Toon posts:

Het EU Digitaal Corona Certificaat (DCC)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Afgelopen week zijn dertien veel gedeelde QR-codes op de zwarte lijst gezet, wat betekent dat ze voor niemand weer werken: ook niet voor de 'eigenaar' van de QR-code. Die kan overigens wel weer een nieuwe QR-code aanmaken.
Hoe kan dat nu? Het was toch technisch onmogelijk om QR codes in te trekken?
Wie eenmaal een QR-code heeft aangemaakt in de CoronaCheck-app, raakt die niet meer kwijt. Intrekken is volgens de GGD 'technisch niet mogelijk'. Ook niet met codes die zijn aangemaakt met behulp van valse vaccinatiebewijzen.
QR-code in Coronacheck-app niet in te trekken, ook niet na fraude

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Elke code heeft een unieke identifier, die verandert geloof ik bij de app versie elke paar minuten maar de papieren blijven natuurlijk hetzelfde. Men kan simpelweg een blacklist van identifiers in de app stoppen, al dan niet elke zoveel tijd online geüpdatet a la een CRL. En die gedeelde QR's zijn natuurlijk papieren versies.

[Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2021 22:21]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-01 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CyBeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:39:
Op zich hoort men ook je identiteitsbewijs te checken. Bij mij is dat tot dusverre ook niet gebeurd maar goed.
Dat is vreemd, ik zou daar zeker wat over te zeggen hebben, denk ik. Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb die QR code (in de app) nu een keer of tien gebruikt in Nederland, maar ook in België en Duitsland. En letterlijke elke keer werd de ID kaart ook gecheckt, en bijna elke keer werd een vraag gesteld over de initialen of geboortemaand. Ik was eerlijk gezegd (blij) verrast hoe goed dat gaat.

[Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-10-2021 00:00]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:11
Dit weekend even gecheckt of de buitenlandse scanners een Nederlandse test goed lezen. Dit zou geen probleem moeten opleveren omdat de Internationale QR (In de Nederlandse app) volgens de DCC standaard is.

De Franse app (TAC Verif) ziet een valide QR.
De Oostenrijkse website http://greencheck.gv.at/ geeft echter een verlopen geldigheidsduur (diverse keren geprobeerd, zowel binnen 12 uur, 24 uur en 48 uur. Ook met verschillende browsers en Profils). Ook dynamische (?) QR van de app geprobeerd en statische QR van het geprinte bewijs.

Hebben we hier met een bug te maken in de Oostenrijkse website, of zie ik iets over het hoofd?

(In de grjize balk staat Voornaam Achternaan en daaronder geboortedatum)

[Voor 10% gewijzigd door Kees_B op 25-10-2021 09:04]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:45
Zou 't zo kunnen zijn dat Oostenrijk de RAT test niet erkent, maar vervolgens de verkeerde error geeft? Greencheck vindt mijn vaccinatie QR prima dus is iig niet fundamenteel stuk :p

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:11
ShitHappens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:07:
Zou 't zo kunnen zijn dat Oostenrijk de RAT test niet erkent, maar vervolgens de verkeerde error geeft? Greencheck vindt mijn vaccinatie QR prima dus is iig niet fundamenteel stuk :p
Naar mijn weten zijn momenteel alle antigeen-testen een sneltest, dus een Rapid Antigen Test.
In Oostenrijk is een PCR 72 uur geldig en een Antigen Test 48 uur. Een Antigen Test die je zelf uitvoert (zogenaamde Wohnzimmertests) is 24 uur geldig. Neemt niet weg dat mogelijk de verkeerde error getoont wordt. Ik dacht zelf wellicht een check op een onjuist datum (bijvoorbeeld geboortedatum). Of een onjuiste check op een juiste datum ;) Is zoiets voor de techneuten onder ons niet zichtbaar in de broncode?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16:24
nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Koninkrijk en Armenië

Weet iemand of het VK hetzelfde json format gebruikt als de EU DCC? Of is hun QR code helemaal niet gebaseerd op het EU DCC.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Per recent (vandaag?) krijg je één internationale QR code per vaccinatie, dus als je twee prikken hebt gehad dan heb je twee QR's. Sommige landen vereisen dat, bijvoorbeeld Singapore hoewel die sinds afgelopen week alleen de '2/2' code vereisen omdat o.a. Nederland maar 1 code gaf per persoon.

Ik neem aan dat als je geen covid gehad hebt dat er '1/2' en '2/2' staat, maar bij mij is 't '1/1' en '2/2'.

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:19
handoff schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:07:
nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Koninkrijk en Armenië

Weet iemand of het VK hetzelfde json format gebruikt als de EU DCC? Of is hun QR code helemaal niet gebaseerd op het EU DCC.
Volgens mij heeft het VK de DCC-specificatie gebruikt.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:15
CyBeR schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:12:
Per recent (vandaag?) krijg je één internationale QR code per vaccinatie, dus als je twee prikken hebt gehad dan heb je twee QR's. Sommige landen vereisen dat, bijvoorbeeld Singapore hoewel die sinds afgelopen week alleen de '2/2' code vereisen omdat o.a. Nederland maar 1 code gaf per persoon.

Ik neem aan dat als je geen covid gehad hebt dat er '1/2' en '2/2' staat, maar bij mij is 't '1/1' en '2/2'.
Ik heb covid gehad en uiteindelijk twee vaccinaties in plaats van één omdat de situatie corona-besmetting en vaccinatie bij mij tot nu toe één groot fuck-fest is qua correctheid van de QR code. Ik heb 1/2, 2/1 en 1/1 voorbij zien komen in verschillende versies van de apps. En nu heb ik in de nieuwe situatie, ondanks dus de besmetting, 1/2 en 2/2. Op zich prima, want als het aan mij ligt zo het hele systeem mijn besmetting helemaal vergeten zodat die QR codes tenminste goed gaan.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:03
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Dat is vreemd, ik zou daar zeker wat over te zeggen hebben, denk ik. Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb die QR code (in de app) nu een keer of tien gebruikt in Nederland, maar ook in België en Duitsland. En letterlijke elke keer werd de ID kaart ook gecheckt, en bijna elke keer werd een vraag gesteld over de initialen of geboortemaand. Ik was eerlijk gezegd (blij) verrast hoe goed dat gaat.
Het ligt er ook een beetje aan waar je komt.

Een paar weken geleden liep ik Varna airport in, stapte op Eindhoven uit en stond ik buiten met m'n koffertje zonder dat er iemand om meer dan mijn paspoort had gevraagd. Hetzelfde ging op voor mijn medepassagiers.
De andere kant op werd ik ontvangen door een clubje in hazmat suits en werd er in ieder geval tijd besteed aan het DCC.

Gezien de vaccinatiegraad in Bulgarije zou je die flow best zorgwekkend kunnen noemen.

- knip -

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luuk1983 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb covid gehad en uiteindelijk twee vaccinaties in plaats van één omdat de situatie corona-besmetting en vaccinatie bij mij tot nu toe één groot fuck-fest is qua correctheid van de QR code. Ik heb 1/2, 2/1 en 1/1 voorbij zien komen in verschillende versies van de apps. En nu heb ik in de nieuwe situatie, ondanks dus de besmetting, 1/2 en 2/2. Op zich prima, want als het aan mij ligt zo het hele systeem mijn besmetting helemaal vergeten zodat die QR codes tenminste goed gaan.
Is dat bij jou meer of minder dan 6 maanden geleden? Dwz heb je nog een recovery certificaat?

• Luuk1983
CyBeR schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:37:
[...]

Is dat bij jou meer of minder dan 6 maanden geleden? Dwz heb je nog een recovery certificaat?
Nee das al langer geleden. MIjn situatie was als volgt:

Ik heb in december 2020 corona gehad. In juni heb ik mijn eerste vaccinatie gehad. Dat was net meer dan 180 dagen na de infectie. Maar de regels waren tegen die tijd veranderd van dat er maximaal 180 dagen tussen mocht zitten naar dat het niet meer uitmaakte. Coronabesmetting en één vaccinatie zouden voldoende moeten zijn. Ik heb toen mijn tweede vaccinatie afgezegd. Echter ik kon maar geen QR code krijgen (geen NL en maar 1/2 internationaal), want blijkbaar kon de app niet met deze situatie overweg, ookal klopte het met de regel die toen golden. Uiteindelijk heb ik maar een tweede vaccinatie gehaald om van het gezeik af te zijn, waardoor in uiteindelijk een Nederlandse QR code kon krijgen en ook 2/2 bij internationaal te zien kreeg.

Echter, na een update van de app veranderde dat ineens weer naar 1/1. En nu met deze update is het weer 2/2. Al met al dus gedoe en daarom zeg ik: wat mij betreft mogen ze mijn hele corona-besmetting weglaten uit de data, want ik heb toch twee vaccinaties gehad.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:40

Tourniquet

Hiya, fellas!

Oostenrijk heeft besloten dat per 6 december de geldigheidsduur van vaccinatiebewijzen naar maximaal 270 dagen gaat en dat per 3 januari 2022 één Janssen vaccinatie niet meer voldoende is. Dat kan consequenties hebben voor het wintersportseizoen.

Nederland gaat bezwaar aanteken:
Nederland maakt bezwaar tegen Oostenrijks vaccinatiebeleid
De Nederlandse overheid is tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk gaat stellen voor vaccinaties, zegt demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge. Hij vindt dat elk land de adviezen van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) moet volgen. Vanaf 3 januari moeten mensen die ingeënt zijn met het Janssen-vaccin een extra prik krijgen om als volledig gevaccineerd te worden gezien in Oostenrijk. Nederland probeert via diplomatieke weg de Oostenrijkse regels versoepeld te krijgen.

Daarnaast zijn in Oostenrijk vanaf 6 december vaccinatiebewijzen 270 dagen geldig nadat mensen hun tweede prik hebben gehad. Daarna is een boostershot nodig. Demissionair minister De Jonge vindt dat zolang het EMA boosterprikken niet algemeen aanraadt, landen daar geen eigen eisen voor moeten instellen.

Volgens De Jonge 'is het wel ingewikkeld' als elk land eigen regels gaat invoeren, omdat dit het vrije verkeer van personen in de Europese Unie kan schaden. Bovendien biedt Nederland momenteel geen extra prikken aan aan mensen die naar Oostenrijk willen en nu dus een extra of een andere vaccinatie willen krijgen.

Wenen besloot vanwege het snel stijgende aantal coronabesmettingen over te stappen op een zogeheten 2G-model. Dat betekent dat mensen alleen toegang krijgen tot horeca en binnenlocaties zoals hotels en bioscopen als ze kunnen aantonen dat ze zijn gevaccineerd of hersteld van het coronavirus. Die bedrijven moeten controleren of mensen zich aan de regels houden. Het beleid is sinds maandag van kracht, al geldt nog wel een overgangsperiode. Tot 6 december kunnen mensen ook nog volstaan met een negatieve PCR-test en een bewijs dat ze al een enkele dosis van een erkend coronavaccin hebben gehad.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:14
https://www.trouw.nl/buit...cinaties-genoeg~bc841925/

Blijkbaar gaat het corona-certificaat nooit meer weg.

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 17:12
Ik denk dat bedoelt wordt: zo lang Corona als probleem wordt ervaren. Op een gegeven moment worden maatregelen afgeschaald en dat zal ook voor de QR-check gelden. Bijvoorbeeld als er weer voldoende IC-capaciteit is en er nauwelijks besmettingen meer zijn. Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk, maar het zal inderdaad wel een van de maatregelen zijn die het laatst wordt afgeschaft.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Net zoals die full body scan omdat er 20 jaar geleden iemand aan de andere kant van de wereld een vliegtuig heeft gekaapt?

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:14
kraanwagen schreef op maandag 22 november 2021 @ 02:17:
Ik denk dat bedoelt wordt: zo lang Corona als probleem wordt ervaren. Op een gegeven moment worden maatregelen afgeschaald en dat zal ook voor de QR-check gelden. Bijvoorbeeld als er weer voldoende IC-capaciteit is en er nauwelijks besmettingen meer zijn. Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk, maar het zal inderdaad wel een van de maatregelen zijn die het laatst wordt afgeschaft.
Zo'n vertrouwen daarin heb ik dus niet. Onze overheden zijn niet zo goed in maatregelen weer opheffen. Nee, denk eerder dat het gebruik wordt uitgebreid en dat dit nooit meer verdwijnt.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:45:
[...]

Zo'n vertrouwen daarin heb ik dus niet. Onze overheden zijn niet zo goed in maatregelen weer opheffen. Nee, denk eerder dat het gebruik wordt uitgebreid en dat dit nooit meer verdwijnt.
Maar als je dat denkt ben je een wappie :X 8)7 Ik ben het met je eens, nu is de QR voor Corona vaccin, dat gaat 'gewoon' uitgebreid worden. Zal vast niet 24/7/365 ingezet gaan worden, maar op sommige momenten en plekken zeker wel.

Exact expert nodig? itwize.nl

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-01 09:47
[...]

Tof. Toen mensen dat vorig jaar zeiden werden ze voor gek en doemdenker versleten en in de wappie hoek gezet.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:48
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:49:
[...]

Tof. Toen mensen dat vorig jaar zeiden werden ze voor gek en doemdenker versleten en in de wappie hoek gezet.
Hij heeft wel een terecht punt.
Veel mensen die maanden lang als wappie worden weggezet, krijgen toch steeds vaker gelijk.
Vertrouwen in het beleid is bij mij naar een absoluut nulpunt gezakt.

wijze woorden

• jadjong
  • Nu online
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:49:
[...]

Scheelt wel dat wappies toen beweerden dat het een vooropgesteld plan is van alle wereldleiders onder aanvoering van Bill Gates. Nou heb ik die Gates best hoog zitten hoor, maar de rest acht ik niet capabel. :+
Alleen is het nou zo dat als dingen er eenmaal zijn dat ze of langer dan nodig in stand gehouden worden, of langzaam van doel veranderen omdat een andere instantie er opeens ook de voordelen van in ziet.

• Luuk1983
[...]

T zal wel meevallen. Maar t is simpelweg nog nodig. Of wat is het alternatief? Gewoon alles weer dicht doen? Eigen verantwoordelijkheid van mensen? Als ik ergens geen enkel vertrouwen in heb, is dat laatste.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Crazy D schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:27:
[...]
Ik ben het met je eens, nu is de QR voor Corona vaccin, dat gaat 'gewoon' uitgebreid worden. Zal vast niet 24/7/365 ingezet gaan worden, maar op sommige momenten en plekken zeker wel.
De Europese variant is daar ook al sinds dag 1 op voorbereid. Die wordt in de toekomst inderdaad gegarandeerd nog een keer ingezet als daar een reden voor is (dwz een nieuwe epi- of pandemie). Wat prima is want dan hebben we de infrastructuur daarvoor al gewoon liggen ipv dat we weer iets nieuws moeten maken, en dat scheelt weer in de reisbeperkingen.

Het is wel echt specifiek gemaakt overigens voor ziektes en inentingen daarvoor -- zonder grote wijzigingen is 't niet echt inzetbaar voor een ander doel.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Valandil schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
[...]

Hij heeft wel een terecht punt.
Veel mensen die maanden lang als wappie worden weggezet, krijgen toch steeds vaker gelijk.
Vertrouwen in het beleid is bij mij naar een absoluut nulpunt gezakt.
Het is inderdaad verdrietig als je de situatie nu naast de voorspellingen van een jaar geleden legt. Er zijn onderwerpen waarop de wappies gelijk krijgen. Vooral de omslag in denken rondom 2G. Van "ongehoord" naar "eerstvolgende optie".

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:12

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:38:
[...]
Het is inderdaad verdrietig als je de situatie nu naast de voorspellingen van een jaar geleden legt. Er zijn onderwerpen waarop de wappies gelijk krijgen. Vooral de omslag in denken rondom 2G. Van "ongehoord" naar "eerstvolgende optie".
Gelukkig valt het qua 5G, chips in de vaccins en concentratiekampen etc aardig mee :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jadjong
  • Nu online
5G zie ik wel weer voordelen in, scheelt een tripje voor de boosterprik.

• t_captain
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
OTA upgrade :)

Wanneer krijgen de Janssen klanten eigenlijk een booster?

• t_captain
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
jadjong schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:39:
[...]

