• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

martwoutnl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Advies EU: boosterprik na 9 maanden anders vervalt QR-code. Zie verder https://nos.nl/artikel/24...tie-anders-geen-coronapas
Sidenote over de herstelbewijzen.
Pfffrt waarom makkelijk houden:
Naar verwachting zijn vanaf volgende week herstelbewijzen in de CoronaCheck-app 365 dagen geldig, nu is dat nog 180 dagen.
...
De aanpassing geldt sowieso alleen voor binnenlandse herstelbewijzen. Andere Europeanen die met een Europees herstelbewijs het land willen binnenkomen of naar een Nederlandse gelegenheid willen waar een herstelbewijs geldig is, kunnen dat alleen met een herstelbewijs dat maximaal 180 dagen oud is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
YakuzA schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:04:
[...]

Sidenote over de herstelbewijzen.
Pfffrt waarom makkelijk houden:

[...]
Is dat überhaupt technisch mogelijk? Ik dacht dat de zaak zo was geïmplementeerd dat je als gecontroleerde partij de informatie aandraagt wanneer je je vaccin of besmetting hebt gehad en dat de controlerende partij middels de app een reactie triggert aan de hand van de lokaal geldende regels.

Anders gezegd: Hoe kan het zijn dat een buitenlands genezenenbewijs dan in de Nederlandse app bij 6 maanden + 1 dag op rood zou gaan, dat duidt dan toch op een verkeerde implementatie?

Andersom is het natuurlijk een volstrekt kromme regeling dat Nederland hier als enige een uitzondering vormt in Europa en daarmee mogelijk weer voor problemen zorgt door onwetendheid, vooral komende zomer. Wel in Nederland het vliegtuig mogen boarden, maar op bestemming niet uit mogen stappen :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cid Highwind schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:10:
[...]

Is dat überhaupt technisch mogelijk? Ik dacht dat de zaak zo was geïmplementeerd dat je als gecontroleerde partij de informatie aandraagt wanneer je je vaccin of besmetting hebt gehad en dat de controlerende partij middels de app een reactie triggert aan de hand van de lokaal geldende regels.

Anders gezegd: Hoe kan het zijn dat een buitenlands genezenenbewijs dan in de Nederlandse app bij 6 maanden + 1 dag op rood zou gaan, dat duidt dan toch op een verkeerde implementatie?

Andersom is het natuurlijk een volstrekt kromme regeling dat Nederland hier als enige een uitzondering vormt in Europa en daarmee mogelijk weer voor problemen zorgt door onwetendheid, vooral komende zomer. Wel in Nederland het vliegtuig mogen boarden, maar op bestemming niet uit mogen stappen :+
Van de buitenlandse is dat super makkelijk te doen, daar staat namelijk in de QR alles over de datum van prikken/ziekte in.
Ben meer benieuwd naar hoe ze dat met de binnenlands code doen, blijkbaar zit daar ergens in de qr wel een (verloop)datum?
(voor testen was die 24u geldig, dus het zal er ergens in zitten. Mogelijk dat mensen hun papieren code opnieuw moeten printen voor de verlenging oid)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2021 13:00 ]

PSN

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Journalist ARD Brussel via twitter:
Gudrun Engel @gudrun_engel
·
4 m
2G Einreise-Empfehlung für die #EU
ab 1. März 2022 sollen nur noch Geimpfte oder
Genesene mit PCR-Test einreisen dürfen

Außerdem:
#COVID19 Impfzertifikat soll künftig
Gültigkeit von 9 Monaten
ab 2. Impfung haben
(gilt ab 10. Januar)

@tagesschau
@ARDBruessel
Ik denk dat het eerste voor mensen die de EU binnenkomen is.

[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 25-11-2021 15:04 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wat staat daar nou, een 2G-beleid om de EU binnen te mogen?

March of the Eagles

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er is sowieso nog wel enige onduidelijkheid: want geldt die grens van negen maanden alleen voor reizen of ook voor binnenlands gebruik in een andere EU-lidstaat? O.a. Frankrijk gaat op korte termijn namelijk al strengere eisen invoeren voor de pass sanitaire. Op het moment dat die negen maanden geldigheid alleen voor reizen en niet voor binnenlands gebruik geldt, kan dat nog best een probleem worden, aangezien ik o.a. Nederland never nooit niet op tijd klaar zie zijn met boosteren hiervoor.

• martwoutnl
XWB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
Wat staat daar nou, een 2G-beleid om de EU binnen te mogen?
VRT meldt dat het inderdaad alleen voor reizen is. Zie liveblog via https://www.vrt.be/vrtnws...onablog-25-november-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Nederland is tegen beperking geldigheidsduur zie https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Niet zo gek, we zijn op dit moment een van de traagste van de klas met de boosterprikken. Ze hollen weer eens hopeloos achter de rest van de EU aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
LordSinclair schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:25:
[...]

Niet zo gek, we zijn op dit moment een van de traagste van de klas met de boosterprikken. Ze hollen weer eens hopeloos achter de rest van de EU aan.
Ach als je het artikel leest wordt het sowieso weer één chaos qua regeltjes en afwijkende afspraken per land. Dus dit maakt dan ook niet meer uit.... Maar we zijn langzaam ja, das zeker waar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat was vanmiddag, we zijn nu 6 uur verder en 180 graden gedraaid.
Nederland steunt geldigheid van 9 maanden voor Europese coronapas
Nederland steunt het voorstel van de Europese Commissie om het vaccinatiebewijs in Europa zonder boosterprik maximaal negen maanden geldig te laten zijn. Dat laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Nederland zette eerder nog in op een geldigheidsduur van minstens een jaar.

De Europese Commissie kwam vorige week met een advies aan EU-landen: om in Europa te mogen reizen zou iemand zes tot uiterlijk negen maanden na volledige vaccinatie een boosterprik moeten krijgen. Daar sluit Nederland zich nu dus bij aan.

Het ministerie van Volksgezondheid zegt in een reactie dat het "belangrijk is dat er wordt gewerkt aan een systeem voor heel Europa, zodat we de regels zo veel mogelijk gelijk kunnen trekken". Zo blijft vrij verkeer van personen en goederen mogelijk in de EU, aldus het ministerie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Herstelbewijs blijft wel 12 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
Herstelbewijs 12 maanden is alleen voor nationaal gebruik toch, voor de EU staat die op 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Hopelijk gaan we dan een keer boosteren grip prik stijl. Gewoon lopende band werk.

Mijn Janssen verloopt 28 feb, succes Hugo met je gepruts.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
Ik hoop het wel, die grappenmakers hebben ook QR codes voor niet essentiele winkels goedgekeurd. Straks mag je met je verlopen vaccinatie bewijs niet meer naar de kapper. Reizen kan me even niets schelen, net als de kroeg of restaurant.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loekf2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:43:
[...]

Ik hoop het wel, die grappenmakers hebben ook QR codes voor niet essentiele winkels goedgekeurd. Straks mag je met je verlopen vaccinatie bewijs niet meer naar de kapper. Reizen kan me even niets schelen, net als de kroeg of restaurant.
Hoop van wel? Lijkt me niet handig om het herstelbewijs langer geldig te maken dan vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MikeyMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hoop van wel? Lijkt me niet handig om het herstelbewijs langer geldig te maken dan vaccinatie.
Zullen ze wel zo moeten laten. Overigens verwacht dat ze de binnenlandse QR code wel op 12 maanden zullen houden, door alle getreuzel, maar dan moet ik nog zien of het voor veel mensen op tijd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik denk dat ik de boel eens moet gaan omdraaien:

Goedgelovige die nog steeds denken dat coronapaspoort tijdelijk is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 01-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
horizon1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:11:

Maar hij is gelukkig nog wel gratis, vanaf volgend jaar 76 euro bij gemeente op te halen ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

horizon1978 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:11:

Goedgelovig zijn imho enkel mensen die denken dat covid niet zou bedtaan of dat het 'vanzelf' over gaat.

Voorlopig zijn maatregelen gewoon nog nodig en kan de zorg het niet aan om alles 'zomaar' los te gooien.
Zaken als het reiscertificaat en andere opties zijn erop gericht iig het economische leven zo goed mogelijk wel mogelijk te maken.

Daarmee is juist ook veel meer speelruimte ontstaan (al blijkt ook dat besmettingen nog steeds zeer snel kunnen oplopen en de heropeningen toch ook tot substantieel oplopen van de besmettingen leid)

Zolang het nofig is zullen maatregelen bestaan en dat is zolang er een epidemische situatie bestaat...
Zodra het virus echter endemisch wordt, waarbij de groei van besmettingen minder extreem optreed door een breed aanwezige immuniteit (zij het door vaccinatie of doordat mensen een of meerdere infecties doorlopen hebben, of ook een mengeling ervan)...
Is er verder geen noodzaak voor zulke beperkingen meer en is er ook geen enkele reden dat toch te doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:25:
[...]

Zolang het nofig is zullen maatregelen bestaan en dat is zolang er een epidemische situatie bestaat...
Zodra het virus echter endemisch wordt, waarbij de groei van besmettingen minder extreem optreed door een breed aanwezige immuniteit (zij het door vaccinatie of doordat mensen een of meerdere infecties doorlopen hebben, of ook een mengeling ervan)...
Is er verder geen noodzaak voor zulke beperkingen meer en is er ook geen enkele reden dat toch te doen.
Endemisch betekent toch R=1? Dus elke geinfecteerde steekt één andere persoon aan.

We zitten nu ook op of omstreeks R=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wolly schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:44:
[...]

Endemisch betekent toch R=1? Dus elke geinfecteerde steekt één andere persoon aan.
endemisch is als de R over een lange termijn rond de 1 blijft, maar waarin best golven kunnen voorkomen (ook seizoensgriep is een endemische ziekte)..
dus de R moet niet voortdurend exact op een gelijkblijvende lijn te stan..

wel zijn dan eventuele groeifases veel gelijdelijker omdat er een bredere immuniteit bestaat

Wikipedia: Endemie (geneeskunde)

Afbeeldingslocatie: https://sphweb.bumc.bu.edu/otlt/MPH-Modules/PH/Sparta/Endemic-Epidemic.png

Nog steeds is wel degelijk de verwachting dat Covid endemisch zal worden (aangezien het volledig uitroeien vermoedelijk nu niet meer mogelijk zal zijn die kans hebben we verkeken)...
enkel lijkt het voorlopig niet zonder extra maatregelen onder controle te houden (iets dat nodig is tenzij je een fan bent van overbelasting van het Zorgsysteem)

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 01-12-2021 22:54 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:51
Positieve noot: Ik heb al mijn prikken in de US laten zetten en ben van de week terug verhuisd. Kon op de dag van verhuizing 's middags bij de GGD terecht in Rotterdam en had binnen 30 min mijn QR code(s) voor NL/EU.

Werd een hoop gevraagd (afspraak bewijs, papieren bewijs zelf) om zeker te weten dat ik ze echt had laten zetten en toen kreeg ik dus netjes m'n QR code mee op papier die ik in de app kon toevoegen.

Alle 3 de prikken staan er in, ook al zijn ze hier dus nog niet bij mijn geboortejaar (198X).

[ Voor 10% gewijzigd door ex87 op 12-12-2021 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Afgelopen week is er een kritisch stuk uitgekomen van FTM over de coronapas / het QR-systeem (betaalmuur). GeenStijl heeft er ook over geschreven. Dit zou een opstapje zijn naar een "digital ID". Vanuit de lobby van het bedrijfsleven wordt dit gepushed.

Bij dit systeem zijn al je belangrijke gegevens, inclusief biometrische gegevens, gekoppeld zijn aan een digitale ID. De inspiratie hiervoor is Aadhaar in India. Ergens vergelijkbaar met DigiD, maar het gaat verder. Veel meer data is hieraan gekoppeld en het is decentraal geregeld, waardoor er geen overheid meer over 'waakt'. Dit betekent dat er ook minder controle is op de bewaking van de data. En zijn er problemen met je Digital ID? Dit betekent dat je bepaalde zaken in de maatschappij misschien niet meer kan/mag. Dit systeem zou potentieel dus ook gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld producten te kopen. Dit systeem komt niet voor niets uit de zakken van het bedrijfsleven.

Het klinkt modern, efficiënt en handig, maar er is veel kritiek vanwege o.a. privacy en de burger die controle over zijn data verliest. Kijk ook even naar China om te bedenken hoe zo'n systeem óók ingezet kan worden. Ik verwacht niet dat we zoiets krijgen. Het laat echter wel zien dat er flinke risico's aan kleven. Is dat het allemaal waard? Moeten we dit willen?

Hoe dan ook, interessant en relevant leesvoer.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 13-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Fuujii schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:56:
Afgelopen week is er een kritisch stuk uitgekomen van FTM over de coronapas / het QR-systeem (betaalmuur). GeenStijl heeft er ook over geschreven. Dit zou een opstapje zijn naar een "digital ID". Vanuit de lobby van het bedrijfsleven wordt dit gepushed.

Bij dit systeem zijn al je belangrijke gegevens, inclusief biometrische gegevens, gekoppeld zijn aan een digitale ID. De inspiratie hiervoor is Aadhaar in India. Ergens vergelijkbaar met DigiD, maar het gaat verder. Veel meer data is hieraan gekoppeld en het is decentraal geregeld, waardoor er geen overheid meer over 'waakt'. Dit betekent dat er ook minder controle is op de bewaking van de data. En zijn er problemen met je Digital ID? Dit betekent dat je bepaalde zaken in de maatschappij misschien niet meer kan/mag. Dit systeem zou potentieel dus ook gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld producten te kopen. Dit systeem komt niet voor niets uit de zakken van het bedrijfsleven.

Het klinkt modern, efficiënt en handig, maar er is veel kritiek vanwege o.a. privacy en de burger die controle over zijn data verliest. Kijk ook even naar China om te bedenken hoe zo'n systeem óók ingezet kan worden. Ik verwacht niet dat we zoiets krijgen. Het laat echter wel zien dat er flinke risico's aan kleven. Is dat het allemaal waard? Moeten we dit willen?

Hoe dan ook, interessant en relevant leesvoer.
FTM is niet leesbaarn voor me, en GeenStijl kan volgens mij niemand toch een touw aan vastknopen?

Dus niet leesbaar :+

Daarbij vind ik het Hellend Vlak-argument nooit zo sterk. We hebben ook al héél lang het Dig-ID, en dat heeft ook niet geleid tot Chinese toestanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:12
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:04:
[...]

FTM is niet leesbaarn voor me, en GeenStijl kan volgens mij niemand toch een touw aan vastknopen?

Dus niet leesbaar :+

Daarbij vind ik het Hellend Vlak-argument nooit zo sterk. We hebben ook al héél lang het Dig-ID, en dat heeft ook niet geleid tot Chinese toestanden....
Je kan een gratis account aanmaken. Daarnaast zijn er makkelijke manieren om paywalls te omzeilen, maar dat moet je zelf maar uitzoeken.

Ik zou zeggen lees het artikel. Dit gaat veel verder dan DigiD met bijbehorende voor- en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Fuujii schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:09:
[...]

Je kan een gratis account aanmaken. Daarnaast zijn er makkelijke manieren om paywalls te omzeilen, maar dat moet je zelf maar uitzoeken.

Ik zou zeggen lees het artikel. Dit gaat veel verder dan DigiD met bijbehorende voor- en nadelen.
Maar aangemeld, maar is maar een maand trouwens. Dus zo simpel werkt dat niet. Paywall omzeilen is ook niet echt netjes verder maar toch.

Maar ik zie nogal wat aannames in het stuk, die hjet een kant opschrijven...

"De blockchain is niet aan te passen".
Onzin. Hoe ga je anders vaccinaties bijschrijven? veranderingen in je huwelijkse status? etc?
Dat men het in India niet nauw neemt met mensenrechten, en dat ze één voorbeeld hebben waar het mis gaat (en op een manier zoals dat in NL nooit zou gaan. Hier sterf je niet van de honger) spreekt wel boekdelen wat mij betreft.

Het opslaan van een ID, Digitaal, betekent nog niet dat je overal te traceren bent. Locatie hoeft helemaal niet opgeslagen te worden, en het is een Digitaal ID, geen Digitaal volgsysteem.

Er wordt vanalles bij bedacht wat zóú kunnen, terwijl nog helemaal niet bekend is wát het gaat inhouden.

Ook grappig:
Naam, geboortedatum en geslacht, maar ook biometrische gegevens afkomstig van gezichtsherkenningsystemen (informatie over grootte en onderlinge afstand van ogen, mond, neus en oren), irisscans (vorm, kleur, patroon en textuur van de ogen) en vingerafdrukken.

Je bedoelt... een foto? :+
Het enige nieuwe tov een pasfoto, is de irisscan. Al lijkt dat me meer toekomstmuziek dan daadwerkelijk uitvoerbaar momenteel.

Eigenlijk willen ze het paspoort vervangen. En daar wordt momenteel op grote schaal mee gefraudeerd buiten de EU. Met een digitaal ID ben je daar snel vanaf. Daarbij zou het me niet verbazen als instanties straks énkel toegang hebben tot info die ze echt nodig hebben. Dus je autohuurder krijgt enkel je naam en geboortedatum. Niet je vingerafdruk, de BSN etc. Je bank krijgt wel je BSN, maar niet je vingerafdruk. etc.

Lijkt mij een inherent veiliger systeem als "Hier is je paspoort, inclusief al je biometrische gegevens".

Voor de clicks koppelen ze dit nu aan de corona-QR-code. En doen ze overkomen alsof we straks overal enkel naar binnen mogen met een eID. En nee, dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik ga vanaf januari een half jaar in Noorwegen wonen. Mijn vrouw en kinderen blijven achter, maar ik ga regelmatig even terug naar Nederland en zij zullen ook één of meerdere keren overkomen naar Noorwegen. Supertof, maar voor reizen hebben we tegenwoordig een DCC nodig...

Nou zijn mijn vrouw en ik beiden dubbel gevaccineerd, beiden in juli onze tweede prik gehad. Wat ons betreft verwacht ik geen problemen. De DCC zal pas in april verlopen en voor die tijd verwacht ik dat wij beiden een booster hebben kunnen krijgen.

Nu het lastige deel: de kinderen. Beiden hebben in december vorig jaar corona gehad. Zoon (12, bijna 13) heeft één prik gekregen, eind juli, en heeft nu een geldige code. Dochter (nu 11, bijna 12) heeft nog geen prik gehad.

Voor mij is nu onduidelijk of:
-1- Mijn zoon een booster of een tweede prik nodig heeft om zijn DCC niet te laten verlopen
-2- Mijn dochter überhaupt al ergens aan moet voldoen gezien haar leeftijd. Is de uitzondering voor kinderen nu tot of t/m 12 jaar?

Iemand die door de bomen nog wel wat bos ziet?

PS
De vraag gaat dus over het DCC. Graag geen inhoudelijke discussie of waardeoordelen over het wel of niet moeten willen reizen in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
Jorizzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:55:
Ik ga vanaf januari een half jaar in Noorwegen wonen. Mijn vrouw en kinderen blijven achter, maar ik ga regelmatig even terug naar Nederland en zij zullen ook één of meerdere keren overkomen naar Noorwegen. Supertof, maar voor reizen hebben we tegenwoordig een DCC nodig...

Nou zijn mijn vrouw en ik beiden dubbel gevaccineerd, beiden in juli onze tweede prik gehad. Wat ons betreft verwacht ik geen problemen. De DCC zal pas in april verlopen en voor die tijd verwacht ik dat wij beiden een booster hebben kunnen krijgen.

Nu het lastige deel: de kinderen. Beiden hebben in december vorig jaar corona gehad. Zoon (12, bijna 13) heeft één prik gekregen, eind juli, en heeft nu een geldige code. Dochter (nu 11, bijna 12) heeft nog geen prik gehad.

Voor mij is nu onduidelijk of:
-1- Mijn zoon een booster of een tweede prik nodig heeft om zijn DCC niet te laten verlopen
-2- Mijn dochter überhaupt al ergens aan moet voldoen gezien haar leeftijd. Is de uitzondering voor kinderen nu tot of t/m 12 jaar?

Iemand die door de bomen nog wel wat bos ziet?

PS
De vraag gaat dus over het DCC. Graag geen inhoudelijke discussie of waardeoordelen over het wel of niet moeten willen reizen in deze periode.
Hier staat toch al heel wat informatie: https://www.nederlandwere...orwegen/reizen/reisadvies

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Jorizzz dat ligt er aan wat Noorwegen daarover beslist.
https://www.rijksoverheid...oronabewijs/herstelbewijs

Deze is ook vrij helder: Herstelbewijs 180 dagen geldig bij reizen, daarna moet je een prik hebben om te verlengen. Je zoon is dus geldig, je dochter niet voor de EU (en ook straks niet meer voor NL)

Verder is het vanaf 12 jaar, dus 12 jaar en ouder.
anders gezegd: tot en met 11 niet nodig.

Verder zal het ook afhangen van hoe Noorwegen er mee om gaat. Ik weet dat Frankrijk eist bij Jansen dat je vanaf 15 december een booster hebt. Anders mag je wel reizen, maar niet de skilift of restaurants in. En vanaf 15 januari geld dat voor iedereen waarbij de prik ouder als 7 maanden is.

OF dat ook geld voor toeristen? Nog altijd onbekend. Dus dat zou ik in Noorwegen zelf navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ook mooi dit:

Ik heb een Janssen prik in Nederland gehad, maar die is dus in Frankrijk en Oostenrijk dalijk niet meer voldoende.

Ik ben dus een booster gaan halen in Duitsland, zonder probleem.

De Duitse app:
- ziet deze booster als 2e vaccinatie met Moderna, en wordt de code pas na 14 dagen geldig.

De Franse app:
- ziet het als een booster van Janssen, maar doordat er langer dan 8 weken tussen de Janssen injectie en de booster zat duurt het 7 dagen voordat deze geldig is.

Allemaal geen issue, want ik heb ook nog mijn hier geldige Janssen QR code in de Nederlandse app, maar het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dean Martin schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
Ook mooi dit:

Ik heb een Janssen prik in Nederland gehad, maar die is dus in Frankrijk en Oostenrijk dalijk niet meer voldoende.

Ik ben dus een booster gaan halen in Duitsland, zonder probleem.

De Duitse app:
- ziet deze booster als 2e vaccinatie met Moderna, en wordt de code pas na 14 dagen geldig.

De Franse app:
- ziet het als een booster van Janssen, maar doordat er langer dan 8 weken tussen de Janssen injectie en de booster zat duurt het 7 dagen voordat deze geldig is.

Allemaal geen issue, want ik heb ook nog mijn hier geldige Janssen QR code in de Nederlandse app, maar het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo.
Nee precies. Er zijn een hoop dingen die Europees goed geregeld worden, maar er zijn ook een hoop dingen waarbij iedereen toch weer z'n eigen plan trekt. Vind het al een wonder dat we een QR code kunnen krijgen die in de hele EU gelezen kan worden. Alleen dus jammer dat de interpretatie weer afhangt van het land...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Nee precies. Er zijn een hoop dingen die Europees goed geregeld worden, maar er zijn ook een hoop dingen waarbij iedereen toch weer z'n eigen plan trekt. Vind het al een wonder dat we een QR code kunnen krijgen die in de hele EU gelezen kan worden. Alleen dus jammer dat de interpretatie weer afhangt van het land...
Ja, en dan is er ook nog een verschil tussen de geldigheid voor reizen en de geldigheid voor 'amusement'.
8)7

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:28:
[...]

Maar aangemeld, maar is maar een maand trouwens. Dus zo simpel werkt dat niet. Paywall omzeilen is ook niet echt netjes verder maar toch.

Onzin. Hoe ga je anders vaccinaties bijschrijven? veranderingen in je huwelijkse status? etc?
Dat men het in India niet nauw neemt met mensenrechten, en dat ze één voorbeeld hebben waar het mis gaat (en op een manier zoals dat in NL nooit zou gaan. Hier sterf je niet van de honger) spreekt wel boekdelen wat mij betreft.

Het opslaan van een ID, Digitaal, betekent nog niet dat je overal te traceren bent. Locatie hoeft helemaal niet opgeslagen te worden, en het is een Digitaal ID, geen Digitaal volgsysteem.

Er wordt vanalles bij bedacht wat zóú kunnen, terwijl nog helemaal niet bekend is wát het gaat inhouden.

Ook grappig:
Naam, geboortedatum en geslacht, maar ook biometrische gegevens afkomstig van gezichtsherkenningsystemen (informatie over grootte en onderlinge afstand van ogen, mond, neus en oren), irisscans (vorm, kleur, patroon en textuur van de ogen) en vingerafdrukken.

Het enige nieuwe tov een pasfoto, is de irisscan. Al lijkt dat me meer toekomstmuziek dan daadwerkelijk uitvoerbaar momenteel.

Eigenlijk willen ze het paspoort vervangen. En daar wordt momenteel op grote schaal mee gefraudeerd buiten de EU. Met een digitaal ID ben je daar snel vanaf. Daarbij zou het me niet verbazen als instanties straks énkel toegang hebben tot info die ze echt nodig hebben. Dus je autohuurder krijgt enkel je naam en geboortedatum. Niet je vingerafdruk, de BSN etc. Je bank krijgt wel je BSN, maar niet je vingerafdruk. etc.

Lijkt mij een inherent veiliger systeem als "Hier is je paspoort, inclusief al je biometrische gegevens".

Voor de clicks koppelen ze dit nu aan de corona-QR-code. En doen ze overkomen alsof we straks overal enkel naar binnen mogen met een eID. En nee, dat gaat niet gebeuren.
Bijzonder dat je het artikel verwijt aannames te doen terwijl je ze zelf ook doet maar die zijn dan wel waar.

Al vanaf het begin zijn er twijfels over tijdelijkheid en bredere toepassing. Vooralsnog wijzen er meer signalen naar uitbreiden en op grotere schaal meer van dit soort technieken inzetten dan dat het volledig afgeschaft gaat worden.

FTM op die manier weg zetten als clickbait is echt veel te makkelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Luuk1983 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:44:
[...]

Wat ik trouwens wel weer bijzonder vindt is dat de internationale QR code vaak helemaal niet gebruikt kan worden in de Nederlandse horeca, omdat de 'normale' scanner app alleen de Nederlandse QR code scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:28:
[...]

Wat ik trouwens wel weer bijzonder vindt is dat de internationale QR code vaak helemaal niet gebruikt kan worden in de Nederlandse horeca, omdat de 'normale' scanner app alleen de Nederlandse QR code scant.
"

Bedoel je jouw als Nederlander verkregen internationale code of de code van een buitenlandse vriend of kennis die een code in zijn eigen land heeft gekregen?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:28:
[...]

Aangezien dat niet zo is en alle buitenlandse qr’s gescand kunnen worden, vind ik vooral jouw opmerking bijzonder :)

In de ‘normale scanapp’ kun je alleen de internationale Nederlandse niet scannnen dacht ik, omdat we daar de nationale QR voor hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-12-2021 17:23 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:18:
[...]
"

Bedoel je jouw als Nederlander verkregen internationale code of de code van een buitenlandse vriend of kennis die een code in zijn eigen land heeft gekregen?
Dat eerste!
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:22:
[...]

Aangezien dat niet zo is en alle buitenlandse qr’s gescand kunnen worden, vind ik vooral jouw opmerking bijzonder :)

In de ‘normale scanapp’ kun je alleen de internationale Nederlandse niet scannnen dacht ik, omdat we daar de nationale QR voor hebben.
Aha, ik wist niet dat je met de normale scanapp niet de internationale code kan scannen van Nederlandse staatsburgers maar wel van buitenlandse staatsburgers! Bij Nederlandse grensovergangen kan het dan weer wel, maar dat is dan ook weer een aparte scanapp.

Bij deze ben ik gecorrigeerd! ;) Al vind ik het wel raar dat ze een speciale functie hebben gebouwd om de internationale code van Nederlanders actief een rood scherm te geven in de scanapp. Als je als burger de internationale QR code wilt laten zien zou dat toch gewoon moeten werken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 18-12-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:47:

Bij deze gecorrigeerd! Al vind ik het wel raar dat ze een speciale functie hebben gebouwd om de internationale code van Nederlanders actief een rood scherm te geven in de scanapp. Als je als burger de internationale QR code wilt laten zien zou dat toch gewoon moeten werken. :)
Ik vind het juist wel netjes. Er is veel tijd en moeite gestoken in de NL code om zo vaag mogelijk te doen in de vrijgegeven informatie, wat dan zo het raam uit kan omdat mensen zonder het te weten de verkeerde code gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb mijn eerste Janssen prik in Nederland gehad. Mijn 2e (booster met Moderna) in Duitsland.

Ik heb netjes een Europese QR code gekregen, en wanneer ik die in de Franse of Duitse app laad, dan staat die er ook prima in. Echter wanneer ik deze scan met de Nederlandse en DCC app krijg ik een rood scherm.

Iemand een idee waarom?
Zou ik dan toch 14 dagen moeten wachten op de geldige 'booster' QR code omdat het wordt gezien als een 'Moderna vaccinatie' en niet als booster?

Het gekke is ook dat de Duitse app mijn Nederlandse QR code met alleen Janssen als identiek zoet als de nieuwe QR code die ik kreeg met Janssen + Moderna (hij zegt dan dat de QR code al bestaat).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:16:
Ik heb mijn eerste Janssen prik in Nederland gehad. Mijn 2e (booster met Moderna) in Duitsland.

Ik heb netjes een Europese QR code gekregen, en wanneer ik die in de Franse of Duitse app laad, dan staat die er ook prima in. Echter wanneer ik deze scan met de Nederlandse en DCC app krijg ik een rood scherm.

Iemand een idee waarom?
Zou ik dan toch 14 dagen moeten wachten op de geldige 'booster' QR code omdat het wordt gezien als een 'Moderna vaccinatie' en niet als booster?

Het gekke is ook dat de Duitse app mijn Nederlandse QR code met alleen Janssen als identiek zoet als de nieuwe QR code die ik kreeg met Janssen + Moderna (hij zegt dan dat de QR code al bestaat).
Nee omdat we in Nederland een aparte code hebben (met de beste bedoelingen) moet er dus weer custom logica gebouwd worden en ik heb al genoeg scenario's gezien waarmee onze QR code niet kan omgaan. Zou me niet verbazen als dat hier ook zo is. En omdat je alleen een NL code krijgt als alles in orde is kan je ook niet zien wat er mis is als je m niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:08:
[...]

Nee omdat we in Nederland een aparte code hebben (met de beste bedoelingen) moet er dus weer custom logica gebouwd worden en ik heb al genoeg scenario's gezien waarmee onze QR code niet kan omgaan. Zou me niet verbazen als dat hier ook zo is. En omdat je alleen een NL code krijgt als alles in orde is kan je ook niet zien wat er mis is als je m niet krijgt.
Ik gebruik de Nederlandse app niet. Ik heb een code zoals een toerist die zou hebben. Die is normaliter gewoon te scannen met de Nederlandse scanner app.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik de Nederlandse app niet. Ik heb een code zoals een toerist die zou hebben. Die is normaliter gewoon te scannen met de Nederlandse scanner app.
Ah, my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dean Martin schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]
Je kan toch precies zien wat er in de internationale QR code staat qua vaccinaties?
Op basis van wat er in de QR code staat, kun je dan precies terug vinden wat er mis is en waarom die afgekeurd wordt in de NL app.
Zo zonder de inhoud van de QR code blijven er alleen maar glazen bollen meningen mogelijk :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:12:
[...]

Je kan toch precies zien wat er in de internationale QR code staat qua vaccinaties?
Op basis van wat er in de QR code staat, kun je dan precies terug vinden wat er mis is en waarom die afgekeurd wordt in de NL app.
Zo zonder de inhoud van de QR code blijven er alleen maar glazen bollen meningen mogelijk :)
Daar staat Moderna 2/2 12-12-21.

Maar het gekke is dus dat in Frankrijk deze geldig is, maar in Duitsland niet.
Voor zover ik weet is de wachttijd in Frankrijk na een normale Moderna vaccinatie ook 14 dagen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik kom net achter iets heel vervelends mbt het positief testen bij de GGD en een Corona check herstel certificaat aanmaken.

Wanneer de GGD test met sneltesten en hij is positief, dan krijg je alleen een Corona QR voor Nederland!

Test de GGD met PCR test en is die positief, dan krijg je een Corona QR voor internationaal

Je weet niet waarmee de GGD test. 😡

Wij hebben in het gezin 2 positieve testen en dus herstel certificaten, maar nu we even naar het buitenland willen komen we er achter dat persoon A alleen een NL QR heeft en persoon B wel een internationale QR kan aanmaken (A stak B aan).

Win waren ons hier helemaal niet van bewust! En moeten nu de reis plannen cancelen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:07:
Ik kom net achter iets heel vervelends mbt het positief testen bij de GGD en een Corona check herstel certificaat aanmaken.

Wanneer de GGD test met sneltesten en hij is positief, dan krijg je alleen een Corona QR voor Nederland!

Test de GGD met PCR test en is die positief, dan krijg je een Corona QR voor internationaal

Je weet niet waarmee de GGD test. 😡

Wij hebben in het gezin 2 positieve testen en dus herstel certificaten, maar nu we even naar het buitenland willen komen we er achter dat persoon A alleen een NL QR heeft en persoon B wel een internationale QR kan aanmaken (A stak B aan).

Win waren ons hier helemaal niet van bewust! En moeten nu de reis plannen cancelen.
Maar met je vaccinatie QR kun je toch gewoon reizen etc?

Alleen Oostenrijk heeft momenteel de extra eis van booster dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-01-2022 23:34 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Dean Martin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:28:
[...]

Daar staat Moderna 2/2 12-12-21.
Dat is niet volgens de nieuwe regels. Er zou 2/1 moeten staan voor Moderna als booster na Janssen. Want nu is het niet te onderscheiden van een "normale" dubbele vaccinatie met Moderna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tom-Z schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Dat is niet volgens de nieuwe regels. Er zou 2/1 moeten staan voor Moderna als booster na Janssen. Want nu is het niet te onderscheiden van een "normale" dubbele vaccinatie met Moderna.
Oh dat wordt wat. Aangezien ze bij mij nog nooit in 1x goed de aantallen hebben kunnen laten zien zal 'ie vast in de eerste instantie op '3/1' uitkomen of iets anders wat niet klopt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ook grappig:

Het doel lijkt toch echt om meer op te slaan dan alleen maar de gegevens die in een paspoort staan. We lachen altijd om China, maar als je dit leest moet je je toch echt zorgen gaan maken, of je nou gevaccineerd bent of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 06:36:
[...]
Het doel lijkt toch echt om meer op te slaan dan alleen maar de gegevens die in een paspoort staan. We lachen altijd om China, maar als je dit leest moet je je toch echt zorgen gaan maken, of je nou gevaccineerd bent of niet.
Dat is weer typische paniekzaaierij. In het eerste screenshot worden termen uit lijst van soorten data die er zijn en die allemaal niet worden opgeslagen onderstreept alsof die wel worden opgeslagen. Hij onderstreept dan "alledged criminal behaviour' in de data categorie terwijl dat juist niet in de app zit.

Het tweede is dat je app intern gegevens opslaat over waar je was, ik gok via de incheck. En dat is iets waar je indirekt mee de andere zaken kan afleiden. Als je ingechecked hebt bij een zaal die toen door een vakbond gehuurd was voor een vergadering zegt dat iets over je lidmaatschap van die vakbond. Maar ook hier zal er in die app geen 'VAKBOND=TRUE' waarde zitten of die data naar centrale servers worden gestuurd. De app heeft de nodige context om zulke links te maken niet en die data verlaat de app ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 08-01-2022 07:08 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
YakuzA schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Maar met je vaccinatie QR kun je toch gewoon reizen etc?

Alleen Oostenrijk heeft momenteel de extra eis van booster dacht ik.
Het gaat om Corona herstel bewijs in het kader van 2G in Duitsland.
1 van de jonge kinderen heeft blijkbaar bij de GGD een positieve sneltest gehad die dus geen internationaal Corona herstelbewijs genereert!

Gebruikt de GGD een PCR test en is die positief, dan heb je wel een internationaal DCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:07:
[...]

Dat is weer typische paniekzaaierij. In het eerste screenshot worden termen uit lijst van soorten data die er zijn en die allemaal niet worden opgeslagen onderstreept alsof die wel worden opgeslagen. Hij onderstreept dan "alledged criminal behaviour' in de data categorie terwijl dat juist niet in de app zit.

Het tweede is dat je app intern gegevens opslaat over waar je was, ik gok via de incheck. En dat is iets waar je indirekt mee de andere zaken kan afleiden. Als je ingechecked hebt bij een zaal die toen door een vakbond gehuurd was voor een vergadering zegt dat iets over je lidmaatschap van die vakbond. Maar ook hier zal er in die app geen 'VAKBOND=TRUE' waarde zitten of die data naar centrale servers worden gestuurd. De app heeft de nodige context om zulke links te maken niet en die data verlaat de app ook niet.
En waarom zou de app dit überhaupt op moeten slaan dan? Het enige dat die corona apps zouden moeten opslaan is informatie t.a.v. test- of vaccinatiestatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Maakt voor de geldigheid verder niks uit want hij werkt gewoon in landen waar een booster nodig is.

Je kunt in mijn geval ook altijd een 1/1 en 2/2 laten zien mocht het nodig zijn.

Edit: In Duitsland zeggen :
Based on the previous vaccination series, the booster certificate will be documented '3 of 3' (in case of previous basic immunization with 2 doses) or with '2 of 2' (as vaccination optimization according to the Janssen agent from Johnson & Johnson). In the latter case, however, the CovPassCheck-App, Corona-Warn-App and CovPass-App cannot display this correctly in all cases for technical reasons.
https://www.coronawarn.app/en/faq/#vac_booster_basics

Weer zo'n mooi voorbeeld van Europees beleid.

[ Voor 50% gewijzigd door Dean Martin op 08-01-2022 09:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:14:
[...]
Het gaat om Corona herstel bewijs in het kader van 2G in Duitsland.
1 van de jonge kinderen heeft blijkbaar bij de GGD een positieve sneltest gehad die dus geen internationaal Corona herstelbewijs genereert!

Gebruikt de GGD een PCR test en is die positief, dan heb je wel een internationaal DCC
Voor kinderen onder de 14 zijn er in DE gewoon uitzonderingen voor toch?
En boven de 14 zou gewoon gevaccineerd kunnen zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
YakuzA schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Voor kinderen onder de 14 zijn er in DE gewoon uitzonderingen voor toch?
En boven de 14 zou gewoon gevaccineerd kunnen zijn.
Neen, niet voor reizigers uit een hoog risico gebied (=Nederland)
2 G beleid, en voor 6 jaar en ouder 5 dagen Q en testen bij binnenkomst en 5 dagen. Kids jonger dan 6 alleen 5 dagen Q, geen test verplichting. Of een internationaal herstelbewijs (naast vaccinatie; maar dat laatste is voor ons niet van toepassing aangezien de kids daarvoor nog niet in aanmerking komen).

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

[ Voor 6% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:32:
[...]
En waarom zou de app dit überhaupt op moeten slaan dan? Het enige dat die corona apps zouden moeten opslaan is informatie t.a.v. test- of vaccinatiestatus.
Dat staat er ook niet op. Die tweede slide gaat over een compleet andere tracing app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Neen, niet voor reizigers uit een hoog risico gebied (=Nederland)
2 G beleid, en voor 6 jaar en ouder 5 dagen Q en testen bij binnenkomst en 5 dagen. Kids jonger dan 6 alleen 5 dagen Q, geen test verplichting. Of een internationaal herstelbewijs (naast vaccinatie; maar dat laatste is voor ons niet van toepassing aangezien de kids daarvoor nog niet in aanmerking komen).

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
DE heeft nu ondertussen idd ongeveer de hele rest van de wereld als hoog risico aangemerkt zie ik.
Zodra de omicron daar ook dominant is zal dat wel weer vervallen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Dat staat er ook niet op. Die tweede slide gaat over een compleet andere tracing app.
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Ik kreeg een update van de Franse scan-app, Tac-Verif. Gelijk maar even de QR code van mijn vrouw getest. Wij hebben de booster en scherm 3/3 geeft een groen vinkje. Maar scherm 2/2 niet. Dit betreft de tweede reguliere prik van 12 mei 2021 en deze is dus nog geen 9 maanden oud.
Op de NL en EU reisapps staat voor Frankrijk niet hoe oud een prik mag zijn. Beetje gek dus wel maar op zich voor ons geen probleem. Wellicht zou het wel werken als we die booster niet geïmporteerd hadden.
De Italiaanse scan app, VerificaC19, geeft wel groen op beide schermen. Als controleur moet je daarin overigens eerst uit drie databases kiezen. Ik heb maar "Base" gekozen, de rest moet ik nog even vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://play.google.com/s...19.production&hl=en&gl=US

De NHS Covid App waar die tweet naar linkt.

The NHS COVID-19 app is the official contact tracing app for England and Wales and is one of the fastest ways of knowing if you’re at risk from COVID-19. For your vaccination status (England only) use the separate NHS app, go to www.nhs.uk/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Lijkt mij wel handig dat een tracing app bij houdt waar je bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:17:
[...]

https://play.google.com/s...19.production&hl=en&gl=US

De NHS Covid App waar die tweet naar linkt.

The NHS COVID-19 app is the official contact tracing app for England and Wales and is one of the fastest ways of knowing if you’re at risk from COVID-19. For your vaccination status (England only) use the separate NHS app, go to www.nhs.uk/app
Snap ik, maar jij vindt het normaal dat een tracing app dat soort extra data opslaat? Jij vindt het vast ook normaal dat ze in Australië een pilot doen met een app waarbij mensen in quarantaine een selfie moeten sturen met hun locatie data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MaZo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Snap ik, maar jij vindt het normaal dat een tracing app dat soort extra data opslaat? Jij vindt het vast ook normaal dat ze in Australië een pilot doen met een app waarbij mensen in quarantaine een selfie moeten sturen met hun locatie data?
De app slaat je data over je lokatie op de smartphone op. Dan is er een verhaal waarom dat speciale data is omdat die kan worden gebruikt om al die andere te achterhalen. Je kan natuurlijk een tracing app bedenken met 100% privacy die niks logt. En dus niks doet.

De FUD van die twitter gast laat het net lijken alsof die andere data ook verzameld wordt. En door het samen te posten met een misleidend screenshot over de covid vaccinatie app lijken die twee nu hetzelfde en hebben we deze discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 08-01-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Weet iemand misschien hoe het straks precies zit met de geldigheid van het EU DCC als je straks na (iets) meer dan 9 maanden een booster krijgt?
Wordt het dan na de booster weer gewoon geldig? Ik neem aan dat je 'vaccinatie-QR' niet permanent verloopt na die 9 maanden.

Relevant omdat je in NL geen booster krijgt binnen 3 maanden na een besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Arrne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:22:
Weet iemand misschien hoe het straks precies zit met de geldigheid van het EU DCC als je straks na (iets) meer dan 9 maanden een booster krijgt?
Wordt het dan na de booster weer gewoon geldig? Ik neem aan dat je 'vaccinatie-QR' niet permanent verloopt na die 9 maanden.

Ja het wordt na de booster gewoon weer geldig (weet ik uit de praktijk).
Die van mij is nu weer geldig tot september 2022.

Als je het recent hebt doorgemaakt (besmetting) en je bent bij de GGD geweest dan kan ook deze in de coronacheck app worden gezet en zorgt ervoor dat je EU DCC geldig blijft en over enkele maanden na booster nog langer geldig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Arrne schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:22:

Ik vroeg me hetzelfde af, ik heb nog geen eenduidige informatie online gevonden waarin dit expliciet benoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44
Wanneer denken jullie dat Europa en andere landen geen eisen meer gaat stellen voor het reizen of blijft covid vaccinatie verplicht onderdeel net als injecties voor Afrikaanse landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De verplichting tot vaccinatie blijft voorlopig nog wel even ja. Niet voor eeuwig maar ik zie dat nog wel minimaal twee a drie jaar duren, misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Deezers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:50:
Wanneer denken jullie dat Europa en andere landen geen eisen meer gaat stellen voor het reizen of blijft covid vaccinatie verplicht onderdeel net als injecties voor Afrikaanse landen?
Als je weet wanneer de full body scan, ingezet omdat er 20 jaar geleden en 6000 kilometer verderop iemand tegen een toren vloog, gaat verdwijnen dan heb je waarschijnlijk het antwoord voor internationaal reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CyBeR schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:34:
De verplichting tot vaccinatie blijft voorlopig nog wel even ja. Niet voor eeuwig maar ik zie dat nog wel minimaal twee a drie jaar duren, misschien meer.
Ik neig ook hier naar ja. Als het inderdaad zo is dat het virus uiteindelijk een soort griep wordt, dan zal de verplichting vervallen. Bedoel, we hebben ook geen vaccinatieplicht voor de griep. Er zijn wel meer virussen en ziektes geweest die veel impact gehad hebben en waar we nu ook geen verplichting meer voor hebben. Uiteindelijk is de vraag wat het effect en doel is van een vaccinatieplicht. Dus ik denk dat het verplichting op een gegeven moment gaat vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deezers schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:50:
Schiphol verwacht dat het testbewijs nooit meer zal verdwijnen dus voor vliegen blijft dat wel een dingetje.
De luchtvaart gaat nooit meer terug naar het ‘oude normaal’. Dat verwacht Schiphol-topman Dick Benschop. “Het testbewijs wordt onderdeel van de nieuwe werkelijkheid”, zei hij tijdens zijn virtuele nieuwjaarstoespraak.

Hoe het coronavirus zich de komende jaren ontwikkelt is nu nog niet duidelijk, maar Benschop windt er geen doekjes om: het meenemen van een digitaal vaccinatie- of testbewijs blijft ook in de toekomst nodig. “Na de aanslagen van 11 september veranderde de wereld ook. Sinds dat moment kwam er extra nadruk te liggen op veiligheid binnen de luchtvaart, met de nodige maatregelen. Nu wordt gezondheid het thema.”

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 24-01-2022 11:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
XWB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Schiphol verwacht dat het testbewijs nooit meer zal verdwijnen dus voor vliegen blijft dat wel een dingetje.

[...]
Toch is het een beetje een vreemde uitspraak. De maatregelen na 11 september zijn ingesteld om het directe risico op vliegen zelf en de passagiers te verminderen. Met COVID is het vliegen zelf niet in gevaar, er is alleen
een verhoogd risico op besmetting tussen passagiers onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Toch is het een beetje een vreemde uitspraak. De maatregelen na 11 september zijn ingesteld om het directe risico op vliegen zelf en de passagiers te verminderen. Met COVID is het vliegen zelf niet in gevaar, er is alleen
een verhoogd risico op besmetting tussen passagiers onderling.
en voornamelijk het risico op introduceren van covid in het land van aankomst.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

YakuzA schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Het moge duidelijk zijn dat dit niet de reden is.
De zwarte dood verspreidde zich ook gewoon, en dat zonder vliegverkeer.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
YakuzA schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:14:
[...]

En er zijn bijzonder weinig landen waar het nog niet geïntroduceerd is en dat aantal landen is sinds Omicron ook hard aan 't afnemen.

Ik ben wat dat betreft ook heel benieuwd wat het effect van de olympische spelen en 't Chinese nieuwjaar op de situatie daar zal hebben. Nu hebben ze nog 't geluk dat de spelen later zijn en en 't niet massaal vanuit Beijing over de rest van 't land daardoor verspreid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BertV schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:28:
[...]
Het moge duidelijk zijn dat dit niet de reden is.
Het is juist de enige reden waarom vliegtuigmaatschappijen dit vragen, omdat het land van aankomst dit vereist. (ivm angst voor verspreiding/ziekenhuis opnames etc)
Afhankelijk van wat het land van aankomst vereist, vragen ze om PCR uitslag/vaccinatie/booster etc.
De zwarte dood verspreidde zich ook gewoon, en dat zonder vliegverkeer.
Als ze toen konden testen en qr codes uitdelen voor het vertrek van de boot hadden ze dat toen ook vast gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-01-2022 13:33 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Commissie EU wil de reispas 1 jaar verlengen. Zie verder https://www.telegraaf.nl/...eispas-met-jaar-verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

das wel netjes, ik dacht steeds dat het gewoon een 'ad infinitum' pas was :)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
En hoeveel vaccins moet je dan nog nemen wil je in de EU kunnen blijven reizen tot en met juni 2023? Tegen een virus waar je al meerdere keren tegen ingeënt bent en misschien zelfs al meerdere keren gehad hebt?

Zeker na deze Omicron golf... in een tijd dat het ene land na het andere alle beperkingen opheft (Engeland, Denemarken, en nu Zweden). Mag je straks in jouw eigen land alles, maar reizen ho maar. Terwijl er overal evenveel virus te vinden is. Elk land maakt dezelfde golven door. Ze hebben allemaal de Britse variant gezien, Delta gezien, en nu Omicron. Wat boeit het dan in vredesnaam nog als je van land A naar land B reist?

Het is niet alsof je daar patient zero bent als je toevallig iets meeneemt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lethalis schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:28:
[...]

En hoeveel vaccins moet je dan nog nemen wil je in de EU kunnen blijven reizen tot en met juni 2023? Tegen een virus waar je al meerdere keren tegen ingeënt bent en misschien zelfs al meerdere keren gehad hebt?

Zeker na deze Omicron golf... in een tijd dat het ene land na het andere alle beperkingen opheft (Engeland, Denemarken, en nu Zweden). Mag je straks in jouw eigen land alles, maar reizen ho maar. Terwijl er overal evenveel virus te vinden is. Elk land maakt dezelfde golven door. Ze hebben allemaal de Britse variant gezien, Delta gezien, en nu Omicron. Wat boeit het dan in vredesnaam nog als je van land A naar land B reist?

Het is niet alsof je daar patient zero bent als je toevallig iets meeneemt.
- Reizen is wel net de manier hoe het een pandemie is geworden, dus je gaat er een beetje licht overheen met je wat boeit het.
- Het ligt aan de landen waar je naartoe reist, in Belgie wordt het 5 maanden geldig, in Frankrijk 4 geloof ik. Maar als het niet meer nodig is zal het sowieso vervallen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:16:
[...]
- Het ligt aan de landen waar je naartoe reist, in Belgie wordt het 5 maanden geldig, in Frankrijk 4 geloof ik. Maar als het niet meer nodig is zal het sowieso vervallen.
Dat zijn alleen de termijnen na de '2e prik'.
Voor de booster zijn de termijnen voorlopig niet beperkt?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
Misschien weet iemand dit hier. Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden over mijn situatie:

In maart 2021 covid gehad, in augustus 1 dosis van Pfizer, in November covid gehad. Wat voor gevolgen heeft dat vanaf 4 februari? Ik weet dat mijn herstelbewijs verloopt in mei. Maar hoe zit dat met mijn vaccinatie status / QR code op basis van een enkele dosis Pfizer en 2 herstelbewijzen? Moet ik alsnog de "booster" halen om mijn QR code na mei 2022 te behouden?

Ik kan nergens echt duidelijk informatie vinden op de site van VWS of op europa.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Newjersey schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:52:
Misschien weet iemand dit hier. Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden over mijn situatie:

In maart 2021 covid gehad, in augustus 1 dosis van Pfizer, in November covid gehad. Wat voor gevolgen heeft dat vanaf 4 februari? Ik weet dat mijn herstelbewijs verloopt in mei. Maar hoe zit dat met mijn vaccinatie status / QR code op basis van een enkele dosis Pfizer en 2 herstelbewijzen? Moet ik alsnog de "booster" halen om mijn QR code na mei 2022 te behouden?

Ik kan nergens echt duidelijk informatie vinden op de site van VWS of op europa.eu
Je app heeft altijd gewoon je QR codes, die vaccinatie QR codes houd je dan ook altijd.

Welke regels er per land gelden kan wekelijks veranderen, op basis van die huidige regels wordt dan gekeken of je laatste herstelbewijs nog geldig is of je laatste vaccinatie.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Je app heeft altijd gewoon je QR codes, die vaccinatie QR codes houd je dan ook altijd.

Welke regels er per land gelden kan wekelijks veranderen, op basis van die huidige regels wordt dan gekeken of je laatste herstelbewijs nog geldig is of je laatste vaccinatie.
Ik snap dat eerste. Maar geeft de QR scanner een rood scherm nadat mijn herstelbewijs verlopen is? In welk land dan ook? Of in Nederland? Ik kan er maar weinig over vinden.

Anyway, we wachten het wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Newjersey schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Ik snap dat eerste. Maar geeft de QR scanner een rood scherm nadat mijn herstelbewijs verlopen is? In welk land dan ook? Of in Nederland? Ik kan er maar weinig over vinden.

Anyway, we wachten het wel af.
elk land heeft zijn eigen termijn voor een herstelbewijs, EU was eerst 6 maanden voor een herstelbewijs vrij universeel, maar diverse landen hebben die nu ergens tussen de 3 en 6 maanden zitten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:59:
[...]

elk land heeft zijn eigen termijn voor een herstelbewijs, EU was eerst 6 maanden voor een herstelbewijs vrij universeel, maar diverse landen hebben die nu ergens tussen de 3 en 6 maanden zitten.
Maar voor combinaties van 1 vaccinatie / 1 of 2 herstelbewijzen? Is een 2/1 (zo zal ie geregistreerd worden heb ik begrepen) voldoende om naar het buitenland te kunnen?

Misschien toch maar even bellen met het 0800-1351 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:25:
[...]

Oh dat wordt wat. Aangezien ze bij mij nog nooit in 1x goed de aantallen hebben kunnen laten zien zal 'ie vast in de eerste instantie op '3/1' uitkomen of iets anders wat niet klopt.
Called it. Er staat nu '2/1' bij m'n tweede prik (heb nog geen booster gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
CyBeR schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Called it. Er staat nu '2/1' bij m'n tweede prik (heb nog geen booster gehaald).
Dan heb je dus twee vaccinaties gehad en 1 geregistreerde besmetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Klopt, maar die besmetting was meer dan een half jaar geleden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
CyBeR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:09:
Klopt, maar die besmetting was meer dan een half jaar geleden inmiddels.
Dan gaat je registratie dus goed. Je hebt dan ook volgens mij geen booster nodig om je groene vinkje te behouden. Want jouw registratie geldt nog steeds, van wat ik uit de tekst van de Europese Unie interpreteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:20:
[...]

das wel netjes, ik dacht steeds dat het gewoon een 'ad infinitum' pas was :)
Die blijven ze gewoon lekker verlengen. De EC blaast hoog van de toren over hoe "vrij reizen binnen de EU weer mogelijk is" echter wel alleen mét QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MaZo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:34:
[...]
Die blijven ze gewoon lekker verlengen. De EC blaast hoog van de toren over hoe "vrij reizen binnen de EU weer mogelijk is" echter wel alleen mét QR.
Voor binnen de EU reizen heb je nergens een QR nodig, want er is nergens grenscontrole.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Voor binnen de EU reizen heb je nergens een QR nodig, want er is nergens grenscontrole.
Je wordt momenteel toch echt om je QR gevraagd als je vliegt, zelfs binnen Schengen.

Edit: Langer coronacertificaat nodig voor reizen binnen de Europese Unie

"Vrij reizen" :F

[ Voor 25% gewijzigd door MaZo op 04-02-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MaZo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Je wordt momenteel toch echt om je QR gevraagd als je vliegt, zelfs binnen Schengen.

Edit: Langer coronacertificaat nodig voor reizen binnen de Europese Unie

"Vrij reizen" :F
Je mag ook prima je gele boekje of je antigeen/pcr test resultaat flashen ipv een QR code.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Je mag ook prima je gele boekje of je antigeen/pcr test resultaat flashen ipv een QR code.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat vrij reizen geen vrij reizen is, en dat certificaat / QR code / geel boekje / whatever gewoon blijft. Dit is macht die de EC niet meer op gaat geven, en uiteindelijk gewoon een voorbode is voor de European Digital Identity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Newjersey schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:52:

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ook maar één prik vanwege 2 eerdere besmettingen. Ik heb daarom in december 2021 op een inloop locatie maar een 2e prik gehaald. In de app staat nu 2/2 Pfizer . Omdat dit december was hoef ik even geen booster. Maar als jou herstelbewijs is verlopen kun je nergens meer terecht met je QR code, ook niet in NL. Als jij bijvoorbeeld naar Duitsland wilt kunnen heb je al drie prikken nodig.
Maar het zou ook goed mogelijk zijn dat we medio april van de QR af zijn, althans het actief gebruik ervan. De app zal nog wel even blijven bestaan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
MaZo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat vrij reizen geen vrij reizen is, en dat certificaat / QR code / geel boekje / whatever gewoon blijft. Dit is macht die de EC niet meer op gaat geven, en uiteindelijk gewoon een voorbode is voor de European Digital Identity.
Ik ben geen doemdenker maar ik vind dit een realistisch scenario worden. Met een beetje creativiteit plakken ze er nog een volg systeem aan. Je QR code word gescand en de EU weet gelijk waar je bent. Niet perse om je op individuele basis te volgen maar om de massa bewegingen te volgen die mogelijk interessant kunnen zijn voor andere doeleinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Kun je me uitleggen wat er zo eng is aan een digital identity in vergelijking met het huidige systeem van papieren paspoorten en een door ieder land apart beheerde digitale backend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Kun je me uitleggen wat er zo eng is aan een digital identity in vergelijking met het huidige systeem van papieren paspoorten en een door ieder land apart beheerde digitale backend?
Het is de opstap naar een controlestaat, zie bijvoorbeeld dit artikel in de Metro.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.