Cowboy E-Bike ervaringen en modificatie topic.

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Ga eerst maar proefrijden, je bent nu appels met peren aan het vergelijken. Als het je echt alleen om stadsverkeer gaat ivm kwalitatieve goede fiets kun je ook bij andere merken terecht.

Een Cowboy koop je over het algemeen vanwege de looks, het gadget gehalte en bijzondere ondersteuning. In dat laatste, je hebt het gevoel dat je nog steeds aan het fietsen bent zonder dat je enorm vooruit wordt geduwd.
Komt goed, gaan eerst proef rijden. Ik hou wel van looks en gadgets, dus vandaar dat ik deze kant op ga. Ik ga me eens verdiepen in Cowboy, Tenways en Veloretti, het is een bijzondere wereld.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:06
Vraagje: kan je fietsen zonder je telefoon op het stuur te bevestigen op de nieuwe Cruiser ST? Dus je telefoon in je zak laten (wel in de buurt om te unlocken). Of is het echt nodig om hem aan het stuur te hangen voor de functionaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Impstoker schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:00:
Vraagje: kan je fietsen zonder je telefoon op het stuur te bevestigen op de nieuwe Cruiser ST? Dus je telefoon in je zak laten (wel in de buurt om te unlocken). Of is het echt nodig om hem aan het stuur te hangen voor de functionaliteit?
Je kan prima rijden met de telefoon op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
mjvdzwet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:04:
[...]

Je kan prima rijden met de telefoon op zak.
Als je auto lock en unlock activeert hoef je je telefoon helemaal niet meer uit je zak te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Als je auto lock en unlock activeert hoef je je telefoon helemaal niet meer uit je zak te halen.
Houdt er wel rekening mee dat als deze functies aan staan en je de fiets voor langere tijd wegzet de batterij sneller leeg raakt.

Zodra een Cowboy batterij diep ontladen is moet deze worden omgeruild. Binnen de garantie lukt dit meestal wel, daarna kost het je €500 voor een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:04
mjvdzwet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat als deze functies aan staan en je de fiets voor langere tijd wegzet de batterij sneller leeg raakt.

Zodra een Cowboy batterij diep ontladen is moet deze worden omgeruild. Binnen de garantie lukt dit meestal wel, daarna kost het je €500 voor een nieuwe batterij.
Gewoon zo nu en dan even opladen tussendoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Gewoon zo nu en dan even opladen tussendoor
Uiteraard, maar helaas zijn er genoeg "zomerrijders" die dat 's winters even vergeten en in het voorjaar met de gebakken peren zitten.

Dus het is gewoon een tip om teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:57
mjvdzwet schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Ik heb die functies toch maar even uit gezet. Ik gebruik de fiets toch minder dan eerst gedacht, nieuwe baan op een verdere locatie helpt niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Ik heb toch echt betaald voor mijn C4 maar ik moet weer even iets positiefs melden.

Ik had afgelopen een Cowboy Care afspraak ingeschoten voor een lekke band en zojuist gebeld of ze eerder konden komen en daarbij gelijk de locatie veranderd naar mijn huisadres. Ik word hier echt vrolijk van dat ze in de dienstverlening echt klantgericht bezig zijn. Het stukje premium dienstverlening waar je overigens goed voor betaalt kan ik erg waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik las net een mailtje van Cowboy over het nieuwe Connect-platform. Als ik dat mailtje goed begrijp is dat de vervanger voor de huidige app (incl. Google Maps navigatie) maar zeggen ze in de mail specifiek dat het een ' gratis aanvulling voor bestaande Classic, Cruiser en Cruiser-ST eigenaars is'. Betekent dit dat de C4 en oudere modellen buiten de boot vallen en deze app niet krijgen?

Verderop in dezelfde mail staat wel weer de zin "Met over-the-air updates en voortdurende verbeteringen zal Cowboy Connect voortdurend evolueren en zorgen voor een dynamische ervaring op alle Cowboy fietsmodellen." wat weer iets anders zegt..

Weet iemand meer hierover?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Rincewind schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:51:
Ik las net een mailtje van Cowboy over het nieuwe Connect-platform. Als ik dat mailtje goed begrijp is dat de vervanger voor de huidige app (incl. Google Maps navigatie) maar zeggen ze in de mail specifiek dat het een ' gratis aanvulling voor bestaande Classic, Cruiser en Cruiser-ST eigenaars is'. Betekent dit dat de C4 en oudere modellen buiten de boot vallen en deze app niet krijgen?

Verderop in dezelfde mail staat wel weer de zin "Met over-the-air updates en voortdurende verbeteringen zal Cowboy Connect voortdurend evolueren en zorgen voor een dynamische ervaring op alle Cowboy fietsmodellen." wat weer iets anders zegt..

Weet iemand meer hierover?
Ik heb de link even bekeken, maar dit klinkt nog steeds als de huidige app. Deze heeft (helaas) Google maps navigatie.
Misschien dat de nieuwe fietsen hun firmware direct krijgen en niet via de app?

Het is wel zo dat na een jaar of 2 á 3 je geen updates meer krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siedo
Het mailtje was ook niet helemaal helder. Als ik de link gebruikte in de mail, kom ik bij de app uit die ik al gebruik. Dus ik schiet er niets mee op, of er komt binnenkort een update van de huidige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De mail lijkt zichzelf tegen te spreken:
Voor bestaande Cowboy Classic-, Cruiser- en Cruiser ST-eigenaars is Connect een gratis aanvulling op je fiets.
Maar dan wat verderop in de mail:
Connect wordt standaard geleverd op alle Performance-modellen en zal toegankelijk zijn met de Core configuratie voor een €300 upgrade, zodat ze kunnen genieten van alle voordelen en functionaliteiten op een meer betaalbare en gestroomlijnde fiets. Met over-the-air updates en voortdurende verbeteringen zal Cowboy Connect voortdurend evolueren en zorgen voor een dynamische ervaring op alle Cowboy fietsmodellen.
De marketing afdeling heeft hier wat zitten klungelen of er staat nog iets anders te gebeuren.. of is dit de prijsverhoging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
Miki schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:53:
De mail lijkt zichzelf tegen te spreken:

[...]

Maar dan wat verderop in de mail:

[...]

De marketing afdeling heeft hier wat zitten klungelen of er staat nog iets anders te gebeuren.. of is dit de prijsverhoging?
Als je een nieuwe fiets besteld moet je voor de optie betalen. Iedereen die er al een heeft krijgt het gratis. (althans, zo heb ik het mailtje opgevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:17
Lijkt erop dat de core een ietwat goedkopere fiets is gebaseerd op de Cruiser. Maar dan met een ketting? Tenminste zo zag ik op de site volgens mij.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Meer info hier: https://help.cowboy.com/en/articles/8128711-cowboy-connect

Komt op het volgende neer: als je je fiets voor 17 juli hebt gekocht dan kun je Connect gebruiken zoals we nu gewend zijn. Maar koop je later dan moet je €300 bij betalen om gebruik te maken van de extra features waaronder adaptive power. Beetje zoals Tesla nu ook doet met hun wagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:50
Hier ook meer info over de verschillen in modellen en prijzen :)

Spam

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 16-08-2023 11:16 ]

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nu nog een tweede framemaat erbij en de chaos is compleet.

Ik snap de "smeer aan je broek" core versie niet en dat je nu €300 moet bijbetalen om de app fatsoenlijk te gebruiken al helemaal niet.