Scheelt wel dat wappies toen beweerden dat het een vooropgesteld plan is van alle wereldleiders onder aanvoering van Bill Gates. Nou heb ik die Gates best hoog zitten hoor, maar de rest acht ik niet capabel. :+
Alleen is het nou zo dat als dingen er eenmaal zijn dat ze of langer dan nodig in stand gehouden worden, of langzaam van doel veranderen omdat een andere instantie er opeens ook de voordelen van in ziet.
Complottheorieën hebben allemaal een vergelijkbare blueprint:

1. het model is altijd “wij” (de burgers) tegenover “zij” (de machthebbers)
2. activisten zien zichzelf als een verlichte voorhoede, mensen die iets zien dat anderen nog niet zien. De rest zal volgen en inzien dat de activisten de hele tijd al gelijk hadden.
3. hoe later een bolgeling zich aansluit, hoe meer schade hij lijdt onder de machthebbers.
4. de machthebbers is een diffuus gezelschap. Er wordt namelijk een masterplan uitvevoerd door zijn allemaal regeringen die het normaal nog niet eens kunnen worden over een nieuwe snelweg of de verdeling van asielzoekers. En in hun kielzog een bonte stoet aan bekende namen uit de zakenwereld.
5. de machthebbers hebben nogal wat op hun kerfstok. naast het onderdrukken van burgers eten ze babies voor ontbijt enzo.
6. er zit een typische volgorde in welke namen bij de machthebbers worden genoemd. Het begint natuurlijk bij Rutte en De Jonge. Niet veel later verschijnt Bill Gates in het rijtje (rijk, ongrijpbaar, en pro vax). Meteen gevolgd door George Soros. Tegen die tijd zijn de oorspronkelijke eindbazen gereduceerd tor marionetten van de échte bazen. Na Soros wordt het een soort lezing uit “de protocollen van de wijzen van Zion”.

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 17:12
t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:38:
[...]

Dat is toch logisch? De omstandigheden zijn nu heel anders. Dus maatregelen die we een jaar geleden niet zouden willen gebruiken worden nu wel een optie.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:58:
[...]

Complottheorieën hebben allemaal een vergelijkbare blueprint:

1. het model is altijd “wij” (de burgers) tegenover “zij” (de machthebbers)
2. activisten zien zichzelf als een verlichte voorhoede, mensen die iets zien dat anderen nog niet zien. De rest zal volgen en inzien dat de activisten de hele tijd al gelijk hadden.
3. hoe later een bolgeling zich aansluit, hoe meer schade hij lijdt onder de machthebbers.
4. de machthebbers is een diffuus gezelschap. Er wordt namelijk een masterplan uitvevoerd door zijn allemaal regeringen die het normaal nog niet eens kunnen worden over een nieuwe snelweg of de verdeling van asielzoekers. En in hun kielzog een bonte stoet aan bekende namen uit de zakenwereld.
5. de machthebbers hebben nogal wat op hun kerfstok. naast het onderdrukken van burgers eten ze babies voor ontbijt enzo.
6. er zit een typische volgorde in welke namen bij de machthebbers worden genoemd. Het begint natuurlijk bij Rutte en De Jonge. Niet veel later verschijnt Bill Gates in het rijtje (rijk, ongrijpbaar, en pro vax). Meteen gevolgd door George Soros. Tegen die tijd zijn de oorspronkelijke eindbazen gereduceerd tor marionetten van de échte bazen. Na Soros wordt het een soort lezing uit “de protocollen van de wijzen van Zion”.
"The Vaccine”... should you get it???
As many of you heard Moderna is in stage 3 of their vaccine testing. If all goes well it'll become federal law to get the vaccine. Here's something many of you don't know, guess who the first CEO of Moderna was? A Cornell graduate by the name of Anthony Fauci, who was a roommate with none other than Bill Gates. Are you paying attention? It was at Cornell that Bill Gates designed the RFID (Radio-frequency identification) and patened it under US2006257852. Are you awake yet? Now let's really go down the rabbit hole. Moderna was a pharmaceutical company that started in Germany under the name IG Farben. IG Farben is infamous for it's mass production of Zyklon-B, the primary gas used to kill millions during the Holocaust. After Germany fell, IG Farben was dissolved and its assets sold off by a Nazi turned American by the name of, you guessed it, George Soros. Soros rebranded the company as Moderna. And who was the primary stockholder of Moderna until his death? Jeffrey Epstein. His role in Moderna is where he made his fortune and established his connections. Let that sink in.
Wake up people! You are being conditioned and controlled. Please copy and paste this, I did!
Instant klassieker.

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:10
Advies EU: boosterprik na 9 maanden anders vervalt QR-code. Zie verder https://nos.nl/artikel/24...tie-anders-geen-coronapas

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:44
martwoutnl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Advies EU: boosterprik na 9 maanden anders vervalt QR-code. Zie verder https://nos.nl/artikel/24...tie-anders-geen-coronapas
Dan mag NV Nederland wel eens een boost geven aan die boosterprikken. Want er zullen binnenkort veel verlopen QR codes zijn anders.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• YakuzA

YakuzA

martwoutnl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Sidenote over de herstelbewijzen.
Pfffrt waarom makkelijk houden:
Naar verwachting zijn vanaf volgende week herstelbewijzen in de CoronaCheck-app 365 dagen geldig, nu is dat nog 180 dagen.
...
De aanpassing geldt sowieso alleen voor binnenlandse herstelbewijzen. Andere Europeanen die met een Europees herstelbewijs het land willen binnenkomen of naar een Nederlandse gelegenheid willen waar een herstelbewijs geldig is, kunnen dat alleen met een herstelbewijs dat maximaal 180 dagen oud is.

PSN

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:40
YakuzA schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:04:
[...]

Sidenote over de herstelbewijzen.
Pfffrt waarom makkelijk houden:

[...]
Is dat überhaupt technisch mogelijk? Ik dacht dat de zaak zo was geïmplementeerd dat je als gecontroleerde partij de informatie aandraagt wanneer je je vaccin of besmetting hebt gehad en dat de controlerende partij middels de app een reactie triggert aan de hand van de lokaal geldende regels.

Anders gezegd: Hoe kan het zijn dat een buitenlands genezenenbewijs dan in de Nederlandse app bij 6 maanden + 1 dag op rood zou gaan, dat duidt dan toch op een verkeerde implementatie?

Andersom is het natuurlijk een volstrekt kromme regeling dat Nederland hier als enige een uitzondering vormt in Europa en daarmee mogelijk weer voor problemen zorgt door onwetendheid, vooral komende zomer. Wel in Nederland het vliegtuig mogen boarden, maar op bestemming niet uit mogen stappen :+

• YakuzA

YakuzA

Cid Highwind schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:10:
[...]

Is dat überhaupt technisch mogelijk? Ik dacht dat de zaak zo was geïmplementeerd dat je als gecontroleerde partij de informatie aandraagt wanneer je je vaccin of besmetting hebt gehad en dat de controlerende partij middels de app een reactie triggert aan de hand van de lokaal geldende regels.

Anders gezegd: Hoe kan het zijn dat een buitenlands genezenenbewijs dan in de Nederlandse app bij 6 maanden + 1 dag op rood zou gaan, dat duidt dan toch op een verkeerde implementatie?

Andersom is het natuurlijk een volstrekt kromme regeling dat Nederland hier als enige een uitzondering vormt in Europa en daarmee mogelijk weer voor problemen zorgt door onwetendheid, vooral komende zomer. Wel in Nederland het vliegtuig mogen boarden, maar op bestemming niet uit mogen stappen :+
Van de buitenlandse is dat super makkelijk te doen, daar staat namelijk in de QR alles over de datum van prikken/ziekte in.
Ben meer benieuwd naar hoe ze dat met de binnenlands code doen, blijkbaar zit daar ergens in de qr wel een (verloop)datum?
(voor testen was die 24u geldig, dus het zal er ergens in zitten. Mogelijk dat mensen hun papieren code opnieuw moeten printen voor de verlenging oid)

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2021 13:00]

PSN

• martwoutnl
Journalist ARD Brussel via twitter:
Gudrun Engel @gudrun_engel
·
4 m
2G Einreise-Empfehlung für die #EU
ab 1. März 2022 sollen nur noch Geimpfte oder
Genesene mit PCR-Test einreisen dürfen

Außerdem:
#COVID19 Impfzertifikat soll künftig
Gültigkeit von 9 Monaten
ab 2. Impfung haben
(gilt ab 10. Januar)

@tagesschau
@ARDBruessel
Ik denk dat het eerste voor mensen die de EU binnenkomen is.

[Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 25-11-2021 15:04]

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat staat daar nou, een 2G-beleid om de EU binnen te mogen?

It takes two fools to argue.

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Er is sowieso nog wel enige onduidelijkheid: want geldt die grens van negen maanden alleen voor reizen of ook voor binnenlands gebruik in een andere EU-lidstaat? O.a. Frankrijk gaat op korte termijn namelijk al strengere eisen invoeren voor de pass sanitaire. Op het moment dat die negen maanden geldigheid alleen voor reizen en niet voor binnenlands gebruik geldt, kan dat nog best een probleem worden, aangezien ik o.a. Nederland never nooit niet op tijd klaar zie zijn met boosteren hiervoor.

• martwoutnl
XWB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
Wat staat daar nou, een 2G-beleid om de EU binnen te mogen?
VRT meldt dat het inderdaad alleen voor reizen is. Zie liveblog via https://www.vrt.be/vrtnws...onablog-25-november-2021/

• martwoutnl
Nederland is tegen beperking geldigheidsduur zie https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:44
Niet zo gek, we zijn op dit moment een van de traagste van de klas met de boosterprikken. Ze hollen weer eens hopeloos achter de rest van de EU aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Luuk1983
LordSinclair schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:25:
[...]

Niet zo gek, we zijn op dit moment een van de traagste van de klas met de boosterprikken. Ze hollen weer eens hopeloos achter de rest van de EU aan.
Ach als je het artikel leest wordt het sowieso weer één chaos qua regeltjes en afwijkende afspraken per land. Dus dit maakt dan ook niet meer uit.... Maar we zijn langzaam ja, das zeker waar.

• Wolly
  • Niet online
Dat was vanmiddag, we zijn nu 6 uur verder en 180 graden gedraaid.
Nederland steunt geldigheid van 9 maanden voor Europese coronapas
Nederland steunt het voorstel van de Europese Commissie om het vaccinatiebewijs in Europa zonder boosterprik maximaal negen maanden geldig te laten zijn. Dat laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Nederland zette eerder nog in op een geldigheidsduur van minstens een jaar.

De Europese Commissie kwam vorige week met een advies aan EU-landen: om in Europa te mogen reizen zou iemand zes tot uiterlijk negen maanden na volledige vaccinatie een boosterprik moeten krijgen. Daar sluit Nederland zich nu dus bij aan.

Het ministerie van Volksgezondheid zegt in een reactie dat het "belangrijk is dat er wordt gewerkt aan een systeem voor heel Europa, zodat we de regels zo veel mogelijk gelijk kunnen trekken". Zo blijft vrij verkeer van personen en goederen mogelijk in de EU, aldus het ministerie.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Herstelbewijs blijft wel 12 maanden?

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
Herstelbewijs 12 maanden is alleen voor nationaal gebruik toch, voor de EU staat die op 6 maanden.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:46
Hopelijk gaan we dan een keer boosteren grip prik stijl. Gewoon lopende band werk.

Mijn Janssen verloopt 28 feb, succes Hugo met je gepruts.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• loekf2
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
Ik hoop het wel, die grappenmakers hebben ook QR codes voor niet essentiele winkels goedgekeurd. Straks mag je met je verlopen vaccinatie bewijs niet meer naar de kapper. Reizen kan me even niets schelen, net als de kroeg of restaurant.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loekf2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:43:
[...]

Ik hoop het wel, die grappenmakers hebben ook QR codes voor niet essentiele winkels goedgekeurd. Straks mag je met je verlopen vaccinatie bewijs niet meer naar de kapper. Reizen kan me even niets schelen, net als de kroeg of restaurant.
Hoop van wel? Lijkt me niet handig om het herstelbewijs langer geldig te maken dan vaccinatie.

• loekf2
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hoop van wel? Lijkt me niet handig om het herstelbewijs langer geldig te maken dan vaccinatie.
Zullen ze wel zo moeten laten. Overigens verwacht dat ze de binnenlandse QR code wel op 12 maanden zullen houden, door alle getreuzel, maar dan moet ik nog zien of het voor veel mensen op tijd zal zijn.

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-01 09:47
Ik denk dat ik de boel eens moet gaan omdraaien:

Goedgelovige die nog steeds denken dat coronapaspoort tijdelijk is. ;)

[Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 01-12-2021 21:11]

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:07
horizon1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:11:

Maar hij is gelukkig nog wel gratis, vanaf volgend jaar 76 euro bij gemeente op te halen ;)

• RM-rf
  • Registratie: september 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

horizon1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:11:

Goedgelovig zijn imho enkel mensen die denken dat covid niet zou bedtaan of dat het 'vanzelf' over gaat.

Voorlopig zijn maatregelen gewoon nog nodig en kan de zorg het niet aan om alles 'zomaar' los te gooien.
Zaken als het reiscertificaat en andere opties zijn erop gericht iig het economische leven zo goed mogelijk wel mogelijk te maken.

Daarmee is juist ook veel meer speelruimte ontstaan (al blijkt ook dat besmettingen nog steeds zeer snel kunnen oplopen en de heropeningen toch ook tot substantieel oplopen van de besmettingen leid)

Zolang het nofig is zullen maatregelen bestaan en dat is zolang er een epidemische situatie bestaat...
Zodra het virus echter endemisch wordt, waarbij de groei van besmettingen minder extreem optreed door een breed aanwezige immuniteit (zij het door vaccinatie of doordat mensen een of meerdere infecties doorlopen hebben, of ook een mengeling ervan)...
Is er verder geen noodzaak voor zulke beperkingen meer en is er ook geen enkele reden dat toch te doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Wolly
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:25:
[...]

Zolang het nofig is zullen maatregelen bestaan en dat is zolang er een epidemische situatie bestaat...
Zodra het virus echter endemisch wordt, waarbij de groei van besmettingen minder extreem optreed door een breed aanwezige immuniteit (zij het door vaccinatie of doordat mensen een of meerdere infecties doorlopen hebben, of ook een mengeling ervan)...
Is er verder geen noodzaak voor zulke beperkingen meer en is er ook geen enkele reden dat toch te doen.
Endemisch betekent toch R=1? Dus elke geinfecteerde steekt één andere persoon aan.

We zitten nu ook op of omstreeks R=1.

• RM-rf
  • Registratie: september 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wolly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:44:
[...]

Endemisch betekent toch R=1? Dus elke geinfecteerde steekt één andere persoon aan.
endemisch is als de R over een lange termijn rond de 1 blijft, maar waarin best golven kunnen voorkomen (ook seizoensgriep is een endemische ziekte)..
dus de R moet niet voortdurend exact op een gelijkblijvende lijn te stan..

wel zijn dan eventuele groeifases veel gelijdelijker omdat er een bredere immuniteit bestaat

Wikipedia: Endemie (geneeskunde)

Nog steeds is wel degelijk de verwachting dat Covid endemisch zal worden (aangezien het volledig uitroeien vermoedelijk nu niet meer mogelijk zal zijn die kans hebben we verkeken)...
enkel lijkt het voorlopig niet zonder extra maatregelen onder controle te houden (iets dat nodig is tenzij je een fan bent van overbelasting van het Zorgsysteem)

[Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 01-12-2021 22:54]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:38
Positieve noot: Ik heb al mijn prikken in de US laten zetten en ben van de week terug verhuisd. Kon op de dag van verhuizing 's middags bij de GGD terecht in Rotterdam en had binnen 30 min mijn QR code(s) voor NL/EU.

Werd een hoop gevraagd (afspraak bewijs, papieren bewijs zelf) om zeker te weten dat ik ze echt had laten zetten en toen kreeg ik dus netjes m'n QR code mee op papier die ik in de app kon toevoegen.

Alle 3 de prikken staan er in, ook al zijn ze hier dus nog niet bij mijn geboortejaar (198X).

[Voor 10% gewijzigd door ex87 op 12-12-2021 06:30]

• Fuujii
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:18
Afgelopen week is er een kritisch stuk uitgekomen van FTM over de coronapas / het QR-systeem (betaalmuur). GeenStijl heeft er ook over geschreven. Dit zou een opstapje zijn naar een "digital ID". Vanuit de lobby van het bedrijfsleven wordt dit gepushed.

Bij dit systeem zijn al je belangrijke gegevens, inclusief biometrische gegevens, gekoppeld zijn aan een digitale ID. De inspiratie hiervoor is Aadhaar in India. Ergens vergelijkbaar met DigiD, maar het gaat verder. Veel meer data is hieraan gekoppeld en het is decentraal geregeld, waardoor er geen overheid meer over 'waakt'. Dit betekent dat er ook minder controle is op de bewaking van de data. En zijn er problemen met je Digital ID? Dit betekent dat je bepaalde zaken in de maatschappij misschien niet meer kan/mag. Dit systeem zou potentieel dus ook gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld producten te kopen. Dit systeem komt niet voor niets uit de zakken van het bedrijfsleven.

Het klinkt modern, efficiënt en handig, maar er is veel kritiek vanwege o.a. privacy en de burger die controle over zijn data verliest. Kijk ook even naar China om te bedenken hoe zo'n systeem óók ingezet kan worden. Ik verwacht niet dat we zoiets krijgen. Het laat echter wel zien dat er flinke risico's aan kleven. Is dat het allemaal waard? Moeten we dit willen?

Hoe dan ook, interessant en relevant leesvoer.

[Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 13-12-2021 09:57]

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:47
Fuujii schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:56:
Afgelopen week is er een kritisch stuk uitgekomen van FTM over de coronapas / het QR-systeem (betaalmuur). GeenStijl heeft er ook over geschreven. Dit zou een opstapje zijn naar een "digital ID". Vanuit de lobby van het bedrijfsleven wordt dit gepushed.

Bij dit systeem zijn al je belangrijke gegevens, inclusief biometrische gegevens, gekoppeld zijn aan een digitale ID. De inspiratie hiervoor is Aadhaar in India. Ergens vergelijkbaar met DigiD, maar het gaat verder. Veel meer data is hieraan gekoppeld en het is decentraal geregeld, waardoor er geen overheid meer over 'waakt'. Dit betekent dat er ook minder controle is op de bewaking van de data. En zijn er problemen met je Digital ID? Dit betekent dat je bepaalde zaken in de maatschappij misschien niet meer kan/mag. Dit systeem zou potentieel dus ook gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld producten te kopen. Dit systeem komt niet voor niets uit de zakken van het bedrijfsleven.

Het klinkt modern, efficiënt en handig, maar er is veel kritiek vanwege o.a. privacy en de burger die controle over zijn data verliest. Kijk ook even naar China om te bedenken hoe zo'n systeem óók ingezet kan worden. Ik verwacht niet dat we zoiets krijgen. Het laat echter wel zien dat er flinke risico's aan kleven. Is dat het allemaal waard? Moeten we dit willen?

Hoe dan ook, interessant en relevant leesvoer.
FTM is niet leesbaarn voor me, en GeenStijl kan volgens mij niemand toch een touw aan vastknopen?

Dus niet leesbaar :+

Daarbij vind ik het Hellend Vlak-argument nooit zo sterk. We hebben ook al héél lang het Dig-ID, en dat heeft ook niet geleid tot Chinese toestanden....

• Fuujii
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:18
waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:04:
[...]

FTM is niet leesbaarn voor me, en GeenStijl kan volgens mij niemand toch een touw aan vastknopen?

Dus niet leesbaar :+

Daarbij vind ik het Hellend Vlak-argument nooit zo sterk. We hebben ook al héél lang het Dig-ID, en dat heeft ook niet geleid tot Chinese toestanden....
Je kan een gratis account aanmaken. Daarnaast zijn er makkelijke manieren om paywalls te omzeilen, maar dat moet je zelf maar uitzoeken.

Ik zou zeggen lees het artikel. Dit gaat veel verder dan DigiD met bijbehorende voor- en nadelen.

• waah
Fuujii schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:09:
[...]

Je kan een gratis account aanmaken. Daarnaast zijn er makkelijke manieren om paywalls te omzeilen, maar dat moet je zelf maar uitzoeken.

Ik zou zeggen lees het artikel. Dit gaat veel verder dan DigiD met bijbehorende voor- en nadelen.
Maar aangemeld, maar is maar een maand trouwens. Dus zo simpel werkt dat niet. Paywall omzeilen is ook niet echt netjes verder maar toch.

Maar ik zie nogal wat aannames in het stuk, die hjet een kant opschrijven...

"De blockchain is niet aan te passen".
Onzin. Hoe ga je anders vaccinaties bijschrijven? veranderingen in je huwelijkse status? etc?
Dat men het in India niet nauw neemt met mensenrechten, en dat ze één voorbeeld hebben waar het mis gaat (en op een manier zoals dat in NL nooit zou gaan. Hier sterf je niet van de honger) spreekt wel boekdelen wat mij betreft.

Het opslaan van een ID, Digitaal, betekent nog niet dat je overal te traceren bent. Locatie hoeft helemaal niet opgeslagen te worden, en het is een Digitaal ID, geen Digitaal volgsysteem.

Er wordt vanalles bij bedacht wat zóú kunnen, terwijl nog helemaal niet bekend is wát het gaat inhouden.

Ook grappig:
Naam, geboortedatum en geslacht, maar ook biometrische gegevens afkomstig van gezichtsherkenningsystemen (informatie over grootte en onderlinge afstand van ogen, mond, neus en oren), irisscans (vorm, kleur, patroon en textuur van de ogen) en vingerafdrukken.

Je bedoelt... een foto? :+
Het enige nieuwe tov een pasfoto, is de irisscan. Al lijkt dat me meer toekomstmuziek dan daadwerkelijk uitvoerbaar momenteel.

Eigenlijk willen ze het paspoort vervangen. En daar wordt momenteel op grote schaal mee gefraudeerd buiten de EU. Met een digitaal ID ben je daar snel vanaf. Daarbij zou het me niet verbazen als instanties straks énkel toegang hebben tot info die ze echt nodig hebben. Dus je autohuurder krijgt enkel je naam en geboortedatum. Niet je vingerafdruk, de BSN etc. Je bank krijgt wel je BSN, maar niet je vingerafdruk. etc.

Lijkt mij een inherent veiliger systeem als "Hier is je paspoort, inclusief al je biometrische gegevens".

Voor de clicks koppelen ze dit nu aan de corona-QR-code. En doen ze overkomen alsof we straks overal enkel naar binnen mogen met een eID. En nee, dat gaat niet gebeuren.

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik ga vanaf januari een half jaar in Noorwegen wonen. Mijn vrouw en kinderen blijven achter, maar ik ga regelmatig even terug naar Nederland en zij zullen ook één of meerdere keren overkomen naar Noorwegen. Supertof, maar voor reizen hebben we tegenwoordig een DCC nodig...

Nou zijn mijn vrouw en ik beiden dubbel gevaccineerd, beiden in juli onze tweede prik gehad. Wat ons betreft verwacht ik geen problemen. De DCC zal pas in april verlopen en voor die tijd verwacht ik dat wij beiden een booster hebben kunnen krijgen.

Nu het lastige deel: de kinderen. Beiden hebben in december vorig jaar corona gehad. Zoon (12, bijna 13) heeft één prik gekregen, eind juli, en heeft nu een geldige code. Dochter (nu 11, bijna 12) heeft nog geen prik gehad.

Voor mij is nu onduidelijk of:
-1- Mijn zoon een booster of een tweede prik nodig heeft om zijn DCC niet te laten verlopen
-2- Mijn dochter überhaupt al ergens aan moet voldoen gezien haar leeftijd. Is de uitzondering voor kinderen nu tot of t/m 12 jaar?

Iemand die door de bomen nog wel wat bos ziet?

PS
De vraag gaat dus over het DCC. Graag geen inhoudelijke discussie of waardeoordelen over het wel of niet moeten willen reizen in deze periode.

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:57
Jorizzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:55:
Ik ga vanaf januari een half jaar in Noorwegen wonen. Mijn vrouw en kinderen blijven achter, maar ik ga regelmatig even terug naar Nederland en zij zullen ook één of meerdere keren overkomen naar Noorwegen. Supertof, maar voor reizen hebben we tegenwoordig een DCC nodig...

Nou zijn mijn vrouw en ik beiden dubbel gevaccineerd, beiden in juli onze tweede prik gehad. Wat ons betreft verwacht ik geen problemen. De DCC zal pas in april verlopen en voor die tijd verwacht ik dat wij beiden een booster hebben kunnen krijgen.

Nu het lastige deel: de kinderen. Beiden hebben in december vorig jaar corona gehad. Zoon (12, bijna 13) heeft één prik gekregen, eind juli, en heeft nu een geldige code. Dochter (nu 11, bijna 12) heeft nog geen prik gehad.

