Toon posts:

Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29
Mijn Cowboy 3 is vanmorgen geleverd. Tegen half 11.
Stonden nog, ik meen, 17 fietsen in de vrachtwagen om geleverd te worden in mijn regio.

Aardige chauffeur overigens. Kon alleen de kartonnen doos niet meenemen, maar dat had ik wel verwacht.
De fiets een verdieping omhoog tillen ging nog, die doos is lastig ivm hoe groot het is :-)

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06 21:38
freshy98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:50:
[...]

Hoezo achteraf? Je fiets word geleverd zonder bagagedrager, dus hoe dan ook is het achteraf?
Tenzij ik echt niet volg wat je bedoelt.

Wat betreft het slot ga ik voor deze: https://www.amazon.nl/dp/B006QN0MI0/
Dat is een 90cm slot, en gezien mijn huidige fiets is dat voldoende om het om een lantaarnpaal of aan een nietje vast te maken.
Haha, het is idd hoe dan ook achteraf.
Maar ik bedoel meer gelijk bij levering al in huis hebben en monteren of eerst zonder omdat later monteren net zoveel werk is (geen verschil) en uitvinden of ik dit echt mis.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:58

Safaci

Transhumanist

mjvdzwet schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:34:
[...]

Ze vervangen waarschijnlijk het geheel, dus halen hem los op de trapas.
Dat vermoeden heb ik ook, echter sturen ze geen pedaalkruk mee. Enkel het tandwiel. Maar wellicht dat de monteur deze bij zich heeft. We gaan het meemaken.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• freshy98
dcc88 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:56:
[...]

Haha, het is idd hoe dan ook achteraf.
Maar ik bedoel meer gelijk bij levering al in huis hebben en monteren of eerst zonder omdat later monteren net zoveel werk is (geen verschil) en uitvinden of ik dit echt mis.
Ik zelf heb dat soort dingen niet van te voren besteld omdat ik eerst wil testen of de fiets bevalt.
Dat is niet iets heel bijzonders, gewoon wat rondfietsen en bepalen hoe het voelt.
Als ik besluit de fiets te houden dan komen er meer accessoires.

Een aantal dingen had ik eerder al besteld, deels voor mijn huidige fiets, die ik dan alsnog daar op zou monteren.
Ander zadel, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:10
dcc88 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:37:
abus bordo granit x-plus 6500 110
axa foldable 1000
Art-2 ketting slot die mooi/handig mee te nenen us (dus niet onder de zadel wikkkelen.
Andere optie?

De 85cm versies kunnen vaak aan de korte kant zijn dus die vallen af denk ik (geen persoonlijke ervaring maar relatief dure grap als het echt zo is).
Ik heb op mijn C3 de Abus Birdy graniet X-plus 6500 van 85cm. Bevalt prima, al is het soms ff moeite doen om hem ergens aan vast te kunnen zetten door de ietwat beperkte lengte. Maar gezien het gewichtsvoordeel tov die van 110cm heb ik dat voor lief gekozen.

Slot bevalt verder super!

• freshy98
Net mijn 3 geactiveerd/toegevoegd in de app, en zit even het boekje te lezen.
Staat er bij de accu dat ie "easy to carry, it fits in a backpack".

Wat van een gigantische rugzak gebruiken mensen?
Kan 'm niet dubbelvouwen, en mijn standaard rugzak is echt niet super klein.
Denkt Cowboy misschien dat iedereen een survival rugzak heeft?

Lees nu ook dat de payload, wat dus alles is. Fiets, rijder, accessoires, maximaal 110kg mag zijn?
De fiets weegt 20kg, dus de rijder max maximaal 80kg wegen, want een goed ketting slot weeg ook 2,5kg en dan blijft er nog maar 7,5kg over voor dingen als een bagagedrager, rugtas.
Ik in mijn eentje weeg al meer dan die 110kg :-(

[Voor 33% gewijzigd door freshy98 op 05-04-2023 15:08]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 14:55

The Inquisitor

Greetings weaklings

De max payload is toch het maximale gewicht OP de fiets, en niet incl. de fiets? Dat lijkt me ook onlogisch

• freshy98
Dat lijkt mij ook, maar de tekst is: "Adjust your payload to stay within the load limit of your bike (110kg - bike, accessoires, rider and cargo included).

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
freshy98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:29:
Dat lijkt mij ook, maar de tekst is: "Adjust your payload to say within the load limit of your bike (110kg - bike, accessoires, rider and cargo included).
Dus de fiets is eigenlijk alleen geschikt voor cowboys 🤠 over de 90 kg. Fiets zelf weegt toch al snel 16/17 kg. Zonder tas of bagage meegeteld.

Of zie ik dat verkeerd?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:26
Hoi allemaal,
Binnenkort verwacht ik mijn C3 (april levering)
Standaard is besteld (die van marktplaats).
Is het verstandig om gelijk een baggagedrager te bestellen of makkelijk te monteren dus jan achteraf?

Verder ben ik al een tijdje bezig om naar een slot de kijken. Nooit eerder hoeven doen want tot nu toe altijd een simpele stadfiets gehad en eigenlijk bijna altijd genoeg gegad aan een ringslot.
Ik begrijp dat dit persoonlijke voorkeur is maar ben toch benieuwd wat een goede en mooie oplossing is?

axa foldable 1000
Art-2 ketting slot die mooi/handig mee te nenen us (dus niet onder de zadel wikkkelen.
Andere optie?

De 85cm versies kunnen vaak aan de korte kant zijn dus die vallen af denk ik (geen persoonlijke ervaring maar relatief dure grap als het echt zo is).
Ik heb deze voor als ik hem even kort op slot wil zetten (dus voorwiel aan fietsenrek) of bij bewaakte stallingen met beveiliging:
https://www.amazon.nl/Kry...-Antifurto/dp/B06XCH21YH/

En er een ketting bij voor als hij langer, en buiten aan de straat, als ik hem beter vast wil hebben. Ketting gaat dan met ogen aan het eind door het beugelslot. (Kettingslot had ik al liggen, maakte het wat makkelijker kiezen).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

freshy98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:29:
Dat lijkt mij ook, maar de tekst is: "Adjust your payload to say within the load limit of your bike (110kg - bike, accessoires, rider and cargo included).
Je hebt gelijk inderdaad, zo staat het ook in de help:

https://help.cowboy.com/n...de-fiets-kan-ondersteunen

De Cowboy 3 heeft de ISO 4210 certificering gehaald voor een totaal gewicht van 110 kg, gewicht van de fiets inbegrepen (16,9 kg).

Maar ook:
Als de belasting van de fiets zwaarder is, kan je rekening houden met dat slijtageonderdelen eerder vervangen moeten worden.

Hij gaat dus niet meteen kapot zo te lezen ;)

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 17:17
Streamert schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:18:
[...]

Dit werd door support als alternatief geboden.

[Afbeelding]
Zo gezegd en gedaan, het overzetten van je bestaande account naar een nieuwe fiets werkt prima:
- Eerst je oude fiets ontkoppelen van je bestaande account
- Je nieuwe fiets kun je vervolgens koppelen aan dat bestaande account
- Maak een nieuw account aan door uit te loggen op de app
- Koppel nu je oude fiets aan het nieuwe account. Gelukkig had ik nog de QR-code van mijn oude fiets, dus weet ik niet hoe het werkt als je die niet hebt.

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 17:17
The Inquisitor schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:09:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad, zo staat het ook in de help:

https://help.cowboy.com/n...de-fiets-kan-ondersteunen

De Cowboy 3 heeft de ISO 4210 certificering gehaald voor een totaal gewicht van 110 kg, gewicht van de fiets inbegrepen (16,9 kg).

Maar ook:
Als de belasting van de fiets zwaarder is, kan je rekening houden met dat slijtageonderdelen eerder vervangen moeten worden.

Hij gaat dus niet meteen kapot zo te lezen ;)
Maar het scheelt wel aanzienlijk met batterijverbruik, de beloofde 70 km gaat het waarschijnlijk niet worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dcc88
thunder68 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb op mijn C3 de Abus Birdy graniet X-plus 6500 van 85cm. Bevalt prima, al is het soms ff moeite doen om hem ergens aan vast te kunnen zetten door de ietwat beperkte lengte. Maar gezien het gewichtsvoordeel tov die van 110cm heb ik dat voor lief gekozen.

Slot bevalt verder super! [Afbeelding]
Ok, dus de 85cm is meestal lang genoeg?
Ziet er netjes uit zo
Heb je het slot ook met schroeven vastgezet (de standaard bidon houder gaten) of alleen klittenband want er zitten geen gaten voor een bidonhouder?

• dcc88
chevsticks schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:59:
[...]

Ik heb deze voor als ik hem even kort op slot wil zetten (dus voorwiel aan fietsenrek) of bij bewaakte stallingen met beveiliging:
https://www.amazon.nl/Kry...-Antifurto/dp/B06XCH21YH/

En er een ketting bij voor als hij langer, en buiten aan de straat, als ik hem beter vast wil hebben. Ketting gaat dan met ogen aan het eind door het beugelslot. (Kettingslot had ik al liggen, maakte het wat makkelijker kiezen).
Deze heb ik ook gezien. Heb je die ook middels een houder aan je fiets hangen (geloof dat dat ook kan).

• dcc88
freshy98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:12:
[...]

Ik zelf heb dat soort dingen niet van te voren besteld omdat ik eerst wil testen of de fiets bevalt.
Dat is niet iets heel bijzonders, gewoon wat rondfietsen en bepalen hoe het voelt.
Als ik besluit de fiets te houden dan komen er meer accessoires.

Een aantal dingen had ik eerder al besteld, deels voor mijn huidige fiets, die ik dan alsnog daar op zou monteren.
Ander zadel, bijvoorbeeld.
Ok, thanks voor de feedback👍.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
freshy98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:04:
Net mijn 3 geactiveerd/toegevoegd in de app, en zit even het boekje te lezen.
Staat er bij de accu dat ie "easy to carry, it fits in a backpack".

Wat van een gigantische rugzak gebruiken mensen?
Kan 'm niet dubbelvouwen, en mijn standaard rugzak is echt niet super klein.
Denkt Cowboy misschien dat iedereen een survival rugzak heeft?

Lees nu ook dat de payload, wat dus alles is. Fiets, rijder, accessoires, maximaal 110kg mag zijn?
De fiets weegt 20kg, dus de rijder max maximaal 80kg wegen, want een goed ketting slot weeg ook 2,5kg en dan blijft er nog maar 7,5kg over voor dingen als een bagagedrager, rugtas.
Ik in mijn eentje weeg al meer dan die 110kg :-(
Dan heb ik met mijn 84kg en regelmatig een volle tas toch al een jaar een dik probleem.
Enige probleem wat ik bemerk is een actieradius van +-50km

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Megupe schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:11:
[...]

Dan heb ik met mijn 84kg en regelmatig een volle tas toch al een jaar een dik probleem.
Enige probleem wat ik bemerk is een actieradius van +-50km
Waarom een dik probleem?
Fiets + jouw gewicht = 100.9kg. Dan heb je nog 9.1kg over om binnen de normering te blijven. Ik neem aan dat je geen 9kg in je rugzak hebt zitten, en zelfs na accessoires zoals een slot blijft er aardig wat kilo marge over

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook hier een blije nieuwe eigenaar.
Is het ok / normaal als er op het voortandwiel (Gates) CDX staat en op de riem CDN?
Ik had ergens in een yt filpje gehoord dat je die 2 niet moet mixen.

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
The Inquisitor schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:19:
[...]

Waarom een dik probleem?
Fiets + jouw gewicht = 100.9kg. Dan heb je nog 9.1kg over om binnen de normering te blijven. Ik neem aan dat je geen 9kg in je rugzak hebt zitten, en zelfs na accessoires zoals een slot blijft er aardig wat kilo marge over
was ook beetje sarcastisch bedoeld.
Ik heb dus inderdaad helemaal geen probleem (enige wat enigzins tegenvalt is de te behalen afstand).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NordicMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:42
Jaaap schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:20:
Ook hier een blije nieuwe eigenaar.
Is het ok / normaal als er op het voortandwiel (Gates) CDX staat en op de riem CDN?
Ik had ergens in een yt filpje gehoord dat je die 2 niet moet mixen.
Een tijd terug zijn ze geswitcht van cdx belts naar cdn (zijn een stuk goedkoper, maar gaan minder lang mee) qua vorm etc zijn de 2 gelijk afaik.

• chevsticks
dcc88 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:16:
[...]

Deze heb ik ook gezien. Heb je die ook middels een houder aan je fiets hangen (geloof dat dat ook kan).
Inderdaad, past perfect. d:)b

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:10
dcc88 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:13:
[...]

Ok, dus de 85cm is meestal lang genoeg?
Ziet er netjes uit zo
Heb je het slot ook met schroeven vastgezet (de standaard bidon houder gaten) of alleen klittenband want er zitten geen gaten voor een bidonhouder?
In de meeste gevallen past het goed, soms net niet, beetje afhankelijk van waar ik hem aan vast zet.
Hij zit alleen met het klittenband vast, blijft goed zitten, zeker omdat hij tegen de verticale buis van het frame steunt.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag eerste rit(je) naar het werk, stuur lijkt een beetje krom te zijn, staat een beetje uit het lood, maar niet heel veel. Fietst verder goed, ben er met mijn 107 kilo er niet door heen gezakt, dus dat is ook geen probleem. Heb eergisteren toch maar geinvesteerd in een hopelijk goede zadel ipv een Amazon goedkope zadel, het is een Selle Royal zadel Respiro Moderate 5131 unisex GEL (59 euro bij bol.com) geworden, gisteren gelijk geinstalleerd en dat zit toch gelijk een stuk beter. De stem riser is een uitkomst qua zitpositie, anders is die te sportief voor mij ;-)

Speelt padel!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het is natuurlijk persoonlijk, maar wat is een beetje de gemiddelde tendens hier en welke overweging heb je gemaakt tussen een stuurpen riser of een riser met kanteling, bijv de High Barracuda.

Beide zijn in dit topic door verschillende mensen gebruikt

• waynehead
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 20:39
Hoi allemaal,
Is het verstandig om gelijk een baggagedrager te bestellen of makkelijk te monteren dus jan achteraf?

Verder ben ik al een tijdje bezig om naar een slot de kijken. Nooit eerder hoeven doen want tot nu toe altijd een simpele stadfiets gehad en eigenlijk bijna altijd genoeg gegad aan een ringslot.
Ik begrijp dat dit persoonlijke voorkeur is maar ben toch benieuwd wat een goede en mooie oplossing is?

axa foldable 1000
Andere optie?

Ik gebruik mijn C3 nu anderhalf jaar met een AXA Block XXL ringslot, gecombineerd met een ULC 130. Dit geeft me de mogelijkheid om op een simpele manier met alleen een ringslot te rijden en een lichte ketting als ik hem ergens aan vast wil zetten. Feitelijk is dat meestal genoeg. Ik heb daarnaast gewoon een diefstalverzekering afgesloten die een ART2 ringslot accepteert als voldoende.

De Abus bordo granit x-plus 6500 heb ik ook gekocht, maar voor mij is dat een 'miskoop'. Te zwaar en onhandig, waardoor het te lang duurt en het beschadigt mogelijk de lak van de fiets.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:00:
Het is natuurlijk persoonlijk, maar wat is een beetje de gemiddelde tendens hier en welke overweging heb je gemaakt tussen een stuurpen riser of een riser met kanteling, bijv de High Barracuda.

Ik heb nu voor de goedkope optie gekozen: https://cowboy.tools/stems/stem-riser/ en die bevalt op dit moment. Alleen de schroeven die daar gebruikt worden zijn niet zwart (en moeten hard aangedraaid worden, anders gaat het niet goed qua sturen)

Speelt padel!

• TheKerremenke
  • Nu online
The Inquisitor schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:00:

Mijn ervaring met de barracuda 110mm in samenwerking met het Ergotec city stuur dat de linker remkabel te strak komt te staan. Nu een barracuda 90mm gemonteerd, scheelt al een stuk.

Iets om rekening mee te houden.

Edit: Plaatje bij het praatje. 110mm barracuda ism Ergotec city cruiser

[Voor 41% gewijzigd door TheKerremenke op 06-04-2023 12:54]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 07:52

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
Half maart mijn Cowboy 3 (Black Friday deal) ontvangen. Sindsdien niet heel veel tijd gehad om km's te maken en het totaal staat daardoor pas op 80km. Helaas begon er tijdens mijn eerste wat langere rit van 40km opeens iets te tikken/ratelen in het achterwiel. Zoals veel nieuwe Cowboy-rijders dus meteen een kapotte torque sensor te pakken. Gelukkig wel snel en vriendelijk geholpen in de chat met Cowboy HQ. De onderdelen zijn onderweg en zullen worden vervangen door een monteur aan huis. Weet iemand of de nieuwe torque sensor dezelfde originele is of een update/betere versie? Het is natuurlijk een bekend zwak punt van de fiets, kan me dus niet voorstellen dat ze er elke keer een sensor opzetten die zo snel stuk kan gaan.

• freshy98
Wat is eigenlijk het idee van de losse lampen set?
Gisteravond was ik de fiets aan het activeren enzo, en deed de verlichting aan en werd bijna verblind.

En die oranje reflectoren zijn ruk. Dunne blik knap steeds af, en boog een spaak bijna krom.

• chevsticks
freshy98 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:40:
Wat is eigenlijk het idee van de losse lampen set?
Gisteravond was ik de fiets aan het activeren enzo, en deed de verlichting aan en werd bijna verblind.

En die oranje reflectoren zijn ruk. Dunne blik knap steeds af, en boog een spaak bijna krom.
De ingebouwde voorlamp van de C3 geeft maar heel erg matig licht af in het donker. Als er geen straatverlichting is dan zie je vrijwel niks.

• Jaaap
  • Niet online
chevsticks schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:48:
De ingebouwde voorlamp van de C3 geeft maar heel erg matig licht af in het donker. Als er geen straatverlichting is dan zie je vrijwel niks.
^^^ dit inderdaad. Waarom???
Iemand al eens geprobeerd die "koplamp" te vervangen?
https://github.com/Imagin...lob/main/Customization.md

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik zie dat mijn github post al is aangehaald.

Deze aanpassing maakt hem aanzienlijk bruikbaarder. Maar het blijft beperkt ten op zichte van high power koplampen.

• Jaaap
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:07:
Maar het blijft beperkt ten opzichte van high power koplampen.
Vanwege de 6V / 0.5A limiet?
Zit er een buck driver die van 36V naar 6V gaat ofzo?
Misschien kunnen we die vervangen?

• mjvdzwet
  • Niet online
Jaaap schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:56:
[...]

Vanwege de 6V / 0.5A limiet?
Zit er een buck driver die van 36V naar 6V gaat ofzo?
Misschien kunnen we die vervangen?
De driver bij de C1 zit in de motor controller. De C3 zit volgens mij iets anders (heeft een 3pin connector).

