• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
Napo schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:21:
[...]
Dit is waanzin waarin niet gelezen wordt. Twee grote technologische partijen doen een aanbod, een aanbod dat vanuit een sociaal perspectief prima te volgen is en wellicht zelfs een morele plicht is voor dit soort bedrijven. De genoemde bedrijven staan er niet het beste voor (maatschappelijk gezien) maar er wordt niet gesproken over integratie in hun ecosysteem, data die zij ter beschikking krijgen of enig voordeel dat ze eruit halen.
Twee [Amerikaanse] technologische partijen [die winstmaximalisatie al jaren op 1 hebben staan] doen een aanbod...

Vergeef me als ik niet direct geloof dat ze dit alleen uit sociale overwegingen doen :).
MikeyMan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Je mist een hele belangrijke stap. We hebben namelijk op geen enkele manier een poging gedaan om de kwetsbaren te redden. Dan was er wel een andere maatregelen pakket geweest.

We zijn bezig geweest de zorg overeind te houden. Waar evengoed iedereen van geprofiteerd heeft.
Je weet net zo goed als ik welk leeftijds- (en gewichts-) cohort oververtegenwoordigd is in de ziekenhuis- en ic-bedden. De zorg overeind houden betekent dus de facto dat je solidair bent met deze (vrij specifieke) groep.
En 'niets' van het virus te vrezen hebben vind ik ook wel een hele vergaande uitspraak.
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ook hier bewijzen de cijfers weer dat eenieder beneden zeg de 50 zich niet al te veel zorgen hoefde/hoeft te maken.

Ik vind de stelling dat de maatregelen voor deze groep schadelijker zijn dan de directe impact van Corona zeker te verdedigen. Die groep is dus wel degelijk solidair geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Zo lekker gaat het daar anders niet qua cases. Plannen zijn leuk maar de vraag is of dat allemaal zo uit gaat komen. Aan de andere kant verwacht ik dat men hier ineens heel positief zou kunnen gaan zijn; de stijging lijkt er toch wel een beetje uit nu, het weer wordt beter, en het vaccineren schiet op.

Lood om oud ijzer denk ik dus.
Mwoah...

Denk dat Rutte en De Jong er redelijk wat voor over zouden hebben om zulke cijfers te kunnen tonen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
11 november 2020:

Vandaag:

Gewoon even voor het idee.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Bizar, dat betekend dat ze dus al die tijd gelogen hebben en het gewoon van plan waren. Want zo'n app zeker voor regeringsgebruik is niet in 2 weekjes ontwikkeld.
Of ze zijn gewoon ontzettend snel :9

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:31:

In september en oktober vorig jaar ging corona als een lopend vuurtje rond in de leeftijdsgroepen <40 jaar. Het had geen invloed op de ziekenhuiscijfers destijds, dus ik zou nu dat ook niet verwachten. Het echte risico ligt bij mensen boven de 50, die bevolken vooral de ziekenhuizen met corona. Tegen de zomer zal die leeftijdsgroep wel gevaccineerd zijn en dan is de zorg ontlast voor het grootste deel.
Die aantallen lijken wel heel hoog maar het blijft maar een klein percentage van de totale bevolking maar nog steeds genoeg om de zorg vol te krijgen.

Dit zijn de aantallen positief getesten afgezet tegen de aantallen die we in die leeftijdsgroepen in de bevolking hebben. Ik heb 0-10 jaar er uit gehaald omdat ze met hun enorm laag aantal positief getest de cijfers wat vertekenen.

Zelfs als je heel optimistisch de bekende cijfers maal vier doet voor werkelijke aantallen zit je nog met 80 procent niet besmet in die groepen. Als je dan uitgaat van die 20% besmet en 20% vaccin weigeraars waarvan 2% naar het ziekenhuis of IC moet dan zijn dan kom je op rond de 50 duizend opnames uit de groep die niet gevaccineerd of besmet is. Zonder enige maatregelen zal dan weer razendsnel de 40 opnames per dag worden overschreden, om daar onder te blijven moet je de besmettingen over 4 jaar uitsmeren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• alexbl69
Soccer98 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:28:
Motie voor een zo snel mogelijk invoeren van een coronapaspoort is aangenomen: https://twitter.com/back_fis/status/1369780827031273474?s=21

Interessant: In de Stemwijzer nemen GroenLinks, PvdA en de SP expliciet stelling tegen een coronapaspoort. CDA ook met als disclaimer massaal te testen.
Er is de afgelopen dagen iets gebeurd. Heb geen idee wat, maar de snelheid waarmee dit gaat is zeer 'on-Haags'.

Daarbij bevreemdt het dat D66 het voortouw lijkt te nemen, terwijl een groot deel van haar eigen achterban (jongeren) juist op achterstand wordt gezet met dit paspoort.

Ik blijf Brusselse interventie vermoeden. Die zien hierin de uitgelezen mogelijkheid om een EU-breed biometrisch paspoort er in korte tijd door te drukken. Dat zou ook verklaren waarom D66 zoveel risico neemt.

En dat ze een pro-actief twee-samenlevingenbeleid van Israël als positief voorbeeld nemen is helemaal een gotspe. Volgens mij is D66 (zeker met Kaag) normaliter één van de grootste criticasters van dat land.