Voor mij is nu onduidelijk of:
-1- Mijn zoon een booster of een tweede prik nodig heeft om zijn DCC niet te laten verlopen
-2- Mijn dochter überhaupt al ergens aan moet voldoen gezien haar leeftijd. Is de uitzondering voor kinderen nu tot of t/m 12 jaar?

Iemand die door de bomen nog wel wat bos ziet?

PS
De vraag gaat dus over het DCC. Graag geen inhoudelijke discussie of waardeoordelen over het wel of niet moeten willen reizen in deze periode.
Hier staat toch al heel wat informatie: https://www.nederlandwere...orwegen/reizen/reisadvies

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• waah
@Jorizzz dat ligt er aan wat Noorwegen daarover beslist.
https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijs

Deze is ook vrij helder: Herstelbewijs 180 dagen geldig bij reizen, daarna moet je een prik hebben om te verlengen. Je zoon is dus geldig, je dochter niet voor de EU (en ook straks niet meer voor NL)

Verder is het vanaf 12 jaar, dus 12 jaar en ouder.
anders gezegd: tot en met 11 niet nodig.

Verder zal het ook afhangen van hoe Noorwegen er mee om gaat. Ik weet dat Frankrijk eist bij Jansen dat je vanaf 15 december een booster hebt. Anders mag je wel reizen, maar niet de skilift of restaurants in. En vanaf 15 januari geld dat voor iedereen waarbij de prik ouder als 7 maanden is.

OF dat ook geld voor toeristen? Nog altijd onbekend. Dus dat zou ik in Noorwegen zelf navragen.

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Ook mooi dit:

Ik heb een Janssen prik in Nederland gehad, maar die is dus in Frankrijk en Oostenrijk dalijk niet meer voldoende.

Ik ben dus een booster gaan halen in Duitsland, zonder probleem.

De Duitse app:
- ziet deze booster als 2e vaccinatie met Moderna, en wordt de code pas na 14 dagen geldig.

De Franse app:
- ziet het als een booster van Janssen, maar doordat er langer dan 8 weken tussen de Janssen injectie en de booster zat duurt het 7 dagen voordat deze geldig is.

Allemaal geen issue, want ik heb ook nog mijn hier geldige Janssen QR code in de Nederlandse app, maar het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo.

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• Luuk1983
Dean Martin schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
Ook mooi dit:

Ik heb een Janssen prik in Nederland gehad, maar die is dus in Frankrijk en Oostenrijk dalijk niet meer voldoende.

Ik ben dus een booster gaan halen in Duitsland, zonder probleem.

De Duitse app:
- ziet deze booster als 2e vaccinatie met Moderna, en wordt de code pas na 14 dagen geldig.

De Franse app:
- ziet het als een booster van Janssen, maar doordat er langer dan 8 weken tussen de Janssen injectie en de booster zat duurt het 7 dagen voordat deze geldig is.

Allemaal geen issue, want ik heb ook nog mijn hier geldige Janssen QR code in de Nederlandse app, maar het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo.
Nee precies. Er zijn een hoop dingen die Europees goed geregeld worden, maar er zijn ook een hoop dingen waarbij iedereen toch weer z'n eigen plan trekt. Vind het al een wonder dat we een QR code kunnen krijgen die in de hele EU gelezen kan worden. Alleen dus jammer dat de interpretatie weer afhangt van het land...

• Dean Martin
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Nee precies. Er zijn een hoop dingen die Europees goed geregeld worden, maar er zijn ook een hoop dingen waarbij iedereen toch weer z'n eigen plan trekt. Vind het al een wonder dat we een QR code kunnen krijgen die in de hele EU gelezen kan worden. Alleen dus jammer dat de interpretatie weer afhangt van het land...
Ja, en dan is er ook nog een verschil tussen de geldigheid voor reizen en de geldigheid voor 'amusement'.
8)7

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:50

Gonadan

Admin Foto & Video
waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:28:
[...]

Maar aangemeld, maar is maar een maand trouwens. Dus zo simpel werkt dat niet. Paywall omzeilen is ook niet echt netjes verder maar toch.

Onzin. Hoe ga je anders vaccinaties bijschrijven? veranderingen in je huwelijkse status? etc?
Dat men het in India niet nauw neemt met mensenrechten, en dat ze één voorbeeld hebben waar het mis gaat (en op een manier zoals dat in NL nooit zou gaan. Hier sterf je niet van de honger) spreekt wel boekdelen wat mij betreft.

Het opslaan van een ID, Digitaal, betekent nog niet dat je overal te traceren bent. Locatie hoeft helemaal niet opgeslagen te worden, en het is een Digitaal ID, geen Digitaal volgsysteem.

Er wordt vanalles bij bedacht wat zóú kunnen, terwijl nog helemaal niet bekend is wát het gaat inhouden.

Ook grappig:
Naam, geboortedatum en geslacht, maar ook biometrische gegevens afkomstig van gezichtsherkenningsystemen (informatie over grootte en onderlinge afstand van ogen, mond, neus en oren), irisscans (vorm, kleur, patroon en textuur van de ogen) en vingerafdrukken.

Het enige nieuwe tov een pasfoto, is de irisscan. Al lijkt dat me meer toekomstmuziek dan daadwerkelijk uitvoerbaar momenteel.

Eigenlijk willen ze het paspoort vervangen. En daar wordt momenteel op grote schaal mee gefraudeerd buiten de EU. Met een digitaal ID ben je daar snel vanaf. Daarbij zou het me niet verbazen als instanties straks énkel toegang hebben tot info die ze echt nodig hebben. Dus je autohuurder krijgt enkel je naam en geboortedatum. Niet je vingerafdruk, de BSN etc. Je bank krijgt wel je BSN, maar niet je vingerafdruk. etc.

Lijkt mij een inherent veiliger systeem als "Hier is je paspoort, inclusief al je biometrische gegevens".

Voor de clicks koppelen ze dit nu aan de corona-QR-code. En doen ze overkomen alsof we straks overal enkel naar binnen mogen met een eID. En nee, dat gaat niet gebeuren.
Bijzonder dat je het artikel verwijt aannames te doen terwijl je ze zelf ook doet maar die zijn dan wel waar.

Al vanaf het begin zijn er twijfels over tijdelijkheid en bredere toepassing. Vooralsnog wijzen er meer signalen naar uitbreiden en op grotere schaal meer van dit soort technieken inzetten dan dat het volledig afgeschaft gaat worden.

FTM op die manier weg zetten als clickbait is echt veel te makkelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Luuk1983 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Wat ik trouwens wel weer bijzonder vindt is dat de internationale QR code vaak helemaal niet gebruikt kan worden in de Nederlandse horeca, omdat de 'normale' scanner app alleen de Nederlandse QR code scant.

• henkzelf
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:28:
[...]

Wat ik trouwens wel weer bijzonder vindt is dat de internationale QR code vaak helemaal niet gebruikt kan worden in de Nederlandse horeca, omdat de 'normale' scanner app alleen de Nederlandse QR code scant.
"

Bedoel je jouw als Nederlander verkregen internationale code of de code van een buitenlandse vriend of kennis die een code in zijn eigen land heeft gekregen?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• YakuzA

YakuzA

Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:28:
[...]

Aangezien dat niet zo is en alle buitenlandse qr’s gescand kunnen worden, vind ik vooral jouw opmerking bijzonder :)

In de ‘normale scanapp’ kun je alleen de internationale Nederlandse niet scannnen dacht ik, omdat we daar de nationale QR voor hebben.

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-12-2021 17:23]

PSN

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:18:
[...]
"

Bedoel je jouw als Nederlander verkregen internationale code of de code van een buitenlandse vriend of kennis die een code in zijn eigen land heeft gekregen?
Dat eerste!
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:22:
[...]

Aangezien dat niet zo is en alle buitenlandse qr’s gescand kunnen worden, vind ik vooral jouw opmerking bijzonder :)

In de ‘normale scanapp’ kun je alleen de internationale Nederlandse niet scannnen dacht ik, omdat we daar de nationale QR voor hebben.
Aha, ik wist niet dat je met de normale scanapp niet de internationale code kan scannen van Nederlandse staatsburgers maar wel van buitenlandse staatsburgers! Bij Nederlandse grensovergangen kan het dan weer wel, maar dat is dan ook weer een aparte scanapp.