Het zou dus kunnen dat daar een buck driver in zit en het signaal van de motor controller alleen als aan/uit trigger wordt gebruikt.

• freshy98
chevsticks schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:48:
[...]

Gelukkig woon ik in Den Haag waar verlichting over het algemeen geen probleem is. Zeker niet waar ik fiets.

Maar vond het in mijn huis anders een flinke bak licht.
Moet wel zeggen dat ik op mijn oude fiets een enkel LED lampje heb. Zie het voornamelijk dat mensen mij zien aankomen in het donker. Zelfde met het achterlicht.

• mjvdzwet
  • Niet online
freshy98 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:11:
[...]

Gelukkig woon ik in Den Haag waar verlichting over het algemeen geen probleem is. Zeker niet waar ik fiets.

Moet wel zeggen dat ik op mijn oude fiets een enkel LED lampje heb. Zie het voornamelijk dat mensen mij zien aankomen in het donker. Zelfde met het achterlicht.
Rij voor de gein een donker paadje op in het Westland... er is heel veel strooilicht... maar voor je zie je net niets. ;)

• freshy98
mjvdzwet schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:23:
[...]

Rij voor de gein een donker paadje op in het Westland... er is heel veel strooilicht... maar voor je zie je net niets. ;)
Waarom zou ik het westland in willen? ;)

• chevsticks
freshy98 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:11:
[...]

Tussen Monster en Den Haag is het op stukken vrij donker, daar ben ik erg blij met de extra lamp

• chevsticks
freshy98 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:02:
[...]

Waarom zou ik het westland in willen? ;)
}:|

• dcc88
waynehead schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:15:
[...]

Ik gebruik mijn C3 nu anderhalf jaar met een AXA Block XXL ringslot, gecombineerd met een ULC 130. Dit geeft me de mogelijkheid om op een simpele manier met alleen een ringslot te rijden en een lichte ketting als ik hem ergens aan vast wil zetten. Feitelijk is dat meestal genoeg. Ik heb daarnaast gewoon een diefstalverzekering afgesloten die een ART2 ringslot accepteert als voldoende.

De Abus bordo granit x-plus 6500 heb ik ook gekocht, maar voor mij is dat een 'miskoop'. Te zwaar en onhandig, waardoor het te lang duurt en het beschadigt mogelijk de lak van de fiets.
Ok, welke e-bike verzekering is dat? En dan woon je niet in de randstad denk ik?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dcc88 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:14:
[...]

Ok, welke e-bike verzekering is dat? En dan woon je niet in de randstad denk ik?
Ik zat deze week toevallig rond te kijken, maar meerdere verzekeringen lijken akkoord te gaan met een ART2 slot zonder extra ketting. CB bijv. en volgens mij ANWB ook.

• dcc88
The Inquisitor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:34:
[...]

Ik zat deze week toevallig rond te kijken, maar meerdere verzekeringen lijken akkoord te gaan met een ART2 slot zonder extra ketting. CB bijv. en volgens mij ANWB ook.
Ok interessant. Toch maar eens verzekeringen checken dan. Al denk ik dat goed ART2 slot wel verstandig is > Randstad gebied.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21
Hier ook de combi Axa Big Lock XXL i.c.m. een Axa ketting die in het slot past. Wordt gewoon geaccepteerd door mijn fietsverzekeraar (Univé, veruit de goedkoopste voor mij én gratis pechhulp).

Nog niet heel veel gefietst (km of 15), maar tot dusver bevalt het erg goed. De ondersteuning is heerlijk; ik kwam een vriendin tegen op een normale fiets en het is geen probleem om met haar tempo mee te fietsen. Dat was bij andere fietsen wel anders.

Range is wel een dingetje, volgens de voorspelling kom ik aan maximaal 50km. Maar goed, ik ben vrij lang en zwaar en fiets vrijwel altijd 28km/h volgens de ritregistratie.

• TheKerremenke
  • Nu online
Philos31 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Verlengsetje kost een euro of 10 en is een kwestie van remleiding los, stukje extra remleiding er tussen. Alles in elkaar draaien. Vulopening aan je handrem opendraaien, vultrechter erop, vullen met een beetje olie. Dan stop uit je trechter en je rem zachtjes inknijpen en loslaten net zoland dat er geen lucht meer uit komt.
Stopje erin, andere kant zelfde, klaar.
Filmpje van het ontluchten.
Deze link werkt helaas niet meer. Vind de Ergotec city met de barracuda 90mm toch aan de korte kant namelijk.

Stel ik wil mijn remleidingen verlengen. Welke type verlengset (Tektro, volgens mij) Iemand een idee of link? Bvd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waynehead
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 20:39
dcc88 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:14:
[...]

De verzekering is van Univé en ik woon wel in de Randstad.

Ik heb het nog nadrukkelijk gevraagd bij Univé of het goed was om alleen een AXA Block te hebben en dit was het antwoord:

“Voor de diefstaldekking op onze fietsverzekering stellen wij alleen de voorwaarden dat uw fiets ten tijde van diefstal op slot stond met een ART goedgekeurd slot (minimaal categorie 1). De fiets hoeft niet ergens aan vast te staan. Het slot wat u heeft voldoet aan onze voorwaarden”.

• dcc88
waynehead schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:34:
[...]

De verzekering is van Univé en ik woon wel in de Randstad.

Ik heb het nog nadrukkelijk gevraagd bij Univé of het goed was om alleen een AXA Block te hebben en dit was het antwoord:

“Voor de diefstaldekking op onze fietsverzekering stellen wij alleen de voorwaarden dat uw fiets ten tijde van diefstal op slot stond met een ART goedgekeurd slot (minimaal categorie 1). De fiets hoeft niet ergens aan vast te staan. Het slot wat u heeft voldoet aan onze voorwaarden”.
Ah ok, dat is nog mooier. Hou ik zeker in gedachten.
Had ik echt niet verwacht voor de randstad.

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:15:
[...]

Deze link werkt helaas niet meer. Vind de Ergotec city met de barracuda 90mm toch aan de korte kant namelijk.

Stel ik wil mijn remleidingen verlengen. Welke type verlengset (Tektro, volgens mij) Iemand een idee of link? Bvd.
Iemand een idee toevallig?

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoi allemaal,

axa foldable 1000
Andere optie?

Ik maak gebruik van een ringslot, AXA Block XXL. Is voldoende voor de verzekering maar ik woon in de randstad dus voor risico gebieden heb ik aanvullend een Tex Lock Eyelet. Zeer flexibel, weinig risico op schade vanwege de zachte buitenmantel en toch strak om je zadelpen of frame te draaien. Niet zo enorm zwaar en toch lang genoeg. Erg tevreden over.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:15
Zoals velen ook van de week mijn fiets ontvangen. Meteen maar cowboy unleashed gebruikt en de snelheidslimiet er af gehaald. Gaat wel rap, hoewel je dan behoorlijk snel moet trappen.

Welke standaard hebben jullie allemaal? De Urus mooi?

• Mystery7
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-05 18:48
Wanneer hadden jullie besteld ook met de black Friday deal in november? Ik zit nog steeds te wachten op mijn C3. Of wachten er nog meer mensen? Ik heb alle accessoires al binnen alleen de fiets niet helaas.

[Voor 3% gewijzigd door Mystery7 op 08-04-2023 08:11]

• dcc88
Voor degenen die hun ebike met korting hebben gekocht, verzekeren jullie tegen catalogus prijs (dus excl korting)?
Bij ANWB zie ik dat staan als toelichting op wat je als aankoopbedrag moet invullen. Is dat ook zo bij alle andere verzekeraars?

Voorwaarde is wel dat de catalogus prijs ook op de factuur staat, is dit zo bij de Cowboy factuur (link naar factuur werkt bij mij niet dus kan niet checken. Ik heb een kopie opgevraagd).
Bij Unive staat bijvoorbeeld dat het moet zijn wat je ervoor hebt betaald?
En aankoopdatum is dan (in mijn geval) black friday terwijl de fiets er nog niet eens is?

Tekst ANWB:

• Jaaap
  • Niet online
Op mijn factuur staat alleen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:44

Rincewind

Take me in your arms tonight

Quantor schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb nu voor de goedkope optie gekozen: https://cowboy.tools/stems/stem-riser/ en die bevalt op dit moment. Alleen de schroeven die daar gebruikt worden zijn niet zwart (en moeten hard aangedraaid worden, anders gaat het niet goed qua sturen)
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan: een stem-riser op mijn stuur gezet. De eerste wat langere rit die ik afgelopen week maakte leverde gelijk pijn in mijn nek want het zat toch niet goed. Hieronder de foto's na installatie:

Ik denk er nog over om de zilveren bouten te vervangen voor zwarte en wellicht toch 2 kabelverlengers.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 06:41
dcc88 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:20:
Voor degenen die hun ebike met korting hebben gekocht, verzekeren jullie tegen catalogus prijs (dus excl korting)?
Bij ANWB zie ik dat staan als toelichting op wat je als aankoopbedrag moet invullen. Is dat ook zo bij alle andere verzekeraars?

Voorwaarde is wel dat de catalogus prijs ook op de factuur staat, is dit zo bij de Cowboy factuur (link naar factuur werkt bij mij niet dus kan niet checken. Ik heb een kopie opgevraagd).
Bij Unive staat bijvoorbeeld dat het moet zijn wat je ervoor hebt betaald?
En aankoopdatum is dan (in mijn geval) black friday terwijl de fiets er nog niet eens is?

Tekst ANWB:
[Afbeelding]
Bij Unive kreeg ik ook het advies te verzekeren tegen catalogusprijs en niet aankoopbedrag. Ik heb bij Cowboy om een factuur gevraagd waarop de prijs voor korting wordt benoemd en deze ook snel gekregen.

• marten12
Mijn C3 heeft helaas wat opstart probleempjes. Na zo’n 70km begon de fiets een rammelend geluid te maken. Ook zat er erg veel speling op het balhoofd. Cowboy reageerde adequaat en heeft een monteur langs gestuurd die er de volgende dag al was. Het geluid bleek uit de achterrem te komen en de speling kwam doordat niet alles goed aangedraaid was.

Nu zo’n 10km verder en het geluid is helaas weer terug. Cowboy net een berichtje gedaan, hopelijk kunnen we de oorzaak nu definitief oplossen.

• dcc88
marten12 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:20:
[...]

Bij Unive kreeg ik ook het advies te verzekeren tegen catalogusprijs en niet aankoopbedrag. Ik heb bij Cowboy om een factuur gevraagd waarop de prijs voor korting wordt benoemd en deze ook snel gekregen.
Top, dankjewel. Catalogus waarde is wel zo handig want met de aankoopprijs kan ik geen nieuwe ebike kopen als er echt iets gebeurt (afkloppen).

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Mystery7 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:08:
Wanneer hadden jullie besteld ook met de black Friday deal in november? Ik zit nog steeds te wachten op mijn C3. Of wachten er nog meer mensen? Ik heb alle accessoires al binnen alleen de fiets niet helaas.
Ik wacht inderdaad ook nog, maar ik had de fiets de 24e in de late uren besteld. Twee dagen later dan sommige die de fiets al hebben ontvangen dus. Ik wacht rustig af!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yeasis schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:03:
[...]

Ik wacht inderdaad ook nog, maar ik had de fiets de 24e in de late uren besteld. Twee dagen later dan sommige die de fiets al hebben ontvangen dus. Ik wacht rustig af!
Het zou zomaar kunnen dat er verschil in zit vanwege de woonplaats en de logistiek van de fiets daarheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Gisteren de Decathlon Elops schoudertas 500 ontvangen, vanmorgen maar direct uitgeprobeerd op de C3. Bevalt prima. Waterafstotend, dus niet helemaal waterdicht. Maar er zit zo’n tas poncho bij.

Ingetogen blauwe kleur, bruine schouderband blijft dmv magneten gewoon bovenop liggen, ideaal. Prima tas voor een laptop te vervoeren. Of zoals in mijn geval een lunchtrommel, drinken en wat klein spul.

De groene fietstas is van mijn vriendin, kerst cadeau van haar werk. Is aan de grote kant voor de fiets. Maar vandaag handig om nette kleding te vervoeren ivm paasbrunch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Momenteel in afwachting van de C3 april editie. Ik lees dat de accu in deep sleep kan gaan waardoor deze niet meer bruikbaar is. Ik fiets minder dan 1 keer per week (sorry, kon 'm voor die prijs niet laten schieten 😅), is het mogelijk/nodig 'm om de zoveel dagen een beetje te laten laden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Maurice- schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:06:
Momenteel in afwachting van de C3 april editie. Ik lees dat de accu in deep sleep kan gaan waardoor deze niet meer bruikbaar is. Ik fiets minder dan 1 keer per week (sorry, kon 'm voor die prijs niet laten schieten 😅), is het mogelijk/nodig 'm om de zoveel dagen een beetje te laten laden?
Geen enkel probleem. Enkel bij ettelijke weken achter elkaar stilstaan, zou ik me zorgen gaan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Singraaf
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:29
De mijne afgelopen dinsdag ontvangen (23-11 besteld) maar pas zaterdag uit kunnen pakken.

Snel klaar met in orde maken en eerste rit gemaakt die zeker niet tegen viel.
Wacht nog op de standaard (met adapter via Marktplaats), verder even kijken of zadel en handvatten nog tegen gaan staan.

Wel al voor €2,49 een 360° telefoonhouder bij de Action gehaald. Een absolute aanrader.

Verzekering via Alliance, goedkoopste maar wel op aanschafwaarde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chevsticks
TheKerremenke schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:23:
[...]

Geen enkel probleem. Enkel bij ettelijke weken achter elkaar stilstaan, zou ik me zorgen gaan maken.
Zelfs dat heeft die van mij zonder problemen doorstaan. (n=1, dus het zegt ook weer niet alles) Door persoonlijke omstandigheden heeft hij een maand of 3 met 70% accu in de garage gestaan.

• Rensaru
  • Niet online
marten12 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:20:
[...]

Hele goede tip! Ik heb dit ook even gedaan - ze hebben bij mij een notitie op de tweede pagina (onderaan) geschreven waarop de prijs voor promotie staat. Is dit voldoende? Ik had eerder verwacht dat een factuur gemaakt zou worden met original price - discount, ofzoiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marten12
Rensaru schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:14:
[...]

Hele goede tip! Ik heb dit ook even gedaan - ze hebben bij mij een notitie op de tweede pagina (onderaan) geschreven waarop de prijs voor promotie staat. Is dit voldoende? Ik had eerder verwacht dat een factuur gemaakt zou worden met original price - discount, ofzoiets.
Ja, dat hebben ze bij mij inderdaad ook gedaan. Ik ben er vanuit gegaan dat dit voldoende is. De catalogusprijs is tenslotte geen geheim en ook elders te vinden. Ik verwacht dat het er meer om gaat dat de verkoper aangeeft dat er daadwerkelijk een korting t.o.v. catalogusprijs is genoten (en het daarmee lastiger is om te frauderen in geval diefstal). Ik heb echter niet nagevraagd of het ook daadwerkelijk voldoende is.

• dcc88
Rensaru schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:14:
[...]

Ik heb Cowboy gevraagd of ze dit voor me op de factuur kunnen zetten. Moet kunnen lijkt me (meestal is het meer de vraag of ze de moeite willen doen (als het lastig is)).

Hopelijk doen ze het, scheelt toch mogelijk gezeur/discussie achteraf.

• Rensaru
  • Niet online
dcc88 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:22:
[...]

Ik heb Cowboy gevraagd of ze dit voor me op de factuur kunnen zetten. Moet kunnen lijkt me (meestal is het meer de vraag of ze de moeite willen doen (als het lastig is)).

Laat maar even weten of het gelukt is :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dcc88 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:22:
[...]

Ze gaan geen nieuwe factuur maken met een ander bedrag

• dcc88
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:14:
[...]

Ze gaan geen nieuwe factuur maken met een ander bedrag
Geen “nieuwe” factuur maar ze hebben wel een tekst toegevoegd op de 2e pagina:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dcc88 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:51:
[...]

Geen “nieuwe” factuur maar ze hebben wel een tekst toegevoegd op de 2e pagina:
[Afbeelding]
Ah mooi, dat is top

• dcc88
Rensaru schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:42:
[...]

Laat maar even weten of het gelukt is :D
Zie mijn andere reactie: het is gelukt. Dit zou voldoende moeten zijn?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
Vandaag ook mijn Black Friday (november) aankoop voor levering in April ontvangen.
Net afgemonteerd, nu wachten tot de accu vol is voor een proefrit.

Als hij bevalt zal ik ook Cowboy mailen voor een catalogusprijs en opzoek gaan naar een verzekering.
Heeft iemand ook verzekerd direct bij Cowboy? Ben benieuwd of daar nog voordelen (of juist nadelen) aan zitten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is vooral erg duur :p

• Gadgeteer
Inmiddels 2 kleine rondjes gefietst en ben bekaf (rondjes van nog geen km..)
App geeft aan dat kracht aan staat en wanneer ik flink kracht zet op de trapper, lijkt hij me ook echt even te duwen maar tijdens fietsen merk ik weinig (niets?) van de ondersteuning. De app vraagt ook na 2 ritten nog steeds of ik klaar ben voor mijn 1e rit?

Ben nu een update aan het doen van de firmware in de fiets. Duurt inmiddels al een poos. Iemand deze recentste update al uitgevoerd? Ben benieuwd hoe lang dit duurt ongeveer.

• freshy98
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:15:
Inmiddels 2 kleine rondjes gefietst en ben bekaf (rondjes van nog geen km..)
App geeft aan dat kracht aan staat en wanneer ik flink kracht zet op de trapper, lijkt hij me ook echt even te duwen maar tijdens fietsen merk ik weinig (niets?) van de ondersteuning. De app vraagt ook na 2 ritten nog steeds of ik klaar ben voor mijn 1e rit?

Ben nu een update aan het doen van de firmware in de fiets. Duurt inmiddels al een poos. Iemand deze recentste update al uitgevoerd? Ben benieuwd hoe lang dit duurt ongeveer.
Ik heb er nu 1 keer op gefietst, maar merkte ook tijdens het fietsen dat ie wel ondersteuning geeft.

Die melding had ik na de eerste keer ook, ondanks dat ie ook aangaf hoeveel ik gefietst had.
Misschien onderdeel van het calibreren?

• Gadgeteer
freshy98 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:51:
[...]

Ik heb er nu 1 keer op gefietst, maar merkte ook tijdens het fietsen dat ie wel ondersteuning geeft.

Die melding had ik na de eerste keer ook, ondanks dat ie ook aangaf hoeveel ik gefietst had.
Misschien onderdeel van het calibreren?
Heb alles inmiddels werkend. Heb hem nu ook goed kunnen testen en concludeer dat het niet mijn fiets is.
Ik ga hem retour sturen of te koop zetten.

• freshy98
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:14:
[...]

Heb alles inmiddels werkend. Heb hem nu ook goed kunnen testen en concludeer dat het niet mijn fiets is.
Ik ga hem retour sturen of te koop zetten.
Stuur 'm dan retour zodat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Ik snap mensen niet die meteen roepen iets te gaan verkopen zodat ze er minder voor terug krijgen dan waar zij hetzelf voor hebben aangeschaft.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Gadgeteer
freshy98 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:30:
[...]

Stuur 'm dan retour zodat je het hele aankoop bedrag terug krijgt.
Ik snap mensen niet die meteen roepen iets te gaan verkopen zodat ze er minder voor terug krijgen dan waar zij hetzelf voor hebben aangeschaft.
Ze gaan 2e hands duurder dan waarvoor ik hem kocht. Ik snap mensen niet die gaan reageren maar de situatie niet kennen.

• chevsticks
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:43:
Vandaag ook mijn Black Friday (november) aankoop voor levering in April ontvangen.
Net afgemonteerd, nu wachten tot de accu vol is voor een proefrit.

Als hij bevalt zal ik ook Cowboy mailen voor een catalogusprijs en opzoek gaan naar een verzekering.
Heeft iemand ook verzekerd direct bij Cowboy? Ben benieuwd of daar nog voordelen (of juist nadelen) aan zitten?
Voordeel is dat de anti-theft functie daardoor werkt en je hem overal kan tracken. Nadeel is dat het duur is, ik ga die van mij na dit jaar ook opzeggen. Plek er wel een anwb tracker op ofzo :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

chevsticks schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:00:
[...]

Voordeel is dat de anti-theft functie daardoor werkt en je hem overal kan tracken. Nadeel is dat het duur is, ik ga die van mij na dit jaar ook opzeggen. Plek er wel een anwb tracker op ofzo :+
De tracker werkt toch altijd al? In het abonnement krijg je alleen die live notificaties extra als iemand aan je fiets zit te kloten of als je fiets beweegt terwijl jij er niet op zit.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:14:
[...]
Heb hem nu ook goed kunnen testen en concludeer dat het niet mijn fiets is.
Wat vond je niet fijn aan de fiets? Ben wel benieuwd of het fietspositie, soort ondersteuning of nog wat anders was :)

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• gebruikershaes
Dit is niet een fiets voor de luie mensch. Je moet wel echt je best doen. De fiets doet niet alles zelf. Hoe harder je trapt, hoe meer die meedoet. Totdat je harder gaat, dan neemt de ondersteuning weer af en moet je weer harder werken. Het voelt alsof je altijd wind mee hebt zeg maar. Maar nooit wind mee en van de heuvel af ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 11:47
gebruikershaes schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:21:
Dit is niet een fiets voor de luie mensch. Je moet wel echt je best doen. De fiets doet niet alles zelf. Hoe harder je trapt, hoe meer die meedoet. Totdat je harder gaat, dan neemt de ondersteuning weer af en moet je weer harder werken. Het voelt alsof je altijd wind mee hebt zeg maar. Maar nooit wind mee en van de heuvel af ;)
Ik kan dit wel waarderen, na inmiddels zo'n 300km gefietst te hebben. In mijn ritjes gaf het motortje ongeveer 1/3 aan ondersteuning, dus 2/3 op eigen kracht. Dat is alsnog een prettige hulp, waardoor ik gisteren gemiddeld de 24km/u aantikte op een rit van 60km. Met m'n oude fiets had ik dat niet overleefd denk ik.

Ook erg te spreken over de accu overigens; over de laatste twee ritten heb ik een totaal van 95km gefietst en gaf de app aan dat er nog 8km over was, dus 100km is haalbaar. Ik weeg dan ook vrij weinig, dat helpt vast mee :)

• Gadgeteer
dabutcha76 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:57:
[...]

Wat vond je niet fijn aan de fiets? Ben wel benieuwd of het fietspositie, soort ondersteuning of nog wat anders was :)
Ik merk geen ondersteuning en de zithouding valt tegen. De zithouding is met wat aanpassingen wel op te lossen. Voor de ondersteuning heb ik inmiddels een mail gestuurd naar Cowboy, misschien ligt het aan de fiets en niet aan mij ;). Als het inderdaad aan de fiets ligt en ze kunnen het oplossen, dan hou ik hem alsnog (mooiere vind ik echt niet voor dit geld).

• mjvdzwet
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:57:
[...]

Ik merk geen ondersteuning en de zithouding valt tegen. De zithouding is met wat aanpassingen wel op te lossen. Voor de ondersteuning heb ik inmiddels een mail gestuurd naar Cowboy, misschien ligt het aan de fiets en niet aan mij ;). Als het inderdaad aan de fiets ligt en ze kunnen het oplossen, dan hou ik hem alsnog (mooiere vind ik echt niet voor dit geld).
Controleer nog even of de stekkers die aan beide zijden naar het achterwiel lopen wel goed zijn ingeplugd.

Het moet wel een probleem met de fiets zijn.
Lijkt op een niet goed reagerende torque sensor.

• Chrisz10
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 21:39
Vorige week is mijn C3 BF deal binnengekomen. Moet nog een eerste rit maken, maar had al gelezen en door op te zitten, dat de houding best sportief is.
Ik wil de zithouding iets fijner / rechter maken door een ander stuurpen, de Ergotec Octopus 2, op te plaatsen. Ik ben zelf 1.78m. Zal dit voldoende zijn of heb ik ook een ander stuur nodig?

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
Chrisz10 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:30:
Vorige week is mijn C3 BF deal binnengekomen. Moet nog een eerste rit maken, maar had al gelezen en door op te zitten, dat de houding best sportief is.
Ik wil de zithouding iets fijner / rechter maken door een ander stuurpen, de Ergotec Octopus 2, op te plaatsen. Ik ben zelf 1.78m. Zal dit voldoende zijn of heb ik ook een ander stuur nodig?
Je bent net zo groot/klein als ik. Na het iets naar voren stellen van het zadel en het stuur iets naar me toe te kantelen bereikte ik een sportieve houding die goed vol is te houden. Zonder die aanpassing had ik flinke nekpijn.

• Chrisz10
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 21:39
hansgrave schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:39:
[...]

Je bent net zo groot/klein als ik. Na het iets naar voren stellen van het zadel en het stuur iets naar me toe te kantelen bereikte ik een sportieve houding die goed vol is te houden. Zonder die aanpassing had ik flinke nekpijn.
Thanks voor het advies! Welke stuurpen gebruik jij? En is het 90mm of 120mm.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:57:
[...]

Ik merk geen ondersteuning [...]
Ik heb een keertje op een Cowboy (2) van een bekende gezeten, en totaal geen ondersteuning klinkt als een issue met jouw fiets: juist bij het aanzetten bij het wegrijden had ik het idee dat ik zo ongeveer gelanceerd werd met een flinke 'start'-trap. Maar eens afwachten of er een fix komt, keep us posted!

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• Gadgeteer
Eerste update.

Cowboy heeft mijn fiets op afstand gereset. Helaas mer ik nog geen verschil.
Bij normaal fietsen zonder ondersteuning gemiddeld 11 km/uur en met de ondersteuning ingeschakeld 15km/uur. Hij doet dus blijkbaar wel iets maar bar weinig. Optrekken gaat wel redelijk maar daarna kakt het in.

22km/uur met ingeschakelde ondersteuning redt ik een paar meter en dan hangt mijn tong op de grond. Bij normaal fietsen met ingeschakelde ondersteuning wordt ik door jan en alleman ingehaald op gewone oude stadsfietsen zonder ondersteuning. Samen met mijn vrouw fietsen gaat hem voorlopig niet worden, haar Cortina e-bike gaat wel als een speer :s

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:48
Chrisz10 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:58:
[...]

Thanks voor het advies! Welke stuurpen gebruik jij? En is het 90mm of 120mm.
Ik heb geen wijzigingen in de stuurpen aangebracht.Omdat het stuur een bochtje heeft kun je die meer naar je toe of hoger draaien.

• mjvdzwet
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:19:
Eerste update.

Bij normaal fietsen zonder ondersteuning gemiddeld 11 km/uur en met de ondersteuning ingeschakeld 15km/uur. Hij doet dus blijkbaar wel iets maar bar weinig. Optrekken gaat wel redelijk maar daarna kakt het in.

22km/uur met ingeschakelde ondersteuning redt ik een paar meter en dan hangt mijn tong op de grond. Bij normaal fietsen met ingeschakelde ondersteuning wordt ik door jan en alleman ingehaald op gewone oude stadsfietsen zonder ondersteuning. Samen met mijn vrouw fietsen gaat hem voorlopig niet worden, haar Cortina e-bike gaat wel als een speer :s
Ik gok dat het de torque sensor is.

Mocht je Android hebben, stuur dan even een dm.

• mjvdzwet
  • Niet online
Moderator, ik weet niet of deze post mag, zo niet laat het me even weten.

Als je twijfelt over de torque sensor (en je hebt een Android toestel) dan kan je met de volgende checklist de waarden controleren:
https://github.com/Imagin...amed#broken-torque-sensor

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:44

Rincewind

Take me in your arms tonight

Chrisz10 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:30:
Na de eerste ritten merkte ik dat ik pijn in mijn nek kreeg door de houding dus heb ik een stem riser gekocht die het stuur zelf wat hoger heeft gezet. Dat is wellicht ook een optie? Zie hieronder:

De 'schuinte' van het stuur is dus niet aangepast maar omdat het stuur nu wat hoger zit (zo'n 10cm) zit ik ook wat hoger met als resultaat geen nekpijn meer.

[Voor 4% gewijzigd door Rincewind op 13-04-2023 10:22]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:57
Hier ook sinds twee weken de C3 en al redelijk wat KMs kunnen maken.
Ik ben heel erg tevreden, snel en soepel fietsje!

Echter vraag ik mij wel af of mij remmen helemaal in orde zijn.
Ze maken een wat 'dof' geluid bij stevig remmen. Ook als de voorste rem nat wordt, dan komt er wel eens een wat hoger geluid vandaan.

Nu heeft mijn vriendin een C4 ST (circulair) en daar merk ik dat de remmen het geluid niet maken. Ook lijken de remmen wat beter 'doseerbaar'. Maar goed, dat is dan ook een ander remsysteem.

Of kan het zo zijn dat de schijven of breakpads nog moeten worden 'ingeremd' oid?

• Singraaf
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:29
Bartoow schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:47:
Hier ook sinds twee weken de C3 en al redelijk wat KMs kunnen maken.
Ik ben heel erg tevreden, snel en soepel fietsje!

Echter vraag ik mij wel af of mij remmen helemaal in orde zijn.
Ze maken een wat 'dof' geluid bij stevig remmen. Ook als de voorste rem nat wordt, dan komt er wel eens een wat hoger geluid vandaan.

Nu heeft mijn vriendin een C4 ST (circulair) en daar merk ik dat de remmen het geluid niet maken. Ook lijken de remmen wat beter 'doseerbaar'. Maar goed, dat is dan ook een ander remsysteem.

Of kan het zo zijn dat de schijven of breakpads nog moeten worden 'ingeremd' oid?
Mijn C3 heeft hetzelfde, ook vrij veel geluid bij het remmen. Schaaft en bij wat natter weer ook piepen. Kan inderdaad zijn dat het nog wat in moet slijten...

• Jaaap
  • Niet online
Dat deed mijn voorrem ook, tot ik 'm opnieuw afstelde.
Nu remt hij veel beter.

• gebruikershaes
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:19:
Eerste update.

Klinkt normaal zoals de fiets bedoelt is. In het begin geeft die meer power, maar naar mate je harder gaat neemt de ondersteuning af. De vraag is: is de ondersteuning minder dan normaal en is er iets stuk? Het kan idd zijn dat de krachtsensor het probleem is, maar het kan ook zijn dat de krachtmotor die op de fiets zit (jij) niet fit is :9 .

Je kan het idd checken met Cowboy untamed/unleashed apps.

Dat de cortina van je vrouw als een speer gaat klopt wel, want daar hoef je zelf bijna niets te doen en doet de fiets al het werk.

• mjvdzwet
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:35:
[...]

Klinkt normaal zoals de fiets bedoelt is. In het begin geeft die meer power, maar naar mate je harder gaat neemt de ondersteuning af. De vraag is: is de ondersteuning minder dan normaal en is er iets stuk? Het kan idd zijn dat de krachtsensor het probleem is, maar het kan ook zijn dat de krachtmotor die op de fiets zit (jij) niet fit is :9 .

Je kan het idd checken met Cowboy untamed/unleashed apps.

Dat de cortina van je vrouw als een speer gaat klopt wel, want daar hoef je zelf bijna niets te doen en doet de fiets al het werk.
Ik heb met Gadgeteer gesproken... zijn torque sensor geeft de helft van het normale voltage en is dus helaas defect.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee