Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:52:
De coronapas is al grotendeels uitontwikkeld en kan mogelijk komend weekend al ingezet gaan worden blijkt uit gesprek met De Jonge:

[...]

(bron: NOS Liveblog)

Vooralsnog is de pas enkel voor geteste mensen. Gevaccineerden zullen moeten wachten op meer onderzoek of ze nog besmettelijk kunnen zijn als ze gevaccineerd zijn.
"Een groen vinkje" :X

Dat duurt dus 2 minuten voor er tig fake apps in omloop zijn. Dit werkt natuurlijk alleen met een QR die online gecheckt wordt ofzo.

Sowieso vind ik het een slecht plan want je moet je dan weer continu voor veel geld laten testen. Bij de GGD zal wel weer niet kunnen met die reden. Dus de testbureaus lopen lekker binnen (zaten daar geen mensen van in het OMT? Lekkere sigaar uit onze doos dan :X)

Kijk als, het testen gewoon op elke straathoek kan op de manier van 'even in het buisje blazen en klaar' dan zie ik er nog wel wat brood in. Liefst zelfs gewoon zelf thuis kunnen doen. Maar dan moet er flink test productie opgeschaald worden.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 08-03-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

GekkePrutser schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:51:
[...]

"Een groen vinkje" :X

Dat duurt dus 2 minuten voor er tig fake apps in omloop zijn. Dit werkt natuurlijk alleen met een QR die online gecheckt wordt ofzo.

Sowieso vind ik het een slecht plan want je moet je dan weer continu voor veel geld laten testen. Bij de GGD zal wel weer niet kunnen met die reden. Dus de testbureaus lopen lekker binnen (zaten daar geen mensen van in het OMT? Lekkere sigaar uit onze doos dan :X)

Kijk als, het testen gewoon op elke straathoek kan op de manier van 'even in het buisje blazen en klaar' dan zie ik er nog wel wat brood in. Liefst zelfs gewoon zelf thuis kunnen doen. Maar dan moet er flink test productie opgeschaald worden.
Misschien dat je gelijk hebt en er inderdaad gelijk tig fake apps zijn.

Ik snap de fixatie op een app ook niet zo goed. Als het dan zo moet zijn, en ik heb daar nog steeds twijfels over, heeft bijna iedereen al een vaccinatieboekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Maar ik hoorde van De Jonge dat nog niet eens zeker is of het vaccin wel besmetting voorkomt?!?!?

Als het vaccin geen besmettingen voorkomt dan heeft een vaccinatiepaspoort toch geen zin? Sterker nog, dan heeft vaccinatie geen zin voor de gezonde groep mensen? Dan kan de samenleving toch gewoon open zodra ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je met een vaccin niet ziek wordt maar nog wel wat besmettelijk bent zullen alle ongevaccineerden straks na de lockdown in een razend tempo besmet en ziek worden en de zorg weer overbelasten. Dat zal niet zo erg lang duren maar gaat wel weer veel ellende opleveren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Ramon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:12:
Maar ik hoorde van De Jonge dat nog niet eens zeker is of het vaccin wel besmetting voorkomt?!?!?

Als het vaccin geen besmettingen voorkomt dan heeft een vaccinatiepaspoort toch geen zin? Sterker nog, dan heeft vaccinatie geen zin voor de gezonde groep mensen? Dan kan de samenleving toch gewoon open zodra ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn?
Je hebt ook geen 100% bescherming, maar de kans wordt wel een stuk lager, dus zou je de R een stuk lager kunnen houden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
@IJzerlijm en @carpebios Makes sense. Ik ging ervan uit dat de gezonde groep mensen gewoon thuis kon uitzieken eigenlijk, misschien naief ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom roept het coronapaspoort zoveel weerzin op?

Kleine samenvatting van de NOS. Als ondernemers zelf mogen beslissen of je een coronapas nodig hebt om binnen te komen kan dat nog een leuk wilde westen worden qua toegangseisen. Het NRC vraagt zich af of het economisch lonend is voor ondernemers om de coronapas als toegangseis op te leggen. Het kan ook zorgen dat publiek juist niet meer komt, net als dat veel ondernemers huiverig waren om mondkapjes te verplichten toen het nog een advies was.
Ramon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:12:
Het is inderdaad nog niet zeker of het vaccin invloed heeft op hoe besmettelijk je bent als je corona zou oplopen. De Jonge zegt dat die informatie in de komende paar maanden komt, maar ik ben benieuwd waar vandaan. Landen als Israël en het Verenigd Koninkrijk liggen flink voor qua vaccineren, dus je zou daar een idee kunnen krijgen, maar eigenlijk heb je hier klinische proeven nodig en niet natte vinger werk.
Als een gevaccineerd persoon net zo besmettelijk is als een niet-gevaccineerd persoon is het hele paspoort waardeloos geworden. Je kan dan alleen tests gebruiken indien je zo'n paspoort wil blijven behouden, maar ik zie dat niet als een oplossing die op lange termijn werkt.

Als we iedereen boven de 50 zo'n beetje geprikt hebben zou de boel al behoorlijk open kunnen. De massa die overblijft zal weinig risico lopen als ze corona oplopen.
IJzerlijm schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:21:
zullen alle ongevaccineerden straks na de lockdown in een razend tempo besmet en ziek worden en de zorg weer overbelasten.
In september en oktober vorig jaar ging corona als een lopend vuurtje rond in de leeftijdsgroepen <40 jaar. Het had geen invloed op de ziekenhuiscijfers destijds, dus ik zou nu dat ook niet verwachten. Het echte risico ligt bij mensen boven de 50, die bevolken vooral de ziekenhuizen met corona. Tegen de zomer zal die leeftijdsgroep wel gevaccineerd zijn en dan is de zorg ontlast voor het grootste deel.

[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 08-03-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Even zo uit de lucht gegrepen en in mijn logische denk wereld. Heb er ook geen verstand van.

Maar, als je gevaccineerd bent. Dan maakt je lichaam sneller het corona virus onschadelijk. Dan kan je toch ook stellen dat je dus minder besmettelijk bent maar ook korter, aangezien je lichaam het virus onklaar maakt en het zich niet verder in je lichaam kan ontwikkelen.

Iemand die niet gevaccineerd is, ontwikkeld dan mijn inziens een hogere viral load omdat het virus zich verder kan ontwikkelen in het lichaam en je dus meer virus deeltjes uit hoest etc. Dan bij een persoon die wel gevaccineerd is en waar het virus dus sneller door de anti lichamen word aangevallen en onklaar wordt gemaakt.

Maja ik ben geen expert

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:31:
Waarom roept het coronapaspoort zoveel weerzin op?

Kleine samenvatting van de NOS. Als ondernemers zelf mogen beslissen of je een coronapas nodig hebt om binnen te komen kan dat nog een leuk wilde westen worden qua toegangseisen. Het NRC vraagt zich af of het economisch lonend is voor ondernemers om de coronapas als toegangseis op te leggen. Het kan ook zorgen dat publiek juist niet meer komt, net als dat veel ondernemers huiverig waren om mondkapjes te verplichten toen het nog een advies was.
Het word eng als de overheid de horecazaken/evenementenbranche het verplicht om een vaccinatiepaspoort te hanteren.

Denk aan dat een verzekeringsmaatschappij niet meer met een organisator van een feest wil samenwerken wanneer deze regel niet nageleefd wordt. Dan is er een verplichting voor deze branches om toch mensen te weigeren want anders lopen ze zelf met de risico's.

Musea die niet wil meewerken aan bewijs? geen kunstsubsidie meer voor de musea die dit weigeren.

Je kan nu al conclusie trekken dat er straks grote problemen gaan spelen bij het verstrekken van toegang tot clubs of andere horecagelegenheden.

Gaat straks de politie mensen uit een cafe halen omdat ze niet een vaccinatiebewijs wilde laten zien maar toch gingen zitten?

Vaccinatiebewijzen zullen via telegram verkocht worden of sneltest bewijzen, want je gaat mij niet vertellen dat er ook een soort van token/authenticatie op dat papiertje is gedrukt die maar 1 maal geldig is. En digitaal kunnen ze niet maken want niet iedereen kan een mobiele telefoon betalen of zelfs gebruiken.

Heel leuk en aardig al die ideeën vanuit de EU, maar dit gaat nooit werken. Het zorgt voor nog meer hokjes plaatsen van mensen en zet "groeperingen" tegenover elkaar.

Petitie loopt nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 08-03-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[In september en oktober vorig jaar ging corona als een lopend vuurtje rond in de leeftijdsgroepen <40 jaar. Het had geen invloed op de ziekenhuiscijfers destijds, dus ik zou nu dat ook niet verwachten. Het echte risico ligt bij mensen boven de 50, die bevolken vooral de ziekenhuizen met corona. Tegen de zomer zal die leeftijdsgroep wel gevaccineerd zijn en dan is de zorg ontlast voor het grootste deel.
En kunnen we natuurlijke immuniteit opbouwen zonder al teveel risico.

Ik denk dat dat op termijn toch beter helpt dan een vaccin. Aangezien natuurlijke immuniteit zich wel vanzelf aanpast aan nieuwe virusvarianten als je daarmee besmet wordt. Uiteindelijk wordt het dan geen 'novel' virus meer met alle voordelen vandien.

Maar inderdaad, ik snap ook niet waar ze naartoe willen als ze het testen en de bioscoop in een adem noemen. Tuurlijk voor een lowlands kan ik me voorstellen dat je je laat testen. Voor een bioscoopje pakken niet. Daar is geen capaciteit voor en het is ook veel te duur. Tenzij ze aan de deur gaan testen maar dan heb je die hele app helemaal niet nodig.

Of gaat iedereen zich straks elke 2 dagen laten testen? Waar dan? Ik dacht dat we drukte probeerden te voorkomen? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 08-03-2021 23:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als we covid even loslaten en kijken wat er nu staat te gebeuren...

De overheid dwingt ons een vaccinatie te zetten, iets in ons eigen lichaam te spuiten waar we zelf niet voor kiezen. Doen we dat niet dan worden we in onze vrijheid beperkt. Dit is niet ok!

Wat is de volgende stap? De griepprik? Lijkt me toch een aanval op onze vrije keuze, fundament voor ons leven. Vinden mensenrechtenorganisaties hier niet iets van? Lijkt me toch in strijd daarmee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

nieuws: Minister: CoronaCheck-app gaat op termijn toch persoonsgegevens bevatten

Twee jaar later:
"Oeps, door een menselijke fout (een stagiair) is er een database met de NAW, medische gegevens en het Europese BSN nummer van X miljoen mensen vrij toegankelijk geweest voor een half jaar. Dit kwam omdat er tijdens testen werd gewerkt in een live omgeving met data uit de app. Sorry, nogmaals oeps. Maar als je geen pedo, terrorist of viruswappie bent heb je niets te vrezen. Download gewoon de nieuwe versie en vul daar al je gegevens in als je nog wil deelnemen aan het openbare leven. Wij waken over u :) "

Het zou me niks verbazen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

In september en oktober vorig jaar ging corona als een lopend vuurtje rond in de leeftijdsgroepen <40 jaar. Het had geen invloed op de ziekenhuiscijfers destijds, dus ik zou nu dat ook niet verwachten. Het echte risico ligt bij mensen boven de 50, die bevolken vooral de ziekenhuizen met corona. Tegen de zomer zal die leeftijdsgroep wel gevaccineerd zijn en dan is de zorg ontlast voor het grootste deel.
Die aantallen lijken wel heel hoog maar het blijft maar een klein percentage van de totale bevolking maar nog steeds genoeg om de zorg vol te krijgen.

Dit zijn de aantallen positief getesten afgezet tegen de aantallen die we in die leeftijdsgroepen in de bevolking hebben. Ik heb 0-10 jaar er uit gehaald omdat ze met hun enorm laag aantal positief getest de cijfers wat vertekenen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CC4KOl7.jpg

Zelfs als je heel optimistisch de bekende cijfers maal vier doet voor werkelijke aantallen zit je nog met 80 procent niet besmet in die groepen. Als je dan uitgaat van die 20% besmet en 20% vaccin weigeraars waarvan 2% naar het ziekenhuis of IC moet dan zijn dan kom je op rond de 50 duizend opnames uit de groep die niet gevaccineerd of besmet is. Zonder enige maatregelen zal dan weer razendsnel de 40 opnames per dag worden overschreden, om daar onder te blijven moet je de besmettingen over 4 jaar uitsmeren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kenny_026 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:04:
Als we covid even loslaten en kijken wat er nu staat te gebeuren...

De overheid dwingt ons een vaccinatie te zetten, iets in ons eigen lichaam te spuiten waar we zelf niet voor kiezen. Doen we dat niet dan worden we in onze vrijheid beperkt. Dit is niet ok!

Wat is de volgende stap? De griepprik? Lijkt me toch een aanval op onze vrije keuze, fundament voor ons leven. Vinden mensenrechtenorganisaties hier niet iets van? Lijkt me toch in strijd daarmee?
Ik ben geen samenzweringsaanhanger en ook geen antivaxxer (integendeel). Maar de snelheid waarmee de app/paspoort zijn ontwikkeld doen mij vermoeden dat dit al veel langer gepland was. Covid is een mooie aanjager om het er sneller doorheen te drukken.

Als een pas er komt heb ik dan ook niet het minste vermoeden dat dit tijdelijk is. Want de infrastructuur en de software ligt er toch al en dan gaat het ongetwijfeld gebruikt worden. Want handig. Het is toch ideaal als je gewoon met je smartphone overal heen kan en alles weer kan doen?

En diegenen die er niet aan mee willen werken ga je dingen ontzeggen en als het even kan framen als gevaar voor het grote goed.

Maar misschien zie ik het te somber in en heb ik keihard ongelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Het digitale bewijs wordt dus geen vereiste in het openbaar vervoer of in overheidsgebouwen. De Jonge: "Op alle plekken waar je niet per se heen hoeft, vinden we het oké als die toegangstestapp wordt gebruikt.
Is het nu levensgevaarlijk of niet?
Het lijkt eerder als een tussenstapje om het er doorheen te krijgen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Dat er (nog) geen bewijs is dat vaccinatie verspreiding voorkomt (dus enkel jezelf beschermt) doet mij wel lichtelijk twijfelen over de meerwaarde van het vaccin voor mij persoonlijk. Een van de redenen dat ik me laat vaccineren is namelijk óók anderen beschermen, maar wat heeft dan misschien geen zin. Ik wil niet te vroeg conclusies trekken verder.

Ik ben en gezond. Natuurlijk kan je pech hebben met corona, maar voor jonge mensen is het meestal relatief onschuldig, statistisch gezien. Waarom moet ik dan straks - op medisch perspectief - elk jaar een vaccin halen? Ongedacht dit haal ik het vaccin nog steeds, maar het verwart me wel.

Of voorkomt het ook de kans dat het virus kan muteren wanneer het overspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@Fuujii Ik deel je mening, maar wat bedoel je met elk jaar een prik halen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarschijnlijk vermindert het de verspreiding op z'n minst wel fors omdat het lichaam direct ingrijpt bij detecteren van het virus. Daardoor vermindert ook de kans op mutatie, die toeneemt bij iedere kopie die van het virus wordt gemaakt, wat er dus veel minder zijn.

Dit moet nog worden aangetoond, maar is wel zeer waarschijnlijk. We kunnen ons echter niet permitteren om langer te wachten.

Herhaalprikken zouden nodig zijn als de immuniteit weer te ver afloopt, maar of dit zo is en iemand alsnog ernstig ziek kan worden na 1 of misschien 2 jaar is ook totaal onbekend. Daar komen we pas na lange tijd achter. En tzt zien we dan wel wat er nodig is qua herhaalprikken. Dat er mensen 2x ziek worden is echter al bekend, vooral als ze de eerste keer maar een klein beetje ziek werden.

Uiteindelijk zie je nu in de getallen dat vaccinatie werkt en dat het aantal opnames fors vermindert, dus het is goed dat we snel zijn begonnen. Verspreiding is wel belangrijk in het beoordelen hoe belangrijk een vaccinatiepaspoort is, daar ben ik het mee eens. Als die niet lager wordt dan heeft het geen zin voor de veiligheid voor andere mensen om het af te dwingen aangezien de vaccinatie vooral de persoon die hem heeft gekregen beschermt in dat geval (wat ik niet verwacht dus).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
!null schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:49:
@Fuujii Ik deel je mening, maar wat bedoel je met elk jaar een prik halen?
Er is een grote waarschijnlijkheid dat een vaccinatie niet voor altijd beschermt, maar slechts beschermt voor een aantal maanden. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij griep. Ook met mutaties in het achterhoofd

Dat zou betekenen dat je om de zoveel tijd een prik moet halen om beschermd te blijven. Dat blijft nu nog gissen, want we zijn pas net begonnen met vaccineren. Dit is wel echter een geluid dat je hoort vanuit de medische hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:56:
Waarschijnlijk vermindert het de verspreiding op z'n minst wel fors omdat het lichaam direct ingrijpt bij detecteren van het virus. Daardoor vermindert ook de kans op mutatie, die toeneemt bij iedere kopie die van het virus wordt gemaakt, wat er dus veel minder zijn.

Dit moet nog worden aangetoond, maar is wel zeer waarschijnlijk. We kunnen ons echter niet permitteren om langer te wachten.

Herhaalprikken zouden nodig zijn als de immuniteit weer te ver afloopt, maar of dit zo is en iemand alsnog ernstig ziek kan worden na 1 of misschien 2 jaar is ook totaal onbekend. Daar komen we pas na lange tijd achter. En tzt zien we dan wel wat er nodig is qua herhaalprikken. Dat er mensen 2x ziek worden is echter al bekend, vooral als ze de eerste keer maar een klein beetje ziek werden.

Uiteindelijk zie je nu in de getallen dat vaccinatie werkt en dat het aantal opnames fors vermindert, dus het is goed dat we snel zijn begonnen. Verspreiding is wel belangrijk in het beoordelen hoe belangrijk een vaccinatiepaspoort is, daar ben ik het mee eens. Als die niet lager wordt dan heeft het geen zin voor de veiligheid voor andere mensen om het af te dwingen aangezien de vaccinatie vooral de persoon die hem heeft gekregen beschermt in dat geval (wat ik niet verwacht dus).
Dank voor je uitleg. Goede (extra) motivatie om het vaccin wél te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 ligt klaar.

Uit de memorie van toelichting (het is een hele lap tekst >:) )
Het verplichten van een testbewijs raakt grondrechten, waaronder het recht op lichamelijke
integriteit en het recht op privacy. Voor een beperking van deze rechten door de overheid is een
wettelijke basis vereist. Het wetsvoorstel expliciteert de grondslag om bij ministeriële regeling
testbewijzen te kunnen inzetten voor toegang tot sport- en jeugdactiviteiten, culturele instellingen,
evenementen, restaurants en overige horeca, een en ander met inbegrip van doorstroomlocaties.

Daarnaast kan het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en het hoger onderwijs (ho) bij algemene
maatregel van bestuur worden aangewezen om er met behulp van testbewijzen voor te zorgen dat
aan meer studenten meer fysiek onderwijs gegeven kan worden. Op andere terreinen kan het
testbewijs niet worden voorgeschreven. Het wetsvoorstel regelt niet het gebruik van testbewijzen
door private partijen.
Van overheidswege worden applicaties beschikbaar gesteld waarin de testuitslag wordt omgezet in
een testbewijs dat eenvoudig kan worden getoond en gelezen. Testbewijzen kunnen ook op een
niet digitale manier worden verstrekt
Het wetsvoorstel maakt de inzet van testbewijzen uitsluitend
mogelijk op de volgende terreinen: sport- en jeugdactiviteiten, culturele instellingen,
evenementen, restaurants en overige horeca, een en ander met inbegrip van locaties waar sprake
is van doorstroom van het publiek. Bij de omschrijving van deze terreinen is aangesloten bij de
terminologie die gehanteerd wordt in de Routekaart. Participatie in deze sectoren is in hoge mate
een vrije keuze
. Ze zijn te kenschetsen als wat de Gezondheidsraad sociale gelegenheden noemt.
Wanneer iemand niet wenst deel te nemen, zijn daar geen verstrekkende consequenties aan
verbonden en heeft dat geen gevolgen voor diens rechtspositie

Het is derhalve minder bezwaarlijk
dan bij essentiële sectoren wanneer iemand die geen testbewijs wil of kan tonen, geen toegang
heeft tot deze activiteiten en voorzieningen en - voor zover beschikbaar - desgewenst gebruik kan
maken van alternatieve faciliteiten.
Wel verrassend, werknemers hoeven geen testbewijs te hebben:
Deze benadering betekent ook dat voor medewerkers in deze sectoren een testbewijs niet
voorgeschreven zal worden. De aard van de rechtsverhouding en de afhankelijkheidsrelatie tussen
werkgever enerzijds en werknemer, uitzendkracht, gedetacheerde, zzp'er en vergelijkbare
medewerkers anderzijds, de consequenties voor de medewerker die geen testbewijs kan of wil
overleggen, de inbreuk op de privacy van de medewerker en de doorbreking van het medisch
beroepsgeheim maken het verplicht testbewijs voor medewerkers voornamelijk vanuit het oogpunt
van de proportionaliteit een te ingrijpende maatregel. Daarom is in het wetsvoorstel expliciet
uitgezonderd dat medewerkers verplicht kunnen worden een testbewijs te tonen
Ik verwacht dat een werkgever een uitzendkracht of ZZP'er gewoon niet inhuurt als deze niet voldoet aan zijn wensen qua testbewijs dus of het nou veel uitmaakt om dit in de wet te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Wolly

Bedankt voor het posten.

Ik vindt het wel vreemd. We gaan testbewijzen vragen voor tal van dingen maar de medewerkers hoeven geen testbewijs te hebben. Als er dan een medewerker positief is en die besmet de bezoekers dan worden die welliswaar niet ernstig ziek maar gaan nog meer mensen besmetten dan voorheen omdat ze niet meer opletten want gevaccineerd/getest

Vreemde gang van zaken eigenlijk. Ik heb er nu niet heel erg veel fiducie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Indoubt schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:03:
@Wolly

Bedankt voor het posten.

Ik vindt het wel vreemd. We gaan testbewijzen vragen voor tal van dingen maar de medewerkers hoeven geen testbewijs te hebben. Als er dan een medewerker positief is en die besmet de bezoekers dan worden die welliswaar niet ernstig ziek maar gaan nog meer mensen besmetten dan voorheen omdat ze niet meer opletten want gevaccineerd/getest

Vreemde gang van zaken eigenlijk. Ik heb er nu niet heel erg veel fiducie in.
Klopt, mijn jongste dochter heeft een bijbaan in het café alwaar ze mag gaan bedienen terwijl ze er als gast niet mag komen. De oudste heeft een bijbaantje in de supermarkt. Mag ze - naast het werken - nu nog gewoon naartoe, maar straks dus alleen met een testbewijs 8)7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:30:
[...]

De oudste heeft een bijbaantje in de supermarkt. Mag ze - naast het werken - nu nog gewoon naartoe, maar straks dus alleen met een testbewijs 8)7.
Enlighten me, in welk stuk tekst lees je dat dit ook voor supermarkten zou gaan gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooi dat het uitgesloten lijkt te worden dat werkgevers het kunnen vereisen. Maar toegang tot onderwijs is natuurlijk al weer een gigantisch ding. Vooral ook omdat dat voornamelijk jonge mensen zijn.
Bij de tijd dat die een prik kunnen krijgen is het onderwijs alweer open.

En daarnaast totaal onwenselijk, nog erger dan een werkgever die je erom weigert als je het onderwijs niet in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

!null schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:41:
Mooi dat het uitgesloten lijkt te worden dat werkgevers het kunnen vereisen. Maar toegang tot onderwijs is natuurlijk al weer een gigantisch ding. Vooral ook omdat dat voornamelijk jonge mensen zijn.
Bij de tijd dat die een prik kunnen krijgen is het onderwijs alweer open.

En daarnaast totaal onwenselijk, nog erger dan een werkgever die je erom weigert als je het onderwijs niet in kan.
Gelukkig inderdaad. Hoelang duurt die wet? Dat heb ik niet in de teksten terug kunnen vinden. :/

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31
Radjesh schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Gelukkig inderdaad. Hoelang duurt die wet? Dat heb ik niet in de teksten terug kunnen vinden. :/
Het is geen wet maar een ministeriële regeling. Nog veel erger want dat betekent dat het te pas en onpas aangepast kan worden. De 1e en 2e kamer zijn dus ook niet betrokken bij deze regeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

cvs79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Het is geen wet maar een ministeriële regeling. Nog veel erger want dat betekent dat het te pas en onpas aangepast kan worden. De 1e en 2e kamer zijn dus ook niet betrokken bij deze regeling
:|

Maar als er straks een andere minister zit, kan die het weer schrappen?

Kwalijke ontwikkeling weer dit :F

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:41:
Mooi dat het uitgesloten lijkt te worden dat werkgevers het kunnen vereisen.
Ja dat lijkt mooi. Toch denk ik dat er in die bewuste sectoren enorm veel met tijdelijke contracten wordt gewerkt en de werkgevers dus bij de sollicitatie de mensen zonder vaccinatie simpel kan uitsluiten.

Om de mensen voor te zijn die claimen dat daar niet naar gevraagd mag worden, je mag als bedrijf zelf bepalen wie je in je kantoor binnenlaat dus mensen zonder vaccin kan je gewoon weigeren. En als je niet op komt dagen voor het gesprek op datzelfde kantoor dan is je kans op de baan ook verkeken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Ja dat lijkt mooi. Toch denk ik dat er in die bewuste sectoren enorm veel met tijdelijke contracten wordt gewerkt en de werkgevers dus bij de sollicitatie de mensen zonder vaccinatie simpel kan uitsluiten.

Om de mensen voor te zijn die claimen dat daar niet naar gevraagd mag worden, je mag als bedrijf zelf bepalen wie je in je kantoor binnenlaat dus mensen zonder vaccin kan je gewoon weigeren. En als je niet op komt dagen voor het gesprek op datzelfde kantoor dan is je kans op de baan ook verkeken 8)
Zit ook een voordeel aan natuurlijk. Komen die 55 plussers ook weer an de bak.

Of dat de bedoeling is van die werkgevers is dan weer een tweede.

Ik zie nog wel een heel aantal beren op de weg met deze regeling. Dat begint al met verkeerde principes en loopt daarna via foute intenties naar een belabberde uitvoering tot een desastreuze consequentie.

Leuker kunnen we het niet maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
cvs79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Oh, ik dacht dat we in een democratie leven. Waarom is dit onderwerp de eerste vraag bij de Stemwijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Waarom in de tekst zie je dit uberhaupt als mogelijkheid naar voren komen of is dit enkel een gedachtenspinsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Waarom in de tekst zie je dit uberhaupt als mogelijkheid naar voren komen of is dit enkel een gedachtenspinsel?
Ik zie het als logische consequentie.

Tijdelijke banen ia een feit, toegangsrestrictie obv corona bewijs komt eraan.
https://www.rtlnieuws.nl/...ragen-om-vaccinatiebewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Nou ja, komt eraan... het is voorlopig nog 'maar' een advies aan het ministerie van VWS.

En als ik dan de eerste alinea al lees...

"Op grond van de wet kunnen private partijen in principe vragen om een vaccinatiebewijs als voorwaarde voor de toegang tot diensten of voorzieningen. Een dergelijke maatregel vraagt altijd een afweging van belangen en mag niet leiden tot verboden uitsluiting, discriminatie of schending van privacyregels."

Die 2 zinnen lijken me al direct in tegenspraak met elkaar.

Hoe kun je nu een vaccinatiebewijs eisen als voorwaarde voor toegang en je tegelijkertijd niet schuldig maken aan verboden uitsluiting, discriminatie of schending van privacyregels?

Zal toch eerst de grondwet veranderd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
alexbl69 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:44:
[...]
En in plaats van de grondwet te respecteren en het te laten zoals die is, wordt deze vervolgens aangepast. Ik krijg steeds meer het idee dat het met sommige coronaregels niet meer is van 'we voeren het niet in, want het kan grondwettelijk niet' naar 'we passen de grondwet gewoon aan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het niet zo dat bijv nu ook al kinderen die niet zijn ingeënt geweigerd mogen worden in een kinderdagverblijf? Los van Corona

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:55:
Is het niet zo dat bijv nu ook al kinderen die niet zijn ingeënt geweigerd mogen worden in een kinderdagverblijf? Los van Corona
Ik geloof van niet want dat is 1 van de punten die de vvd nu in haar programma heeft staan.
https://www.vvd.nl/standpunten/vaccinatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Geloof het nog niet, maar hoe dan ook, kinderdagverblijf is nog geen onderwijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Partijen die een vaccinatiebewijs zouden willen inzetten, moeten dan wel kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een rechtvaardig doel dient. Ook moet duidelijk zijn dat de plicht noodzakelijk is 'om dat doel te bereiken, dat de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken', schrijft de Gezondheidsraad.
"Zonder bewijs/pas kunnen wij de veiligheid van onze andere gebruikers/bezoekers/gasten niet garanderen. Dus komt u niet binnen. Dit mag volgens de wet. Goedemiddag."

Dilemma opgelost :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor data er dan allemaal wel niet in die pas/bewijs moet gaan komen te staan. Je bent immers niet verplicht om medische data te delen, tenzij het dus om covid gaat. Een werkgever mag op dit moment niet eens vragen wat je hebt als je je ziek meldt maar nu/straks dus wel. Er worden een hoop rechten gewoon overboord gekieperd en ik hoor eigenlijk weinig of niks van enige failsafes of grenzen die aan deze maatregel worden gesteld. Alleen maar dat "het kan worden uitgebreid".

offtopic:
Ik weet het, het is voor de algemene volksgezondheid. Maar ik ben dan ook benieuwd of al die "for the greater good!" roepers nu dan ook bewuster gaat leven. Dus minder roken en suiker, alcohol en vet consumeren en meer bewegen. En dus minder aanspraak hoeven te maken op medische zorg. Die oma misschien wel nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Fuujii schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:36:
Dat er (nog) geen bewijs is dat vaccinatie verspreiding voorkomt (dus enkel jezelf beschermt) doet mij wel lichtelijk twijfelen over de meerwaarde van het vaccin voor mij persoonlijk. Een van de redenen dat ik me laat vaccineren is namelijk óók anderen beschermen, maar wat heeft dan misschien geen zin. Ik wil niet te vroeg conclusies trekken verder.

Ik ben en gezond. Natuurlijk kan je pech hebben met corona, maar voor jonge mensen is het meestal relatief onschuldig, statistisch gezien.
Ik laat gelijk de prik zetten als ik de mogelijkheid daartoe krijg. Ik heb het al vaker gepost, maar ik doe het nog een keer. Ik ben een gezonde 30er, sportief en redelijke conditie. Mijn vrouw vergelijkbaar. Wij hebben in Maart 2020 de ziekte doorgemaakt (ongetest, maar ik heb echt geen twijfel meer). Het was verschrikkelijk. Zo benauwd heb ik mij nog nooit gevoeld. Zeker een week lang blauw op bed gelegen, spanning rond de hart streek etc. Mijn vrouw dezelfde klachten, maar nog met een verschrikkelijke hoofdpijn van 5 dagen. Ik heb maanden later nog borstklachten gehad. Soms zelfs steken dat ik naar de grond zakte. Pas in november/december 2020 kon ik weer en beetje conditie gaan opbouwen zonder terug te vallen en kon ik eindelijk zeggen dat ik geen klachten meer ervaar. Ik wil dat NOOIT meer meemaken. Ik hoor hier meer mensen over in mijn leeftijds groep. Laatst nog een collega aan de lijn gehad (ook sportief stel) alle twee in november 2020 ook vergelijkbare klachten als ik hierboven omschrijf.

Ja ik ken ook veel mensen die alleen een paar dagen koortsig zijn geweest of een snotneus hebben gehad (positief getest), maar ik neem het risico niet.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fuujii schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Er is een grote waarschijnlijkheid dat een vaccinatie niet voor altijd beschermt, maar slechts beschermt voor een aantal maanden. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij griep. Ook met mutaties in het achterhoofd

Dat zou betekenen dat je om de zoveel tijd een prik moet halen om beschermd te blijven. Dat blijft nu nog gissen, want we zijn pas net begonnen met vaccineren. Dit is wel echter een geluid dat je hoort vanuit de medische hoek.
De suggestie dat de vaccinatie ‘slechts een aantal maanden beschermt’ mist elke onderbouwing?
(Vooralsnog werken alle vaccins zoals gemaakt voor de eerste variant uit Jan 2020 nog steeds voor alle bekende varianten)

De vergelijking met griep is ook niet heel zinnig of nuttig omdat we al tijden weten dat het niet echt vergelijkbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2021 22:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
alexbl69 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:44:

Hoe kun je nu een vaccinatiebewijs eisen als voorwaarde voor toegang en je tegelijkertijd niet schuldig maken aan verboden uitsluiting, discriminatie of schending van privacyregels?

Lees anders de Memorie van toelichting even. Daar wordt ingegaan op het spanningsveld tussen grondwet en de beperkingen die deze wet met zich meebrengt.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Wel door de 2e kamer, maar nog niet door de 1e was meende ik de stand van zaken.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Soccer98 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:41:
[...]

En in plaats van de grondwet te respecteren en het te laten zoals die is, wordt deze vervolgens aangepast. Ik krijg steeds meer het idee dat het met sommige coronaregels niet meer is van 'we voeren het niet in, want het kan grondwettelijk niet' naar 'we passen de grondwet gewoon aan'.
Onzin. De grondwet is niet aangepast en wordt niet aangepast.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
klaaas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Lees anders de Memorie van toelichting even. Daar wordt ingegaan op het spanningsveld tussen grondwet en de beperkingen die deze wet met zich meebrengt.
Bedankt daarvoor.

Zoals ik het lees blijft er wel een spanningsveld bestaan tussen grondrechten en het gegeven dat de Nederlandse overheid verplicht is om maatregelen te treffen ter bevordering van de
volksgezondheid.

Nu is dat laatste natuurlijk geen wildcard om alles maar te kunnen doen. Anders zou hypothetisch gezien de overheid het autorijden kunnen verbieden omdat er jaarlijks een paar honderd doden in het verkeer vallen.

Tevens zit je de komende maanden nog met extra ongelijkheid omdat er niet voldoende vaccins voorhanden zijn. De keuze wie wel en wie geen vaccin krijgt is een politieke.

Het lijkt me daarom aannemelijk dat dit soort maatregelen daarom pas aan de orde zijn zodra er ondanks een ruim genoeg aanbod van vaccins er toch nog niet voldoende mensen zich hebben laten vaccineren. En op dat punt zijn we nog lang niet beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

alexbl69 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:10:
[...]
Het lijkt me daarom aannemelijk dat dit soort maatregelen daarom pas aan de orde zijn zodra er ondanks een ruim genoeg aanbod van vaccins er toch nog niet voldoende mensen zich hebben laten vaccineren. En op dat punt zijn we nog lang niet beland.
Maar moet je op dat moment gaan beginnen met het nadenken over wat nu te doen of nu alvast voorbereidingen treffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
IJzerlijm schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:28:
[...]
Maar moet je op dat moment gaan beginnen met het nadenken over wat nu te doen of nu alvast voorbereidingen treffen ?
Is logisch om dat nu al te doen inderdaad. Maar dan wel met de absolute zekerheid dat het pas ingevoerd wordt als het noodzakelijk blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
alexbl69 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Is logisch om dat nu al te doen inderdaad. Maar dan wel met de absolute zekerheid dat het pas ingevoerd wordt als het noodzakelijk blijkt.
Deze wet gaat over een testbewijs hè. Vaccinatie bewijs is hiermee nog niet geregeld.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Ik laat gelijk de prik zetten als ik de mogelijkheid daartoe krijg. Ik heb het al vaker gepost, maar ik doe het nog een keer. Ik ben een gezonde 30er, sportief en redelijke conditie. Mijn vrouw vergelijkbaar. Wij hebben in Maart 2020 de ziekte doorgemaakt (ongetest, maar ik heb echt geen twijfel meer). Het was verschrikkelijk. Zo benauwd heb ik mij nog nooit gevoeld. Zeker een week lang blauw op bed gelegen, spanning rond de hart streek etc. Mijn vrouw dezelfde klachten, maar nog met een verschrikkelijke hoofdpijn van 5 dagen. Ik heb maanden later nog borstklachten gehad. Soms zelfs steken dat ik naar de grond zakte. Pas in november/december 2020 kon ik weer en beetje conditie gaan opbouwen zonder terug te vallen en kon ik eindelijk zeggen dat ik geen klachten meer ervaar. Ik wil dat NOOIT meer meemaken. Ik hoor hier meer mensen over in mijn leeftijds groep. Laatst nog een collega aan de lijn gehad (ook sportief stel) alle twee in november 2020 ook vergelijkbare klachten als ik hierboven omschrijf.

Ja ik ken ook veel mensen die alleen een paar dagen koortsig zijn geweest of een snotneus hebben gehad (positief getest), maar ik neem het risico niet.
Je weet dat ik hetzelfde verhaal heb als jij. Ik heb het in december een tweede keer gehad. Mijn acute ziekte was veel minder heftig (duurde maar 24 uur) maar daarna heb ik weer twee maanden diezelfde na-klachten gehad, dit terwijl het virus al lang weer weg was.

Mijn twijfels zijn:
1. kan zo’n vaccin dezelfde na-klachten geven doordat het mijn immuun systeem weer triggert? Is amper data/ gegevens over. Vergelijking: van de griep prik ben ik dit jaar vier weken van slag geweest. Krijg m al jaren en dit is echt voor het eerst dat het dit effect had, mijn vermoeden dat dat komt door post COVID. Vanaf volgend jaar neem ik geen griep prik meer.
2. Hoe goed beschermt het vaccin überhaupt op lange termijn en als je het dan toch weer krijgt krijg je dan weer post-COVID klachten?
3. Ik heb het al gehad dus waarom nog een vaccin, zelfs het doormaken beschermde me niet tegen een tweede infectie.

Ik zeg niet dat ik het niet doe maar deze vragen zijn voor mij reeel (en ik heb er meer) en ik wil me niet laten dwingen door een vaccinatie paspoort. Ik ben niet anti vaccinatie oid maar ik vind dat een ieder zijn afweging moet kunnen maken zonder druk. Dat gaat voor mij zover dat ik bijna wel de prik wil maar uit principe niet het paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:10:
Onzin. De grondwet is niet aangepast en wordt niet aangepast.
Wordt niet aangepast, maar wel gepatcht.

Dat is het probleem met de Wet tijdelijke maatregelen covid-19, deze is geschreven om allerlei haakjes te bieden waar naderhand ministeriële regelingen aan opgehangen kunnen worden. De kamer heeft de minister van vws een blanco cheque gegeven met deze wet. Die ministeriële regelingen zetten wel grondrechten tijdelijk buiten werking; het recht op onderwijs, godsdienst, vereniging en vergadering, eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en lichamelijke integriteit zijn beknot of in zijn geheel opgeschort. Indien de nood hoog genoeg is (oordeel aan de minister) kan hij meteen een nieuwe ministeriële regeling produceren en eventueel nog meer rechten inperken, zoals recent met Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht. Nu zal CoronaCheck langs die weg ook de wettelijke basis krijgen om (grond)rechten te omzeilen indien nodig.

In die formulering waar je CoronaCheck verplicht nodig hebt zitten ook wat ruime formuleringen zoals 'doorstroom locaties'. Daar valt nu al een hoop onder, zowel winkels als NS Stations zijn al eens zo bestempeld bij eerdere coronamaatregelen, denk aan de mondkapjesplicht waar die van toepassing is. Die flexibele benoemingen kunnen voor een vervelende scope creep zorgen. Wellicht heb je een groen vinkje nodig om op het perron te mogen staan.

De Wet tijdelijke maatregelen covid-19 moet elke drie maanden verlengd worden, maar indien we nog geruime tijd die controle app van een wettelijke basis willen voorzien zal de coronaspoedwet misschien nog lang bij ons blijven. Langer dan de ziekte waarvoor die gemaakt was. Ben benieuwd wanneer het voorstel dan gaat komen om die termijn van drie maanden eruit te halen, of elke minister van vws moet een herhalende melding in zijn Outlook kalender zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Wordt niet aangepast, maar wel gepatcht.
Waarbij aangetekend moet worden dat de mogelijkheid tot patchen net zo goed onderdeel is van de grondwet als de in de grondwet beschreven vrijheden. We hebben een democratisch systeem wat moet garanderen dat dat niet onnodig gebeurt. Dat de één daar meer vertrouwen in heeft dan de ander is inmiddels wel duidelijk.

Je geeft terecht aan dat het gaat om tijdelijke wetgeving en de scope van die wetgeving is dan ook duidelijk aangegeven. Dat betekent ook dat wanneer de wet in stand wordt gehouden als de corona-pandemie voorbij is dit bij de rechter kan worden aangevochten.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:07:
Waarbij aangetekend moet worden dat de mogelijkheid tot patchen net zo goed onderdeel is van de grondwet als de in de grondwet beschreven vrijheden. We hebben een democratisch systeem wat moet garanderen dat dat niet onnodig gebeurt. Dat de één daar meer vertrouwen in heeft dan de ander is inmiddels wel duidelijk.
Normaal zit er wat meer controle ingebouwd rondom die patches. Nu hebben we dan zoveel vertrouwen in het kabinet dat ze naar eigen inzicht eenzijdig die patches kunnen uitbrengen, met controle naderhand. Dat is wat lastiger, ook omdat we zien dat de wetten die ze de laatste tijd produceren niet van al te beste kwaliteit zijn. De kritiek van maatschappelijke organisaties als de Raad van State, Orde van Advocaten en Raad voor de Rechtspraak is niet mals. Dat is niet incidenteel, maar structureel.
Je geeft terecht aan dat het gaat om tijdelijke wetgeving en de scope van die wetgeving is dan ook duidelijk aangegeven. Dat betekent ook dat wanneer de wet in stand wordt gehouden als de corona-pandemie voorbij is dit bij de rechter kan worden aangevochten.
We zullen zien. De Staat krijgt een brede armslag momenteel om de verlengingen te mogen bepalen, niet alleen met de coronaspoedwet, maar ook de avondklok die er elke keer een maandje bij krijgt. Ik zie voorlopig niet snel iemand daar een stokje voor steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
De eerste screenshots van de app zijn getoond. Erg jammer dat de optie 'zelftest' er (nog) niet bij staat. Hopelijk komt er dat wel bij, anders wordt het wel moeilijk om nog iets te kunnen ondernemen.

[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1369577823548153856]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Normaal zit er wat meer controle ingebouwd rondom die patches. Nu hebben we dan zoveel vertrouwen in het kabinet dat ze naar eigen inzicht eenzijdig die patches kunnen uitbrengen, met controle naderhand. Dat is wat lastiger, ook omdat we zien dat de wetten die ze de laatste tijd produceren niet van al te beste kwaliteit zijn. De kritiek van maatschappelijke organisaties als de Raad van State, Orde van Advocaten en Raad voor de Rechtspraak is niet mals. Dat is niet incidenteel, maar structureel.

[...]

We zullen zien. De Staat krijgt een brede armslag momenteel om de verlengingen te mogen bepalen, niet alleen met de coronaspoedwet, maar ook de avondklok die er elke keer een maandje bij krijgt. Ik zie voorlopig niet snel iemand daar een stokje voor steken.
Dat de opgetuigde wetten niet altijd de schoonheidsprijs verdienen ben ik met je eens, maar verder ben ik van mening dat je de zaken behoorlijk eenzijdig belicht en geen onderscheid maakt tussen de het feit dat er mogelijkheden zijn maat niet benut worden.

Voor wat betreft het 1e stel je dat we zoveel vertrouwen in het kabinet hebben dat ze zelf patches mogen uitbrengen en dat daar dan achteraf over geoordeeld kan worden. Dat is nog niet eens een halve waarheid. Die mogelijkheid is er inderdaad voor spoedeisende zaken. De gangbare weg is dat er vooraf over Ministeriële regelingen gestemd wordt in 1e en 2e kamer. Dat is ook de weg die het kabinet keer op keer bewandelt.

Daarnaast heb ik al eerder aangegeven dat je jouw oordeel over de keuzes die gemaakt worden t.a.v. b.v. de avondklok niet moet verwarren met een beperking van de democratische mogelijkheden. Dat partijen een andere afweging maken dan jij zou willen, doet niets af aan het feit dat ze ook een andere afweging zouden kunnen maken en tegen zouden kunnen stemmen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
TheRicolaa10 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:09:
De eerste screenshots van de app zijn getoond. Erg jammer dat de optie 'zelftest' er (nog) niet bij staat. Hopelijk komt er dat wel bij, anders wordt het wel moeilijk om nog iets te kunnen ondernemen.

[Twitter]
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat dit met een zelftest kan, want fraudegevoelig. De inzet is dat er voldoende officiële (snel)testmogelijkheden moeten zijn.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
klaaas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat dit met een zelftest kan, want fraudegevoelig. De inzet is dat er voldoende officiële (snel)testmogelijkheden moeten zijn.
In mijn geval zou dat betekenen dat ik een uur in de auto zit of bij een commerciële partij 100 euro moet betalen voor een sneltest. Of voor de PCR test gaan op 10min rijden, maar wel 8 uur wachten minimaal op de uitslag. Dus een avondje bioscoop of restaurant word wel heel moeilijk gemaakt zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
TheRicolaa10 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:28:
[...]

In mijn geval zou dat betekenen dat ik een uur in de auto zit of bij een commerciële partij 100 euro moet betalen voor een sneltest. Of voor de PCR test gaan op 10min rijden, maar wel 8 uur wachten minimaal op de uitslag. Dus een avondje bioscoop of restaurant word wel heel moeilijk gemaakt zo :/
Het idee is dat iedereen bij invoering eenvoudig toegang heeft tot testmogelijkheden en dat het je niet direct geld kost. Spontaan even erop uit zal wat lastig zijn, maar de testmogelijkheden moeten dus behoorlijk verruimd worden t.o.v. de huidige situatie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
klaaas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Het idee is dat iedereen bij invoering eenvoudig toegang heeft tot testmogelijkheden en dat het je niet direct geld kost. Spontaan even erop uit zal wat lastig zijn, maar de testmogelijkheden moeten dus behoorlijk verruimd worden t.o.v. de huidige situatie.
Mooi streven. Echter zie ik de GGD hier niet een extra straat opzetten. Want de sneltesten worden vooralsnog alleen op de XL locaties gedaan. Dus ik ben heel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:24:
[...]

En de optie "ik heb het al gehad" en de optie "ik ben al gevaccineerd". Dan hoef je nl. niet perse meer een test.
Er wordt nog onderzoek afgewacht t.a.v.besmettelijkheid na besmetting en na vaccinatie. Op dit moment zijn dat geen alternatieven.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Mfpower schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Je weet dat ik hetzelfde verhaal heb als jij. Ik heb het in december een tweede keer gehad. Mijn acute ziekte was veel minder heftig (duurde maar 24 uur) maar daarna heb ik weer twee maanden diezelfde na-klachten gehad, dit terwijl het virus al lang weer weg was.

Mijn twijfels zijn:
1. kan zo’n vaccin dezelfde na-klachten geven doordat het mijn immuun systeem weer triggert? Is amper data/ gegevens over. Vergelijking: van de griep prik ben ik dit jaar vier weken van slag geweest. Krijg m al jaren en dit is echt voor het eerst dat het dit effect had, mijn vermoeden dat dat komt door post COVID. Vanaf volgend jaar neem ik geen griep prik meer.
2. Hoe goed beschermt het vaccin überhaupt op lange termijn en als je het dan toch weer krijgt krijg je dan weer post-COVID klachten?
3. Ik heb het al gehad dus waarom nog een vaccin, zelfs het doormaken beschermde me niet tegen een tweede infectie.
Pff een tweede keer, ik moet er echt niet aan denken!!
Ik heb dezelfde twijfels eigenlijk. Maar mijn insteek is anders.

1. Het is onvermijdelijk dat we het virus nog een tweede of derde keer gaan krijgen. Dan liever via een derivaat via een vaccinatie waarmee aantoonbaar antilichamen worden aangemaakt. Ik verwacht daar minder ziek van te worden dan een evt. tweede besmetting.
2. Ik vind het niet erg om jaarlijks een prik te halen. Niet ideaal maar als dat een optie is dan graag.
3. Grotendeels eens, al is gebleken dat veel mensen die de ziekte hebben doorgemaakt na een x aantal maanden geen antilichamen meer hebben in hun bloed. Ik weet niet of dit met een vaccinatie wezenlijk anders zal zijn. Maar dat weeg ik af tegen 1.

Ik had in september geen antilichamen meer, ik denk dat dit komt omdat ik geen (aanhoudende) koorts heb gehad. Voor zover mijn kennis reikt is koorts een goede indicatie dat je lijf antilichamen aan het procedure is. Ik vermoed dat mijn lijf het virus heeft overwonnen d.m.v. aanwezige T cellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 10-03-2021 14:21 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

TheRicolaa10 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:09:

[Twitter]
het is natuurlijk onmogelijk te valideren of een zelftest wel goed afgenomen is... sterker nog, als dat domweg een invulboxje in die app zou zijn, kun je niet eens weten of iemand die hele test afgenomen heeft, of daarover liegt.
Wil je deze app betrouwbaar kunnen gebruiken moet het écht een grote mate van zekerheid bieden en niet hangen op vrijwilligheid.

Wat vermoedelijk overigens wel mogelijk is, is dat events bij de toegangscontrole zulke sneltests aanbieden af te laten nemen onder begeleiding.
dat zou dan mogelijk een klein beetje extra kosten en wat langer duren voor je toegang kunt krijgen (mits de test negatief is)... maar een manier zijn voor mensen die geen officiele test hebben of een vaccinatie, om alsnog wel eents te kunnen bezoeken met lagere afstandsmaatregelen.

Het streven zal zijn om zo snel mogelijk weer grootschalige massa-events zonder afstandsregels te kunnen houden, maar de maatregelen zouden dan dienen om de kans zeer laag te maken dat mensen die besmettelijk zijn zich onder het publiek kunnen mengen, en iets zo een 'super-spreader-event' kan worden...
daarvoor is die app één methode, om te valideren dat de bezoekers weinig besmettingsrisico met zich mee brengen (hetzij via ee test of anderszijds via een vacinatiebewijs)...
het testen van bezoekers via sneltests zou een andere zijn, maar nadeel daarvan is dat het tijdsintensief zou zijn en men dan vermoedelijk niet snel genoeg de toegangscontrole's kan laten verlopen om genoeg mensen toe te laten... via die app kan men relatief snel mensen toegang verlenen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Tja, het EU paspoort waar het hier over gaat, heeft die categorie expliciet erin staan. Lijkt mij dat dat paspoort minstens even geldig gaat zijn voor dit soort toepassing. Anders kan je net zo goed een print maken van je testuitslag en die meenemen. Hoeven we helemaal geen paspoort.Als testen verplicht lijkt of wordt.
Het ging hier specifiek over de Nederlandse wet over de testbewijzen en de bijbehorende app. Over de Europese implementatie weten we nog niets. Niet eens of een negatieve test überhaupt als gelijkwaardig aan vaccinatie gaat gelden.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit artikel somt nog eens op waarom een vaccinpaspoort een goed idee kan zijn, mits er enkele voorwaarden aan verbonden zijn:
Terwijl in Brussel gestaag wordt doorgewerkt, bereidt ook het demissionaire kabinet zich voor, speculerend op voldoende steun in de Tweede Kamer. En er zit ook weinig anders op. Het is nauwelijks voorstelbaar dat de samenleving op slot blijft als straks al miljoenen Nederlanders zijn gevaccineerd.

Daar horen wel een paar onwrikbare voorwaarden bij. Eén: eerst moeten we weten in hoeverre een vaccinatie het doorgeven van het virus belemmert, anders stevenen we af op ongelukken. Twee: een paspoort mag er niet toe leiden dat de vrijheid voor sommigen afneemt in vergelijking met de huidige lockdown. Het kan worden gebruikt om extra vrijheid toe te kennen, niet om de toegang tot bijvoorbeeld supermarkten of overheidsinstanties verder te beperken. Drie: een recent negatief testresultaat moet gelijkstaan aan een vaccinatiebewijs, anders belanden we inderdaad alsnog in een verkapte vaccinatieplicht. Vier: dat werkt alleen als die testen straks daadwerkelijk op zo’n beetje elke straathoek snel beschikbaar zijn, zoals minister De Jonge ons al een tijdje voorspiegelt. Daar is nog een wereld te winnen, want ondanks de vermeende overcapaciteit bij de GGD’s, loopt de wachttijd voor een testuitslag nu nog te vaak op tot meer dan 24 uur.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
TheRicolaa10 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Hier in ons dorp loopt een pilot voor het massaal testen. Je kan gewoon iedere dag, behalve zondag naar binnen lopen om een test te doen. Geen afspraak niks nodig, ook hoef je als je geen klachten hebt, niet in quarantaine in afwachting van je uitslag.

Als ze zulke locaties overal proberen te openen met wat personeel, dan kan het prima werken. Test is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:28
Weet iemand hoe de authenticiteit van de QR-code wordt gecheckt als er geen verbinding wordt gemaakt met het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
XWB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:13:
Twee: een paspoort mag er niet toe leiden dat de vrijheid voor sommigen afneemt in vergelijking met de huidige lockdown.
Dat is wel een interessant zinsnede, we zitten momenteel al op een dieptepunt van wat we mogen doen. Nog minder lijkt mij wel lastig, maar het zou dus betekenen dat er een groep is die zich wel aan lockdown-achtige maatregelen moet conformeren en een groep die dat niet hoeft?

Vandaag werd bekend dat zo'n sneltest waarmee je zo'n felbegeerde coronapas krijgt 75 euro gaat kosten. In de beginperiode zal het kabinet die kosten voor haar rekening nemen, maar na een niet naderbepaalde tijdsspanne zal de burger zelf voor die kosten moeten opdraaien. Afhankelijk van wat allemaal achter het slot van deze coronapas ligt kan dat nog een dure grap worden. De Jonge wilde al dit ook mogelijk kunnen verplichten in het hoger onderwijs, voor studenten kan dat nog best prijzig worden. Destijds dat ik studeerde had ik zo'n drie dagen per week college, als zo'n test 48 uur lang geldig is dan ben zit je al snel op twee testen per week à 150 euro. We weten ook nog niet welke andere locaties hieronder gaan vallen, in het wetsvoorstel staat ook 'doorstroom locaties', maar dat is nu ook al een breed begrip waar nogal wat plekken onder vallen. "Alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Pukson schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Hier in ons dorp loopt een pilot voor het massaal testen. Je kan gewoon iedere dag, behalve zondag naar binnen lopen om een test te doen. Geen afspraak niks nodig, ook hoef je als je geen klachten hebt, niet in quarantaine in afwachting van je uitslag.

Als ze zulke locaties overal proberen te openen met wat personeel, dan kan het prima werken. Test is zo gebeurd.
De uitslag van een PCR komt daar alleen niet sneller door. Als je spontaan een avondje wil uit eten en naar de bios dan kun je dus niet een uurtje van te voren even laten testen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:20:
[...]

De uitslag van een PCR komt daar alleen niet sneller door. Als je spontaan een avondje wil uit eten en naar de bios dan kun je dus niet een uurtje van te voren even laten testen.
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat het eeuwig zo blijft, lijkt me. Het is toch al fijn, al moet je dan maar gaan plannen, dat we de mogelijkheid hebben om straks weer dat soort dingen te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:20:
[...]
Vandaag werd bekend dat zo'n sneltest waarmee je zo'n felbegeerde coronapas krijgt 75 euro gaat kosten. In de beginperiode zal het kabinet die kosten voor haar rekening nemen, maar na een niet naderbepaalde tijdsspanne zal de burger zelf voor die kosten moeten opdraaien. Afhankelijk van wat allemaal achter het slot van deze coronapas ligt kan dat nog een dure grap worden.
Volgens de Memorie van toelichting mogen er geen directe kosten voor burgers zijn. Waarschijnlijk zullen die dan wel doorberekend worden. Maar los daarvan: hoe duur het wordt heb je zelf in de hand. Het gaat om niet noodzakelijke (zeg maar 'leuke' dingen) dus je hebt de keuze om het wel of niet te doen.
De Jonge wilde al dit ook mogelijk kunnen verplichten in het hoger onderwijs, voor studenten kan dat nog best prijzig worden. Destijds dat ik studeerde had ik zo'n drie dagen per week college, als zo'n test 48 uur lang geldig is dan ben zit je al snel op twee testen per week à 150 euro. We weten ook nog niet welke andere locaties hieronder gaan vallen, in het wetsvoorstel staat ook 'doorstroom locaties', maar dat is nu ook al een breed begrip waar nogal wat plekken onder vallen. "Alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur" :/
Volgens de reeds genoemde toelichting mag het testbewijs alleen ingezet worden in het onderwijs als dit laagdrempelig kan en "laagdrempelig betekent in ieder geval dat voor de student geen kosten zijn
verbonden aan het testen."

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon collegegeld 2021/2022 een stukje verhogen met een paar honderd euro. Geen directe hogere kosten. Bovendien is studeren een keuze, niemand dwingt je om dat te doen. Scheelt meteen dat je dan ook geen paupers op je uni krijgt. Win - win situatie :)
Twee: een paspoort mag er niet toe leiden dat de vrijheid voor sommigen afneemt in vergelijking met de huidige lockdown. Het kan worden gebruikt om extra vrijheid toe te kennen, niet om de toegang tot bijvoorbeeld supermarkten of overheidsinstanties verder te beperken.
Als je met de huidige lockdown niets mag, en zonder pas mag je ook nog steeds niets, dan veranderd er niets qua vrijheid. Geen woord van gelogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Vrijdag schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:45:
Gewoon collegegeld 2021/2022 een stukje verhogen met een paar honderd euro. Geen directe hogere kosten. Bovendien is studeren een keuze, niemand dwingt je om dat te doen. Scheelt meteen dat je dan ook geen paupers op je uni krijgt. Win - win situatie :)

[...]
Als je met de huidige lockdown niets mag, en zonder pas mag je ook nog steeds niets, dan veranderd er niets qua vrijheid. Geen woord van gelogen.
Precies, leenstelsel ook gewoon afschaffen en natuurlijk geen basisbeurs of zo. Gewoon dokken, vooruit betalen graag.

Dat zal ze leren :+

Studeren moet gewoon weer voor de rijke elite worden, al die stomme paupers op de uni heb je niks an 8) :+

Nu alleen nog een plan bedenken om mijn kroost zonder torenhoge schulden door de uni te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Stoney3K schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Weet niet hoelang de PCR test geldig is, is daar iets over bekend? of na uitslag 24 uur? Want spontaan kan ff niet, maar dan is het gewoon plannen en op een donderdagavond/vrijdagochtend even langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:20:
[...]
Vandaag werd bekend dat zo'n sneltest waarmee je zo'n felbegeerde coronapas krijgt 75 euro gaat kosten.
[...]
de tering... Samenleving wordt hier dus wel degelijk in 2en gesplitst, waar de hek moeten de lage inkomens dit van betalen? Leuk dat Rutte zegt dat we de corona kilo eraf kunnen gaan trainen maar als we voor toegang tot sport wel zo'n test moeten hebben gedaan dan loopt dit financieel op...

en dan ook nog de jongeren <18, die hebben al helemaal geen toegang tot de vaccinatie...
en dan heb ik het nog niet eens over de studenten... Damn...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

geenwindows schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:32:
[...]

de tering... Samenleving wordt hier dus wel degelijk in 2en gesplitst, waar de hek moeten de lage inkomens dit van betalen? Leuk dat Rutte zegt dat we de corona kilo eraf kunnen gaan trainen maar als we voor toegang tot sport wel zo'n test moeten hebben gedaan dan loopt dit financieel op...

en dan ook nog de jongeren <18, die hebben al helemaal geen toegang tot de vaccinatie...
en dan heb ik het nog niet eens over de studenten... Damn...
Als je een halve regel verder leest voordat je uit je panty springt staat daar:
In de beginperiode zal het kabinet die kosten voor haar rekening nemen,
Overigens wordt in Duitsland de prijs 25 euro voor 5 testen schijnt het.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-03-2021 21:17 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
YakuzA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:12:
[...]

[...]

Die beginperiode is de maand april. Daarna worden de kosten deels opgebracht door de betreffende sectoren. Hoe dat dan gaat werken als je (een deel van)€75 voor je klanten moet betalen vraag ik me af....

Die 5 voor €25 in Duitsland zijn toch zelftesten? Die mag je hiervoor niet gebruiken.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

[...]

[...]

Ah, in de beginperiode. 2 weken? 2 maanden? 2 jaar? Op den duur is een uitje enkel voor de rijken?

Edit: oh na april moet de sector het gaan betalen. De sector die tot op het bot vermagerd is. Wil je deze cafebezoeker toestaan? Zijn test is 75 euro, die ga je terugverdienen met die kop koffie en gebak. Echt waar.

Sorry dat ik zo pessimistisch ben...

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 10-03-2021 21:53 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wat is er in hemelsnaam gebeurd met 'Heb je geen klachten dan is testen nutteloos'?
Dit zei Rutte er op 5 februari nog over:
Premier Rutte verklaarde dat hij zich nooit op het coronavirus heeft laten testen. “Als je geen klachten hebt, heeft het ook geen zin je te laten testen. PCR-test werkt alleen als je klachten hebt,” zegt hij tegen de hoorbaar verbaasde journalist.
Vorig jaar werd nog sporadisch je temperatuur gecontroleerd als je ergens kwam, dat is nu niet meer voldoende?

Het is toch van de zotte om iedereen te beschouwen als 'besmettelijk' en iedereen maar te dwingen om een test te doen als ze iets 'leuks' willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wolly schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:05:
Wat is er in hemelsnaam gebeurd met 'Heb je geen klachten dan is testen nutteloos'?
Dit zei Rutte er op 5 februari nog over:
Waarschijnlijk heeft Rutte een telefoontje uit Brussel of van Merkel gehad....

Soevereiniteit.... Het was leuk zolang het duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Ah, in de beginperiode. 2 weken? 2 maanden? 2 jaar? Op den duur is een uitje enkel voor de rijken?

Edit: oh na april moet de sector het gaan betalen. De sector die tot op het bot vermagerd is. Wil je deze cafebezoeker toestaan? Zijn test is 75 euro, die ga je terugverdienen met die kop koffie en gebak. Echt waar.

Sorry dat ik zo pessimistisch ben...
Met een maand of 3 heeft iedereen een prikje gehad, dus zo lang zal ie niet blijven.

Behalve als er wat mensen teveel aandelen hebben in de test bedrijven ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Je ziet dit gewoon de verkeerde kant op gaan. Ipv dat bijvoorbeeld straks de sportscholen weer open kunnen, gaan ze alleen open voor iemand die een negatieve test kan laten zien.

Met je kinderen naar het buiten zwembad deze zomer?

Naar het pretpark.of dierentuin met je kinderen?

Allemaal zaken die zonder dit paspoort in de zomer weer voorzichtig zouden kunnen, alleen open voor de gevaccineerden of met een negatieve test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
[...]

[...]

ja, ik heb het gelezen (de wet voorstel), eerste periode is t/m april, daarna zijn de kosten voor de burger... Ik verwacht echt niet dat ik voor Juli de vaccinatie krijg...
offtopic:
(ik val onder de lage inkomsten...)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:29:
Je ziet dit gewoon de verkeerde kant op gaan. Ipv dat bijvoorbeeld straks de sportscholen weer open kunnen, gaan ze alleen open voor iemand die een negatieve test kan laten zien.

Met je kinderen naar het buiten zwembad deze zomer?

Naar het pretpark.of dierentuin met je kinderen?

Allemaal zaken die zonder dit paspoort in de zomer weer voorzichtig zouden kunnen, alleen open voor de gevaccineerden of met een negatieve test.
Kaag vindt Israel een voorbeeld voor de wereld, daar hebben ze nu de (ironische) freedom bracelet, dat moet fungeren als de enkelband voor quarantaine na een reis.

https://www.jpost.com/hea...-ends-successfully-661178

De QR code app was als eerste ontwikkeld en gebruikt in China, nu willen ze het ineens overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Met een maand of 3 heeft iedereen een prikje gehad, dus zo lang zal ie niet blijven.

Behalve als er wat mensen teveel aandelen hebben in de test bedrijven ;)
Dat is geen gegeven, dat is maart-april-mei. Zeker de jongere mensen hebben geen prikje gehad, zeker niet als er leveringsproblemen blijven bij AZ, een vaccin wat we wel nodig hebben willen we die 1-juli-is-iedereen-geprikt doelstelling halen. Dit gaat een half jaar zo door als je het mij vraagt, je hebt nog maart, april, mei, juni, juli en ik verwacht augustus ook nog. Een half jaar mooi weer waar ondanks de cijfers prima mogelijkheden zijn om van alles weer open te gooien dingen dicht blijven. Als we straks in de zomer nog steeds op 200 besmettingen per dag zitten en de 40+ en zwakken gevaccineerd hebben is het van de zotte om nog dingen dicht te houden. Ja die laatste groepen moeten ook, maar voor hen is het vaak wel gewoon een griepje en wil je het alsnog niet oplopen doe je lekker zelf voorzichtig. Gewoon aan die routekaart blijven houden, heb je heel dat paspoort niet nodig. Je gaat iets achterlijks en duurs ontwerpen voor die ene maand eerder versoepeling voor wat lucky geprikte lui. 8)7

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Nox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:50:
[...]

Dat is geen gegeven, dat is maart-april-mei. Zeker de jongere mensen hebben geen prikje gehad, zeker niet als er leveringsproblemen blijven bij AZ, een vaccin wat we wel nodig hebben willen we die 1-juli-is-iedereen-geprikt doelstelling halen. Dit gaat een half jaar zo door als je het mij vraagt, je hebt nog maart, april, mei, juni, juli en ik verwacht augustus ook nog. Een half jaar mooi weer waar ondanks de cijfers prima mogelijkheden zijn om van alles weer open te gooien dingen dicht blijven. Als we straks in de zomer nog steeds op 200 besmettingen per dag zitten en de 40+ en zwakken gevaccineerd hebben is het van de zotte om nog dingen dicht te houden. Ja die laatste groepen moeten ook, maar voor hen is het vaak wel gewoon een griepje en wil je het alsnog niet oplopen doe je lekker zelf voorzichtig. Gewoon aan die routekaart blijven houden, heb je heel dat paspoort niet nodig. Je gaat iets achterlijks en duurs ontwerpen voor die ene maand eerder versoepeling voor wat lucky geprikte lui. 8)7
Volgens mij moet de routekaart ook uitgangspunt zijn en moet zo'n testbewijs enkel gebruikt worden om bepaalde zaken eerder te versoepelen dan volgens de routekaart mogelijk is. Als we 'terrassen open' op de routekaart gaan vervangen door 'terrassen open met testbewijs' dan zijn we idd verkeerd bezig. (Even afgezien van het feit dat de link tussen routekaart en werkelijkheid ws überhaupt al lastig te leggen zal zijn)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Motie voor een zo snel mogelijk invoeren van een coronapaspoort is aangenomen: https://twitter.com/back_fis/status/1369780827031273474?s=21

Interessant: In de Stemwijzer nemen GroenLinks, PvdA en de SP expliciet stelling tegen een coronapaspoort. CDA ook met als disclaimer massaal te testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 11-03-2021 06:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Soccer98 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:28:
Motie voor een zo snel mogelijk invoeren van een coronapaspoort is aangenomen: https://twitter.com/back_fis/status/1369780827031273474?s=21

Interessant: In de Stemwijzer nemen GroenLinks, PvdA en de SP expliciet stelling tegen een coronapaspoort. CDA ook met als disclaimer massaal te testen.
Er is de afgelopen dagen iets gebeurd. Heb geen idee wat, maar de snelheid waarmee dit gaat is zeer 'on-Haags'.

Daarbij bevreemdt het dat D66 het voortouw lijkt te nemen, terwijl een groot deel van haar eigen achterban (jongeren) juist op achterstand wordt gezet met dit paspoort.

Ik blijf Brusselse interventie vermoeden. Die zien hierin de uitgelezen mogelijkheid om een EU-breed biometrisch paspoort er in korte tijd door te drukken. Dat zou ook verklaren waarom D66 zoveel risico neemt.

En dat ze een pro-actief twee-samenlevingenbeleid van Israël als positief voorbeeld nemen is helemaal een gotspe. Volgens mij is D66 (zeker met Kaag) normaliter één van de grootste criticasters van dat land.

Toch fijn voor ze dat ze het referendum ook al de nek om hebben gedraaid, want die horde had dit voorstel nooit kunnen nemen.

Edit... en hoe kan de SP bovenstaande motie steunen terwijl ze hier ook hun krabbel onder zetten 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bisIPiniKdFSLcQSkTOB6-FODq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RX4oiPsjIRKQqezY2K8WmcYj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door alexbl69 op 11-03-2021 07:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Dat geeft wel aan dat de democratie echt een dieptepunt heeft bereikt. Compromissen zijn te begrijpen maar een motie steunen waar je principieel tegen bent maakt stemmen natuurlijk zinloos.

We zijn overgeleverd aan de waan van de machthebbers en we raken onze vanzelfsprekende rechten zienderogen kwijt.

Geen idee meer hoe je nog invloed kunt uitoefenen en de meeste Nederlanders laten het gebeuren (maar wat kan je doen, zelfs al stemt men massaal op een partij die dit niet wil gebeurt het blijkbaar toch)

Ik maak me ernstig zorgen over de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik zie eerder reden tot optimisme dat eindelijk het besef in Den Haag is doorgedrongen dat dwingende adviezen niet werken en dat als je op de eigenwijze Nederlanders vertrouwt we nog jaren met deze pandemie zitten. Iedereen die dit ziet als het eind der tijden en wil vertrekken, ga vooral je gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17

Nee. Er zit een verschil tussen een vaccinatiebewijs en een coronapaspoort. Bij een coronapaspoort telt ook mee dat wanneer je een sneltest hebt gedaan of recent corona hebt gehad, je ook groen licht krijgt.

Dit laat meer de gebreken van een Stemwijzer zien, omdat die specifiek spreekt over een vaccinatiebewijs en daar zit toch een wezenlijk verschil tussen.

edit: crosspost van mij met het kroegtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Lordy79

Vastberaden

Manke schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:29:
[...]

Kaag vindt Israel een voorbeeld voor de wereld, daar hebben ze nu de (ironische) freedom bracelet, dat moet fungeren als de enkelband voor quarantaine na een reis.

https://www.jpost.com/hea...-ends-successfully-661178

De QR code app was als eerste ontwikkeld en gebruikt in China, nu willen ze het ineens overal.
Ik woon in Israël. Alles is open en je kunt ook zonder vaccinatie een heleboel zoals op een terras zitten. Binnen in een restaurant mag niet maar daar wordt door veel restaurants niet actief op gecontroleerd.

Dat je na een reis in quarantaine moet is om mutaties die de vaccins te slim af is niet te laten verspreiden in het hele land. We zijn hier eindelijk open en als mensen zo nodig moeten vliegen dan vind ik het niet onredelijk om ze te verplichten tot quarantaine. Je kunt dan een quarantaine hotel in of blijkbaar zo'n armband om.
Normaal vlieg ik een keer of 6 uit Israël en keer dus ook 6 keer terug, per jaar, en zit liever thuis dan in zo'n hotel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
Wat ik niet helemaal begrijp: eerst werd voorzichtig geteased dat er gekeken zou worden naar een vaccinatiepaspoort en een app. Grofweg twee weken later is de app zelfs live (proef festivals). Dit kan toch niet zo snel gegaan zijn, of mis ik iets? Het lijkt mij dat ze op de achtergrond hier 'stiekem' al mee bezig waren?

[ Voor 11% gewijzigd door Fuujii op 11-03-2021 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:35
Fuujii schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:34:
Dit kan toch niet zo snel gegaan zijn, of mis ik iets? Het lijkt mij dat ze op de achtergrond hier 'stiekem' al mee bezig waren?
Dat kan ook helemaal niet: een beetje ICT project van deze omvang heeft een doorlooptijd van 6-12 maanden.
Specificatie, ontwerp, realisatie, testen, uitrol, etc. etc.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:41:
[...]

Dat kan ook helemaal niet: een beetje ICT project van deze omvang heeft een doorlooptijd van 6-12 maanden.
Specificatie, ontwerp, realisatie, testen, uitrol, etc. etc.
In de Git repository is de initial commit op 10-januari geweest. Dus vanaf dat moment is er ieder geval aan gewerkt. Er zal waarschijnlijk al wel eerder aan het project begonnen zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 20:35
Woy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:45:
In de Git repository is de initial commit op 10-januari geweest. Dus vanaf dat moment is er ieder geval aan gewerkt. Er zal waarschijnlijk al wel eerder aan het project begonnen zijn.
Als je iets incheckt in Git zit je al een tijdje in de realisatie fase.

Dan moet specificatie en ontwerp vorig jaar herfst al begonnen zijn, begin Willem Engel helaas steeds beter te begrijpen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:27:
Die beginperiode is de maand april. Daarna worden de kosten deels opgebracht door de betreffende sectoren. Hoe dat dan gaat werken als je (een deel van)€75 voor je klanten moet betalen vraag ik me af....
En waar ga je testen? André Rouvoet zegt in Trouw dat de GGD niet bedoeld is om de testsamenleving mogelijk te maken. Volgens hem zal de GGD dus niet de benodigde test afnemen om zo'n felbegeerde coronapas te krijgen. Dan kom je uit bij commerciële teststraten, maar die zijn wel een stukje duurde per test dan 75 euro. Of De Jonge nam alvast een voorschot op de korting die sectoren uit kunnen onderhandelen.
Nox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:46:
Ik heb etentjes gehad waar het bezoekje zo'n 75 euro de man kostte voor een avondje. Met de kosten voor zo'n coronapas kunnen die potentieel verdubbelen. Dan denk je wel twee keer na. Idem voor concertbezoek, dat zal ook twee keer zoveel kosten mogelijk.

Het vragen om een coronapas door ondernemers zou wel optioneel worden zoals ik het begrijp, dus mogelijk dat ondernemers die eis helemaal niet gaan stellen. Als nergens om die coronapas gevraagd wordt zal kan het hopelijk nog snel gedaan zijn met die app. De CoronaMelder is ook een flop geworden.
alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:29:
Daarbij bevreemdt het dat D66 het voortouw lijkt te nemen, terwijl een groot deel van haar eigen achterban (jongeren) juist op achterstand wordt gezet met dit paspoort.
D66 heeft sinds ze hun steun uitspraken voor de avondklok een bijzondere ommezwaai gemaakt. Toch vind ik deze standpunten niet bij ze passen, wellicht is dit een hele nieuwe strategie voor de verkiezingen. Er valt in elk geval weinig te kiezen in Den Haag, de partijen buitelen over elkaar heen om dit idee te steunen in meer of mindere mate. Het lijkt erop dat de kamer graag wil meeregeren ten koste van de controlerende functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Fuujii schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:34:
Wat ik niet helemaal begrijp: eerst werd voorzichtig geteased dat er gekeken zou worden naar een vaccinatiepaspoort en een app. Grofweg twee weken later is de app zelfs live (proef festivals). Dit kan toch niet zo snel gegaan zijn, of mis ik iets? Het lijkt mij dat ze op de achtergrond hier 'stiekem' al mee bezig waren?
Dit moet toch relatief gemakkelijk middels een WOB-verzoek te achterhalen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Napo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Dit moet toch relatief gemakkelijk middels een WOB-verzoek te achterhalen zijn?
Waarbij alles zwart gelakt wordt? ;)

Laten we hopen dat er wat journalisten dit doen en er een stuk over publiceren.
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.