Bij deze ben ik gecorrigeerd! ;) Al vind ik het wel raar dat ze een speciale functie hebben gebouwd om de internationale code van Nederlanders actief een rood scherm te geven in de scanapp. Als je als burger de internationale QR code wilt laten zien zou dat toch gewoon moeten werken. :)

[Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 18-12-2021 17:48]

• jadjong
  • Nu online
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:47:

Bij deze gecorrigeerd! Al vind ik het wel raar dat ze een speciale functie hebben gebouwd om de internationale code van Nederlanders actief een rood scherm te geven in de scanapp. Als je als burger de internationale QR code wilt laten zien zou dat toch gewoon moeten werken. :)
Ik vind het juist wel netjes. Er is veel tijd en moeite gestoken in de NL code om zo vaag mogelijk te doen in de vrijgegeven informatie, wat dan zo het raam uit kan omdat mensen zonder het te weten de verkeerde code gebruiken.

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb mijn eerste Janssen prik in Nederland gehad. Mijn 2e (booster met Moderna) in Duitsland.

Ik heb netjes een Europese QR code gekregen, en wanneer ik die in de Franse of Duitse app laad, dan staat die er ook prima in. Echter wanneer ik deze scan met de Nederlandse en DCC app krijg ik een rood scherm.

Iemand een idee waarom?
Zou ik dan toch 14 dagen moeten wachten op de geldige 'booster' QR code omdat het wordt gezien als een 'Moderna vaccinatie' en niet als booster?

Het gekke is ook dat de Duitse app mijn Nederlandse QR code met alleen Janssen als identiek zoet als de nieuwe QR code die ik kreeg met Janssen + Moderna (hij zegt dan dat de QR code al bestaat).

• Luuk1983
Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:16:
Ik heb mijn eerste Janssen prik in Nederland gehad. Mijn 2e (booster met Moderna) in Duitsland.

Ik heb netjes een Europese QR code gekregen, en wanneer ik die in de Franse of Duitse app laad, dan staat die er ook prima in. Echter wanneer ik deze scan met de Nederlandse en DCC app krijg ik een rood scherm.

Iemand een idee waarom?
Zou ik dan toch 14 dagen moeten wachten op de geldige 'booster' QR code omdat het wordt gezien als een 'Moderna vaccinatie' en niet als booster?

Het gekke is ook dat de Duitse app mijn Nederlandse QR code met alleen Janssen als identiek zoet als de nieuwe QR code die ik kreeg met Janssen + Moderna (hij zegt dan dat de QR code al bestaat).
Nee omdat we in Nederland een aparte code hebben (met de beste bedoelingen) moet er dus weer custom logica gebouwd worden en ik heb al genoeg scenario's gezien waarmee onze QR code niet kan omgaan. Zou me niet verbazen als dat hier ook zo is. En omdat je alleen een NL code krijgt als alles in orde is kan je ook niet zien wat er mis is als je m niet krijgt.

• Dean Martin
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:08:
[...]

Nee omdat we in Nederland een aparte code hebben (met de beste bedoelingen) moet er dus weer custom logica gebouwd worden en ik heb al genoeg scenario's gezien waarmee onze QR code niet kan omgaan. Zou me niet verbazen als dat hier ook zo is. En omdat je alleen een NL code krijgt als alles in orde is kan je ook niet zien wat er mis is als je m niet krijgt.
Ik gebruik de Nederlandse app niet. Ik heb een code zoals een toerist die zou hebben. Die is normaliter gewoon te scannen met de Nederlandse scanner app.

• Luuk1983
Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik de Nederlandse app niet. Ik heb een code zoals een toerist die zou hebben. Die is normaliter gewoon te scannen met de Nederlandse scanner app.
Ah, my bad

• YakuzA

YakuzA

Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]
Je kan toch precies zien wat er in de internationale QR code staat qua vaccinaties?
Op basis van wat er in de QR code staat, kun je dan precies terug vinden wat er mis is en waarom die afgekeurd wordt in de NL app.
Zo zonder de inhoud van de QR code blijven er alleen maar glazen bollen meningen mogelijk :)

PSN

• Dean Martin
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:12:
[...]

Je kan toch precies zien wat er in de internationale QR code staat qua vaccinaties?
Op basis van wat er in de QR code staat, kun je dan precies terug vinden wat er mis is en waarom die afgekeurd wordt in de NL app.
Zo zonder de inhoud van de QR code blijven er alleen maar glazen bollen meningen mogelijk :)
Daar staat Moderna 2/2 12-12-21.

Maar het gekke is dus dat in Frankrijk deze geldig is, maar in Duitsland niet.
Voor zover ik weet is de wachttijd in Frankrijk na een normale Moderna vaccinatie ook 14 dagen.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik kom net achter iets heel vervelends mbt het positief testen bij de GGD en een Corona check herstel certificaat aanmaken.

Wanneer de GGD test met sneltesten en hij is positief, dan krijg je alleen een Corona QR voor Nederland!

Test de GGD met PCR test en is die positief, dan krijg je een Corona QR voor internationaal

Je weet niet waarmee de GGD test. 😡

Wij hebben in het gezin 2 positieve testen en dus herstel certificaten, maar nu we even naar het buitenland willen komen we er achter dat persoon A alleen een NL QR heeft en persoon B wel een internationale QR kan aanmaken (A stak B aan).

Win waren ons hier helemaal niet van bewust! En moeten nu de reis plannen cancelen.

• YakuzA

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:07:
Ik kom net achter iets heel vervelends mbt het positief testen bij de GGD en een Corona check herstel certificaat aanmaken.

Wanneer de GGD test met sneltesten en hij is positief, dan krijg je alleen een Corona QR voor Nederland!

Test de GGD met PCR test en is die positief, dan krijg je een Corona QR voor internationaal

Je weet niet waarmee de GGD test. 😡

Wij hebben in het gezin 2 positieve testen en dus herstel certificaten, maar nu we even naar het buitenland willen komen we er achter dat persoon A alleen een NL QR heeft en persoon B wel een internationale QR kan aanmaken (A stak B aan).

Win waren ons hier helemaal niet van bewust! En moeten nu de reis plannen cancelen.
Maar met je vaccinatie QR kun je toch gewoon reizen etc?

Alleen Oostenrijk heeft momenteel de extra eis van booster dacht ik.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-01-2022 23:34]

PSN

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:44
Dean Martin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:28:
[...]

Daar staat Moderna 2/2 12-12-21.
Dat is niet volgens de nieuwe regels. Er zou 2/1 moeten staan voor Moderna als booster na Janssen. Want nu is het niet te onderscheiden van een "normale" dubbele vaccinatie met Moderna.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tom-Z schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Dat is niet volgens de nieuwe regels. Er zou 2/1 moeten staan voor Moderna als booster na Janssen. Want nu is het niet te onderscheiden van een "normale" dubbele vaccinatie met Moderna.
Oh dat wordt wat. Aangezien ze bij mij nog nooit in 1x goed de aantallen hebben kunnen laten zien zal 'ie vast in de eerste instantie op '3/1' uitkomen of iets anders wat niet klopt.

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ook grappig:

Het doel lijkt toch echt om meer op te slaan dan alleen maar de gegevens die in een paspoort staan. We lachen altijd om China, maar als je dit leest moet je je toch echt zorgen gaan maken, of je nou gevaccineerd bent of niet.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 06:36:
[...]
Het doel lijkt toch echt om meer op te slaan dan alleen maar de gegevens die in een paspoort staan. We lachen altijd om China, maar als je dit leest moet je je toch echt zorgen gaan maken, of je nou gevaccineerd bent of niet.
Dat is weer typische paniekzaaierij. In het eerste screenshot worden termen uit lijst van soorten data die er zijn en die allemaal niet worden opgeslagen onderstreept alsof die wel worden opgeslagen. Hij onderstreept dan "alledged criminal behaviour' in de data categorie terwijl dat juist niet in de app zit.

Het tweede is dat je app intern gegevens opslaat over waar je was, ik gok via de incheck. En dat is iets waar je indirekt mee de andere zaken kan afleiden. Als je ingechecked hebt bij een zaal die toen door een vakbond gehuurd was voor een vergadering zegt dat iets over je lidmaatschap van die vakbond. Maar ook hier zal er in die app geen 'VAKBOND=TRUE' waarde zitten of die data naar centrale servers worden gestuurd. De app heeft de nodige context om zulke links te maken niet en die data verlaat de app ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 08-01-2022 07:08]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Stinger_Ventura
YakuzA schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Maar met je vaccinatie QR kun je toch gewoon reizen etc?

Alleen Oostenrijk heeft momenteel de extra eis van booster dacht ik.
Het gaat om Corona herstel bewijs in het kader van 2G in Duitsland.
1 van de jonge kinderen heeft blijkbaar bij de GGD een positieve sneltest gehad die dus geen internationaal Corona herstelbewijs genereert!

Gebruikt de GGD een PCR test en is die positief, dan heb je wel een internationaal DCC

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:07:
[...]

Dat is weer typische paniekzaaierij. In het eerste screenshot worden termen uit lijst van soorten data die er zijn en die allemaal niet worden opgeslagen onderstreept alsof die wel worden opgeslagen. Hij onderstreept dan "alledged criminal behaviour' in de data categorie terwijl dat juist niet in de app zit.

Het tweede is dat je app intern gegevens opslaat over waar je was, ik gok via de incheck. En dat is iets waar je indirekt mee de andere zaken kan afleiden. Als je ingechecked hebt bij een zaal die toen door een vakbond gehuurd was voor een vergadering zegt dat iets over je lidmaatschap van die vakbond. Maar ook hier zal er in die app geen 'VAKBOND=TRUE' waarde zitten of die data naar centrale servers worden gestuurd. De app heeft de nodige context om zulke links te maken niet en die data verlaat de app ook niet.
En waarom zou de app dit überhaupt op moeten slaan dan? Het enige dat die corona apps zouden moeten opslaan is informatie t.a.v. test- of vaccinatiestatus.

• Dean Martin
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Maakt voor de geldigheid verder niks uit want hij werkt gewoon in landen waar een booster nodig is.

Je kunt in mijn geval ook altijd een 1/1 en 2/2 laten zien mocht het nodig zijn.

Edit: In Duitsland zeggen :
Based on the previous vaccination series, the booster certificate will be documented '3 of 3' (in case of previous basic immunization with 2 doses) or with '2 of 2' (as vaccination optimization according to the Janssen agent from Johnson & Johnson). In the latter case, however, the CovPassCheck-App, Corona-Warn-App and CovPass-App cannot display this correctly in all cases for technical reasons.
https://www.coronawarn.app/en/faq/#vac_booster_basics

Weer zo'n mooi voorbeeld van Europees beleid.

[Voor 50% gewijzigd door Dean Martin op 08-01-2022 09:16]

• YakuzA

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:14:
[...]
Het gaat om Corona herstel bewijs in het kader van 2G in Duitsland.
1 van de jonge kinderen heeft blijkbaar bij de GGD een positieve sneltest gehad die dus geen internationaal Corona herstelbewijs genereert!

Gebruikt de GGD een PCR test en is die positief, dan heb je wel een internationaal DCC
Voor kinderen onder de 14 zijn er in DE gewoon uitzonderingen voor toch?
En boven de 14 zou gewoon gevaccineerd kunnen zijn.

PSN

• Stinger_Ventura
YakuzA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Voor kinderen onder de 14 zijn er in DE gewoon uitzonderingen voor toch?
En boven de 14 zou gewoon gevaccineerd kunnen zijn.
Neen, niet voor reizigers uit een hoog risico gebied (=Nederland)
2 G beleid, en voor 6 jaar en ouder 5 dagen Q en testen bij binnenkomst en 5 dagen. Kids jonger dan 6 alleen 5 dagen Q, geen test verplichting. Of een internationaal herstelbewijs (naast vaccinatie; maar dat laatste is voor ons niet van toepassing aangezien de kids daarvoor nog niet in aanmerking komen).

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

[Voor 6% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-01-2022 10:39]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:32:
[...]
En waarom zou de app dit überhaupt op moeten slaan dan? Het enige dat die corona apps zouden moeten opslaan is informatie t.a.v. test- of vaccinatiestatus.
Dat staat er ook niet op. Die tweede slide gaat over een compleet andere tracing app.

• YakuzA

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Neen, niet voor reizigers uit een hoog risico gebied (=Nederland)
2 G beleid, en voor 6 jaar en ouder 5 dagen Q en testen bij binnenkomst en 5 dagen. Kids jonger dan 6 alleen 5 dagen Q, geen test verplichting. Of een internationaal herstelbewijs (naast vaccinatie; maar dat laatste is voor ons niet van toepassing aangezien de kids daarvoor nog niet in aanmerking komen).

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
DE heeft nu ondertussen idd ongeveer de hele rest van de wereld als hoog risico aangemerkt zie ik.
Zodra de omicron daar ook dominant is zal dat wel weer vervallen.

PSN

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Dat staat er ook niet op. Die tweede slide gaat over een compleet andere tracing app.
Nee.

• henkzelf
Ik kreeg een update van de Franse scan-app, Tac-Verif. Gelijk maar even de QR code van mijn vrouw getest. Wij hebben de booster en scherm 3/3 geeft een groen vinkje. Maar scherm 2/2 niet. Dit betreft de tweede reguliere prik van 12 mei 2021 en deze is dus nog geen 9 maanden oud.
Op de NL en EU reisapps staat voor Frankrijk niet hoe oud een prik mag zijn. Beetje gek dus wel maar op zich voor ons geen probleem. Wellicht zou het wel werken als we die booster niet geïmporteerd hadden.
De Italiaanse scan app, VerificaC19, geeft wel groen op beide schermen. Als controleur moet je daarin overigens eerst uit drie databases kiezen. Ik heb maar "Base" gekozen, de rest moet ik nog even vertalen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://play.google.com/s...19.production&hl=en&gl=US

De NHS Covid App waar die tweet naar linkt.

The NHS COVID-19 app is the official contact tracing app for England and Wales and is one of the fastest ways of knowing if you’re at risk from COVID-19. For your vaccination status (England only) use the separate NHS app, go to www.nhs.uk/app

• jadjong
  • Nu online
Lijkt mij wel handig dat een tracing app bij houdt waar je bent geweest.

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:17:
[...]

https://play.google.com/s...19.production&hl=en&gl=US

De NHS Covid App waar die tweet naar linkt.

The NHS COVID-19 app is the official contact tracing app for England and Wales and is one of the fastest ways of knowing if you’re at risk from COVID-19. For your vaccination status (England only) use the separate NHS app, go to www.nhs.uk/app
Snap ik, maar jij vindt het normaal dat een tracing app dat soort extra data opslaat? Jij vindt het vast ook normaal dat ze in Australië een pilot doen met een app waarbij mensen in quarantaine een selfie moeten sturen met hun locatie data?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Snap ik, maar jij vindt het normaal dat een tracing app dat soort extra data opslaat? Jij vindt het vast ook normaal dat ze in Australië een pilot doen met een app waarbij mensen in quarantaine een selfie moeten sturen met hun locatie data?
De app slaat je data over je lokatie op de smartphone op. Dan is er een verhaal waarom dat speciale data is omdat die kan worden gebruikt om al die andere te achterhalen. Je kan natuurlijk een tracing app bedenken met 100% privacy die niks logt. En dus niks doet.

De FUD van die twitter gast laat het net lijken alsof die andere data ook verzameld wordt. En door het samen te posten met een misleidend screenshot over de covid vaccinatie app lijken die twee nu hetzelfde en hebben we deze discussie.

[Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 08-01-2022 18:26]

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:17
Weet iemand misschien hoe het straks precies zit met de geldigheid van het EU DCC als je straks na (iets) meer dan 9 maanden een booster krijgt?
Wordt het dan na de booster weer gewoon geldig? Ik neem aan dat je 'vaccinatie-QR' niet permanent verloopt na die 9 maanden.

Relevant omdat je in NL geen booster krijgt binnen 3 maanden na een besmetting.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:19
Arrne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:22:
Weet iemand misschien hoe het straks precies zit met de geldigheid van het EU DCC als je straks na (iets) meer dan 9 maanden een booster krijgt?
Wordt het dan na de booster weer gewoon geldig? Ik neem aan dat je 'vaccinatie-QR' niet permanent verloopt na die 9 maanden.

Ja het wordt na de booster gewoon weer geldig (weet ik uit de praktijk).
Die van mij is nu weer geldig tot september 2022.

Als je het recent hebt doorgemaakt (besmetting) en je bent bij de GGD geweest dan kan ook deze in de coronacheck app worden gezet en zorgt ervoor dat je EU DCC geldig blijft en over enkele maanden na booster nog langer geldig zal zijn.

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:23
Arrne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:22:

Ik vroeg me hetzelfde af, ik heb nog geen eenduidige informatie online gevonden waarin dit expliciet benoemd wordt.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee