametassen waar een telefoonhouder bij ingebouwd zit.
Even mezelf quoten...Jaaap schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:41:
1. Hoe doen ze dat?
Ik heb contact gehad met Cowboy en ze zeggen dat dit niet uit te schakelen is.
Cowboy zal dus altijd de fiets blijven tracken, ook als die niet als gestolen is opgegeven en ook als er geen telefoon in de buurt is of bluetooth staat uit of whatever.
Sinds gisteren ook een blije rijder met een Cowboy 3. Via marktplaats aangeschaft, nieuw uit de doos, de app was nog niet eens gekoppeld. Uiteraard was dit een BF deal en heeft de verkoper een paar knaken verdiend. Ik heb er niet minder plezier om.
Afgelopen week al heel wat aan dit topic gehad. Zo wil ik nog de Ursus mooi via MP aanschaffen, goede tip.
Ik dacht geen slot nodig te hebben, maar lijkt mij nu beter van wel. Het is wel erg makkelijk weg rijden, al staat hij thuis altijd binnen en op werk op een afgesloten terrein. Maar dat maakt het beperkt in gebruik.
Gelukkig had één van de kinderen nog een kleine zwarte fietsbel ongebruikt liggen, dus die zet ik er ook nog op.
Het fiets overigens fantastisch. Even wennen aan het harde zadel en sportieve zit. Ik ga het ervaren, wellicht dat het stuur nog iets omhoog moet voor meer comfort.
Afgelopen week al heel wat aan dit topic gehad. Zo wil ik nog de Ursus mooi via MP aanschaffen, goede tip.
Ik dacht geen slot nodig te hebben, maar lijkt mij nu beter van wel. Het is wel erg makkelijk weg rijden, al staat hij thuis altijd binnen en op werk op een afgesloten terrein. Maar dat maakt het beperkt in gebruik.
Gelukkig had één van de kinderen nog een kleine zwarte fietsbel ongebruikt liggen, dus die zet ik er ook nog op.
Het fiets overigens fantastisch. Even wennen aan het harde zadel en sportieve zit. Ik ga het ervaren, wellicht dat het stuur nog iets omhoog moet voor meer comfort.
Hij wordt nieuw gewoon met een kleine bel geleverd...Siedo schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:01:
In het zwarte doosje zitten naast het boekje ook reflectoren die je tussen je spaken kun zetten, een bel, de inbus sleuteltjes, 2 sleutels voor de accu en een spanner voor de riem.
Goed dat je het zegt, dan moet ik eens goed in het zwarte doosje kijken. Ik dacht dat ik alles wel gezien had, inclusief extra verlichting.Gadgeteer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:25:
[...]
Hij wordt nieuw gewoon met een kleine bel geleverd...
In het zwarte doosje zitten naast het boekje ook reflectoren die je tussen je spaken kun zetten, een bel, de inbus sleuteltjes, 2 sleutels voor de accu en een spanner voor de riem.
*edit; bel gevonden!
Helaas is mijn achterband al lek. Is er iemand die zelf de band heeft geplakt? Is dit lastig?
En heeft iemand een tip voor een fietsenmaker die met cowboys overweg kan in Amsterdam Oost?
En heeft iemand een tip voor een fietsenmaker die met cowboys overweg kan in Amsterdam Oost?
Ik denk dat elk beetje fietsenmaker wel een cowboy band kan plakken
Gisteravond de vuurdoop gehad met de Cowboy, twee keer 16 kilometer gefietst. Het viel me lichtelijk tegen hoe hard je nog moet werken, maar ik moet er duidelijk nog aan wennen. En dat zadel zit me toch een partijtje slecht, heel oncomfortabel. Dus die wil ik nog gaan vervangen. Vandaag komt de Ursus Mooi binnen, dat gaat ook wel helpen. En een extra slot wil ik ook nog hebben, dure hobby wordt het zo...
Zadel 2 weken proberen en het zit prima. Het is gewenningSiedo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:47:
Gisteravond de vuurdoop gehad met de Cowboy, twee keer 16 kilometer gefietst. Het viel me lichtelijk tegen hoe hard je nog moet werken, maar ik moet er duidelijk nog aan wennen. En dat zadel zit me toch een partijtje slecht, heel oncomfortabel. Dus die wil ik nog gaan vervangen. Vandaag komt de Ursus Mooi binnen, dat gaat ook wel helpen. En een extra slot wil ik ook nog hebben, dure hobby wordt het zo...

Dat je hard moet werken klinkt vreemd. Zitten de kabels goed? Wat gaf de app aan kwa elektrische ondersteuning?
Staat assist wel aan?
Of het zegt meer over mijn conditie. Ondersteuning stond zeker aan, motor heeft meer vermogen geleverd dan mijn lichaam. Waarschijnlijk wil ik gewoon te snel te makkelijk, gemiddelde snelheid over 16 kilometer was ruim 23km/h. En ik was niet juist gekleed, dus had het bloedheet.mjvdzwet schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:04:
[...]
Dat je hard moet werken klinkt vreemd. Zitten de kabels goed? Wat gaf de app aan kwa elektrische ondersteuning?
Staat assist wel aan?
Gezien de gemiddelde snelheid, je reed tegen de snelheidslimiet aan. Bij 28km/u stopt de ondersteuning en ga je alle energie zelf leveren.Siedo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:33:
[...]
Of het zegt meer over mijn conditie. Ondersteuning stond zeker aan, motor heeft meer vermogen geleverd dan mijn lichaam. Waarschijnlijk wil ik gewoon te snel te makkelijk, gemiddelde snelheid over 16 kilometer was ruim 23km/h. En ik was niet juist gekleed, dus had het bloedheet.
Motor meer geleverd dan je lichaam?Siedo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:33:
[...]
Of het zegt meer over mijn conditie. Ondersteuning stond zeker aan, motor heeft meer vermogen geleverd dan mijn lichaam. Waarschijnlijk wil ik gewoon te snel te makkelijk, gemiddelde snelheid over 16 kilometer was ruim 23km/h. En ik was niet juist gekleed, dus had het bloedheet.
Bij mij is dat altijd andersom... Ben benieuwd hoe dat bij anderen is?
Met de C3 is het meestal ongeveer 50/50, uitgezonderd als je echt hard gaat.Gadgeteer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:32:
[...]
Motor meer geleverd dan je lichaam?
ik zit meestal rond 40-60NordicMan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:54:
[...]
Met de C3 is het meestal ongeveer 50/50, uitgezonderd als je echt hard gaat.
Bij mij is het exact andersom. 60-40. Heel soms ook 50-50 maar eigenlijk nooit dat ik zelf meer lever dan de motor.
Waar is dat terug te vinden in de app? Kon het niet zo snel vinden.
Mijn gemid snelheid is 20KM/u, snel zat en lekker gemakkelijk.
Het enige wat ik nu heb is dat die stemriser er voor zorgt dat m'n stuur "kraakt" als je er druk op zet. Moet die nog een keer beter installeren.
Het enige wat ik nu heb is dat die stemriser er voor zorgt dat m'n stuur "kraakt" als je er druk op zet. Moet die nog een keer beter installeren.
Speelt padel!
Als je een rit bekijkt, onderaanQuantor schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:18:
Bij je ritten een rit openen (rit analyse)Quantor schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:18:
Mijn Cowboy 3 komt vandaag, iemand nog info nodig ten aanzien van de levering, unpacking en/of montage?
Gefeliciteerd! Mijn ervaringen met het transportbedrijf (was Vos-logistics) waren zeer positief, alles verliep keurig ondanks dat de beste man veel vertraging had gehad en al thuis had kunnen zitten werd alle tijd genomen.dabutcha76 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:17:
Mijn Cowboy 3 komt vandaag, iemand nog info nodig ten aanzien van de levering, unpacking en/of montage?
Je hebt een nieuwe neem ik aan hè? (Geen circulair/refurbished)
Ik zou sowieso letten op of doos onbeschadigd is, bij butsen in de doos even checken of de fiets op die plek wel oké is. Verder bij uitpakken goed kijken en áls je beschadigingen ziet of dingen die niet kloppen er ff een foto van maken zodat je het bij Cowboy kunt melden. Je zult moeten tekenen voor ontvangst, meld eventuele onvolkomenheden.
Verder zijn de zelf uit te voeren montagedingetjes eenvoudig en worden in bijgeleverde instructies netjes uitgelegd. Als eerste zou ik de accu ff opladen zodat als je alles gemonteerd hebt direct je je eerste rondje kunt doen.
Veel plezier met je fiets, enne, plaatje er van zien we hier graag

Rimpelloze aflevering met de mannen van Vos, meteen ook de eerder geregelde accessoires erop geknutseld (standaard, bagagedrager, redshift shockstop met extra 'buis'). Telefoonhouder komt morgen, dan is de boel compleet.
Vanwege de regen nog geen uitgebreide testrit gemaakt, wel even een rondje om het blok. Nog even wennen aan de zit (ondanks de shockstop vrij sportief), de handvatten en het zadel. Eerst maar eens wat kilometers maken en dan zien we wel of en wat er nog meer aan upgrades bij komt

Cool, ziet er goed uit! Veel plezier er mee! Mooie bagagedrager trouwens!dabutcha76 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:32:
[URL="https://tweakers.net/i/4-hgsW0-OU1PlpNwQI-0WMWpEg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p7jhVzmMVfxhjBhAATkiH1sI.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL
Vanwege de regen nog geen uitgebreide testrit gemaakt, wel even een rondje om het blok. Nog even wennen aan de zit (ondanks de shockstop vrij sportief), de handvatten en het zadel. Eerst maar eens wat kilometers maken en dan zien we wel of en wat er nog meer aan upgrades bij komt
Motor heeft meer geleverd dan het lichaam. Terugrit (laatste rit); 97w motor tegen 86w van de benen, gemiddeld 19km/h.Gadgeteer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:32:
[...]
Motor meer geleverd dan je lichaam?
Hebben jullie ook tips voor een telefoonhouder? Liefst zonder een verplicht gebruik van een hoesje. Die zit er al om, ik wil de telefoon ergens in klikken en gaan.
Hallo allemaal! Kunnen jullie mij helpen? De buitenband van mijn Cowboy V1+ is gescheurd. Ik heb op de website gekeken van Cowboy tools. Nu staat er de volgende maat: 27.5 x 1.50 (40x584). Cowboy reageert niet, maar ik heb deze band binnen en deze blijkt te groot. Het is een Marathon plus.
Nu heb ik de oude band weer uit de container gevist. Blijkt het een 27.5x1.35 te zijn (35x584). Dat betreft een Schwalbe G-one maar ik vind het echt een waardeloze band. Ik kan helaas niks anders vinden dan deze band, tenzij jullie nog tips hebben?
Edit: niet goed gekeken. Banden blijken wel te passen.
Iemand enig idee hoe ik de riem strakker moet zetten?
Nu heb ik de oude band weer uit de container gevist. Blijkt het een 27.5x1.35 te zijn (35x584). Dat betreft een Schwalbe G-one maar ik vind het echt een waardeloze band. Ik kan helaas niks anders vinden dan deze band, tenzij jullie nog tips hebben?
[Voor 10% gewijzigd door BlakeNL op 10-05-2023 21:30. Reden: Oplossing]
Ik heb een GUB-85 besteld op voorspraak van een collega. Komt morgen binnen, dus nog geen hands-on ervaring nu. Kan wel ff updaten als ik er mee gereden heb!Siedo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:16:
[...]
Hebben jullie ook tips voor een telefoonhouder? Liefst zonder een verplicht gebruik van een hoesje. Die zit er al om, ik wil de telefoon ergens in klikken en gaan.
Toevallig had ik die bekeken vandaag. Lijkt mij een prima systeem. Een update is welkom!dabutcha76 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:28:
[...]
Ik heb een GUB-85 besteld op voorspraak van een collega. Komt morgen binnen, dus nog geen hands-on ervaring nu. Kan wel ff updaten als ik er mee gereden heb!
Kijk eens op https://nl.cowboy.com/pages/tutorials. Hier staan alle filmpjes om zelf je fiets te onderhouden.BlakeNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:08:
Hallo allemaal! Kunnen jullie mij helpen? De buitenband van mijn Cowboy V1+ is gescheurd. Ik heb op de website gekeken van Cowboy tools. Nu staat er de volgende maat: 27.5 x 1.50 (40x584). Cowboy reageert niet, maar ik heb deze band binnen en deze blijkt te groot. Het is een Marathon plus.
Na lang wachten eindelijk de C3 binnen. Hele gave fiets. Accessoires zal ik gaandeweg toevoegen als ik iets mis.
Heb wel al de standaard van ursus mooi. Heb alleen niet de 8mm hex dus even gereedschap halen. Nog tips hiervoor of any 8mm hex werkt prima?
Ik las ook iets over de belt spanner maar begrijp niet echt hoe ik die moet gebruiken 😅.
Zitten ook reflectors bij maar heeft iemand die er überhaupt opgezet?
Heb wel al de standaard van ursus mooi. Heb alleen niet de 8mm hex dus even gereedschap halen. Nog tips hiervoor of any 8mm hex werkt prima?
Ik las ook iets over de belt spanner maar begrijp niet echt hoe ik die moet gebruiken 😅.
Geen idee wat je met de belt spanner wilt doen. Maar ik had die niet nodig om de fiets te gaan gebruiken. (heb hem niet eens)dcc88 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:06:
Na lang wachten eindelijk de C3 binnen. Hele gave fiets. Accessoires zal ik gaandeweg toevoegen als ik iets mis.
Reflector plaatjes zijn te lelijk om te gebruiken. Ben aan het kijken naar die zwarte reflector stickers voor op de velgen. Die snachts dan reflecteren.
Wacht maar tot bijvoorbeeld je achterband lek raakt, dan wil je graag de spanning even van je riem hebben. De gemiddelde fietsenmaker heeft hem niet dus die kan je niet verder helpen.TheKerremenke schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:20:
[...]
Geen idee wat je met de belt spanner wilt doen. Maar ik had die niet nodig om de fiets te gaan gebruiken. (heb hem niet eens)
Reflector plaatjes zijn te lelijk om te gebruiken. Ben aan het kijken naar die zwarte reflector stickers voor op de velgen. Die snachts dan reflecteren.
Die zwarte reflector stickers zijn volop te vinden op bol.com/Amazon etcetera.
Pro tip:
Als de moer van de achteras (rechtsachter) er spontaan af loopt en je schroeft hem weer terug (sleutel 18) draai 'm dan met heel weinig kracht terug anders draait hij gelijk dol.
Misschien met loctite vastzetten ofzo (na reparatie door Cowboy in mijn geval).
Als de moer van de achteras (rechtsachter) er spontaan af loopt en je schroeft hem weer terug (sleutel 18) draai 'm dan met heel weinig kracht terug anders draait hij gelijk dol.
Misschien met loctite vastzetten ofzo (na reparatie door Cowboy in mijn geval).
Standaard opzetten valt niet mee. Ik heb helemaal geen ruimte om de schroef vast te draaien.dcc88 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:06:
Hoe hebben jullie dit gedaan? Even wat advies nodig. Liever niet met grof geweld.
Wel eerst de beide kabels losgemaakt? Deze moeten niet tussen standaard en frame blijven zitten.dcc88 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:44:
[...]
Standaard opzetten valt niet mee. Ik heb helemaal geen ruimte om de schroef vast te draaien.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Even wat advies nodig. Liever niet met grof geweld.
Verder met de hand zo ver mogelijk vast draaien en dan met een steeksleutel en wat geduld vast draaien.
Als je het klemmetje bedoelt voor de 2 kabels, ja die is weggehaald en de kabels vallen nu in de gleuven van de afdek kap die ik bij de ursus mooi heb gekregen.Gadgeteer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:07:
[...]
Wel eerst de beide kabels losgemaakt? Deze moeten niet tussen standaard en frame blijven zitten.
Verder met de hand zo ver mogelijk vast draaien en dan met een steeksleutel en wat geduld vast draaien.
Het plaatje waardoor de de schroef gaat zit gewoon dicht bij de buis waar de batterij in zit. De hex bit kan ik er niet recht in krijgen.
Anders probeer ik een tang met een doek ertussen?
Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.