Toch fijn voor ze dat ze het referendum ook al de nek om hebben gedraaid, want die horde had dit voorstel nooit kunnen nemen.

Edit... en hoe kan de SP bovenstaande motie steunen terwijl ze hier ook hun krabbel onder zetten 8)7 :

[Voor 27% gewijzigd door alexbl69 op 11-03-2021 07:34]

iRacing Profiel

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 13:27
XWB schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Dat is altijd een mogelijkheid, maar dan blijft de samenleving nog een lange poos dicht. Misschien wel een jaar. Dat is ook niet wenselijk, mensen willen weer aan de slag en van het zonnetje kunnen genieten.
Huh wat? Ik mag toch hopen dat iedereen snel is ingeent, dat gaat zoals het er nu op lijkt niet nog een jaar duren.
Als we vanaf het punt dat "iedereen" (of iig degene die dat willen) zijn ingeent en nog steeds probleem hebben, hebben we een groter probleem dan of er wel of niet een coronapaspoort nodig is....

Even vooruitkijkend, in juli zou iedereen ingeent moeten zijn, uitgaande van 1,5 miljoen personen inenten per week anaf mei (bron GGD/volkskrant).

Dus als we dan even (grofweg) de bevolkingsopbouw opsplitsing in blokjes van 1,5 miljoen obv het CBS krijg je volgende verdeling

18 t/m 25
25 t/m 32
32 t/m 38
38 t/m 44
44 t/m 50

Ofwel de groep tot 44 wordt in juli ingeent, en de rest daarvoor.

Als we dan vervolgens kijken naar de leeftijdsverdeling van ziekenhuis opnames:

Dan zien dat als 50+ groep is ingeent de druk op de zorg enorm afneemt.
Dus over welke periode hebben we het nu? Feitelijk mei en juni dat er een soort van tussen periode is waarin een deel van de 50+ groep nog niet is ingeent.

Wil de politiek voor die 2 maanden, allerlei rete ingewikkelde regels invoeren die waarschijnlijk onduidelijk zijn en verkeerd geintepreteerd worden (want laten we eerlijk zijn tot op heden niet allemaal even soepel :+ )

Iig als laatste ik hoop dat we vaccinatie snelheid, maar waarom ik kritisch ben rondom een coronapaspoort is dat er waarschijnlijk aan ontkomen dat onderdeel wordt van "het gele boekje" en dat vind ik niet zo'n probleem. Maar voor dagelijkse zaken heeft flink impact, en op het moment dat dat heel strak neergezet zou met einddatum: bijvoorbeeld "het coronapaspoort in nederland wordt niet meer toegepast als de vaccinatiecampagne is afgerond" zou ik er nog enigszins positief tegenoverstaan.

Maar tot op heden heb ik die "einddatum" nergens teruggezien en vrees ik (en mogelijk is dat onterecht) dat het een permanent iets wordt.
*Niets is zo permanent als een tijdelijk maatregel bij de overheid*

User Error -- Please Replace User

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Stoney3K schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Heb nog een keer gezocht, het enige wat ik nu nog terug kan vinden is een (premium) artikel in NRC waaruit blijkt dat het wetsvoorstel om privileges aan vaccinatie te koppelen te verbieden, uiteindelijk toch niet is doorgegaan. Het blijft binnen Duitsland wel een hot topic voor debatten -- logisch als je hun historie bekijkt.
Wat bedoel je met het 'bekijken van hun historie' ...?

Vaccinatie als politiek thema is idd een thema met een lange geschiedenis in de duitse politiek

De vaccinatie-plicht werd in duitsland al in 1807 ingevoerd, maar toen door het Koninkrijk Beieren, waarna veel andere duitse staten in de Duitse Bond (duitsland was toen geen natiestaat maar een los geheel van vrije staten in een 'Rijksbond') volgden... muv. Pruisen, dat toen nog geen grote problemen had met pokkenepidemieen door een eerder geisoloeerde ligging
https://www.augsburger-al...infuehrte-id54937301.html

In 1874 kreeg echter ook Pruisen te maken met een, vermoedelijk door de Frans-Duitse oorlog binnengesleepte pokken-epidemie en voerde de Duitse Keizer als een van de eerste wetgevingen in het Duitse Keizerrijk een centale Impfplicht door.
Kort ervoor waren in twee golven van een pokkenepidemie in 1870 en 1873 rond de 180.000 mensen gestorven, maar er heersde ook een grote polemiek of een vaccin wel een 'gezonde' oplossing was.
De wetenschap stond daar tegenover volksgeloof dat men door dat vaccin een dierlijke stof in zijn lichaam bracht die van de mens een dier maakte, of bepaalde religieuze groepen dachten dat dit een ingreep in Gods Plan was.
https://www.aerztezeitung...als-wie-heute-402566.html

De invoering van het Reichsimpfgesetzes 1874 maakt de Vaccinatie een plicht, waarbij kinderen die niet gevaccineerd waren van schoolgang uitgesloten werden.
Interessant is dat in reactie hierop een duidelijk politiek agerende beweging ontstond van 'Impfgegner', die tegen een centrale autoriteit ageerden, anti-wetenschappelijk waren, aan Naturheilkunde deden en waarin bepaalde complot-theorieen en gedachten over andere bevolkingsgroepen sterk waren, en over 'rein deutsches Blut'.....
Dit is ook een van de grondstenen voor de latere 'Völkische Bewegung', waaruit later ook nationalisten en rascistische groepen ontstonden, die bv vaccineren betitelden als 'judische schul-medizin'

(Cartoon uit 1933, gepubliceerd in 'Der Sturmer')

https://www.zeit.de/2021/...corona-impfung-geschichte

[Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 15-03-2021 15:55]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• alexbl69
Hier vlak over de grens (in Duitsland) kun je ze ook krijgen...

Letterlijk bij de kassa bij de Aldi, €5 per stuk.

Maar... dit is natuurlijk never nooit waterdicht. Een test zal toch echt door een onafhankelijke derde uitgevoerd moeten worden om betrouwbaar te zijn.

Als ik op het punt sta om op m'n reeds betaalde vakantie van een paar duizend euro te gaan heb ik misschien de neiging om dat staafje iets minder ver m'n neus in te drukken :).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
Marzman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:46:
@alexbl69 Zitten daar stokjes in die je in je neus moet doen? Lijkt me dat mensen niet zo diep gaan bij zichzelf als bij een echte test (al zeggen ze bij kinderen weer dat dit niet zo veel uitmaakt, waarom dan wel bij volwassenen? :p )
Stokjes inderdaad :).

Moeten 2,5cm je neus in.

Dit is de 'handleiding' die erbij zit:

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
Wolly schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:47:
[...]
Luie journalisten dus.
Maar wel al prominent op 101...

In het artikel wordt geen enkele nuance gemaakt ten aanzien van representativiteit of de vraagstelling.

Dus vanaf nu is 70% van de bevolking blijkbaar voor een coronapaspoort. Handig toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
martwoutnl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Dan moet je wel een sticker hebben. Ik kreeg een print mee waarop de registratiekaart op staat vermeld. Maar het is gewoon belachelijk dat ze het boekje niet regelen zolang die app niet is geregeld. Voor hetzelfde geld vertraagt die app tot oktober.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45
roffeltjes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Waar baseer jij dit op? :?

Los van het feit dat we nog jaren met COVID gaan worstelen. Als we dit systeem hebben gaan we het gebruiken en uitbreiden over meer dan COVID. Dat is een voorspelling, maar wel eentje die in lijn ligt met hoe dit soort dingen doorgaans lopen. Waarschijnlijk dat we binnen Schengen dit wegpoetsen (maar wanneer), maar daarbuiten? Ik geloof daar niks van.

Heb ik een oplossing behalve nog maar een tijdje de grenzen dicht? Nope, ik kan ook niks verzinnen. Maar de reikwijdte van dit soort voorstellen vind ik extreem ver gaan en echt iets waar we niet zomaar overheen moeten stappen omdat we nu in een vervelende situatie zitten.
Er zijn simpelweg weinig infectieziekten waarbij er überhaupt een noodzaak bestaat om de reisbewegingen te beperken. Dit is dan ook de reden dat we weinig reisbeperkingen zien in het kader van vaccinatieziekten. En waar ze al van toepassing zijn, gaat dit toch al gewoon gepaard met het moeten tonen van bijvoorbeeld vaccinatiestatus.

Verder blijft COVID nog maar enkele jaren relevant, en die relevantie zal binnen in ieder geval de westerse wereld snel af gaan nemen op basis van de huidige vaccinatiecijfers.

Ten tijden van een crisis is verder wat je voorstelt, zonder controle aan de deur, natuurlijk gewoon al snel je enige andere solide alternatief, de grenzen sluiten. Vrij verkeer van personen houdt natuurlijk voor velen snel op zodra de eigen volksgezondheid in gevaar komt. En dit is werkelijk waar helemaal geen nieuw beleid. Dit is een beleid dat in de menselijke historie al honderden jaren wordt toegepast.

En weet je wat? Keer op keer wordt het dusdanig verlaten dat het compleet in vergetelheid raakt. Keer op keer is men weer even ontstelt en angstig dat dit zal blijven. Maar uiteraard, deze keer gaat anders zijn ;).

Ook het COVID-19 certificaat zal over een jaar of 10 al weer ruim achter ons liggen, en over bijv. 50 jaar bij de volgende grote crisis met infectieziekten als oorzaak zal iedereen weer op soortgelijke wijze reageren.

Het is natuurlijk jammer dat geschiedenis een weinig belicht vak is binnen onze maatschappij. Maar de gehele aanpak zoals we dit op dit moment zien, heeft veel raakvlakken met de aanpak van de cholera uitbraken in de 19e eeuw. Tot inclusief de recente rellen in Nederland aan toe.

Deze publicatie uit 1893 kun je een aantal woorden in veranderen, en het had zo uit 2021 kunnen komen:
https://timesmachine.nyti.../1893/10/11/109711447.pdf

Quarantine maatregelen en restricties? Allemaal niets nieuw:
https://www.cambridge.org...ntive-system-18501895.pdf
https://www.jstor.org/sta...etadata_info_tab_contents

Ook tijdens de Spaanse griep in 1918, lockdown achtige maatregelen:
https://www.nationalgeogr...-flu-pandemic-coronavirus

Verplichte mondmaskers? Helemaal niets nieuws aan. Ook in 1918 al gewoon toegepast. En ook toen, indien je je er niet aan hield? Gewoon een boete of gearresteerd.

https://www.businessinsider.nl/wp-content/uploads/2020/05/bc371d2eb64be1e9d03a323187144dc08905b54a-800x600.jpg

De anti-mask league had je toen ook.
Anti lockdown protesten, ook tijdens de Spaanse griep, niets nieuw.

Veel van dit soort gezondheidscrisis is gewoon een herhaling van zetten. En heb jij in 2019 geleefd met een mondmasker plicht omdat dit eerder zo was? Nee. Heb jij in 2019 geleefd met verplichte quarantine omdat je in het buitenland geweest was? Nee. Moest jij thuis blijven bij ziekte in 2019? Nee.

Dus vertel mij eens, waarom gaat het dit keer anders zijn? Wat maakt nu zo speciaal?

Ook moeten we ons gewoonweg goed realiseren dat dit soort uitbraken zeker met permanente veranderingen gepaard kunnen gaan, en dat het leven misschien wel nooit meer wordt zoals het was. Maar dat dit echt niet zozeer een nadelig iets hoeft te zijn. Pre- en post cholera Europa kent zo grootse verschillen. Maar toch ben ik blij dat ik in een post-cholera Europa leef.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Nederlandse CoronaCheck app laat gewoon een groen of rood vinkje zien, zou deze oplossing vanuit privacy oogpunt niet beter zijn voor de EU?

La Batterie des Hommes sans Peur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog even wachten tot we een laagrisico land zijn dan kan iedereen weer naar spanje zonder qr codes.

[Voor 3% gewijzigd door Wolly op 21-05-2021 18:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:59
Volgens reopen.eu ( https://reopen.europa.eu/nl/map/NLD/7011 ) is Nederland er klaar voor:

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RocketKoen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:37:
[...]

De hoteleigenaar krijgt dat als het goed is niet te zien. Die ziet alleen een vinkje.
De (scan)app leest de code. Ontsleutelt de data. Beslist of er een groen vinkje komt of niet. En verwijdert de data dan.

Die hoteleigenaar zou dan zijn eigen app moeten ontwikkelen. En de versleuteling kraken. En het dan nog geheim houden, want een app is zo geupdate met nieuwe versleuteling.
De hoteleigenaar kan gewoon zien wat op het scherm van de gast staat terwijl de code gescand wordt. Hij moet namelijk ook controleren of de naam bij de QR-code overeenkomt met de naam op het paspoort/identiteitskaart, anders kan iedereen elkaars smartphone gebruiken.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vrijdag schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:05:
Belgen kunnen een digitaal certificaat/pas aanvragen:

https://www.vrt.be/vrtnws...-beschikbaar-in-ons-land/

Meer info over hoe het zit met de acceptatie van de verschillende EU landen:

https://reopen.europa.eu/en
En de Belg die geen app kan of wil gebruiken krijgt een A4'tje met een QR-code op.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 15:58
Ik hoop maar dat de GGD / RIVM / overheid snel alles op orde heeft qua site/app en verwerking van 1 (Janssen of in geval van afgelopen 180 dagen doorgemaakt ieder ander vaccin) of 2 vaccinaties, doorgemaakt of negatieve test resultaat. De landelijke uitrol moet volgende week donderdag (24 juni) werken via de CoronaCheck website en 'CoronaCheck app (iOS / Android) en vanaf een week later donderdag 1 juli ook voor de EU. Het is dat ik pas begin augustus op vakantie ga, maar mag wel hopen dat data op tijd in de systemen verwerkt is anders krijg je alsnog geen groen licht in de app of via de site net voor vertrekt als de tweede prik nog niet verwerkt is.

bron: Nos.nl - 17 juni 2021

Ik zie wel dat de GGD's wel tweeten (hier en hier) dat ook de database van de GGD (coronatest.nl) wordt geraadpleegd al wordt daar alleen getoond wanneer je een afspraak hebt/had voor zover ik het kan zien. In de Tweets wordt overigens ook verwezen naar het pers bericht 'Vertraging verwerking deel van vaccinatiegegevens'.

Overigens de GGD Zuid Limburg beschrijft het ook goed:

Hoe controleer ik of mijn vaccinaties goed geregistreerd staan?
Bent u bij de GGD gevaccineerd, dan kan dit op 3 manieren:

1. Als u uw registratiekaart heeft ontvangen, controleer dan of uw gegevens goed zijn. Is dit het geval, dan kunt u ervan uitgaan dat uw gegevens goed in onze database staan. De registratiekaart komt namelijk uit CoronIT.

2. Via https://www.coronavaccinatie-afspraak.nl (schiet door naar coronatest.nl) kunt u uw vaccinatieafspraken bekijken. Ga naar ‘Mijn vaccinatiegegevens inzien’ en log in met uw DigiD. U ziet hier uw openstaande en afgeronde afspraken. Klopt dit overzicht? Dan staan uw afspraken goed geregistreerd bij de GGD.

3. Informatie over uw vaccinatieafspraak, namelijk datum, tijdstip en locatie, wordt ook verwerkt binnen coronatest.nl. U kunt deze inzien met uw DigiD.

[Voor 48% gewijzigd door funrider op 17-06-2021 15:04. Reden: toevoeging GGDs]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:59
De scanner app heeft net een update gehad en zou nu ook voor certificaten van buitenlanders werken.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:54
funrider schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Ook vanuit GGD <> RIVM lijkt er nog steeds minimaal 2 weken achterstand. Gisteren nog gekeken of onze vaccinatie bij GGD van 9 en 13 juni op Mijn RIVM er nu wel in stond, maar helaas.
Niet bij elke GGD in ieder geval, die van mij stond er een dag later in:

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

gws24

Thinking is hard!

renedr schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Is dat controleerbaar, tot nu toe komt het prikken zelfs erg professioneel over, maar de IT afhandeling als een drama.
Tja, wat bedoel je met controleerbaar? We gaan het vanaf morgen zien of de systemen het een beetje aankunnen :P .

Het staat in ieder geval ook al in de pdf van de briefing op 6 juni, slide 33 onder 23 juni waarbij CIMS het rivm systeem is en GGD spreekt voor zich.

Bron: https://www.tweedekamer.n..._briefing_presentatie.pdf

Is trouwens wel een interessante presentatie om een keer door te nemen. Vanaf slide 24 ongeveer gaat het over de implementatie en hoe de app er uit komt te zien:

Maken QR met opgehaalde gegevens:

Geldigheidsduur QR is te zien, lijkt voorlopig op 1 jaar te staan en dat is wat gisteren ook gezegd werd dacht ik.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

vuurtjih schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Lijkt mij anders ook wel raar, want de app slaat toch eigenlijk amper gegevens op? Anders moet er dus ook nog bijgehouden worden wanneer jij je 2e prik hebt gehad.
Dat moet sowieso vanwege de 14 dagen die voor het europese dcc nodig is en staat dus wel in de europese QR code (date of latest vaccination). Alleen NL kiest er voor om het voor binnenlands gebruik niet te gebruiken.

Snapt iedereen het nog? :P

[Voor 11% gewijzigd door gws24 op 23-06-2021 14:17]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

menzo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Op de site van de overheid staat dat je met pfizer na 7dagen al beschermd bent, dus dan lijkt het me dat je na die 7 dagen de binnenlandse qr code krijgt een een week later pas de Europese.

https://www.rijksoverheid...biontech-pfizer-comirnaty
Ik heb even de presentatie pdf van gisteren opgezocht en wat ik mij herinnerde klopt. Voor de NL QR wordt geen wachttijd aangehouden, wel voor de europese QR (bron: https://www.tweedekamer.n...ntatie_ministerie_vws.pdf) :

Dus dan is het alleen afhankelijk van hoe snel na vaccinatie het in het systeem staat hoe snel je de QR kan maken en dat zou dus theoretisch al dezelfde dag kunnen zijn.

Let op, dit is een EU aanbeveling en kan dus door landen genegeerd worden! Geld dus ook voor jouw vraag @Mawlana . Er werd gisteren dan ook redelijk op gehamerd dat mensen altijd de regels van het land waar ze naar toe willen gaan moeten nakijken maar dat men het zoveel mogelijk gelijk wil trekken.

edit: bedenk mij net dat je ook de landen waar je doorheen reist moet checken, zeker als je met de auto gaat.

[Voor 8% gewijzigd door gws24 op 23-06-2021 15:14]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nog even een aantal imo informatieve sheets:

• funrider
Nederland is vanaf vandaag van rood naar oranje gegaan en zelfs groen voor Groningen en Friesland in de EU (bron):

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ramzzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Op iOS nog steeds geen update... :(
Er zijn zo te zien al drie updates geweest vandaag op ios. edit: welke versie heb je?

[Voor 3% gewijzigd door gws24 op 24-06-2021 16:57]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Oh wordt het percentage meegenomen? Dat wist ik niet.
Ik hoor vooral van familie in Roemenie dat er bijna niet meer getest wordt, alleen als je in het ziekenhuis beland.

En dat maken de cijfers daar vreemd, 17 positieve testen per dag, maar wel ruim 200 man op de IC.

Dit zijn de criteria. Als ze alleen nog mensen testen die al in het ziekenhuis beland zijn vraag je je af hoe ze dan aan <4% positive rate komen :?

Ik zie trouwens dat ik het samengevoegde plaatje ook verkeerd las. Zo te zien gaat het om het totaal aantal cases (per 100k) over afgelopen 14d en is NL daarom nog amber. Positivity rate is niet over 14 dagen en daar zitten we al wel onder de 4%. En binnen een paar dagen zouden we als het zo doorgaat ook wel onder de 50 cases per 14 dagen (per 100k) moeten zakken :)

[Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2021 10:00]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
geenstijl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:56:
[...]
Het is bij mij een afhankelijkheid van Google Chrome.
Als ik bij apps Chrome uitgeschakeld heb staan, dan krijg ik de "te druk melding", als ik vervolgens Chrome inschakel (terwijl ik Edge als (standaard) browser heb), dan wordt als je klikt op inloggen met digid, automatisch Chrome geopend en kan je wel inloggen.
Ik vind deze afhankelijkheid belachelijk.
Zie ook:
https://github.com/minvws...eck-app-android/issues/27
Lijkt op 100% lock-in (lock-down?) met Chrome.

Ik heb gedurende +/- 4 dagen geprobeerd om vanaf +/- 5 Android devices in te loggen.

Zelfs het openen van de normale GGD-site (vanuit de app om een prik te plannen) ging niet en de melding "busy" kwam al voordat er überhaupt netwerkverkeer was (gedetecteerd via een sniffer).

De apparaten hebben root, geen root, verborgen root, Nederlands, Engels, custom-rom en default-rom.

Enige overeenkomst?

1. Het werkt niet
2. Ze hebben geen Chrome (maar Edge, Opera, Brave)

Na Chrome te installeren werkt het op alle 5 in één keer (je logt in via Chrome, API stuurt ping terug naar app, app genereert code, klaar).

Daarna Chrome er af gooien, cache legen van de apps en je bent zowel Chrome-vrij als QR-rijk.

Als dit zo klopt, mag er wel een nieuwsbericht aan besteed worden.

- edit - Pingback van wat er achter de schermen gebeurd (mits je Chrome hebt...)

[Voor 13% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-06-2021 16:29]

• funrider
Mijn ervaring met de QR code genereren met de CoronaCheck app is dramatisch:

* DigiD app inlog: Helaas heb ik na meerdere keren inloggen (op meerdere dagen) met DigiD app (melding: u moet opnieuw na 15 minuten inloggen omdat u niet actief bent geweest), reactie van ministerie op een tweet was dat mogelijk oorzaak meerdere tabs is. Dat is niet het geval al opent DigiD zelf een nieuwe pagina. Krijg dit niet aan de praat.

* Gebruikersnaam/wachtwoord: Ik ontvang sms en kan inloggen, maar loop ik vast als ik na code doorklik 'Volgende' ververst de pagina maar blijft dan hangen op pagina waar ik code in heb getikt en als ik dan op 'Volgende' weer druk gebeurd er niks ik blijf op de pagina.

Dit alles op iPhone 8 met iOS14.6 en Safari browser. De CoronaCheck app blijft laden, maar haalt ook niks binnen in beide gevallen. Tips zijn welkom voor de app wil graag het daarin hebben. Het is dat ik nog niet op vakantie ga maar hoop wel dat dit snel gaat werken in juli. Overigens in Mijn RIVM staat vaccinatie erin en GGD staat ook goed geregisteerd (beide kan ik zonder problemen met DigiD app inloggen).

De website versie (om te printen) werkt wel al wacht ik nog op tweede prik half juli dus misschien is dat de bottelneck voor de app waardoor ik vastloop al lukte het mijn vrouw wel met de DigiD app na doorgemaakt te hebben en 1 vaccinatie waarvan alleen het laatste momenteel alleen nog wordt vastgelegd doorgemaakt vanaf 1 juli. QR code voor EU maken lukte al wel voor NL nog niet (logisch).

Cobb schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Niet alleen Jansen. Ik heb onlangs Corona gehad en ben 1x geprikt met Pfizer. OOk dan kan ik geen QR code voor Nederland genereren. Wel een Internationale.
Ik hoop maar dat ze dat snel rechtzetten.
Als het onlangs hebt doorgemaakt dan staat dit nog niet in de app omdat deze functionaliteit er nog niet in zit. Dit samen met gebruik in EU zou vanaf 1 juli beschikbaar moeten zijn volgens de planning.
renedr schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:49:
[...]
Als we nou massaal stoppen met testen, net als andere landen.
Lijkt mij niet wenselijk hoe fijn het ook is om Nederland volledig groen te zien worden in de EU. Met de extreme versoepelingen in Nederland die ongekend zijn in EU (en wellicht wereldwijd) denk aan discotheken open en geen mondneusmaskers in binnenruimtes zoals overheidsgebouwen, winkels e.d. In landen als Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk zijn ze net afgestapt hiervan buiten, maar binnen is het toch echt nog verplicht voor zover ik weet.

[Voor 8% gewijzigd door funrider op 28-06-2021 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Exact, dat is dus het probleem. De vaccinatie krijgt ze gewoon morgen van de GGD. Maar voor reizen is een DCC straks weer een vereiste.
Misschien dat het niet in de app gaat werken maar via de GGD zou je een bewijs moeten kunnen verkrijgen:

bron: https://www.rijksoverheid...-problemen-en-oplossingen

Ik neem aan dat het dan op papier is net zoals wat mensen die wel een bsn hebben krijgen als ze het uitprinten via de website van coronacheck.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09
posttoast schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Vrijdag is het bij mij twee weken na mijn eerste vaccinatie (24 juli de tweede) én ik ben destijds door de GGD positief getest. Dus ik ga dan eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
Ik heb nu een internationale QR code maar daarin staat alleen maar dat ik 1 van de 2 vaccins heb gehad:

Ik vraag me af hoe ik nu kan zorgen dat mijn eerdere besmetting (in februari) hierin meegenomen wordt. Het is op zich geen halszaak (ik krijg mijn volgende vaccin iets meer dan 2 weken voor ik naar het buitenland ga), maar ik ben wel benieuwd hoe dit werkt.

omniscale.nl

• posttoast
Het wordt nog gekker. Een collega van me heeft ook maar één vaccinatie gehad (net als ik op 18 juni) is niet besmet geweest, maar bij hem staat er dat ie 2 keer gevaccineerd is :?

omniscale.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
Er gaat toch echt iets niet helemaal lekker in de app. Ik dacht net: laat ik eens opnieuw een QR code aanmaken. Vervolgens krijg ik te zien dat hij op basis van deze gegevens dat wil gaan doen:

Interessant, twee keer hetzelfde vaccin (want voor de duidelijkheid: ik ben nog maar één keer gevaccineerd). Als ik vervolgens klik op "Maak QR code" dan krijg ik dit te zien:

Wait, wut?! Ik ben toch écht maar één keer gevaccineerd maar volgens de app nu dus twee keer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:13

spartacusNLD

This is Sparta!!

renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:07:
Ik vind het niet erg om te testen overigens, maar de GGD blijft één groot drama.

Ik heb gisteren geprobeerd informatie in te winnen, ze streven er naar om binnen 26 uur een uitslag te sturen en dan nog 3 uur voor hij zichtbaar is in de app.

Zit je dus aan 29 uur.
Wanneer moet ik testen als ik om 00:00 uur ga rijden?! Dit is zo kansloos, want sneltest of pcr maakt geen verschil voor die tijd.

Sterker nog, GGD wil liever geen anitgeen test omdat ze daarmee geen onderzoek kunnen doen naar varianten.

Om heel eerlijk te zijn. Dat onderzoek doe je maar tijdens reguliere testen, bij testen voor je reis gaat het gewoon om snelheid. Sneltest waar mogelijk en binnen een uur de uitslag.

Kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn?!
Blijkbaar heel moeilijk. Ik wil zondag vliegen. Woensdag afspraak gemaakt voor zo'n gratis PCR test, gisteren om 13:00 pcr test en vannacht om 01:15 de negatieve uitslag in de mailbox. Tot hier hebben ze het prima voor elkaar moet ik zeggen. Nu 6 uur later nog geen uitslag in de coronacheck app. Dus die ''maximaal 4 uur later'' moet je niet te zwaar aan tillen.

Zo maar eens bellen.

Vanmiddag nog een afspraak staan bij een commerciële partij voor een sneltest met certificaat als back-up. Je kon al aanvoelen dat dit bij de GGD fout ging.

[Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 10:29]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:18:
[...]

Blijkbaar heel moeilijk. Ik wil zondag vliegen. Woensdag afspraak gemaakt voor zo'n gratis PCR test, gisteren om 13:00 pcr test en vannacht om 01:15 de negatieve uitslag in de mailbox. Tot hier hebben ze het prima voor elkaar moet ik zeggen. Nu 6 uur later nog geen uitslag in de coronacheck app. Dus die ''maximaal 4 uur later'' moet je niet te zwaar aan tillen. Zo maar eens bellen.

Vanmiddag nog een afspraak staan bij een commerciële partij voor een sneltest met certificaat als back-up. Je kon al aanvoelen dat dit bij de GGD fout ging.
Precies om 08:00 gebeld naar CoronaCheck helpdesk. Direct de melding dat het te druk is en dat de verbinding verbroken wordt. Schiet mij maar lek. 8)7

Op twitter ook een hoop meldingen van mensen die hun negatieve PCR reis test niet kunnen toevoegen aan de app. Wie had dat nu gedacht? ;( :>

En lees nu ook dit:

Communicatie is best moeilijk blijkt bij VWS / GGD :'(

[Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 10:02]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

We zijn weer een stap verder. Nu te zien op https://coronacheck.nl

nu hopen dat het snel gefixed is.

edit: nu weer weg op de site 8)7 en het werkt nog steeds niet.

[Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 13:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dangerousp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Ik snap het niet helemaal. Via de GGD kun je überhaupt geen negatieve test voor op reis krijgen toch? Althans zo staat het op hun website en is alleen testenvoorjereis.nl hiervoor beschikbaar (ook al is er niets beschikbaar)
Ik heb het ook geregeld via testenvoorjereis.nl en dat gaat o.a. ook via de GGD. Ik heb woensdag direct voor een afspraak gebeld en kon op een GGD locatie terecht. Ik wil zondag namelijk vliegen.

Ik heb een negatieve uitslag staan op coronatest.nl en die zou dus binnen 4 uur na uitslag ook in de CoronaCheck app moeten komen. En daar gaat het nu mis. Zie: https://www.ad.nl/binnenl...r-in-corona-app~a25a7b96/

Ik zag deze chaos al aankomen en kon gelukkig vanmiddag nog terecht bij een health check center in de buurt voor een sneltest met certificaat. Dan komt het sowieso goed.

[Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 02-07-2021 14:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ierland is op dit moment het enige EU land waar een DCC app nog niet actief is, blijkbaar hebben inkomende reizigers uit andere EU landen ook problemen om de app in te laten scannen bij aankomst.

Ryanair (uit Ierland, grootste vervoerder op het vliegveld in Dublin) - is er niet blij mee, op de typische Ryanair manier.

https://www.twitter.com/ittn_ie/status/1410936011027320837

[Voor 9% gewijzigd door El Jefe op 02-07-2021 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Voor de mensen die willen reizen de komende paar dagen:

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 21:12
kaassouffle schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Hier werkte het om info nogmaals op te halen in de app. Toen werd alles bijgewerkt. Nationale qr code werkte en bij internationaal kwam 1 van 1 te staan. (Herstelbewijs aanmaken werkte niet, daarna dus vaccinatiebewijs opnieuw aangemaakt)
Ik denk dat ik dat al 100x heb gedaan, helpt bij mij helaas niet.

Dit is een mooie opsomming van wat er aan de hand is:

[Voor 31% gewijzigd door Guzanni op 03-07-2021 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik begin het spoor echt bijster te raken, maar mijn groene vinkje in de scanner app van Italie blijft groen. Ook na de aanpassing naar 1 van 2 dosis in de QR code.

Dit zou hiermee kloppen:

Maar op officiële websites in Italië is het niet terug te vinden.

Andere Italië gangers met maar 1 prik?

[Voor 73% gewijzigd door renedr op 03-07-2021 18:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16
ulTimaS schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Hmm, dat zou bij mij en m'n vriendin dan ook zijn. Wij hebben beide een negatieve test gehad in maart nog.
Denk het wel, zekerheid kon ze het niet zeggen in iedergeval.

Nummer om te bellen is 08001421 (backoffice) daar kunnen ze het meeste voor je betekenen.
Echter als je naar Frankrijk gaat moet je als je volledig gevaccineerd ben met 1 injectie ( volgens Nederland dan ) alsnog een PCR meenemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Garyu schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:23:
[...]

OK dat zou wel makkelijk zijn dan inderdaad, maar is dat ook wat de qr-code zelf weergeeft? Datum eerste prik of inhoud eerste prik is in de app niet te zien?
Zoiets :)

edit:
En geldig tot 09-07-2022 de papieren print en daarna weer opnieuw uitprinten via coronacheck.nl
Hoe dit gaat in de app weet ik niet, zal automatisch gaan ofzo..

[Voor 11% gewijzigd door Orinoco op 11-07-2021 22:51]

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:38
Mijn vriendin moet binnenkort naar Noorwegen. Wij hebben in oktober 2020 Corona gehad en volgens de regels daarom maar één prik gekregen (Moderna). We hebben een internationaal vaccinatiebewijs waarbij in de CoronaCheck app staat "Vaccinatiebewijs: 1 van 1".

Op verschillende Noorse websites wordt gewaarschuwd dat je volledig gevaccineerd dient te zijn. Een vaccinatie die uit twee prikken bestaat dien je beide ook gehad te hebben om het land in te mogen. Over ons scenario kan ik niets terugvinden en ik weet ook niet welke info er precies in de QR zit (kan men zien dat we Moderna gehad hebben en dus maar 1 van de 2 prikken gehad hebben?)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

https://www.udi.no/en/abo...gen-or-the-uk/#link-24945

https://www.helsenorge.no...-your-covid19-certificate

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja ik kan die pdf's prima opslaan maar mijn browser (Safari) heeft een download PDF knopje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:46
Dit weekend even gecheckt of de buitenlandse scanners een Nederlandse test goed lezen. Dit zou geen probleem moeten opleveren omdat de Internationale QR (In de Nederlandse app) volgens de DCC standaard is.

De Franse app (TAC Verif) ziet een valide QR.
De Oostenrijkse website http://greencheck.gv.at/ geeft echter een verlopen geldigheidsduur (diverse keren geprobeerd, zowel binnen 12 uur, 24 uur en 48 uur. Ook met verschillende browsers en Profils). Ook dynamische (?) QR van de app geprobeerd en statische QR van het geprinte bewijs.

Hebben we hier met een bug te maken in de Oostenrijkse website, of zie ik iets over het hoofd?

(In de grjize balk staat Voornaam Achternaan en daaronder geboortedatum)

[Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 25-10-2021 09:04]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wolly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:44:
[...]

Endemisch betekent toch R=1? Dus elke geinfecteerde steekt één andere persoon aan.
endemisch is als de R over een lange termijn rond de 1 blijft, maar waarin best golven kunnen voorkomen (ook seizoensgriep is een endemische ziekte)..
dus de R moet niet voortdurend exact op een gelijkblijvende lijn te stan..

wel zijn dan eventuele groeifases veel gelijdelijker omdat er een bredere immuniteit bestaat

Wikipedia: Endemie (geneeskunde)

Nog steeds is wel degelijk de verwachting dat Covid endemisch zal worden (aangezien het volledig uitroeien vermoedelijk nu niet meer mogelijk zal zijn die kans hebben we verkeken)...
enkel lijkt het voorlopig niet zonder extra maatregelen onder controle te houden (iets dat nodig is tenzij je een fan bent van overbelasting van het Zorgsysteem)

[Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 01-12-2021 22:54]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Ja, dat is aardige onzin. Dat is in ieder geval geen objectieve beschrijving van het probleem. Digital ID was al velen jaren voor corona in ontwikkeling en stond ook gewoon op de roadmap. Zonder corona was dat er ook gewoon gekomen.

Verder heb ik nog steeds geen uitleg gezien waarom een Europees DigiD (want dat is het in principe) nu meteen tot een controlestaat zou leiden. Of stel je dat we in Nederland al een controlestaat hebben omdat we hier DigiD hebben?

Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit
Pagina: 1

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee