Toon posts:

Het EU Digitaal Corona Certificaat (DCC)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

馃挬

GekkePrutser schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:07:
[...]

Met name omdat het ook niet echt veel bewerkstelligt (mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook het virus verspreiden). Dus de invoering rondom Corona voelt een beetje als een drogreden.
Zeg kunnen we hier mee ophouden? Ja, dat kan, maar de kans is veel en veel lager waardoor 't dus wel degelijk iets bewerkstelligt, namelijk het verminderen van verspreiding van het virus. Het doel was nooit om verspreiding tot nul terug te brengen (dan hadden we gewoon collectief allemaal een maand verplicht thuis moeten blijven zonder uitzonderingen, iets wat onmogelijk is) maar alleen om de mate van verspreiding terug te brengen en te zorgen dat de verspreiding over tijd minder ipv meer wordt.

Daar dragen vaccinaties, zelfs als die niet voor de volle 100% effectief zijn, en het verplichten daarvan in situaties met veel menselijk contact zeker aan bij.

Dit is overigens allemaal niks nieuws; de meeste vaccins hebben geen 100% preventie. Maar met corona zijn we dat blijkbaar allemaal vergeten. Blijkbaar tast 't toch je brein aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:32:
[...]
Zeg kunnen we hier mee ophouden? Ja, dat kan, maar de kans is veel en veel lager waardoor 't dus wel degelijk iets bewerkstelligt, namelijk het verminderen van verspreiding van het virus. Het doel was nooit om verspreiding tot nul terug te brengen (dan hadden we gewoon collectief allemaal een maand verplicht thuis moeten blijven zonder uitzonderingen, iets wat onmogelijk is) maar alleen om de mate van verspreiding terug te brengen en te zorgen dat de verspreiding over tijd minder ipv meer wordt.
Ja dat weet ik allemaal wel, maar er wordt nu geroepen dat we met de deltavariant de groepsimmuniteit fase sowieso niet kunnen halen.

Wat me ook nogal steekt is dat ik als gevaccineerde mijn privacy moet opgeven zodat andere mensen zich niet kunnen laten vaccineren. Immers als iedereen gewoon mee zou doen, is deze controle helemaal niet nodig. Vandaar dat ik liever een verplichting zie als het per se moet gebeuren.

Om die reden vind ik het een drogreden. Het is sowieso geen afdoende oplossing en een deel ervan is zeker een gevoel van veiligheid creeren ("security theater") om de economie te stimuleren.

PS: Ik snap wel dat niet iedereen er hetzelfde in staat hoor.. Persoonlijk geef ik enorm om privacy en ik gebruik dan ook geen Google diensten meer bijvoorbeeld (mijn telefoon is een Android zonder google). Maar voor mij wordt er een rode lijn overschreden als ik me continu moet legitimeren. Ik zie de noodzaak voor een (in mijn ogen) zeer zware maatregel niet.

[Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2021 12:21]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

GekkePrutser schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
[...]

Ja dat weet ik allemaal wel, maar er wordt nu geroepen dat we met de deltavariant de groepsimmuniteit fase sowieso niet kunnen halen.
Wat, nogmaals, niet uit maakt (en overigens grotendeels komt door anti-vax wappies maar dat terzijde). Virusverspreiding is een exponentieel iets, beide kanten op. Door zo veel mogelijk te vaccineren 茅n te zorgen dat ongevaccineerden (met hun veel hogere risico op besmetting en dus verdere verspreiding) zo min mogelijk contact met anderen hebben zorg je ervoor dat de verspreiding exponentieel minder wordt. Dat zorgt er dan vervolgens weer voor dat de vaccins relatief effectiever worden (minder vaak mensen die besmettelijk zijn tegenkomen betekent dat je ook minder kans op besmetting hebt alleen al daarom, plus het effect van je eigen afweer.)
Wat me ook nogal steekt is dat ik als gevaccineerde mijn privacy moet opgeven zodat andere mensen zich niet kunnen laten vaccineren. Immers als iedereen gewoon mee zou doen, is deze controle helemaal niet nodig. Vandaar dat ik liever een verplichting zie als het per se moet gebeuren.
Eens. In dit land zijn we om de een of andere reden niet zo van het verplichten van vaccinaties maar daar kunnen we voor een globale pandemie best een uitzondering voor maken imo.

Maar laat wel duidelijk zijn dat dit qr-code-om-uit-te-mogen idee twee doelen heeft: de directe vermindering van verspreiding en het overhalen van vaccin-onwilligen om dat dan toch maar te doen om van het constante test-gedoe af te zijn. (En later: om niet steeds voor die tests te hoeven betalen). Het is m.a.w. geen verplichting maar er zitten wel consequenties aan om 't niet te doen. Meanwhile voor gevaccineerden is 't heel simpel om even die qr-code tevoorschijn te halen.
Om die reden vind ik het een drogreden. Het is sowieso geen afdoende oplossing en een deel ervan is zeker een gevoel van veiligheid creeren ("security theater") om de economie te stimuleren.
Dit is zeker geen security theater. Dat kan over veel andere dingen wel gezegd worden (grenzen sluiten, ellenlange quarantaineperiodes) maar deze niet.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Fuujii schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:58:
Wat is precies de meerwaarde van zo'n systeem? Dat je geen geel boekje meer nodig hebt, maar simpelweg dat je een QR-code in heel Europa kan laten zien voor je vaccinaties (of medisch dossier)? Zijn er redenen waarom ik dit niet zou moeten willen (los van corona momenteel)?

Iemand met verstand die het kan toelichten?
Privacy kan een reden zijn, je staat nu als het ware met een medisch gegeven te zwaaien om iets te mogen.

It takes two fools to argue.

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 05:04
Uitsluiting dreigt voor miljoenen mensen voor wie de digitale corona pas te moeilijk is .
Maar ze maken het ook niet makkelijk !!!!

Mijn ouders zijn >80 jaar. Zijn in het bezit van 1 smartphone met de corona app en werkt goed, enkel voor mijn moeder. Echter dit is een generatie die met 1 telefoon is opgegroeid. Destijds hadden ze ook maar 1 vaste lijn met 1 draaischijftoestel van PTT NL.

Ik vraag me af waarom het zo moeilijk is om meerdere personen te kunnen checken via 1 telefoon. Dan komen ze die oudjes een beetje tegemoet

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:03
flyingdutchboy schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:18:
Uitsluiting dreigt voor miljoenen mensen voor wie de digitale corona pas te moeilijk is .

Mijn ouders zijn >80 jaar. Zijn in het bezit van 1 smartphone met de corona app en werkt goed, enkel voor mijn moeder. Echter dit is een generatie die met 1 telefoon is opgegroeid. Destijds hadden ze ook maar 1 vaste lijn met 1 draaischijftoestel van PTT NL.

Ik vraag me af waarom het zo moeilijk is om meerdere personen te kunnen checken via 1 telefoon. Dan komen ze die oudjes een beetje tegemoet
Ik ben het er zeker mee eens dat het e.e.a. lastig is, maar in dit geval valt dat wel mee. Maak gewoon een papieren versie en je bent klaar. Geen telefoon nodig of apps of andere ingewikkelde dingen. In de portemonnee naast de pinpas en id kaart

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Chefbierrr
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 28-11 22:50
Ik ben heel benieuwd hoe lang de overheid deze corona-pas in stand gaat houden. Ik vind het maar niks....
Geen transparantie over een eventueel eind, er worden geen criteria gesteld.

[Voor 27% gewijzigd door Chefbierrr op 14-09-2021 19:34]

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 05:04
Luuk1983 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:05:
[...]

Ik ben het er zeker mee eens dat het e.e.a. lastig is, maar in dit geval valt dat wel mee. Maak gewoon een papieren versie en je bent klaar. Geen telefoon nodig of apps of andere ingewikkelde dingen. In de portemonnee naast de pinpas en id kaart
Daar moet je zowel een computer als een printer voor hebben, lees ik. Ze hebben wel een ipad... kan uiteraard de app opgezet worden.. maar ja, dan moeten ze met een ipad gaan sjouwen voor een koffie op een terras. Zover ik weet is het bij elke airline mogelijk om de boarding passes van meerdere personen in 1 app op 1 telefoon te hebben. Ik snap niet dat zoiets bij de corona check app niet mogelijk is

• GekkePrutser
  • Niet online
Chefbierrr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:33:
Ik ben heel benieuwd hoe lang de overheid deze corona-pas in stand gaat houden. Ik vind het maar niks....
Precies, een duidelijke randvoorwaarde had het voor mij veel behapbaarder gemaakt. Minder dan X aantal besmettingen per maand en het gaat er af of zoiets. Kan sowieso altijd nog aangepast worden als er keiharde redenen zijn (denk aan een nieuwe variant met ernstigere ziekte of besmettelijkheid) maar het zet een duidelijker signaal dat ze serieus zijn met de tijdelijkheid ervan.

Ik vind het wel goed dat ze benadrukken dat het tijdelijk moet zijn (en dit was voor mij onverwacht) maar ik mis de stok achter de deur.
Het kan wel, er zijn verschillende apps waarmee je je corona cert kan scannen en die die dan weer weergeven. Je kan er meerdere importeren. De CovPass app bijvoorbeeld die je in F-Droid kan vinden. Echter is dit voor deze doelgroep natuurlijk geen oplossing want dat maakt het nog moeilijker :'( Hopelijk gaan buurthuizen of bibliotheken e.d. deze mensen helpen door het voor ze uit te printen. Al zal dat ook wel lastig worden want de kans is groot dat ze ook helemaal geen DigiD hebben, laat staan hoe dat werkt allemaal. Volgens mij moet je ook SMS controle doorlopen voor je het certificaat kan printen.

Het was handiger geweest als ze gewoon een QR bewijsje hadden gegeven bij de tweede vaccinatie (en natuurlijk met de startdatum 14 dagen in de toekomst). Had de ouderen heel veel kopzorgen gescheeld. Want je had toen toch al een contactmoment en alle gegevens bij elkaar. Edit: Oh ik wist niet dat dat ook per telefoon kon, zoals @CyBeR zegt. Dan is dat ook een goede oplossing ja.

Maar zelf ga ik het ook gewoon met papier doen en lamineren. Dan kan er vanuit de app in elk geval geen tracking in zitten. Ondanks dat ik IT'er ben doe ik boarding kaarten ook altijd op papier trouwens. Maar dan meer omdat papier niet kan crashen of last hebben van een lege accu.

[Voor 49% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2021 21:50]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Laat ze 0800-1421 op die draaischijf draaien en dan kunnen ze een papieren bewijs thuisgestuurd krijgen.
GekkePrutser schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:32:
[...]
Het kan wel, er zijn verschillende apps waarmee je je corona cert kan scannen en die die dan weer weergeven. Je kan er meerdere importeren. De CovPass app bijvoorbeeld die je in F-Droid kan vinden.
Dat kan alleen niet met de Nederlandse QR-code want die verandert elke paar minuten zodat de code niet gebruikt kan worden om je te tracken.
Maar zelf ga ik het ook gewoon met papier doen en lamineren. Dan kan er vanuit de app in elk geval geen tracking in zitten.
Dat kan nu ook al niet want de app weet niet wanneer 'ie gescand wordt. De scanner echter kan je papieren versie eventueel wel tracken omdat die niet verandert, terwijl de app elke paar minuten een nieuwe QR genereert.

[Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2021 21:46]

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:42:
[...]
Laat ze 0800-1421 op die draaischijf draaien en dan kunnen ze een papieren bewijs thuisgestuurd krijgen.
Goed punt, dit wist ik niet. Mijn moeder ook niet toen ik haar hielp trouwens. Maar ze hebben nog tijd om dit breder te communiceren. Tot nu toe was het niet zo heel relevant want de meeste ouderen stonden toch niet op popfestivals.
Dat kan alleen niet met de Nederlandse QR-code want die verandert elke paar minuten zodat de code niet gebruikt kan worden om je te tracken.
Oh dat is wel slim. Dat wist ik niet. Maar hoe werkt dat dan als je hem op papier hebt? Ik heb de mijne inderdaad uit het buitenland (EU DCC code) dus vandaar. Edit: Oh dat noem je hieronder al, die papieren versie heeft die bescherming uiteraard niet.
Dat kan nu ook al niet want de app weet niet wanneer 'ie gescand wordt. De scanner echter kan je papieren versie eventueel wel tracken omdat die niet verandert, terwijl de app elke paar minuten een nieuwe QR genereert.
Okee duidelijk. Goed dat daar aan gedacht is. Ik heb alleen een EU code dus en hier zitten dergelijke beschermingen niet in. Hier verandert hij niet steeds, ook in de app niet.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet fijn vind (ik ben ook zo iemand die zoveel mogelijk cash betaalt gewoon daarom) maar mijn bedenkingen zijn wel deels gestild. Ondanks dat ik er zelf geen profijt van kan hebben (ik geloof niet dat je een NL code kan aanvragen op basis van een buitenlandse EU code).

[Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2021 22:00]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

De EU code verandert inderdaad niet, of in ieder geval niet vaak. De Nederlandse is opgezet met iets meer privacy-vriendelijkheid (vandaar ook alleen je voorletter, 1e letter van je achternaam, etc. ipv de hele gegevens).

Als je een Nederlander bent die in 't buitenland gevaccineerd is kun je wellicht je info in Nederland laten registren; zoals ik 't lees kan dat alleen voor vaccinaties verkregen buiten de EU (of 1 in de EU en 1 in NL) maar 't is het proberen waard om even te bellen: https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland

Ik weet trouwens niet wat de Nederlandse scan app toont bij het scannen van een buitenlandse code. Dat kun je zelf makkelijk checken natuurlijk. Let wel er zijn twee Nederlandse scan-apps: een voor Nederlandse codes die gebruikt wordt voor toegang tot evenementen e.d. (scant ook buitenlandse DCCs maar weigert NL DCCs te scannen) en een voor DCC's (die scant alleen volledige DCC's, kan daar reisregels op toepassen voor een aantal landen en weigert NL codes.)

[Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2021 22:15]

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:11:
De EU code verandert inderdaad niet, of in ieder geval niet vaak. De Nederlandse is opgezet met iets meer privacy-vriendelijkheid (vandaar ook alleen je voorletter, 1e letter van je achternaam, etc. ipv de hele gegevens).
Het lijkt erop dat je 1x in de x tijd (het leek 2 weken,maar kan ook 1 week zijn) je in de app voor internationaal een nieuwe code moet genereren,de barcode etc is dan weg en je moet opnieuw op " genereer qr" drukken, wel dus opletten voor je naar een vliegveld gaat in het buitenland dat je op een plek waar wifi is even de app opent. (indien geen 4g)

Ik heb trouwens voor het geval dat,ook de papieren versie altijd in mijn reistas.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:34

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

CyBeR schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:52:
[...]

Dat kan, die herkennen 1/1 als volledig gevaccineerd. Ik weet niet hoe lang 't geleden is maar hij gaat ws. op een gegeven moment weer naar 1/2. Overigens kun je ook naar alle EU landen met je herstelbewijs.

Ik zou trouwens die tweede prik sowieso wel halen; de EU doet dat 1/1 verhaal bij herstel allemaal wel, maar buiten de EU zijn er al landen (bv. Canada en het Verenigd Koninkrijk) die dat gewoon expliciet weigeren.
Ze wilden me laatst vanuit Spanje niet terug laten vliegen op basis van mijn 1/1 Pfizer certificaat. De enige reden dat ik er in kwam was dat ik een positief testresultaat had wat nog 2 weken geldig (6 maanden) was. Geeft de GGD gewoon een tweede prik als je belt?

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Luuk1983
Makkelijk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 05:39:
[...]

Ze wilden me laatst vanuit Spanje niet terug laten vliegen op basis van mijn 1/1 Pfizer certificaat. De enige reden dat ik er in kwam was dat ik een positief testresultaat had wat nog 2 weken geldig (6 maanden) was. Geeft de GGD gewoon een tweede prik als je belt?
Ja dat doen ze. Ik heb mijn tweede vaccinatie op een gegeven moment maar gehaald zodat ik van al het gezeik en onduidelijkheden af was... Je kan eventueel ook je lokale GGD bellen of ze nog wat voor je kunnen betekenen.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:53

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Italianen die werken zullen vanaf 15 oktober hun coronapas moeten laten scannen aan de kantoordeuren voor ze binnen mogen. Wie niet gevaccineerd is of geen negatieve test kan voorleggen, komt het kantoor niet binnen. De regel geldt in alle Italiaanse bedrijven.

Itali毛 is het eerste Europese land waar de omstreden maatregel, die ook al bij ons tot discussie leidde, wordt ingevoerd. Juridisch gezien is die maatregel in Nederland niet mogelijk omdat een werknemer zijn werkgever niet hoeft in te lichten over zijn medische situatie.

De Italiaanse regering heeft nu een wet goedgekeurd die zo'n controle wel mogelijk en zelfs verplicht maakt. Wie geen coronapas bij zich heeft, digitaal of op papier, kan geschorst worden en na vijf dagen het loon verliezen, klinkt het
Onwerkelijk... :/

Ver van je bed denk je dan?

VVD, CDA, D66 en Omtzigt stemden gisteren tegen een motie van het lid Kuzu over uitspreken dat bedrijven vaccinatieplicht niet kunnen opleggen als voorwaarde voor hun werknemers. Die motie is nipt met 76 stemmen aangenomen. Die 74 stemmen tegen zijn daarmee v贸贸r de mogelijkheid dat werkgevers vaccinatieplicht mogen opleggen? 8)7

"Oooh Jeroen!"

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:35
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:46:
[...]

VVD, CDA, D66 en Omtzigt stemden gisteren tegen een motie van het lid Kuzu over uitspreken dat bedrijven vaccinatieplicht niet kunnen opleggen als voorwaarde voor hun werknemers. Die motie is nipt met 76 stemmen aangenomen. Die 74 stemmen tegen zijn daarmee v贸贸r de mogelijkheid dat werkgevers vaccinatieplicht mogen opleggen? 8)7
Zoals Omtzigt ook aangaf: Een motie waarin de kamer zich ergens voor of tegen uitspreken heeft verder niet zoveel waarde. Het is vergelijkbaar met de motie over de avondklok. Leuk, maar waardeloos.

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Mijn vriendin moet binnenkort naar Noorwegen. Wij hebben in oktober 2020 Corona gehad en volgens de regels daarom maar 茅茅n prik gekregen (Moderna). We hebben een internationaal vaccinatiebewijs waarbij in de CoronaCheck app staat "Vaccinatiebewijs: 1 van 1".

Op verschillende Noorse websites wordt gewaarschuwd dat je volledig gevaccineerd dient te zijn. Een vaccinatie die uit twee prikken bestaat dien je beide ook gehad te hebben om het land in te mogen. Over ons scenario kan ik niets terugvinden en ik weet ook niet welke info er precies in de QR zit (kan men zien dat we Moderna gehad hebben en dus maar 1 van de 2 prikken gehad hebben?)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

https://www.udi.no/en/abo...gen-or-the-uk/#link-24945

https://www.helsenorge.no...-your-covid19-certificate

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07:34
Als je https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus bekijkt lijkt het erop alsof Noorwegen enkel besmetting + 1 dosis accepteert als de besmetting korter dan 6 maanden geleden is geweest.
Dan lijkt 't me dat je terug zou moeten vallen op de regel tot volledig vaccineren = 2 dosissen Moderna.

En ja, in de EU QR code staat w茅lk vaccin je gehad hebt, hoe vaak, en wanneer voor 't laatst. Afhankelijk van wat de scanner app laat zien, kan men er dus achter komen dat je maar 1 dosis Moderna hebt gehad.

• Luuk1983
ShitHappens schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:32:
Als je https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus bekijkt lijkt het erop alsof Noorwegen enkel besmetting + 1 dosis accepteert als de besmetting korter dan 6 maanden geleden is geweest.
Dan lijkt 't me dat je terug zou moeten vallen op de regel tot volledig vaccineren = 2 dosissen Moderna.

En ja, in de EU QR code staat w茅lk vaccin je gehad hebt, hoe vaak, en wanneer voor 't laatst. Afhankelijk van wat de scanner app laat zien, kan men er dus achter komen dat je maar 1 dosis Moderna hebt gehad.
Nog sterker, ik heb corona gehad en twee vaccinaties pfizer. Mijn internationale QR code zei eerst gewoon 2 van 2 maar dat is nu ineens veranderd naar 1 van 1.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Luuk1983 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:08:
[...]

Nog sterker, ik heb corona gehad en twee vaccinaties pfizer. Mijn internationale QR code zei eerst gewoon 2 van 2 maar dat is nu ineens veranderd naar 1 van 1.
Idem hier. Als ze nou eens zouden kappen met kutten |:(

• Luuk1983
CyBeR schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:16:
[...]

Idem hier. Als ze nou eens zouden kappen met kutten |:(
Ja idd, ik heb die tweede vaccinatie gehaald om van al het gezeik in het buitenland af te zijn (en dat is ook gelukt voor mijn vakantie). Zal je nou zien dat als ik weer naar het buitenland ga dat het in bepaalde landen gezeik gaat opleveren... Leven het gele boekje zal ik maar zeggen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

De papieren versie doet 't nu ook fout trouwens.

• Luuk1983
CyBeR schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:12:
Gelukkig heb ik die nog liggen waarop het goed is _/-\o_

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Ja ik niet, alleen eentje waar nog 1/2 op staat want ik ga er niet van uit dat ze die shit steeds onder me vandaan veranderen |:(

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 29-11 12:47

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:12:
't is mijn dochter net gelukt, die heeft zo'n papieren pasje met de NL vlag en QR code ... maar mij lukt inloggen met DigID niet.

Je bedoelt www.coronacheck.nl/print ??

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Goner schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:48:
[...]

't is mijn dochter net gelukt, die heeft zo'n papieren pasje met de NL vlag en QR code ... maar mij lukt inloggen met DigID niet.

Je bedoelt www.coronacheck.nl/print ??
Ja. Inloggen gaat prima, staat dan ook dat 'ie 2 vaccinaties heeft opgehaald maar de resulterende PDF heeft "1 / 1" staan.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-11 14:33

Sorcerer8472

Mens sana?

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:46:
[...]

Nee, die 74 stemmen tegen zijn daarmee tegen het uitspreken dat bedrijven die vaccinatieplicht niet kunnen opleggen. Daarmee zijn ze niet per se voor maar kunnen ze ook van mening zijn dat een rechter op basis van bestaande wetgeving erover moet oordelen. Leg mensen dit soort dingen niet in de mond.

Zelf vind ik het erg slecht zowel in NL als in de VS dat de regering zo zwak is hierin. Alle verantwoordelijkheid gaat naar werkgevers die eigenlijk beslissingen nemen op basis van een idee van "gevaccineerde mensen tegen ongevaccineerde mensen beschermen". Zeker in de VS is dat nu een sterke narratief.

Dus dan wordt evt. de goede keuze om de verkeerde reden gemaakt. Vind ik ook niet de juiste route.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

CyBeR schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:04:
[...]

Ja. Inloggen gaat prima, staat dan ook dat 'ie 2 vaccinaties heeft opgehaald maar de resulterende PDF heeft "1 / 1" staan.
Inmiddels staat er weer correct "2/2". Heeft mijn ticket bij de GGD waar ik aangaf 't 1 oktober nodig te hebben (onzin want finland snapt 1/1 ook wel :P) misschien toch geholpen.

Snel even de papieren downloaden voordat 't weer mis gaat :Z Edit: nvm die heeft nog steeds 1/1 :F
Edit 2: App is vandaag ge眉pdatet dus wellicht is 't daar gefixt
Edit 3: de site doet 't nu op een nieuwe manier fout: hij geeft 1/1 met de datum van m'n 1e vaccinatie ipv 2e.

[Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 01-10-2021 00:30]

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 29-11 14:47
Chefbierrr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:33:
Onze overheid gaat daar al heel lang niet meer over.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
BertV schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:29:
[...]

Onze overheid gaat daar al heel lang niet meer over.
Hoe moet de overheid dan transparant zijn over een eventueel eind en de criteria? En dan vooral: criteria zonder risico's. Ze zouden kunnen zeggen "als er nog maar 10 man op de IC liggen" - maar stel dat er dan ineens een nieuwe Covid-19 variant in opkomst is, die al een flink deel van de wereld te pakken heeft maar nog niet in NL?

Of wat als de IC bezetting flink gedaald is, maar het griepseizoen begint - en als dan blijkt dat iemand met lichte griep ondanks vaccinatie heel gevoelig is voor Covid-19? Dus als er een situatie komt dat je al kan voorspellen dat de IC-bezetting weer zal gaan stijgen?

Ze kunnen wel criteria voor afschaffing geven, maar als die criteria gehaald zijn en er zijn andere goede redenen om niet af te schaffen, dan heeft de overheid het weer gedaan: "ze zeiden dat ze het zouden afschaffen maar doen het toch niet! Leugenaars, 5G-straling, uber-elite, blaaaa!".

Dus er valt denk ik wel wat voor te zeggen om niet proberen harde criteria te communiceren.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:04
Als je iets langer in stand wil houden vanwege aangepaste omstandigheden dan zou het fijn zijn als je ook aangeeft wat die maatregel toevoegd(of af neemt in dit geval). Spreken we bij die pas en de huidige vaccins over een reductie van 0.5 of 0.05 op het R-getal?

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jadjong schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:50:
Spreken we bij die pas en de huidige vaccins over een reductie van 0.5 of 0.05 op het R-getal?
Ik denk dat er geen wetenschapper is die de illusie heeft dat je daar zo'n specifiek cijfer aan kan hangen.

Bovendien, tegenover welke R reken je dan? over welke variant heb je het Alfa/Delta etc?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Wolly
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:38:
[...]

Hoe moet de overheid dan transparant zijn over een eventueel eind en de criteria? En dan vooral: criteria zonder risico's. Ze zouden kunnen zeggen "als er nog maar 10 man op de IC liggen" - maar stel dat er dan ineens een nieuwe Covid-19 variant in opkomst is, die al een flink deel van de wereld te pakken heeft maar nog niet in NL?

Of wat als de IC bezetting flink gedaald is, maar het griepseizoen begint - en als dan blijkt dat iemand met lichte griep ondanks vaccinatie heel gevoelig is voor Covid-19? Dus als er een situatie komt dat je al kan voorspellen dat de IC-bezetting weer zal gaan stijgen?

Ze kunnen wel criteria voor afschaffing geven, maar als die criteria gehaald zijn en er zijn andere goede redenen om niet af te schaffen, dan heeft de overheid het weer gedaan: "ze zeiden dat ze het zouden afschaffen maar doen het toch niet! Leugenaars, 5G-straling, uber-elite, blaaaa!".

Dus er valt denk ik wel wat voor te zeggen om niet proberen harde criteria te communiceren.
@Chefbierrr

<10 IC opnames en <40 Zkh opnames (daar zitten we trouwens al op). Verder contextfactoren die niet meetbaar zijn.

Zie Aanpak Najaar.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-11 14:43
CyBeR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:11:

Als je een Nederlander bent die in 't buitenland gevaccineerd is kun je wellicht je info in Nederland laten registren; zoals ik 't lees kan dat alleen voor vaccinaties verkregen buiten de EU (of 1 in de EU en 1 in NL) maar 't is het proberen waard om even te bellen: https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland

Ik weet trouwens niet wat de Nederlandse scan app toont bij het scannen van een buitenlandse code. Dat kun je zelf makkelijk checken natuurlijk. Let wel er zijn twee Nederlandse scan-apps: een voor Nederlandse codes die gebruikt wordt voor toegang tot evenementen e.d. (scant ook buitenlandse DCCs maar weigert NL DCCs te scannen) en een voor DCC's (die scant alleen volledige DCC's, kan daar reisregels op toepassen voor een aantal landen en weigert NL codes.)
Ik ben gevaccineerd in Dubai en Nederland maakt het ontzettend ingewikkeld om je covid vaccinatie van buiten de EU om te zetten naar een DCC. Ik heb het uiteindelijk via Frankrijk geregeld. Zij bieden toeristen van buiten de EU de mogelijkheid om hun vaccinatiebewijs om te zetten. Via https://www.demarches-sim...passe-sanitaire-etrangers kun je je paspoort en vaccinatiebewijs uploaden. Je moet ook een bewijs uploaden dat je naar Frankrijk gaat, maar daar kun je bijvoorbeeld een FlixBus ticket voor gebruiken. Binnen 10 minuten had ik een PDF-bestand met een QR-code die je ook kunt toevoegen aan de Franse Covid-app. Top service :)

• jadjong
YakuzA schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat er geen wetenschapper is die de illusie heeft dat je daar zo'n specifiek cijfer aan kan hangen.

Bovendien, tegenover welke R reken je dan? over welke variant heb je het Alfa/Delta etc?
Uiteraard in de huidige situatie waarbij we rond de 0.9 zitten en denken dat de extra besmettingen bij feestjes en partijen gecompenseerd worden door een QR code.
Een exact cijfer verwacht niemand, maar mijn bandbreedte zit factor 100 uit elkaar. Dat kan vast specifieker. :P

• YakuzA

YakuzA

MelvinW schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:47:
[...]
Ik ben gevaccineerd in Dubai en Nederland maakt het ontzettend ingewikkeld om je covid vaccinatie van buiten de EU om te zetten naar een DCC. Ik heb het uiteindelijk via Frankrijk geregeld. Zij bieden toeristen van buiten de EU de mogelijkheid om hun vaccinatiebewijs om te zetten. Via https://www.demarches-sim...passe-sanitaire-etrangers kun je je paspoort en vaccinatiebewijs uploaden. Je moet ook een bewijs uploaden dat je naar Frankrijk gaat, maar daar kun je bijvoorbeeld een FlixBus ticket voor gebruiken. Binnen 10 minuten had ik een PDF-bestand met een QR-code die je ook kunt toevoegen aan de Franse Covid-app. Top service :)
Als Nederlander had je dit ook gewoon bij de GGD kunnen regelen. :)

Heb het hier ook wel een aantal keren langs zien komen waar je heen moet mailen met je certificaten.

PSN

• MaZo
  • Niet online
Ik woon in het buitenland en kom binnenkort weer naar Nederland voor een aantal dagen.
Nu moet ik als ik daar ben testen voor toegang (restaurant). Nu ziet het er naar uit dat ik dit niet zelf hoef te betalen. Ik ben immers in het bezit van een Nederlands paspoort incl. BSN er op. Iemand die dit kan bevestigen?

[Voor 7% gewijzigd door MaZo op 02-10-2021 18:37]

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-11 19:33
MaZo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:36:
Ik woon in het buitenland en kom binnenkort weer naar Nederland voor een aantal dagen.
Nu moet ik als ik daar ben testen voor toegang (restaurant). Nu ziet het er naar uit dat ik dit niet zelf hoef te betalen. Ik ben immers in het bezit van een Nederlands paspoort incl. BSN er op. Iemand die dit kan bevestigen?
Zijn er kosten voor het uitvoeren van een test?
De kosten van de toegangstest worden op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Er zijn hiermee geen kosten voor jou als bezoeker.

• MaZo
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Zijn er kosten voor het uitvoeren van een test?
De kosten van de toegangstest worden op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Er zijn hiermee geen kosten voor jou als bezoeker.
Ja, zover ben ik ook wel gekomen. Echter is mijn situatie anders daar ik emigrant ben.

• GekkePrutser
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:51:
[...]
Ja, zover ben ik ook wel gekomen. Echter is mijn situatie anders daar ik emigrant ben.
Dan is het ook gratis. Ik woon zelf in Spanje en heb in Nederland ook een gratis test gedaan toen ik terugvloog.

Overigens ben ik wel gevaccineerd maar had ik toen geen geldig EU certificaat door een ambtelijke vergissing (mijn geboortedatum stond onjuist in het systeem en ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dit gefixt te krijgen :X ). Omdat ze het in principe vergelijken met je ID wilde ik een alternatief hebben voor het geval ze nee zouden zeggen.

Op de terugweg gebeurde dit trouwens ook. Op de heenweg vonden ze het wel goed, dus ik heb hier (Spanje) in principe voor niets 50 euro betaald voor een test. Maarja anders had ik me de hele vlucht zorgen zitten maken.

Overigens vind ik dat ranzig duur want het enige dat ze doen is gewoon zo'n 5-euro thuistestje in je neus drukken. Ik zag de strip liggen, het was letterlijk dezelfde die ik zelf ook heb. Geen wonder dat er overal van die test centra's opduiken want het is keihard cashen voor bijna geen werk. Het zou niet meer dan een tientje moeten kosten vind ik, want ze kopen die tests ook nog eens in bulk. Ik vraag me af hoeveel de Nederlandse centra van de overheid krijgen.

[Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 02-10-2021 19:15]

• MaZo
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Dan is het ook gratis. Ik woon zelf in Spanje en heb in Nederland ook een gratis test gedaan toen ik terugvloog.

Overigens ben ik wel gevaccineerd maar had ik toen geen geldig EU certificaat door een ambtelijke vergissing (mijn geboortedatum stond onjuist in het systeem en ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dit gefixt te krijgen :X ). Omdat ze het in principe vergelijken met je ID wilde ik een alternatief hebben voor het geval ze nee zouden zeggen.

Op de terugweg gebeurde dit trouwens ook. Op de heenweg vonden ze het wel goed, dus ik heb hier in principe voor niets 50 euro betaald voor een test.

Overigens vind ik dat ranzig duur want het enige dat ze doen is gewoon zo'n 5-euro thuistestje in je neus drukken. Ik zag de strip liggen, het was letterlijk dezelfde die ik zelf ook heb. Geen wonder dat er overal van die test centra's opduiken want het is keihard cashen voor bijna geen werk.
Prutser ben je. ;) Dank, daar heb ik wat aan!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

MelvinW schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Nederland maakt dat helemaal niet moeilijk? Je belt een nummer voor een afspraak, gaat langs in Utrecht met je bewijs van vaccinatie en dan voeren ze dat in in het systeem en klaar. Vriendin van mij heeft dat zo gedaan (gevaccineerd in VS met CDC kaart) en omschreef dat als "heel makkelijk".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
CyBeR schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Nederland maakt dat helemaal niet moeilijk? Je belt een nummer voor een afspraak, gaat langs in Utrecht met je bewijs van vaccinatie en dan voeren ze dat in in het systeem en klaar. Vriendin van mij heeft dat zo gedaan (gevaccineerd in VS met CDC kaart) en omschreef dat als "heel makkelijk".
Als er maar 1 plek in het hele land is waar je terecht kan om een buitenlands vaccinatiebewijs om te zetten, dan omschrijf ik dat inderdaad als moeilijk. Als ik dan zie dat ik het via Frankrijk in 10 minuten geregeld krijgt met een simpel formuliertje dat ik online kan invullen, dan ga ik natuurlijk niet de hele rit naar Utrecht maken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

MelvinW schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 04:00:
[...]
Als ik dan zie dat ik het via Frankrijk in 10 minuten geregeld krijgt met een simpel formuliertje dat ik online kan invullen
Lekker veilig maar ok.

• MelvinW
Ja, want bij de GGD zijn mijn gegevens natuurlijk goed beschermd 8)7

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

MelvinW schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Ja, want bij de GGD zijn mijn gegevens natuurlijk goed beschermd 8)7
Ik bedoel niet gegevensbescherming maar verificatie van dat je wel daadwerkelijk die prik gekregen hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

GekkePrutser schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Op de terugweg gebeurde dit trouwens ook. Op de heenweg vonden ze het wel goed, dus ik heb hier (Spanje) in principe voor niets 50 euro betaald voor een test. Maarja anders had ik me de hele vlucht zorgen zitten maken.

Overigens vind ik dat ranzig duur want het enige dat ze doen is gewoon zo'n 5-euro thuistestje in je neus drukken. Ik zag de strip liggen, het was letterlijk dezelfde die ik zelf ook heb. Geen wonder dat er overal van die test centra's opduiken want het is keihard cashen voor bijna geen werk. Het zou niet meer dan een tientje moeten kosten vind ik, want ze kopen die tests ook nog eens in bulk. Ik vraag me af hoeveel de Nederlandse centra van de overheid krijgen.
Ik ben nu in Duitsland en die testjes kosten hier 3,5鈧 voor 5 stuks. Nog geen eurootjes dus. Een losse is 80 cent. Er wordt dus flink gecashed indien die hetzelfde zijn

• YakuzA

YakuzA

Indoubt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Ik ben nu in Duitsland en die testjes kosten hier 3,5鈧 voor 5 stuks. Nog geen eurootjes dus. Een losse is 80 cent. Er wordt dus flink gecashed indien die hetzelfde zijn
Of flink gesponsord door de overheid in DE?

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Of flink gesponsord door de overheid in DE?
Denk het niet, dat is gewoon bij de Lidl.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

CyBeR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:21:
[...]

Inmiddels staat er weer correct "2/2". Heeft mijn ticket bij de GGD waar ik aangaf 't 1 oktober nodig te hebben (onzin want finland snapt 1/1 ook wel :P) misschien toch geholpen.

Snel even de papieren downloaden voordat 't weer mis gaat :Z Edit: nvm die heeft nog steeds 1/1 :F
Edit 2: App is vandaag ge眉pdatet dus wellicht is 't daar gefixt
Edit 3: de site doet 't nu op een nieuwe manier fout: hij geeft 1/1 met de datum van m'n 1e vaccinatie ipv 2e.
Nou h猫 h猫 eindelijk een papieren waar netjes 2/2 op staat met de correcte datum.

• TimoDimo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 29-11 10:38
Als ik de papieren versie open via de knop "Open PDF" dan opent de PDF in een nieuw tabblad. Vervolgens wil ik die PDF opslaan, maar dit lukt niet. Het lijkt wel of ze dit hebben proberen te verhinderen met allerlei Javascripttoevoegingen. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik kan niet eens via de console de PDF uit de netwerkactiviteit plukken via een HAR.

Ik kan natuurlijk wel een print naar een PDF-bestand doen, maar ik vind het raar dat ik het originele bestand niet kan downloaden. :?

Verder kan ik de PDF in het geheel niet laden met Firefox (als ik daarmee inlog op coronacheck.nl). Is dit niet getest of ligt dit aan mij? Alleen via op Chromium-gebaseerde browsers lukt het me (geprobeerd op zowel Vivaldi als Opera). Ik zal Edge ook nog even proberen.

[Voor 9% gewijzigd door TimoDimo op 06-10-2021 11:33]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

je kunt toch gewoon file -> save as doen als je een pdf in je browser hebt?

• TimoDimo
CyBeR schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:46:
je kunt toch gewoon file -> save as doen als je een pdf in je browser hebt?
Kun je het eens proberen?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, gisteren voor het eerst gezeik meegemaakt over de qr code in Frankrijk.

Uiteraard van een stel Nederlandse boomers die het 18 jarige meisje achter de balie van de camping vurig aan het uitschelden waren. :F

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Ja ik kan die pdf's prima opslaan maar mijn browser (Safari) heeft een download PDF knopje.

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:44
Indoubt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

In NL kosten die dingen 3 euro per test. Ook bij de Apothekers. Zal wel weer onze VOC mentaliteit zijn om te verdienen hier aan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TimoDimo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:29:
Als ik de papieren versie open via de knop "Open PDF" dan opent de PDF in een nieuw tabblad. Vervolgens wil ik die PDF opslaan, maar dit lukt niet. Het lijkt wel of ze dit hebben proberen te verhinderen met allerlei Javascripttoevoegingen. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik kan niet eens via de console de PDF uit de netwerkactiviteit plukken via een HAR.
Ik had dit op mijn laptop, daarop had ik na een security lek de print spool service gedeactiveerd en nooit meer aangezet. Op de een of andere manier was daardoor een save pdf niet mogelijk maar wel via print > PDF Writer kon ik de PDF opslaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• TimoDimo
IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Ik had dit op mijn laptop, daarop had ik na een security lek de print spool service gedeactiveerd en nooit meer aangezet. Op de een of andere manier was daardoor een save pdf niet mogelijk maar wel via print > PDF Writer kon ik de PDF opslaan.
Ik zou het vreemd vinden als het opslaan met de print spooler te maken zou hebben. Als ik print naar PDF dan lukt het juist wel. 8)7 Mijn print spooler draait trouwens. Goede poging maar dit is het dus niet. :) Hoe dan ook, het zou best kunnen dat het iets is wat systeembreed niet in orde is op mijn PC, al lijkt me dat toch sterk.

Heeft iemand anders problemen met opslaan van de vaccinatiebewijs-PDF? Ik heb even geen andere PC bij de hand waar ik het op kan proberen.

Ik heb ook even getest en ik kan elke andere PDF op alle vier mijn genoemde browsers wel downloaden. Testbestandje: https://autoriteitpersoon...files/onderzoek_ziggo.pdf Het lijkt me dus toch iets wat in ieder geval specifiek niet werkt met de vaccinatie-PDF.

[Voor 15% gewijzigd door TimoDimo op 06-10-2021 17:14]

• TimoDimo
CyBeR schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Ja ik kan die pdf's prima opslaan maar mijn browser (Safari) heeft een download PDF knopje. [Afbeelding]
Met Safari werkt het dus in ieder geval wel...

• Goner
  • Laatst online: 29-11 12:47

Goner

What can I do you for ?

Cobb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:27:
[...]
In NL kosten die dingen 3 euro per test. Ook bij de Apothekers. Zal wel weer onze VOC mentaliteit zijn om te verdienen hier aan.
Hoe zit het met prijzen van een PCR test ?? Heb er eentje nodig eind deze maand ivm vliegreis buiten EU. Als ik zo eens kijk ben je zo 60 a 70鈧 kwijt ?

• OnTracK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
TimoDimo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:29:

Ik kan natuurlijk wel een print naar een PDF-bestand doen, maar ik vind het raar dat ik het originele bestand niet kan downloaden. :?

Verder kan ik de PDF in het geheel niet laden met Firefox (als ik daarmee inlog op coronacheck.nl). Is dit niet getest of ligt dit aan mij? Alleen via op Chromium-gebaseerde browsers lukt het me (geprobeerd op zowel Vivaldi als Opera). Ik zal Edge ook nog even proberen.
ja ik had hetzelfde toen ik de mijne een paar maanden terug wou downloaden. Ik had even snel gekeken en ik vermoedde doordat de pdf on-the-fly in de browser (door js) gegenereerd wordt met de ruwe QR data die al "in de knop" verwerkt zit.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:14
MarcoC schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Dat kan niet. Een certificaat is digitaal ondertekend en kan je niet zomaar zelf uitgeven. In het certificaat staat je naam, dus in combinatie met een paspoortcontrole is frauduleuze handel in QR-codes onmogelijk. De enige mogelijkheid tot fraude die ik kan bedenken is als de sleutels van het rootcertificaat lekken, dan zijn in 1 klap alle certificaten waardeloos. Maar dan heb je te maken met een probleem in de orde van DigiNotar.
https://nos.nl/artikel/24...n-site-met-valse-qr-codes

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur庐
Dat zijn gewoon de papieren codes van mensen die gedeeld worden. De gegevens die daar op staan komen dus ook niet overeen met de gegevens op het ID bewijs. Het probleem is dus vooral dat die meestal niet gecontrolleerd worden. De app doet niet heel veel meer dan een ingescande QR code tonen met eenzelfde uiterlijk als de coronacheck app.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:56
Dit topic gaat over DCC, dat is een ander certificaat dan het Nederlandse certificaat. Het DCC bevat meer persoonsgegevens. Een Nederlandse QR-code is inderdaad vatbaar voor fraude als iemand met dezelfde initialen en geboortedag als jou een code deelt.

• YakuzA

YakuzA

De titel is alleen niet correct, de QR codes zijn niet vals, maar van anderen:
Het gaat om legitieme QR-codes die door andere gebruikers zijn gedeeld.

PSN

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Op zich hoort men ook je identiteitsbewijs te checken. Bij mij is dat tot dusverre ook niet gebeurd maar goed.

• Wolly
  • Niet online
Afgelopen week zijn dertien veel gedeelde QR-codes op de zwarte lijst gezet, wat betekent dat ze voor niemand weer werken: ook niet voor de 'eigenaar' van de QR-code. Die kan overigens wel weer een nieuwe QR-code aanmaken.
Hoe kan dat nu? Het was toch technisch onmogelijk om QR codes in te trekken?
Wie eenmaal een QR-code heeft aangemaakt in de CoronaCheck-app, raakt die niet meer kwijt. Intrekken is volgens de GGD 'technisch niet mogelijk'. Ook niet met codes die zijn aangemaakt met behulp van valse vaccinatiebewijzen.
QR-code in Coronacheck-app niet in te trekken, ook niet na fraude

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Elke code heeft een unieke identifier, die verandert geloof ik bij de app versie elke paar minuten maar de papieren blijven natuurlijk hetzelfde. Men kan simpelweg een blacklist van identifiers in de app stoppen, al dan niet elke zoveel tijd online ge眉pdatet a la een CRL. En die gedeelde QR's zijn natuurlijk papieren versies.

[Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2021 22:21]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CyBeR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:39:
Op zich hoort men ook je identiteitsbewijs te checken. Bij mij is dat tot dusverre ook niet gebeurd maar goed.
Dat is vreemd, ik zou daar zeker wat over te zeggen hebben, denk ik. Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb die QR code (in de app) nu een keer of tien gebruikt in Nederland, maar ook in Belgi毛 en Duitsland. En letterlijke elke keer werd de ID kaart ook gecheckt, en bijna elke keer werd een vraag gesteld over de initialen of geboortemaand. Ik was eerlijk gezegd (blij) verrast hoe goed dat gaat.

[Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-10-2021 00:00]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Dit weekend even gecheckt of de buitenlandse scanners een Nederlandse test goed lezen. Dit zou geen probleem moeten opleveren omdat de Internationale QR (In de Nederlandse app) volgens de DCC standaard is.

De Franse app (TAC Verif) ziet een valide QR.
De Oostenrijkse website http://greencheck.gv.at/ geeft echter een verlopen geldigheidsduur (diverse keren geprobeerd, zowel binnen 12 uur, 24 uur en 48 uur. Ook met verschillende browsers en Profils). Ook dynamische (?) QR van de app geprobeerd en statische QR van het geprinte bewijs.

Hebben we hier met een bug te maken in de Oostenrijkse website, of zie ik iets over het hoofd?

(In de grjize balk staat Voornaam Achternaan en daaronder geboortedatum)

[Voor 10% gewijzigd door Kees_B op 25-10-2021 09:04]

馃厽馃叆 馃厼馃叅馃叄馃厽馃叅馃叄

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07:34
Zou 't zo kunnen zijn dat Oostenrijk de RAT test niet erkent, maar vervolgens de verkeerde error geeft? Greencheck vindt mijn vaccinatie QR prima dus is iig niet fundamenteel stuk :p

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
ShitHappens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:07:
Zou 't zo kunnen zijn dat Oostenrijk de RAT test niet erkent, maar vervolgens de verkeerde error geeft? Greencheck vindt mijn vaccinatie QR prima dus is iig niet fundamenteel stuk :p
Naar mijn weten zijn momenteel alle antigeen-testen een sneltest, dus een Rapid Antigen Test.
In Oostenrijk is een PCR 72 uur geldig en een Antigen Test 48 uur. Een Antigen Test die je zelf uitvoert (zogenaamde Wohnzimmertests) is 24 uur geldig. Neemt niet weg dat mogelijk de verkeerde error getoont wordt. Ik dacht zelf wellicht een check op een onjuist datum (bijvoorbeeld geboortedatum). Of een onjuiste check op een juiste datum ;) Is zoiets voor de techneuten onder ons niet zichtbaar in de broncode?

馃厽馃叆 馃厼馃叅馃叄馃厽馃叅馃叄

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 01:27
nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Koninkrijk en Armeni毛

Weet iemand of het VK hetzelfde json format gebruikt als de EU DCC? Of is hun QR code helemaal niet gebaseerd op het EU DCC.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Per recent (vandaag?) krijg je 茅茅n internationale QR code per vaccinatie, dus als je twee prikken hebt gehad dan heb je twee QR's. Sommige landen vereisen dat, bijvoorbeeld Singapore hoewel die sinds afgelopen week alleen de '2/2' code vereisen omdat o.a. Nederland maar 1 code gaf per persoon.

Ik neem aan dat als je geen covid gehad hebt dat er '1/2' en '2/2' staat, maar bij mij is 't '1/1' en '2/2'.

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:56
handoff schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:07:
nieuws: Europese corona-QR-codes worden geldig in Verenigd Koninkrijk en Armeni毛

Weet iemand of het VK hetzelfde json format gebruikt als de EU DCC? Of is hun QR code helemaal niet gebaseerd op het EU DCC.
Volgens mij heeft het VK de DCC-specificatie gebruikt.

• Luuk1983
CyBeR schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:12:
Per recent (vandaag?) krijg je 茅茅n internationale QR code per vaccinatie, dus als je twee prikken hebt gehad dan heb je twee QR's. Sommige landen vereisen dat, bijvoorbeeld Singapore hoewel die sinds afgelopen week alleen de '2/2' code vereisen omdat o.a. Nederland maar 1 code gaf per persoon.

Ik neem aan dat als je geen covid gehad hebt dat er '1/2' en '2/2' staat, maar bij mij is 't '1/1' en '2/2'.
Ik heb covid gehad en uiteindelijk twee vaccinaties in plaats van 茅茅n omdat de situatie corona-besmetting en vaccinatie bij mij tot nu toe 茅茅n groot fuck-fest is qua correctheid van de QR code. Ik heb 1/2, 2/1 en 1/1 voorbij zien komen in verschillende versies van de apps. En nu heb ik in de nieuwe situatie, ondanks dus de besmetting, 1/2 en 2/2. Op zich prima, want als het aan mij ligt zo het hele systeem mijn besmetting helemaal vergeten zodat die QR codes tenminste goed gaan.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:20
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Dat is vreemd, ik zou daar zeker wat over te zeggen hebben, denk ik. Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb die QR code (in de app) nu een keer of tien gebruikt in Nederland, maar ook in Belgi毛 en Duitsland. En letterlijke elke keer werd de ID kaart ook gecheckt, en bijna elke keer werd een vraag gesteld over de initialen of geboortemaand. Ik was eerlijk gezegd (blij) verrast hoe goed dat gaat.
Het ligt er ook een beetje aan waar je komt.

Een paar weken geleden liep ik Varna airport in, stapte op Eindhoven uit en stond ik buiten met m'n koffertje zonder dat er iemand om meer dan mijn paspoort had gevraagd. Hetzelfde ging op voor mijn medepassagiers.
De andere kant op werd ik ontvangen door een clubje in hazmat suits en werd er in ieder geval tijd besteed aan het DCC.

Gezien de vaccinatiegraad in Bulgarije zou je die flow best zorgwekkend kunnen noemen.

- knip -

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Luuk1983 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb covid gehad en uiteindelijk twee vaccinaties in plaats van 茅茅n omdat de situatie corona-besmetting en vaccinatie bij mij tot nu toe 茅茅n groot fuck-fest is qua correctheid van de QR code. Ik heb 1/2, 2/1 en 1/1 voorbij zien komen in verschillende versies van de apps. En nu heb ik in de nieuwe situatie, ondanks dus de besmetting, 1/2 en 2/2. Op zich prima, want als het aan mij ligt zo het hele systeem mijn besmetting helemaal vergeten zodat die QR codes tenminste goed gaan.
Is dat bij jou meer of minder dan 6 maanden geleden? Dwz heb je nog een recovery certificaat?

• Luuk1983
CyBeR schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:37:
[...]

Is dat bij jou meer of minder dan 6 maanden geleden? Dwz heb je nog een recovery certificaat?
Nee das al langer geleden. MIjn situatie was als volgt:

Ik heb in december 2020 corona gehad. In juni heb ik mijn eerste vaccinatie gehad. Dat was net meer dan 180 dagen na de infectie. Maar de regels waren tegen die tijd veranderd van dat er maximaal 180 dagen tussen mocht zitten naar dat het niet meer uitmaakte. Coronabesmetting en 茅茅n vaccinatie zouden voldoende moeten zijn. Ik heb toen mijn tweede vaccinatie afgezegd. Echter ik kon maar geen QR code krijgen (geen NL en maar 1/2 internationaal), want blijkbaar kon de app niet met deze situatie overweg, ookal klopte het met de regel die toen golden. Uiteindelijk heb ik maar een tweede vaccinatie gehaald om van het gezeik af te zijn, waardoor in uiteindelijk een Nederlandse QR code kon krijgen en ook 2/2 bij internationaal te zien kreeg.

Echter, na een update van de app veranderde dat ineens weer naar 1/1. En nu met deze update is het weer 2/2. Al met al dus gedoe en daarom zeg ik: wat mij betreft mogen ze mijn hele corona-besmetting weglaten uit de data, want ik heb toch twee vaccinaties gehad.

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:55

Tourniquet

Hiya, fellas!

Oostenrijk heeft besloten dat per 6 december de geldigheidsduur van vaccinatiebewijzen naar maximaal 270 dagen gaat en dat per 3 januari 2022 茅茅n Janssen vaccinatie niet meer voldoende is. Dat kan consequenties hebben voor het wintersportseizoen.

Nederland gaat bezwaar aanteken:
Nederland maakt bezwaar tegen Oostenrijks vaccinatiebeleid
De Nederlandse overheid is tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk gaat stellen voor vaccinaties, zegt demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge. Hij vindt dat elk land de adviezen van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) moet volgen. Vanaf 3 januari moeten mensen die inge毛nt zijn met het Janssen-vaccin een extra prik krijgen om als volledig gevaccineerd te worden gezien in Oostenrijk. Nederland probeert via diplomatieke weg de Oostenrijkse regels versoepeld te krijgen.

Daarnaast zijn in Oostenrijk vanaf 6 december vaccinatiebewijzen 270 dagen geldig nadat mensen hun tweede prik hebben gehad. Daarna is een boostershot nodig. Demissionair minister De Jonge vindt dat zolang het EMA boosterprikken niet algemeen aanraadt, landen daar geen eigen eisen voor moeten instellen.

Volgens De Jonge 'is het wel ingewikkeld' als elk land eigen regels gaat invoeren, omdat dit het vrije verkeer van personen in de Europese Unie kan schaden. Bovendien biedt Nederland momenteel geen extra prikken aan aan mensen die naar Oostenrijk willen en nu dus een extra of een andere vaccinatie willen krijgen.

Wenen besloot vanwege het snel stijgende aantal coronabesmettingen over te stappen op een zogeheten 2G-model. Dat betekent dat mensen alleen toegang krijgen tot horeca en binnenlocaties zoals hotels en bioscopen als ze kunnen aantonen dat ze zijn gevaccineerd of hersteld van het coronavirus. Die bedrijven moeten controleren of mensen zich aan de regels houden. Het beleid is sinds maandag van kracht, al geldt nog wel een overgangsperiode. Tot 6 december kunnen mensen ook nog volstaan met een negatieve PCR-test en een bewijs dat ze al een enkele dosis van een erkend coronavaccin hebben gehad.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:32
https://www.trouw.nl/buit...cinaties-genoeg~bc841925/

Blijkbaar gaat het corona-certificaat nooit meer weg.

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:57
Ik denk dat bedoelt wordt: zo lang Corona als probleem wordt ervaren. Op een gegeven moment worden maatregelen afgeschaald en dat zal ook voor de QR-check gelden. Bijvoorbeeld als er weer voldoende IC-capaciteit is en er nauwelijks besmettingen meer zijn. Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk, maar het zal inderdaad wel een van de maatregelen zijn die het laatst wordt afgeschaft.

• jadjong
Net zoals die full body scan omdat er 20 jaar geleden iemand aan de andere kant van de wereld een vliegtuig heeft gekaapt?

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:32
kraanwagen schreef op maandag 22 november 2021 @ 02:17:
Ik denk dat bedoelt wordt: zo lang Corona als probleem wordt ervaren. Op een gegeven moment worden maatregelen afgeschaald en dat zal ook voor de QR-check gelden. Bijvoorbeeld als er weer voldoende IC-capaciteit is en er nauwelijks besmettingen meer zijn. Hopelijk gebeurt dit zo snel mogelijk, maar het zal inderdaad wel een van de maatregelen zijn die het laatst wordt afgeschaft.
Zo'n vertrouwen daarin heb ik dus niet. Onze overheden zijn niet zo goed in maatregelen weer opheffen. Nee, denk eerder dat het gebruik wordt uitgebreid en dat dit nooit meer verdwijnt.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Crazy D

I think we should take a look.

Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:45:
[...]

Zo'n vertrouwen daarin heb ik dus niet. Onze overheden zijn niet zo goed in maatregelen weer opheffen. Nee, denk eerder dat het gebruik wordt uitgebreid en dat dit nooit meer verdwijnt.
Maar als je dat denkt ben je een wappie :X 8)7 Ik ben het met je eens, nu is de QR voor Corona vaccin, dat gaat 'gewoon' uitgebreid worden. Zal vast niet 24/7/365 ingezet gaan worden, maar op sommige momenten en plekken zeker wel.

Exact expert nodig? itwize.nl

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-11 15:59
[...]

Tof. Toen mensen dat vorig jaar zeiden werden ze voor gek en doemdenker versleten en in de wappie hoek gezet.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-11 15:21
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:49:
[...]

Tof. Toen mensen dat vorig jaar zeiden werden ze voor gek en doemdenker versleten en in de wappie hoek gezet.
Hij heeft wel een terecht punt.
Veel mensen die maanden lang als wappie worden weggezet, krijgen toch steeds vaker gelijk.
Vertrouwen in het beleid is bij mij naar een absoluut nulpunt gezakt.

wijze woorden

• jadjong
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:49:
[...]

Scheelt wel dat wappies toen beweerden dat het een vooropgesteld plan is van alle wereldleiders onder aanvoering van Bill Gates. Nou heb ik die Gates best hoog zitten hoor, maar de rest acht ik niet capabel. :+
Alleen is het nou zo dat als dingen er eenmaal zijn dat ze of langer dan nodig in stand gehouden worden, of langzaam van doel veranderen omdat een andere instantie er opeens ook de voordelen van in ziet.

• Luuk1983
[...]

T zal wel meevallen. Maar t is simpelweg nog nodig. Of wat is het alternatief? Gewoon alles weer dicht doen? Eigen verantwoordelijkheid van mensen? Als ik ergens geen enkel vertrouwen in heb, is dat laatste.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

Crazy D schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:27:
[...]
Ik ben het met je eens, nu is de QR voor Corona vaccin, dat gaat 'gewoon' uitgebreid worden. Zal vast niet 24/7/365 ingezet gaan worden, maar op sommige momenten en plekken zeker wel.
De Europese variant is daar ook al sinds dag 1 op voorbereid. Die wordt in de toekomst inderdaad gegarandeerd nog een keer ingezet als daar een reden voor is (dwz een nieuwe epi- of pandemie). Wat prima is want dan hebben we de infrastructuur daarvoor al gewoon liggen ipv dat we weer iets nieuws moeten maken, en dat scheelt weer in de reisbeperkingen.

Het is wel echt specifiek gemaakt overigens voor ziektes en inentingen daarvoor -- zonder grote wijzigingen is 't niet echt inzetbaar voor een ander doel.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07:30

t_captain

Moderator General Chat
Valandil schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
[...]

Hij heeft wel een terecht punt.
Veel mensen die maanden lang als wappie worden weggezet, krijgen toch steeds vaker gelijk.
Vertrouwen in het beleid is bij mij naar een absoluut nulpunt gezakt.
Het is inderdaad verdrietig als je de situatie nu naast de voorspellingen van een jaar geleden legt. Er zijn onderwerpen waarop de wappies gelijk krijgen. Vooral de omslag in denken rondom 2G. Van "ongehoord" naar "eerstvolgende optie".

• YakuzA

YakuzA

t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:38:
[...]
Het is inderdaad verdrietig als je de situatie nu naast de voorspellingen van een jaar geleden legt. Er zijn onderwerpen waarop de wappies gelijk krijgen. Vooral de omslag in denken rondom 2G. Van "ongehoord" naar "eerstvolgende optie".
Gelukkig valt het qua 5G, chips in de vaccins en concentratiekampen etc aardig mee :)

PSN

• jadjong
5G zie ik wel weer voordelen in, scheelt een tripje voor de boosterprik.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
OTA upgrade :)

Wanneer krijgen de Janssen klanten eigenlijk een booster?

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
jadjong schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:39:
[...]

Scheelt wel dat wappies toen beweerden dat het een vooropgesteld plan is van alle wereldleiders onder aanvoering van Bill Gates. Nou heb ik die Gates best hoog zitten hoor, maar de rest acht ik niet capabel. :+
Alleen is het nou zo dat als dingen er eenmaal zijn dat ze of langer dan nodig in stand gehouden worden, of langzaam van doel veranderen omdat een andere instantie er opeens ook de voordelen van in ziet.
Complottheorie毛n hebben allemaal een vergelijkbare blueprint:

1. het model is altijd 鈥渨ij鈥 (de burgers) tegenover 鈥渮ij鈥 (de machthebbers)
2. activisten zien zichzelf als een verlichte voorhoede, mensen die iets zien dat anderen nog niet zien. De rest zal volgen en inzien dat de activisten de hele tijd al gelijk hadden.
3. hoe later een bolgeling zich aansluit, hoe meer schade hij lijdt onder de machthebbers.
4. de machthebbers is een diffuus gezelschap. Er wordt namelijk een masterplan uitvevoerd door zijn allemaal regeringen die het normaal nog niet eens kunnen worden over een nieuwe snelweg of de verdeling van asielzoekers. En in hun kielzog een bonte stoet aan bekende namen uit de zakenwereld.
5. de machthebbers hebben nogal wat op hun kerfstok. naast het onderdrukken van burgers eten ze babies voor ontbijt enzo.
6. er zit een typische volgorde in welke namen bij de machthebbers worden genoemd. Het begint natuurlijk bij Rutte en De Jonge. Niet veel later verschijnt Bill Gates in het rijtje (rijk, ongrijpbaar, en pro vax). Meteen gevolgd door George Soros. Tegen die tijd zijn de oorspronkelijke eindbazen gereduceerd tor marionetten van de 茅chte bazen. Na Soros wordt het een soort lezing uit 鈥渄e protocollen van de wijzen van Zion鈥.

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:57
t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:38:
[...]

Dat is toch logisch? De omstandigheden zijn nu heel anders. Dus maatregelen die we een jaar geleden niet zouden willen gebruiken worden nu wel een optie.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

馃挬

t_captain schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:58:
[...]

Complottheorie毛n hebben allemaal een vergelijkbare blueprint:

1. het model is altijd 鈥渨ij鈥 (de burgers) tegenover 鈥渮ij鈥 (de machthebbers)
2. activisten zien zichzelf als een verlichte voorhoede, mensen die iets zien dat anderen nog niet zien. De rest zal volgen en inzien dat de activisten de hele tijd al gelijk hadden.
3. hoe later een bolgeling zich aansluit, hoe meer schade hij lijdt onder de machthebbers.
4. de machthebbers is een diffuus gezelschap. Er wordt namelijk een masterplan uitvevoerd door zijn allemaal regeringen die het normaal nog niet eens kunnen worden over een nieuwe snelweg of de verdeling van asielzoekers. En in hun kielzog een bonte stoet aan bekende namen uit de zakenwereld.
5. de machthebbers hebben nogal wat op hun kerfstok. naast het onderdrukken van burgers eten ze babies voor ontbijt enzo.
6. er zit een typische volgorde in welke namen bij de machthebbers worden genoemd. Het begint natuurlijk bij Rutte en De Jonge. Niet veel later verschijnt Bill Gates in het rijtje (rijk, ongrijpbaar, en pro vax). Meteen gevolgd door George Soros. Tegen die tijd zijn de oorspronkelijke eindbazen gereduceerd tor marionetten van de 茅chte bazen. Na Soros wordt het een soort lezing uit 鈥渄e protocollen van de wijzen van Zion鈥.
"The Vaccine鈥... should you get it???
As many of you heard Moderna is in stage 3 of their vaccine testing. If all goes well it'll become federal law to get the vaccine. Here's something many of you don't know, guess who the first CEO of Moderna was? A Cornell graduate by the name of Anthony Fauci, who was a roommate with none other than Bill Gates. Are you paying attention? It was at Cornell that Bill Gates designed the RFID (Radio-frequency identification) and patened it under US2006257852. Are you awake yet? Now let's really go down the rabbit hole. Moderna was a pharmaceutical company that started in Germany under the name IG Farben. IG Farben is infamous for it's mass production of Zyklon-B, the primary gas used to kill millions during the Holocaust. After Germany fell, IG Farben was dissolved and its assets sold off by a Nazi turned American by the name of, you guessed it, George Soros. Soros rebranded the company as Moderna. And who was the primary stockholder of Moderna until his death? Jeffrey Epstein. His role in Moderna is where he made his fortune and established his connections. Let that sink in.
Wake up people! You are being conditioned and controlled. Please copy and paste this, I did!
Instant klassieker.

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-11 17:41
Advies EU: boosterprik na 9 maanden anders vervalt QR-code. Zie verder https://nos.nl/artikel/24...tie-anders-geen-coronapas

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
martwoutnl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Advies EU: boosterprik na 9 maanden anders vervalt QR-code. Zie verder https://nos.nl/artikel/24...tie-anders-geen-coronapas
Dan mag NV Nederland wel eens een boost geven aan die boosterprikken. Want er zullen binnenkort veel verlopen QR codes zijn anders.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee