Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MainframeX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Overigens vind ik een vaccinatie bewijs met verschil van rechten tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden geen toonbeeld van een vrije samenleving.
Yep, het is het einde van onze vrije samenleving... voor zover die nog echt vrij was sinds 9/11. In het kader van terrorismebestrijding wordt ook al vele jaren aan onze vrijheden getornd. Het gebruiken van encryptie waarbij de overheid niet over jouw schouder mee kan kijken bijvoorbeeld.

Daarnaast is een lockdown nou ook niet echt bepaald het toonbeeld van een vrije samenleving...

En mensen accepteren het allemaal zomaar. Dat is het enge.

Maar ja. Als je naar het verleden kijkt, is alles mogelijk. Mensen zijn anno nu niet anders dan toen. Dat denken we graag, maar we hebben het misschien te lang goed gehad.

Ik zie het allemaal somber in. Ik hoop elke keer dat dit hele gedoe gaat overwaaien. Dat ik hier volgend jaar om kan lachen. Ik hoop het echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 08-03-2021 13:38 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Ah ja, laten we een plan waarvan we de details niet weten afschieten vanwege de edge cases waar we nog helemáál niks van weten.

Dit soort onderbuikpraat draagt imo niet bij aan de discussie. Wat stel je voor?
Kijk naar Israël, zo'n app is leuk maar is een afglijdende schaal. Dat zie je overal terug en daarvoor moet streng op gewaakt worden. Ik ben gevaccineerd dus ik mag meer klinkt niet echt leuk vind je niet?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Yep, het is het einde van onze vrije samenleving... voor zover die nog echt vrij was sinds 9/11. In het kader van terrorismebestrijding wordt ook al vele jaren aan onze vrijheden getornd. Het gebruiken van encryptie waarbij de overheid niet over jouw schouder mee kan kijken bijvoorbeeld.

Daarnaast is een lockdown nou ook niet echt bepaald een toonbeeld van een vrije samenleving...

En mensen accepteren het allemaal zomaar. Dat is het enge.

Maar ja. Als je naar het verleden kijkt, is alles mogelijk. Mensen zijn anno nu niet anders dan toen. Dan denken we graag, maar we hebben het misschien te lang goed gehad.

Ik zie het allemaal somber in. Ik hoop elke keer dat dit hele gedoe gaat overwaaien. Dat ik hier volgend jaar om kan lachen. Ik hoop het echt.
Dit is helemaal niet het einde van de vrije samenleving. Wat misgaat in deze redenatie, is het inzicht dat vrijheden kunnen botsen. In dit geval: de vrijheid om wel of niet te vaccineren, en de vrijheid van ondernemers om alleen gevaccineerde mensen toe te laten. Dat laatste zal met name in Zuid-Europa spelen, waar de economie voor een veel groter deel afhankelijk is van het toerisme. Je kan het uitbaters van hotels en horeca in toeristische landen bijv. niet kwalijk nemen dat ze een selectie aan de poort doen. Hun inkomsten hangen er vanaf.

Verder speelt nog mee dat inidividuele vrijheid ook ophoudt als je daar potentieel anderen schade mee berokkent. Zie het verbod op roken op werkpleken bijvoorbeeld. Ik vind het echt een kortzichtige reflex om dit een inperking van de vrijheid te noemen. Het is een duivels dilemma omdat het verbieden van onderscheid maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden ook een inperking van de vrijheid van ondernemers is. Het schuurt sowieso. Daar moet je een balans in vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

MainframeX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Nog nooit een griepprik genomen en ook zeker niet van plan dit te doen, werkelijk nergens voor nodig. Voor covid twijfel ik nog eerlijk gezegd. Ik vind de vaccinatie te nieuw en het zit me dwars dat we de lange termijn uitwerking nog niet weten. Ik zal me in ieder geval altijd blijven verzetten tegen directe en indirecte vaccinatieplicht. Ik bepaal zelf of ik de spuit neem.

Overigens vind ik een vaccinatie bewijs met verschil van rechten tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden geen toonbeeld van een vrije samenleving.
Hoe lang zou je willen wachten dan? Als in, hoe lang is die 'lange termijn' dat je minder zorgen hebt over evt uitwerking?

Iedereen die ik altijd iets hoor zeggen over dat we niet weten wat de 'lange termijn effecten' zijn van een vaccin, hoor ik daar nou weer nooit over.

Is dat een maand? 6 maanden? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar? En zeg je dan dat het eigenlijk voor iedereen verstandiger zou zijn om zo lang te wachten? Elke maand die je langer wacht dan nodig houdt deze crisis ook alleen maar langer op gang.

Of zie je daarnaast nog andere mogelijkheden om uit deze crisis te komen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ah, ja, in de zendtijd van politieke partijen... Althans, ik vond het een uitermate zwakke aflevering.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bensimpel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Kijk naar Israël, zo'n app is leuk maar is een afglijdende schaal. Dat zie je overal terug en daarvoor moet streng op gewaakt worden. Ik ben gevaccineerd dus ik mag meer klinkt niet echt leuk vind je niet?
Wat "kijk naar Israël"? Daar zijn ze net begonnen. Allerlei speculatieve verhalen over een tweedeling in de maatschappij zijn niets meer dan dat: speculatie. Laten we rationeel en objectief naar de situatie blijven bekijken, en een tussenweg vinden die een optimale balans biedt tussen vrijheid, economie en gezondheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Wat "kijk naar Israël"? Daar zijn ze net begonnen. Allerlei speculatieve verhalen over een tweedeling in de maatschappij zijn niets meer dan dat: speculatie. Laten we rationeel en objectief naar de situatie blijven bekijken, en een tussenweg vinden die een optimale balans biedt tussen vrijheid, economie en gezondheid.
Naja, als niet-gevaccineerde moet je buiten op het terras zitten en als wel-gevaccineerde mag je naar binnen. Er is dus wel een tweedeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb het idee dat zo'n vaccinatie paspoort helemaal niet nodig is. Alleen misschien als je reist naar de armere landen die nog niet eens zijn begonnen met het vaccineren (dit gaat nog wel jaren duren). Zodra een flinke groep is gevaccineerd zal Corona vanzelf uitdoven. De R waarde moet gewoon regionaal in de gaten worden gehouden. De zwakkeren zijn voor een groot deel al gevaccineerd, zodra we gaan beginnen aan de normale groep mensen kan alles weer gewoon open zoals het was.

Ja verspreiding zal er nog steeds zijn, maar dit zal gewoon uitdoven. Ik vind dat alleen vliegmaatschapijen/landen mogen eisen om bewijs dat je bent gevaccineerd om zo de armere landen te beschermen. Ben je niet gevaccineerd mag je ook reizen maar dan wel 10 dagen in quarantaine in dat land.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Naja, als niet-gevaccineerde moet je buiten op het terras zitten en als wel-gevaccineerde mag je naar binnen. Er is dus wel een tweedeling.
Behalve dat in het voorstel van het vaccinatiepaspoorten sneltesten ook volstaan. Dus je kan wel degelijk als niet-gevaccineerde een terras op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Net begonnen? 40% heeft al de tweede prik gehad en 40% de eerste prik, daar zijn ze al meer dan halverwege.. 20% heeft nog helemaal geen prik gehad dus die groep mag vrij weinig nog.

https://www.france24.com/...ccinated-against-covid-19

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Behalve dat in het voorstel van het vaccinatiepaspoorten sneltesten ook volstaan. Dus je kan wel degelijk als niet-gevaccineerde een terras op.
Totdat de sneltests zijn uitverkocht bij de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bensimpel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Net begonnen? 40% heeft al de tweede prik gehad en 40% de eerste prik, daar zijn ze al meer dan halverwege.. 20% heeft nog helemaal geen prik gehad dus die groep mag vrij weinig nog.

https://www.france24.com/...ccinated-against-covid-19
De restaurants zijn gisteren pas open gegaan. Dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
[...]

Tip: Niet zo doemdenken en alleen de extreme negatieve ervaringen uit het verleden erbij pakken. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat dit "het begin van het einde is" anders dan wat bepaalde groeperingen wel graag doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:49:
[...]

De restaurants zijn gisteren pas open gegaan. Dat is wat ik bedoel.
En meteen zie je al een tweedeling ontstaan, snap je? ;)
Ik hoop dat het hier in NL inderdaad anders is. Maar daar moeten we wel voor waken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:29
LuNaTiC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Hoe lang zou je willen wachten dan? Als in, hoe lang is die 'lange termijn' dat je minder zorgen hebt over evt uitwerking?

Iedereen die ik altijd iets hoor zeggen over dat we niet weten wat de 'lange termijn effecten' zijn van een vaccin, hoor ik daar nou weer nooit over.

Is dat een maand? 6 maanden? 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar? En zeg je dan dat het eigenlijk voor iedereen verstandiger zou zijn om zo lang te wachten? Elke maand die je langer wacht dan nodig houdt deze crisis ook alleen maar langer op gang.

Of zie je daarnaast nog andere mogelijkheden om uit deze crisis te komen?
Ik had eerlijk gezegd liever een eerste lichting gezien waarbij diegene die zich aanmelden netjes ingelicht worden over de risico's en dan eventueel na een jaar o.i.d. een 2e lichting. Nu is het juridisch dichtgetimmerd en kan je de farmaceuten niet eens aansprakelijk stellen voor eventuele schade die ze aanrichten, ondertussen roept iedereen snel snel en het is toch wel veilig, gewoon doen. Dat klopt toch niet?

En of ik mogelijkheden zie om uit de crisis te komen? Ja hoor; investeer in je gezondheid en vergroot je overlevingskansen. Voor de kwetsbare mensen moeten we voorzichtig blijven tot we een gedegen geteste vaccinatie of medicijn hebben.

Griep is trouwens ook niet niks (en ik zeg ook niet dat het hetzelfde is als covid!) Ik nam voor de c19 crisis ook mijn verantwoordelijkheid en ging ook niet bij oma op bezoek als ik me niet lekker voelde.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:48:
[...]

En het financiële plaatje ook niet vergeten. Gemiddelde sneltest kost 5 euro per stuk.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

Dus dit is het grote probleem? De angst dat sneltesten bij de supermarkt niet op voorraad zijn? Lijkt mij een zeer miniscuul probleem dat niet opweegt tegen de economische gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Dus dit is het grote probleem? De angst dat sneltesten bij de supermarkt niet op voorraad zijn? Lijkt mij een zeer miniscuul probleem dat niet opweegt tegen de economische gevolgen.
Je kan het wegwuiven, maar het is wel degelijk iets om over na te denken.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En dan net als in Israel is het paspoort 6 maanden geldig?
For how long is the green passport valid?
The green passport will be valid for six months from one week after the second dose.
https://www.jpost.com/isr...n-passport-program-659437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bensimpel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:50:
[...]

En meteen zie je al een tweedeling ontstaan, snap je? ;)
Ik hoop dat het hier in NL inderdaad anders is. Maar daar moeten we wel voor waken.
De obsessie met het streven naar consequent beleid hindert de vooruitgang. De realiteit is dat vrijwel alle horeca failliet gaat als we niet zo snel mogelijk binnen de grenzen van wat mogelijk is de economie openen. Ga jij de horecabaas in het plaatselijke centrum maar uitleggen dat alle horeca dicht moet blijven omdat we sneltesten te duur vinden (want daar komt het blijkbaar op neer als ik de redenatie in dit topic afpel). Alsof de economische schade niet vele malen groter is dan het distribueren van sneltesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Het lijkt mij sterk dat je een sneltest uit de supermarkt kan gebruiken voor een groene COVID pass. Frauderen wordt dan wel heel makkelijk. Het testen zal altijd via een officiële snelteststraat gaan vermoed ik.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Verder speelt nog mee dat inidividuele vrijheid ook ophoudt als je daar potentieel anderen schade mee berokkent.
Puur het feit dat je bestaat, kan potentieel anderen schade toebrengen.

Je gebruikt zuurstof die anderen konden gebruiken. Je drinkt water dat anderen konden drinken. Je produceert CO2. Je woont in een huis dat iemand anders had kunnen kopen. Je eet eten dat iemand anders goed kon gebruiken. En elke verkoudheid die je hebt, kan de laatste zijn voor iemand anders (newsflash: de overige verkoudheidsvirussen zijn ook gevaarlijk voor ouderen en kwetsbaren).

We kunnen nog wel even zo doorgaan. Je bent een mens. Een apex predator. Een plaag op aarde die alles uitmoordt en opvreet wat hij tegenkomt.

Ik ben zo langzamerhand benieuwd hoe lang dit allemaal nog "goed" gaat, voordat we die kant van de mensheid opnieuw leren kennen zodra teveel mensen wanhopig worden.

Waar houdt dit allemaal op? Of krijgen we straks ook CO2 lockdowns? "Ja sorry jongens, volgens Urgenda is het een misdaad tegen de mensheid als we zo doorgaan, dus om onze doelen te halen dit jaar zitten we nu even een paar maandjes binnen"

Alles is mogelijk he. Een jaar geleden had vrijwel iedereen een "vaccinpaspoort" belachelijk gevonden, maar ja... "je groeit mee met de maatregelen" :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:29
[...]

Zo lang je niet accepteert wat er gebeurt en je van jezelf laat horen blijf ik goede hoop houden. :) Kop op makker ;)

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Radjesh schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Je kan het wegwuiven, maar het is wel degelijk iets om over na te denken.
We moeten inderdaad zorgen dat er voldoende sneltesten beschikbaar zijn als we sneltesten opnemen in het vaccinatiepaspoort. Dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:52:
[...]
De obsessie met het streven naar consequent beleid hindert de vooruitgang. De realiteit is dat vrijwel alle horeca failliet gaat als we niet zo snel mogelijk binnen de grenzen van wat mogelijk is de economie openen. Ga jij de horecabaas in het plaatselijke centrum maar uitleggen dat alle horeca dicht moet blijven omdat we sneltesten te duur vinden (want daar komt het blijkbaar op neer als ik de redenatie in dit topic afpel). Alsof de economische schade niet vele malen groter is dan het distribueren van sneltesten.
Dat is het punt van deze hele discussie. Het gaat echt niet om mensen die nou zo bang zijn voor het verleden en dat er 1 of andere evil genius is dit als een mooi begin ziet voor totale controle over elke burger. Dit gaat er simpelweg om dat men iemand anders de vrijheden niet gunt. "Waarom zij wel en ikke niet?!" Dat komt natuurlijk niet goed over, dus dan maar doen alsof we bang zijn voor de "gleidende schaal".
Iedereen tegelijk of helemaal niet, dan maar alle horeca, theaters en verenigingen kapot laten gaan want we kunnen niet hebben dat iemand er eerder van mag genieten dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Je gebruikt zuurstof die anderen konden gebruiken. Je drinkt water dat anderen konden drinken. Je produceert CO2. Je woont in een huis dat iemand anders had kunnen kopen. Je eet eten dat iemand anders goed kon gebruiken. En elke verkoudheid die je hebt, kan de laatste zijn voor iemand anders (newsflash: de overige verkoudheidsvirussen zijn ook gevaarlijk voor ouderen en kwetsbaren).

We kunnen nog wel even zo doorgaan. Je bent een mens. Een apex predator. Een plaag op aarde die alles uitmoordt en opvreet wat hij tegenkomt.

Ik ben zo langzamerhand benieuwd hoe lang dit allemaal nog "goed" gaat, voordat we die kant van de mensheid opnieuw leren kennen zodra teveel mensen wanhopig worden.

Waar houdt dit allemaal op? Of krijgen we straks ook CO2 lockdowns? "Ja sorry jongens, volgens Urgenda is het een misdaad tegen de mensheid als we zo doorgaan, dus om onze doelen te halen dit jaar zitten we nu even een paar maandjes binnen"

Alles is mogelijk he. Een jaar geleden had vrijwel iedereen een "vaccinpaspoort" belachelijk gevonden, maar ja... "je groeit mee met de maatregelen" :r
Lijkt er wel op
https://www.theguardian.c...eet-paris-co2-goals-study
https://www.forbes.com/si...is-carbon-emission-goals/

https://timetogetready.org/get-ready/covid-19-whats-next

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 08-03-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

Dit zijn drogredenen op basis van de onderbuik, dat snap jezelf ook wel hopelijk. Er zijn zoveel dingen die we "moeten" om aan de samenleving deel te nemen: belasting betalen, zorgpremie betalen, rijbewijs als je aan het verkeer wilt deelnemen, niet dronken achter het stuur stappen, etc. Acties hebben gevolgen. Dat is al decennialang zo. Wat vind je eigenlijk van kinderen die zonder poliovaccinatie naar het kinderdagverblijf als jouw kinderen gebracht worden? Nog niet zo lang geleden een onderwerp van gesprek in NL. Toen vond iedereen het weerzinwekkend dat hier niet tegen opgetreden kon worden.

Nogmaals: jouw vrijheid om je niet te vaccineren gaat ook ten koste van de vrijheid van ondernemers om brood op de plank te krijgen. Wat weegt zwaarder?

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 08-03-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
_O- _O-
Dit is ook weer zo'n mooi voorbeeld waarbij je een hoop mensen angst aanjaagt met enkel een titel (of in dit geval de URL, want de titel is weer totaal anders) en dat geslikt wordt als zoete koek, zonder het artikel te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Ah ja, laten we een plan waarvan we de details niet weten afschieten vanwege de edge cases waar we nog helemáál niks van weten.

Dit soort onderbuikpraat draagt imo niet bij aan de discussie. Wat stel je voor?
Ah, nu zijn reeele zorgen met praktijkvoorbeelden (ja een N=1, maar toch) ineens onderbuikgevoelens?
1,5 jaar geleden was je ook een aluhoedje als je had gezegd dat er mensen zouden worden beboet om te dicht bij elkaar te staan en dat we een avondklok zouden hebben vanwege een ziekte.

Verder is het invoeren van dit paspoort natuurlijk gewoon indirect druk zetten op weigeraars, ook al blijft Den Haag het glashard ontkennen. Want als we corona op het paspoort hebben, dan kan polio etc etc er ook wel bij. Deze glijdende schaal is zeer reeel in mijn opinie.

Verder heeft de denktank het over privacy en tijdelijke aard. Privacy en testerij, geen gelukkig huwelijk om het heel voorzichtig uit te drukken. Tijdelijk net als de avondklok, alleen al van Dissels redenatie dat het is om mensen te doordrengen van de ernst is genoeg om het keer op keer te verlengen.
Wat wel duidelijk is, is dat een maatregel eenmaal genomen niet zomaar meer verdwijnt. Als dat al voor een "zware" maatregel als de avondklok geldt maak ik me helemaal geen illusies over een dergelijk paspoort.
Die komt, die blijft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Die laatste opmerking is inderdaad kenmerkend voor het verloop van de crisis en daarnaast beangstigend voor wat ons nog te wachten staat.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

revolution-nl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Die laatste opmerking is inderdaad kenmerkend voor het verloop van de crisis en daarnaast beangstigend voor wat ons nog te wachten staat.
Ja juist daarom kritisch zijn tegen de mensen die zo makkelijk denken :)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:00:
[...]

_O- _O-
Dit is ook weer zo'n mooi voorbeeld waarbij je een hoop mensen angst aanjaagt met enkel een titel (of in dit geval de URL, want de titel is weer totaal anders) en dat geslikt wordt als zoete koek, zonder het artikel te lezen.
Nou. Dat vond the guardian ook, titel hebben ze aangepast:
Global lockdown every two years needed to meet Paris CO2 goals – study
https://web.archive.org/w...eet-paris-co2-goals-study

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 08-03-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
arbraxas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Ah, nu zijn reeele zorgen met praktijkvoorbeelden (ja een N=1, maar toch) ineens onderbuikgevoelens?
1,5 jaar geleden was je ook een aluhoedje als je had gezegd dat er mensen zouden worden beboet om te dicht bij elkaar te staan en dat we een avondklok zouden hebben vanwege een ziekte.
Nee, als jij mij anderhalf jaar geleden had verteld dat er een pandemie uit zou breken en we deze grotendeels konden beteugelen door niet te dicht bij elkaar te staan, mondkapjes te dragen en tijdelijk een avondklok te hanteren in een poging de zorg niet te overbelasten met alle gevolgen van dien dan had ik gezegd "hoezo zie jij een pandemie aankomen?". :w
Manke schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Nou. Dat vondt the guardian ook, titel hebben ze aangepast:
Global lockdown every two years needed to meet Paris CO2 goals – study
https://web.archive.org/w...eet-paris-co2-goals-study
Tja, het was dan ook een titel die bedoelt was mensen te triggeren. Goeie clickbait in ieder geval. Sneu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 20:04

Vrijdag

De Zwarte

The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Dat is het punt van deze hele discussie. Het gaat echt niet om mensen die nou zo bang zijn voor het verleden en dat er 1 of andere evil genius is dit als een mooi begin ziet voor totale controle over elke burger. Dit gaat er simpelweg om dat men iemand anders de vrijheden niet gunt. "Waarom zij wel en ikke niet?!" Dat komt natuurlijk niet goed over, dus dan maar doen alsof we bang zijn voor de "gleidende schaal".
Iedereen tegelijk of helemaal niet, dan maar alle horeca, theaters en verenigingen kapot laten gaan want we kunnen niet hebben dat iemand er eerder van mag genieten dan ik.
Precies. Dus daarom eerst de jongeren en tot en met 50 vaccineren. Dan kunnen die weer naar school, aan het werk en uitgaan. Zodat ze niet een economische en psychologische achterstand ontwikkelen. Hierdoor gaan er minder mensen en bedrijven failliet en komen de pensioenpotjes ook niet meer in gevaar.

Iedereen wint, samen tegen corona :)

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Als je de risicogroepen identificeert en daarop prioriteert met vaccinatie dan hoeft de rest van de populatie helemaal niet gevaccineerd te worden.

De politiek ziet in de coronamaatregelen echter een mooie kans om een nieuw framework neer te zetten wat in de toekomst op een veelzijdige manier ingezet kan worden.

Wanneer de CoviPass bijvoorbeeld gebaseerd is op vHealth van VST Enterprises dan is er met het v-Platform nog veel meer mogelijk.

"Toevallig" heeft VST Mei vorig jaar al 50 miljoen v-passports verkocht aan meerdere landen (waaronder Nederland)

https://healthcare-in-eur...tal-health-passports.html

VST Enterprises Youtube kanaal
YouTube: YouTube

[ Voor 78% gewijzigd door revolution-nl op 08-03-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kabinet wil meer vrijheid bieden met 'coronapaspoort'

Dan ook voor dit topic. De coronapas is een feit met deze aankondiging van het kabinet. Zoals al eerder bekend zal de coronapas in de vorm van een app beschikbaar komen.

Deze uitspraak van De Jonge is wel apart:
"En wat we niet willen, is een vaccinatieplicht, ook niet indirect", benadrukt de minister. "Mensen moeten zich niet gedwongen voelen om zich te laten inenten."
Kennelijk beseft hij niet dat een coronapas, met daaraan verbonden rechten net zo erg is als een plicht. Er ontstaat een drang omdat niet-houders van zo'n pas geweerd kunnen worden uit bepaalde delen van de maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Dit is serieus hoe jij denkt over iedereen die tegen vaccinatie bewijs is?
Dan heb je alle argumenten in dit topic niet gelezen of in ieder geval niet begrepen.

Lekker zwart/wit hokjes denken en voor nuancering geen ruimte.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:18:

Dan ook voor dit topic. De coronapas is een feit met deze aankondiging van het kabinet. Zoals al eerder bekend zal de coronapas in de vorm van een app beschikbaar komen.

[...]

Kennelijk beseft hij niet dat een coronapas, met daaraan verbonden rechten net zo erg is als een plicht. Er ontstaat een drang omdat niet-houders van zo'n pas geweerd kunnen worden uit bepaalde delen van de maatschappij.
Dat beseft hij wel degelijk, het is gewoon het doel.
Alleen hij verkondigd net het tegenovergestelde.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
!null schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Dit is serieus hoe jij denkt over iedereen die tegen vaccinatie bewijs is?
Dan heb je alle argumenten in dit topic niet gelezen of in ieder geval niet begrepen.

Lekker zwart/wit hokjes denken en voor nuancering geen ruimte.
Nee, geen enkel argument in dit topic heeft mij overtuigd dat dit het begin is van iets groters. Allemaal onderbuikgevoelens en niet onderbouwd.
Maar pot/ketel toch? Want omdat ik het er niet mee eens ben heb ik het dus niet begrepen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Hier een nieuwer meer uitgebreid artikel:
https://www.nu.nl/coronav...gang-tot-evenementen.html

Alleen bij evenementen zo te zien, en men kan niet zien of je binnenkomt obv paspoort of negatieve test. Volgens mij kun je daar niets tegenin brengen. Effectiever en eerlijker dan dit kan niet, anders krijg je toch echt te veel besmette(lijke) mensen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
MarcoC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Dat creëert namelijk wel degelijk ongelijkheid in de samenleving. Stel je voor dat je naar school moet, je daar alleen heen mag met een sneltest, maar dat je die niet in huis hebt. Bij de supermarkt zijn ze uitverkocht en kan je niet naar school. Lekker dan.

De sneltests zijn in feite gewoon vrijheidstokens die je voor, wat laten we zeggen, vijf euro per stuk koopt.
Het zou niet zo moeten zijn dat je vrijheden afhangen van of het op voorraad is of niet. Ik vraag me af waarom je dat geen issue vindt of lijkt te vinden, ben daar wel benieuwd naar in het kader van deze discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Soccer98 op 08-03-2021 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Nee, geen enkel argument in dit topic heeft mij overtuigd dat dit het begin is van iets groters. Allemaal onderbuikgevoelens en niet onderbouwd.
Maar pot/ketel toch? Want omdat ik het er niet mee eens ben heb ik het dus niet begrepen. :+
In een gezonde discussie bestaat zoiets als de argumenten begrijpen maar het er niet mee eens zijn.

Maar het lijkt erop dat jij dat overslaat en jou inderdaad niet bekend is :+

Om dan te zeggen dat het onzin is en het ze allemaal te doen is om een oneerlijke zomervakantie verdeling sit jaar is echt te simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Hier een nieuwer meer uitgebreid artikel:
https://www.nu.nl/coronav...gang-tot-evenementen.html

Alleen bij evenementen zo te zien, en men kan niet zien of je binnenkomt obv paspoort of negatieve test. Volgens mij kun je daar niets tegenin brengen. Effectiever en eerlijker dan dit kan niet, anders krijg je toch echt te veel besmette(lijke) mensen.
Voor festivals/evenementen zie ik in deze vorm op zich zeker een mogelijkheid. Wel belangrijk dat er genoeg waarborgen zijn dat het bijvoorbeeld ook niet door werkgevers of andere locaties misbruikt wordt. Ook moet er wel gezorgd worden dat er genoeg test-capaciteit is, en duidelijke afspraken over wat er met bijvoorbeeld toegangsgeld gebeurt als je postief getest wordt, of niet tijdig een bewijs kunt krijgen ( Uitslag die op zich laat wachten bijvoorbeeld ).

Voor de bioscopen noemen ze het ook, en daar zie ik dan weer iets minder in, want volgens mij zou tegen die tijd dat prima kunnen met een beetje afstand houden, zoals het afgelopen zomer ook werkte. De kosten van testen lijkt mij daar ook minder opwegen tegen de voordelen.

Wat ik vooral mis is dat er eens duidelijk aangegeven word wat ze er nu precies mee willen. Dit soort dingen valt en staat wat mij betreft aan het duidelijk afbakenen van waar en hoe je het wil inzetten. Dat moeten niet dingen zijn die je achteraf nog eens gaat bedenken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 20:04

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Natuurlijk weet hij het wel. Maar op deze manier legt hij de schuld bij ondernemers en werkgevers die mensen weren obv zo'n pas.

"Wij verplichten jullie tot niets! Dat restaurant In Den Gevulden Buyck jou niet wil hebben zonder pas, dat ligt niet aan ons!"

Plausible deniability :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Voor festivals/evenementen zie ik in deze vorm op zich zeker een mogelijkheid. Wel belangrijk dat er genoeg waarborgen zijn dat het bijvoorbeeld ook niet door werkgevers of andere locaties misbruikt wordt. Ook moet er wel gezorgd worden dat er genoeg test-capaciteit is, en duidelijke afspraken over wat er met bijvoorbeeld toegangsgeld gebeurt als je postief getest wordt, of niet tijdig een bewijs kunt krijgen ( Uitslag die op zich laat wachten bijvoorbeeld ).
Als je vroeger ziek was ging je toch ook niet je geld terugvragen? Dat is niet de risico van de organisatie of de overheid maar eentje voor jezelf.

Niet tijdig een bewijs/test kan regelen, vind ik lastig. Desnoods is er capaciteit op de locatie zelf, al is het beperkt. Dat zou nog wel een ding kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
!null schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:34:
[...]

In een gezonde discussie bestaat zoiets als de argumenten begrijpen maar het er niet mee eens zijn.

Maar het lijkt erop dat jij dat overslaat en jou inderdaad niet bekend is :+

Om dan te zeggen dat het onzin is en het ze allemaal te doen is om een oneerlijke zomervakantie verdeling sit jaar is echt te simpel.
Nee sorry, ik ging er inderdaad vanuit dat men op basis van steekhoudende argumenten een discussie wilde voeren. Wat ik eigenlijk enkel lees zijn hypotheses, doemscenario's en cherry picking van situaties zonder context. Mooi voorbeeld is die reactie eerder "jij zou mij een aluhoedje vinden als ik anderhalf jaar geleden had gezegd dat we beboet worden voor te dicht bij elkaar staan". Sorry, dat soort dingen gaan er bij mij niet in.

Waarom moeten we elkaar (maar vooral onszelf) zo lopen opnaaien voor iets wat van tijdelijk aard is en waarbij er geen enkele reden is om aan te nemen dat dit het begin van het einde is? Dat terwijl er ook gewoon een logische verklaring klaar ligt, maar die we liever negeren.
Waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig? Dat is van dezelfde categorie als dat ik me de hele dag druk loop te maken over het feit dat ik morgen dood neer kan vallen, of kanker krijg. Er is geen enkele aanleiding voor, maar ja, het kan, en als ik maar genoeg losse stukjes bij elkaar schuif creëer ik vanzelf een verhaal wat voor mij helpt. Want ja, ik stond vanochtend op met koppijn en dat heb ik anders nooit, dus moet ik wel een tumor in m'n hoofd hebben. Dat ik gisteren een krat pils leeggedronken negeer is maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Dat creëert namelijk wel degelijk ongelijkheid in de samenleving. Stel je voor dat je naar school moet, je daar alleen heen mag met een sneltest, maar dat je die niet in huis hebt. Bij de supermarkt zijn ze uitverkocht en kan je niet naar school. Lekker dan.

De sneltests zijn in feite gewoon vrijheidstokens die je voor, wat laten we zeggen, vijf euro per stuk koopt.
Het zou niet zo moeten zijn dat je vrijheden afhangen van of het op voorraad is of niet. Ik vraag me af waarom je dat geen issue vindt of lijkt te vinden, ben daar wel benieuwd naar in het kader van deze discussie.
Zoals jij het schetst, zie ik een nog veel groter probleem: wat gaan de mensen doen die het geld er niet voor hebben? Mogen die binnenkort niet meer naar school?

Logischer zou dan zijn dat school ervoor zorgt dat ze genoeg tests op voorraad hebben voor iedereen. Ook voor de mensen die geen 5 euro per dag te besteden hebben (loopt toch al gauw richting de 100 euro per maand aan testjes).

En voor je het weet, heb je een financieel dwangmiddel tot vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
WasBak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Als je vroeger ziek was ging je toch ook niet je geld terugvragen? Dat is niet de risico van de organisatie of de overheid maar eentje voor jezelf.
Dat ligt niet zo eenvoudig als je het nu zegt. Als ik te ziek was om naar het concert te gaan is het logisch dat het je eigen risico is. In het geval dat je mogelijk wel besmet bent maar je er geen last van hebt is het de organisatie/overheid die je weigert in het belang van de maatschappij. Ik vind er dan wel wat voor te zeggen om die kosten ook collectief te dragen. Voor de mensen die te ziek zijn om naar een festival te gaan is het hele corona paspoort ook niet zo van toepassing natuurlijk
Niet tijdig een bewijs/test kan regelen, vind ik lastig. Desnoods is er capaciteit op de locatie zelf, al is het beperkt. Dat zou nog wel een ding kunnen zijn.
Er zijn genoeg mogelijkheden, het belangrijkste is dat er gewoon duidelijkheid over is, en dan liever dat de overheid daar een beslissing over maakt dan een commerciele organisatie, want dan is het vrij makkelijk voorspellen welke belangen voorop gezet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 08-03-2021 14:51 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12
Dat maak jij er van... Een aanzienlijke reductie in CO2 emissies zijn nodig. Dit is equivalent aan langdurige lockdowns qua emissiereductie (en meer). Dat maakt echter niet dat we dat gaan doen. Hint: we gaan helemaal niks doen en over 25 jaar gaan onze kinderen helemaal naar de pleuris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n paspoort, ongetwijfeld gelinked aan je BSN nummer, gaat werken bij mensen die geen BSN nummer hebben.

De Europese expats zullen worden geregistreerd middels het green passport van hun eigen land, maar hoe gaat het dan met de (vele) illegalen? Voorheen waren dit er vele tienduizenden, nu lopen de schattingen rond de 30-40k als ik mij goed herinner.

In Israel worden de mensen die niet gevaccineerd zijn onderworpen aan een sneltest, welke ook op het groene paspoort worden geregistreerd. Het hebben van zo'n paspoort is dus geen keuze, iedereen krijgt er één en de mensen die er geen willen krijgen gewoon een rood stempel op dat paspoort.

Het 'onder de radar' leven wordt in ieder geval een stuk moeilijker als je nog aan sociale dingen mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Zoals jij het schetst, zie ik een nog veel groter probleem: wat gaan de mensen doen die het geld er niet voor hebben? Mogen die binnenkort niet meer naar school?

Logischer zou dan zijn dat school ervoor zorgt dat ze genoeg tests op voorraad hebben voor iedereen. Ook voor de mensen die geen 5 euro per dag te besteden hebben (loopt toch al gauw richting de 100 euro per maand aan testjes).

Al die aannames weer, zie je waar je mee bezig bent? En tussen al die aannames geef je zelf eigenlijk al het antwoord.
Logischer zou dan zijn dat school ervoor zorgt dat ze genoeg tests op voorraad hebben voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
DutchCommando schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Dat maak jij er van... Een aanzienlijke reductie in CO2 emissies zijn nodig. Dit is equivalent aan langdurige lockdowns qua emissiereductie (en meer). Dat maakt echter niet dat we dat gaan doen. Hint: we gaan helemaal niks doen en over 25 jaar gaan onze kinderen helemaal naar de pleuris.
Maar in de tussentijd blijven ze vrolijk regenwouden vernietigen door de hoge vraag naar palmolie en soja in het westen, en aliexpress ed. doen het goed.
Maar thuisswerken blijkt te werken, dus het komt wel goed wat onze CO2 emissies betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Dit is ook waarom ik in een eerdere post aanhaal dat het voor mensen zo laagdrempelig en risicoloos mogelijk moet zijn om te testen. Ik ben een principieel tegenstander van het idee überhaupt, maar als het moet, zorg er dan voor dat mensen niet door externe factoren opeens met problemen opgezadeld zitten. Ben daarnaast benieuwd hoe dit het juridisch doet, maar daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Al die aannames weer, zie je waar je mee bezig bent? En tussen al die aannames geef je zelf eigenlijk al het antwoord.

[...]
Ik begin mijn verhaal niet voor niets met "zoals jij het schetst".

Dat was al een soort van disclaimer. En ik verzin er inderdaad een antwoord bij. In een ideale wereld is dat zo. In een ideale wereld deelt de supermarkt ook gratis de mondkapjes uit, maar helaas (in Oostenrijk is dat zo, in Nederland niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Dat ligt niet zo eenvoudig als je het nu zegt. Als ik te ziek was om naar het concert te gaan is het logisch dat het je eigen risico is. In het geval dat je mogelijk wel besmet bent maar je er geen last van hebt is het de organisatie/overheid die je weigert in het belang van de maatschappij. Ik vind er dan wel wat voor te zeggen om die kosten ook collectief te dragen. Voor de mensen die te ziek zijn om naar een festival te gaan is het hele corona paspoort ook niet zo van toepassing natuurlijk.
Dat is echt onmogelijk af te vangen, dan moet iemand ook gaan "bewijzen" dat hij daadwerkelijk ziek is. Want anders krijg je mensen die gewoon niet op komen dagen met als mededeling, ik heb/had Corona, ik wil mijn geld terug. Dat is niet te doen.

Je kan voor veel evenementen gewoon TicketSwap gebruiken om je kaartje te verkopen. Hiervoor de maatschappij op laten draaien kan en mag je wat mij betreft niet vragen, economisch gaan we al genoeg klappen krijgen komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Ik begin mijn verhaal niet voor niets met "zoals jij het schetst".

Dat was al een soort van disclaimer. En ik verzin er inderdaad een antwoord bij. In een ideale wereld is dat zo. In een ideale wereld deelt de supermarkt ook gratis de mondkapjes uit, maar helaas (in Oostenrijk is dat zo, in Nederland niet).
Je eindigt met:
En dit is net mijn probleem. Constant die aannames en dat doemdenken.

[ Voor 6% gewijzigd door The Realone op 08-03-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ja logisch toch? In die hypothetische situatie krijg je dat.

Als mensen moeten betalen voor een test, krijg je een financieel dwangmiddel om te laten vaccineren. Dus testen moeten altijd gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:05:
[...]

Ja logisch toch? In die hypothetische situatie krijg je dat.

Als mensen moeten betalen voor een test, krijg je een financieel dwangmiddel om te laten vaccineren. Dus testen moeten altijd gratis zijn.
Maar waarom constant die onwaarschijnlijke hypothetische situaties schetsen? Ik ben helemaal voor kritisch denken, maar dat moet 2 kanten op. Het lijkt erop dat er veel mensen op zoek zijn naar het meest zware scenario en daarbij alle logica in de wind slaan. Dat doen we al genoeg, hou eens op met dat voeden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Deze crisis duurt al veel te lang en we voeren momenteel discussie n.a.v. een Europees vaccinpaspoort dat een paar maanden geleden nog onder complotdenken en ook doemdenkerij geschaard werd.

Yet here it is.

Die trein dendert maar voort. En zo langzamerhand word ik er inderdaad somber van. 3 maanden geleden dacht ik ook weleens "he bah straks komen ze met een vaccinpaspoort" maar ook "ach misschien loopt het allemaal niet in zo'n vaart".

Nou fijn. En zo wel met veel meer dingen. Avondklok. Had ik ook nooit verwacht.

Je wordt er ook gewoon depressief van hoor. Al helemaal als de complotwappies elke keer gelijk krijgen. Zijn het dan nog wel complotwappies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
WasBak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Dat is echt onmogelijk af te vangen, dan moet iemand ook gaan "bewijzen" dat hij daadwerkelijk ziek is. Want anders krijg je mensen die gewoon niet op komen dagen met als mededeling, ik heb/had Corona, ik wil mijn geld terug. Dat is niet te doen.
Je hebt dan toch een test gedaan, dus prima aan te tonen. Als het mogelijk is om een test systeem/coronapas op te tuigen dan moet iets dergelijks ook te regelen zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
11 november 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkDizhm83rIoql-dnX80hqXlVNw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EX3bzrZZpuk75VUsAx2yyH6F.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqUWJlWO8BF3y9Ap-DUDS0ZuxpE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7i4njeLW0pkPAp5v7TrUVVRN.jpg?f=fotoalbum_medium

Gewoon even voor het idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Deze crisis duurt al veel te lang en we voeren momenteel discussie n.a.v. een Europees vaccinpaspoort dat een paar maanden geleden nog onder complotdenken en ook doemdenkerij geschaard werd.

Yet here it is.

Die trein dendert maar voort. En zo langzamerhand word ik er inderdaad somber van. 3 maanden geleden dacht ik ook weleens "he bah straks komen ze met een vaccinpaspoort" maar ook "ach misschien loopt het allemaal niet in zo'n vaart".

Nou fijn. En zo wel met veel meer dingen. Avondklok. Had ik ook nooit verwacht.

Je wordt er ook gewoon depressief van hoor. Al helemaal als de complotwappies elke keer gelijk krijgen. Zijn het dan nog wel complotwappies?
Maar je praat je dit zelf aan i.p.v. dat je objectief blijft. Tuurlijk, als je aan het begin dacht dat het bij handen wassen en anderhalve meter afstand zou blijven kom je bedrogen uit. Maar nagenoeg alle maatregelen zijn prima logisch te verklaren als zijn sommige dingen voor bepaalde mensen wat lastiger te slikken, ze zijn allemaal onderdeel van hetzelfde pakket en met hetzelfde doel. Waarom zijn vergezocht

Dat "complotwappies" er graag alternatieve verklaringen op nou houden is de aard van het beestje. Als je maar genoeg onzin spuwt is er altijd wel wat dat overeenkomt waarna je kunt claimen gelijk te hebben.

Maar je moet eerlijk zijn naar jezelf. Je bent niet blij de huidige situatie, maar dat is echt niemand, inclusief de tienduizenden beleidsmakers wereldwijd niet. Daarom zet je je graag af tegen het beleid. Maar waarom accepteer je allerlei vage hypotheses zonder problemen, maar zet je juist logische verklaringen en oplossingen eenvoudig aan de kant? Dan ben je dus juist niet eerlijk naar jezelf en praat je je die bubbel in. Daar moet je voor waken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Dat "complotwappies" er graag alternatieve verklaringen op nou houden is de aard van het beestje. Als je maar genoeg onzin spuwt is er altijd wel wat dat overeenkomt waarna je kunt claimen gelijk te hebben.
Zie hier het probleem, uit kritiek en je bent een complotwappie. Er is meer in de wereld als corona.
Hoop van die kritische mensen zien dat juist en zitten juist buiten de coronabubbel en waken voor doorduwen van regelgeving waar je helemaal niet aan moet beginnen.
Dan ben je dus juist niet eerlijk naar jezelf en praat je je die bubbel in. Daar moet je voor waken.
Dit is denk ik nog met name op jezelf van toepassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:18:
11 november 2020:

[Afbeelding]

Vandaag:

[Afbeelding]

Deze kan in het rijtje met 'avondklok ligt bovenop de stapel om af te schaffen' van Rutte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
arbraxas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:28:
Zie hier het probleem, uit kritiek en je bent een complotwappie.
@The Realone gebruikt slechts de terminologie van @Lethalis zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
arbraxas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Dit is denk ik nog met name op jezelf van toepassing.
Goed argument joh! d:)b
11 november 2020:

[Afbeelding]

Vandaag:

[Afbeelding]

Perfect voorbeeld weer, want had je de screenshot van Het Parool iets groter gemaakt dan zie je staan:
Wel kan het zo zijn dat groepen die eerder gevaccineerd zijn, zich niet aan bepaalde coronaregels hoeven te houden, aldus De Jonge.
En had je het hele artikel over de huidige plannen erbij gepakt dan zie je dat het gaat om toegang tot evenementen, bioscopen, theater. Kortom, die zaken die nu door maatregelen beperkt worden. Je kunt nu geen evenement bezoeken, want dat gaat tegen de maatregelen in.

Maargoed, probeer het alternatief even aub. Grote evenementen met niet-gevaccineerden worden weer superspreaders? Of, is het dan toch beter alle evenementen te verbieden en bioscoped dicht te houden totdat iedereen gevaccineerd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:58
11 november 2020:

[Afbeelding]

Vandaag:

[Afbeelding]

Je kan eigenlijk maar twee conclusies trekken.

Het kabinet was dit al langer van plan. Ze liegen, bedriegen en manipuleren het volk op systematische wijze waar menig marketeer nog wat van kan leren

of

Het kabinet heeft geen idee waar ze mee bezig zijn. Ze opereren reactief en vooral op het sentiment en onderbuik gevoel van de dag.

Ik vermoed dat laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

11 november 2020:

[Afbeelding]

Vandaag:

[Afbeelding]

Deze is ook leuk

NUcheckt: Beweringen over Europees vaccinatiepaspoort ongefundeerd
https://www.nu.nl/nucheck...aspoort-ongefundeerd.html

Was naar aanleiding van de ophef over de CoviPass van VST Enterprises in mei 2020

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 08-03-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Je hebt dan toch een test gedaan, dus prima aan te tonen. Als het mogelijk is om een test systeem/coronapas op te tuigen dan moet iets dergelijks ook te regelen zijn.
Alles is mogelijk, maar ik denk niet dat je het moet willen.

Ten eerste moet je het niet willen omdat mij het economisch niet slim lijkt. Ten tweede is er dan dus te achterhalen dat iemand niet is gevaccineerd, wat juist niet de bedoeling is. Volgens dit plan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Het kabinet heeft geen idee waar we mee bezig zijn. Ze opereren reactief en vooral op het sentiment van de dag en onderbuik.

Ik vermoed het laatste.
Waarom denk je dat de mondkapjes toch ingevoerd zijn, ondanks het beperkte nut volgens RIVM:
https://nos.nl/artikel/23...hebben-weinig-effect.html

Avondklok, diezelfde van Dissel
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
arbraxas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Waarom denk je dat de mondkapjes toch ingevoerd zijn, ondanks het beperkte nut volgens RIVM:

Avondklok, diezelfde van Dissel
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Wat denk jij?

offtopic:
Waarom quote je zonder de quote regel met daarin de verwijzing naar het bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
arbraxas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Ah dat artikel van 5 maanden geleden, toen er nog vele malen meer onduidelijk is over het virus dan nu. Die Van Dissel van het RIVM. Waar dit op hun website staat:
Niet-medische mondkapjes
Waarschijnlijk helpen niet-medische mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Mondkapjes zijn dan ook geen vervanging van de hygiënemaatregelen, afstand houden, drukte vermijden en thuisblijven bij klachten. Eerder werd berekend dat een buitenproportioneel aantal mensen in openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen. Inmiddels is het aantal besmettelijke mensen in Nederland echter zodanig toegenomen, dat deze verhouding kleiner is geworden. Op korte termijn zal ook niet met zekerheid gezegd kunnen worden of niet-medische mondkapjes wel of geen meerwaarde hebben.
Zeer kleine moeite, met zeer lage impact om toch besmettingen te voorkomen. De bekende 'meerdere lagen' om besmettingen te verminderen. Niet een silver bullet.
Hey grappig, daar staat letterlijk in dat het ook wel degelijk helpt, in combinatie met andere maatregelen. Wederom, niet de silver bullet.

Je punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DutchCommando schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:29:
[...]
@The Realone gebruikt slechts de terminologie van @Lethalis zelf.
Yup en dat doe ik ook om te benadrukken dat ik normaal gesproken geen complotdenker ben.

Het is voor mij ook bijna niet te bevatten waarin ik ben beland.

In de schoonfamilie van mijn zusje zitten er een paar die altijd al in die hoek zaten en daar had ik vroeger echt nul begrip voor. Ze waren altijd al erg sceptisch over vaccins, met name omdat 1 familielid ernstig autistisch is en zij zijn er absoluut van overtuigd dat het door zijn vaccins is gekomen (ze zagen een plotselinge verandering). Enzovoorts.

De grap was dat ik vroeger tegen ze inging. Door alles wat ik het afgelopen jaar heb gelezen, ben ik wat minder stellig overtuigd. Met als kanttekening dat hij een live attenuated vaccin heeft gekregen - wat ik juist 1 van de betere soorten vaccins vind - waardoor ik inmiddels ook het vermoeden heb dat de persoon in kwestie waarschijnlijk ook niet zo lekker op het echte virus had gereageerd. En daarnaast nieuw onderzoek dat heeft aangetoond dat autisme een auto immuunstoornis kan zijn.

En er zijn nog een hoop dingen waar ik echt helemaal niks van moet hebben hoor. De kans dat je mij ooit bij een homeopaat aantreft, is nihil. Ik ben over het algemeen juist wél van de wetenschap :)

Het lukt mij amper om mijn lach in te houden als iemand een verhaal begint over bioresonantie, om maar wat te noemen.

Needless to say, zijn deze mensen diehard complotdenkers in deze crisis. En dat ben ik zelf niet.

Maar ik ben ook niet blind voor alle belangen die er spelen. Veel dingen kloppen gewoon niet aan onze aanpak van het virus. Stukje bij beetje komt de waarheid ook naar boven. Bijvoorbeeld over corruptie. Bijvoorbeeld in Duitsland, waar politici nogal veel geld aan bepaalde zaken hebben verdiend (testen en mondkapjes o.a.).

En als je naar de contracten met de vaccinleveranciers kijkt... tsja. Wij mogen geen vragen stellen. Het vaccin is veilig! Maar de fabrikant wil er niet verantwoordelijk voor zijn en moet vrijgesteld worden. Euhhh ja. Die tegenstelling is op zijn minst bijzonder.

Hier, ik heb een mooie auto voor jou. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de remmen, maar hij remt goed jongens! Nou veel plezier ermee he. Ik heb er een keer mee geremd en de remleiding sprong niet meteen. Oh and by the way, zonder deze auto kom je niet meer op je werk. Je moet wel echt deze auto gebruiken. De remmen zijn echt heel veilig! Iedereen moet snel deze auto kopen. Het is een Godsgeschenk dat deze auto er is.

:r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als in juli iedereen gevaccineerd is en we nu pas de beslissing nemen over een vaccinatiebewijs of vaccinatiepaspoort en dat moet nog in een app worden gegooid dan gaat het nog tot eind mei duren voordat we zoiets hebben.

De tijdsduur dat een vaccinatiepaspoort nuttig is is heel beperkt, na een maand of 2 kan die al weer weg.

Uiteraard zijn er mensen die niet kunnen of willen maar dat zal toch een minderheid zijn. De aantallen besmettingen zullen tegen die tijd zijn gemarginaliseerd.

Waarom niet gewoon het gele vaccinatieboekje gebruiken? Die hebben de meeste mensen toch al. Als het dan toch moet (waar ik zelf niet zo van overtuigd ben) dan kun je die vandaag nog invoeren.

En stel dat het langer duurt voor iedereen is gevaccineerd dan heeft het misschien meer zin maar niet voor datgene waarvoor je het wil gebruiken zoals buitenlandse reizen/evenementen/bioscoop etc. Ja, je kunt eerder open maar je publiek is ineens veel kleiner geworden.

De pusch van de vakantielanden voor een vaccinatiepaspoort kan ze nog wel eens opbreken. Ze kunnen misschien eerder open voor de ouderen maar de rest van de bevolking kan dan ineens niet meer vanwege dat die nog niet gevaccineerd zijn. Per saldo zou dat wel eens negatief kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Maar ik ben ook niet blind voor alle belangen die er spelen. Veel dingen kloppen gewoon niet aan onze aanpak van het virus. Stukje bij beetje komt de waarheid ook naar boven. Bijvoorbeeld over corruptie. Bijvoorbeeld in Duitsland, waar politici nogal veel geld aan bepaalde zaken hebben verdiend (testen en mondkapjes o.a.).
Je zegt dat veel dingen niet kloppen, dat is wel interessant, want veel dingen kloppen juist wel. Maar die negeer je. En je weet, overal waar geld te verdienen valt, zullen voorbeelden van corruptie te vinden zijn. Je bent wantrouwig voor de gevolgen van mensen die slechte bedoelingen hebben, maar je weigert wel beide kanten de het spectrum te wantrouwen? Tenminste, zo laat je het overkomen. Je kunt niet slechts kritisch naar 1 kant zijn. Vandaar mijn eerdere opmerkingen over eerlijk naar jezelf zijn.
En als je naar de contracten met de vaccinleveranciers kijkt... tsja. Wij mogen geen vragen stellen. Het vaccin is veilig! Maar de fabrikant wil er niet verantwoordelijk voor zijn en moet vrijgesteld worden. Euhhh ja. Die tegenstelling is op zijn minst bijzonder.

Hier, ik heb een mooie auto voor jou. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de remmen, maar hij remt goed jongens! Nou veel plezier ermee he. Ik heb er een keer mee geremd en remleiding sprong niet meteen. Oh and by the way, zonder deze auto kom je niet meer op je werk. Je moet wel echt deze auto gebruiken. De remmen zijn echt heel veilig! Iedereen moet snel deze auto kopen. Het is een Godsgeschenk dat deze auto er is.

:r
Maar er is natuurlijk ook een heel logische verklaring, neem je die ook mee in je afweging? Want wat denk je dat er gebeurt met die ontwikkelaars als miljoenen mensen ze aan gaan klagen, terecht of niet? Denk je niet dat het wel eens helemaal niks met de veiligheid van het vaccin te maken heeft, maar met de perceptie naar het volk toe? Het is snel ontwikkeld, dus is het onveilig, bij gebrek aan enige wetenschappelijke kennis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zie een aantal mensen in dit topic aanhalen dat het paspoort maar tijdelijk is, maar waar leiden ze dat uit af?

Naar mijn idee is dit niet tijdelijk, ten eerste omdat het om een Europees paspoort gaat waarbij tevens gesproken zal worden met landen buiten de EU om het paspoort te accepteren.
Daarnaast zijn landen binnen de EU nooit allemaal klaar met vaccineren in juli 2021. Zolang er dus nog Europeanen (of anderen) ons land willen betreden zullen zij het paspoort moeten laten zien.

Daarnaast worden er elk jaar vele honderdduizenden mensen geboren in de EU, die zal je moeten inenten of een paspoort moeten geven. Je kan ze moeilijk tot hun 18e met status "Covid: onbekend" aan het maatschappelijke verkeer laten deelnemen.

Als laatste reden denk ik dat het niet tijdelijk is omdat dit de opmaat kan zijn tot één EU paspoort. Wil je dat iedere EU burger zich ook EU burger voelt dan is zo'n gezamenlijk paspoort natuurlijk een goede manier om dat te bevorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Je eindigt met:

[...]

Deze aanname van financiële consequenties gaan ze in Israël dus al doorzetten, zo ziet het er nu uit.

Belangrijkste is voor mij dat ik niet overtuigd ben van de noodzaak. Die vaccinaties gaan gewoon werken en de zorglast in West-Europa verlagen, en dus vanzelf mag alles weer.
Het zou me niets verbazen dat het zo goed werkt dat het deze zomer al niet meer nodig is.
En laten we niet vergeten, het is weer een groot overheid ICT project, ondanks haast zal het niet eerder af zijn dan de vaccinaties hun werk al gedaan hebben en de maatschappij alweer behoorlijk open is (maar waarschijnlijk nog niet 100%).
Voor dat laatste beetje, of dat je een maandje eerder naar het restaurant mag, lijkt het me oure geldverspilling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat mensen met een een vaccinatiebewijs óf negatief testbewijs wat meer mogen (al is het maar alleen reizen en evenementen cq potentiële superspreader-events) lijkt me niet raar en het is ook extreem onverstandig van de overheid om dingen te roepen zoals dat dat echt niet gaat gebeuren.

Het is het zoveelste voorbeeld van een slecht communicatiebewijs en hoe er geen echt plan ligt en iedereen maar wat doet. Dat heeft niets te maken met complotwappies. Het is makkelijk om incompetentie te verwarren met complotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:19:
[...]
Je zegt dat veel dingen niet kloppen, dat is wel interessant, want veel dingen kloppen juist wel. Maar die negeer je. En je weet, overal waar geld te verdienen valt, zullen voorbeelden van corruptie te vinden zijn. Je bent wantrouwig voor de gevolgen van mensen die slechte bedoelingen hebben, maar je weigert wel beide kanten de het spectrum te wantrouwen? Tenminste, zo laat je het overkomen. Je kunt niet slechts kritisch naar 1 kant zijn. Vandaar mijn eerdere opmerkingen over eerlijk naar jezelf zijn.
Ik ben naar beide kanten sceptisch hoor :) Er zijn wel wat voorbeelden te noemen van mensen, zoals Sucharit Bhakdi. En met hem velen anderen die geld proberen te verdienen aan deze crisis, want ze komen allemaal met een boek uit of iets dergelijks.

Tsja, als je per se een slaatje probeert te slaan uit deze crisis, dan ga ik ook twijfelen aan wat je zegt. Ook al zeg je dingen die ik graag wil horen (Bhakdi vindt een hoop dingen onnodig).
Maar er is natuurlijk ook een heel logische verklaring, neem je die ook mee in je afweging? Want wat denk je dat er gebeurt met die ontwikkelaars als miljoenen mensen ze aan gaan klagen, terecht of niet? Denk je niet dat het wel eens helemaal niks met de veiligheid van het vaccin te maken heeft, maar met de perceptie naar het volk toe? Het is snel ontwikkeld, dus is het onveilig, bij gebrek aan enige wetenschappelijke kennis.
Ze verdienen ook heel veel geld ermee, dus dan mogen ze ook verantwoordelijk zijn. Ik denk dat ze die rechtszaken wel aankunnen eerlijk gezegd.

En als je iets aan de perceptie wil doen, dan moet je het juist niet opdringen. Dat is zo ongeveer het domste dat je kunt doen dan.

Ook zou het ze sieren om eerlijk te zijn. Als er dan 1 op de 10.000 mensen overlijdt door het vaccin, geef het dan gewoon toe. Niks is perfect he. Kan gebeuren. Maar als er 50 op de 10.000 overlijden door COVID-19 dan is het vaccin best aardig. Kies zelf maar.

Maar nee, er mag helemaal niets over gezegd worden. En dat wekt argwaan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@!null over overheids-ict-project gesproken moet ik wel zeggen dat er nu een paar partijen betrokken zijn waar ik wel meer vertrouwen in heb dan gemiddeld.

@Lethalis wat betreft sterfte na vaccinatie zou ik me echt niet te druk maken, wordt strak op gemonitord, hoewel een zwak iemand wellicht net over het randje geduwd kan worden door een vaccin lijkt het erop dat het aantal échte coronadoden sowieso veel hoger is dus dat het vaccin toch echt wel nut heeft. Ondanks dat er nu vooral zwakke groepen gevaccineerd zijn is het getal met mensen die vlak na een vaccinatie zijn overleden nog steeds erg laag.

[ Voor 59% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-03-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Lethalis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Ik ben naar beide kanten sceptisch hoor :) Er zijn wel wat voorbeelden te noemen van mensen, zoals Sucharit Bhakdi. En met hem velen anderen die geld proberen te verdienen aan deze crisis, want ze komen allemaal met een boek uit of iets dergelijks.

Tsja, als je per se een slaatje probeert te slaan uit deze crisis, dan ga ik ook twijfelen aan wat je zegt. Ook al zeg je dingen die ik graag wil horen (Bhakdi vindt een hoop dingen onnodig).
Prima toch? Maar je doet het voorkomen alsof je alles in twijfel trekt omdat je ergens verhalen van corruptie/winstbejag hebt opgevangen.
Ze verdienen ook heel veel geld ermee, dus dan mogen ze ook verantwoordelijk zijn. Ik denk dat ze die rechtszaken wel aankunnen eerlijk gezegd.

En als je iets aan de perceptie wil doen, dan moet je het juist niet opdringen. Dat is zo ongeveer het domste dat je kunt doen dan.

Ook zou het ze sieren om eerlijk te zijn. Als er dan 1 op de 10.000 mensen overlijdt door het vaccin, geef het dan gewoon toe. Niks is perfect he. Kan gebeuren. Maar als er 50 op de 10.000 overlijden door COVID-19 dan is het vaccin best aardig. Kies zelf maar.

Maar nee, er mag helemaal niets over gezegd worden. En dat wekt argwaan op.
Maar waar komt het nou vandaan dat je denkt dat "ze" niet eerlijk zijn? Het CDC in de VS meldt dat er 76 miljoen vaccins gezet zijn en 1381 personen (0.0018%) zijn overleden na het vaccin, waarbij er geen aanleiding is om te stellen dat zij ook daadwerkelijk overleden zijn door het vaccin.

Ik ben wel benieuwd wie jou vertelt dat je er niks over mag zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:54:
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n paspoort, ongetwijfeld gelinked aan je BSN nummer, gaat werken bij mensen die geen BSN nummer hebben.
Niet, denk ik?
Als je geen BSN hebt krijg je vast ook geen vaccinatie aangeboden van de NL overheid?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:34:
@Lethalis wat betreft sterfte na vaccinatie zou ik me echt niet te druk maken, wordt strak op gemonitord, hoewel een zwak iemand wellicht net over het randje geduwd kan worden door een vaccin lijkt het erop dat het aantal échte coronadoden sowieso veel hoger is dus dat het vaccin toch echt wel nut heeft. Ondanks dat er nu vooral zwakke groepen gevaccineerd zijn is het getal met mensen die vlak na een vaccinatie zijn overleden nog steeds erg laag.
Het gaat mij ook vooral om de perceptie. Er wordt altijd zo omheen gedraaid.

Vrij logisch als een bijwerking van het vaccin koorts kan zijn, dat die koorts net eventjes teveel kan zijn voor een fragiel persoon van 90 jaar oud. Geef dat dan gewoon toe. Shit happens.

Net zoals dat een acute trombocytopenie vlak na een vaccinatie niet zomaar uit de lucht komt vallen. Komt misschien bij 1 op de miljoen mensen voor. Ook bij andere vaccins. We weten nou eenmaal niet alles over het immuunsysteem, soms kan het raar reageren.

Als het tegelijkertijd voorkomt dat er duizenden zestigers op de IC's liggen, blijft het een prima vaccin.

Alleen is het dan wel zo dat je zelf moet beslissen wat je doet. Als jouw kans om heel ziek te worden van COVID-19 ook heel klein is, dan kun je je afvragen waarom je het nodig hebt. En die vraag blijft legitiem.

Het is dan niet logisch mensen te dwingen of proberen over te halen op zijn Chinees "voor het algehele belang".

En dat is nou eenmaal ook een consequentie van een vrije samenleving. You can't have it both ways. Als de mensen werkelijk vrij zijn, zijn ze nou eenmaal vrij om zelf te bepalen wat ze doen. Pak je die vrijheid af, dan kun je ook niet meer beweren dat we een vrije samenleving hebben.

Wat dat betreft zijn ze mij sowieso kwijt sinds de avondklok. We zijn hard op weg om China 2.0 te worden. Het vaccinpaspoort kan er dan ook nog wel bij. Misschien is er ook nog ruimte voor een social credit system als we toch bezig zijn. En heropvoedingskampen. China is zo mooi. Zo succesvol. Iedereen zo gelijkgeschakeld. Zo efficiënt. Lastige mensen maken we gewoon wat minder lastig.

Ach ja.

Las laatst dat ze ook de VS qua grootte van het leger aan het inhalen zijn. Say hello to your new superpower. Nǐ hǎo.

Ik heb voor vandaag wel weer genoeg erover geschreven geloof ik :D Morgen ga ik proberen mijn dag nuttiger te besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:24:
Als laatste reden denk ik dat het niet tijdelijk is omdat dit de opmaat kan zijn tot één EU paspoort. Wil je dat iedere EU burger zich ook EU burger voelt dan is zo'n gezamenlijk paspoort natuurlijk een goede manier om dat te bevorderen.
Ik hoop dat die dan wel blauw met gele sterren wordt :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik vraag met af wat dit demissionaire kabinet en met demissionair minister De Jonge als coronaboegbeeld nu eigenlijk denkt te willen. In het RTL Debat zien we van de coaltie Rutte en vooral Hoekstra sterk ageren tegen Kaag over vaccinatiebewijzen en ondertussen is De Jonge, een demissionair CDA-minister, bezig met vaccinatiebewijzen. Ik vind oprecht dat hij even moet dimmen met dit soort ideeën totdat er op zijn minst verkiezingen zijn geweest. Het demissionaire kabinet is nog missionair op coronagebied, maar er zitten grenzen aan vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
De coronapas is al grotendeels uitontwikkeld en kan mogelijk komend weekend al ingezet gaan worden blijkt uit gesprek met De Jonge:
Corona-toegangsapp mogelijk dit weekend al ingezet
De app die het kabinet in ontwikkeling heeft voor mensen die negatief getest zijn op corona is zo goed als klaar en wordt mogelijk dit weekend al ingezet, heeft minister De Jonge van Volksgezondheid gezegd. Dat zou dan moeten gebeuren bij de muziekevenementen op het Lowlands-terrein in Biddinghuizen.

Het kabinet wil de app de komende maanden inzetten op niet-essentiële plekken, zoals evenementen. De app, die Coronacheck gaat heten, geeft bezoekers van bijvoorbeeld concerten en musea de mogelijkheid om aan de deur aan te tonen dat ze recent negatief getest zijn. De app laat dan een groen vinkje zien.

De app moet op termijn ook voor gevaccineerden worden ingezet, wanneer blijkt dat zij geen besmettingsgevaar meer vormen. Maar daar moet eerst meer medisch onderzoek naar worden gedaan, stelde de minister. Mensen die het virus hebben gehad en mogelijk immuun zijn, kunnen de app in de toekomst ook gaan gebruiken. Maar ook daar is meer onderzoek voor nodig. De minister benadrukte dat de app niet vertelt wat de oorzaak is van iemands 'groene vinkje': een vaccinatie of een negatieve test.

Ook wordt de app alleen op niet-essentiële plekken gebruikt; die sectoren worden in de wet vastgelegd, aldus de minister. Het digitale bewijs wordt dus geen vereiste in het openbaar vervoer of in overheidsgebouwen. De Jonge: "Op alle plekken waar je niet per se heen hoeft, vinden we het oké als die toegangstestapp wordt gebruikt. Bij essentiële voorzieningen worden volgens hem "geen vragen aan de poort gesteld."

In eerste instantie bevat de app geen persoonlijke informatie, maar in de toekomst gaat dit volgens De Jonge wel gebeuren. Hiervoor moet de wet worden aangepast. De Jonge benadrukte verder dat niemand zich verplicht moet voelen om gevaccineerd te worden.
(bron: NOS Liveblog)

Vooralsnog is de pas enkel voor geteste mensen. Gevaccineerden zullen moeten wachten op meer onderzoek of ze nog besmettelijk kunnen zijn als ze gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:28
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:52:
De coronapas is al grotendeels uitontwikkeld en kan mogelijk komend weekend al ingezet gaan worden blijkt uit gesprek met De Jonge:

[...]

Vooralsnog is de pas enkel voor geteste mensen. Gevaccineerden zullen moeten wachten op meer onderzoek of ze nog besmettelijk kunnen zijn als ze gevaccineerd zijn.
Zijn er al screenshots beschikbaar van de app? Ik kon ze in ieder geval niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
handoff schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:55:
Zijn er al screenshots beschikbaar van de app? Ik kon ze in ieder geval niet vinden...
Niet dat ik weet. Misschien kan je richting het weekend deze vinden in de app store van je telefoon? Misschien passen ze wel op zodat mensen geen nep-app kunnen knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
In eerste instantie bevat de app geen persoonlijke informatie, maar in de toekomst gaat dit volgens De Jonge wel gebeuren. Hiervoor moet de wet worden aangepast
Daar heb ik dan mijn vraagtekens bij. Het is voldoende lijkt mij om alleen aan te tonen of je negatief getest bent, niets meer of minder. Mij lijkt het ook wel verstandig om het ook echt als een tijdelijks iets te presenteren, of dat die per direct niet meer nodig is bij een vaccinatiegraad van bijv. 60% of meer.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

handoff schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Ik verwacht dat vCode gebruikt gaat worden van VST Enterprises gezien overheden in mei vorig jaar al 50 miljoen paspoorten hebben afgenomen.

Als je de site en het youtube kanaal van vst enterprises doorzoekt kan je genoeg informatie over de app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Niet dat ik weet. Misschien kan je richting het weekend deze vinden in de app store van je telefoon? Misschien passen ze wel op zodat mensen geen nep-app kunnen knutselen.
Er staat wel al wat documentatie op Github, maar de app zelf is verborgen:
https://github.com/minvws...onacheck-app-coordination

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:52:

[...]

Bizar, dat betekend dat ze dus al die tijd gelogen hebben en het gewoon van plan waren. Want zo'n app zeker voor regeringsgebruik is niet in 2 weekjes ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:51:
[...]

Niet, denk ik?
Als je geen BSN hebt krijg je vast ook geen vaccinatie aangeboden van de NL overheid?
Dat kan natuurlijk niet, medische noodzaak gaat voor juridische zaken.

Daar komt nog bij dat vaccinatie niet voor jezelf is maar ook voor anderen dus het zou vreemd zijn om de grote groep ongedocumenteerden niet mee te nemen.

In de UK krijgen ze het vaccin maar worden ze niet uitgezet. (Bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Bizar, dat betekend dat ze dus al die tijd gelogen hebben en het gewoon van plan waren. Want zo'n app zeker voor regeringsgebruik is niet in 2 weekjes ontwikkeld.
Of ze zijn gewoon ontzettend snel :9

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/02/28/719691/2560x1440a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Of ze zijn gewoon ontzettend snel :9

[Afbeelding]
Zelfs in het meest gunstige val dat de betreffende systemen al plug&play api's hadden klaar staan, het ontwikkelen zelf in 1x goed ging dan is het nog veel te krap dag met het hele testproces met toch gevoelige informatie.

Bovendien, het is de overheid en IT, dat gaat nooit goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:15:
[...]
Dat kan natuurlijk niet, medische noodzaak gaat voor juridische zaken.

Daar komt nog bij dat vaccinatie niet voor jezelf is maar ook voor anderen dus het zou vreemd zijn om de grote groep ongedocumenteerden niet mee te nemen.

In de UK krijgen ze het vaccin maar worden ze niet uitgezet. (Bron)
Huh, je had het over expats.
Niet over illegale migranten?

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vandaag weer wat berichtgeving over het paspoort en de nekharen gaan me nu wel omhoog staan.

Ik gebruik al wat jaartjes een serieus medicijn die ook behoorlijke bijwerkingen kan veroorzaken. Hier heb ik in het verleden ook veel last van gehad. Bang dat het weer terug komt is zwaar gezegd maar ik ben er wel huiverig/voorzichtig mee. Afgelopen weekend las ik op een medisch forum dat er een positief advies is icm de medicatie die ik gebruik. Gerustgesteld en toch wel van plan om de vaccinatie te halen als het zover is.

Nu lees ik dus vandaag over het paspoort en treed er weerstand bij me op. Ik ben het totaal niet eens met de complotdenkers en de willem engels van deze wereld maar nu krijgen ze toch wel de kaarten in de hand gespeeld. Ik heb nu toch wel het gevoel dat dit paspoort een serieuze aanval op onze vrijheid is.

Laat ik me niet vaccineren dan krijg ik geen paspoort en ga ik in mijn vrijheid beperkt worden. Hoe reisorganisaties/evenementenbureaus/horeca hier mee om mogen gaan is volgens mij nog onduidelijk maar aangezien ik voor mijn werk regelmatig moet reizen voorzie ik hier nog wel problemen als ik er voor kies om me niet te laten vaccineren. Straf ik straks mn gezin met de vakanties als ik er vanuit principes voor kies om me niet te laten vaccineren?

Dan is er ook mn boerenverstand wat hier niet bij kan als het om de immuniteit gaat. Een vaccin neem je toch voor immuniteit? Als iemand zonder vaccinatie mee in het vliegtuig gaat of naast me zit in het restaurant of naast me staat tijdens een optreden van een artiest, werkt mijn vaccinatie dan niet eens meer en ben ik niet meer immuun?

Als we dan even uitzoomen en het covid verhaal vergeten dat is dit toch wel een ernstige ontwikkeling. De overheid bepaald waar we ons tegen in moeten enten en wat we met ons lichaam gaan doen. Luisteren we niet dan worden we beperkt in onze vrijheden. Dit voelt niet goed voor de toekomst.

Zie ik het allemaal zo verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Huh, je had het over expats.
Niet over illegale migranten?
Toch wel hoor.

"De Europese expats zullen worden geregistreerd middels het green passport van hun eigen land, maar hoe gaat het dan met de (vele) illegalen? Voorheen waren dit er vele tienduizenden, nu lopen de schattingen rond de 30-40k als ik mij goed herinner."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Kenny_026 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:42:
Vandaag weer wat berichtgeving over het paspoort en de nekharen gaan me nu wel omhoog staan.

Ik gebruik al wat jaartjes een serieus medicijn die ook behoorlijke bijwerkingen kan veroorzaken. Hier heb ik in het verleden ook veel last van gehad. Bang dat het weer terug komt is zwaar gezegd maar ik ben er wel huiverig/voorzichtig mee. Afgelopen weekend las ik op een medisch forum dat er een positief advies is icm de medicatie die ik gebruik. Gerustgesteld en toch wel van plan om de vaccinatie te halen als het zover is.

Nu lees ik dus vandaag over het paspoort en treed er weerstand bij me op. Ik ben het totaal niet eens met de complotdenkers en de willem engels van deze wereld maar nu krijgen ze toch wel de kaarten in de hand gespeeld. Ik heb nu toch wel het gevoel dat dit paspoort een serieuze aanval op onze vrijheid is.

Laat ik me niet vaccineren dan krijg ik geen paspoort en ga ik in mijn vrijheid beperkt worden. Hoe reisorganisaties/evenementenbureaus/horeca hier mee om mogen gaan is volgens mij nog onduidelijk maar aangezien ik voor mijn werk regelmatig moet reizen voorzie ik hier nog wel problemen als ik er voor kies om me niet te laten vaccineren. Straf ik straks mn gezin met de vakanties als ik er vanuit principes voor kies om me niet te laten vaccineren?

Dan is er ook mn boerenverstand wat hier niet bij kan als het om de immuniteit gaat. Een vaccin neem je toch voor immuniteit? Als iemand zonder vaccinatie mee in het vliegtuig gaat of naast me zit in het restaurant of naast me staat tijdens een optreden van een artiest, werkt mijn vaccinatie dan niet eens meer en ben ik niet meer immuun?

Als we dan even uitzoomen en het covid verhaal vergeten dat is dit toch wel een ernstige ontwikkeling. De overheid bepaald waar we ons tegen in moeten enten en wat we met ons lichaam gaan doen. Luisteren we niet dan worden we beperkt in onze vrijheden. Dit voelt niet goed voor de toekomst.

Hele enge ontwikkeling inderdaad.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Kenny_026 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:42:

Je ziet het goed. Maar zelf ben ik wel van mening, dat dit echt als een tijdelijke maatregel prima moet kunnen. We willen allemaal dat de evenementen branche etc niet failet gaat, als hun dan al vast bezoekers kunnen ontvangen middels vaccinatie bewijs of een negatieve test uitslag. Prima. Bij ons loopt een pilot voor het masaal testen, je kan gewoon een willekeurige testlocatie binnenlopen en je laten testen zonder afspraak, binnen 24 uur heb jij je uitslag. Als ze zulke locaties kunnen optuigen op meerderen plekken dan is het een goed alternatief voor degenene die nog niet gevaccineerd zijn en wel naar een festival willen bijv, dan loop je even na je werk oid naar een testlocatie en laat jij jezelf testen. Je hoeft niet in quarantaine in afwachting van je uitslag als je geen klachten hebt. Zo is dat hier nu geregeld bij de GGD Pilot, echt ideaal.

Mits het tijdelijk is. Als dat de vaccinatiegraad 60%+ heeft bereikt, wat genoeg moet zijn, is altijd gezegd. Gaat de hele regel van tafel.

Maja zo zie ik het weer.

Add me op Stadia: Gloogle

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Let op:
De godwin argumentatie komt geregeld langs. Lees hier waarom dat ongepast is.

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Dit topic gaat over het vaccinpaspoort, waarmee bijvoorbeeld reizen in de EU eerder of anders mogelijk gemaakt kan worden. De 'Coronapas', het testbewijs, is echt iets anders en is hier dus offtopic, maar kan goed in De Coronapas in Nederland.