Als je een goedkope(re) e-bike zoekt dan zou ik een Tenways kopen, meer inzetbaarheid een Veloretti Ace Two... en als design een Cowboy, maar dan wel zoals het tot nu toe ging... een volledige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Met de prijsstijging van 1 augustus wordt de (duurste versie) Cowboy even duur als de Ace Two. Los van evt design voorkeur, is de Ace Two dan niet de betere keuze? Die heeft versnellingen en de mogelijkheid om zelf je cadans in te stellen, is de nieuwere fiets en bevat veel meer gangbare onderdelen (dus reparatie etc zou dan soepeler moeten gaan/in de toekomst minste kans op VM perikelen).

Cowboy heeft de phone app ipv geïntegreerd display. Of mis ik verder nog cruciale verschillen/voordelen van de Cowboy t.o.v. van de Ace Two?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als ik zoek op cowboy connect dan kom ik via hun site uit op de gewone cowboy app (android).
Wat is precies het verschil met de gewone app?
Heb een C4, verder niks van cowboy aan communicatie gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:46:
Als ik zoek op cowboy connect dan kom ik via hun site uit op de gewone cowboy app (android).
Wat is precies het verschil met de gewone app?
Heb een C4, verder niks van cowboy aan communicatie gekregen
Het is gewoon de app zoals je hem nu kent.

Als je nu een Cowboy koopt moet je €300 extra betalen voor het gebruik van de app en adaptive power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
mjvdzwet schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Als je nu een Cowboy koopt moet je €300 extra betalen voor het gebruik van de app en adaptive power.
Oh dat is zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Morfang schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:44:
Met de prijsstijging van 1 augustus wordt de (duurste versie) Cowboy even duur als de Ace Two. Los van evt design voorkeur, is de Ace Two dan niet de betere keuze? Die heeft versnellingen en de mogelijkheid om zelf je cadans in te stellen, is de nieuwere fiets en bevat veel meer gangbare onderdelen (dus reparatie etc zou dan soepeler moeten gaan/in de toekomst minste kans op VM perikelen).

Cowboy heeft de phone app ipv geïntegreerd display. Of mis ik verder nog cruciale verschillen/voordelen van de Cowboy t.o.v. van de Ace Two?
Ja, je bent appels met peren aan het vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende fietsen als het gaat om wijze ondersteuning en design filosofie.
Het beste wat je kunt doen is een proefrit aanvragen van beide om zelf te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:04
mjvdzwet schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Zoals ik het lees, betaal je die 300 euro voor de extra features (en connected features) zoals find my bike en adaptive power enzo. Ik neem aan dat de app voor starten, bedienen van de lampen en navigatie etc. wel blijft wanneer je die extra 300 niet betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gadgeteer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Zoals ik het lees, betaal je die 300 euro voor de extra features (en connected features) zoals find my bike en adaptive power enzo. Ik neem aan dat de app voor starten, bedienen van de lampen en navigatie etc. wel blijft wanneer je die extra 300 niet betaalt.
Dat is wel zoals ik het nu lees dat je de basis mogelijkheden dan krijgt.

Anyway vandaag mijn Cowboy care afspraak gehad om mijn lekke band te plakken. Toch wel fijne service dat het aan huis kan en de monteur was een hele fijne relaxte gast. Mocht Robert meelezen, thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:54
Op mijn C3 heb ik een Redshift Shockstop 30 graden stuurpen i.c.m. het standaard stuur. Nu wil ik graag meer rechtop zitten tijdens het fietsen. Ik ben 1.95m dus zit aardig voorover gebogen ondanks de 30 graden stuurpen. Ook is het standaard stuur erg smal en ik zou wel wat breder willen zitten.

Is de Ergotec City Bar hiervoor geschikt? Of beter de Ergotec Riser Bar?
Kunnen de standaard handvatten overgezet worden op dit stuur? En zijn de standaard remleidingen lang genoeg voor dit stuur? Of beter een ander stuur kiezen?

[ Voor 21% gewijzigd door SX-Superfly op 18-07-2023 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
SX-Superfly schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:11:
Op mijn C3 heb ik een Redshift Shockstop 30 graden stuurpen i.c.m. het standaard stuur. Nu wil ik graag meer rechtop zitten tijdens het fietsen. Ik ben 1.95m dus zit aardig voorover gebogen ondanks de 30 graden stuurpen. Ook is het standaard stuur erg smal en ik zou wel wat breder willen zitten.

Is de Ergotec City Bar hiervoor geschikt? Of beter de Ergotec Riser Bar?
Kunnen de standaard handvatten overgezet worden op dit stuur? En zijn de standaard remleidingen lang genoeg voor dit stuur? Of beter een ander stuur kiezen?
Ik heb ooit een C3 gehad, en de remkabels waren lang genoeg voor een Ergotec Ritchey 120mm stuurpen (40 graden) + Ergotec City Cruiser stuur. Je zat dan echt tegen het maximale aan van de standaard remkabels. Hierdoor werd de fietservaring trouwens wel erg relaxed, veel meer zoals een stadsfiets.

Als ik die Redshift stuurpen zo bekijk dan valt deze ruim binnen de marges en kan je er een Ergotec City Cruiser mee combineren. Je zal even moeten checken of de handvatten gaan passen, volgens mij is dat ook een standaard maat en komt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Ik heb ooit een C3 gehad, en de remkabels waren lang genoeg voor een Ergotec Ritchey 120mm stuurpen (40 graden) + Ergotec City Cruiser stuur. Je zat dan echt tegen het maximale aan van de standaard remkabels. Hierdoor werd de fietservaring trouwens wel erg relaxed, veel meer zoals een stadsfiets.

Als ik die Redshift stuurpen zo bekijk dan valt deze ruim binnen de marges en kan je er een Ergotec City Cruiser mee combineren. Je zal even moeten checken of de handvatten gaan passen, volgens mij is dat ook een standaard maat en komt dat goed.
Thanks! Ik las dat jij je C3 hebt weggedaan. Heb je de aftermarket accessoires ook al verkocht?
Stuurklem van 31.8 mm moet ik hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
https://bikey-app.cowboy.com/

Cowboy is vast wat nieuwe zieltjes aan het winnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 23:42

Audione0

Strijdt der titanen

chevsticks schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:01:

De 1 z’n dood de ander z’n brood..😊

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
chevsticks schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:01:

Ik snap het wel nu het sentiment rondom “gadget” fietsen flink toeneemt in negativiteit. Nagenoeg bij ieder bericht over VanMoof lees je niet veel later Cowboy en Veloretti terug in de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-06 16:13

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Iemand enig idee wanneer de nieuwe app uitkomt voor Android?

De huidige app werkt op zich goed, al vind ik hem tamelijk onoverzichtelijk en mis ik de Google Maps en Eco functies waarover al een maand wordt beweerd dat die "nu beschikbaar" zijn. Maar dat zijn ze dus niet.

Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Hermanbbbb schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 01:10:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe app uitkomt voor Android?

De huidige app werkt op zich goed, al vind ik hem tamelijk onoverzichtelijk en mis ik de Google Maps en Eco functies waarover al een maand wordt beweerd dat die "nu beschikbaar" zijn. Maar dat zijn ze dus niet.

Of heb ik wat gemist?
Welk model Cowboy heb je?
De ECO functie is er alleen voor de C4 en nieuwer.

Google maps heb ik al (heb wel beta tester aan staan).
Vond de oude routeplanner overigens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

mjvdzwet schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 06:33:
[...]

Welk model Cowboy heb je?
De ECO functie is er alleen voor de C4 en nieuwer.
Heb een 4 ST. Dat is nieuw genoeg toch?

Beta heb ik niet aan staan. Maar krijg uit de communicatie niet het idee dat dat een voorwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Goed nieuws!
Last week, Cowboy issued a press release titled “Cowboy on track to profitability with break even as of Q3 2023.” However, Roose now tells me that the company is “on track to achieve our goal of profitability within the current quarter, and on a full year basis next year.” Of course, profitability could be €1, but even that would be a first for the six-year old company after a history of losses. A profitable 2024 would certainly be notable.
Bron: https://www.theverge.com/...fit-next-vanmoof-bankrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 20:14
Is er iemand die zijn cowboy met iemand deelt? Ik weet dat je beiden ingelogd moet zijn op het hoofdaccount. Ben benieuwd naar de ervaringen met hoe de cowboy in real life reageert als er twee telefoons in de buurt zijn. Mijn vriendin en ik fietsen vaak (een stukje) samen en nu doet zij het met de sleutel en ik met de app als ze even met de cowboy er vandoor gaat. Maar zou voor haar fijn zijn als ze de app ook kan gebruiken. Om elke keer je Bluetooth uit te moeten zetten is ook niet chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

chou3 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:42:
Is er iemand die zijn cowboy met iemand deelt? Ik weet dat je beiden ingelogd moet zijn op het hoofdaccount. Ben benieuwd naar de ervaringen met hoe de cowboy in real life reageert als er twee telefoons in de buurt zijn. Mijn vriendin en ik fietsen vaak (een stukje) samen en nu doet zij het met de sleutel en ik met de app als ze even met de cowboy er vandoor gaat. Maar zou voor haar fijn zijn als ze de app ook kan gebruiken. Om elke keer je Bluetooth uit te moeten zetten is ook niet chill.
Mijn vriend en ik delen het account van mijn fiets (ieder heeft de app op zijn telefoon). Sinds we dat toen hebben we nog maar twee keer samen gefietst, maar daarbij is mij in elk geval niets bijzonders opgevallen. De fiets reageerde dus net als anders op de nabijheid van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detrois03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 22:25
Hi all,

sinds vorige week eigenaar van een Cowboy 3, alleen zit ik een beetje met de assistant:

Heb altijd het gevoel dat ik een beetje 'erachteraan' trap. Ik kan de versnelling die de motor aangeeft niet bijhouden met trappen zogezegd, dus er lijkt teveel support te zijn. Is dat iets wat je misschien kan aanpassen via de app of een andere manier?

Of is dit wat het is, en is het een veelvoorkomend ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
detrois03 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:27:
Hi all,

sinds vorige week eigenaar van een Cowboy 3, alleen zit ik een beetje met de assistant:

Heb altijd het gevoel dat ik een beetje 'erachteraan' trap. Ik kan de versnelling die de motor aangeeft niet bijhouden met trappen zogezegd, dus er lijkt teveel support te zijn. Is dat iets wat je misschien kan aanpassen via de app of een andere manier?

Of is dit wat het is, en is het een veelvoorkomend ding?
Op welke modus staat je ondersteuning? Adaptief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:29
Miki schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Op welke modus staat je ondersteuning? Adaptief?
Het gaat hier om een C3, dus is verder dan aan of uit, geen keuze in mate van ondersteuning.
Hij gaat meer ondersteuning geven naarmate je meer druk op pedalen zet. Mocht je twijfelen aan of hij dat goed doet zou je even vanuit de app contact met Cowboy kunnen opnemen. Zij kunnen op afstand kijken of bijvoorbeeld je torque-sensor goed werkt en deze ook resetten/callibreren.

Benieuwd naar de uitkomst, we horen graag of er iets aan gedaan kon worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detrois03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 22:25
thunder68 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Het gaat hier om een C3, dus is verder dan aan of uit, geen keuze in mate van ondersteuning.
Hij gaat meer ondersteuning geven naarmate je meer druk op pedalen zet. Mocht je twijfelen aan of hij dat goed doet zou je even vanuit de app contact met Cowboy kunnen opnemen. Zij kunnen op afstand kijken of bijvoorbeeld je torque-sensor goed werkt en deze ook resetten/callibreren.

Benieuwd naar de uitkomst, we horen graag of er iets aan gedaan kon worden!
Thanks! Ga het even checken bij de support!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand hier die kan bevestigen dat die €250 korting op een nieuwe Cowboy fiets voor VanMoof rijders met problemen geen scam is? Wil namelijk niet zomaar mijn VanMoof framenummer invoeren in een formulier dat ogenschijnlijk van Cowboy afkomt.

Sta op het punt een Cruiser te bestellen en die €250 zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-04 10:00
MaZo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:10:
Iemand hier die kan bevestigen dat die €250 korting op een nieuwe Cowboy fiets voor VanMoof rijders met problemen geen scam is? Wil namelijk niet zomaar mijn VanMoof framenummer invoeren in een formulier dat ogenschijnlijk van Cowboy afkomt.

Sta op het punt een Cruiser te bestellen en die €250 zou natuurlijk mooi meegenomen zijn.
Ik heb maandag een Cowboy Cruiser aangeschaft met de kortingscode dus kan bevestigen dat het klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Mbakker7 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Ik heb maandag een Cowboy Cruiser aangeschaft met de kortingscode dus kan bevestigen dat het klopt.
Super, dank! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolon1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
Na een proefrit vorige week de knoop doorgehakt en gisteren een Cruiser ST (Performance versie) in de kleur Sand besteld met een achterdrager. Levering staat op eerste of tweede week september.

Edit: Ik heb betaald met Paypal gezien de eventuele mogelijkheid voor aankoopbescherming mocht de fiets onverhoopt (voor mij) te lang op zich laat wachten...

[ Voor 29% gewijzigd door rolon1 op 27-07-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Mbakker7 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je die code ontving? Ik heb het formulier direct na jouw bevestiging ingevuld, maar tot op heden niks van ze gehoord. Zou de fiets graag voor de prijsverhoging ingaat bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-04 10:00
MaZo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:30:
[...]
Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je die code ontving? Ik heb het formulier direct na jouw bevestiging ingevuld, maar tot op heden niks van ze gehoord. Zou de fiets graag voor de prijsverhoging ingaat bestellen.
Dit ging vrij snel, zondag in de ochtend aangevraagd en begin van de middag gekregen. In de bevestigingsmail die ik kreeg staat nog dit e-mail adres in geval van vragen, wellicht zou je daar de status kunnen checken? : hello@cowboy.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:30:
[...]
In je spam-box beland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nee, niks ontvangen en niks in spam. Maar kan me voorstellen dat ze het druk hebben nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolon1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
firejelle schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:14:
Weet iemand of je op de cruister ST een kinderzitje voorop kan hebben toevallig? of alleen achter?
Sowieso achter met een drager eronder. De Cowboy webshop biedt zelf ook de Hamax Caress aan, maar de site cowboy.tools geeft aan dat de Thule Yepp Nexxt Maxi ook achter op de Cruister ST past. Zo zullen er wel meer zijn die passen vermoed ik.

Voor op de voorkant van de fiets heb ik nog niet veel kunnen vinden. Hangt ook van het zitje zelf af en de benodigde minimale lengte en maximale diameter van de stang van de fiets waaraan hij wordt gemonteerd.

Ik heb de Cruiser ST nog niet in mijn bezit om dit te testen (maar wel besteld dus - en ik heb ook kleine kinderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik zie net dat vanaf 15 juni 2023 mijn ritten niet meer worden geupload. Ze blijven draaien op " je rit wordt verwerkt". De statistieken staan dus ook op 0 km de laatste maanden.

Automatisch lock/unlock aan of uit geeft geen verschil. App opnieuw geïnstalleerd helpt ook niet. Alles is up to date.

Heb een chat geopend bij Cowboy maar wellicht dat iemand hier ook een oplossing weet? Ook om de gemiste ritten alsnog te uploaden?

Edit: cowboy heeft n.a.v het chatten een paar keer wat gepusht naar m'n fiets, tips en trucs gegeven. Maar niets lijkt te werken. Het software team gaat nu aan de slag. De C4 die hier ook staat heeft nergens last van en upload keurig alle ritten zoals het hoort.

[ Voor 23% gewijzigd door SX-Superfly op 05-08-2023 12:02 . Reden: Update vanuit Cowboy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02

freshy98

Atari

Sinds kort is the Cowboy app ook op de Apple Watch te gebruiken, maar vind het zelf nog niet helemaal super werken.

Ik doe er eigenlijk alleen het (un)locken mee, en iedere keer moet ik dat twee keer doen.
Om te unlocken druk ik op de rode lock knop, welke dan verandert in het witte bluetooth icon knop, waarna de rode (un)lock weer verschijnt en ingedrukt moet worden.

Of mijn telefoon nog steeds nodig is is mij nog niet duidelijk, dat heb ik ook nog niet getest, maar de keren dat ik nu via de Watch (un)locked heb was deze gewoon in de buurt (broekzak, rugtas).

Daarnaast is de app bijna niet weg te krijgen na unlocken. Het komt dan op het tweede scherm met tijd en afstand. Misschien is dat nog nieuwigheid van de app.

Hoe dan ook, wat is de ervaring van mensen hier die de Watch app gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marten12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-05 13:54
SX-Superfly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:21:
Ik zie net dat vanaf 15 juni 2023 mijn ritten niet meer worden geupload. Ze blijven draaien op " je rit wordt verwerkt". De statistieken staan dus ook op 0 km de laatste maanden.

Automatisch lock/unlock aan of uit geeft geen verschil. App opnieuw geïnstalleerd helpt ook niet. Alles is up to date.

Heb een chat geopend bij Cowboy maar wellicht dat iemand hier ook een oplossing weet? Ook om de gemiste ritten alsnog te uploaden?

Edit: cowboy heeft n.a.v het chatten een paar keer wat gepusht naar m'n fiets, tips en trucs gegeven. Maar niets lijkt te werken. Het software team gaat nu aan de slag. De C4 die hier ook staat heeft nergens last van en upload keurig alle ritten zoals het hoort.
Ik heb dit ook gehad na een reparatie door een cowboy technician. Een reset met de app van dezelfde technician heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:50
Hoi,

We proberen de leverproblemen van Cowboy fietsen in kaart te brengen.
Iemand hier die al lange tijd een fiets in bestelling heeft staan?

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
momenol schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:37:
Hoi,

We proberen de leverproblemen van Cowboy fietsen in kaart te brengen.
Iemand hier die al lange tijd een fiets in bestelling heeft staan?
Wie is we?

En verder is het niet zo gek dat het even wat langer duurt dan normaal gezien de situatie bij VanMoof zal dat voor een behoorlijke instroom hebben gezorgd. Even de productielijn opschroeven is niet even een knopje omzetten tenzij je heel graag dezelfde kwaliteitsproblemen als VanMoof wilt afdwingen.

• Cowboy3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb een cowboy 3 waar voor de tweede keer in iets meer dan een jaar scheurtjes in het achterwiel zitten. Eerst werd dit onder garantie vervangen. Maar de garantie op de fiets is verlopen. Ik mag toch verwachten dat een wiel langer dan een jaar meegaat? Ondertussen moet ook al voor de vierde keer de motorkap vervangen worden.

Is het redelijk om te verwachten dat ze opnieuw onder garantie een wiel vervangen? Op onderdelen heb je dat toch ook ?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
Cowboy3 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:44:
Ik heb een cowboy 3 waar voor de tweede keer in iets meer dan een jaar scheurtjes in het achterwiel zitten. Eerst werd dit onder garantie vervangen. Maar de garantie op de fiets is verlopen. Ik mag toch verwachten dat een wiel langer dan een jaar meegaat? Ondertussen moet ook al voor de vierde keer de motorkap vervangen worden.

Is het redelijk om te verwachten dat ze opnieuw onder garantie een wiel vervangen? Op onderdelen heb je dat toch ook ?
Ik vind je vraag heel redelijk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Cowboy3
Tommie12 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Ik vind je vraag heel redelijk.
Ja toch. ik krijg een mail waarin ze zeggen dat ze weten dat het kan gebeuren en dat ze het in nieuwe wielen hebben aangepast. Ik redeneer dan dat zij een ondeugdelijk product hebben geleverd, willens en wetens. Ze willen korting geven, maar dat vind ik nu ze toegeven dat er een probleem is, volstrekt onacceptabel

• Cowboy3
mjvdzwet schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Ik heb de link even bekeken, maar dit klinkt nog steeds als de huidige app. Deze heeft (helaas) Google maps navigatie.
Misschien dat de nieuwe fietsen hun firmware direct krijgen en niet via de app?

Het is wel zo dat na een jaar of 2 á 3 je geen updates meer krijgt.
Die Google Maps bevalt heel slecht. In Rotterdam werd ik door onmogelijke paadjes gestuurd in het Kralingebos. Vandaag moest ik door een afgesloten straat in Kralingen rijden...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand een tip voor een luide bel voor de V3?
Die kleine fietsbel die ze meeleveren is echt waardeloos. Niemand hoort me :-(

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

• Miki
Juup schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:02:
Heeft iemand een tip voor een luide bel voor de V3?
Die kleine fietsbel die ze meeleveren is echt waardeloos. Niemand hoort me :-(
Ik heb deze op mijn C4 geïnstalleerd :)

ROCKBROS Fietsbel https://amzn.eu/d/2nbs6XV

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 10-08-2023 17:08 ]

• Juup
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:05:
Ik heb deze op mijn C4 geïnstalleerd :)

ROCKBROS Fietsbel https://amzn.eu/d/2nbs6XV
En is die goed luid?
Horen oudere mensen 'm ook?

Anoniem: 1629206

vooral de veiligheidswaarschuwing die erbij staat. Waarschuwing:Niet gebruiken tijdens onweer.

• mjvdzwet
  • Niet online
Juup schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

En is die goed luid?
Het probleem bij oudere mensen is dat ze hoge tonen minder goed horen. Dit is vaak wel de toon die "moderne" bellen maken.

De ouderwetse "tring tring" bel geeft meer en iets lagere frequenties af... maar die wil je vast niet op de Cowboy ;)

• Juup
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:04:
De ouderwetse "tring tring" bel geeft meer en iets lagere frequenties af... maar die wil je vast niet op de Cowboy ;)
Nou... eigenlijk wel maar probleem is dat ik de bel "op z'n kop" wil monteren en dat gaat bij die bellen meestal niet goed.

• Miki
Juup schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

En is die goed luid?
Ja wat versta jij onder goed luid? Er komt een harde ping af, luider dan de prul die Cowboy meegeeft.

Maar als je twijfelt kun je ook deze nog doen: https://amzn.eu/d/gf7Csrr ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 10-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Je maakt een grap maar ik heb zo'n toeter besteld (was niet duur).
Even kijken hoe mensen daar op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Fiets (V1 circular) heeft hier sinds 18 juli stilgestaan dus ik dacht de batterij nog eens op te laden om problemen te vermijden. Helaas blijft het lampje van de lader groen.. Het contact is zeker goed aangesloten dus batterij in deep sleep? Zou toch echt niet mogen na 4 weken.. Ik laat de batterij nu een paar uur 'laden' met het groene lampje en hopelijk doet ie het morgen wel weer. Een jaar geleden werkte de batterij op die manier opnieuw maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Laatst online: 05-02 12:46
FWIW: mijn batterij was na drie weken vakantie ook een stuk leger dan ik verwacht had, en dat in de zomer. Wel iets om in de winter extra alert op te zijn, blijkbaar. Zou wel mooi zijn als de app een notificatie geeft als het batterijniveau onder de 10(?) procent ofzo komt.

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
gvrsnor schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:21:
Fiets (V1 circular) heeft hier sinds 18 juli stilgestaan dus ik dacht de batterij nog eens op te laden om problemen te vermijden. Helaas blijft het lampje van de lader groen.. Het contact is zeker goed aangesloten dus batterij in deep sleep? Zou toch echt niet mogen na 4 weken.. Ik laat de batterij nu een paar uur 'laden' met het groene lampje en hopelijk doet ie het morgen wel weer. Een jaar geleden werkte de batterij op die manier opnieuw maar ik vrees ervoor.
Druk de stekker nog eens extra hard in de accu.
Als deze slecht contact maakt blijft het ledje groen en laadt hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik laad mijn batterij altijd to 100% voor de vakantie. Vervolgens haal ik hem uit de fiets.
Bij de V1+ kan je het klepje onder de hoofdbuis makkelijk eraf schroeven. Vervolgens wip ik de interne batterij uit zijn houdertje.

Dan weet ik zeker dat het na de vakantie nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
mjvdzwet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Hoor je nog vreemde geluiden? Beetje knakkend geluid?
Dan is het waarschijnlijk de torque sensor.

Als je een Android telefoon hebt kan je met Untamed eventueel de waarde van de torque sensor uitlezen om te zien of deze nog klopt.

De sensor moet 0.79/0.80 volt geven in rust.
Even topic doorgelopen. Ik heb een c3 en merk de laatste maanden dat hij minder ondersteuning geeft.
Cowboy geapped ze zeggen je hebt een 3rd party app gebruikt, dus geen recht op garantie.
Ik heb untamed gebruikt, maar was er eigenlijk niet van bewust dat er iets zichtbaar was daarvan.
Ze stellen voor om er een nieuwe controller in te zetten op mijn kosten.
130 euro en dan komen er rijkosten bij.

Maar als ik nu de waarde van torque sensor opzoek, dan staat er 0.61
edit: ik zie nu dat ik iets fout doe. Ik zie de waarde in Raw en int, maar niet op volt. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit om te wisselen. Ik volg dit: https://github.com/Imagin...amed#broken-torque-sensor. Ik gebruik wel een tablet ipv een telefoon. geupdate naar v3.63
Gaat een nieuwe controller dan helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door DarkChylde op 14-08-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
DarkChylde schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Even topic doorgelopen. Ik heb een c3 en merk de laatste maanden dat hij minder ondersteuning geeft.
Cowboy geapped ze zeggen je hebt een 3rd party app gebruikt, dus geen recht op garantie.
Ik heb untamed gebruikt, maar was er eigenlijk niet van bewust dat er iets zichtbaar was daarvan.
Ze stellen voor om er een nieuwe controller in te zetten op mijn kosten.
130 euro en dan komen er rijkosten bij.

Maar als ik nu de waarde van torque sensor opzoek, dan staat er 0.61
edit: ik zie nu dat ik iets fout doe. Ik zie de waarde in Raw en int, maar niet op volt. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit om te wisselen. Ik volg dit: https://github.com/Imagin...amed#broken-torque-sensor. Ik gebruik wel een tablet ipv een telefoon. geupdate naar v3.63
Gaat een nieuwe controller dan helpen?
Je kan proberen de torque sensor waarde aan te passen.

Wat wordt de waarde als je kracht op de pedalen zet?

Daarnaast, wanneer heb je de fiets besteld?
Voor februari stond het nog niet in de algemene voorwaarden. Daarnaast is dit een vaak voorkomend probleem, wat totaal ongerelateerd is aan Untamed.

Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben dan zou ik die even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
mjvdzwet schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:38:
[...]

Je kan proberen de torque sensor waarde aan te passen.

Wat wordt de waarde als je kracht op de pedalen zet?

Daarnaast, wanneer heb je de fiets besteld?
Voor februari stond het nog niet in de algemene voorwaarden. Daarnaast is dit een vaak voorkomend probleem, wat totaal ongerelateerd is aan Untamed.

Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben dan zou ik die even bellen.
Goede tip, ik had ook de neiging om in discussie te gaan met ze.
Had er eerder niks over gehoord. Mijn fiets is eind november 2 jaar, dus zou nog gewoon garantie horen te hebben.

Nog een keer gekeken via de app, maar nu via dropdown ipv waarde typen:
Select 0001: Motor Controller
Select 0182: Torque Voltage Offset
0.80 Volt

Select 0270: Throttle Voltage
0.35 Volt

Dat geeft een verschil van 0.45 Volt
Moet ik de offset dan naar 0.87 veranderen?
Ga ik nu overigens nog niet doen, want mogelijk nog garantie...

connector controleren is iets meer werk. kabel zit achter de standaard met een 3d geprinte houdertje weggewerkt. Vermoed dat dat wel goed zit. Kracht op pedalen weet ik niet.
Moet ik dat fietsend doen of gewoon druk zetten terwijl ik de rem ingedrukt houdt?

[ Voor 4% gewijzigd door DarkChylde op 14-08-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
DarkChylde schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:35:
[...]

Goede tip, ik had ook de neiging om in discussie te gaan met ze.
Had er eerder niks over gehoord. Mijn fiets is eind november 2 jaar, dus zou nog gewoon garantie horen te hebben.

Nog een keer gekeken via de app, maar nu via dropdown ipv waarde typen:
Select 0182: Torque Voltage Offset
0.80 Volt

Select 0270: Throttle Voltage
0.35 Volt

Dat geeft een verschil van 0.45 Volt
Moet ik de offset dan naar 0.87 veranderen?
Ga ik nu overigens nog niet doen, want mogelijk nog garantie...

connector controleren is iets meer werk. kabel zit achter de standaard met een 3d geprinte houdertje weggewerkt. Vermoed dat dat wel goed zit. Kracht op pedalen weet ik niet.
Moet ik dat fietsend doen of gewoon druk zetten terwijl ik de rem ingedrukt houdt?
De connector van de torque sensor zit in het klepje onderaan de fiets, niet die naar de motor.

Gewoon druk zetten met de rem vast. Misschien even door iemand anders laten doen.

Het voltage moet omlaag, je wil dichter bij de basiswaarde zitten. De offset moet iets boven de rust waarde zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn VanMoof S3. Die is met geen mogelijkheid meer tot leven te brengen, dus ik hoop dat jij meer gelukt (en kwaliteit) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy3
Eerder heb ik aangeven dat ik opnieuw een probleem heb met het achterwiel. Cowboy heeft toegegeven dat het wiel niet van goede kwaliteit is. Bij nieuwe wielen zijn de spaken losser waardoor er geen scheuren in het wiel zouden mogen komen.
Ik vind dat ik van een wiel mag verwachten dat het langer dan 12 maanden meegaat. Volgens mij is dat ook Europees consumentenrecht.
Cowboy redeneert, elk onderdeel heeft eigen garantietermijn. Iets dat ik belachelijk vind. Ook wordt hier in de albv en garantievoorwaarden niets over vermeld. Die voorwaarden zijn sowieso bijzonder. Want er staan artikelen in die nadelig zijn voor de consument.
Cowboy wil korting geven van 25% op achterwiel. Ik vind dat het gratis geleverd moet worden omdat ze eigenlijk willens en wetens een slecht product leveren (lees wiel) en daar niets over communiceren. Nee sterker, ze beweren dat de garantietermijn voor het achterwiel 6 maanden is.

Ik ga niet akkoord. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Cowboy3 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:42:
Eerder heb ik aangeven dat ik opnieuw een probleem heb met het achterwiel. Cowboy heeft toegegeven dat het wiel niet van goede kwaliteit is. Bij nieuwe wielen zijn de spaken losser waardoor er geen scheuren in het wiel zouden mogen komen.
Ik vind dat ik van een wiel mag verwachten dat het langer dan 12 maanden meegaat. Volgens mij is dat ook Europees consumentenrecht.
Cowboy redeneert, elk onderdeel heeft eigen garantietermijn. Iets dat ik belachelijk vind. Ook wordt hier in de albv en garantievoorwaarden niets over vermeld. Die voorwaarden zijn sowieso bijzonder. Want er staan artikelen in die nadelig zijn voor de consument.
Cowboy wil korting geven van 25% op achterwiel. Ik vind dat het gratis geleverd moet worden omdat ze eigenlijk willens en wetens een slecht product leveren (lees wiel) en daar niets over communiceren. Nee sterker, ze beweren dat de garantietermijn voor het achterwiel 6 maanden is.

Ik ga niet akkoord. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat het garantie is. Het is geen slijtage onderdeel. Ik neem aan dat je niks geks hebt gedaan. Gezien het vaker voorkomt en Cowboy een aanpassing heeft gedaan om het probleem op te lossen. Dan kan ik niets anders concluderen dan dat het garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Als t teveel getouwtrek wordt (mist aanwezig) je rechtsbijstandsverzekering erbij betrekken. Die weten wel raadt met dit soort dingen👍

Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt gezien je verhaal. Maar goed, wie ben ik☺️

[ Voor 24% gewijzigd door Audione0 op 15-08-2023 22:52 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy3
Audione0 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:51:
Als t teveel getouwtrek wordt (mist aanwezig) je rechtsbijstandsverzekering erbij betrekken. Die weten wel raadt met dit soort dingen👍

Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt gezien je verhaal. Maar goed, wie ben ik☺️
Die verzekering heb ik helaas niet. Ik heb ze gewezen op hun eigen algemene voorwaarden. Die zijn overigens best nadelig voor consumenten. Als Microsoft voorwaarden aanpast, dan sturen zij een mail. Bij Cowboy moet je zelf elke 3 maanden kijken of de voorwaarden niet gewijzigd zijn. Dat is slechts 1 punt dat vreemd is, maar er is meer. Ik raad iedereen aan ze eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Gisteren mijn remblokjes van achterwiel van mijn C4 vervangen. Rennen ging prima, maar had telkens wel een ratelend geluid vanuit achterwiel.
Ongeveer 20km gefietst en werd eerder erger.
Dus vandaag remklauw minimaal losgedraaid aan de 2 boutjes waarbij bij het losdraaien van de 2e bot wat olie lekte.
Vervolgens de rem goed ingeknepen en de klauw weer vastgedraaid.
Als ik vervolgens fiets geen ratelend geluid meer, maar het remmen gaat iets minder "sterk" en bij het laatste stuk hoor ik een enorm snerpend geluid.

Op Google word ik wat ongerust als ik eea opzoek en dan moet ik langs een fietsenmaker om het remleiding door de spoelen met olie.

Weet iemand of dit snerpende geluid en de remkracht bijtrekt?
Moet ik mij zorgen maken om het beetje gelekte olie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:22:
Gisteren mijn remblokjes van achterwiel van mijn C4 vervangen. Rennen ging prima, maar had telkens wel een ratelend geluid vanuit achterwiel.
Ongeveer 20km gefietst en werd eerder erger.
Dus vandaag remklauw minimaal losgedraaid aan de 2 boutjes waarbij bij het losdraaien van de 2e bot wat olie lekte.
Vervolgens de rem goed ingeknepen en de klauw weer vastgedraaid.
Als ik vervolgens fiets geen ratelend geluid meer, maar het remmen gaat iets minder "sterk" en bij het laatste stuk hoor ik een enorm snerpend geluid.

Op Google word ik wat ongerust als ik eea opzoek en dan moet ik langs een fietsenmaker om het remleiding door de spoelen met olie.

Weet iemand of dit snerpende geluid en de remkracht bijtrekt?
Moet ik mij zorgen maken om het beetje gelekte olie?
Welke boutjes heb je losgedraaid?
Gezien er olie lekt?

Het feit dat er olie gelekt heeft betekent dat er nu hoogst waarschijnlijk ook lucht in zit. Dus moeten de remmen ge-bleed worden.

Knijp je de rem ook dieper in dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
mjvdzwet schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:13:
[...]

Welke boutjes heb je losgedraaid?
Gezien er olie lekt?

Het feit dat er olie gelekt heeft betekent dat er nu hoogst waarschijnlijk ook lucht in zit. Dus moeten de remmen ge-bleed worden.

Knijp je de rem ook dieper in dan voorheen?
2 boutjes van de zijkant. Waardoor de 2 klauwhelften iets los van elkaar kwamen.
Ik kan de rem inderdaad dieper inknijpen.

Ik ga eens horen aan een fietsenmaker in de buurt dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

2 boutjes van de zijkant. Waardoor de 2 klauwhelften iets los van elkaar kwamen.
Ik kan de rem inderdaad dieper inknijpen.

Ik ga eens horen aan een fietsenmaker in de buurt dan :(
Normaal gesproken maak je de boutjes los waarmee de klauw aan het frame zit. Dan knijp je de rem in en zet je de boutjes weer vast om de rem uit te lijnen.

Je hebt nu de klauw gesplitst en daardoor is de olie eruit gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
mjvdzwet schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Normaal gesproken maak je de boutjes los waarmee de klauw aan het frame zit. Dan knijp je de rem in en zet je de boutjes weer vast om de rem uit te lijnen.

Je hebt nu de klauw gesplitst en daardoor is de olie eruit gelopen.
Ah ja. De rem is nu ook uitgelijnd, maar kleine complicatie |:( 8)7

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Ik ben supertevreden met mijn C3. Kreeg zelfs gisteren een achievement; erg grappig.

Echter sinds gisteren lijkt de connectie met de accu ineens te verdwijnen. Als ik dan de accu loskoppel en meerdere keren weer vastmaak dan pakt hij hem soms wel weer.

Is dit een bekend probleem? Ik heb namelijk pas 100+ km gereden op deze fiets. Het schaadt wat vertrouwen; want gisteren lukte het even niet om de koppeling weer tot stand te brengen en heb ik 10km zonder ondersteuning gefietst en dat was wel even vervelend in de volle zon.

De app stopt dan ook met touren en geeft ineens een lege accu aan; terwijl gisteren de accu bv nog op 48km stond.

[webhero.nl]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
koekiemonster schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:47:
Ik ben supertevreden met mijn C3. Kreeg zelfs gisteren een achievement; erg grappig.

Echter sinds gisteren lijkt de connectie met de accu ineens te verdwijnen. Als ik dan de accu loskoppel en meerdere keren weer vastmaak dan pakt hij hem soms wel weer.

Is dit een bekend probleem? Ik heb namelijk pas 100+ km gereden op deze fiets. Het schaadt wat vertrouwen; want gisteren lukte het even niet om de koppeling weer tot stand te brengen en heb ik 10km zonder ondersteuning gefietst en dat was wel even vervelend in de volle zon.

De app stopt dan ook met touren en geeft ineens een lege accu aan; terwijl gisteren de accu bv nog op 48km stond.
Klinkt als een fiets waar nog geen battery spacer is geplaatst.
Even contact opnemen met Cowboy.

• Cowboy3
mjvdzwet schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

Ik vind dat het garantie is. Het is geen slijtage onderdeel. Ik neem aan dat je niks geks hebt gedaan. Gezien het vaker voorkomt en Cowboy een aanpassing heeft gedaan om het probleem op te lossen. Dan kan ik niets anders concluderen dan dat het garantie is.
Cowboy vervalt in herhalingen zo blijkt en zegt toch elke keer wat anders. Nu zeggen ze dat de garantie op een onderdeel afhankelijk is van wie het betaalt. Betaal je hetzelf dan is het 2 jaar, betaalt Cowboy dan is het 1 jaar. Mijn vorige wiel is onder garantie vervangen, dus zou de garantie nu 1 jaar zijn. Niet te vinden in hun voorwaarden.

Ik begin het ondertussen zat te worden. In minder dan 3 jaar gaat wiel nummer 3 erop en dat vinden ze kennelijk normaal terwijl ze toegeven dat het wiel van, ik zal ze matsen, minder goede kwaliteit is. Al fietst de fiets heerlijk, dit gezeur heb ik echt geen zin in. Voor mij reden bij volgende fiets serieus naar ander merk te kijken, dan maar meer betalen.

• Cowboy3
Cowboy3 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Cowboy vervalt in herhalingen zo blijkt en zegt toch elke keer wat anders. Nu zeggen ze dat de garantie op een onderdeel afhankelijk is van wie het betaalt. Betaal je hetzelf dan is het 2 jaar, betaalt Cowboy dan is het 1 jaar. Mijn vorige wiel is onder garantie vervangen, dus zou de garantie nu 1 jaar zijn. Niet te vinden in hun voorwaarden.

Ik begin het ondertussen zat te worden. In minder dan 3 jaar gaat wiel nummer 3 erop en dat vinden ze kennelijk normaal terwijl ze toegeven dat het wiel van, ik zal ze matsen, minder goede kwaliteit is. Al fietst de fiets heerlijk, dit gezeur heb ik echt geen zin in. Voor mij reden bij volgende fiets serieus naar ander merk te kijken, dan maar meer betalen.
Uiteindelijk na lang aandringen en oplezen wat de ACM stelt, 55% korting gekregen op een ondeugdelijk product. Het is niet anders. Maar er komt weer een nieuw wiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Laatst online: 05-02 12:46
dabutcha76 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:11:
FWIW: mijn batterij was na drie weken vakantie ook een stuk leger dan ik verwacht had, en dat in de zomer. Wel iets om in de winter extra alert op te zijn, blijkbaar. Zou wel mooi zijn als de app een notificatie geeft als het batterijniveau onder de 10(?) procent ofzo komt.
Nou, here we are: Ik kreeg net keurig een berichtje van "Laura". Had al wel geladen toen ik zag dat-ie wat leeg was, maar toch een goede herinnering. Ik had misschien verwacht dat de trigger batterij-niveau zou zijn, maar aantal dagen niet gebruikt is ook geen hele gekke keus :)
Important update about your battery

Hello,
We’ve noticed that you haven’t used your bike in a while. That’s fine, obviously, but in order to keep your battery working you will need to charge it periodically.

Leaving the battery idle for a long time can cause it to stop working, and we wouldn’t want you to incur additional expenses due to a dead battery.

To ensure your battery continues to function correctly, please keep it inside at room temperature, out of your bike and charge it every 6-8 weeks, even if you’re not using your bike frequently.

This simple step will keep your battery functional and save you from any potential hassle or expenses in the future.

If you try to charge your battery and you find it does not charge after a few hours, please reach out via your Cowboy app.If everything is ok, there is no need to respond - enjoy the ride!

Best regards,The Cowboy Team

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-04 12:20
Goedemiddag,

Mijn oplader voor de C1 scheidt er na 25 maanden mee uit :-(

Cowboy geeft aan niks te kunnen doen behalve een nieuwe lader aan te schaffen. Heeft toevallig iemand er nog eentje liggen die ik zou kunnen overnemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Zoals verwacht de batterij niet meer aan de praat gekregen. De support van cowboy was wel behulpzaam en reageerde snel. Uiteindelijk een nieuwe besteld met 25% 'korting'. Dan maar extra opletten met de nieuwe batterij en vaker mee naar binnen nemen en opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
dabutcha76 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Nou, here we are: Ik kreeg net keurig een berichtje van "Laura". Had al wel geladen toen ik zag dat-ie wat leeg was, maar toch een goede herinnering. Ik had misschien verwacht dat de trigger batterij-niveau zou zijn, maar aantal dagen niet gebruikt is ook geen hele gekke keus :)

[...]
Wow dat is wel super. Had ik die service maar bij mijn VanMoof. Daarvan was na 4 weken vakantie de batterij morsdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

gvrsnor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

Zoals verwacht de batterij niet meer aan de praat gekregen. De support van cowboy was wel behulpzaam en reageerde snel. Uiteindelijk een nieuwe besteld met 25% 'korting'. Dan maar extra opletten met de nieuwe batterij en vaker mee naar binnen nemen en opladen.
Ik vind het nog steeds erg raar dat het duurste onderdeel van de fiets geen extra beveiliging ingebouwd zit zodat de accu niet bricked.

Een telefoon bij leegloop gaat ook niet kapot. Kom op Cowboy, dit is te makkelijk geld verdienen!

• Siedo
Argh, achterband lek gereden. Iemand tips hoe dit makkelijk aan te vliegen? Ben ik perse gebonden aan de banden (binnen/buiten) van Cowboy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghhi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 13:33
Siedo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:33:
Argh, achterband lek gereden. Iemand tips hoe dit makkelijk aan te vliegen? Ben ik perse gebonden aan de banden (binnen/buiten) van Cowboy?
Dit is de pagina van cowboy over lekke banden:
https://help.cowboy.com/n...-lekke-band-alle-modellen
Aan het eind van deze pagina staan video's met instructies hoe een binnenband kan worden verwisseld

Deze binnenband zou moeten passen (binnenband maat is 40-584), hoewel plakken van de binnenband ook uitkomst kan bieden natuurlijk ;)
https://www.mantel.com/schwalbe-sv21-binnenband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1973812

Beste allemaal,

Wij hebben heel slechte ervaringen met Cowboy. Enkele weken geleden hadden we een nieuwe Cruiser performance besteld, de duurste versie, en deze werd ook sneller dan verwacht geleverd. Maar helaas vonden we de fiets niet lekker fietsen, op korte afstand op zich wel maar je mist toch de versnellingen, de Veloretti en Vanmoof fietsen fijner. Ik begrijp al de positieve reviews dan ook niet. De testrit heb je daarom ook niet veel aan!

Maar toen begon de Cowboy-hel pas. Eerst moet je foto’s maken en mailen alvorens de fiets geretourneerd wordt. We hebben de fiets ontvangen met gebruikssporen op de banden, en daarom hebben we de banden voor het retourneren nog zelfs schoongemaakt. De voorwaarden van Cowboy zeggen dit:

“Als je de fiets hebt gemonteerd of gebruikt, moeten we een ‘waardeverlies’ van maximaal €500 in rekening brengen, omdat we de fiets dan niet meer als nieuw kunnen verkopen.”

En ondanks dat we de fiets gewoon nieuwer dan nieuw hebben geretourneerd is er €500 ingehouden! Ik ben nu al de hele dag aan het mailen met Cowboy, en wat blijkt: de fiets is helemaal niet geïnspecteerd of zelfs uitgepakt uit de doos! Dit stond zelfs in de mail: "The refund has been done once the pickup was confirmed by MHD. The bikes are not directly send back to our warehouse in Belgium but first they are stocked in the VOS logistics warehouse until they are sent back to our personal warehouse in Belgium."

Nu heb ik gevraagd om de doos dan terug te sturen voordat de fiets in de outlet gaat, iets dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren want de fiets zal gewoon als nieuw verkocht gaan worden. Maar men zegt nu dat het misschien geeneens gaat lukken om de door ons geretourneerde fiets in het magazijn terug te vinden. We gaan nu ook juridische stappen nemen, dit gaan we niet laten gebeuren.

Dus wees gewaarschuwd, eenmaal gekocht is retourneren NIET mogelijk zonder er 500 voor te moeten aftikken. Een schandalige gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik weet niet of je de fiets in Nederland besteld hebt, maar je heb hier recht van 2 weken retour ivm de wet kopen op afstand.

Dat de fiets als nieuw verkocht gaat worden moet ik je denk ik gelijk in geven omdat ik mijn fiets(waar ik overigens wel erg blij mee ben) de volle pond voor betaald heb, maar bij het uitpakken uit de doos de banden onder de blubber zaten en onder de fiets waar de trap as in zit ook vies was. Waarbij ik mij ook afvroeg of de fiets echt nieuw nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:29
Anoniem: 1973812 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:35:
Beste allemaal,

Wij hebben heel slechte ervaringen met Cowboy.

Dus wees gewaarschuwd, eenmaal gekocht is retourneren NIET mogelijk zonder er 500 voor te moeten aftikken. Een schandalige gang van zaken.
Ik kocht vorig jaar een circulaire (refurbished/gebruikt) Cowboy 3. Ook daar zat modder/zandachtige sporen op de banden. Bij een circulair weet je van te voren dat ze niet nieuw zijn waardoor ze een gunstigere prijs hebben. Heb dus heb daar geen melding van gemaakt. Maar ik hoor/lees dit vaker, ook van nieuw geleverde Cowboys.

Aangezien het om de cruiser gaat, die pas heel recent toegevoegd is aan de modellenlijn en er dus echt nog maar heeel kort is vraag ik mij af of deze al wel gebruikt zou kunnen zijn, maar dat is een andere discussie. Zou het kunnen zijn dat ze voor verzending een testrit of iets dergelijks maken en daar de vieze banden van zijn? Ik zou in je strijd om je gelijk zeker aangeven dat naar jouw beoordeling de fiets niet nieuw was en je sowieso dus teveel hebt moeten betalen. Hopelijk heb je daar foto’s van zodat je het ook daadwerkelijk aan kunt tonen; dat helpt.

Maar verder wordt het denk ik lastig om er een zaak van te maken. Check eens bij je rechtsbijstandsverzekering. De voorwaarden die Cowboy communiceert zijn wel duidelijk:

“Als je de fiets hebt gemonteerd of gebruikt, moeten we een ‘waardeverlies’ van maximaal €500 in rekening brengen, omdat we de fiets dan niet meer als nieuw kunnen verkopen.”

Ik snap heel goed dat het zuur voor je is, maar je hebt als ik het goed begrijp de fiets gemonteerd en er wél op gefietst? Is het dan vreemd dat Cowboy je aan de voorwaarden houdt? (Los van dat je hem keurig schoon gemaakt hebt én of dat het klopt met het EU-consumentenrecht ?)

Hoop voor je dat je gelijk krijgt en het volledige bedrag terugkrijgt. Daarnaast (beetje mosterd na de maaltijd) zou ik adviseren een wat langere proefrit te maken voor je tot aankoop over gaat. Zelf heb ik ruim een uur op een cowboy gefietst voordat ik hem bestelde. Veel merken of anders fietsenwinkels bieden die mogelijkheid aan, zou ik gewoon lekker gebruik van maken.

Nogmaals succes, en houdt ons op de hoogte hoe het afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1973812

Dank voor de reacties!

Helaas heb ik geen foto's en ook geen bewijs dus. Ik heb al gelezen dat een rechtzaak misschien uiteindelijk maar 86 euro aan griffierechten (?) kost dus dat is wellicht te proberen.

In hun voorwaarden staat letterlijk: "Als je de fiets hebt bereden of gebruikt, moeten we een "waardeverlies" van maximaal €500 in rekening brengen, omdat we de fiets dan niet meer als nieuw kunnen verkopen of, in het geval van een circulaire fiets, wordt deze verkocht als één kwaliteitsniveau lager dan de fiets die oorspronkelijk werd gekocht. “

En ook:

"U bent slechts aansprakelijk voor enige waardevermindering van de goederen als gevolg van het hanteren ervan, anders dan wat benodigd is om de aard, de kenmerken en het functioneren van de goederen vast te stellen. Door het monteren van de pedalen en/of het rechtzetten van het stuur en/of het verstellen van de hoogte van het zadel, ontstaan mogelijk kleine krassen, waardoor de waarde van de fiets afneemt. Voor zover deze handelingen niet noodzakelijk zijn om de aard, de kenmerken en het functioneren van de fiets vast te stellen, bent u jegens Cowboy aansprakelijk voor elke waardevermindering die door deze handelingen veroorzaakt is."

In ons geval is de fiets in betere staat teruggestuurd dan ontvangen, maar wat schandalig is, is dat de 500 euro al in mindering werd gebracht bij ontvangst van de fiets bij Vos logistics zonder enige inspectie. Een paar schoenen probeer je ook als je die online besteld, een fiets ook. We vonden alledrie de ondersteuning niet genoeg.
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Let op! Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.